Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:37

Lenovo-dochterbedrijf Motorola heeft de Moto G5S en de Moto G5S Plus aangekondigd. De S staat voor Special Edition en de toestellen hebben ten opzichte van de gewone G5-versies een metalen behuizing uit één stuk, een iets hogere accucapaciteit en betere camera's.

Verder zijn de specificaties vrijwel gelijk. De Moto G5S heeft een 5,2"-scherm met een resolutie van 1920x1080 pixels en maakt gebruik van een Snapdragon 430-soc. Er is 3GB ram aanwezig en 32GB opslagruimte. De accu heeft een capaciteit van 3000mAh en ondersteuning voor snelladen. Bij de gewone G5 is dat 2800mAh. Aan de achterkant van de telefoon zit een 16-megapixelcamera met fasedetectie-autofocus. De frontcamera heeft een 5-megapixelresolutie en een ledflitser.

Het iets grotere G5S Plus-model heeft een 5,5"-scherm met dezelfde full-hd-resolutie en ook de accucapaciteit is gelijk. Het Plus-model beschikt echter over een snellere Snapdragon 625-soc, komt in uitvoeringen tot 4GB ram en 64GB opslagruimte en heeft een dubbele 13-megapixelcamera aan de achterkant. De camera's hebben hetzelfde brandpunt, maar één van de twee maakt foto's in zwart-wit, terwijl de ander in kleur schiet. De dubbele camera kan ook gebruikt worden voor een scherptediepte-effect. Aan de voorkant van de Moto G5S Plus zit een 8-megapixelcamera met een groothoeklens en een ledflitser.

Volgens het Motorola-blog zijn de Android 7.1-toestellen vanaf augustus beschikbaar in een aantal landen. Of Nederland en België daar ook bij zitten is op het moment van schrijven niet bekend. De Moto G5S krijgt een adviesprijs van 249 euro en de G5S Plus moet 299 euro opbrengen. De versies zonder S, die al een tijdje op de markt zijn, kosten nu respectievelijk zo'n 180 en 275 euro.

Terug naar Inhoudsopgave

OSAndroid 7.1
CPUQualcomm® Snapdragon™ 430
GPUQualcomm® Adreno™ 505
RAM3 GB
ROM32 GB (uitbreidbaar tot 2TB)
ConnectiviteitBluetooth 4.2, NFC, A-GPS, 2,4 / 5 GHz b/g/n/ac
AansluitingenMicro-usb, 3.5mm
SensorenBewegingssensor (g-sensor), Gyro sensor, Tril, Vingerafdrukscanner
Scherm5,2" Full-HD LCD-scherm
Front Camera5MP
Back Camera16MP, f/2.2, led flitser
Accu3000mAh
KleurGrijs, Goud, Blauw
Afmetingen150 x 73,5 x 8,2 mm
Gewicht157 g
Prijs€249,-
Release DatumOnbekend
Bijzonderhedendual nano-sim

Terug naar Inhoudsopgave

Terug naar Inhoudsopgave

Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur me dan een DM.

VersieDatumAanpassingen
V1.001-09-2017Topic aangemaakt

Terug naar Inhoudsopgave

[ Voor 3% gewijzigd door rens-br op 20-12-2017 09:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:23
Erg druk is het niet in dit topic :) Zo weinig gebruikers van de Moto G5S?

Inmiddels twee maanden in het bezit van de G5S en zeer tevreden. Overgestapt vanaf de Moto G (2014).

+ Scherm
+ Android 7.1
+ Snelheid
+ Vingerafdruksensor
+ Snellader

De eerste weken leek de accu zeer snel leeg (waarschijnlijk door het vele "extra" gebruik). Nu heb ik er minder problemen mee, maar het is geen uitschieter op dit gebied. Gaat overigens wel de gehele dag mee.

Als hoesje een zwart "geborsteld TPU Hoesje".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 995283

Hallo,

Ben zelf nu een week in bezit van de Motorola g5s, overgestapt van een Samsung Galaxy A3 2017.

