Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-05 13:27

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Danny.G schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 22:37:
[...]

Meteen voor je getest in de app. De NFC chip zit in de buurt van de camera, dus je zou de pas horizontaal moeten houden en dan zo houden dat hij net wat uitsteekt boven de telefoon. Even stilhouden en dat zou het moeten doen.
yep, that's it. Nu werkt hij. Thx

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeetHoofd27
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 14-06 10:39
Mijn batterijduur was een stuk minder dan ik had gelezen in verschillende reviews. Toen ik ging kijken wat hier aan de hand was zag ik dat Mobiel standby ongeveer 30% van mijn batterij gebruikte, veel meer dan het scherm, ook tijd zonder signaal stond op 99%. Dit was met 2 sim-kaarten geinstalleerd waarbij de tweede simkaart in de instellingen uitgeschakeld is omdat ik hem niet altijd nodig heb. Hier zijn een paar screenshots van wat ik zie.
http://imgur.com/a/mNtj1

Ik ben nu aan het testen met beide simkaarten ingeschakeld wat het probleem opgelost lijkt te hebben. Zijn er anderen die hier problemen mee hebben, en weet misschien iemand waardoor dit komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:49

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Das het nadeel van twee sims he: je moet twee keer naar je netwerk zoeken en bijhouden etc.
Bekend fenomeen bij dual sim.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeetHoofd27
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 14-06 10:39
Het rare is, dit had ik niet op mijn Moto G2, die ook dual sim is. Het lijkt alsof wanneer je een van de twee sims uitzet hij blijft zoeken naar een signaal voor de sim die uitstaat. Ik heb nu namelijk ongeveer anderhalve dag met beide simkaarten aan geprobeert en mobiel standby gebruikt nu maar ongeveer 6%. Ook tijd zonder signaal is naar 0% gegaan. Zoals ik het zie lijkt het op een bug in de software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06 21:17
Ik heb ook 2 sims waarvan 1 disabled (wacht op nieuw abonnement met nummerbehoud) en ervaar dit vooralsnog niet.
Ik heb sim1 disabled.

Tot nu toe nog even wennen. Het touchscreen reageert en voelt anders als mijn Nexus5x. Ben ook niet zo gelukkig met de one-button nav. Bijvoorbeeld omdat als het toetsenbord open is de software-buttons wel weer tevoorschijn komen, evenals bij screen pinning.

[ Voor 54% gewijzigd door frickY op 18-04-2017 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitzChevalric.
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16-06 19:19
Waarom vind ik de Motorola Moto G5 plus niet terug in de pricewatch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
FitzChevalric. schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 12:44:
Waarom vind ik de Motorola Moto G5 plus niet terug in de pricewatch?
Deze staat onder Moto G plus (2017).

[ Voor 14% gewijzigd door Thombias op 18-04-2017 12:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rob310
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-06 08:05

Rob310

kermisfanaat

De review van Danny heeft me het laatste duwtje gegeven. ik heb ook een G5Plus besteld als opvolging voor mijn WM reeks: Nokia 710 (WM 7.8), Lumia 925 (WM 8.1) Microsoft 535 (WM 10).
Dit toestel lijkt mij een goede kennismaking met Android door de stock-variant en een kwalitatief goede camera.
Ik twijfel alleen nog of ik de Win10 launcher zal gaan gebruiken of dat ik 'Cold Turkey' zal overstappen.
Bovendien hoop ik op een betere gebruikservaring als mijn vrouw op haar S2, S3 en HTC M8s.

De meeste computerproblemen ontstaan tussen de rugleuning van de bureaustoel en het toetsenbord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Rob310 schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 23:29:
Ik twijfel alleen nog of ik de Win10 launcher zal gaan gebruiken of dat ik 'Cold Turkey' zal overstappen.
Bovendien hoop ik op een betere gebruikservaring als mijn vrouw op haar S2, S3 en HTC M8s.
Zo'n OS lookalike launcher is het net niet, gewoon cold turkey overstappen. En als je iets niet kan vinden dan staat het hele internet tot je beschikking. :)
Natuurlijk zal je dingen/verschillen/irritaties tegenkomen, maar dat blijft altijd zo na een OS swap.
Mijn grootste en enige frustratie bij Android is het updatebeleid. (of gebrek daar aan)

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dwaallicht
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18-06 13:48
Nu enkele dagen deze in bezit. Tevreden. Weinig toe te voegen op review van Danny. Wat losse opmerkingen.

Vorige telefoon was dual sim moto g van tweede generatie. Dual sim om mobiel van werk en privé meezeulen te voorkomen. Stock android was daarnaast een meerwaarde. Ik maak twee profielen aan: standaard en werk. Werk krijgt outlook en standaard (lees privé) whatsapp, plex e.d.. Dit voorkomt storen op de verkeerde momenten. Telefonisch wel te bereiken op beide nummers. Dat is geen probleem.

Ik gebruik de bediening via scanner. Werkt bijna net zo goed als on-screen-buttons en geeft meer scherm er voor in de plaats. In combinatie met nova-launcher en weggeklapte statusbar geeft dit een mooie cleane look.
https://drive.google.com/...M1nX4xJg/view?usp=sharing

Snel reagerende menu's. Camera is goed. Ook wat gefilmd, met zoom dit geeft een aardig beeld tot zo'n 3 x zoom in goed buitenlicht. Accuduur ben ik erg tevreden over. Laden gaat inderdaad snel met snellader. Tevreden. Nu ook de stap naar 4g gemaakt, dat is erg snel. Wat me verbaasde is dat de 5 Ghz wifi ook erg snel is.

Nadelen: redelijk wat ruimte boven en onder scherm, hierdoor geen supergelikte uitstraling. Past misschien niet altijd in broekzak. De camera is niet alleen uitstekend (excellent) maar ook uitstekend (protruding) deze zou misschien kunnen beschadigen als je geen hoesje o.i.d. gebruikt. De rekenkracht van de topmodellen ontbreekt, net als een oled-scherm met een 4k-resolutie. Vorig mobiel was door stereo erg geschikt als los speakertje. De 5g plus is hiervoor minder geschikt maar casten is zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Laatst online: 08:35

Tazzios

..

Bij bediening via scanner merk ik dat de knoppen soms toch verschijnen over het toetsenbord. Maar kan aan mijn anysoft keyboard liggen die ik gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwaallicht
Tazzios schreef op woensdag 19 april 2017 @ 15:33:
Bij bediening via scanner merk ik dat de knoppen soms toch verschijnen over het toetsenbord. Maar kan aan mijn anysoft keyboard liggen die ik gebruik.
Is bij regulier keyboard ook.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 27-05 20:16
Even 2 foto's geschoten vanavond rond half8/8 uur. Man, wat een kwaliteit..

Afbeeldingslocatie: https://www.techbrothers.eu/uploads/reviews/motorola/motog5plus/camera/thumbs/camera16-hdr.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.techbrothers.eu/uploads/reviews/motorola/motog5plus/camera/thumbs/camera17-hdr.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-06 12:00

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Rob310 schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 23:29:
De review van Danny heeft me het laatste duwtje gegeven. ik heb ook een G5Plus besteld als opvolging voor mijn WM reeks: Nokia 710 (WM 7.8), Lumia 925 (WM 8.1) Microsoft 535 (WM 10).
Dit toestel lijkt mij een goede kennismaking met Android door de stock-variant en een kwalitatief goede camera.
Valt wel mee hoor, ik heb mijn Moto G5 Plus gisteren ontvangen. Mijn vorige smartphone 12 jaar gebruikt (Sony Ericsson P990i van 2005). Die smartphone draaide op Symbian UIQ3. Dus zo groot is die stap van jou niet hoor. :D Ik doe eigenlijk altijd erg lang met mijn spullen. Maar de laatste tijd steeds vaker haperingen met de connector (opladen en synchronisatie). Verder ook irritant dat er al tijden geen nieuwe kaarten meer uitkwamen voor TomTom Navigator 6. Camera is eigenlijk ook niet meer van deze tijd (2 megapixel). Ik heb bij cjdijk in "[Motorola Moto G5 Plus] Het grote Accessoires topic" geplaatst welke accessoires ik er allemaal bij heb genomen. Wel grappig trouwens dat toen ik mijn nieuwe aanwinst liet zien aan mijn broer en hem vertelde dat hij dezelfde specificaties heeft als een Samsung S7, maar 200 euro minder kost. Toen kwam ik erachter dat hij precies die Samsung had. Hij probeerde nog wel aan te geven dat die Samsung van hem beter was, maar kon eigenlijk helemaal niets specifieks noemen. ;)

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• werkenslaap
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 27-05 18:01
12 jaar met een telefoon. Wat zal er een wereld voor je open gaan dan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
En vond ik dusdanig irritant worden, dat ik one-button nav maar heb uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsselman
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 14-06 21:49
Na een week mijn XT1685, ronduit tevreden. Weinig tot niets toe te voegen op review van Danny.
een kleine opmerking mijnerzijds, ik vind hem akelig gladjes, weinig grip op het toestel.

toch nog een vraagje:
Via Contacten ==> bewerken ==> Foto wijzigen ==> Foto kiezen !?
Er wordt dan geen nieuwe foto geplaatst, de placeholder blijft aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:38
Voor de G5 Plus is er nu ook een speciaal accessoires topic: [Motorola Moto G5 Plus] Het grote Accessoires topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Op mijn Moto X kon je Whatsapp notificaties direct lezen zonder het scherm aan te raken. Op m'n G5+ moet je het icoontje slepen. Iemand bekend of dat anders kan?

