I haven’t slept for three days, because that would be too long.
Schande! (ik pas 2, maar toch) Schande!miicker schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 09:22:
[...]
Wedden van niet?
Heb de boeken namelijk niet gelezen
Steam/Discord: Flimovic
Maar even in spoiler voor de zekerheid
If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA
Volgens de comments is dit een trailer voor een GoT spel, en heeft het niets te maken met season 8.Saffie_time schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 08:41:
Officiële promo voor season 8 is er.
spoiler:
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Een account met een verkeerde naam (alles lower case), een enkele video van 4 maanden oud en waar verder niks bij staat. Ik zie hier geen officiële promo in, zeker niet als het seizoen nog zo ver weg is.Saffie_time schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 08:41:
Officiële promo voor season 8 is er.
spoiler:
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Iets te enthousiast... Excuus voor de kick hier

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA
Zijn jullie ook gewoon "blind" erin gegaan destijds? Ik vind de setting echt te gek en ik wil het graag verder kijken alleen ik snap er nog heel weinig van momenteel. Zoek dus eigenlijk een plek waar ik een soort inleiding kan vinden oid.
Zie de topicstart hier. En google eens op GoT wiki. Vind je genoeg informatie om je in te lezen.MitchellHearth schreef op maandag 12 maart 2018 @ 14:25:
Vraagje: ik ben nu bij de vierde aflevering van seizoen 1 maar het duizelt me van alle personages waardoor ik helemaal niet meer weet wie nou wie is en wat ze met elkaar te maken hebben. Is er ergens een goede plek waarbij ik een soort overzicht kan zien?
Zijn jullie ook gewoon "blind" erin gegaan destijds? Ik vind de setting echt te gek en ik wil het graag verder kijken alleen ik snap er nog heel weinig van momenteel. Zoek dus eigenlijk een plek waar ik een soort inleiding kan vinden oid.
Wat je ook kan doen, is de hele serie (tot nu toe) bekijken. Dan weet je welke personages welke rol spelen, hebben en gaan spelen (en hebben gespeeld). Dan kun je later de serie nog een keer kijken, waarbij je beter op dialogen kan letten (die dan ineens een veel diepere lading krijgen).
En nog een kleine suggestie: krijg geen affectie met een of meer personages. Voor je het weet zijn ze dood, zijn ze toch niet zo zuiver of zijn de personen aan wie je nu een hekel hebt toch best wel okay
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan
Ik heb de afleveringen gewoon gekeken. Het aantal personages valt best mee en na een tijd ga je ze toch aardig snel herkennen.MitchellHearth schreef op maandag 12 maart 2018 @ 14:25:
Vraagje: ik ben nu bij de vierde aflevering van seizoen 1 maar het duizelt me van alle personages waardoor ik helemaal niet meer weet wie nou wie is en wat ze met elkaar te maken hebben. Is er ergens een goede plek waarbij ik een soort overzicht kan zien?
Daarnaast zijn er diverse websites die complete stambomen hebben of die op een kaart laten aangeven welk pad characters volgen. Ik vind dit zelf wel een handige site: https://quartermaester.info/
Je selecteert of je de boeken leest of de serie volgt en kan zelf aangeven waar je bent (om spoilers te voorkomen) en van welke characters je de positie wilt weten.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Ja handig, verwijzen naar dikke spoilersGoverman schreef op maandag 12 maart 2018 @ 14:31:
[...]
Zie de topicstart hier. En google eens op GoT wiki. Vind je genoeg informatie om je in te lezen.
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Het feit alleen al dat dit bestaat geeft voor mij al aan hoe verwarrend GoT qua personages kan zijn. Ik heb ook echt moeite moeten doen soms, zeker als er weer een nieuw seizoen begon als je er even uit was. Mijn tip: Inderdaad lekker doorkijken. Als je iemand niet herinnert komt dat later wel weer terug bij een nieuwe gebeurtenis. GoT doet ook wel zijn best onopvallend vaak uit te leggen hoe iemand precies in het verhaal past. Haalt niets van de kwaliteit v/d serie af :-)Tsurany schreef op maandag 12 maart 2018 @ 14:39:
[...]
Ik heb de afleveringen gewoon gekeken. Het aantal personages valt best mee en na een tijd ga je ze toch aardig snel herkennen.
Daarnaast zijn er diverse websites die complete stambomen hebben of die op een kaart laten aangeven welk pad characters volgen. Ik vind dit zelf wel een handige site: https://quartermaester.info/
Je selecteert of je de boeken leest of de serie volgt en kan zelf aangeven waar je bent (om spoilers te voorkomen) en van welke characters je de positie wilt weten.
ohwja...

Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan
Volg de HBO Episode guide! Hier kun je per aflevering volgen wie er in voorkomen, waar ze vandaan komen en waar ze naar toe gaan! Het linkje in m'n post gaat naar seizoen 1 aflevering 1.MitchellHearth schreef op maandag 12 maart 2018 @ 14:25:
Yes, gewoon lekker blind gaan. Het verhoogt ook de herkijkwaarde van toen ik later seizoen één opnieuw ging kijken kreeg ik ineens nog veel meer mee dan de eerste keer.MitchellHearth schreef op maandag 12 maart 2018 @ 14:25:
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Gewoon lekker doorgaan met kijken. Het went vanzelf. Websites en dergelijke zoeken om de personage te leren kennen vergroot de kans op zeer grote spoilers en dat zou ik bij Game of Thrones te allen tijde proberen te vermijden.MitchellHearth schreef op maandag 12 maart 2018 @ 14:25:
"When you grow up your heart dies"
Weet niet hoe dit voor anderen is, maar persoonlijk zou ik het echt heel vervelend hebben gevonden als iemand mij bovenstaande had verteld voordat ik GoT ging kijken. Juist als je helemaal blind deze serie gaat kijken, komt alles net wat harder binnen dan als je al weet dat er onverwachte dingen etc. gaan gebeuren.Goverman schreef op maandag 12 maart 2018 @ 14:31:
[...]
En nog een kleine suggestie: krijg geen affectie met een of meer personages. Voor je het weet zijn ze dood, zijn ze toch niet zo zuiver of zijn de personen aan wie je nu een hekel hebt toch best wel okay
Maar misschien is dat volledig persoonlijk
De boxset van seizoen 1 bevat een stamboom van de grote huizen en een select aantal namen met mensen verbonden (alliantie) met die huizen.MitchellHearth schreef op maandag 12 maart 2018 @ 14:25:
Compleet spoiler vrij en behoorlijk overzichtelijk als je even wil weten wie nu welke relatie met wie heeft. Zeker in het begin is dit erg handig.
Uiteindelijk ga je vanzelf begrijpen hoe alles in elkaar zit en wie met wie ruzie of vrede heeft!
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Dan denk ik weer dat het veel te lang duurt voor het laatste seizoen uitgezonden wordt.
Het liefst zou ik tzt alle afleveringen eerst opnemen en dan gaan kijken achter elkaar. Maar dat ga ik niet volhouden....
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
dus... dat belooft wat
(info over hoe lang iets geduurd heeft om te filmen, voor de zekerheid maar spoilertags. worden geen characters of acteurs genoemd)
Can't waitanesthetize schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 12:07:
spoiler:
dus... dat belooft wat![]()
(info over hoe lang iets geduurd heeft om te filmen, voor de zekerheid maar spoilertags. worden geen characters of acteurs genoemd)
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Als je de serie al hebt gezien én alle boeken gelezen kijkt het wel heel anders.
Wat goed gemaakt en te gek toch die 1e 4 seizoenen. En de briljante dialogen zijn werkelijk een genot!
En toen kwam seizoen 5....
Ik kon het me nog vaag herinneren dat het minder werd, maar ik heb me werkelijk zitten ergeren aan de slechtere plotlijnen, slechtere teksten voor de acteurs en belachelijke regie op vele momenten.
Het is echt een belediging voor het talent van alle mensen die er aan meewerken.
Ik had blijkbaar seizoen 6 en 7 niet meer op de harde schijf staan, dus die moet ik nog even weer downloaden, maar ik houd mijn hart vast. Werd het nog weer iets beter, of bleef het zo....
Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler
Helemaal mee eens, de eerste 4 seizoenen waren echt geweldig, en seizoen 5 was dramatisch. Maar dit heeft meerdere redenen, ten eerste was seizoen 5 slecht door wat jij net benoemd had, slechtere plotlijnen, slechtere teksten, belachelijke regie, verschrikkelijke plotholes etcetera.birdibird schreef op maandag 16 april 2018 @ 00:37:
Ik ben weer begonnen bij S1E1, lekker alles weer opnieuw zien.
Als je de serie al hebt gezien én alle boeken gelezen kijkt het wel heel anders.
Wat goed gemaakt en te gek toch die 1e 4 seizoenen. En de briljante dialogen zijn werkelijk een genot!
