Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dbm12
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:57
LordSinclair schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 14:10:
[...]

Heb je bij mobiele netwerken wel 4G als voorkeursnetwerk geselecteerd?
Jup, die staat op 4G. Ik heb ook gewoon 4G, en zoals gezegd als ik met LTE Discovery kijk zie ik dat hij of met band 7 of met band 20 verbinding heeft. Maar ik zou verwachten dat zodra er Carrier Aggregation plaatsvindt ik toch het 4G+ icoontje in beeld moet krijgen als deze telefoon carrier aggregation zou ondersteunen.

http://luxeofzuinig.blogspot.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Vreemd, ik zie bij Tele2 alleen 2G en 3G als voorkeursnetwerk staan.

Edit:
Never mind, dit komt doordat ik alleen bel via Tele2. Internet gaat via de 2e simkaart.

[ Voor 41% gewijzigd door drfruit op 19-10-2017 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinter79
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-11-2024
Ik weet niet of dit het juiste forum(onderdeel) hiervoor is, maar ik probeer het toch maar.
Ben sinds een maand of 3 trotse eigenaar van een Moto G5 Plus (gekocht via Amazon.de voor 210 euro) en sinds enkele dagen vertoont deze telefoon nogal wat problemen.

Ik heb destijds bij de initialisatie van de telefoon ingesteld dat encrypted Android aan staat en de Samsung microSD kaart van 64 gb als intern geheugen gezien moet worden.
Dat encrypted gebeuren zorgde ervoor dat opstarten heel lang duurde (bijna 2 minuten geloof ik). Het SD-kaartje als intern geheugen werkte goed, alhoewel er meteen beweerd werd door de telefoon (bij het plaatsen van het kaartje) dat het kaartje sneller zou kunnen werken (o.i.d.).
Volgens mij is het wel een origineel kaartje, gewoon via Amazon.de gekocht (niet via een of andere re-seller, maar direct vanuit Amazon). Ook heb ik voor zover ik kan op echtheid gecheckt via een YouTube video waar wat eigenschappen besproken werden (bijvoorbeeld witte zijkanten van het kaartje).

Het probleem is nu dat hij opstart (blauwe MOTO scherm) en dan blijft hangen.
Had em toen al in safe mode opgestart en toen wat apps verwijderd etc. Daarna kaartje opnieuw gemount en toen kon ik mijn telefoon gelukkig weer gebruiken.

Maar nu probeer ik em vanochtend weer op te starten en loopt het weer vast. Bij verwijderen kaartje gaat deze wel aan, maar omdat ik het kaartje als intern geheugen had ingesteld missen dan een heleboel apps en kan ik ook bijvoorbeeld geen backup maken van Whatsapp (geen lokaal station aanwezig geeft hij dan aan) en ook geen apps installeren via de store (wilde even een antivirus check doen).

Het kaartje kan mijn laptop ook niet lezen vanwege ongeldig bestandsformaat (dat snap ik wel gezien het een Android / Moto G5 plus-indeling heeft waarschijnlijk). Maar kan het kaartje zo ook niet checken op foutmeldingen/errors via mijn laptop.

Mijn mobiel gaat nu ook niet meer in safe mode, dus ben nu redelijk 'reddeloos'.

Iemand nog tips/trucs?

Ligt het aan mijn mobiel of is het kaartje corrupt? Zit er nog iets anders op dan volledige reset van mijn telefoon en formatteren van mijn sd kaartje en alles opnieuw erop?
Of volstaat formatteren van de sd kaart? (alleen verwacht ik dan problemen omdat ik bepaalde apps geïnstalleerd heb die kennelijk op de sd kaart stonden en blijf je dan niet die moeilijkheden houden dat mijn telefoon denkt dat er apps geïnstalleerd staan maar er niet meer zijn door formatteren sd kaart).

Mijn foto's zijn gelukkig automatisch naar de cloud gestuurd, dus dat is in mijn ogen het belangrijkst.

Wat heeft jullie voorkeur trouwens?
SD-kaart als extern geheugen of als intern geheugen?
En Android encrypted of niet? Als ik mijn telefoon een hard-reset moet geven zou ik denk ik nu eerder gaan voor niet-encrypted.
En valt het kaartje nog te vertrouwen of sturen jullie het kaartje dan altijd terug voor vervanging?

Vragen vragen vragen.... 8)7

Dank voor antwoorden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkebek
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-02 10:36
Robinter79 schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 10:32:

Wat heeft jullie voorkeur trouwens?
SD-kaart als extern geheugen of als intern geheugen?
En Android encrypted of niet? Als ik mijn telefoon een hard-reset moet geven zou ik denk ik nu eerder gaan voor niet-encrypted.
En valt het kaartje nog te vertrouwen of sturen jullie het kaartje dan altijd terug voor vervanging?

Vragen vragen vragen.... 8)7

Dank voor antwoorden!
Lijkt inderdaad alsof je kaartje het begeven heeft. Waarschijnlijk werkt alleen een volledige factory reset van je telefoon en daarna zul je je kaartje moeten formatteren om te kijken of die nog goed werkt.

Wat betreft voorkeur: wat je hier beschrijft is precies de reden waarom ik (zeker bij 32 GB opslag) nooit een kaartje als adoptable storage zou instellen.

En dat is nog los van de slechtere performance, die zelfs bij de allersnelste kaartjes zeker merkbaar is, ook niet zo gek als je bedenkt dat SD op zijn minst 2-3x slomer is dan de interne opslag. En dat is bij de allerduurste kaartjes.

Overigens heb ik laatst bij wijze van test een Sandisk Extreme als adoptable storage ingesteld en daarbij werd er geen melding gegeven dat het kaartje te langzaam was. Dus mocht je het opnieuw aandurven dan is dat wellicht een goede keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinter79
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-11-2024
henkebek schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 12:53:
[...]

Lijkt inderdaad alsof je kaartje het begeven heeft. Waarschijnlijk werkt alleen een volledige factory reset van je telefoon en daarna zul je je kaartje moeten formatteren om te kijken of die nog goed werkt.

Wat betreft voorkeur: wat je hier beschrijft is precies de reden waarom ik (zeker bij 32 GB opslag) nooit een kaartje als adoptable storage zou instellen.

En dat is nog los van de slechtere performance, die zelfs bij de allersnelste kaartjes zeker merkbaar is, ook niet zo gek als je bedenkt dat SD op zijn minst 2-3x slomer is dan de interne opslag. En dat is bij de allerduurste kaartjes.

