Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• ManiacsHouse
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 13-10 16:51

ManiacsHouse

Scheisse!

SpankmasterC schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 13:55:
Iemand die weet hoe je een vorm van night light weer werkend kan krijgen in 8.1? Via de System UI Tuner werkt het niet meer...
Bij mij zit het 'Nachtscherm' in de Moto-app onder Moto Display

• guapper
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 13-10 23:28
ManiacsHouse schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 22:15:
[...]

Bij mij zit het 'Nachtscherm' in de Moto-app onder Moto Display
Is dat met die handmatig te downloaden versie van 2 weken terug, of met de NL OTA?

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

guapper schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 22:28:
[...]

Is dat met die handmatig te downloaden versie van 2 weken terug, of met de NL OTA?
Ik heb em OTA. Daar zit die Moto app met moto acties ingebakken.
Vziw staat ook in Google Play als Moto Actions.

ManiacsHouse wijzigde deze reactie 31-10-2018 22:40 (8%)

• guapper
ManiacsHouse schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 22:39:
[...]

In de versie die via XDA gelinkt was, (reteu, OPS28.85-13) ontbreekt nachtscherm helaas.
Edit: versie toegevoegd.

guapper wijzigde deze reactie 31-10-2018 23:03 (9%)

• henkebek
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 09-10 14:25
ManiacsHouse schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 22:39:
[...]

G5s plus zeker?

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Ja plus. Is het niet mogelijk om de Moto action app te gebruiken?

Oh ik las verkeerd... Plus zonder s heb Ik...

ManiacsHouse wijzigde deze reactie 01-11-2018 07:57 (10%)

• henkebek
ManiacsHouse schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 23:52:
[...]

Ja plus. Is het niet mogelijk om de Moto action app te gebruiken?
In de G5 Plus (dus zonder de s) zit "night light" niet, maar in de G5s Plus wel. Vraag me niet waarom ;-)

• Raymon89
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 13-10 09:33
Voor de mensen die net als mij een tijdje terug geüpdate hebben via die xda file: blijven wij nu wel OTAs ontvangen?

• Soggy
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 21:15

Soggy

vroemmmm

Voor de liefhebbers: de update naar Oreo 8.1 staat klaar voor de Moto G5 plus (RETEU)

If it works, tweak it

• Noppesnada
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 19:41
Hier rolt hij ook binnen, Moto G5 Plus

• dwaallicht
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 13-10 20:08
Hij draait hier ook, nova-launcher weer aan en gaan. Werkt tot nu toe prima. Mooi dan kunnen we nog even verder met het ding.

• hjs
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online
Heb sinds 8.1 regelmatig dat de vinger-sensor niet meer dat beetje trilt als je hem aanraakt.
Batterij duur is wel flink verbeterd.

hjs wijzigde deze reactie 01-11-2018 20:37 (17%)

• Belloooh
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 22-04 11:58
Mijn G5Plus vandaag voorzien van Oreo 8.1. Wat niet werkt: picture in picture, ondanks juiste instellingen.

• internaut
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 22:16
Gisteren ook de 7.0 naar 8.1 update geïnstalleerd op mijn G5 plus wat ik misschien beter niet had gedaan.
- De google search bar van 7.0 kan ik nog altijd niet verwijderen of aanpassen. De 8.1 bar overschrijft dit precies niet.
- De vingerprint sensor werkt slomer als voorheen.
- Bij het inschakelen van de gsm vanmorgen werd er geen sim gevonden.

• 3raser
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 14-10 13:38

3raser

Onderdirecteur

Heb even handmatig op updates gecontroleerd en zie nu de 8.1 update klaar staan. Het zal mij benieuwen of alles naar behoren functioneert. Dat moet toch zeker wel na ruim een jaar ontwikkelen. ;)

[edit] Het eerste wat me opvalt na de update is dat de kleuren op het scherm anders zijn. Ik had een foto als achtergrond op mijn lockscreen en het lijkt wel alsof er een waas overheen ligt. Ik heb al even gekeken of er zoiets als een blauwlicht filter in Android ingebouwd was maar die kan ik zo niet vinden. Je kunt wel de kleurinstellingen aanpassen naar Normaal of Levendig maar dit verhelpt het "probleem" niet. Het zijn vooral donkere kleuren die niet echt donker meer zijn.

3raser wijzigde deze reactie 02-11-2018 11:55 (55%)

• henkebek
Raymon89 schreef op donderdag 1 november 2018 @ 07:50:
Voor de mensen die net als mij een tijdje terug geüpdate hebben via die xda file: blijven wij nu wel OTAs ontvangen?
Lijkt me wel, vraag is alleen of er überhaupt nog veel updates zullen volgen.

• aardbeix15
  • Registratie: maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

Iemand enig idee hoe ik de Android-systeem persitent melding 'x apps nemen accuvermogen in beslag' wegkrijg? Is er gekomen na de Android 8 OTA

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

• LordSinclair
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 21:34
aardbeix15 schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 10:41:
Iemand enig idee hoe ik de Android-systeem persitent melding 'x apps nemen accuvermogen in beslag' wegkrijg? Is er gekomen na de Android 8 OTA
De melding lang ingedrukt houden en de gewenste instelling kiezen :)

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• D.I.N.G
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 14-10 14:08
Vooralsnog heb ik geen problemen met 8.1 en werkt alles goed.