![]()
Ik kon het me nog vaag herinneren dat het minder werd, maar ik heb me werkelijk zitten ergeren aan de slechtere plotlijnen, slechtere teksten voor de acteurs en belachelijke regie op vele momenten.
Het is echt een belediging voor het talent van alle mensen die er aan meewerken.
![]()
Ik had blijkbaar seizoen 6 en 7 niet meer op de harde schijf staan, dus die moet ik nog even weer downloaden, maar ik houd mijn hart vast. Werd het nog weer iets beter, of bleef het zo....
Maar s5 was thematisch ook heel anders vergeleken bij de andere seizoenen. In s1-s4 GoT was een epische donkere fantasy met kleurrijke en diepe characters, het ging niet alleen over de oorlog maar voornamelijk over de personages zelf en hun innerlijke conflicten. Het was altijd erg donker en grimmig geweest met niet altijd een happy ending, maar zelfs hierin was vaak een blij moment, licht aan het einde van de tunnel of een moment die toch nog hoop geeft, wat eigenlijk ook realistisch is. Het verhaal boog het plot niet in ten gunste van de favoriete personages. GoT was een serie waarbij de "good guys" niet deus ex machinas of enorm geluk kregen wat wel in andere series gebeurde maar had een eerlijkere balans en dat maakte het juist zo leuk. In s5 leek het plot juist gebogen ten gunste van de antagonisten, dus deze geweldige deze balans was ook helemaal weg, het voelt aan alsof de schrijvers gewoon dit licht volledig uit gezet hebben en alleen maar duisternis laten zien.
Hierin is seizoen 5 redelijk uniek want deze verandering in thematiek komt minder terug in de andere 2 seizoenen. De dramatische achteruitgang in kwaliteit blijft echter, alhoewel er in s6 en s7 wel af en toe een wat betere episode tussen zit. Het budget is wel omhoog gegaan dus de visuele spektakel is wel beter geworden.
Maar het is inderdaad wel jammer van het niveau. Ik vind het trage van eerste seizoenen persoonlijk geweldig. Mooie dialogen geven echt diepgang aan de wereld. In de laatste seizoenen is het vooral draken, vuur, ijs en doden. Eigenlijk worden op dat punt de boeken ook beter, al zijn die ook op sommige punten erg traag geworden omdat er zoveel wordt verteld.
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
In de eerste 4 seizoenen worden de kaarten geschud en alle speelstukken op het bord gezet.
Vanaf seizoen 5 wordt alles daadwerkelijk in beweging gezet en wordt het tempo dus automatisch hoger.
Ik zou ook mijn eerdere post eens bekijken:
miicker in "[Serie] Game of Thrones Deel 2"
Ik weet niet wat de actuele cijfers zijn, maar seizoen 4 stond bovenaan, gevold door S7 en S6, dus de publieke opinie is toch echt dat S7 en S6 beter waren dan alle andere seizoen (op S4 na). En vooral voor S7 geldt dat voor mij ook
Niet geheel ruim een jaar meer. Ik zat er iets naast.Sjah schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 05:28:
Nog ruim een jaar?? Welke datum is dan bekend gemaakt?
Bronquote: Sunday ExpressJonathan Quinlan posted a note from the series' producers thanking the crew for working so hard on the show's longest ever battle scene.
The message included the line: "When tens of millions of people around the world watch this episode a year from now, they won’t know how hard you worked."So it looks like season eight is slated for an April 2019 release.
En het laatste seizoen lijkt net een actie film.Sjah schreef op maandag 28 mei 2018 @ 14:57:
Jouw tijd komt nog wel, magnitor....vanaf seizoen 4 a 5 is het veel meer afraffelen, of gewoon tempo, ligt eraan hoe je erin staat.
Dat seizoen gaat pas in een rap tempo
Ahja de zeer kwantificeerbare term "normaal"magnifor schreef op maandag 28 mei 2018 @ 15:51:
Nu ben ik niet perse een hollywood actie type maar voor mij moet het verhaal wel "normaal" vorderen, ik heb nu het gevoel dat alles vordert in de serie behalve het verhaal.
[ Voor 11% gewijzigd door Sjah op 12-06-2018 14:24 ]
Blegh, ik ben totaal niet van een prequel. Lijkt me wel interessant hoe Stark groot geworden is, hoe de muur gemaakt wordt en wat de whitewalkers zijn, maar heb toch het gevoel dat ik eerste het toetje eet en daarna pas het hoofdgerecht.Flimovic schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 14:13:
Oeh, er komt een prequel van GoT
https://fhm.nl/game-of-thrones-prequel/
Zitten leuke theorieën tussen
Is het veilig om te kijken als je spoilers wil vermijden? Theorieën is leuk, maar niet als er zekerheden in zittenMrFl0ppY schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 13:57:
Om een beetje in de stemming te blijven tijdens het wachten...