En gisteren was ik fullscreen een aflevering in de NPO app aan het kijken toen na ~10 minuten toestel in standby ging. Nog nooit meegemaakt. En hij hing nog wel aan de lader.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rob310

Rob310

kermisfanaat

Na een paar dagen er mee gespeeld te hebben kan ik alleen maar concluderen dat ik er ontzettend blij mee ben.
De camera kan zich meten met die van de S6 van mijn zoon en ook de bediening en instelmogelijkheden zijn top.
Voor wat betreft de overstap van Os, mis ik alleen maar het startscherm met de Live-Tiles. Ik heb wel Nova Launcher geinstalleerd voor een nog cleanere look en de app-list i.p.v. de drawer (toch nog een beetje Wm10 :P )
Nog een beetje Wm zit in de Moto-display in de slaapstand. Deze is zeer vergelijkbaar met het Glance screen van mijn eerdere Lumia met tijd, meldingen en kunnen lezen van die meldingen zonder ontgrendelen van het toestel.
Navigeren met Here werkt ook zonder het kompas prima in een stad als Den Bosch, eerder deze week; ook hier geen problemen mee dus.
Navigeren op het toestel zelf doe ik met de scanner, werkt prima evenals het ontgrendelen, nog geen 1x een mis-reading van mijn vingers gehad.
Vanmiddag de helderheid van het scherm kunnen proberen in het zonlicht en ook hier weer een dikke voldoende (en ik ben daar kieskeurig in).

Tot slot vind ik de accuduur tot nu toe geweldig; gisterenochtend om 06:00 van de lader gehaald en op dit moment heeft accu nog 5%. Volgens de batterij info met 6u 53m schermtijd (33% van totaal batterij verbruik) en ik ben apps aan het installeren geweest, gesurft, met instellingen bezig geweest, etc

Ik zit alleen nog met 2 vragen die mogelijk iemand kan beantwoorden?
1] onder de . van het Gboard zitten extensies als .Net, .Org, .Com, etc >> is het mogelijk om daar ook .Nl aan toe te voegen?
2] ik heb de contactpersonen vanuit outlook geimporteerd maar zie maar bij een stuk of 4 een profielfoto in mijn contactenlijst en bij de rest alleen de beginletter van de naam, waar ik in Wm de profielfotos van facebook zag staan. Is er een manier om deze profielfotos ingevuld te krijgen zonder deze handmatig per persoon toe te moeten voegen? (ik heb wel Fb Messenger maar niet de Facebook-app geinstalleerd zou dat een oplossing kunnen zijn?)

[ Voor 17% gewijzigd door Rob310 op 23-04-2017 21:32 ]

De meeste computerproblemen ontstaan tussen de rugleuning van de bureaustoel en het toetsenbord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob310

Rob310

kermisfanaat

dwaallicht schreef op woensdag 19 april 2017 @ 14:34:
Nu enkele dagen deze in bezit. Tevreden. Weinig toe te voegen op review van Danny. Wat losse opmerkingen.

Vorige telefoon was dual sim moto g van tweede generatie. Dual sim om mobiel van werk en privé meezeulen te voorkomen. Stock android was daarnaast een meerwaarde. Ik maak twee profielen aan: standaard en werk. Werk krijgt outlook en standaard (lees privé) whatsapp, plex e.d.. Dit voorkomt storen op de verkeerde momenten. Telefonisch wel te bereiken op beide nummers. Dat is geen probleem.

Ik gebruik de bediening via scanner. Werkt bijna net zo goed als on-screen-buttons en geeft meer scherm er voor in de plaats. In combinatie met nova-launcher en weggeklapte statusbar geeft dit een mooie cleane look.
https://drive.google.com/...M1nX4xJg/view?usp=sharing

Snel reagerende menu's. Camera is goed. Ook wat gefilmd, met zoom dit geeft een aardig beeld tot zo'n 3 x zoom in goed buitenlicht. Accuduur ben ik erg tevreden over. Laden gaat inderdaad snel met snellader. Tevreden. Nu ook de stap naar 4g gemaakt, dat is erg snel. Wat me verbaasde is dat de 5 Ghz wifi ook erg snel is.

Nadelen: redelijk wat ruimte boven en onder scherm, hierdoor geen supergelikte uitstraling. Past misschien niet altijd in broekzak. De camera is niet alleen uitstekend (excellent) maar ook uitstekend (protruding) deze zou misschien kunnen beschadigen als je geen hoesje o.i.d. gebruikt. De rekenkracht van de topmodellen ontbreekt, net als een oled-scherm met een 4k-resolutie. Vorig mobiel was door stereo erg geschikt als los speakertje. De 5g plus is hiervoor minder geschikt maar casten is zo gedaan.
Hoi,

hoe krijg jij die statusbalk bovenin doorzichtig? Ik krijg het niet voor elkaar evenmin als die symbolen er in.

Ik heb btw direct een hoesje Book Case besteld van "Dux Ducis" bij smartphonehoesjes, ook deze bevalt prima

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 262853

Rob310 schreef op zondag 23 april 2017 @ 19:59:
[...]

Hoi,

hoe krijg jij die statusbalk bovenin doorzichtig? Ik krijg het niet voor elkaar evenmin als die symbolen er in.
Dat is niet de statusbalk maar een widget in de trend zoals deze.
Google Play: Power Toggles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwaallicht
Anoniem: 262853 schreef op maandag 24 april 2017 @ 09:56:
[...]

Dat is niet de statusbalk maar een widget in de trend zoals deze.
Google Play: Power Toggles
Inderdaad power toggles, verder nova launcher voor verbergen statusbalk en lines free iconen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 914223

waarom mis ik een indicatieledje aan de voorzijde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Anoniem: 914223 schreef op woensdag 26 april 2017 @ 14:37:
waarom mis ik een indicatieledje aan de voorzijde
Geen idee, bekend toch dat die er niet op zit :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-06 09:45
Heb hem vandaag besteld voor m'n pa. Hij komt van een Nokia 640 met Windows 8.1 dus we zijn erg benieuwd! Wel een heel mooi toestel (gezien bij MM).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-star
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-06 23:07
Heb hem vandaag ook gekregen.
Heb hem direct unlocked en geroot met behulp van deze video:
YouTube: How to Unlock/Flash TWRP/ROOT Moto G5 Plus! Best way to root it!

eerste indrukken zijn positief, nu alleen wachten op mijn nieuwe simkaart en hoesje ervoor (https://www.bol.com/nl/p/...s-black/9200000077430221/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
hjs schreef op woensdag 26 april 2017 @ 16:05:
[...]

Geen idee, bekend toch dat die er niet op zit :?
Schijnt er wel op te zitten maar is niet geactiveerd volgens het volgende filmpje:

YouTube: Moto G5 Plus : Enable Hidden LED \[100% working]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Thombias schreef op maandag 1 mei 2017 @ 10:13:
[...]

Schijnt er wel op te zitten maar is niet geactiveerd volgens het volgende filmpje:

YouTube: Moto G5 Plus : Enable Hidden LED \[100% working]
Hier staat een apk,is dat veilig? *knip*. Het delen van APK bestanden is niet toegestaan.
Iemand uitgeprobeerd.

P.s. Ik kan de youtube niet op mijn werk bekijken.

[ Voor 11% gewijzigd door rens-br op 01-05-2017 11:30 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieter van Ras
  • Laatst online: 20-11-2024
Oh dat is natuurlijk wel een leuke verrassing dat hij er toch opzit :) Vreemd en jammer dat Lenovo dat niet standaard geactiveerd heeft..

