Vraag

• Albs
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 21-11 20:28
Ik ondekte eergisteren opeens een app op mijn mobiel (Motorola Moto G5 plus) die ik nog niet eerder had gezien: My Consumer Cellular
Hij is ook niet te verwijderen.
Schijnt een amerikaans telecom bedrijf te zijn heb ik het idee.

Maar waar komt die app opeens vandaan en waarom kan ik hem niet verwijderen ?
Zijn er meer mensen die hem hebben ?

Nu heb ik hem uitgeschakeld en gestopt en staat hij niet meer in het app-overzicht, maar wel tussen de geinstalleerde apps als ik naar instellingen ga.

Geen idee wat hij doet, kan er ook niks over vinden op het net

Alle reacties

• Breezers
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 16-03 21:57
Mogelijk heb je een toestel dat geïmporteerd is en het imeinummer behoort bij een lading toestellen die gemaakt zijn voor een Amerikaanse provider en deze nu naar al haar klanten/toestellen een app pushed ? (gokje)

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 10:44

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ik heb je titel even aangepast, zodat het iets duidelijker is.

Verder is je post momenteel een beetje karig. Kun je wat meer informatie geven over:
- De herkomst van het toestel
- De app naam (te vinden bij instellingen)
- Wat er veranderd is in de tussentijd
- Je softwareversie

Op die manier kunnen we je een stuk beter helpen.

• Albs
Ik heb hem in augustus 2017 gekocht bij de MediaMarkt in Groningen.
De app-naam : My Consumer Cellular
Software versie is: android 7.0

wat er veranderd is heb ik hierboven beschreven, ik heb hem uitgeschakeld en gestopt. Daarmee verdween hij uit de lijst van apps, maar niet onder instellingen.

• Pieter van Ras
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 25-10 19:17
Voor wat meer informatie misschien het volgende vermelden:

Settings -> About Phone -> Regulatory Information
Welk model staat daar aangegeven? Ik heb bv Model XT1685
En welk FCC ID? Ik heb bv IDDT56VE4

Vermeld eventueel ook nog Baseband version, Kernel version en Build Number die bij About Phone vermeld staan (of maak wat screenshots :p )

Door zulke zaken te vergelijken kunnen we kijken of jij misschien een andere versie oid hebt :)

Ik ben zelf die app trouwen niet tegen gekomen.

• Albs
Hey, daar heb ik nog nooit gekeken 8)

Bij mij staat er: Model XT1685 (das dus hetzelfde)
FCC ID: IHDT56VE4

daar zit een verschil, maar geen idee wat dat inhoudt.

de overige info :

Hmm, ik heb niet genoeg karma om een afbeelding toe te voegen ???

• Baardmos
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 17-08 22:20
@Albs ik ontdekte vandaag ineens deze app op mijn Moto G5 Plus. Dit is wat ik erover kon vinden:

"Lenovo/Motorola is installing software at the factory to support the version of the phone that Republic Wireless, Consumer Cellular and Rogers in CA sells. It's probably easier for them to install that software on all the phones and not just the Republic Wireless software on the Republic Wireless phones and the Consumer Cellular on the Consumer Cellular phones.

I just installed ES FE and checked my XT1607 and have 3 folders in the OEM folder for Republic Wireless, Consumer Cellular and Rogers.

There's nothing to resolve here."

Volgens mij wordt de app op de een of andere manier 'getriggered' door T-Mobile (partner van Consumer Cellular) op de US versies.

[Voor 79% gewijzigd door Baardmos op 07-03-2018 11:44]

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee