Ja precies mijn gedachte ookPieter van Ras schreef op maandag 25 februari 2019 @ 18:56:
[...]
Het is bij de Galaxy's toch bekend dat een half jaar wachten meer korting oplevert dan welke inruilactie dan ook?
(Sowieso is langer met een telefoon doen de goedkoopste optie).
Voor 30 euro zou ik hem in ieder geval in de kast leggen zodat je een fatsoenlijke enigszins moderne backup hebt als je nieuwe telefoon ermee ophoudt. Uiteraard ervan uitgaande dat je de 'reservetelefoon' die je nu in de kast hebt liggen netjes laat recyclen
Mijn ervaring is dat die elk kwartaal komen, de vorige kwam half januari. Dus dan zou ik half april weer een update verwachten.
Al zie ik op de US site "This product will no longer receive security updates.".
https://support.motorola.com/us/en/softwareupgrade
Op de EU site staat dat er nog steeds ondersteuning is overigens.
Al zie ik op de US site "This product will no longer receive security updates.".
Ik ben op zich nog wel tevreden over mijn Moto G5 Plus, maar het begint af en toe wel wat irritanter in gebruik te worden. Natuurlijk is hij wat trager geworden, is de aansluiting voor de lader wat minder stabiel (na valpartijen en is de opslag aan de weinige kant geworden). Allemaal kleine dingen waar ik wel mee kan leven.
Vervelendste vind ik nu echter de contacten, ik heb alle contacten opgeslagen in Outlook en laat dit synchroniseren naar mijn mobiel. Nu heb ik als voorbeeld een app groep met 36 deelnemers, van deze 36 deelnemers zijn er op dit moment nog maar 4 bekend in mijn telefoon. De rest staat er gewoon weer in als een +31 6 telefoonnummer, terwijl deze contacten 100% zeker zijn opgeslagen binnen Outlook.
Normaliter komen de contacten binnen een dag weer terug, waardoor de 36 van de 36 deelnemers weer met hun naam zichtbaar zijn. Ik kan echter maar geen verklaring vinden waardoor dit ontstaat. Herkennen jullie dit en wellicht een oplossing hiervoor?
Vervelendste vind ik nu echter de contacten, ik heb alle contacten opgeslagen in Outlook en laat dit synchroniseren naar mijn mobiel. Nu heb ik als voorbeeld een app groep met 36 deelnemers, van deze 36 deelnemers zijn er op dit moment nog maar 4 bekend in mijn telefoon. De rest staat er gewoon weer in als een +31 6 telefoonnummer, terwijl deze contacten 100% zeker zijn opgeslagen binnen Outlook.
Normaliter komen de contacten binnen een dag weer terug, waardoor de 36 van de 36 deelnemers weer met hun naam zichtbaar zijn. Ik kan echter maar geen verklaring vinden waardoor dit ontstaat. Herkennen jullie dit en wellicht een oplossing hiervoor?
LOETKE
@RudyL Hoe synchroniseer je de contacten met je mobiel?
Mijn ervaring is dat dit het beste werkt via de Outlook app.
De standaard apps van Google lijken er niet goed mee om te gaan.
Je al je punten van de G5 plus wel. Daarnaast heb ik nog steeds het probleem dat de camera apps vast lopen. Ik loop nu vooral tegen het geringe opslag aan. Met nog maar 1GB beschikbaar op mijn kaart, en 700MB op de interne opslag.
Je al je punten van de G5 plus wel. Daarnaast heb ik nog steeds het probleem dat de camera apps vast lopen. Ik loop nu vooral tegen het geringe opslag aan. Met nog maar 1GB beschikbaar op mijn kaart, en 700MB op de interne opslag.
Dat is ook de app die ik al enige tijd gebruik. Probleem is ook niet vanaf de start maar sinds een week of 6 ofzo...Geen idee ook wat de logica is van de personen die er wel in blijven staan en personen die verdwijnen.NIMIC schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 08:57:
@RudyL Hoe synchroniseer je de contacten met je mobiel?
LOETKE
Google Contacts (desktop) werkt hier prima. Ik voeg nieuwe contacten altijd in op de desktop app en binnen een paar seconden staan ze ook op de G5+. Andersom doe ik nooit.NIMIC schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 08:57:
@RudyL Hoe synchroniseer je de contacten met je mobiel? Mijn ervaring is dat dit het beste werkt via de Outlook app. De standaard apps van Google lijken er niet goed mee om te gaan.
Volgens deze support pagina moeten we nog minstens een security update krijgen met de february patches: https://motorola-global-e...d/137631/p/30,10363,10165
Ik heb hier een G5 Plus met een gebroken glas bij de camera. Deze heb ik er zojuist helemaal eraf gepulkt, maar ik merk dat het niet meer kan focussen. Ik neem aan dat dit komt doordat de glas eraf is en niet omdat de camera stuk is? Dan is dit een easy fix, gewoon een nieuw stukje glas bestellen en erop plakken zo te zien. Voor nog geen 2 euro van AliExpress, alleen nadeel is dan dat het een paar maanden kan duren. Geen idee of de locale reparatiewinkels dit onderdeel hebben voor de Moto G5 Plus?
/edit
Hmm, ik kon niks zien maar waarschijnlijk toch een klein stofje of vuiltje. Ben met een klein borsteltje een paar keer overheen gegaan en het focussen gaat al beter. Voor nu even een stukje plakband erop gedaan.
/edit
Hmm, ik kon niks zien maar waarschijnlijk toch een klein stofje of vuiltje. Ben met een klein borsteltje een paar keer overheen gegaan en het focussen gaat al beter. Voor nu even een stukje plakband erop gedaan.
[ Voor 18% gewijzigd door xileS op 14-04-2019 15:52 ]
Volgens de Motorola EU website krijgt de G5 Plus ook hier geen security updates meer.NIMIC schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 09:39:
Mijn ervaring is dat die elk kwartaal komen, de vorige kwam half januari. Dus dan zou ik half april weer een update verwachten.
Ik kreeg afgelopen vrijdag een update. Op dit moment heb ik build number: OPS28.85-17-6-2, er zijn nog wat andere verbeteringen genoemd (Wifi hotspots en nog iets, ik heb niet opgelet). Security Patch Level staat nog op 1 Februari.B64 schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 21:05:
[...]
Volgens de Motorola EU website krijgt de G5 Plus ook hier geen security updates meer.
Hmm, ik heb nog OPSS28.85-13-5 met security patch level 1 december 2018, volgens de phone is hij bijgewerkt dus OTA komt er nog niks binnen.Lightning89 schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 22:13:
[...]
Ik kreeg afgelopen vrijdag een update. Op dit moment heb ik build number: OPS28.85-17-6-2, er zijn nog wat andere verbeteringen genoemd (Wifi hotspots en nog iets, ik heb niet opgelet). Security Patch Level staat nog op 1 Februari.
Ik denk dat Lightning89 op een andere releasekanaal zit. De EU support voor deze telefoon is per 27 februari 2019 vervallen met helaas de december 2018 patch als allerlaatste update.
