Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:10
Zojuist de januari update binnen gekregen.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16:07
Hmmbob schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 20:56:
Zojuist de januari update binnen gekregen.
Hier ook, het was wel even schikken na de reboot bleef die in een bootloop hangen. Gelukkig na een geforceerd uitzetten startte hij wel verder door.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Oh, daar geen last van gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:35
Vanmorgen een nieuwe security update ontvangen voor de G5+, deze is van 1 januari 2018.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.I.N.G
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:21
De update ging bij mij ook zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Ze hebben blijkbaar in één keer de update knop gevonden bij Lenovo. Mochten ze dit vol gaan houden en ook nog vlot de Oreo update eruit gaan gooien dan zouden ze zeer in mijn aanzien stijgen kwa updatebeleid.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterFdeVries
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-08 18:55
Hier een linkje naar de januari-update voor de G5 plus. Niet te gebruiken met een geroot toestel trouwens (officiële update)

https://mega.nz/#!okYVVKR...Bg-d9rVoGilIe1NZx2gpnBEYM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kreeg vrijdag melding op mijn G5+ voor een update naar Android 8. Ik laad m in en wil die daarna installeren. Het apparaat blijft zoeken en vind geen wifi. Ik wil het toestel uitzetten. Dat lukt maar hij start onmiddellijk terug op. Nog geen wifi, wel internetverbinding via 4 G. Sindsdien vindt het toestel geen wifi meer??? Kent hier iemand een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 11 februari 2018 @ 09:59:
Kreeg vrijdag melding op mijn G5+ voor een update naar Android 8. Ik laad m in en wil die daarna installeren. Het apparaat blijft zoeken en vind geen wifi. Ik wil het toestel uitzetten. Dat lukt maar hij start onmiddellijk terug op. Nog geen wifi, wel internetverbinding via 4 G. Sindsdien vindt het toestel geen wifi meer??? Kent hier iemand een oplossing voor?
Heb je gewacht tot het toestel na de update helemaal "klaar"was ?

Als de software in gedownload en uitgepakt start het toestel opnieuw op, daarna begint de installatie. Pas hal het toestel de opstart geluiden geeft en weer gewoon alle icoontjes weer bovenaan heeft staan is hij klaar.

Zet je hem eerder uit of ga je eerder zelf aan het instellen loopt dat meestal niet goed af.

Je kunt altijd een fabrieksherstel gebruiken, ik neem aan dat je voor de update gewoon een backup gemaakt had.

Wel grappig dat je als betatester niet eens weet hoe dingen werken.... ik zeg betatester omdat Android 8 helemaal niet beschikbaar is voor de G5plus ...... er zijn alleen wat security updates uitgebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aan phrozencrew2 alvast bedankt voor uw antwoord,
dan zal ik de fabrieksinstellingen maar eens terugzetten. De update, zoals je schrijft zal een beveiligingsupdate zijn? is waarschijnlijk niet voltooid. Ik neem aan dat ik, terwijl de update bezig was ik met het toestel buiten het bereik van mijn wifi ben geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 11 februari 2018 @ 14:28:
aan phrozencrew2 alvast bedankt voor uw antwoord,
dan zal ik de fabrieksinstellingen maar eens terugzetten. De update, zoals je schrijft zal een beveiligingsupdate zijn? is waarschijnlijk niet voltooid. Ik neem aan dat ik, terwijl de update bezig was ik met het toestel buiten het bereik van mijn wifi ben geweest.
Les 1,

Voor je de update start LEES wat de update inhoud... Wat je krijgt en welke versie word altijd vermeld in de tekst voordat je toestemming geeft....

Les 2,

Laat een ding met rust als er een software update plaatsvind, neem bij een telefoon zelfs het toestel niet op.
een van de weinige dingen die een modern toestel onbruikbaar maakt is een onderbroken update proces....

Waarschijnlijk heb je geluk en zul je na de reset gewoon alsnog de meest recente (november of januari) veiligheids-update (security update) kunnen installeren. Bij een upgrade naar een andere Android versie zoals straks Android 8 (Oreo) is vaak een halve installatie een heel dood telefoontje die alleen door een service punt kan worden hersteld.....

Ach, heb je weer wat geleerd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:58
..of je drukt op de 'update' button?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-09 09:15

DJ

Was ook verrast door deze januari update. Was snel gedownload en geïnstalleerd. Nu wachten op de Oreo update ;-)

Als er geen Religie's zouden zijn, dan waren we allemaal gewoon mensen geweest
Cisco & Ubiquity powered network

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de functie "niet storen" volledig uitgezet. Desalniettemin springt die functie telkens ongevraagd aan... Heeft iemand een oplossing voor dit probleem?

Inmiddels is het probleem opgelost. Door het verwijderen van de sd-kaart. Motorola schijnt vaker problemen te hebben met een geplaatste sd-kaart: deze is de 64 GB uitvoering van Samsung. Weer wat geleerd...

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2018 15:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
Heb je dan ook de “automatic rules” uitgezet? Mijn telefoon staat in het Engels, dan staat het onder “settings” - “sound” - “do not disturb” - “automatic rules”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:21

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Meer mensen met GPS issues? Heb flitsmeister dagelijks aan staan, en die knippert iedere keer met geen gps of wel gps. Locatievoorzieningen staat op max mogelijkheden maar baat niet.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
The Eagle schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 17:22:
Meer mensen met GPS issues? Heb flitsmeister dagelijks aan staan, en die knippert iedere keer met geen gps of wel gps. Locatievoorzieningen staat op max mogelijkheden maar baat niet.
Energiebesparing staat uit? (Onder battery settings)

Edit: als je niets afwijkend kunt vinden kun je het een keer opnieuw installeren, zodat je opnieuw rechten voor locatie kunt toekennen. Misschien tussen uninstall en install een reboot.

