Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheovdS
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-01 02:24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Benieuwd of en wanneer we "Oreo" kunnen verwachten op de G5(p).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterFdeVries
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-05 19:13
Hebben jullie ook gemerkt dat in de batterijstatistieken de dagen voor de introductie van Android Os 'Android besturingssysteem' veel meer batterij verbruikte dan sinds gisteren?
Ik heb het bij andere telefoons ook al eens gemerkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarjoleinM
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 28-02 13:29
Heeft er iemand al ervaring met het vervangen van het scherm? Mijne is vandaag kapot gevallen... :( Ik heb een G5plus uit de VS (daar woonde ik tot voor kort). Nu zijn er verschillende vervangende schermen te krijgen op amazon en aliexpress, maar ik weet niet welke ik moet kiezen. Heeft iemand al goede ervaringen met een?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• benedictuz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-03 11:20
hjs schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 15:32:
Benieuwd of en wanneer we "Oreo" kunnen verwachten op de G5(p).
lijkt er wel op

https://motog5.net/motorola-android-8-0-oreo-update/

• Hadimassa
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 12-07-2023
Hallo, hier een zeer tevreden bezitter van de G5 plus. Ik ben nu de phone aan het ontdekken en mis iets dat ik op mijn vorige (Oneplus 0) wel had. In de notificatiebalk wordt het accupercentage weergegeven door een batterijtje. Is er hier iemand die een manier weet om dit te veranderen door een getal met %?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07-06 15:03

Canis Lupus

Vosbot

Hadimassa schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 10:49:
Hallo, hier een zeer tevreden bezitter van de G5 plus. Ik ben nu de phone aan het ontdekken en mis iets dat ik op mijn vorige (Oneplus 0) wel had. In de notificatiebalk wordt het accupercentage weergegeven door een batterijtje. Is er hier iemand die een manier weet om dit te veranderen door een getal met %?
Even Googlen doet wonderen :X ;)

Via de UI Tuner onder Developer Settings dus.

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

• Hadimassa
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 12-07-2023
Dank voor de reactie maar de acties in het filmpje zijn op mijn toestel niet mogelijk.

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-05 13:27

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Ofschoon het leuk lijkt, heb ik nog nooit (op mijn tablet met android 3 aka honeycomb) een verbetering gemerkt, trager en issues des te meer.
Van mij mag hij op 7 blijven met safety patches.

www.casarodriguillo.com

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17:34
Hadimassa schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 15:59:
Dank voor de reactie maar de acties in het filmpje zijn op mijn toestel niet mogelijk.
Ga naar instellingen > telefoon info > android versie > klik iets van 7 keer op de Android versie.

Volg dan het filmpje nogmaals.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakzLM
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06-06 21:59
Ik heb sinds vandaag de nieuwe 5Gs plus in bezit. Eerste indrukken zijn goed. De camera is een stuk beter en het scherm is iets groter. De kleuren van de 5Gs zijn wat warmer dan die van de moto 5g.

Als iemand een foto vergelijking wilt of andere vragen heeft. Stel ze maar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.van.M
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:23
FreakzLM schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 00:57:
Ik heb sinds vandaag de nieuwe 5Gs plus in bezit. Eerste indrukken zijn goed. De camera is een stuk beter en het scherm is iets groter. De kleuren van de 5Gs zijn wat warmer dan die van de moto 5g.

Ik ben zeker benieuwd naar een vergelijk van de camera. Ik dacht trouwens dat de telefoon pas later dit jaar uit zou komen. Uit het buitenland gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakzLM
R.van.M schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 08:59:
[...]

Ik ben zeker benieuwd naar een vergelijk van de camera. Ik dacht trouwens dat de telefoon pas later dit jaar uit zou komen. Uit het buitenland gehaald?
Ja ik ik vond de telefoon via Belsimpel en kon hem daar gewoon bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakzLM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amennis
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-09-2017
FreakzLM schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 00:57:

Ik ben ook zeker benieuwd naar een vergelijking van de camera bij daglicht en bij minder licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blitzkrieg
  • Laatst online: 08-06 20:28

blitzkrieg

Whoop Whoop!

Ik heb nu al 3 keer gehad dat de mijn G5 Plus vastloopt en afsluit tijdens het hardlopen. Opstarten lukt dan ook niet meer, komt niet verder dan het "bootscreen" of hij loopt weer vast bij het ontgrendelen van de sim. Dag aan de lading laten liggen lost dit probleem op. Ik heb het idee dat het door de Strava app komt, aangezien Strava en Spotify de enige echt actieve apps zijn op dat moment. En omdat het 2x gebeurt is op exact dezelfde plek op een looprondje..

Meer mensen met zulke problemen?

Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravebart
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:13
Ofwel 75 euro duurder dan de G5 Plus. Zat eigenlijk wel op de G5S Plus te wachten, maar 75 euro vind ik het toch niet waard denk ik, als eigenlijk alleen de camera wat beter is :N

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob310
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:31

Rob310

kermisfanaat

Sinds deze week werkt het dock van mijn Nova Launcher niet meer lekker wanneer ik het toestel overdwars (landscape) houd.
Wanneer ik van de ene regel naar de andere schuif, 'schiet ie door' of verspringt zelfs naar een lege balk.
Verticaal is er niets aan de hand en het is pas sinds kort.

Iemand een idee?

[ Voor 0% gewijzigd door Rob310 op 30-08-2017 20:42 . Reden: typo ]

De meeste computerproblemen ontstaan tussen de rugleuning van de bureaustoel en het toetsenbord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Dock en landscape mhhh, die twee gaan niet samen op mn foon.
Of komt dat omdat ik via die moto settings de veeg bewegingen gebruik?

[ Voor 37% gewijzigd door hjs op 30-08-2017 21:15 ]

• renskerenske
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07-05 19:46
Ik ben ook benieuwd naar een vergelijking tussen Moto G5 Plus en de G5S Plus, en dan vooral de camera. Is die echt zo veel beter? :)

• renskerenske
  • Laatst online: 07-05 19:46
En hoe is de accuduur van de 5S Plus vergeleken met die van de gewone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unveiled
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-02 18:28
Hey allemaal! Volgende week ga ik naar de VS en ik heb de Europese G5 Plus. Uiteraard wil ik gebruik maken van de tweede SIM tray om daar te internetten.

Nu heb ik dus de Europese G5 Plus en die ondersteunt praktisch geen 4G-banden van de VS. Heeft toevallig iemand nog een tip voor de beste provider / netwerken om te kiezen daar? Ikzelf kwam uit op AT&T, maar wilde het toch dubbelchecken.