[video]
Zitten leuke theorieën tussen.
Maar ook:MrFl0ppY schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 14:25:
Volgens mij is er nog niks gelekt van het nieuwe seizoen maar er zitten vast zaken in die waar blijken te zijn. Sowieso 1 grote theorie atm
spoiler:Bran = NK
Was een deel van de tempoversnelling niet ook te verklaren doordat het totaal aantal seizoenen teruggebracht werd? Aanvankelijk wilde men 10 of zelfs 12 seizoenen uittrekken voor de hele serie, toen werden het er 8 en vervolgens werd er gemorreld aan het aantal afleveringen per seizoen (en de duur).birdibird schreef op maandag 16 april 2018 @ 00:37:
Ik ben weer begonnen bij S1E1, lekker alles weer opnieuw zien.
![]()
![]()
Het staat buiten kijf dat seizoen 1 t/m 4 by far de beste waren... Seizoen 5 viel me zeker het meest tegen.
De lijnen rond de Sons of the Harpy en de Sparrows waren langdradig en haalde alle vaart eruit en ook Ayra’s belevenissen wekten dat gevoel op. Ik vond de lijn rond Tyrion’s omzwervingen richting Mereen afgeraffeld, net als de acties van Jaime en Bronn in Dorne (dit was het enige dat we van Dorne zagen in de hele serie tenslotte). Het beste van seizoen 5 was nog wel de laatste scène in Castle Black
In 6 kwam er weer een deel terug: iets kortere weergave van sommige belevenissen, maar wel goed getimed. Zo werd je nieuwsgierigheid ten aanzien van de personages steeds weer gekieteld. Het einde van dit seizoen leek alsof er een heel nieuw schaakbord kwam te staan. Wat ik in seizoen 7 ook uitvergroot zag worden. Helemaal bizar vond ik de wendingen in het plot waardoor eigenlijk de eerdere seizoenen “teniet” werden gedaan (kijkend naar de redenen van Robert Baratheon om een opstand te beginnen) en tegelijkertijd blijft er van menig groot huis weinig (Stark, Lannister, Frey, Greyjoy, Tully) tot niets (Baratheon, Martell, Tyrell, Bolton). De boel raakt aardig gedecimeerd in elk geval, al blijkt het Huis Targaryen sterker te zijn dan vermoed...
“The greatest teacher, failure is”
Gelukkig een stuk beter dan seizoen 5!
Alleen de battle of the basterds: spectaculair maar ongeloofwaardig.
Nu in seizoen 7: wat een tijdsprongen wordt er gemaakt zeg.
Het is wat minder tenenkrommend dan seizoen 5, maar sommigen dingen zijn niet geloofwaardig.
(edit: de een na laatste aflevering is wel tenenkrommend.....)
Andere dingen zijn sterker uitgewerkt (in de eerste afleveringen).
Jammer hoor voor zo'n goeie serie, ik hoop dat Seizoen 8 het goed maakt...
[ Voor 9% gewijzigd door birdibird op 27-06-2018 23:57 ]
Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler
Een serie met draken en dan een veldslag ongeloofwaardig vinden.birdibird schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 16:43:
Alleen de battle of the basterds: spectaculair maar ongeloofwaardig.

Regie- en scenariotechnisch natuurlijk.sjaool schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 00:16:
[...]
Een serie met draken en dan een veldslag ongeloofwaardig vinden.
Heleboel andere veldslagen in de serie vond ik goed.
[ Voor 10% gewijzigd door birdibird op 28-06-2018 00:17 ]
Realisme binnen het gestelde in de serie. Een draak in Friends is onrealistisch, een veldslag trouwens ook. Maar niet binnen Game of Thrones.sjaool schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 00:16:
[...]
Maar als Robert Baratheon opeens terugkomt is het wel onrealistisch. Of als bij de battle of the bastards op precies het juiste moment het leger van de little finger aan komt rijden.
In de wereld van Game of Thrones kunnen zelfs die weer terugkomen, kijk naar Jon Snow.Jelte schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 07:04:
[...]
