Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Canis Lupus schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 14:24:
[...]
Same here, ik ben er zo aan gewend t.o.v. mijn Z Compact en Z3 Compact die ik hiervoor had.
ok thanks, dat stemt iig hoopvol ;)

Ik zit nog wel een beetje in tweestrijd tussen het kopen van deze G5 plus met zeer goede prijs/kwaliteit-verhouding, of aangezien ik toch geld uit ga geven, voor het dubbele een échte high end phone kopen zoals een Galaxy S7 of iets van Sony.

Ik heb in principe het geld wel over voor een duurdere phone, maar aangezien de reacties over de G5 plus en de specs/batterijduur zo goed zijn heb ik toch wel sterk het idee dat die G5 plus ook prima voldoet. En dan is het wel prettig dat ik 250 euro in de pocket kan houden ;)

Nog kleine twijfels dus......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkebek
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-02 10:36
Gisteren was een intensieve dag qua gebruik door werk, maar de batterij lijkt niet leeg te krijgen. De accuduur lijkt zelfs verbeterd te zijn met de nieuwe update, al is dat met nog maar één oplaadbeurt na de update nog wat te vroeg om met zekerheid te zeggen.

Afbeeldingslocatie: https://s21.postimg.org/g5yqna9t3/accud.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doornekamp33
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 02-06 15:27
Eergisteren hem ook binnen gekregen, gaat jammer genoeg weer retour, je bent namelijk niet gelijktijdig bereikbaar op het tweede nummer als je met het eerste nummer in gesprek bent, wat mijn huidige Honor 7 wel heeft, maar voor de rest is het gewoon een heel mooi toestel,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Hoe ervaren jullie de kleurweergave van het scherm? Ik heb de G5 plus van de week even bekeken bij de mediamarkt, maar mijn niet al te kritische oog zag wel direct, nog zonder te vergelijken met duurdere telefoons, dat het beeld wel wat flets is (en nadat ik hem naast een telefoon met amoled-scherm hield bevestigde dat zich). Stoort dat jullie niet?

[ Voor 12% gewijzigd door Palomar op 08-07-2017 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internaut
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:25
Er moest ergens op bezuinigd worden veronderstel ik..maar het stoort me niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-06 15:03

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Palomar schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 09:24:
[...]

ok thanks, dat stemt iig hoopvol ;)

Ik zit nog wel een beetje in tweestrijd tussen het kopen van deze G5 plus met zeer goede prijs/kwaliteit-verhouding, of aangezien ik toch geld uit ga geven, voor het dubbele een échte high end phone kopen zoals een Galaxy S7 of iets van Sony.

Ik heb in principe het geld wel over voor een duurdere phone, maar aangezien de reacties over de G5 plus en de specs/batterijduur zo goed zijn heb ik toch wel sterk het idee dat die G5 plus ook prima voldoet. En dan is het wel prettig dat ik 250 euro in de pocket kan houden ;)

Nog kleine twijfels dus......
Ik heb vrij veel onderzoek gepleegd, voordat mijn keuze op de Moto G5 Plus was gevallen. Voor mij is degelijkheid ook erg belangrijk. Specificaties Samsung Galaxy S7 en Moto G5 Plus komen grotendeels overeen. Maar naast de grote hoeveelheid bloatware op alle Samsung telefoons, kwam ik nog iets tegen. Het scherm van de Samsung Galaxy S7 gaat volgens diverse youtube filmpjes erg snel stuk. Vanaf 50 cm hoogte laten vallen, kan al een barst in het scherm veroorzaken, bij de Moto G5 Plus gebeurt dat pas vanaf 3 meter. Om nog maar te zwijgen over de verkrijgbaarheid van spare-parts bij Samsung. Reparatiebedrijven kunnen maar mondjesmaat aan schermen voor Samsung komen. Vrijwel alle geproduceerde schermen zijn bestemd voor nieuwe telefoons. Bij een defect tijdens de garantie periode krijg je trouwens een gebruikte Samsung (referbished noemen ze dat). Ja, een Samsung Galaxy S7 is platter en betere relatieve schermgrootte, maar dus Nee, voor mij geen Samsung Galaxy S7. Het is maar net wat je belangrijk vindt.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silvin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:21
cjdijk schreef op maandag 10 juli 2017 @ 16:45:
[...]

Ik heb vrij veel onderzoek gepleegd, voordat mijn keuze op de Moto G5 Plus was gevallen. Voor mij is degelijkheid ook erg belangrijk. Specificaties Samsung Galaxy S7 en Moto G5 Plus komen grotendeels overeen. Maar naast de grote hoeveelheid bloatware op alle Samsung telefoons, kwam ik nog iets tegen. Het scherm van de Samsung Galaxy S7 gaat volgens diverse youtube filmpjes erg snel stuk. Vanaf 50 cm hoogte laten vallen, kan al een barst in het scherm veroorzaken, bij de Moto G5 Plus gebeurt dat pas vanaf 3 meter. Om nog maar te zwijgen over de verkrijgbaarheid van spare-parts bij Samsung. Reparatiebedrijven kunnen maar mondjesmaat aan schermen voor Samsung komen. Vrijwel alle geproduceerde schermen zijn bestemd voor nieuwe telefoons. Bij een defect tijdens de garantie periode krijg je trouwens een gebruikte Samsung (referbished noemen ze dat). Ja, een Samsung Galaxy S7 is platter en betere relatieve schermgrootte, maar dus Nee, voor mij geen Samsung Galaxy S7. Het is maar net wat je belangrijk vindt.
Iemand die (o.a.) bij een Samsung Service Center werkt hier. Wij hebben al ruim 9 maanden geen problemen meer met de leveringen van AMOLED panelen. Alleen vorig jaar is er een flinke dip geweest. Daarnaast wordt je scherm netjes vervangen als het onder garantie valt en krijg je zeker niet altijd een refurbished toestel.

Daarnaast is de S7 wel even wat meer toestel dan de G5+. Beter scherm, snellere soc, meer werkgeheugen, betere camera, waterdicht. Qua snelheid zit er voor mijn gevoel weinig verschil in en ik gok dat dit komt door snellere hardware + zwaardere software (s7) of tragere hardware maar stock(ish) Android (G5+). Neemt niet weg dat de de prijs/kwaliteit van de G5+ fenomenaal is en ook ik er al weer even zeer tevreden mee rond loop :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rob310
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:52

Rob310

kermisfanaat

Toestel nu sinds 19 April in bezit en geen 2 seconden spijt van de overstap vanaf WM10.
Tot op heden geen enkel probleem gehad (zo heel af en toe eens een app die spontaan stopt, maar dat is overal wel zo schat ik in).
Accu gaat ook nog steeds 2 dagen mee met licht bovengemiddeld gebruik.
En enkele dagen geleden bij toeval ontdekt dat de volume button tevens dienst doet als sluiterknop voor de camera.

