[F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?

Pagina: 1 ... 10 ... 21 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric1985
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:21
@LoeWn en @Pannekoek81 hebben jullie je kaarten rechtstreeks bij formula1.com besteld of via een tussenpartij?

Wij (groepje van 6 man) hebben 3-cornertickets, maar tot nu toe nog geen informatie ontvangen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-05 10:57
@Eric1985

Ik heb via Verstappen travel besteld. Verstappen heeft zijn 'eigen' tribune opgezet en verkoopt de kaarten direct. Dus dit lijkt me via een ander traject te lopen dan de reguliere tickets.

Overigens staat er in mijn mailtje dat wij er uitgepikt waren op datum van plaatsen order. Maar dat was al in september 2019, dus dat kan ook meespelen.

Edit: met corner tickets bedoel je bocht 1 of de laatste bocht?

[ Voor 8% gewijzigd door LoeWn op 22-05-2021 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvnzoest
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14-05 08:12
LoeWn schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 10:13:
@Eric1985

Ik heb via Verstappen travel besteld. Verstappen heeft zijn 'eigen' tribune opgezet en verkoopt de kaarten direct. Dus dit lijkt me via een ander traject te lopen dan de reguliere tickets.

Overigens staat er in mijn mailtje dat wij er uitgepikt waren op datum van plaatsen order. Maar dat was al in september 2019, dus dat kan ook meespelen.

Edit: met corner tickets bedoel je bocht 1 of de laatste bocht?
volgens mij zijn 3 corner tickets dat je elke sessie een andere plek een kaart hebt..
Dus bijv. vrijdag op tribune in bocht 1.. zaterdag bocht 4 .. zondag bocht 6...

Met huidige maatregelen lijkt mij dat die kaarten als eerste niet door gaan..
je wil met publiek natuurlijk zo veel mogelijk mensen op dezelfde plekken houden..

Ga er trouwens maar wel vanuit dat je Covid testen moet doen of anders vaccinatie bewijs moet hebben..
Mijn pa woont in oostenrijk en daar gaat idd alles nu een beetje open.. maar alleen overal toegang met negatieve pcr test of vaccinatie bewijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric1985
pvnzoest schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 10:24:
[...]

volgens mij zijn 3 corner tickets dat je elke sessie een andere plek een kaart hebt..
Dus bijv. vrijdag op tribune in bocht 1.. zaterdag bocht 4 .. zondag bocht 6...

Met huidige maatregelen lijkt mij dat die kaarten als eerste niet door gaan..
je wil met publiek natuurlijk zo veel mogelijk mensen op dezelfde plekken houden..

Ga er trouwens maar wel vanuit dat je Covid testen moet doen of anders vaccinatie bewijs moet hebben..
Mijn pa woont in oostenrijk en daar gaat idd alles nu een beetje open.. maar alleen overal toegang met negatieve pcr test of vaccinatie bewijs
Klopt @pvnzoest die tickets hebben we. Ook ik zou het heel begrijpelijk vinden als die kaarten worden omgezet, dan wel worden geannuleerd. Uiteraard hopen we op het eerste, maar tot nu toe hebben we dus nog geen communicatie ontvangen.. We wachten het af. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:46
Eric1985 schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 09:20:
@LoeWn en @Pannekoek81 hebben jullie je kaarten rechtstreeks bij formula1.com besteld of via een tussenpartij?

Wij (groepje van 6 man) hebben 3-cornertickets, maar tot nu toe nog geen informatie ontvangen..
Via Verstappen travel geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlauweFles
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
@Eric1985 Ik kreeg zojuist dit:
Dear Customer,

Due to the requirements and safety-regulations in connection with the COVID19 pandemic, we unfortunately have to cancel all 3-Corner-Hopping tickets as well as all General Admission tickets, as these areas will not be permitted
Geboekt via https://www.gpticketshop.com/ voor GP Oostenrijk.

:(

Ik heb overigens meteen nieuwe kaarten gekocht voor bocht 10 voor het weekend. Iets minder, maar goed.

[ Voor 13% gewijzigd door BlauweFles op 24-05-2021 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric1985
BlauweFles schreef op maandag 24 mei 2021 @ 09:36:
@Eric1985 Ik kreeg zojuist dit:

[...]

Geboekt via https://www.gpticketshop.com/ voor GP Oostenrijk.

:(

Ik heb overigens meteen nieuwe kaarten gekocht voor bocht 10 voor het weekend. Iets minder, maar goed.
Ai! Ik vrees hetzelfde te gaan horen.. Fijn dat je alsnog andere kaarten hebt kunnen kopen! Ik ga me ook maar alvast oriënteren op alternatieven. :/

Edit: T10 kaarten zijn nu uitverkocht zie ik. Alleen Paddock Club à 4300 euro is nog beschikbaar voor vrijdag tot en met zondag. :X
Nu maar hopen dat de officiële ticketservice van F1 met een alternatief aanbod komt.

[ Voor 18% gewijzigd door Eric1985 op 24-05-2021 21:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlauweFles
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Eric1985 schreef op maandag 24 mei 2021 @ 21:28:
[...]

Ai! Ik vrees hetzelfde te gaan horen.. Fijn dat je alsnog andere kaarten hebt kunnen kopen! Ik ga me ook maar alvast oriënteren op alternatieven. :/

Edit: T10 kaarten zijn nu uitverkocht zie ik. Alleen Paddock Club à 4300 euro is nog beschikbaar voor vrijdag tot en met zondag. :X
Nu maar hopen dat de officiële ticketservice van F1 met een alternatief aanbod komt.
Kijk even op andere sites, de officiële site heeft geen tickets. Maar degene die ik quote nog wel voor t3 en t10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflap
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-05 17:01
Hoe ver van tevoren zijn kaarten online beschikbaar? Ik zou heel graag naar de F1 in Monza willen (12 sept), maar zie nergens kaarten online staan. Op internet kan ik niets vinden, ook geen statement vanuit de Italiaanse overheid dat ze 't wel/niet door laten gaan.

Iemand met meer informatie hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:38
Is er al meer bekendheid over Zandvoort? Als het met een afgeslankte versie wel doorgaat (hoop ik) dan mag ik hopen dat de gold tickets iig aan bod komen. Anders zijn we weer een jaar verder. :/

Bos Stern Service Mercedes diagnose, coding, navigatie update, ECU/instrumentenpaneel reparatie, sleutel service, km check en Airmatic tuning ook op locatie. Interesse stuur een DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-05 14:19

Crazy D

I think we should take a look.

Bioflap schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 10:32:
Hoe ver van tevoren zijn kaarten online beschikbaar? Ik zou heel graag naar de F1 in Monza willen (12 sept), maar zie nergens kaarten online staan. Op internet kan ik niets vinden, ook geen statement vanuit de Italiaanse overheid dat ze 't wel/niet door laten gaan.

Iemand met meer informatie hierover?
Normaal gesproken zodra de kalender beschikbaar is. Maar ja, Corona... kan volgende week zijn, kan eind augustus zijn 8)7

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-05 14:20

JB

Cédric roelt!

Pannekoek81 schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 17:45:
[...]

Via Verstappen travel geregeld.
Hier ook via Verstappen travel maar er worden 3 opties geschetst toch? 100% zekerheid lijkt me nog niet reeël.
Wij houden momenteel rekening met het volgende scenario:
Begin juli mogen we van de Nederlandse overheid reizen naar Oostenrijk;
Begin juli zijn reizigers uit NL welkom in Oostenrijk (inclusief doorreis via Duitsland mogelijk);
Publiek is welkom bij het circuit.
Zeker nu ik dit weer lees;

https://www.airlive.net/breaking-austria-suspends-direct-uk-flights-over-indian-variant-fears/

[ Voor 30% gewijzigd door JB op 25-05-2021 13:00 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
JB schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 12:56:
[...]

Hier ook via Verstappen travel maar er worden 3 opties geschetst toch? 100% zekerheid lijkt me nog niet reeël.

[...]

Zeker nu ik dit weer lees;

https://www.airlive.net/breaking-austria-suspends-direct-uk-flights-over-indian-variant-fears/
De mail geeft dit aan:

Beste fan,

Wij hebben goed nieuws mogen ontvangen van de organisatie en lokale autoriteiten omtrent de Oostenrijkse Grand Prix. De GP van Oostenrijk 2021 gaat door met een gelimiteerd aantal bezoekers in het weekend van 2 t/m 4 juli 2021.

Jij mag gaan!
De organisatie heeft per tribune bepaald hoeveel bezoekers er toegelaten mogen worden. Zoals afgesproken, heeft aansluitend de selectie plaatsgevonden op volgorde van de orderdatum. Jouw order, inclusief bijbehorende tickets, is geselecteerd……

De 3 opties mail kreeg ik daarvoor.

Uiteraard kan het nog steeds geannuleerd worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Pannekoek81 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 16:54:
[...]

De mail geeft dit aan:

Beste fan,

Wij hebben goed nieuws mogen ontvangen van de organisatie en lokale autoriteiten omtrent de Oostenrijkse Grand Prix. De GP van Oostenrijk 2021 gaat door met een gelimiteerd aantal bezoekers in het weekend van 2 t/m 4 juli 2021.

Jij mag gaan!
De organisatie heeft per tribune bepaald hoeveel bezoekers er toegelaten mogen worden. Zoals afgesproken, heeft aansluitend de selectie plaatsgevonden op volgorde van de orderdatum. Jouw order, inclusief bijbehorende tickets, is geselecteerd……

Ah die mail zat hier nog in de spam :F Lijkt er steeds meer op dat het toch gaat gebeuren *O*

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rosmalen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-04 10:52
Wij hebben bij het circuit zelf geboekt, begin september 2019. "Gewoon" de Red Bull tribune, geen 3-tribune hop-plekken o.i.d.

Tot op heden niks gehoord, hoop toch snel wat te horen! Komt aardig in de buurt zo.

www.vdzande.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrhrln
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-11-2023
Hoe werkt dat tickets bestellen nu eigenlijk, kan je gewoon overal losse tickets kopen, en krijg je dan geld terug als er geen publiek is en/of genoeg plaatsen zijn (loting?).
Wat als je als groep gaat en een enkeling kan niet (vaccin, etc) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser387
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-05 14:00
Wij gaan ook naar Oostenrijk.

