Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eerste 2 dagen van de pre order 500.000 nieuwe S8/S8+ toestellen besteld.
Dat zijn er 5x meer dan destijds bij de pre order van de S7/S7 Edge.

Bron: Telegraaf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17:18
De nieuwe Samsung Galaxy S8 is vooralsnog een hit. De smartphone moet nog op de markt komen, maar in de eerste twee dagen van de voorverkoop zijn er al meer dan een half miljoen besteld. Dat is bijna drie keer zo veel als bij de Note 7 en meer dan vijf keer zo veel als bij de S7.

Hoop dat de pre-orders geleverd kunnen worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
Meulendijks89 schreef op maandag 10 april 2017 @ 15:19:
De nieuwe Samsung Galaxy S8 is vooralsnog een hit. De smartphone moet nog op de markt komen, maar in de eerste twee dagen van de voorverkoop zijn er al meer dan een half miljoen besteld. Dat is bijna drie keer zo veel als bij de Note 7 en meer dan vijf keer zo veel als bij de S7.

Haha...indeed :P (ik heb 2 weekjes vrij dus alle tijd voor de levering...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
dafmay schreef op maandag 10 april 2017 @ 15:25:
[...]

Haha...indeed :P (ik heb 2 weekjes vrij dus alle tijd voor de levering...)
Ik heb geen vrij :( en zelfs late dienst bah :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Nu online
Meulendijks89 schreef op maandag 10 april 2017 @ 15:26:
[...]

Ik heb geen vrij :( en zelfs late dienst bah :P
:P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pappaleone
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-08-2021
Hier vrij van 18 t/m 23 dus zou ook moeten lukken :) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Nu online
pappaleone schreef op maandag 10 april 2017 @ 15:29:
[...]

Hier vrij van 18 t/m 23 dus zou ook moeten lukken :) :P
Kunnen we bij elkaar op de koffie...in afwachting op de levering van ons nieuwe speeltje :P

Excuses voor deze slowchat.

On-topic...ik kan nog niet bijster veel vinden over audiokwaliteit (koptelefoon). Er zit een nieuw 32bit DAC in de S8, dus ik ben wel erg benieuwd wat dit ons gaat brengen.

[ Voor 27% gewijzigd door dafmay op 10-04-2017 16:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pappaleone
dafmay schreef op maandag 10 april 2017 @ 16:04:
[...]

Kunnen we bij elkaar op de koffie...in afwachting op de levering van ons nieuwe speeltje :P

On-topic...ik kan nog niet bijster veel vinden over audiokwaliteit (koptelefoon). Er zit een nieuw 32bit DAC in de S8, dus ik ben wel erg benieuwd wat dit ons gaat brengen.
Ja ben wel heel benieuwd of ze mijn eigen oordopjes overtreffen, ze hebben het in ieder geval goed voor elkaar om dat bedrijf van Harman in te lijven.
Koffie staat altijd klaar in het Brabantse ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
dafmay schreef op maandag 10 april 2017 @ 16:04:
[...]

Haha, speciaal vrij voor het toestel of toeval?

Gaat er mij eigenlijk om dat ze dus een "actie" doen om mensen te laten pre orderen en nu dus blijkt dat dit veel gedaan is dat ze het dan ook daadwerkelijk uitleveren. Zou het toch wel een slechte zaak vinden als er weee te weinig toestellen zijn enzo.. maar goed misschien hebben ze geleerd van vorige keren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• penscup62
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Meulendijks89 schreef op maandag 10 april 2017 @ 15:19:

En dat is alleen al in Zuid-Korea... :O

http://www.gsmarena.com/s...s_in_korea-news-24455.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Nu online
pappaleone schreef op maandag 10 april 2017 @ 16:09:
[...]

Ja ben wel heel benieuwd of ze mijn eigen oordopjes overtreffen, ze hebben het in ieder geval goed voor elkaar om dat bedrijf van Harman in te lijven.
Koffie staat altijd klaar in het Brabantse ;)
Klinkt goed...altijd gezellig in het Zuiden des lands :)
Meulendijks89 schreef op maandag 10 april 2017 @ 16:10:
[...]

Haha, speciaal vrij voor het toestel of toeval?

Gaat er mij eigenlijk om dat ze dus een "actie" doen om mensen te laten pre orderen en nu dus blijkt dat dit veel gedaan is dat ze het dan ook daadwerkelijk uitleveren. Zou het toch wel een slechte zaak vinden als er weee te weinig toestellen zijn enzo.. maar goed misschien hebben ze geleerd van vorige keren.
Speciaal vrij maar niet voor het toestel (beetje veel van het goede heh...2 weken vrij voor de ontvangst nieuw toestel :P )...wel voor het WK snooker (15/04 tm 01/05). Dat is ieder jaar weer geweldig genieten als snooker-liefhebber >:)

Maaruh...om niet al teveel off-topic te gaan...ben zelf ook erg benieuwd naar het Uur-U 19/20 april en of de beloofde leverdatum kan worden waargemaakt. Koffiedik-kijken momenteel, dus ik laat het lekker over me heen gaan en zie het wel gebeuren tzt... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thafusion
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 11:01
Ben benieuwd, ik heb de telefoon gelijk de ochtend na de press-release besteld en meteen overgemaakt. Ga ervan uit dat de leverancier zijn belofte ook gaat nakomen zeker gezien de hoeveelheid reclame die er gemaakt word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janet_
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 04-12-2022
Ik begin met de dag meer spijt te krijgen van de s8. Ik kom van de s6edge+ en dr s8 is wel echt een flink stuk smaller.

Is er iemand die de edge+ heeft en deze kan vergelijken qua breedte? Ik heb nog maar een paar dagen om het om te wisselen.

Qua prijs is de s8 54 euro icm met een red super en de s8+ komt uit op 60 euro voor een red super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-08 07:30
Janet_ schreef op maandag 10 april 2017 @ 18:04:
Ik begin met de dag meer spijt te krijgen van de s8. Ik kom van de s6edge+ en dr s8 is wel echt een flink stuk smaller.

Is er iemand die de edge+ heeft en deze kan vergelijken qua breedte? Ik heb nog maar een paar dagen om het om te wisselen.

Qua prijs is de s8 54 euro icm met een red super en de s8+ komt uit op 60 euro voor een red super.
Heb nu ook de s6 edge plus. En ben voor de s8+ gegaan. Kwa breedte is die iets smaller. Helaas wel paar millimeter groter daar twijfelde ik enorm om. (vind dit al heel groot in broekzakken oid) Tot ik de s8 spotte in het wild, toen wist ik het zeker... De s8+ anders ga ik meer dan spijt krijgen. Ik hou van groot. (jij waarschijnlijk ook anders had je de keuze niet gemaakt voor de edge plus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pappaleone

Je kunt op internet toch wel de afmetingen vinden van beide telefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:28

http://www.phonearena.com/phones/size

zag ik eerder voorbij komen, kan je even loeren hoe groot enzo

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wortel1
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-06 20:08
D0gtag schreef op maandag 10 april 2017 @ 09:57:
[...]

