GAEvakYD schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 08:52:
[...]
Dit bewijs is internationaal niet geldig. Als het goed is komt er voor 1 juli de aanpassing van de CoronaCheckApp waarmee je middels een QR code een internationaal GroenPaspoort kan genereren. Echter moet daarvoor de prik wel verwerkt en geregistreerd zijn door de GGD. Dit kun je controleren op mijn.rivm.nl. Als daar niets staat, zal het genereren van een QR code ook niet lukken.
Zie ook:
https://www.parool.nl/ned...k-veel-te-traag~be8084f6/
Voor Oostenrijk heb je wel een fallback. Het welbekende gele boekje. Duitsland en Oostenrijk accepteren dat boekje en registratie daarin. Sinds vorige week ook kun je ook achteraf teruggaan naar de priklocatie en jouw boekje laten registeren.
Bij bijzondere bij mij is dat mijn prik een week geleden is en nog niet zichtbaar. Mijn vrouw is zondag geweest en die was gisteren al zichtbaar in het RIVM portal.

Dan moet je wel volledig geprikt zijn. Volgens mij krijgt iedereen die de afgelopen weken is opgeroepen, pas ergens in juli zijn 2e prik en dan ben je dus pas een paar dagen later helemaal klaar. Voor zover ik weet is een enkele prik van Pfizer niet genoeg om zonder PCR test het circuit op te mogen.
Verder nog even gevraagd aan Spielberg zelf of er een testlocatie is, ze hebben tegen betaling wel bij het circuit een testlocatie, maar hoe dat verder gaat zijn is nog onduidelijk.
Ook is er gewoon eten en drinken, waarbij je draadloos moet betalen (geen contant dus).
Qua rondlopen, bij de tribunes is een afgebakend gedeelte waar je rond kunt lopen, je kunt naar de fanshop. Of die bij de tribune staat of een globale shop is, staat er niet bij. Ik vermoed dat gewoon elke sector zijn eigen eten, drinken, shops heeft en dat je dus niet helemaal rond kunt lopen.
Parkeren is volop mogelijk en gratis.
Alle stoelen worden bezet, geen ruimte onderling.
En als je een positieve PCR test hebt, zul je bij je verkoper moeten kijken of je daar het geld terug kunt krijgen. Maar gezien je daar dan bewijs van hebt, zal dat niet zo'n probleem zijn, verwacht ik.
Ik neem aan dat we van het eerste weekend in Oostenrijk wel wat meer info krijgen hoe het geregeld is en of er genoeg tests kunnen worden afgenomen. Als daar een tent staat om tests af te nemen en de hele dag open is, dan is het geen probleem om dat een keer aan het eind van de dag te doen. Bij voorkeur op vrijdag, want dan geldt ie meteen voor zaterdag en zondag en dan is het toch het rustigst.
Ik zie wel dat het afnemen van dergelijke tests erg duur kan zijn. Zo zag ik bijvoorbeeld deze:
https://coronalab.eu/corona-en-reizen-naar-oostenrijk/ met €49 voor een sneltest en €89 voor een PCR test. Maar dan heb je dus wel een certificaat in het Engels en dergelijke. Volgens mij heb je dan wel die dure nodig. Het probleem van zo'n GGD test is dat er nooit een reiscertificaat bij zit en volgens mij heb je dat dus wel nodig?
Edit: nee die teststraten zijn dus niet voldoende:
Ga je naar het buitenland?
Voor reizen naar Duitsland heb je een recente negatieve test nodig. Als het bezoek aan Duitsland noodzakelijk is, kun je je een gratis coronatest en -verklaring aanvragen via grenstesten.nl. Je kunt je dan laten testen op de testlocatie in Hardenberg.
Een recente non-COVID-19-verklaring kun je niet bij de GGD krijgen. Naast de GGD-teststraten zijn er ook commerciële aanbieders van coronatesten. Bij zo'n aanbieder kun je bijvoorbeeld terecht als je een negatieve testuitslag nodig hebt om naar het buitenland te gaan. Je moet dan betalen voor een test. Let op dat het om een door het RIVM goedgekeurde coronatest gaat.
Op wijsopreis.nl bekijk je wat je moet regelen voor je reis naar het buitenland en je terugkomst in Nederland.
Die grenstesten.nl doet het niet meer. En dus moet je wel bij zo'n commerciele partij gaan. Liefst 1 die niet 3 dagen doet over de uitslag
[
Voor 17% gewijzigd door
Martinspire op 08-06-2021 11:24
]