Tot nu toe nog steeds een aanrader voor iedereen.

[ Voor 9% gewijzigd door Rob310 op 10-07-2017 22:41 ]

De meeste computerproblemen ontstaan tussen de rugleuning van de bureaustoel en het toetsenbord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 06-06 21:36

3raser

⚜️ Premium member

Ik krijg zojuist voor het eerst een software update OTA binnen. Het is een beveiligingsupdate.

Na de update is de Android versie nog steeds 7.0 en het niveau van de beveiligingspatch is 1 mei 2017.

[ Voor 36% gewijzigd door 3raser op 11-07-2017 11:26 . Reden: Versie informatie ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 22:37

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Ik heb de telefoon dus al een tijdje. Ik zie heel veel nieuwelingen (inclusief mijzelf) die van Windows Phone komen. En ik denk allemaal met dezelfde reden: te weinig apps en stoppende support van apps. :?
Ik gebruik heb nu een tijdje en ook geen spijt van gehad.

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:06
Stoppende apps was voor mij de doorslag inderdaad. Maar moet ook zeggen dat de Android versie van bepaalde apps mijn ogen wel geopend hebben. Ik vind WP nog steeds een super OS alleen het staat of valt afhankelijk van de apps.

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

chaoscontrol schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 11:56:
Stoppende apps was voor mij de doorslag inderdaad. Maar moet ook zeggen dat de Android versie van bepaalde apps mijn ogen wel geopend hebben. Ik vind WP nog steeds een super OS alleen het staat of valt afhankelijk van de apps.
Eigenlijk hetzelfde voor mij. Ik vind W10M eigenlijk als OS beter, maar de apps zijn ronduit slecht.

Iemand eigenlijk een goede app die 's avonds je scherm minder blauw maakt? Zoals de nachtlamp functie in Windows.

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoestVrijStaal
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 04-06 23:31
3raser schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 11:14:
Ik krijg zojuist voor het eerst een software update OTA binnen. Het is een beveiligingsupdate.

Na de update is de Android versie nog steeds 7.0 en het niveau van de beveiligingspatch is 1 mei 2017.
Dat was ook mijn verrassing.
Ik stond al te overwegen om zodra updates uit blijven en er goede reviews van de nieuwe Nokia 6 of 9 over de update lifecycle te lezen zijn om dit toestel in te wisselen. Maar nu kijk ik wat langer de kat uit de boom.
T.Kreeftmeijer schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 12:12:
[...]

Eigenlijk hetzelfde voor mij. Ik vind W10M eigenlijk als OS beter, maar de apps zijn ronduit slecht.

Iemand eigenlijk een goede app die 's avonds je scherm minder blauw maakt? Zoals de nachtlamp functie in Windows.
Zelf gebruik ik Red Moon. Doet wat het doen moet en het valt tot in de puntjes te tweaken.

[ Voor 0% gewijzigd door RoestVrijStaal op 11-07-2017 19:45 . Reden: Vergeten woord ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

RoestVrijStaal schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 12:21:
Zelf gebruik ik Red Moon. Doet wat het doen moet en het valt tot de puntjes te tweaken.
Ah, kijk, precies wat ik zocht. Bedankt! _/-\o_
Heb het nu innestelt staan op de zon. En kan genoeg instellen totdat het fijn is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIMIC
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Silvin schreef op maandag 10 juli 2017 @ 19:45:
[...]

Daarnaast is de S7 wel even wat meer toestel dan de G5+. Beter scherm, snellere soc, meer werkgeheugen, betere camera, waterdicht.
Ik begreep dat de G5+ dezelfde camera heeft als de S7.
Ik heb nu een Z3c en ik wil er eigenlijk op vooruit gaan wat camera betreft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silvin
NIMIC schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 10:15:
[...]

Ik begreep dat de G5+ dezelfde camera heeft als de S7.
Ik heb nu een Z3c en ik wil er eigenlijk op vooruit gaan wat camera betreft.
Ze hebben (min of meer) dezelfde sensor. Alleen is een camera veel meer dan een sensor. De gebruikte lens en in dit geval de softwar verwerking zijn niet gelijkwaardig. Je krijgt nog steeds veel kwaliteit voor je geld en ik heb al zeer mooie plaatjes geschoten met de G5+ maar de S7 is beter. Als je een Z3c hebt ga je er overigens sowieso op vooruit :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Silvin schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 10:18:
[...]

Als je een Z3c hebt ga je er overigens sowieso op vooruit :)
Hehe inderdaad, die is vrij matig. Ik heb mijn Z3C onlangs ook vervangen, na twijfelen tussen de Moto G5 plus en de Galaxy S7. Het is de Galaxy S7 geworden. Foto's zijn vooral bij minder licht veel scherper. Daarnaast gaat het foto's maken ook veel sneller dan op de Z3C.

Reden dat ik toch voor de Galaxy S7 ben gegaan en niet voor de Moto G5 plus is het scherm. Vond dat te flets en ben bang dat ik me daaraan ga storen, aangezien ik meestal >2 jaar met een telefoon doe. Al is de g5 verder wel een erg aantrekkelijke telefoon qua specs/prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoensSocialL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05-06 10:37

KoensSocialL

Mezelf.

Iemand een idee of deze werkt op de Belgische netwerken:

https://www.newegg.com/gl...2E16875209505&ignorebbr=1

Prijs van 221 euro valt goed mee voor G5 Plus met 64gb

K.W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-05 13:27

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

KoensSocialL schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 13:28:

Ik zou het niet willen ondanks de prijs, je mist de NFC, garantie en geen 100% zekerheid over de dekking.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpankmasterC
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-05 11:15
Hebben meer mensen last van een Android OS dat soms 2,5 GB geheugen inneemt? Is me in de anderhalve week dat ik hem heb nu 2x overkomen, allebei de keren 's avonds laat. Zorgt ervoor dat de telefoon zo traag wordt als pindakaas door een rietje, apps switchen is er niet meer bij en homescreen duurt ook een goede 10 seconden om te laden. Heb er afgezien van het late tijdstip nog geen patroon in kunnen ontdekken.

