Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 04-06 09:57
Ik heb het toestel ook aangeschaft. Nu nog wachten op de nieuwe simkaart (die worden ook steeds) kleiner. De eerste indrukken zijn goed en ik was ook blij met de wizzard zodat alle apps van mijn oude toestel werden over genomen. Met de Nova launcher kon ik zelfs mijn bureaublad instellingen meenemen. Helemaal super! Het toestel is veel sneller dan mijn Huawei P8 lite die hiermee bijna end of service is.
Qua afmetingen is het toestel maar een fractie groter maar door het andere materiaal wel een stukje zwaarder.

Wat wel een jammer puntje is is dat de (oude) TomTom app niet meer werkt, ooit eenmalig aangeschaft want de huidige app is een abo vorm.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10:21
Ik hoor sinds een week bij de club. Had een zilveren besteld en kreeg een gouden variant. Toch is hij meer Champagne kleur en vind hem erg mooi.

Toestel werkt uitstekend! Snel zat voor mijn gebruik. Beeldscherm is wel iets minder. Accuduur is buitengewoon goed. Ik ben echt enorm verrast dat ik zo'n mooi toestel heb gevonden voor zo'n scherpe prijs.

Hij ligt heerlijk in de hand en geen glas meer op de achterkant vind ik perfect.

Toptoestel in zijn prijsklasse.

TWEAKERS FC EREDIVSIE VOETBALPOULE 24/25

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-05 16:04
Tot nu toe niet volledig tevreden met mijn G5 Plus.

Ik vind het touchscreen soms minder goed registreren. En ook de automatische helderheid kan ik geen touw aan vast knopen. Vaak dimt het scherm opeens terwijl ik actief bezig ben.

Snelheid is wel prima. Ik kom van een Nexus 5X.

[ Voor 11% gewijzigd door frickY op 06-06-2017 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:06
Lekkerboeie86 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 14:09:
Toestel werkt uitstekend! Snel zat voor mijn gebruik. Beeldscherm is wel iets minder.
Mooi! In welk opzicht vind je het beeldscherm minder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkebek
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-02 10:36
frickY schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 17:01:
Tot nu toe niet volledig tevreden met mijn G5 Plus.

Ik vind het touchscreen soms minder goed registreren. En ook de automatische helderheid kan ik geen touw aan vast knopen. Vaak dimt het scherm opeens terwijl ik actief bezig ben.

Snelheid is wel prima. Ik kom van een Nexus 5X.
Adaptieve helderheid heb ik ook uitgezet, precies om deze reden. Wel jammer, hopelijk valt daar met een update nog iets aan te verbeteren vanuit Lenovo.

Verder zeer tevreden met het toestel. Zelfs het uiterlijk went ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10:21
musicfreak schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 21:59:
[...]

Mooi! In welk opzicht vind je het beeldscherm minder?
Kleuren zijn niet echt mooi. Ik heb hiervoor een S6 en tijdelijk een S8 gehad. Dat is dan wel even omschakelen. Touchscreen werk wel prima. Auto-helderheid werkt bij mij ook niet lekker. Dus nu maar handmatig. Vind ik geen probleem. Ben er verder erg tevreden over. Het formaat en de bouw kwaliteit van het toestel is dik in orde. Vingerprint scanner werkt beter dan alle toestellen die ik eerder gehad heb. Nog geen toestel in deze prijsklasse gehad wat me zo wist te verrassen.

Ik denk dat mede door de BKR regels van 1 mei toestellen in deze prijsklasse zeer populair gaan worden. Daarnaast ben ik er nu zelf achter gekomen dat de toptoestellen niet noodzakelijk zijn voor de zaken waar ik hem voor gebruik.

Ook de breekbaarheid van de duurste toestellen was ik meer dan zat. Helemaal inpakken met allerhande hoesjes en protectors maakt je nieuwe Samsung of iPhone niet mooier dan een kale G5 plus. Dit toestel kan ook zonder bescherming prima overleven bij "normaal" gebruik.

TWEAKERS FC EREDIVSIE VOETBALPOULE 24/25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:45
Lekkerboeie86 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 23:53:
[...]

Kleuren zijn niet echt mooi. Ik heb hiervoor een S6 en tijdelijk een S8 gehad.
Lekkere vergelijking ook. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:06
Ach, ik weet het niet. Natuurlijk zijn die S toestellen van Samsung top toesstellen met OLED enzo echter dan kan een goedkoper toestel nog steeds mee- of tegenvallen. Ik heb nu een Wileyfox Swift (1e generatie) en ik ben echt verrast over de schermkwaliteit. Vind 'm vergelijkbaar met mijn een Z1 compact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:45
Natuurlijk, de ene LCD is de andere niet, maar je moet wel dezelfde type schermen vergelijken. Je kan Super AMOLED niet vergelijken met LCD. Heb laatst de S8 gezien bij de MM. Echt niet normaal dat scherm zo mooi. Maar zelf neem ik ook genoegen met een goed LCD scherm (zit sowieso in de budget telefoons range :D).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
- excuses, verkeerde topic |:(

[ Voor 88% gewijzigd door LordSinclair op 07-06-2017 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 14:48

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Ik ben inmiddels ook trotse eigenaar van deze G5 plus.
Ik kom van een L735 en dan is android best anders. Niet slecht ofzo. Nee, juist beter dan android 4 dat ik een beetje ken. Niet meer dat halve van vroeger. Zeker niet.

Die knoppen aan de zijkant zijn wel een stukje minder dan op mijn oude telefoon. Maar met de vingerafdruk is dat geen probleem. Gebruik die knop nu al nauwelijks meer.

Weet iemand hoe ik bij de updates kom? Dat instellingen menu vindt niks als ik zoek.
Nu bezig met alles instellen... ;)

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Updates zit in store, dan de =

Vandaag ook over van een Lumia nog twee dingen.
Hoe zet dat woordvoorspellen echt uit.
En hoe krijg je een teller op bv Whatsapp met aantal berichten!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

hjs schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 22:19:
Updates zit in store, dan de =
Ik bedoel de telefoon software.
Vandaag ook over van een Lumia nog twee dingen.
Hoe zet dat woordvoorspellen echt uit.
Bij instellingen en dan invoer.
Ik weet wat je wilt, maar geen idee...

Ik kan mijn Microsoft contacten niet importeren of openen in de app. Heb jij daar ook last van? Geeft synchronisatie fout.

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Outlook app downloaden en dan ergens schuifje in de instelling vd Outlook app voor contactpersonen syncen (bij accounts)

Update zit onder Telefooninfo, helemaal onderaan.