Enig idee waarom de soc's bijna identieke benaming hebben? Geen probleem ik ga het je uitleggen >:)
De 8895 is gewoon een hoger geklockte 8890 1.7GHz vs 1.6GHz, daarnaast is hij ge-finetuned en is het productie process (10nm finfet) verbeterd tav de eerste generatie de 8890 10nm finfet.
Met de GPU de mali g71 is officieel een nieuwe generatie maar als ik de spec sheet bekijk (.) zie ik alleen maar hoger clock, meer cores en kleiner procedé. Alsof je niet genoeg power hebt in een 8890/7420/ sd800 van 4 jaar terug. Het zijn zeer kleine verbeteringen wat logisch en welkom is maar niet de verwachte vernieuwing.
De 8895 heeft ook een snellere modem maar met Nederlandse data limieten is dat toch al niet echt interessant maar de oude snelheden zijn absoluut nog meer dan voldoende (als je het al zou halen).
Hint, snelheid is niet alles daarom mikken ze met 5G op latency, ipv nog hogere dan hoger snelheid.
Ik vind het wel erg fijn dat je het me uitlegt. Inderdaad een kniezoor die er op let een 14nm t.o.v. 10Nm procedé een geclaimde 40% energie reductie en 27% performance boost ach.
Ja, waar gaat het over dat is nauwelijks de moeite waard.
Weet je ik vind dat wel de moeite waard en ik vind het ook te makkelijk om het weg te zetten als een "gewoon een hoger geklockte 8890" Is wel een heel simpele uitleg. Nogmaals wel blij dat je de moeite neemt om het uit te leggen hoor. Ik zou anders gedacht hebben dat bijvoorbeeld andere waffers gemaakt moesten worden om dit voor elkaar te krijgen. :+ Maar goed ieder zijn eigen mening wat wel of niet vernieuwend is.

“I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.” ― Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-08 07:30

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
Wat stond er nou in de waarschuwing van Bullet_NL?

[ Voor 11% gewijzigd door The Wizard op 10-04-2017 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Laatst online: 16:37

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Offtopic, dus weg.

Commentaar op de moderatie of andere gezellige koffiepraat hoort hier niet thuis maar in janvanduschoten in "Ideeën- & Feedbacktopic voor Mobile".

Hier weer ontopic over de S8/8+ :)

[ Voor 90% gewijzigd door janvanduschoten op 10-04-2017 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-09 17:57
Twijfel is nog steeds niet weggenomen. De eerste battery tests laten blijken dat de Galaxy S8+ inderdaad een (stuk) betere battery life heeft. Echter, heb ik mijzelf wel op betrapt dat ik toch best vaak mijn S6 met één hand bedien. Gaat erg lastig worden met een S8+. Hoewel ik wel ga upgraden voornamelijk omdat de battery life van de S6 erg slecht is. Hmm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
Amps schreef op maandag 10 april 2017 @ 20:25:
Twijfel is nog steeds niet weggenomen. De eerste battery tests laten blijken dat de Galaxy S8+ inderdaad een (stuk) betere battery life heeft. Echter, heb ik mijzelf wel op betrapt dat ik toch best vaak mijn S6 met één hand bedien. Gaat erg lastig worden met een S8+. Hoewel ik wel ga upgraden voornamelijk omdat de battery life van de S6 erg slecht is. Hmm...
Dan kies je voor de normale S8, betere accu en toch groter scherm en een zelfde behuizing qua grote. Opgelost :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
Meulendijks89 schreef op maandag 10 april 2017 @ 20:29:
[...]
Dan kies je voor de normale S8, betere accu en toch groter scherm en een zelfde behuizing qua grote. Opgelost :P
Maar de S8+ heeft een betere battery life dan de S8 ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:38
Amps schreef op maandag 10 april 2017 @ 20:43:
[...]

Is dat wel zo in de praktijk?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
ik denk dat al die verhalen over battery life echt zo persoons afhankelijk zijn.

Je kan nog zo fijn een S8+ aanschaffen, maar knal je daar 87 apps op waarvan er een paar (brakke apps, je vind ze genoeg in de Play Store) je batterij drainen, heb je nog geen reet aan een S8+.

Op een gewone 8 met pak 'm beet een stuk of 20/25 apps kan uiteindelijk nog een veel betere batterij duur hebben.

Ik had op mijn ouwe S7 een kleine 25 apps. Ik zat zeer veel op mijn telefoontje gedurende de dag..ik kon er makkelijk 1,5 dag mee doen (Nougat 7.0).
Veel webbrowsen, nieuws apps, 2 mail accounts, Fb, veel foto's maken en af en toe wat filmpjes schieten. En nog wat andere niet zware apps (sowieso geen games).

[ Voor 35% gewijzigd door _Bailey_ op 10-04-2017 21:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DM89
Geert1976 schreef op maandag 10 april 2017 @ 20:57:
ik denk dat al die verhalen over battery life echt zo persoons afhankelijk is.

Je kan nog zo fijn een S8+ aanschaffen, maar knal je daar 87 apps op waarvan er een paar je batterij drainen, heb je nog geen reet aan een S8+.

Op een gewone 8 met pak 'm beet een stuk of 20/25 apps kan uiteindelijk nog een veel betere batterij duur hebben.
Dit dus, ik haal wel makkelijk een dag en gaat sowieso elke nacht aan de lader..

Ligt er ook aan wat je allemaal gebruikt natuurlijk qua verbindingen etc. Maar zo groot zal het verschil tussen S8 en S8+ ook niet zijn gok ik :P
Amps schreef op maandag 10 april 2017 @ 20:43:
[...]

Aaaah zo bedoel je! Ik dacht S6 vs S8.

Ja dan wordt het wat lastiger maar hoe doet de S8 het tegenover de S6? Wellicht ook voorruitgang?

Haal je een dag op de accu niet dan?

[ Voor 49% gewijzigd door DM89 op 10-04-2017 21:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D0gtag
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

wortel1 schreef op maandag 10 april 2017 @ 18:35:
[...]

Ik vind het wel erg fijn dat je het me uitlegt. Inderdaad een kniezoor die er op let een 14nm t.o.v. 10Nm procedé een geclaimde 40% energie reductie en 27% performance boost ach.
Ja, waar gaat het over dat is nauwelijks de moeite waard.
Weet je ik vind dat wel de moeite waard en ik vind het ook te makkelijk om het weg te zetten als een "gewoon een hoger geklockte 8890" Is wel een heel simpele uitleg. Nogmaals wel blij dat je de moeite neemt om het uit te leggen hoor. Ik zou anders gedacht hebben dat bijvoorbeeld andere waffers gemaakt moesten worden om dit voor elkaar te krijgen. :+ Maar goed ieder zijn eigen mening wat wel of niet vernieuwend is.
Jouw vraag was: hoe iemand met droge ogen kon zeggen dat samsung niet vernieuwend was.. jij geeft alleen aan dat wij een menings- verschil hebben over wat vernieuwend is (op zich al duidelijk dat het dan geen vernieuwing is als er mensen over twijfelen).
Ik geef ook aan dat andere fabrikanten al veel eerder een veel groter bezel scherm ratio hebben geïntroduceerd (xiaomi mi mix en sharp) Ik geef ook aan hoe samsung dit heeft gedaan (deels optische illusie) het knappe werk zat in de s7 edge met zijn edge scherm.