Ik ben zeer tevreden over de telefoon, de android ervaring is meer aanwezig wat ik best prettig vind ondanks dat ik even moest wennen omdat ik jaren de touchwiz van Samsung gewend was.

De vingerafdruksensor werkt uitstekend secuur en snel geen problemen mee gehad tot nu toe.

Batterij is bij mij niet zo snel leeg heb hem vanmorgen half 6 van de lader gehaakt en op dit moment heb ik nog 34% over. Nu gebruik ik hem overdag ook niet heel intensief aangezien ik een drukke baan heb.

Heel erg blij met de telefoon. Wel vreemd dat deze niet zo populair is vergeleken met de gewone g5 of de g5 plus. Idee waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Therapy777
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-07 12:05

Therapy777

Metal!

Hier staat:
Afmetingen 150 x 73,5 x 8,2 mm
Gewicht 157 g

In de pricewatch:

Respectievelijk 3GB en 4GB versie
Lengte 150,2mm 153,5mm
Breedte 74mm 76,2mm
Dikte 7,9mm 9,5mm
Gewicht (gram) 155g 168g

Wat klopt er nou? Mijn moto 5G plus heeft kuren en in ik moet wel een toestel hebben wanneer ik 'm opstuur voor reparatie. Zit er aan te denken om een S te kopen en dan de nieuwe/gefixte versie te verkopen. Maar ik moet even weten of hij wel of niet in mijn oude phone cover past.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
Therapy777 schreef op zondag 19 november 2017 @ 12:00:
Hier staat:
Afmetingen 150 x 73,5 x 8,2 mm
Gewicht 157 g

Wat klopt er nou?
Dit topic gaat over de G5S en jij hebt een G5 Plus. Wil je de toestellen dus vergelijken zul je moeten kijken naar de G5S Plus.

De Specs die hierboven staan zijn in ieder geval correct, zie ook de website van Motorola.

De G5S Plus heeft de volgende specs:
afmetingen
Hoogte: 153,5 mm
Breedte: 76,2 mm
Diepte: 8,0 tot 9,5 mm

gewicht
168g
Voor de G5S Plus is er ook een los topic: [Motorola Moto G5S Plus] Ervaringen & Discussie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Therapy777
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-07 12:05

Therapy777

Metal!

Ohh foutje, excuses!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:45
De G5S heeft toch een 5,2" scherm? En daardoor juist prima te vergelijken met de 'oude' G5 Plus.
De G5S Plus heeft juist een groter scherm: 5,5".
Bij de specificaties aan het begin van het topic staat dit fout. Hier staat dat de G5S een 5,5" scherm heeft, terwijl dit volgens mij 5,2" is.

Asus PP-DLW - 2 x Intel Xeon 3,06 - 1Gb RAM - Coolermaster CM Stacker - 29160 - Seagate 18Gb 15k -=- 2 x LG L1910B 19" TFT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hsb85
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:44
Heb voor mijn vrouw en G5s geregeld bij Hollands Nieuwe voor 11 euro per maand inclusief abonnement, maar weet niet precies of de tel wel helemaal goed is. De haptic feedback bij de vingerafdruk scanner is qua geluid echt enorm luid. Heb zelf een moto Z2 play en dacht altijd dat die luid was, maar dit is zeker 10x zoveel lawaai. Daarom vraag ik me af of dit normaal is of is er iets met deze versie?

[ Voor 3% gewijzigd door hsb85 op 26-12-2017 07:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoeks115
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 05-04 13:47
Sinds 4 maanden de G5s in gebruik.

Ben tevreden over dit toestel. (hiervoor Moto 5 2nd gen, maar te klein geheugen)

Tot voor 2 weken toen de wifi steeds wegviel bij het openen van een app.
Contact met Lenovo leverde ook niets op.
Op fora was deze klacht ook genoemd met de G5s plus.
Na een week is het probleem ook weer verdwenen, ook geen update gehad.
Hoop dat het probleem wegblijft.

