Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• miicker
  • Registratie: juni 2011
  • Niet online
quote:
Flimovic schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 09:21:
[...]

Famous last words :+

Wedden dat je als eerste naar de boekenwinkel rent als het nieuwe boek uit is?
Wedden van niet? :P
Heb de boeken namelijk niet gelezen :+

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

• Flimovic
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 14:54

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

quote:
miicker schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 09:22:
[...]

Wedden van niet? :P
Heb de boeken namelijk niet gelezen :+
Schande! (ik pas 2, maar toch) Schande!

Gamertag: Flimovic / Overwatch ID Flimovic#2129

• Saffie_time
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 22-03 23:19

Saffie_time

Why use this? 42!

Officiële promo voor season 8 is er.
Maar even in spoiler voor de zekerheid :+

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 15:10
quote:
Saffie_time schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 08:41:

Volgens de comments is dit een trailer voor een GoT spel, en heeft het niets te maken met season 8.

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online
quote:
Saffie_time schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 08:41:

Een account met een verkeerde naam (alles lower case), een enkele video van 4 maanden oud en waar verder niks bij staat. Ik zie hier geen officiële promo in, zeker niet als het seizoen nog zo ver weg is.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Saffie_time

Saffie_time

Why use this? 42!

Ik zie nu ook FAN made erbij staan...
Iets te enthousiast... Excuus voor de kick hier :O

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

• MitchellHearth
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 11:49
Vraagje: ik ben nu bij de vierde aflevering van seizoen 1 maar het duizelt me van alle personages waardoor ik helemaal niet meer weet wie nou wie is en wat ze met elkaar te maken hebben. Is er ergens een goede plek waarbij ik een soort overzicht kan zien?

Zijn jullie ook gewoon "blind" erin gegaan destijds? Ik vind de setting echt te gek en ik wil het graag verder kijken alleen ik snap er nog heel weinig van momenteel. Zoek dus eigenlijk een plek waar ik een soort inleiding kan vinden oid.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Goverman
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 10:15

Goverman

not loaded

quote:
MitchellHearth schreef op maandag 12 maart 2018 @ 14:25:
Vraagje: ik ben nu bij de vierde aflevering van seizoen 1 maar het duizelt me van alle personages waardoor ik helemaal niet meer weet wie nou wie is en wat ze met elkaar te maken hebben. Is er ergens een goede plek waarbij ik een soort overzicht kan zien?

Zijn jullie ook gewoon "blind" erin gegaan destijds? Ik vind de setting echt te gek en ik wil het graag verder kijken alleen ik snap er nog heel weinig van momenteel. Zoek dus eigenlijk een plek waar ik een soort inleiding kan vinden oid.
Zie de topicstart hier. En google eens op GoT wiki. Vind je genoeg informatie om je in te lezen.

Wat je ook kan doen, is de hele serie (tot nu toe) bekijken. Dan weet je welke personages welke rol spelen, hebben en gaan spelen (en hebben gespeeld). Dan kun je later de serie nog een keer kijken, waarbij je beter op dialogen kan letten (die dan ineens een veel diepere lading krijgen).

En nog een kleine suggestie: krijg geen affectie met een of meer personages. Voor je het weet zijn ze dood, zijn ze toch niet zo zuiver of zijn de personen aan wie je nu een hekel hebt toch best wel okay :)

Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online
quote:

Ik heb de afleveringen gewoon gekeken. Het aantal personages valt best mee en na een tijd ga je ze toch aardig snel herkennen.
Daarnaast zijn er diverse websites die complete stambomen hebben of die op een kaart laten aangeven welk pad characters volgen. Ik vind dit zelf wel een handige site: https://quartermaester.info/
Je selecteert of je de boeken leest of de serie volgt en kan zelf aangeven waar je bent (om spoilers te voorkomen) en van welke characters je de positie wilt weten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 23-03 13:53

Angeloonie

The Division 2 Addict

quote:
Goverman schreef op maandag 12 maart 2018 @ 14:31:
[...]

Zie de topicstart hier. En google eens op GoT wiki. Vind je genoeg informatie om je in te lezen.
Ja handig, verwijzen naar dikke spoilers :+

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 14:21
quote:
Tsurany schreef op maandag 12 maart 2018 @ 14:39:
[...]

Ik heb de afleveringen gewoon gekeken. Het aantal personages valt best mee en na een tijd ga je ze toch aardig snel herkennen.
Daarnaast zijn er diverse websites die complete stambomen hebben of die op een kaart laten aangeven welk pad characters volgen. Ik vind dit zelf wel een handige site: https://quartermaester.info/
Je selecteert of je de boeken leest of de serie volgt en kan zelf aangeven waar je bent (om spoilers te voorkomen) en van welke characters je de positie wilt weten.
Het feit alleen al dat dit bestaat geeft voor mij al aan hoe verwarrend GoT qua personages kan zijn. Ik heb ook echt moeite moeten doen soms, zeker als er weer een nieuw seizoen begon als je er even uit was. Mijn tip: Inderdaad lekker doorkijken. Als je iemand niet herinnert komt dat later wel weer terug bij een nieuwe gebeurtenis. GoT doet ook wel zijn best onopvallend vaak uit te leggen hoe iemand precies in het verhaal past. Haalt niets van de kwaliteit v/d serie af :-)

• Goverman
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 10:15

Goverman

not loaded

quote:
Angeloonie schreef op maandag 12 maart 2018 @ 14:42:
[...]

Ja handig, verwijzen naar dikke spoilers :+
ohwja... :F

Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: december 2008
  • Niet online
quote:

Volg de HBO Episode guide! Hier kun je per aflevering volgen wie er in voorkomen, waar ze vandaan komen en waar ze naar toe gaan! Het linkje in m'n post gaat naar seizoen 1 aflevering 1.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
quote:

Yes, gewoon lekker blind gaan. Het verhoogt ook de herkijkwaarde van toen ik later seizoen één opnieuw ging kijken kreeg ik ineens nog veel meer mee dan de eerste keer. :P

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 15:03

sjaool

Every life should have 9 cats

quote:

Gewoon lekker doorgaan met kijken. Het went vanzelf. Websites en dergelijke zoeken om de personage te leren kennen vergroot de kans op zeer grote spoilers en dat zou ik bij Game of Thrones te allen tijde proberen te vermijden. ;)

"When you grow up your heart dies"

• MitchellHearth
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 11:49
Bedankt iedereen! Echt top.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• algalid
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 13:21
Let er ook op dat (minor) characters kunnen verschillen van seizoen tot seizoen. De makers kiezen soms voor een andere acteur in het volgende seizoen. Meestal blijft het beperkt tot 1 recast, maar er zijn gevallen waar een personage in totaal 3 acteurs kende. Ze zullen dan wel duidelijk de naam van het karakter utischreeuwen maar wees niet verbaasd dat je iemand nog nooit hebt gezien, dat kan!