Ik had overigens wel over het hoofd gezien dat ze van 14 naar 10nm zijn gegaan, -offtopic komt ook omdat samsung ze eigen definitie voor 10nm gebruikt terwijl intel 14nm als naamvoering gebruikt maar even groot/kleiner is als samsungs 10nm. -offtopic
Als jij het de moeite waard vindt: het zij zo, 'vind het best. Mensen die graag iets willen hebben kan je vertellen wat je wilt maar zij weten het allemaal wel goed te praten. Je zal het echt nodig hebben en het verschil in accu ga je echt merken Ooh wacht dat ga je niet. :+

Wh00t wh00t

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
418O2 schreef op maandag 10 april 2017 @ 20:55:
[...]
Is dat wel zo in de praktijk?
Zo ver het naar uit ziet wel. Uiteraard eerst de officiële Tweakers.net review/tests afwachten natuurlijk :+
Geert1976 schreef op maandag 10 april 2017 @ 20:57:
ik denk dat al die verhalen over battery life echt zo persoons afhankelijk zijn.

Je kan nog zo fijn een S8+ aanschaffen, maar knal je daar 87 apps op waarvan er een paar (brakke apps, je vind ze genoeg in de Play Store) je batterij drainen, heb je nog geen reet aan een S8+.

Ik had op mijn ouwe S7 een kleine 25 apps. Ik zat zeer veel op mijn telefoontje gedurende de dag..ik kon er makkelijk 1,5 dag mee doen (Nougat 7.0).
Veel webbrowsen, nieuws apps, 2 mail accounts, Fb, veel foto's maken en af en toe wat filmpjes schieten. En nog wat andere niet zware apps (sowieso geen games).
Het gaat er natuurlijk om dat de omstandigheden gelijk zijn... Anders heeft de vergelijking vrij weinig zin.

[ Voor 64% gewijzigd door Amps op 10-04-2017 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Amps schreef op maandag 10 april 2017 @ 21:29:
[...]

Zo ver het naar uit ziet wel. Uiteraard eerst de officiële Tweakers.net review/tests afwachten natuurlijk :+
Ik denk dat het weinig scheelt in de SoT, het scherm zal wel wat meer verbruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
Amps schreef op maandag 10 april 2017 @ 21:29:
[...]

[...]

Het gaat er natuurlijk om dat de omstandigheden gelijk zijn... Anders heeft de vergelijking vrij weinig zin.
Denk dat je beter eerst kunt beslissen wat je wilt qua grote, als je met een hand wilt bedienen valt de 8+ af incl een stukje accu maar heb je wel een telefoon die je kan bedienen zosls je wilt.

Of je neemt de gok voor de s8+ en mocht het niks zijn verkoop je het toestel haal je de s8. Je moet er even aan wennen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
Meulendijks89 schreef op maandag 10 april 2017 @ 20:59:
[...]
Aaaah zo bedoel je! Ik dacht S6 vs S8.

Ja dan wordt het wat lastiger maar hoe doet de S8 het tegenover de S6? Wellicht ook voorruitgang?

Haal je een dag op de accu niet dan?
Het gaat eigenlijk beide kanten op, de S6 vs S8 en S8 vs S8+ (dus impliciet ook S6 vs S8+ :p). Ik heb inmiddels de apps die bovenaan de Battery usage kwam eraf gegooid/uitgeschaleld. Inmiddels staan Screen en Android OS bovenaan de lijst.

Ik haal(de) inderdaad de dag niet met de accu bij moderate use. Laat staan als ik (veel) plaatjes schiet. Daarbij moet ik wel zeggen dat ik GPS en sync altijd aan heb staan.

Misschien is voor mij de S8 toch wel de logische keuze..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-09 18:44
Ben er hier ook nog steeds niet uit :+

Heb ze vandaag beide in handen gehad en qua lengte is de S8 fijn en qua breedte de S8+... dus dat maakt het er niet makkelijker op..
Heb nu een S5 dus zal een mega stap vooruit zijn :)

Dat de fingerprint wat hoger zit maakt me niet zo heel erg uit aangezien de irisscanner heel vlot werkt :) helaas niet handig als ie op een bureau ligt oid.
(Samsung pop-up store op utrecht centraal :9)

Gamertag: timmie271

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:24
D0gtag schreef op maandag 10 april 2017 @ 21:22:
[...]

Mensen die graag iets willen hebben kan je vertellen wat je wilt maar zij weten het allemaal wel goed te praten. Je zal het echt nodig hebben en het verschil in accu ga je echt merken
Zoals jij het brengt is geen enkele telefoon vernieuwend. Je kunt onder vernieuwend verstaan, innovatie en dat is wat jij bedoelt denk ik of vernieuwend in de zin van vernieuwingen tov eerdere generatie toestellen.

Ten op zichte van de S7 en andere merken is er best veel nieuw aan de S8.
Kijk je naar innovatie dan is het niet veel maar moet je het meer zien als een doorontwikkeling.
Ik vraag me af of er nog iets aan een smartphone geïnnoveerd kan worden wat naam mag hebben. Het meeste is al bedacht en wordt doorontwikkeld.

Misschien kun jij wat vernieuwingen op noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortel1
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-06 20:08
D0gtag schreef op maandag 10 april 2017 @ 21:22:
[...]
Mensen die graag iets willen hebben kan je vertellen wat je wilt maar zij weten het allemaal wel goed te praten. Je zal het echt nodig hebben en het verschil in accu ga je echt merken Ooh wacht dat ga je niet. :+

Wh00t wh00t
Er bestaat best een kans dat ik de S8 ga kopen echter weet ik dat nu nog niet zeker.
Ben altijd gehoorlijk fan geweest van HTC maar die kunnen me de laatste generaties niet overtuigen.
(persoonlijke mening ge-edit niet ter zake doende).
Best knap inderdaad dat met 100mAh minder aan accu inhoud en een 6,2 scherm t.o.v. een 5.5 scherm.
De cycle gelijk is gebleven. Eerst in de praktijk nog zien maar dit beloofd veel goed want met mijn huidige Edge ben ik ook zeer te spreken over de accu.

[ Voor 25% gewijzigd door wortel1 op 11-04-2017 06:38 ]

“I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.” ― Oscar Wilde

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Garret1410 schreef op maandag 10 april 2017 @ 23:13:
[...]

Zoals jij het brengt is geen enkele telefoon vernieuwend. Je kunt onder vernieuwend verstaan, innovatie en dat is wat jij bedoelt denk ik of vernieuwend in de zin van vernieuwingen tov eerdere generatie toestellen.

Ten op zichte van de S7 en andere merken is er best veel nieuw aan de S8.
Kijk je naar innovatie dan is het niet veel maar moet je het meer zien als een doorontwikkeling.
Ik vraag me af of er nog iets aan een smartphone geïnnoveerd kan worden wat naam mag hebben. Het meeste is al bedacht en wordt doorontwikkeld.

Misschien kun jij wat vernieuwingen op noemen.
Nee dat is de afgelopen tijd inderdaad niet het geval geweest, het zijn steeds zeer kleine verbeteringen.
Niks vernieuwend, steeds een toename is cpu en gpu kracht en afname bezels, maar de noodzaak is er niet meer bij cpu's en bezels in evolutie.
Grote veranderingen zijn geweest:
-Van single core naar multi core, eindelijk een toestel dat echt kon internetten (als je data had) en 64 bit zodat we meer dan 4GB konden hebben (en de paniek bij qualcomm).
-1080p was een grote stap waarvoor je zowel een goede cpu als gpu moest hebben (sd800 b.v.)
-Groter scherm, de eerste note van samsung (5.3 inch). Iedereen vond het een belachelijk groot toestel nu is het kleinste flagschip van samsung groter dan de originele note. :+
-Metalen telefoon, apple was de eerste in een tijd dat iedereen plastic maakte waaronder samsung tot aan de s5. Daarna kwamen andere premium materialen.
-Betere camera's zoals de lumia 808.
-Waterdicht.
Etc etc

De s8 is een iets betere versie van de s7, camera is praktisch het zelfde afgezien van sneller geïntegreerd geheugen voor hoge fps, cpu is iets sneller (net zo veel sneller als de s7 tav van de s6 was, en ik kan je vertellen dat was toen ook niet wereld schokkend).
Ontwerp is iets ronder zoals de s7 dat ook was tav de s6, nog steeds met glazen voor en achterkant.
Scherm is van plat naar edge versies note s6 en s7 naar alleen maar edge versies galaxy toestellen gegaan. Dit omdat de edge boven verwachting verkocht.
Je hebt meer intern geheugen en ufs2.1 ipv 2.0 (s7)
Groter scherm tav de s7 en betere accu (als in hij heeft over een jaar meer spanning dan een vergelijkbare accu van de s7).
De S series zijn redelijk conservatief het is gewoon een opsomming van de beste onderdelen verkrijgbaar en is bedoeld om een groot publiek aan de spreken.
De Note is vaak het platform voor experimenten, scherm grote, edge scherm, iris scanner.

Nogmaals het is een mooi toestel, kom je van een ander merk of oudere samsung als een s6 dan is het een sterke verbetering. Heb je een s7 edge ben je gewoon een dief van je eigen portemonnee. Ik koop wel een s9/note 8 in 2018 voor 500€ of als ik een nieuw zakelijk toestel nodig heb een met een abbo. Mijn s7 edge voldoet nog voor alles wat er op de playstore staat.

Dit wordt weer een veelte lang verhaal, maar begrijp me niet verkeerd: alles is uiteindelijk een evolutie. Maar de laatste jaren zijn alle toestellen op elkaar aan het lijken. Glas in metalen behuizing en kleine bezels.
Enige vernieuwende toestellen: Sharp(echt bezelless, behalve 'kin'), xiaomi mi mix bezelless zonder compromis in componenten en keramische behuizing) en s6 edge/note edge (lijkt me duidelijk waarom).

@Meulendijks89 Ja ik was het al aan het toevoegen en wat er nu wel vernieuwend is :+

[ Voor 7% gewijzigd door D0gtag op 11-04-2017 09:27 ]

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DM89
D0gtag schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 09:05:
[...]

Nee dat is de afgelopen tijd inderdaad niet het geval geweest, het zijn steeds zeer kleine verbeteringen.
Niks vernieuwend, steeds een toename is cpu en gpu kracht en afname bezels, maar de noodzaak is er niet meer bij cpu's en bezels in evolutie.
-Van single core naar multi core, eindelijk een toestel dat echt kon internetten (als je data had) en 64 bit zodat we meer dan 4GB konden hebben (en de paniek bij qualcomm).
-1080p was een grote stap waarvoor je zowel een goede cpu als gpu moest hebben (sd800 b.v.)
-Groter scherm, de eerste note van samsung (5.3 inch). Iedereen vond het een belachelijk groot toestel nu is het kleinste flagschip van samsung groter dan de originele note. :+
-Metalen telefoon, apple was de eerste in een tijd dat iedereen plastic maakte waaronder samsung tot aan de s5. Daarna kwamen andere premium materialen.
-Betere camera's zoals de lumia 808.
Etc etc

De s8 is een iets betere versie van de s7, camera is praktisch het zelfde afgezien van sneller geïntegreerd geheugen voor hoge fps, cpu is iets sneller (net zo veel sneller als de s7 tav van de s6 was, en ik kan je vertellen dat was toen ook niet wereld schokkend).
Ontwerp is iets ronder zoals de s7 dat ook was tav de s6, nog steeds met glazen voor en achterkant.
Scherm is van plat naar edge versies note s6 en s7 naar alleen maar edge versies galaxy toestellen gegaan. Dit omdat de edge boven verwachting verkocht.
Je hebt meer intern geheugen en ufs2.1 ipv 2.0 (s7)
Groter scherm tav de s7 en betere accu (als in hij heeft over een jaar meer spanning dan een vergelijkbare accu van de s7).
De S series zijn redelijk conservatief het is gewoon een opsomming van de beste onderdelen verkrijgbaar en is bedoeld om een groot publiek aan de spreken.
De Note is vaak het platform voor experimenten, scherm grote, edge scherm, iris scanner.

Nogmaals het is een mooi toestel, kom je van een ander merk of oudere samsung als een s6 dan is het een sterke verbetering. Heb je een s7 edge ben je gewoon een dief van je eigen portemonnee. Ik koop wel een s9/note 8 in 2018 voor 500€ of als ik een nieuw zakelijk toestel nodig heb een met een abbo. Mijn s7 edge voldoet nog voor alles wat er op de playstore staat.
Is dat niet met vrijwel alles zo dat alles met stapjes beter wordt? Als je elk jaar een nieuwe koopt is er weinig vernieuwing maar als je van een S5 naar S8 gaat is er een behoorlijk verschil.

Zelfde met laptops en tvs etc :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zokiz
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-09 23:19
Wanneer komen nou de reviews van de grote techsites? Duurt vrij lang zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• algalid
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16:26
zokiz schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 09:24:
Wanneer komen nou de reviews van de grote techsites? Duurt vrij lang zeg
Zou er geen embargo zijn tot vlak voor de release op 20 april? Ondertussen zie je wel vele "hands on reviews" maar in depth zal nog even duren.

Ik ben wel benieuwd naar die front camera. Die heeft het bijna altijd moeilijk met het perfecte selfie moment: 's nachts op een slecht verlichte locatie. De nieuwe S8 front camera heeft helaas nog geen OIS, maar misschien dat de grotere aperture en software tweaks de kwaliteit toch acceptabel maken. Ik zag één foto van een Ed Sheeran concert maar dat leek in vergelijking met de S7 meer te maken met kleurbalans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
algalid schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 09:38:
[...]

Ik ben wel benieuwd naar die front camera. Die heeft het bijna altijd moeilijk met het perfecte selfie moment: 's nachts op een slecht verlichte locatie. De nieuwe S8 front camera heeft helaas nog geen OIS, maar misschien dat de grotere aperture en software tweaks de kwaliteit toch acceptabel maken. Ik zag één foto van een Ed Sheeran concert maar dat leek in vergelijking met de S7 meer te maken met kleurbalans.
Er zijn genoeg voorbeelden te vinden van de camera op YouTube. Front is beter dan de S7 wat op zich niet moeilijk is. Gelukkig is de beauty mode flink gereduceerd.
In principe is elk onderdeel beter geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-09 22:40
D0gtag schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 09:05:
[...]

Ben het volledig met je eens hoor. Zit zelf ook ontzettend te dubben. Zit nu met een S6 Edge met 128GB intern geheugen (heaven).

