Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:07

Lenovo heeft voorafgaande aan de start van het Mobile World Congress de Moto G5 en Moto G5 Plus aangekondigd. Het uiterlijk van de twee metalen toestellen is grotendeels gelijk, op de grootte na. De Moto G5 Plus heeft een 5,2"-scherm, terwijl de G5 een 5"-lcd heeft.

In de duurdere Moto G5 Plus zit een 5,2"-scherm met eveneens 1920x1080 pixels. De soc is de Snapdragon 625-octacore en er is 3GB ram aanwezig met 32GB opslagruimte. De accu heeft een capaciteit van 3000mAh, iets meer de 2800mAh van het reguliere model. De camera maakt gebruik van de Sony IMX362-sensor met een resolutie van 12 megapixels en grote pixels van 1,4μm. De lens heeft een diafragma van f/1.7. De frontcamera heeft een 5-megapixelresolutie en eveneens een f/1.7-lens.

De telefoons draaien op Android 7.0 en hebben Google Assistant aan boord. Beide toestellen hebben een micro-usb-poort, Lenovo voorziet de Moto's niet van usb-c. Er is een vingerafdrukscanner aanwezig aan de voorkant van de telefoons. Lenovo legt veel nadruk op de kwaliteit van de aluminium behuizing van de toestellen. Eerdere modellen in de G-serie hadden een behuizing van kunststof. De G5-modellen zullen verkrijgbaar zijn in een donkergrijze en goudkleurige variant.

Halverwege de lente komt de G5 Plus, die kost 279 euro. Beide toestellen zijn dualsim.

Terug naar Inhoudsopgave

OSAndroid 7.0
CPUQualcomm® Snapdragon™ 625
GPUQualcomm® Adreno 506
RAM3 GB
Interne Opslag32 GB (uitbreidbaar tot 2TB)
ConnectiviteitBluetooth 4.2, NFC, A-GPS, Glonass 2,4, 5 GHz b/g/n
AansluitingenMicro-USB2.0, 3,5mm
SensorenAccelerometer, Fingerprint reader, Proximity, Gyroscope, Ambient Light
Scherm5,2" Full-HD LCD-scherm, GG3
Back Camera12MP, PDAF, F/1.7, dubbele Ledflitser
Front Camera5MP, F/2.2, schermflits
Accu3000 mAh (Met QC)
KleurGrijs, Goud
Afmetingen150,2 x 74 x 9,7 mm
Gewicht155 g
Prijs279 euro
BijzonderhedenWater repellent coating for added water resistance
Release Datumlente 2017

Terug naar Inhoudsopgave

Terug naar Inhoudsopgave

Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur me dan een DM.

VersieDatumAanpassingen
V1.027-02-2017Topic aangemaakt

Terug naar Inhoudsopgave

[ Voor 3% gewijzigd door rens-br op 14-06-2017 11:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkebek
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-02 10:36
Interessant toestel. Camera ziet er veelbelovend uit, en dat zal dan ook de belangrijkste troef zijn waarschijnlijk.

https://www.dpreview.com/...-first-impressions-review

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:14
henkebek schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 10:28:
Interessant toestel. Camera ziet er veelbelovend uit, en dat zal dan ook de belangrijkste troef zijn waarschijnlijk.

Het totale pakket klinkt ontzettend goed. De G4 was al prima, maar daar voegt de G5 nog een paar hele sterkte punten aan toe:
  • De SD 625 is echt een pareltje, dat weten we inmiddels van de Moto Z Play en Lenovo P2. Snel én zuinig.
  • Nu 3GB i.p.v. 2 GB.
  • Nu 32GB i.p.v. 16GB opslaggeheugen, met nog steeds een SD-kaart slot (helaas zijn de eerste geluiden dat deze in de sim-tray moet. Dus of 2 simkaarten of 1 simkaart + sd kaart)
  • NFC is toegevoegd
  • Software knoppen kunnen worden uitgeschakeld, navigeren doe je dan middels de homeknop (net als op de P2)
  • Nieuwe camera techniek met niet teveel MP's, wat de kwaliteit bij weinig licht ten goede zou moeten komen
En dan vergeet ik vast nog een hoop.

Belangrijkste punt van kritiek is het updatebeleid. Bij de G4 heeft Lenovo daar flinke steken laten vallen. Oké, andere fabrikanten stellen op dat punt ook teleur, maar het is save to say dat het updatebeleid van een paar jaar geleden (toen Motorola nog van Google was) echt verleden tijd is.

[ Voor 3% gewijzigd door Rossi46 op 28-02-2017 12:49 ]

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fransfb
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17-03 17:13
Ik heb er op lopen zoeken maar ik ben er nog niet achter gekomen (geen duidelijk antwoord in ieder geval), maar weet een van jullie of de G5 (Plus) wel een Magnetometer heeft? aangezien ik overal las dat de G4 deze niet had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:11

SD5k

>4&X

Ik denk dat dit de vervanger van mijn Nexus 5 gaat worden. Qua snelheid nog weinig te klagen maar ik ben toe aan meer opslag, langere batterijduur en een vingerafdrukscanner.

De releasedatum is nog een beetje vaag, halverwege de lente.. dat is dus begin mei?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15:47
Heeft dit toestel ook een notificatieledje? Dat kan ik zo snel niet terugvinden. Ik ben op zoek naar een mooie vervanger voor mijn Huawei P8 Lite waar ik er moe van wordt dat Huawei een taskkiller heeft ingebouwd die te pas en te onpas apps killt.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

LordSinclair schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 11:43:
Heeft dit toestel ook een notificatieledje? Dat kan ik zo snel niet terugvinden. Ik ben op zoek naar een mooie vervanger voor mijn Huawei P8 Lite waar ik er moe van wordt dat Huawei een taskkiller heeft ingebouwd die te pas en te onpas apps killt.
Waarschijnlijk niet. Motorola zet in op Moto Display, welke meldingen weergeeft op het scherm. Inmiddels gekopieerd door vrijwel alle fabrikanten.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
Jeroenneman schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 11:45:
[...]

Waarschijnlijk niet. Motorola zet in op Moto Display, welke meldingen weergeeft op het scherm. Inmiddels gekopieerd door vrijwel alle fabrikanten.
Hoe moet ik dat voor mij zien? Dat het scherm aan gaat of dat de melding te zien is zonder dat het backlight aan staat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

LordSinclair schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 11:47:
[...]

Hoe moet ik dat voor mij zien? Dat het scherm aan gaat of dat de melding te zien is zonder dat het backlight aan staat?
Het scherm gaat simpelweg aan.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rossi46
Fransfb schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 09:15:
Ik heb er op lopen zoeken maar ik ben er nog niet achter gekomen (geen duidelijk antwoord in ieder geval), maar weet een van jullie of de G5 (Plus) wel een Magnetometer heeft? aangezien ik overal las dat de G4 deze niet had.
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat de G5 deze ook niet heeft (weet het niet zeker). Maar in de praktijk maakt het weinig uit. Ik kan zeer accuraat navigeren op de racefiets en in de auto. Wellicht dat het lopend een ander verhaal is (in het begin), dat heb ik nog nooit gedaan.
LordSinclair schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 11:47:
[...]

Het scherm geeft de notificaties weer middels een rondje (ter grote van je vingertop) per app. Als je daar op drukt wordt de notificatie groot weergegeven.