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Blauwschaap
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 22-03 16:28
quote:
Goverman schreef op maandag 12 maart 2018 @ 14:31:
[...]
En nog een kleine suggestie: krijg geen affectie met een of meer personages. Voor je het weet zijn ze dood, zijn ze toch niet zo zuiver of zijn de personen aan wie je nu een hekel hebt toch best wel okay :)
Weet niet hoe dit voor anderen is, maar persoonlijk zou ik het echt heel vervelend hebben gevonden als iemand mij bovenstaande had verteld voordat ik GoT ging kijken. Juist als je helemaal blind deze serie gaat kijken, komt alles net wat harder binnen dan als je al weet dat er onverwachte dingen etc. gaan gebeuren.

Maar misschien is dat volledig persoonlijk ;)

• MazeWing
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 07:33

MazeWing

passionate & cynical

quote:

De boxset van seizoen 1 bevat een stamboom van de grote huizen en een select aantal namen met mensen verbonden (alliantie) met die huizen.
Compleet spoiler vrij en behoorlijk overzichtelijk als je even wil weten wie nu welke relatie met wie heeft. Zeker in het begin is dit erg handig.
Uiteindelijk ga je vanzelf begrijpen hoe alles in elkaar zit en wie met wie ruzie of vrede heeft!

Laptop: MacBook Pro 15 (2017) 2,9 GHz | 16GB | 512GB | Radeon Pro 560 Telefoon: Galaxy Note 8 Camera: Nikon D750 | 24-120 F4 | 50 F1.8G Desktop: Ryzen 2700X | 16 GB | RTX 2080 | UWA (120Hz/G-Sync)

• Flimovic

Flimovic

De hype wordt voorzichtig aangewakkerd!

https://www.ad.nl/show/la...ekker-bloederig~a59f1ee0/

• readytoflow
  • Registratie: januari 2003
  • Niet online
Blijf het leuk vinden, van die teasers... Heerlijk van die oneliners en epische muziek.

Dan denk ik weer dat het veel te lang duurt voor het laatste seizoen uitgezonden wordt.
Het liefst zou ik tzt alle afleveringen eerst opnemen en dan gaan kijken achter elkaar. Maar dat ga ik niet volhouden....

• MazeWing

MazeWing

passionate & cynical

Helaas is die teaser fake (wel goed gemaakt) en mogen we nog steeds wachten op officieel materiaal. Ik verwacht dat pas echt tegen het einde van 2018 het eerste materiaal beschikbaar komt. Dit ligt er natuurlijk ook aan wanneer S8 uitgezonden gaat worden. Als dit, zoals voorgaande jaren, pas rond de zomer is, mogen we blij zijn als we begin 2019 pas wat gaan zien...

Laptop: MacBook Pro 15 (2017) 2,9 GHz | 16GB | 512GB | Radeon Pro 560 Telefoon: Galaxy Note 8 Camera: Nikon D750 | 24-120 F4 | 50 F1.8G Desktop: Ryzen 2700X | 16 GB | RTX 2080 | UWA (120Hz/G-Sync)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• anesthetize
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 12:03

dus... dat belooft wat :)
(info over hoe lang iets geduurd heeft om te filmen, voor de zekerheid maar spoilertags. worden geen characters of acteurs genoemd)

• G_Dragon
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 15:01
quote:
anesthetize schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 12:07:

dus... dat belooft wat :)
(info over hoe lang iets geduurd heeft om te filmen, voor de zekerheid maar spoilertags. worden geen characters of acteurs genoemd)
Can't wait

Acties:
  • +1Henk 'm!

• birdibird
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 10:24
Ik ben weer begonnen bij S1E1, lekker alles weer opnieuw zien.
Als je de serie al hebt gezien én alle boeken gelezen kijkt het wel heel anders.

Wat goed gemaakt en te gek toch die 1e 4 seizoenen. En de briljante dialogen zijn werkelijk een genot!
_/-\o_

En toen kwam seizoen 5....

Ik kon het me nog vaag herinneren dat het minder werd, maar ik heb me werkelijk zitten ergeren aan de slechtere plotlijnen, slechtere teksten voor de acteurs en belachelijke regie op vele momenten.
Het is echt een belediging voor het talent van alle mensen die er aan meewerken.
;(

Ik had blijkbaar seizoen 6 en 7 niet meer op de harde schijf staan, dus die moet ik nog even weer downloaden, maar ik houd mijn hart vast. Werd het nog weer iets beter, of bleef het zo....

Renault Zoe Q210, 6885 Wp off grid, 170Ah LFP huisaccu, 150L zonneboiler

• markdm
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 15:02
quote:
birdibird schreef op maandag 16 april 2018 @ 00:37:
Als je de serie al hebt gezien én alle boeken gelezen kijkt het wel heel anders.