Hoe zie ik de S8 (komende van S6 Edge):
Display: resolutie is afgezien van de verhouding niet echt gewijzigd.
Vorm: vergelijkbaar met huidige, dus maakt ook niet veel uit
Design: kwestie van smaak. Vond zelf de S6 Edge supersexy, en vind de iets wat plastic look bij de S8 weer een stuk minder. Het scherm is natuurlijk wel prachtig, nagenoeg zonder bezels boven en onder.
Waterdicht: telefoon is in 15 jaar gebruik nog nooit in water gevallen en echt ermee zwemmen zou ik ook niet doen. Als je hem in het zwembad/zee laat vallen, kan je lang zoeken en gaat ie ook heel snel dieper dan 1.5m.
Snelheid: de S6 heeft ook nergens moeite mee.
Batterij: dit was met de S7 al een flinke verbetering, dus ik verwacht tov de S6 wel een flinke sprong hier.
Geheugen: opzich mooi dat hij standaard met 64gb komt. Maar ik heb de afgelopen jaren wel echt veel problemen gehad met corrupte SD kaarten. Daarom was ik zo blij met de 128GB versie van de S6.
Beveiliging: irisscanner leuk, maar te pietje precies kwa uitlijnen voor praktisch gebruik. Vingerafdruk achter, ik zie er de nadelen van, anderzijds, de S6 heeft geen geweldige scanner en zit ik nu ook vaak mee te struggelen.
Camera: de S6 had ook al een hele goede camera. Die van de S7 (en S8) zijn wel een stuk beter in de avond, maar doorgaans is het hoe dan ook kommer en kwel zonder goed licht.

Al met al zou ik vooral de overstap wagen omdat mijn toestel wat kleine mankementjes kent en je natuurlijk ook weer verzekerd bent van de nieuwste updates (belachelijk dat dit een reden is anno 2017). Daarnaast ben ik helaas een gadgetfreak. Echt rationeel gezien heb ik de echte reden voor een overstap nog niet gevonden en overweeg ik de S9 af te wachten. Maar ja, rationeel en gadgetfreak :+

@Protax er is een accessoires topic voor de S8. Voor wat het waard is, die Hybrid case is wel heel erg dik...

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zeeeeeer herkenbaar en maakt eigenlijk je hele betoog overbodig! :9 :9 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
  • Laatst online: 08-01-2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
Geert1976 schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 10:48:
[...]

zeeeeeer herkenbaar en maakt eigenlijk je hele betoog overbodig! :9 :9 :9
Ik weet het. Hoewel ik het zelf betaal, heb ik toch een tikkie enenigheid met mijn vrouw omdat ik niet kan uitleggen waarom deze overstap a 700 euro nou nodig is _O-

[ Voor 3% gewijzigd door B-Bandit op 11-04-2017 11:11 ]

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Boobybandit schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 11:09:
[...]

.....hoewel ik het zelf betaal, heb ik toch een tikkie ruzie met mijn vrouw omdat ik niet kan uitleggen waarom de overstap nou nodig is _O-
ook dit is weer zeeeeeer herkenbaar! O-) O-)
En ik denk voor vele hier.

Wellicht kunnen we met z'n allen een praatgroep gaan beginnen?

"How to survive your wife/girlfriend when you're a gadgetfreak" _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• viper83
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-07 18:33
Zit er weer een OneDrive opslag bij?
Kon het niet zo snel vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iPhone 7 Plus vs Galaxy S8 camera vergelijking.
Ook selfie camera.
YouTube: Samsung Galaxy S8 Camera vs iPhone 7 Plus!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17:50
Geert1976 schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 11:11:
[...]

[..]

Stap 1: Zorg voor een gescheiden rekening.
Mijn vrouw en ik zijn bijna 13 jaar samen waarvan 3 jaar getrouwd. Beiden hebben we onze eigen rekening en een gezamenlijk rekening voor de vaste lasten.
We dragen na het storten van salaris een groot deel af richting de gezamenlijke rekening en wat over blijft is van jezelf. Als mevrouw een keer een tas wilt kopen of 20 paar schoenen in de maand kan ze dat gewoon doen. Maar het werkt ook andersom, als ik een keer een gadget of een nieuwe telefoon wil dan koop ik die gewoon. Geen gedoe, geen gezeur. Dat werkt echt prima.

Dit hebben we gedaan om dat ik het ooit eens bij een maat van me heb gezien. Die gooide alles op 1 pot want dat was 'handig'. Vervolgens wilde hij een nieuwe iPad kopen, mocht dat niet van zijn vrouw.. waarna zij wel op pad ging voor nieuwe schoenen. Nou wat een feest werd dat vervolgens. Nee daar hadden wij geen trek in.. En zoals we het nu doen werkt het al jaren prima.

*sowieso

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Protax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:59
DonJunior schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 11:21:
[...]

Stap 1: Zorg voor een gescheiden rekening.
Mijn vrouw en ik zijn bijna 13 jaar samen waarvan 3 jaar getrouwd. Beiden hebben we onze eigen rekening en een gezamenlijk rekening voor de vaste lasten.
We dragen na het storten van salaris een groot deel af richting de gezamenlijke rekening en wat over blijft is van jezelf. Als mevrouw een keer een tas wilt kopen of 20 paar schoenen in de maand kan ze dat gewoon doen. Maar het werkt ook andersom, als ik een keer een gadget of een nieuwe telefoon wil dan koop ik die gewoon. Geen gedoe, geen gezeur. Dat werkt echt prima.

Dit hebben we gedaan om dat ik het ooit eens bij een maat van me heb gezien. Die gooide alles op 1 pot want dat was 'handig'. Vervolgens wilde hij een nieuwe iPad kopen, mocht dat niet van zijn vrouw.. waarna zij wel op pad ging voor nieuwe schoenen. Nou wat een feest werd dat vervolgens. Nee daar hadden wij geen trek in.. En zoals we het nu doen werkt het al jaren prima.
Off topic:
Interessant, ben aan het bedenken hoe wij dit samen gaan doen in onze toekomstige woonsituatie.
Ben wel benieuwd hoe jullie dit hebben afgestemd wie wat afdraagt etc.
Maar goed, dat is niet voor dit topic (PM tips zijn welkom) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Laatst online: 17:50
Protax schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 11:24:
[...]

Off topic:
Interessant, ben aan het bedenken hoe wij dit samen gaan doen in onze toekomstige woonsituatie.
Ben wel benieuwd hoe jullie dit hebben afgestemd wie wat afdraagt etc.
Maar goed, dat is niet voor dit topic (PM tips zijn welkom) :P
Zie PM. ;)

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:41
Modbreak:En nu weer on topic, prima om financiën icm samenwonen te bespreken, maar dan hier:
Persoonlijke Financiën, Studie en Loopbaan

Strava

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Garret1410
Boobybandit schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 10:46:
[...]

Ben het volledig met je eens hoor. Zit zelf ook ontzettend te dubben. Zit nu met een S6 Edge met 128GB intern geheugen (heaven).