-een 2e simkaart alleen mogelijk zonder SD kaart, zelf heb ik aan een sim nu voldoende.
-met mooie metalen behuizing is het tst erg glad.
-fotogallery is niet meer aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor en France
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 04-05 14:24
LED Notification

Ik ben ook overgestapt van een oude MOTO G, naar deze G5S.
Waar ik direct tegenaan loop is dat de G5S geen LED activatie heeft. Ik zie op diverse internationale fora dat Motorola dit niet meer ondersteunt en navraag bij de Motorola helpdesk bevestigt dit ook.
Heeft iemand dit opgelost, want het is voor mij een onmisbaar tool om te kunnen zien of er iets binnenkomt terwijl de telefoon uitstaat,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02:53
Voor eenieder die nog even kan wachten, na 2 april is er een € 40,= cashback op dit model. Deze is echter alleen van toepassing als je hem aankoopt bij deelnemende (web)winkels.

http://www.motorola-cashback.nl/

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.24 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V151 - CT003 V114 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knielen
  • Laatst online: 22:18
Cor en France schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 08:02:
LED Notification

Ik ben ook overgestapt van een oude MOTO G, naar deze G5S.
Waar ik direct tegenaan loop is dat de G5S geen LED activatie heeft. Ik zie op diverse internationale fora dat Motorola dit niet meer ondersteunt en navraag bij de Motorola helpdesk bevestigt dit ook.
Heeft iemand dit opgelost, want het is voor mij een onmisbaar tool om te kunnen zien of er iets binnenkomt terwijl de telefoon uitstaat,
Motorola heeft de app moto display toegevoegd, hiermee kan je door je telefoon te bewegen snel zien of je een bericht hebt. Ook in mijn ogen geen volwaardige vervanger van de LED, maar komt in de buurt.

Als je echt niet zonder kan zal je op zoek moeten naar een custom ROM/kernel, want hoogst waarschijnlijk is de LED er wel, maar wordt hij nu niet gebruikt. Dit is wel een lastig proces als je er niet bekend mee bent en kost je waarschijnlijk je garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Nexus-
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-05-2021
A3-D schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 19:40:
Voor eenieder die nog even kan wachten, na 2 april is er een € 40,= cashback op dit model. Deze is echter alleen van toepassing als je hem aankoopt bij deelnemende (web)winkels.

http://www.motorola-cashback.nl/
Gebruik gemaakt van de cashback kost ie me maar 60 euro. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02:53
-Nexus- schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 12:58:
[...]

Gebruik gemaakt van de cashback kost ie me maar 60 euro. >:)
Moet je even toelichten, ik was namelijk een stuk meer kwijt en hij is bij geen enkele deelnemende winkel te koop voor de prijs van 100 euro imho :?

[ Voor 16% gewijzigd door A3-D op 14-04-2018 13:58 ]

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.24 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V151 - CT003 V114 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Nexus-
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-05-2021
A3-D schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 13:18:
[...]

Moet je even toelichten, ik was namelijk een stuk meer kwijt en hij is bij geen enkele deelnemende winkel te koop voor de prijs van 100 euro imho :?
Heb me abbo verlengd bij belsimpel koste het toestel maar 100 euro vandaar die 60 euro prijs na cashback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:53

MsG

Forumzwerver

Hij was 150 bij Bol en dus netto 110 vorige week zaterdag (https://nl.pepper.com/aan...g5s-bol-na-cashback-65367) . Helaas iets te lang getwijfeld voor mezelf, maar heb hem voor een ander wel besteld toen. Rap dingetje en mooi toestel. Hoop dat er voor die tijd nog weer een goede deal verschijnt, dan koop ik hem direct.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01:23
Ik heb dit toestel gekocht donderdag omdat mijn iPhone 6s is opgestuurd voor batterijvervanging. (Duurt 7-14 werkdagen) en hij werkt verassend goed. Op veel punten vergelijkbaar met mijn 6s, behalve de camera en de browse-ervaring.