Genoeg tutorials en apk's te vinden als je even zoekt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrtnvnl
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-04 19:06
Iemand NL-Alert ingesteld of de instelling willen controleren? De stappen voor Motorola op de instelhulp site kloppen niet, de instelling zit niet onder Instellingen - "meer...". Wat wel juist is, zijn de stappen op die site voor Android 7 of hoger maarrrrr.....

Als ik kijk in de instellingen van de noodmeldingen, dan zie ik onder meer de optie "Meldingen uitschakelen" met als ondertitel "noodwaarschuwingen weergeven". Dat klinkt nogal tegenstrijdig.

Daarom ben ik gaan zoeken en op deze pagina: http://www.androidcentral...ndroid-what-you-need-know staat een schermafbeelding van hetzelfde menu in het engels, dan staat er: "Turn on notifications" met als subtitel "Display emergency broadcasts". Is het engelse "Turn on" (door Lenovo/Moto/Google) vertaald in "uitschakelen"? 8)7 Ik denk het, want als ik de taal van de telefoon op Engels zet, staat er bij mij "Turn on".

Graag jullie inzicht. Wat doet deze optie "Meldingen uitschakelen" op de Motorola G5 plus (2017) precies? Ik gok erop dat als ik het vinkje aan heb staan, de erboven geselecteerde notificaties aan staan en met dit vinkje uit, alle notificaties uit staan. De optie uitschakelen moet dus uit staan om voor deze optie te kiezen...

Waar meld ik Android vertaalvoutjes? ;)

Zie schermafbeelding van het Motorola G5 / Android 7 menu.

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/2z59con.png

Edit: Mijn conclusie toegevoegd

[ Voor 14% gewijzigd door mrtnvnl op 01-05-2017 23:00 . Reden: Mijn conclusie toegevoegd. ]

Martin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnvnl
Altijd leuk, een valtest. Nooit je eigen telefoon laten vallen natuurlijk, maar omdat vandaag de kwetsbaarheid van dure telefoons in het nieuws is, een filmpje opgezocht.

De Moto G Plus 2017 overleeft heel veel in dit filmpje. Zeker niet laten vallen van 150 meter, hoewel bij deze test zelfs het scherm nog functioneert.

YouTube: Moto G5 and Moto G5 Plus Drop Test + Drone Drop from 1000 ft

Martin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Iemand ook last van dubbele contacten op de tel? Het valt mij namelijk op dat de google contacten en WhatsApp contacten apart staan. Het is wel mogelijk om op elk contact te klikken, dan zie je al dat er 1 mogelijk duplicaat is en dan op contacten linken klikken. Alleen is dit nogal veel werk, als je veel contacten moet bijwerken.

Op andere telefoons wordt contacten met hetzelfde nr en naam automatisch al samen gelinkt. Zie ik op deze telefoon ergens een optie over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
xileS schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 15:37:
Op andere telefoons wordt contacten met hetzelfde nr en naam automatisch al samen gelinkt. Zie ik op deze telefoon ergens een optie over het hoofd?
Linken wisselt per apparaat, dus dat is wel jammer. Je kan via instellingen -> zichtbaarheid wel de verschillende contacten aan en uit zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
rens-br schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 16:03:
[...]

Linken wisselt per apparaat, dus dat is wel jammer. Je kan via instellingen -> zichtbaarheid wel de verschillende contacten aan en uit zetten.
Dat is idd wat ik ook gelijk gedaan heb, maar als je bv een naam intypt om te zoeken, dan verschijnen er alsnog wel 2 in beeld. Nu zijn sommige contacten dus wel al handmatig gelinked en veel weer niet, want ik zie geen automatische functie hiervoor.

Veel problemen zal het niet opleveren, maar mooi is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
xileS schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 17:10:
maar als je bv een naam intypt om te zoeken, dan verschijnen er alsnog wel 2 in beeld.
Dat is inderdaad wel erg onhandig...Ik kan ook geen functie vinden om snel alle contacten te koppelen overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnvnl
Zelf niet getest, maar dubbele contacten zou je (als je Google voor je contacten gebruikt) in de browser kunnen samenvoegen, door in te loggen op je Google account en daar naar contacten te gaan.

Zie methode 2 op deze pagina [ubergizmo].

Overigens is de combinatie Android 7/dubbele contacten/Whatsapp een breed probleem, hopelijk komt Whatsapp en/of Google met een oplossing.

Martin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
mrtnvnl schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 18:20:
Zelf niet getest, maar dubbele contacten zou je (als je Google voor je contacten gebruikt) in de browser kunnen samenvoegen, door in te loggen op je Google account en daar naar contacten te gaan.

Zie methode 2 op deze pagina [ubergizmo].

Overigens is de combinatie Android 7/dubbele contacten/Whatsapp een breed probleem, hopelijk komt Whatsapp en/of Google met een oplossing.
Maak idd gebruik van Google contacten, maar alles staat uiteraard helemaal netjes op contacts.google.com. Dit is het probleem niet, maar het probleem is dus dat Android de WhatsApp contacten ook apart opslaat naast de Google Contacten. Dus dan lijkt het dat alles dubbel is. Op veel andere phones worden contacten met de zelfde tel nr dus al automatisch met elkaar gelinked en staan de whatsapp snelkoppeling van de contacten netjes bij hetzelfde contact van Google, maar nu moet vaak dus handmatig bij elke contact op "contacten linken" geklikt worden. Erg lastig als je bv meer dan 300 contacten hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnvnl
Inderdaad lastig maar niet Motorola G5 specifiek. Andere Android 7 telefoons kennen ook dit probleem.

Een oplossing die geen oplossing is om in Android de permissies van Whatsapp in te trekken voor Contacts. Maar dan zie je daarna in WA alleen nog nummers.

Zucht. Daarom is het handig als Google en Whatsapp dit samen fixen.

Martin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Iemand al de notificatie Led "hack" geprobeerd? en werkt het bij alle meldingen of enkel bij laden?

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

Misschien een domme vraag hoor, maar ik krijg het niet voor elkaar om bestanden via usb over te zetten naar laptop. Voor mij is dit mijn eerste Android smartphone. Ik zie wel een icoon onder "Computer" met "Motorola G5 Plus", maar kan hem niet openklikken. Mijn telefoon heb ik op dat moment ontgrendeld. Ik gebruik de meegeleverde usb kabel van Motorola. Of is die uitsluitend geschikt voor laden? Getest met windows 7 en met windows 8. Er zijn natuurlijk ook andere manieren, bijvoorbeeld via gmail drive, of mijn sdhc kaart direct in mijn laptop. Maar erg handig vind ik dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09:30
cjdijk schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 11:06:
Misschien een domme vraag hoor, maar ik krijg het niet voor elkaar om bestanden via usb over te zetten naar laptop. Voor mij is dit mijn eerste Android smartphone. Ik zie wel een icoon onder "Computer" met "Motorola G5 Plus", maar kan hem niet openklikken. Mijn telefoon heb ik op dat moment ontgrendeld. Ik gebruik de meegeleverde usb kabel van Motorola. Of is die uitsluitend geschikt voor laden? Getest met windows 7 en met windows 8. Er zijn natuurlijk ook andere manieren, bijvoorbeeld via gmail drive, of mijn sdhc kaart direct in mijn laptop. Maar erg handig vind ik dat niet.
Je moet bij Andriod wel aangeven in welk modus deze staat als je hem aan de computer hangt
Afbeeldingslocatie: https://d1b6tx2agdphz5.cloudfront.net/tmobile-nl/attachment/22741565-88ec-4a10-b90b-003a6233e78d.jpg

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald_O
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06:49
Pinin schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 12:17:
Iemand al de notificatie Led "hack" geprobeerd? en werkt het bij alle meldingen of enkel bij laden?
Ligt aan je rom/ app welke je erbij gebruikt, maar het werkt prima ☺️

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Ronald_O schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 12:42:
[...]

Ligt aan je rom/ app welke je erbij gebruikt, maar het werkt prima ☺️
OK, bedankt, wat kan je met standaard ROM? en ook dan moet je rooten toch?
Ik kwam een draadje tegen op reddit dat hij enkel ging branden bij laden

[ Voor 7% gewijzigd door Pinin op 04-05-2017 14:04 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronald_O
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06:49
Pinin schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 14:03:
[...]