Hoe zie ik de S8 (komende van S6 Edge):
Display: resolutie is afgezien van de verhouding niet echt gewijzigd.
Vorm: vergelijkbaar met huidige, dus maakt ook niet veel uit
Design: kwestie van smaak. Vond zelf de S6 Edge supersexy, en vind de iets wat plastic look bij de S8 weer een stuk minder. Het scherm is natuurlijk wel prachtig, nagenoeg zonder bezels boven en onder.
Waterdicht: telefoon is in 15 jaar gebruik nog nooit in water gevallen en echt ermee zwemmen zou ik ook niet doen. Als je hem in het zwembad/zee laat vallen, kan je lang zoeken en gaat ie ook heel snel dieper dan 1.5m.
Snelheid: de S6 heeft ook nergens moeite mee.
Batterij: dit was met de S7 al een flinke verbetering, dus ik verwacht tov de S6 wel een flinke sprong hier.
Geheugen: opzich mooi dat hij standaard met 64gb komt. Maar ik heb de afgelopen jaren wel echt veel problemen gehad met corrupte SD kaarten. Daarom was ik zo blij met de 128GB versie van de S6.
Beveiliging: irisscanner leuk, maar te pietje precies kwa uitlijnen voor praktisch gebruik. Vingerafdruk achter, ik zie er de nadelen van, anderzijds, de S6 heeft geen geweldige scanner en zit ik nu ook vaak mee te struggelen.
Camera: de S6 had ook al een hele goede camera. Die van de S7 (en S8) zijn wel een stuk beter in de avond, maar doorgaans is het hoe dan ook kommer en kwel zonder goed licht.
Zoals ik het zie tov S6

- Display is sterk verbeterd wat betreft helderheid ,kleurweergave en witpunt
- Vorm is toch heel anders dan S6 en 5,8" in het formaat van een S6.
- Snelheid is met een factor 2 toegenomen. Ga je echt wel merken.
- Batterijuur is zoals je zelf net zegt flink toegenomen.
- Camera van S6 was en is nog steeds goed behalve bij weinig licht wat eigenlijk binnenshuis al snel het geval is. Grote verschil is de autofocus die flink verbeterd is en de videostabilisatie wat belangrijk is als je veel filmt.

Verder natuurlijk allerlei features die de S8 heeft en de S6 niet.
Gewoon alles is beter maar de vraag is of je dat belangrijk vind en welke eisen je stelt.

Is een smartphone je hobby dan maken alle redeneringen van plus en minpunten niets uit.
Vind je een smartphone niet zo belangrijk dan zou je ook nooit het nieuwste van het nieuwste moeten kopen maar gewoon een S7 of wat voor toestel dan ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
nog even wat zaken over accessoires naar het juiste topic verplaats (inc een post van mezelf :D)
Ook draadloze laders horen hier:
[Samsung Galaxy S8-serie] Het grote Accessoires topic

Strava

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Janet_
  • Laatst online: 04-12-2022
[...]

Vrouwen zijn minder erg dan mannen , als je een man moet uitleggen waarom je een gadget wil is dat nog veel lastiger. Dan krijg je te horen; je bent toch geen vent..

Ik heb besloten om toch mijn pre order voor de s8 te houden.

Ik zal de edge+ dan gebruiken voor thuis als ik in de nacht nog wil internetten.
Die 144 euro die ik bespaar (e6x24m) koop ik dan denk ik de dex voor

[ Voor 3% gewijzigd door Janet_ op 11-04-2017 13:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Garret1410
Alvast een video review van de S8. Niet de meest professionele maar het is iets.

YouTube: Samsung Galaxy S8 Review (5.8 inch, Orchid Gray, Exynos 8895)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Garret1410 schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 14:07:
Alvast een video review van de S8. Niet de meest professionele maar het is iets.

lekker vlotte, redelijk in depth, review....vooralsnog 1 van de betere tot nu toe online gezien (my 2cts)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Nu online

Nice review...leuk om even de S8 in actie te zien.

Ik ben zelf nog steeds niet overtuigd vwb het Edge-scherm (aflopende randen)...nooit een liefhebber van geweest, maar we gaan het zien rond 19/20 april (knock-on-wood) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcHealthy
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-07 11:07

Leuke review!, ook leuk om eindelijk mijn bestelde kleur is in het echt te zien. Nog geen spijt van mijn keus gelukkig :)

www.marchealthy.nl / https://www.instagram.com/marc_healthy/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Renate1970
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-09 11:00

Renate1970

Lef is Leven

[...]

Heren leuk bedacht maar er zijn ook vrouwen in jullie situatie hoor en voor ons is het nog lastiger uit te leggen.

Samsung s24, Samsung Watch ultra, Steamdeck, Nintendo Switch light, PS 4, iPad Pro 2022

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 11:52
Renate1970 schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 14:57:
[...]

Heren leuk bedacht maar er zijn ook vrouwen in jullie situatie hoor en voor ons is het nog lastiger uit te leggen.
Gewoon wat technische kreten uitkramen. En ohja zeggen dat er oordopjes bij zitten die normaal 100 euro kosten... Deze zijn nu ''gratis''. Toverwoord voor de meeste vrouwen die shoppen volgens aanbiedingen O-) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
je krijgt ook nog € / $ 99, - dopjes erbij, hier een review:
YouTube: Galaxy S8 AKG Headphones Review
die gast claimed ook dat de DAC beter is dan de S7

[ Voor 14% gewijzigd door Prulleman op 11-04-2017 16:13 ]

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Boobybandit schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 10:46:
[...]
Maar ja, rationeel en gadgetfreak :+
@Protax er is een accessoires topic voor de S8. Voor wat het waard is, die Hybrid case is wel heel erg dik...
en
Boobybandit schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 11:09:
[...]
Ik weet het. Hoewel ik het zelf betaal, heb ik toch een tikkie enenigheid met mijn vrouw omdat ik niet kan uitleggen waarom deze overstap a 700 euro nou nodig is _O-
Dit is inderdaad de reden waarom mensen hier zeggen hoe revolutionair het toestel wel niet is. Ik zie elk jaar de promo's voorbij komen elk jaar is het toestel ~xx% sneller en ~xx% zuiniger. Met de s7 hoorde ik wat voor beest van een cpu er wel niet inzat vergeleken met de s6, dat hoorde je ook over de s6 etc etc.

Met de sd800 had je eigenlijk al meer kracht dan veel laptops met een intel core2duo.
Zeg gewoon dat je het toestel wil omdat je het nieuwste van het nieuwste wilt, kom niet met die drogredenen dat hij zo fantastisch beter is dan vorige iteraties. Ik koop mijn toestellen los en ik ga geen 800 euro uitgeven aan iets wat ik gewoon al heb. Van dat geld koop ik liever iets wat ik nog niet heb (lees aankomende amd rx vega :+ )

Niet dat ik mensen hun plezier niet gun, maar ik hou er wel van om objectief te blijven zeker voor mensen die hier komen voor aankoop adviezen.

Qua snelheid: Natuurlijk is de s8 sneller dan de s6/s7 of notes maar zie hier de vergelijking tussen de s8 en de note 5. (Exynos 7420).
Je verwacht het niet maar alleen side to side zie je verschil in real life zou je het verschil gewoon niet merken, maar kijk zelf zou ik zeggen. :+

Als jij aan je vriendin moet verantwoorden waarom je 700€ wilt uitgeven maar dat lukt je niet, denk ik niet dat je het toestel moet kopen met gescheiden rekeningen :) Mijn vriendin weet ook dat ik een 'gadgetfreak' ben en gunt het mij best, maar als zij er tegen is kan het handig zijn om naar haar te luisteren zoals zij ook naar mij luistert als ze weer een kleding stuk koopt waar ze er al duizend van heeft liggen. Beter voor de relatie en meer geld voor dingen om samen te doen :) (wat ook de relatie verbeterd).