[ Voor 18% gewijzigd door Demonitzu op 08-05-2019 00:24 ]
Ik heb het even opgezocht. OPS28.85-17-6-2 lijkt alleen in de VS uitgebracht te zijn. De rest van de wereld is blijven steken op OPSS28.85-13-5 of OPSS28.85-13-3. Heb je jouw Oreo update geflasht met een RETUS firmwareversie, @Lightning89 ?
https://www.reddit.com/r/...te_up_to_1_february_2019/
https://forum.xda-develop...ming-soon-t3779098/page47
https://forum.xda-develop...elp/28-85-17-ota-t3863947
Het is een NL telefoon, niet geroot. Echter ben ik in oktober wel geflashed naar Oreo: Blur_Version.25.341.16.potter.retail.en.US.zipToshin schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 21:30:
Ik heb het even opgezocht. OPS28.85-17-6-2 lijkt alleen in de VS uitgebracht te zijn. De rest van de wereld is blijven steken op OPSS28.85-13-5 of OPSS28.85-13-3. Heb je jouw Oreo update geflasht met een RETUS firmwareversie, @Lightning89 ?
Er staat US in, dus het zal wel US zijn inderdaad.
Hmm, dat is jammer. Dus de enige manier om bij te blijven is met custom ROMs.B64 schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 21:05:
[...]
Volgens de Motorola EU website krijgt de G5 Plus ook hier geen security updates meer.
Ik heb me hier nog niet echt in verdiept voor deze telefoon. Wat zijn hier de ervaringen mee?
Zo snel kwam ik wel deze tegen >> https://www.getdroidtips....-experience-moto-g5-plus/
Vandaag kreeg ik de februari update binnen via een notificatie.
Die krijgen we dus toch nog wel.
Daarna is het afgelopen.
Deze update omvat onder andere de volgende wijzigingen:
Daarna is het afgelopen.
Deze update omvat onder andere de volgende wijzigingen:
- Android-beveiliging: bevat de updates van Android-beveiligingspatches tot en met 1 februari 2019.
- Android Berichten: verbeterde ondersteuning voor de app.
- Verbeteringen voor mobiele hotspot: bevat oplossingen ter verbetering van het gebruik van de hotspot
- Wifi-verbeteringen: bevat oplossingen ter verbetering van de functionaliteit
[ Voor 68% gewijzigd door NIMIC op 16-05-2019 06:17 ]
Zo te zien de exact zelfde versie die al in de VS uit was
Top! Heb alleen geen idee wat ik me moet voorstellen bij die wifi verbeteringen.
Er scheen een probleem geweest te zijn met het bereik tussen de telefoon en een wifi netwerk
Doodzone en eigenlijk ook gewoon belachelijk.. Heb m nu 2 jaar, maar werkt nog helemaal prima. Batterij zit einde dag vaak nog >50%, alles gaat nog vlot en vrijwel geen (zichtbare) beschadigingen.NIMIC schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 06:13:
Vandaag kreeg ik de februari update binnen via een notificatie.
Daarna is het afgelopen.
Maarja de security updates lopen af.. Wat nu?
Hoe denken jullie hierover? Ik denk dat de meeste mensen hem nu wel ~2 jaar hebben (ik heb m 4 maanden na release gekocht). Zijn jullie toe aan een nieuwe telefoon? Blijven jullie m gewoon gebruiken zonder security fixes (we liepen altijd al een x aantal maanden achter dus zoveel veranderd er nu ook weer niet..) of gaan jullie aan de custom roms?
Mijn vorige telefoon was ook een Motorola, maar of mijn volgende dat ook wordt is maar zeer de vraag. De telefoons zijn helemaal prima voor deze prijsklasse, maar het 'nadeel' van langer een telefoon gebruiken is dat je dan ook langer updates nodig hebt... Voor mij gaat dit een steeds belangrijkere rol spelen in de aanschaf en Motorola lijkt wat dat betreft niet aan mijn wensen te kunnen voldoen.
Voor degene die van de Moto G5 Plus afkomen een een nieuwe telefoon aan hebben geschaft, wat is het geworden?
[ Voor 16% gewijzigd door Pieter van Ras op 17-05-2019 22:05 ]
Ik heb mijn G5 plus van begin af met een custom rom(nu 2 jaar), dus wat betreft security updates zit ik goed, toch ben ik voor een ander aan het kijken en dan een in het Android One project (3 jaar gegarandeerd update).
Het is niet dat ik niet tevreden ben met de custom rom's in tegen deel!!
Maar door de root toegang te moeten verbergen voor de diverse bank en andere bv. identificatie apps wat steeds moeilijker word.
Het word tijd dat fabrikanten worden gedwongen om de apparaten minimaal 3 jaren te voorzien van (security) updates.
Het is niet dat ik niet tevreden ben met de custom rom's in tegen deel!!
Maar door de root toegang te moeten verbergen voor de diverse bank en andere bv. identificatie apps wat steeds moeilijker word.
Het word tijd dat fabrikanten worden gedwongen om de apparaten minimaal 3 jaren te voorzien van (security) updates.
Ik heb gisteren die security patch met wat updates geïnstalleerd. Is had wat wifi problemen, maar die lijken nu opgelost. Mijn telefoon signaal blijft nu bij mij haken op Edge binnen. Nu heb ik wel wifi, maar het blijft apart aangezien ik bijna altijd 4g had.
@Pieter van Ras Same here. Volgende telefoon zit ik sterk aan Android One telefoon te denken. Dan kom je al snel bij Nokia of Xiaomi uit. Heb de familie al aan wat Mi A2's geholpen, die bevallen prima. Zelf denk ik aan Nokia 7 of 8.
Eigenlijk nog steeds te zot voor woorden dat de 3 jaar ondersteuning voor Android One start bij introductie van het toestel, dan zijn er nog steeds bosjes mensen die 2 jaar of korter updates krijgen. Niet iedereen koopt een toestel binnen een maand na introductie, sterker nog, veel toestellen worden geografisch gefaseerd op de markt gebracht. Waarom geen updates tot 3 jaar nadat het toestel door de fabrikant gediscontinueerd wordt?
Prijzen zakken ook vrij snel bij de meeste modellen, beetje geduld scheelt dan hoop geld.B64 schreef op zondag 19 mei 2019 @ 22:06:
Niet iedereen koopt een toestel binnen een maand na introductie.
Ik heb de Moto G6 Plus gekocht als opvolger. Die is wel een stukje groter. Dat was op het begin wennen, maar ik ben er nu erg tevreden mee. Zelfde ervaring als met de G5 Plus eigenlijk: prima telefoon voor een leuk prijsje!Pieter van Ras schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 22:04:
[...]
Voor degene die van de Moto G5 Plus afkomen een een nieuwe telefoon aan hebben geschaft, wat is het geworden?
Voor de G5 plus had ik ook een Moto G (2e generatie) en die was na iets meer dan twee jaar wel echt af: tekort aan opslagruimte, steeds meer lag met apps en de - destijds nog plastic - behuizing viel uit elkaar. De technologie is nu echter wel zo ver dat een telefoon als de Moto G5 plus na twee jaar nog meer dan prima mee kan en het zeker 3 en misschien zelfs wel 4 jaar vol kan houden.Pieter van Ras schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 22:04:
[...]
Mijn vorige telefoon was ook een Motorola, maar of mijn volgende dat ook wordt is maar zeer de vraag. De telefoons zijn helemaal prima voor deze prijsklasse, maar het 'nadeel' van langer een telefoon gebruiken is dat je dan ook langer updates nodig hebt... Voor mij gaat dit een steeds belangrijkere rol spelen in de aanschaf en Motorola lijkt wat dat betreft niet aan mijn wensen te kunnen voldoen.