[ Voor 21% gewijzigd door guapper op 16-02-2018 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Accubesparing: uit / nooit automatisch inschakelen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hilmo
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-07 21:19
Prachtig die januari update, dit gaat maar goed. Heb het toestel nog maar een maand oid en nu al drie keer een update gehad (aug, nov en nu jan). Dit gaat de goede kant op. Tot nu toe meer dan tevreden over update beleid. Mijn review maar even aanpassen.

Foto's op professionele modus worden wel veel beter dan op automatische, merk ik. Mooi scherp, tenzij gekke belichting. Belkwaliteit prima. Zo ontzettend blij met deze mobiel, wat een verademing. De vingerafdruk scanner is soms iets minder nauwkeurig of ik wil het soms te snel. Ondertussen mooie hoesjes en screenbeschermer erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13:24

3raser

⚜️ Premium member

Ik stoor me ondertussen flink aan de regelmatige reboots die ik heb. De telefoon reboot dan niet helemaal omdat ik geen pincodes hoef in te voeren, maar het bootgeluid "Hello Moto" is wel te horen. Rebooten gebeurt op volledig willekeurige momenten. Soms is het als ik als ik een willekeurige actie uitvoer maar soms is het ook gewoon in mijn broekzak.

Ik heb nog geen verband kunnen vinden in de reboots. De updates van de laatste tijd hebben ook verbeteringen met zich mee gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

3raser schreef op maandag 26 februari 2018 @ 08:51:
Ik stoor me ondertussen flink aan de regelmatige reboots die ik heb. De telefoon reboot dan niet helemaal omdat ik geen pincodes hoef in te voeren, maar het bootgeluid "Hello Moto" is wel te horen. Rebooten gebeurt op volledig willekeurige momenten. Soms is het als ik als ik een willekeurige actie uitvoer maar soms is het ook gewoon in mijn broekzak.

Ik heb nog geen verband kunnen vinden in de reboots. De updates van de laatste tijd hebben ook verbeteringen met zich mee gebracht.
Heb je een geheugenkaartje erin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIMIC
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ik stoor me ondertussen flink aan de regelmatige reboots die ik heb.
Ik merk dat inderdaad ook.
Eigenlijk is het altijd als ik hem niet gebruik.

Ik dacht eigenlijk dat het gewoon lag aan het feit dat ik de aan/uit knop per ongeluk in drukte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Oh, nog nooit opgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrockOlee
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 02-09 15:12

Vreemd, dat gebeurd bij mij nooit, als het geluid storend is kun je iig het geluid van de intro animatie bij settings/sound/powerup uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.I.N.G
  • Laatst online: 15:21
Ik heb ook geen last van regelmatige reboots of ik heb het nooit gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik heb dit 1 keer meegemaakt na de recente update naar januari. Sindsdien niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

hjs schreef op maandag 26 februari 2018 @ 08:53:
[...]

Heb je een geheugenkaartje erin?
Nee.
BrockOlee schreef op maandag 26 februari 2018 @ 10:05:
[...]

Vreemd, dat gebeurd bij mij nooit, als het geluid storend is kun je iig het geluid van de intro animatie bij settings/sound/powerup uitzetten.
Dat wist ik niet. Is dat Engels voor Instellingen/Geluid/Geluid inschakelen (toggle)? Want "Geluid inschakelen" klinkt alsof je het daarmee ook kan uitschakelen, maar mogelijk is het een foute vertaling van geluid tijdens het inschakelen van het toestel.
NIMIC schreef op maandag 26 februari 2018 @ 09:28:
[...]

Ik merk dat inderdaad ook.
Eigenlijk is het altijd als ik hem niet gebruik.

Ik dacht eigenlijk dat het gewoon lag aan het feit dat ik de aan/uit knop per ongeluk in drukte.
Ik heb het ook tijdens het gebruiken. Als ik een app start of ergens op een menuoptie tik. Zelf wanneer de telefoon (standby) op tafel ligt. Dan weet ik in ieder geval zeker dat ik geen knop heb aangeraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09:37
3raser schreef op maandag 26 februari 2018 @ 15:09:
[...]

Nee.

[...]

Dat wist ik niet. Is dat Engels voor Instellingen/Geluid/Geluid inschakelen (toggle)? Want "Geluid inschakelen" klinkt alsof je het daarmee ook kan uitschakelen, maar mogelijk is het een foute vertaling van geluid tijdens het inschakelen van het toestel.

[...]

Ik heb het ook tijdens het gebruiken. Als ik een app start of ergens op een menuoptie tik. Zelf wanneer de telefoon (standby) op tafel ligt. Dan weet ik in ieder geval zeker dat ik geen knop heb aangeraakt.
kan ook gewoon aan een app van jou liggen. Die van mij reboot eigenlijk nooit vanzelf.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

Snowhite0901 schreef op maandag 26 februari 2018 @ 15:23:
[...]

kan ook gewoon aan een app van jou liggen. Die van mij reboot eigenlijk nooit vanzelf.
Dat zou natuurlijk kunnen. Maar hoe kom je daar achter? En welke app is het dan? Dan moet ik zeker rooten en logcatten enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
Dat is het lastige. Heb je onlangs iets nieuws geïnstalleerd/geupdate waarna dat is begonnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:02
3raser schreef op maandag 26 februari 2018 @ 15:09:
Dat wist ik niet. Is dat Engels voor Instellingen/Geluid/Geluid inschakelen (toggle)?
Jep, dat is 'm. Beetje brakke vertaling inderdaad.