[ Voor 10% gewijzigd door SpankmasterC op 14-07-2017 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitashi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:00
SpankmasterC schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 08:11:
Hebben meer mensen last van een Android OS dat soms 2,5 GB geheugen inneemt? Is me in de anderhalve week dat ik hem heb nu 2x overkomen, allebei de keren 's avonds laat. Zorgt ervoor dat de telefoon zo traag wordt als pindakaas door een rietje, apps switchen is er niet meer bij en homescreen duurt ook een goede 10 seconden om te laden. Heb er afgezien van het late tijdstip nog geen patroon in kunnen ontdekken.
Geen last van, al draai ik Lineage OS.

Draait als een tierelier met uitstekende batterij (6 a 7 uur screen on time). Zodra ik muziek ga luisteren gaat dit wel redelijk hard, kan ik dit met behulp van een kernel oid naar beneden krijgen?
Bekende slurpers als de FB app heb ik met privacy guard geblokt om wakker te worden.

Zeer tevreden met het toestel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

Pinin schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 14:55:
[...]

Ik zou het niet willen ondanks de prijs, je mist de NFC, garantie en geen 100% zekerheid over de dekking.
Bij mij is de link dood, maar gezien de prijs en mits de dekking wel werkt zou ik het zeker overwegen: 64gb, nfc mis je dat? En garantie: word dat niet bijna altijd afgewimpeld door de kreet: " ja, dat komt door vochtschade!" /

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silvin
Daniel36 schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 10:21:
[...]

Bij mij is de link dood, maar gezien de prijs en mits de dekking wel werkt zou ik het zeker overwegen: 64gb, nfc mis je dat? En garantie: word dat niet bijna altijd afgewimpeld door de kreet: " ja, dat komt door vochtschade!" /
Veruit de meeste repairs die wij doen vallen gewoon onder garantie. Vochtschade kan maar dan wordt het ook duidelijk gemaakt (foto's met duidelijke oxidatie, incl serienummers). En als je je telefoon bij een beetje winkel of servicepunt inlevert pikken ze er vochtschade al snel tussenuit. Nog voor het opsturen ;) Maar dat terzijde.
KoensSocialL schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 13:28:

Link is stuk maar het is natuurlijk wel een mooie deal als je geen NFC gebruikt. Wel een kompas! De vraag is vooral of je het risico wil lopen geen garantie te kunnen claimen.
SpankmasterC schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 08:11:
Nee, op stock rom geen last van gehad. Heb je de update van afgelopen week geïnstalleerd? Misschien dat die helpt, of het juist veroorzaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Mitashi schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 10:20:
[...]

Geen last van

Bekende slurpers als de FB app heb ik met privacy guard geblokt om wakker te worden.

Zeer tevreden met het toestel!
Ook geen last.
Messenger na 10 minuten weer verwijderd was wel heel erg aanwezig en ipv de facebook app gebruik ik de Friendly app, bevalt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

@Silvin I stand corrected! :$

Was beetje verjaardagsgebabbelniveau moet ik ook toegeven hoor.
Zelf nooit garantie hoeven claimen op een toestel.

Ook ik heb geen last van wat er hierboven genoemd wordt.
Ben verder heel tevereden met het toestel.

Alleen zo jammer dat er eigenlijk wel een hoesje/screenguard oid omheen moet om het tegen vallen te beschermen :'(

Ik heb hem behoorlijk geladen met apps, e books en muziek en hij draait als een zonnetje.
d:)b
cjdijk schreef op maandag 10 juli 2017 @ 16:45:
[...]

Dus wat het ook wordt, je beschermd het toestel dan ook met een hoes en screenguard?

Ik zit zelf met dat vraagstuk en heb hem nu bijna helemaal ingepakt met dit geval maar zonder is natuurlijk VEEL mooier!

Poetic revolutie Case for Motorola Moto G5 Plus (2017), zwart

[ Voor 63% gewijzigd door Daniel36 op 14-07-2017 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Ik heb voor paar euro wat verschillende softcovers besteld op ebay. Net wat meer bescherming en wat meer grip.

gebruik nu deze (dont touch).
http://www.ebay.com/itm/272692461826

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn_VA
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 16-04 09:41
Ben op zoek naar een nieuwe budget/midrange telefoon en denk al langer aan de G5 plus. Pluspunt dat Android bijna stock is, lees veel positieve verhalen over de telefoon. Nu heb ik echter een Moto G4 gehad en ik heb me behoorlijk geërgerd aan de kwaliteit van voice audio (niet handsfree). Niet dat de speaker niet hard genoeg gaat, want deze kan behoorlijk hard, maar er is toch wel behoorlijk wat achtergrondruis te horen en op momenten hoor je ook het ratelen van de connectie (geen idee hoe zoiets heet, hetzelfde geluid als je je telefoon dicht bij een luidspreker houdt). Ik begrijp dat tegenwoordig niemand meer daadwerkelijk belt met een telefoon, maar voor mij is dit een belangrijke feature.

Sinds een paar maanden heb ik als werktelefoon een Galaxy A5 2016. Ik was dan ook verbaasd over de heldere en storingsvrije geluidskwaliteit tijdens het bellen en de kwaliteit van de telefoon als geheel. Hierom dat ik nu ook de A5 2017 overweeg.

Het is lastig te vinden hoe de belkwaliteit (helderheid niet handsfree) is van de Moto G5 plus. In reviews lees ik 'sufficient', maar ik vond die bij de Moto G4 toch ook niet goed of voldoende te noemen (ik ben wel vrij kritisch).

Zouden jullie als ervaringsdeskundigen kunnen beschrijven of je 'clean' geluid hebt tijdens het bellen of dat er ruis en of geratel te horen is? Alvast bedankt voor de ervaringen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silvin
Ik bel behoorlijk wat met m'n G5 Plus en ben tevreden. Toptoestellen zijn vaak beter maar het verschil is klein. Morgen heb ik een A5 2017 tot m'n beschikking dus ik zal eens een testje voor je doen. Ik laat wat weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

nvm.

[ Voor 197% gewijzigd door Daniel36 op 15-07-2017 07:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn_VA
Silvin schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 20:55:
[...]