Als je een notificatie krijgt springt het scherm kort aan (enkel zwart met de rondjes per app zoals hierboven beschreven). Je kunt het scherm triggeren door de telefoon aan te tikken of op te pakken. Op de duurdere Motorola modellen kun je ook met je hand boven het scherm wijven, maar die functie heeft de goedkopere G serie niet.

Het werkt in de praktijk best aardig. Ik mis het notificatielampje niet echt. Toch zou zo'n lampje Moto Display naar mijn idee wel complementeren. Hoe dan ook, ik zou het niet als een dealbreaker zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fransfb
Rossi46 schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 13:32:
[...]

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat de G5 deze ook niet heeft. Maar in de praktijk maakt het weinig uit. Ik kan zeer accuraat navigeren op de racefiets en in de auto. Wellicht dat het lopend een ander verhaal is (in het begin), dat heb ik nog nooit gedaan.
Bedankt voor je antwoord.

Ik gebruik mijn telefoon redelijk veel op reis, en dan is een compass/magnetometer soms wel handig :-) vandaar de vraag, ik wacht de reviews etc wel even af om er wat meer duidelijkheid over te krijgen.

Zie namelijk veel tegenstrijdigheden op internet, androidauthority geeft aan (in hun artikel over de G5(+) dat er wel een magneto inzit alleen andere sites weer niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:46

nwagenaar

God, root. What's the differen

Rossi46 schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 13:32:
[...]
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat de G5 deze ook niet heeft (weet het niet zeker). Maar in de praktijk maakt het weinig uit. Ik kan zeer accuraat navigeren op de racefiets en in de auto. Wellicht dat het lopend een ander verhaal is (in het begin), dat heb ik nog nooit gedaan.
In eerste instantie had ik het idee dat de afwezigheid van een Magnetometer (of kompas) van mijn G4 Plus geen belangrijk iets zou zijn. Want ja wanneer gebruik je hem nou eigenlijk? En inderdaad, de GPS is voldoende voor navigatie met de auto of fiets.

Maar in de praktijk kwam ik erachter dat een kompas verdomde handig is, zeker als je met regelmaat je telefoon gebruikt voor lopend navigeren icm apps zoals Trip Advisor of Google Maps. Zodanig dat ik na verloop van tijd mijn G4 Plus heb vervangen voor een ander toestel dat het wel heeft. Ik irriteerde mij mateloos dat ik hem niet had terwijl ik rondliep in Barcelona en Boedapest omdat ik meerdere keren 50+ meter de verkeerde kan op liep.

De G5 Plus heeft leuke specificaties, maar de afwezigheid van de Magnetometer zou voor mij een gegronde reden zijn om hem niet te willen kopen.

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
nwagenaar schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 14:39:
[...]

In eerste instantie had ik het idee dat de afwezigheid van een Magnetometer (of kompas) van mijn G4 Plus geen belangrijk iets zou zijn. Want ja wanneer gebruik je hem nou eigenlijk? En inderdaad, de GPS is voldoende voor navigatie met de auto of fiets.

Maar in de praktijk kwam ik erachter dat een kompas verdomde handig is, zeker als je met regelmaat je telefoon gebruikt voor lopend navigeren icm apps zoals Trip Advisor of Google Maps. Zodanig dat ik na verloop van tijd mijn G4 Plus heb vervangen voor een ander toestel dat het wel heeft. Ik irriteerde mij mateloos dat ik hem niet had terwijl ik rondliep in Barcelona en Boedapest omdat ik meerdere keren 50+ meter de verkeerde kan op liep.

De G5 Plus heeft leuke specificaties, maar de afwezigheid van de Magnetometer zou voor mij een gegronde reden zijn om hem niet te willen kopen.
Duidelijk verhaal :)

Uitkomst is dus; als je je telefoon op de fiets of in de auto gebruikt, dan maakt het ontbreken van een kompas niets uit. Echter, te voet belemmert het de functionaliteit wel degelijk.

Blijft de vraag, heeft G5 Plus wel of geen kompas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
De eerste ervaringen met de nieuwe camera klinken veelbelovend :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ScSi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-04 21:24

ScSi

Belg.

@Rossi46 @Fransfb Volgens de officiële Motorola site heeft ie geen kompas. Jammer maar helaas pindakaas dus zo blijkt. On the flipside vermeldt tweakers wel dat ie dual-sim is, terwijl dit ook niet op de officiële site staat. Het blijft voorlopig koffiedik kijken dus.
Sensors
Fingerprint reader
Acceleromter
Gyroscope
Ambient Light
Proximity
@Xtuv kan jij dat anders even liev bij Motorola navragen? O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R-v-R
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Op www.motorola.com/us/ staat dit lijstje sensors bij de G5 plus vermeld:

sensors
Fingerprint reader
Acceleromter
Gyroscope
Magnetometer
Ambient Light
Proximity

Wie het weet mag het zeggen ;-)

Wie het laatst lacht is gewoon wat trager van begrip

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:50
ScSi schreef op woensdag 1 maart 2017 @ 22:25:
@Rossi46 @Fransfb Volgens de officiële Motorola site heeft ie geen kompas. Jammer maar helaas pindakaas dus zo blijkt. On the flipside vermeldt tweakers wel dat ie dual-sim is, terwijl dit ook niet op de officiële site staat. Het blijft voorlopig koffiedik kijken dus.

[...]

@Xtuv kan jij dat anders even liev bij Motorola navragen? O-)
Interessant punt, ik zal kijken of ik het uit kan vogelen. Of wellicht hebben we snel een reviewexemplaar. Dat weet @Andrasman beter, die was bij de presentatie in Barcelona :)

Er is in ieder geval verschil per regio wat simslots, ram en opslag betreft. Of ook sensoren per regio verschillen weet ik niet. In de specsheet die we gekregen hebben staan geen details over sensoren.

[ Voor 8% gewijzigd door Xtuv op 01-03-2017 22:49 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ScSi

ScSi

Belg.

Net even Twitter gebruikt om support van Motorola the pakken te krijgen, binnen de 16 minuten had ik een reply.

Ze confirmeren dual-sim voor WE (en dus België) maar NIET het kompas. Dan wordt het waarschijnlijk toch de Lenovo P2 voor me, ondanks de slechtere camera, net omdat ik dit kompas zou missen zoals hierboven beschreven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Andrasman
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-02 11:24
Ik heb nagevraagd of er een kompas zit in de Moto G5-toestellen. Daar komt de betreffende persoon nog op terug. Wel heb ik al bevestigd gekregen dat beide toestellen in Nederland en België inderdaad dual sim zijn, dus dat verander ik even bij de specs die wij hebben staan in de Pricewatch.

Edit: ook in België dual sim, voor de volledigheid toegevoegd.

[ Voor 13% gewijzigd door Andrasman op 02-03-2017 11:04 ]

Andrasman

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Andrasman
Helaas! Geen kompas bij G5 en G5 Plus:

"Er is helaas geen sprake van een kompas bij de Benelux versie."

Andrasman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fransfb
Andrasman schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 12:04:

Bedankt voor het uitzoeken Chris, gemiste kans voor Motorola aangezien het voor mij ook enigzins belangrijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrasman
Graag gedaan. Inderdaad enigszins jammer..

Andrasman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
Andrasman schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 12:04:

Jammer, maar als het werkt zoals in mijn laatste 2 telefoons heb ik er ook weinig aan.. dan ligt het er aan van hoe je je telefoon houdt waar het noorden is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rossi46
Ik zal dit weekend op mijn G4 Plus een test doen met verschillende navigatie/tracking app's i.c.m. lopen in de stad. Ik ben daar nu wel benieuwd naar :)

@Andrasman zouden jullie hier specifiek aandacht aan willen schenken bij de (eventuele) review van de G5 Plus? Het is echt een dingetje rondom de Moto G. Vragen hierover komen ook terug in het G4 en G4 Plus topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 24-04 22:58
Andrasman schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 11:02:
Ik heb nagevraagd of er een kompas zit in de Moto G5-toestellen. Daar komt de betreffende persoon nog op terug. Wel heb ik al bevestigd gekregen dat beide toestellen in Nederland en België inderdaad dual sim zijn, dus dat verander ik even bij de specs die wij hebben staan in de Pricewatch.

Edit: ook in België dual sim, voor de volledigheid toegevoegd.
Super, eentje om op m'n shortlist te plaatsen voor aanschaf nieuwe telefoon... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman87
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 12-02 21:50
ik heb nu de moto z play...... zie niet extreem verschil met dit toestel....

5.2 inch formaat is toch wel erg prettig te hanteren...... de camera zal iets beter zijn... en de nieuwste android software..

hmmmmzz twijfel of ik overstap.... wat zouden jullie doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rossi46
Denman87 schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 18:10:
ik heb nu de moto z play...... zie niet extreem verschil met dit toestel....

5.2 inch formaat is toch wel erg prettig te hanteren...... de camera zal iets beter zijn... en de nieuwste android software..

hmmmmzz twijfel of ik overstap.... wat zouden jullie doen?
Ik zou de Z Play houden. Prachtig scherm. Dual sim + sd-kaart. Betere werking Moto Display door "bewegingssensor" + amoled scherm en verwisselbare achterkant (dus prima zonder hoesje te gebruiken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman87
Rossi46 schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 19:29:
[...]

Ik zou de Z Play houden. Prachtig scherm. Dual sim + sd-kaart. Betere werking Moto Display door "bewegingssensor" + amoled scherm en verwisselbare achterkant (dus prima zonder hoesje te gebruiken).
gebruik je hem zonder hoesje?, heb je geen last van krassen op het metalen/ijzer frame om de phone heen?

blijf denk ik ook maar bij de play..... ben er erg tevreden over :)..... gewoon een flagship phone.... die snapdr 625 is bloed snel :)

zoek eigenlijk nog een site voor de mods.... die dan niet al te duur zijn.... op de bekende sites 2de hands zijn ze bijna niet te verkrijgen :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Voor mijn partner twijfel ik een beetje tussen een
Moto Z Play / Moto G5 / Dtek50. Wat mij bij de Moto's een beetje afschrikt is Lenovo's updatebeleid en Selinux. Het updatebeleid lijkt bij moderne Moto's de 2 jaar niets eens te halen qua google android versie.

Tegelijkertijd hebben de moto's een beter uithoudingsvermogen. Heeft iemand hier ervaring met beide toestellen, of weet iemand hoe je ze goed kan vergelijken?

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman87
3x3 schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 19:55:
Voor mijn partner twijfel ik een beetje tussen een
Moto Z Play / Moto G5 / Dtek50. Wat mij bij de Moto's een beetje afschrikt is Lenovo's updatebeleid en Selinux. Het updatebeleid lijkt bij moderne Moto's de 2 jaar niets eens te halen qua google android versie.

Tegelijkertijd hebben de moto's een beter uithoudingsvermogen. Heeft iemand hier ervaring met beide toestellen, of weet iemand hoe je ze goed kan vergelijken?
de blackberry zou absoluut niet mijn keuze zijn..... moto g5 is nog niet te koop...

ga voor de play.... die is er nu,,,, en via bekende wegen niet al te duur te verkrijgen :)

super batterij.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Denman87 schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 19:44:
[...]

gebruik je hem zonder hoesje?, heb je geen last van krassen op het metalen/ijzer frame om de phone heen?

blijf denk ik ook maar bij de play..... ben er erg tevreden over :)..... gewoon een flagship phone.... die snapdr 625 is bloed snel :)

zoek eigenlijk nog een site voor de mods.... die dan niet al te duur zijn.... op de bekende sites 2de hands zijn ze bijna niet te verkrijgen :'(
Ik kon zakelijk helaas geen Z Play geregeld krijgen, dus ik zit opgescheept met een G4 Plus ;)

En die gebruik ik inderdaad zonder hoesje. Inmiddels alweer ruim twee maanden en hij ziet er nog uit als nieuw. Mede doordat de achterkant amper kan beschadigen (en sowieso verwisselbaar is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makreel
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Geen kompas en geen hoogtemeter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Moto Z Play kost nu bij Amazon.de maar 349,- euro. En die schaal ik echt als beter in dan de komende G5 Plus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05:45
Rossi46 schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 11:06:
Moto Z Play kost nu bij Amazon.de maar 349,- euro. En die schaal ik echt als beter in dan de komende G5 Plus :)
En waarom? Enige verschil wat ik zie is het scherm en camera, maar de vraag is of dat 70 euro waard is. Heb de korte review van de G5 Plus gelezen op de FP. Klinkt allemaal goed. Heb ook het Z Play topic doorgelezen en de ervaringen lopen uiteen. Het is voor m'n vriendin, die zoekt een nieuw toestel (heeft nu een Galaxy S III maar die takelt langzaam af). Ze doet er niks geks mee. Gewoon bellen, SMS'en, appen, Facebooken en internetten dus zo spannend is het allemaal niet. Maar die G5 Plus lijkt me een mooi toestel als ik de review mag geloven. Als ie maar gewoon snel en snappy is, dat is het belangrijkste. Er zit ook lekker veel geheugen op en hij is nieuwer dan de Z Play en komt met Android 7.0 dus dat vind ik ook een voordeel. Enige wat me een beetje zorgen baart is het LCD scherm. Ze heeft nu natuurlijk OLED dus dat zal ongetwijfeld een verschil maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirod
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-03 18:50
Rossi46 schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 11:06:
En een heel stukje duurder. Daarnaast vind ik de verschillen niet zo groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
@chim0 (en @mirod ) Als ik je vereisten zo hoor dan zou ook een G4 Plus prima zijn. Dus die G5 Plus gaat dan zeker bevallen :)

Het is natuurlijk allemaal persoonlijk. Ik schaal de Z Play hoger in dan de G5 Plus om de onderstaande redenen.

