[F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?

Pagina: 1 ... 9 ... 21 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik ga dit weekend voor het eerst naar Spa op de zaterdag.
Is het op deze dag ook drama qua file? En rond welke tijd moet je ongeveer daar zijn om dat een beetje te voor te zijn?

They made me do it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:41

Nobby

Nuts!

* Nobby gaat naar Sao Paulo in November 8)

Ff een weekje opwarmen daar, kan het nog een beetje combineren met werk ook.

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onne
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:54
Ik zag dat er op zaterdag om 9:35 F1 heritage demonstration laps geprogrammeerd staan. Kan er verder weinig over vinden. Iemand een idee uit welke periode de auto’s zijn die daar aan mee doen, en dus of het de moeite is om nóg een uurtje eerder op te staan..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Vrijdag weer naar Spa toe! 8) Zijn er dit keer nog werkzaamheden bij de gebruikelijke route? Er wordt wel ergens van/naar Luik gewerkt aan de weg, maar geen idee of we daar als NL-naar-Spa-gangers last van hebben? :P

Volvotips.com

• Asomers
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 26-02 14:23
Gardocki schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 13:51:
Ik ga dit weekend voor het eerst naar Spa op de zaterdag.
Is het op deze dag ook drama qua file? En rond welke tijd moet je ongeveer daar zijn om dat een beetje te voor te zijn?
In SPA is er 1 zekerheid, er is altijd file.
Vorig jaar was het ietsje beter geregeld, maar file ontkomen voor en na lukt normaal gezien niet.

• jfeelders
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-07 08:26

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Zo, de kinderkaart en parkeerkaart Yellow waren vandeweek al gekocht, vanochtend ook de bronze zondag voor mij via Ticketswap. Goeie prijs want ik zie dat ze nu snel omhoog gaan nadat de Spagrandprix online sales zijn gesloten. Zondag lekker weer om 4u in de auto.
Heenweg geen file als je zo vroeg bent en terugweg ook vrijwel geen file als je de goede plek op het circuit kent. ;)

[ Voor 18% gewijzigd door jfeelders op 29-08-2019 19:37 ]

• tomsch86
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 27-02 23:00
Ik ben zondag voor de eerste keer aanwezig bij de race op Spa. Ik heb een staanplaats (bronze ticket). Mijn vraag is wie weet waar je het beste kunt gaan staan? Wat is bijvoorbeeld een mooie bocht? Ook wel fijn als er een scherm op die plek aanwezig is. Ik hoor het graag!

• jfeelders

jfeelders

Double Cauche in de buurt van de Verstappentribune als je op tijd bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odinrage
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 06-02 13:36
Kan iemand een indicatie geven hoe laat je er het best kan zijn op de zondag met de auto?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:02
Nobby schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 00:08:
* Nobby gaat naar Sao Paulo in November 8)

Ff een weekje opwarmen daar, kan het nog een beetje combineren met werk ook.
Mazzelpik; ik zit tot een paar dagen voro de grand prix in Salvador (Brazilie). Ik kan helaas geen vrij krijgen om ook nog naar de GP toe te gaan. Dat zou namelijk wel iets izjn om van mijn bucket list af te halen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo0bz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:31
Odinrage schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 08:04:
Kan iemand een indicatie geven hoe laat je er het best kan zijn op de zondag met de auto?
Ga er zelf morgen ochtend vroeg naar toe. De vorige keer op zondag weggereden uit Nijmegen om 5:30 . We waren inclusief file rond 9 uur bij het circuit (normale reistijd 1:50). Duurde toen zeker nog een uur voordat we binnen waren en een plek hadden gevonden met bronze kaarten. Nog Formule 2 en de Porsche cup kunnen meepakken. Terug was een grotere opgave. Wij reden rond 18:00 van het circuit af en inclusief file waren we rond 23:30 weer in Nijmegen.

Vervelend was dat er na 17:00 nergens meer eten of drinken gehaald kon worden. Alle punten waren door hun voorraden heen :(

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:11
Huff002 schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 10:00:
Ik heb dit jaar Bronze kaarten voor zaterdag.
Het is mijn eerste keer naar de F1 maar niet de eerste keer naar SPA.
Ik ben al een aantal keren naar de 24u geweest maar ik kan me voorstellen dat de organisatie bij F1 heel anders verloopt.

Graag wat tips van de ervaren rotten.
Waar best parkeren, welke ingang best te nemen en waar is de beste/leukste plaats langst het circuit (liefst met zicht op een scherm)?
Vanaf Eupen zo'n honkebonke weg over met een miljard haarspeldbochten. Kom je vanzelf na een bruggetje een stel lokalen tegen die parkeerkaarten verkopen. Eerst denk je dat zullen wel oplichters zijn dus snel doorrijden, maar ze werpen zich voor je auto voor 5 euro. Blijkt toch de officiële verkoop te zijn. Daarna je auto ergens in een knollenveld zetten en op naar de poort :9 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:32

HaterFrame

Well... Poo came out!

Ff een klotevraag, waar ga ik een mogelijk aangepast programma voor morgen vinden?

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:18
HaterFrame schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 20:22:
Ff een klotevraag, waar ga ik een mogelijk aangepast programma voor morgen vinden?
Formule 2 race voor morgen is afgelast, Formule 1 gaat wel door. Dat is het enige wat nu bekend is, naar mijn weten... Komende uren zal wel meer informatie binnen druppelen.

Bron is Sky news - linkje: https://streamable.com/k4dki

[ Voor 7% gewijzigd door FabianNL op 31-08-2019 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.d.akkerman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19:08
Nog 2 dagen en dan alweer voor de 4e keer naar Monza.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders

jfeelders

Waar we de afgelopen 2 jaar goed en snel konden weg rijden van parking yellow Ster was het dit jaar drama. We waren er 's ochtends om 6:30u dus stonden dicht bij Francorchamps. Na 3u stil staan op het parkeerveld kwam er om 20:30u beweging in. Was het parkeerprobleem volgens jullie ervaringen dit jaar erger dan afgelopen jaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:18
p.d.akkerman schreef op maandag 2 september 2019 @ 07:13:
Nog 2 dagen en dan alweer voor de 4e keer naar Monza.
Wat voor tickets heb je, als ik vragen mag? Zit voorzichtig te kijken naar 2020 en Monza staat, voorlopig, bovenaan ons lijstje namelijk :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-07 14:19

Wom

jfeelders schreef op maandag 2 september 2019 @ 07:23:
Waar we de afgelopen 2 jaar goed en snel konden weg rijden van parking yellow Ster was het dit jaar drama. We waren er 's ochtends om 6:30u dus stonden dicht bij Francorchamps. Na 3u stil staan op het parkeerveld kwam er om 20:30u beweging in. Was het parkeerprobleem volgens jullie ervaringen dit jaar erger dan afgelopen jaren?
Stonden ook in de gele zone en zelfde ervaring als jou. Om zes uur bij de auto en rond 8 uur waren we opweg naar Verviers. Vorige keer waren we later en konden we sneller weg. We waren er nu rond 8 uur in de ochtend en stonden dichter bij het circuit. Daardoor heb je veel parkings die eerder weg kunnen dan jijzelf.

Hangt dus erg samen van waar je precies geparkeerd staat vrees ik.

Verder wel mooie dag gehad, maar dat wegrijden blijft wel een punt bij Francorchamps.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-07 10:20

psy

Wij waren zaterdag daar, geparkeerd op geel.