Wat goed gemaakt en te gek toch die 1e 4 seizoenen. En de briljante dialogen zijn werkelijk een genot!
_/-\o_

Ik kon het me nog vaag herinneren dat het minder werd, maar ik heb me werkelijk zitten ergeren aan de slechtere plotlijnen, slechtere teksten voor de acteurs en belachelijke regie op vele momenten.
Het is echt een belediging voor het talent van alle mensen die er aan meewerken.
;(

Ik had blijkbaar seizoen 6 en 7 niet meer op de harde schijf staan, dus die moet ik nog even weer downloaden, maar ik houd mijn hart vast. Werd het nog weer iets beter, of bleef het zo....
Helemaal mee eens, de eerste 4 seizoenen waren echt geweldig, en seizoen 5 was dramatisch. Maar dit heeft meerdere redenen, ten eerste was seizoen 5 slecht door wat jij net benoemd had, slechtere plotlijnen, slechtere teksten, belachelijke regie, verschrikkelijke plotholes etcetera.
Maar s5 was thematisch ook heel anders vergeleken bij de andere seizoenen. In s1-s4 GoT was een epische donkere fantasy met kleurrijke en diepe characters, het ging niet alleen over de oorlog maar voornamelijk over de personages zelf en hun innerlijke conflicten. Het was altijd erg donker en grimmig geweest met niet altijd een happy ending, maar zelfs hierin was vaak een blij moment, licht aan het einde van de tunnel of een moment die toch nog hoop geeft, wat eigenlijk ook realistisch is. Het verhaal boog het plot niet in ten gunste van de favoriete personages. GoT was een serie waarbij de "good guys" niet deus ex machinas of enorm geluk kregen wat wel in andere series gebeurde maar had een eerlijkere balans en dat maakte het juist zo leuk. In s5 leek het plot juist gebogen ten gunste van de antagonisten, dus deze geweldige deze balans was ook helemaal weg, het voelt aan alsof de schrijvers gewoon dit licht volledig uit gezet hebben en alleen maar duisternis laten zien.

Hierin is seizoen 5 redelijk uniek want deze verandering in thematiek komt minder terug in de andere 2 seizoenen. De dramatische achteruitgang in kwaliteit blijft echter, alhoewel er in s6 en s7 wel af en toe een wat betere episode tussen zit. Het budget is wel omhoog gegaan dus de visuele spektakel is wel beter geworden.

steam: failsnail, battle.net: snailfail#2500 en failsnail#2586

• MrFl0ppY
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 11:45
Nee het wordt niet zoveel beter meer helaas. Hoewel ik het acteerwerk nog wel van een hoog niveau vind zie je vooral duidelijk dat ze de turbo hebben aangezet. Waar seizoen 1 nog heel veel tijd had voor dialoog/achtergrond is het vanaf seizoen 5 steeds meer een aaneenschakeling van events. En dat komt deels omdat daar de boeken worden losgelaten qua rode draad maar ook omdat daar de boeken gewoon echt heel "dik" worden. Er lopen in boek 4 en 5 gewoon zo veel verhaallijnen dat ze daar eigenlijk 4 seizoenen extra voor nodig zouden hebben. Dat zou men veel te traag vinden gaan. Bovendien kunnen ze de acteurs ook niet zolang meer vastleggen.

Maar het is inderdaad wel jammer van het niveau. Ik vind het trage van eerste seizoenen persoonlijk geweldig. Mooie dialogen geven echt diepgang aan de wereld. In de laatste seizoenen is het vooral draken, vuur, ijs en doden. Eigenlijk worden op dat punt de boeken ook beter, al zijn die ook op sommige punten erg traag geworden omdat er zoveel wordt verteld.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

• MazeWing

MazeWing

passionate & cynical

Ik vond niet dat er sprake was een vermindering van kwaliteit vanaf seizoen 5 (wel vond ik dat seizoen op een paar afleveringen na de minste van alle seizoenen). Het tempo gat omhoog maar dat komt ook door de opzet van de serie.

In de eerste 4 seizoenen worden de kaarten geschud en alle speelstukken op het bord gezet.
Vanaf seizoen 5 wordt alles daadwerkelijk in beweging gezet en wordt het tempo dus automatisch hoger.

• miicker
  • Niet online
Ik ben het er absoluut niet mee eens dat Game of Thrones nas S4 veel slechter is geworden, ja S5 was het minste seizoen, en voor GoT standaarden slecht, maar vergelijk het slechtste seizoen van GoT met menig seizoen van een willekeurige andere tv serie en het is nog steeds prima.

Ik zou ook mijn eerdere post eens bekijken:
miicker in "[Serie] Game of Thrones Deel 2"

Ik weet niet wat de actuele cijfers zijn, maar seizoen 4 stond bovenaan, gevold door S7 en S6, dus de publieke opinie is toch echt dat S7 en S6 beter waren dan alle andere seizoen (op S4 na). En vooral voor S7 geldt dat voor mij ook :) S5 vond ik juist een traag seizoen waarin er haast niets gebeurt is, daarna gaat het tempo lekker omhoog, ja soms is het iets te snel, maar over het algemeen is het prima en ook gewoon logisch aangezien er steeds minder verhaallijnen zijn en steeds minder back stories te vertellen zijn.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Omdat het nog ruim een jaar duurt voordat seizoen 8 begint kunnen we ons nu even vergapen aan de kunsten van de special effects tovenaars van seizoen 7.

• Sjah
  • Registratie: juli 2000
  • Nu online
Nog ruim een jaar?? Welke datum is dan bekend gemaakt?

Specs

• sjaool

sjaool

quote:
Sjah schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 05:28:
Nog ruim een jaar?? Welke datum is dan bekend gemaakt?
Niet geheel ruim een jaar meer. Ik zat er iets naast. :P
quote: Sunday Express
Jonathan Quinlan posted a note from the series' producers thanking the crew for working so hard on the show's longest ever battle scene.

The message included the line: "When tens of millions of people around the world watch this episode a year from now, they won’t know how hard you worked."So it looks like season eight is slated for an April 2019 release.
Bron

Acties:
  • +1Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 08:03
Er komt een film van het boek The Ice Dragon. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• magnifor
  • Laatst online: 03:59
Nou ben inmiddels ook begonnen aan de serie. Na het eerste boek gelezen te hebben besloten om de serie te gaan kijken. S1 was goed, nu bij de 5e aflevering van van S02. Wat is S2 tot nu toe traag zeg. 4 afleveringen gezien en er gebeurt werkelijk niks op een paar slap gelul na. Goed, we gaan verder met kijken. Vanaf aflevering 9 schijnt het allemaal veel beter te worden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
Jouw tijd komt nog wel, magnitor....vanaf seizoen 4 a 5 is het veel meer afraffelen, of gewoon tempo, ligt eraan hoe je erin staat.

Specs

Acties:
  • 0Henk 'm!