Volgende telefoon wil ik dan ook hoe dan ook minimaal 3 jaar updates hebben. Ik denk aan een Pixel 3a (XL) of een nog niet aangekondigde Android One. Hopelijk gaan die 3a's de komende maanden nog wat dalen in prijs.
Klopt, nog steeds veel te weinigB64 schreef op zondag 19 mei 2019 @ 22:06:
Eigenlijk nog steeds te zot voor woorden dat de 3 jaar ondersteuning voor Android One start bij introductie van het toestel, dan zijn er nog steeds bosjes mensen die 2 jaar of korter updates krijgen. Niet iedereen koopt een toestel binnen een maand na introductie, sterker nog, veel toestellen worden geografisch gefaseerd op de markt gebracht. Waarom geen updates tot 3 jaar nadat het toestel door de fabrikant gediscontinueerd wordt?
De Moto G5 plus is volgens de Tweakers specs pagina verkrijgbaar vanaf 27 februari 2017, en de laatste security update is tm 1 februari 2019. Zelfs al koop je m op de release datum dan heb je nog maar 23 maanden updates.. Laat staan als je m een paar maanden na release koopt.
En de Moto G5 Plus wordt door 1 webshop nog steeds verkocht, dat is natuurlijk helemaal schandalig. Al kan de fabrikant er natuurlijk niet al teveel aan doen dat een winkel zijn voorraad kwijt moet..
Hier ligt inderdaad nog een mooie taak voor de EU regelgevers. Alleen al vanuit milieu oogpunt moet het toch mogelijk zijn om af te dwingen dat een toestel 3 of 4 jaar beveiligingssystemen updates krijgt.Pieter van Ras schreef op maandag 20 mei 2019 @ 19:15:
[...]
Klopt, nog steeds veel te weinig
De Moto G5 plus is volgens de Tweakers specs pagina verkrijgbaar vanaf 27 februari 2017, en de laatste security update is tm 1 februari 2019. Zelfs al koop je m op de release datum dan heb je nog maar 23 maanden updates.. Laat staan als je m een paar maanden na release koopt.
En de Moto G5 Plus wordt door 1 webshop nog steeds verkocht, dat is natuurlijk helemaal schandalig. Al kan de fabrikant er natuurlijk niet al teveel aan doen dat een winkel zijn voorraad kwijt moet..
Anders wordt je toch min of meer gedwongen om een hoop schaarse metalen voortijdig richting crematorium of recycling te sturen.
Ik heb de telefoon sinds oktober 2017. Toen was de G5s Plus al beschikbaar voor ongeveer dezelfde prijs, maar mij leek de gewone G5 Plus beter.
Dus ongeveer 1,5 jaar updates gehad. Dat was bij mijn vorige Sony telefoon een stukje beter geregeld.
Ik had bij aankoop gepland om er 2 jaar mee te gaan doen, dus dan moet ik nog een half jaar...
De Motorola One Vision lijkt overigens nu wel een goede opvolger voor deze telefoon. Prima camera, gemiddelde processor, betere updates (Android One), Accuduur wat minder. Maar ik wacht nog even en kijk er in oktober nog iets beters beschikbaar is.
pricewatch: Motorola One Vision Blauw
Dus ongeveer 1,5 jaar updates gehad. Dat was bij mijn vorige Sony telefoon een stukje beter geregeld.
Ik had bij aankoop gepland om er 2 jaar mee te gaan doen, dus dan moet ik nog een half jaar...
De Motorola One Vision lijkt overigens nu wel een goede opvolger voor deze telefoon. Prima camera, gemiddelde processor, betere updates (Android One), Accuduur wat minder. Maar ik wacht nog even en kijk er in oktober nog iets beters beschikbaar is.
pricewatch: Motorola One Vision Blauw
[ Voor 7% gewijzigd door NIMIC op 21-05-2019 12:16 ]
Ik ben heel tevreden met deze telefoon, maar nu heb ik gisteren gelezen dat er geen beveiligingsupdates meer voor worden uitgebracht. Hoe lang kan ik deze telefoon nog blijven gebruiken? Welk merk mobiel is het beste m.b.t. het uitbrengen van updates?
Vorige week woensdag OPS28.85-17-6-2 binnen gekregen. Gezien de positieve ervaringen met vorige updates deze meet geinstalleerd. Voor het eerst spijt, want:
- mijn eerste simkaart werd niet meer herkend (opgelost door 2x de simkart te wisselen en te rebooten)
- mijn toetsenbord was opeens NL Belgium (dus Azerty), handmatig teruggezet
- De link tussen Quickpic (foto-app) en VLC was verdwenen, handmatig de koppelingen van quickpic verwijderd en VLC opnieuw als default video app aangemerkt
- Batterijverbruik lijkt hoger
- Het allerergste (en nog niet opgelost): GPS werkt nauwelijks meer. Bij het openen van een navigatie app (Navmii of Google Maps) is er wel een eerste fix, maar de updates volgens slechts mondjesmaat, waardoor er niet meer mee te navigeren valt (erg onhandig nu ik met vakantie ben)
Herkent iemand dit GPS probleem?
Weet iemand hoe je weer naar een vorige systeemverie terug kunt?
Tot een week geleden was ik dus super tevreden met deze telefon, maar nu even niet.....
- mijn eerste simkaart werd niet meer herkend (opgelost door 2x de simkart te wisselen en te rebooten)
- mijn toetsenbord was opeens NL Belgium (dus Azerty), handmatig teruggezet
- De link tussen Quickpic (foto-app) en VLC was verdwenen, handmatig de koppelingen van quickpic verwijderd en VLC opnieuw als default video app aangemerkt
- Batterijverbruik lijkt hoger
- Het allerergste (en nog niet opgelost): GPS werkt nauwelijks meer. Bij het openen van een navigatie app (Navmii of Google Maps) is er wel een eerste fix, maar de updates volgens slechts mondjesmaat, waardoor er niet meer mee te navigeren valt (erg onhandig nu ik met vakantie ben)
Herkent iemand dit GPS probleem?
Weet iemand hoe je weer naar een vorige systeemverie terug kunt?
Tot een week geleden was ik dus super tevreden met deze telefon, maar nu even niet.....
Nu je het zegt @JoWa, ik had van het weekend ook voor het eerst sinds tijden een gps probleem. Waren aan het fietsen op de veluwe en wilde de route vastleggen maar die mi-app van mij miband 2 deed lastig met de gps fix.
Ik heb na enig zoeken op diverse fora de app GPS Status & Toolbox geïnstalleerd. Daarmee is het probleem weer opgelost. Overigens geen idee waarom de installatie van deze app dit mogelijk maakte, bij mijn weten draaien apps in een sandbox en zouden ze elkaar niet op deze manier mogen beïnvloeden...
Maar die app kan dan weer allerlei dingen met je GPS doen (o.a. een file binnen halen waarmee je een snellere GPS fix kan krijgen). Daar hebben andere apps dan weer profijt van.
Sometimes you need to plan for coincidence
klinkt gek, maar ik zou dan een iphone aanraden. ik heb zelf hier drie telefoons van Moto, maar mijn volgende telefoon zal een Apple. Reden: langere ondersteuning.Oldlady schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 15:47:
Ik ben heel tevreden met deze telefoon, maar nu heb ik gisteren gelezen dat er geen beveiligingsupdates meer voor worden uitgebracht. Hoe lang kan ik deze telefoon nog blijven gebruiken? Welk merk mobiel is het beste m.b.t. het uitbrengen van updates?