Spellingcheckt staat uit, maar woordvoorspellen oid moet ook uit.
Ah, gevonden onder virtueel toetsenbord :)

[ Voor 47% gewijzigd door hjs op 08-06-2017 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

hjs schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 23:33:
Outlook app downloaden en dan ergens schuifje in de instelling vd Outlook app voor contactpersonen syncen (bij accounts)
Gevonden en gelukt. Dankje. _/-\o_
Update zit onder Telefooninfo, helemaal onderaan.

Spellingcheckt staat uit, maar woordvoorspellen oid moet ook uit.
Ah, gevonden onder virtueel toetsenbord :)
Ja, dat bedoelde​ ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knielen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:31
hjs schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 22:19:
Hiervoor zal je een andere launcher moeten gebruiken zoals Nova.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Knielen schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 10:06:
[...]

Hiervoor zal je een andere launcher moeten gebruiken zoals Nova.
Was ik achter en gebruik nu notifyer, maar zal Nova ook eens proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Laatst online: 15:17
hjs schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 11:18:
Was ik achter en gebruik nu notifyer, maar zal Nova ook eens proberen :)
Die unread counter werkt wel alleen met Google Play: Nova Launcher Prime in combinatie met Google Play: TeslaUnread for Nova Launcher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-06 12:32
JackL89 schreef op zondag 4 juni 2017 @ 10:12:
Ik heb de G5 Plus nu ruim twee weken in gebruik. Mis ik mijn OP3 met 6GB werkgeheugen en een Snapdragon 820 chip? Eenduidig: nee. In dagelijks gebruik heb ik het verschil niet opgemerkt. Voor de meeste mensen is de snelheid van high-end toestellen eigenlijk overkill. Die kopen het puur omdat het kan en omdat ze het beste/nieuwste willen hebben.

Foto's zijn zeker mooi, beeldscherm goed genoeg (ja, sAmoled is mooier), bezels te groot, opladen retesnel, accuduur beter dan gemiddeld (1,5 dag makkelijk haalbaar), one button nav werkt voor mij perfect, navigeren soms niet perfect (door gebrek aan kompas?).

Aanrader! _/-\o_
Deze reactie heeft mij ook doen besluiten de G5 Plus het te laten winnen van de veel duurdere toestellen, dank daarvoor. Ik vermoed namelijk ook dat ik tot de gebruikers zou horen waarbij high-end daadwerkelijk overkill is. Natuurlijk zijn de looks beter, maar functioneel zou dit toestel alles moeten kunnen wat ik zou willen. Dan bespaar ik liever de € 250 die je meer moet betalen..

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkebek
Ik heb de laatste weken de camera een wat uitgebreidere testrun gegeven. En het is toch wel een erg capabel beestje, zo lang er maar voldoende licht is, that is.

Ik vind het wel jammer dat er behoorlijk sprake van software sharpening is. Dat komt de kwaliteit wat mij betreft niet ten goede. Maar als je niet te veel inzoomt heb je er ook niet echt last van ;-)

Hopelijk komt er nog eens een softwaretweak voor de overmatige sharpening.

[ Voor 3% gewijzigd door henkebek op 12-06-2017 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

henkebek schreef op maandag 12 juni 2017 @ 20:14:
Ik heb de laatste weken de camera een wat uitgebreidere testrun gegeven. En het is toch wel een erg capabel beestje, zo lang er maar voldoende licht is, that is.

Ik vind het wel jammer dat er behoorlijk sprake van software sharpening is. Dat komt de kwaliteit wat mij betreft niet ten goede. Maar als je niet te veel inzoomt heb je er ook niet echt last van ;-)

Hopelijk komt er nog eens een softwaretweak voor de overmatige sharpening.
Ik ging vandaag wat foto's maken van een brand bij mij op school en bij het volledig inzoomen waren het pixels geworden. Bedoel je dat?
Brand vrachtwagen school
Brand vrachtwagen school afstand
Lijkt gewoon om niet genoeg pixels te gaan. Op zich bekend probleem bij telefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
T.Kreeftmeijer schreef op maandag 12 juni 2017 @ 21:11:
[...]

Ik ging vandaag wat foto's maken van een brand bij mij op school en bij het volledig inzoomen waren het pixels geworden. Bedoel je dat?
[afbeelding]
[afbeelding]
Lijkt gewoon om niet genoeg pixels te gaan. Op zich bekend probleem bij telefoons.
Inzoomen is eigenlijk ook een verkeerd woord voor het "inzoomen" op telefoons. Want het is eigenlijk een stuk uit de foto snijden (croppen) en weer uitrekken tot resolutie in vol formaat.

Echt inzoomen gebeurd optisch en verlies je geen pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

LordSinclair schreef op maandag 12 juni 2017 @ 21:29:
[...]

Inzoomen is eigenlijk ook een verkeerd woord voor het "inzoomen" op telefoons. Want het is eigenlijk een stuk uit de foto snijden (croppen) en weer uitrekken tot resolutie in vol formaat.

Echt inzoomen gebeurd optisch en verlies je geen pixels.
Klopt, maar in de praktijk is het inzoomen. :) Ik weet hoe de techniek werkt. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Als je formaat op 4:3 zet gebruikt ie meer pixels. Is dat nog merkbaar beter ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

hjs schreef op maandag 12 juni 2017 @ 21:44:
Als je formaat op 4:3 zet gebruikt ie meer pixels. Is dat nog merkbaar beter ?
Ik zal morgen eens wat test foto's maken.
En anders biedt zoiets oplossingen: 12X Optische Zoom Telescoop Camera Lens Geen Donkere Hoeken Mobiele telefoon telescoop statief voor iphone 6 7 samsung htc huawei APL-HS12X
http://s.aliexpress.com/zEzaABfI
(from AliExpress Android)
Heb geloof ik nog ergens wat liggen.

[ Voor 38% gewijzigd door T.Kreeftmeijer op 12-06-2017 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
hjs schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 23:33:
Klopt het dat deze initieel na net toevoegen outlook account altijd aangeeft dat er 0 personen gesynchroniseerd gaan worden? Heb nu al een aantal keren geprobeerd het account toe te voegen, gewoon standaard hotmail.com account, maar krijg wel mail / agenda te zien, maar geen enkele contactpersoon. Maar wellicht duurt dat veel langer om te achterhalen hoeveel er gesynchroniseerd moeten worden?

