Toon posts:

[F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?

Pagina: 1 ... 15 16 17 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:48
op de vrijdag van Zandvoort ga ik met mijn zoon (9) de trainingen bekijken. Welke gehoorbescherming is aan te raden?

Tijd van werken, tijd van rusten

• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 04-02 05:15

Rembock

Beh...

@Driek Zoiets? Eventueel kun je bij de Hans Anders een setje in-ears halen :)

• angerblub
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 03-02 09:45
Dit jaar voor de 2de keer naar Spa, 3 jaar geleden zaten we in Pouhon en we willen dit keer gaan staan bij de de busstop chicane. Hiervoor ben ik nog op zoek naar een pakeerkaart groen of rood. Heeft iemand enig idee hoe ik daar nog aan kom?

3 jaar geleden ging ik op goed geluk en kon ik zo een parkeerkaart ter plekke kopen maar ik weet niet of dit nog steeds zo kan, of uberhaupt gangbaar is.

• Tomcatter_31
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 02-02 17:48
Ik zit te kijken of ik nog tickets voor de vrijdag kan bestellen voor Spa, zou hier toch wel weer graag heen willen. Waar bestellen jullie veelal tickets voor de gp's? Voorheen bestelde ik ze bij sportstadion of F1 ticket en travel. Sportstadion is nu voor F1 motorsporttickets geworden zo te zien en heb beetje mijn vraagtekens of dat betrouwbare partij is. Zie hoop goede reviews, maar ook zeker de nodige negatieve. Bij F1 ticket en travel is Spa al uitverkocht zo te zien en op de site van Spa zelf ook. Ik vond ook nog global tickets die nog kaarten voor de speedcorner heeft. Maar deze partij ken ik ook niet, dus weet niet of deze betrouwbaar zijn. Hebben jullie ervaringen met deze sites?

• p.d.akkerman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18:39
In Monza liep ik er de laatste keer al tegenop. Maar spa gaat het ook doen.

Geen eigen alcoholische versnaperingen mee het circuit op.

https://www.gpfans.com/nl...e-drank-naar-het-circuit/

Hoop dat dit ook niet wordt voortgezet voor de Zandvoort bezoekers.

• kraanwagen
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 19:53
p.d.akkerman schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 19:40:
In Monza liep ik er de laatste keer al tegenop. Maar spa gaat het ook doen.

Geen eigen alcoholische versnaperingen mee het circuit op.

https://www.gpfans.com/nl...e-drank-naar-het-circuit/

Hoop dat dit ook niet wordt voortgezet voor de Zandvoort bezoekers.
Voor Spa vind ik dat wel logisch.

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-02 12:42
Zit in het weekend van GP America's in San Antonio.....

maar geen kaartjes meer te krijgen via officiele route, iemand nog betrouwbare tips?

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-02 23:17
Nou het is zover. Ik ga dan ook eindelijk een gp bijwonen met een paar maten. Gekozen voor Oostenrijk 2023. We zijn nu tribunes/tickets/accomodaties aan het verkennen.

West lijkt wel een goede tribune voor zicht over het hele circuit. Geen zicht op pitstraat wel jammer. We overwegen een accommodatie buiten het circuit om de drukte en het sanitair van de camping te mijden.

Nog tips?

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 00:26
Irritant dat het kalender zo laat pas bekend wordt… Ik heb iets waar ik 16 juli heen wil gaan maar mocht de kalender van Oosterijk een week verschuiven hang ik

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-02 09:57

Beaves

Usque ad Finem

Is hier iemand vorig jaar naar Zandvoort geweest en heeft ervaring met hoe streng er wordt gecontroleerd (op vrijdag) op de aanwezigheid van camera's die eigenlijk niet mogen. Op Reddit lees ik meer dan genoeg verhalen over mensen die het toch voor elkaar kregen om met een telelens binnen te komen, iets wat ik ook graag zou doen.

Ik blijf het een zotte regel vinden, in Oostenrijk of Spa is het geen enkel probleem maar in Nederland moeten ze weer met extra regels komen, zoals dat je zelf geen drinken mee mag nemen. Bier snap ik, maar waarom flesjes water niet mogen?

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-02 12:51

Crazy D

I think we should take a look.

Tommy The Cat schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 11:34:
Nou het is zover. Ik ga dan ook eindelijk een gp bijwonen met een paar maten. Gekozen voor Oostenrijk 2023. We zijn nu tribunes/tickets/accomodaties aan het verkennen.

West lijkt wel een goede tribune voor zicht over het hele circuit. Geen zicht op pitstraat wel jammer. We overwegen een accommodatie buiten het circuit om de drukte en het sanitair van de camping te mijden.

Nog tips?
West is niet echt een naam zoals de tribunes heten..... T3 is een plek waar je megaveel ziet.

En uh gewoon AirBNB afstruinen, ik heb vorig jaar hier gezeten:
https://www.airbnb.nl/rooms/36610372

En dit jaar hier:
https://www.airbnb.nl/rooms/20784521

Huisje van dit jaar was leuker (ik ben gek van uitzichten in de bergen), van vorig jaar was makkelijker aan te rijden.

Maar er staat genoeg op airbnb...

Exact expert nodig?

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-02 09:57

Beaves

Usque ad Finem

De link van het huisje dit jaar werkt niet, klopt dat?

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• Crazy D

Crazy D

Beaves schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 10:52:
De link van het huisje dit jaar werkt niet, klopt dat?
uh bij mij wel gewoon?

Exact expert nodig?

• Fox-Racing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-02 15:39
Tommy The Cat schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 11:34:

Nog tips?
Ik heb 6 jaar op de Reb Bull Tribune gezeten, Heerlijk uitzicht op denk wel 70% van circuit.

Maar volgend jaar gaat hem niet meer worden, alle kaarten zijn uitverkocht of opgekocht door tussen handelaren.

Kon via via aan zelfde tickets komen voor volgend jaar, maar ga geen €200,- per kaart extra betalen.

RichardVos.nl

• Hugo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:40
Via mijn werkgever ga ik naar Zandvoort over 2 weken. Afgelopen vrijdag naar de backstage show geweest op Zandvoort. Was leuk om een rondje te rijden over het circuit en daarna te kijken/luisteren naar Jan Lammers (en Jack Plooij)

Over 2 weken zet ik mijn auto in haarlem en ga vervolgens verder op de fiets. Hoop dat het een beetje droog blijft. Voorlopig staat er helaas regen in de voorspellingen.

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Iemand nog tips voor Spa komende zondag? We gaan zeer waarschijnlijk met de bus heen en weer en hebben bronzen kaarten.
Iets van een stoeltje meenemen lijkt mij wel zo handig, wat zijn jullie ervaringen? En iemand nog een tip voor een goede plek qua bronze, waar is leuk om te zitten?

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:51

loewie1984

music addict! pizza monster!!

Harleyquinny schreef op maandag 25 juli 2022 @ 14:35:
Hier ook kaarten gekocht voor Oostenrijk 2023. Dit jaar geweest en het was zo tof dat we gelijk weer kaarten gekocht hebben.

Maar.. Ik heb een vraag.. We gaan niet op de camping maar willen graag in een hotel in de buurt.. Alles op booking lijkt al volgeboekt te zijn. Weet iemand toevallig nog een verborgen pareltje?
We zaten hier, das op 60km van het circuit en dus een uurtje binnen door kachelen maar je kan goed doorrijden: Apartments Grebenec https://www.booking.com/hotel/at/apartments-grebenec.nl.html ben er in 2016 geweest met vrouwlief en schoonouders. Toen won ie gelukkig.

Van donderdag tot maandag geboekt, 4 personen 315 eu destijds voor het appartement.

discogs

• loewie1984
  • Laatst online: 21:51

loewie1984

music addict! pizza monster!!

True schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 15:41:
Iemand nog tips voor Spa komende zondag? We gaan zeer waarschijnlijk met de bus heen en weer en hebben bronzen kaarten.
Iets van een stoeltje meenemen lijkt mij wel zo handig, wat zijn jullie ervaringen? En iemand nog een tip voor een goede plek qua bronze, waar is leuk om te zitten?
Stoeltje, paraplu tegen de zon én de regen, genoeg eten en drinken, zonnebrand, petje, powerbank, oordoppen, stevig schoeisel en je hebt klapstoeltjes die met een helling overweg kunnen. Ik heb 2016 op het lange rechte stuk gezeten en gelukkig bovenaan maar als je niet op tijd bent moet je dus dik 6 tot 8 uur op een schuine helling zitten.

discogs

• Aquafreak
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-02 00:09
True schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 15:41:
Belangrijkste tip als je Bronze hebt; kom vroeg! Afgelopen jaar ( ;( ) waren wij er rond 6 uur en hadden één van de laatste goede plekjes. Iedereen na ons moest achter anderen zitten of op een helling.
Verder de standaard dingen zoals eten, drinken, paraplu (hopelijk tegen de zon) en een goede stoel!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

verplaatst :)
weet iemand of je een bbq mag meebrengen naar SPA? zo'n wegwerp ding

//edit;
TOEGANGSREGELING VOOR VOETGANGERS, VERBODEN :
• GLAZEN FLES (zelfs soft drinks)
• FIETS
• SCOOTER, ROLSCHAATS, SEGWAY, SCHAATSPLANK
• HOND en andere dieren
• BARBECUE OF ELK ELEMENT DAT WORDT GEBRUIKT OM EEN BARBECUE TE MAKEN(rooster, vuurmakers…)
• KAMPEERUITRUSTING (tent, piketten, slaapzak)
• MES
• LADDER VAN MEER DAN 3 STAPPEN

schijnbaar is het belangrijk om de regels in CAPS te zetten

[Voor 78% gewijzigd door DaniëlWW2 op 24-08-2022 12:57]

🆂🆃🅴🅰🅼: 🆁🅾🅾🆃🅶🅰🅼🅴🆁_🅲🅾🅼
🅿🆂🅽: 🅷🅾🅻🅻🅰🅽🅳🅷🅰🆁🅳🆂

• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 04-02 05:15

Rembock

Beh...

@himlims_ op https://www.spagrandprix.com/nl/faqs staat onder "Welke zijn de verboden voorwerpen op het terrein ?" dat ontvlambare producten of materialen & spuitbussen niet toegestaan zijn op het terrein, het mag dan weer wel op de camping :)

• Bcopp
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 19-09-2022
Hallo,

Iemand die weet of je in SPA ergens aan de ingang kan staan langs waar de coureurs naar binnen gaan?
Of is het zo goed als onmogelijk om een foto/handtekening te bekomen met de kinderen.

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:47
Weet iemand hoe het met de vrijdag op SPA zit. Moeten we dan ook zo vroeg mogelijk zijn of loopt de vrijdag geen storm?

Welke plekken raden jullie aan met brons en waar kun je dan het beste parkeren. We gaan met een slechte rug en knie. Lopen gaat wel maar als we het kunnen beperken zou mooi zijn.

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:17
Kenny_026 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 09:33:
Weet iemand hoe het met de vrijdag op SPA zit. Moeten we dan ook zo vroeg mogelijk zijn of loopt de vrijdag geen storm?

Welke plekken raden jullie aan met brons en waar kun je dan het beste parkeren. We gaan met een slechte rug en knie. Lopen gaat wel maar als we het kunnen beperken zou mooi zijn.
Loopt geen storm maar als je niet te ver wil lopen naar je auto scheelt vroeg gaan wel.
Qua parkeren zou je even moeten checken via google maps wat het dichtste bij een ingang is. Ik heb alleen ervaring met groen en dat is al een stukje lopen.

Je hebt denk ik wel het lastigste circuit gekozen als je slecht ter been bent want het is constant heuvel op heuvel af en het is erg groot.

Er zijn meerdere mooie plekken voor brons maar als je ergens een hele dag wil zitten zou ik ergens bij Pouhon pakken.
De chicane op het eind is ook een mooie plek, moet je wel tussen de bomen op de heuvel een plekje zoeken.

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 00:27
Zit te denken om zaterdag naar spa te rijden. Kan tickets scoren en twijfel of ik het ga doen. Maar is de weerverwachting weer zo slecht? Als ik nat wil worden dan kan ik beter in de zomerse zaterdag hier in NL doen in een zwembad en dan f1tv op mn mobiel :D

Verder ben ik eigenlijk nog nooit op spa geweest, any tips and tricks? of is er ander topic om dit verder te bespreken?

Life is too short to drive boring cars

• MAX3400
  • Laatst online: 03-02 15:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Driek schreef op woensdag 3 augustus 2022 @ 15:53:
op de vrijdag van Zandvoort ga ik met mijn zoon (9) de trainingen bekijken. Welke gehoorbescherming is aan te raden?
Ik sleep zelf https://www.amazon.nl/gp/...tle_o05_s00?ie=UTF8&psc=1 mee naar races; mogelijk zijn ze wat overkill voor de F1-auto's zelf maar als je ook naar de Porsches gaat kijken, dan vind ik ze wel erg fijn. Je hebt ze ook in de "Max Lite" versie; die zijn iets minder absorberend (NRR 2 verschil).

Waarom deze? Omdat ze bijna niets kosten en dus makkelijker even een nieuw setje in je oren duwen na, bijvoorbeeld, de lunch of een rondje lopen. Ben regelmatig naar 6 / 8 / 24 uurs races gegaan; ik loop echt niet de hele dag met 1 setje oordopjes in.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Crazy D

Crazy D

Buienradar voorspelt voor vrijdag regen, zaterdag spetters.

Ik weet niet of je bij Les Combe echt kunt zitten met bronze, heb daar ooit op een tribune gezeten, was leuke plek. Flink wat actie gezien daar. Pouhon heb ik ook een jaar gezeten (jaar dat Doornbos won in de F3 op Spa). Mooie plek.. Bij de chicane aan het eind op zich wel maar daar kun je lastig bij.

Maar persoonlijk zou ik met bronze vooral rondlopen op vrijdag/zaterdag, en voor de race vooral een plek zien te vinden met zicht op scherm. En dan maakt het niet heel veel uit waar dat precies is. Lukt het om op een mooie plek te zitten is dat top, maar dan zul je echt vroeg moeten zijn. Moet je maar zin in hebben.

Spa is inderdaad niet echt een handig circuit als "halve invalide". Mijn 1e jaar heb ik mezelf daar half dood gelopen, mijn conditie was -1000 dus even een rondje lopen was alsof ik ongetraind Mount Everest op liep :D 1e keer Spa kwamen we via de hoofdingang, wat gaaf is want dan krijg je Eau Rouge als 1e te zien zoals het hoort: als een muur van asfalt... maar ja, waar je dan ook heen wilt het is altijd bergop en richting Les Combes is echt een flinke klim, dat heb je op tv echt niet door hoe stijl die puist is. Ander jaar zaten we bij Les Combes, en zijn we via die ingang gegaan. Wat net zo kut is, want je moet hoe dan ook die berg op :+

Exact expert nodig?

• Plenkske
Bij les combes zelf kan je alleen aan het hek zitten/staan. Tussen les combes en bruxelles staan wel wat tribunes maar daar kan je met brons niet op denk ik.

Edit:
Op de officiële site staat deze tribune wel aangegeven maar niet met een naam. Wellicht gereserveerd voor bepaalde genodigden ? Ik herinner me dat ze in ieder geval wel apart controleren op tickets bij die tribune.

[Voor 41% gewijzigd door Plenkske op 25-08-2022 12:43]

• Crazy D

Crazy D

Dan staat er nu weer een tribune. Die heeft er gestaan, toen een paar jaar niet. Nu weer wel. Dan kun je idd enkel langs de klim naar Les Combes staan/zitten.

Exact expert nodig?

• M2022
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 25-08-2022
Ik heb een vraag. Ga voor eerste keer naar Spa. Heb bronzen kaarten voor training van vrijdag 26-08. Ik begrijp parkeren op groen.

Weet iemand hoe het met de drukte is op vrijdag? Kan mij voorstellen dat dit zaterdag en vooral zondag anders is.

Kan namelijk niet eerder dan rond 12.30 in Spa zijn. (training is 14.00 uur).

Is dit haalbaar?

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-02 09:33
M2022 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 14:46:
Ik heb een vraag. Ga voor eerste keer naar Spa. Heb bronzen kaarten voor training van vrijdag 26-08. Ik begrijp parkeren op groen.

Weet iemand hoe het met de drukte is op vrijdag? Kan mij voorstellen dat dit zaterdag en vooral zondag anders is.

Kan namelijk niet eerder dan rond 12.30 in Spa zijn. (training is 14.00 uur).

Is dit haalbaar?
In 2020 geweest en toen kwamen we pas om 12 uur aan. Ging prima.. Vrijdag valt over het algemeen wel mee.

• MAX3400

MAX3400

Boinkie schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 14:50:
[...]

In 2020 geweest en toen kwamen we pas om 12 uur aan.
Wikipedia: 2020 Belgian Grand Prix (the Grand Prix was held behind closed doors due to the COVID-19 pandemic in Belgium.)?

[Voor 12% gewijzigd door MAX3400 op 25-08-2022 15:05]

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-02 09:33
MAX3400 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 15:05:
[...]

Wikipedia: 2020 Belgian Grand Prix (the Grand Prix was held behind closed doors due to the COVID-19 pandemic in Belgium.)?
Time flies, 2019 alweer :D

• CousinBoneless
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 03-02 19:53
Beaves schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 15:09:
Is hier iemand vorig jaar naar Zandvoort geweest en heeft ervaring met hoe streng er wordt gecontroleerd (op vrijdag) op de aanwezigheid van camera's die eigenlijk niet mogen. Op Reddit lees ik meer dan genoeg verhalen over mensen die het toch voor elkaar kregen om met een telelens binnen te komen, iets wat ik ook graag zou doen.

Ik blijf het een zotte regel vinden, in Oostenrijk of Spa is het geen enkel probleem maar in Nederland moeten ze weer met extra regels komen, zoals dat je zelf geen drinken mee mag nemen. Bier snap ik, maar waarom flesjes water niet mogen?
Ik was vorig jaar op zaterdag in Zandvoort (pit straight) en liep met mijn rugtas vol water en snacks naar binnen. Er werd wel gecontroleerd bij de ingang en ik heb zelfs de inhoud laten zien. Wellicht had ik 'geluk' met de beveiligster die ik aantrof, maar mocht het aan mijn strategie liggen:

Je kunt enigszins sturen bij welke 'controleur' je uitkomt door een rij te kiezen. Ik kwam bij een knappe jongedame en met wat geflirt en een klein grapje verdween de 'spanning' direct (zal ze wel of niet aanslaan op mijn flesjes water??? :X ). Ik denk dat dit bij een gespierde bonobo die graag laat zien wie de baas is niet zou werken als hij de kans geeft macht over jou uit te oefenen door je te dwingen je proviand af te staan.

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 23:02
CousinBoneless schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 15:24:
[...]

Ik was vorig jaar op zaterdag in Zandvoort (pit straight) en liep met mijn rugtas vol water en snacks naar binnen. Er werd wel gecontroleerd bij de ingang en ik heb zelfs de inhoud laten zien. Wellicht had ik 'geluk' met de beveiligster die ik aantrof, maar mocht het aan mijn strategie liggen:

Je kunt enigszins sturen bij welke 'controleur' je uitkomt door een rij te kiezen. Ik kwam bij een knappe jongedame en met wat geflirt en een klein grapje verdween de 'spanning' direct (zal ze wel of niet aanslaan op mijn flesjes water??? :X ). Ik denk dat dit bij een gespierde bonobo die graag laat zien wie de baas is niet zou werken als hij de kans geeft macht over jou uit te oefenen door je te dwingen je proviand af te staan.
Vorig jaar had ik ook geen enkel probleem, maar is misschien ook wel afhankelijk van hoe bont je het maakt met wat je meeneemt. Wat flesjes water, snacks en broodjes is natuurlijk heel wat anders dan als je echt met tassen vol (alcohol) aan komt zetten. Telelens e.d. zal net zo zijn, kom je met een beschaafd model aanzetten zal je grotere kans hebben dat het mag, dan als je aan komt zetten met een koffer vol verschillende lenzen.

Ook het moment van aankomst zal meespelen, kom je op een druk moment, dan mag je waarschijnlijk sneller door om het maar door te laten lopen en zal de controle ook minder zijn.

Maar, wel de disclaimer voor @Beaves, de regels zeggen dat het niet mee mag, dus meenemen is op eigen risico. Misschien mag je het meenemen, misschien heb je pech en tref je een beveiliger die het niet toe staat.

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:47
Bedankt voor de tips/reakties. Morgen blijven we lekker thuis. De hele dag regen, onweer tussendoor. Ik heb op tv net iets te vaak gezien dat er het laatste kwartier iemand vokr het publiek een rondje doet. Daarbij als het weer klopt hebben ze ook geen enkele rede om setups te testen tov zaterdag/zondag.

• two
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23:33
Hoi jongens. Ik ga naar spa! Ik zal in Luik slapen, hebben daar een airbnb. Zondag rijden we dan naar het circuit.

Nu heb ik geïnformeerd bij mensen die vaker naar circuits gaan, en die zeiden parkeer in de omliggende dorpjes en ga vanaf daar lopen. Zouden jullie dat aanraden, of zeggen jullie - parkeer op de officiële plaatsen bij het circuit?

Bij voorbaat dank. Is mijn eerste race dus vind het allemaal best spannend. Elke newbie tip die je hebt is welkom :)

En hoe ver van te voren zouden jullie aanwezig zijn?

[Voor 5% gewijzigd door two op 25-08-2022 19:43]

Signature

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 23:02
two schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 19:43:
Hoi jongens. Ik ga naar spa! Ik zal in Luik slapen, hebben daar een airbnb. Zondag rijden we dan naar het circuit.

Nu heb ik geïnformeerd bij mensen die vaker naar circuits gaan, en die zeiden parkeer in de omliggende dorpjes en ga vanaf daar lopen. Zouden jullie dat aanraden, of zeggen jullie - parkeer op de officiële plaatsen bij het circuit?

Bij voorbaat dank. Is mijn eerste race dus vind het allemaal best spannend. Elke newbie tip die je hebt is welkom :)

Spa is voor mij alweer een aantal jaar geleden, maar in mijn herinnering is parkeren in omliggende dorpjes niet echt een optie omdat de omliggende dorpjes nogal ver van het circuit liggen. Laatste keer was ik op zondag zelfs zo vroeg dat de wegafzettingen nog niet stonden (vraag me alleen niet hoe laat dat was, poorten waren nog dicht toen we aan kwamen lopen maar gingen toen al redelijk vlot daarna open), dan kan je heel snel doorrijden naar de officiële parkeerplaatsen en kan je ook nog een goede plek bemachtigen als je niet op een tribune zit.

• Asomers
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 03-02 23:46

Omliggende dorpjes zou ik niet aanraden omdat er gewoonweg bijna niks is errond.
Ik neem aan dat je bronzen plaatsen hebt? Dan is het aangeraden om op zondag heeeeel vroeg te gaan, zodat je zeker al in de rij staat voor de poorten opengaan. Parking genoeg dichtbij, enkel moet je er rekening mee houden dat je s'avonds uren kan vaststaan, tenzij ook dat intussen iets beter aangepakt wordt.
Als je op de heuvel wil zitten op de lange rechte lijn, is er namelijk geen deftige plaats meer als je tegenwoordig niet vroeg bent (dat was toch het geval bij mijn laatste bezoek 4 jaar geleden, en deze editie zullen er nog meer bezoekers zijn).

• MAX3400

MAX3400

...Zouden jullie dat aanraden, of zeggen jullie - parkeer op de officiële plaatsen bij het circuit?
...
Zo vroeg mogelijk & "officiele parkeerplaats" zoeken/voorbereiden.

Het is je eerste keer, het is enkel de zondag (??) dus dan is het misschien leuk om tijd te hebben om op het circuit ook nog wat rond te lopen / sfeer te proeven ipv alleen maar naar binnen rennen, zitten, race kijken, naar huis.

"Dorpjes" zijn leuk maar kijk even op maps; het is al snel een kilometer of meer lopen voordat je op het circuit bent. En het circuit zelf is ook erg lang/ver lopen als je (bijvoorbeeld) van de hoofdingang naar Les Combes wil komen.

Neem je tijd & geniet.

• Plenkske
Het hele "vroeg daar zijn voor een goede plek" is wel de reden dat ik en een vriend voortaan een ticket kopen met podium plek. Is natuurlijk duurder maar de comfort is het ons waard. Bij Spa (en ook wel andere circuits) heb je naast je podium ook brons toegang en kan je dus ook rustig op andere plekken gaan kijken.

Natuurlijk zit je dan nog met parkeren. Dat kan je omzeilen door te kamperen of een huisje erg dichtbij.
Ik ben benieuwd of het dit jaar met die nieuwe shuttlebus vanuit malmedy beter gaat. Hoor het graag als mensen hier die gebruiken ! Zelf ga ik niet dit jaar.

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-02 19:25
Veel plezier allemaal met de belgische chaos. En geniet van t weekend

• Aquafreak
Iemand hier die vandaag al aanwezig is en kan vertellen hoe de situatie qua parkeren/drukte is dit jaar?
Vooral benieuwd naar de shuttle Malmedy-Circuit

• two
@Asomers @MAX3400 dankjulliewel voor de tips!