[ Voor 22% gewijzigd door musicfreak op 26-02-2018 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

Snowhite0901 schreef op maandag 26 februari 2018 @ 15:45:
Dat is het lastige. Heb je onlangs iets nieuws geïnstalleerd/geupdate waarna dat is begonnen?
Nee, dit speelt al heel lang. Heb niet echt het idee dat het begonnen is na het installeren van een bepaalde app of update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
3raser schreef op maandag 26 februari 2018 @ 17:13:
[...]

Nee, dit speelt al heel lang. Heb niet echt het idee dat het begonnen is na het installeren van een bepaalde app of update.
tsja...ik gok dat terug naar factory defaults ook geen optie is? Hierna een voor een je apps installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

Snowhite0901 schreef op maandag 26 februari 2018 @ 17:14:
[...]

tsja...ik gok dat terug naar factory defaults ook geen optie is? Hierna een voor een je apps installeren.
Niet echt een optie nee. De reboots gebeuren niet bepaald ieder uur. Dus dan doe ik er weken over voordat ik weer een bruikbare telefoon heb. :z

Ik zal er maar mee moeten leven denk ik. Jammer, want ik was verder heel erg tevreden over het toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
3raser schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 09:37:
[...]

Niet echt een optie nee. De reboots gebeuren niet bepaald ieder uur. Dus dan doe ik er weken over voordat ik weer een bruikbare telefoon heb. :z

Ik zal er maar mee moeten leven denk ik. Jammer, want ik was verder heel erg tevreden over het toestel.
Tsja, ik denk niet dat je hier het toestel de schuld van kan geven. Dit ligt aan android icm een bepaalde app ben ik bang. Dit zou een ander toestel ook hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pavic
  • Laatst online: 11-12-2024
Hoi,

ik denk erover om de moto G5s plus te kopen voor mijn vrouw en zie dat er in Duitsland (amazon) een versie verkocht wordt met 3GB ram ipv de 4GB in Nl-Be. De prijs is ook bijna 100€ goedkoper.
Zou dit het enige verschil zijn en maakt dit wat uit?
Ik vermoed dat er ook wel gebruik kan gemaakt worden van de Nl interface ipv Duits?

linkje amazon: https://www.amazon.de/Mot...T=_SY300_QL70_&dpSrc=srch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Pavic schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 16:50:
Hoi,

ik denk erover om de moto G5s plus te kopen voor mijn vrouw en zie dat er in Duitsland (amazon) een versie verkocht wordt met 3GB ram ipv de 4GB in Nl-Be. De prijs is ook bijna 100€ goedkoper.
Zou dit het enige verschil zijn en maakt dit wat uit?
Ik vermoed dat er ook wel gebruik kan gemaakt worden van de Nl interface ipv Duits?

linkje amazon: https://www.amazon.de/Mot...T=_SY300_QL70_&dpSrc=srch
Die aanbieding is inclusief abonnement. Misschien dat dat het verschil in prijs maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pavic
guapper schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 20:23:
[...]

Die aanbieding is inclusief abonnement. Misschien dat dat het verschil in prijs maakt?
Volgens mij is dat niet met abbo.
Maar toch bedankt.

Ik wou vooral even weten of die 3 GB een groot verschil maakt met de 4 GB want een prijsverschil van, als ik me niet vergis, 89 € voor 1 GB is best veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-08 23:19
Pavic schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 20:54:
[...]

Volgens mij is dat niet met abbo.
Maar toch bedankt.

Ik wou vooral even weten of die 3 GB een groot verschil maakt met de 4 GB want een prijsverschil van, als ik me niet vergis, 89 € voor 1 GB is best veel.
heb zelf de G5 Plus, dus zonder de S. Deze was er niet met 4GB geloof ik. Hoe dan ook: 2 GB zou ik persoonlijk te weinig vinden (psychologisch) maar verschil tussen 3 of 4 GB is volgens mij verwaarloosbaar en zeker geen 89 euro waard. De prijs bij Amazon was overigens nog twee tientjes lager paar dagen geleden maar ook 209 is hij 100% waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pavic
Toppie,

Ik heb 'm besteld, vrouwtje zal blij zijn om haar oude moto G 1st gen te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

SeatRider

Hips don't lie

Ik heb een leuk issue met mijn Moto G5 Plus, in combinatie met een carkit. Het lukt mij niet om via de carkit van mijn auto (Seat Leon 2016) een nummer te kiezen. Contactpersoon kiezen lukt, maar daarna gebeurt er niks. Ik weet ook wat het is, de dialer wil namelijk weten welke SIM gebruikt moet worden. Ik moet dan de telefoon erbij pakken, unlocken (Android Auto afsluiten!) en dan kan ik de SIM kiezen.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Das niet vreemd. Carkits verwachten een telefoon met een nummer. Geen dual sim die nog een extra keuze nodig heeft. Dat zou je bij iedere auto hebben, of jij moet in je telefoon kunnen aangeven dat voor bellen standaard sim x wordt gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Nu online

SeatRider

Hips don't lie

The Eagle schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 13:52:
Das niet vreemd. Carkits verwachten een telefoon met een nummer. Geen dual sim die nog een extra keuze nodig heeft.
Het is niet zo dat dit de eerste dual sim telefoon ter wereld is. Het protocol had hier allang iets voor kunnen bedenken, toch? Ik zie op het dashboard alles, tot en met hoe vol de accu is, wie de provider is en wat het bereik is, dus hoe moeilijk kan het zijn de keuze van de SIM erbij te fietsen? ;-)
Dat zou je bij iedere auto hebben, of jij moet in je telefoon kunnen aangeven dat voor bellen standaard sim x wordt gebruikt.
Daar zal ik eens naar gaan zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 13:46

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Misschien een beetje een offtopic vraag van mij, betreft namelijk meer Android als mijn smartphone, de Moto G5 Plus. Tot nu toe heb ik altijd bestandsoverdracht uitgevoerd via de USB kabel. Elke keer moet ik dan "opladen via usb" veranderen in "bestandsoverdracht". Kan ik mijn smartphone ook instellen dat dit standaard is, dus dat bij usb aansluiten hij standaard op "bestandsoverdracht" staat?

Verder heb ik geprobeerd mijn smartphone met mijn laptop te verbinden via bluetooth. Dit is wel gelukt, beide zeggen verbonden te zijn. Maar alleen is me niet duidelijk wat ik daarna kan doen. Kan ik nu ook via bluetooth bestanden overzetten, en zo ja, hoe werkt dat precies? Ik had verwacht onder "Deze pc" mijn telefoon terug te vinden, zoals bij aansluiten via usb, maar ik zie niets.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsselman
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 02-08 12:29

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

cjdijk schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 14:05:
Misschien een beetje een offtopic vraag van mij, betreft namelijk meer Android als mijn smartphone, de Moto G5 Plus. Tot nu toe heb ik altijd bestandsoverdracht uitgevoerd via de USB kabel. Elke keer moet ik dan "opladen via usb" veranderen in "bestandsoverdracht". Kan ik mijn smartphone ook instellen dat dit standaard is, dus dat bij usb aansluiten hij standaard op "bestandsoverdracht" staat?
Telefoon ff in developers mode brengen, dan kun je dat selecteren iirc. Kun je nog veel meer mee, erg handig soms :)
Verder heb ik geprobeerd mijn smartphone met mijn laptop te verbinden via bluetooth. Dit is wel gelukt, beide zeggen verbonden te zijn. Maar alleen is me niet duidelijk wat ik daarna kan doen. Kan ik nu ook via bluetooth bestanden overzetten, en zo ja, hoe werkt dat precies? Ik had verwacht onder "Deze pc" mijn telefoon terug te vinden, zoals bij aansluiten via usb, maar ik zie niets.
Is mij ook nooit duidelijk geworden wat daar nou het voordeel van was. Wellicht syncen van gegevens met google apps ofzo, dunno. Gebruik het ook niet, pak altijd usb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieter van Ras
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20-11-2024
cjdijk schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 14:05:

Je kan ook Airdroid eens proberen. Geen gedoe met kabeltjes, gewoon draadloos bestanden overzetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-09 22:56

Joppy

Ajuparaplu!

De Google Now feed is verdwenen. Als ik vanuit m'n homescreen naar links swipe, zat daar normaal de feed. Kan 'm ook wel oproepen via de google app maar ik vond het wel handig zo. Ik krijg het alleen niet voor elkaar om dit weer terug te krijgen. Enig idee?

Joppy wijzigde zijn signature 08-10-2005 13:01 (13%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:08
Joppy schreef op zondag 1 april 2018 @ 14:00:
De Google Now feed is verdwenen. Als ik vanuit m'n homescreen naar links swipe, zat daar normaal de feed. Kan 'm ook wel oproepen via de google app maar ik vond het wel handig zo. Ik krijg het alleen niet voor elkaar om dit weer terug te krijgen. Enig idee?
Mijn broer had het zelfde. Na een reboot werkte het weer. Al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Nu online

SeatRider

Hips don't lie

Ik heb ook hetzelfde. Je krijgt de feed wel als je 2 seconden de O knop ingedrukt houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-09 22:56

Joppy

Ajuparaplu!

Reboot helpt niet. Ik heb het via een andere launcher geprobeerd maar ook dat hielp niet dus weer er af gegooid. Aangezien m'n camera ook vaak hapert bij het opstarten denk ik erover om 'm terug naar fabrieksinstellingen te zetten. Kijken of dat helpt.
SeatRider schreef op maandag 2 april 2018 @ 09:01:
Ik heb ook hetzelfde. Je krijgt de feed wel als je 2 seconden de O knop ingedrukt houdt.
Waar zit de O knop?

Edit: Nevermind, gevonden. Dat werkt inderdaad maar ik heb die knoppen uitstaan aangezien ik via de vingerafdruksensor navigeer.

[ Voor 12% gewijzigd door Joppy op 02-04-2018 20:01 ]

Joppy wijzigde zijn signature 08-10-2005 13:01 (13%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
Ik heb ook hetzelfde ineens sinds een paar dagen. Ik meen mij te herinneren dat ik ook nieuwe voorwaarden van google had maar ik ben er niet zeker van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-12-2023
Het is nu pakweg een half jaar geleden (vorig jaar september) dat Lenovo heeft beloofd dat de Moto G5 plus een update krijgt naar Android 8. Tot op heden is dit niet gebeurd.

Ik denk dat de kans klein is dat we de Android 8 update gaan krijgen, gezien het nu al zeer matige update-beleid van de maandelijkse security patches. Als de Android 8 update er al komt dan zal het issue met de security patches niet verbeteren vrees ik.

Mijn dilemma: tevreden zijn met een device die verder op zich goed werkt maar welke misschien geen nieuwe Android versie gaat krijgen, versus het ding rooten en een custom rom zoals LineageOS installeren die momenteel al op Android 8.1.0 zit plus snellere updates wat betreft security patches.

Hoe denken jullie hierover?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Heb hem bijna een jaar en me nog ingehouden vwb rooten, eigenlijk voldoet hij prima met de nova-launcher ;)

[ Voor 3% gewijzigd door hjs op 04-04-2018 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIMIC
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
De standaard launcher viel me ook wat tegen. Met de Microsoft Launcher bevalt hij me ook beter.

Motorola beloofd een upgrade naar Android 8, dus ik geloof wel dat die er uiteindelijk komt.
Voor een custom rom vind ik het ook te vroeg. Ben daar sowieso niet zo van trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GtrCraft
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:46
Davith78 schreef op woensdag 4 april 2018 @ 11:50:
Het is nu pakweg een half jaar geleden (vorig jaar september) dat Lenovo heeft beloofd dat de Moto G5 plus een update krijgt naar Android 8. Tot op heden is dit niet gebeurd.

Ik denk dat de kans klein is dat we de Android 8 update gaan krijgen, gezien het nu al zeer matige update-beleid van de maandelijkse security patches. Als de Android 8 update er al komt dan zal het issue met de security patches niet verbeteren vrees ik.

Mijn dilemma: tevreden zijn met een device die verder op zich goed werkt maar welke misschien geen nieuwe Android versie gaat krijgen, versus het ding rooten en een custom rom zoals LineageOS installeren die momenteel al op Android 8.1.0 zit plus snellere updates wat betreft security patches.

Hoe denken jullie hierover?
De Moto G5 Plus krijgt Android 8.0. Het zal waarschijnlijk pas in periode mei-augustus gebeuren gok ik.
De maart beveiligingspatch komt er in ieder geval aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
Als de Moto G5 Plus pas in augustus pas Android 8 krijgt dan is het OS alweer een jaar oud. Omdat Project Treble voor oudere devices zoals de G5 Plus niet ondersteund gaat worden (naar wat ik begreep) zal het trage proces van maandelijkse security updates dus niet verbeteren. Met een custom rom ben je denk ik beter beveiligd aangezien daarop de updates doorgaans veel sneller naar buiten worden gebracht. Vandaar mijn twijfel al dan niet te wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GtrCraft
Davith78 schreef op woensdag 4 april 2018 @ 16:05:
Als de Moto G5 Plus pas in augustus pas Android 8 krijgt dan is het OS alweer een jaar oud. Omdat Project Treble voor oudere devices zoals de G5 Plus niet ondersteund gaat worden (naar wat ik begreep) zal het trage proces van maandelijkse security updates dus niet verbeteren. Met een custom rom ben je denk ik beter beveiligd aangezien daarop de updates doorgaans veel sneller naar buiten worden gebracht. Vandaar mijn twijfel al dan niet te wachten :)
Als ROM developer/maintainer voor de Moto G5 Plus zie ik je graag op xda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
GtrCraft schreef op woensdag 4 april 2018 @ 16:07:
[...]

Als ROM developer/maintainer voor de Moto G5 Plus zie ik je graag op xda.
Ik heb er inderdaad al wat zitten rondneuzen. Maar aangezien ik nog garantie op de telefoon heb wil ik eerst wat zaken tegen elkaar afwegen. Mag ik vragen hoe vaak/snel een custom rom als LineageOS de nieuwe officiële security patches krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GtrCraft
Davith78 schreef op woensdag 4 april 2018 @ 16:27:
[...]

Ik heb er inderdaad al wat zitten rondneuzen. Maar aangezien ik nog garantie op de telefoon heb wil ik eerst wat zaken tegen elkaar afwegen. Mag ik vragen hoe vaak/snel een custom rom als LineageOS de nieuwe officiële security patches krijgt?
Mijn machine is as we speak een nieuwe build van mijn main rom aan het draaien met april patches.
Ik verwacht einde van de week dat de meeste ook die update krijgen (Lineage heeft net de patches gepusht zie ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davith78
GtrCraft schreef op woensdag 4 april 2018 @ 16:36:
[...]

Mijn machine is as we speak een nieuwe build van mijn main rom aan het draaien met april patches.
Ik verwacht einde van de week dat de meeste ook die update krijgen (Lineage heeft net de patches gepusht zie ik)
Dank voor het antwoord, klinkt goed! Ik ga het een en ander overwegen en dan besluiten of ik een custom rom ga installeren (al was het maar voor de security patches) want van Lenovo verwacht ik eigenlijk niet zoveel meer.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• henkebek
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-02 10:36
Net de security patch van maart ontvangen.

Nu nog Oreo....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:54

iChaos

It's Lupus.

Ik draai hem vrolijk met crDroid Nougat. Oreo wil ik me nog niet aan wagen omdat developers nog niet echt zeker lijken te weten waarom het IMEI verdwijnt wanneer je van Oreo terug gaat naar Nougat in sommige gevallen. Ik heb de nodige EFS-backups wel gemaakt, maar een 7.1.2 ROM met Pixel UI is voor mij al goed genoeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-07 06:45
henkebek schreef op woensdag 4 april 2018 @ 22:48:
Net de security patch van maart ontvangen.