Waren vroeg daar, er was goede begeleiding tot aan parkeerplaats grasveld, 10 minuten lopen tot bij de ingang. Hadden brons, dus heel veel lopen. Eerst bij bus-stop gezeten, eigenlijk een prima plek met goed zicht op de chicane. Later doorgelopen naar Poucon, daar was het inmiddels zo druk dat je niet meer echt een goede plek kon krijgen. Echter de zon scheen ook genadeloos, dus naast de baan op de helling was het ook loeiheet, dus we zijn lekker onder de bomen gaan zitten waar je toch ook nog een deel van de baan kon zien. Kwalificatie daar ook gekeken, met de Ziggo app ook op 4g erbij omdat het anders niet echt duidelijk was.

Van daaruit was het gefeest op de Verstappentribune ook goed te horen, wel mij iets te overdreven maarja.

Daarna naar Les Combes gegaan (wat een klim) om de F2 race te kijken. Na de horror crash van o.a. Hubert werd de race uiteraard helemaal stilgelegd en gingen we bedrukt naar huis. Bij de uitgang stond een DJ te draaien alsof er niets aan de hand was en stonden de nodige fans gewoon te feesten. Op dat moment was nog niks bekend over Hubert, maar het kwam nogal ongepast over maar het zal ook wel met crowd control te maken hebben, het was nog ontzettend druk.

Terugrijden ging langzaam, we werden ook pas veel verder de autoweg op gestuurd, we moesten eerst door het centrum van Spa rijden.

Over het eten, er was genoeg en overal te krijgen. Bij Les Combes zelfs redelijk lekkere noedels kunnen eten. Ja, het is allemaal duur maar zelf slepen met eten vind ik ook niks.

Ik vond het, als de crash niet was gebeurd, een geslaagde dag. Maar op zo'n manier zou zo'n dag gewoon niet mogen eindigen, dat is gewoon verschrikkelijk.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• p.d.akkerman
FabianNL schreef op maandag 2 september 2019 @ 09:43:
[...]

Wat voor tickets heb je, als ik vragen mag? Zit voorzichtig te kijken naar 2020 en Monza staat, voorlopig, bovenaan ons lijstje namelijk :9
De eerste keer hadden we general admission. Nu voor de 3e keer tribune 23b, uitkomen binnenkant parabolica/ ingang pitstraat.
Wat goedkopere plek met goed zicht op een scherm. 165,- voor een 3dagen ticket.

Voor een eerste keer zou ik echt gewoon simpel general admission aanbevelen. Overal langs de baan zijn mooie plekken langs het hek. Zelfs gratis bankjes en mini tribune s.
Op vrijdag mag je ook op bijna iedere tribune komen 2 of 3 volgens mij niet.

6 jaar geleden was voor ons (toen berekend op 3 man) Monza 50,- pp duurder dan Spa. Reis-camping-ticket.
Camping is wat duurder geworden. Zit nu op 260 pp voor 5 nachten voor plek van 3x3 en stroom.

Anoniem: 1131845

Afgelopen weekend Spa bezocht voor de eerste keer.Na informatie vooraf hebben we besloten hotelletje te boeken in epen,daar vandaan met de auto naar Verviers 25minuten,daar de bus gepakt,10euro pp voor de zaterdag en zondag,en daar naar Spa gereden,30minuten,bus stopt bij rotonde bij Paddock café.We zaten trouwens op Gold 8.prima plek.Suto kun je parkeren in Verviers bij de bus,kunnen wel 500auto s staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henri.
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
Kan iemand mij vertellen of ik kaartjes voor de race van Monza langs de baan kan kopen? (hoeft geen tribune kaart te zijn, gewoon zondag even kijken) Ik ben zondag in de buurt van Monza

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• p.d.akkerman
Henri. schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 11:56:
Kan iemand mij vertellen of ik kaartjes voor de race van Monza langs de baan kan kopen? (hoeft geen tribune kaart te zijn, gewoon zondag even kijken) Ik ben zondag in de buurt van Monza
Ja hoor. Gisteren liepen er al officiele verkoper s rond. Verwacht dat voor het hele weekend wel.

Moeten zo nog naar het circuit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebis
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Dat kon in het verleden wel altijd maar Monza is wel ongeveer het slechtste circuit om te bezoeken met staanplaatsen. Het zicht is ronduit slecht en zeer beperkt. Op veel plaatsen zie je de auto’s in een flits voorbij komen met ruim 300km per uur en krijg je verder niets mee van de race.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Henri. schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 11:56:
Ik weet het niet zeker of het nu nog kan, maar je misschien kan ook een e-ticket kopen

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethiron
  • Registratie: November 2016
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

Ik ga morgen met de auto naar Monza en ga parkeren op Parking Gold, alleen kan ik nergens op de gangbare sites een adres vinden voor mijn navigatie (wel een plattegrond met de locaties van de parkeerplaatsen, maar zonder adres).

Iemand de gouden tip?! Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.d.akkerman
Ethiron schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 21:43:
Ik ga morgen met de auto naar Monza en ga parkeren op Parking Gold, alleen kan ik nergens op de gangbare sites een adres vinden voor mijn navigatie (wel een plattegrond met de locaties van de parkeerplaatsen, maar zonder adres).

Welke lokatie s zie je dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Ethiron schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 21:43:

Veel nav systemen hebben ook een verstopte optie om gps coördinaten als bestemming in te voeren.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethiron
  • Registratie: November 2016
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

Deze bedoel ik: https://www.monzanet.it/i...monza-7IyP19kv52UbiK8.pdf

Inmiddels heb ik de plattegrond naast Google maps gelegd en gekeken wat de dichtstbijzijnde straatnaam is, daar navigeer ik naartoe en dan kom ik vast wel borden tegen.

• KekoDK
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 17-01-2022
Ik ben van plan om in 2020 naar Oostenrijk te gaan en ik ben nu een beetje aan het kijken hoe je dat het beste kunt regelen wat betreft vervoer en verblijf. Aangezien dit onder Nederlanders een populaire plek is, hoopte ik dat jullie misschien wat tips zouden kunnen geven (ben nog nooit bij een GP aanwezig geweest, dus ben daar verder ook niet bekend mee).

Tot nu toe dacht ik eraan om met de auto te gaan en donderdag aan te komen en zondagavond weg te gaan. Dan gewoon met een tentje op de camping naast het circuit (pink) zodat we op een goede locatie liggen van de tribune die we op het oog hadden. Is dat allemaal (logistiek) goed te doen?

Alvast bedankt!

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06-05 08:37
Voor de mensen die de race in Singapore gaan bezoeken, waar gaan jullie staan/zitten? Ik heb dit keer een Premier Walkabout ticket (zone 1,2,3,4) i.p.v. the zone 4 Walkabout ticket. Wil er dus wel gebruik van maken :)

[ Voor 3% gewijzigd door Martijn19 op 18-09-2019 15:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:54

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
@Martijn19 ik heb je reactie naar dit topic verplaatst :)

Tweakers Discord

• Evianon
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 21:19
Martijn19 schreef op woensdag 18 september 2019 @ 11:45:
Voor de mensen die de race in Singapore gaan bezoeken, waar gaan jullie staan/zitten? Ik heb dit keer een Premier Walkabout ticket (zone 1,2,3,4) i.p.v. the zone 4 Walkabout ticket. Wil er dus wel gebruik van maken :)
In zone 1 kun je bij uitkomen van bocht 21 aan de buitenkant aan het hek staan, sta je een meter van de wagens af die daar de bocht uitkomen. Gave plek om een tijdje te staan, tijdens quali en race moet je er wel op tijd zijn.