Pluspunten Z Play:
  • 5,5" display t.o.v. een 5,2" display. Vooral fijn bij video kijken en gebruik in de auto voor navigatie.
  • AMOLED t.o.v. LCD. Beter contrast en zuiniger. Al is het wel iets minder scherp, zeker bij 5,5" t.o.v. 5,2"!
  • Dual sim + sd-kaart t.o.v. dual sim of sd-kaart. Ik gebruik de dual-sim functionaliteit van de G4 Plus en ben erg blij dat daar óók nog een sd-kaart in kan (welke ik heb gekoppeld aan het interne opslaggeheugen).
  • Wel een kompas t.o.v. geen kompas. Heeft vooral invloed op lopend navigeren / tracking.
  • Bouwkwaliteit. De Z Play is echt heel goed in elkaar gezet met mooie materialen. Ik denk niet dat de G5 Plus voor dat geld daaraan kan tippen (is een inschatting natuurlijk).
  • Accu is 17% groter. Wat zeker i.c.m. met het AMOLED scherm tot een significant verschil zal leiden t.o.v. van de G5 Plus. Al is het scherm natuurlijk wel groter.
  • Verwisselbare achterkant (eentje wordt er standaard bijgeleverd) zodat je de Z Play relatief veilig zonder hoesje (lelijk) kunt gebruiken. Ik gebruik de G4 Plus daarom ook zonder hoesje.
  • Betere functionaliteit Moto Display door proximity sensors (je kunt de functionaliteit zonder de telefoon aan te raken) i.c.m, met het AMOLED scherm (enkel de witte pixels lichten op, dus een stuk zuiniger)
  • Mogelijkheid tot gebruik Moto Mod's (maar dat kun je eigenlijk amper een voordeel noemen)
Pluspunten G5 Plus:
  • Direct Android 7.0 met wellicht een update naar Android O? Al zou ik daar bij Lenovo niet zeker van zijn. Ik denk echter dat de Moto Z Play zeker geen Android O gaat krijgen. Wel Android 7.0.
  • Kleiner dan de Moto Z Play.
  • Zal lekkerder in de hand liggen dan de Moto Z Play.
  • Betere camera? De gebruikte technologie klinkt veelbelovend en de eerste previews zijn best goed. Beide hebben géén optische beeld stabilisatie.
  • Meer niet?
Het is aan iedereen om zelf te bepalen wat hij of zij beter vindt en wat dat waard is :)

Ik verwacht overigens dat de Z Play nog verder in prijs zal gaan dalen. Dat zie je nu ook bij de Moto X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoostTheHost
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-04 16:23
Mooi toestel wat mij betreft, echter onwijs spijtig dat het geen ondersteuning lijkt te hebben voor de 800 mhz en 2600 mhz frequenties (o.a. veelgebruikt voor 4G verbindingen).

Wat mij betreft toch wel een behoorlijke tekortkoming op een toestel van deze prijs.

[ Voor 4% gewijzigd door JoostTheHost op 06-03-2017 16:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:37
JoostTheHost schreef op maandag 6 maart 2017 @ 16:33:
Mooi toestel wat mij betreft, echter onwijs spijtig dat het geen ondersteuning lijkt te hebben voor de 800 mhz en 2600 mhz frequenties (o.a. veelgebruikt voor 4G verbindingen).

Wat mij betreft toch wel een behoorlijke tekortkoming op een toestel van deze prijs.
Huh? Die worden wel ondersteund, toch?
http://shop.lenovo.com/nl...es/moto/moto-g-gen5-plus/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoostTheHost
Ik zie ze niet staan op je doorgegeven link. Zie jij meer dan ik?

Wat ik daar zie zijn de volgende opsommingen van frequenties:

Bands (by model)
Moto G Plus - XT1684
GSM / GPRS / EDGE (850, 900, 1800, 1900 MHz)
UMTS / HSPA+ (850, 900, 1700, 1900, 2100 MHz)
4G LTE (B1, 3, 5, 7, 8, 19, 20, 28, 38, 40)
Band coverage varies by model, country, and carrier.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ydr
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07-02 11:16

ydr

4G LTE B20 komt overeen met 800MHz :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:37
ydr schreef op maandag 6 maart 2017 @ 20:20:
En band 7 met 2600MHz :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ScSi

ScSi

Belg.

Kreeg net nog een bericht van Motorola Twitter account. Ik denk dat we het allemaal nog een beetje moeten afwachten wat de uiteindelijke specs worden in de verschillende EU landen.
Hello ScSi, I would like to clarify a confusion about the inquiry you posted a few days back. We have just confirmed this information. The dual SIM version of the Moto G5 will only be sold in France. UK and Germany will have the single SIM version. Regards, JM

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

ScSi schreef op maandag 6 maart 2017 @ 21:52:
Kreeg net nog een bericht van Motorola Twitter account. Ik denk dat we het allemaal nog een beetje moeten afwachten wat de uiteindelijke specs worden in de verschillende EU landen.

[...]
Volgens mij weten ze zelf niet meer waar ze aan toe zijn.

Het lijkt wel alsof ze op een dartbord wat specs hebben gezet, en toen per regio de stagiair hebben laten gooien.

- Amerika geen NFC
- Europa geen kompas
- Sommige landen wel dual-SIM, anderen niet.

Waarom? Wat heeft dit voor nut?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damouzer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 14:40
Is de oriëntatie met navigeren wel juist als er geen kompas aanwezig is?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

damouzer schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 11:58:
Is de oriëntatie met navigeren wel juist als er geen kompas aanwezig is?
Volgens mij zou dat prima moeten werken met GPS, alleen werkt het misschien minder goed bij zeer kleine veranderingen. Stilstaan op een punt en dan draaien zal ook niet aangeven welke je op staat. Daarvoor zul je eerst een paar meter moeten lopen zodat de GPS aangeeft welke richting de verschuiving is. Met een kompas weet je ook in stilstand welke kant je op gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoostTheHost
ydr schreef op maandag 6 maart 2017 @ 20:20:
Ah, goed om te weten. Dank voor de info!

[ Voor 30% gewijzigd door JoostTheHost op 08-03-2017 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik82
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 09-08-2022
Jeroenneman schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 16:49:
[...]

Volgens mij zou dat prima moeten werken met GPS, alleen werkt het misschien minder goed bij zeer kleine veranderingen. Stilstaan op een punt en dan draaien zal ook niet aangeven welke je op staat. Daarvoor zul je eerst een paar meter moeten lopen zodat de GPS aangeeft welke richting de verschuiving is. Met een kompas weet je ook in stilstand welke kant je op gaat.
Werkt alleen met GPS: mijn ervaring met de G4plus is dat het heel even lastig is om te oriënteren. Maar je hebt de map voor je, dus als je even om je heen kijkt heb je het snel gevonden. Beeld draait bij lage snelheden niet altijd de juist kant op, zeker tussen gebouwen. Maar verder werkt het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H92!
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Is TurboPower™ charging compatibel met een QuickCharge 3 oplader? Ik lees op de Moto website dat het wel andersom compatibel is (TurboPower charger met QC device).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-04 13:54
In India is de G5 Plus uitgebracht. Eerste review met echte beelden van het toestel:
http://gadgets.ndtv.com/m...ications-and-more-1669685

Zie ook de videoreview (met slecht opgenomen geluid en irritante focusbeelden 8)7 )

Heb nog een review gevonden met goeie foto's van het toestel:
http://tech.firstpost.com...ries-in-metal-367068.html

[ Voor 23% gewijzigd door Robino op 15-03-2017 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werkenslaap
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-04 13:28
Erg interessant toestel, goede specs, dual sim + SD, en een schappelijke prijs. Ik mag verlengen, en twijfel tussen de HTC 10 of deze. Totaal andere toestellen natuurlijk, maar ben er nog niet over uit hoeveel geld ik ervoor over heb om met het beste van het beste in mijn broekzak te lopen.