Ook al komen er bugs naar boven verwacht ik niet dat we nog een nieuwe update krijgen. De beveiligingsupdates krijgen we ook niet elke maand en ik heb ergens gelezen dat het toestel in maart 2019 twee jaar oud is en we vanaf dan geen support/beveiligingsupdates meer krijgen.

Tot die tijd hou ik het bij 8.1 en daarna kijk ik wel naar de mogelijkheid van custom roms.

• Rabster
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 29-09 10:44
Sinds vanochtend probeer ik via wifi de OTA -update naar 8.1 binnen te halen. Helaas tot nu toe zonder succes. Het icoontje geeft aan dat ie aan het downloaden is, maar het staat nog steeds op 0%. En dat is al bijna 3 uur het geval. Tussendoor de telefoon uitgeschakeld en opnieuw opgestart en verder ook wifi uit en daarna weer aangezet. Geen verandering helaas. Batterijpercentage was bij begin van de update 96%, nu 80%.

Meer mensen met dit probleem en heeft iemand een oplossing? Hartelijk dank alvast!

• Hmmbob
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 23:08
Genoeg vrije ruimte op je telefoon?

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• Rabster
Ja ruimte zat, vrijwel alles nog beschikbaar omdat het meeste op de sd-kaart en in de cloud staat.

• grun93
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 16:54
Rabster schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 14:19:
Sinds vanochtend probeer ik via wifi de OTA -update naar 8.1 binnen te halen. Helaas tot nu toe zonder succes.
Geen paniek, ik denk dat door al dat geprobeer je je plaats in de queue bent kwijtgeraakt. Probeer het over een tijdje nog eens. Misschien ook even controleren of de cache niet vol is.

Bij dit soort upgrades hang ik voor alle zekerheid, ongeacht wat de batterij aangeeft, het toestel altijd aan het lichtnet, of misschien nog beter aan een geladen powerbank. Just in case.

• Rabster
grun93 schreef op zondag 4 november 2018 @ 05:02:
[...]

Geen paniek, ik denk dat door al dat geprobeer je je plaats in de queue bent kwijtgeraakt. Probeer het over een tijdje nog eens. Misschien ook even controleren of de cache niet vol is.

Bij dit soort upgrades hang ik voor alle zekerheid, ongeacht wat de batterij aangeeft, het toestel altijd aan het lichtnet, of misschien nog beter aan een geladen powerbank. Just in case.
Top, dank voor je uitleg en de bijbehorende link _/-\o_ . Inmiddels is de update na veel horten en stoten na 24 uur binnengekomen. Nadat de batterij genoeg is opgeladen, zal ik de update installeren.

• dennis_rsb
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 22:51
3raser schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 10:43:
[edit] . Ik heb al even gekeken of er zoiets als een blauwlicht filter in Android ingebouwd was maar die kan ik zo niet vinden. Je kunt wel de kleurinstellingen aanpassen naar Normaal of Levendig maar dit verhelpt het "probleem" niet. Het zijn vooral donkere kleuren die niet echt donker meer zijn.
Bij mijn G5S zat dat in de Moto app, daar kun je dat instellen. Op android 7 zit ik nog.

• GtrCraft
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 14-10 21:29
Raymon89 schreef op donderdag 1 november 2018 @ 07:50:
Kans is groot dat jullie niet meer OTA's binnen krijgen

• Hmmbob
GtrCraft schreef op maandag 5 november 2018 @ 15:50:
[...]

Kans is groot dat jullie niet meer OTA's binnen krijgen
I call bullshit. Het was een officiële ota die via een handmatige procedure op interne opslag gezet is, waar hij door de officiële updater gevonden, gecontroleerd en geïnstalleerd is.

Ik denk dat je gewoon nieuwe OTAs krijgt.

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• poen
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 11-01 11:23
Hoi,
G5s
XT1794
reteu
android 7.1.1
NPPS26.102-49-11
Nog steeds niets...
Iemand?

• musicfreak
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 22:20
@poen Ik zou zeggen vraag het in het G5s topic: [Motorola Moto G5S] Ervaringen & Discussie

Mijn platencollectie op Discogs

• poen
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 11-01 11:23
Welhaast uitgestorven dat draadje...khoop dat dat niet voor de g5s gaat gelden..... :'(

• Gadgetta
  • Registratie: oktober 2016
  • Laatst online: 20-09 12:14
Toevallig checkte ik vandaag op updates (het toestel geeft blijkbaar geen notificaties). Net geïnstalleerd. Volgens mij is er niet veel veranderd, maar ik ben wel benieuwd of het scheelt met de accuduur. Die is de laatste tijd wat wispelturig.