En het is onder een brug, erg dicht op de baan en ze gaan daar net weer op het gas, dus zonder oordoppen kun je je oren afschrijven.

En Singapore Flyer kun je (in ieder geval afgelopen jaren) gratis in met zone 1 ticket, dus ook leuk om even te doen :)

Enjoy!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiwi
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13-07 12:32

Kiwi

Gadgetfreak

Ik zal nog even mijn ervaringen van Monza delen voor mensen die volgend jaar (of later) gaan.

We hadden een appartement geregeld via Booking.com, midden in Milaan (5 minuten lopen van het centraal station), met de gedachte dat het met OV redelijk makkelijk naar het circuit reizen zou zijn. Dat bleek dus echt hopeloos :+
Op zaterdag dus een trein ticket gekocht naar Monza, maar die trein zat helemaal vol en reed blijkbaar 1x per 45 minuten. Vervolgens sprak vrijwel niemand daar Engels, en de medewerkers die het wel spraken wisten ook niet uit te leggen hoe je er moest komen. Uiteindelijk via een ander station met een overstap toch aangekomen en met de zwarte shuttlebus naar het park gebracht. Dat laatste ging best soepel, de bussen stonden in rijen te wachten. De terugweg was weer precies hetzelfde verhaal.
Op zondag dus maar besloten om met de auto te gaan, en dat hadden we zaterdag ook gewoon moeten doen: In iets van 20 minuten van het zuiden van Milaan naar de blauwe parkeerplaats (met zat ruimte), en daar reden ook non-stop shuttlebussen naar het circuit (nog verder het park in ook zelfs :)

Auto is dus 100% aan te raden boven OV.

• weststar
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-07 09:07
KekoDK schreef op woensdag 11 september 2019 @ 15:18:
Ik ben van plan om in 2020 naar Oostenrijk te gaan en ik ben nu een beetje aan het kijken hoe je dat het beste kunt regelen wat betreft vervoer en verblijf. Aangezien dit onder Nederlanders een populaire plek is, hoopte ik dat jullie misschien wat tips zouden kunnen geven (ben nog nooit bij een GP aanwezig geweest, dus ben daar verder ook niet bekend mee).

Tot nu toe dacht ik eraan om met de auto te gaan en donderdag aan te komen en zondagavond weg te gaan. Dan gewoon met een tentje op de camping naast het circuit (pink) zodat we op een goede locatie liggen van de tribune die we op het oog hadden. Is dat allemaal (logistiek) goed te doen?

Alvast bedankt!
Vorige week hebben we een reis naar de GP Oostenrijk 2020 geboekt.

Uiteindelijk gekozen voor een vlucht naar Graz, daar een appartement te huren en de trein/bus verbinding tussen Graz en circuit te gebruiken (trein is 11 euro per retour, bus naar circuit gratis).
Weekend van vrijdag t/m maandag kost ons dan ongeveer 500 euro p.p. (eten en bier niet meegerekend 🤗)

Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME

• Martijn19
Evianon schreef op woensdag 18 september 2019 @ 19:24:
[...]

In zone 1 kun je bij uitkomen van bocht 21 aan de buitenkant aan het hek staan, sta je een meter van de wagens af die daar de bocht uitkomen. Gave plek om een tijdje te staan, tijdens quali en race moet je er wel op tijd zijn.

En het is onder een brug, erg dicht op de baan en ze gaan daar net weer op het gas, dus zonder oordoppen kun je je oren afschrijven.

En Singapore Flyer kun je (in ieder geval afgelopen jaren) gratis in met zone 1 ticket, dus ook leuk om even te doen :)

Enjoy!
Bedankt voor de tip! Ik was zeker van plan ergens in zone 1 te gaan staan, anders was het duurdere ticket natuurlijk voor niets.

Dat van de Singapore Flyer wist ik niet!
Ik zag op de website van Singapore Flyer het volgende staan: "During this period, Singapore Flyer is exclusively open to Singapore Grand Prix pass holders with access to Zone 2". Ook maar doen dus :)

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07-07 10:18
FYI, lange rijen bij de Singapore Flyer ;)

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

• Mist
  • Laatst online: 22:32

Mist

Een gevaar op de weg

Om dat te voorkomen ben ik twee jaar geleden op de vrijdagavond kort voor de laatste toegang gegaan (23:15?). Het was uitgestorven, ik had een complete gondel voor mezelf :)

Gebruik de eerste dagen vooral om de opties te verkennen. Het kleine platform aan de buitenkant van bocht 3 leek toen het populairst. Mijn keuze viel op het platform bij ingaan bocht 1. Zo dicht mogelijk bij het rolstoelplatform, waar je het meest van bocht 1/2 ziet. Tevens onder de snelweg en tegenover een scherm.
(de situatie kan nu natuurlijk iets veranderd zijn, ik heb dit niet nagekeken)

Op zondag was ik een half uur voordat de poorten open gingen bij Gate 2. Dat was genoeg om mijn gewenste plekje te bemachtigen. In de loop van de middag bleek dat overigens onnodig toen de snelweg geen soelaas bood tegen een tropische bui en het platform grotendeels leegliep. De plek beviel prima, de sandwich gebeurde voor mijn neus. Na de finish snel achter de hoofdtribune langsgelopen en op de baan bij de podiumceremonie gestaan.

[DPC] help conquer cancer @ WCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07-07 10:18
Mist schreef op donderdag 19 september 2019 @ 23:13:
Om dat te voorkomen ben ik twee jaar geleden op de vrijdagavond kort voor de laatste toegang gegaan (23:15?). Het was uitgestorven, ik had een complete gondel voor mezelf :)

Gebruik de eerste dagen vooral om de opties te verkennen. Het kleine platform aan de buitenkant van bocht 3 leek toen het populairst. Mijn keuze viel op het platform bij ingaan bocht 1. Zo dicht mogelijk bij het rolstoelplatform, waar je het meest van bocht 1/2 ziet. Tevens onder de snelweg en tegenover een scherm.
(de situatie kan nu natuurlijk iets veranderd zijn, ik heb dit niet nagekeken)

Op zondag was ik een half uur voordat de poorten open gingen bij Gate 2. Dat was genoeg om mijn gewenste plekje te bemachtigen. In de loop van de middag bleek dat overigens onnodig toen de snelweg geen soelaas bood tegen een tropische bui en het platform grotendeels leegliep. De plek beviel prima, de sandwich gebeurde voor mijn neus. Na de finish snel achter de hoofdtribune langsgelopen en op de baan bij de podiumceremonie gestaan.
Strak idee maar 23:15 is wat laat voor mijn oudste (vorig jaar 6j). Wij slenterden vooral veel rond, keken her en der. Was toch wel erg leuk. Weet nog niet of ik morgen ga ivm de haze. Luchtkwaliteit is nu een stuk beter dan afgelopen dagen maar ik moet eigenlijk nog een boel doen voor mijn werk.... Choices.....

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evianon
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 21:19
Martijn19 schreef op donderdag 19 september 2019 @ 01:54:
[...]

Dat van de Singapore Flyer wist ik niet!
Ik zag op de website van Singapore Flyer het volgende staan: "During this period, Singapore Flyer is exclusively open to Singapore Grand Prix pass holders with access to Zone 2". Ook maar doen dus :)
Dit jaar niet meer gratis helaas! Dan deze keer maar niet 3x achter elkaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
Evianon schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 10:28:
[...]

Dit jaar niet meer gratis helaas! Dan deze keer maar niet 3x achter elkaar :P
Voor het eerst een duurder ticket gekocht en nu dit :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolige_Joffer
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-07 17:40
Dit hebben wij 3 jaar geleden gedaan O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Laatst online: 04-04 17:17
Heeft iemand ervaring met het ontvangen van F1 tickets voor de GP van Monaco? Ik heb ze net besteld en ze worden uiterlijk 12 mei bezorgd. Dan ben ik al drie weken op vakantie...
Is het normaal maanden eerder of luistert het toch zo nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-07 14:38

Martinspire

Awesomeness

Zit te kijken of wellicht ook naar Oostenrijk te gaan dit jaar. Ben even benieuwd hoe goed het te doen is als je buiten het circuit verblijft. Hoe lang zijn de files rond het circuit en wat is een beetje een fijne locatie om te zitten qua hotel? Liever rij ik naar het circuit, maar als de bus er 2x zo snel over doet, dan lijkt me dat ook wel prima maar ik kan er weinig over vinden.
Dus hoe zijn de files aldaar?

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stijn1309
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:21
Martinspire schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 19:17:
Zit te kijken of wellicht ook naar Oostenrijk te gaan dit jaar. Ben even benieuwd hoe goed het te doen is als je buiten het circuit verblijft. Hoe lang zijn de files rond het circuit en wat is een beetje een fijne locatie om te zitten qua hotel? Liever rij ik naar het circuit, maar als de bus er 2x zo snel over doet, dan lijkt me dat ook wel prima maar ik kan er weinig over vinden.
2018 geweest... Wij hadden een hotel doorrijden van het circuit zeg maar. Daar zitten minder hotels maar dat zorgt er ook voor dat je minder file hebt naar het circuit.

Alles daar is goed geregeld... File hadden we niet echt, zaten op een 40min rijden met ons hotel en ik dacht dat we met een uurtje wel geparkeerd hadden... Kan het mij niet helemaal goed herinneren, mede omdat het allemaal heel erg meeviel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoeWn
  • Laatst online: 09-07 13:16
Martinspire schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 19:17:
Heel minimaal. Op vrijdag hoef je bij wijze van spreken pas op 50 meter van de parkeerplaats af te remmen. Op zaterdag wordt het iets drukker en zul je 1 tot 3 minuten in de rij staan voor de parkeerplaats. Zondag misschien een kwartier maximaal.

Natuurlijk scheelt het altijd welke parkeerplaats je hebt en hoe laat je er bent. Wij zijn er elke dag rond half 11 en dat is nog een prima tijd. Kan me voorstellen dat het later nog wat drukker wordt.
Bij de ingang kun je trouwens zo doorlopen. Alleen op zondag misschien een minuutje wachttijd.

Al met al super goed geregeld in Oostenrijk dus. Dit wordt mijn 4e jaar alweer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:23
Dit jaar staat Japan op het programma. Mensen daar toevallig geweest en die tips hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:28
Kiwi schreef op woensdag 18 september 2019 @ 20:21:
Ik zal nog even mijn ervaringen van Monza delen voor mensen die volgend jaar (of later) gaan.

We hadden een appartement geregeld via Booking.com, midden in Milaan (5 minuten lopen van het centraal station), met de gedachte dat het met OV redelijk makkelijk naar het circuit reizen zou zijn. Dat bleek dus echt hopeloos :+
Op zaterdag dus een trein ticket gekocht naar Monza, maar die trein zat helemaal vol en reed blijkbaar 1x per 45 minuten. Vervolgens sprak vrijwel niemand daar Engels, en de medewerkers die het wel spraken wisten ook niet uit te leggen hoe je er moest komen. Uiteindelijk via een ander station met een overstap toch aangekomen en met de zwarte shuttlebus naar het park gebracht. Dat laatste ging best soepel, de bussen stonden in rijen te wachten. De terugweg was weer precies hetzelfde verhaal.
Op zondag dus maar besloten om met de auto te gaan, en dat hadden we zaterdag ook gewoon moeten doen: In iets van 20 minuten van het zuiden van Milaan naar de blauwe parkeerplaats (met zat ruimte), en daar reden ook non-stop shuttlebussen naar het circuit (nog verder het park in ook zelfs :)

Auto is dus 100% aan te raden boven OV.
Dit is ook mijn ervaring. Gewoon met de auto naar een van de parkeerplaatsen gaan en daar met de non-stop shuttle bussen naar het circuit. De parkeerplaatsen zijn zo groot (Vaak bij supermarkten en bedrijven) dat die haast niet vol kunnen raken. Logistiek wat mij betreft erg goed geregeld!

De terugweg naar Nederland kan je beter een dag later doen, er staat dan een lange file voor de Gotthardtunnel. Hier zijn we helaas veel tijd verloren.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-07 14:38

Martinspire

Awesomeness

LoeWn schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 08:26:
[...]

Heel minimaal. Op vrijdag hoef je bij wijze van spreken pas op 50 meter van de parkeerplaats af te remmen. Op zaterdag wordt het iets drukker en zul je 1 tot 3 minuten in de rij staan voor de parkeerplaats. Zondag misschien een kwartier maximaal.

Natuurlijk scheelt het altijd welke parkeerplaats je hebt en hoe laat je er bent. Wij zijn er elke dag rond half 11 en dat is nog een prima tijd. Kan me voorstellen dat het later nog wat drukker wordt.
Bij de ingang kun je trouwens zo doorlopen. Alleen op zondag misschien een minuutje wachttijd.

Al met al super goed geregeld in Oostenrijk dus. Dit wordt mijn 4e jaar alweer.
Klinkt goed. En nog een tip qua hotel?
stijn1309 schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 21:11:
[...]

2018 geweest... Wij hadden een hotel doorrijden van het circuit zeg maar. Daar zitten minder hotels maar dat zorgt er ook voor dat je minder file hebt naar het circuit.

Alles daar is goed geregeld... File hadden we niet echt, zaten op een 40min rijden met ons hotel en ik dacht dat we met een uurtje wel geparkeerd hadden... Kan het mij niet helemaal goed herinneren, mede omdat het allemaal heel erg meeviel.
Thanks voor je reactie. Ik begrijp niet wat je bedoelt met "een hotel doorrijden van het circuit". Welke omgeving lag het hotel? Of wil je nog een specifieke aanraden?

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoeWn
Martinspire schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 10:55:
[...]

Zelf huren wij altijd huisjes. Wij zijn dan ook met precies een groep van 9 waardoor zowel het huren van een huisje als het huren van een busje aardig rendabel (en heel gezellig) is.

https://www.belvilla.nl/v...ghts=4&pax=10&uad=1&uls=1

Bovenstaand huisje hebben wij. Of iig, een variant daarvan op het park. Het lijkt ver weg, elke dag een uur rijden naar het circuit, maar het is niet anders. Dichterbij is niet te betalen. Áls je dat nu nog überhaupt kan vinden. Maar voor hotels kan dit natuurlijk weer helemaal anders zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door LoeWn op 08-01-2020 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn1309
  • Laatst online: 22:21
Martinspire schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 10:55:
[...]

[...]