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieter van Ras
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20-11-2024
Ik heb last van een luidruchtige Moto G5 Plus
Als ik een foto maak met Whatsapp krijg ik de shutter-sound, ondanks dat ik dat in de normale camera uitgezet heb. Heb even gezocht, maar blijkbaar is dat in Whatsapp ingebouwd (ivm privacy etc) en kan dat niet uitgezet worden?
Zelfde met shutter sound als ik een screenshot maak, kan dat uitgezet worden?

Erg vervelend want ik zit niet te wachten op allerlei vervelende bijgeluiden. Zijn er opties om dit uit te zetten of is de enige optie telefoon te rooten en dat audiobestandje handmatig te hernoemen/verwijderen?

Was eigenlijk nog niet van plan om m al te gaan rooten maar t zal toch moeten als dit niet anders kan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-05 13:27

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Pieter van Ras schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 20:20:
Ik heb last van een luidruchtige Moto G5 Plus
Als ik een foto maak met Whatsapp krijg ik de shutter-sound, ondanks dat ik dat in de normale camera uitgezet heb. Heb even gezocht, maar blijkbaar is dat in Whatsapp ingebouwd (ivm privacy etc) en kan dat niet uitgezet worden?
Zelfde met shutter sound als ik een screenshot maak, kan dat uitgezet worden?

Erg vervelend want ik zit niet te wachten op allerlei vervelende bijgeluiden. Zijn er opties om dit uit te zetten of is de enige optie telefoon te rooten en dat audiobestandje handmatig te hernoemen/verwijderen?

Was eigenlijk nog niet van plan om m al te gaan rooten maar t zal toch moeten als dit niet anders kan..
quick and dirty maar is je telefoon muten is geen optie voor je? (al dan niet met koppeling op het scherm)

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

RudyL schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 20:09:
[...]

Klopt het dat deze initieel na net toevoegen outlook account altijd aangeeft dat er 0 personen gesynchroniseerd gaan worden? Heb nu al een aantal keren geprobeerd het account toe te voegen, gewoon standaard hotmail.com account, maar krijg wel mail / agenda te zien, maar geen enkele contactpersoon. Maar wellicht duurt dat veel langer om te achterhalen hoeveel er gesynchroniseerd moeten worden?
Je moet het ergens nog aanzetten, even terug bladeren had het laatst gezegd waar (staat me bij,).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
hjs schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 21:03:
[...]

Je moet het ergens nog aanzetten, even terug bladeren had het laatst gezegd waar (staat me bij,).
Dat lijkt mij de posting van je die ik reeds quote. Die sync staat wel aan, maar gaf al direct aan dat er 0 personen zouden worden gesynchroniseerd. Dat is vreemd, want mijn lijst in Outlook is juist actueel met al mijn contactpersonen en zou dat incl. de outlook agenda ook graag willen behouden.

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

RudyL schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 21:13:
[...]

Dat lijkt mij de posting van je die ik reeds quote. Die sync staat wel aan, maar gaf al direct aan dat er 0 personen zouden worden gesynchroniseerd. Dat is vreemd, want mijn lijst in Outlook is juist actueel met al mijn contactpersonen en zou dat incl. de outlook agenda ook graag willen behouden.
Oh ja, sorry.
Ging bij mij gelijk staat me bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

RudyL schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 21:13:
[...]

En staat in de contacten app wel je account​ aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
T.Kreeftmeijer schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 05:37:
[...]

En staat in de contacten app wel je account​ aan?
Ja staat er in, gisteren met de hulplijn die in de app aanwezig is al van alles geprobeerd. Van connectie per mobiele gegevens, tot het verwijderen van het account. Alles komt er netjes in, behalve de contacten. Het is nu van 1e lijns geescaleerd naar 2e lijns. Afwachten maar..

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadButcher
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
urk_forever schreef op maandag 12 juni 2017 @ 13:16:
[...]

Ik ben zelf vorige week ook overgestapt naar Android, na jaren van Windows Phone gebruik (Lumia 800, 920, 640XL) begon ik steeds vaker tegen problemen aan te lopen. Dus vorige week de knoop maar doorgehakt en een Moto G5 Plus gekocht ....
Ik heb nu nog een 640XL, en overweeg nu ook de Moto G5 Plus.
Hoe groot is het verschil,tussen de camera's van deze twee?
Nog enige plus- en minpunten tussen deze 2, los van Android en Windows Phone?
Hoe bevalt de G5 Plus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-06 23:27
MadButcher schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 19:18:
[...]

Ik heb nu nog een 640XL, en overweeg nu ook de Moto G5 Plus.
Hoe groot is het verschil,tussen de camera's van deze twee?
Nog enige plus- en minpunten tussen deze 2, los van Android en Windows Phone?
Hoe bevalt de G5 Plus?
Ik heb de camera niet uitgebreid vergeleken. Met wat simpele snapshots lijkt het vergelijkbaar met de 640.

Grote pluspunt is dat alles veel sneller is dan met de 640. Bij de 640 had ik continue loading of resuming schermen.
Even WhatsApp openen, terug naar het Home screen en dan meteen terug naar WhatsApp gaf bij mij continue resuming schermen.
Dat is met de G5 Plus niet zo. Alles is snel en opent direct. Een hele verademing, kan het zeker aanraden.

Minpunt is wel de afwezigheid van live files. Die mis ik wel, de widgets van Android vind ik toch wel minder handig.

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

urk_forever schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 19:28:
[...]

Minpunt is wel de afwezigheid van live files. Die mis ik wel, de widgets van Android vind ik toch wel minder handig.
Wat ik het ergste mis is dat er geen teller op de tile staat van hoeveel berichtjes.
Wel opgelost met Notifyer, maar dat is niet acuraat.

Kalender live tile wel naar tevredenheid opgelost met de "Calender Widget"
(Wel alle afspraken van outlook overgezet naar een google kalender, was niet zoveel werk omdat ik ze al door elkaar gebruikte)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
hjs schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 19:44:
Wel opgelost met Notifyer, maar dat is niet acuraat.
Dit kan je ook oplossen door Google Play: Nova Launcher Prime in combinatie met Google Play: TeslaUnread for Nova Launcher. Ik gebruik dat al maanden en werkt perfect.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
rens-br schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 11:04:
[...]