Iemand een idee wanneer ie precies in de winkel ligt? Wil hem wel eerst ff in het echt zien, 150mm hoog voor slechts 5.2" lijkt me wel vrij lomp. De G4 plus van mijn vriendin vind ik vrij fors, en die is maar 3mm hoger maar heeft dan wel een 5.5" scherm. Heb nu een Moto X 2014, ook 5.2" maar wel een relatief kleine body (screen-to-body +-74%).

[ Voor 24% gewijzigd door werkenslaap op 21-03-2017 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkebek
werkenslaap schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 09:15:
Iemand een idee wanneer ie precies in de winkel ligt? Wil hem wel eerst ff in het echt zien, 150mm hoog voor slechts 5.2" lijkt me wel vrij lomp. De G4 plus van mijn vriendin vind ik vrij fors, en die is maar 3mm hoger maar heeft dan wel een 5.5" scherm. Heb nu een Moto X 2014, ook 5.2" maar wel een relatief kleine body (screen-to-body +-74%).
De screen-to-body ratio had inderdaad beter gekund, maar is nog altijd hoger dan die van een iPhone 7, om maar eens een high end toestel te noemen. Volgens mij valt het allemaal wel wat mee met hoe lomp dit toestel zal zijn.

Ben blij om te zien dat de eerste uitgebreide reviews lijken te onderstrepen dat de camera behoorlijk goed is. Combinatie near-stock Android en goede camera was tot nu toe eigenlijk niet te vinden in het midrange segment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
  • Laatst online: 17-04 13:54
Mogelijk een blauwe variant in de aantocht!
https://www.gizmochina.co...or-variant-arriving-soon/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Select markets en alleen de G5 non-Plus, welke imho minder interessant is door zijn onzuinigere SoC en minder goede camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werkenslaap
Vanuit India verschijnen volop reviews van dit toestel. Deze is bv wel een aardige: https://youtu.be/LhMG2vUAtZA
Hopelijk is hij hier ook snel beschikbaar (begin april lees ik).

Denk toch dat deze hem wel gaat worden, toestel ziet er opzich mooi slank uit en vind vooral de volwaardige dualsim-optie een fijne toevoeging (handig op reis, plus dan hoeft mijn werk geen mobiel meer beschikbaar te stellen).

Alleen nog even afwachten wat de accuduur doet; ben een heavy user (bellen mailen Whatsapp en internet) en kom met mijn Moto X de dag niet meer door tegenwoordig. Die 625 + 3000mah en 1080p belooft wel veel goeds, en anders heb je altijd nog de quickcharger..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

https://arstechnica.com/g...-the-bargain-it-once-was/

Ik ben toch enigzins teleurgesteld.

Ik weet niet of Ars simpelweg anders test, maar uit veel online reviews op Youtube kwam juist dat de G5 Plus een verbetering was in low-light. En Ars zegt juist van niet.
Ook battery life is nogal teleurstellend imho. Dat was nu juist een van de redenen dat ik enthousiast was!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:57

The Third Man

The Third Jellyfish

^^ Battery life ziet er toch prima uit? Zeker gezien de performance van de veel duurdere alternatieven die getest zijn? Of kijk ik verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-04 16:25

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Ja, het lijkt mij ook nog steeds prima allemaal. Behalve de eventuele updates, maar wellicht heeft Lenovo haar leven gebeterd.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Lekkere Kwal schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 13:36:
^^ Battery life ziet er toch prima uit? Zeker gezien de performance van de veel duurdere alternatieven die getest zijn? Of kijk ik verkeerd?
Niet slecht, maar ook zeker niet geweldig. De Z Play staat echt bovenaan in die lijst, en niet zo'n klein beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkebek
Jeroenneman schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 12:52:
https://arstechnica.com/g...-the-bargain-it-once-was/

Ik ben toch enigzins teleurgesteld.

Ik weet niet of Ars simpelweg anders test, maar uit veel online reviews op Youtube kwam juist dat de G5 Plus een verbetering was in low-light. En Ars zegt juist van niet.
Ook battery life is nogal teleurstellend imho. Dat was nu juist een van de redenen dat ik enthousiast was!
Bij AndroidCentral wordt de camera wel weer een vooruitgang genoemd. Terwijl bij TechRadar en TheVerge ze ook amper verbetering zien in de camera.

En als je deze vergelijkende video uit India ziet dan zie je toch ook duidelijk veel meer detail bij de G5 plus in de cropouts.

Lijkt wel of er sprake is van een andere module in de VS.... Nu toch wel heel benieuwd naar de Nederlandse reviews...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werkenslaap
Die wacht ik ook even af.. er lijkt wel verschil te zitten in de hardware en uitvoeringen per regio.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Ook leuk om te doen: de moeder/vriendin test.

https://www.flickr.com/ph...7627596/with/33615417345/
Iemand van ZDNet heeft met verschillende telefoons foto's gemaakt in wisselende omstandigheden.

Ik heb toen de Moto G5 vergeleken met de iPhone 7 Plus, en was flink aan het pixelpeepen, toen opeens vriendin en moeder zich er ook even mee moesten bemoeien.

Voor mij won de iPhone op bepaalde foto's omdat tekst net iets scherper was, of omdat donkere vlakken wat meer detail lieten zien. Moeder en vriendin vonden de Moto G5 Plus echter in bijna elke foto winnen. En dat oordeel hadden ze meestal beide binnen luttele seconden bereikt. Als ik dan vroeg waarom ze die foto mooier vonden, dan kwam het niet op scherpte, of ruis aan, maar "ja, die linkerfoto ziet er gewoon mooier uit. Die ander is flets".

What do ya know. Een mobiele camera van ~280 euro, die voor een leek een camera van ~800 euro overklast. Mooi gedaan Moto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyras
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-04 12:58
Ben ook aan het kijken naar een vervanger voor mijn moto G2, Dual Sim en SD kaart tegelijkertijd verplicht, dus dan vallen er al veel toestellen af.
Zoals ik het nu begrijp komt er van de G5 plus een dual sim en een single sim uit, klopt dat?
Zo hebben ze bij 4Launch, Bol en Coolblue alleen de dual-sim in preorder staan.
In Duitsland (Geizhals) hebben ze beide varianten zo te zien, met levertijden van 3 weken (mid-april dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Wat is trouwens de reden dat de Moto G5 (Plus) in de Pricewatch staat als "Moto G"(2017)?

Niet echt handig qua vindbaarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyras
Denk dat het komt omdat het nu Lenovo is i.p.v. Motorola die het toestel maakt. Qua vindbaarheid is het idd makkelijker om, net als de niet-plus, deze bij Motorola te zetten. Jammer dat je het ook niet kan veranderen bij "wijzig productspecificaties".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ingenieur
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18:49
Vanmiddag heb ik hem opgehaald. Eerste wat mij opvalt is toch wel het formaat. Ik kom dan ook van een 4.5" toestel (Moto G 2013). Helaas is er momenteel niet echt een midrange toestel met een klein scherm, dus ben ik voor de G5 plus gegaan.