Nu nog Oreo....
Ik heb hem ook net ontvangen.
Helaas inderdaad een Oreo :'(

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsselman
Na de update deze week naar 1 maart 2018 sec.patch heb ik problemen met mijn ABN AMRO Wallet.
Moet mij opnieuw aanmelden
Pasje scannen, gebeurt er niets (NFC staat aan)
Handmatig aanmelden geeft een foutmelding ( ABN desk kan hier niets mee )

Meer gevallen als deze ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SeatRider
  • Nu online

SeatRider

Hips don't lie

Hoe doe je dat?
aangezien ik via de vingerafdruksensor navigeer.
Hoe doe je dat?

Nvm, gevonden: http://blogmines.com/blog...vigation-on-moto-g5-plus/

Dit roeleert echt de pan uit!

[ Voor 18% gewijzigd door SeatRider op 08-04-2018 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Duh :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:30
Kijk, bijzonder handig dit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkebek
IJsselman schreef op zondag 8 april 2018 @ 13:39:
Na de update deze week naar 1 maart 2018 sec.patch heb ik problemen met mijn ABN AMRO Wallet.
Moet mij opnieuw aanmelden
Pasje scannen, gebeurt er niets (NFC staat aan)
Handmatig aanmelden geeft een foutmelding ( ABN desk kan hier niets mee )

Meer gevallen als deze ?
Hier ook ABN wallet en geupdatete Moto, maar geen problemen; gisteren nog probleemloos gebruikt. Moest wel m'n code invoeren voor betalen van een klein bedrag, daar waar dat eerder niet hoefde. Maar dat zal wel toeval zijn.

App verwijderen en herinstalleren doet vast wonderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsselman
Bedankt henkebek,
App verwijderen en re-install had ik al gedaan, ook geen oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitashi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:52
Is er iemand die me kan helpen met een custom rom die support heeft voor het kiezen van de sim kaart per persoon specifiek, zonder dat ik dat iedere keer moet specificeren? Ik dacht dat deze functie wel in de standaard rom zit, maar Lineage Nougat heeft dit niet. De enige opties die ik heb zijn: sim 1 voor alle calls, sim 2 voor alle calls, of bij iedere call vragen. Probleem is dat als ik vanuit de auto wil bellen het niet wordt ondersteund als er een popup komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennyz
  • Laatst online: 29-08 20:08
Ik heb deze telefoon aangeschaft voor mijn moeder en ik ben nog niet zo tevreden met de standaard instellingen. Ik heb de telefoon in een flipcover gedaan, maar het scherm gaat niet aan zodra deze opengaat. Moet ik nog een instelling aanpassen?

Iemand anders nog tips hoe ik het aan kan zetten dat het scherm aangaat als de telefoon bijvoorbeeld opgepakt wordt?

[ Voor 19% gewijzigd door Lennyz op 12-04-2018 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Lennyz schreef op donderdag 12 april 2018 @ 14:10:
Ik heb deze telefoon aangeschaft voor mijn moeder en ik ben nog niet zo tevreden met de standaard instellingen. Ik heb de telefoon in een flipcover gedaan, maar het scherm gaat niet aan zodra deze opengaat. Moet ik nog een instelling aanpassen?

Iemand anders nog tips hoe ik het aan kan zetten dat het scherm aangaat als de telefoon bijvoorbeeld opgepakt wordt?
Hij gaat niet aan dmv een flipcase. Bij oppakken of andere lichte bewegingen wel; dat is standaard volgens mij.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
Lennyz schreef op donderdag 12 april 2018 @ 14:10:

moto->display?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17:34
Ik heb nu regelmatig de constatering gedaan dat de telefoon geen Wifi Signaal behoudt. Hij maakt thuis en op het werk standaard verbinding, maar als je ermee op de browser zit, komt het regelmatig voor dat er via het mobiele netwerk de pagina wordt geladen.

Bij de WIFI verbinding staat dan ook het uitroepteken, het duurt een aantal seconden voordat er weer verbinding is met de WIFI.

Het kan best zijn dat dit al enige tijd zo is en dat het me nooit eerder is opgevallen en kan geen reden verzinnen waarom dit gebeurt. Het opnieuw starten van de telefoon was in ieder geval niet direct de oplossing voor het probleem.

Kennen eigenaren dit problemen en mogelijke oplossing om wel een stabiele WIFI verbinding te behouden?

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:40
RudyL schreef op donderdag 12 april 2018 @ 14:39:
Ik heb nu regelmatig de constatering gedaan dat de telefoon geen Wifi Signaal behoudt. Hij maakt thuis en op het werk standaard verbinding, maar als je ermee op de browser zit, komt het regelmatig voor dat er via het mobiele netwerk de pagina wordt geladen.

Bij de WIFI verbinding staat dan ook het uitroepteken, het duurt een aantal seconden voordat er weer verbinding is met de WIFI.

Het kan best zijn dat dit al enige tijd zo is en dat het me nooit eerder is opgevallen en kan geen reden verzinnen waarom dit gebeurt. Het opnieuw starten van de telefoon was in ieder geval niet direct de oplossing voor het probleem.

Kennen eigenaren dit problemen en mogelijke oplossing om wel een stabiele WIFI verbinding te behouden?
Dit zie ik inderdaad ook wel eens bij mijn G5 plus gebeuren. Ik heb er nooit echt uitgebreid naar gekeken, maar het is me wel een paar keer opgevallen.