Edit: toch wel wat handige nieuwigheden ontdekt, vooral via Moto acties. Eindelijk een goede manier om een screenshot te maken bijvoorbeeld.

Gadgetta wijzigde deze reactie 08-11-2018 20:35 (22%)

• RoestVrijStaal
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 12-10 23:04
Iemand last van een niet werkende trilmotor na de update naar Oreo?

Ik wil even weten of het iets update-eigen is of dat het aan mijn apparaat ligt.

• mrtnvnl
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 06-10 20:12
RoestVrijStaal schreef op zondag 11 november 2018 @ 23:20:
Ik weet niet of iemand er last van heeft, maar ik niet in ieder geval (OTA update, G5plus).

Wat mij aan de update opvalt is dat de adaptieve helderheid van het scherm nu bruikbaar is. De helderheid is goed en hij reageert snel op omgevingslicht.

Voor de update was hij meestal veel te donker.

Martin

• Hmmbob

Ik wil even weten of het iets update-eigen is of dat het aan mijn apparaat ligt.
Geen last van, online ook niets over gelezen.

• hjs
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online

af en toe
hjs schreef op donderdag 1 november 2018 @ 20:37:
Heb sinds 8.1 regelmatig dat de vinger-sensor niet meer dat beetje trilt als je hem aanraakt.
Batterij duur is wel flink verbeterd.

• Raymon89
Bij mij opent ie sinds de update, als ik het scherm ontgrendel, soms random een app. Nog iemand die dit heeft?

• Kenhas
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 20:32
Bij mij werkt eigenlijk alles perfect na de update. Had voordien ook niet echt last van bugs.

Maar voor mij is de batterijduur er enorm op vooruit gegaan. Ik ben geen heavy user. Ik moet meestal mijn telefoon op maandagmorgen zoeken omdat die weer ergens rondslingerde in het weekend. Ik haal meestal de telefoon van de lader op vrijdagmiddag en op maandagmorgen heb ik dan nog een 20%.
Eerste weekend na de update en vanmorgen stond er nog 48%.
Standby verbruik dus zeker omlaag gegaan.

Wel zijn er een aantal instellingen aangepast qua geluiden en trillen, denk ik. Opeens begint Whatsapp, Messenger, ... weer met geluiden. Moest die dus weer overlopen om geluiden uit te zetten. En trillen doet ie nu precies heviger dan voordien. Maar dat kan ook gewoon een indruk zijn

• paulrom
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 23-04 12:54
Ik heb mijn G5 geüpdatet naar 8.1 (reteu OTA) en bij mij werkt de locatiebepaling ineens niet meer goed.
In Google maps is mijn locatie een cirkel van 100m doorsnede. Navigeren lukt niet meer, omdat de locatie niet vastgesteld kan worden. Dit werkte voor de update zeker weten wel. Heeft iemand dit geprobeerd?

• grun93
paulrom schreef op woensdag 14 november 2018 @ 17:52:
Ik heb mijn G5 geüpdatet naar 8.1 (reteu OTA) en bij mij werkt de locatiebepaling ineens niet meer goed. In Google maps is mijn locatie een cirkel van 100m doorsnede.
Zowel in Maps als in Sygic is mijn locatie niet veranderd na de update. Dat wil zeggen, hij is nog steeds zeer nauwkeurig.

• musicfreak
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 22:20
Ik heb ook geen problemen met de locatiebepaling sinds de upgrade naar Android 8.1.

Mijn platencollectie op Discogs

• henkebek
paulrom schreef op woensdag 14 november 2018 @ 17:52:
Ik heb mijn G5 geüpdatet naar 8.1 (reteu OTA) en bij mij werkt de locatiebepaling ineens niet meer goed.
In Google maps is mijn locatie een cirkel van 100m doorsnede. Navigeren lukt niet meer, omdat de locatie niet vastgesteld kan worden. Dit werkt voor de update zeker weten wel. Heeft iemand dit geprobeerd?
Dit is mij ook opgevallen. GPS locatiebepaling is vaak trager en toen ik onlangs op reis was, was er helemaal geen fix. Zou toeval kunnen zijn...

• paulrom
Ik heb net even getest met een app, GPS status, en de telefoon ziet nul satellieten, wat dus de slechte locatie verklaart.

@henkebek , toen je op reis was, had je wel of geen data? Want ik krijg alleen locatiegegevens via de data.

Ik ga toch maar eens Lenovo vragen op hun forum. Ik zie nergens anders meldingen van dit probleem, maar vindt het wel toevallig dat het ineens niet meer werkt na de update..

• grun93
paulrom schreef op donderdag 15 november 2018 @ 19:23:
Ik heb net even getest met een app, GPS status, en de telefoon ziet nul satellieten, wat dus de slechte locatie verklaart.
De gps status app EclipSim geeft bij openen aan dat hij niet langer onder android 8,1 werkt zonder een kleine plugin te installeren, iets met een proxy notification ofzo. Misschien dat andere apps iets soortgelijks hebben?

Na installatie van de plugin werkte de app feilloos, zelfs binnenshuis.