Thanks voor je reactie. Ik begrijp niet wat je bedoelt met "een hotel doorrijden van het circuit". Welke omgeving lag het hotel? Of wil je nog een specifieke aanraden?
Vergeet mijn opmerking qua doorrijden.. net even gekeken op Maps maar dat doorrijden kwam meer omdat we op vrijdag naar het circuit zijn gereden en zijn "doorgereden" daarna naar het hotel.

Wij zaten in Ranten in een heel klein hotelletje, hadden toen niet veel keus, omdat we 2 weken van te voren pas de kaarten hadden gescoord :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-12-2021
Ik heb kaarten voor China inclusief vliegticket/slaapplek/vervoer. En een bezoekje aan mijn zusje die er woont.

Toch maar even een annulerings verzekering afgesloten voor deze reis :) Maar als er geen negatief advies is, dan ga ik gewoon.

En voor de 14de keer naar Spa dit jaar :D

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koploper07
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-07 17:50
Na de afgelopen 2 jaar naar Hongarije te zijn geweest, ga ik dit jaar naar de vrijdag op Zandvoort (actie van Jumbo) en een weekend Oostenrijk.

Zijn er mensen met ervaring, die met de auto vanuit Graz komen tijdens het weekend en is dit goed te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:35
-PassY- schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 16:07:
Ik heb kaarten voor China inclusief vliegticket/slaapplek/vervoer. En een bezoekje aan mijn zusje die er woont.

Toch maar even een annulerings verzekering afgesloten voor deze reis :) Maar als er geen negatief advies is, dan ga ik gewoon.
Het probleem niet China is niet zozeer een negatief reisadvies. De CAMF (de Chinese autosport bond) heeft alle wedstrijden tot April afgelast. Veel races, zoals die van de Formule E in maart, gaan daardoor niet door. De Chinese Grand Prix is op 19 april. Ze hebben strategisch voor tot april gekozen zodat de F1 voorlopig buiten schot blijft, maar het verbod kan langer gaan duren als de situatie niet verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:57

Bob Popcorn

Plop!

Aanstaande mei ga ik samen met m'n pa voor het eerst een F1 race bezoeken (in Zandvoort). :) Nu vroeg ik me af, wij hebben weekendkaarten gekocht, 3 dagen toegang. Heb je dan ook toegang tot de fanzones? De paddock? Kun je langs de motorhomes lopen?

Kortom, weet iemand wat je allemaal kan doen náást op je stoeltje zitten en de races bekijken?

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

De fanzone is voor iedereen toegankelijk, dus alle optredens en standjes ed. kun je naar toe. Zaken als paddock zijn normaal gezien niet toegankelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xGROOVER
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 13-07 07:11
Wom schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 09:55:
De fanzone is voor iedereen toegankelijk, dus alle optredens en standjes ed. kun je naar toe. Zaken als paddock zijn normaal gezien niet toegankelijk.
Ik ben alleen nog maar op spa francorchamps geweest maar daar is het wel toegankelijk op donderdag met een weekend ticket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

"Alles" waarover geadverteerd wordt, heb je doorgaans toegang toe (tenzij anders aangegeven). Fanzones, optredens, standjes, etc. Motorhomes en paddock heb je extra toegangskaarten voor nodig (waarvan ik niet denk dat je die 'zomaar' kunt bemachtigen).

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom

Wom

xGROOVER schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 09:56:
[...]

Ik ben alleen nog maar op spa francorchamps geweest maar daar is het wel toegankelijk op donderdag met een weekend ticket.
Goed dat ik het weet, want normaal moet je een paddock pass kopen of krijgen om op dergelijke plaatsen te komen. Maar kan zijn dat Spa daar net iets anders in is hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-07 14:18

Crazy D

I think we should take a look.

Op donderdag is (was?) altijd pitwalk maar dan mag je uiteraard niet overal komen, maar loop je door de pits en kun je wat rondkijken en als je mazzel hebt kom je in de buurt van een coureur voor een foto of een handtekening (samen met 10000 anderen :P). De motorhomes kom je niet bij.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Nouja, misschien niet helemaal op de conventionele manieren >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weststar
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-07 09:07
Koploper07 schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 13:00:
Na de afgelopen 2 jaar naar Hongarije te zijn geweest, ga ik dit jaar naar de vrijdag op Zandvoort (actie van Jumbo) en een weekend Oostenrijk.

Zijn er mensen met ervaring, die met de auto vanuit Graz komen tijdens het weekend en is dit goed te doen?
Wij zitten dit jaar ook in Graz om de GP van Oostenrijk te bezoeken. We hebben gelezen dat er een prima treinverbinding is. Laatste stukje met (gratis) bus naar het circuit. Misschien een tip.

Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11-07 15:57
Na Spa (1995 & 2010), Magny Cours (1996 & 2000) en Nürburgring (2002) is het dit jaar tijd voor de GP van Oostenrijk. Gekozen om niet op de MV tribune te gaan zitten maar op de Red Bull tribune sectie D voor gehele weekend. Op rij 36 dus volgens mij mooi bovenin met overzicht over hele tribune.
Bob Popcorn schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 09:46:
Aanstaande mei ga ik samen met m'n pa voor het eerst een F1 race bezoeken (in Zandvoort). :) Nu vroeg ik me af, wij hebben weekendkaarten gekocht, 3 dagen toegang. Heb je dan ook toegang tot de fanzones? De paddock? Kun je langs de motorhomes lopen?

Kortom, weet iemand wat je allemaal kan doen náást op je stoeltje zitten en de races bekijken?
Aangezien het eerste jaar voor Zandvoort is, verwacht ik veel overspannen beveiligers en mensen die niet weten waar ze wel en niet mogen komen. Lang geleden ook met DTM meegemaakt op Zandvoort waarna het pas de jaren erna wat relaxter en opener werd. Ik hoop echt dat het een gezellig feest wordt maar toegang tot het binnenterrein zal alleen voor VIPS en teams toegankelijk zijn door hermetisch de tunnels af te sluiten.

[ Voor 60% gewijzigd door wheeler op 23-02-2020 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makoekoetroeloe
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 15-04-2023
Wou samen met mijn vader naar Monza gaan, mij lijkt tribune 6B wel erg gaaf (eerste chicane).
Nu twijfel ik erg vanwege het Corona virus of het veilig is en of het uberhaupt doorgaat. Krijg je in dat geval je geld terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
Makoekoetroeloe schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 10:46:
Wou samen met mijn vader naar Monza gaan, mij lijkt tribune 6B wel erg gaaf (eerste chicane).
Nu twijfel ik erg vanwege het Corona virus of het veilig is en of het uberhaupt doorgaat. Krijg je in dat geval je geld terug?
Als de GP wordt afgelast krijg je gewoon de ticketprijs vergoed. Als de autoriteiten zeggen dat het veilig is maar je gaat niet, dan krijg je je geld natuurlijk niet terug. Eventuele accomodaties vallen daar natuurlijk buiten, dat ligt hoogstwaarschijnlijk aan je reisverzekering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-07 14:18

Crazy D

I think we should take a look.

Toch besloten naar de GP in Oostenrijk te gaan. Plakken er een paar dagen aan vast, zitten ruim een uur zuidelijk van het circuit met de auto maar dat komt allemaal wel goed. Het is Zandvoort niet :P
Tribune T10, laatste 2 bocht(en, afhankelijk van welk deel op de tribune je zit) maar prima. Bij een GP is er geen tribune die niet leuk is :)

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Over Monza gesproken, is het realistisch om 's avonds nog terug naar Amsterdam te vliegen? Er gaat een vlucht om 20:45, dan zou toch wel haalbaar moeten zijn? OV van het circuit naar Milan Linate doet er wel bijna 2 uur over.