Overigens heb ik laatst bij wijze van test een Sandisk Extreme als adoptable storage ingesteld en daarbij werd er geen melding gegeven dat het kaartje te langzaam was. Dus mocht je het opnieuw aandurven dan is dat wellicht een goede keuze.
Dank je wel voor je snelle respons. Ik vermoed ook dat mijn kaartje het probleem is.. En zal em niet meer als intern geheugen instellen (dacht dat dat fijn was, maar valt dus zwaar tegen). Het is overigens een Samsung EVO plus 64 Gb (deze).

Qua formatteren van de kaart; moet ik dat eerst op de PC doen en daarna nog op mijn telefoon of is direct in de telefoon ook ok?
(ik merk dat ik nu aan alles ga twijfelen ;) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01-09 08:30

3raser

⚜️ Premium member

Ik heb nu enkele maanden dit toestel maar het valt me op dat de vingerafdrukscanner steeds slechter gaat werken. Met enige regelmaat wordt mijn vinger niet herkend. Ook niet na meerdere pogingen. Nu las ik dat de scanner vies kan zijn en dat je die dan even schoon moet vegen. Dit werkt vaak wel, maar niet altijd.
Zijn er meer mensen die hier problemen mee hebben? Ik vind het behoorlijk irritant als ik iedere keer mijn pincode moet gebruiken omdat het maximale aantal pogingen zijn verbruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvvtweaker
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-11-2017
Resetten had ik zelf ook al een keer gedaan, maar dat hielp niet. Dus met de Chromecast terug geweest naar de winkel. De medewerker van Expert heeft hem thuis geprobeerd en had geen enkel probleem er mee. Ik heb hem nu weer terug en hij doet het nu ook bij mij. Rara?? Probleem opgelost dus, maar onduidelijk waar het nou aan lag.
henkebek schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 11:35:
[...]

Bij mij werkt t inmiddels weer: Chromecast gereset en nu kan ik wel het scherm dupliceren. Ligt dus vermoedelijk aan je Chromecast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leeke1984
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-02 19:52
Een vraag voor de mensen die deze 5splus gebruiken als Dualsim toestel: Is het mogelijk in die opstelling 2 keer whatsapp te installeren op 2 telefoonnummers? (1 zakelijk en 1 privé) Ik zag dit in een review van de Samsung J7 terugkomen, maar vroeg me af of dat dan ook hier kan of dat dit specifiek voor de Samsung zou zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:41
Parallel space kan dat

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Ik heb mijn Moto G5 verkocht, en in mijn nieuwe toestel mis ik de functie dat het toestel ontwaakt bij het oppakken. (en zo makkelijk spotify of Netflix kan bedienen)

Wat is hiervoor verantwoordelijk (moto display??), en weet iemand of dat ook op andere toestellen te installeren is. (ik heb een OP5)

edit: gevonden... het heet scherm opheffen 8)7 (in het Engels "wake on lift" en dan is het veel logischer)

[ Voor 15% gewijzigd door Pinin op 01-11-2017 09:57 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob310
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-08 18:25

Rob310

kermisfanaat

3raser schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 14:14:
Ik heb nu enkele maanden dit toestel maar het valt me op dat de vingerafdrukscanner steeds slechter gaat werken. Met enige regelmaat wordt mijn vinger niet herkend. Ook niet na meerdere pogingen. Nu las ik dat de scanner vies kan zijn en dat je die dan even schoon moet vegen. Dit werkt vaak wel, maar niet altijd.
Zijn er meer mensen die hier problemen mee hebben? Ik vind het behoorlijk irritant als ik iedere keer mijn pincode moet gebruiken omdat het maximale aantal pogingen zijn verbruikt.
Ik heb wel t idee (nu een half jaar in gebruik) dat het plaatsen van mijn vinger wat preciezer moet dan helemaal in het begin. Ik merk wel dat de scanner snel vettig wordt maar ff met de rand van trui of T-shirt er over en het is weer goed.
Ik heb overigens 2 duimen +1 wijsvinger geregistreerd, dan heb je net wat meer mogelijkheden.
Misschien is het een optie om je vingerafdrukken opnieuw te registreren?

De meeste computerproblemen ontstaan tussen de rugleuning van de bureaustoel en het toetsenbord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Iemand al meer info over Oreo ergens gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Laatst online: 23:22
hjs schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 14:14:
Er is alleen maar een onofficiële Lineage ROM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maatie
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-07 11:28
Na vele pogingen een oplossing te vinden toch maar een post. In m'n telefoon van m'n werk, een iPhone 5, kan ik instellen dat de meldingen alleen uit de telefoon mogen komen. Als ik in de auto zit wil ik alleen muziek en telefoongesprekken over de carkit. Hoe krijg ik dat voor elkaar? Het geluid uitzetten of 'niet storen' aanzetten is geen optiek want dan mis ik gesprekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online
hjs schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 14:14:
Ik had ergens gelezen dat we die dit jaar nog zouden krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-12-2023
3raser schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 14:14:
Ik heb ook het idee dat het toestel vaker moeite lijkt te hebben met het herkennen van mijn vingerafdruk dan in het begin. Wat bij mij enigzins lijkt te hebben geholpen is om een tweede vingerafdruk van dezelfde vinger toe te voegen, maar dan in een iets hogere of lagere positie dan de eerste afdruk. Als de sensor vettig is werkt die ook minder naar mijn idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01-09 08:30

3raser

⚜️ Premium member

Davith78 schreef op maandag 27 november 2017 @ 10:12:
[...]

Ik heb ook het idee dat het toestel vaker moeite lijkt te hebben met het herkennen van mijn vingerafdruk dan in het begin. Wat bij mij enigzins lijkt te hebben geholpen is om een tweede vingerafdruk van dezelfde vinger toe te voegen, maar dan in een iets hogere of lagere positie dan de eerste afdruk. Als de sensor vettig is werkt die ook minder naar mijn idee.
Het schoonvegen van de sensor met je mouw werkt over het algemeen goed. Wel jammer dat het zo nauwkeurig komt. Want echt vies is hij natuurlijk niet. Hooguit wat vettig van je vinger zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
3raser schreef op maandag 27 november 2017 @ 10:33:
[...]

Het schoonvegen van de sensor met je mouw werkt over het algemeen goed. Wel jammer dat het zo nauwkeurig komt. Want echt vies is hij natuurlijk niet. Hooguit wat vettig van je vinger zelf.
Heb je die tweede (iets verschoven) afdruk van dezelfde vinger al geprobeerd? Naar mijn idee creëer je daarmee een groter oppervlak zodat je je vinger niet telkens exact op de juiste positie op de scanner hoeft te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik ben juist erg te spreken over de flexibiliteit van de vingerafdrukscanner. Wel een keer opnieuw ingesteld, waarbij ik mijn vinger regelmatig een stukje verschoof of schuin hield tijdens het kalibreren.
Vergeleken met de Samsung Tab S2 is deze scanner een stuk minder kritisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morscha
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-08 10:48
Super blij met dit toestel!