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Laatst online: 17:02
Ik heb mijn G5 plus begin dit jaar gekocht. Toen ik hem voor het eerst instelde kreeg ik de vraag of ik iets als veilig opstarten wilde inschakelen. Ik heb ook een Samsung J3 2017 van mijn werk, daar heeft het deze naam.
Bij het opstarten moest ik na het inschakelen hiervan eerst mijn beveiligingspatroon ingeven, daarna ging de telefoon gegevens ontsleutelen en vervolgens verder met opstarten. Na het ingeven van mijn SIM pincode moest ik opnieuw dit patroon ingeven waarna de telefoon klaar was voor gebruik.

Sinds een van de tussentijdse updates gebeurt dit niet meer. Nu moet ik als eerste mijn SIM pincode opgeven en vervolgens het patroon. Veilig opstarten is niet meer actief, en ik kan de functie ook niet terugvinden in de instellingen. Dat verbaasd me omdat je niet zou verwachten dat beveligingspatches functionaliteit uit zou schakelen. Dus misschien zoek ik niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001

Tazzios

..

Nieuwe update 1 maart 2018 versie NPNS25.137-93-8
ze lopen in. :+

[ Voor 37% gewijzigd door Tazzios op 13-04-2018 12:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Tazzios schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 12:22:
Nieuwe update 1 maart 2018 versie NPNS25.137-93-8
ze lopen in. :+
Was 4 april al gemeld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Nu online

SeatRider

Hips don't lie

SeatRider schreef op zondag 8 april 2018 @ 14:40:
[...]

Hoe doe je dat?

[...]

Hoe doe je dat?

Nvm, gevonden: http://blogmines.com/blog...vigation-on-moto-g5-plus/

Dit roeleert echt de pan uit!
Weekje verder, heb "eenknopsnavigatie" inmiddels weer uitgezet. Het ging vaker fout dan goed, met als resultaat dat ik dus meestal terug ging naar het homescreen in plaats van terug, zoals bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
SeatRider schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 08:05:
[...]

Weekje verder, heb "eenknopsnavigatie" inmiddels weer uitgezet. Het ging vaker fout dan goed, met als resultaat dat ik dus meestal terug ging naar het homescreen in plaats van terug, zoals bedoeld.
Tsja het is wennen. Het gaat soms minder dan andere keren maar over het algemeen ben ik er toch dik tevreden nee nog steeds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
^ Same.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
Valt me nu trouwens ineens op dat de camera app heel erg veranderd is. Je kan nu meteen je geschoten foto's zien. Stukken beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkebek
Snowhite0901 schreef op zondag 15 april 2018 @ 21:23:
Valt me nu trouwens ineens op dat de camera app heel erg veranderd is. Je kan nu meteen je geschoten foto's zien. Stukken beter.
Ik mis juist de makkelijke manier uit de oude app om foto's direct te zien door te swipen naar links (kom ik nu mee in de videofunctie). Ook slaat de nieuwe app foto's af en toe niet op hier. Niet echt tevreden met de nieuwe app dus.

[ Voor 3% gewijzigd door henkebek op 16-04-2018 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Nu online

SeatRider

Hips don't lie

urk_forever schreef op donderdag 12 april 2018 @ 16:10:
[...]

Dit zie ik inderdaad ook wel eens bij mijn G5 plus gebeuren. Ik heb er nooit echt uitgebreid naar gekeken, maar het is me wel een paar keer opgevallen.
Bij mij sinds een week of twee hetzelfde probleem. Na een dag of twee krijg ik dan een uitroeptekentje bij het WiFi icoon. Bizar is dat in mijn geval als ik WiFi uitzet, en hij dus moet verbinden via mijn provider, verschijnt het uitroeptekentje daar. Ik heb dan dus hoe dan ook geen data. De enige manier om daar uit te komen is rebooten (flight modus of andere toggles halen niets uit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Oh ja, dat heb ik inderdaad ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:40
SeatRider schreef op maandag 16 april 2018 @ 13:48:
[...]

Bij mij sinds een week of twee hetzelfde probleem. Na een dag of twee krijg ik dan een uitroeptekentje bij het WiFi icoon. Bizar is dat in mijn geval als ik WiFi uitzet, en hij dus moet verbinden via mijn provider, verschijnt het uitroeptekentje daar. Ik heb dan dus hoe dan ook geen data. De enige manier om daar uit te komen is rebooten (flight modus of andere toggles halen niets uit).
Dat heb ik eigenlijk nog nooit gehad ...

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Nu online

SeatRider

Hips don't lie

Hmmbob schreef op maandag 16 april 2018 @ 15:29:
Oh ja, dat heb ik inderdaad ook!
Nu maar hopen dat het een softwaredingetje is, ik heb echt geen zin om het ding weer om te moeten ruilen en alles opnieuw te moeten configureren :-(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Gebruikt iemand de G5 Plus met een bluetooth carkit ?
En misschien zelfs met een carkit van Peugeot (SMEG+) ?

Ik heb namelijk sinds een paar weken van mijn werkgever deze Moto G5 plus gekregen en gepaired met mijn carkit. Pairen gaat goed, maar verder heb ik de carkit eigenlijk niet hoeven gebruiken en ook niet gestest.
Vandaag tijdens een autorit een paar keer telefoon gehad waarbij ik de andere kant wel hoor, maar ze horen mij niet. Net alsof de microfoon niet werkt.
Uiteraard heb ik de telefoon/carkit niet op mute staan.

