ik ben na ruim 7 jaar lang de geslotenheid van iOS, de iPhone een beetje zat.
Wat Samsung nu heeft gedaan met deze OTA update die het onmogelijk maakt de Bixby button te remappen,
begint een beetje op Apple te lijken (by the way, Apple geeft je nog een optie om Siri wel of niet te gebruiken)
Het klinkt wellicht een beetje zuur van mijn kant.
Ik zie het echt als een soort van ''fuck you, consument, met het customizen van je telefoon!"
Je komt met een dedicated knop voor een dienst die gewoonweg niet beschikbaar is voor merendeel van de wereld (werkt alleen in de USA en Korea) en sowieso niet eens klaar is voor release van de telefoon.
Wat ik al eerder aangaf eerder in dit topic, 95% van de mensen vinden die vrijwel 100% nutteloze (komende maanden en sowieso uberhaupt niet in merendeel van de wereld blijkt nu na deze week) Bixby button waarschijnlijk geen enkel probleem. Het is een klap in het gezicht voor de 5% power users en mensen die dus Apple verlieten juist om die geslotenheid van iOS.
Wie zegt mij dat Samsung over een paar maanden niet beslist; "we vinden die 3rd party Launchers als Nova eigenlijk niet nodig op onze toestellen, hier heb je een OTA die dat onmogelijk maakt"
Bijzonder overigens; het duurt ruim een half jaar voordat Nougat (7.0) beschikbaar is voor de S7/S7 Edge. En een OTA update voor het disablen van het remappen van een button duurt bij Samsung slechts 1 dag.
Nogmaals, ik vind het nog steeds een onwijs mooi toestel.
Maar met deze move van Samsung moeten ze nu niet meer aankomen met ''de onbegrensde openheid/mogelijkheden van Android/Samsung'' en de ''geslotenheid van Apple".
Tevens lees ik op diverse fora ervaringen van een aantal Canadezen die reeds het toestel in bezit hebben sindsgister (te vroeg bezorgd), dat de fingerprint scanner trager is dan hun vorige S7/S7 Edge, Pixel XL en iPhone.
Gelukkig hebben wij het Consumentenrecht hier in Nederland zeer goed georganiseerd en hebben webshops als bol.com en Coolblue zelfs een zichtstermijn van 30 dagen!
#nog2daagjes!
[
Voor 17% gewijzigd door
_Bailey_ op 18-04-2017 05:46
]