Verder ben ik overigens wel tevreden hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14-03 20:52

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

heb hem vandaag ook besteld. Heb de 2013 en 2014 gehad, en familieleden zitten aan de 2015 en 2016. Kijken of dit ook wat is

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 454358

het lijk mij een leuke opvolger van mijn moto g 2013, maar als deze echt zo heet wordt bij navigeren weet ik het zo nog niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 24-04 16:51
Zo, ik heb de G5 Plus nu binnen en hij is wel echt een flink stuk sneller dan de reguliere G5. Ook het scherm is toch vrij indrukwekkend, vooral de helderheid. Camera focust trouwens erg snel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De Ingenieur
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18:49
Danny.G schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 12:06:
Zo, ik heb de G5 Plus nu binnen en hij is wel echt een flink stuk sneller dan de reguliere G5. Ook het scherm is toch vrij indrukwekkend, vooral de helderheid. Camera focust trouwens erg snel.
Ik ben benieuwd naar jouw ervaringen en review, ook gezien je goede review van de G5. Zelf ben ik tot nog toe ook erg tevreden, maar ik ben niet echt een poweruser. Ook heb ik er nog niet mee kunnen bellen omdat ik nog moet wachten op mijn nano simkaart 8)7
Anoniem: 454358 schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 23:15:
het lijk mij een leuke opvolger van mijn moto g 2013, maar als deze echt zo heet wordt bij navigeren weet ik het zo nog niet.
Let dus wel op dat dit toestel een stuk groter is. Dit staat mij nog steeds een beetje tegen en ik zou veel liever weer het 4,5" formaat van de 2013 versie hebben. Ik hoop dat ik eraan kan wennen, anders moet ik toch nog maar iets anders zoeken.

[ Voor 29% gewijzigd door De Ingenieur op 08-04-2017 12:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrtnvnl
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-04 19:06
Kritische user review op de Duitse Amazon hier [Amazon Duitsland]. De reviewer gaat hier en daar wat ver, dus beoordeel op wat jij zelf belangrijk vindt, zoals altijd. ;)
Hij vat ook veel info samen over de verschillende versies wereldwijd. In de replies op de review staat nog dat je moet opletten: mogelijk is de EU versie die we hier kopen minder of niet geschikt voor gebruik in de USA, dus verkijk je daar niet op als je gaat reizen.

Het kompas vind ik een gemis, ik loop veel en wil dan navigeren. Dat gaat mogelijk minder handig. Augmented reality als Skyview en Layar zal ik niet missen, gebruik ik nu ook niet.
Vergelijkbare alternatieve telefoons in deze prijsklasse die wel een kompas hebben, hebben weer geen NFC. Keuzes, keuzes, keuzes.... :)

[ Voor 5% gewijzigd door mrtnvnl op 09-04-2017 12:45 . Reden: typo en indeling aangepast ]

Martin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerwev
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21-04 22:13
Ben sinds gisteren in het bezit van de Moto G5 plus. Eerste indruk prima toestel. Ik had hiervoor een Nexus 5 en was toe aan een betere accu en een betere camera vooral bij kunstlicht. Dat heb ik gevonden voor een schappelijke prijs. Een paar dingen die mij zijn opgevallen na een dag gebruik:

Accuduur: Lijkt prima, voor het eerst opgeladen bij 40% en 5 uur schermtijd. Hier zit de installatie van het toestel ook in. Ik verwacht dat dit toestel makkelijk een dag mee gaat.

Camera: Foto's zien er veel beter uit dan de Nexus 5. Zowel bij daglicht als bij kunstlicht. Goed genoeg voor een smartphone van wat mij betreft. Mijn vrouw heeft een Moto G4 plus, het verschil met dit toestel is niet heel groot.

Behuizing is deels metaal en deels plastic en voelt degelijk aan. Ik vind het toestel wel groot voor een 5.2 inch scherm. Dat had echt beter gekund. Hij is een fractie kleiner dan de Moto G4 plus maar die heeft een 5.5 scherm.

De camera steekt wat uit, ik overweeg wel om een hoesje te kopen voor dit toestel.

Positieve verassing was voor mij dat er naast 2 sim kaarten ook een SD kaartje in kan. Dat zie je heel weinig.

Grootste nadeel wat mij betreft is het ontbreken van een notificatieledje. Nu moet je het toestel oppakken om te kijken of er berichten zijn. Lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Gisteren besteld, vandaag bezorgd...

Fuck.. ding is groot o_O (kom van de Z3 compact) Voor de rest voor mij prima phone (niet veeleisend :P)
wel wennen aan formaat.
En inderdaad denk dat ik een hoesje voor dit ding haal, twijfel over screen protecter.

Hoop dat er snel een brodit voor is

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Na vier Lumia's houdt het wel eens op met wm10. Zit hard aan de + te denken, ben alleen bang dat het wel erg wennen is met android. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyras
Yes, ook ik heb hem in bezit, sinds vandaag. Was wel een verrassing want had ze eigenlijk pas vrijdag verwacht. Erg mooi toestel, ben benieuwd hoe hij me in de praktijk gaat bevallen. Ben in ieder geval blij met alle features en het ding reageert echt een stuk sneller dan de G2 die ik hiervoor had. Nu eindelijk geen notificaties meer dat mijn geheugen te vol zit. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• devino
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:39

devino

Hoogspanning of Hoge spanning?

hjs schreef op zondag 9 april 2017 @ 16:29:
Na vier Lumia's houdt het wel eens op met wm10. Zit hard aan de + te denken, ben alleen bang dat het wel erg wennen is met android. :+
Ja, het is wennen na WM10 (ik heb ook de overstap gemaakt), maar ik vind het te doen. Wat misschien daarin wel scheelt dat ik een half jaar lang een android tablet heb gehad, toen was ik wel echt alles kwijt.

De hierboven gemaakte typ- en/of spelfouten zijn mijn handelsmerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blitzkrieg
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:51

blitzkrieg

Whoop Whoop!

Iemand al ervaring met de GPS ontvangst? Aangezien ik mijn telefoon gebruik voor het loggen van mijn hardloop en fietsronden is dat wel een kritiek punt voor mij.
Ik heb nog geen review gevonden die hier op in gaat.

Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:46

nwagenaar

God, root. What's the differen

blitzkrieg schreef op maandag 10 april 2017 @ 10:49:
Iemand al ervaring met de GPS ontvangst? Aangezien ik mijn telefoon gebruik voor het loggen van mijn hardloop en fietsronden is dat wel een kritiek punt voor mij.
Ik heb nog geen review gevonden die hier op in gaat.
Ga niet blind uit van de reviews uit het buitenland omdat de specificaties wellicht anders zijn. De versie die in Nederland (of Benelux/Europees) wordt geleverd zijn volgens mij niet voorzien van een kompas.

Op basis van mijn Moto G4 Plus ervaring:

Praktisch gezien is het ontbreken van een kompas geen probleem voor dagelijks gebruik.

Voor gebruik van auto-navigatie is er niets aan de hand; dit werkt gewoon goed. Voor gebruik van sportapps
zoals Strava.... hardloop resultaten lagen redelijk in lijn met mijn GPS horloge.

Maar als je gebruik maakt van de wandeloptie in Google Maps, geocaching of applicaties zoals Tripadvisor, etc dan mis je het wel. Je moet enkele 10-tallen meters lopen alvorens je tot de conclusie komt of je de goede richting loopt.

Het ontbreken van een kompas was voor mij de reden om mijn G4 weg te doen aan een familielid en/of een G5 te willen kopen. Een kompas gebruik ik vaker dan ik dacht (of wellicht was ik te verwend) en uiteindelijk ben ik gegaan voor een Xiaomi.