OK, bedankt, wat kan je met standaard ROM? en ook dan moet je rooten toch?
Ik kwam een draadje tegen op reddit dat hij enkel ging branden bij laden
Wat ik geprobeerd heb qua apps is inderdaad met root toegang en afhankelijk van de applicatie die je erbij kiest kun je dan de led ook voor notificaties gebruiken.
"let control" doet het alleen met laden en "moto led enabler" bijvoorbeeld met notificaties.
Heb zelf de standaard rom met root doordat de camera nog niet goed werkt met de beschikbare custom rooms van dit moment. Maar bij de roms staat aangegeven dat je helemaal los kan qua led. Alleen de kleur niet die is simpelweg wit.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk

cjdijk

LordSinclair schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 11:43:
[...]

Je moet bij Andriod wel aangeven in welk modus deze staat als je hem aan de computer hangt
Bedankt, ik heb het gevonden. De bovenste taakbalk omlaag vegen, en dan bij Android-systeem, "Dit apparaat wordt opgeladen via usb" veranderen in "usb voor bestandsoverdracht". Tevens zojuist "windows verkenner" op mijn telefoon gevonden. Gewoon op de Downloads app klikken, waarna ik op de sandisk sd kaart kan kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dwaallicht
Ik zal geen apk delen maar op xda is in het moto g 5 plus forum een gallery-app te downloaden voor niet geroote telefoons. Dit is dezelfde simpele gallery app welke op voorgaande modellen van Motorola standard aanwezig was. Nu is standaard gekozen voor Google photo's wat ik niet handig vind.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

dwaallicht schreef op maandag 8 mei 2017 @ 13:06:
Ik zal geen apk delen maar op xda is in het moto g 5 plus forum een gallery-app te downloaden voor niet geroote telefoons. Dit is dezelfde simpele gallery app welke op voorgaande modellen van Motorola standard aanwezig was. Nu is standaard gekozen voor Google photo's wat ik niet handig vind.
Ja, dat is een goede galery app, ik miste deze ook op de moto G5 plus. Erg raar dat ze hem niet meer gebruikten. Ik had nu een andere (ook goede) galery app.
thx

ook leuk en handig, battery percentage zonder root.

[ Voor 8% gewijzigd door Pinin op 08-05-2017 21:51 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ingenieur
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:34
Ik heb de laatste dagen last van spontane reboots. Het gaat hierbij niet om een complete reboot, omdat ik niet opnieuw mijn SIM hoef te unlocken. Meer mensen die hier bekend mee zijn of tips hebben hoe dit te verhelpen? Retour sturen kan natuurlijk altijd, maar geeft ook weer gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwaallicht
Zegt me niks. Draai je custom rol? Zijn er mogelijke aanleidingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackL89
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Ik heb besloten om mijn OnePlus 3 te verkopen en een kleine stap 'terug' te doen. De G5 Plus is voor mij handzamer dan de OP3 (5,5inch vs 5,2inch display). Van Amoled naar LCD, van 64GB intern geheugen naar 32GB. Ga ik spijt krijgen of niet? Ik ben heel erg benieuwd naar de camera! Je leest er hele positieve dingen over, maar ook negatieve. Qua accuduur zal ik er zeker op vooruit gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
JackL89 schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 22:36:
Ik heb besloten om mijn OnePlus 3 te verkopen en een kleine stap 'terug' te doen. De G5 Plus is voor mij handzamer dan de OP3 (5,5inch vs 5,2inch display). Van Amoled naar LCD, van 64GB intern geheugen naar 32GB. Ga ik spijt krijgen of niet? Ik ben heel erg benieuwd naar de camera! Je leest er hele positieve dingen over, maar ook negatieve. Qua accuduur zal ik er zeker op vooruit gaan.
Dat is idd een downgrade, maar of je er spijt van gaat krijgen ligt eraan wat je belangrijk vind en waarvoor je het gaat gebruiken. Het zal iig wennen zijn, maar qua formaat scheelt het geloof ik niet heel veel hoor. Ik weet niet precies wat je bedoelt met handzamer. Ik heb zelf de OP3 en gebruik de sandstone case, waardoor die heel goed vasthoudt. Zonder hoesje houdt die voor mij idd niet lekker vast ook. Veel te groot en glad. Ik weet niet of je al een hoesje voor je OP3 hebt, anders is dat nog een aanrader voor extra handzaamheid/grip.

Qua accuduur zal de G5 Plus idd een verbetering zijn. Je zult waarschijnlijk niet meer elke dag hoeven te opladen, als je dat met de OP3 wel moest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackL89
xileS schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 00:31:
[...]

Dat is idd een downgrade, maar of je er spijt van gaat krijgen ligt eraan wat je belangrijk vind en waarvoor je het gaat gebruiken. Het zal iig wennen zijn, maar qua formaat scheelt het geloof ik niet heel veel hoor. Ik weet niet precies wat je bedoelt met handzamer. Ik heb zelf de OP3 en gebruik de sandstone case, waardoor die heel goed vasthoudt. Zonder hoesje houdt die voor mij idd niet lekker vast ook. Veel te groot en glad. Ik weet niet of je al een hoesje voor je OP3 hebt, anders is dat nog een aanrader voor extra handzaamheid/grip.

Qua accuduur zal de G5 Plus idd een verbetering zijn. Je zult waarschijnlijk niet meer elke dag hoeven te opladen, als je dat met de OP3 wel moest.
Bedankt voor je feedback! Ik heb nu een tijdje de Nilkin Frosted Shield Case gebruikt (aanrader) en daardoor heb ik nu veel meer grip. Ik ben best wel een heavy user wat betreft apps etc. Spotify, WhatsApp, Instagram, Netflix, Snapchat, Nu.nl, Tinyscanner etc. Een bovengemiddelde accuduur is dan zeker een pre. Het formaat scheelt niet behoorlijk veel, maar ik denk dat het voor mij toch net wat beter in de hand ligt en handzamer is.
Ik heb eerder al 3 maanden de S7 Edge gebruikt en de OnePlus3 voelde totaal niet als een downgrade. 6GB ram geheugen is zeker tof, maar heb je het ook nodig?

We'll see, ik ga mijn ervaringen delen hier. De OP3 is zeker een topper, maar ik ben zeer nieuwsgierig naar de Moto G5 Plus, het toestel met de beste prijs/kwaliteit verhouding in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
JackL89 schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 07:37:
[...]

Bedankt voor je feedback! Ik heb nu een tijdje de Nilkin Frosted Shield Case gebruikt (aanrader) en daardoor heb ik nu veel meer grip. Ik ben best wel een heavy user wat betreft apps etc. Spotify, WhatsApp, Instagram, Netflix, Snapchat, Nu.nl, Tinyscanner etc. Een bovengemiddelde accuduur is dan zeker een pre. Het formaat scheelt niet behoorlijk veel, maar ik denk dat het voor mij toch net wat beter in de hand ligt en handzamer is.
Ik heb eerder al 3 maanden de S7 Edge gebruikt en de OnePlus3 voelde totaal niet als een downgrade. 6GB ram geheugen is zeker tof, maar heb je het ook nodig?

We'll see, ik ga mijn ervaringen delen hier. De OP3 is zeker een topper, maar ik ben zeer nieuwsgierig naar de Moto G5 Plus, het toestel met de beste prijs/kwaliteit verhouding in Nederland.
Je gaat dan wel van een highend phone naar een budget phone, maar ik moet zeggen dat de budget toestellen van tegenwoordig best goed zijn. Er zijn uiteraard wel op een aantal punten bespaard vaak, maar ja, hoe snel moet een mobiele telefoon zijn.

Waar je ook rekening moet houden is dat je van UBC C naar micro USB gaat. Voor het geval als je alles al vervangen had ;p.

Ik heb even beide telefoons op elkaar gehouden en ze zijn eigenlijk even breed, alleen de OP3 is ietsjes langer. De G5 Plus is wat dikker en is wat ronder van vorm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

JackL89 schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 22:36:
Hmmm, je gaat er iig niet op vooruit, hoe goed prijs/feature van de Moto G5 Plus ook is, de OP3 is gewoon een toestel in een hogere klasse.
Dus je waarom is mij een raadsel.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Zou ook niet mijn keus zijn als ik al de OP3 heb, enige voordeel dat ik kan bedenken is de accuduur. . Het verkopen van de OP3 zal ook geen 400 euro meer opleveren denk ik, dus je zal er ook niet veel winst aan overhouden.

Als je echt nieuwsgierig bent naar de G5 Plus, kan je het gewoon eerst proberen. Maar ik zal iig nog even wachten met het verkopen van de OP3 ;p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Of nu snel de OP3 verkopen voordat de OP5 uit is en ondertussen de G5p uitproberen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackL89
xileS schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 12:01:
[...]

Je gaat dan wel van een highend phone naar een budget phone, maar ik moet zeggen dat de budget toestellen van tegenwoordig best goed zijn. Er zijn uiteraard wel op een aantal punten bespaard vaak, maar ja, hoe snel moet een mobiele telefoon zijn.

Waar je ook rekening moet houden is dat je van UBC C naar micro USB gaat. Voor het geval als je alles al vervangen had ;p.

Ik heb even beide telefoons op elkaar gehouden en ze zijn eigenlijk even breed, alleen de OP3 is ietsjes langer. De G5 Plus is wat dikker en is wat ronder van vorm
Ik werk dagelijks met telefoons en ik ben van mening dat de huidige high-end toestellen niet altijd 'echt' een meerwaarde hebben. Oké, er zit een supersnelle processor in, maar is dat in dagelijks gebruik beduidend sneller dan een goedkopere processor? In veel gevallen niet echt. Ik vind het juist een uitdaging om een toestel te zoeken die voor mij voldoet aan mijn eisen, maar voor een zo laag mogelijke prijs. De OP3 is wat dat betreft absoluut de KONING. Een jaar gebruikt en NOOIT heimwee gehad naar de S7 Edge (3 maanden in gebruik gehad). Nu ga ik toch dat stapje omlaag doen en kijken hoe dat bevalt. De batterijduur van de OP3 is medium en daar zal ik nu wel op vooruit gaan. Ik ben benieuwd of de Moto G5 Plus me gaat bevallen. For the time being heb ik nu tijdelijk een General Mobile Android One 4G in gebruik. Dat is pas budget, maar wel met Stock Android (7.1.1).. en qua snelheid nog best prima. :)

Ik heb nog niet alles vervangen, maar de switch naar micro usb zal wel weer 'even' wennen zijn haha.
Pinin schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 14:40:
[...]

Hmmm, je gaat er iig niet op vooruit, hoe goed prijs/feature van de Moto G5 Plus ook is, de OP3 is gewoon een toestel in een hogere klasse.
Dus je waarom is mij een raadsel.
Met name omdat:
1. Ik de OP3 toch net iets te groot vind. De G5 Plus kan ik met 1 hand bedienen, de OP3 niet.
2. Accuduur vind ik belangrijk en de OP3 haalt niet altijd het einde van de dag. De accuduur van de G5 Plus zou een stuk beter moeten zijn.
3. Ik wacht toch ook stiekem op de aankondiging van de OP5, hopende dat dit toestel iets kleiner gaat worden. 5,2inch display met dunne bezels zou voor mij ideaal zijn. Mijn OP3 is nu nog relatief veel geld waard.
4. Ik switch graag van telefoons zo nu en dan. :P
xileS schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 20:24:
Zou ook niet mijn keus zijn als ik al de OP3 heb, enige voordeel dat ik kan bedenken is de accuduur. . Het verkopen van de OP3 zal ook geen 400 euro meer opleveren denk ik, dus je zal er ook niet veel winst aan overhouden.

Als je echt nieuwsgierig bent naar de G5 Plus, kan je het gewoon eerst proberen. Maar ik zal iig nog even wachten met het verkopen van de OP3 ;p.
Ik heb 'm al verkocht haha, voor 300 euro (met second glass & back cover). Prima prijs, want zodra de OP5 wordt aangekondigd zal het toestel minder waard worden.
hjs schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 20:30:
Of nu snel de OP3 verkopen voordat de OP5 uit is en ondertussen de G5p uitproberen ;)
Precies, je snapt me. ;)
En ik ben echt benieuwd of ik het verschil tussen de OP3 en de G5 Plus echt ga merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

JackL89 schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 21:20:
[...]

En ik ben echt benieuwd of ik het verschil tussen de OP3 en de G5 Plus echt ga merken.
Wij ook :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

JackL89 schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 21:20:
[...]

Ik werk dagelijks met telefoons en ik ben van mening dat de huidige high-end toestellen niet altijd 'echt' een meerwaarde hebben. Oké, er zit een supersnelle processor in, maar is dat in dagelijks gebruik beduidend sneller dan een goedkopere processor? In veel gevallen niet echt. Ik vind het juist een uitdaging om een toestel te zoeken die voor mij voldoet aan mijn eisen, maar voor een zo laag mogelijke prijs. De OP3 is wat dat betreft absoluut de KONING. Een jaar gebruikt en NOOIT heimwee gehad naar de S7 Edge (3 maanden in gebruik gehad). Nu ga ik toch dat stapje omlaag doen en kijken hoe dat bevalt. De batterijduur van de OP3 is medium en daar zal ik nu wel op vooruit gaan. Ik ben benieuwd of de Moto G5 Plus me gaat bevallen. For the time being heb ik nu tijdelijk een General Mobile Android One 4G in gebruik. Dat is pas budget, maar wel met Stock Android (7.1.1).. en qua snelheid nog best prima. :)

Ik heb nog niet alles vervangen, maar de switch naar micro usb zal wel weer 'even' wennen zijn haha.

[...]

Met name omdat:
1. Ik de OP3 toch net iets te groot vind. De G5 Plus kan ik met 1 hand bedienen, de OP3 niet.
2. Accuduur vind ik belangrijk en de OP3 haalt niet altijd het einde van de dag. De accuduur van de G5 Plus zou een stuk beter moeten zijn.
3. Ik wacht toch ook stiekem op de aankondiging van de OP5, hopende dat dit toestel iets kleiner gaat worden. 5,2inch display met dunne bezels zou voor mij ideaal zijn. Mijn OP3 is nu nog relatief veel geld waard.
4. Ik switch graag van telefoons zo nu en dan. :P

[...]

Ik heb 'm al verkocht haha, voor 300 euro (met second glass & back cover). Prima prijs, want zodra de OP5 wordt aangekondigd zal het toestel minder waard worden.

[...]

Precies, je snapt me. ;)
Ben zeer benieuwd. Ik ben zeer aan het twijfelen tussen beide toestellen.

Ja, ze zitten niet op dezelfde prijs, maar:

- Allebei bijna stock Android
- Allebei niet de hoofdprijs

De G5 Plus zou de voorkeur verdienen om:

- Accuduur
- Camera in lowlight

De Oneplus wint met:
- Snellere SoC
- Snellere updates

Ben benieuwd hoe de switch bevalt. Vooral het puntje camera en werkelijke vooruitgang battery life.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackL89
Jeroenneman schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 21:30:
[...]

- Accuduur
- Camera in lowlight

De Oneplus wint met:
- Snellere SoC
- Snellere updates

Ben benieuwd hoe de switch bevalt. Vooral het puntje camera en werkelijke vooruitgang battery life.
De OnePlus heeft ook een LED Notification light, maar bij de G5 Plus zou je die ook kunnen activeren (alleen nog niet met 3rd party apps geloof ik)
Qua design is de OP3 echt gelikt. Mooi dun, aluminium body, zeer stevig. De Moto G5 Plus oogt iets 'lomper', maar dat is natuurlijk persoonlijk. Het is geen dealbreaker voor mij.
Ik hoop overigens dat Lenovo in gaat zien dat het sterke punt van Motorola G-lijn in het verleden niet alleen de prijs-kwaliteit verhouding is, maar ook de SNELLE updates.

Zijn er Moto G5 Plus gebruikers die ook ervaring hebben met een op papier beter (duurder) toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
Jeroenneman schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 21:30:
[...]

- Accuduur
- Camera in lowlight

De Oneplus wint met:
- Snellere SoC
- Snellere updates

G5 = 2 sim kaarten + SD kaart
1+ = 2 sim kaarten maar geen SD kaart

Ik vind een SD kaart altijd een must voor een goedkope en makkelijke uitbreiding van de opslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

LordSinclair schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 10:24:
[...]

G5 = 2 sim kaarten + SD kaart
1+ = 2 sim kaarten maar geen SD kaart

Ik vind een SD kaart altijd een must voor een goedkope en makkelijke uitbreiding van de opslag.
Een SD kaart is handig, maar met groottes van 64 en 128GB bij de OP3 kom ik daar voorlopig nog lang niet aan toe. Hopelijk biedt de OP5 het beste van beide werelden. Standaard 128GB én een SD-slot.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:44
Ik snap JackL89 wel, al is het alleen al omdat het een collega is :p Maar serieus; zelf wissel ik heel veel van toestel en ben nu naar de G5 Plus gegaan na een tijdje de Moto Z Play te hebben gehad. In de tussentijd ook nog de S7 Edge gebruikt en tal van toestellen er voor en het valt me echt op dat een toestel van deze prijsklasse helemaal prima is. Ondanks dat ik dagelijks de mooiste en duurste toestellen in m'n handen heb merk ik in dagelijks gebruik nauwelijks verschil.

Dat maak het verschil tussen nodig hebben of nodig denken te hebben, gok ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:53
Even een zijspoor: een luxere Motorola, de Moto Z kost bij Belsimpel nu 419 euro (pricewatch: Motorola Moto Z 32GB Zwart, en met de cashback van 100 euro kom je op 319 euro. Maar een kleine meerprijs t.o.v. de G5 plus.

Het is een beetje afwegen wat je belangrijker vindt, zoals bijv. meer processorkracht en optische beeldstabilisatie op de Moto Z of een grotere accu/zuiniger soc en betere camera op de G5 plus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 11:20

JK

Gister mijn Moto G5 Plus binnen gekregen, ter vervanging van mijn Moto G 2nd gen.
Dat ding is zooooveel sneller! Denk dat ik met mijn DJI Phantom 3 Standard ook geen live feed problemen meer zal hebben.

Ik heb echter wel een probleem en dat is dat de telefoon via WiFi soms wel verbinding heeft, maar blijkbaar geen of slecht data. Zet ik 'm dan op 4G, dan komt alles goed binnen. Soms na een herstart werkt het ook wel weer. Zit er zelf aan te denken dat het wellicht nog iets is met het kanaal waarop mijn router zit. Ik heb een Asus RT66 router en ik weet nog dat de Motorola Z van mijn vrouw het in eerste instantie ook niet goed deed en ik toen van kanaal wisselde. Het is hier niet super druk op de 2.4GHz band, maar uiteraard altijd wel last van andere zenders. Ik zal eens kijken of ik naast 2.4 ook op 5GHz kan draaien tegelijkertijd, aan gezien hier nog wel van 2.4GHz draadloos spul staat.

Iemand anders bekend er mee, met beperkte WiFi-verbinding? Verbinding is ok, maar de data komt dus soms niet door...

edit; 5GHz aangezet, even dagje testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Wat ik soms meemaak is dat kanaal 12 en 13 problemen geeft bij de 2.4 band.
Maar 5GHz is sowieso minder druk, sneller en dus over het algemeen de betere keus. (bereik alleen minder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 11:20

JK

5GHz is hier heel rustig, maar ook door bereik. Het probleem is echter ook op 5GHz. Van de week maar op wat andere plekken proberen. Als het op andere plekken ook het geval is, dan moet ik 'm denk ik omruilen. Is het alleen thuis, dan is het probleem niet de telefoon.

Zal in elk geval ook even een ander kanaal pakken, op 2.4GHz zit ik nu op kanaal 8, ik las wat dingen op internet over kanaal 10, bij mensen die ook wifi issues hadden.

edit; probleem opgelost. Telefoon kreeg via DHCP een IP-adres wat al static ook in gebruik is door mijn NAS. Waarschijnlijk kreeg de telefoon het IP-adres op een moment dat de NAS niet aan stond en is deze blijven gebruiken ivm de leaseperiode van dat IP-adres. Ja, dan snap ik dat je soms data hebt en soms niet... :o
Direct in de router maar wat adressen gereserveerd op basis van MAC-adres, want anders blijven we zo door gaan. Dus eigenlijk; 'nothing to see here, move along!'. :P
Hiermee verwacht ik wel dat dit probleem is opgelost. Volgende test; werkt de telefoon beter met mijn DJI Phantom? Waarschijnlijk wel, de DJI app is sowieso 20 a 30 seconden sneller met starten dan de Moto G 2nd gen.

[ Voor 44% gewijzigd door JK op 14-05-2017 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambr0
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-06 19:28
Hebben de Nederlandse software versies last van de background noise issue bij filmen?

Zie bijvoorbeeld deze YouTube video: YouTube: Moto G5 Plus : Fix Background Noise Issue! (100% working!)

Of is dit inmiddels gefixt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvin
gambr0 schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 15:31:
Hebben de Nederlandse software versies last van de background noise issue bij filmen?

Zie bijvoorbeeld deze YouTube video: YouTube: Moto G5 Plus : Fix Background Noise Issue! (100% working!)

Of is dit inmiddels gefixt?
Net even gecheckt en hier nergens last van. Dat is dan bij filmpjes in 1080p30. Weet wel dat er problemen zijn (waren?) met de infraroodverlichting aan de achterkant bij het filmen in 1080p60. De infrarood bleef zenden en de camera pikt dat op als rode gloed langs de randen. Zou eens moeten testen of dat hier ook zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambr0
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-06 19:28
Silvin schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 20:48:
[...]

Net even gecheckt en hier nergens last van. Dat is dan bij filmpjes in 1080p30. Weet wel dat er problemen zijn (waren?) met de infraroodverlichting aan de achterkant bij het filmen in 1080p60. De infrarood bleef zenden en de camera pikt dat op als rode gloed langs de randen. Zou eens moeten testen of dat hier ook zo is.
Thanks voor het checken! Dan kan ik met een gerust hart ook een G5 Plus bestellen :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JackL89
Vandaag was het zover; de Moto G5 Plus mogen ontvangen! Ik werd al eerder (min of meer) voor gek verklaard dat ik de OnePlus 3 van de hand heb gedaan (300 euro). Ik begon er zelf ook stiekem aan te twijfelen, want de OP3 is en blijft een beest van een toestel.

Ik wil mijn eerste bevindingen met jullie delen:

1. Het verschil tussen Snapdragon 820 en 625 is tot nu toe nauwelijks te merken. Meerdere apps geprobeerd, zoals Youtube, Nu.nl, Snapchat, Facebook, Mario Run en Netflix. Ik heb het niet side-by-side kunnen testen, maar gevoelsmatig merk ik geen verschil. Alles loopt vloeiend. Soms een kleine hapering, maar dat had ik bij de OP3 ook wel eens, dus dat kan ook aan de desbetreffende app liggen.

2. Het scherm van de OP3 is wat mij betreft mooier, zeker nadat je de sRGB-modus aan kunt zetten bij de OP3. Zwart is echt zwart en bij de G5 Plus is het donkergrijs. Buiten dat is het scherm van de G5 Plus verder prima. Afleesbaar in zonlicht, scherp, alleen qua kleurechtheid niet optimaal. Stoor ik me daar tot nu toe aan? Not really. En ik heb in het verleden o.a. de LG G4, S7 Edge en de OP3 gebruikt.

3. Software. Heerlijk, geen bloatware! De extra optionele toevoegingen van Motorola (Lenovo) voegen ook echt iets toe. Moto Display is handig om snel te zien of er een belangrijk bericht is binnen gekomen. Ik heb ook de MotoDisplay Handwave app gedownload, zodat je over de proximity sensor kunt zwaaien om het Moto Display zichtbaar te maken. Andere opties zijn ook handig, waar ik er nog 1 van wil toelichten: 1-knops navigatie. In eerste instantie was ik hier sceptisch over, maar het werkt echt goed! Niet alleen ontgrendelen met de vingerafdrukscanner, maar ook gebruiken als terug/homeknop, recente apps openen en het toestel weer vergrendelen. Een van de betere vernieuwingen bij smartphones in de afgelopen tijd. Dan heeft zo'n vingerafdrukscanner echt meerwaarde. Daar kan Samsung nog wat van leren.
Een klein minpuntje is het update beleid van Lenovo. Ja, Android Nougat staat er op. Echter nog niet Android 7.1.2 en dat mag je Lenovo wel kwalijk nemen, aangezien het zo goed als Stock Android is. Wanneer gaat Lenovo inzien dat snellere updates zorgt voor meer verkoop? Althans, dat is mijn verwachting. :9

4. Accuduur is een stuk beter dan de OP3. Waar ik met de OP3 tussen de 3 en 4 uur screen-on-time haalde, haal ik met de G5 Plus nu al meer dan 5 uur en dan heb ik nog 26% over. Wat er ook gebeurt, ik zal altijd het einde van de dag halen met de G5 Plus. En dat geeft een geruststellend en goed gevoel. _/-\o_

Verder wil ik de camera nog uitgebreid gaan testen, daar kom ik later op terug. Eerste kiekjes zag er goed uit (zie hier een foto: http://oi68.tinypic.com/2cdaf0z.jpg).
De bouwkwaliteit is goed, de bezels zijn aanwezig (dat wist ik), de speakers niet bijzonder, maar de balkwaliteit is prima.

Ik ben tot nu toe zeer tevreden met mijn Moto G5 Plus. Nilkin Frosted Case is besteld en uiteraard zit er een second Glass op (Mobilize). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

JackL89 schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 23:16:
Vandaag was het zover; de Moto G5 Plus mogen ontvangen! Ik werd al eerder (min of meer) voor gek verklaard dat ik de OnePlus 3 van de hand heb gedaan (300 euro). Ik begon er zelf ook stiekem aan te twijfelen, want de OP3 is en blijft een beest van een toestel.

Ik wil mijn eerste bevindingen met jullie delen:

1. Het verschil tussen Snapdragon 820 en 625 is tot nu toe nauwelijks te merken. Meerdere apps geprobeerd, zoals Youtube, Nu.nl, Snapchat, Facebook, Mario Run en Netflix. Ik heb het niet side-by-side kunnen testen, maar gevoelsmatig merk ik geen verschil. Alles loopt vloeiend. Soms een kleine hapering, maar dat had ik bij de OP3 ook wel eens, dus dat kan ook aan de desbetreffende app liggen.

2. Het scherm van de OP3 is wat mij betreft mooier, zeker nadat je de sRGB-modus aan kunt zetten bij de OP3. Zwart is echt zwart en bij de G5 Plus is het donkergrijs. Buiten dat is het scherm van de G5 Plus verder prima. Afleesbaar in zonlicht, scherp, alleen qua kleurechtheid niet optimaal. Stoor ik me daar tot nu toe aan? Not really. En ik heb in het verleden o.a. de LG G4, S7 Edge en de OP3 gebruikt.

3. Software. Heerlijk, geen bloatware! De extra optionele toevoegingen van Motorola (Lenovo) voegen ook echt iets toe. Moto Display is handig om snel te zien of er een belangrijk bericht is binnen gekomen. Ik heb ook de MotoDisplay Handwave app gedownload, zodat je over de proximity sensor kunt zwaaien om het Moto Display zichtbaar te maken. Andere opties zijn ook handig, waar ik er nog 1 van wil toelichten: 1-knops navigatie. In eerste instantie was ik hier sceptisch over, maar het werkt echt goed! Niet alleen ontgrendelen met de vingerafdrukscanner, maar ook gebruiken als terug/homeknop, recente apps openen en het toestel weer vergrendelen. Een van de betere vernieuwingen bij smartphones in de afgelopen tijd. Dan heeft zo'n vingerafdrukscanner echt meerwaarde. Daar kan Samsung nog wat van leren.
Een klein minpuntje is het update beleid van Lenovo. Ja, Android Nougat staat er op. Echter nog niet Android 7.1.2 en dat mag je Lenovo wel kwalijk nemen, aangezien het zo goed als Stock Android is. Wanneer gaat Lenovo inzien dat snellere updates zorgt voor meer verkoop? Althans, dat is mijn verwachting. :9

4. Accuduur is een stuk beter dan de OP3. Waar ik met de OP3 tussen de 3 en 4 uur screen-on-time haalde, haal ik met de G5 Plus nu al meer dan 5 uur en dan heb ik nog 26% over. Wat er ook gebeurt, ik zal altijd het einde van de dag halen met de G5 Plus. En dat geeft een geruststellend en goed gevoel. _/-\o_

Verder wil ik de camera nog uitgebreid gaan testen, daar kom ik later op terug. Eerste kiekjes zag er goed uit (zie hier een foto: http://oi68.tinypic.com/2cdaf0z.jpg).
De bouwkwaliteit is goed, de bezels zijn aanwezig (dat wist ik), de speakers niet bijzonder, maar de balkwaliteit is prima.

Ik ben tot nu toe zeer tevreden met mijn Moto G5 Plus. Nilkin Frosted Case is besteld en uiteraard zit er een second Glass op (Mobilize). :)
Goed om te horen, ik kom van een Oneplus X en dan was de stap vooruit wel te verwachten. Maar zelfs een OP3 maakt blijkbaar weinig verschil.

Ik vond het design en OLED van de OPX echt mooier, ook de achtergrond notificatie tov de moto was iets fraaier imho.
Je hebt het over de kale software, maar die is bij OP toch ook superkaal en retesnel?

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackL89
Pinin schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 17:41:
[...]

Goed om te horen, ik kom van een Oneplus X en dan was de stap vooruit wel te verwachten. Maar zelfs een OP3 maakt blijkbaar weinig verschil.

Ik vond het design en OLED van de OPX echt mooier, ook de achtergrond notificatie tov de moto was iets fraaier imho.
Je hebt het over de kale software, maar die is bij OP toch ook superkaal en retesnel?
Ik merk tot nu toe niet veel verschil, dat klopt.
De software van OP is absoluut zo goed als Stock Android en zeker snel! Ook wat betreft updates. Alleen de ondersteuning van de oudere OP toestellen is minder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 612265

Ik overweeg dit toestel als opvolger van mijn Oneplus One, waarvan helaas de accu slecht is na 3 jaar

Is de snapdragon 625 met 3gb ram vergelijkbaar of misschien iets sneller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06:51
Vandaag ontdekt: de G-serie heeft geen Miracast ondersteuning, alleen chromecast.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-06 09:45
Anoniem: 612265 schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 14:02:

Ik overweeg dit toestel als opvolger van mijn Oneplus One, waarvan helaas de accu slecht is na 3 jaar
Kan je niet gewoon een nieuwe accu kopen uit China?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silvin
Anoniem: 612265 schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 14:02:

Is de snapdragon 625 met 3gb ram vergelijkbaar of misschien iets sneller?
Als ik de Moto naast de OPO van m'n schoonvader houd (met CM14) is de Moto wat sneller ja. Het grootste verschil zal je vinden in de camera en accuduur. Het is een prima upgrade als je kan leven met het iets kleinere scherm en ontbreken van kompas :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 612265

chim0 schreef op zondag 21 mei 2017 @ 04:28:
[...]

Kan je niet gewoon een nieuwe accu kopen uit China?
Origineel is er niets te koop en imitatie ben ik huiverig voor.

@Silvin

Bedankt voor je reactie.

Het is idd een stap terug kwa schermgrootte, zou liever een stap groter gaan.
De camera in de OPO vind ik al erg goed, dus dat is zeker een pluspunt

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 612265 op 21-05-2017 11:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silvin
Misschien is dan de Z Play een betere optie voor je? Dan houdt je het 5,5" display (en amoled). Accuduur is beter en er zit een kompas in. Alleen de camera is iets minder maar nog steeds beter dan van de OPO. Alleen gaan we erg off topic nu :)

Ik ben juist vanwege de camera overgestapt naar de G5+ namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd487
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19-02-2021
Ik heb deze vraag ook in het G5-topic gesteld, maar daar geen reactie gehad, dus ik probeer het hier ook even:

ik twijfel tussen de G5 en G5 plus. Ik ben niet van plan mijn telefoon te gebruiken om games e.d. op te spelen, heeft de snellere hardware van de G5 plus dan nog echt meerwaarde? (Kortom, merk je er iets van als je je beperkt tot nieuwsapps, social media etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Sjoerd487 schreef op maandag 22 mei 2017 @ 19:20:
Ik heb deze vraag ook in het G5-topic gesteld, maar daar geen reactie gehad, dus ik probeer het hier ook even:

ik twijfel tussen de G5 en G5 plus. Ik ben niet van plan mijn telefoon te gebruiken om games e.d. op te spelen, heeft de snellere hardware van de G5 plus dan nog echt meerwaarde? (Kortom, merk je er iets van als je je beperkt tot nieuwsapps, social media etc)
Camera van belang?
Formaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd487
hjs schreef op maandag 22 mei 2017 @ 19:28:
[...]

Camera van belang?
Formaat?
Nee, de wat betere accu en het grotere interne geheugen van de G5 plus laat ik wel meewegen. Maar het verschil in hardware kan ik niet inschatten, vandaar mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvin
Sjoerd487 schreef op maandag 22 mei 2017 @ 19:32:
[...]

Nee, de wat betere accu en het grotere interne geheugen van de G5 plus laat ik wel meewegen. Maar het verschil in hardware kan ik niet inschatten, vandaar mijn vraag.
Het is van persoon tot persoon verschillend natuurlijk maar ikzelf vind de Snapdragon 430 net niet voldoen om Android lekker te draaien. Het is niet slecht en ik ken veel mensen die het prima vinden maar voor mezelf is het net iets te traag. Daar komt bij dat ondanks dat de processor wat trager is de soc iets minder zuinig is dan de 625.
2GB ram is werkbaar voor Android, 3GB is wat relaxter.
Ik gebruik mijn telefoon veel maar niet voor zware apps. Vermoedelijk grotendeels hetzelfde gebruik als jij.