Plan is voor nu:

7:45 daar aanwezig zijn op de parkeerplaats
7:45-10:00 rondlopen, beetje circuit verkennen, teruglopen naar de plek waar we willen zitten (bocht 10+11)
10:00-einde race kijken

We hebben groene plek parking. Helaas wel in het gras, hoop op geen regen…..

ik rapporteer na het weekend met foto’s !

Signature

• Plenkske
two schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 12:44:

Plan is voor nu:

7:45-10:00 rondlopen, beetje circuit verkennen, teruglopen naar de plek waar we willen zitten (bocht 10+11)

Bedoel je met bocht 10+11 ergens bij bruxelles ?
De beste plekken zijn heel snel nadat de poorten om 06:00 uur open gaan vergeven, maar binnen 2 uur kan je nog wel een prima plek vinden is mijn ervaring op brons.

Je verkijkt je denk ik op die tijden. Voor je binnen bent ben je zeker een half uur verder. Wellicht meer. En het circuit is zo groot met veel hoogteverschil dat je wel even bezig bent.

Maar ik wens je veel plezier !

• Asomers
two schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 12:44:

Plan is voor nu:

Ik zou echt opletten met het verkennen, ik vrees ervoor dat als je rond 10uur zal beginnen kijken voor een plek het echt met de restjes te doen zal zijn.
Ik zou zeggen als je binnenkomt kijk al eens hoeveel volk er op dat moment al zit, en dan kan je nog beslissen om al dan niet wat rond te lopen.
Maar zoals @Plenkske ook aangeeft, het circuit heeft enorme hoogteverschillen, en een vrij smal pad om op te wandelen, snel vorderen zit er niet echt in, meer rijtje volgen.

Ik wens je veel plezier en hopelijk een mooie race te zien!

• Mathias0317
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 21-12-2022
Gisteren weer een dagje Spa gedaan.
De shuttle vanaf Malmedy genomen.. en het is me erg mee gevallen. Zowel de heen als terug weg ging soepel. Constant reden er bussen heen en weer. Wij stonden redelijk vooraan op de parkeerplaats dus konden redelijk snel vanaf de parkeerplaats komen en zo de snelweg op. We hebben wel de F2 race overgeslagen... dat speelt denk ik ook mee.

• Plenkske
Mathias0317 schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 09:47:
Gisteren weer een dagje Spa gedaan.
De shuttle vanaf Malmedy genomen.. en het is me erg mee gevallen. Zowel de heen als terug weg ging soepel. Constant reden er bussen heen en weer. Wij stonden redelijk vooraan op de parkeerplaats dus konden redelijk snel vanaf de parkeerplaats komen en zo de snelweg op. We hebben wel de F2 race overgeslagen... dat speelt denk ik ook mee.
Fijn om te horen, genoeg bussen dus en ze hadden een rustige route naar circuit ? Waar stopte ze ?

• Mathias0317
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 21-12-2022
De bussen rijden via een speciale 'fast lane'. En ze stoppen bij op een soort van rotonde dichtbij het circuit.( daar stap je op de terug weg ook weer in de bussen naar Malmedy) en de eerste ingang die je tegen komt is Combes A

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:43

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Over 2 weken ga ik naar de race in Monza. Inmiddels de kaartjes binnen, maar daar staat echt 0 informatie op en ik heb toch een aantal vragen. Wellicht dat jullie kunnen helpen? Ik heb GA kaarten.
- Wat mag je meenemen naar binnen, qua eten en drinken?
- Zijn er dingen die absoluut niet binnen mogen?
- Zijn er meerdere ingangen naar het circuit, of allemaal door de hoofdingang?

Wat algemenere vragen over de race:
- We hebben een AirBNB in Bergamo. Wat is verstandiger, met de auto, of OV?
- We hebben al gehoord dat je erg vroeg moet gaan om een beetje plek te hebben. We hebben besloten het niet al te vroeg te maken en we zien wel. Wat zijn de mogelijkheden om te gaan staan/zitten dan? En heeft het zin campingstoeltjes mee te nemen?
- Wat is belangrijk wat ik vergeet?

So I was fucking my sister the other day and she was like: OMG, u are better than dad! And I was like: I know, mum already told me!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:25
Yes nog 4 dagen werken en dan Heineken vip op Zandvoort! Als het half zo mooi wordt als vorig jaar wordt het prachtig *O*

Roomba E5 te koop

• GAEvakYD
  • Laatst online: 22:36
Erazzzer schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 23:55:
Over 2 weken ga ik naar de race in Monza. Inmiddels de kaartjes binnen, maar daar staat echt 0 informatie op en ik heb toch een aantal vragen. Wellicht dat jullie kunnen helpen? Ik heb GA kaarten.
- Wat mag je meenemen naar binnen, qua eten en drinken?
- Zijn er dingen die absoluut niet binnen mogen?
- Zijn er meerdere ingangen naar het circuit, of allemaal door de hoofdingang?

Wat algemenere vragen over de race:
- We hebben een AirBNB in Bergamo. Wat is verstandiger, met de auto, of OV?
- We hebben al gehoord dat je erg vroeg moet gaan om een beetje plek te hebben. We hebben besloten het niet al te vroeg te maken en we zien wel. Wat zijn de mogelijkheden om te gaan staan/zitten dan? En heeft het zin campingstoeltjes mee te nemen?
- Wat is belangrijk wat ik vergeet?
Op basis van mijn kennis twee jaar geleden, totaal drie jaar achter elkaar geweest. En dit jaar weer :)
1) Eten mag volgens mij allemaal, maar drinken doen ze heel moeilijk over. Plastic flesjes mogen alleen naar binnen als de dop eraf is. Of wat veel Hollanders doen, een ballon over de hals.
2) Die lijst is er niet volgens mij, maar het zijn en blijven italianen, dus chaos. Ik zag zelfs een aantal powerbanks in beslag genomen worden. Dat is wel heel erg doorgeslagen wat mij betreft.
3) Er zijn sowieso twee of drie ingangen waar je naar binnen kan. Hoofdingang en aan de oost kant. Zie mijn plaatje hieronder met de twee kruisjes. Links boven zie je die Google sterretjes in de woonwijk, dat zijn top plekken om gratis te parkeren. Als je een beetje op tijd bent (lees 10-11 uur) dan kun je daar prima parkeren en hoef je maar 10 min te lopen.

Vragen over GA kan ik niet beantwoorden, daar heb ik geen ervaring mee. Reken er wel op dat de italianen dol zijn op F1 en normaal altijd al in bomen zitten om net een beter plekje te hebben. Ik denk dat het dit jaar gekker is dan andere jaren.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

• Erazzzer
  • Laatst online: 23:43

Erazzzer

Fear me, I'm German!

GAEvakYD schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 08:20:
[...]

Op basis van mijn kennis twee jaar geleden, totaal drie jaar achter elkaar geweest. En dit jaar weer :)
1) Eten mag volgens mij allemaal, maar drinken doen ze heel moeilijk over. Plastic flesjes mogen alleen naar binnen als de dop eraf is. Of wat veel Hollanders doen, een ballon over de hals.
2) Die lijst is er niet volgens mij, maar het zijn en blijven italianen, dus chaos. Ik zag zelfs een aantal powerbanks in beslag genomen worden. Dat is wel heel erg doorgeslagen wat mij betreft.
3) Er zijn sowieso twee of drie ingangen waar je naar binnen kan. Hoofdingang en aan de oost kant. Zie mijn plaatje hieronder met de twee kruisjes. Links boven zie je die Google sterretjes in de woonwijk, dat zijn top plekken om gratis te parkeren. Als je een beetje op tijd bent (lees 10-11 uur) dan kun je daar prima parkeren en hoef je maar 10 min te lopen.

Vragen over GA kan ik niet beantwoorden, daar heb ik geen ervaring mee. Reken er wel op dat de italianen dol zijn op F1 en normaal altijd al in bomen zitten om net een beter plekje te hebben. Ik denk dat het dit jaar gekker is dan andere jaren.

[Afbeelding]
Top, dank je wel!

So I was fucking my sister the other day and she was like: OMG, u are better than dad! And I was like: I know, mum already told me!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Gisteren ben ik bij Spa geweest, super toffe ervaring en ik wil nog wel een keer ;)
Ben benieuwd of er ervaringsdeskundigen zijn die naast dit jaar ook eerder geweest zijn? Ik vond de infrastructuur nogal belabberd op het circuit (althans met mijn bronzen kaart). Honderden meters moeten lopen voor een toilet en dan ook enkel urinoirs. Dat werd ook wel duidelijk dat dit te ver was, want iedereen stond op een gegeven moment in de bosjes te pissen.