Bij Xiaomi krijg je ook tot in lengte van jaren upgrades en updates.westlym schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 08:41:
[...]
klinkt gek, maar ik zou dan een iphone aanraden. ik heb zelf hier drie telefoons van Moto, maar mijn volgende telefoon zal een Apple. Reden: langere ondersteuning.
Edit:
En dat voor een fractie van de kosten.
[ Voor 6% gewijzigd door guapper op 29-06-2019 15:06 ]
Zijn er mensen die hun toestel hebben geroot en een ROM kunnen aanraden? Of een linkje hebben naar een overzichtje?
Heb een beetje op xda gekeken, maar ik zie door de bomen het bos niet meer.
Ik overweeg de Moto One Vision of Action. Die eerste kost nu net zoveel als wat ik voor de G5+ betaalde. De One heeft Android One tot en met versie R.westlym schreef op vrijdag 28 juni 2019 @ 08:41:
klinkt gek, maar ik zou dan een iphone aanraden. ik heb zelf hier drie telefoons van Moto, maar mijn volgende telefoon zal een Apple. Reden: langere ondersteuning.
Ik heb (nog) niet geroot. Je zou LineageOS kunnen proberen, daar wordt naar verwezen in dit artikel hier op tweakers. Of misschien Pixel Experience.esazs schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 12:38:
Zijn er mensen die hun toestel hebben geroot en een ROM kunnen aanraden?
Ik betwijfel of vooral de mobiel bankieren app en de betaal app blijven werken, dat zou toch wel een dealbreaker betekenen. Die moest ik altijd weer met de hand activeren na iedere update van de officiele Moto Rom.
[aanvulling] Volgens dit bericht blijven die bankieren apps het wel doen met root en LineageOS. Dat valt niet tegen.
[ Voor 12% gewijzigd door grun93 op 20-08-2019 15:31 ]
Ik twijfel ook tussen de Nokia 8.1 en de Xiaomi Mi9T, heb jij die toevallig ook overwogen? Of ben je puur vanwege Android One naar de Nokia overgestapt?Canis Lupus schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 13:20:
Ik heb uiteindelijk voor de Nokia 8.1 gekozen. Ook Android One, en vooral een betere accuduur dan de Moto One Vision. Bevalt erg goed tot nu toe, wel iets prijziger (indertijd 345)
Ja, Android One was een vereiste voor mij. Ik vond het zonde dat ik de Moto na iets meer dan 2 jaar eigenlijk niet meer kon gebruiken ivm achterblijvende (security) updates.Lightning89 schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 14:33:
[...]
Ik twijfel ook tussen de Nokia 8.1 en de Xiaomi Mi9T, heb jij die toevallig ook overwogen? Of ben je puur vanwege Android One naar de Nokia overgestapt?
Wat mij stoort is dat ik nu elke paar dagen een push bericht krijg met reclame voor andere toestellen van Motorola. Hebben andere daar ook last van?
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Jazeker. Een keer gehad, weet niet meer voor welke Motorola.LordSinclair schreef op zondag 8 september 2019 @ 11:29:
Wat mij stoort is dat ik nu elke paar dagen een push bericht krijg met reclame voor andere toestellen van Motorola. Hebben andere daar ook last van?
Nee, ik heb niet een bericht gehad.LordSinclair schreef op zondag 8 september 2019 @ 11:29:
Mijn vrouw heeft twee G5 plussen (1 prive, 1 vanuit werk (ja, dual sim, nee geen oplossing)), maar op beiden nog niet gezien.
Jazeker! Gisteren kwam op m'n E5 reclame voorbij voor de nieuwe Motorola Action. In eerste instantie dacht ik dat het een update was naar de nieuwste Android.LordSinclair schreef op zondag 8 september 2019 @ 11:29:

Auw, dat moet pijn hebben gedaan..chim0 schreef op maandag 9 september 2019 @ 05:33:
[...]
Jazeker! Gisteren kwam op m'n E5 reclame voorbij voor de nieuwe Motorola Action. In eerste instantie dacht ik dat het een update was naar de nieuwste Android.

Ik heb Omni rom erop gezet:esazs schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 12:38:
Zijn er mensen die hun toestel hebben geroot en een ROM kunnen aanraden? Of een linkje hebben naar een overzichtje?
https://forum.xda-develop...ment/rom-omnirom-t3890413
Ik heb nu Android 9 en krijg elke week een update.
Bankieren app werkt gewoon.
Ook de notificatie LED werkt nu.
Alleen video's opnemen met de motorola app werkt niet maar via een andere app kan ik weer video's opnemen.
Ik ben er erg blij mee en de telefoon was nog nooit zo up to date!
Werken zaken als de vingerafdrukscanner en het swipen daarmee ook?hilp schreef op maandag 9 september 2019 @ 22:49:
Ik heb Omni rom erop gezet:
Hier niet. Zeker weten dat dat niet van een bepaalde (third-party) app komt ofzo? Kan je misschien eens kijken of je erachter kan komen van welke (Motorola?) app dat komt?LordSinclair schreef op zondag 8 september 2019 @ 11:29:
Als Motorola dat echt zo gaat doen in ieder geval weer een extra reden geen Motorola meer te kopen..
Ik had van het weekend inderdaad ook een melding voor de Moto One Zoom, maar dat was eenmalig. Ik hoop dan ook dat het eenmalig blijftLordSinclair schreef op zondag 8 september 2019 @ 11:29:

Ja werkt allemaal primaLordSinclair schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 09:06:
[...]
Werken zaken als de vingerafdrukscanner en het swipen daarmee ook?
Ik heb momenteel problemen met GPS op de G5 plus. Regelmatig krijg ik de melding Wacht op GPS in beeld als ik een navigatie app (maakt niet uit welke) gebruik om met de auto naar een bepaald adres te rijden. Het speelt op diverse locaties, en tot een paar maanden terug had ik nergens last van. De locatie instelling staat op grote nauwkeurigheid, tevens staat wifi- en bluetooth scannen aan.
Ik las in dit topic over de app GPS Status & toolbox, deze heb ik zojuist geïnstalleerd maar zijn er wellicht ook manieren om de GPS instellingen te resetten?
Ik kan natuurlijk altijd nog een fabrieksreset proberen maar wil eerst alle ander opties geprobeerd hebben.
Ik las in dit topic over de app GPS Status & toolbox, deze heb ik zojuist geïnstalleerd maar zijn er wellicht ook manieren om de GPS instellingen te resetten?
Ik kan natuurlijk altijd nog een fabrieksreset proberen maar wil eerst alle ander opties geprobeerd hebben.
[ Voor 12% gewijzigd door musicfreak op 05-10-2019 10:58 ]
Ja, met die app. Open het menu, klik op "A-GPS Statusbeheer" en kies dan eerst "Terugstellen" en daarna "Downloaden".musicfreak schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 10:53:
Nee, hoor. Dat boeit me echt niet. Het is een budget toestel, dus zolang het snel en stabiel draait, vind ik het prima.
Ondertussen wel de september beveiligingsupdate erop. Ditmaal sneller dan de vorige updates.