Voor wat het uitmaakt, ik verblijf in Las Vegas en Los Angeles, dekking zou dus prima moeten zijn. Ik zat zelf aan een prepaid SIM te denken met ong. 4GB en heb er zo'n $40 voor over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20:14
Unveiled schreef op maandag 4 september 2017 @ 21:10:
Nu heb ik dus de Europese G5 Plus en die ondersteunt praktisch geen 4G-banden van de VS. Heeft toevallig iemand nog een tip voor de beste provider / netwerken om te kiezen daar? Ikzelf kwam uit op AT&T, maar wilde het toch dubbelchecken.
Dit lijkt mij een topic met heel veel informatie die je kan gebruiken:
[Ervaringen] Mobiel internet in het buitenland=

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unveiled
  • Laatst online: 05-02 18:28
LordSinclair schreef op maandag 4 september 2017 @ 21:19:
[...]

Dit lijkt mij een topic met heel veel informatie die je kan gebruiken:
[Ervaringen] Mobiel internet in het buitenland=
Oops, thanks zoveel zit ik niet op het forum om alle topics te weten :D
En ik dacht, wellicht dat een mede-gebruiker ergens goede ervaringen mee heeft, gelet op de diversiteit aan ondersteuningen van frequentiebanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ben me inmiddels ook aan het orienteren op een opvolger voor m'n Moto G 2014. Verschil tussen de G5, G5S en de plus varianten is zowel qua prijs als qua specs best fors. Nog wel even flink pijnzen welke het wordt. GPS is wel een dingetje, zou wel echt een pre zijn als dat erop zat.

Maar heel veel goede alternatieven zijn er niet voor tot ongeveer 250 euro m.i..
Of het moet de GM6 zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door MikeyMan op 09-09-2017 16:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
MikeyMan schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 15:45:
GPS is wel een dingetje, zou wel echt een pre zijn als dat erop zat.
:D

GPS zit op allebei hoor! Ik denk dat je de kompas bedoeld O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrtnvnl
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-04 19:06
Mijn G5 plus meldt net dat er een update beschikbaar is.
  • Huidige versie NPNS25.137-33-5 (Android 7.0 beveiligingspatch 1 mei 2017
  • Nieuwe versie NPNS25.137-33-11 (security update 1 augustus 2017)
  • Release notes (niet zo informatief).
Ik ga hem maar eens installeren. Op internet vind ik geen berichten van mensen die er spijt van hebben.

Edit: update probleemloos geïnstalleerd.

[ Voor 4% gewijzigd door mrtnvnl op 14-09-2017 21:15 . Reden: Update geslaagd! ]

Martin

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 27-05 20:16

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• henkebek
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-02 10:36
Dat de G4 serie er niet tussen staat beloofd ook al vast dat de support voor de G5 vanuit Lenovo vermoedelijk niet te lang zal duren.

Ook al bekend of de G5 serie Project Treble gaat supporten?

• mrtnvnl
De G4 krijgt geen Android 8. Daaruit kun je afleiden dat het erg waarschijnlijk is dat de G5 plus na Android 8 geen updates meer krijgt want het zijn telefoons uit dezelfde prijscategorie.
henkebek schreef op donderdag 14 september 2017 @ 23:23:
[...]
Ook al bekend of de G5 serie Project Treble gaat supporten?
Geen idee. Maar als Android 8 is geïnstalleerd, kun je het zelf controleren:

Op XDA staat hoe je in een Android 8 omgeving kunt controleren of Treble ondersteund wordt.

Martin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieter van Ras
  • Laatst online: 20-11-2024
mrtnvnl schreef op donderdag 14 september 2017 @ 23:37:
De G4 krijgt geen Android 8. Daaruit kun je afleiden dat het erg waarschijnlijk is dat de G5 plus na Android 8 geen updates meer krijgt want het zijn telefoons uit dezelfde prijscategorie.
Mwah, misschien heeft dat ook te maken met de populariteit van toestellen?
Ik kan geen cijfers vinden, maar ik heb wel het idee dat de G5 en G5 Plus wat populairder zijn dan de G4 en G4 Plus. Om even de GoT topics te bekijken:

Moto G4: 303 reacties
Moto G4 Plus: 427 reacties

Moto G5: 187 reacties
Moto G4 Plus: 429 reacties

En dat terwijl de G4 en G4 Plus een jaar eerder zijn uitgebracht. Het zegt natuurlijk niet alles, maar wellicht dat deze ook beter verkopen (zowel hier als in andere landen).

Opzich zou het logisch zijn dat fabrikanten de meest populaire toestellen prioriteit geven bij het updaten, en de minder succesvolle versies 'te veel moeite' vinden. En mochten ze dat Treble in Android 8 fatsoenlijk implementeren helpt natuurlijk ook al :)

Sowieso moet je je niet blind staren op die nieuwste Android versie, het is niet dat alle updates zo spectaculair zijn dat je echt niet zonder kan. Handig? Ja, maar noodzakelijk niet.
Zolang de security updates gewoon blijven komen is er in principe niets aan de hand. Je kan bv ook zonder problemen Windows 7 nog gebruiken (beveiligingsupdates tot 2020). Dat OS is 8 jaar geleden uitgebracht en de verschillen tussen 7 en 10 zijn voor de gewone consument niet zo wereldschokkend.
Nu gaan de veranderingen in Android natuurlijk wat sneller, maar zolang Android 6 bv nog gewoon security updates krijgt kan je dat prima blijven gebruiken. Voorwaarde is natuurlijk wel dat die updates ook echt uitgebracht worden door de fabrikant. Wat dat betreft vind ik de beveiligingsupdate van 1 augustus die ik vandaag (15 september..) ontvangen heb wel wat teleurstellend. Ik zal maar positief blijven en ervan uitgaan dat ze hun tijd in Android 8 aan het steken zijn :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

We hebben nu toch vrij kort na elkaar twee updates gehad? Week of zes geleden was de datum nog januari vwb security.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 26-04 13:57

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Ik zou toch maar even wachten met de security update. Gisteravond deze update doorgevoerd en nu valt de telefoon om het uur uit.

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnvnl
kKaltUu schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 09:51:
Ik zou toch maar even wachten met de security update. Gisteravond deze update doorgevoerd en nu valt de telefoon om het uur uit.
Bij mij werkt alles prima. Geen enkel probleem. Ik gebruik Nova Launcher.

Jij hebt wel problemen. Dan is het misschien handig iets meer over je telefoon gebruik en instellingen te vermelden, dat kan anderen helpen het probleem te voorkomen en jou om het op te lossen (misschien heeft iemand een tip).

Ook hier op XDA worden geen problemen gemeld.

Martin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

mrtnvnl schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 11:09:
[...]

Bij mij werkt alles prima. Geen enkel probleem. Ik gebruik Nova.
Hier ook 2x probleemloos met Nova.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:36
De update ook zonder verdere problemen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnvnl
Pieter van Ras schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 09:28:
[...]