• botwood
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 20-03 08:19
quote:
Sjah schreef op maandag 28 mei 2018 @ 14:57:
Jouw tijd komt nog wel, magnitor....vanaf seizoen 4 a 5 is het veel meer afraffelen, of gewoon tempo, ligt eraan hoe je erin staat.
En het laatste seizoen lijkt net een actie film. :P
Dat seizoen gaat pas in een rap tempo

Acties:
  • 0Henk 'm!

• magnifor
  • Laatst online: 03:59
Nu ben ik niet perse een hollywood actie type maar voor mij moet het verhaal wel "normaal" vorderen, ik heb nu het gevoel dat alles vordert in de serie behalve het verhaal.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MrFl0ppY
quote:
magnifor schreef op maandag 28 mei 2018 @ 15:51:
Nu ben ik niet perse een hollywood actie type maar voor mij moet het verhaal wel "normaal" vorderen, ik heb nu het gevoel dat alles vordert in de serie behalve het verhaal.
Ahja de zeer kwantificeerbare term "normaal" :P . Niet elke scene draagt bij aan de hoofdlijn maar geeft wel verbreding van het geheel. Een stukje achtergrond zodat het allemaal wat meer leeft en diepte krijgt. Sowieso goed opletten want ondanks dat sommige scenes nu overbodig lijken, hebben ze later nog wel impact op het verhaal.

• Flimovic

Flimovic

Oeh, er komt een prequel van GoT

https://fhm.nl/game-of-thrones-prequel/

• Sjah
  • Nu online
Las dat idd ook,,waar weenie meer, zeiden ze dat enige dat nu zeker is, een PILOT vd prequel.

Sjah wijzigde deze reactie 12-06-2018 14:24 (11%)

Specs

• grote_oever
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 14:11
quote:
Blegh, ik ben totaal niet van een prequel. Lijkt me wel interessant hoe Stark groot geworden is, hoe de muur gemaakt wordt en wat de whitewalkers zijn, maar heb toch het gevoel dat ik eerste het toetje eet en daarna pas het hoofdgerecht.

• Vos
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 13:15

Vos

AFCA

Dan kijk je niet ;). Ik vind het wel interessant en een mooi bericht!

• algalid
Van die prequel is niet bekend welke personages in spelen. Als het een soort van historisch script is kan het wel redelijk droge kost worden of aangevuld met bordkartonnen personages. Ik ben voorlopig nog niet echt enthousiast.

• MrFl0ppY
Om een beetje in de stemming te blijven tijdens het wachten...

Zitten leuke theorieën tussen :) .

• Jordy8
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 14:44
quote:
MrFl0ppY schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 13:57:
Om een beetje in de stemming te blijven tijdens het wachten...

[video]

Zitten leuke theorieën tussen :) .
Is het veilig om te kijken als je spoilers wil vermijden? Theorieën is leuk, maar niet als er zekerheden in zitten :P

iRacing Profiel XBL/Origin: Plank268 PSN: Plank_268

• MrFl0ppY
Volgens mij is er nog niks gelekt van het nieuwe seizoen maar er zitten vast zaken in die waar blijken te zijn. Sowieso 1 grote theorie atm
spoiler:
Bran = NK

• Flimovic

Flimovic

quote:
MrFl0ppY schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 14:25:
Volgens mij is er nog niks gelekt van het nieuwe seizoen maar er zitten vast zaken in die waar blijken te zijn. Sowieso 1 grote theorie atm
spoiler:
Bran = NK
Maar ook:
spoiler:
Bran = Bran the builder

• ralpharma
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 07:42
quote:
birdibird schreef op maandag 16 april 2018 @ 00:37:

_/-\o_

;(

Was een deel van de tempoversnelling niet ook te verklaren doordat het totaal aantal seizoenen teruggebracht werd? Aanvankelijk wilde men 10 of zelfs 12 seizoenen uittrekken voor de hele serie, toen werden het er 8 en vervolgens werd er gemorreld aan het aantal afleveringen per seizoen (en de duur).

Het staat buiten kijf dat seizoen 1 t/m 4 by far de beste waren... Seizoen 5 viel me zeker het meest tegen.
De lijnen rond de Sons of the Harpy en de Sparrows waren langdradig en haalde alle vaart eruit en ook Ayra’s belevenissen wekten dat gevoel op. Ik vond de lijn rond Tyrion’s omzwervingen richting Mereen afgeraffeld, net als de acties van Jaime en Bronn in Dorne (dit was het enige dat we van Dorne zagen in de hele serie tenslotte). Het beste van seizoen 5 was nog wel de laatste scène in Castle Black

In 6 kwam er weer een deel terug: iets kortere weergave van sommige belevenissen, maar wel goed getimed. Zo werd je nieuwsgierigheid ten aanzien van de personages steeds weer gekieteld. Het einde van dit seizoen leek alsof er een heel nieuw schaakbord kwam te staan. Wat ik in seizoen 7 ook uitvergroot zag worden. Helemaal bizar vond ik de wendingen in het plot waardoor eigenlijk de eerdere seizoenen “teniet” werden gedaan (kijkend naar de redenen van Robert Baratheon om een opstand te beginnen) en tegelijkertijd blijft er van menig groot huis weinig (Stark, Lannister, Frey, Greyjoy, Tully) tot niets (Baratheon, Martell, Tyrell, Bolton). De boel raakt aardig gedecimeerd in elk geval, al blijkt het Huis Targaryen sterker te zijn dan vermoed...

“Some infinities are bigger than other infinities.”

Acties:
  • +1Henk 'm!

• birdibird
Ondertussen ook seizoen 6 weer gekeken.
Gelukkig een stuk beter dan seizoen 5!
Alleen de battle of the basterds: spectaculair maar ongeloofwaardig.

Nu in seizoen 7: wat een tijdsprongen wordt er gemaakt zeg.
Het is wat minder tenenkrommend dan seizoen 5, maar sommigen dingen zijn niet geloofwaardig.
(edit: de een na laatste aflevering is wel tenenkrommend.....)
Andere dingen zijn sterker uitgewerkt (in de eerste afleveringen).
Jammer hoor voor zo'n goeie serie, ik hoop dat Seizoen 8 het goed maakt...

birdibird wijzigde deze reactie 27-06-2018 23:57 (9%)

• sjaool

sjaool

quote:
birdibird schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 16:43:
Alleen de battle of the basterds: spectaculair maar ongeloofwaardig.
Een serie met draken en dan een veldslag ongeloofwaardig vinden. _O-

• birdibird
quote:
sjaool schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 00:16:
[...]