Heb het nu ook een tijdje dat de GPS van slag is en z'n positie niet vindt.Hmmbob schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 11:10:
[...]
Ja, met die app. Open het menu, klik op "A-GPS Statusbeheer" en kies dan eerst "Terugstellen" en daarna "Downloaden".
Bovenstaande geprobeerd, maar merk geen verschil
Wat zie ik over het hoofd?
Ik heb ook soms problemen met de GPS waarbij zelfs de hardware test van Moto help aangeeft dat er problemen zijn met de GPS.hjs schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 19:28:
[...]
Heb het nu ook een tijdje dat de GPS van slag is en z'n positie niet vindt.
Bovenstaande geprobeerd, maar merk geen verschil![]()
Wat zie ik over het hoofd?
Bij mij kan ik het simpel oplossen door de GPS uit te schakelen en daarna weer in te schakelen.
Oh dat had ik al gedaan, ik bedoelde of ik buiten deze app nog elders (bij instellingen - apps en meldingen bijvoorbeeld) iets kon resetten.Hmmbob schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 11:10:
[...]
Ja, met die app. Open het menu, klik op "A-GPS Statusbeheer" en kies dan eerst "Terugstellen" en daarna "Downloaden".
In de tussentijd heb ik slechts eenmaal de telefoon voor navigatie in de auto geprobeerd. Ditmaal geen problemen ondervonden. GPS Status & toolbox blijft op de achtergrond actief merk ik. Zal bij een volgende autorit nog eens in de gaten houden of de app veel van de batterij vraagt.
Als ik de FAQ van de app goed begrijp dan kan het volgende ook nog helpen (na hetgeen Hmmbob aangeeft):
Close the GPS Status application for 10 seconds.
Go outside and find a spot where large part of the sky is visible.
Make sure you have the 'Keep the screen on' settings turned on (in Settings / Display & Tools'.
Let the program run and try to acquire your GPS position for at least 15 minutes.
De september beveiligingsupdate? Het was toch over en uit met die beveiligingsupdates? Ik zie ook niks verschijnen bij een check op updates...chim0 schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 07:08:
[...]
Ondertussen wel de september beveiligingsupdate erop. Ditmaal sneller dan de vorige updates.
Dat begrijp ik ook niet. De laatste bij mij is die van 1 februari 2019.musicfreak schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 16:14:
De september beveiligingsupdate? Het was toch over en uit met die beveiligingsupdates?
Ja dat is ook bij mij de laatste.grun93 schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 14:28:
[...]
Dat begrijp ik ook niet. De laatste bij mij is die van 1 februari 2019.
Lees even terug... Hij heeft een E5, geen G5...musicfreak schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 16:14:
[...]
De september beveiligingsupdate? Het was toch over en uit met die beveiligingsupdates? Ik zie ook niks verschijnen bij een check op updates...
Afgelopen weekend heb ik mijn G5 Plus van 10 meter hoogte laten vallen op een tegelvloertje...
Voor een goede seconde dacht ik dat ik met Pattex aan de slag zou moeten om alle stukjes weer aan elkaar te plakken, maar er bleef uiteindelijk maar één deel stil liggen.
Mede dankzij het Spigen hoesje
doet de telefoon het nog prima.
Wel barsten in de screenprotector en -zag ik later pas- een kromme telefoon!

Nu, 2 dagen later, heb ik nog niets gevonden wat niet werkt.
Dus om naar een G8 Plus te mogen, moet ik iets nieuws bedenken.
Heeft iemand al ervaringen met hoogtes boven de 10 meter?
Voor een goede seconde dacht ik dat ik met Pattex aan de slag zou moeten om alle stukjes weer aan elkaar te plakken, maar er bleef uiteindelijk maar één deel stil liggen.
Mede dankzij het Spigen hoesje

Joppy wijzigde zijn signature 08-10-2005 13:01 (13%)
Kromme telefoon kan zomaar ook zijn geweest vóór de val, dat is een euvel wat ik van twee andere G5-en herken.
Hmm denk 't niet Bob (sorry
) , hiervoor was mijn telefoon nog kaarsrecht.
Ben er best zuinig op. Had 'm ook nog nooit serieus laten vallen, dus de eerste keer in een trappenhuis van 3 hoog was wel ff schrikken!
Ik denk dat 'ie op een hoek terecht is gekomen en dat dat de kromming heeft veroorzaakt. De breuklijnen in de screenprotector wijzen daar ook op.
Maar hij doet het nog en daar ben ik best blij mee. Kan ik nog ff sparen...
Ben er best zuinig op. Had 'm ook nog nooit serieus laten vallen, dus de eerste keer in een trappenhuis van 3 hoog was wel ff schrikken!
Ik denk dat 'ie op een hoek terecht is gekomen en dat dat de kromming heeft veroorzaakt. De breuklijnen in de screenprotector wijzen daar ook op.
Maar hij doet het nog en daar ben ik best blij mee. Kan ik nog ff sparen...
Joppy wijzigde zijn signature 08-10-2005 13:01 (13%)
Ik overweeg ook om mijn Moto G5 plus te voorzien van een custom rom. Gewoon omdat ik graag erg lang met mijn telefoon wil doen. Mijn vorige telefoon heb ik ook 12 jaar in gebruik gehad. Maar ik ben een leek op het gebied van rom's flashen, dus ik twijfel. Als het niet zou bevallen, is het dan eenvoudig weer terug te gaan naar de orginele rom? Waarom heb jij voor deze "omni" rom (Android 9) gekozen? En niet bijvoorbeeld voor "Arrow" rom (Andriod 10). https://forum.xda-develop...-0-official-beta-t3994403 Of is die van jou inmiddels ook automatisch geupdated naar Android 10? Welke kan ik het beste kiezen om bij voorkeur stock Android te krijgen, zoals bij telefoons van Google, om zo lang mogelijk updates te krijgen?hilp schreef op maandag 9 september 2019 @ 22:49:
[...]
Ik heb Omni rom erop gezet:
https://forum.xda-develop...ment/rom-omnirom-t3890413
Ik heb nu Android 9 en krijg elke week een update.
Bankieren app werkt gewoon.
Ook de notificatie LED werkt nu.
Alleen video's opnemen met de motorola app werkt niet maar via een andere app kan ik weer video's opnemen.
Ik ben er erg blij mee en de telefoon was nog nooit zo up to date!
P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB
Heel herkenbaar, ik ben ook zuinig op m'n spullen en gebruik een HTC P3300 (Artemis) uit 2006 nog steeds zonder sim als TomTom navigatie apparaat met de meest recente map v1040cjdijk schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 16:23:
Ik overweeg ook om mijn Moto G5 plus te voorzien van een custom rom. Gewoon omdat ik graag erg lang met mijn telefoon wil doen. Mijn vorige telefoon heb ik ook 12 jaar in gebruik gehad.
Vooralsnog zie ik geen reden om mijn Moto G5 Plus te vervangen. Er komen geen updates/upgrades meer, maar ik gebruik wel een virusscanner van ESET.
De voornaamste reden is om geen nieuwe phone aan te schaffen is omdat je vanaf android 9 geen gesprekken meer kunt opnemen (zonder te rooten). Ik neem standaard alle gesprekken op met Total Recall en wil dat ook zo houden.
.