Dit kan je ook oplossen door Google Play: Nova Launcher Prime in combinatie met Google Play: TeslaUnread for Nova Launcher. Ik gebruik dat al maanden en werkt perfect.
Werkt mooi inderdaad, alleen bij Whatsapp heeft hij bij mij wat vertraging. Het fijne van deze combi vind ik dat je zoveel zelf kan customizen (het aantal icoontjes op een rij en in de hoogte etc. Hoe je app dock werkt en weergeven wordt) en dat je het gewoon mee kan nemen naar je volgende telefoon. Niet elke keer een nieuwe look and feel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

[...]

Tjonge, kun je wel erg veel instellen bij dat Nova.
Maar omdan gelijk 5 euro te betalen om iets te proberen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
hjs schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 13:00:
Nova heeft ook een gratis versie: Google Play: Nova Launcher. Echter kan je dan geen plugins gebruiken, dus weer de unread badge niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieter van Ras
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20-11-2024
hjs schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 13:00:
[...]

geen hints naar illegale software graag

[ Voor 19% gewijzigd door Prulleman op 18-06-2017 08:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mitashi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:46
Met een dure aangekondigde OP5 zit ik serieus te kijken naar dit toestel. Alle versies hebben dual sim toch? Dit staat niet helemaal duidelijk in de pricewatch.
Ik heb een vraag over de camera, hoe is het geluid tijdens concerten? Ik heb nu een honor 7 en dat komt niet t verder dan een heleboel gekraak..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Mitashi schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 19:38:
Met een dure aangekondigde OP5 zit ik serieus te kijken naar dit toestel. Alle versies hebben dual sim toch? Dit staat niet helemaal duidelijk in de pricewatch.
Nee, zie laatste stukje van: [Motorola Moto G5 Plus] Levertijd & Prijzen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

[...]

Gebruik het nu een week ofzo en bevalt erg goed _/-\o_

Wat ik nu wel heb is dat af en toe mijn toestenbord crasht (Gboard).
Er zijn veel alternatieven zag ik al, maar vooral gericht op swipe en/of autocorrectie/aanvulling.
Beide wil ik niet. Bij wat ik tot nu toe geprobeerd heb was dat niet uit te zetten.
Iemand een tip voor een heel simpel soepel werkend toetsenbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
hjs schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 09:32:
Er zijn veel alternatieven zag ik al, maar vooral gericht op swipe en/of autocorrectie/aanvulling.
Beide wil ik niet. Bij wat ik tot nu toe geprobeerd heb was dat niet uit te zetten.
Iemand een tip voor een heel simpel soepel werkend toetsenbord?
Ik gebruik zelf Swiftkey, maar meer vanwege de super goede worden voorspelling. Je kan echter het voorspellen niet uitzetten, maar wel het automatisch aanvullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
rens-br schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 09:40:
[...]

Ik gebruik zelf Swiftkey, maar meer vanwege de super goede worden voorspelling. Je kan echter het voorspellen niet uitzetten, maar wel het automatisch aanvullen.
Ik gebruik ook Swiftkey, vind ik nu al fijner doordat je o.a. het formaat kunt wijzigen, dat kon ik niet vinden in het origineel. Het enige waar ik nu aan moet wennen (maar was bij Gboard net zo) is het verschil in Emoticon tussen de weergave in het keyboard en weergave in bijv. Whatsapp.

Andere vraag, ik heb het liefst mijn toestel volledig stil, tenzij ik gebeld wordt. Dan mag deze trillen / geluid maken. Ik krijg dat op geen enkele wijze ingesteld, want op trilfunctionaliteit gaat ieder bericht in Whatsapp ook trillen. Heb al wel veel gezocht, maar nog niet wat gevonden.

Waar ik ook naar opzoek ben geweest is een connectie tussen mijn contacten en een foto van bijv. Whatsapp / Facebook. Ook dat krijg ik met geen enkele nieuwe dialer goed voor elkaar. Zijn daar nog tips voor?

Toestel bevalt mij tot dusver erg goed na de overgang van mijn L950. Komt waarschijnlijk doordat ik daar al enige tijd niet meer werkte met Live Tiles. Dus momenteel stabieler in accu gebruik en meer apps beschikbaar.

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
RudyL schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 09:50:
Andere vraag, ik heb het liefst mijn toestel volledig stil, tenzij ik gebeld wordt. Dan mag deze trillen / geluid maken.
Hiervoor heb je de functie 'Niet storen', je kan dan alle meldingen uitschakelen behalve bellen. Op mijn telefoon (OPO) kun je die functie vinden bij:

'Instellingen' -> 'Geluid' -> 'Niet storen' -> 'Als prioriteit toestaan'

Hier kan je dan aanvinken dat je alleen telefoontjes wilt ontvangen en dat de rest gemute is.
Waar ik ook naar opzoek ben geweest is een connectie tussen mijn contacten en een foto van bijv. Whatsapp / Facebook. Ook dat krijg ik met geen enkele nieuwe dialer goed voor elkaar. Zijn daar nog tips voor?
Bij de standaard Google Contacten app kan je dit instellen bij:
'Menu' -> 'Contacten Samenvoegen'

[ Voor 5% gewijzigd door rens-br op 22-06-2017 10:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RudyL
rens-br schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 10:05:
[...]

Hiervoor heb je de functie 'Niet storen', je kan dan alle meldingen uitschakelen behalve bellen. Op mijn telefoon (OPO) kun je die functie vinden bij:

'Instellingen' -> 'Geluid' -> 'Niet storen' -> 'Als prioriteit toestaan'

Hier kan je dan aanvinken dat je alleen telefoontjes wilt ontvangen en dat de rest gemute is.
[...]
Had deze functionaliteit al wel aan staan, maar ondanks dat ik oproepen had toegestaan werkte het niet. Komt blijkbaar omdat er drie opties zijn voor niet storen, die ik nog niet had gezien. Totale stilte, alleen alarmen en prioriteit. Nu ik prioriteit heb gekozen werkt het zoals ik momenteel wil.
rens-br schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 10:05:
[...]
Bij de standaard Google Contacten app kan je dit instellen bij:
'Menu' -> 'Contacten Samenvoegen'
Die optie heb ik toch echt niet in de standaard app. Heb alle contacten zichtbaar (gescynd door outlook), maar echt bij een enkeling maar een afbeelding. De logica ontbreekt mij hier volledig.

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
RudyL schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 10:14:
Die optie heb ik toch echt niet in de standaard app. Heb alle contacten zichtbaar (gescynd door outlook), maar echt bij een enkeling maar een afbeelding. De logica ontbreekt mij hier volledig.
Dat is wel jammer. Nou moet ik wel zeggen dat het samenvoegen van contacten de laatste tijd ook een stuk minder is geworden en volgens mij een 'standaard' Android een stuk minder goed is uitgewerkt dan bij sommige merk based Android versies.