Weet iemand hoe je een percentage kunt krijgen in het batterij icoontje?

Tevens was ik dit forum aan het doorspitten naar een goed werkende call recorder app voor de G5+, maar niet kunnen vinden. Vandaar maar zelf opzoek gegaan en heb "Boldbeast" gevonden.
Dit werkt superfijn met de G5+. Aanrader!

Thanks y'all!

Gr,

Morscha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsM
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:49
morscha schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 17:54:
Super blij met dit toestel!

Tevens was ik dit forum aan het doorspitten naar een goed werkende call recorder app voor de G5+, maar niet kunnen vinden. Vandaar maar zelf opzoek gegaan en heb "Boldbeast" gevonden.
Dit werkt superfijn met de G5+. Aanrader!

Thanks y'all!

Gr,

Morscha
YouTube: ENABLE BATTERY PERCENTAGE IN MOTO G5 PLUS (All Moto Devices) {NO ROO...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghostygod
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-08 18:08
Mijn vriendin heeft de g5+, nu heeft ze geen ontvangst meer in haar bureau, terwijl met haar vorige GSM, zelfde provider(proximus) ze dit wel had. Is er een mogelijkheid om het signiaal te versterken, wetende dat ze geen modem, internet heeft bij proximus (anders zouden we een signaalversterker kunnen huren bij de provider)
Ik zie dat er bvb ook op andere websites zoals lightinthebox ofzo 900MHz versterkers zijn maar die moeten dan ook een modem hebben van proximus veronderstel ik om dit signiaal te versterken...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Laatst online: 23:22
ghostygod schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 18:41:
Mijn vriendin heeft de g5+, nu heeft ze geen ontvangst meer in haar bureau, terwijl met haar vorige GSM, zelfde provider(proximus) ze dit wel had. Is er een mogelijkheid om het signiaal te versterken, wetende dat ze geen modem, internet heeft bij proximus (anders zouden we een signaalversterker kunnen huren bij de provider)
Ik zie dat er bvb ook op andere websites zoals lightinthebox ofzo 900MHz versterkers zijn maar die moeten dan ook een modem hebben van proximus veronderstel ik om dit signiaal te versterken...?
Onder >instellingen > draadloos en netwerken >mobiele netwerken > onder voorkeursnetwerken al geprobeerd 3G of 2G als voorkeur in te stellen?

Verwijderd

Ik heb net de g5 plus gekocht maar kan de widgets op de telefoon niet vinden. waar zitten die.

• hjs
  • Niet online

hjs

Verwijderd schreef op donderdag 14 december 2017 @ 12:03:
Ik heb net de g5 plus gekocht maar kan de widgets op de telefoon niet vinden. waar zitten die.
lege plek op je scherm lang ingedrukt houden, dan kan ik widget kiezen.

Verwijderd

hjs schreef op donderdag 14 december 2017 @ 12:18:
[...]

lege plek op je scherm lang ingedrukt houden, dan kan ik widget kiezen.
bedankt. gevonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Laatst online: 01:34

Daniel36

vernieuwde formule

drfruit schreef op maandag 27 november 2017 @ 10:50:
Ik ben juist erg te spreken over de flexibiliteit van de vingerafdrukscanner. Wel een keer opnieuw ingesteld, waarbij ik mijn vinger regelmatig een stukje verschoof of schuin hield tijdens het kalibreren.
Vergeleken met de Samsung Tab S2 is deze scanner een stuk minder kritisch.
Ja, werkt prima. Ik heb gewoon mijn duimen en wijsvinger rechts elk meerdere keren ingesteld.
Sowieso bevalt hij prima.
:)

En een vraag: wat gebruiken jullie om de telefoon op te schonen?
Ik moet eerlijk bekennen dat ik tot op heden nog niks heb opgeruimd etc.
Heb hem sinds deze zomer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Daniel36 schreef op maandag 18 december 2017 @ 21:27:
[...]

En een vraag: wat gebruiken jullie om de telefoon op te schonen?
Ik moet eerlijk bekennen dat ik tot op heden nog niks heb opgeruimd etc.
Heb hem sinds deze zomer.
Files Go

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakzLM
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 25-07 00:04
Wanneer jullie video opnemen en het terugkijken, ervaren jullie dan ook een soort onderwater geluid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Laatst online: 01:34

Daniel36

vernieuwde formule

FreakzLM schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 10:12:
Wanneer jullie video opnemen en het terugkijken, ervaren jullie dan ook een soort onderwater geluid?
Nee hoor, helemaal niet zelfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-09 10:52

SeatRider

Hips don't lie

Mijn G5 plus is al een paar keer weggeweest voor reparatie en heeft inmiddels een nieuw scherm. Dit weekend heb ik m weer opnieuw in gebruik genomen en nu valt mij eigenlijk op dat als ik de telefoon aan mijn oor houd (om te bellen, zeg maar), dat dan het scherm niet uitgaat. Mijn vorige telefoons deden dit altijd wel. Het is niet zo dat er ook allerlei functies worden ge-enabled (tenminste, niet in de dialer, als ik tussendoor even in mijn agenda kijk en pak daarna het gesprek weer over, dan heb ik wel ongeveer alle configuratieopties aangepast).

Edit: heb net even een sensor-tooltje geïnstalleerd. Het lijkt erop of de proximitysensor niks doet. Hij ziet m wel, maar detecteert altijd 100cm.

[ Voor 17% gewijzigd door SeatRider op 20-12-2017 09:45 ]

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Istrilyin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-09-2024
Ervaring:
Ik heb deze telefoon nu een week, hiervoor een Note 1, en ik ben echt heel tevreden! Wat is in vredesnaam het nut van een 800+ euro mobieltje als een telefoon van 250 (179 in de aanbieding):
- gewoon alles doet wat 'ie moet doen
- snel is
- dual sim + sd heeft
- behoorlijk goede camera heeft
- na ruim 2 dagen zonder opladen nog 66% battery heeft
Dacht nog over een Lenovo P2, maar zelfs als deze G5+ batterij na 2-3 jaar de helft van z'n capaciteit kwijt is hoef je 'm nog niet open te laten maken.

Tevreden klant hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albs
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 31-08 12:45
Gisteren ging mijn toestel voor de tweede keer spontaan opnieuw opstarten (de eerste keer is ongeveer een maand geleden).
En weer waren alle instellingen en accounts weg, alle apps stonden er nog wel op en de wifi-instellingen (wachtwoorden) wist hij ook nog. Maar ik kon verder alles weer opnieuw instellen.
Ik heb nu het sd-kaartje er uit gehaald, misschien dat die verrot is.