[ Voor 99% gewijzigd door Brazos op 25-11-2021 20:35 ]
Oh, dat is misschien ook wel een optie.cjdijk schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 16:23:
[...]
Ik overweeg ook om mijn Moto G5 plus te voorzien van een custom rom. Gewoon omdat ik graag erg lang met mijn telefoon wil doen. Mijn vorige telefoon heb ik ook 12 jaar in gebruik gehad. Maar ik ben een leek op het gebied van rom's flashen, dus ik twijfel. Als het niet zou bevallen, is het dan eenvoudig weer terug te gaan naar de orginele rom? Waarom heb jij voor deze "omni" rom (Android 9) gekozen? En niet bijvoorbeeld voor "Arrow" rom (Andriod 10). https://forum.xda-develop...-0-official-beta-t3994403 Of is die van jou inmiddels ook automatisch geupdated naar Android 10? Welke kan ik het beste kiezen om bij voorkeur stock Android te krijgen, zoals bij telefoons van Google, om zo lang mogelijk updates te krijgen?
Was eigenlijk van plan om de telefoon zo langzamerhand in te ruilen voor een Mi A3 ofzo, maar eerst Arrow proberen is wel een goed plan.
Me maar eens in verdiepen hoe dat werkt.
Allicht is hij er niet voor gegaan omdat er in september nog weinig/geen Android 10 roms waren. Die jij linkt is ook pas van eind oktober.cjdijk schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 16:23:
[...]
Ik overweeg ook om mijn Moto G5 plus te voorzien van een custom rom. Gewoon omdat ik graag erg lang met mijn telefoon wil doen. Mijn vorige telefoon heb ik ook 12 jaar in gebruik gehad. Maar ik ben een leek op het gebied van rom's flashen, dus ik twijfel. Als het niet zou bevallen, is het dan eenvoudig weer terug te gaan naar de orginele rom? Waarom heb jij voor deze "omni" rom (Android 9) gekozen? En niet bijvoorbeeld voor "Arrow" rom (Andriod 10). https://forum.xda-develop...-0-official-beta-t3994403 Of is die van jou inmiddels ook automatisch geupdated naar Android 10? Welke kan ik het beste kiezen om bij voorkeur stock Android te krijgen, zoals bij telefoons van Google, om zo lang mogelijk updates te krijgen?
Ik zit er ook al een tijdje naar te kijken, maar wacht denk ik nog even totdat de rom wat ouder is en evt. minor bugs eruit zijn gehaald. Voor mijn tablet en o.a. G3 (2015) Osprey wil ik binnenkort misschien ook Android 10 flashen. Ik ben altijd wat huiverig vwb battery drains, niet volledig werkende 4G of zaken met de camera, GPS etc. Die dingen worden vaak pas later opgemerkt en opgepakt. Waar ik ook altijd naar kijk is hoeveel views en reacties een rom heeft gehad, en of de dev nog een beetje aanwezig is in het topic, reageert, etc.
Bij mij weten is zijn AOSP gebaseerde roms het meest dichtbij Googles eigen. In het verleden zodoende gekeken naar Pixel Experience en o.a. LineageOS (en daarvoor nog Cyanogenmod). Niet altijd officieel ondersteunde roms, dus beperkt support. Zie XDA met official en unofficial in de topic titel.
Ik zou zeggen doe je het voor het eerst, lees dan ook de extra topics op XDA goed door mbt TWRP, begrippen en how-to's, filmpjes YT. Ben er geen expert in, gem. flash ik 1x/jaar, maar het hielp mij enorm bij mn allereerste flash en nog steeds.
Klopt heb ik ook wel eens last van bij de mijne. Vaak na tweede of derde keer werkt het dan wel. Maar is inderdaad soms nogal storend. Echt een fix heb ik niet, ook niet naar gezocht eerlijk gezegd.Brazos schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 19:59:
Zijn er ook meer mensen die last hebben van een crashende camera app?
Elke keer als ik de camera app opstart krijg ik een zwart scherm, wat na een 5-tal seconden overgaat in de melding 'Camerafout Start de camera opnieuw op' met de optie 'ok'.
[ Voor 14% gewijzigd door Aardwolf op 20-12-2019 20:29 ]
Hier ook last van maar ook nog niets tegen geprobeerd.Brazos schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 19:59:
Elke keer als ik de camera app opstart krijg ik een zwart scherm, wat na een 5-tal seconden overgaat in de melding 'Camerafout Start de camera opnieuw op' met de optie 'ok'.
Vervolgens moet ik alle apps sluiten, en de camera opnieuw opstarten. Soms doet hij het dan, soms moet ik daarna nog een poging doen. Uiteindelijk werkt hij, maar het is vrij vervelend elke keer een minuut bezig te zijn om een foto te maken.
Iemand enig idee wat hier tegen te doen is?
Misschien andere camera app installeren?
It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.
Voor mij was dit juist één van de hoofd redenen om voor deze telefoon te kiezen. Op youtube verschillende tests bekeken. De Moto G5 gaat pas stuk vanaf een val van 2 meter 15 (zonder hoesje). Een Samsung Galaxy vanaf 50 centimeter (mijn eigen broer kan dit bevestigen, hij liet zijn telefoon uit zijn broekzak vallen, een enorme barst in het scherm). Een iPhone gaat zelfs al stuk bij een val vanaf 20 centimeter.Joppy schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 23:24:
Afgelopen weekend heb ik mijn G5 Plus van 10 meter hoogte laten vallen op een tegelvloertje...
Mede dankzij het Spigen hoesjedoet de telefoon het nog prima.
[Afbeelding: Krom]
Bedankt voor je uitleg. Had niet direct door dat er best vaak nieuwe updates bij komen.marcel87 schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 20:18:
[...]
Allicht is hij er niet voor gegaan omdat er in september nog weinig/geen Android 10 roms waren. Die jij linkt is ook pas van eind oktober.
Ik zit er ook al een tijdje naar te kijken, maar wacht denk ik nog even totdat de rom wat ouder is en evt. minor bugs eruit zijn gehaald. Voor mijn tablet en o.a. G3 (2015) Osprey wil ik binnenkort misschien ook Android 10 flashen. Ik ben altijd wat huiverig vwb battery drains, niet volledig werkende 4G of zaken met de camera, GPS etc. Die dingen worden vaak pas later opgemerkt en opgepakt. Waar ik ook altijd naar kijk is hoeveel views en reacties een rom heeft gehad, en of de dev nog een beetje aanwezig is in het topic, reageert, etc.
Bij mij weten is zijn AOSP gebaseerde roms het meest dichtbij Googles eigen. In het verleden zodoende gekeken naar Pixel Experience en o.a. LineageOS (en daarvoor nog Cyanogenmod). Niet altijd officieel ondersteunde roms, dus beperkt support. Zie XDA met official en unofficial in de topic titel.
Ik zou zeggen doe je het voor het eerst, lees dan ook de extra topics op XDA goed door mbt TWRP, begrippen en how-to's, filmpjes YT. Ben er geen expert in, gem. flash ik 1x/jaar, maar het hielp mij enorm bij mn allereerste flash en nog steeds.