Mwah, misschien heeft dat ook te maken met de populariteit van toestellen?
Neuj, dacht het niet. Telefoonfabrikanten zijn commerciële bedrijven, geen liefdadigheid.

Het enige dat telt is de winstmarge.

In de ontwikkel- en fabricageprijs van een mid-range toestel zitten twee main Android versies (waar hij mee wordt verkocht en de tweede als update). High end toestellen meer dan twee (zijn ook steviger gebouwd en gaan dan gemiddeld statistisch fysiek langer mee, wordt op zijn minst gehoopt).

Als het geld (de voorgecalculeerde winstmarge) op is gaan ze heus niet 'omdat het toestel zo populair is' op hun eigen kosten nog een Android main versie aanpassen aan het toestel, dat zou allemaal verlies zijn (of misschien marketing kosten, maar daar zit die afdeling niet op te wachten waarschijnlijk).

Niet alleen de kosten van zo een derde update, maar ook de kosten als gevolg van klanten die geen 3 jaar, maar 5 jaar met hun mid-range toestel blijven rondlopen in plaats van een nieuwe te kopen, komen ten laste van de winst. Dalende omzet, dalende winst = niet goed voor een commercieel bedrijf.

Dus geen liefdadigheid.

Kan wel iets anders worden als de kosten van het bouwen en verspreiden van een update sterk, heel sterk dalen. Vandaar de initiatieven van Google op dat gebied.

Martin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 26-04 13:57

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

mrtnvnl schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 11:09:
[...]

Bij mij werkt alles prima. Geen enkel probleem. Ik gebruik Nova Launcher.

Jij hebt wel problemen. Dan is het misschien handig iets meer over je telefoon gebruik en instellingen te vermelden, dat kan anderen helpen het probleem te voorkomen en jou om het op te lossen (misschien heeft iemand een tip).

Ook hier op XDA worden geen problemen gemeld.
Idd ik heb even gepraat met motorola maar die zien ook niet meer meldingen hiervan. Dus waarschijnlijk is het bij mij toevallig na de update voorgekomen. Toestel voor reparatie opgestuurd, dus ik mag een paar weekjes wachten tot ik m'n 5+ weer kan gebruiken.

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Laatst online: 07-06 15:03

Canis Lupus

Vosbot

Weet iemand of met de laatste security update ook het BlueBorne lek is gedicht?

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Canis Lupus schreef op maandag 18 september 2017 @ 10:08:
Weet iemand of met de laatste security update ook het BlueBorne lek is gedicht?
Net even geprobeerd, en nee, het lek zit er nog steeds in. (Ik heb bluetooth overigens niet ingeschakeld, dus voor mij geen probleem.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Therapy777
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-06 12:18

Therapy777

Metal!

Aangezien mijn Oneplus X het niet zo leuk vind om samen met mij de zee in te duiken in Spanje, moest ik kiezen voor een snelle vervanger. Na lang wikken en wegen besloten voor deze Moto te gaan. Vond het een moeilijke keuze want ik was nog zeer tevreden met m'n X toen hij nog werkte. Dacht dat ik een kleine stap achteruit zou doen met deze zeker qua processor maar volgens mij valt dat reuze mee. Alleen mis ik het fijne OLED scherm wel een beetje.

Tot nu toe erg tevreden. Hij is een slagje groter, maar niet té. Niet de mooiste qua uiterlijk maar wel de beste papieren in zijn prijsklasse naar mijn idee. Lekker kaal qua bloatware ook. Ik ben alleen niet zo enthousiast over de vervanger van de notificatie led (iets op het display).

Qua geheugen ook flink vooruit gegaan van 16 naar 32 gig. Toch maar m'n 32 gig SD kaart vervangen voor 128 voor al die foto's, video's en Spotify downloads. Ik kwam er alleen achter dat ik geen apps kon verplaatsen naar SD... Moet blijkbaar adaptive memory toepassen. Dat maar gedaan, ik hoop dat het m'n interne geheugen beter vrij houdt dan mijn X deed (niet adaptive gedaan maar na elke update gooide hij m'n apps terug naar intern geheugen waardoor ik vaak last had van te weinig memory)

Echter kan ik nu dus niet meer zomaar bestanden meer via m'n pc op de kaart zetten? Da's dan wel weer jammer. Of zijn daar andere mogelijkheden voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Laatst online: 19:26
Therapy777 schreef op maandag 18 september 2017 @ 14:48:
Echter kan ik nu dus niet meer zomaar bestanden meer via m'n pc op de kaart zetten? Da's dan wel weer jammer. Of zijn daar andere mogelijkheden voor?
'Gewoon' met een kabeltje aansluiten op de computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knielen
  • Laatst online: 19:38
Therapy777 schreef op maandag 18 september 2017 @ 14:48:

Je hebt nu 1 groot geheugen gecreerd waar alles op staat, dus je kan inderdaad niet meer apart bestanden op je sd zetten, let ook op dat je sd kaart niet zomaar uit je toestel haalt, vindt je telefoon niet leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieter van Ras
mrtnvnl schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 19:39:
[...]

Neuj, dacht het niet. Telefoonfabrikanten zijn commerciële bedrijven, geen liefdadigheid.

Het enige dat telt is de winstmarge.

In de ontwikkel- en fabricageprijs van een mid-range toestel zitten twee main Android versies (waar hij mee wordt verkocht en de tweede als update). High end toestellen meer dan twee (zijn ook steviger gebouwd en gaan dan gemiddeld statistisch fysiek langer mee, wordt op zijn minst gehoopt).

Als het geld (de voorgecalculeerde winstmarge) op is gaan ze heus niet 'omdat het toestel zo populair is' op hun eigen kosten nog een Android main versie aanpassen aan het toestel, dat zou allemaal verlies zijn (of misschien marketing kosten, maar daar zit die afdeling niet op te wachten waarschijnlijk).

Niet alleen de kosten van zo een derde update, maar ook de kosten als gevolg van klanten die geen 3 jaar, maar 5 jaar met hun mid-range toestel blijven rondlopen in plaats van een nieuwe te kopen, komen ten laste van de winst. Dalende omzet, dalende winst = niet goed voor een commercieel bedrijf.

Dus geen liefdadigheid.