Heeft er iemand iets soortgelijks mee gemaakt ?
Zou het aan het sd-kaartje kunnen liggen, dat hij daar instellingen op opslaat zodat hij die niet meer kon lezen op de een of andere manier ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

SeatRider schreef op woensdag 20 december 2017 @ 09:18:
Mijn G5 plus is al een paar keer weggeweest voor reparatie en heeft inmiddels een nieuw scherm. Dit weekend heb ik m weer opnieuw in gebruik genomen en nu valt mij eigenlijk op dat als ik de telefoon aan mijn oor houd (om te bellen, zeg maar), dat dan het scherm niet uitgaat. Mijn vorige telefoons deden dit altijd wel. Het is niet zo dat er ook allerlei functies worden ge-enabled (tenminste, niet in de dialer, als ik tussendoor even in mijn agenda kijk en pak daarna het gesprek weer over, dan heb ik wel ongeveer alle configuratieopties aangepast).

Edit: heb net even een sensor-tooltje geïnstalleerd. Het lijkt erop of de proximitysensor niks doet. Hij ziet m wel, maar detecteert altijd 100cm.
Herkenbaar....

Ik heb regelmatig dat ik tijdens het bellen met mijn wang allerlei andere zaken aan het ontoetsen ben. Gevolg is dat men mij aan de andere kant niet meer hoort.

Ga dat proximity tooltje ook eens checken...

Edit: gedaan. Tooltje van Andrey Evremov

Ziet netjes de werking en conclusies is dat hij prima werkt, maar misschien net iets te ver naar links zit tov de speaker.

Edit: heb de g5s plus btw...

[ Voor 8% gewijzigd door albino71 op 24-12-2017 02:36 ]

Te koop....

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:23

TFHfony

Professional Weirdo

Gisteren besloot mijn Nexus 5X de geest te geven (bootloop issue), dus vanochtend maar eens een Moto G5 Plus besteld omdat ik toch wel gesteld ben op een redelijk kale Android. Vanavond krijg ik hem al binnen :)
Overigens heb ik nu mijn oude Moto G (1e generatie) als telefoon gepakt. Het ding werkt nog best OK, alleen wat is het scherm klein!
Ayway, hopelijk bevalt mijn G5 Plus net zo goed als de Nexus...

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-09 16:47
Ook * Hmmbob is erg blij met zijn nieuwe G5 Plus :)

Nu een paar dagen in gebruik als vervanger van een Zenfone 2, heel fijn toestel.

[ Voor 4% gewijzigd door Hmmbob op 21-12-2017 21:08 ]

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Laatst online: 21:23

TFHfony

Professional Weirdo

Na mijn eerste 24 uur best tevreden over het toestel. Hij ziet er prima uit (zelfs mijn 13-jarige dochter zou hem ruilen voor haar iPhone 5s). Prima beeld, lekker snel. Geluid ook wel OK, maar... Ik vind de camera wat tegenvallen. Met de standaard (automatische) instellingen krijg je met de flits hele onnatuurlijke kleuren, erger dan met de Nexus 5X welke ik hier voor had.
De komende tijd moet ik maar eens met de handmatige instellingen kijken of ik betere resultaten kan krijgen.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-09 10:52

SeatRider

Hips don't lie

SeatRider schreef op woensdag 20 december 2017 @ 09:18:

Ik heb donderdag mijn toestel omgeruild voor een nieuwe. Deze werkt (weer) perfect. Jammer dat ik nu weer uren kwijt was aan alles opnieuw instellen en configureren, maar ik ben erg blij met de telefoon.

Ik had de gelegenheid om up te graden naar de G5S plus, maar dat heb ik niet gedaan omdat ik het jammer vond dat de 2e SIM en de SD niet tegelijk gebruik kunnen worden. Dat is irritant voor op vakantie, omdat ik dan juist veel muziek, films en navigatiekaarten bij me heb, samen met de extra SIM.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Updates lopen wel achter, 1 augustus.
En Oreo laat ook lang op zich wachten.

Maar verder prima ding, heb ook een Nokia 5 liggen maar dat is echt lastig bedienen zonder die moto gebaren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

morscha schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 17:54:

Mocht het youtube filmpje niet werken (bij mijn telefoon heb ik die keuze in het menu niet), dan kun je ook een app downloaden. Ik heb zelf 'percentage weergeven'.

Weet iemand trouwens of het mogelijk is om de tril uit te zetten als je je telefoon via de vingeradrukscanner ontgrendelt? Zo ja, hoe kan ik dit instellen? Ik kan dit zelf namelijk nergens vinden.

Thanks alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterFdeVries
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-08 18:55
He gebruikers,

Ik lees veel mensen die een scherm aan tijd hebben van 8-10 uur (ook de test van tweakers zelf geven dergelijke cijfers aan). Ik kom echter alleen tot 7 uur als ik thuis op de bank blijf zitten met WiFi aan.
Telefoon is geroot, adblocker geïnstalleerd, overbodige google apps verwijderd (zoals google now etc). Ook heb ik de telefoon onlangs nog een keer helemaal gereset en daarna alles wat kon weer teruggezet via titanium backup.
Willen jullie eens screenshots sturen van jullie batterijgebruik om het één en ander te vergelijken? Bedankt!

Ps.

Voor degenen die geen goede ontvangst lijken te hebben (oranje balk onder de grafiek). Bij mij werkte het volgende

- de simkaart eruit te halen
- in de tweede slot te stoppen er weer in te stoppen
- pincode in te typen
- laten verbinden en weer terug te stoppen in sim slot 1.

Batterijduur gaat dan ook al een stuk beter (mobiel standby verbruikt aanzienlijk beter)

• Aventura
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21-04 22:41
Ben heel tevreden over deze telefoon, gebruik 'm nu ongeveer vijf maanden. Alleen nu toch een probleempje: de batterij lijkt wel niet verder op te laden dan rond de 22%. Hierna stopt het gewoon! Iemand een idee?

• hjs
  • Niet online

hjs

Aventura schreef op donderdag 28 december 2017 @ 14:35:
Ben heel tevreden over deze telefoon, gebruik 'm nu ongeveer vijf maanden. Alleen nu toch een probleempje: de batterij lijkt wel niet verder op te laden dan rond de 22%. Hierna stopt het gewoon! Iemand een idee?
Verschillende laders geprobeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aventura
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21-04 22:41
hjs schreef op donderdag 28 december 2017 @ 15:03:
[...]

Verschillende laders geprobeerd?
Jazeker!

• rens-br
  • Laatst online: 22:36
Dan kan je nog een factory reset proberen. Mocht ook dat niet werken, verwacht ik dat de accu defect is en je het toestel zal moeten aanmelden voor reparatie.