Op sommige plekken was het hekwerk, twee meter berm, dan vier meter weg en dan weer berm en bos (binnenkant circuit, bronze). Waarbij zowel de berm als de weg volledig in beslag genomen was door mensen met een stoeltje (dus echt iets van 6 à 7 rijen met mensen!). Was dit in de eerdere jaren ook zo mega druk of was dit erger dan eerder?

0,33 L bier voor 2,5 munten en 0,5 L voor 3,9 munten |:( groter was duurder dus, zeer eigenaardig. En het eten was duurder én kariger dan menig festival.

Overigens verbaasde ik mij over de hoeveelheid mensen die na 30 rondes al hun spul inpakten en richting de uitgang liepen, alsof je een voetbalwedstrijd kijkt en je 0-3 thuis achterstaat en dan liever de resultaten via teletekst bekijkt.

• Asomers
True schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 11:20:
Gisteren ben ik bij Spa geweest, super toffe ervaring en ik wil nog wel een keer ;)
Ben benieuwd of er ervaringsdeskundigen zijn die naast dit jaar ook eerder geweest zijn? Ik vond de infrastructuur nogal belabberd op het circuit (althans met mijn bronzen kaart). Honderden meters moeten lopen voor een toilet en dan ook enkel urinoirs. Dat werd ook wel duidelijk dat dit te ver was, want iedereen stond op een gegeven moment in de bosjes te pissen.

Op sommige plekken was het hekwerk, twee meter berm, dan vier meter weg en dan weer berm en bos (binnenkant circuit, bronze). Waarbij zowel de berm als de weg volledig in beslag genomen was door mensen met een stoeltje (dus echt iets van 6 à 7 rijen met mensen!). Was dit in de eerdere jaren ook zo mega druk of was dit erger dan eerder?

0,33 L bier voor 2,5 munten en 0,5 L voor 3,9 munten |:( groter was duurder dus, zeer eigenaardig. En het eten was duurder én kariger dan menig festival.

Overigens verbaasde ik mij over de hoeveelheid mensen die na 30 rondes al hun spul inpakten en richting de uitgang liepen, alsof je een voetbalwedstrijd kijkt en je 0-3 thuis achterstaat en dan liever de resultaten via teletekst bekijkt.
Nog steeds niet verbeterd zo te horen.
Laatste keer dat ik er ben geweest was 4 jaar geleden, en net door die belabberde infrastructuur, het extreem vroeg moeten zijn om een plekje te hebben + het feit dat je ze dan eigenlijk nog eens zo weinig ziet passeren heeft ons doen beslissen om als Belg de Belgian GP nooit meer te doen, maar in andere landen te gaan kijken.

Ook vroeger stond het boven al vol met rijen met stoeltjes, waardoor passeren zo goed als onmogelijk werd op een eind. En de bossen waren idd de toiletten.
Wetende dat de opkomst nu nog stuk groter was dan in de tijd zullen deze problemen zeker niet kleiner gemaakt hebben.
Het is een prachtig circuit en prachtige omgeving, maar voor de huidige toeschouwersaantallen, en dan zeker voor Bronzen plaatsen is de infrastructuur echt belabberd.

Hoe zat het overigens met het wegraken van de parking?
Is dit nog steeds uren vaststaan, of is er daar ondertussen toch al iets in verbeterd?

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Asomers schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 11:33:
[...]

Hoe zat het overigens met het wegraken van de parking?
Is dit nog steeds uren vaststaan, of is er daar ondertussen toch al iets in verbeterd?
Geen idee, dit was mijn eerste keer. De auto's stonden helemaal vast in Francorchamps rond 18.00u. Wij gingen met de bus v.a. de parkeerplaats voor bussen hier: https://www.google.nl/map....4525023,5.957835,17.31z/ omdat de bussen achter elkaar stonden was het geluk/pech hebben met het terugkomen v.d. gehele bus voordat je weg kon met de volgende bus. De bussen hadden wel overal voorrang op de auto's waardoor we met 15 min op de snelweg stonden. En daar nog zo'n 45-60 minuten in de file stonden over een stuk waar we op de heenweg 10 minuten over deden.

Als ik nog een keer ga, wordt het zelf met de auto en dan een shuttlebus of een parking in de buurt. En dan denk ik ook een silver of gold kaart.

• Plenkske
@True wat je opnoemt is inderdaad al heel lang zo. Dat is ook de reden dat wij maar 1 keer voor brons hebben gekozen. Een tribuneplek is duurder, maar geeft ook veel meer comfort.
Qua drank: was de controle echt strenger geworden ? Ze zouden nu voor het eerst geen alcohol toelaten.

Je idee van zelf met de auto en parkeren: ook dan duurt het gewoon lang voor je weg bent. Die infrastructuur gaat echt niet veranderen daar.
Geen idee of de shuttlebus vanaf Combes naar Malmedy op zondag wel snel ging, maar ik kan me voorstellen dat je daar ook lang moet wachten op een plekje in de bus (want veel mensen tegelijk).

En die files op zondagavond is dan weer een reden dat wij voor de camping kiezen en dan maandagochtend rustig terug. Andere redenen: het feest op de camping, je slaapt op loopafstand, je hoeft niet elke dag te rijden, je kan alles rustig aan doen.

[Voor 6% gewijzigd door Plenkske op 29-08-2022 12:14]

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Plenkske schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 11:58:
@True wat je opnoemt is inderdaad al heel lang zo. Dat is ook de reden dat wij maar 1 keer voor brons hebben gekozen. Een tribuneplek is duurder, maar geeft ook veel meer comfort.
Qua drank: was de controle echt strenger geworden ? Ze zouden nu voor het eerst geen alcohol toelaten.

Je idee van zelf met de auto en parkeren: ook dan duurt het gewoon lang voor je weg bent. Die infrastructuur gaat echt niet veranderen daar.
Geen idee of de shuttlebus vanaf Combes naar Malmedy op zondag wel snel ging, maar ik kan me voorstellen dat je daar ook lang moet wachten op een plekje in de bus (want veel mensen tegelijk).

En die files op zondagavond is dan weer een reden dat wij voor de camping kiezen en dan maandagochtend rustig terug. Andere redenen: het feest op de camping, je slaapt op loopafstand, je hoeft niet elke dag te rijden, je kan alles rustig aan doen.
Geen idee hoe de controle was t.o.v. vorige jaren. Maar nog steeds veel minder dan een gemiddeld festival. Mijn ervaring is daar toch wel echt even alle ritsen openen en laten zien. Hier was een ritsje open en even de onderkant voelen voldoende voor de beveiliging.

M.b.t. bus/auto gaat het mij meer om je eigen flexibiliteit met heen en terugrijden dan dat het sneller is.

• Asomers
True schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 11:45:
[...]

Geen idee, dit was mijn eerste keer. De auto's stonden helemaal vast in Francorchamps rond 18.00u. Wij gingen met de bus v.a. de parkeerplaats voor bussen hier: https://www.google.nl/map....4525023,5.957835,17.31z/ omdat de bussen achter elkaar stonden was het geluk/pech hebben met het terugkomen v.d. gehele bus voordat je weg kon met de volgende bus. De bussen hadden wel overal voorrang op de auto's waardoor we met 15 min op de snelweg stonden. En daar nog zo'n 45-60 minuten in de file stonden over een stuk waar we op de heenweg 10 minuten over deden.

Als ik nog een keer ga, wordt het zelf met de auto en dan een shuttlebus of een parking in de buurt. En dan denk ik ook een silver of gold kaart.
Ik lees net op de Belgische media site's dat er tot 4u file was om van de parkings af te geraken, situatie is dus nog geen haar verbeterd, in tegenstelling...
Dat is het jammere aan de Belgian GP, in Oostenrijk waren we dit jaar in 10 minuten weg van de parking op de autosnelweg...

Silver of Gold kaart is idd denk ik nog de enige manier om op een confortabele en geruste manier te kijken, gedaan met ultra vroeg opstaan, rijtje volgen en quasi onmogelijk nog van je staanplaats geraken om eens naar het toilet (lees bos 8) ) te gaan.

• Aquafreak
Asomers schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 13:10:
[...]