Voor het relatief kleine prijsverschil zou ik de plus aanraden tenzij je je budget belangrijk vindt.

[ Voor 3% gewijzigd door Silvin op 22-05-2017 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
Sjoerd487 schreef op maandag 22 mei 2017 @ 19:32:
[...]

Je toestel kan ook wat langer mee, hoe beter de hardware nu hoe langer het bruikbaar blijft in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.van.M
  • Nu online
Lees ook even de 2 reviews van tweakers, daar staat het prima in uitgelegd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd487
Silvin schreef op maandag 22 mei 2017 @ 22:49:
[...]

Het is van persoon tot persoon verschillend natuurlijk maar ikzelf vind de Snapdragon 430 net niet voldoen om Android lekker te draaien. Het is niet slecht en ik ken veel mensen die het prima vinden maar voor mezelf is het net iets te traag. Daar komt bij dat ondanks dat de processor wat trager is de soc iets minder zuinig is dan de 625.
2GB ram is werkbaar voor Android, 3GB is wat relaxter.
Ik gebruik mijn telefoon veel maar niet voor zware apps. Vermoedelijk grotendeels hetzelfde gebruik als jij.

Voor het relatief kleine prijsverschil zou ik de plus aanraden tenzij je je budget belangrijk vindt.
LordSinclair schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 09:23:
[...]

Je toestel kan ook wat langer mee, hoe beter de hardware nu hoe langer het bruikbaar blijft in de toekomst.
R.van.M schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 09:46:
Lees ook even de 2 reviews van tweakers, daar staat het prima in uitgelegd
Dank, hier kan ik wel wat mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b00ster
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:39
Is een upgrade van de Moto 4g plus naar de Moto 5g plus het waard? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GtrCraft
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17-06 16:10
b00ster schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 15:37:
Is een upgrade van de Moto 4g plus naar de Moto 5g plus het waard? :)
Ik ben van de X Play overgestapt naar de G5 Plus. Aangezien de G4 plus in de beurt van de X Play komt kan ik zeggen, Ja een verademing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwindeg
  • Laatst online: 10-04 16:28
Ik heb een G5 Plus, echt een topding, hiervoor de G4 Plus gehad.
Zojuist merk ik alleen iets merkwaardigs.....
Boven de camera is het toestel magnetisch, er bleven net 2 paperclips aan hangen?
Iemand een idee waar dit voor is? Ik kan het nergens vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ronnie vd
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-06 15:58
De magneet van de luidspreker misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internaut
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-06 10:28
Sinds gisteren is de G5 plus ook in m'n bezit
Voor minder dan 300 euro is het inderdaad een toptoestel.
Alles lekker snel. Zeker in vergelijking met mijn vorig toestel ( P8 Lite 2015 versie.)
Van harte aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b00ster
Hier ook geüpgraded naar een 5g plus. Kom van een 4g plus, tot op heden geen spijt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De Ingenieur
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:34
De Ingenieur schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 14:41:
Ik heb de laatste dagen last van spontane reboots. Het gaat hierbij niet om een complete reboot, omdat ik niet opnieuw mijn SIM hoef te unlocken. Meer mensen die hier bekend mee zijn of tips hebben hoe dit te verhelpen? Retour sturen kan natuurlijk altijd, maar geeft ook weer gedoe.
Ik heb volgens mij het probleem gevonden. Ik merkte dat de google zoekbalk heel veel lag veroorzaakt (2-3 seconden voor ik kon beginnen met typen). Bij doorklikken op zoekresultaten leidde dit ook vaak tot een crash van de app.

Gisteren heb ik google voice (de "ok google") uitgeschakeld en heb ik er vooralsnog geen last meer van. Keep you posted.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 573858

Misschien heb ik er over gelezen maar zijn er nog mensen die problemen hebben met het volume tijdens telefoongesprekken? De persoon aan de andere kant van de lijn verstaat je wel redelijk goed, zij het met achtergrondgeluid, maar omgekeerd is het volume zo stil dat je amper iets verstaat.

Het probleem doet zich niet voor wanneer ik thuis ben (en hij dus gebruik maakt van Wifi) maar wel buitenshuis (4G). Het probleem is blijkbaar bekend want na wat googlen kwam ik op het forum van Lenovo/Motorola en er waren daar een heel aantal klachten over, voornamelijk uit de VS en India dan. Voor zover ik kon vinden is er nog geen oplossing gemeld op dat forum.

Nog mensen hier met dezelfde problemen die er eventueel een oplossing voor hebben? Ik kan het toestel nog 14 dagen terugzenden maar ben voor het overige erg tevreden dus dat zou erg jammer zijn.

Ter verduidelijking het gaat over "gewone" telefoongesprekken dus niet online via whatsapp of andere apps (hoewel het probleem zich daar misschien ook voordoet maar ik gebruik die dingen niet om te bellen dus ik kan het niet beoordelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b00ster
Anoniem: 573858 schreef op maandag 29 mei 2017 @ 16:17:
Misschien heb ik er over gelezen maar zijn er nog mensen die problemen hebben met het volume tijdens telefoongesprekken? De persoon aan de andere kant van de lijn verstaat je wel redelijk goed, zij het met achtergrondgeluid, maar omgekeerd is het volume zo stil dat je amper iets verstaat.

Het probleem doet zich niet voor wanneer ik thuis ben (en hij dus gebruik maakt van Wifi) maar wel buitenshuis (4G). Het probleem is blijkbaar bekend want na wat googlen kwam ik op het forum van Lenovo/Motorola en er waren daar een heel aantal klachten over, voornamelijk uit de VS en India dan. Voor zover ik kon vinden is er nog geen oplossing gemeld op dat forum.

Nog mensen hier met dezelfde problemen die er eventueel een oplossing voor hebben? Ik kan het toestel nog 14 dagen terugzenden maar ben voor het overige erg tevreden dus dat zou erg jammer zijn.

Ter verduidelijking het gaat over "gewone" telefoongesprekken dus niet online via whatsapp of andere apps (hoewel het probleem zich daar misschien ook voordoet maar ik gebruik die dingen niet om te bellen dus ik kan het niet beoordelen).
Hier geen problemen met bovenstaande (heb de 5g plus - patches tot januari 2017).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackL89
Ik heb de G5 Plus nu ruim twee weken in gebruik. Mis ik mijn OP3 met 6GB werkgeheugen en een Snapdragon 820 chip? Eenduidig: nee. In dagelijks gebruik heb ik het verschil niet opgemerkt. Voor de meeste mensen is de snelheid van high-end toestellen eigenlijk overkill. Die kopen het puur omdat het kan en omdat ze het beste/nieuwste willen hebben.

Foto's zijn zeker mooi, beeldscherm goed genoeg (ja, sAmoled is mooier), bezels te groot, opladen retesnel, accuduur beter dan gemiddeld (1,5 dag makkelijk haalbaar), one button nav werkt voor mij perfect, navigeren soms niet perfect (door gebrek aan kompas?).

Aanrader! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Currry
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:56
Hoi allen, ik lees veel positieve ervaringen! Dit wordt dus ook waarschijnlijk mijn keuze als nieuw toestel. Alleen ik las dat er een G5S plus komt. Hier is nog weinig over te vinden, maar verwacht iemand dat het zinvol zal zijn om daarop te wachten?

En iemand die veel wisselt tussen 2 simkaarten met dit toestel? Hoe gaat dat, is dat makkelijk/vlot te doen?

Thanks all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H92!
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Currry schreef op maandag 5 juni 2017 @ 11:48:

En iemand die veel wisselt tussen 2 simkaarten met dit toestel? Hoe gaat dat, is dat makkelijk/vlot te doen?
Beide simkaarten zijn actief. Je kunt maar op één simkaart data gebruiken, maar gebeld worden kan gewoon op beide (je hoeft niet te wisselen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Currry schreef op maandag 5 juni 2017 @ 11:48:
Alleen ik las dat er een G5S plus komt. Hier is nog weinig over te vinden, maar verwacht iemand dat het zinvol zal zijn om daarop te wachten?
Morgen komt er altijd iets beters uit ;)
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
Levertijd, shops en prijzen: [Motorola Moto G5 Plus] Levertijd & Prijzen
Accessoires: [Motorola Moto G5 Plus] Het grote Accessoires topic