Kan wel iets anders worden als de kosten van het bouwen en verspreiden van een update sterk, heel sterk dalen. Vandaar de initiatieven van Google op dat gebied.
Hmm, het is natuurlijk ook een stukje klantenbinding. Ik denk niet dat iedereen zn telefoon zomaar weg gaat gooien als hij een Android versie achterloopt. Zolang de telefoon fysiek nog goed is, batterij nog meekan en de software soepel loopt vinden mensen het wel prima. Ik denk niet dat Android 7/8/9/10 daar het verschil gaat maken zolang er geen echte killer-features bijkomen.
De gemiddelde levensduur van een telefoon neemt aardig toe richting de 3/4 jaar en ik denk niet dat een fabrikant dat met een gebrek aan updates kunstmatig terug gaat schroeven naar de 2 jaar.

Lenovo/Motorola zit met deze telefoons in een prijsklasse waar redelijk wat concurrentie is, en steeds meer concurrentie bij komt vanuit Chinese merken die zich op Europa gaan richten. Als ze willen dat hun klanten de volgende keer weer een Motorola kopen zullen ze daar toch hun best voor moeten doen. En een 'extra' update voor een goed verkopend toestel kan dan toch de moeite waard zijn.

Het is niet alleen een 'Tweaker dingetje', er komt ook in de 'mainstream media' steeds meer aandacht voor. oa door de consumentenbond die zich erop richt (en rechtszaken aanspant)

https://www.consumentenbond.nl/acties/updaten
https://www.consumentenbo...er-met-veiligheidsupdates
https://nos.nl/artikel/21...or-ontbreken-updates.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Let wel, die artikelen gaan specifiek over beveiligingsupdates. Dat is iets anders dan een android upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Therapy777
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-06 12:18

Therapy777

Metal!

Knielen schreef op maandag 18 september 2017 @ 18:52:
[...]

Je hebt nu 1 groot geheugen gecreerd waar alles op staat, dus je kan inderdaad niet meer apart bestanden op je sd zetten, let ook op dat je sd kaart niet zomaar uit je toestel haalt, vindt je telefoon niet leuk.
Goede tip dankjewel :)

• pporrio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:26
Ik heb de Moto G5 Plus sinds maandag in mijn bezit. Gelijk een transparante siliconen backcover en PanzerGlass screen protector erbij gekocht. Dan kan hij in ieder geval tegen een stootje :)

Nu ik het toestel een paar dagen in gebruik heb, kan ik niet anders concluderen dan dat ik 'm super vind! Hij is snel, heeft een fijne schermgrootte, de vingerafdrukscanner is lekker snel en de 1-knopsnavigatie werkt ook erg fijn. Doordat de toetsen van het toetsenbord op dit scherm wat groter zijn, heb ik geen problemen met typen meer. Bij mijn Samsung Galaxy S4 VE en Nokia Lumia 735 drukte ik altijd wel een verkeerde toets in tijdens het mailen en appen.

Leuke gimmicks als schudden om de zaklampfunctie te starten en heen en weer draaien voor de camera app zijn naast geinig, vooral ook handig.

Gebruik de dual-sim functie voor mijn werk gecombineerd met privé. Ook dat werkt erg goed, even de contactpersonen netjes ordenen en ontdubbelen. Daarna werkt het feilloos. Contactpersonen die aan mijn Google account zijn gekoppeld, verbindt hij automatisch aan mijn privé simkaart en de contactpersonen van Microsoft Exchange koppelt hij aan mijn werk simkaart.

De camerafunctie heb ik nog niet echt gebruikt, maar de eerste foto's die ik overdag heb gemaakt zien er prima uit. Accu houdt het ook lekker lang uit. Blij dat ik niet meer met 2 telefoons moet lopen en opladen.

Voor die €247,- biedt deze gewoon erg veel bang for the buck! Ik hoop alleen dat Lenovo naast de Oreo update voorlopig ook security updates blijft leveren.

Mijn platencollectie

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:07
pporrio schreef op donderdag 21 september 2017 @ 21:22:
[...]

Leuke gimmicks als schudden om de zaklampfunctie te starten en heen en weer draaien voor de camera app zijn naast geinig, vooral ook handig.

[...]
Die gimmicks zijn de voornaamste reden om geen custom ROM te flashen, samen met de goede kwaliteit foto's die uit de camera komen.

Ik was dan ook erg verheugd te lezen dat we dit jaar nog een update naar Oreo kunnen verwachten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Laatst online: 19:49
pporrio schreef op donderdag 21 september 2017 @ 21:22:
...
Gebruik de dual-sim functie voor mijn werk gecombineerd met privé. Ook dat werkt erg goed, even de contactpersonen netjes ordenen en ontdubbelen. Daarna werkt het feilloos. Contactpersonen die aan mijn Google account zijn gekoppeld, verbindt hij automatisch aan mijn privé simkaart en de contactpersonen van Microsoft Exchange koppelt hij aan mijn werk simkaart.
Ik krijg deze van de zaak. Alleen op de zaak gebruiken ze ook google mail :/

Moet nog even gaan uitzoeken of ik kan whatsappen op beide nummers.

Vraagje: Ik zie hier dat ze het scherm gebruiken voor notificaties. Betekend dit alleen dat het backlight dan al die tijd helemaal aanstaat!?

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Na lang onderzoek, uiteindelijk toch uitgekomen bij de Moto G5 plus. Eisen waren (bijna) stock Android, root mogelijkheden, custom ROMs en dual SIM. Dan is de Moto G5 Plus de best bang for the bucks. :)

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Snowhite0901 schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 11:53:
[...]
Vraagje: Ik zie hier dat ze het scherm gebruiken voor notificaties. Betekend dit alleen dat het backlight dan al die tijd helemaal aanstaat!?
Nee, zo nu en dan laat hij een notificatie zien op basis van je gebruik. Niet wanneer hij in je broekzak zit, maar wel als je 'm oppakt bijvoorbeeld. Helaas maakt de telefoon geen gebruik van de notificatie LED.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Perihelion
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 18-03 19:15
de G5 Plus heeft GEEN hybride sim slot. Dat is mooi! Je kunt dus 2 SIM kaarten gebruiken en een sd kaart!
Dit tegenover de nieuwere G5s Plus, welke wel een hybride sim tray heeft! Een downgrade dus!

Er is nog zoveel te verbeteren on-line.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pporrio
Perihelion schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 19:57:
de G5 Plus heeft GEEN hybride sim slot. Dat is mooi! Je kunt dus 2 SIM kaarten gebruiken en een sd kaart!
Dit tegenover de nieuwere G5s Plus, welke wel een hybride sim tray heeft! Een downgrade dus!
Dat is voor mij de reden geweest om - nadat de G5s Plus was uitgekomen - toch voor de "oudere" G5 Plus te gaan. Geen moment spijt van overigens, wat een toptelefoon voor het geld!

Mijn platencollectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pporrio
Snowhite0901 schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 11:53:
[...]

Ik krijg deze van de zaak. Alleen op de zaak gebruiken ze ook google mail :/

Moet nog even gaan uitzoeken of ik kan whatsappen op beide nummers.