Ik bel behoorlijk wat met m'n G5 Plus en ben tevreden. Toptoestellen zijn vaak beter maar het verschil is klein. Morgen heb ik een A5 2017 tot m'n beschikking dus ik zal eens een testje voor je doen. Ik laat wat weten.
Als je dat zou willen doen heel graag! _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Silvin
Heb het even voor je getest en de kwaliteit is goed gelijk. De G5 Plus wat scheller, de A5 2017 een tikje doffer. Ik gok door het membraan voor de speaker voor de waterdichtheid. Ik zou er de beslissing in ieder geval niet van af laten hangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn_VA
Silvin schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 15:23:
Heb het even voor je getest en de kwaliteit is goed gelijk. De G5 Plus wat scheller, de A5 2017 een tikje doffer. Ik gok door het membraan voor de speaker voor de waterdichtheid. Ik zou er de beslissing in ieder geval niet van af laten hangen :)
Dat klinkt in ieder geval goed! Thanks voor het testen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HalJst
  • Laatst online: 26-05 11:47
Ik overweeg ook de G5 plus te kopen. Echter een gebrek aan een kompas is een dealbreaker voor mij. De US-variant heeft er wel één. Natuurlijk zit je met de US-variant wel op andere banden. Ikzelf zit op Telfort (KPN).
Zal ik door de andere kanalen op de US-variant veel snelheid over 4G missen?

Europees model (info Motorola site)
Moto G Plus - XT1684
Bands (by model)
GSM/GPRS/EDGE (850, 900, 1800, 1900 MHz)
UMTS/HSPA+ (850, 900, 1900, 2100 MHz)
4G LTE (B1, 3, 5, 7, 8, 19, 20, 28, 38, 40)

Amerikaans model (info Motorola site)
Moto G Plus - XT1687
CDMA (850, 850+,1900 MHz)
UMTS/HSPA+ (850, 900, 1700, 1900, 2100 MHz)
4G LTE (B1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 12, 13, 17, 25, 26, 38, 41, 66)

Volgens Tweakers productspecificatie
800MHz, 850MHz, 900MHz, 1800MHz , 1900MHz , 2100MHz , 2600MHz

Frequenties per aanbieder
Frequentie Telecomaanbieder
800 MHz 4G KPN / Vodafone / Tele2
900 MHz 2G / 3G KPN / Vodafone / T-Mobile
1800 MHz 2G / 4G KPN / Vodafone / T-Mobile
2100 MHz 3G KPN / Vodafone / T-Mobile
2600 MHz 4G KPN / Vodafone / T-Mobile / Tele2 / ZUM

[ Voor 26% gewijzigd door HalJst op 19-07-2017 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000

Canis Lupus

Vosbot

Heb de G5 Plus nu ruim 3 weken in gebruik. Bevalt erg goed, alleen is wordt hij soms opeens retetraag, amper responsive.
Krijg dan soms de melding dat 'System UI niet meer reageert'. Gebeurt na 5 dagen up time, maar soms ook al binnen 48h na reboot.

Meer mensen last van? Aan geheugengebruik zie ik niet veel raars...

[ Voor 11% gewijzigd door Canis Lupus op 19-07-2017 15:46 ]

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knielen
  • Laatst online: 22:26
HalJst schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 13:52:
Ik overweeg ook de G5 plus te kopen. Echter een gebrek aan een kompas is een dealbreaker voor mij. De US-variant heeft er wel één. Natuurlijk zit je met de US-variant wel op andere banden. Ikzelf zit op Telfort (KPN).
Over die snelheid kan ik niks zeggen, maar heb er wel erg in dat je dan geen nfc hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HalJst
Knielen schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 20:51:
[...]

Over die snelheid kan ik niks zeggen, maar heb er wel erg in dat je dan geen nfc hebt.
Klopt, heb nu wel NFC op mijn telefoon zitten, maar gebruik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-05 13:27

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

De camera app gebruikt niet (helemaal) dezelfde gallery als de standalone gallery app. Kan dit gewijzigd worden? Zo kan ik kan oa niet editten en delen in de camera galery.

dus een swipe naar links vanuit de camera

[ Voor 18% gewijzigd door Pinin op 20-07-2017 12:46 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkebek
Canis Lupus schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 15:46:
Heb de G5 Plus nu ruim 3 weken in gebruik. Bevalt erg goed, alleen is wordt hij soms opeens retetraag, amper responsive.
Krijg dan soms de melding dat 'System UI niet meer reageert'. Gebeurt na 5 dagen up time, maar soms ook al binnen 48h na reboot.

Meer mensen last van? Aan geheugengebruik zie ik niet veel raars...
Nog nooit iets van gemerkt. Wellicht een app die dit veroorzaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Sinds de laatste update van whatsapp doet het tellertje op de icoon het (meestal) niet meer. Ik gebruik de Nova launcher.
Alle overige meldingen staan uit, dus best wel lastig. Meer mensen last van?

[edit]
Mhh, zet ik wel een geluidje aan werkt het opeens wel.

[ Voor 14% gewijzigd door hjs op 22-07-2017 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-06 15:18
Ik heb een gek issue met mijn G5 Plus. Flitsnav werkt prima totdat ik Android Auto start. Daarna krijgt flitsnav geen snelheid en locatie meer. Na het afsluiten van android auto blijft het niet meer werken totdat ik de telefoon opnieuw opstart. Daarna werkt flitsnav weer gewoon. Flitsmeister heeft hetzelfde gedrag. Ik ga nog eens een andere GPS app testen maar met mijn andere telefoon werkte dit zonder problemen.... De oude was een OPO met lineage os.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SebasFM
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-06 13:31

SebasFM

BOFH

Europees model (info Motorola site)
Moto G Plus - XT1684
Bands (by model)
UMTS/HSPA+ (850, 900, 1900, 2100 MHz)
4G LTE (B1, 3, 5, 7, 8, 19, 20, 28, 38, 40)

Moto G Plus - XT1687
Je mist band 20 (800 MHz) en die is toch vrij cruciaal wat mij betreft voor alle netwerken behalve T-Mobile. Niet alleen vanwege dat de netwerken eerst band 20 hadden geïmplementeerd, maar die relatief lage frequentie zorgt ook voor betere binnenhuis dekking en betere dekking over langere afstanden. Dan is het ook nog de vraag welke banden de telefoon kan combineren voor carrier aggregatie (4G+).

Persoonlijk zou ik niet voor de US versie kiezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16:56
Nadat ik terug ben van vakantie moet ik zeggen dat de camera mij toch wel tegenvalt van dit toestel. De gewone foto's gaan nog wel, al worden ze met minder licht snel slecht. Maar vooral de panorama functie doet er erg lang over (wat een goed resultaat lijkt te beloven) maar het resultaat is alles behalve mooi:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/IXcVSLQKyNliriGg1TgCwVS2/medium.jpg
G5+

Gelukkig had ik met mijn camera (Canon SX40) ook een foto gemaakt en dat ziet er een stuk knapper uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/lYJgU5GzUqANtx21JLRWqyLf/medium.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door LordSinclair op 23-07-2017 10:01 ]

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobcat
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 16:01
Heb je de foto's soms omgewisseld ?
De G5 heeft meer detail en contrast en is scherper volgens mij, de SX40 ziet er wat dichtgesmeerd/wazig uit....

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
Wobcat schreef op zondag 23 juli 2017 @ 11:36:
Heb je de foto's soms omgewisseld ?
De G5 heeft meer detail en contrast en is scherper volgens mij, de SX40 ziet er wat dichtgesmeerd/wazig uit....
Nee je ziet het goed, ik denk dat het dan een kwestie van smaak is. De G5+ is kunstmatig scherp (maar mist daardoor juist wel details ) en heeft meer contrast dan ik zag met het menselijk oog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkebek
Die verscherping van de foto's is inderdaad een groot nadeel van de camera, vooral als er veel zon direct van boven is. Ik hoop dat ze daar nog wat aan kunnen patchen. Toch vind ik het in dit geval nog wel meevallen met hoe slecht de foto is.

Je vergelijkt hier natuurlijk ook een stand-alone camera van een paar honderd euro (weliswaar een paar jaar oud, maar de innovaties gaan ook helemaal niet snel meer) met de camera van een mobieltje van 250 euro ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-06 12:32
Ik gebruik de niet storen functie met alleen de prioriteit instelling. Als deze functie aanstaat erg prettig, want ik wil niet dat voor ieder appje de telefoon gaat trillen. Ik kan echter maar niet verklaren hoe het toch kan dat de functionaliteit soms niet meer werkt. Zorgt volume wijziging bijv. voor het uitgaan van deze functie, of beter gezegd hoe kan ik vast instellen dat ik niet storen 'prioriteit', ongeacht toetsen wil behouden.

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

RudyL schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 08:33:
Ik gebruik de niet storen functie met alleen de prioriteit instelling. Als deze functie aanstaat erg prettig, want ik wil niet dat voor ieder appje de telefoon gaat trillen. Ik kan echter maar niet verklaren hoe het toch kan dat de functionaliteit soms niet meer werkt. Zorgt volume wijziging bijv. voor het uitgaan van deze functie, of beter gezegd hoe kan ik vast instellen dat ik niet storen 'prioriteit', ongeacht toetsen wil behouden.
ik blok via instelling > meldingen de apps waar ik geen meldingen van wil ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-06 12:32
hjs schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 08:50:
[...]

ik blok via instelling > meldingen de apps waar ik geen meldingen van wil ontvangen.
Niet storen op prioriteit ingeschakeld is precies wat ik wil, ik wil alleen niet dat het uitgaat door voor mij onbekende redenen. Alleen als ik het bewust zelf zou uitschakelen dan is het logisch, maar dat doe ik niet.

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheovdS
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-01 02:24
RudyL schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 09:41:
[...]

Niet storen op prioriteit ingeschakeld is precies wat ik wil, ik wil alleen niet dat het uitgaat door voor mij onbekende redenen. Alleen als ik het bewust zelf zou uitschakelen dan is het logisch, maar dat doe ik niet.
Heb je de functie in Moto Assist niet aan staan, dat hij dit wijzigt, als je de telefoon 'op zijn gezicht' op tafel leg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timba-
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-06 22:01
Ik heb nu een maandje deze telefoon en t bevalt op zich prima.

Alleen in het begin bleef het scherm oplichten als ik bijvoorbeeld een whatsappje had gekregen, en nu doet ie dat niet meer.

Ik vond het wel erg handig, ik heb de telefoon altijd op stil (ook geen tril) staan dus nu kan ik nergens meer aan zien of er wat is binnen gekomen.

Weet iemand hoe ik het weer aan de praat kan krijgen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedB
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07-06 12:02
Moto G Plus - XT1687
KPN gebruikt op 4G (lijkt me het meest relevant) band 3, 7 en 20. 20 is hierbij de band die standaard gebruikt wordt, 3 en 7 worden enkel in drukke gebieden ingezet voor het verhogen van capaciteit en bandbreedte. De US-versie ondersteunt band 20 niet en dat betekent dat je meestal wordt teruggeschakeld op 3G (voor zolang dat netwerk nog in de lucht blijft). 3G wordt volledig ondersteund overigens.

Weet je heel erg zeker dat je een kompas wilt? Valt in het niet bij het hebben van fatsoenlijk internet als je het mij vraagt. Navigatie werkt nog steeds prima zonder kompas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheovdS
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-01 02:24
Timba- schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 10:50:

Alleen in het begin bleef het scherm oplichten als ik bijvoorbeeld een whatsappje had gekregen, en nu doet ie dat niet meer.

Ik vond het wel erg handig, ik heb de telefoon altijd op stil (ook geen tril) staan dus nu kan ik nergens meer aan zien of er wat is binnen gekomen.

Dat kun je regelen met de Moto App, en heet Display bij mij (in het engels).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timba-
TheovdS schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 12:07:
[...]

Dat kun je regelen met de Moto App, en heet Display bij mij (in het engels).
Ja dat zou je denken, en daar staat ook dat de meldingen het vrolijk zouden moeten doen.. Maar nee ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymon89
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:38
Timba- schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 14:51:
[...]

Ja dat zou je denken, en daar staat ook dat de meldingen het vrolijk zouden moeten doen.. Maar nee ;(
Vink het eens uit en weer aan. Heb ik ook eens moeten doen bij het verbergen van de menuknoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timba-
hm ja geprobeerd.. geen resultaat. Ik dacht eigenlijk dat het misschien aan een update lag. Sinds de telefoon 1 keer bezig is geweest met een update heb ik dit probleem namelijk. Was in de hoop dat iedereen dit probleempje had en er gewoon een oplossing voor was.

Misschien maar ff een hele reset doen, heb m toch nog niet zo lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruw ER
  • Laatst online: 31-05 09:09
hjs schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 10:21:
Sinds de laatste update van whatsapp doet het tellertje op de icoon het (meestal) niet meer. Ik gebruik de Nova launcher.
Alle overige meldingen staan uit, dus best wel lastig. Meer mensen last van?