Maar als Robert Baratheon opeens terugkomt is het wel onrealistisch. Of als bij de battle of the bastards op precies het juiste moment het leger van de little finger aan komt rijden.
Dat laatste is wat mij ook zo irriteert aan heel seizoen 7; het zijn de tropes die Game of Thrones juist altijd niet deed. Als iemand een fout maakte, werd het diegene zijn dood of op zijn minst verminking. Dat op het moment dat alles fout lijkt te gaan er opeens een heel leger binnen komt rijden dat niemand eerder heeft opgemerkt is niet hoe deze show werkt. Waren er geen spotters? Zijn ze het gehele Noorden door komen galopperen zonder dat iemand een raaf stuurde? Hoe kon Littlefinger een leger klaar hebben voor verscheping als Sansa pas enkele dagen voor de strijd een raaf stuurde?Jelte schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 07:04:
[...]
Realisme binnen het gestelde in de serie. Een draak in Friends is onrealistisch, een veldslag trouwens ook. Maar niet binnen Game of Thrones.
Suspension of disbelief is natuurlijk belangrijk, en ik snap dat ik nu echt elk gat in het plot metersgroot maak, maar mijn punt blijft dat het niet strookt met de opzet van Game of Thrones in de eerdere (boekverfilmings) seizoenen. Fouten hadden altijd gevolgen, en plot-armor bestond niet. Je blijft in de Game of Thrones alleen in leven als je slim speelt.
ユレゲヌ
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Helemaal mee eens, mensen moeten ophouden met zeuren over geloofwaardigheid in Game of Thrones. Zo vond ik zelf The Battle of The basterds helemaal geweldig, maar ik vind dat ze juist nog iets verder mochten gaan met de spanning en actie! Mijn idee voor die battle is dat Wun Wun eigenlijk een transformer met flammenwerpers/raketten bleek te zijn! Het is niet al te realistisch, maar een reus is ook niet realistisch dus het kan en het is super spannend en spectaculair, en daar gaat het natuurlijk alleen maar om! En dan veranderd Ramsey Wun Wun in een kikker om hem uit te schakelen, misschien buiten karakter, maar er zit toch al magie in GoT dus het kan en mag! Ik vind het onvoorstelbaar als mensen dit raar zouden vinden. Hierna wordt het team van Jon omsingeld zoals in de battle nu gebeurt, maar nog een plottwist! Jon Snow veranderd in Thomas de Stoomlocomotief en rijdt alle tegenstanders aan, want fuck logic. /ssjaool schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 00:16:
[...]

Oke, nu ben ik klaar met mijn zwaar overdreven passief aggressive reactie. Het goede van GoT is juist dat ze een wereld maken met draken, reuzen, magie enzo erin maar dat het zich strict houdt aan deze regels. Het verloop van de oorlogen en de ontwikkeling/interactie van characters is super realistisch, binnen de "onrealistische" regels van de wereld. Zo verwoord @Yuregenu het perfect, andere fantasie verhalen spelen vals om de "good guys" een voordeel te geven terwijl GoT hierin eerlijk is.
In het kort: stel dat de wereld van GoT in een parallel universum echt zou bestaan, dan is het verloop van het verhaal erg realistisch omdat GRRM echt overal mee rekening houdt, van macro management van de legers tot in de kleinste ontwikkelingen/handelingen van de personages. Dit is vooral toepasbaar in seizoen 1 tot 4, daarna wordt dit principe helaas het raam uit gegooid.
En ja ik ben een gigantische nerd als het over GoT gaat, kijk maar naar mijn profielfoto.
precies dat.

En dat gedoe in Winterfell met de 2 zussen waarbij de karakters plots meer weten en de poppenkast niet allleen voor LF maar ook voor de kijker wordt gedaan. -> stijlbreuk
Als GRRM dood zou zijn zou hij zich omdraaien in z'n graf....
[ Voor 83% gewijzigd door birdibird op 28-06-2018 17:44 ]
Goede aanvulling, de serie is mijns inziens dan ook met name leuk voor de grote verhaallijn. Verder is het te Hollywood-achtig geworden.birdibird schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 17:37:
@Jelte, @Yuregenu & @markdm
precies dat.
spoiler:Sorry hoor, maar dat gedoe met even een wight halen beyond the wall om Cercei te overtuigen en dat dan Danny precies op tijd komt om een draak te verliezen en Benjen 'geen tijd' heeft om samen met Jon op het paard te springen.![]()
En dat gedoe in Winterfell met de 2 zussen waarbij de karakters plots meer weten en de poppenkast niet allleen voor LF maar ook voor de kijker wordt gedaan. -> stijlbreuk
Als GRRM dood zou zijn zou hij zich omdraaien in z'n graf....