Je kunt de contactpersonen van een specifiek account koppelen aan een simkaart. Dus je kunt je werk Google contactpersonen koppelen aan je werk simkaart en je privé Google contactpersonen aan je privé simkaart. Geen probleem.

WhatsApp op beide nummers kan wel, dan moet je een bepaalde app installeren. Zal wel ergens hier op Tweakers te vinden zijn.

Mijn platencollectie

• Perihelion
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 18-03 19:15
pporrio schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 23:23:
[...]

Dat is voor mij de reden geweest om - nadat de G5s Plus was uitgekomen - toch voor de "oudere" G5 Plus te gaan. Geen moment spijt van overigens, wat een toptelefoon voor het geld!
Voor mij ook. special edition heeft slechtere camera, slechtere sim slot. Lenovo probeert een downgrade te verkopen voor een hogere prijs. Jammer van Lenovo dat ze in die spelletjes mee gaan met de concurrentie.

Ik heb de G5 plus gekocht. Ik zie hem morgen. Blij dat ik goed naar reviews heb gekeken.

Er is nog zoveel te verbeteren on-line.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BartV
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-06 12:35
pporrio schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 23:28:
[...]

WhatsApp op beide nummers kan wel, dan moet je een bepaalde app installeren. Zal wel ergens hier op Tweakers te vinden zijn.
Ik gebruik hiervoor Island. Deze maakt gebruik van de standaard Android mogelijkheid om extra gescheiden profielen aan te maken. Dit is tot nu toe de enige manier gebleken om betrouwbaar notificaties van nieuwe berichten etc. binnen te krijgen.

I think I've got the hang of it now... :w :q :wq :wq! ^d X exit X Q :quitbye CtrlAltDel ~~q :~q logout save/quit :!QUIT ^[zz ^[ZZ ZZZZ ^H ^@ ^L ^[c ^# ^E ^X ^I ^T ? help helpquit ^D ^d ^C ^c helpexit ?Quit ?q ^Kx /QY sync halt

Anoniem: 926209

Goedenavond, Heeft iemand een idee waarom foto's en video's opgeslagen worden op zowel het interne geheugen als de micro sd kaart? ik heb de camera ingesteld om foto's naar de sd kaart te sturen om zo het interne geheugen vrij te houden voor apps en dergelijke. verder ben ik super tevreden over deze telefoon.

Groeten

Luc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Audiowaste
Er zou een nieuwe update zijn voor de Moto G5 Plus, zelf heb ik hem nog niet ontvangen.
Bron: http://www.updateslab.com...ng-new-ota-update-europe/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Volgens het artikel gaat het om een update in Latijns Amerika. Wellicht aangepast na plaatsing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Anoniem: 926209 schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 19:57:
Heeft iemand een idee waarom foto's en video's opgeslagen worden op zowel het interne geheugen als de micro sd kaart? ik heb de camera ingesteld om foto's naar de sd kaart te sturen om zo het interne geheugen vrij te houden voor apps en dergelijke. verder ben ik super tevreden over deze telefoon.
gebruik je de standaard app? en heb je de SD card niet zo ingesteld dat hij een onderdeel wordt van je interne geheugen?

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pinin schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 16:30:
[...]

gebruik je de standaard app? en heb je de SD card niet zo ingesteld dat hij een onderdeel wordt van je interne geheugen?
Ik heb de geheugenkaart geplaatst en in het camera menu ingesteld dat foto's naar de geheugenkaart gaan. Hier gaan ze ook naartoe maar ze staan ook in het interne geheugen. Ik gebruik de standaard app waar de foto's onder staan. Ik zag iets verder in het menu dat ik de sd kaart kan formatteren, dit heb ik nog niet gedaan omdat de foto's er toch al terecht komen. Of moet ik dit alsnog doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Anoniem: 926209 schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 17:45:
[...]

Ik heb de geheugenkaart geplaatst en in het camera menu ingesteld dat foto's naar de geheugenkaart gaan. Hier gaan ze ook naartoe maar ze staan ook in het interne geheugen. Ik gebruik de standaard app waar de foto's onder staan. Ik zag iets verder in het menu dat ik de sd kaart kan formatteren, dit heb ik nog niet gedaan omdat de foto's er toch al terecht komen. Of moet ik dit alsnog doen?
nou, eigenlijk geen idee. Format lijkt mij niet het verschil te gaan maken. Al eens een restart geprobeerd?

www.casarodriguillo.com

• Audiowaste
guapper schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 16:08:
Volgens het artikel gaat het om een update in Latijns Amerika. Wellicht aangepast na plaatsing?
Waarschijnlijk wel, zelfs in de link zelf zie je nog Europe staan.
Zou overigens ook vreemd zijn geweest aangezien we net een update hebben gehad.

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-06 23:27
Sinds een paar dagen valt het me op dat mijn G5 Plus soms een klein geluidje maakt net alsof er een notificatie ofzo binnenkomt, het scherm gaat ook aan. Maar in de notificaties zie ik niks verschijnen en ik kan ook niet vinden waar het vandaag zou komen. Iemand een idee, het is echt een heel kort en zacht geluidje 1-2 seconden hooguit.

Hail to the king baby!

• cleonpatra
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 13-11-2024
Hallo allemaal, ik heb vaak als ik m'n telefoon verschuif terwijl ik muziek luister hij opeens Google spraaksearch opent. De muziek gaat dan op pauze. Hoe zet ik dit uit?

• Knielen
cleonpatra schreef op donderdag 28 september 2017 @ 14:39:
Hallo allemaal, ik heb vaak als ik m'n telefoon verschuif terwijl ik muziek luister hij opeens Google spraaksearch opent. De muziek gaat dan op pauze. Hoe zet ik dit uit?
Google app -> instellingen -> Spraakinstellingen -> 'Ok Google' detectie -> alles uitzetten

• Knielen
urk_forever schreef op woensdag 27 september 2017 @ 13:39:
Sinds een paar dagen valt het me op dat mijn G5 Plus soms een klein geluidje maakt net alsof er een notificatie ofzo binnenkomt, het scherm gaat ook aan. Maar in de notificaties zie ik niks verschijnen en ik kan ook niet vinden waar het vandaag zou komen. Iemand een idee, het is echt een heel kort en zacht geluidje 1-2 seconden hooguit.
Toevallig NFC aanstaan en in je portemonnee een pas zitten met een NFC chip? Of je Bluetooth aan die verbinding maakt met een ander Bluetooth apparaat?