Is iemand daar al een keer geweest?
Hoe zijn de regels qua meenemen van eigen drank/eten op de camping en op het circuit?

Ook staat er bij de camping: geen open vuur.maar bedoelen ze dan een kampvuur, of mag bbqen ook niet? En een gas BBQ?

Ik zit al de hele avond te googlen naar voorwaarden en/of ervaringen van anderen, maar kan niks vinden .

Alvast bedankt voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 22:27
Pannekoek81 schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 16:54:
[...]

De mail geeft dit aan:

Beste fan,

Jij mag gaan!

Hmmm ik heb ook 2019 geboekt via verstappentravel en kaarten doorgezet naar dit jaar. Nog geen mail ontvangen hier. Geen positief maar ook geen negatief nieuws. Spannend. 8) Ook wel lastig verstappentravel heeft geen telefoonnummer en is alleen per mail bereikbaar. Daar reageren ze soms pas na een paar dagen.

Nu nog weer een nieuw onderkomen (9 pers) regelen. Helaas heb ik ons huis moeten annuleren twee weken geleden vanwege aflopende annulering optie.

[ Voor 5% gewijzigd door GAEvakYD op 26-05-2021 20:55 ]

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrhrln
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-11-2023
prutser387 schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 20:47:
Wij gaan ook naar Oostenrijk.

Is iemand daar al een keer geweest?
Hoe zijn de regels qua meenemen van eigen drank/eten op de camping en op het circuit?

Ook staat er bij de camping: geen open vuur.maar bedoelen ze dan een kampvuur, of mag bbqen ook niet? En een gas BBQ?

Ik zit al de hele avond te googlen naar voorwaarden en/of ervaringen van anderen, maar kan niks vinden .

Alvast bedankt voor de info!
Wij hebben iedere dag ge-bbq'ed op de camping (2019), circuit kan je niks meenemen, maar is vanalles te koop. (wel duur, reken op 5-8eu voor broodje of drankje dacht ik (kan mij vergissen met monza)
In het dorp kan je gewoon boodschappen doen, heb je normale prijzen.

Meeste campings lopen ook brandweermannen een rondje om de boel in de gaten te houden overigens. goeie sfeer daar een en al feest. en leuk om tussendoor racen te kijken 8)

[ Voor 3% gewijzigd door mvrhrln op 26-05-2021 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
mvrhrln schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 21:06:
[...]

Wij hebben iedere dag ge-bbq'ed op de camping (2019), circuit kan je niks meenemen, maar is vanalles te koop. (wel duur, reken op 5-8eu voor broodje of drankje dacht ik (kan mij vergissen met monza)
In het dorp kan je gewoon boodschappen doen, heb je normale prijzen.

Meeste campings lopen ook brandweermannen een rondje om de boel in de gaten te houden overigens. goeie sfeer daar een en al feest. en leuk om tussendoor racen te kijken 8)
Je kunt wel gewoon eten en drinken meenemen het circuit op. Doen wij al sinds 2017 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
LoeWn schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 08:46:
[...]

Je kunt wel gewoon eten en drinken meenemen het circuit op. Doen wij al sinds 2017 :)
Nouja ... zolang het maar geen drinken (bier!?) in glazen flesjes is (misschien zelfs ook wel bier in het algemeen, dat weet ik eigenlijk niet). Plastic (water) flesjes konden wij gewoon meenemen. Wat ze daar goed geregeld hebben is dat je een cashless systeem hebben. Een eigen betaalpas waar je geld opzet en waarbij je als je weg gaat gewoon het tegoed kan laten terug betalen. Toen wij er waren... euh.. 2017 dacht ik, waren de prijzen goed te doen (die 5-8 euro hierboven kan ik me niet herinneren)

If you didn't win today, you can always win tomorrow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PureLOOD
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 19:49
Ook bericht gehad dat we zijn ingeloot voor oostenrijk. :D We hadden de kaarten vorig jaar over gezet. Het ziet er redelijk gunstig uit lijkt me, dat de race doorgaat met publiek. Het kan voor ons Nederlanders nog wel spannend worden of we destijds Oostenrijk in mogen. Op dit moment in ieder geval nog niet (ja, oké met 10 dagen quarantaine).

Hopelijk is tegen die tijd een negatieve test voldoende!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
dizzytal schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 08:58:
[...]

Nouja ... zolang het maar geen drinken (bier!?) in glazen flesjes is (misschien zelfs ook wel bier in het algemeen, dat weet ik eigenlijk niet). Plastic (water) flesjes konden wij gewoon meenemen. Wat ze daar goed geregeld hebben is dat je een cashless systeem hebben. Een eigen betaalpas waar je geld opzet en waarbij je als je weg gaat gewoon het tegoed kan laten terug betalen. Toen wij er waren... euh.. 2017 dacht ik, waren de prijzen goed te doen (die 5-8 euro hierboven kan ik me niet herinneren)
Inderdaad dit staat mij ook nog wel bij van 2019. In vergelijking met Monza en Spa was eten en drinken erg goed betaalbaar daar. De exacte prijzen weet ik niet meer maar volgens mij zat een broodje hamburger/worst daar eerder rond de 3.5 / 4 euro.

Ook het eigen drinken niet mee mogen nemen kan ik niet plaatsen. Er liepen daar destijds meerdere nederlanders op de tribune met enorme koelboxen vol met bier. _/-\o_

Ondertussen wacht ik op een mail van verstappentravel. Tot op heden heb ik geen positief maar ook geen negatief bericht ontvangen. :/ Zouden ze die mails in batches uitsturen? Zo te zien ontvangen sommige van ons op verschillende dagen een positief bericht. In dat geval is dat positief, want dan zit ik nog in de koker. 8)

[ Voor 13% gewijzigd door GAEvakYD op 27-05-2021 09:42 ]

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
Het zou kunnen dat glazen flessen inderdaad niet mag. Wij nemen altijd 2 halve liters blikken bier p.p. mee (scheelt weer €9 per dag, en we blijven Hollanders he :+) en een paar broodjes. Dat is nooit een probleem geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
Ah net contact met verstappentravel. Om vage redenen is de oorspronkelijke mail bij mij niet binnengekomen, maar het is positief nieuws.

Vorig jaar heb ik ook al eens gemerkt dat mail vanuit VT bij mij niet altijd binnenkomt. Of in ieder geval niet de geautomatiseerde mail. Ook niet in een junk of spam map. Als reply op een vragen komt het wel gewoon aan. Dat is wel lastig want de e-tickets worden daar uiterlijk 4 weken voor de GP naartoe gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
GAEvakYD schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 10:14:
Ah net contact met verstappentravel. Om vage redenen is de oorspronkelijke mail bij mij niet binnengekomen, maar het is positief nieuws.

Vorig jaar heb ik ook al eens gemerkt dat mail vanuit VT bij mij niet altijd binnenkomt. Of in ieder geval niet de geautomatiseerde mail. Ook niet in een junk of spam map. Als reply op een vragen komt het wel gewoon aan. Dat is wel lastig want de e-tickets worden daar uiterlijk 4 weken voor de GP naartoe gestuurd.
Gefeliciteerd. Ik wil je wel informeren zodra wij de mail met de tickets hebben. Indien jij de tickets dan nog niet hebt, dan kan je weer bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
Pannekoek81 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 12:30:
[...]

Gefeliciteerd. Ik wil je wel informeren zodra wij de mail met de tickets hebben. Indien jij de tickets dan nog niet hebt, dan kan je weer bellen.
Nice dat zou erg fijn zijn.

Ik zit nu de COVID regels van Oostenrijk door te nemen. Die zijn best stevig maar hopelijk versoepelt de boel een beetje. Het lijkt er nu op dat je niet hoeft te PCR testen indien:
  • In ieder geval 1 vaccinatie hebt gehad en dat kan aantonen middels een bewijs
  • Covid hebt gehad en dat kan aantonen dat dat niet langer dan 3-6 maanden geleden is. Ivm anti cellen.
Ook opletten. Je moet FFP2 mondmaskers hebben daar.

Indien gewenst kan ik de mailwisseling die ik had met de overheidsinstantie hier wel delen. Het is alleen een beetje lang bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
GAEvakYD schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 16:29:
[...]

Nice dat zou erg fijn zijn.
d:)b
GAEvakYD schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 16:29:
[...]

Ik zit nu de COVID regels van Oostenrijk door te nemen. Die zijn best stevig maar hopelijk versoepelt de boel een beetje. Het lijkt er nu op dat je niet hoeft te PCR testen indien:
  • In ieder geval 1 vaccinatie hebt gehad en dat kan aantonen middels een bewijs
  • Covid hebt gehad en dat kan aantonen dat dat niet langer dan 3-6 maanden geleden is. Ivm anti cellen.
Ook opletten. Je moet FFP2 mondmaskers hebben daar.

Indien gewenst kan ik de mailwisseling die ik had met de overheidsinstantie hier wel delen. Het is alleen een beetje lang bericht.
De regels zag ik ook voorbij komen. Wij hebben een appartement in de buurt gehuurd en met de eigenaar heb ik een heel gesprek erover gehad.

Hou rekening met de reis, als je met de auto gaat tenminste, door Duitsland. Daar gelden weer wat andere regels met name het aantal vaccinaties. De Duitse politie houdt geregeld Nederlanders aan.

Ik heb tegen die tijd misschien net 1 vaccinatie gehad dus voor de zekerheid neem ik een pcr test.

De verplichte quarantaine die nu geldt is de grootste uitdaging. Hopelijk veranderd dat nog tegen die tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YvoK
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-05 16:48
Wij hebben ook het goede nieuws gehad dat we naar Oostenrijk mogen. Supermooi natuurlijk, maar als we zowel heen (10 dagen) als terug (5 dagen) in quarantaine moeten is het niet te doen voor ons...

