hjvg schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 11:58:
[...]
Zo ik in mijn vorige bericht al zei zit ik op Premium nord tribune (overdekt) al zit ik wel vrij onderaan rij 6
ik ga met mijn ouders naar oostenrijk maar hun gaan niet naar de GP.
ik heb gezien dat er vanaf meerdere punten gratis bussen naar het circuit gaan (
https://www.redbullring.c...rrival-regional-shuttles/ ) het idee is nu dat zei mij naar het Train station Knittelfeld brengen en ik vandaar uit met de bus naar circuit ga ik verwacht dat dit sneller is omdat ik verwacht dat je met de auto wel in de file komt te staan en mijn ouders graag de auto hebben overdag.
Oh die had ik even gemist. Dat is T4 ? Zat ik vorig jaar. Goede wandelschoenen mee, vanaf de hoofdingang nog een mooie wandeling
Tjah, afhankelijk van het weer dan nog steeds zonnebrand en/of regenjas :-) Ervaring op tribunes is dat tenzij je in het midden zit, je altijd wel zon of juist regen pakt. En, als je wel in de schaduw zit, heb ik in Duitsland mee gemaakt dat het buiten in de zon 30+ graden was, maar op de tribune een dikke trui echt nodig was...
Ik heb zelf een rugtas bij me (CamelBak) met dus wat water erin, maar koop verder eten en drinken op het circuit. Die paar euro die je uitspaart door zelf broodjes mee te nemen vind ik de moeite niet waard. Water doe ik vooral omdat als het echt warm wordt, ik geen zin heb om 20 x drinken te moeten gaan halen.
Oh en plastic doppen van flessen, die werden er dacht ik (maar merk dat m'n geheugen mij in de steek laat) als je een flesje koopt, afgedraaid. Maar misschien ben ik in de war met Spanje. Dat is dan wel handig.
Boek om te lezen, want soms zit je een uur naar een lege baan te kijken en voor de 6e x de fanzone ben je op een gegeven moment ook wel klaar mee
Verkeer was echt top geregeld hoor, heb zowel 'links' als 'rechts' van het circuit in huisjes gezeten, en de vertraging was niet noemenswaardig. Als je niet zelf met de auto kunt gaan maar zij je afzetten wordt het wellicht wel iets lastiger, de hele verkeersstroom is er in de ochtend op gericht om naar het circuit te gaan, en 's middags juist weg van het circuit. Maar net aan de andere kant van de snelweg (gezien vanaf het circuit) lopen wat doorgaande wegen en daar ben je ook heel goed af te zetten. Maar de bussen heb ik ook wel van gehoord dat dat goed werkte, ik vond het alleen niet zo interessant, Als je met 4 man bent (en niet per se hoeft te drinken of zo) is zelf met de auto gaan een stuk goedkoper.