NeutraleTeun schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 18:47:
Vandaag mijn eerste Ubi device aangesloten en even mee zitten klooien, een UniFi AC Pro.
Nu zie ik dat er ook een Android app (
controller) beschikbaar is.
Leek me wel leuk voor het dashboard en bepaalde informatie te kunnen inzien zonder mijn pc te hoeven gebruiken.
Echter krijg ik daar mijn AP niet te zien.
Mis ik iets of is dit gewoonweg niet mogelijk?
Wat @mchl8 zegt klopt. Een AP kan maar zijn aangemeld bij één
controller, deze draait dan of op je PC, of op de telefoon (die op de telefoon is echter geen volledige
controller en mist functionaliteiten). Wat je dan weer wel kunt doen is de telefoon app laten verbinden met de
controller die op je PC draait, maar uiteraard dient de PC dan wel aan te staan.
Wil je wel de volledige
controller draaien, maar niet je PC altijd aan laten kun je deze wellicht op een NAS, of op een RPi zetten? Of misschien zelfs in de cloud (mocht je bv een VPS hebben). De UniFi
controller draait namelijk "overal", op Windows, Linux, Mac, en van PCs tot NASen (Synology in ieder geval verschillende modellen), RPi, "de cloud" dan etc. Mocht dit niet wenselijk/mogelijk zijn is er nog een alternatief, en dat is de
UniFi Cloud Key. Dit is in principe ook een mini computer waarop dan de
controller draait, en deze kun je ook via PoE voeden en zo direct met 1 kabel op een (PoE) switch aansluiten en verder heb je dan geen kabels nodig.