Ik heb even een screenshot gemaakt, om te laten zien wat ik bedoel:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/SqGK09l59upW3i7Hk42bwl3Q/medium.png

En ik heb de volgende app:
Contacten
versie 1.4.22
com.android.contacts

Die wordt standaard meegeleverd met LineageOS.

Nu heb ik ook even Google Play: Contacten geprobeerd en daar zit de functie niet in.
Contacten
versie 2.0.10
com.google.android.contacts

Kun je eens kijken welke versie je hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
rens-br schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 10:25:
[...]

Dat is wel jammer. Nou moet ik wel zeggen dat het samenvoegen van contacten de laatste tijd ook een stuk minder is geworden en volgens mij een 'standaard' Android een stuk minder goed is uitgewerkt dan bij sommige merk based Android versies.

[afbeelding]

Contacten
versie 1.4.22
com.android.contacts

Ik heb versie 1.4.17 erop staan. Wellicht moet ik maar af van de synchronisatie vanuit Outlook naar contacten aangezien ik begrepen heb dat het vanuit de Tel toch niet richting Outlook kan worden gesynct. Wanneer ik ze dan niet sync, lukt het wellicht beter met Simpler of iets dergelijks.

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:25
Ik heb deze telefoon nu ook en het bevalt mij erg goed moet ik zeggen. Ik kom van een Lumia 930 en gebruikte Windows Phone sinds ik ontevreden was over mijn vorige Android toestel (HTC Desire HD). Het is er allemaal erg op vooruit gegaan en sommige apps zijn ook een stuk uitgebreider dan de WP variant, al was dat te verwachten natuurlijk.

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
rens-br schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 10:25:
[...]

[afbeelding]

Contacten
versie 1.4.22
com.android.contacts

Nu heb ik ook even Google Play: Contacten geprobeerd en daar zit de functie niet in.
Contacten
versie 2.0.10
com.google.android.contacts

Kun je eens kijken welke versie je hebt?
Ik zit naar je screenshot te kijken en zie dus "Contacten samenvoegen" staan. Dat is precies de optie die ik vorige keer al zocht. Ik kijk net even in de contacten app en zie hetzelfde menu, maar alleen "Contacten samenvoegen"ontbreekt ;s. Maar jij hebt dus een andere ROM geïnstalleerd begrijp ik.

Ik moet altijd handmatig elk contact samenvoegen, omdat de normale contact (google contacten) en WhatsApp contact apart zie staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
xileS schreef op zondag 25 juni 2017 @ 12:53:
Ik kijk net even in de contacten app en zie hetzelfde menu, maar alleen "Contacten samenvoegen"ontbreekt ;s. Maar jij hebt dus een andere ROM geïnstalleerd begrijp ik.
Klopt. Ik gebruik LineageOS.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LordSinclair
Mitashi schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 19:38:
Ik heb een vraag over de camera, hoe is het geluid tijdens concerten? Ik heb nu een honor 7 en dat komt niet t verder dan een heleboel gekraak..
Speciaal voor jou gisteren een deel van het vooroptreden opgenomen met de telefoon:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkebek
T.Kreeftmeijer schreef op maandag 12 juni 2017 @ 21:11:
[...]

[afbeelding]
[afbeelding]
Ik moest even zoeken voor een goed voorbeeld. Dit is precies waar ik op doel: https://forum.xda-develop...sting-sharpening-t3601592

Lang niet altijd een probleem overigens. Vooral bij veel zonlicht direct van boven (nu middenin de zomer) treedt dit bij mij op.

[ Voor 8% gewijzigd door henkebek op 27-06-2017 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07-06 15:03

Canis Lupus

Vosbot

Zo, er net ook één besteld als vervanging voor mijn Sony Z3 Compact die na 2,5 jaar de geest heeft gegeven. Ben benieuwd!

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

henkebek schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 14:55:
[...]

Ik moest even zoeken voor een goed voorbeeld. Dit is precies waar ik op doel: https://forum.xda-develop...sting-sharpening-t3601592

Lang niet altijd een probleem overigens. Vooral bij veel zonlicht direct van boven (nu middenin de zomer) treedt dit bij mij op.
Ah, dat dus. Dat had ik bij deze test foto's ook. Binnen is dit.
Handdoek 1
Handdoek 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
Is er ook een manier om de accu indicatorkleur in het lockscherm in te stellen? Normaal was deze blauw bij mij, maar ik heb nu een roodachtige achtergrond en dan is de indicator opeens roze. Het gaat dus om die cirkel rond de tijd en datum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkebek
T.Kreeftmeijer schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 06:25:
[...]

Ah, dat dus. Dat had ik bij deze test foto's ook. Binnen is dit.
[afbeelding]
[afbeelding]
Ja, dat idd. Hopelijk komt Lenovo nog met een update waarbij ze dit verscherpen wat minder agressief maken. Verder in de meeste gevallen echt zeer content met de camera en de rest van het toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheovdS
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-01 02:24
Wat een mooi toestel! Ik kom van de eerste generatie Moto G uit 2013. Die lag wat beter in de hand (heb kleine handen), maar deze G5 Plus, wat een verschil!

Valt mij op dat het geluid tijdens bellen zacht is. Staat al op zijn hards, maar moet moeite doen om de ander te horen. Anderen hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 06-06 21:36

3raser

⚜️ Premium member

Ik kom van de Nexus 5 en heb dit toestel gekocht als opvolger. Tot nu toe baal ik een beetje van het update beleid. Maandelijkse security updates hoeven we blijkbaar niet te verwachten. Ik hoop dat er nog wel een Android update komt aan het einde van dit jaar.
De accu is overigens een verademing. Ik doe nu minimaal 2 dagen met een accu en 3 kan ook als ik hem iets minder aan zet.

Dit is mijn eerste dual-sim toestel en vroeg me een beetje af hoe dat werkt. Kun je per sim andere contactpersonen instellen als ik hem bijvoorbeeld privé en zakelijk wil gebruiken? En kan ik een bepaalde simkaart op vaste tijden uitschakelen (bijvoorbeeld buiten kantoor uren)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knielen
TheovdS schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 08:58:
Valt mij op dat het geluid tijdens bellen zacht is. Staat al op zijn hards, maar moet moeite doen om de ander te horen. Anderen hier ook last van?
Misschien een heel stomme vraag, maar hou je hem goed aan je oor? Ik heb al vaker meegemaakt dat mensen hem niet op de juiste hoogte houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
Knielen schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 13:57:
[...]