[ Voor 36% gewijzigd door cjdijk op 21-12-2019 09:10 ]
In principe is het mogelijk om weer terug te gaan naar de originele rom. Mits je daar een backup van hebt gemaakt natuurlijk. Ik vond de layout van de omni rom er wat beter uitzien dan Arrow, en toen was android 10 nog niet uitgekomen. De ondersteuning van omni is inmiddels niet meer wekelijks maar alleen nog de beveiliging updates sinds het uitkomen van android 10. De update naar android 10 gaat niet vanzelf. Ik zit er over te denken om ook binnenkort naar versie 10 te gaan. Als omni deze niet heeft zal het Arrow worden. Maar ik ben nog steeds erg tevreden met het verlaten van de stock rom.cjdijk schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 16:23:
[...]
Misschien domme vraag, maar is het bij die custom rom's altijd mogelijk om voor een Nederlandse Andriod te kiezen, of wordt Andriod dan altijd Engels. Dat het installatieproces zelf in het Engels is, maakt me niet uit. Maar dat ik bij de eerste start van Android in elk geval wel voor Nederlands kan kiezen.
Heb een harde reset gedaan. Fysieke uit-knop 6 seconden ingedrukt houden. Telefoon start dan vanzelf opnieuw op. Camera doet het nadien vooralsnog zonder problemen. Tevens wordt de accu gekalibreerd, loopt bij mij in ieder geval minder snel leeg.Brazos schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 19:59:
Vervolgens moet ik alle apps sluiten, en de camera opnieuw opstarten. Soms doet hij het dan, soms moet ik daarna nog een poging doen. Uiteindelijk werkt hij, maar het is vrij vervelend elke keer een minuut bezig te zijn om een foto te maken.
PS: wel de telefoon nadien nog enkele uren aan de oplader leggen
[ Voor 3% gewijzigd door Pejece op 02-01-2020 19:00 ]
Mijn telefoon met omni rom is in het Nederlands. Dat kun je volgens mij bij elke rom gewoon instellen. Zo'n grote uitgave is omni niet dus zal van origine niet in het Nederlands geweest zijn.cjdijk schreef op donderdag 26 december 2019 @ 11:18:
Misschien domme vraag, maar is het bij die custom rom's altijd mogelijk om voor een Nederlandse Andriod te kiezen, of wordt Andriod dan altijd Engels. Dat het installatieproces zelf in het Engels is, maakt me niet uit. Maar dat ik bij de eerste start van Android in elk geval wel voor Nederlands kan kiezen.
Ik ben al wat aan het proberen, alleen lijkt het dat er incomplete handleidingen te vinden zijn op youtube. Bij de stap "fastboot flash recovery twrp-3.3.1-0-potter.img" blijft hij staan op "< waiting for any device >". Misschien iemand met een youtube linkje waar alles op staat. Ik denk dat ik een bepaalde stap heb overgeslagen of zo.hilp schreef op zondag 29 december 2019 @ 13:50:
[...]
Mijn telefoon met omni rom is in het Nederlands. Dat kun je volgens mij bij elke rom gewoon instellen. Zo'n grote uitgave is omni niet dus zal van origine niet in het Nederlands geweest zijn.
Wat ik tot nu toe heb gedaan is: OEM ontgrendeling en USB-foutopsporing aanzetten. SDK Platform Tools gedownload en uitgepakt naar mijn laptop. En TWRP geïnstalleerd https://twrp.me/motorola/motorolamotog5plus.html Maar ik blijf dus bij bovengenoemde stap hangen.
Uiteraard heb ik een backup van mijn bestanden, agenda, contactpersonen en e-mail staan in mijn gmail account. Foto's en muziek staan op mijn sd-kaart, heb hier ook een copie van op mijn laptop.
[ Voor 26% gewijzigd door cjdijk op 19-01-2020 11:25 ]
Ik gebruik mijn G5 icm een bluetooth headset en wil het geluid wat voller maken.
Heb nu al wat equalizers gedownload, maar die doen niets. De equalizer via Google muziek is te beperkt.
Ik wil het vooral gebruiken icm Spotify.
Iemand een suggestie voor een app die wel werkt ? Toestel is niet geroot en was ik ook niet van plan.
Heb nu al wat equalizers gedownload, maar die doen niets. De equalizer via Google muziek is te beperkt.
Iemand een suggestie voor een app die wel werkt ? Toestel is niet geroot en was ik ook niet van plan.
Ik gebruik zelf Bass Booster - Desaxed Studios - Muziek en audio https://play.google.com/s...studios.bassbooster&hl=nl Hierbij heb ik wel in die app "compatibility mode" aangezet en een vinkje "start on boot". Waardoor hij automatisch aktief wordt na aanzetten van mijn telefoon. Werkt prima voor mij, diverse voorgeprogrammeerde settings te kiezen, maar ook handmatig in te stellen. Ik gebruik hem trouwens in combinatie met de standaard app "play muziek" om lokaal opgeslagen mp3's af te spelen.Noppesnada schreef op zondag 19 januari 2020 @ 11:06:
Ik gebruik mijn G5 icm een bluetooth headset en wil het geluid wat voller maken.
[ Voor 6% gewijzigd door cjdijk op 19-01-2020 11:30 ]
Goede tip, deze werkt.cjdijk schreef op zondag 19 januari 2020 @ 11:28:
[...]
Ik gebruik zelf Bass Booster - Desaxed Studios - Muziek en audio https://play.google.com/s...studios.bassbooster&hl=nl Hierbij heb ik wel in die app "compatibility mode" aangezet en een vinkje "start on boot". Waardoor hij automatisch aktief wordt na aanzetten van mijn telefoon. Werkt prima voor mij, diverse voorgeprogrammeerde settings te kiezen, maar ook handmatig in te stellen. Ik gebruik hem trouwens in combinatie met de standaard app "play muziek" om lokaal opgeslagen mp3's af te spelen.
Nu nog even de juiste setting vinden
Helaas heb ik sinds een week een paar barsten in het scherm van mijn Moto g5 plus. Scherm werkt nog wel prima maar niet handig voor de lange termijn natuurlijk. Telefoon bevalt verder prima dus ik zou graag laten repareren maar ik kom verschillende verhalen tegen. Sommigen zeggen dat je met een simpel stukje klas van eBay zelf kunt repareren. Anderen geven aan dat het al snel 100 euro is omdat het te lastig zou zijn met lijm verwarmen en touchscreen om het zelf te regelen. Jammer om een goed toestel weg te doen maar een onrendabele investering is natuurlijk ook niet handig. Heeft iemand ervaring met het vervangen van het scherm van een moto g5s?
@onlime Op YouTube kun je filmpjes vinden met uitleg wat er moet gebeuren, obv daarvan kun je dan concluderen of je het evt zelf kunt doen.
En anders even langsgaan bij een smartphone repair shop in de buurt om te vragen wat het zou gaan kosten.
En anders even langsgaan bij een smartphone repair shop in de buurt om te vragen wat het zou gaan kosten.
Twee weken geleden heeft mijn vingerafdrukscanner het begeven.
Bij het unlock scherm kreeg ik ineens onderin beeld te staan "geen hardware aanwezig voor vingerafdruk"
De scanner reageert ook geheel niet meer.
Op zich is het toestel daarmee (of eigenlijk daar zonder) nog prima te gebruiken, ware het niet dat tegelijkertijd ook de batterij leegloopt binnen enkele uren, zelfs zonder het toestel te gebruiken.
Hij wordt ook loeiheet aan de achterkant.
Ik ben dan nu maar uit nood overgestapt naar een G5Splus die mijn zoon nog had liggen.