Regie- en scenariotechnisch natuurlijk.
Heleboel andere veldslagen in de serie vond ik goed.

birdibird wijzigde deze reactie 28-06-2018 00:17 (10%)

• Jeltel
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
quote:
[...]

Realisme binnen het gestelde in de serie. Een draak in Friends is onrealistisch, een veldslag trouwens ook. Maar niet binnen Game of Thrones.
Maar als Robert Baratheon opeens terugkomt is het wel onrealistisch. Of als bij de battle of the bastards op precies het juiste moment het leger van de little finger aan komt rijden.

• sjaool

sjaool

quote:
Jeltel schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 07:04:
[...]
Maar als Robert Baratheon opeens terugkomt is het wel onrealistisch. Of als bij de battle of the bastards op precies het juiste moment het leger van de little finger aan komt rijden.
In de wereld van Game of Thrones kunnen zelfs die weer terugkomen, kijk naar Jon Snow.
spoiler:
(En Lady Stoneheart in het boek)
Okay, ze zullen er wel iets onsmakelijker uitzien. ;)

• Yuregenu
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 20-03 11:18
quote:
Jeltel schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 07:04:
[...]
Realisme binnen het gestelde in de serie. Een draak in Friends is onrealistisch, een veldslag trouwens ook. Maar niet binnen Game of Thrones.
Dat laatste is wat mij ook zo irriteert aan heel seizoen 7; het zijn de tropes die Game of Thrones juist altijd niet deed. Als iemand een fout maakte, werd het diegene zijn dood of op zijn minst verminking. Dat op het moment dat alles fout lijkt te gaan er opeens een heel leger binnen komt rijden dat niemand eerder heeft opgemerkt is niet hoe deze show werkt. Waren er geen spotters? Zijn ze het gehele Noorden door komen galopperen zonder dat iemand een raaf stuurde? Hoe kon Littlefinger een leger klaar hebben voor verscheping als Sansa pas enkele dagen voor de strijd een raaf stuurde?
Suspension of disbelief is natuurlijk belangrijk, en ik snap dat ik nu echt elk gat in het plot metersgroot maak, maar mijn punt blijft dat het niet strookt met de opzet van Game of Thrones in de eerdere (boekverfilmings) seizoenen. Fouten hadden altijd gevolgen, en plot-armor bestond niet. Je blijft in de Game of Thrones alleen in leven als je slim speelt.

ユレゲヌ

• F_J_K
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Niet te vroeg komen vond ik juist erg 'des Littlefingers'. Dat geeft hem meer status dan een dag eerder aan komen en dan gewoon opgaan in de meute. (De rest van je punten is een ander verhaal).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• markdm
quote:
[...]

Helemaal mee eens, mensen moeten ophouden met zeuren over geloofwaardigheid in Game of Thrones. Zo vond ik zelf The Battle of The basterds helemaal geweldig, maar ik vind dat ze juist nog iets verder mochten gaan met de spanning en actie! Mijn idee voor die battle is dat Wun Wun eigenlijk een transformer met flammenwerpers/raketten bleek te zijn! Het is niet al te realistisch, maar een reus is ook niet realistisch dus het kan en het is super spannend en spectaculair, en daar gaat het natuurlijk alleen maar om! En dan veranderd Ramsey Wun Wun in een kikker om hem uit te schakelen, misschien buiten karakter, maar er zit toch al magie in GoT dus het kan en mag! Ik vind het onvoorstelbaar als mensen dit raar zouden vinden. Hierna wordt het team van Jon omsingeld zoals in de battle nu gebeurt, maar nog een plottwist! Jon Snow veranderd in Thomas de Stoomlocomotief en rijdt alle tegenstanders aan, want fuck logic. /s 8)7

Oke, nu ben ik klaar met mijn zwaar overdreven passief aggressive reactie. Het goede van GoT is juist dat ze een wereld maken met draken, reuzen, magie enzo erin maar dat het zich strict houdt aan deze regels. Het verloop van de oorlogen en de ontwikkeling/interactie van characters is super realistisch, binnen de "onrealistische" regels van de wereld. Zo verwoord @Yuregenu het perfect, andere fantasie verhalen spelen vals om de "good guys" een voordeel te geven terwijl GoT hierin eerlijk is.

In het kort: stel dat de wereld van GoT in een parallel universum echt zou bestaan, dan is het verloop van het verhaal erg realistisch omdat GRRM echt overal mee rekening houdt, van macro management van de legers tot in de kleinste ontwikkelingen/handelingen van de personages. Dit is vooral toepasbaar in seizoen 1 tot 4, daarna wordt dit principe helaas het raam uit gegooid.

En ja ik ben een gigantische nerd als het over GoT gaat, kijk maar naar mijn profielfoto.

• Flimovic

Flimovic

Yep, @Yuregenu en @markdm verwoorden prima wat er 'mis' is het met de laatste paar seizoenen. Ben daarom erg benieuwd naar de laatste boeken (als die ooit nog komen :()

• birdibird
@Jeltel, @Yuregenu & @markdm
precies dat.

spoiler:
Sorry hoor, maar dat gedoe met even een wight halen beyond the wall om Cercei te overtuigen en dat dan Danny precies op tijd komt om een draak te verliezen en Benjen 'geen tijd' heeft om samen met Jon op het paard te springen. :r
En dat gedoe in Winterfell met de 2 zussen waarbij de karakters plots meer weten en de poppenkast niet allleen voor LF maar ook voor de kijker wordt gedaan. -> stijlbreuk
Als GRRM dood zou zijn zou hij zich omdraaien in z'n graf....

birdibird wijzigde deze reactie 28-06-2018 17:44 (83%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Flimovic

Flimovic

quote:
birdibird schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 17:37:
@Jeltel, @Yuregenu & @markdm
precies dat.

spoiler:
Sorry hoor, maar dat gedoe met even een wight halen beyond the wall om Cercei te overtuigen en dat dan Danny precies op tijd komt om een draak te verliezen en Benjen 'geen tijd' heeft om samen met Jon op het paard te springen. :r
En dat gedoe in Winterfell met de 2 zussen waarbij de karakters plots meer weten en de poppenkast niet allleen voor LF maar ook voor de kijker wordt gedaan. -> stijlbreuk
Als GRRM dood zou zijn zou hij zich omdraaien in z'n graf....
Goede aanvulling, de serie is mijns inziens dan ook met name leuk voor de grote verhaallijn. Verder is het te Hollywood-achtig geworden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• algalid
Er wordt vaak gezegd dat GRRM seizoen 7 anders zou aanpakken en dat zal wel zo zijn, maar het kan hem eigenlijk weinig schelen. Hij is al lang overgeschakeld op zijn andere boeken zoals de Targaryen prequel. Hij zil af en toe iets mompelen over "Winds of Winter" maar daar komt weinig van terecht.

De producers "D&D" latenr het verhaal het onderspit delven voor spektakel. En het team van schrijvers heeft de outline van GRRM wat "verkeerd" geïnterpreteerd lijkt het en geprobeerd om losse bullet points aan mekaar te kleven. Het geheel is dan ook niet echt de som der delen.

Denk wel dat 95% van de kijkers het fantastisch vinden, dus hun missie is geslaagd. Daar valt uiteraard ook wat voor te zeggen.

Acties:
  • +6Henk 'm!

• sjaool

sjaool

• _Anvil_
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 22-03 22:52
Hallo GoT tweakers,

ik heb dit topic niet echt gevolgd, maar wilde toch een vraag stellen: zijn de latere seizoenen van de TV serie inderdaad gebaseerd op de laatste 2 boeken van a song of fire and ice en zo ja, hoe kunnen de script schrijvers dan toegang hebben tot boeken die nog in wording zijn?

Ik ben zelf namelijk na seizoen 1 gestopt met de serie, om eerst de boeken te lezen. Inmiddels heb ik bijna A dance with dragons uit en het kan nog lang duren voor de volgende boeken er zijn (bizar hoe Martin de boel blijft opschuiven met loze beloftes)..

Ik wilde dus weer aan de tv serie beginnen, maar de vraag is of dit verstandig is als ik later weer verder ga met de boeken.. jullie input wordt dus gewaardeerd.. ow, en aub geen spoilers :)

• MrFl0ppY
De latere seizoenen zijn niet meer 1op1 gebaseerd op de boeken. Gaandeweg de serie lopen de 2 mediums al uit elkaar en het schijnt (maar niemand weet het natuurlijk zeker) dat de series ook een daadwerkelijk ander einde kennen.

Het gerucht gaat wel dat Martin de rode draad heeft doorgesproken met de scenarioschrijvers van de serie maar in hoeverre die gaat terug komt in de serie is maar afwachten totdat we de boeken hebben.

Maar op het einde van seizoen 6/7 zijn al wel een flink aantal verschillen te zien tussen de twee. Hetzelfde zijn ze dus zeker niet. Ik zou gewoon lekker de serie kijken, het eerste komt op zijn vroegst in 2019 en het laatste boek...? Who knows

• miicker
  • Niet online
Vorig seizoen werd er veel gesproken over begin 2019, dus ik dacht nu, hé het is al halverwege oktober, het begint op te schieten, echter, als je nu op internet zoekt op S8 van Game of Thrones dan wordt april op veel websites genoemd :|
Op sommige websites lees ik 21 april, ben benieuwd, duurt me in ieder geval veel te lang!

• Flimovic

Flimovic

miicker schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 15:47:
Vorig seizoen werd er veel gesproken over begin 2019, dus ik dacht nu, hé het is al halverwege oktober, het begint op te schieten, echter, als je nu op internet zoekt op S8 van Game of Thrones dan wordt april op veel websites genoemd :|
Op sommige websites lees ik 21 april, ben benieuwd, duurt me in ieder geval veel te lang!
Ja heb er ook veel zin in. April duurt nog lang, maar heb goede hoop dat het lange wachten beloond wordt.

• Jb!
  • Registratie: maart 2012
  • Niet online
birdibird schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 17:37:

spoiler:
Benjen 'geen tijd' heeft om samen met Jon op het paard te springen. :r
spoiler:
Heb het hele verhaal nog een teruggekeken vanaf de start. Hij bedoelt volgens mij niet dat er geen tijd is om mee te gaan op het paard, hij bedoelt dat 'zijn tijd op is'.

Hem was al eerder iets aangedaan door die zombies maar dat proces werd gestopt door de vuurkinderen (die ook de Brandon hielpen toen hij bij de voormalige three-eyed raven was). Toen dat verteld werd (zeker een seizoen eerder?) zei hij al dat ze hem maar tijdelijk opgelapt hadden, dat hij op een gegeven moment ook een zombie wordt.

• chengbondkwok
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 13:33

chengbondkwok

Business Intelligence

Iets meer dan 5 maanden nog :)

6 afleveringen, waarbij ze allemaal minstens 60 minuten duren aldus de AMA op Reddit.

Ook was er een TV gids uitgelekt dat de eerste aflevering op 21 april is, en 26 mei eindigt, net op tijd om voor de Emmy's genomineerd te worden.

chengbondkwok wijzigde deze reactie 14-11-2018 10:35 (57%)

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Laatste seizoen staat er, ik dacht dat er nog twee kleintjes kwamen? Of hebben we daarvan al één gehad en duurt het allemaal zo tyfuslang dat ik het niet meer bij kan houden. :D

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II

• M a r c o
  • Registratie: april 2006
  • Niet online

M a r c o

are you looking at me?

Gonadan schreef op woensdag 14 november 2018 @ 10:02:
Laatste seizoen staat er, ik dacht dat er nog twee kleintjes kwamen? Of hebben we daarvan al één gehad en duurt het allemaal zo tyfuslang dat ik het niet meer bij kan houden. :D
dat dus.
Vorig seizoen waren er 7, nu nog 1 seizoen van 6 afleveringen. (vanaf april.)

• s0kkie
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 00:05

s0kkie

Mozambique 'ere

Maar wel langere runtime :)

PSN: https://psnprofiles.com/s0kkie-NL

• Saffie_time

Saffie_time

Why use this? 42!

Iedere aflevering 5 minuten meer is ook 'langere runtime' ;)
Ik moet het nog maar zien hoe lang die afleveringen daadwerkelijk gaan worden.

• algalid
Volgens een van de regisseurs telkens langer dan 60 minuten:
http://www.digitalspy.com...isodes-longer-60-minutes/

Ik verwacht tussen 70 en 80 minuten. De laatste 2 afleveringen kunnen makkelijk 90-100 minuten duren. Ik hoop wel dat er niet veel filler tussen zit (in de stijl van een langerekt LotR einde van afscheidsmomenten).

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
De daadwerkelijke lengte boeit me niet zo, als het maar goed aansluit op de inhoud en de serie een mooie afsluiting krijgt.

• Miesjh
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 23-03 23:59

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

algalid schreef op woensdag 14 november 2018 @ 10:43:
Volgens een van de regisseurs telkens langer dan 60 minuten:
http://www.digitalspy.com...isodes-longer-60-minutes/

Ik verwacht tussen 70 en 80 minuten. De laatste 2 afleveringen kunnen makkelijk 90-100 minuten duren. Ik hoop wel dat er niet veel filler tussen zit (in de stijl van een langerekt LotR einde van afscheidsmomenten).
Zou mooi zijn als we deze ook in de bios kunnen kijken.

Xbox Live: Miesjh NL

• algalid
@Miesjh De kans is groot, er was al iets voor seizoen 7:
https://www.pathe.nl/film...of-thrones-seizoensfinale

Maar ik denk dat vooral Amerikaanse cinema's er op gaan springen, de reclame is mooi meegenomen.

• FoxLenny
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 13:16
Teaser:

• Robtimus
  • Registratie: november 2002

Robtimus

me Robtimus no like you

Dat is wel letterlijk ice and fire ;)

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
Vroeger IceManX | system specs

• Who Am I?
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 07:55
Als je de video op 1/4 snelheid afspeelt zie je, duidelijker dan op normale snelheid, dat waar vuur en ijs elkaar raakt een soort muur opgetrokken wordt. Wat het precies betekent is natuurlijk alleen maar gissen. Wat geen gissen meer is, is dat ze in April gaan uitzenden! Nog 5 maanden precies vandaag. Er vanuit gaande dat de eerste aflevering op 7 april wordt uitgezonden.

Sony A77II, Sigma 35mm f1.4 ART, Sigma 18-35mm f1.8 ART, Tamron SP 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

• miicker
  • Niet online
Ik heb er al zin in! Mijn plan was om in januari te beginnen met S01E01 en dan alles nog eens te kijken, maar mocht de eerste aflevering op 7 april uitgezonden worden dan moet ik zo'n 5 afleveringen per week kijken, dat is wel lekker natuurlijk, maar weet niet of ik dat qua tijd red :P
Misschien toch nu al beginnen ;)

Ik heb de teaser in de OP gezet, ook heb ik de vermoedelijke uitzenddata van de afleveringen toegevoegd :)

• sjaool

sjaool

• Chiron
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 23-03 14:35
Who Am I? schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 16:12:
Als je de video op 1/4 snelheid afspeelt zie je, duidelijker dan op normale snelheid, dat waar vuur en ijs elkaar raakt een soort muur opgetrokken wordt. Wat het precies betekent is natuurlijk alleen maar gissen. Wat geen gissen meer is, is dat ze in April gaan uitzenden! Nog 5 maanden precies vandaag. Er vanuit gaande dat de eerste aflevering op 7 april wordt uitgezonden.
ik denk dat die muur de 'streep' is door een van de geheimzinnige symbolen (die cirkel met de streep erdoorheen) en dat de clip stiekem nog verder gaat en uitzoomt, zodat je het symbool ziet.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• MazeWing

MazeWing

passionate & cynical

2019 wordt zo'n fantastisch jaar qua entertainment!

- afsluiting van Game of Thrones
- afsluiting van Star Wars
- afsluiting van the Avengers

Ik kan dan ook niet wachten als eind april GoT weer gaat beginnen. Wel denk ik dat het, gezien de absurd hoge verwachtingen, alleen maar tegen kan vallen.

Benieuwd wanneer we de eerste echte trailer gaan krijgen met nieuwe beelden. Aangezien ik pas laat ben begonnen met GoT (begin dit jaar) heb ik nooit trailers van eerdere seizoenen gekeken. Wanneer kregen we de voorgaande seizoenen de "echte" trailers te zien?

• Piet_Piraat7
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 11:48
Waar denken jullie dat de titel van de boekenreeks (Song of Fire and Ice) op slaat? Liefde tussen Jon Snow (Ice) en Danaerys (Fire)? Of de clash tussen de Night King en de mensen met hun draken?

• markdm
Piet_Piraat7 schreef op maandag 17 december 2018 @ 10:37:
Waar denken jullie dat de titel van de boekenreeks (Song of Fire and Ice) op slaat? Liefde tussen Jon Snow (Ice) en Danaerys (Fire)? Of de clash tussen de Night King en de mensen met hun draken?
De titel is op echt heel veel verschillende manieren op te vatten. Ten eerste zijn beide woorden erg symbolisch geladen in de boeken, het Fire (leven) tegen Ice (dood), liefde tegen haat/pijn, of meer letterlijk: het conflict tegen de white walkers en daarnaast het conflict met Daenerys draken (dus niet echt specifiek die 2 tegen elkaar), de manier van leven van de Starks tegen de Lannisters, je kan het zien als nog simpeler, Ice staat voor het noorden en Fire voor Essos. Dus ik weet wel zeker dat GRRM met zijn titel niet ergens specifieks op slaat zoals een enkele liefde of conflict.

markdm wijzigde deze reactie 17-12-2018 12:20 (4%)

• NielsTn
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 12:45

NielsTn

4.830 Wp + QSolar 10,9GJ

Vanochtend in de (digitale) krant gespot, wellicht interessant:

https://www.gelderlander....game-of-thrones~a15f3974/

Nu nog afwachten op de DVD/Bluray uitgaven vanaf deel 8 e.v.
Iemand enig idee wanneer HBO die gaat releasen?? #dtv

NielsTn wijzigde deze reactie 07-01-2019 11:29 (10%)

• chengbondkwok
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 13:33

chengbondkwok

Business Intelligence

14 april :)

• Sjah
  • Nu online
Wauw spannond!! Heb er zin in, blijft toch de lekkerste donkere serie.

Specs

• MrFl0ppY
Moet maar weer eens beginnen met de serie opnieuw kijken zodat we op tijd klaar zijn. Begint toch weer te kriebelen :)

• miicker
  • Niet online
Heb er zin in! Ik heb de uitzenddata in de OP aangepast en de teaser toegevoegd.
MrFl0ppY schreef op maandag 14 januari 2019 @ 09:16:
Moet maar weer eens beginnen met de serie opnieuw kijken zodat we op tijd klaar zijn. Begint toch weer te kriebelen :)
Dit was ook mijn plan, maar als je 14 april klaar wil zijn moet je 5,15 afleveringen per week kijken, dat is toch aardig wat. Zit er nog over te denken om het te doen, maar heb niet zo veel zin in S1 en S2 eigenlijk :P

• Dacuuu
  • Registratie: maart 2009
  • Nu online
miicker schreef op maandag 14 januari 2019 @ 09:20:
Heb er zin in! Ik heb de uitzenddata in de OP aangepast en de teaser toegevoegd.

[...]

Dit was ook mijn plan, maar als je 14 april klaar wil zijn moet je 5,15 afleveringen per week kijken, dat is toch aardig wat. Zit er nog over te denken om het te doen, maar heb niet zo veel zin in S1 en S2 eigenlijk :P
Op youtube genoeg 30 minuten recap per seizoen.

Mijn Youtube reviews: https://www.youtube.com/user/BartjuhB/videos

• markdm

[...]

Grappig dat jij geen zin hebt in S1 en S2, want ik was juist van plan alleen tot seizoen 4 terug te kijken en daarna alleen maar enkele afleveringen of recaps. :+

• G_Dragon
  • Registratie: april 2007
Jammer dat je bij KPN geen HBO meer hebt, word even uitzoeken hoe ik dit ga kijken op tv.

• Jordy8
  • Laatst online: 14:44
Official teaser:

Nog maar 3 maandjes :9~

edit: @s0kkie Oeps, thanks :+

Jordy8 wijzigde deze reactie 14-01-2019 12:38 (65%)

iRacing Profiel XBL/Origin: Plank268 PSN: Plank_268

• s0kkie

s0kkie

Mozambique 'ere

Paar posts boven je was ie al gedeeld :P

• Bootje
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 16-03 08:21
Dit was ook mijn plan, maar als je 14 april klaar wil zijn moet je 5,15 afleveringen per week kijken, dat is toch aardig wat.
Volgens mij is het nog 90 dagen tot 14 april. Er zijn 67 afleveringen. Je kan 'rustig' aan doen. ;)

• miicker
  • Niet online
Bootje schreef op maandag 14 januari 2019 @ 15:32:
[...]

Volgens mij is het nog 90 dagen tot 14 april. Er zijn 67 afleveringen. Je kan 'rustig' aan doen. ;)
Dan klopt mijn berekening toch gewoon? ;)

• s0kkie

s0kkie

Mozambique 'ere

De theorieën over de teaser gaan al weer volledig los op het internet :P
- Jon z'n beeld lijkt veel ouder
- Waar is Bran?
- Van wie is de veer op de schoen?
- Speciaal voor de teaser opgenomen of echt een scene uit een aflevering?

Ben ook super hyped voor het laatste seizoen, laat het maar snel april worden 8)

• walteij
  • Laatst online: 11-03 11:33
Als ik dit filmpje zo bekijk, voorspelt dit weinig goeds voor Westeros. Het noorden vernietigd door ijs, het zuiden vernietigd door vuur.
En ijs en vuur ontmoeten elkaar zo ongeveer bij de drietand (zeg maar bij de Inn of the crossroads). Dit zou ook wel een treffende locatie zijn, omdat daar ook de laatste slag tussen Robert Baratheon en Rhaegar Targaryen was.
markdm schreef op maandag 17 december 2018 @ 11:15:
De titel is op echt heel veel verschillende manieren op te vatten. Ten eerste zijn beide woorden erg symbolisch geladen in de boeken, het Fire (leven) tegen Ice (dood), liefde tegen haat/pijn, of meer letterlijk: het conflict tegen de white walkers en daarnaast het conflict met Daenerys draken (dus niet echt specifiek die 2 tegen elkaar), de manier van leven van de Starks tegen de Lannisters, je kan het zien als nog simpeler, Ice staat voor het noorden en Fire voor Essos. Dus ik weet wel zeker dat GRRM met zijn titel niet ergens specifieks op slaat zoals een enkele liefde of conflict.
De Lannisters zijn geen vuur, maar leeuwen, de Targaryens met hun drakenlogo zijn het vuur (als je de grote families in Westeros bekijkt), dus die vergelijking gaat niet helemaal op....
Naast al deze terechte vergelijkingen, is er nog eentje die wel degelijk de kern van de boeken/serie omvat.
spoiler:
De titel 'A song of ice and fire' verwijst namelijk ook naar 1 specifiek persoon, te weten Jon Snow. Hij is het kind van Rhaegar Targaryen (vuur) en Lyanna Stark (ijs).
s0kkie schreef op maandag 14 januari 2019 @ 16:16:
De theorieën over de teaser gaan al weer volledig los op het internet :P
- Waar is Bran?
Ben ook super hyped voor het laatste seizoen, laat het maar snel april worden 8)
Bran heeft afgelopen seizoen zelf al gezegd dat hij geen Lord Stark is, hij is de 3-eyed-raven. Afstand gedaan van zijn naam en titel.

walteij wijzigde deze reactie 15-01-2019 09:42 (10%)

WHO is general failure and WHY is he reading my harddisk?

• jasper2603
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 23-03 22:06
Ik zie het zo, Jon kan tegen ijs en vuur dus de ijsdraken en de gewone draken kan hij hebben, let maar op :)
Pagina: 1 ... 31 32 33 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True