• paulrom
Ok ok, kleine face palm, ik heb de moto G5 en niet de G5 plus... Ik heb de vraag opnieuw gepost in de G5 thread en daar was in ieder geval één persoon met exact hetzelfde probleem.

• henkebek
paulrom schreef op donderdag 15 november 2018 @ 19:23:

@henkebek , toen je op reis was, had je wel of geen data? Want ik krijg alleen locatiegegevens via de data.

Ik ga toch maar eens Lenovo vragen op hun forum. Ik zie nergens anders meldingen van dit probleem, maar vindt het wel toevallig dat het ineens niet meer werkt na de update..
Ik krijg wel een fix, ook in flight mode, het duurt alleen vaak langer dan eerst. Het geen fix krijgen op reis kan ook met het weer of zo te maken hebben gehad.

henkebek wijzigde deze reactie 16-11-2018 11:47 (6%)

• Kenhas
Heb eens zo'n GPS App getest. Weet niet of er verschil zit tussen die apps.
Binnen 5sec 12 satellieten en nauwkeurigheid van 3m
Weeet niet of dat veel satellieten zijn maar denk dat het wel goed is

• guapper
Zelf gedownloade 8.1 krijgt nu OTA system update met oktober security patch.
Build-nummer OPSS28.85-13-3

guapper wijzigde deze reactie 16-11-2018 22:43 (16%)

• Hmmbob
Ja, hier ook. Dus mijn voorspelling was juist:
Hmmbob schreef op maandag 5 november 2018 @ 18:47:
[...]

I call bullshit. Het was een officiële ota die via een handmatige procedure op interne opslag gezet is, waar hij door de officiële updater gevonden, gecontroleerd en geïnstalleerd is.

Ik denk dat je gewoon nieuwe OTAs krijgt.

• mrtnvnl
guapper schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 22:26:
Zelf gedownloade 8.1 krijgt nu OTA system update met oktober security patch.
Build-nummer OPSS28.85-13-3
Hebben mensen die deze update hebben geïnstalleerd geen problemen met het laden van de accu?

Ik Google altijd even voor het updaten. Deze meneer had wel problemen. (Google translate link).

Edit: ik zie nu dat dat een 5S Plus is. Wel dezelfde update.

mrtnvnl wijzigde deze reactie 19-11-2018 18:14 (4%)
Reden: Nieuw inzicht.

Martin

• guapper
mrtnvnl schreef op maandag 19 november 2018 @ 18:11:
[...]

Hebben mensen die deze update hebben geïnstalleerd geen problemen met het laden van de accu?

Ik Google altijd even voor het updaten. Deze meneer had wel problemen. (Google translate link).

Edit: ik zie nu dat dat een 5S Plus is. Wel dezelfde update.
Bij mij geen problemen. Realiseer je wel dat als je dient zoekt naar problemen Google ze zal vinden voor je, no matter what..
1 probleem is over het algemeen geen probleem.
Edit: typo's

• mrtnvnl
guapper schreef op maandag 19 november 2018 @ 21:48:
[...]

Bij mij geen problemen. Realiseer je wel dat als je zoekt naar problemen Google ze zal vinden voor je, no matter what..
1 probleem is over het algemeen geen probleem.
Klopt!

Wel is dit relatief naar de tijd die verstreken is na de release. Ik redeneer dan dat de eerste week na release 1 rapport van een probleem zwaarder weegt dan 5 rapporten na 10 weken.

Daarom kan even vragen in de eerste week geen kwaad. :)

Martin

• jbdeiman
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 17:07
mrtnvnl schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 08:09:
[...]

Klopt!

Wel is dit relatief naar de tijd die verstreken is na de release. Ik redeneer dan dat de eerste week na release 1 rapport van een probleem zwaarder weegt dan 5 rapporten na 10 weken.

Daarom kan even vragen in de eerste week geen kwaad. :)
Ik heb in ieder geval gisteren de update binnen gehadl, mijn accu was daarna redelijk leeg (laatste beetje nog verder leeg-gespeeld tot ong 5%) en ik heb hem gewoon op kunnen laden. NIets aan het handje dus.

• Zinloos1
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 14-10 21:58
Vandaag ook de OTA opgehaald en geupdate. Erg jammer dat het blauwe lichtfilter nu verdwenen is. Zou voor mij bijna genoeg reden zijn om terug te gaan naar 7.0. Maar dat is sowieso weer een beetje te veel werk. Hopelijk komt Lenovo met hun eigen blauwe lichtfilter, deze schijnt er al wel te zijn voor de G5S+.
Iemand hier voor nu een goeie oplossing/app voor?

• D.I.N.G
Ik draai Android 8.1 al een tijdje en tot gisteren zonder problemen maar vandaag opeens werkt mijn GPS niet goed meer. Als ik naar mijn werk rij en terug heb ik altijd Flitsmeister aan staan en die gaf de hele tijd aan dat ik niet op de snelweg zat en ook in Google Maps kreeg ik de verkeerde locatie en bleef die vaak op een punt hangen terwijl ik al kilometers verder was.