• PeterFdeVries
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-08 18:55
Je hebt ook apps die de status van je accu aan kunnen geven.
Ik gebruik cpu-z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:20
Afgelopen zaterdag heb ik dan eindelijk mijn G5 plus in ontvangst kunnen nemen, had 'm online bij de Mediamarkt gekocht maar het pakje was bij PostNL kwijtgeraakt. Mediamarkt heeft uiteindelijk een nieuw exemplaar opgestuurd.

Ben blij met het toestel, vooral omdat hij een functie heeft die mijn vorige telefoon (Huawei P8 lite 2017) mistte: AptX ondersteuning voor hoge kwaliteit audio via Bluetooth. Ik heb een goede bluetooth hoofdtelefoon en het is wel fijn als je dan niet het idee hebt dat je naar een lage bitrate mp3tje zit te luisteren.
Wat ik mis is het icoontje dat aangeeft hoe vol de batterij van mijn hoofdtelefoon is. Dat gaf de Huawei en eerdere telefoons van Wileyfox en Nokia wel aan. Heb al zitten kijken naar apps maar die maken volgens mij een schatting van het accupercentage. Weet iemand hier nog een oplossing voor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-08 15:37
musicfreak schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 20:30:
Wat ik mis is het icoontje dat aangeeft hoe vol de batterij van mijn hoofdtelefoon is. Dat gaf de Huawei en eerdere telefoons van Wileyfox en Nokia wel aan. Heb al zitten kijken naar apps maar die maken volgens mij een schatting van het accupercentage. Weet iemand hier nog een oplossing voor?
  1. Pull down the notification shade in Android 7.0 Nougat.
  2. See the ‘Settings’ cogwheel at the top right hand corner? Tap and hold on it for around 10 seconds.
  3. Once you let go after 10 seconds, you’ll be taken straight to the Settings app with a prompt saying that System UI Tuner has been enabled.
Bij mij dan onder Settins>System UI Tuner>Status bar>Headset inschakelen (geen idee of deze ook voor bluetooth headsets werkt, gebruik zelf bedraag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Vincent_
  • Niet online
Iemand hier een idee hoe je in de app drawer de bovenste rij met `Suggested Apps´ weg kan halen of kan resetten? Ik gebruik de originele launcher (launcher3).

Als ik Google op dit 'probleem' vind ik oplossingen voor de Google Now Launcher. Of opties die bij mij niet aanwezig zijn, zoals lang drukken op home screen -> Settings daar staat bij mij enkel een slider voor 'Startscherm roteren toestaan', niet voor 'Suggested Apps' .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vigo Vince
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 11-02-2018
Hoe bij de M G5 plus standaard nieuwe Contacten op de SIM card opslaan?

Mijn nieuwe Motorola G5 plus slaat automatisch mijn contacten op in Google contacts, terwijl ik ze op mijn SIM card, of SD card wil hebben. Hoe moet ik dit doen? Kan dat met de MG5 plus of moet ik hiervoor een 3rd party app gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
agoNITE schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 12:51:
[...]
Bij mij dan onder Settins>System UI Tuner>Status bar>Headset inschakelen (geen idee of deze ook voor bluetooth headsets werkt, gebruik zelf bedraag).
Dank voor de tip, ik heb de Headset optie ingeschakeld. Helaas werkt het niet bij Bluetooth hoofdtelefoons. Bij het bedraad aansluiten van mijn hoofdtelefoon zie ik inderdaad het symbool van een hoofdtelefoon verschijnen. Biedt het behalve een visuele notificatie dat je een hoofdtelefoon hebt aangesloten (lijkt me wat overbodig) ook nog extra opties? Kon het zo niet vinden...
Vigo Vince schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 13:49:
Ik vrees dat dit niet met de standaard contacten app werkt. Zie bij instellingen -> standaard account voor nieuwe contacten alleen mijn actieve Google account staan. En bij Accounts beheren ga je daar de accounts sectie van de algemene instellingen, daar heb je ook niks aan.
Wel bijzonder, in die zin dat ik met eerdere smartphones ook kon kiezen zaken lokaal op te slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.I.N.G
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 31-08 15:13
Vigo Vince schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 13:49:

Mijn nieuwe Motorola G5 plus slaat automatisch mijn contacten op in Google contacts, terwijl ik ze op mijn SIM card, of SD card wil hebben. Hoe moet ik dit doen? Kan dat met de MG5 plus of moet ik hiervoor een 3rd party app gebruiken?
Standaard kan je geen contacten opslaan op je sim kaart en ik weet niet of een 3rd party app dat wel kan. Je kan contacten wel exporteren naar je sim kaart maar dan moet je ze eerst in je Google account opslaan.

Ik ben wel benieuwd naar jou achterliggende reden waarom je de contacten alleen op je sim kaart wil opslaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
Goedendag medeTweakers. Ik lees op internet dat sommige G5 Plus gebruikers in bepaalde landen recentelijk de november security patch hebben gekregen. Ik zit nog steeds op de augustus patch en als ik bij Systeemupdates kijk dan geeft die aan dat mijn apparaatsoftware is bijgewerkt.

Zijn er hier in NL/BE gebruikers die de november patch hebben gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomskipsp
  • Laatst online: 31-08 16:00
Davith78 schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 11:30:
Goedendag medeTweakers. Ik lees op internet dat sommige G5 Plus gebruikers in bepaalde landen recentelijk de november security patch hebben gekregen. Ik zit nog steeds op de augustus patch en als ik bij Systeemupdates kijk dan geeft die aan dat mijn apparaatsoftware is bijgewerkt.

Zijn er hier in NL/BE gebruikers die de november patch hebben gekregen?
Volgens XDA is hij alleen gereleased in India en Zuid-amerika geloof ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

thomskipsp schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 12:14:
[...]

Volgens XDA is hij alleen gereleased in India en Zuid-amerika geloof ik...
Zelfs een gerucht lees ik dat Oreo uit is in het spaans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpankmasterC
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-08 10:27
hjs schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 13:21:
[...]