De producers "D&D" latenr het verhaal het onderspit delven voor spektakel. En het team van schrijvers heeft de outline van GRRM wat "verkeerd" geïnterpreteerd lijkt het en geprobeerd om losse bullet points aan mekaar te kleven. Het geheel is dan ook niet echt de som der delen.
Denk wel dat 95% van de kijkers het fantastisch vinden, dus hun missie is geslaagd. Daar valt uiteraard ook wat voor te zeggen.
ik heb dit topic niet echt gevolgd, maar wilde toch een vraag stellen: zijn de latere seizoenen van de TV serie inderdaad gebaseerd op de laatste 2 boeken van a song of fire and ice en zo ja, hoe kunnen de script schrijvers dan toegang hebben tot boeken die nog in wording zijn?
Ik ben zelf namelijk na seizoen 1 gestopt met de serie, om eerst de boeken te lezen. Inmiddels heb ik bijna A dance with dragons uit en het kan nog lang duren voor de volgende boeken er zijn (bizar hoe Martin de boel blijft opschuiven met loze beloftes)..
Ik wilde dus weer aan de tv serie beginnen, maar de vraag is of dit verstandig is als ik later weer verder ga met de boeken.. jullie input wordt dus gewaardeerd.. ow, en aub geen spoilers
Het gerucht gaat wel dat Martin de rode draad heeft doorgesproken met de scenarioschrijvers van de serie maar in hoeverre die gaat terug komt in de serie is maar afwachten totdat we de boeken hebben.
Maar op het einde van seizoen 6/7 zijn al wel een flink aantal verschillen te zien tussen de twee. Hetzelfde zijn ze dus zeker niet. Ik zou gewoon lekker de serie kijken, het eerste komt op zijn vroegst in 2019 en het laatste boek...? Who knows
Op sommige websites lees ik 21 april, ben benieuwd, duurt me in ieder geval veel te lang!
Ja heb er ook veel zin in. April duurt nog lang, maar heb goede hoop dat het lange wachten beloond wordt.miicker schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 15:47:
Vorig seizoen werd er veel gesproken over begin 2019, dus ik dacht nu, hé het is al halverwege oktober, het begint op te schieten, echter, als je nu op internet zoekt op S8 van Game of Thrones dan wordt april op veel websites genoemd
Op sommige websites lees ik 21 april, ben benieuwd, duurt me in ieder geval veel te lang!
[/spoiler]
[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd1 op 18-10-2021 19:40 ]
Iets meer dan 5 maanden nog
6 afleveringen, waarbij ze allemaal minstens 60 minuten duren aldus de AMA op Reddit.
Ook was er een TV gids uitgelekt dat de eerste aflevering op 21 april is, en 26 mei eindigt, net op tijd om voor de Emmy's genomineerd te worden.
[ Voor 57% gewijzigd door chengbondkwok op 14-11-2018 10:35 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
dat dus.Gonadan schreef op woensdag 14 november 2018 @ 10:02:
Laatste seizoen staat er, ik dacht dat er nog twee kleintjes kwamen? Of hebben we daarvan al één gehad en duurt het allemaal zo tyfuslang dat ik het niet meer bij kan houden.
Vorig seizoen waren er 7, nu nog 1 seizoen van 6 afleveringen. (vanaf april.)
Iedere aflevering 5 minuten meer is ook 'langere runtime'
Ik moet het nog maar zien hoe lang die afleveringen daadwerkelijk gaan worden.
http://www.digitalspy.com...isodes-longer-60-minutes/
Ik verwacht tussen 70 en 80 minuten. De laatste 2 afleveringen kunnen makkelijk 90-100 minuten duren. Ik hoop wel dat er niet veel filler tussen zit (in de stijl van een langerekt LotR einde van afscheidsmomenten).
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Zou mooi zijn als we deze ook in de bios kunnen kijken.algalid schreef op woensdag 14 november 2018 @ 10:43:
Volgens een van de regisseurs telkens langer dan 60 minuten:
http://www.digitalspy.com...isodes-longer-60-minutes/
Ik verwacht tussen 70 en 80 minuten. De laatste 2 afleveringen kunnen makkelijk 90-100 minuten duren. Ik hoop wel dat er niet veel filler tussen zit (in de stijl van een langerekt LotR einde van afscheidsmomenten).