[ Voor 7% gewijzigd door D0gtag op 11-04-2017 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
timmie271 schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 18:43:
S8 is hier ook bestelt :) Kan de S5 na 3 jaar mooi zijn pensioen bij iemand anders uitgenieten :+

S8+ is toch wat te groot als je vanaf een S5 afstapt en een note 3 ook al te groot vond :9
Nu zo geduldig mogelijk wachten tot ik een mailtje krijg voor de levering :D
Mooi een goede vooruitgang :) de Note 3 is een behoorlijk lomp toestel als je deze vergelijkt me de S8+ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
Meulendijks89 schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 19:13:
[...]

Mooi een goede vooruitgang :) de Note 3 is een behoorlijk lomp toestel als je deze vergelijkt me de S8+ :P
Ging mij dan ook meer om de grootte niet om hoe ie eruit zag oid. :9

Maar de toestellen naast mekaar was de S8+ wel mooier qua verhoudingen, maar niet echt makkelijk voor het dagelijkse gebruik en wel heeeeeel erg groot te opzichte van de S5 :) Zal er alleen aan moeten wennen dat ie wat smaller is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
Ben het ook hier mee eens. Snelheidsverschil als argument is (imho) onzin. Er is werkelijk geen app die te langzaam draait op mijn S6. En dat apps sneller opstarten geloof ik wel. Of ik het merk in het dagelijks gebruik, neuh.

Voornaamste voor mijzelf is de batterij. Overigens is mijn persoonlijke beweegreden dat ik het apparaat dagelijks intensief gebruik. Dat ik daar dan jaarlijks een redelijke som geld aan kwijt ben neem ik voor lief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
Voor de liefhebbers.

S8, S8+ vergeleken met S7 Edge
YouTube: Samsung Galaxy S8 vs Galaxy S8+ vs Galaxy S7 edge comparison ENG 4k

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Bixby Voice Assistant zal NIET 100% actief zijn, met de levering van de pre-orders volgende week, simpelweg omdat het nog niet klaar is.
Bixby Vision, Home en Reminder zullen wel meteen met de release werken.
Imho, echt een massive fail.

Niet dat ik Bixby zal gaan gebruiken, maar wel erg slordig; een key feature van een nieuw toestel helemaal in de hemel in prijzen en dan niet volledig beschikbaar zijn tijdens de levering van de pre-orders.
Verwachting is dat Bixby Voice Assistant ergens in ''spring 2017'' actief zal worden.
Nogmaals, geloof dat veel mensen uiteindelijk die knop zullen gaan remappen maar dat neemt niet weg dat het een massive fail is van Samsung.

Krijg echt een beetje het idee dat de release van deze nieuwe S8 een soort van ''spoed-klusje'' was voor Samsung (wellicht om zich te bewijzen na de Note 7 van afgelopen jaar??).

Eerst een 'rushed-out' (ivm tijdsgebrek) fingerprint scan op de achterkant plaatsen en dan dus nu een key feature die niet volledig zal werken.
Geloof niet echt dat Samsung zich zoiets kan veroorloven na het Note 7 debacle (blijkbaar wel ;) )

en toch....nog een weekje en dan hebben we 'm hopelijk in huis! O-)

bron: androidcentral.com

[ Voor 21% gewijzigd door _Bailey_ op 12-04-2017 06:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garret1410
Geert1976 schreef op woensdag 12 april 2017 @ 05:31:
Bixby Voice Assistant zal NIET 100% actief zijn, met de levering van de pre-orders volgende week, simpelweg omdat het nog niet klaar is.
Bixby Vision, Home en Reminder zullen wel meteen met de release werken.
Imho, echt een massive fail.

Niet dat ik Bixby zal gaan gebruiken, maar wel erg slordig; een key feature van een nieuw toestel helemaal in de hemel in prijzen en dan niet volledig beschikbaar zijn tijdens de levering van de pre-orders.
Verwachting is dat Bixby Voice Assistant ergens in ''spring 2017'' actief zal worden.
Nogmaals, geloof dat veel mensen uiteindelijk die knop zullen gaan remappen maar dat neemt niet weg dat het een massive fail is van Samsung.

Krijg echt een beetje het idee dat de release van deze nieuwe S8 een soort van ''spoed-klusje'' was voor Samsung (wellicht om zich te bewijzen na de Note 7 van afgelopen jaar??).

Eerst een 'rushed-out' (ivm tijdsgebrek) fingerprint scan op de achterkant plaatsen en dan dus nu een key feature die niet volledig zal werken.
Geloof niet echt dat Samsung zich zoiets kan veroorloven na het Note 7 debacle (blijkbaar wel ;) )

en toch....nog een weekje en dan hebben we 'm hopelijk in huis! O-)

bron: androidcentral.com
Dat van Bixby wist ik maar waarschijnlijk gebruik ik dat toch niet, maar inderdaad slordig omdat het een van de belangrijkste feature is volgens Samsung.
Volgens mij is het ook wel een Samsung ding om veel features uit te brengen die nog niet helemaal goed uitgewerkt zijn. Pas een generatie later werkt het goed.

Dat van de vingerafdruk scanner vind ik wel een ontwerp fout. Toen ik die voor het eerst zag op de allereerste renders dacht ik dat het niet waar kon zijn. Vraag me echt af wie dat bedenkt binnen Samsung. Kennelijk vinden ze het zo mooier staan maar praktisch is het niet.

Uiteindelijk is het denk ik ook wat te overhaast maar met de Note 8 of S9 zal het waarschijnlijk wel goed werken. (zucht)
Apple is wat conservatiever wat dat betreft maar wat ze bedenken werkt dan meestal wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Laatst online: 18:35
Modbreak:Net weer een aantal berichten verplaatst naar [Samsung Galaxy S8-serie] Levertijd & Prijzen. Berichten met betrekking tot pre-order en de bij behorende 'cadeautjes' horen daar ook thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Garret1410 schreef op woensdag 12 april 2017 @ 07:41:
[...]

Uiteindelijk is het denk ik ook wat te overhaast maar met de Note 8 of S9 zal het waarschijnlijk wel goed werken. (zucht)
Apple is wat conservatiever wat dat betreft maar wat ze bedenken werkt dan meestal wel goed.
Tsja, als je eerst kijkt wat anderen doen en dan na 2 jaar het maar eens overneemt dan loop je inderdaad geen risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumpi
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-01-2022

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ZlM01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 19-08 11:42
Iemand die als argument "Coole fingerscan" zet, kan je moeilijk serieus nemen toch? :)
Is waarschijnlijk iemand met lager IQ die beetje internetaandacht wilt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
418O2 schreef op woensdag 12 april 2017 @ 09:03:
[...]
Tsja, als je eerst kijkt wat anderen doen en dan na 2 jaar het maar eens overneemt dan loop je inderdaad geen risico.
Maar dan kan je het wel revolutionair noemen.