Misschien een heel stomme vraag, maar hou je hem goed aan je oor? Ik heb al vaker meegemaakt dat mensen hem niet op de juiste hoogte houden.
Je ziet inderdaad veel mensen zo bellen tegenwoordig:
Afbeeldingslocatie: https://static1.businessinsider.com/image/59527eb3a3630f1d008b5c84-400/the-13-biggest-ways-your-iphone-will-change-after-you-install-the-new-test-version-of-ios.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hadimassa
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 12-07-2023
Ik overweeg om mijn OP0 te vervangen door de G5 Plus. Nu lees ik dat hier geen kompas op zit. Kan iemand mij vertellen wat dit betekent voor het navigeren (b.v. HERE WeGo)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
Hadimassa schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 14:38:
Ik overweeg om mijn OP0 te vervangen door de G5 Plus. Nu lees ik dat hier geen kompas op zit. Kan iemand mij vertellen wat dit betekent voor het navigeren (b.v. HERE WeGo)?
Geen kompas betekend dat de telefoon niet weet hoe deze georiënteerd is.

Dat betekend niet dat de telefoon niet weet waar deze is, dat weet de telefoon wel dankzij de GPS (die prima werkt). Een telefoon kan doormiddel van GPS en beweging wel de bewegingsrichting aangeven.

Dus om een lang verhaal kort te maken, je kan er prima mee navigeren zo lang de telefoon aan de hand van bewegingen maar kan bepalen welke richting je uit gaat (zo werkt elke autonavigatie zo'n beetje).

Het kan dus zijn als je in de stad bent en google maps opstart om te kijken welke kant je op moet, moet je even een stukje moet lopen voordat je door hebt hoe je georiënteerd bent.

Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/_U-cncVYIxI/maxresdefault.jpg
Je hebt dus bijvoorbeeld niet dat kleine blauwe pijltje met de kijkrichting op je Google Maps.

En als Google Sky een favoriete app voor je is heb ik slecht nieuws, deze weet dus niet meer hoe je georiënteerd bent en kan dus niet de juiste sterren/planeten en manen in het beeld toveren als je je telefoon op de hemel richt.

[ Voor 18% gewijzigd door LordSinclair op 30-06-2017 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14:44

Aganim

I have a cunning plan..

Hadimassa schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 14:38:
Nu lees ik dat hier geen kompas op zit. Kan iemand mij vertellen wat dit betekent voor het navigeren (b.v. HERE WeGo)?
De G4 idem dito, mijn ervaring is dat het gebrek aan een kompas voor navigatie (Waze in mijn geval) weinig uitmaakt. Het duurt +/- een seconde of 2-3 om de juiste richting te bepalen na wegrijden, in de praktijk stoort het mij niet. (Losse Tomtoms zijn aanmerkelijk trager met richting zoeken)

Persoonlijk zou het voor mij geen dealbreaker zijn, tenzij je enthousiast gebruiker bent van astronomische apps waar je orientatie cruciaal is voor het vinden van de naam van een willekeurig helder puntje aan de hemel. :)

Voortaan sneller reageren, LordSinclair had exact dezelfde gedachte =)

[ Voor 5% gewijzigd door Aganim op 30-06-2017 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hadimassa
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 12-07-2023
Dank voor de snelle antwoorden, ik ben "om".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001

cjdijk

Hans favoriete radiostation

mrtnvnl schreef op maandag 1 mei 2017 @ 21:13:
Iemand NL-Alert ingesteld of de instelling willen controleren? De stappen voor Motorola op de instelhulp site kloppen niet, de instelling zit niet onder Instellingen - "meer...". Wat wel juist is, zijn de stappen op die site voor Android 7 of hoger maarrrrr.....

Als ik kijk in de instellingen van de noodmeldingen, dan zie ik onder meer de optie "Meldingen uitschakelen" met als ondertitel "noodwaarschuwingen weergeven". Dat klinkt nogal tegenstrijdig.

Daarom ben ik gaan zoeken en op deze pagina: http://www.androidcentral...ndroid-what-you-need-know staat een schermafbeelding van hetzelfde menu in het engels, dan staat er: "Turn on notifications" met als subtitel "Display emergency broadcasts". Is het engelse "Turn on" (door Lenovo/Moto/Google) vertaald in "uitschakelen"? 8)7 Ik denk het, want als ik de taal van de telefoon op Engels zet, staat er bij mij "Turn on".

Graag jullie inzicht. Wat doet deze optie "Meldingen uitschakelen" op de Motorola G5 plus (2017) precies? Ik gok erop dat als ik het vinkje aan heb staan, de erboven geselecteerde notificaties aan staan en met dit vinkje uit, alle notificaties uit staan. De optie uitschakelen moet dus uit staan om voor deze optie te kiezen...

Waar meld ik Android vertaalvoutjes? ;)

Zie schermafbeelding van het Motorola G5 / Android 7 menu.

[afbeelding]

Edit: Mijn conclusie toegevoegd
NL-Alert werkt prima bij mij, instellen als volgt:

Instellingen.
Geluid.
Nooduitzendingen.
Alle vinkjes aanzetten.

De laatste "ETWS-testberichten weergeven" staat standaard uit,
gisteren aangezet, en zojuist inderdaad netjes melding gehad,
dat mijn telefoon juist is ingesteld.

Vorige maand inderdaad geen testbericht gehad,
toen stond dat vinkje nog op de default uit stand.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
Op mijn G5 Plus kreeg ik ook de NLAlert binnen. Toen ik niet reageerde ging de telefoon het bericht zelfs voorlezen :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chaoscontrol
Schrok me een hoedje. Dat deed mijn windows phone niet. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-05 13:27

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

chaoscontrol schreef op maandag 3 juli 2017 @ 13:13:
Schrok me ook te blubber, mijn oneplus deed dat niet. Wat een takkegeluid. Ik hoop dat het 1x per maand blijft op 1e maandag.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

chaoscontrol schreef op maandag 3 juli 2017 @ 13:13:
Bij mij wel. Maar inderdaad was best gek geluid. Gelukkig zat ik op mijn telefoon, maar toch. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Vincent_
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Net een systeemupdate binnengehaald en geïnstalleerd.
Versie NPNS25.137-33-5 met bijgewerkte Android security patches tot 1 mei 2017.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
_Vincent_ schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 11:46:
Net een systeemupdate binnengehaald en geïnstalleerd.
Versie NPNS25.137-33-5 met bijgewerkte Android security patches tot 1 mei 2017.
Toch nog 1 update binnen met het update beleid van Lenovo, elke update is er 1 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

LordSinclair schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 12:01:
[...]