Ik had alleen wel een vraag. Er zit een snellader bij, nu weet ik dat over het algemeen wordt aanbevolen om de lader te gebruiken die bij je telefoon zit. Maar ik vind dat de accu warm wordt tijdens dat snelladen. Ik heb een chromecast adapter van 1 a en een belkin lader van 2.1 a liggen. Kan ik die beter gebruiken, of beinvloed dat juist de levensduur van de accu in negatieve zin? En als dat blokje gebruik van belkin of chromecast, wel het kabeltje gebruiken die bij de snellader zit?

edit: Ik heb toch maar de Chromecast adapter gebruikt. Accu word nu niet of amper warm tijdens het laden. veel beter zo! Laden duurt nu wel wat langer, maar ik kan hem prima in de nacht laden.

[ Voor 11% gewijzigd door dennis_rsb op 19-06-2018 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-06 10:49
Wat een leuk telefoontje voor 109 euro (was een aanbieding).

Snel genoeg voor de meeste dingen, zelfs met pubg gelijk een chickendinner, af en toe een klein hikje maar absoluut speelbaar. Het verbaast mij hoe vlot alles reageert, sommige dingen voelen sneller aan dan mijn oneplus 1, misschien komt het door ad away of de custom rom die niet zo lekker loopt.

Scherm mag dan wel niet super gekalibreerd zijn volgens de reviewers en ja het ziet er wel een beetje anders uit qua kleuren maar voor mij persoonlijk niet storend terwijl ik niet gauw tevreden ben met schermen. Behoorlijke zwartwaarden, goede kijkhoeken en fel genoeg voor buiten. Zo'n 25% feller dan mijn oneplus 1 en dat is goed te zien in de zon.
Aanraakgevoeligheid is ook dik in orde.
Wel merk ik met automatisch aanpassen brightness dat het scherm tijdens het scrollen van webpagina's flikkert, dus uitgezet.

Geluid klinkt regelmatig overstuurt in het hoge en dat is jammer want verder klinkt het wel aardig.
Misschien met een equalizer op te lossen?
Er lijkt een equalizer op te zitten maar kan 'm niet vinden tussen de klikbare app icoontjes, hij staat echter wel bij settings -> apps (Audio Effects met een equalizer icoontje).

Vingerscanner werkt geweldig.

Camera Matig maar niet super slecht. Als je leuke foto's wil maken moet je deze absoluut niet kopen.

Batterij Lijkt het goed te doen, zit op 50% (19 uur) met een potje pubg en screen Time on op 2:45. Pubg nam daar natuurlijk een grote hap uit.

Nu maar eens een case kopen want hij is wel behoorlijk glad wat je goed merkt als je handen vetloos en droog zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edho
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-07 17:30

Edho

Heeft Canon A570IS

op mijn G5 gaat telkens de niet storen functie aan. Vaak binnen enkele seconden nadat ik het uit heb gezet. Het lijkt wel stuk te zijn.
iemand tips?
Ik heb de instellingen allemaal nagelopen en uitgezet wat uit kon. automatische schema's staan ook uit.
thanks,
Edho.

Edho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1128789

Hoi,
G5s
XT1794
reteu
android 7.1.1
NPPS26.102-49-11
Nog steeds niets...
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oreo 8.01 natuurlijk..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lief Adje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:51

Lief Adje

Love is in the air

October 2018 patch via OTA binnen!

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

• Tijgerd
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 11-07 13:27
Prima telefoon, wacht alleen nog op de laatste Android update.. ;w
Lief Adje schreef op woensdag 14 november 2018 @ 14:23:
October 2018 patch via OTA binnen!
Ook de 8.1.0 update al?

• Lief Adje

Lief Adje

Love is in the air

Tijgerd schreef op donderdag 15 november 2018 @ 15:22:
Prima telefoon, wacht alleen nog op de laatste Android update.. ;w

[...]

Ook de 8.1.0 update al?
Ja die ook al :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgerd
Zelf de ROM van XDA-developers geplukt?
Ik kijk namelijk al 2x per dag vergeefs of de automatische updates nog niet zijn doorgekomen :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lief Adje

Lief Adje

Love is in the air

Tijgerd schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 07:29:
[...]