Ik lees net op de Belgische media site's dat er tot 4u file was om van de parkings af te geraken, situatie is dus nog geen haar verbeterd, in tegenstelling...
Dat is het jammere aan de Belgian GP, in Oostenrijk waren we dit jaar in 10 minuten weg van de parking op de autosnelweg...
Dat kan inderdaad heel goed kloppen. Wij gebruikten de parkeerplaatsen in Malmedy en moesten dus met de shuttle. Dit was zoals anderen al aangaven prima geregeld! Richting circuit was wachten tot de bus vol was en vertrekken (max paar minuten wachten) en de route werd inderdaad vrijgehouden voor de bus. Nog wel een stuk lopen vanaf de 'bushalte' naar de ingang van het circuit. Terugweg was zeker op zondag wat drukker omdat ze moeite hadden om de bussen snel vol te krijgen. Het aantal bussen was het probleem namelijk niet, er stonden er echt tientallen te wachten.

Zaterdag na de F2 race binnendoor naar onze slaapplek gereden, dit ging allemaal heel soepel. Nergens files gezien. Zondag na de race was het wel chaos, vanaf ongeveer oprit 11 op de E42 tot aan de E40 (zo'n 30 kilometer) stond het compleet vast en hebben we gemiddeld 30 km/u gereden gok ik ;(

Toevoeging: Toen we vanaf het circuit naar de bushalte voor de shuttle liepen kwamen we langs diverse parkeerplaatsen (Groen en camping) en daar stond het muur en muurvast. Deze mensen hebben er dus nog véél en véél langer over gedaan gok ik! Blij met de keuze voor de parkeerplaats in Malmedy dus.

[Voor 10% gewijzigd door Aquafreak op 29-08-2022 14:22]

• Plenkske
Aquafreak schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 14:19:
[...]

Dat kan inderdaad heel goed kloppen. Wij gebruikten de parkeerplaatsen in Malmedy en moesten dus met de shuttle. Dit was zoals anderen al aangaven prima geregeld! Richting circuit was wachten tot de bus vol was en vertrekken (max paar minuten wachten) en de route werd inderdaad vrijgehouden voor de bus. Nog wel een stuk lopen vanaf de 'bushalte' naar de ingang van het circuit. Terugweg was zeker op zondag wat drukker omdat ze moeite hadden om de bussen snel vol te krijgen. Het aantal bussen was het probleem namelijk niet, er stonden er echt tientallen te wachten.

Zaterdag na de F2 race binnendoor naar onze slaapplek gereden, dit ging allemaal heel soepel. Nergens files gezien. Zondag na de race was het wel chaos, vanaf ongeveer oprit 11 op de E42 tot aan de E40 (zo'n 30 kilometer) stond het compleet vast en hebben we gemiddeld 30 km/u gereden gok ik ;(

Toevoeging: Toen we vanaf het circuit naar de bushalte voor de shuttle liepen kwamen we langs diverse parkeerplaatsen (Groen en camping) en daar stond het muur en muurvast. Deze mensen hebben er dus nog véél en véél langer over gedaan gok ik! Blij met de keuze voor de parkeerplaats in Malmedy dus.
Ze hebben dus een keer iets nieuws en dat wél goed geregeld. Mooi om te lezen.
Als ze nou op het circuit wat meer bestaande problemen ook aanpakken...

Het probleem bij in ieder geval parkeren groen is dat de wegen van/naar deze parkeerplaatsen gewoon never nooit zoveel auto's tegelijk aan kan.
En al zou dat beter zijn, dan is de file op de snelweg weer langer.

Daarom dus liever een slaapplek op loopafstand :)

[Voor 3% gewijzigd door Plenkske op 29-08-2022 14:38]

• Aquafreak
Plenkske schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 14:35:
[...]

Ze hebben dus een keer iets nieuws en dat wél goed geregeld. Mooi om te lezen.
Als ze nou op het circuit wat meer bestaande problemen ook aanpakken...

Het probleem bij in ieder geval parkeren groen is dat de wegen van/naar deze parkeerplaatsen gewoon never nooit zoveel auto's tegelijk aan kan.
En al zou dat beter zijn, dan is de file op de snelweg weer langer.

Daarom dus liever een slaapplek op loopafstand :)
Precies, wat ze zelf konden beïnvloeden (routes, aantal bussen voor de shuttles, verkeersregelaars etc.) waren dit jaar prima geregeld. Maar als er 120.000 mensen in een tijdbestek van zo'n 2 uur naar huis willen krijg je ongeveer overal chaos.

• Plenkske
Aquafreak schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 14:40:
[...]

Precies, wat ze zelf konden beïnvloeden (routes, aantal bussen voor de shuttles, verkeersregelaars etc.) waren dit jaar prima geregeld. Maar als er 120.000 mensen in een tijdbestek van zo'n 2 uur naar huis willen krijg je ongeveer overal chaos.
Ik hoor vaak dat dit in Oostenrijk niet zo'n probleem is. Ik ben daar nooit geweest dus ik vraag me dan af: zijn de (snel)wegen daar breder en zijn er meer parkeerplaatsen met betere toegangswegen ?
Of zouden daar meer mensen in de buurt blijven slapen en gaan daardoor niet de meesten dezelfde kant op. Bij Spa gaat het grootste deel richting het noorden ;)

[Voor 12% gewijzigd door Plenkske op 29-08-2022 14:47]

• Erwin
Plenkske schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 14:46:
[...]

Ik hoor vaak dat dit in Oostenrijk niet zo'n probleem is. Ik ben daar nooit geweest dus ik vraag me dan af: zijn de (snel)wegen daar breder en zijn er meer parkeerplaatsen met betere toegangswegen ?
Of zouden daar meer mensen in de buurt blijven slapen en gaan daardoor niet de meesten dezelfde kant op. Bij Spa gaat het grootste deel richting het noorden ;)
Op basis van eigen ervaring wordt er op Spa weinig moeite gedaan door de lokalen/autoriteiten om de verkeersvloei te optimaliseren. Om het maar even zo te zeggen ;) .

• Plenkske
Erwin schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 14:49:
[...]

Op basis van eigen ervaring wordt er op Spa weinig moeite gedaan door de lokalen/autoriteiten om de verkeersvloei te optimaliseren. Om het maar even zo te zeggen ;) .
Dat is ook weer zo ja, "ze zoeken het maar lekker zelf uit" is bij hun de gedachte.
En dat gaat al fout vanaf het moment dat je de auto start en moet bedenken waar je het weiland af kan.

[Voor 16% gewijzigd door Plenkske op 29-08-2022 14:54]

• Erwin
Plenkske schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 14:51:
[...]

Dat is ook weer zo ja, "ze zoeken het maar lekker zelf uit" is bij hun de gedachte.
En dat gaat al fout vanaf het moment dat men wegrijdt op de parkeerplaats.
En dan komen er 4 parkeervelden uit op 1 kruising zonder verkeersregelaar (zou ik ook voor bedanken hoor). Daar wordt het geheel niet gezelliger van helaas. Een oplossing die bij mij opkomt is wat je vaak bij andere evenementen ziet en zelfs bij de Efteling op drukke dagen; eenrichtingsverkeer van maken zodat beide rijbanen kunnen worden benut. Maar de behoefte om er een boek of verkeersplan over te schrijven is mij reeds ontgaan enkele jaren geleden ;) .

• Crazy D

Crazy D

In Oostenrijk zit de snelweg ook 2 x struikelen vanaf de parkeerplaatsen. Dat helpt ook mee. En ik denk dat de wegen wel wat beter zijn :P

Exact expert nodig?

• Aquafreak
Plenkske schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 14:46:
[...]

Nooit in Oostenrijk geweest, dus kan geen vergelijking maken. Maar het grootste probleem van Spa zijn (denk ik) de kleine weggetjes rondom het circuit waar in elk grasveld wel auto's neergezet worden.

Zelf vond ik dat er juist veel begeleiding was. Veel weggetjes waren eenrichtingsverkeer gemaakt en op bijna elk (groter) kruispunt stond politie. Maar de wegen rondom Spa kunnen het verkeer simpelweg niet aan.

• Plenkske
Erwin schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 14:55:
[...]