Pinin schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 22:48:
[...]
nou, eigenlijk geen idee. Format lijkt mij niet het verschil te gaan maken. Al eens een restart geprobeerd?
Toen ik mijn G5+ aansloot op de PC kon ik goed het verschil zien tussen het gedeelde interne geheugen en de SD kaart. Nu staan de foto's alleen op de sd kaart en niet in het intern gedeelde geheugen. Wel raar dat ik de foto's zichtbaar kan maken via het interne geheugen op de telefoon. maargoed het werkt.

Nog bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Anoniem: 926209 schreef op donderdag 28 september 2017 @ 22:30:
[...]

Toen ik mijn G5+ aansloot op de PC kon ik goed het verschil zien tussen het gedeelde interne geheugen en de SD kaart. Nu staan de foto's alleen op de sd kaart en niet in het intern gedeelde geheugen. Wel raar dat ik de foto's zichtbaar kan maken via het interne geheugen op de telefoon. maargoed het werkt.

Nog bedankt voor het meedenken.
Is dat dan niet gewoon een symlink die de externe SD card koppelt aan een directory van het interne geheugen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
Knielen schreef op donderdag 28 september 2017 @ 20:12:
[...]

Toevallig NFC aanstaan en in je portemonnee een pas zitten met een NFC chip? Of je Bluetooth aan die verbinding maakt met een ander Bluetooth apparaat?
In ieder geval heeft het niet met NFC te maken, hij doet het ook als hij gewoon op mijn buro ligt. Bluetooth zou misschien kunnen, zal ik even controleren.

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demonitzu
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Demonitzu

Incidentele gebruiker

Sinds enkele dagen is m'n Moto G5P zeer traag geworden. Blijkbaar wordt alle werkgeheugen continu gebruikt door grotendeels Android zelf. Normaal gesproken wordt 1,6 GB werkgeheugen gemiddeld gebruikt. Ik heb niks bijzonders erop gegooid in de tussentijd.

Ik krijg het geheugengebruik onmogelijk omlaag, de telefoon herstarten heeft ook geen effect.

Moto G5P

Moto G5P

Edit: alle apps eraf gegooid die de afgelopen dagen een update hebben gehad en het probleem is verholpen. Erg jammer dat dit niet nauwkeuriger te achterhalen is.

[ Voor 25% gewijzigd door Demonitzu op 30-09-2017 01:01 ]

TekkenZone - Dutch Tekken Community

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cleonpatra
Knielen schreef op donderdag 28 september 2017 @ 20:10:
[...]

Google app -> instellingen -> Spraakinstellingen -> 'Ok Google' detectie -> alles uitzetten
Dit stond allemaal uit. Ik had de melding nog steeds

• LordSinclair
cleonpatra schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 22:49:
[...]

Dit stond allemaal uit. Ik had de melding nog steeds
Ik heb de google app uitgeschakeld, dan heb je dat ook niet meer als je iets te lang de knop ingedrukt houdt. Ideaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpankmasterC
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-05 11:15
Toshin schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 17:54:
Sinds enkele dagen is m'n Moto G5P zeer traag geworden. Blijkbaar wordt alle werkgeheugen continu gebruikt door grotendeels Android zelf. Normaal gesproken wordt 1,6 GB werkgeheugen gemiddeld gebruikt. Ik heb niks bijzonders erop gegooid in de tussentijd.

Ik krijg het geheugengebruik onmogelijk omlaag, de telefoon herstarten heeft ook geen effect.

[afbeelding]

[afbeelding]

Edit: alle apps eraf gegooid die de afgelopen dagen een update hebben gehad en het probleem is verholpen. Erg jammer dat dit niet nauwkeuriger te achterhalen is.
Heb het probleem paar weken geleden ook gehad, telefoon werd echt enorm traag. Heeft zichzelf opgelost, geen idee hoe. Heel frustrerend

• cvvtweaker
  • Laatst online: 02-11-2017
Heeft iemand al geprobeerd de G5 Plus via Chromecast met z'n TV te verbinden? Bij mij lukt het prima om foto's en YouTube te bekijken, maar de screencast functie werkt niet. Je kunt dan dus niet een game op je telefoon opstarten en die op je TV bekijken. Na een beetje Googlen schijnt het zo te zijn dat Lenovo deze functie software matig heeft uitgezet?? Komt bij mij wat vreemd over, om in zo'n recente versie van een OS functionaliteit juist uit te zetten. Heeft iemand dit werkend gekregen?

• henkebek
Screencast werkt inderdaad niet, was mij ook al opgevallen.

Lijkt me ook vreemd dat ze de functie uitzetten maar wel in de menu's etc. laten staan. Wellicht een bug?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cleonpatra
LordSinclair schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 09:22:
[...]

Ik heb de google app uitgeschakeld, dan heb je dat ook niet meer als je iets te lang de knop ingedrukt houdt. Ideaal.
Gaat dan bij mij alsnog op pauze...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
urk_forever schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 11:12:
[...]

In ieder geval heeft het niet met NFC te maken, hij doet het ook als hij gewoon op mijn buro ligt. Bluetooth zou misschien kunnen, zal ik even controleren.
Ik ben erachter, op de een of andere manier was het notificatie geluid voor e-mail ontvangen voor sommige accounts veranderd naar een ander geluid :? . Dit weer terug gezet, naar de standaard.

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pporrio
cvvtweaker schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 15:43:
Heeft iemand al geprobeerd de G5 Plus via Chromecast met z'n TV te verbinden? Bij mij lukt het prima om foto's en YouTube te bekijken, maar de screencast functie werkt niet. Je kunt dan dus niet een game op je telefoon opstarten en die op je TV bekijken. Na een beetje Googlen schijnt het zo te zijn dat Lenovo deze functie software matig heeft uitgezet?? Komt bij mij wat vreemd over, om in zo'n recente versie van een OS functionaliteit juist uit te zetten. Heeft iemand dit werkend gekregen?
Net geprobeerd, beeld van mijn G5 Plus verbonden met de TV via mijn Cromecast en kon gewoon Super Mario Run op de TV casten. Of bedoel jij iets anders?

Mijn platencollectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvvtweaker
pporrio schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 22:03:
[...]

Net geprobeerd, beeld van mijn G5 Plus verbonden met de TV via mijn Cromecast en kon gewoon Super Mario Run op de TV casten. Of bedoel jij iets anders?
Oh, dat is hoopgevend! Dat is inderdaad wat ik bedoel. Via de Google Home app in het menu kiezen voor Cast screen/audio of via het Notificatie menu kiezen voor Casten.
Helaas werkt dat bij mij niet. Mijn TV verschijnt wel in de pop up, ik klik hem aan, en vervolgens blijft hij maar staan op Verbinden...
Ik heb trouwens wel gevonden dat je Microfoon moet aan staan via Google Play Services (https://support.google.com/chromecast/answer/6059461?hl=nl). Het vreemde is ook nog eens, dat casten is geoptimaliseerd voor bepaalde apparaten, waaronder de G5 Plus (https://support.google.com/chromecast/answer/6293757). Tja...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crazytaxi819
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-06 00:51
amennis schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 21:26:
[...]