Ik heb net de hardware test van de Motorola app gedaan (binnen en buiten) en die geeft inderdaad aan dat er een probleem is met de GPS. Als ik op internet naar het probleem zoek kom ik genoeg topics op het Motorola forum tegen met hetzelfde probleem maar helaas zonder een duidelijke oorzaak en oplossing.

Hebben meer mensen problemen met de GPS?

• Hmmbob
D.I.N.G schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 20:06:
Hebben meer mensen problemen met de GPS?
Heb je dit topic al terug gelezen?

• guapper
Zinloos1 schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 15:56:
Vandaag ook de OTA opgehaald en geupdate. Erg jammer dat het blauwe lichtfilter nu verdwenen is. Zou voor mij bijna genoeg reden zijn om terug te gaan naar 7.0. Maar dat is sowieso weer een beetje te veel werk. Hopelijk komt Lenovo met hun eigen blauwe lichtfilter, deze schijnt er al wel te zijn voor de G5S+.
Twilight werkt bij mij goed.

Kun je helemaal afstellen naar je eigen voorkeuren. (y)

• D.I.N.G
Hmmbob schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 20:51:
[...]

Heb je dit topic al terug gelezen?
Ja en ik heb enkele reacties gezien over GPS problemen maar niks specifiek waarbij ze net zoals bij mij de hardware check van Motorola APP aangeeft dat er iets mis met de GPS is.

Als ik iets over het hoofd heb gezien hoor ik het graag?

• Demonitzu
  • Registratie: augustus 2012
  • Niet online
Zinloos1 schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 15:56:
Motorola heeft de blauwlichtfilter expres onklaar gemaakt voor de G5 Plus. O.a. de G5S Plus heeft inderdaad die ingebouwde Android blauwlichtfilter wel gewoon beschikbaar.

Ik ben niet tevreden over de losse apps ervoor. Het oogt toch heel anders, niet alle menu's kunnen afgedekt worden met het filter en de filter hangt soms over knoppen in sommige apps waardoor de app niet te bedienen is.

• Zinloos1
Toshin schreef op woensdag 21 november 2018 @ 14:01:
[...]

Motorola heeft de blauwlichtfilter expres onklaar gemaakt voor de G5 Plus. O.a. de G5S Plus heeft inderdaad die ingebouwde Android blauwlichtfilter wel gewoon beschikbaar.

Ik ben niet tevreden over de losse apps ervoor. Het oogt toch heel anders, niet alle menu's kunnen afgedekt worden met het filter en de filter hangt soms over knoppen in sommige apps waardoor de app niet te bedienen is.
Maar waarom? En komt het ooit nog wel terug?
Of is dit niet bekend?

• Demonitzu
  • Registratie: augustus 2012
  • Niet online
Daar is geen woord over gezegd. Ik denk niet dat daar ooit antwoord op zal komen met Lenovo's huidige reputatie.

Of het is een onbegrijpelijke fout of een truc om je het idee te geven dat je G5 Plus misschien aan vervanging toe is. (er zijn minder sterke telefoons op de markt die deze ingebouwde feature wel gewoon beschikbaar hebben)

• B64
  • Laatst online: 21:59
Bij een van de eerdere firmware updates was ineens de camera-app z'n single finger zoom functie kwijt, en die kwam een paar maanden later ook weer terug. Dus er is nog hoop voor het blauwlichtfilter.

• Zinloos1
Hebben anderen ook dat de "do not disturb" regels niet langer goed werken? Hij gaat s'avonds wel aan, maar in de ochtend niet uit bij mij.

• guapper
Zinloos1 schreef op zondag 25 november 2018 @ 20:11:
Hebben anderen ook dat de "do not disturb" regels niet langer goed werken? Hij gaat s'avonds wel aan, maar in de ochtend niet uit bij mij.
Soms, maar heb er geen aanleiding voor kunnen vinden.

• Zinloos1
guapper schreef op zondag 25 november 2018 @ 20:29:
[...]

Soms, maar heb er geen aanleiding voor kunnen vinden.
Dat is wel echt irritant, toch al wel redelijk wat belletjes gemist door deze bug.

• guapper
Zinloos1 schreef op zondag 25 november 2018 @ 20:36:
[...]

Dat is wel echt irritant, toch al wel redelijk wat belletjes gemist door deze bug.
Als het regelmatig gebeurd zou ik toch een factory reset doen.

• Zinloos1
guapper schreef op zondag 25 november 2018 @ 20:37:
[...]

Als het regelmatig gebeurd zou ik toch een factory reset doen.
Ik weet dat dit als tweaker een beetje als vloeken in de kerk is, maar ik heb echt weinig tijd en zin om alles opnieuw in te stellen. Is dit een Moto functie of een standaard android Oreo functie?

• guapper
Zinloos1 schreef op zondag 25 november 2018 @ 21:49:
[...]

Ik weet dat dit als tweaker een beetje als vloeken in de kerk is, maar ik heb echt weinig tijd en zin om alles opnieuw in te stellen. Is dit een Moto functie of een standaard android Oreo functie?
Standaard een hoop gedoe.