En dan komen er 4 parkeervelden uit op 1 kruising zonder verkeersregelaar (zou ik ook voor bedanken hoor). Daar wordt het geheel niet gezelliger van helaas. Een oplossing die bij mij opkomt is wat je vaak bij andere evenementen ziet en zelfs bij de Efteling op drukke dagen; eenrichtingsverkeer van maken zodat beide rijbanen kunnen worden benut. Maar de behoefte om er een boek of verkeersplan over te schrijven is mij reeds ontgaan enkele jaren geleden ;) .
Ja... eerste jaar dat we bij Spa waren duurde het ~2 uur voor we de parkeerplaats af waren. We kwamen eerst op een boerenweggetje waar dus net 2 auto's langs elkaar passen. Wij kozen expres om niet met de hele meute mee te rijden maar dus de andere kant op. Dat scheelde wel iets. We kwamen daardoor niet de snelweg op bij Malmedy maar zijn naar de E25 gereden. Uiteindelijk was door ook wel wat file en was het natuurlijk om.
Aquafreak schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 15:02:
[...]

Nooit in Oostenrijk geweest, dus kan geen vergelijking maken. Maar het grootste probleem van Spa zijn (denk ik) de kleine weggetjes rondom het circuit waar in elk grasveld wel auto's neergezet worden.

Zelf vond ik dat er juist veel begeleiding was. Veel weggetjes waren eenrichtingsverkeer gemaakt en op bijna elk (groter) kruispunt stond politie. Maar de wegen rondom Spa kunnen het verkeer simpelweg niet aan.
Ja, betreft de weggetjes rondom het circuit ben ik het eens. Maar was er op die parkeerplaatsen en wegen wel begeleiding ? En deed de politie wel iets of stonden ze er alleen maar ? Dat kan wel iets helpen denk ik.

[Voor 27% gewijzigd door Plenkske op 29-08-2022 15:05]

• Aquafreak
Plenkske schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 15:02:

[...]

Ja, betreft de weggetjes rondom het circuit ben ik het eens. Maar was er op die parkeerplaatsen en wegen wel begeleiding ? En deed de politie wel iets of stonden ze er alleen maar ? Dat kan wel iets helpen denk ik.
Op de kleine parkeerplaatsen (lees: grasvelden die ze huren) stonden overal lokale mensen, in hoeverre die iets deden voor de doorstroming kon ik niet zeggen aangezien het zo vast stond dat ze toch niks konden doen :P . De richting werd aangegeven met borden. Op de grotere kruispunten stond overal politie die ervoor zorgden dat iedereen de goede richting ging. Of in het geval van ons; het verkeer tegenhouden zodat de shuttle bussen erdoor konden _/-\o_ .

Kortom; Persoonlijk denk ik dat zolang de wegen rondom Spa niet magisch breder worden en ze overal en nergens auto's neerzetten aan kleine weggetjes ze het niet veel beter konden doen.

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:24

alienfruit

the alien you never expected

Heeft er iemand hier ervaringen met GP Hospitality in Singapore?

• two
We zijn weer terug! Het was super leuk, ik heb genoten. Vroeg in de auto, waren half 7 al op het circuit. Hebben een beetje rondgelopen, en het was erg leuk om alles zo van dichtbij te zien wat je altijd op TV volgt. Ik zou denk ik in de toekomst zeker nog wel een grand prix bezoeken. en dan liever met een stoeltje, zodat je wat relaxter kan genieten van de dag ipv vastzit op je plek. Dat is het extra geld wel waard denk ik. En nooit meer Spa. Wat is het kut geregeld met de auto. Heb 6.5 uur over de 220 kilometer gedaan, en dat is inclusief omrijden via Duitsland waar ik flink heb lopen gas geven.

Al met al, erg leuke dag 😁 maar het is ook zeker lekker om van de bank te kijken. Misschien volgend jaar een keer Zandvoort als ik daar kaartjes voor kan scoren.

Nogmaals bedankt voor de tips @MAX3400 @Asomers @Plenkske ! Zonder jullie tips hadden we echt veel meer moeite gehad en denk ik geen goede plek gehad. Ik waardeer jullie adviezen enorm.

Signature

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14:49
Ik heb nog nooit eerder een GP bezocht maar zou toch erg graag een gooi willen doen om tickets voor Zandvoort 2023 te bemachtigen.

Iets zegt me dat dit het beste via de officiele ticketshop kan. Is dat ook jullie ervaring? Wat is het voordeel om het bij een andere onofficiele site te doen?

Wanneer gaan de tickets over het algemeen de verkoop in, hoe ver van te voren?

Dank alvast!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

yinx84 schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 20:06:
Ik heb nog nooit eerder een GP bezocht maar zou toch erg graag een gooi willen doen om tickets voor Zandvoort 2023 te bemachtigen.

Iets zegt me dat dit het beste via de officiele ticketshop kan. Is dat ook jullie ervaring? Wat is het voordeel om het bij een andere onofficiele site te doen?

Wanneer gaan de tickets over het algemeen de verkoop in, hoe ver van te voren?

Dank alvast!
https://dutchgp.com/dutch-gp-2023/

• kevin-postma
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01-02 03:46
Hey medetweakers en f1 liefhebbers. Wij gaan eind deze maand op reis naar Amerika en hebben daarbij ook kaarten weten te bemachtigen voor de f1 in texas.

Nu is het voor ons helaas, door omstandigheden, nu niet meer mogelijk om naar de formule 1 te gaan. Via ticketmaster is er natuurlijk de mogelijkheid om je tickets weer te verkopen maar dat kan alleen met een us bank account of creditcard.

Zijn er mensen hier die hier ervaring mee hebben en eventueel weten of er nog andere alternatieven zijn om de tickets weer te verkopen? Ik ben er wel achter dat ik de tickets wel kan sturen naar een ander ticketmaster account. Maar ticketswap of iets dergelijks lijkt daar niet te kunnen.

• two
kevin-postma schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 00:12:
Hey medetweakers en f1 liefhebbers. Wij gaan eind deze maand op reis naar Amerika en hebben daarbij ook kaarten weten te bemachtigen voor de f1 in texas.

Nu is het voor ons helaas, door omstandigheden, nu niet meer mogelijk om naar de formule 1 te gaan. Via ticketmaster is er natuurlijk de mogelijkheid om je tickets weer te verkopen maar dat kan alleen met een us bank account of creditcard.

Zijn er mensen hier die hier ervaring mee hebben en eventueel weten of er nog andere alternatieven zijn om de tickets weer te verkopen? Ik ben er wel achter dat ik de tickets wel kan sturen naar een ander ticketmaster account. Maar ticketswap of iets dergelijks lijkt daar niet te kunnen.
Stubhub gecheckt?

Signature

• Koploper07
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 31-01 16:28
Na een prachtig weekend in Zandvoort, momenteel in Italië waar ik de grand prix van Italië ga bezoeken. Weet iemand of er dit jaar een pitwalk op donderdag in Italië is? Kan er niks over terugvinden

• kevin-postma
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01-02 03:46
Aah, dankje! Deze kende ik niet. Hier staat f1 USA inderdaad tussen. Wat zijn jullie ervaringen met Stubhub? Ik lees een beetje gemengde reviews op internet. In mijn geval heb ik dus ook geen pdf maar mobiele e-tickets van ticketmaster. Deze kan ik overigens wel kan transferen maar dit maakt het denk ik wel lastig om ze op een dergelijke site te verkopen?

• two
kevin-postma schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 10:24:
[...]

Aah, dankje! Deze kende ik niet. Hier staat f1 USA inderdaad tussen. Wat zijn jullie ervaringen met Stubhub? Ik lees een beetje gemengde reviews op internet. In mijn geval heb ik dus ook geen pdf maar mobiele e-tickets van ticketmaster. Deze kan ik overigens wel kan transferen maar dit maakt het denk ik wel lastig om ze op een dergelijke site te verkopen?
Ik heb deze wel eens gebruikt om kaarten te verkopen in het verleden. Maar dat is al een hele lange tijd geleden. Ik moet eerlijk zeggen dat ik allemaal niet meer precies weet hoe het werkte toen. Maar was prima, dit was voor covid though.

Signature

• p.d.akkerman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18:39
Helaas dit jaar geen Monza voor mij. Na 2013. 2015. 2017. 2019. Zou 2021 volgen. Maar door corona helaas niet. Dit jaar zou logisch zijn maar veel was al uitverkocht (doorgeschoven van 2020) en veeeeeeel hogere prijzen dan voorheen. Dus daarom de plannen verzet naar 2023.

Altijd op de camping gestaan bij de eerste bocht.
Alle jaren dat ik ben geweest stond er een grote groep uit het noorden van het land die een echt campement hadden opgesteld met discotheek, bubbelbad, gaarkeuken, soort van herberg voor het slapen en een eigen verticale tribune, gebouwd van een steiger.
Ze hadden in totaal de ruimte van wel 8 campers.