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• werkenslaap
Omdat ik wel geïnteresseerd ben in de G5 plus was ik benieuwd of ze deze al bij de MM hadden (aangezien hij wel al te bestellen is). Bleek nog niet op voorraad, dus even staan spelen met de (non-plus) G5, en moet zeggen dat ik er bepaald niet van onder de indruk was. Groot en bonkig, en het 'premium design' waar men het steeds over heeft zie je er wmb echt niet aan af.

De G5 is weliswaar iets dunner maar wel weer breder en hoger (en 0.2" groter scherm), dus ik wacht voor een definitief oordeel nog wel even af tot ik die in mijn handen heb gehad, maar ik denk dat het toch "gewoon" een S7 gaat worden icm 75€ cashback.

Na 4 jaar Moto (G en X) heb ik best een zwak voor het stock android gevoel en er zitten verder best leuke opties op (dual sim + SD oa), maar qua toestellen is het het momenteel ff net niet voor mij. Daarom toch maar eens iets anders nu.

[ Voor 5% gewijzigd door werkenslaap op 10-04-2017 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

werkenslaap schreef op maandag 10 april 2017 @ 14:39:
Omdat ik wel geïnteresseerd ben in de G5 plus was ik benieuwd of ze deze al bij de MM hadden (aangezien hij wel al te bestellen is). Bleek nog niet op voorraad, dus even staan spelen met de (non-plus) G5, en moet zeggen dat ik er bepaald niet van onder de indruk was. Groot en bonkig, en het 'premium design' waar men het steeds over heeft zie je er wmb echt niet aan af.

De G5 is weliswaar iets dunner maar wel weer breder en hoger (en 0.2" groter scherm), dus ik wacht voor een definitief oordeel nog wel even af tot ik die in mijn handen heb gehad, maar ik denk dat het toch "gewoon" een S7 gaat worden icm 75€ cashback.

Na 4 jaar Moto (G en X) heb ik best een zwak voor het stock android gevoel en er zitten verder best leuke opties op (dual sim + SD oa), maar qua toestellen is het het momenteel ff net niet voor mij. Daarom toch maar eens iets anders nu.
Ja, je maakt nu ook wel een beetje een kromme vergelijking.

Een toestel van ~200 euro, versus een van 500 euro. Natuurlijk is die S7 gelikter en dunner vormgegeven. Na 4 jaar Moto vraag ik me af hoe blij je wordt van Touchwiz. Het is beter geworden, maar nog steeds niet echt geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
nwagenaar schreef op maandag 10 april 2017 @ 11:23:
Het ontbreken van een kompas was voor mij de reden om mijn G4 weg te doen aan een familielid en/of een G5 te willen kopen. Een kompas gebruik ik vaker dan ik dacht (of wellicht was ik te verwend) en uiteindelijk ben ik gegaan voor een Xiaomi.
Het ligt er een beetje aan hoe goed je jezelf kan oriënteren. Ik heb al jaren een telefoon met een slecht werkende kompas. Die wijst overal heen behalve waar het noorden is. Maar je ziet op de kaart toch wel waar je staat en hoe de omgeving er uit ziet? Vaak zie je zelfs hoe je aan bent komen lopen/fietsen en kan je je daaruit oriënteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werkenslaap
Jeroenneman schreef op maandag 10 april 2017 @ 16:04:
[...]

Ja, je maakt nu ook wel een beetje een kromme vergelijking.

Een toestel van ~200 euro, versus een van 500 euro. Natuurlijk is die S7 gelikter en dunner vormgegeven. Na 4 jaar Moto vraag ik me af hoe blij je wordt van Touchwiz. Het is beter geworden, maar nog steeds niet echt geweldig.
Deels eens. Ik ben bereid dat extra bedrag te betalen maar als er op Moto gebied mooi spul voor minder te koop zou zijn zou dat ook zeker mijn interesse hebben. Ik wacht dus nog even af of de G5 plus wezenlijk verschilt van de G5.

Als je mijn reactie goed leest zul je zien dat ik beide toestellen dan ook helemaal niet tegenover elkaar zet.

[ Voor 6% gewijzigd door werkenslaap op 10-04-2017 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

werkenslaap schreef op maandag 10 april 2017 @ 17:12:
[...]

Deels eens. Ik ben bereid dat extra bedrag te betalen maar als er op Moto gebied mooi spul voor minder te koop zou zijn zou dat ook zeker mijn interesse hebben. Ik wacht dus nog even af of de G5 plus wezenlijk verschilt van de G5.

Als je mijn reactie goed leest zul je zien dat ik beide toestellen dan ook helemaal niet tegenover elkaar zet.
Misschien zet je ze niet tegenover elkaar, maar als je de S7 toch al overweegt, dan zal de G5 Plus niet de verwachting halen die jij zet. Qua build zal er weinig verschil zitten tussen Plus of non-Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werkenslaap
Dat blijkt nu inderdaad, helaas :) Misschien had ik gehoopt dat het verschil kleiner was.

Qua build voelt het nog wel oke trouwens, het is vooral het bonkige formaat wat afbreuk doet aan het 'premium', verfijnde gevoel. Dat zit hem niet eens zozeer in de materialen imho. Dat vind ik van bv de Moto Z ook, alleen krijg je er dan iig nog een groot scherm voor terug.

Laten we het erop houden dat het jammer is dat ze de Moto X 2014 geen mooie revive hebben gegeven (compacte 5.2" met high-end specs en stock android). Dan had ik meteen getekend.

[ Voor 227% gewijzigd door werkenslaap op 10-04-2017 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieter van Ras
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20-11-2024
De Ingenieur schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 20:48:
Vanmiddag heb ik hem opgehaald. Eerste wat mij opvalt is toch wel het formaat. Ik kom dan ook van een 4.5" toestel (Moto G 2013). Helaas is er momenteel niet echt een midrange toestel met een klein scherm, dus ben ik voor de G5 plus gegaan.

Verder ben ik overigens wel tevreden hoor :)
Same hier, de 4G versie van destijds. Na een kleine 3 jaar wel 'op' dus aan vervanging toe.
Ik twijfel nog enigszins tussen deze en de 'normale' versie, maar denk dat ik toch voor de NFC en wat betere camera ga. Wat dat betreft jammer dat Tweakers (nog?) geen review van de G5 Plus heeft om wat beter te kunnen vergelijken. Het verschil tussen beide in formaat is niet zo overdreven groot.

Maar vanaf een 4.5" wordt het inderdaad wennen denk ik. Grote voordeel is dat het handig in de hand ligt, maar iets groter vind ik opzich niet zo heel erg. Voor op de bank wat nieuws lezen is een groter scherm wel handig.

Wat ik wel jammer vind is dat er geen zwarte versie is, alleen zilver of goud. Ik zou graag een zwarte hebben, die kleur bevalt me goed. Is het niet mogelijk om dat metaal een wat zwarte kleur te geven of is dit een bewuste keuze van Motorola?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evil kim
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-04 14:36
Vandaag ook mijn eerste dag met een g5plus rondgelopen. Kom van een LG G2. Daar wou de gps niet meer stabiel werken en 2 simkaarten is wel handig IVM het werk. Moet zeggen ben tevreden. Toestel is voor mijn gebruik snel zat (speel geen games) en niet steeds moeten switchen van instellingen in de wagen voor handsfree bellen is zeker handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR2032
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
werkenslaap schreef op maandag 10 april 2017 @ 14:39:

Er is op dit moment keuze genoeg aan nieuwe budget toestellen. De nieuwe Moto C Plus zien er ook veelbelovend uit. En niet te vergeten de Britse Wileyfox Swift 2 die ook een premium design uitstraling en bouwkwaliteit heeft.