Heb een mail naar Verstappentravel gestuurd met de vraag hoe ze hier mee omgaan, want ik kan echt niks zinnigs vinden. Eigenlijk voelt het als veiliger om het door te schuiven naar volgend jaar, maar het lijkt erop dat we die optie helemaal niet krijgen/hebben. Heeft hier iemand al contact gehad met Verstappentravel hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
Pannekoek81 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 17:41:
[...]

d:)b

[...]

De regels zag ik ook voorbij komen. Wij hebben een appartement in de buurt gehuurd en met de eigenaar heb ik een heel gesprek erover gehad.

Hou rekening met de reis, als je met de auto gaat tenminste, door Duitsland. Daar gelden weer wat andere regels met name het aantal vaccinaties. De Duitse politie houdt geregeld Nederlanders aan.

Ik heb tegen die tijd misschien net 1 vaccinatie gehad dus voor de zekerheid neem ik een pcr test.

De verplichte quarantaine die nu geldt is de grootste uitdaging. Hopelijk veranderd dat nog tegen die tijd.
Yes. Ook mijn idee. 1 vaccinatie en een PCR test. Ik vermoed dat ik pas midden of eind juni een eerste prik kan halen. Dan val ik helaas niet in de groep die geen PCR test nodig heeft, omdat de test korter dan 21 dagen geleden.

Wij rijden op donderdag heen en gaan maandag terug. Even nog relaxed na de race wat eten en slapen en dan maandag rustig terugrijden. Dan moet ik dus ergens ter plaatsen nog een PCR test scoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

GAEvakYD schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 20:53:
[...]

Yes. Ook mijn idee. 1 vaccinatie en een PCR test. Ik vermoed dat ik pas midden of eind juni een eerste prik kan halen. Dan val ik helaas niet in de groep die geen PCR test nodig heeft, omdat de test korter dan 21 dagen geleden.
Maar een PCR test gaat wel af want je het 1 prik gehad of? Wij mogen ook gaan, maar dat hele Corona gebeuren eromheen is me niet duidelijk.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
JB schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 16:19:
[...]

Maar een PCR test gaat wel af want je het 1 prik gehad of? Wij mogen ook gaan, maar dat hele Corona gebeuren eromheen is me niet duidelijk.
Tot op heden hebben ze best extreme regels. Iets te veel om te quoten maar ik hieronder de reactie die ik vanuit Oostenrijk kreeg. Met de huidige regels hoef je geen PCR test te hebben indien 1e (of enige) vaccin langer dan 22 dagen geleden gezet is, maar niet langer dan drie maanden.

Ik vermoed dat ze die eis niet snel laten vallen. Want vaccin is pas effectief na 2-3 weken. Dus het klopt wel aardig dat ze deze regel stellen.

Ook fijn. Gehele autorit door Duitsland en Oostenrijk met een FFP2 mondmaker op zitten. Ik hoop echt dat de besmettingen hard oplaag gaan en Oostenrijk en Duitsland snel wat soepeler gaan worden.

Voor alle details:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vM0EvOPiymmedRWM0lREf-SG8HM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7w0jtS8hr86nnmugIVKTbIuh.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Maar ik mag toch aannemen als ik ook de reis enz erbij heb dat ze dit gaan regelen cq specificeren? Ik ga niet op eigen houtje die kant op.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser387
Wel onduidelijk hoe dat dan zit met teststraten. Als je ergens heen rijdt in Oostenrijk, hoe krijg je dan de uitslag... En hoe maak je een afspraak. Hopelijk hebben ze bij het circuit een teststraat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser387
Om te kijken welke kleur jouw land/provincie is:
https://www.ecdc.europa.e...restriction-free-movement

En de Json:
https://opendata.ecdc.eur.../movementindicators/json/

Als je daarin zoekt op Zuid-Holland bijvoorbeeld, dan zie je dat subnational_rate_14 402 is
Die moet dus naar 49 zolang het aantal positieve tests meer dan 4% is.
Is het lager dan 4%, dan is 149 voldoende om Oranje te worden.

Oftewel: even een paar weken aankijken, want 5dagen geleden stond Zuid-Holland nog op donkerrood(rond de 600)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

prutser387 schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 19:57:
Wel onduidelijk hoe dat dan zit met teststraten. Als je ergens heen rijdt in Oostenrijk, hoe krijg je dan de uitslag... En hoe maak je een afspraak. Hopelijk hebben ze bij het circuit een teststraat.
Er zal nog een heleboel duidelijk(er) moeten worden. Wij hebben onze spuit in NL niet voor de Grand Prix in Oostenrijk kijkende naar mijn leeftijd.

Daarbij vraag ik me af wat je dan wel/niet als voordeel hebt? PCR test blijft neem ik aan.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAEvakYD
JB schreef op zondag 30 mei 2021 @ 11:35:
[...]

Er zal nog een heleboel duidelijk(er) moeten worden. Wij hebben onze spuit in NL niet voor de Grand Prix in Oostenrijk kijkende naar mijn leeftijd.

Daarbij vraag ik me af wat je dan wel/niet als voordeel hebt? PCR test blijft neem ik aan.
Zoals de regels nu zijn, hoef je geen PCR test te hebben indien je een eerste prik gehad hebt die 21 dagen of langer geleden is. Dus dat is wel serieus een voordeel.

Voor mij gaat het er ook om hangen of dat haalbaar is. De PCR test voor de heenweg vind ik nog niet zo'n ding, maar een test in Oostenrijk voor de terugweg zit ik niet op te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YvoK
Ik krijg op 11 juni mijn 1e prik, dus dat valt dan net precies goed uit voor wat betreft testen volgens mij. Waar ik meer mee zit zijn die 10 dagen quarantaine als je daar aan komt, tocht? Dat is echt een issue!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAEvakYD
YvoK schreef op maandag 31 mei 2021 @ 08:36:
Ik krijg op 11 juni mijn 1e prik, dus dat valt dan net precies goed uit voor wat betreft testen volgens mij. Waar ik meer mee zit zijn die 10 dagen quarantaine als je daar aan komt, tocht? Dat is echt een issue!
Dat gaat er nog wel af voor die tijd. Het duurt nog een maand voordat we daarheen gaan.

Ik hoop dat vandaag of morgen mijn geboortejaar wordt vrijgegeven voor vaccinatie. Hopelijk kan ik nog ergens een plekje scoren <=11 juni. OF als dat niet kan. Een paar dagen laten zodat ik in ieder geval voor de terugreis gedekt ben en niet ter plekke nog een PCR test moet regelen voor de terugweg.

Wij gaan wel pas maandag 5 juli terug. Jarenlang gingen we na de GP direct in de auto naar huis. Maar nu iedereen iets ouder begint te worden vind iedereen het ook wel lekker om rustig aan te doen. Ipv hele avond/nacht doorrijden, eventjes 3 tot 4 uur slaap en volledig brak de maandag weer aan het werk.

Wij zitten op zo'n 40 min rijden van het circuit. Eigenlijk net te ver weg, maar we hebben hier al twee jaar gezeten en het uitzicht is briljant op de berg. EN er zit 5 min verder een geweldig restaurant waar je voor een prikkie erg goed kan eten met uitzicht over de bergen. Vermoedelijk ook iets met leeftijd. :| :X Gezelligheid en culinair en slapen in een boxspring vs de tentjes en luchtbedden dat we vroeger altijd deden op de campings bij het circuit. Beide supergaaf maar we hebben ondertussen een andere voorkeur dan vroeger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eric1985
Het is nog even wachten op officiële bevestiging, maar ik hoorde zojuist dat zowel de general admission als 3-corner tickets alsnog doorgaan in Oostenrijk! Er zal contact worden opgenomen met iedereen die te horen heeft gekregen dat het niet door zou gaan.

Bovenstaande obv telefoongesprekken met mensen die op het circuit werken.

Edit: de bevestiging
https://www.projekt-spiel...im-oesterreich-gp-im-juni

[ Voor 19% gewijzigd door Eric1985 op 31-05-2021 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rosmalen
Nu ook het nieuws in het Engels dat je, zelfs wanneer je ticket eerder geannuleerd zou zijn, toch mag komen (althans zeker als je bij de organisatie zelf geboekt hebt):

https://www.projekt-spiel...he-oesterreich-gp-in-july

www.vdzande.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YvoK
Hebben we ondertussen een idee van hoeveel mensen erbij mogen zijn op het circuit? Straks worden het er alsnog 100000 :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
https://nl.motorsport.com...-prix-oostenrijk/6517094/

Geen idee of dit echt betrouwbaar is.. maar 39000 klinkt wel aardig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-05 22:50

Martinspire

Awesomeness

De kans is nog wel aanwezig dat Oostenrijk, Nederland en Duitsland nog wel in rating omlaag gaan waardoor je dus wat minder zware maatregelen hebt om naar het circuit te gaan. Maar als ik het goed heb is dus eigenlijk de volgende van toepassing:

PRC doen in Nederland 1 of 2 dagen van tevoren en de uitslag meenemen.

Daarnaast zie ik nog wat van verplichte quarantaine, maar ik vraag me af hoe goed ze daarop controleren.

Ik ben overigens ook van de partij. Zit na bocht 1.

En naast F1 heb je F3 en W-series, al is nog niet bekend hoe laat die gaan rijden.

[ Voor 14% gewijzigd door Martinspire op 01-06-2021 10:51 ]

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:03
Is er al meer bekend over Spa ?
De informatie die ik nu op de officiële site zie is een beetje onvolledig. Ze spreken over dat ze de besluiten van de regering respecteren en dat er iets van een "corona ticket" is.
Iemand die ergens anders iets duidelijkers heeft gezien ?
Het heeft er schijn van dat ze het zelf ook nog niet weten ;)

Hier dus:
https://www.spagrandprix.com/nl/
SPA GRAND PRIX INFORMS YOU
Spa Grand Prix neemt akte en steunt de beslissingen die tijdens de CoDeCo van 11 mei werden genomen, in het bijzonder die om een "Corona Ticket" in te voeren waarmee we deze zomer toeschouwers kunnen verwelkomen.

Deze beslissing biedt ons mooie perspectieven voor de toekomst, en daar zijn we blij om!