Maar goed.. ik ben van de generatie die maandelijks Windows opnieuw moest installeren. :P

guapper wijzigde deze reactie 26-11-2018 12:43 (11%)

• henkebek
Zinloos1 schreef op zondag 25 november 2018 @ 21:49:
[...]

Zoeken in instellingen op "Voorkeuren voor niet storen" en dan alle regels verwijderen en eventueel opnieuw instellen werkt niet?

• Rob310
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 06-10 21:19

Rob310

kermisfanaat

Ik heb nu sinds een week of 3 via ota de update naar 8.1 met een week later de security patch naar Okt 2018
Ik ervaar geen enkel probleem tot nu toe. Voor blauw licht gebruikte ik al Twilight en dat werkt ook nog prima.
Ook ik heb het idee dat de accu nu weer wat langer meegaat.
Het enige probleem wat ik momenteel heb met het toestel is dat de usb aansluiting niet meer strak is. Bij opladen moet ik echt zorgen dat toestel plat blijft liggen en niet bewegen omdat anders de stekker er uit valt :-\

De meeste computerproblemen ontstaan tussen de rugleuning van de bureaustoel en het toetsenbord

• njitter
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
Rob310 schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 12:53:
Het enige probleem wat ik momenteel heb met het toestel is dat de usb aansluiting niet meer strak is. Bij opladen moet ik echt zorgen dat toestel plat blijft liggen en niet bewegen omdat anders de stekker er uit valt :-\
Dat probleem heb ik ook. Wat kan helpen is met een tandenstoker het pluis/stof uit je connector pulken.
Ligt ook aan de USB kabel die je gebruikt. Sommige blijven bij mij beter zitten dan andere.

• xlanoxe
  • Registratie: oktober 2016
  • Laatst online: 05-10 23:29
Hier ook problemen met de usb aansluiting, de telefoon laadt helaas niet meer op. Het laten maken van de aansluiting kost ongeveer 70 euro en dat vind ik het eigenlijk niet meer waard en ik heb besloten om een nieuw toestel aan te schaffen.

• Hmmbob
Je kan die connectors vaak op eBay of Ali bestellen en met weinig moeite vervangen. Even googlen helpt je verder - zo heb ik ook de telefoon (een andere) en tablet van mijn vrouw gefixt.

• Canis Lupus
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 22:51
Zijn er meer mensen die (na de Oreo update) last hebben van verbreken Bluetooth verbinding tijdens telefoongesprek? Met muziek luisteren is er niets aan de hand, maar tijdens gesprek valt de verbinding meestal na 2-3 seconden weg...

PSN: eric-010 (GT Sport, Wreckfest) - About.me -

• Anne-miek
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 09-10 20:14
Hoi! Sinds 3 dagen heeft mijn moeder een Moto G5 plus. Vandaag gaf deze een melding (zo'n zelfde als wanneer je de power-button te lang indrukt en de telefoon wil uitschakelen) alleen dan met 'opnieuw opstarten'. Alleen wanneer de telefoon 'opni opstart geeft deze een aantal foutmeldingen en gaat daarna ook niet meer aan. Hoe kan dit verholpen worden?

• Hmmbob
Zonder de specifieke foutmeldingen ben ik bang dat we met onze glazen bollen moeten zoeken naar de oorzaak. Mijn glazen bol is echter stuk :+

Heb je wat specifiekere foutmeldingen (of een foto daarvan)?

• chim0
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 16:25
Is het bij de G5 ook zo dat als je scherm vergrendeld is, je de beltoon nog steeds kan veranderen met de volumeknop aan de zijkant? Bij de E5 is dat wel zo en dat is bijzonder vervelend als je aan het werk bent of je bent bezig en hij staat opeens op stil of trillen en mist een belangrijk telefoontje. Is dit een Motorola kwaaltje? Want bij andere merken is het niet zo volgens mij of vergis ik me?

• D.I.N.G
chim0 schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 08:57:
Is het bij de G5 ook zo dat als je scherm vergrendeld is, je de beltoon nog steeds kan veranderen met de volumeknop aan de zijkant? Bij de E5 is dat wel zo en dat is bijzonder vervelend als je aan het werk bent of je bent bezig en hij staat opeens op stil of trillen en mist een belangrijk telefoontje. Is dit een Motorola kwaaltje? Want bij andere merken is het niet zo volgens mij of vergis ik me?
Als de telefoon is vergrendeld en het scherm is zwart kan ik het volume niet aanpassen of op trillen zetten. Dit lukt me wel als scherm aan staat en ik het vergrendel scherm zie.

Ik verwacht dat dit gewoon standaard Android is maar wellicht kun je het ergens blokkeren bij instellingen of een app ervoor vinden.

• njitter
  • Niet online
chim0 schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 08:57:
Is het bij de G5 ook zo dat als je scherm vergrendeld is, je de beltoon nog steeds kan veranderen met de volumeknop aan de zijkant?
bij de G5+ kan in het volume en de ringmodus aanpassen als het scherm gelocked is.
Maar ik heb nog nooit meegemaakt dan ik deze knoppen onbedoeld heb ingedrukt in mn broekzak.