Zelf de ROM van XDA-developers geplukt?
Ik kijk namelijk al 2x per dag vergeefs of de automatische updates nog niet zijn doorgekomen :(
Nee gewoon via ota..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgerd
Dan ben jij een van de gelukkige binnen de zogenoemde soak-test :)

Net ff gebabbeld met een medewerker van motorola en deze wist mij mede te delen dat voor mijn telefoon met SKU XT1794 alleen de soak test in sommige regio's is begonnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dennis_rsb
Nog steeds geen Oreo hier. Bij jullie wel? Ik baal er wel van, niet eens alleen om Oreo, maar ook al geen security patches, de laatste was van juni 2018.

Ik heb mijn iPhone 6s weggedaan, omdat ik deze Moto vond voldoen. Eigenlijk vind ik hem op alle vlakken gelijkwaardig.(en stiekem wou ik ook wel wat vrijheden die android met zich meebrengt) En hij voldoet nog steeds uitstekend. Alleen dat updates zo lang duren vind ik wel jammer. Anderzijds kun je ook stellen dat je hem liever later willen hebben maar wel goed getest, dan te vroeg uitbrengen maar niet gepolijst.

Ik kan hem forceren zoals hier op GoT wel eens voorbij komt, maar ja het zal niet voor niets zijn lijkt mij dat het zo lang duurt voor ze hem OTA uitrollen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sunrise
Bij mij ook nog geen oreo maar ik ga m sowieso niet installeren. Nougat werkt goed en oreo op de g5s heeft ook nadelen. Mensen downgraden weer naar nougat.
Quote:
Originally Posted by Argon007
What are the problems with 8.1? I'm still on Android 7 (RETEU)

1. Oreo Battery drains considerably faster than 7.1. (But charges faster too)
2. Fingerprint unlocks slower than 7.1
3. Lags slightly when doing intensive tasks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wannes0808
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 21-05-2022
Mijn G5plus heeft ondertussen de 8.1.0 android versie.
dennis_rsb schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 20:24:
Nog steeds geen Oreo hier. Bij jullie wel? Ik baal er wel van, niet eens alleen om Oreo, maar ook al geen security patches, de laatste was van juni 2018.

Ik heb mijn iPhone 6s weggedaan, omdat ik deze Moto vond voldoen. Eigenlijk vind ik hem op alle vlakken gelijkwaardig.(en stiekem wou ik ook wel wat vrijheden die android met zich meebrengt) En hij voldoet nog steeds uitstekend. Alleen dat updates zo lang duren vind ik wel jammer. Anderzijds kun je ook stellen dat je hem liever later willen hebben maar wel goed getest, dan te vroeg uitbrengen maar niet gepolijst.

Ik kan hem forceren zoals hier op GoT wel eens voorbij komt, maar ja het zal niet voor niets zijn lijkt mij dat het zo lang duurt voor ze hem OTA uitrollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
wannes0808 schreef op maandag 26 november 2018 @ 22:01:
Mijn G5plus heeft ondertussen de 8.1.0 android versie.

[...]
ja ik las meerdere berichten over mensen met een g5 en/of g5 plus die oreo hebben, maar bij de g5s en g5s plus is het een ander verhaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wannes0808
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 21-05-2022
Oei sorry had over de S gekeken... mijn excuses!
dennis_rsb schreef op maandag 26 november 2018 @ 22:13:
[...]

ja ik las meerdere berichten over mensen met een g5 en/of g5 plus die oreo hebben, maar bij de g5s en g5s plus is het een ander verhaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijgerd
Vandaag weer even de servicedesk van Motorola / Lenovo benaderd,
de G5S android 8.1 update zit nogsteeds in de soak test en ze hebben nog geen release-datum..
Iemand hier ervaring met Lineage OS op de Moto G5S?
Werkt alles dan nog naar behoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
Tijgerd schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 13:26:
Vandaag weer even de servicedesk van Motorola / Lenovo benaderd,
de G5S android 8.1 update zit nogsteeds in de soak test en ze hebben nog geen release-datum..
Iemand hier ervaring met Lineage OS op de Moto G5S?
Werkt alles dan nog naar behoren?
Quotes van gebruikers:
Camera and torch aren't working; someone said that sensors aren't working too

Too much instable. Random crash and can't open SMS app and takes a while tout get LTE working
Links laten liggen is mijn advies, nougat werkt voor mij perfect, het enige waar ik mij aan stoorde is de back button niet rechts maar dat is op te lossen (zonder root).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
Sunrise schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 20:23:
[...]