Ik ben ook zeker benieuwd naar een vergelijking van de camera bij daglicht en bij minder licht.
Volgens mij zijn er nog geen foto's die een vergelijking laten zien van de G5 plus en de G5s plus. Het is jammer dat GSMArena (link: https://www.gsmarena.com/piccmp.php3?idType=1) nog niet deze toestellen opgenomen heeft. Ideaal om te kunnen vergelijken.

Lees ook dat de camera juist van de nieuwe s serie niet (veel/helemaal niet) beter is dan de 'oudere' serie....

Als iemand foto's kan posten, graag! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieter van Ras
cvvtweaker schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 12:16:
[...]

Oh, dat is hoopgevend! Dat is inderdaad wat ik bedoel. Via de Google Home app in het menu kiezen voor Cast screen/audio of via het Notificatie menu kiezen voor Casten.
Helaas werkt dat bij mij niet. Mijn TV verschijnt wel in de pop up, ik klik hem aan, en vervolgens blijft hij maar staan op Verbinden...
Ik heb trouwens wel gevonden dat je Microfoon moet aan staan via Google Play Services (https://support.google.com/chromecast/answer/6059461?hl=nl). Het vreemde is ook nog eens, dat casten is geoptimaliseerd voor bepaalde apparaten, waaronder de G5 Plus (https://support.google.com/chromecast/answer/6293757). Tja...
Nooit problemen mee gehad. Moto G5 Plus Dual sim versie, niet geroot, gewoon via de Google Home App op een eerste generatie Chromecast. Je kan wellicht proberen die app opnieuw te installeren en/of je Chromecast een keer te resetten ofzo. Of proberen je telefoon dichter bij je wifi router te houden (zou evt nog kunnen dat je Chromecast wel goed Wifi signaal heeft maar je telefoon net niet).

Al geprobeerd met andere telefoons op je Chromecast te casten of je telefoon te casten op een andere Chromecast? Als hij blijft weigeren misschien een andere app zoeken/proberen die je scherm cast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvvtweaker
Pieter van Ras schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 14:48:
[...]

Nooit problemen mee gehad. Moto G5 Plus Dual sim versie, niet geroot, gewoon via de Google Home App op een eerste generatie Chromecast. Je kan wellicht proberen die app opnieuw te installeren en/of je Chromecast een keer te resetten ofzo. Of proberen je telefoon dichter bij je wifi router te houden (zou evt nog kunnen dat je Chromecast wel goed Wifi signaal heeft maar je telefoon net niet).

Al geprobeerd met andere telefoons op je Chromecast te casten of je telefoon te casten op een andere Chromecast? Als hij blijft weigeren misschien een andere app zoeken/proberen die je scherm cast.
Ik heb een 2e generatie Chromecast. Ik heb de Home app al eens opnieuw geïnstalleerd, en ook op de Chromecast een reset gedaan. Het blijft bij Verbinding maken en dan springt hij gelijk door naar Verbinding verbreken. Als ik het via de notificatie icoon probeer blijft hij hangen op Verbinding maken. Wifi signaal is prima. Heb ook een Moto G3 uit 2015, die heeft hetzelfde. Ik heb het ook met andere casting apps geprobeerd, maar daar zit nooit een optie bij om je scherm te casten, altijd video's, foto's etc. Screen Stream Mirroring van Mobzapp doet dat wel, maar dan zit er 2 sec. vertraging in, niet erg voor video weergave, maar onbruikbaar voor games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-06 15:18
Wou ik gisteren een video maken, had ik een paarse gloed in de hoek. Als ik verder speel merk ik dat ik de 2 infrarood led's naast de camera zie flitsen tijdens het filmen..... waar zijn die voor en hoe krijg ik die uit? In een donkere situatie zijn die erg merkbaar in het beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnvnl
cvvtweaker schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 13:48:
[...]

Ik heb een 2e generatie Chromecast. Ik heb de Home app al eens opnieuw geïnstalleerd, en ook op de Chromecast een reset gedaan. Het blijft bij Verbinding maken en dan springt hij gelijk door naar Verbinding verbreken. Als ik het via de notificatie icoon probeer blijft hij hangen op Verbinding maken. Wifi signaal is prima. Heb ook een Moto G3 uit 2015, die heeft hetzelfde. ...
Ik heb ook een Chromecast (2015), bij mij werkt casten vanaf de G5 plus via Google Home app prima. Ook net even Mario getest.

Zou het aan je Chromecast liggen? Je hebt immers het probleem met meer telefoons.

Kun je wel via Android instellingen - Weergave - (helemaal naar onder scrollen) - Casten

?

Martin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

cvvtweaker schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 13:48:
[...]

Ik heb een 2e generatie Chromecast. Ik heb de Home app al eens opnieuw geïnstalleerd, en ook op de Chromecast een reset gedaan. Het blijft bij Verbinding maken en dan springt hij gelijk door naar Verbinding verbreken. Als ik het via de notificatie icoon probeer blijft hij hangen op Verbinding maken. Wifi signaal is prima. Heb ook een Moto G3 uit 2015, die heeft hetzelfde. Ik heb het ook met andere casting apps geprobeerd, maar daar zit nooit een optie bij om je scherm te casten, altijd video's, foto's etc. Screen Stream Mirroring van Mobzapp doet dat wel, maar dan zit er 2 sec. vertraging in, niet erg voor video weergave, maar onbruikbaar voor games.
als ik op de help pagina van Chromecast kijk valt me dit wel op misschien ligt het hieraan?

Important: The "Microphone" permission in the Google Play Services app needs to be turned on to successfully use the 'Cast Screen/Audio' feature with Chromecast. If you don't have this permission turned on, the Cast Screen session will immediately disconnect after trying to connect.
To turn on microphone permissions:
On your Android device, tap Settings .
Scroll down and tap Apps and then Google Play Services and then Permissions.
Look for "Microphone" and slide the slider On .

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvvtweaker
mrtnvnl schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 23:14:
[...]

Ik heb ook een Chromecast (2015), bij mij werkt casten vanaf de G5 plus via Google Home app prima. Ook net even Mario getest.

Zou het aan je Chromecast liggen? Je hebt immers het probleem met meer telefoons.