Om ieders integriteit te respecteren, hebben we onze teams gemobiliseerd. Zij stellen alles in het werk om doeltreffend op deze nieuwe situatie te reageren, en om van de Belgische Grote Prijs Formule 1 een veilige plek te maken, iets waar we allemaal lang op hebben gewacht.

Dit Safety Corona Ticket zal bovendien ook bestaan uit een "pass", met een bewijs van een negatieve test, een vaccinatie of immuniteit. Wij brengen u zo snel mogelijk op de hoogte van de modaliteiten van dit nieuwe systeem, en danken we u alvast voor uw geduld en uw begrip.

De prioriteit is en blijft, voor ieder van ons, om de uitgevaardigde richtlijnen te respecteren, in het belang van iedereen.
Zorg goed voor uzelf en uw dierbaren.

Bedankt voor uw trouw,
Het team van Spa Grand Prix.

Schrijf u hier in op onze nieuwsbrief om op de hoogte te blijven.
Ze verkopen al wel tickets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
Martinspire schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 10:26:
De kans is nog wel aanwezig dat Oostenrijk, Nederland en Duitsland nog wel in rating omlaag gaan waardoor je dus wat minder zware maatregelen hebt om naar het circuit te gaan. Maar als ik het goed heb is dus eigenlijk de volgende van toepassing:

PRC doen in Nederland 1 of 2 dagen van tevoren en de uitslag meenemen.

Daarnaast zie ik nog wat van verplichte quarantaine, maar ik vraag me af hoe goed ze daarop controleren.

Ik ben overigens ook van de partij. Zit na bocht 1.

En naast F1 heb je F3 en W-series, al is nog niet bekend hoe laat die gaan rijden.
De quarantaine plicht IN Oostenrijk voor Nederlanders is komen te vervallen. Je hebt nu alleen nog te maken met de aangeraden quarantaine in Nederland na terugkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
LoeWn schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 12:27:
[...]

De quarantaine plicht IN Oostenrijk voor Nederlanders is komen te vervallen. Je hebt nu alleen nog te maken met de aangeraden quarantaine in Nederland na terugkomst.
Ow dat is nice.
https://www.austria.info/...s/coronavirus-information
1 June: Starting today, travellers from Croatia, Cyprus, Lithuania, the Netherlands, and Sweden can travel to Austria without having to self-isolate. A landing ban for flights from the UK is now in effect.
En die PCR test in Oostenrijk is ook alleen nodig als je nog geen eerste vaccinatie hebt die langer dan 21 dagen in je lijf zit en niet ouder is dan 3 maanden.

Ik kon gisteren mijn vaccinatie plannen en door te bellen heb ik kunnen regelen dat ik deze week al een eerste vaccinatie krijg. Dan ben ik ook af van die PCR verplichting.

Alle details hier:
https://www.austria.info/...rmation/entry-regulations

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoeWn
En het wordt nog een stapje beter
Beste fan,

We hebben nieuwe berichtgeving ontvangen over de GP van Oostenrijk, welke verreden zal worden in het weekend van 2 t/m 4 juli 2021. Op basis van die berichtgeving is besloten dat per 1 juli 2021 de regels in Oostenrijk veranderen. Dat betekent dat het circuit voor de GP van Oostenrijk, met beperkte restricties, weer volledig publiek mag toelaten. Oostenrijk vraagt voor nu enkel een negatieve test óf bewijs van vaccinatie te kunnen overleggen.

Waar eerst nog beperkingen golden voor het aantal mensen op een tribune, is nu weer ruimte voor iedereen. We hebben daarom de verkoop weer hervat, met de laatste kaarten die beschikbaar zijn!

De ontwikkelingen rondom COVID-19 en de GP in Oostenrijk, volgen zich momenteel razendsnel op. Als Verstappen Travel doen we er alles aan om jou zo snel en goed mogelijk van de benodigde informatie te voorzien. Omdat nu echter zoveel wijzigt, verwijzen we je voor de meest actuele reisadviezen voor Oostenrijk van het ministerie van Buitenlandse Zaken vind je op Wijsopreis.nl. Daar is informatie te vinden over restricties, benodigde bewijzen en testlocaties.

Let op: Eventuele accommodaties, campings én vervoer zijn niet bij onze tickets inbegrepen. Mocht je daar maatregelen voor moeten treffen, dan adviseren we je contact op te nemen met de betrokken partijen. We adviseren daarnaast om altijd de adviezen van de lokale autoriteiten op te volgen.

Mocht je na aanleiding van deze e-mail vragen hebben, bekijk dan onze veelgestelde vragen. Zodra we nieuwe informatie ontvangen, informeren we je zo snel mogelijk. Wij hebben er zin in en hopen je daar te zien. Tot ziens in Oostenrijk!
Het enige waar wij nog mee zitten is dat wij op woensdag al aanrijden. We hebben namelijk het huisje vanaf donderdag (kostte net zoveel) en we wilden in eerste instantie op donderdag al naar het circuit voor de track walk. Nu is een PCR test maar 72 uur geldig, dus zal je daar ook nog een keer getest moeten worden.

[ Voor 8% gewijzigd door LoeWn op 01-06-2021 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
Pcr test voor Oostenrijk komt voor mij als het goed is te vervallen. Vandaag was het eindelijk mijn bouwjaar om een afspraak in te plannen. Op 11 juni de eerste. Had ook geen dag later moeten zijn. Al is het een grens gevalletje. De vrijdag met de trainingen is de 21e dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
Pannekoek81 schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 21:12:
Pcr test voor Oostenrijk komt voor mij als het goed is te vervallen. Vandaag was het eindelijk mijn bouwjaar om een afspraak in te plannen. Op 11 juni de eerste. Had ook geen dag later moeten zijn. Al is het een grens gevalletje. De vrijdag met de trainingen is de 21e dag.
Er zijn nog genoeg plaatsen vrij voor een plek komende zaterdag. Ik had een afspraak gemaakt in Meppel omdat het daar rustig was. Op 40 min rijden voor mij. Tot ik vandaag de tip kreeg dat ik mijn afspraak kon omzetten naar Apeldoorn (mijn woonplaats) voor morgenmiddag. Oftewel, als je het te krap aan vind. Gewoon even bellen met GGD en vragen om wat meer opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
GAEvakYD schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 21:34:
[...]

Er zijn nog genoeg plaatsen vrij voor een plek komende zaterdag. Ik had een afspraak gemaakt in Meppel omdat het daar rustig was. Op 40 min rijden voor mij. Tot ik vandaag de tip kreeg dat ik mijn afspraak kon omzetten naar Apeldoorn (mijn woonplaats) voor morgenmiddag. Oftewel, als je het te krap aan vind. Gewoon even bellen met GGD en vragen om wat meer opties.
d:)b morgen maar eens doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Crosspost van Extigo: https://www.telegraaf.nl/...uren-tribunes-weer-oranje

Volle bak bij Formule 1-race in Oostenrijk: kleuren tribunes weer oranje?
De organisatie van de bij Nederlanders zeer populaire wedstrijd in Oostenrijk laat tegenover De Telegraaf weten dat er in het raceweekeinde van 2 tot en met 4 juli geen restricties meer zijn. Bezoekers zijn welkom in Spielberg als ze negatief getest, gevaccineerd óf hersteld zijn van het coronavirus. Alle tribunes worden opengesteld voor toeschouwers, kaarten zijn inmiddels in de verkoop gegaan. Het is de eerste keer dat dit weer kan bij een Formule 1-race sinds de uitbraak van de coronapandemie.

Een week eerder wordt er ook al in Oostenrijk geracet, maar voor die Grand Prix van Steiermark is het aantal tickets nog wel gelimiteerd. Niet alle tribunes gaan dan open. Ook voor die race zijn nog kaartjes beschikbaar. Oostenrijk is op dit moment nog wel een zogeheten ’oranje gebied’ voor Nederlanders, wat betekent dat alleen afgereisd dient te worden indien het een zakelijke reis betreft. De situatie kan over een paar weken natuurlijk wel anders zijn. Inmiddels is de verplichte quarantaine voor reizigers die Oostenrijk in komen wel verleden tijd.

Vorig jaar begon het Formule 1-seizoen met twee races op de Red Bull Ring, toen beiden zonder publiek. In 2019 waren er over het hele weekeinde liefst 203.000 fans aanwezig in Oostenrijk, waar Max Verstappen toen zegevierde.

Baku
Komend weekeinde in Baku zijn er geen fans aanwezig. Een week voor de eerste race in Oostenrijk mogen er in Frankrijk 15.000 toeschouwers per dag op de tribunes zitten. Gezien het vaccinatie-tempo en de uitlatingen van minister Hugo de Jonge zijn ook de organisatoren van de Grand Prix van Nederland zeer optimistisch gestemd over het aantal fans dat begin september naar Zandvoort kan komen. Alle seinen staan momenteel op groen voor een maximum capaciteit, te weten ruim 100.000 bezoekers per dag.
Ik vind het nog wel opvallend dat ze blijkbaar alles open kunnen gooien daar. Ik had verwacht dat er nog wel wat maatregelen zouden blijven en tribunes beperkt vol zouden zitten.

Nou scheelt het dat ik bij bocht 1 zit, maar het wordt dus wel druk dan.

Ding is wel dat mijn zus niet meer mee wil nu het zo druk gaat worden, dus even kijken hoe we dat gaan oplossen. Ik vind dat ze gewoon mee moet gaan, maar ze is nog wat huiverig.

[ Voor 8% gewijzigd door Martinspire op 02-06-2021 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

LoeWn schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 17:29:
En het wordt nog een stapje beter

[...]

Het enige waar wij nog mee zitten is dat wij op woensdag al aanrijden. We hebben namelijk het huisje vanaf donderdag (kostte net zoveel) en we wilden in eerste instantie op donderdag al naar het circuit voor de track walk. Nu is een PCR test maar 72 uur geldig, dus zal je daar ook nog een keer getest moeten worden.
De vraag is of ze bij ingang om die test vragen.

https://www.sozialministe...formation-in-English.html
Planned re-opening steps:
• FFP2 mask
• Entry testing
• Mandatory registration

Ik zie in dat document niets over controle bij toegang op corona passport of de PCR test. Ik zit daar ook mee... F1 organisatie gemaild (had tickets rechtstreeks gekocht daar) maar teruggeven kan niet "want het gaat door met publiek". PCR test om het land in te komen is wel te doen, maar we gaan donderdag rijden dus zaterdag of zondag is die dan niet geldig meer.... als ze 'm bij het circuit niet vragen zal het mij een zorg zijn.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Crazy D schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 19:25:
[...]

De vraag is of ze bij ingang om die test vragen.

https://www.sozialministe...formation-in-English.html
Planned re-opening steps:
• FFP2 mask
• Entry testing
• Mandatory registration

Ik zie in dat document niets over controle bij toegang op corona passport of de PCR test. Ik zit daar ook mee... F1 organisatie gemaild (had tickets rechtstreeks gekocht daar) maar teruggeven kan niet "want het gaat door met publiek". PCR test om het land in te komen is wel te doen, maar we gaan donderdag rijden dus zaterdag of zondag is die dan niet geldig meer.... als ze 'm bij het circuit niet vragen zal het mij een zorg zijn.
Erom vragen is 1. Als je hem ook daar kunt afnemen, heb ik er ook geen probleem mee. Moet ie alleen wel negatief getest zijn, anders mag je op race-day niet naar binnen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Martinspire schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 19:50:
[...]

Erom vragen is 1. Als je hem ook daar kunt afnemen, heb ik er ook geen probleem mee. Moet ie alleen wel negatief getest zijn, anders mag je op race-day niet naar binnen :+
Zie nu op de site zelf dit staan:
Please note that upon entry to the Red Bull Ring grounds, you must be readily available to show proof that you are tested, vaccinated, or recovered.

Hmmmm.

Edit: https://oesterreich-testet.at/
Tests zijn daar af te nemen, hopelijk ook voldoende om het circuit op te mogen 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door Crazy D op 03-06-2021 08:20 ]

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Crazy D schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 07:40:
[...]

Please note that upon entry to the Red Bull Ring grounds, you must be readily available to show proof that you are tested, vaccinated, or recovered.

Hmmmm.

Tests zijn daar af te nemen, hopelijk ook voldoende om het circuit op te mogen 8)7
Het ziet er qua formulier niet uit dat je daar als buitenlander aan kunt melden. Maar het probleem dat je zondag niet de baan op mag omdat je test verlopen is als je donderdag al aankomt, is inderdaad wel een dingetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
En ondertussen hoop ik maar dat Hugo de Jonge het dat Europese groene paspoort voor 1 juli klaar heeft. Via de CoronaCheckApp willen ze dat doen.

Ik moet nog wel even wennen aan het nieuws dat we straks volle tribunes hebben. Ik keek er stiekem wel een beetje naar uit om iets meer ruimte te hebben op de tribune. Ipv tegen elkaar aangedrukt in de brandende zon. :)

Waar zitten jullie eigenlijk allemaal langs de baan? Ik ben met een groep van 9 mannen en zitten via verstappentravel op de NorthTribune. Afgelopen 2 keren dat we daar waren hebben Max geweldige inhaalacties zien doen in die bocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
Wij hebben 2 jaar op H gezeten (lange rechte stuk), maar zijn in 2019 toch geswitcht naar de midden tribune (bij de stier). Qua zicht valt het echt niet tegen en de sfeer is daar nog een stukje beter. Ik ben zelf heel even wezen kijken op de Noord tribune. Daar kun je ook een groot deel van de baan zien, maar is alles wel een stuk verder weg en heb je er dus minder aan. Ook vond ik de sfeer daar maar echt minimaal tegenover de midden tribune. Wel schaduw en 15 graden minder heet. Maar verbranden met z'n allen heeft ook wel wat.

Oja, en bij de midden tribune kun je ook vooraan het hek gaan zitten (doen wij met trainingen meestal). Dan komen de auto's echt lekker dichtbij :)

[ Voor 12% gewijzigd door LoeWn op 03-06-2021 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox-Racing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-05 13:04
Ja ik hoop ook dat die App "op tijd" is, aangezien je vaccinatiebewijs geen geldig document bij reizen is.

Wij gaan al sinds 2016 toen de Max tribune (1000man) nog op de Grote Red Bull tribune was.
sindsdien vanwege het zicht op deze tribune gebleven.
inmiddels is het clubje van 2 man in 5 jaar tijd gegroeid naar 21 man.

Had het niet verwacht dit jaar, maar 1juni officieel gehoord dat de kaarten gaan komen.

We hebben er weer zin in!!

RichardVos.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
LoeWn schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 09:52:
Wij hebben 2 jaar op H gezeten (lange rechte stuk), maar zijn in 2019 toch geswitcht naar de midden tribune (bij de stier). Qua zicht valt het echt niet tegen en de sfeer is daar nog een stukje beter. Ik ben zelf heel even wezen kijken op de Noord tribune. Daar kun je ook een groot deel van de baan zien, maar is alles wel een stuk verder weg en heb je er dus minder aan. Ook vond ik de sfeer daar maar echt minimaal tegenover de midden tribune. Wel schaduw en 15 graden minder heet. Maar verbranden met z'n allen heeft ook wel wat.

Oja, en bij de midden tribune kun je ook vooraan het hek gaan zitten (doen wij met trainingen meestal). Dan komen de auto's echt lekker dichtbij :)
Yes dat kan ik wel plaatsen. North is volgens mij niet heel veel verder lopen. Maar je zit daar wel lekker overdekt tot een uur of 1300-1400. Daarna komt voor de eerste 12 rijen de zon onder het dak door. Twee jaar geleden was het echt zo enorm warm in de zon. Volgens mij heb ik het nog nooit zo warm gehad. Het middenstuk bij de stier ziet er wel erg gaaf uit mbt gezelligheid. Maar als ze zon weer zo fel is, dan val ik denk ik helemaal van mijn stokje. :X :X

Twee voorbeelden van het effect van de zon en hoe in de ochtend de hele North tribune in de schaduw ligt. En na de middag de eerste rijen vol in de liggen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2awXfVbfbum5WNNERVcejVH3uOg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xWeYEpHHvOU4SPLpJoeBfbNP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yb9anIxA5ILRBy1pLNpKg36gd5w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kjNNNqnOIQYPnp6AjRRcdpWR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-04 17:17
Crazy D schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 07:40:
[...]

Hmmmm.

Dit houdt mij wel tegen om te gaan. Gedoe met testen steeds. Een weekend F1 bezoek is voor mij ontspanning. Vorig jaar in Mugello was het alleen temperatuur check. Hopelijk houden ze eens op met deze test onzin. En anders maar naar een GP die het wel goed voor elkaar heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fox-Racing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-05 13:04
Dit heeft mij tot 2 dagen geleden ook tegen gehouden.

Maar we kregen dit jaar de optie niet meer om of door te zetten of cancelen.
kaarten via Project Spielberg website.

"Nee sorry iedereen mag komen, dus kaarten zijn alleen geldig voor dit jaar"

Nou dan gaan we het beste er van maken.

RichardVos.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
Fox-Racing schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 10:50:

Als nou duidelijk is dat ze bij het circuit containers plaatsen om sneltests te doen, dan is het nog wel te doen. Vrijdag naar binnen met de test die je nodig hebt om Oostenrijk binnen te komen, zaterdagmiddag na de qually op het circuit laten testen en dan zondag naar binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Fox-Racing schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 10:50:

Ja precies, dat dus. En ik weiger vaccin dus is testen het enige.

Dat formulier kan ook voor buitenlanders, dan moet je adres van hotel/vakantieverblijf opgeven.

Wij zitten op T10. Wordt vast leuk :P

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Weet iemand waar je in Duitsland sneltests kunt boeken? Als ik nou vrijdag heen rij en onderweg in Duitsland een test doe (voor DE heb je geen test nodig als je er doorheen rijdt), dan is die zondag nog geldig en kan ik za en zo ermee naar binnen. Ergens bij Passau testen zou ideaal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Erapaz schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 11:30:
Weet iemand waar je in Duitsland sneltests kunt boeken? Als ik nou vrijdag heen rij en onderweg in Duitsland een test doe (voor DE heb je geen test nodig als je er doorheen rijdt), dan is die zondag nog geldig en kan ik za en zo ermee naar binnen. Ergens bij Passau testen zou ideaal zijn.
Het ding is toch vooral dat als je een test gaat inplannen, deze toch nooit uitkomt op een tijd dat jij wilt? Je gaat er geheid altijd wat door missen. Ik wacht nog even af wat ze willen doen met tests en of ze bij de baan niet gewoon een testlocatie hebben.

De pest is ook dat als ie dan toevallig positief is, je dus niet meer met racedag naar binnen mag. Ik denk ook niet dat je dan je geld terug kunt krijgen.

Je kunt natuurlijk ook in de nacht gaan rijden, maar dan kom je helemaal vermoeid aan op de baan en dan nog een dag stilzitten en kijken lijkt me ook niet bevorderend voor de ervaring. Al houdt de herrie je wel wakker.

Om 12u in Nederland op donderdag zo'n test doen gaat nog net als je op zondags voor 12u naar de baan gaat. Maar ik vind het erg krap.

[ Voor 27% gewijzigd door Martinspire op 03-06-2021 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Martinspire schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 11:39:
[...]

Het ding is toch vooral dat als je een test gaat inplannen, deze toch nooit uitkomt op een tijd dat jij wilt? Je gaat er geheid altijd wat door missen. Ik wacht nog even af wat ze willen doen met tests en of ze bij de baan niet gewoon een testlocatie hebben.

De pest is ook dat als ie dan toevallig positief is, je dus niet meer met racedag naar binnen mag. Ik denk ook niet dat je dan je geld terug kunt krijgen.
Nee , is geen probleem, je kunt meestal eerder en later ook terecht. Heb dit al een paar keer gedaan. Meestal kun je ook vlak van tevoren nog boeken.

Als je positief bent is dat pech, je hebt toch een test nodig anders kom je er niet in. Gewoon niemand knuffelen van tevoren :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erapaz
Even het circuit gemaild en direct antwoord gekregen, zowel op het circuit as in de buurt zijn testlocaties:
there will be nearby test possibilities:

These are the public test options in the region:

Corona test station Knittelfeld (about 10 minutes away from the Red Bull Ring)
Kultur- und Kongresshaus, Knittelfeld
Gaaler Straße 4
8720 Knittelfeld

Corona test station Judenburg (about 20 minutes away from the Red Bull Ring)
Veranstaltungszentrum, Judenburg
Kaserngasse 18-20
8750 Judenburg

Corona test station Leoben (about 30 minutes away from the Red Bull Ring)
Baumax Halle, Leoben
Kärntner Straße 6
8700 Leoben

There will be a possibility at the circuit as well, but you will have to pay for the test there.

Best regards

Stefan Kienzl

INFORMATION
WELCOME-CENTER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
En als alternatief vrijdag pas gaan en bij de grens in Duitsland laten testen, dan ben je de rest van het weekend klaar: https://www.schnelltest-pa.de/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Ik wil op vrijdag wel op het circuit zijn. Weet eigenlijk niet welke support klassen er rijden maar het is altijd leuk om auto's op de baan te zien. Ben dan ook bij voorkeur altijd bij de 1e actie op de baan op het circuit en ga weg als de laatste auto's klaar zijn.

Ik denk dat ik woensdagochtend ergens ga testen, we rijden donderdag. Dan kan ik of donderdag eind van de dag nog ergens testen, of vrijdag. En kan ik sowieso met de test van de woensdag t/m zaterdag op het circuit. En als de 1e test daar toch negatief blijkt te zijn is er nog tijd voor een 2e of 3e 8)7

Iemand toevallig iets gelezen over parkeren?

Exact expert nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAEvakYD
Crazy D schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 15:00:
Ik wil op vrijdag wel op het circuit zijn. Weet eigenlijk niet welke support klassen er rijden maar het is altijd leuk om auto's op de baan te zien. Ben dan ook bij voorkeur altijd bij de 1e actie op de baan op het circuit en ga weg als de laatste auto's klaar zijn.

Ik denk dat ik woensdagochtend ergens ga testen, we rijden donderdag. Dan kan ik of donderdag eind van de dag nog ergens testen, of vrijdag. En kan ik sowieso met de test van de woensdag t/m zaterdag op het circuit. En als de 1e test daar toch negatief blijkt te zijn is er nog tijd voor een 2e of 3e 8)7

Wij parkeren op de parkeerplaats rechtsboven op dit plaatje:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cYP9hY7UEKzbKYyXJmqZZkfmWxI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C44YR056ODkr0ZGg8lXngUUe.jpg?f=fotoalbum_large

Wij zitten dus op de North tribune en dan moet je denk ik 15 min lopen. Of je moet net geluk hebben dat het treintje voorbij komt rijden. Wij hebben het nooit als vervelend ervaren in ieder geval. Dat is ook de aangewezen plek voor de T10 tribune volgens mij.

Specifiek Google Maps coördinaat is: 47.233705, 14.776248

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz

Naar Hockenheim had ik mijn fiets mee. Auto 5 km van het circuit gezet en de rest gefietst, was ideaal. Zondagmiddag geen file en om 2100 uur was ik weer thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rosmalen
Dat is in Oostenrijk niet nodig. Parkeren tóp geregeld, en goed kijken waar je zit want het hoogteverschil is echt mega natuurlijk. De afgelopen 6 jaar heel veel drukker zien worden, maar geen files of rare capriolen. Heerlijk dat we weer mogen!

www.vdzande.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFire1985
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 07:51
En als de 1e test daar toch negatief blijkt te zijn is er nog tijd voor een 2e of 3e 8)7
Wil je zo graag een positieve test dan? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

DarkFire1985 schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 13:29:
[...]

Wil je zo graag een positieve test dan? ;)
8)7 een positieve test is negatief |:( :P

Overigens moet Oostenrijk nog eerst van oranje af want anders krijgt vriend van me geen vrij (hij kan niet in quarantaine na terugkomst...).

[ Voor 25% gewijzigd door Crazy D op 04-06-2021 15:35 ]

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22:01
Erapaz schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 18:27:
[...]

Naar Hockenheim had ik mijn fiets mee. Auto 5 km van het circuit gezet en de rest gefietst, was ideaal. Zondagmiddag geen file en om 2100 uur was ik weer thuis.
Beetje hetzelfde idee als wat ze in Zandvoort organiseren, parkeren op 10-15 km van het circuit en dan vanaf daar verder fietsen. Ik hoop wel dat het geheel een beetje goed gaat lopen met verkeer in de omgeving en dat het niet een compleet verkeersinfarct wordt omdat het de eerste keer is dat er weer een F1-race op het circuit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Transportman schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 22:22:
[...]

Beetje hetzelfde idee als wat ze in Zandvoort organiseren, parkeren op 10-15 km van het circuit en dan vanaf daar verder fietsen. Ik hoop wel dat het geheel een beetje goed gaat lopen met verkeer in de omgeving en dat het niet een compleet verkeersinfarct wordt omdat het de eerste keer is dat er weer een F1-race op het circuit is.
Behalve dat je alsnog moet lopen het laatste stuk toch? Zelfs met de fiets kom je niet dichtbij het circuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
Erapaz schreef op zondag 6 juni 2021 @ 07:14:
[...]

Behalve dat je alsnog moet lopen het laatste stuk toch? Zelfs met de fiets kom je niet dichtbij het circuit.
De fietsparkeerplaatsen zijn inderdaad nog wel een kwartier lopen van het circuit, maar ik denk dat het ook niet veel beter kan. Het is toch in de duinen terwijl er 100.000 toeschouwers kunnen komen, dan wordt het toch een beetje een compromis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Transportman schreef op zondag 6 juni 2021 @ 10:42:
[...]

De fietsparkeerplaatsen zijn inderdaad nog wel een kwartier lopen van het circuit, maar ik denk dat het ook niet veel beter kan. Het is toch in de duinen terwijl er 100.000 toeschouwers kunnen komen, dan wordt het toch een beetje een compromis.
Ja, wel jammer, op Hockenheim parkeer je met de fiets naast je tribune. Zijn de parkeerplaatsen bij de DutchGP beveiligd? Dan kan ik op de e-bike.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Transportman
Erapaz schreef op zondag 6 juni 2021 @ 14:15:
[...]

Ja, wel jammer, op Hockenheim parkeer je met de fiets naast je tribune. Zijn de parkeerplaatsen bij de DutchGP beveiligd? Dan kan ik op de e-bike.
Er is toezicht volgens de website:
Voor fietsers, brommers en scooters zijn, verspreid over Zandvoort en Bloemendaal aan Zee, meerdere (brom)fietsenstallingen ingericht. Alle(brom)fietsenstallingen zijn gratis en er is de gehele dag toezicht. Vanaf deze stallingen is het maximaal nog 15 minuten wandelen naar de ingang van Circuit Zandvoort (afhankelijk van jouw gate).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
Ik ben, samen met een vriend, van plan om voor de tweede keer naar Spa te gaan.
1e keer:
- vakantiehuisje nog net in Nederland
- brons tickets
- heel vroeg vertrekken naar circuit, parkeren vlakbij malmedy ingang
- vrijdag beetje rond gelopen om meerdere plekken te proberen
- zaterdag en zondag bij pouhon gezeten

Dat ging prima, maar je moest er dus erg vroeg bij zijn op zaterdag en zondag (6 uur bij ingang oid)
Het wegrijden op zondag was het ergste qua file. Simpelweg omdat de wegen rondom parkeerplaatsen het niet aan kunnen.

Wat we nu dus willen doen:
- camping green (is ook bij malmedy ingang)
- donderdag ergens of vrijdagochtend naar de camping en dan maandagochtend weg
- tickets max verstappen tribune

Vraag die ik heb:
Als ik het goed heb gezien de vorige keer geeft de max verstappen tribune ook gewoon brons toegang, maar heb je bij de tribune een extra toegangscontrole. Klopt dit ?

We willen dit doen zodat we niet weer mega vroeg naar het circuit hoeven, maar toch een plekje hebben. En als het ons dan niet bevalt op die tribune dan lopen we wel ergens anders heen. Vergeleken met camping+brons is dit ook niet veel duurder (met 2 personen 80 euro verschil pp).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser387
Ik ben nog op zoek naar wat meer informatie over camping Rot in Oostenrijk. Ik heb de organisatie al benaderd, maar die reageren niet...

Ik hoop dat iemand wat ervaring heeft op deze camping en mijn vragen kan beantwoorden. Alvast dank daarvoor!

Elektriciteit:
- Er staat op de website dat er beperkte plekken zijn met 'electric hookup'. Bedoelen ze hiermee hookup voor campers of zijn er ook echt beperkte plekken met stroom?
- Als we vrijdag rond de lunch aankomen, is er dan nog kans dat wij een plek met stroom hebben?
- Qua stroom: Hoe ver zijn de aansluitingen?
- Is het de blauwe camping aansluiting of een normaal stopcontact?
- Hoeveel Amp is er? Genoeg voor een campingkoelkastje?

Boodschappen:
- Is er iets van een supermarkt op redelijke afstand. Bijvoorbeeld om wat BBQ-vlees te kopen? Of sta je dan gigantisch in de file vanwege de dagjesmensen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Plenkske schreef op maandag 7 juni 2021 @ 09:43:
Vraag die ik heb:
Als ik het goed heb gezien de vorige keer geeft de max verstappen tribune ook gewoon brons toegang, maar heb je bij de tribune een extra toegangscontrole. Klopt dit ?
Ja, maar...

Het hangt er vanaf hoe de organisatie omgaat met de maatregelen denk ik. Als ze bubbels maken dat je alleen naar je tribune kunt of een klein gebied eromheen, dan kun je dus niet echt langs de baan staat. Ook is het nog de vraag of ze veel mensen toelaten. Ik denk dat je er niet vanuit moet gaan dat je nog mag rondlopen langs de baan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
Martinspire schreef op maandag 7 juni 2021 @ 09:48:
[...]

Ja, maar...

Het hangt er vanaf hoe de organisatie omgaat met de maatregelen denk ik. Als ze bubbels maken dat je alleen naar je tribune kunt of een klein gebied eromheen, dan kun je dus niet echt langs de baan staat. Ook is het nog de vraag of ze veel mensen toelaten. Ik denk dat je er niet vanuit moet gaan dat je nog mag rondlopen langs de baan.
Dat is praktisch vrijwel onmogelijk op Spa. Maar het zal nog moeten blijken hoe en of ze dit gaan doen. In ieder geval heb je vaccinatiebewijs of negatieve test nodig.

Maximaal 75.000 bezoekers trouwens
https://www.formule1.nl/n...-nieuwe-maatregelen-goed/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ricardo246
  • Laatst online: 21-05 10:30

ricardo246

Life's what you make it!

Zo dan, ik mag me weer melden. vh weekend geboekt voor de Grand Prix van Oostenrijk (2 - 4 Juli).
Het eerste uitje sinds COVID. *O*
Zo'n zin in :-)

I have no special talent. I am only passionately curious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericwhar
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21-05 14:26
prutser387 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 09:47:
Ik ben nog op zoek naar wat meer informatie over camping Rot in Oostenrijk. Ik heb de organisatie al benaderd, maar die reageren niet...

Ik hoop dat iemand wat ervaring heeft op deze camping en mijn vragen kan beantwoorden. Alvast dank daarvoor!

Elektriciteit:
- Er staat op de website dat er beperkte plekken zijn met 'electric hookup'. Bedoelen ze hiermee hookup voor campers of zijn er ook echt beperkte plekken met stroom?
- Als we vrijdag rond de lunch aankomen, is er dan nog kans dat wij een plek met stroom hebben?
- Qua stroom: Hoe ver zijn de aansluitingen?
- Is het de blauwe camping aansluiting of een normaal stopcontact?
- Hoeveel Amp is er? Genoeg voor een campingkoelkastje?

Boodschappen:
- Is er iets van een supermarkt op redelijke afstand. Bijvoorbeeld om wat BBQ-vlees te kopen? Of sta je dan gigantisch in de file vanwege de dagjesmensen
Als dit de camping bij het circuit is, dan zat daar afgelopen jaren een grote pop-up supermarkt net voor de hoofdingang met erg goede prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8tfa0so_GpNLkvLUYNhK-2Jc6TE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Zgm58bq7fLZ5ae3T48fHCvwV.jpg?f=fotoalbum_large

Klaar voor Oostenrijk *O* Wel benieuwd hoe je dit formeel allemaal uit gaat leggen straks. Iets met voor 21 dagen, maar 1 prik nodig want al Corona gehad enz...

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
JB schreef op maandag 7 juni 2021 @ 22:25:
[Afbeelding]

Klaar voor Oostenrijk *O* Wel benieuwd hoe je dit formeel allemaal uit gaat leggen straks. Iets met voor 21 dagen, maar 1 prik nodig want al Corona gehad enz...
Dit bewijs is internationaal niet geldig. Als het goed is komt er voor 1 juli de aanpassing van de CoronaCheckApp waarmee je middels een QR code een internationaal GroenPaspoort kan genereren. Echter moet daarvoor de prik wel verwerkt en geregistreerd zijn door de GGD. Dit kun je controleren op mijn.rivm.nl. Als daar niets staat, zal het genereren van een QR code ook niet lukken.
Zie ook:
https://www.parool.nl/ned...k-veel-te-traag~be8084f6/

Voor Oostenrijk heb je wel een fallback. Het welbekende gele boekje. Duitsland en Oostenrijk accepteren dat boekje en registratie daarin. Sinds vorige week ook kun je ook achteraf teruggaan naar de priklocatie en jouw boekje laten registeren.

Bij bijzondere bij mij is dat mijn prik een week geleden is en nog niet zichtbaar. Mijn vrouw is zondag geweest en die was gisteren al zichtbaar in het RIVM portal. 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door GAEvakYD op 08-06-2021 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

GAEvakYD schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 08:52:
[...]

Dit bewijs is internationaal niet geldig. Als het goed is komt er voor 1 juli de aanpassing van de CoronaCheckApp waarmee je middels een QR code een internationaal GroenPaspoort kan genereren. Echter moet daarvoor de prik wel verwerkt en geregistreerd zijn door de GGD. Dit kun je controleren op mijn.rivm.nl. Als daar niets staat, zal het genereren van een QR code ook niet lukken.

Voor Oostenrijk heb je wel een fallback. Het welbekende gele boekje. Duitsland en Oostenrijk accepteren dat boekje en registratie daarin. Sinds vorige week ook kun je ook achteraf teruggaan naar de priklocatie en jouw boekje laten registeren.

Bij bijzondere bij mij is dat mijn prik een week geleden is en nog niet zichtbaar. Mijn vrouw is zondag geweest en die was gisteren al zichtbaar in het RIVM portal. 8)7
Dat ie niet geldig is, weet ik ook. Dat staat er keurig op ;) Ik ben 21 dagen voor vertrek gevaccineerd wat een eventuele PCR test wegneemt AFAIK dus dat is mazzel.

Gele boekjes zijn op, verder geldt deze ook niet officieel :/ Eea komt als het goed is binnen 2 dagen met de post mijn kant op, ik neem daar bij aan dat hetgeen als bewijs te overleggen valt. Zo niet, zullen ze duidelijk moeten specificeren vanuit Max Verstappen Travel hoe en wat, want zij nemen ons mee die kant op.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
JB schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 08:59:
[...]
Dat ie niet geldig is, weet ik ook. Dat staat er keurig op ;) Ik ben 21 dagen voor vertrek gevaccineerd wat een eventuele PCR test wegneemt AFAIK dus dat is mazzel.

Gele boekjes zijn op, verder geldt deze ook niet officieel :/ Eea komt als het goed is binnen 2 dagen met de post mijn kant op, ik neem daar bij aan dat hetgeen als bewijs te overleggen valt. Zo niet, zullen ze duidelijk moeten specificeren vanuit Max Verstappen Travel hoe en wat, want zij nemen ons mee die kant op.
Gele boekjes zijn niet op. Levertijd kan wel oplopen tot twee weken. Oostenrijk en Duitsland geven duidelijk aan het gele boekje te accepteren. Dus hoezo niet officieel. Bron + vele andere kranten en media.
https://www.volkskrant.nl...ntie-beantwoord~bf1cc08e/

En die laatste zin is wel heel erg de problematiek buiten jezelf leggen. "Zij nemen ons mee die kant op". Maar goed, succes ermee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

GAEvakYD schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 09:05:
[...]

Gele boekjes zijn niet op. Levertijd kan wel oplopen tot twee weken. Oostenrijk en Duitsland geven duidelijk aan het gele boekje te accepteren. Dus hoezo niet officieel. Bron + vele andere kranten en media.
https://www.volkskrant.nl...ntie-beantwoord~bf1cc08e/

En die laatste zin is wel heel erg de problematiek buiten jezelf leggen. "Zij nemen ons mee die kant op". Maar goed, succes ermee.
Dus de vraag is of dat allemaal op tijd te regelen valt. De stempel staat er dan nog niet in. Het is geen officieel internationaal document. Ik zeg nergens dat AT en DE het niet accepteren.

Verder is het een samenwerking maar we reizen in groepsverband normaliter dus dat is wel even wat anders dan met je eigen auto die kant op. Ik verwacht wel degelijk primaire sturing vanuit de reisorganisatie. Er op wachten is wat anders ;) En bedankt. Drink een lekker bakje koffie zou ik zeggen, de zon schijnt.

[ Voor 4% gewijzigd door JB op 08-06-2021 09:15 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

GAEvakYD schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 08:52:
[...]

Zie ook:
https://www.parool.nl/ned...k-veel-te-traag~be8084f6/

Dan moet je wel volledig geprikt zijn. Volgens mij krijgt iedereen die de afgelopen weken is opgeroepen, pas ergens in juli zijn 2e prik en dan ben je dus pas een paar dagen later helemaal klaar. Voor zover ik weet is een enkele prik van Pfizer niet genoeg om zonder PCR test het circuit op te mogen.

Verder nog even gevraagd aan Spielberg zelf of er een testlocatie is, ze hebben tegen betaling wel bij het circuit een testlocatie, maar hoe dat verder gaat zijn is nog onduidelijk.

Ook is er gewoon eten en drinken, waarbij je draadloos moet betalen (geen contant dus).

Qua rondlopen, bij de tribunes is een afgebakend gedeelte waar je rond kunt lopen, je kunt naar de fanshop. Of die bij de tribune staat of een globale shop is, staat er niet bij. Ik vermoed dat gewoon elke sector zijn eigen eten, drinken, shops heeft en dat je dus niet helemaal rond kunt lopen.

Parkeren is volop mogelijk en gratis.

Alle stoelen worden bezet, geen ruimte onderling.

En als je een positieve PCR test hebt, zul je bij je verkoper moeten kijken of je daar het geld terug kunt krijgen. Maar gezien je daar dan bewijs van hebt, zal dat niet zo'n probleem zijn, verwacht ik.

Ik neem aan dat we van het eerste weekend in Oostenrijk wel wat meer info krijgen hoe het geregeld is en of er genoeg tests kunnen worden afgenomen. Als daar een tent staat om tests af te nemen en de hele dag open is, dan is het geen probleem om dat een keer aan het eind van de dag te doen. Bij voorkeur op vrijdag, want dan geldt ie meteen voor zaterdag en zondag en dan is het toch het rustigst.

Ik zie wel dat het afnemen van dergelijke tests erg duur kan zijn. Zo zag ik bijvoorbeeld deze: https://coronalab.eu/corona-en-reizen-naar-oostenrijk/ met €49 voor een sneltest en €89 voor een PCR test. Maar dan heb je dus wel een certificaat in het Engels en dergelijke. Volgens mij heb je dan wel die dure nodig. Het probleem van zo'n GGD test is dat er nooit een reiscertificaat bij zit en volgens mij heb je dat dus wel nodig?

Edit: nee die teststraten zijn dus niet voldoende:
Ga je naar het buitenland?
Voor reizen naar Duitsland heb je een recente negatieve test nodig. Als het bezoek aan Duitsland noodzakelijk is, kun je je een gratis coronatest en -verklaring aanvragen via grenstesten.nl. Je kunt je dan laten testen op de testlocatie in Hardenberg.
Een recente non-COVID-19-verklaring kun je niet bij de GGD krijgen. Naast de GGD-teststraten zijn er ook commerciële aanbieders van coronatesten. Bij zo'n aanbieder kun je bijvoorbeeld terecht als je een negatieve testuitslag nodig hebt om naar het buitenland te gaan. Je moet dan betalen voor een test. Let op dat het om een door het RIVM goedgekeurde coronatest gaat.
Op wijsopreis.nl bekijk je wat je moet regelen voor je reis naar het buitenland en je terugkomst in Nederland.
Die grenstesten.nl doet het niet meer. En dus moet je wel bij zo'n commerciele partij gaan. Liefst 1 die niet 3 dagen doet over de uitslag :P

[ Voor 17% gewijzigd door Martinspire op 08-06-2021 11:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAEvakYD
Martinspire schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 11:15:
[...]

Dan moet je wel volledig geprikt zijn. Volgens mij krijgt iedereen die de afgelopen weken is opgeroepen, pas ergens in juli zijn 2e prik en dan ben je dus pas een paar dagen later helemaal klaar. Voor zover ik weet is een enkele prik van Pfizer niet genoeg om zonder PCR test het circuit op te mogen.

Verder nog even gevraagd aan Spielberg zelf of er een testlocatie is, ze hebben tegen betaling wel bij het circuit een testlocatie, maar hoe dat verder gaat zijn is nog onduidelijk.

Ook is er gewoon eten en drinken, waarbij je draadloos moet betalen (geen contant dus).

Qua rondlopen, bij de tribunes is een afgebakend gedeelte waar je rond kunt lopen, je kunt naar de fanshop. Of die bij de tribune staat of een globale shop is, staat er niet bij. Ik vermoed dat gewoon elke sector zijn eigen eten, drinken, shops heeft en dat je dus niet helemaal rond kunt lopen.

Parkeren is volop mogelijk en gratis.

Alle stoelen worden bezet, geen ruimte onderling.

En als je een positieve PCR test hebt, zul je bij je verkoper moeten kijken of je daar het geld terug kunt krijgen. Maar gezien je daar dan bewijs van hebt, zal dat niet zo'n probleem zijn, verwacht ik.

Ik neem aan dat we van het eerste weekend in Oostenrijk wel wat meer info krijgen hoe het geregeld is en of er genoeg tests kunnen worden afgenomen. Als daar een tent staat om tests af te nemen en de hele dag open is, dan is het geen probleem om dat een keer aan het eind van de dag te doen. Bij voorkeur op vrijdag, want dan geldt ie meteen voor zaterdag en zondag en dan is het toch het rustigst.

Ik zie wel dat het afnemen van dergelijke tests erg duur kan zijn. Zo zag ik bijvoorbeeld deze: https://coronalab.eu/corona-en-reizen-naar-oostenrijk/ met €49 voor een sneltest en €89 voor een PCR test. Maar dan heb je dus wel een certificaat in het Engels en dergelijke. Volgens mij heb je dan wel die dure nodig. Het probleem van zo'n GGD test is dat er nooit een reiscertificaat bij zit en volgens mij heb je dat dus wel nodig?
Het cirquit neemt de lokale Oostenrijkse regels over zeggen ze. Op de website van de Oostenrijkse overheid staat het volgende:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RsRmGN6E-pg3I4kPQHBSJUWGmmQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/c2KihWi7nu81dVfEjKbexcfE.png?f=fotoalbum_large

Zie: https://www.austria.info/...rmation/entry-regulations
Dan zou 1 prik van Pfizer, Moderna ook genoeg zijn, mits je die dan 22 dagen of langer in je lijf hebt.

[ Voor 24% gewijzigd door GAEvakYD op 08-06-2021 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

GAEvakYD schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 11:24:
[...]

Het cirquit neemt de lokale Oostenrijkse regels over zeggen ze. Op de website van de Oostenrijkse overheid staat het volgende:
[Afbeelding]

Zie: https://www.austria.info/...rmation/entry-regulations

Dan zou 1 prik van Pfizer, Moderna ook genoeg zijn, mits je die dan 22 dagen of langer in je lijf hebt.
Mja uiterlijk donderdag dus. Wat voor de meesten hier waarschijnlijk niet voldoende is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
Dat kan inderdaad wel een dingetje zijn inderdaad. Ik heb daarvoor ook een priklocatie gezocht die sneller dan mijn woonplaats plek had. Maar dat gaat inderdaad niet voor iedereen op als je pas nu een afspraak kan/mag maken.

Ik vind het ook nog wel tricky als ik lees dat ze tribunes weer helemaal vol gaan stoppen, net als andere jaren. Dat voelt nog niet helemaal lekker, maar goed.

Ps digitaal betalen klinkt als win-win. Twee jaar geleden werkte het pasje met tegoed daar ook top. Ook kon je super simpel je tegoed weer terugstorten. Niet van dat gezeur met munten waar je altijd te veel of te weinig van hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

GAEvakYD schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 11:28:
Dat kan inderdaad wel een dingetje zijn inderdaad. Ik heb daarvoor ook een priklocatie gezocht die sneller dan mijn woonplaats plek had. Maar dat gaat inderdaad niet voor iedereen op als je pas nu een afspraak kan/mag maken.

Ik vind het ook nog wel tricky als ik lees dat ze tribunes weer helemaal vol gaan stoppen, net als andere jaren. Dat voelt nog niet helemaal lekker, maar goed.

Ps digitaal betalen klinkt als win-win. Twee jaar geleden werkte het pasje met tegoed daar ook top. Ook kon je super simpel je tegoed weer terugstorten. Niet van dat gezeur met munten waar je altijd te veel of te weinig van hebt.
Mja ik kan uit de tekst niet helemaal halen of je een eigen pinpas kunt gebruiken of dat je daar een pasje moet aanschaffen, maar het is wel beter idd.

Qua prikken is het voor mij niet haalbaar, ik mag pas deze week een afspraak maken. Snelste hier was pas over 1,5 week. Maar goed, voor mn gevoel in ieder geval wel beter om een prik te hebben, dan helemaal niks. En hoewel mensen gevaccineerd kunnen zijn, is dat nog niet helemaal een zekerheid dat ze op dat moment het virus niet bij zich dragen. Ik vind het daarom raar dat ze niet bij iedereen eisen zo'n test te overhandigen, want dan minimaliseer je het risico nog verder.

Het is jammer dat ze het volstouwen, maar ik begrijp het ook wel. Ze moeten immers ook wat terugverdienen met alle kosten van de 4 races in 2 jaar. En als iedereen getest of gevaccineerd is, dan is het risico op verspreiding ook een stuk minder. Enig ding is nog wel dat ik dan liever niet naar de wc ga daar, want volgens mij is dat de grootste kans op besmetting (gezien degenen die ziek zijn daar vooral rondhangen). Ik verwacht ook veel wildplassers. Maar goed, we gaan het zien.

[ Voor 7% gewijzigd door Martinspire op 08-06-2021 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Ik zie trouwens dat je in oostenrijk ook iets bij een supermarkt kan halen om een test te doen:
https://allesgurgelt.at/en/
Benefits for you:
  • Free-of-charge PCR tests and safety due to regular testing. (voor oostenrijkers volgens mij)
  • The tests can be performed at home.
  • The test kits can be picked up at any BIPA outlet in Vienna.
  • The test kits can be handed in easily on a daily basis at any REWE outlet in Vienna (BILLA, BILLA PLUS, BIPA and PENNY as well as at the petrol station shops of BP MERKUR inside, JET BILLA STOP&SHOP, SHELL BILLA Unterwegs).
  • Hand in your sample before 9 a.m. to receive a result within a 24-hour period.
  • The result is valid for a period of 72 hours after performing your gargle/mouth rinse test.
  • The lab report is issued in multiple languages to facilitate e.g. border crossing.

(je kunt de ondertiteling in duits even automatisch vertalen naar NL of EN)

[ Voor 8% gewijzigd door Martinspire op 08-06-2021 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Martinspire schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 11:39:
Ik zie trouwens dat je in oostenrijk ook iets bij een supermarkt kan halen om een test te doen:
https://allesgurgelt.at/en/

[...]

[YouTube: #allesgurgelt: So geht's]
(je kunt de ondertiteling in duits even automatisch vertalen naar NL of EN)
Dat is alleen in Vienna (Wenen) en omstreken zo te lezen, dat is minimaal 2 uur van Spielberg af.

Ik ga ook naar de GP van 4 juli, was al uitgeloot bij Verstappen Reizen (Red Bull tribune), maar nu gooien ze blijkbaar de hele tribune vol, ben ik eigenlijk minder blij mee dan toen ik uitgeloot werd. Het kan behoorlijk warm worden daar en dan de hele dag met een mondmasker op is geen fijn vooruitzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
Quantor schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 13:12:
[...]

Dat is alleen in Vienna (Wenen) en omstreken zo te lezen, dat is minimaal 2 uur van Spielberg af.

Ik ga ook naar de GP van 4 juli, was al uitgeloot bij Verstappen Reizen (Red Bull tribune), maar nu gooien ze blijkbaar de hele tribune vol, ben ik eigenlijk minder blij mee dan toen ik uitgeloot werd. Het kan behoorlijk warm worden daar en dan de hele dag met een mondmasker op is geen fijn vooruitzicht.
Oei daar zeg je me wat. Is het inderdaad verplicht daar om altijd je mondmasker op te hebben? Want inderdaad, wat kan het daar warm zijn zeg. Dat hield ik twee jaar geleden al amper vol, ook zonder mondmasker.

Ik zie wel dat onze overheid vandaag o.a. Oostenrijk van Oranje heeft gehaald. Dus die quarantaine bij terugkomst is van de baan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LoeWn
Als het dan zo heet is als andere jaren zie je je mondkapje na 3 weken nog op je gezicht zitten in de vorm van een witte kleur tegenover rood :+
Pagina: 1 ... 10 ... 21 Laatste