Quotes van gebruikers:

[...]

Links laten liggen is mijn advies, nougat werkt voor mij perfect, het enige waar ik mij aan stoorde is de back button niet rechts maar dat is op te lossen (zonder root).
Maar dan houden de security patches ook op, als je op nougat blijft toch? Laatste die ik heb is uit juni.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sunrise
dennis_rsb schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 21:45:
[...]

Maar dan houden de security patches ook op, als je op nougat blijft toch? Laatste die ik heb is uit juni.
Ik maak mij er niet druk om, misschien ten onrechte. Als de soaktest afgelopen is gaan ze Oreo nog finetunen denk ik. Zelfs dan wacht ik nog even op de reacties van de gebruikers voordat ik 'm zelf installeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwimmiz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-05 12:33
Zijn er meer mensen die last hebben van een hoog volume bij aansluiten koptelefoon (zonder volumeregeling). Sinds de update naar 8.1.0 staat het volume al te hard bij de slider volledig naar links.
Mateloos irritant. Ik kan ook nergens een volumeregeling vinden.

Edit: Ik heb maar een app (precise volume) gedownload voor de volume regeling. Bizar dat het nodig is.

[ Voor 16% gewijzigd door zwimmiz op 05-12-2018 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

zwimmiz schreef op woensdag 5 december 2018 @ 14:55:
Zijn er meer mensen die last hebben van een hoog volume bij aansluiten koptelefoon (zonder volumeregeling). Sinds de update naar 8.1.0 staat het volume al te hard bij de slider volledig naar links.
Mateloos irritant. Ik kan ook nergens een volumeregeling vinden.

Edit: Ik heb maar een app (precise volume) gedownload voor de volume regeling. Bizar dat het nodig is.
Update 8.1.0? Waar tover je die vandaan? Of ben je de zoveelste die denkt dat dit het G5 en G5 Plus topic is? ;)

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zwimmiz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-05 12:33
MsG schreef op woensdag 5 december 2018 @ 21:51:
[...]
Of ben je de zoveelste die denkt dat dit het G5 en G5 Plus topic is? ;)
Crap! Ik ben inderdaad de zoveelste :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NFS3HP1
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 26-01-2023

NFS3HP1

Helpt graag bij BBG's

Nog steeds aan het wachten op de update; heeft iemand al nieuwe informatie?

Jammer dat Lenovo zo ontzettend langzaam is met het updaten, de eerdere Motorola's waren zoveel beter wat dat betreft (ik spreek uit ervaring). Maar goed, dit werd al voorspeld destijds...

Intel Core I5 760 2.8GHz (@3.6GHz OC) - Nvidia GeForce MSI GTX480 (1.038V, Core Clock @825MHz, Shader Clock @1650MHz, Memory Clock @ 2000MHz OC) - 8GB Kingston DDR3 RAM (1380MHz) - 1TB Samsung HDD - CM GX750(w) - CM Gladiator 600 - Win 10 - Stock koeler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
NFS3HP1 schreef op maandag 7 januari 2019 @ 22:10:
Nog steeds aan het wachten op de update; heeft iemand al nieuwe informatie?

Jammer dat Lenovo zo ontzettend langzaam is met het updaten, de eerdere Motorola's waren zoveel beter wat dat betreft (ik spreek uit ervaring). Maar goed, dit werd al voorspeld destijds...
ook niets, en wat ik erger vind is dat ik al een half jaar geen securityfixes ontvang. laatste is van juni 2018..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Ziet er niet goed uit: https://forums.lenovo.com...ate/td-p/3925459/page/389
:/ No more MOTO for me..