Die tribune van hun was echt groot. Maar er waren er meer op de camping die een steigertje bij het hek op de camping zette.

Al die jaren geen problemen. Ben dan toch echt benieuwd hoe groot de beoogde tribune moest worden van deze mannen https://gp33.nl/italiaans...e-wilden-bouwen-op-monza/

als nu de politie ineens ingrijpt.

• JB
  • Laatst online: 23:35

JB

Cédric roelt!

Iemand ervaring met taxi's van Graz naar RedBull Ring? We twijfelen of we dit met 160 euro per dag (4 personen) door Race Experience laten doen volgend jaar, of dat het ook makkelijk anders kan?

Mijn boefje is liev!

• Crazy D

Crazy D

JB schreef op maandag 12 september 2022 @ 13:54:
Iemand ervaring met taxi's van Graz naar RedBull Ring? We twijfelen of we dit met 160 euro per dag (4 personen) door Race Experience laten doen volgend jaar, of dat het ook makkelijk anders kan?
Uh ja, gewoon, met de auto? Vind 40 euro per dag per persoon nogal flink. Tenzij je natuurlijk supergraag heel de dag biertjes wil wegtikken, maar als je dat niet van plan bent, waarom zou je met een taxi gaan?

Exact expert nodig?

• JB

JB

Cédric roelt!

Crazy D schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 09:33:
[...]

Uh ja, gewoon, met de auto? Vind 40 euro per dag per persoon nogal flink. Tenzij je natuurlijk supergraag heel de dag biertjes wil wegtikken, maar als je dat niet van plan bent, waarom zou je met een taxi gaan?
Het kunnen nuttigen van een vloeibare boterham is uiteraard primair de achterliggende gedachte :+

Parkeren aldaar is wel gratis dan?

Mijn boefje is liev!

• Crazy D

Crazy D

JB schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 10:57:
[...]

Het kunnen nuttigen van een vloeibare boterham is uiteraard primair de achterliggende gedachte :+

Parkeren aldaar is wel gratis dan?
Yup. En ook prima geregeld. Grote grasvelden, wegen worden afgezet. Heb niet zo goed getimed hoe lang we precies bezig waren, maar donderdag t/m zondag op het circuit geweest, en zondag ging zo ongeveer net zo snel als op donderdag. Richting Graz is misschien iets drukker (maar dat zou je met een taxi ook hebben). maar goed, als je een paar biertjes wil drinken is zelf rijden natuurlijk geen optie (tenzij 0.0...), dus dan is het wel een keuze. Vanaf de hoofdingang kom je volgens mij bij een P waar de taxi's staan (of het is iets daarnaast) en daar was het een af en aanrijden van taxi's.

Exact expert nodig?

• JB

JB

Cédric roelt!

Crazy D schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 11:01:
[...]

Yup. En ook prima geregeld. Grote grasvelden, wegen worden afgezet. Heb niet zo goed getimed hoe lang we precies bezig waren, maar donderdag t/m zondag op het circuit geweest, en zondag ging zo ongeveer net zo snel als op donderdag. Richting Graz is misschien iets drukker (maar dat zou je met een taxi ook hebben). maar goed, als je een paar biertjes wil drinken is zelf rijden natuurlijk geen optie (tenzij 0.0...), dus dan is het wel een keuze. Vanaf de hoofdingang kom je volgens mij bij een P waar de taxi's staan (of het is iets daarnaast) en daar was het een af en aanrijden van taxi's.
Goed om te weten, kunnen ook een combi maken. Deels auto (trainingsdag bijv) en deels met transfer. Scheelt toch weer :)

Mijn boefje is liev!

• Asomers
JB schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 11:30:
[...]

Goed om te weten, kunnen ook een combi maken. Deels auto (trainingsdag bijv) en deels met transfer. Scheelt toch weer :)
Dit jaar ook geslapen in Graz en elke dag over en weer gereden naar circuit.
Prima geregeld, grote grasvelden (gratis), en we waren telkens in 5minuten terug weg, zelfs op racedag.
Enige waarmee je rekening mee moet houden is dat als je de snelweg neemt, je voor elke heen en terug rit €10 tol mag betalen voor de tunnel, dat dikt snel aan in 3 dagen.
Alternatief kan je via een (leuk) bergbaantje, maar ben je wel effe onderweg + ik zou het niet aanraden voor de passagiers indien er al wat is gedronken ;)

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:48
Geen mail gehad van formula1 (en zij hebben ze dus ook nog niet in de verkoop), maar tickets voor Silverstone (via circuit) zijn in de verkoop (als je er door komt >:) ). Hongarije en Oostenrijk waren al beschikbaar.

Nu begrijp ik ook waarom het gisteren zo druk was. De prijzen voor tickets hebben Dynamic pricing. Ze zijn vandaag (veel) hoger dan dat ze gisteren waren. Sommige tickets zijn al verdubbeld in prijs.

[Voor 41% gewijzigd door jan390 op 17-09-2022 11:53]

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:24

alienfruit

the alien you never expected

Gaan er mensen hier naar GP Singapore?

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:44
alienfruit schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 13:34:
Gaan er mensen hier naar Singapore?
Kaartje voor de Race: EUR 371,-

Retourtje met KLM voor zondag net geen EUR 3.000

Ik pas!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

ooit - maar niet tijdens raceweekend, dat trekt mijn portemonnees niet; kunt er ook 5 races in EU voor bezoeken :X

🆂🆃🅴🅰🅼: 🆁🅾🅾🆃🅶🅰🅼🅴🆁_🅲🅾🅼
🅿🆂🅽: 🅷🅾🅻🅻🅰🅽🅳🅷🅰🆁🅳🆂

• caspervc
  • Laatst online: 23:29
himlims_ schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 13:58:
[...]

ooit - maar niet tijdens raceweekend, dat trekt mijn portemonnees niet; kunt er ook 5 races in EU voor bezoeken :X
Wel relaxt zonder max-verstappen-fanclub-tribunes ;)

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ik heb 'm al een tijdje niet in deze topics gezien, maar @Chief woont in Singapore, geloof ik.

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:44
caspervc schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 14:12:
[...]

Wel relaxt zonder max-verstappen-fanclub-tribunes ;)
Er is een "Orange'' Tribune..

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03-02 03:42
DeKaerften schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 14:17:
[...]

Ik heb 'm al een tijdje niet in deze topics gezien, maar @Chief woont in Singapore, geloof ik.
Yup, woon nog steeds in Singapore en ben erbij dit F1 weekend met de kids :)

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

• JJerome
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03-02 10:11
alienfruit schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 13:35:
Gaan er mensen hier naar GP Singapore?
Zeker! Helaas geen hele beste kaarten (Padang), maar ben erbij :)

• abbeyrules
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 02-02 19:08
Heeft iemand ervaring met wanneer ongeveer de kaartjes voor Spanje in de verkoop gaan?

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 29-01 18:03

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

Ik heb afgelopen december al kaartjes voor Zandvoort voor volgend jaar weten te bemachtigen. Maar nu krijg ik ineens een email dat er nooit service kosten in rekening zijn gebracht en of ik die alsnog wil voldoen met een betalingslink. De email doet bij mij alle alarmbellen voor phishing afgaan, dus vroeg me af of anderen dit ook hebben ontvangen?

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 00:59
MetroidPrime schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 23:29:
Ik heb afgelopen december al kaartjes voor Zandvoort voor volgend jaar weten te bemachtigen. Maar nu krijg ik ineens een email dat er nooit service kosten in rekening zijn gebracht en of ik die alsnog wil voldoen met een betalingslink. De email doet bij mij alle alarmbellen voor phishing afgaan, dus vroeg me af of anderen dit ook hebben ontvangen?
Zie ook:
Sparxy86 in "Bezoeken GP van Zandvoort: algemene info & ontwikkelingen"

• Kadketz
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 04-02 14:10
Kaarten voor Zandvoort 2023 zijn inmiddels ook te koop in de F1 ticket store. Weekend kaarten 150,- euro duurder dan vorig jaar..

Het viel me vorig maand al op dat de kaarten voor Hongarije voor volgend jaar ook 100 euro zijn gestegen ten opzichte van vorig jaar. We zijn van plan om volgend jaar naar Monza te gaan maar dat zal dan ook wel met minimaal 100,- zijn gestegen :?

Iemand trouwens een idee wanneer Monza in de verkoop gaat? Kan me van vorig jaar herinneren dat ze erg laat waren, maart-april?
Pagina: 1 ... 15 16 17 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee