Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• geez
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 07-10 08:53
quote:
guapper schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 22:20:
[...]
Bootloader unlocked =einde garantie volgens Motorola Repair Center.
Je bent dan dus aangewezen op de partij waar je m van gekocht hebt.
Hm, zoiets verwachtte ik al. Doe het alsnog, mocht ik uiteindelijk niet-repareerbare schade hebben dan koop ik wel een andere. Mijn privacy is meer waard :)

• albino71
  • Registratie: augustus 2006
  • Niet online
@guapper en @geez

Garantie komt niet te vervallen...

slow whoop in "Bootloader unlocken?"

albino71 wijzigde deze reactie 21-04-2018 21:15 (10%)

Te koop....

• geez
quote:
Dat laatste, gelijk hebben vs gelijk krijgen, was dan ook hetgene waar ik me eerder zorgen over zou maken. Dat artikel was me bekend.

• albino71
  • Registratie: augustus 2006
  • Niet online
quote:
geez schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 21:18:
[...]

Dat laatste, gelijk hebben vs gelijk krijgen, was dan ook hetgene waar ik me eerder zorgen over zou maken. Dat artikel was me bekend.
Dat je er mee bekend was, bleek niet uit je eerdere posts, maar goed. ;)

Ik zou het wel aandurven. Het moet wel heel vreemd lopen wil je, en een onder de garantie vallend probleem hebben en dan ook nog eens niet je gelijk krijgen.

Stel er is iets, dan kun je vaak ook nog wel terug naar stock...

Waar ik mee zit is de camera... presteert die nog zo goed met een custom rom...
Mijn vrouw heeft de G5 Plus en ik de G5s Plus.

Binnenkort maar eens een AOSP Oreo proberen...

Te koop....

• guapper
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 13-10 23:28
quote:
albino71 schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 21:25:
[...]

Ik zou het wel aandurven. Het moet wel heel vreemd lopen wil je, en een onder de garantie vallend probleem hebben en dan ook nog eens niet je gelijk krijgen.

Ik heb hier ervaring mee, daarom zeg ik ook dat je afhankelijk bent van de partij waar je m gekocht hebt.
Bij problemen sturen die de telefoon naar Motorola, en die (Motorola) zal garantie afwijzen,kijken niet eens of het een hardware of software probleem is. Bootloader unlocked, out of warranty. Period.

• geez
quote:
albino71 schreef op zaterdag 21 april 2018 @ 21:25:
[...]

Haha nee het ging me ook meer om hoe Motorola ermee om ging. Vandaar gelijk hebben != gelijk krijgen.

Wat die camera betreft, dat kan ik eind volgende week (oid) wel voor je testen. Mijn vriendin heeft een G5 Plus met stock ROM, en ik sinds gisteren met ResurrectionRemix 6 (Oreo). Tot nu toe werkt alles perfect, althans, ik heb er nog geen SIM in gedaan. De stock Android camera app is wel bagger, dus ik heb Footej Camera geinstalleerd (werd her en der aangeraden). Ik kan de output van beiden wel even vergelijken.

Ik heb geen GApps geinstalleerd zoals ik noemde, dat is tot nu toe geen probleem met F-Droid + Yalp Store. Ik heb beperkt getest maar spotify, whatsapp, telegram, signal, osmand, acalendar, nextcloud, MX player, fennec (Firefox) en VLC doen het zo te zien allemaal perfect.

De enige die weigert is de KLM app; die doet het wel op mijn HTC One (M7) met LineageOS, ook zonder GApps. Beetje vreemd en vervelend omdat ik veel vlieg. Maar dan check ik wel in op de desktop en gooi ik de boarding pass PDF via nextCloud naar mijn telefoon :+

geez wijzigde deze reactie 22-04-2018 11:17 (3%)

• IJsselman
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 04-09 11:15
Nog steeds geen Android 8.xx, wel een security update naar NPNS25.137-93-10 hier.
Beveiligings patch staat nu op 1 April 2018 ( geen grapje )

• speedme
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 20:48
quote:
IJsselman schreef op woensdag 25 april 2018 @ 21:54:
Nog steeds geen Android 8.xx, wel een security update naar NPNS25.137-93-10 hier.
Ik heb hem ook zojuist ontvangen.
Is inderdaad alleen de security patch van april (41 MB)

• henkebek
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 09-10 14:25
quote:
IJsselman schreef op woensdag 25 april 2018 @ 21:54:
Hier inderdaad ook binnengekomen gisteren. Opvallend dat we nu zelfs naar maandelijkse patches lijken te gaan, na eerder twee maandelijks.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gerard G.
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 01-05-2018
quote:
bavel4854 schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 13:31:
Ik heb de functie "niet storen" volledig uitgezet. Desalniettemin springt die functie telkens ongevraagd aan... Heeft iemand een oplossing voor dit probleem?

Inmiddels is het probleem opgelost. Door het verwijderen van de sd-kaart. Motorola schijnt vaker problemen te hebben met een geplaatste sd-kaart: deze is de 64 GB uitvoering van Samsung. Weer wat geleerd...
Beste Bavel 4854, Wij hebben hetzelfde probleem. Is de oplossing het (even) verwijderen van de sd kaart en weer terugplaatsen of moet de sd kaart worden vervangen? En indien vervangen de oplossing is waar moet men dan op letten (aantal GB's of merk)? Heb je hier toevallig ervaring mee?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Backlee
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 29-05-2018
Ik ben vorige week in Griekenland geweest en de ronde widget met tijd en weer gaf constant aan Rain voor 5 minuten. Waarom rain in het Engels en de rest in het Nederlands, weet ik ook niet. Terug in Nederland bleef die melding er gewoon op staan. Uiteindelijk die widget verwijderd en opnieuw willen installeren, maar ik kan hem niet meer vinden in de Playstore. Weet iemand hoe die toch wel handige widget die standaard op de Motorola G5 Plus is geïnstalleerd, heet in de Play Store? Alvast bedankt voor de hulp.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online
@Backlee Tijd en Weer

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Demonitzu
  • Registratie: augustus 2012
  • Niet online
"Tijd en weer" versie 1.02.02

Acties:
  • +1Henk 'm!

• agoNITE
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 21:56
quote:
Backlee schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 22:02:
Ik ben vorige week in Griekenland geweest en de ronde widget met tijd en weer gaf constant aan Rain voor 5 minuten. Waarom rain in het Engels en de rest in het Nederlands, weet ik ook niet. Terug in Nederland bleef die melding er gewoon op staan. Uiteindelijk die widget verwijderd en opnieuw willen installeren, maar ik kan hem niet meer vinden in de Playstore. Weet iemand hoe die toch wel handige widget die standaard op de Motorola G5 Plus is geïnstalleerd, heet in de Play Store? Alvast bedankt voor de hulp.
Volgens mij kun je die app niet verwijderen. Heb je misschien alleen de widget verwijderd?

Deze kun je weer toevoegen door lang op je homescreen te drukken>Widgets>Tijd en Weer naar je homescreen slepen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Backlee
  • Laatst online: 29-05-2018
agoNITE. Hartelijk dank voor je antwoord. Dat was de oplossing. De overige dames/heren ook hartelijk dank voor hun reactie. Wordt zeer op prijs gesteld!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PeterFdeVries
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 11-10 11:21
quote:
Gerard G. schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 11:06:
[...]

Beste Bavel 4854, Wij hebben hetzelfde probleem. Is de oplossing het (even) verwijderen van de sd kaart en weer terugplaatsen of moet de sd kaart worden vervangen? En indien vervangen de oplossing is waar moet men dan op letten (aantal GB's of merk)? Heb je hier toevallig ervaring mee?
Ik zou iets anders proberen, kijk eens bij instellingen > geluid > niet storen > automatische regels

Deze bepalen namelijk wanneer de telefoon op de stille stand/geluidsstand mag staan.
Als deze aanstaat schakelt hij dus tussen aan en uit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• musicfreak
  • Laatst online: 22:20
Even een bluetooth audio tip... Met mijn BT hoofdtelefoon vond ik het maximum volume net te laag. Via de ontwikkelaarsopties kan je onder Netwerken (?) de optie Absoluut volume uitschakelen op actief zetten. Hierna werkt de volumeregelaar van de G5 plus onafhankelijk van die van je bluetooth apparaat. Zet je het volume van de G5 plus op maximaal dan krijg je meer volume uit je hoofdtelefoon of speaker, en dat is net wat ik wilde. *O* 8)

De ontwikkelaarsopties kan je activeren via Instellingen > Telefooninfo. Je moet vervolgens een aantaal maal op Build-nummer klikken, daarna komt deze optie erbij in het menu.

Mijn platencollectie op Discogs

• westlym
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 00:16

• agoNITE
  • Laatst online: 21:56
quote:
Wat is het nieuws? De 'officiële aankondiging' in dat topic is van eind april. Ik kom verder geen 'officiële' berichten van onlangs tegen.

• GtrCraft
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 14-10 21:29
Ik kan vertellen dat er een gelekte Oreo firmware voor de Moto G5 Plus is gevonden.
Ik verwacht dat de ota dan in 2-3 maanden gaat gebeuren.

• Stefan22
  • Registratie: november 2013
  • Niet online
Het voordeel lijkt wel te zijn dat de toestellen geupdate worden naar Android 8.1 in plaats van 8.0 (Was zo bij G5S Plus, en er is op Geekbench een Moto G5 gezien met Android 8.1.

• GtrCraft
Dat is hoogstwaarschijnlijk een custom rom.
Maar de gelekte firmware is ook 8.1

GtrCraft wijzigde deze reactie 31-05-2018 17:49 (31%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• henkebek
Geen peil op te trekken. Zeer bijzonder dat de G5s Plus nu eerder een update krijgt dan de gewone G5 Plus. Chaos bij Motorola.

Gezien het feit dat de toestellen technisch vrijwel gelijk zijn, zal t voor de G5 Plus dan ook wel niet al te lang meer duren.

Overigens is een nieuwe android versie ook niet meer wat het ooit was. Vooral evolutie tegenwoordig. Wat dat betreft boeit t me ook steeds minder of ik die upgrade nu wel of niet krijg.

henkebek wijzigde deze reactie 01-06-2018 14:31 (55%)

• Pieter van Ras
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 18:47
quote:
henkebek schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 14:28:
Geen peil op te trekken. Zeer bijzonder dat de G5s Plus nu eerder een update krijgt dan de gewone G5 Plus. Chaos bij Motorola.

Gezien het feit dat de toestellen technisch vrijwel gelijk zijn, zal t voor de G5 Plus dan ook wel niet al te lang meer duren.

Overigens is een nieuwe android versie ook niet meer wat het ooit was. Vooral evolutie tegenwoordig. Wat dat betreft boeit t me ook steeds minder of ik die upgrade nu wel of niet krijg.
Precies dat. Nieuwe functionaliteiten zijn op 1 hand te tellen. Vaak wat dingen die in Android zelf ingebouwd worden die aparte apps allang konden. Net alsof de gemiddelde gebruiker uberhaupt weet ofdat hij op Android 6, 7 of 8 zit. Verschillen zijn echt niet zo spectaculair.

Gedoe over updatebeleid is wat mij betreft dan ook flink overdreven. Zolang ze die security patches redelijk bijhouden is het wat mij betreft gewoon prima.

Scheelt natuurlijk ook dat deze Moto ~250 euro kostte, ik snap dat mensen die 600+ neerleggen meer eisen hebben.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Lieve Gompy
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 14-10 19:14
Misschien wel interessant?:
Moto G5 Plus : https://support.motorola.com/us/en/Solution/MS130856

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 13:04

SeatRider

Wait, wut?

quote:
Nu maar hopen dat ie snel wordt uitgerold, handmatig checken geeft nog geen resultaat...

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Demonitzu
  • Niet online
De G6 Plus is ondertussen toegevoegd aan het Android Enterprise Recommended programma, waardoor dit nieuwere toestel gegarandeerd 3 jaar beveiligingsupdates zal gaan krijgen. Ben benieuwd hoe de support van de G5 Plus hier tegenover zich zal ontwikkelen...

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Soggy
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 21:15

Soggy

vroemmmm

Voor de liefhebbers: de update naar 1 juni staat klaar.

If it works, tweak it

• SpankmasterC
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 23:10
quote:
Toshin schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 21:32:
De G6 Plus is ondertussen toegevoegd aan het Android Enterprise Recommended programma, waardoor dit nieuwere toestel gegarandeerd 3 jaar beveiligingsupdates zal gaan krijgen. Ben benieuwd hoe de support van de G5 Plus hier tegenover zich zal ontwikkelen...
Ik verwacht eigenlijk niets, omdat het toch een ouder toestel is.

• Tazzios
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 15:35
Update uitgevoerd. alleen niet zo praktisch gezien ik hem had geroot nu blijft hij in TWRP starten. :z
Iemand een idee?

update:
nieuwe rom werkte niet maar dit wel:
Vanaf de PC fastboot oem fb_mode_clear
Of een nieuwe rom nu wel of niet nodig was is onduidelijk.

update2:
te vroeg gejuicht na reboot weer vast in TWRP.

Tazzios wijzigde deze reactie 08-07-2018 18:54 (46%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 16-07-2018

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

quote:
Tazzios schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 10:14:
Update uitgevoerd. alleen niet zo praktisch gezien ik hem had geroot nu blijft hij in TWRP starten. :z
Iemand een idee?
Of via fastboot een stock ROM flashen, of via TWRP een custom ROM flashen (je hebt daar ook licht aangepaste stock ROM's voor). Voor info zie XDA.

MegaTronics wijzigde deze reactie 07-07-2018 10:30 (16%)

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• Rob310
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 06-10 21:19

Rob310

kermisfanaat

Sinds de laatste Juni patch heb ik problemen met het inloggen op wifi van openbare hotspots (verschillende supermarkten, Blokker, gemeentelijke Wifi) die gebruik maken van Kpn Fon.
Wifi thuis of een winkel die een 'eigen' hotspot heeft werkt wel.
Ik krijg wel verbinding maar geen toegang tot internet, ik kom niet op de pagina terecht waar je de gebruikers voorwaarden moet accepteren, toestel blijft op de "connectivitycheck" pagina staan.
Twee weken geleden, na het updaten begonnen, vorige week spontaan wel gewerkt maar sinds gisteren houdt ie het weer voor gezien.
Iemand hiermee bekend?

De meeste computerproblemen ontstaan tussen de rugleuning van de bureaustoel en het toetsenbord

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Pejece
  • Laatst online: 15-10 12:24
Ja, heb afgelopen weken hetzelfde probleem ervaren tijdens vakantie in Frankrijk en België. Betrof daar met name in hotels. Nu weer thuis, helaas, maar (nog) niet uitgeprobeerd.
Dacht eerst dat het een beveiliging was van app om werkmail te ontvangen, maar verwijderen daarvan had geen invloed. Ook aan/uitzetten van telefoon hielp niet.

Pejece wijzigde deze reactie 25-07-2018 10:19 (13%)

• Rob310

Rob310

kermisfanaat

Ook sinds de Juni patch?

De meeste computerproblemen ontstaan tussen de rugleuning van de bureaustoel en het toetsenbord

• Pejece
  • Laatst online: 15-10 12:24
Dat vermoed ik. Ben nogal kieskeurig met inloggen op WiFi buiten de deur. Had er voordien geen problemen mee.

• DikkeTimo
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 14-10 19:15
Mijn broer heeft inderdaad hetzelfde probleem, ik zelf met mijn g5s plus niet.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• guapper
Oreo soak tests in volle gang in Brazilië.
https://www.xda-developer...us-android-8-1-oreo-soak/

guapper wijzigde deze reactie 31-07-2018 17:34 (5%)

• hjs
  • Niet online
Hup dan, we wachten pas een jaar :+

• Rob310

Rob310

kermisfanaat

quote:
DikkeTimo schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 13:59:
Mijn broer heeft inderdaad hetzelfde probleem, ik zelf met mijn g5s plus niet.
quote:
Pejece schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 10:15:
Ja, heb afgelopen weken hetzelfde probleem ervaren tijdens vakantie in Frankrijk en België. Betrof daar met name in hotels. Nu weer thuis, helaas, maar (nog) niet uitgeprobeerd.
Dacht eerst dat het een beveiliging was van app om werkmail te ontvangen, maar verwijderen daarvan had geen invloed. Ook aan/uitzetten van telefoon hielp niet.
Ik heb inmiddels via email contact gezocht via email help op deofficiele Moto website.
Als laatste moest ik een bug report maken en de wifi inlog capturen.
Helaas heb ik het ticket laten verlopen (wordt maximaal72 uur in leven gehouden).
Ik heb de beide reports wel en zal deze alsnog naar ze mailen zodat hun technische staff er naar kan kijken.

Het waren de volgende twee acties (ik weet niet hoe technisch jullie zijnen of jullie er iets uit af kunnen leiden? Wel opvallend dat na het maken van een bug-report, de Wifi op de hotspot van, in dit geval Jumbo, weer gewoon werkte. Voor een halve dag........):

I would also like you to submit a Wi-Fi verbose enabled bug report and tcpdump, as per the procedure below. Once we receive it we will pass it onto our tech team to try and locate the issue though as your wifi seems to be working on all other connections, might be a bug or incompatibility issue. If this is the case it might be a matter of waiting for a software patch/upodate.

Submitting a report:

Turn off wi-fi, reboot the phone, then turn wi-fi back and capture a wi-fi verbose enabled bug report and tcpdump while trying to re-connect to the wi-fi network several times. It is important that the phone is re-started first otherwise we won't be able to see the failure reason for the first connection attempt.

=======================================

Instructions for capturing a bug report

=======================================

Go to Settings > About Phone and keep tapping the Build Number field until the message "You are now a developer!" appears.

Go back to Settings and there should be a new option called Developer Options. Tap on that and enable the following options:

- Under the Debugging section, turn on the "USB Debugging" and "Bug report shortcut" options. Also change the "Logger buffer sizes" from 256 K to 16 M.

- Under the Networking section, turn on the "Enable Wi-Fi verbose logging" option.

Attempt to connect to the wi-fi again, then hold down the power button for a couple of seconds, select Take bug report and then tap on Report.

It will take a couple of minutes for the report to be generated. Once it has been created, you will see a "Bug report captured" prompt in the notification bar. Pull your finger down from the top of the notification bar and tap on this prompt, select OK if prompted.

You can then either email the bug report to yourself or upload it to Google Drive.

Once you have sent the bug report, go back into Settings and turn the Developer options off.

Then email us a copy of that file. Note that it will be quite large in size so we recommend that you compress the file with a file compression program such as Winzip or WinRAR prior to sending.

====================================

Instructions for capturing a tcpdump

====================================

Download and install the iPacketCapture app from the Play Store:

https://play.google.com/s...id.packetcapture&hl=en_GB

- Launch the app and select Capture, you will see a prompt asking you to allow a VPN connection to be added. Select OK

- Turn on wi-fi and attempt to connect to the wi-fi network several times

- To finish capturing, go to Settings > Wireless & Networks ... More > VPN, tap on the VPN called tPacketCapture and select Disconnect

- The packet capture file is saved to \Android\data\jp.co.taosoftware.android.packetcapture\files on the internal storage on the phone with a file extension of ".pcap"

Use the same method as before to send us the report.

• guapper
Vraag met betrekking tot de SD kaart: welke smaken slikt de G5 plus?
Gaat een micro-SDXC werken?
Bij de specs zie ik weinig anders dan micro-SD en Micro-SDHC staan...
Thx.

Edit: werkt dus gewoon (Samsung 64GB).

guapper wijzigde deze reactie 02-08-2018 17:42 (10%)

• guapper
Ik lees overigens dat de update naar Oreo gewoon weer 32bits zal zijn. Dat vind ik wel jammer omdat ik graag de Pixel camera software zou proberen.
Ik ga geen alternatieve rom flashen omdat ik twist-for-camera en chop-for-flashlight functies niet wil missen. Het klinkt misschien afgezaagd, maar dat vind ik dus de echte killer-functionaliteiten van de Moto.

• Tazzios
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 15:35
@guapper Ik heb de xtended rom er op staan en moto actions zit daar ook bij in met die functies die je noemt.

• guapper
quote:
09-06-2018 12:41 PM

Hello everyone, I know many of you have been eagerly awaiting Oreo for your Moto G5 Plus and Moto G5. I'm happy to say that we've started rolling out the Oreo update in phases for the Moto G5 Plus in India and Brazil and the Moto G5 in Mexico. Please be patient as not all devices in India, Brazil, and Mexico will get the update immediately. Other regions are still pending and will get the update in the future.

-Tom
bron: https://forums.lenovo.com...931/highlight/true#M29636

joepie! *O*

Alhoewel... Misschien niet te vroeg juichen..
quote:
Re: [OFFICIAL] Android 8(Oreo) Update CONFIRMED!

‎09-06-2018 01:48 PM

So judging from the security updates strategy, in Europe we will get 8.1 as a Christmas gift.

Not bad, not bad at all.
:')

• Raymon89
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 13-10 09:33
Dit duurt inderdaad wel erg lang :(
Ik hoop dat de G5 Plus in de toekomst officiele LineageOS ondersteuning gaat krijgen.

• hjs
  • Niet online
Krijg toch echt de neiging om een costum rom te gaan installeren, die moto app is toch ook mogelijk bij sommige?

Dat vegen over de vingersensor blijft pluspunt van de moto :)

• Rob310

Rob310

kermisfanaat

Laatste update van de camera heeft de één vinger in-en-uit zoomen functionaliteit weer teruggebracht d:)b

• hjs
  • Niet online
Iemand dit al geprobeerd, upgrade naar 8.1?

https://forum.xda-develop...-moto-g5-g5-plus-t3848246

[edit]
Heb het geprobeerd, maar hij vindt geen update als ik de zip op de foon zet.
Vermoed niet de goede versie voor een EU model?

hjs wijzigde deze reactie 01-10-2018 09:16 (33%)

• Demonitzu
  • Niet online
Dat is de officiele ROM voor Brazilie en India. Je hebt hiervoor build NPNS25.137-92-14 nodig en de EU model heeft momenteel build NPNS25.137-93-14

• Matheee
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 14-10 11:36
Ik heb vanmorgen met behulp van deze reactie Android 8.1 op mijn Moto G5 Plus geïnstalleerd. :) Screenshot

• Canis Lupus
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 22:51
Matheee schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 15:05:
Ik heb vanmorgen met behulp van deze reactie Android 8.1 op mijn Moto G5 Plus geïnstalleerd. :) Screenshot
Check, ik kan bevestigen dat het werkt! Bedankt!

PSN: eric-010 (GT Sport, Wreckfest) - About.me -

• EvT
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 31-08 19:16
Idem hier, probleemloos geïnstalleerd :)

• hjs
  • Niet online
ook nu bezig, duurt wat lang dus ik ga maar koken ;)

[edit]
ook probleemloos gelukt.

hjs wijzigde deze reactie 16-10-2018 17:38 (26%)

• Raymon89
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 13-10 09:33
Top, ga ik morgen eens doen! Thanks!

• Hmmbob
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 23:08
Probleemloos! Thanks!

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• Demonitzu
  • Niet online
Ugh, werkt hier niet. Motorola Update Services heeft juiste permissies en bestand staat op de juiste plek, maar telefoon blijft melden dat meest recente update al geinstalleerd is (de juni update)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
>adb shell
potter_n:/ $ cd storage/emulated/0
potter_n:/storage/emulated/0 $ ls

drwxrwx--x  2 root sdcard_rw       4096 2017-02-07 02:51 Alarms
drwxrwx--x  5 root sdcard_rw       4096 2017-08-15 18:48 Android
drwxrwx--x  2 root sdcard_rw       4096 2018-10-17 00:10 Audio
drwxrwx--x  2 root sdcard_rw       4096 2018-10-17 00:10 Bluetooth
-rw-rw----  1 root sdcard_rw 1138853525 2018-10-17 00:10 Blur_Version.28.51.16.potter.retail.en.US.zip
drwxrwx--x  2 root sdcard_rw       4096 2018-10-17 00:10 Contact
drwxrwx--x  4 root sdcard_rw       4096 2017-08-14 23:48 DCIM
drwxrwx--x  2 root sdcard_rw       4096 2018-10-17 00:10 Document
drwxrwx--x  2 root sdcard_rw       4096 2018-10-08 17:54 Download
drwxrwx--x  2 root sdcard_rw       4096 2017-02-07 02:51 Movies
drwxrwx--x  2 root sdcard_rw       4096 2017-02-07 02:51 Music
drwxrwx--x  2 root sdcard_rw       4096 2017-02-07 02:51 Notifications
drwxrwx--x  2 root sdcard_rw       4096 2018-10-17 00:10 Others
drwxrwx--x  4 root sdcard_rw       4096 2018-02-28 09:17 Pictures
drwxrwx--x  2 root sdcard_rw       4096 2017-02-07 02:51 Podcasts
drwxrwx--x  2 root sdcard_rw       4096 2017-02-07 02:51 Ringtones
drwxrwx--x  7 root sdcard_rw       4096 2018-09-15 02:37 WhatsApp
drwxrwx--x  2 root sdcard_rw       4096 2017-02-07 02:51 alt_autocycle
drwxrwx--x  2 root sdcard_rw       4096 2018-01-29 05:02 temp

Demonitzu wijzigde deze reactie 17-10-2018 00:40 (65%)

• Hmmbob
Reboot Al geprobeerd?

"Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys;
look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death." - Sun Tzu, The Art of War

• Ceased2Be
  • Laatst online: 15:28

Ceased2Be

databeest

... nevermind even moeten googlen.

thanks iig.

Ceased2Be wijzigde deze reactie 17-10-2018 07:44 (7%)

Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid

• henkebek
Iemand al bugs tegengekomen na updaten? Of werkt alles helemaal naar behoren?

• hjs
  • Niet online
henkebek schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 08:56:
Het is klein beetje wennen en heb nog niet gevonden hoe je de vraag over wachtwoorden opslaan uitzet. Maar voor de rest geen problemen.

• Matheee
hjs schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 09:05:
[...]

Het is klein beetje wennen en heb nog niet gevonden hoe je de vraag over wachtwoorden opslaan uitzet. Maar voor de rest geen problemen.
Bedoel je de service voor automatisch aanvullen? Instellingen > Systeem > Talen en invoer > geavanceerd > Service voor automatisch aanvullen > geen.

• vinom
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 22:22
Ik krijg hem nu vanzelf aangeboden op mijn G5S Plus.

• hjs
  • Niet online
Matheee schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 10:45:
[...]

Bedoel je de service voor automatisch aanvullen? Instellingen > Systeem > Talen en invoer > geavanceerd > Service voor automatisch aanvullen > geen.
Weer goed verstopt dus, thnx _/-\o_

• benedictuz
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 14-10 12:12
nm

benedictuz wijzigde deze reactie 17-10-2018 12:36 (98%)

• Lightning89
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 23:57
Toshin schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 00:37:
Ugh, werkt hier niet. Motorola Update Services heeft juiste permissies en bestand staat op de juiste plek, maar telefoon blijft melden dat meest recente update al geinstalleerd is (de juni update)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
>adb shell
potter_n:/ $ cd storage/emulated/0
potter_n:/storage/emulated/0 $ ls

drwxrwx--x  2 root sdcard_rw       4096 2017-02-07 02:51 Alarms
drwxrwx--x  5 root sdcard_rw       4096 2017-08-15 18:48 Android
drwxrwx--x  2 root sdcard_rw       4096 2018-10-17 00:10 Audio
drwxrwx--x  2 root sdcard_rw       4096 2018-10-17 00:10 Bluetooth
-rw-rw----  1 root sdcard_rw 1138853525 2018-10-17 00:10 Blur_Version.28.51.16.potter.retail.en.US.zip
drwxrwx--x  2 root sdcard_rw       4096 2018-10-17 00:10 Contact
drwxrwx--x  4 root sdcard_rw       4096 2017-08-14 23:48 DCIM
drwxrwx--x  2 root sdcard_rw       4096 2018-10-17 00:10 Document
drwxrwx--x  2 root sdcard_rw       4096 2018-10-08 17:54 Download
drwxrwx--x  2 root sdcard_rw       4096 2017-02-07 02:51 Movies
drwxrwx--x  2 root sdcard_rw       4096 2017-02-07 02:51 Music
drwxrwx--x  2 root sdcard_rw       4096 2017-02-07 02:51 Notifications
drwxrwx--x  2 root sdcard_rw       4096 2018-10-17 00:10 Others
drwxrwx--x  4 root sdcard_rw       4096 2018-02-28 09:17 Pictures
drwxrwx--x  2 root sdcard_rw       4096 2017-02-07 02:51 Podcasts
drwxrwx--x  2 root sdcard_rw       4096 2017-02-07 02:51 Ringtones
drwxrwx--x  7 root sdcard_rw       4096 2018-09-15 02:37 WhatsApp
drwxrwx--x  2 root sdcard_rw       4096 2017-02-07 02:51 alt_autocycle
drwxrwx--x  2 root sdcard_rw       4096 2018-01-29 05:02 temp

Hier helaas hetzelfde, bestand goed, juni update gehad en zegt dat alles up to date is. Reboot gedaan, batterij 100%.

• guapper
Lightning89 schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 12:30:
[...]

Hier helaas hetzelfde, bestand goed, juni update gehad en zegt dat alles up to date is. Reboot gedaan, batterij 100%.
En je hebt de update in de ROOT van de interne opslag geplaatst?
Dat staat er niet bij, maar hielp bij mij wel.

guapper wijzigde deze reactie 17-10-2018 13:00 (7%)

• Lightning89
guapper schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 13:00:
[...]

En je hebt de update in de ROOT van de interne opslag geplaatst?
Dat staat er niet bij, maar hielp bij mij wel.
https://tweakers.net/ext/f/nQd1zBYY7jbNNhgO93oT71kO/thumb.png

/Storage/emulated/0

Zo te zien wel?

• Hmmbob
Misschien kun je hem nu wel via de reguliere weg binnen krijgen:
vinom schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 10:52:
Ik krijg hem nu vanzelf aangeboden op mijn G5S Plus.

• Lightning89
Your devices software is up to date helaas.

• guapper
Bij mij is het versienummer 25.341.16. bestandsnaam is Blur_Version.25.341.16.potter.retail.en.US.zip

• Lightning89
guapper schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 13:13:
[...]

Bij mij is het versienummer 25.341.16. bestandsnaam is Blur_Version.25.341.16.potter.retail.en.US.zip
Nieuwe update gevonden!
Even voor de duidelijkheid dus, download dit bestand: https://forum.xda-develop...p?p=77856408&postcount=45

en NIET https://forum.xda-develop...post77748504#post77748504

Versienummer 25.341.16 (Blur_Version.25.341.16.potter.retail.en.US.zip) is de correcte. Ik ga nu updaten.

Edit: Excuus, ik kopieerde dezelfde link, aangepast.

Lightning89 wijzigde deze reactie 17-10-2018 16:09 (10%)

• Lanithro
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 12:54
Ik kan de hele Motorola update services app niet vinden onder apps.

Yavu Steam Profile Lanithro

• Matheee
Lanithro schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 15:13:
Ik kan de hele Motorola update services app niet vinden onder apps.
Als je bij de lijst met je apps bent, rechtsboven op de 3 puntjes klikken > systeem weergeven.

• Lanithro
  • Laatst online: 12:54
Matheee schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 15:14:
[...]

Als je bij de lijst met je apps bent, rechtsboven op de 3 puntjes klikken > systeem weergeven.
Thnx gevonden.... Hoe lang duurt de update ongeveer???

Yavu Steam Profile Lanithro

• Matheee
Lanithro schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 15:22:
[...]

Thnx gevonden.... Hoe lang duurt de update ongeveer???
Bij mij volgens mij rond een halfuur vanaf het moment dat ik de update had gestart.

Matheee wijzigde deze reactie 17-10-2018 15:25 (9%)

• Suggs
  • Niet online
Lightning89 schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 14:56:
[...]

Nieuwe update gevonden!
Even voor de duidelijkheid dus, download dit bestand: https://forum.xda-develop...post77748504#post77748504

en NIET https://forum.xda-develop...post77748504#post77748504

Versienummer 25.341.16 (Blur_Version.25.341.16.potter.retail.en.US.zip) is de correcte. Ik ga nu updaten.
25.341.16 is nu begonnen met updaten. De juiste link is trouwens: https://forum.xda-develop...p?p=77856408&postcount=45 ;)

• LordSinclair
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 21:34
Hmmbob schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 13:11:
Misschien kun je hem nu wel via de reguliere weg binnen krijgen:
[...]
Dat is een hele andere generatie toestel. Dus dat kan heel anders lopen.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• Demonitzu
  • Niet online
Blijkbaar had ik de verkeerde OTA (28.51.16) gedownload. Ik denk dat ik door slaapgebrek links door elkaar gehaald heb. @Matheee 's link bevat ook een link naar de verkeerde OTA namelijk.

• Matheee
henkebek schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 08:56:
Ben nog geen bugs tegengekomen. Telefoon lijkt sneller te werken, maar het is denk ik te vroeg om conclusies te trekken. :)

• Suggs
  • Niet online
De update duurde bij mij 20 minuten. Ben nog geen rare dingen tegengekomen.

• henkebek
Picture in picture werkt niet overal hier, bijvoorbeeld niet met YouTube. Althans niet zoals het op een Pixel werkt (tijdens playback op homeknop drukken).

Verder opvallend de grote ongebruikte ruimte links en rechts in homescreen en appdrawer, alsof het beeld een beetje uitgezoomd is.

henkebek wijzigde deze reactie 17-10-2018 17:38 (30%)

• TheovdS
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 19:46
Hallo allemaal,
Ik zie hier wat berichten langs komen over de update naar 8.1. Ik zie dat ik zelfs nog op security-patch niveau zit van januari 2017:
https://tweakers.net/ext/f/pYZxVQJCcXqbkf5Q4zS5GXcq/thumb.png
Ik kan me niet herinneren dat ik ooit een OTA update gehad hebt. Bij handmatig checken zijn er ook gaan updates beschikbaar. Ik heb geprobeerd om naar 8.1 te updaten, maar dat werkt ook niet. Ik vermoed dat dit pas werkt als je de laatste security patches hebt.
Kan iemand eens een screenshot sturen, om te vergelijken?

• hjs
  • Niet online

• Renzzie
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 16:27
Als je de patch installeert via de omweg, zullen dan nieuwe patches wel automatisch geinstalleerd worden? Wacht liever nog even dan dat ik de hele tijd manueel op zoek moet naar security patches :+

Edit: oefff, zie nu dat dit over de G5 gaat. Ik heb een G5s. Dodged a bullet there? :D

Renzzie wijzigde deze reactie 18-10-2018 08:58 (19%)

• GtrCraft
Renzzie schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 08:54:
Als je de patch installeert via de omweg, zullen dan nieuwe patches wel automatisch geinstalleerd worden? Wacht liever nog even dan dat ik de hele tijd manueel op zoek moet naar security patches :+

Edit: oefff, zie nu dat dit over de G5 gaat. Ik heb een G5s. Dodged a bullet there? :D
Waarschijnlijk niet. Aangezien we niet weten of die ota de officiele is. Dan zijn aardig wat toestellen hier vast op deze versie.

• Demonitzu
  • Niet online
Voorlopig draait Oreo goed bij mij. Hij lijkt op sommige punten sneller geworden. Er zijn wel wat dingen waar ik me aan erger, maar ik denk dat die allemaal specifiek over Oreo gaan

- Geen ingebouwde Night Mode meer
- Inconsistente kleur navigation bar
- Scherm eerst moeten ontgrendelen voordat je lang telefoongesprek kunt beeindigen
- Overdreven marges aan de zijkanten van het menu met standaard launcher

• EvT
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 31-08 19:16
Geen problemen ondervonden, in tegendeel zelfs, de accu gaat nu weer de hele dag mee, terwijl ik niets anders doe of geïnstalleerd heb, buiten de update naar android 8.1 zelf.

• poen
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 11-01 11:23
De juiste link is trouwens: https://forum.xda-develop...p?p=77856408&postcount=45 ;)

Hoi, heb deze binnengehaald, Motorola Update Services heeft juiste permissies en bestand staat op de juiste plek, maar telefoon blijft melden dat meest recente update al geinstalleerd is (de juni update)
Ook gereboot... nada..
Iemand een idee?

• musicfreak
  • Laatst online: 22:20
poen schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 09:14:
De juiste link is trouwens: https://forum.xda-develop...p?p=77856408&postcount=45 ;)
Volgens mij probeer je @Suggs te quoten maar de link is broken. Dit is 'm.

musicfreak wijzigde deze reactie 19-10-2018 09:43 (3%)

Mijn platencollectie op Discogs

• Palmachius
  • Laatst online: 11-10 09:07
poen schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 09:14:
Hoi, heb deze binnengehaald, Motorola Update Services heeft juiste permissies en bestand staat op de juiste plek, maar telefoon blijft melden dat meest recente update al geinstalleerd is (de juni update)
Ook gereboot... nada..
Iemand een idee?
Je kunt de update via adb sideloading proberen. Zie bijvoorbeeld hier hoe je dat doet. Bij mij kwam ik er op die manier achter dat ik de versienummers niet correspondeerden. Ik heb daarna alsnog de goede update file gedownload en daarna kon ik vannuit Android de Motorola updater gebruiken.

• poen
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 11-01 11:23
Geplaatste link was inderdaad broken maar ik had het desbetreffende bestand wel. Dus adb sideloading proberen? Its risky ik probeer liever n andere oplossing als die er al is.. maar dank voor de suggestie. En misschien nog gewoon even wat geduld hebben....https://www.droidapp.nl/n...-oreo-moto-g5-g5s-europa/

poen wijzigde deze reactie 19-10-2018 11:16 (48%)

• TheovdS
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 19:46
Bedankt! Ik heb geprobeerd naar 8.1 te side-loaden, maar dit is de melding:
package expects build '7.0/NPNS25 137.93.14'
this device has '7.0/NPN25 137-35'

Het klopt dus dat ik nog geen enkele OTA update heb binnen gekregen.

Is het mogelijk om de OTA naar 7.0/NPNS25 137.93.14 apart te downloaden ergens en handmatig te installeren?

• GtrCraft
TheovdS schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 13:19:
[...]

Bedankt! Ik heb geprobeerd naar 8.1 te side-loaden, maar dit is de melding:
package expects build '7.0/NPNS25 137.93.14'
this device has '7.0/NPN25 137-35'

Het klopt dus dat ik nog geen enkele OTA update heb binnen gekregen.

Is het mogelijk om de OTA naar 7.0/NPNS25 137.93.14 apart te downloaden ergens en handmatig te installeren?
Jij hebt een Moto G5 Plus, regio reteu, met de firmware van india/brazilie. Dan snap ik heel goed dat je geen OTA's krijgt. Maar dat heb je die er waarschijnlijk zelf opgezet en de enige manier omdat recht te krijgen is een volledige factory image erop zetten (waardoor je alles kwijt bent).

• Demonitzu
  • Niet online
Toshin schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 17:01:
Voorlopig draait Oreo goed bij mij. Hij lijkt op sommige punten sneller geworden. Er zijn wel wat dingen waar ik me aan erger, maar ik denk dat die allemaal specifiek over Oreo gaan

- Geen ingebouwde Night Mode meer
- Inconsistente kleur navigation bar
- Scherm eerst moeten ontgrendelen voordat je lang telefoongesprek kunt beeindigen
- Overdreven marges aan de zijkanten van het menu met standaard launcher
Telefoon op slot zetten via vingerafdrukscanner werkt meestal niet bij de eerste aanraking. Vingerafdruk verwijderen en opnieuw instellen lijkt het probleem te verhelpen.

Edit: Nee, blijkt toch niet te helpen

Demonitzu wijzigde deze reactie 22-10-2018 00:29 (3%)

• SpankmasterC
Iemand die weet hoe je een vorm van night light weer werkend kan krijgen in 8.1? Via de System UI Tuner werkt het niet meer...

• Hmmbob
Ja, dat is echt heel irritant. Ik gebruik Quick Controls (om die handige knopjes bovenin uit te breiden), die kunnen Night Light aardig simuleren. Misschien een mooie workaround....

• guapper
SpankmasterC schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 13:55:
Iemand die weet hoe je een vorm van night light weer werkend kan krijgen in 8.1? Via de System UI Tuner werkt het niet meer...
Twilight app?

• SpankmasterC
Goeie tip, ik zal hem uitproberen

• guapper
Is de reguliere OTA al in NL aan het uitrollen?

• Slider82
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 14-10 11:17
guapper schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 20:51:
Is de reguliere OTA al in NL aan het uitrollen?
Gisteren nog niet, maar vanmorgen kan ik mijn Moto G5 updaten! Handmatig zoeken in de Settings > About phone > System Updates.

• Dbm12
  • Laatst online: 15-10 03:40
Slider82 schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 08:20:
[...]

Gisteren nog niet, maar vanmorgen kan ik mijn Moto G5 updaten! Handmatig zoeken in de Settings > About phone > System Updates.
G5 plus nog altijd niets :(

http://luxeofzuinig.blogspot.com/

Pagina: 1 ... 8 9 10 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True