Gebruik anders een App om het te locken: https://play.google.com/s...s?id=de.dieterthiess.stfu

njitter wijzigde deze reactie 10-12-2018 10:17 (11%)

• chim0
njitter schreef op maandag 10 december 2018 @ 10:17:
[...]

bij de G5+ kan in het volume en de ringmodus aanpassen als het scherm gelocked is.
Dus het ligt niet aan mijn toestel.
Maar ik heb nog nooit meegemaakt dan ik deze knoppen onbedoeld heb ingedrukt in mn broekzak.
Hangt ervan wat je doet. Als jij een kantoorbaan hebt en de hele dag stilzit op een stoel met je telefoon in je broekzak, zal je inderdaad minder snel die volumeknoppen indrukken dan dat jij een bouwvakker bent, die de hele dag beweegt, hurkt, bukt, knielt etc. Dan is de kans dat je de volumeknoppen per ongeluk indrukt natuurlijk veel groter.
Gebruik anders een App om het te locken: https://play.google.com/s...s?id=de.dieterthiess.stfu
Geprobeerd, maar vind het niet lekker werken dus dan maar wat beter opletten met die volumeknoppen.

• Kenhas
Dacht eigenlijk dat volume regelen enkel kon voor bluetooth toestellen zonder te ontgrendelen. Vond het wel handig met bluetooth speakertje dat ik kon regelen zonder iedere keer telefoon te ontgrendelen.

Eigenlijk nooit voorgehad dat het volume opeens op stil stond of zo terwijl de telefoon toch constant in mijn zakken zat

• chim0
Het lijkt toch een Motorola dingetje want bij de S8 van mijn vriendin gebeurt er niks als ik de volumeknoppen indruk wanneer het scherm vergrendeld is.

• Rob310

Rob310

kermisfanaat

Canis Lupus schreef op donderdag 6 december 2018 @ 13:17:
Zijn er meer mensen die (na de Oreo update) last hebben van verbreken Bluetooth verbinding tijdens telefoongesprek? Met muziek luisteren is er niets aan de hand, maar tijdens gesprek valt de verbinding meestal na 2-3 seconden weg...
Ik ervaar deze problemen niet. Probleem met oortje/koptelefoon/autoradio? Wellicht samen met Oreo een nieuwere versie van BT meegekomen die niet (goed) compatible is met je hardware. Probeer daar eens een firmware update op uit te voeren of een ander device uit te proberen.

De meeste computerproblemen ontstaan tussen de rugleuning van de bureaustoel en het toetsenbord

• Rob310

Rob310

kermisfanaat

Anne-miek schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 02:02:
Hoi! Sinds 3 dagen heeft mijn moeder een Moto G5 plus. Vandaag gaf deze een melding (zo'n zelfde als wanneer je de power-button te lang indrukt en de telefoon wil uitschakelen) alleen dan met 'opnieuw opstarten'. Alleen wanneer de telefoon 'opni opstart geeft deze een aantal foutmeldingen en gaat daarna ook niet meer aan. Hoe kan dit verholpen worden?
Heeft ze deze particulier, gebruikt gekocht?
Klink alsof toestel defect is en dus met een reden verkocht werd 🙊
Terug naar fabrieksinstellingen zetten misschien?

• Raymon89
Update met Android security patch level van 1 december 2018 zojuist binnen gekregen.

• drfruit
  • Registratie: februari 2002
  • Niet online
Ik had iets raars met de 1 december 2018 security patch level update.

Na installeren en opnieuw opstarten ging er iets mis met het invoeren van de pincode voor de 2e SIM-kaart. Voordat ik dit kon afmaken, werd de kaart al geblokkeerd.

Tijdje tevergeefs gezocht naar een mogelijkheid om de blokkering op te heffen en/of een PUK code in te voeren, maar opeens kreeg ik de optie om in te stellen hoe ik de twee SIM-kaarten wilde gebruiken. Daarna kon ik alsnog de bestaande code invoeren.

• Pejece
  • Laatst online: 15-10 12:24
Heb ook de Android security patch van december binnen gekregen en geïnstalleerd. Twee sim kaarten zonder problemen kunnen unlocken, alleen blijft het systeem al enige tijd mijn SD kaart controleren op fouten en is daardoor niet benaderbaar... na uren nog steeds controle kaartje.

Heb kaartje gecheckt in laptop, ook daar niet te zien. Kaartje was tot aan update installatie functionerend. Gelukkig stond er alleen maar muziek op.
Nu nieuwe kaart in telefoon en probleem opgelost.

Pejece wijzigde deze reactie 18-01-2019 12:57 (33%)
Reden: Probleem opgelost

• njitter
  • Niet online
Wist niet eens dat je Dual Sim én een micro-SD tegelijk kon gebruiken. Maar zie nu dat de SD card aan de achterkant van de Tray geplaatst wordt. Weer wat bijgeleerd :)

Welk SD kaartje heb je erin zitten?