Kun je wel via Android instellingen - Weergave - (helemaal naar onder scrollen) - Casten

?
Via Instellingen of via je notificatie balk (leidt allebei naar dezelfde functie) werkt het ook niet.
Je zou inderdaad gaan denken dat het aan de Chromecast ligt. Maar ja, wat kan daar kapot aan zijn? Nieuw gekocht en via de Home app kan ik wel YouTube en zo afspelen, dus hij doet die functie wel. Tweaker henkebek hierboven kreeg het ook niet werkend. Vreemd dat daar verschil in kan zitten. Misschien toch maar eens terug naar de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvvtweaker
schnumi schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 06:43:
[...]
als ik op de help pagina van Chromecast kijk valt me dit wel op misschien ligt het hieraan?

Important: The "Microphone" permission in the Google Play Services app needs to be turned on to successfully use the 'Cast Screen/Audio' feature with Chromecast. If you don't have this permission turned on, the Cast Screen session will immediately disconnect after trying to connect.
To turn on microphone permissions:
On your Android device, tap Settings .
Scroll down and tap Apps and then Google Play Services and then Permissions.
Look for "Microphone" and slide the slider On .
Ja, permissie voor de microfoon heb ik toegekend. En ook komt hij regelmatig met Lokatie (GPS) verzoek, ook die staat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Ik ga mijn g5 plus na 6 maanden al verkopen :o Dat is niks voor mij zo snel, maar ik ga over naar een Oneplus-5.
De G5plus is nog steeds een retefijn en snel toestel.
edit: what happens in V&A stays in V&A

[ Voor 41% gewijzigd door Prulleman op 13-10-2017 16:47 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Pinin schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 15:58:
Ik ga mijn g5 plus na 6 maanden al verkopen :o Dat is niks voor mij zo snel, maar ik ga over naar een Oneplus-5.
De G5plus is nog steeds een retefijn en snel toestel. Mocht iemand interesse hebben PB, maar hij komt ook op V&A zodra de Oneplus binnen is.
Retefijn, maar toch over. Want?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

hjs schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 16:42:
[...]
Retefijn, maar toch over. Want?
an offer you can't refuse. €330,- voor een nieuwe OP5

En ik heb het design van de G5plus nooit fraai gevonden, maar voor lief genomen vanwege de prijs

[ Voor 28% gewijzigd door Pinin op 13-10-2017 17:45 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

De Moto G5 Plus van mijn vrouw gaat retour richting Media Markt voor omwisseling.

De fingerprint scanner valt regelmatig uit (hardware niet gevonden bij unlock scherm) en in de instellingen is die dan ook foetsie. Af en toe kwam die bij een reboot weer online, maar viel daarna na enige tijd weer weg.

De standaard stappen die op internet staan (safe mode/factory reset) gaven geen verbetering, dus contact opgenomen met de servicedesk van Media Markt. Daar kreeg ik meteen een RMA nummer terug voor omwisseling, dus vandaag de boel versturen en hopen op een snelle swap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheovdS
Mijn Moto-G5 Plus zit qua security patch level nog op januari dit jaar. Hij geeft ook aan dat er geen updates zijn. Andere hier ook last van?
Mijn vrouw heeft de gewone G5 en die is werkt bijgewerkt naar maart dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

TheovdS schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 16:21:
Mijn Moto-G5 Plus zit qua security patch level nog op januari dit jaar. Hij geeft ook aan dat er geen updates zijn. Andere hier ook last van?
Mijn G5 zit op augustus, dus dat lijkt allemaal niet helemaal lekker te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpankmasterC
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-05 11:15
TheovdS schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 16:21:
Is het een normale simlock vrije Nederlandse G5Plus? Die hoort namelijk op augustus 2017 te zitten qua beveiligingsupdates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheovdS
SpankmasterC schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 16:39:
[...]

Is het een normale simlock vrije Nederlandse G5Plus? Die hoort namelijk op augustus 2017 te zitten qua beveiligingsupdates.
Jups.

Vaag zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

MegaTronics schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 07:18:
De Moto G5 Plus van mijn vrouw gaat retour richting Media Markt voor omwisseling.

De fingerprint scanner valt regelmatig uit (hardware niet gevonden bij unlock scherm) en in de instellingen is die dan ook foetsie. Af en toe kwam die bij een reboot weer online, maar viel daarna na enige tijd weer weg.

De standaard stappen die op internet staan (safe mode/factory reset) gaven geen verbetering, dus contact opgenomen met de servicedesk van Media Markt. Daar kreeg ik meteen een RMA nummer terug voor omwisseling, dus vandaag de boel versturen en hopen op een snelle swap.
Vandaag wordt het vervangende exemplaar bezorgd, dat ging sneller dan verwacht. Nu hopen dat deze het wel blijft doen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkebek
cvvtweaker schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 12:59:
[...]

Via Instellingen of via je notificatie balk (leidt allebei naar dezelfde functie) werkt het ook niet.
Je zou inderdaad gaan denken dat het aan de Chromecast ligt. Maar ja, wat kan daar kapot aan zijn? Nieuw gekocht en via de Home app kan ik wel YouTube en zo afspelen, dus hij doet die functie wel. Tweaker henkebek hierboven kreeg het ook niet werkend. Vreemd dat daar verschil in kan zitten. Misschien toch maar eens terug naar de winkel.
Bij mij werkt t inmiddels weer: Chromecast gereset en nu kan ik wel het scherm dupliceren. Ligt dus vermoedelijk aan je Chromecast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dbm12
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:50
All,

Sinds gisteren in het bezit van deze telefoon, en erg tevreden erover. Maar ik vroeg mij toch wel iets af. Als ik de specs goed begrijp kan deze telefoon gebruik maken van LTE Advanced: (LTE-A (2CA) Cat6 300/50 Mbps).
Ik zit momenteel bij Tele2 en zie via LTE discovery dat hij inderdaad tussen band 7 en band 20 switched, maar ik zie nergens het mooie 4G+ icoontje tervoorschijn komen waarbij ik daadwerkelijk dus gebruik maak van Carrier Aggregation.

Nu las ik op Internet dat vooral in India sinds een "update" de LTE Advanced optie uit het menu is gehaald en dat er alleen nog maar 4G zichtbaar is in de statusbalk.

Weet iemand of Carrier Aggregation nog wel werkt op dit toestel of dat dit eruit is gehaald?

http://luxeofzuinig.blogspot.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
Dbm12 schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 13:31:
Ik zit momenteel bij Tele2 en zie via LTE discovery dat hij inderdaad tussen band 7 en band 20 switched, maar ik zie nergens het mooie 4G+ icoontje tervoorschijn komen waarbij ik daadwerkelijk dus gebruik maak van Carrier Aggregation.
Heb je bij mobiele netwerken wel 4G als voorkeursnetwerk geselecteerd?

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
Levertijd, shops en prijzen: [Motorola Moto G5 Plus] Levertijd & Prijzen
Accessoires: [Motorola Moto G5 Plus] Het grote Accessoires topic