Toch nog 1 update binnen met het update beleid van Lenovo, elke update is er 1 :D
Helaas wel. Vroeger was het nog beter, maar dat heb ik nooit meegemaakt... Zag hem ook verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheovdS
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-01 02:24
Knielen schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 13:57:
[...]

Dat scheelt idd de helft :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Canis Lupus schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 21:54:
Zo, er net ook één besteld als vervanging voor mijn Sony Z3 Compact die na 2,5 jaar de geest heeft gegeven. Ben benieuwd!
ik ben ook op zoek naar een vervanger voor mijn sony Z3C. Ben benieuwd naar je ervaringen vergeleken met de Z3C en dan met name:
- batterijduur
- snelheid
- beeldkwaliteit

Heb bij die moto g5 plus toch nog een beetje het gevoel dat het om een budget-telefoon gaat, terwijl ik van een topmodel af kom... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
Ik kom van een Lumia930, wat ook een topmodel was en behalve de camera is alles beter aan de moto. Met normaal gebruik (ik whatsapp elk uur wel, speelt wat angry birds e.d.) houdt de accu het nu al 3 dagen uit en heb nog 11% over. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsselman
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 13-03 15:05
Zojuist een security update van mijn G5 plus XT1685

van build NPN 25.137-33 naar NPNS 25.137-33-5

Datum: 1 mei 2017 , maar nog steeds android 7.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnvnl
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-04 19:06
cjdijk schreef op maandag 3 juli 2017 @ 12:15:
[...]

NL-Alert werkt prima bij mij, instellen als volgt:

Instellingen.
Geluid.
Nooduitzendingen.
Alle vinkjes aanzetten.
Bij mij werkt het ook prima. Eerste 4 vinkjes aan. (Bij de vierde staat de eerder genoemde merkwaardige tegenstrijdige tekst, het doel van mijn post).
De laatste "ETWS-testberichten weergeven" staat standaard uit, gisteren aangezet, en zojuist inderdaad netjes melding gehad, dat mijn telefoon juist is ingesteld.

Vorige maand inderdaad geen testbericht gehad, toen stond dat vinkje nog op de default uit stand.
Bij mij is "ETWS-testberichten weergeven" niet aangevinkt, toch heb ik gisteren de noodmelding netjes gehad!

Dat klopt ook want ETWS is niet relevant in Nederland, het wordt gebruikt in Japan [Webwereld artikeltje over NL Alert startproblemen]

NL alert wordt niet elke maand getest, dus het is niet verbazend dat je vorige maand geen melding op je mobiel hebt gehad. De vorige keer was op 5 december 2016 en toen had je deze Moto G5plus vast nog niet. :-) De volgende is 4 december 2017. Zie deze pagina [crisis.nl].

Martin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus

Canis Lupus

Vosbot

Palomar schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 13:57:
[...]
ik ben ook op zoek naar een vervanger voor mijn sony Z3C. Ben benieuwd naar je ervaringen vergeleken met de Z3C en dan met name:
- batterijduur
- snelheid
- beeldkwaliteit

Heb bij die moto g5 plus toch nog een beetje het gevoel dat het om een budget-telefoon gaat, terwijl ik van een topmodel af kom... ;)
Hoewel ik het design van de Moto G5 Plus wat minder vind dat de Z3C, voelt hij door metalen body wel lekker stevig.
  • Batterijduur: stukken beter, had ik niet verwacht. Waar ik met mijn Z3C ruim een dag kon doen, heb ik met de G5P van de week al een keer twee hele dagen gedaan, daarna stond hij op 7%.
  • Snelheid - Kan nieuwigheid zijn, maar hij voelt een stuk rapper aan dan de Z3C, zelfs na fresh install van de Z3C.
  • Scherm - Dit is denk ik niet het sterkste aan de telefoon, maar stel ik ook niet zulke hoge eisen aan. Wel is het uiteraard een stuk groter, waardoor ik zowaar twee handen moest gaan gebruiken ;)
Samengevat: ik kan hem, zeker gezien de prijs, van harte aanbevelen. (Ter info, bij de keuze oriënteerde ik me ook nog op Xperia X Compact, OnePlus 3T en 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Canis Lupus schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 09:38:
[...]
Hoewel ik het design van de Moto G5 Plus wat minder vind dat de Z3C, voelt hij door metalen body wel lekker stevig.
  • Batterijduur: stukken beter, had ik niet verwacht. Waar ik met mijn Z3C ruim een dag kon doen, heb ik met de G5P van de week al een keer twee hele dagen gedaan, daarna stond hij op 7%.
  • Snelheid - Kan nieuwigheid zijn, maar hij voelt een stuk rapper aan dan de Z3C, zelfs na fresh install van de Z3C.
  • Scherm - Dit is denk ik niet het sterkste aan de telefoon, maar stel ik ook niet zulke hoge eisen aan. Wel is het uiteraard een stuk groter, waardoor ik zowaar twee handen moest gaan gebruiken ;)
Samengevat: ik kan hem, zeker gezien de prijs, van harte aanbevelen. (Ter info, bij de keuze oriënteerde ik me ook nog op Xperia X Compact, OnePlus 3T en 5)
hehe thanks. Die Xperia XC en Oneplussen ben ik ook nog naar aan het kijken, maar ik wil eigenlijk liever geen Sony meer (bouwkwaliteit matig en slechte ervaring met garantie) en oneplus vind ik wat prijzig geworden en bovendien hoor ik mindere verhalen over de batterijduur. Daarnaast overweeg ik ook nog de Galaxy S7, omdat ik wel redelijk gecharmeerd ben van Samsung (maar wel duur, daarom ook geen S8).

Ik ga die moto G5 plus binnenkort es wat beter bekijken bij de mediamarkt. Ben toch wel erg geïnteresseerd geworden in deze gezien de reacties en de lage prijs. Voor die prijs kun je zelfs nog elk jaar een nieuwe kopen (doe nu altijd minimaal 2 jaar met een telefoon van +- 400 euro).

[edit] en het formaat is ook nog even een puntje van aandacht. Ik heb nu bewust een Sony Z3C compact, omdat die lekker klein is. Wil eigenlijk niet een te grote telefoon...