• Pejece
  • Laatst online: 15-10 12:24
Was een Verbatim, nu een SanDisk. Beide 16GB.
Vreemde was voor mijn gevoel dat er met de Verbatim niets aan de hand was. Dag er voor nog muziek vanaf geluisterd.

• Raymon89
Hoe lang zouden we nog security updates kunnen verwachten? Kan daar nergens wat over terug vinden.

• grun93
Raymon89 schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 07:57:
Hoe lang zouden we nog security updates kunnen verwachten? Kan daar nergens wat over terug vinden.
Volgens Motorola blijven ze voorlopig nog wel komen, maar een harde einddatum heb ik ook niet kunnen vinden.

• henkebek
Raymon89 schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 07:57:
De g7 plus krijgt twee jaar security updates vanaf release. Daar mag je met de g5 plus ook ongeveer op rekenen denk ik. Dus waarschijnlijk nog 1 en misschien 2 updates.

• Pieter van Ras
  • Laatst online: 18:47
henkebek schreef op maandag 18 februari 2019 @ 09:38:
[...]

De g7 plus krijgt twee jaar security updates vanaf release. Daar mag je met de g5 plus ook ongeveer op rekenen denk ik. Dus waarschijnlijk nog 1 en misschien 2 updates.
Minimaal 2 jaar denk ik, of heb je een bron dat ze na 2 jaar ook echt stoppen?

De Moto G4 uit Mei 2016 heeft een update naar Android 8.1 gekregen icm security update van December 2018. Dat is dus al 2.5 jaar, dus ik houd hoop :)

• -ION-
  • Laatst online: 08-10 04:22
Pieter van Ras schreef op maandag 18 februari 2019 @ 19:38:
[...]

De Moto G4 uit Mei 2016 heeft een update naar Android 8.1 gekregen icm security update van December 2018. Dat is dus al 2.5 jaar, dus ik houd hoop :)
Dat heeft meer te maken met het feit dat ze per ongeluk beloofd hadden dat de vrijwel gelijkwaardige G4 Plus twee grote updates zou krijgen. Die 'fout' begaan ze niet meer en het is nu duidelijk dat je slechts 1 grote update mag verwachten van Lenovo en hooguit 2 jaar security updates.

• Raymon89
Voor mij de reden om na dit toestel niet meer voor Lenovo/Motorola te kiezen. jammer, want vind het een erg fijn toestel.

• henkebek
Pieter van Ras schreef op maandag 18 februari 2019 @ 19:38:
[...]

Gegarandeerd 2 jaar heb ik gelezen en daarbij minimaal eens per 3 maanden een security update tenzij ernstige lekken, dan sneller.

De ervaring met Lenovo leert dat je ook echt niet veel meer hoeft te verwachten.

• Hexxagon
  • Laatst online: 30-09 12:41
Keek vandaag naar een inruil actie van een G5 plus voor een eventuele S10. Je krijgt bij je inruil 30 euro terug voor je telefoon. Triest :F

• LordSinclair
Hexxagon schreef op zondag 24 februari 2019 @ 09:14:
Keek vandaag naar een inruil actie van een G5 plus voor een eventuele S10. Je krijgt bij je inruil 30 euro terug voor je telefoon. Triest :F
Ze ruilen hem niet in om door te verkopen (hooguit die €30 aan bijzondere metalen eruit halen). Ze ruilen hem in voor een paar euro zodat jij de S10 koopt.

• Hexxagon
  • Laatst online: 30-09 12:41
LordSinclair schreef op zondag 24 februari 2019 @ 09:34:
[...]

Ze ruilen hem niet in om door te verkopen (hooguit die €30 aan bijzondere metalen eruit halen). Ze ruilen hem in voor een paar euro zodat jij de S10 koopt.
Ze kunnen het aantrekkelijker maken door iets meer voor aan te bieden dan wat aalmoes.

• LordSinclair
Hexxagon schreef op zondag 24 februari 2019 @ 11:10:
[...]

Ze kunnen het aantrekkelijker maken door iets meer voor aan te bieden dan wat aalmoes.
Tja, het is bekend dat een product beter verkoopt met korting, maar dat zit vooral tussen de oren.

Mensen kopen liever de telefoon voor 900 euro met 100 euro korting dan hetzelfde toestel voor 800 euro zonder korting.

• Pieter van Ras
  • Laatst online: 18:47
Hexxagon schreef op zondag 24 februari 2019 @ 11:10:
[...]

Het is bij de Galaxy's toch bekend dat een half jaar wachten meer korting oplevert dan welke inruilactie dan ook? :p
(Sowieso is langer met een telefoon doen de goedkoopste optie).

Voor 30 euro zou ik hem in ieder geval in de kast leggen zodat je een fatsoenlijke enigszins moderne backup hebt als je nieuwe telefoon ermee ophoudt. Uiteraard ervan uitgaande dat je de 'reservetelefoon' die je nu in de kast hebt liggen netjes laat recyclen ;)
Pagina: 1 ... 8 9 10 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True