Xbox Live: Miesjh NL
https://www.pathe.nl/film...of-thrones-seizoensfinale
Maar ik denk dat vooral Amerikaanse cinema's er op gaan springen, de reclame is mooi meegenomen.
More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs
Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5
Misschien toch nu al beginnen
Ik heb de teaser in de OP gezet, ook heb ik de vermoedelijke uitzenddata van de afleveringen toegevoegd
ik denk dat die muur de 'streep' is door een van de geheimzinnige symbolen (die cirkel met de streep erdoorheen) en dat de clip stiekem nog verder gaat en uitzoomt, zodat je het symbool ziet.Who Am I? schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 16:12:
Als je de video op 1/4 snelheid afspeelt zie je, duidelijker dan op normale snelheid, dat waar vuur en ijs elkaar raakt een soort muur opgetrokken wordt. Wat het precies betekent is natuurlijk alleen maar gissen. Wat geen gissen meer is, is dat ze in April gaan uitzenden! Nog 5 maanden precies vandaag. Er vanuit gaande dat de eerste aflevering op 7 april wordt uitgezonden.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
- afsluiting van Game of Thrones
- afsluiting van Star Wars
- afsluiting van the Avengers
Ik kan dan ook niet wachten als eind april GoT weer gaat beginnen. Wel denk ik dat het, gezien de absurd hoge verwachtingen, alleen maar tegen kan vallen.
Benieuwd wanneer we de eerste echte trailer gaan krijgen met nieuwe beelden. Aangezien ik pas laat ben begonnen met GoT (begin dit jaar) heb ik nooit trailers van eerdere seizoenen gekeken. Wanneer kregen we de voorgaande seizoenen de "echte" trailers te zien?
De titel is op echt heel veel verschillende manieren op te vatten. Ten eerste zijn beide woorden erg symbolisch geladen in de boeken, het Fire (leven) tegen Ice (dood), liefde tegen haat/pijn, of meer letterlijk: het conflict tegen de white walkers en daarnaast het conflict met Daenerys draken (dus niet echt specifiek die 2 tegen elkaar), de manier van leven van de Starks tegen de Lannisters, je kan het zien als nog simpeler, Ice staat voor het noorden en Fire voor Essos. Dus ik weet wel zeker dat GRRM met zijn titel niet ergens specifieks op slaat zoals een enkele liefde of conflict.Piet_Piraat7 schreef op maandag 17 december 2018 @ 10:37:
Waar denken jullie dat de titel van de boekenreeks (Song of Fire and Ice) op slaat? Liefde tussen Jon Snow (Ice) en Danaerys (Fire)? Of de clash tussen de Night King en de mensen met hun draken?
[ Voor 4% gewijzigd door markdm op 17-12-2018 12:20 ]
https://www.gelderlander....game-of-thrones~a15f3974/
Nu nog afwachten op de DVD/Bluray uitgaven vanaf deel 8 e.v.
Iemand enig idee wanneer HBO die gaat releasen?? #dtv
[ Voor 10% gewijzigd door NielsTn op 07-01-2019 11:29 ]
Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels
Yeey heb er zin in!
Vanavond even met geluid kijken
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Dit was ook mijn plan, maar als je 14 april klaar wil zijn moet je 5,15 afleveringen per week kijken, dat is toch aardig wat. Zit er nog over te denken om het te doen, maar heb niet zo veel zin in S1 en S2 eigenlijkMrFl0ppY schreef op maandag 14 januari 2019 @ 09:16:
Moet maar weer eens beginnen met de serie opnieuw kijken zodat we op tijd klaar zijn. Begint toch weer te kriebelen
Op youtube genoeg 30 minuten recap per seizoen.miicker schreef op maandag 14 januari 2019 @ 09:20:
Heb er zin in! Ik heb de uitzenddata in de OP aangepast en de teaser toegevoegd.
[...]
Dit was ook mijn plan, maar als je 14 april klaar wil zijn moet je 5,15 afleveringen per week kijken, dat is toch aardig wat. Zit er nog over te denken om het te doen, maar heb niet zo veel zin in S1 en S2 eigenlijk
Grappig dat jij geen zin hebt in S1 en S2, want ik was juist van plan alleen tot seizoen 4 terug te kijken en daarna alleen maar enkele afleveringen of recaps.miicker schreef op maandag 14 januari 2019 @ 09:20:
Heb er zin in! Ik heb de uitzenddata in de OP aangepast en de teaser toegevoegd.
[...]