[ Voor 5% gewijzigd door Palomar op 05-07-2017 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
En dan heb je ook nog de Lenovo P2 zie ik nu in dezelfde prijsklasse, maar zo te zien nog iets betere specs (4GB en amoled scherm). Zijn er mensen die deze nog overwogen hebben en toch voor de moto g5 plus zijn gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Palomar schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 10:23:
En dan heb je ook nog de Lenovo P2 zie ik nu in dezelfde prijsklasse, maar zo te zien nog iets betere specs (4GB en amoled scherm). Zijn er mensen die deze nog overwogen hebben en toch voor de moto g5 plus zijn gegaan?
Ja, om de camera niet gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

hjs schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 10:26:
[...]

Ja, om de camera niet gedaan.
Zelfde reden eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

En is de P2 niet 5,5 ipv 5,2 groot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

hjs schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 11:23:
[...]

En is de P2 niet 5,5 ipv 5,2 groot?
Andersom toch? Even kijken.
Klopt, de P2 is groter.

Puur specs is de P2 beter. Maar in de praktijk zal het weinig verschillen.

[ Voor 23% gewijzigd door T.Kreeftmeijer op 05-07-2017 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knielen
Palomar schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 09:46:
[...] Wil eigenlijk niet een te grote telefoon...
2 dagen wennen, misschien zelfs minder, dan wil je niet meer terug ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Knielen schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 11:30:
[...]

Inderdaad. Kom van 4,7" af. Een iPhone 5s vonk ik al klein, maar is nu echt mini. ;) Maar op een gegeven moment passen ze niet meer in je broekzak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

T.Kreeftmeijer schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 11:25:
[...]

Andersom toch? Even kijken.
Klopt, de P2 is groter.

Puur specs is de P2 beter. Maar in de praktijk zal het weinig verschillen.
Als veel spellen speelt zal die grote batterij wel flink pluspunt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
T.Kreeftmeijer schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 11:54:
[...]

Inderdaad. Kom van 4,7" af. Een iPhone 5s vonk ik al klein, maar is nu echt mini. ;) Maar op een gegeven moment passen ze niet meer in je broekzak.
dat vind ik idd wel een punt, want ik doe er ook nog een wallet case omheen (handig, zodat ik altijd belangrijke pasjes bij me heb), maar op een gegeven moment wordt dat te groot voor je broekzak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Heeft er iemand ervaring met het laten vervangen van het scherm? Het lijkt niet heel gangbaar te zijn namelijk....
Ik heb de P2 en mijn vrouw de G5 plus (nu dus met barst in scherm) maar ik vind de G5 plus wel stukken mooier. De P2 is wel degelijk nog iets sneller en heeft nog een betere accu. De p2 heeft in sommige gevallen ook last van dat whatsappjes en andere pushmessages niet (altijd) binnenkomen vanzelf (daar heb ik ook last van en zou voor mij reden zijn om volgende keer de G5 plus te kiezen.).

[ Voor 76% gewijzigd door thejoker80 op 05-07-2017 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkebek
Ook overwogen. Doorslag gaf camera maar vooral de software. Als je eenmaal aan (min-of-meer-)stock
Android gewend bent dan wil je niet meer terug naar zo'n brakke Chinese skin. Een blik op het P2 topic bevestigd dat ik daarin een goede keuze heb gemaakt :P
De P2 is wel degelijk nog iets sneller en heeft nog een betere accu.
Opvallend, toch vrijwel zelfde hardware...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

henkebek schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 13:32:
[...]

Opvallend, toch vrijwel zelfde hardware...
hence de woorden 'iets' (in mijn post) en 'vrijwel' (in jouw post), die hebben nogal een gelijkende betekenis :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus

Canis Lupus

Vosbot

Knielen schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 11:30:
[...]
Same here, ik ben er zo aan gewend t.o.v. mijn Z Compact en Z3 Compact die ik hiervoor had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001

cjdijk

Hans favoriete radiostation

mrtnvnl schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 00:24:
[...]

Bij mij werkt het ook prima. Eerste 4 vinkjes aan. (Bij de vierde staat de eerder genoemde merkwaardige tegenstrijdige tekst, het doel van mijn post).

[...]

Bij mij is "ETWS-testberichten weergeven" niet aangevinkt, toch heb ik gisteren de noodmelding netjes gehad!

Dat klopt ook want ETWS is niet relevant in Nederland, het wordt gebruikt in Japan [Webwereld artikeltje over NL Alert startproblemen]

NL alert wordt niet elke maand getest, dus het is niet verbazend dat je vorige maand geen melding op je mobiel hebt gehad. De vorige keer was op 5 december 2016 en toen had je deze Moto G5plus vast nog niet. :-) De volgende is 4 december 2017. Zie deze pagina [crisis.nl].
Dat verklaart alles, bedankt voor je duidelijke verhaal. Ik heb steeds gedacht dat die maandelijkse ouderwetse sirenes en nl-alert tegelijk waren. Vandaar dat ik dacht dat het aan dat onderste vinkje lag. Ik had mijn huidige telefoon inderdaad vorig jaar nog niet. Blijkbaar is die nl-alert testsignaal slechts 2 keer per jaar (Juni en December) in plaats van 12 keer per jaar (elke maand).

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitashi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:46
Hoe is de performance van bijvoorbeeld Snapchat? Deze staat bekend als ruk op de meeste toestellen.
Op mijn Honor 7 loopt Spotify geregeld vast zodra ik Snapchat opstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakzLM
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06-06 21:59
Mitashi schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 14:37:
Hoe is de performance van bijvoorbeeld Snapchat? Deze staat bekend als ruk op de meeste toestellen.
Op mijn Honor 7 loopt Spotify geregeld vast zodra ik Snapchat opstart.
Snapchat loopt bij mij altijd wel vlot op de moto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Hoe pas je van een contact zijn adres gegevens aan als iemand verhuist is?
Als op edit drukt in de contactten-app zie ik de adres gegevens niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
De accu duur van dit toestel is echt zo'n verademing vergeleken bij mijn oude Huawei P8 Lite

Dat is 3.000mAh vs 2.200mAh, de hardware is dus ook veel zuiniger met de accu.

Afbeeldingslocatie: https://s4.postimg.org/nqa9woc31/2017-07-05_19.52.30.png

Gewoon 3 dagen en 2 nachten op 1 accu lading :)

[ Voor 15% gewijzigd door LordSinclair op 06-07-2017 09:22 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
Levertijd, shops en prijzen: [Motorola Moto G5 Plus] Levertijd & Prijzen
Accessoires: [Motorola Moto G5 Plus] Het grote Accessoires topic