[edit]
Mhh, zet ik wel een geluidje aan werkt het opeens wel.
Ik had dit ook. Huawei mate 9, totaal andere telefoon, maar tellertje heeft het 2 dagen niet gedaan in nova launcher. Nu wel weer. Bij jou ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timba-
Inmiddels factory reset gedaan, maar de meldingen werken nog steeds niet :( Kga maar gewoon terug naar de winkel denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Ruw ER schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 18:28:
[...]

Ik had dit ook. Huawei mate 9, totaal andere telefoon, maar tellertje heeft het 2 dagen niet gedaan in nova launcher. Nu wel weer. Bij jou ook?
Yup, sinds ik geluid aan het gezet doet ie het, daarna geluid weer uit en hij bleef het doen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HalJst
DiedB schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 10:59:
[...]

Weet je heel erg zeker dat je een kompas wilt? Valt in het niet bij het hebben van fatsoenlijk internet als je het mij vraagt. Navigatie werkt nog steeds prima zonder kompas.
Ik heb inmiddels de Moto G5 plus, dual sim aangeschaft. Deze bevalt goed qua snelheid, scherm en de kale Androidversie.

In de auto mis ik het kompas niet, echter als ik reis ga zal ik het kompas wel missen in de stedelijke omgeving voor oriëntatie. Ik heb liever een kompas dan NFC, die ik toch niet gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob310

Rob310

kermisfanaat

Timba- schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 10:50:

Bedoel je de Moto-display? Het scherm met de icoontjes van de apps met meldingen wanneer toestel op stand-by staat.
Die heeft bij mij nooit permanent aangestaan wanneer er een melding was. Het scherm licht even op en gaat dan weer uit totdat je het aantikt of oppakt.
Volgens mij is dat ook de manier waarop het moet werken en is het juist een fout bij jou geweest dat de melding 'aan' bleef staan?

De meeste computerproblemen ontstaan tussen de rugleuning van de bureaustoel en het toetsenbord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timba-
Rob310 schreef op zondag 30 juli 2017 @ 20:51:
[...]

Bedoel je de Moto-display? Het scherm met de icoontjes van de apps met meldingen wanneer toestel op stand-by staat.
Die heeft bij mij nooit permanent aangestaan wanneer er een melding was. Het scherm licht even op en gaat dan weer uit totdat je het aantikt of oppakt.
Volgens mij is dat ook de manier waarop het moet werken en is het juist een fout bij jou geweest dat de melding 'aan' bleef staan?
Nouja als ik de omschrijving bij moto display lees, zie ik dat de notificaties zouden moeten blijven flitsen. In het engels is de tekst nog wat duidelijker.

Anders maakt het ook geen sense meer om geen led-notificatie lampje op de telefoon te zetten omdat er moto display op zit. En dit is ook hoe het het bij mij gedaan heeft.

Ben inmiddels naar de winkel (belsimpel) geweest en daar kwamen ze er ook niet uit.. to be continued

[ Voor 5% gewijzigd door Timba- op 31-07-2017 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xacky
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-12-2024
Timba- schreef op maandag 31 juli 2017 @ 11:21:
[...]

Nouja als ik de omschrijving bij moto display lees, zie ik dat de notificaties zouden moeten blijven flitsen. In het engels is de tekst nog wat duidelijker.

Anders maakt het ook geen sense meer om geen led-notificatie lampje op de telefoon te zetten omdat er moto display op zit. En dit is ook hoe het het bij mij gedaan heeft.

Ben inmiddels naar de winkel (belsimpel) geweest en daar kwamen ze er ook niet uit.. to be continued
Ik zit inmiddels op de Lineage rom maar ik had daarvoor een soort gelijk probleem als jij. En volgens mij kwam dat vanwege een instelling onder meldingen en niet een instelling onder moto display. Niet echt logisch maar wellicht een poging waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online
Sinds gisteren ook in bezig van de Moto G5 plus, de eerste indrukken zijn heel erg positief.
Alleen het scherm natuurlijk, AMOLED gaat nog altijd boven LCD. Maar voor 250 euro moet je ergens op inleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Hebben jullie ook last van dat in Chrome de @NAAM niet meer goed werkt? Nieuwste officiële versies van alles. Als ik de @ intype, krijg ik niet alle namen te zien. Ik moet dus handmatig [~NAAM]
intypen. Erg vervelend en niet zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000

Canis Lupus

Vosbot

Op mijn Sony Z3C vond ik het fijn om wat extra Bass Boost aan mijn Sennheise BT headphones (MM 400) te geven. Op de G5 Plus lijken de equalizer instellingen alleen voor bedrade headphones te gelden?

Iemand een idee of ik hiervoor een extra 3rd party equalizer app installeren? Zo ja, tips?

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
@T.Kreeftmeijer nee het werkt prima hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Blaze
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 02-06 23:00
Zat te twijfelen tussen de P2 en G5 plus. Ik heb gelezen dat de P2 vele problemen heeft dus besloot ik voor de G5 plus te gaan. Toevallig was er vorig weekend nog een 10% korting actie voor Motorola bij de Mediamarkt. Heb de G5 plus uitendelijk voor 239 euro gehaald. Had hiervoor een galaxy S4 voor 3 jaar lang en ik moet zeggen dat apart van het scherm de G5 plus in alle opzichten beter is. Ben nog steeds verbaasd wat je tegenwoordig voor relatief weinig geld zo'n goede telefoon kan halen. Hoop dat deze trend van telefoons die 90% van de dingen doen die je wilt voor een lage prijs, blijven bestaan en beter worden in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riessie85
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 27-05 08:10
Hier ook een erg tevreden gebruiker. Ik loop alleen tegen 1 ding aan waar ik niet uit kom. Hebben jullie toevallig last dat als het scherm uit is de wifi ook uitschakelt of op een soort van slaapstand wordt gezet?

Bij wifi configureren staat 'wifi behouden in slaapstand' op 'altijd'. Heb dit ook al eens op 'nooit' gezet en weer terug en de instellingen gereset. Verder heb ik een aantal apps uit de accuoptimalisatie gehaald, maar tot nu toe geen resultaat. Kan hier ook geen wifi instelling ofzo in vinden.

Ik gebruik het in combinatie met Domoticz zodat er een virtuele schakelaar op iemand thuis wordt gezet. maar nu ben ik telkens als het scherm van de telefoon uit is niet meer thuis :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Riessie85 schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 22:52:
Hier ook een erg tevreden gebruiker. Ik loop alleen tegen 1 ding aan waar ik niet uit kom. Hebben jullie toevallig last dat als het scherm uit is de wifi ook uitschakelt of op een soort van slaapstand wordt gezet?

Bij wifi configureren staat 'wifi behouden in slaapstand' op 'altijd'. Heb dit ook al eens op 'nooit' gezet en weer terug en de instellingen gereset. Verder heb ik een aantal apps uit de accuoptimalisatie gehaald, maar tot nu toe geen resultaat. Kan hier ook geen wifi instelling ofzo in vinden.

Ik gebruik het in combinatie met Domoticz zodat er een virtuele schakelaar op iemand thuis wordt gezet. maar nu ben ik telkens als het scherm van de telefoon uit is niet meer thuis :P
Instellingen > wifi > radar rechtsboven > wifi behouden in slaapstand > altijd.
Iets anders weet ik ook niet.
Of is de leasetijd van je wifi heel kort?

[ Voor 5% gewijzigd door hjs op 01-08-2017 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir2002
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-01 16:18
even een vraagje over de zichtbare contacten... in de contacten app zijn alleen mijn gmail gesynchroniseerde contacten zichtbaar. Bij de instellingen van deze contacten heb ik de contacten van de andere accounts uitgezet.
Echter wanneer ik op het "bellen" appje druk en in het derde tabblad (2 poppetjes) kijk, staan hier alle contacten dus ook de niet zichtbare.... waar kan ik in de bellen app contacten van bepaalde accounts op onzichtbaar zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aventura
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21-04 22:41
Weet iemand ook een gemakkelijke manier van een screenshot maken? Dus niet met de volume en Aan-uitknop ingedrukt houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
Aventura schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 15:30:
Weet iemand ook een gemakkelijke manier van een screenshot maken? Dus niet met de volume en Aan-uitknop ingedrukt houden?
Hoeveel makkelijker wil je het hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Aventura schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 15:30:
Door lang de thuisknop ingedrukt te houden, dan krijg je dat google scherm. Dan op delen drukken en ta da: een schermafbeelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakzLM
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06-06 21:59
Wie van jullie gaat er eventueel ook upgraden naar de 5gs plus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

FreakzLM schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 16:38:
Wie van jullie gaat er eventueel ook upgraden naar de 5gs plus?
Waarom zou je?
Zelfde chipset toch en alleen een fractie groter en een betere camera?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Hebben jullie hier ook last van?
Afbeeldingslocatie: https://familiekreeftmeijer.nl/share.cgi/image.png?ssid=0ZZ75Qx&fid=0ZZ75Qx&open=normal&ep=
@Crisp Is dat een bug of ligt het aan mijn telefoon?
Oja, gewoon Chrome op Android 7.0 en liggend gaat alles goed. Ook andere pagina's als https://gathering.tweakers.net/forum/list_activetopics gaat gewoon goed.

[ Voor 64% gewijzigd door T.Kreeftmeijer op 03-08-2017 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

@T.Kreeftmeijer: soms kan een titel niet wrappen, zoals net::ERR_CERT_AUTHORITY_INVALID - dan krijg je dat soort situaties..

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 27-05 20:16
hjs schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 17:02:
[...]

Waarom zou je?
Zelfde chipset toch en alleen een fractie groter en een betere camera?
Betere camera valt nog maar te bezien.. Het zijn 2x 16MP modules en voor zover ik weet kunnen dat geen dual-pixel autofocus sensoren zijn. Kans is dus zeer aanwezig dat onder andere de autofocus snelheid en lowlight prestaties minder gaan zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterFdeVries
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-05 19:13
Sinds deze week ook een blije gebruiker van dit toestel. Direct geroot om dingen als een adblocker te kunnen installeren.
Ook een aantal app 'bevroren' met Titanium Backup. Ook een aantal apps van google.
Daarnaast ook van een aantal apps de rechten beperkt.
Ik heb het idee dat de batterij nu sneller leeg gaat, zou dat kunnen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05:53
Heb een G5 Plus, maar nu problemen met stotterende audio. Ikzelf hoor de ander prima maar de andere partij kan mij dan zeer slecht verstaan.
Na googlen wordt op het Lenovo forum gesuggereerd om bij cellular settings de slider uit te zetten om LTE te gebruiken voor voice calls. Bij mij heet dat menu echter mobile Network settings en daar heb je die optie niet. Kan wel preferred naar 3g zetten maar dat geldt dan ook voor data (wat ik natuurlijk niet wil). Om te testen toch geprobeerd maar het lostte niets op.
Iemand nog andere suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

crisp schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 23:50:
@T.Kreeftmeijer: soms kan een titel niet wrappen, zoals net::ERR_CERT_AUTHORITY_INVALID - dan krijg je dat soort situaties..
Mmmm, gek. Ik zie niet hoe een slecht SSL systeem voor slechte opmaak kan zorgen.... Kan je me dat uitleggen? En wat is eraan te doen? Verklaart dit ook dit probleem?
T.Kreeftmeijer schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 07:45:
Hebben jullie ook last van dat in Chrome de @NAAM niet meer goed werkt? Nieuwste officiële versies van alles. Als ik de @ intype, krijg ik niet alle namen te zien. Ik moet dus handmatig [~NAAM]
intypen. Erg vervelend en niet zoals het hoort.
???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-12-2023
Na jarenlang een Nexus 5 te hebben gehad ben ik sinds een week een tevreden eigenaar van een Moto G5 plus. Accu gaat lekker lang mee, het toestel is vlot in de bediening, goede camera, snelle en accurate vingerafdrukscanner, etc.

Jammer is dat er (nog) geen Android 7.1.2 opzit, maar misschien slaat Lenovo deze update over omdat ze wellicht al werken aan Android O voor de Moto G5 plus..?

Trouwens: ik vind de one-button implementatie met de vingerardrukscanner op zich superhandig. Vegen naar rechts voor het taakbeheer gaat eigenlijk altijd goed. Maar ik krijg het maar niet voor elkaar om consequent een 'terug' actie uit te voeren wanneer ik naar links veeg. Soms ga ik daadwerkelijk terug, soms kom ik terecht op het thuisscherm en moet ik de app weer openen waar ik vandaan kwam. Vrij irritant. Heeft iemand daar een tip voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:42
Davith78 schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 10:17:
[...]