Zelfs een gerucht lees ik dat Oreo uit is in het spaans.
Oeh dat zou leuk zijn, ben benieuwd wat het met de batterijduur doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
Ik hoop dat Lenovo opschiet met Oreo voor de G5+. Sowieso ben ik benieuwd of Google's Project Treble daarin geïntegreerd is waarmee het makkelijker moet worden sneller updates uit te rollen. Ik meen namelijk ergens ergens gelezen te hebben dat het niet vanzelfsprekend is dat Project Treble ondersteund wordt als een ouder model telefoon een upgrade krijgt naar Android 8, de fabrikant kan ervoor kiezen er geen gebruik van te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GtrCraft
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 01-09 14:27
Davith78 schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 10:02:
Ik hoop dat Lenovo opschiet met Oreo voor de G5+. Sowieso ben ik benieuwd of Google's Project Treble daarin geïntegreerd is waarmee het makkelijker moet worden sneller updates uit te rollen. Ik meen namelijk ergens ergens gelezen te hebben dat het niet vanzelfsprekend is dat Project Treble ondersteund wordt als een ouder model telefoon een upgrade krijgt naar Android 8, de fabrikant kan ervoor kiezen er geen gebruik van te maken.
Treble komt niet op de Moto G5 Plus. Oreo zal waarschijnlijk pas komen als de Z2, Z2 Force, Z2 Play en Z, Z Force en Z Play de update hebben gehad. En de G5S Plus is dan ook waarschijnlijk eerst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
GtrCraft schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 11:41:
[...]

Treble komt niet op de Moto G5 Plus. Oreo zal waarschijnlijk pas komen als de Z2, Z2 Force, Z2 Play en Z, Z Force en Z Play de update hebben gehad. En de G5S Plus is dan ook waarschijnlijk eerst.
Heb je hier een bron voor? Ik kon zo snel even niets vinden op Google dat de Moto G5+ geen Treble zou krijgen. Ook niet dat de telefoon wel Treble ondersteuning krijgt trouwens. Volgens mij is het dus nog niet zeker..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GtrCraft
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 01-09 14:27
Davith78 schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 12:40:
[...]

Heb je hier een bron voor? Ik kon zo snel even niets vinden op Google dat de Moto G5+ geen Treble zou krijgen. Ook niet dat de telefoon wel Treble ondersteuning krijgt trouwens. Volgens mij is het dus nog niet zeker..?
De Moto G5 Plus is geleverd met Nougat, en alle Moto's die nu al geüpdate worden (Z2 Force en X4) krijgen geen treble erbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Nou ben benieuwd wanneer die Oreo update komt, hoop wel snel want we beginnen onderhand al aardig achter te lopen met security updates, nog steeds augustus 2017. Nou is dat niet zo erg als we deze maand al Oreo krijgen maar daar heb ik een hard hoofd in inmiddels.

Had toch gehoopt dat Lenovo dat beter bij zou houden zag zelfs net in het G4 plus topic dat iemand al de security updates van December had gekregen.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vigo Vince
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 11-02-2018
D.I.N.G schreef op maandag 8 januari 2018 @ 13:32:
[...]

Standaard kan je geen contacten opslaan op je sim kaart en ik weet niet of een 3rd party app dat wel kan. Je kan contacten wel exporteren naar je sim kaart maar dan moet je ze eerst in je Google account opslaan.

Ik ben wel benieuwd naar jou achterliggende reden waarom je de contacten alleen op je sim kaart wil opslaan?
Het is beleid van mijn bedrijf en ik ben net Google account en mijn Googlemail aan het afbouwen. Bovendien ben ik als ik mijn contacten op de SIM kaart heb,niet afhankelijk van Google. Ik vind het vreemd dat je geen enkele keuze hebt. Nog vreemder vind ik dat dit niet in de reviews op Tweakers (en ook elders) vermeld is. Andere telefoons (bv Samsung, Huawei) hebben meerdere opties voor opslag van je contacten. Dus hopelijk weet iemand nog een mogelijkheid om dit probleem op te lossen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIMIC
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Je kunt natuurlijk wel een ander account toevoegen waarin je je contacten opslaat. Het is dus niet zo dat het alleen met Google kan.
Ik gebruik Gmail niet, en ik heb mijn contacten ook niet in mijn Google account staan.

Voorbeeld:
https://support.office.co...ca-491b-978a-ab15e360434c
of https://blogs.office.com/...look-for-ios-and-android/

[ Voor 34% gewijzigd door NIMIC op 15-01-2018 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieter van Ras
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20-11-2024
schnumi schreef op maandag 15 januari 2018 @ 07:53:
Nou ben benieuwd wanneer die Oreo update komt, hoop wel snel want we beginnen onderhand al aardig achter te lopen met security updates, nog steeds augustus 2017. Nou is dat niet zo erg als we deze maand al Oreo krijgen maar daar heb ik een hard hoofd in inmiddels.

Had toch gehoopt dat Lenovo dat beter bij zou houden zag zelfs net in het G4 plus topic dat iemand al de security updates van December had gekregen.
Ik vind het ook wel wat lang duren, je zou toch minstens iedere 3 maanden een security update mogen verwachten voor een toestel dat nog geen jaar oud is, 1 Augustus is ondertussen alweer 4.5 maanden geleden..

Dat Oreo wat langer duurt kan ik best mee leven, maar met die security updates zijn ze nu gewoon te laks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Ook het Duitse Fruux biedt opties om contacten op te slaan. Ook bieden ze een agenda en takenlijst. Zie https://fruux.com/pricing/.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pazzie
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-09 18:23
schnumi schreef op maandag 15 januari 2018 @ 07:53:

Ik denk dat we eerst een security update krijgen:
https://mobilesupport.lenovo.com/us/en/Solution/MS126166

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ben
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:50

ben

Krijg net een security update binnen (1 november 2017)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazzie
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-09 18:23
ben schreef op maandag 22 januari 2018 @ 21:40:
Krijg net een security update binnen (1 november 2017)
Ik ook. Vreemd dat ze niet gelijk de januari security update uitrollen.

Info over de 1 november security update:
https://motorola-global-e...answer_detail/a_id/125757

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
Handmatig kun je hem ook opvragen inderdaad. No issues, binnen paar minuten geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demonitzu
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Demonitzu

Incidentele gebruiker

Waarschijnlijk ligt het aan mijn toestel, maar een aantal instellingen waren gereset na het installeren van de November 2017 security update.

Moto > "notificaties weergeven" stond uit

Meldingen > instellingen > "alle meldingen weergeven" was veranderd naar "gevoelige meldingen niet weergeven"

TekkenZone - Dutch Tekken Community

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hilmo
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-07 21:19
Nou daar was hij dan, mijn nieuwe Moto G5 Plus :) Een stuk groter dan mijn Moto E, maar dat wist ik. Nano sim was snel geleverd door mijn provider, en kan meteen geplaatst worden dus. Mijn handleiding is in het Duits... (mediamarkt, btw actie). Stekker en snoer en simkaart sleuteltje zit erbij. Hoesjes heb ik massaal op aliexpress en ebay, SD kaart bestel ik er nog bij. Ik vind hem er prachtig uit zien.