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 1128789 op 11-01-2019 11:23 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Shorty365
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17:31
Gisteren eindelijk de upgrade gehad naar Oreo 8.1.0 met patches van 1 december 2018. Zie tot nu toe alleen cosmetische veranderingen, de nieuwe interface ziet er wat fijner uit. Update ging prima maar duurde best lang. Nu even wachten hoe lang er updates komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Hier ook maar even geprobeerd. Maar toen ik hem na het downloaden/installeren weer wilde oppakken was hij uit en toen ik hem herstarte zat ik nog in 7.1 maar was wel mijn halve app-data weg :(, gaat weer lekker Motorola.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
heb geen notificatie gekregen, maar nu ik jullie reacties las ben ik gaan kijken. eindelijk idd! Ga hem straks zeker proberen.

edit: draait nu! installeren duurde best lang en de downlad zelf was ruim 1 gb. Maar zo op t eerste vlak loopt het soepel. hier en daar wat cosmetische wijzigingen. Accuduur is eveb afwachten maar lijkt ook goed. Vingerafdrukscanner werkt ook goed. En ik heb voor de zekerheid de cache gewiped na de upgrade.

[ Voor 57% gewijzigd door dennis_rsb op 15-02-2019 10:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijgerd
Update done!
Works like a charm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
Update: Werkt nog steeds prima! Merk eigenlijk qua performance geen verschil met Nougat. Ook de vingerafdrukscanner werkt gewoon goed zoals met Nougat. Wel af en toe wifi-issues. Maar dat had ik ook met Nougat. Geen idee of het aan de telefoon of aan mijn accespoint ligt, maar mijn iPad Air 2 heeft geen last hiervan.

Dus de horrorverhalen over Oreo op de g5s kunnen voor MIJ de prullenbak in. Maar logischerwijs heeft de ene persoon wellicht apps/configuraties die wel botst. Of een pechmodelletje. En de ander (zoals ik, thank you god :P) geen issues t.o.v. Nougat. Hopelijk blijven er ook nog een poos security patches vallen. Pie zal wel niet meer komen naar de g5s, maar security patches zijn imo belangrijker dan wat extra features.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:30
Update werkt bij mij ook prima. Ik moet wel een beetje wennen aan notificaties, lijkt net iets anders te werken bij sommige apps. Ik krijg bijvoorbeeld het tasker symbooltje niet weg uit de notificatie balk.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariegt
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 25-02-2019
na update 8.1 grote problemen.

accu in 4 uur leeg
wordt bloedheet
glitched waardoor;
toetsenbord in elke app bijna onbruikbaar.
camera valt steeds in zwart , geen shot.
filmen al helemaal niet.
klem lopende apps.

vanuit een prima phone naar een stuk vuilnis
heel jammer van deze update. :(
is er een weg terug ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
ariegt schreef op maandag 25 februari 2019 @ 13:26:
na update 8.1 grote problemen.

accu in 4 uur leeg
wordt bloedheet
glitched waardoor;
toetsenbord in elke app bijna onbruikbaar.
camera valt steeds in zwart , geen shot.
filmen al helemaal niet.
klem lopende apps.

vanuit een prima phone naar een stuk vuilnis
heel jammer van deze update. :(
is er een weg terug ?
Vreemd. Probeer eens je cache te wipen, mocht dat niet helpen dan eem volledige factory reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1186932

Hallo allemaal,

Wie kan mij helpen?

Sinds gisteren middag valt mijn Moto G5s om de haverklap uit en reset zich zelf.
Ik heb de SD kaart eruit gehaald, had het idee dat deze wat beschadigd was. Voor de zekerheid een back up gemaakt van de telefoon. Alle cache leeggemaakt en volgens instructie een recovery mode gestart. Het probleem blijft zich herhalen. Hij heeft alle update incl. de laatste met Oreo 8.1.
Wat is handig Factory Reset, of loop ik dan kans dat ik ook de Oreo Update kwijt raakt.
Groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnnnygoud
  • Niet online
Hier sinds de Oreo update ook problemen met de telefoon. Loopt vaak vast,wifi valt weg en battery drain.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
Anoniem: 1186932 schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 13:45:
Hallo allemaal,

Wie kan mij helpen?