Via Google kan ik werkelijk helemaal niets vinden

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Ik heb mijn telefoon met veel verschillende carkits gekoppeld gehad op het werk (pool-auto’s), maar bij geen enkele een probleem gehad. Ook niet met whatever er in de 208 zit die we rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkebek
speedme schreef op woensdag 18 april 2018 @ 23:29:

Ik heb namelijk sinds een paar weken van mijn werkgever deze Moto G5 plus gekregen en gepaired met mijn carkit. Pairen gaat goed, maar verder heb ik de carkit eigenlijk niet hoeven gebruiken en ook niet gestest.
Vandaag tijdens een autorit een paar keer telefoon gehad waarbij ik de andere kant wel hoor, maar ze horen mij niet. Net alsof de microfoon niet werkt.

Als de onderkant van de telefoon ergens stevig op steunt, dan werkt de microfoon vrijwel niet.
Misschien is dat het?

Hoorde vandaag ook dat Oreo pas weken na de launch van de Moto G6 serie komt, waarschijnlijk niet voor juni. Dit doen ze kennelijk zodat mensen meer reden hebben om dat toestel te kiezen boven een toestel uit de G5 / G5S series.

Niet dat t veel uitmaakt wat mij betreft, maar dan weten de mensen die eager zitten te wachten dat vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
speedme schreef op woensdag 18 april 2018 @ 23:29:

Doet de auto het bij een andere telefoon wel? Heb je toevallig ook een ander bluetooth ding om jouw G5 op te testen?
henkebek schreef op donderdag 19 april 2018 @ 08:29:
[...]

Als de onderkant van de telefoon ergens stevig op steunt, dan werkt de microfoon vrijwel niet.
Misschien is dat het?
Via bluetooth maakt het niet zoveel uit dat de microfoon is afgedekt lijkt me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Snowhite0901 schreef op donderdag 19 april 2018 @ 08:41:
[...]

Doet de auto het bij een andere telefoon wel? Heb je toevallig ook een ander bluetooth ding om jouw G5 op te testen?
Ja, ik heb ook een Samung Gear S3 smartwatch en daar werkt de G5 plus prima mee.
Ik kan bellen en gebeld worden.
Zo'n smartwatch werkt eigenlijk hetzelfde als een carkit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
speedme schreef op donderdag 19 april 2018 @ 08:47:
[...]

Ja, ik heb ook een Samung Gear S3 smartwatch en daar werkt de G5 plus prima mee.
Ik kan bellen en gebeld worden.
Zo'n smartwatch werkt eigenlijk hetzelfde als een carkit.
en een andere telefoon en je carkit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Snowhite0901 schreef op donderdag 19 april 2018 @ 09:34:
[...]

en een andere telefoon en je carkit?
De G5 plus is zakelijk verkregen om zowel mijn prive telefoon als zakelijke telefoon te kunnen gebruiken met 1 device.
Mijn prive telefoon is een Galaxy S7 en die doet het prima op mijn carkit.

Het probleem lijkt de Moto te zijn, alleen kan ik daarop weinig instellen.
Pairen gaat gewoon, carkit laat zien dat de Moto verbonden is met bellen profiel, ik hoor de andere kant maar ze horen mij niet.

Ik vroeg me dus af of iemand dit al eens had meegemaakt met een Moto G5 (plus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkebek
Snowhite0901 schreef op donderdag 19 april 2018 @ 08:41:
[...]
Via bluetooth maakt het niet zoveel uit dat de microfoon is afgedekt lijkt me...
Ja, stom, te snel gelezen. Dat zou inderdaad niet uit moeten maken.

Ik heb met verschillende carkits probleemloos kunnen bellen, maar nooit in een Peugeot geprobeerd.

[ Voor 15% gewijzigd door henkebek op 19-04-2018 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Update : vandaag heeft mijn vrouw de auto meegenomen en ook zij heeft hetzelfde probleem met haar eigen telefoon (een Sony). Mijn voorzichtige conclusie nu : microfoon kapot.

Ik test het nog met mijn eigen prive telefoon en anders ga ik ermee naar de dealert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
  • Laatst online: 06:15
Ook zojuist een G5 Plus aangeschaft. Omdat ik graag een volledige Google-vrije (en geupdate) telefoon heb wil ik er een custom ROM op flashen (zonder GApps).

Echter gezien het een nieuw toestel is; heeft iemand ervaring met garantie in het geval van een custom ROM bij Motorola? Ik heb veel negatieve verhalen kunnen vinden over Samsung maar niks over Motorola. Ik schrik niet weg van het zelf repareren van een toestel zoals een kapot scherm of batterij, maar niet alles is makkelijk te fixen.. n.b. toestel is aangeschaft via Amazon.de.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
geez schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 13:49:
Ook zojuist een G5 Plus aangeschaft. Omdat ik graag een volledige Google-vrije (en geupdate) telefoon heb wil ik er een custom ROM op flashen (zonder GApps).

Echter gezien het een nieuw toestel is; heeft iemand ervaring met garantie in het geval van een custom ROM bij Motorola? Ik heb veel negatieve verhalen kunnen vinden over Samsung maar niks over Motorola. Ik schrik niet weg van het zelf repareren van een toestel zoals een kapot scherm of batterij, maar niet alles is makkelijk te fixen.. n.b. toestel is aangeschaft via Amazon.de.
Bootloader unlocked =einde garantie volgens Motorola Repair Center.
Je bent dan dus aangewezen op de partij waar je m van gekocht hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Delete

[ Voor 98% gewijzigd door guapper op 21-04-2018 17:27 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
Levertijd, shops en prijzen: [Motorola Moto G5 Plus] Levertijd & Prijzen
Accessoires: [Motorola Moto G5 Plus] Het grote Accessoires topic