Mijn kaartjes voor Monaco zijn overigens al binnen, geen gedoe dus dat ze pas in mei worden verstuurd.

[ Voor 19% gewijzigd door Erapaz op 09-03-2020 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry Nak
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 13-07 04:22
VluggeJapie schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 15:34:
Mensen hier met kaarten van GpTours of van Ticket plus Travel die nog op geld wachten ?

De hele bende is zojuist failliet verklaard dus kunnen we fluiten naar onze centen.

https://drimble.nl/failli...ort-travel-office-bv.html
Crosspost vanuit het F1 topic.

Maar dit is wel beroerd... Kreeg nog geld terug van een pakketreis. Gelukkig moet dat nu lopen via STO Garant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.d.akkerman
Harry Nak schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 18:40:
[...]

Maar dit is wel beroerd... Kreeg nog geld terug van een pakketreis. Gelukkig moet dat nu lopen via STO Garant.
Sterkte voor de gedupeerden. Ik hoop dat STO garant snel uitkeert. Reviews van ticket+travel zijn niet mals.

Meestal bestelde ik ook bij dit bedrijf. Vorig jaar rechtstreeks via Monza zelf ivm eigen keuze van je zitplaats.

Ik bezoek om het jaar een GP. 2020 stond er geen GP op de planning (gelukkig).
Hoop de 2021 weer een beetje normaal is.

Edit, oei als je alleen een ticket hebt besteld kun je denk fluiten naar je geld
. Er is sprake van een pakketreis indien die bestaat uit tenminste 2 of meer van de volgende onderdelen:

- Toeristische dienst (zoals bijvoorbeeld toegangstickets)
- Personenvervoer (bijvoorbeeld vervoer per bus of vliegtuig)
- Accommodatie (bijvoorbeeld hotelovernachting of campingplaats)

Een reis is een pakketreis wanneer voor de duur van de reis aan één van de twee onderstaande voorwaarden wordt voldaan:

- De reis duurt langer dan 24 uur
- De reis bevat een overnachting.

[ Voor 32% gewijzigd door p.d.akkerman op 11-09-2020 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Harry Nak schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 18:40:
[...]

Ik had ook een handvol kaarten voor Hongarije, al maanden achteraan aan het bellen en steeds 0 op request, ik was het uiteindelijk zat en ben toen eens gaan kijken of ik het terug kon halen via mijn creditcard... bleek nog 1 dag te hebben voor het verstrijken van de creditcard verzekering op desbetreffende aankoop.

Als de sodemieters toen de papieren in orde gemaakt, opgestuurd en vandaag bericht dat het geld voorlopig is terug gestort naar mijn creditcard en er een verzoek ligt bij de tegenpartij voor meer duidelijkheid. Nu verwacht ik weinig tegenspraak van een failliet bedrijf maar het had me anders ruim 800 euro gekost.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
R2D2 schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 15:07:
[...]

Als de sodemieters toen de papieren in orde gemaakt, opgestuurd en vandaag bericht dat het geld voorlopig is terug gestort naar mijn creditcard en er een verzoek ligt bij de tegenpartij voor meer duidelijkheid. Nu verwacht ik weinig tegenspraak van een failliet bedrijf maar het had me anders ruim 800 euro gekost.
De curator kan nog roet in het eten gooien he. Als je een geldige reden had tot terugboekign zie ik geen probleem. Had je die niet..Dan kan de curator achter je aankomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Adlermann schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 16:49:
[...]

De curator kan nog roet in het eten gooien he. Als je een geldige reden had tot terugboekign zie ik geen probleem. Had je die niet..Dan kan de curator achter je aankomen.
Datum van de race is inmiddels al zo'n maand geleden, tickets nooit ontvangen, nogal vaak achteraan gebeld dus ik denk dat de curator wel zal snappen dat dit een hele valide reden was, anders wens ik hem veel succes om het uit te gaan vechten met de creditcard maatschappij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThomasG
R2D2 schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 18:51:
[...]

Datum van de race is inmiddels al zo'n maand geleden, tickets nooit ontvangen, nogal vaak achteraan gebeld dus ik denk dat de curator wel zal snappen dat dit een hele valide reden was, anders wens ik hem veel succes om het uit te gaan vechten met de creditcard maatschappij.
Er is natuurlijk een aannemelijke kans dat dit onder Force Majeure valt, en de creditcard maatschappij het eens zal zijn met de curator.

• R2D2
  • Niet online
ThomasG schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 20:00:
[...]
Er is natuurlijk een aannemelijke kans dat dit onder Force Majeure valt, en de creditcard maatschappij het eens zal zijn met de curator.
Duur woord voor overmacht ;-)

Maar dan nog, het lijkt me stug dat een creditcard maatschappij daar zomaar in mee gaat. Uiteindelijk valt dit gewoon onder de dekking van de aangeboden verzekering welke door de creditcard maatschappij standaard verstrekt wordt op alle aankopen gedaan met de creditcard.

Dus zo aannemelijk lijkt die kans me niet. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Laatst online: 13-07 14:15
Zo dat ging makkelijk. Twee kaartjes (vak R-P) voor F1 Nürnberg ring. Hoofd site ligt eruit, maar ticket site was ik al op ingelogd.

Voor de geïnteresseerden:
https://nuerburgring.even...cket/seatmap?eventId=1405

Die van 199 euro zijn er niet veel.

Edit: maar die van 399 lijken wel sneller weg te gaan.

[ Voor 11% gewijzigd door Fleximex op 22-09-2020 12:12 ]

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Fleximex schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 12:11:
Zo dat ging makkelijk. Twee kaartjes (vak R-P) voor F1 Nürnberg ring. Hoofd site ligt eruit, maar ticket site was ik al op ingelogd.

Server capaciteit zal worden aangepast voor de volgende ronde van aanbiedingen, gaat komende vrijdag van start, dan zijn er ook tickets van €299,- te verkrijgen.
...
Am Freitag werden dann Plätze auf den Tribünen 4, 6 und 12a freigegeben. Im Angebot sind dann auch erstmals Tickets der Kategorie 2 für 299 Euro.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fleximex
Even een tip voor de mensen die een kaartje willen. De site van https://www.nuerburgring.de gaat vrijdag dan 15-30 minuten, voordat ze in de verkoop gaan, plat.
Echter, zo slim als wij als Tweakers zijn ;), checkte ik welke site de tickets verkocht werden. Dat is https://nuerburgring.even...bshop/webticket/eventlist
Die site lag helemaal niet plat. Had genoeg tijd en de tickets gingen, voor hoe populair het is, heel traag weg.

1. Maak nu al een account aan voor de webshop (nuerburgring.eventim-inhouse.de).
2. Zorg dat je vlak voor (10 minuten) de tijd van verkoop een keer uit- en inlogt zodat je loginsessie niet net verloopt als de verkoop start.
3. Refresh de volgende twee pagina's steeds: het overzicht van de events en het al bestaande event (https://nuerburgring.even...cket/seatmap?eventId=1405) steeds totdat respectievelijk het nummertje van 29 Veranstaltungen (events) omhoog springt naar 30 of meer, of totdat er bij het bestaande event tribunes bijkomen.
Het kan namelijk zijn dat om een of andere gekke reden de nieuwe tribunes als nieuw evenement in het systeem wordt gezet.
4. Credit card en Paypal zijn de betalingsopties. Voor de credit card heb je een random reader nodig (ten minste bij Rabobank).
5. Veel succes.

Disclaimer: het kan zijn omdat het evenement er nu wel bij staat dat het een stuk drukker is en je in een queue komt. Dan moet je natuurlijk niet refreshen!

• Erapaz
Fleximex schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 12:11:

Ga je het hele weekend? Ik neem aan dat je niet uit noord/zuid Holland komt dan?

• Erapaz
Adlermann schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 16:49:
[...]

Niet leveren lijkt me een geldige reden. Verder is de CC hiervoor verzekerd. Ik kreeg geen geld terug van mijn Monaco tickets waar ik ze besteld had, via de CC geld gewoon teruggehad. In principe betaal je daar ook voor.

• Adlermann
Erapaz schreef op woensdag 23 september 2020 @ 19:49:
[...]

Niet leveren lijkt me een geldige reden. Verder is de CC hiervoor verzekerd. Ik kreeg geen geld terug van mijn Monaco tickets waar ik ze besteld had, via de CC geld gewoon teruggehad. In principe betaal je daar ook voor.
Bij een bedrijf wat failliet is, is dat geen reden. Dan haal je namelijk geld uit de boedel van een failliet bedrijf. De curator is namelijk aangesteld om de afwikkeling in goede banen te leiden.

Dat zijn gewoon de regels.

• Erapaz
Adlermann schreef op woensdag 23 september 2020 @ 20:03:
[...]

Bij een bedrijf wat failliet is, is dat geen reden. Dan haal je namelijk geld uit de boedel van een failliet bedrijf. De curator is namelijk aangesteld om de afwikkeling in goede banen te leiden.

Dat zijn gewoon de regels.
Volgens mij komt het geld gewoon van de verzekering van de aankoop garantie van de credit card.

• Adlermann
Erapaz schreef op woensdag 23 september 2020 @ 20:23:
[...]

Volgens mij komt het geld gewoon van de verzekering van de aankoop garantie van de credit card.
Ja dat zou schelen. Als het uit de boedel getrokken wordt, dan komt de curator wel even moeilijk doen. Vooral als veel mensen het gedaan hebben.

• Fleximex
Erapaz schreef op woensdag 23 september 2020 @ 19:01:
[...]

Ga je het hele weekend? Ik neem aan dat je niet uit noord/zuid Holland komt dan?
Brabant. Maar die regio is nu ook gewijzigd. Dus ik houdt nog wel een hele grote slag om de arm of het wel doorgaat. Zaterdag en zondag alleen. Vrijdag moet ik nog werken.

Edit: en als het echt zo spaak loopt, dan maar een coronatest. Trouwens nog een tip. Niet bij U-Diagnostics/HetHuisartsLab doen. Daar zijn echt hele slechte ervaringen mee (testuitslagen die pas na 72 uur of zelfs nooit terugkomen).

[ Voor 23% gewijzigd door Fleximex op 23-09-2020 21:46 ]

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Fleximex schreef op woensdag 23 september 2020 @ 21:23:
[...]
Brabant. Maar die regio is nu ook gewijzigd. Dus ik houdt nog wel een hele grote slag om de arm of het wel doorgaat. Zaterdag en zondag alleen. Vrijdag moet ik nog werken.

Edit: en als het echt zo spaak loopt, dan maar een coronatest. Trouwens nog een tip. Niet bij U-Diagnostics/HetHuisartsLab doen. Daar zijn echt hele slechte ervaringen mee (testuitslagen die pas na 72 uur of zelfs nooit terugkomen).
Misschien o.a. deze website maar in de gaten houden dan. Je schiet er niet veel mee op als je direct na de grens op Corona moet worden getest om vervolgens in quarantaine de uitslag af te moeten wachten (die dagen op zich kan laten wachten ;) )

https://www.anwb.nl/vakan...ronamaatregelen-duitsland

Edit: Brabant is (officieel) nog niet gewijzigd (zal nog wel komen), Utrecht al wel zag ik.

[ Voor 4% gewijzigd door hardware-lover op 23-09-2020 21:53 ]

Testing, one, two ...

• Fleximex
hardware-lover schreef op woensdag 23 september 2020 @ 21:49:
[...]

Misschien o.a. deze website maar in de gaten houden dan. Je schiet er niet veel mee op als je direct na de grens op Corona moet worden getest om vervolgens in quarantaine de uitslag af te moeten wachten (die dagen op zich kan laten wachten ;) )

https://www.anwb.nl/vakan...ronamaatregelen-duitsland

Edit: Brabant is (officieel) nog niet gewijzigd (zal nog wel komen), Utrecht al wel zag ik.
Het rare alleen is dat er volgens mij helemaal geen grenscontrole is en je de test alleen bij binnenkomst moet kunnen tonen. Dus hoe ik het begrijp zit je goed als je 48 voor binnenkomst in Duitsland een test hebt gedaan met negatief als uitslag.

Is het niet alleen als afschrik gezegd?

• Erapaz
Fleximex schreef op woensdag 23 september 2020 @ 22:00:
[...]

Het rare alleen is dat er volgens mij helemaal geen grenscontrole is en je de test alleen bij binnenkomst moet kunnen tonen. Dus hoe ik het begrijp zit je goed als je 48 voor binnenkomst in Duitsland een test hebt gedaan met negatief als uitslag.

Waar moet je die kunnen tonen, bij het circuit zelf?

Ben blij dat ik al naar Mugello ben geweest, dat was best te doen, wel meerdere keren legitimeren, ticket op naam en temperatuur meten en mondkapje op als je niet op je plek zat. Had graag naar de Nurburgring gegaan, maar kom uit Noord Holland en leek me iets teveel gedoe.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Fleximex schreef op woensdag 23 september 2020 @ 22:00:
[...]

Er zal niet aan de grens actief worden gecontroleerd, maar als jij ergens in Duitsland neer gaat strijken (dus niet doorheen rijden), dan zal er misschien toch naar worden gevraagd. Over het algemeen zijn de Duitsers nogal wat "gründlicher" dan wij "slappe, overal wat over te zeiken, maar geen harde maatregelen accepterende" Nederlanders 8)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
Ik zie dat er nog tickets (vooral 299 euro) zijn.

Op de site las ik trouwens dit:
Unfortunately, visitors from designated risk areas (status at the event weekend) will not be allowed to attend the event. These visitors will be informed and their money will be refunded.

Dus ik heb het adres van mijn account daar nu verandert naar het Duits adres van bekende. Het bovenstaande lijkt te betekenen dat een negatieve test niet gebruikt kan worden en dat ze heel cru kijken waar je vandaan komt.

Helaas staat op het ticket al je adres, dus dat verandert niet mee. Mijn parkeerticket is wel nu op het Duits adres.

Vergeet trouwens niet om een parkeerplek te reserveren:
Please book a parking ticket corresponding to your grandstand.
https://nuerburgring.even...cket/seatmap?eventId=1415

[ Voor 33% gewijzigd door Fleximex op 25-09-2020 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 02-07 11:42
Fleximex schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 19:15:
Op de site las ik trouwens dit:
Unfortunately, visitors from designated risk areas (status at the event weekend) will not be allowed to attend the event. These visitors will be informed and their money will be refunded.

Dus ik heb het adres van mijn account daar nu verandert naar het Duits adres van bekende. Het bovenstaande lijkt te betekenen dat een negatieve test niet gebruikt kan worden en dat ze heel cru kijken waar je vandaan komt.

Helaas staat op het ticket al je adres, dus dat verandert niet mee.
Ben benieuwd of je nog gaat dit weekend en hoe je het ervaart. Ik heb er zelf ook nog even aan zitten denken om een kaartje te kopen. Mocht je gaan, veel plezier (en kleed je warm aan).

Dit is het eerste jaar sinds 2009 waarin ik geen GP bezoek. :'(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fleximex
@Toewan
We gaan het proberen...

Ik heb geen mail gekregen. Maar ik had het adres ook naar een Duits adres veranderd. Van andere Nederlanders gehoord dat zij een mail gekregen hebben dat ze een negatieve covid test moeten meenemen. Dus niet alleen bij binnenkomst Duitsland, maar ook voor de GP.

Dus de tickets worden niet geannuleerd. Misschien hebben we daar Zeeland aan te danken die als dappere provincie weerbaar strijd biedt tegen covid en de dans van de verplichte test voor Duitsland ontspringt.
Waardoor ze niet zeggen: kom je uit Nederland, dan annuleren we je tickets.

Mogelijk de eerste GP die ik bezoek ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Fleximex op 09-10-2020 14:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fleximex
Update: we zijn nu bij de 3de vrije training. Nul checks, veel mensen dragen ook geen mondkapjes zelfs d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mist

Mist

Een gevaar op de weg

Meer mensen in Portimao dit weekend?
De laatste week nog veel vraagtekens rond corona maatregelen maar uiteindelijk kan ik er dus bij zijn :)

Ik reis vandaag naar Portimao. Ik verblijf in de buurt van het strand en wil met de shuttle bus naar het circuit gaan. En dan maar eens zien hoe het op de tribune gaat en wat de faciliteiten verder zijn. Informatie van de organisatie is minimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.d.akkerman
Wie durft met me mee te denken?

Zandvoort 5 september...
https://nl.motorsport.com...5-september-2021/4903150/

Wanneer zal Monza2021 zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Volgens de geruchten (o.a. https://www.gpfans.com/nl...er-van-2021-met-23-races/) een week voor Zandvoort, maar blijft allemaal speculatie totdat de kalender bekend gemaakt wordt ;)

[ Voor 25% gewijzigd door naitsoezn op 03-11-2020 12:53 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mist

Mist

Een gevaar op de weg

We zijn alweer twee races verder, maar terug in NL nog wat ervaringen van de GP van Portugal (aansluitende vakantie toch maar afgemaakt ook al ging de Algarve van geel naar oranje).

Tribune
Ik had een vrij matige plek op mijn tribune (Noord). Dit zal op Zandvoort bij een deel van de toeschouwers ook voor teleurstelling zorgen. Een kaartje voor een tribune kopen en vervolgens een plek toegewezen krijgen, is het slechtst denkbare systeem. In dit geval was de intentie vrije plaatskeuze, maar dat was natuurlijk naïef in deze tijd en later aangepast als covid-maatregel.

Faciliteiten
Je mocht geen eten of drinken meenemen, maar het aanbod op het circuit was vrij beperkt. Op vrijdag hadden ze de opkomst onderschat, lange rijen bij de catering. Moet ze wel nageven dat ze niet de hoofdprijs vroegen.
Er stonden maar weinig grote schermen. Ik had redelijk zicht, maar behoorlijke delen van de tribunes konden helemaal geen scherm zien. Dat is eigenlijk niet meer van deze tijd bij ticketprijzen van 300 tot 400 euro. Ook werd er geen commentaar over FM uitgezonden.
Tot halverwege zaterdag leek internet drama. Maar toen hoorde ik van een andere bezoeker dat hij prima verbinding had. Gelukkig kon ik naar het betreffende netwerk wisselen. Tijdens de race behoorlijk stabiel de live timing erbij :)

Vervoer
Ik gebruikte de gratis shuttle-bus vanuit Portimão. Aantal, frequentie en begin/einde dienstregeling waren in orde. Mooie service, want per OV is het circuit niet bereikbaar. Tegenvaller was wel dat de bussen niet de fast-lane gebruikten. De organisatie promootte het onder andere met "ontwijk de files" maar dat ging dus niet op. Op zaterdag bijna een uur in de file gestaan en een deel van VT3 gemist. Op zondag maar wat vroeger gegaan en bijtijds op het circuit :)

Covid
Er was veel commentaar wat mede aanleiding was om bij de MotoGP dit weekend toch geen toeschouwers toe te laten. Maar ik was best tevreden. Er waren redelijk wat lege plaatsen op de tribunes. Bij de ingangen en catering was het vrij goed georganiseerd. En stewards controleerden continu, ook op de tribunes, of mensen hun mondkapje droegen.

Overall
Super om dit jaar toch een race te kunnen bezoeken! Zeker niet het beste F1-weekend dat ik heb meegemaakt. Maar voor de organisatie zal het in deze omstandigheden een hele opgave zijn geweest om voor het eerst een F1 race te organiseren. De informatievoorziening vooraf schoot flink tekort, maar ter plekke was het allemaal redelijk voor elkaar. Met de beperkte faciliteiten en het karige support-programma was de value for money niet geweldig. Ik zie het niet snel gebeuren, maar als ze de F1 opnieuw weten te strikken, moeten ze eea verbeteren. Maar met de F1 zelf heb ik me prima vermaakt. En de regio was top in deze tijd van het jaar als vakantiebestemming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrhrln
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-11-2023
Beetje dood gebloed hier :)

Gezien reizen weer op gang begint te komen, kunnen we weer beetje bij beetje los.

Wij als groep hebben Oostenrijk maar opgegeven, te krap met vaccinaties etc etc voor sommigen, pijlen voor nu gericht op Hongarije & Italië (Monza, verblijven in Milaan :) ).

Benieuwd of de Nederlanders weer overal massaal zich laten zien.

[ Voor 13% gewijzigd door mvrhrln op 18-05-2021 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
mvrhrln schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 23:40:
Beetje dood gebloed hier :)

Gezien reizen weer op gang begint te komen, kunnen we weer beetje bij beetje los.

Wij als groep hebben Oostenrijk maar opgegeven, te krap met vaccinaties etc etc voor sommigen, pijlen voor nu gericht op Hongarije & Italië (Monza, verblijven in Milaan :) ).

Benieuwd of de Nederlanders weer overal massaal zich laten zien.
Oostenrijk gaat dus wel door met publiek. Zie mijn post in het algemene f1 topic

LoeWn in "[F1] Seizoen 2021"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrhrln
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-11-2023
LoeWn schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 17:14:
[...]

Oostenrijk gaat dus wel door met publiek. Zie mijn post in het algemene f1 topic

LoeWn in "[F1] Seizoen 2021"
Ja het probleem is dat wij met een hele club zijn, beetje lastig te handlen dan met kaarten etc. wie wel/niet.
camping, camper, caravan huur etc etc. vandaar geschrap, jammer, volgend jaar wel vd partij!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoeWn
Ah dat maakt het wel lastig inderdaad. Wij zijn ook wel met een aardig clubje. 11 man. Maar alle tickets in één reeks besteld, dus dat scheelt. Ook een leuk huisje er bij met jazucci etc. Dus dat moet helemaal goed komen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:00
Wij hebben ook de bevestiging gehad voor Oostenrijk dat het doorgaat. :9B
Pagina: 1 ... 9 ... 21 Laatste