Sinds gisteren middag valt mijn Moto G5s om de haverklap uit en reset zich zelf.
Ik heb de SD kaart eruit gehaald, had het idee dat deze wat beschadigd was. Voor de zekerheid een back up gemaakt van de telefoon. Alle cache leeggemaakt en volgens instructie een recovery mode gestart. Het probleem blijft zich herhalen. Hij heeft alle update incl. de laatste met Oreo 8.1.
Wat is handig Factory Reset, of loop ik dan kans dat ik ook de Oreo Update kwijt raakt.
Groet
Zover ik weet maakt een factory reset geen drol uit t.a.v. je huidige versie behouden(oreo dus) Maar wellicht dat iemand daar uitsluitsel over kan geven. Heb je de microSD wel puur en alleen als massaopslag (foto's bijvoorbeeld) want als je hem deelt met de normale opslag is ook niet bevorderlijk voor de stabiliteit en performance.

edit: en die cache wipen zou ik doen buiten je normale interface om. Via een knoppencombinatie kun je in dat menu komen direct zodra de telefoon start. Moet je ff googlen welke knoppencombinatie.

[ Voor 9% gewijzigd door dennis_rsb op 02-03-2019 19:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
Anoniem: 1186932 schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 13:45:
Wat is handig Factory Reset, of loop ik dan kans dat ik ook de Oreo Update kwijt raakt
Nee, dat is niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt ik ga er na kijken... Drama echt valt om de haverklap uit.... Ik heb factory reset gedaan. Maakte idd geen drol uit. Vermoedelijk sinds Oreo instabiel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

factory reset gedaan... niks veranderd. cache wipe volgens instructie zinloos.... iemand met zelfde probleem?
morgen maar eens bellen met motorola...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
@Anoniem: 1186932 In dit soort gevallen ben ik haast geneigd te denken dat het een combinatie is van een (of meerdere) app(s) die niet lekker werken icm jouw toestel/android versie. Wat ik je aanraad is gewoon eens met een schone lei te beginnen en GEEN apps of backupgegevens terug halen. Mocht het dan goed gaan, doe je beetje bij beetje je apps installeren. Op die manier kan je er achter komen wat de bottleneck is.

Andere suggestie is een clean install met behulp van de motorola software op je computer. Want wat ''wij'' nu gedaan hebben is en blijft een OTA update en geen echte clean install.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
Vandaag de februari patch binnen gekregen en geïnstalleerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
Sinds enige tijd komen meldingen meestal laat of zelfs niet binnen. Whatsapp, maar ook van andere apps. Ik vermoed dat dit is gekomen sinds Oreo of na een securitypatch.

Wat kan ik doen? thuis zit ik op wifi en net gebeurde. Ik kan eens er op letten hoe het gaat via 4g. of telefoon resetten.

Edit: telefoon gereset week geleden ofzo. Lijkt nu goed te gaan.

[ Voor 10% gewijzigd door dennis_rsb op 20-05-2019 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Een vriendin van me krijgt zodra de telefoon geen spanning meer van de lader heeft, dat de telefoon random daarna uitvalt en in een bootloop blijft bij het Motorola logo. Heb via de recovery de cache al gewist. De accu is ook gewoon vol na een herstart, en hij kan wel aan blijven in het bootloader-scherm. Herinstallatie is nog te proberen, maar anderen wellicht ervaring met dit gekke fenomeen bij deze telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
@MsG Klinkt in mijn ogen eigenlijk als een versleten accu, die bepaalde spanningspieken niet kan leveren. Zelf nooit gezien zoiets. Heb nu de mi a3, maar heb de g5s zelf eerst gebruikt, nu gebruikt mijn moeder die.
Pagina: 1

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, winkels en prijzen: [Motorola Moto G5S] Levertijd & Prijzen
- Accessoires: [Motorola Moto G5S] Het grote accessoires topic