Hopelijk houdt deze het vol tot er een G10 is of een Edge wat goedkoper is geworden.
Bij het unlock scherm kreeg ik ineens onderin beeld te staan "geen hardware aanwezig voor vingerafdruk"
De scanner reageert ook geheel niet meer.
Op zich is het toestel daarmee (of eigenlijk daar zonder) nog prima te gebruiken, ware het niet dat tegelijkertijd ook de batterij leegloopt binnen enkele uren, zelfs zonder het toestel te gebruiken.
Hij wordt ook loeiheet aan de achterkant.
Ik ben dan nu maar uit nood overgestapt naar een G5Splus die mijn zoon nog had liggen.
Hopelijk houdt deze het vol tot er een G10 is of een Edge wat goedkoper is geworden.
De meeste computerproblemen ontstaan tussen de rugleuning van de bureaustoel en het toetsenbord
Dit heb ik ook. Als ik het een paar keer achter elkaar probeer doet hij het in eens wel weer en blijft het daarna ook een tijdje goed doen. De camera is snel te starten door 2 keer op de aan/uit knop te drukken dus veel moeite kost het niet.Brazos schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 19:59:
Een normale herstart werkt bij mij vaak ook al. Maar de camera app een paar keer herstarten werkt ook dus dan is herstarten overbodig.Pejece schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 10:59:
[...]
Heb een harde reset gedaan. Fysieke uit-knop 6 seconden ingedrukt houden. Telefoon start dan vanzelf opnieuw op. Camera doet het nadien vooralsnog zonder problemen. Tevens wordt de accu gekalibreerd, loopt bij mij in ieder geval minder snel leeg.
PS: wel de telefoon nadien nog enkele uren aan de oplader leggen
Heb het al tijden, maanden sowieso maar misschien wel langer. Inderdaad de camera app herstarten, soms een paar keer, en dan doet hij het weer.3raser schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 14:09:
[...]
Dit heb ik ook. Als ik het een paar keer achter elkaar probeer doet hij het in eens wel weer en blijft het daarna ook een tijdje goed doen. De camera is snel te starten door 2 keer op de aan/uit knop te drukken dus veel moeite kost het niet.![]()
[...]
Een normale herstart werkt bij mij vaak ook al. Maar de camera app een paar keer herstarten werkt ook dus dan is herstarten overbodig.
Zit verder te denken aan een nieuwe telefoon want mijn huidige G5 plus:
- Batterij gaat nog maar een halve dag mee
- Laatste security update is 1 February, 2019
- Android versie is 8.1
Volgende telefoon heeft sowieso een beter android update beleid want dat is toch wel iets wat me tegen staat. Vooral de security update, ik vraag me af of mijn telefoon nu erg onveilig is?
[ Voor 0% gewijzigd door evleerdam op 29-07-2020 15:20 . Reden: typo ]
It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.
Ik had hetzelfde met de accu. Na lang wikken en wegen een Oppo Reno 2Z gekocht. Da's toch wel een hele vooruitgang kwa snelheid, beeld en fotokwaliteit enzovoort. Geen notch of ponsgat, maar een pop up selfiecamera (die ik overigens nooit gebruik).evleerdam schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 14:40:
[...]
[...]
Zit verder te denken aan een nieuwe telefoon want mijn huidige G5 plus:
- Batterij gaat nog maar een halve dag mee
- Laatste security update is 1 February, 2019
- Android versie is 8.1
Volgende telefoon gaat sowieso een betere android update beleid want dat is toch wel iets wat me tegen staat. Vooral de security update, ik vraag me af of mijn telefoon nu erg onveilig is?
En natuurlijk een accu die het minstens een dag uithoudt.
Ben me ook al een tijdje aan het oriënteren op een opvolger, wil vooral geen grotere android telefoon en dat is best lastig
Dit vind ik inderdaad ook het grootste probleem. Ik ben niet echt op zoek maar ik zie gewoon wat de markt doet. Ik vond de G5 al een stuk groter dan mijn voorgaande Nexus 5 en ik wil eigenlijk niet nog groter. Ik zie het nut er ook niet van in. De G5 doet alles wat ik wil. Als ik dezelfde telefoon kon krijgen met goede Android updates dan zou ik niet eens twijfelen om weg te gaan. Ja, een snellere SoC en meer geheugen mogen natuurlijk altijd. Maar ik mis nu eigenlijk niets, behalve de updates dan.hjs schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 14:57:
Ben me ook al een tijdje aan het oriënteren op een opvolger, wil vooral geen grotere android telefoon en dat is best lastig
Ik ben een paar weken geleden overgestapt naar een Nokia 4.2. Die is net zo groot als de G5+ en kostte maar 122 euro. Hij draait op Android One en blijft voorlopig nog even bij de tijd. Nokia is snel met updaten en ik hoop straks in de herfst al Android 11 te krijgen (hij heeft nu Android 10 en de security patch is van 5 juni j.l.).hjs schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 14:57:
Qua accutijd is hij vergelijkbaar. De camera weet ik niet, daarvoor heb ik hem niet gekocht maar dat had ik de G5+ ook niet.
De G5+ heb ik unlocked en heb geprobeerd om er TWRP op te zetten. Dat ging niet helemaal goed geloof ik en dikke kans dat het nu een baksteen is. Daar moet ik nog flink mee aan de slag, als het lukt wil ik er LineageOS 17.1 op zetten.
[update] Na veel klooien is het uiteindelijk gelukt om via adb sideload TWRP te installeren.
[update 2] Die custom roms vallen me toch een beetje tegen. Daarom heb ik de stock rom weer teruggezet. Dit blijkt ook te kunnen met een unlockte bootloader en met TWRP geinstalleerd.
[ Voor 13% gewijzigd door grun93 op 08-09-2020 08:11 ]
Zelfde verhaal hier: ik zag er ook ontzettend tegen op, maar in de praktijk ben je er snel aan gewend. Nieuwe telefoon is even breed, maar 164mm lang.drfruit schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 15:29:
Ik wilde ook eigenlijk geen groter model, maar was na 1 dag gewend en zou niet meer terugwillen.
De Nokia lijkt niet te kunnen snel laden, klopt dat?grun93 schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 15:41:
[...]
Ik ben een paar weken geleden overgestapt naar een Nokia 4.2. Die is net zo groot als de G5+ en kostte maar 122 euro. Hij draait op Android One en blijft voorlopig nog even bij de tijd. Nokia is snel met updaten en ik hoop straks in de herfst al Android 11 te krijgen (hij heeft nu Android 10 en de security patch is van 5 juni j.l.).
Qua accutijd is hij vergelijkbaar. De camera weet ik niet, daarvoor heb ik hem niet gekocht maar dat had ik de G5+ ook niet.
ja, reken op een laadtijd die 2x zo lang is als bij de G5+.LordSinclair schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 07:50:
De Nokia lijkt niet te kunnen snel laden, klopt dat?
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
Levertijd, shops en prijzen: [Motorola Moto G5 Plus] Levertijd & Prijzen
Accessoires: [Motorola Moto G5 Plus] Het grote Accessoires topic
Dit topic is alleen bedoeld voor ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
Levertijd, shops en prijzen: [Motorola Moto G5 Plus] Levertijd & Prijzen
Accessoires: [Motorola Moto G5 Plus] Het grote Accessoires topic