Trouwens: ik vind de one-button implementatie met de vingerardrukscanner op zich superhandig. Vegen naar rechts voor het taakbeheer gaat eigenlijk altijd goed. Maar ik krijg het maar niet voor elkaar om consequent een 'terug' actie uit te voeren wanneer ik naar links veeg. Soms ga ik daadwerkelijk terug, soms kom ik terecht op het thuisscherm en moet ik de app weer openen waar ik vandaan kwam. Vrij irritant. Heeft iemand daar een tip voor?
Misschien een kwestie van wennen om de juiste beweging te maken. Let op het maken van contact tijdens het vegen.
2x naar rechts vegen en je zit weer in de app waar je vandaan kwam. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hexxagon
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-05 20:20
Heb nu ook een G5 Plus, ben er super blij mee; alles werkt goed en snel, inclusief die one-finger navigation :P

Echter wel 1 probleem. Die navigatie bar (onder aan je scherm, met 3 icoontjes + language change) gaat telkens aan tijdens het typen in een applicatie. Ik gebruik niet de standaard keyboard, maar een smart keyboard pro (btw, had online gelezen dat men met een andere keyboard, zoals swiftkey, dezelfde problemen ervaren)...

Heeft iemand anders ook dit probleem? Zo'n nav bar is nutteloos omdat je die vingerprint ding hebt en daarnaast maakt het je scherm kleiner.

Online las ik dat Lenovo dit in een update had verholpen, maar bij mij niet (laatste versie geinstalleerd).

Ik kan trouwens ook niet alleen die smart keyboard pro aanzetten, OS moet per se 1 andere keyboard aan hebben... :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
guapper schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 14:49:
[...]

Misschien een kwestie van wennen om de juiste beweging te maken. Let op het maken van contact tijdens het vegen.
2x naar rechts vegen en je zit weer in de app waar je vandaan kwam. ;)
Thnx, misschien is het idd kwestie van wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
Hexxagon schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 17:05:

Heeft iemand anders ook dit probleem? Zo'n nav bar is nutteloos omdat je die vingerprint ding hebt en daarnaast maakt het je scherm kleiner.

Online las ik dat Lenovo dit in een update had verholpen, maar bij mij niet (laatste versie geinstalleerd).
Ik heb het ook met Swiftkey, was me nog niet opgevallen eerlijk gezegd. Maar dat is idd wel irritant..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05:53
welke 5 ghz kanalen ondersteunt de moto g5 plus? Ik krijg geen verbinding op de router die kanaal 153 gekozen heeft. Iemand een suggestie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hexxagon
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-05 20:20
Davith78 schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 19:10:
[...]

Ik heb het ook met Swiftkey, was me nog niet opgevallen eerlijk gezegd. Maar dat is idd wel irritant..
Het is nu weg bij mij. Je moet bij language & input die spell checker aanvinken en de rest van de keyboards behalve swiftkey uitzetten. Nu heb ik alleen nog maar die keyboard.

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
Hexxagon schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 09:16:
[...]

Het is nu weg bij mij. Je moet bij language & input die spell checker aanvinken en de rest van de keyboards behalve swiftkey uitzetten. Nu heb ik alleen nog maar die keyboard.

Groeten
Geprobeerd, en inderdaad! Navigatiebar is weg. Thnx voor de tip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
Ik wil deze telefoon kopen voor de schoon moeder. Nu zie ik de Dual Sim versie voor 20 euro minder. Ik kan voor zover ik kan vinden geen verschillen zien tussen beide modellen dus is het eigenlijk een no-brainer voor de dual sim te gaan?

Las dat de Dual oorspronkelijk enkel in FR uit zou komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-06 09:59
G5 plus voor vriendin gehaald, maar lijkt probleem te hebben met wegvallende wifi verbinding zonder reden. Zie veel topics op internet erover, maar nog geen fix behalve wat "probeer dit/dat" :( Overzetten van provider gaat ook met veel moeite, dus geen 4G om op terug te vallen als het gebeurt, erg irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Zebby schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 10:00:
G5 plus voor vriendin gehaald, maar lijkt probleem te hebben met wegvallende wifi verbinding zonder reden.
Misschien wat spelen met wifi instellingen op je router/modem ?
Gaat hier probleemloos op 5ghz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob310

Rob310

kermisfanaat

Hexxagon schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 09:16:
[...]

Groeten
In Gboard staat deze optie niet?
Of kijk ik niet goed? Want ook hierbij de nav-bar aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob310

Rob310

kermisfanaat

Davith78 schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 10:17:
Na jarenlang een Nexus 5 te hebben gehad ben ik sinds een week een tevreden eigenaar van een Moto G5 plus. Accu gaat lekker lang mee, het toestel is vlot in de bediening, goede camera, snelle en accurate vingerafdrukscanner, etc.

Jammer is dat er (nog) geen Android 7.1.2 opzit, maar misschien slaat Lenovo deze update over omdat ze wellicht al werken aan Android O voor de Moto G5 plus..?

Mijn tip is dat je je vinger eerst op de bezel, náást fingerprintscanner moet zetten en dan pas de 'swipe' moet maken waarbij je je vinger niet los laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krasloos
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-10-2024
Ik zie dat sommig mensen de gewone G5 (Plus) halen , waarom niet de G5S (Plus)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Krasloos schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 13:35:
Ik zie dat sommig mensen de gewone G5 (Plus) halen , waarom niet de G5S (Plus)?
Prijs en formaat lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tobias Matthias
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 10-04 19:36
3raser schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 14:03:

Dit is mijn eerste dual-sim toestel en vroeg me een beetje af hoe dat werkt. Kun je per sim andere contactpersonen instellen als ik hem bijvoorbeeld privé en zakelijk wil gebruiken? En kan ik een bepaalde simkaart op vaste tijden uitschakelen (bijvoorbeeld buiten kantoor uren)?
ik zie in Android 7 dat de sim selector die ik eerst als app had nu is geïntegreerd. Maar is niet heel nauwkeurig in te stellen zoals jij hierboven wenst.

[ Voor 26% gewijzigd door Tobias Matthias op 19-08-2017 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
hjs schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 14:11:
[...]

Prijs en formaat lijkt me.
En de verkrijgbaarheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkebek
En gebrek aan reviews. Ik ben vooral benieuwd of die dubbele camera beter is dan de enkele van de G5 Plus.
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
Levertijd, shops en prijzen: [Motorola Moto G5 Plus] Levertijd & Prijzen
Accessoires: [Motorola Moto G5 Plus] Het grote Accessoires topic