Dit was ook mijn plan, maar als je 14 april klaar wil zijn moet je 5,15 afleveringen per week kijken, dat is toch aardig wat. Zit er nog over te denken om het te doen, maar heb niet zo veel zin in S1 en S2 eigenlijk
Volgens mij is het nog 90 dagen tot 14 april. Er zijn 67 afleveringen. Je kan 'rustig' aan doen.miicker schreef op maandag 14 januari 2019 @ 09:20:
Dit was ook mijn plan, maar als je 14 april klaar wil zijn moet je 5,15 afleveringen per week kijken, dat is toch aardig wat.
Dan klopt mijn berekening toch gewoon?Bootje schreef op maandag 14 januari 2019 @ 15:32:
[...]
Volgens mij is het nog 90 dagen tot 14 april. Er zijn 67 afleveringen. Je kan 'rustig' aan doen.
- Jon z'n beeld lijkt veel ouder
- Waar is Bran?
- Van wie is de veer op de schoen?
- Speciaal voor de teaser opgenomen of echt een scene uit een aflevering?
Ben ook super hyped voor het laatste seizoen, laat het maar snel april worden
Als ik dit filmpje zo bekijk, voorspelt dit weinig goeds voor Westeros. Het noorden vernietigd door ijs, het zuiden vernietigd door vuur.
En ijs en vuur ontmoeten elkaar zo ongeveer bij de drietand (zeg maar bij de Inn of the crossroads). Dit zou ook wel een treffende locatie zijn, omdat daar ook de laatste slag tussen Robert Baratheon en Rhaegar Targaryen was.
De Lannisters zijn geen vuur, maar leeuwen, de Targaryens met hun drakenlogo zijn het vuur (als je de grote families in Westeros bekijkt), dus die vergelijking gaat niet helemaal op....markdm schreef op maandag 17 december 2018 @ 11:15:
De titel is op echt heel veel verschillende manieren op te vatten. Ten eerste zijn beide woorden erg symbolisch geladen in de boeken, het Fire (leven) tegen Ice (dood), liefde tegen haat/pijn, of meer letterlijk: het conflict tegen de white walkers en daarnaast het conflict met Daenerys draken (dus niet echt specifiek die 2 tegen elkaar), de manier van leven van de Starks tegen de Lannisters, je kan het zien als nog simpeler, Ice staat voor het noorden en Fire voor Essos. Dus ik weet wel zeker dat GRRM met zijn titel niet ergens specifieks op slaat zoals een enkele liefde of conflict.
Naast al deze terechte vergelijkingen, is er nog eentje die wel degelijk de kern van de boeken/serie omvat.
Bran heeft afgelopen seizoen zelf al gezegd dat hij geen Lord Stark is, hij is de 3-eyed-raven. Afstand gedaan van zijn naam en titel.s0kkie schreef op maandag 14 januari 2019 @ 16:16:
De theorieën over de teaser gaan al weer volledig los op het internet
- Waar is Bran?
Ben ook super hyped voor het laatste seizoen, laat het maar snel april worden
[ Voor 10% gewijzigd door walteij op 15-01-2019 09:42 ]
Check ook onze nieuwe F1 Website racetalk (nee, doe maar niet, die is ff stuk)
De spelregels:
Wel welkom:
- Volledig open discussie over de serie op basis van reeds officieel door HBO uitgezonden afleveringen, direct na de nacht waarin de aflevering in de verenigde Staten is uitgezonden. Hier hoeven geen spoilertags voor gebruikt te worden.
Niet welkom:
- Discussie over de boeken. Daarvoor is ~~~[Boek] A Song of Ice and Fire en voor vergelijkingen tussen de boeken en serie is er ~~~[SPOILERS] Game of Thrones / A Song of Ice and Fire. Let op, in dat laatste topic zijn alle spoilers toegestaan dus lees het op eigen risico.
- Discussie / vragen / antwoorden mbt illegale uitgaven, zoals waar ze te downloaden / streamen zijn of wat de kwaliteit ervan is, etc. Via HBO kan je legaal naar deze serie kijken, andere bronnen zijn off topic.
- Discussie over een gelekte (nog niet officieel uitgezonden) aflevering. Daarvoor kan je naar het hierboven genoemde "spoilers" topic.
Gebruik spoilertags alleen voor zaken als:
- informatie die (nog) niet is uitgezonden, bijvoorbeeld op basis van casting info, trailers / previews, etc.
Discussie over het gevoerde beleid dient hier te geschieden: Film, TV & Muziek - Terugkoppelingtopic