Wat zijn de foto's zelfs nog goed in donkere ruimte. Zonder flitser en met stilhouden krijg ik betere foto's dan ooit tevoren, wow. Selfie komt gespiegeld in beeld, geen idee hoe ik dat weer goed krijg. Ben nu volop aan het downloaden (nieuwe foto software, nieuwe gallerij software, al vind ik het engelse niet leuk, maar google photo wil ik ook niet, wil eigenlijk gewoon die van Moto weer). Friendly for Facebook snap ik niet, ik krijg alleen maar mensen die ik niet ken in beeld. Messenger gebruik ik niet, alleen facebook zelf. Heb instellingen beter gezet, na aanleiding van tips in dit forum. Batterij percentage heb ik in beeld gekregen door dat UI tuiner aan de praat te krijgen :) Heb meerdere vingers als vingerafdruk gedaan.

Ik erger me een beetje aan de hoeveelheid google dingen al heb ik van de meeste geen last. Ik wil hem niet rooten. Bij de vorige (moto E) ging dat wel goed maar kon ik nooit meer updates krijgen. Ik wil het liever zo houden. Misschien kan ik ze uitgeschakeld krijgen. Wie heeft er een tip van een goede, niet te zware browser ipv Chrome? Ik had altijd Dolphin Browser. Maar dat werkte ook niet echt denderend. Iemand een betere?

En wat doen jullie met antivirus/spyware software?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Ik gebruik de Brave browser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Ik gebruik de Samsung browser (wel grappig op een Motorola apparaat) die sinds een poosje in de playstore staat. Ze hebben ook nog een beta versie. Erg snelle snappy browser, zou niet meer zonder willen. Daarnaast heb ik Firefox geïnstalleerd staan voor als ik mijn bookmarks wil raadplegen. Chrome heb ik uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hilmo
Iemand idee hoe de google zoekbalk die vast zit op het homescreen eraf te halen is? Ik heb er al op gezocht, lang erop drukken doet niets, iets met instellingen op homescreen geeft niet die optie, google uitschakelen ook al gedaan. Instellingen van google doen ook niets, of ik zie niet waar ik het moet vinden.

[ Voor 14% gewijzigd door Hilmo op 27-01-2018 13:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Hilmo schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 13:03:
Iemand idee hoe de google zoekbalk die vast zit op het homescreen eraf te halen is? Ik heb er al op gezocht, lang erop drukken doet niets, iets met instellingen op homescreen geeft niet die optie, google uitschakelen ook al gedaan. Instellingen van google doen ook niets, of ik zie niet waar ik het moet vinden.
Andere laucher gebruiken, welke wel aan te passen is qua Google balk. o.a Nova Launcher heeft die mogelijkheid.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomskipsp
  • Laatst online: 31-08 16:00
US variant heeft inmiddels ook al de Januari patch binnen...

https://mobilesupport.lenovo.com/us/en/Solution/MS126166

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaporitraha
  • Registratie: December 2015
  • Niet online
Begrijp ik het goed dat deze telefoon geen 3,5mm aansluiting heeft voor een koptelefoon?

je mag me nickname afkorten (vapori bv)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

vaporitraha schreef op zondag 28 januari 2018 @ 14:56:
Begrijp ik het goed dat deze telefoon geen 3,5mm aansluiting heeft voor een koptelefoon?
Nee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

vaporitraha schreef op zondag 28 januari 2018 @ 14:56:
Is gewoon aanwezig aan de onderzijde naast de micro USB aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-08 18:19
grun93 schreef op maandag 29 januari 2018 @ 08:13:
[...]

Mijn securityupdate is van 1 november 2017, dat vind ik best wel vrij recent.
Die heb ik gisteren ook net gekregen, nadat ik zelf updates ging zoeken.

Als ze zo lui zijn om de Android 8 update uit te stellen (was in December beloofd) dan moeten ze tenminste de updates voor 7 bijhouden. Eind jan een update is dan wat laat.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkebek
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-02 10:36
Europa lijkt één van de laatste regios die aan de beurt zijn bij Lenovo. Die novemberpatch lijkt haast wel vergeten te zijn geweest als je ziet hoeveel later wij hem hier ontvangen hebben. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Hier is de november patch op de G5 plus van mijn vrouw binnengekomen.

Op de G4 plus van mijn dochter de december patch, terwijl ik met de G5s plus nog steeds niks krijg en op okt. zit.
G5s van mijn zoon zit zelfs nog op de aug. patch....

Ja ja, Moto family ;)

Zit eigenlijk ook wel met alle toestellen op Oreo te wachten...wordt wel tijd...

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:16
albino71 schreef op maandag 29 januari 2018 @ 12:51:
Hier is de november patch op de G5 plus van mijn vrouw binnengekomen.

Op de G4 plus van mijn dochter de december patch, terwijl ik met de G5s plus nog steeds niks krijg en op okt. zit.
G5s van mijn zoon zit zelfs nog op de aug. patch....

Ja ja, Moto family ;)

Zit eigenlijk ook wel met alle toestellen op Oreo te wachten...wordt wel tijd...
Haha, hier ook een moto family.
Als laatste is mn vrouw gisteren overgestapt van een Samsung S4 mini naar een G5S.
Verder in huis een Moto Z Play, G4 Play en Moto C Plus.
De G4 Play is net geupdate naar Android 7.
Viel met inderdaad ook op dat de G5S nog op oktober stond qua beveiliging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hilmo
Ah ik moest handmatig om updates zoeken, maar toen kreeg ik de nov update aangeboden! Terwijl ik op de augustus update zat en hij niet automatisch een melding gaf dat de nov update er was. Jullie (alino71) hebben het vast al handmatig geprobeerd te zoeken naar updates, maar zo niet, dan is dat misschien iets? Ik ga nu naar de nov update dus mooi. Dat valt me niet eens tegen, ik had erger verwacht (updatebeleid).

3 dagen met voor mij normaal gebruik doe ik nu met de accu. Accu op bespaarstand, geen idee wat er dan anders ingesteld is, maar heb wel het idee dat het helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Hilmo schreef op maandag 29 januari 2018 @ 14:25:
Accu op bespaarstand, geen idee wat er dan anders ingesteld is, maar heb wel het idee dat het helpt.
De helderheid van het scherm gaat omlaag, de synchronisaties met mail e.d. vinden wat minder vaak plaat en wellicht zijn er nog wat meer energie besparende zaken. Beiden zaken die best helpen.

[ Voor 3% gewijzigd door musicfreak op 29-01-2018 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robgru
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 29-08 11:44
ik heb de specs vergeleken (met tweakers) tussen de G5 Plus 32 GB die 269 kost en de G5 Plus 32 gb DUAL SIM die 225 kost bij bol.com.

https://tweakers.net/pricewatch/compare/776651;731313/

de enige verschillen zijn dat de Dual sim is ook nog spatwaterdicht en heeft een dual sim mogelijkheid

hoe kan dat nu dat een toestel met extra functionaliteit € 44 goekoper is.

kan iemand mij dat uitleggen of lees ik iets niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

robgru schreef op maandag 29 januari 2018 @ 16:20:
ik heb de specs vergeleken (met tweakers) tussen de G5 Plus 32 GB die 269 kost en de G5 Plus 32 gb DUAL SIM die 225 kost bij bol.com.

de enige verschillen zijn dat de Dual sim is ook nog spatwaterdicht en heeft een dual sim mogelijkheid

Die single SIM is unieker, daarom is die duurder. :p

Geen idee eigenlijk, als je hier kijkt, zie je dat er nog veel meer versies zijn van de Moto G5 plus.

De XT1685 is de Europese dual SIM en de XT1684 de single SIM Verschillen

[ Voor 12% gewijzigd door MegaTronics op 29-01-2018 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-09 15:46
robgru schreef op maandag 29 januari 2018 @ 16:20:

Ik ga uit van een foutje in de PW specs:
https://www.gsmarena.com/motorola_moto_g5_plus-8453.php
http://www.phonemore.com/...-plus-xt1685-32gb/5150458

Single SIM vs Dual SIM lijkt alleen dat te zijn, de SIM capaciteit.

Wat betreft dual vs single; er is misschien wereldwijd meer vraag naar dual. Vooral in Azië populair. Grotere productieaantallen en bijkomende voordelen. Daarnaast kan het zomaar zijn dat een model met functionaliteit die overbodig geacht wordt, minder snel verkoopt als de 'gewone' variant ook beschikbaar is. Al is dat ook maar een aanname.

Addicted to silent computing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Waar ik me momenteel aan irriteer is dat de telefoon op de een of andere manier op een moment voor data naar 3G/H springt en daar ontzettend lang blijft hangen, in plaats van terug te keren naar 4G. Ik zit op KPN, had dit probleem eerder niet en vind het strontirritant, want het 3G netwerk van KPN is blijkbaar veruit inferieur aan hun 4G netwerk - mijn muziek stopt steeds :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hilmo
Iemand ook problemen na de nov update? Die had ik gister en ik had de accu besparing aanstaan vanaf 's middags. Dat ging prima, hij was gisteravond ongeveer op 60/70 %. En vanochtend ging de mobiel niet aan en kwam er een uitroepteken in beeld, meer niet. Ik doe hem aan de lader, en geeft aan dat hij vanaf 0% moet laden. Ik hoop dat dit eenmalig was....
Edit:Ah, ik had gisteravond een nieuwe app gedownload, werd aangeraden op xda forum, namelijk Camera FV-5. En die neemt 80% van batterij. Dus verwijderen die handel.

[ Voor 18% gewijzigd door Hilmo op 30-01-2018 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albs
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 31-08 12:45
Crossposten is niet toegestaan, dus graag hier verder: My Consumer Cellular app

[ Voor 79% gewijzigd door rens-br op 03-02-2018 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P107
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 02-01-2021
Misschien een rare vraag maar ik wil 2x een moto g5+ voor mijn ouders kopen. Zij vragen zich af of je ook met de camera kan inzoomen.

Kunnen jullie mij dat vertellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:41
P107 schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 22:16:
Misschien een rare vraag maar ik wil 2x een moto g5+ voor mijn ouders kopen. Zij vragen zich af of je ook met de camera kan inzoomen.

Net als bijna alle andere telefoons alleen digitaal

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20:14
P107 schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 22:16:

Zoals @Snowhite0901 al aangeeft kan dat alleen digitaal, en niet supermooi als je mijn mening vraagt. Zie bijvoorbeeld:
Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/i89cm6/2017_12_23_10_06_30.jpg
upload image

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 01:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Loop nu ca een jaar met een G5 plus en moest een nieuwe zakelijke telefoon uitzoeken. Is dus ook een G5 plus geworden. Prive is de zilveren en goud de zakelijke, makkelijk onderscheid maken :)

En ja, dat had ook met een telefoon gekund, want beiden zijn dual sim. Maar dan loop ik tegen whatsapp perikelen op, en kan ik hem niet in een hoekje knikkeren als ik niet werk. En dus werk en prive niet gescheiden houden wat ik wel wilde. En dat kan nu dus :)

Stomme is wel dat ik er nu pas na een jaar achter kom dat ik de icoontjes en tekst enzo ook kleiner kan maken en dat dat veel fijner werkt :+

Edit: qua antivirus heel erg te spreken over Sophos Mobile Security (gratis). Avast had ik eerst maar die maakt de boel heel traag.

[ Voor 23% gewijzigd door The Eagle op 03-02-2018 13:47 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Nu online
Overigens mogen we binnenkort Android Oreo verwachten, in Australië is de uitrol al begonnen.

Bron: https://ausdroid.net/2018...arge-number-phones-today/

[ Voor 32% gewijzigd door Audiowaste op 05-02-2018 15:51 . Reden: Bronvermelding ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
Sydney, Australia, 5 February 2018: Motorola has rolled out the latest Android 8.0 Oreo OS on its recently announced moto x4 smartphone.
Wel Oreo, maar niet op de G5 Plus (helaas).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Dat is wel heel selectief quoten van je. Lees even verder:
The Oreo upgrades started with the moto x4 , which was released on the 11th Jan 2018. The update is now available across the following smartphones in Australia and New Zealand.

moto z
moto z Play
moto z2 Play
moto g5
moto g5 Plus
moto g5S
moto g5S Plus
moto g4 Plus **

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
Hmmbob schreef op maandag 5 februari 2018 @ 19:56:
Dat is wel heel selectief quoten van je. Lees even verder:

[...]
Niet bedoeld als een selectieve quote. Maar ik lees daar dat alleen de Moto x4 Oreo ontvangt sinds gisteren (5 februari). De overige toestellen krijgen ook Oreo, maar de uitrol daarvoor is nog niet begonnen.

Er staat echter dat de uitrol daarvoor al wel is begonnen, heb hier alleen nog geen bewijs voor gezien.

In het normale G5 topic gaat over hetzelfde onderwerp. Daar wordt gesteld dat Ausdroid niet bepaald een goede bron is. En men verwart de november security patches met Oreo.

Ik kan er naast zitten, maar zolang niemand post dat hij/zij Oreo op de G5 Plus heeft ontvangen, ga ik ervan uit dat dit nog steeds voor ergens april op de planning staat.

[ Voor 19% gewijzigd door agoNITE op 06-02-2018 07:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Gewoon XDA volgen, als er een update is, weten zij het vaak als eerste.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
Levertijd, shops en prijzen: [Motorola Moto G5 Plus] Levertijd & Prijzen
Accessoires: [Motorola Moto G5 Plus] Het grote Accessoires topic