De tijd dat je altijd direct het budget van het uiterlijk kunt afleiden is gelukkig aardig voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 454358

mrtnvnl schreef op zondag 9 april 2017 @ 12:42:
....mogelijk is de EU versie die we hier kopen minder of niet geschikt voor gebruik in de USA, dus verkijk je daar niet op als je gaat reizen. ...
zucht, dat wordt dan dus geen moto. Ik ben voor mijn werk erg vaak in de vs, dus dan houdt het voor mij op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ah de G5 plus is blijkbaar al verkrijgbaar. Ik dacht dat die pas rond 21 april uit kwam.

Ik was namelijk naar de G5 aan het kijken, voor als een simpele WhatsApp telefoon om foto's mee te sturen. Maar ik begreep dat de G5 plus een veel betere camera zou hebben. Iemand die beide al heeft getest en weet of dit echt zo is?

Als dat echt zo is dan lijkt mij De G5 plus een prima keuze qua prijs/kwaliteit verhouding wat de camera betreft.

Heb wel een vergelijkingsvideo gevonden tussen de G5 plus, G4 plus en de Xiaomi Redmi Note 4. Qua foto's wint de G5 plus, maar qua video de G4 plus.

[ Voor 18% gewijzigd door xileS op 12-04-2017 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Laatst online: 12:12
Ik heb nu een Mi3s en die begint toch wel na te laten. Twijfel over een Mi5(s), Redmi note4 of deze Moto5 of wellicht zo'n Wileyfox.

Het enige nadeel van die Xiaomi's is dat 4g niet goed gedekt wordt, tenzij je Tmobile hebt. Is dat bij deze Moto wel goed geregeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Anoniem: 454358 schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 23:34:
[...]

zucht, dat wordt dan dus geen moto. Ik ben voor mijn werk erg vaak in de vs, dus dan houdt het voor mij op
Ik vraag me sterk af waar die bron vandaan komt. Het is gewoon een GSM toestel, en hoewel er netwerken in de US werken met CDMA, kon ik met een stokoude S2 probleemloos op het netwerk van AT&T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:13

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als ik bij http://shop.lenovo.com/nl...es/moto/moto-g-gen5-plus/ kijk dan
Moto G Plus - XT1684
GSM / GPRS / EDGE (850, 900, 1800, 1900 MHz)
UMTS / HSPA+ (850, 900, 1700, 1900, 2100 MHz)
4G LTE (B1, 3, 5, 7, 8, 19, 20, 28, 38, 40)
Band coverage varies by model, country, and carrier.
Dus ja, het zou kunnen, maar kan dus ook aan het netwerk zelf liggen.
Zou het er gewoon op gokken. Desnoods haal je bij de dichtstbijzijde pomp daar een los toestel, mocht het niet werken. Kost geen drol en kun je ongetwijfeld declareren :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06:39

Tazzios

..

Volgens mij is er met de mijne wat mis;
Ik doe al 4 dagen op dezelfde accu lading en heb nog 47% over. Met mijn S2 met nieuwe 1950mAh accu kwam ik met hetzelfde gebruik maar tot 1,5 dag. _/-\o_

edit:
Met 7 dagen gehad en nog 13% over (23 uur) gaat hij nu eens aan de lader. Scherm tijd 2 uur 6 minuten (ik gebruik Twilight) .

[ Voor 25% gewijzigd door Tazzios op 17-04-2017 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Laatst online: 16-04 11:28

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Misschien een domme vraag van mij, is misschien een onderdeel van de bluetooth 4.2 specificatie. Maar ik heb een oude autoradio in mijn auto met Bluetooth 2.0 met A2DP voor hoge kwaliteit stereo audio afspelen en AVRCP voor telefoongesprekken. Is dat compatible met deze telefoon?

Tevens vraag ik mij af of er actieve houders bestaan voor deze telefoon. Ik vind op internet alleen houders waarbij je zelf met een los kabeltje een lader kunt aansluiten, lijkt me niet zo handig. Dit omdat ik de TomTom Go app wil installeren op deze telefoon (heeft iemand dat trouwens al geprobeerd?)

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTB
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

RTB

cjdijk schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 15:54:

Tevens vraag ik mij af of er actieve houders bestaan voor deze telefoon. Ik vind op internet alleen houders waarbij je zelf met een los kabeltje een lader kunt aansluiten, lijkt me niet zo handig. Dit omdat ik de TomTom Go app wil installeren op deze telefoon (heeft iemand dat trouwens al geprobeerd?)
Ik gebruik TomTom Go op dit toestel en nog geen problemen mee gehad. In mijn geval werk ik met losse kabeltjes, ook nog geen actieve houder tegengekomen (maar ook niet heel hard gezocht want vind het voor mezelf geen must).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luca
En daar is ie: productreview: Moto G Plus (2017) Zilver review door Luca

Lekkere telefoon hoor. De telefoon die ik iedereen aan raad <300 euro. En die camera :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Heeft iemand NFC betalen met ABN al geprobeerd?

Ik kreeg de betaling niet in orde, ondanks dat alles met wallet is gekoppeld. Het is toch niet zo dat ik eerst een app moet openen om te mogen betalen?

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luca
Pinin schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 21:25:
Heeft iemand NFC betalen met ABN al geprobeerd?

Ik kreeg de betaling niet in orde, ondanks dat alles met wallet is gekoppeld. Het is toch niet zo dat ik eerst een app moet openen om te mogen betalen?
Het scherm moet volgens mij alleen aan zijn. Ik ga dat even voor je testen. NFC zelf werkt wel gewoon, want ik heb wat pasjes gelinkt in een app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Danny.G schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 22:15:
[...]

Het scherm moet volgens mij alleen aan zijn. Ik ga dat even voor je testen. NFC zelf werkt wel gewoon, want ik heb wat pasjes gelinkt in een app.
mijn abn pas werd ook niet herkend bij wallet, moest het handmatig invoeren. misschien is mijn nfc stuk :( ook ff testen met mijn koptelefoon

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luca
Pinin schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 22:29:
[...]

mijn abn pas werd ook niet herkend bij wallet, moest het handmatig invoeren. misschien is mijn nfc stuk :( ook ff testen met mijn koptelefoon
Meteen voor je getest in de app. De NFC chip zit in de buurt van de camera, dus je zou de pas horizontaal moeten houden en dan zo houden dat hij net wat uitsteekt boven de telefoon. Even stilhouden en dat zou het moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:32
Mijne komt straks binnen.
Heb een Nexus4, Moto X en Nexus5x gehad, en hoop dat er vlot mee te werken is. Reviews en reacties in dit topic stemmen in ieder geval hoopvol.
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
Levertijd, shops en prijzen: [Motorola Moto G5 Plus] Levertijd & Prijzen
Accessoires: [Motorola Moto G5 Plus] Het grote Accessoires topic