Ik denk dat de fingerprint sensor daar is geplaatst om (meer) symmetrie te creëren. Tevens was het een last minute beslissing geweest aangezien men er nog niet klaar voor was om hem onder het scherm/glas te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie271
Maar als ik het dus goed gelezen en gezien heb zit er geen IR-blaster meer in? Dat zal ik dan wel gaan missen ten opzichte van de S5... De rest is er natuurlijk vele malen beter geworden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM89
timmie271 schreef op woensdag 12 april 2017 @ 14:15:
Maar als ik het dus goed gelezen en gezien heb zit er geen IR-blaster meer in? Dat zal ik dan wel gaan missen ten opzichte van de S5... De rest is er natuurlijk vele malen beter geworden :)
Nee, had de S7 ook niet meer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:26
Iemand die weet of er een barometer (net zoals bij de iPhones) in het toestel zit? Ik vermoed persoonlijk van niet, maar ik haal de specs van 3rd party websites af dus zo betrouwbaar zijn ze tot de release nog niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Batsu
  • Laatst online: 08-01-2022
Neyluzz schreef op woensdag 12 april 2017 @ 15:30:
Iemand die weet of er een barometer (net zoals bij de iPhones) in het toestel zit? Ik vermoed persoonlijk van niet, maar ik haal de specs van 3rd party websites af dus zo betrouwbaar zijn ze tot de release nog niet.
Denk van wel

TWORK Technology
GSM / HSPA / LTE
2G bands GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - SIM 1 & SIM 2 (dual-SIM model only)
3G bands HSDPA 850 / 900 / 1700(AWS) / 1900 / 2100
4G bands LTE band 1(2100), 2(1900), 3(1800), 4(1700/2100), 5(850), 7(2600), 8(900), 17(700), 20(800), 28(700)
Speed HSPA 42.2/5.76 Mbps, LTE-A (4CA) Cat16 1024/150 Mbps
GPRS Yes
EDGE Yes
LAUNCH Announced 2017, March
Status Coming soon. Exp. release 2017, April 21st
BODY Dimensions 148.9 x 68.1 x 8 mm (5.86 x 2.68 x 0.31 in)
Weight 155 g (5.47 oz)
Build Corning Gorilla Glass 5 back panel
SIM Single SIM (Nano-SIM) or Dual SIM (Nano-SIM, dual stand-by)
- Samsung Pay (Visa, MasterCard certified)
- IP68 certified - dust/water proof over 1.5 meter and 30 minutes
DISPLAY Type Super AMOLED capacitive touchscreen, 16M colors
Size 5.8 inches (~83.6% screen-to-body ratio)
Resolution 1440 x 2960 pixels (~570 ppi pixel density)
Multitouch Yes
Protection Corning Gorilla Glass 5
- 3D Touch (home button only)
- Always-on display
- TouchWiz UI
PLATFORM OS Android OS, v7.0
Chipset Qualcomm MSM8998 Snapdragon 835 - US model
Exynos 8895 Octa - EMEA
CPU Octa-core (4x2.35 GHz Kryo & 4x1.9 GHz Kryo) - US model
Octa-core (4x2.3 GHz & 4x1.7 GHz) - EMEA
GPU Adreno 540 - US model
Mali-G71 MP20 - EMEA
MEMORY Card slot microSD, up to 256 GB (dedicated slot) - single-SIM model
microSD, up to 256 GB (uses SIM 2 slot) - dual-SIM model
Internal 64 GB, 4 GB RAM
CAMERA Primary 12 MP, f/1.7, 26mm, phase detection autofocus, OIS, LED flash
Features 1/2.5" sensor size, 1.4 µm pixel size, geo-tagging, simultaneous 4K video and 9MP image recording, touch focus, face/smile detection, Auto HDR, panorama
Video 2160p@30fps, 1080p@60fps, HDR, dual-video rec.
Secondary 8 MP, f/1.7, autofocus, 1440p@30fps, dual video call, Auto HDR
SOUND Alert types Vibration; MP3, WAV ringtones
Loudspeaker Yes
3.5mm jack Yes
- 32-bit/384kHz audio
- Active noise cancellation with dedicated mic
COMMS WLAN Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac, dual-band, Wi-Fi Direct, hotspot
Bluetooth v5.0, A2DP, LE, aptX
GPS Yes, with A-GPS, GLONASS, BDS, GALILEO
NFC Yes
Radio No
USB v3.1, Type-C 1.0 reversible connector
FEATURES Sensors Iris scanner, fingerprint (rear-mounted), accelerometer, gyro, proximity, compass, barometer, heart rate, SpO2
Messaging SMS(threaded view), MMS, Email, Push Mail, IM
Browser HTML5
Java No
- Samsung DeX (desktop experience support)
- Fast battery charging
- Qi/PMA wireless charging (market dependent)
- ANT+ support
- S-Voice natural language commands and dictation
- MP4/DivX/XviD/H.265 player
- MP3/WAV/eAAC+/FLAC player
- Photo/video editor
- Document editor
BATTERY Non-removable Li-Ion 3000 mAh battery
MISC Colors Midnight Black, Orchid Gray, Arctic Silver, Coral Blue, Maple Gold
SAR EU 0.32 W/kg (head) 1.27 W/kg (body)
Price group 9/10

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
https://www.galaxyclub.nl/samsung-galaxy-s8/specs

geen idee of dit betrouwbaar is hoor

Sensoren Versnelling, kompas, barometer, gyroscoop, nabijheidssensor, licht, barometer, hartslag monitor, schermdruk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
Thanks heren, het zou een mooie toevoeging zijn. Jammer dat de specs niet op de website van Samsung staan. Hopelijk komen die snel.

-edit- Ik zie op de website van Samsung dat de S7 ook een barometer heeft dus het lijkt mij aannemelijk dat de S8 deze ook bevat.

[ Voor 33% gewijzigd door Neyluzz op 12-04-2017 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Neyluzz schreef op woensdag 12 april 2017 @ 15:38:
dus het lijkt mij aannemelijk dat de S8 deze ook bevat.
Zeker niet altijd het geval.. In de afgelopen generaties is er veel uit telefoons gesloopt hoor, vergis je niet.
Denkende aan infrarood-sensoren om te dienen als afstandsbedieningen of FM-radio's die opeens foetsie zijn.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Neyluzz schreef op woensdag 12 april 2017 @ 15:38:
Thanks heren, het zou een mooie toevoeging zijn. Jammer dat de specs niet op de website van Samsung staan. Hopelijk komen die snel.

-edit- Ik zie op de website van Samsung dat de S7 ook een barometer heeft dus het lijkt mij aannemelijk dat de S8 deze ook bevat.
Ik heb echt werkelijk nooit geweten dat het in een telefoon zat.
Is dat dan voor weer bepaling ? waar ga je het voor gebruiken dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
ppeterr schreef op woensdag 12 april 2017 @ 16:21:
[...]

iOS gebruikt het bijvoorbeeld om de aantal trappen die je loopt te meten, maar ook hoogteverschillen tijdens een bergwandeling of weersveranderingen kunnen in theorie worden waargenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PGB83
  • Laatst online: 18:24
ppeterr schreef op woensdag 12 april 2017 @ 16:21:
[...]

Ik had begrepen dat het toestel met de barometer je hoogte kan bepalen aan de hand van de luchtdruk. Handig voor mensen die in de bergen sporten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
@Neyluzz @Peabz21

toch nog wat geleerd vandaag :) echt nooit geweten dat het in een toestel zat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
CLB schreef op woensdag 12 april 2017 @ 16:14:
[...]

Zeker niet altijd het geval.. In de afgelopen generaties is er veel uit telefoons gesloopt hoor, vergis je niet.
Denkende aan infrarood-sensoren om te dienen als afstandsbedieningen of FM-radio's die opeens foetsie zijn.
Dat is ook antieke techniek. fm is er over een paar jaar niet eens meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IMarks
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-09 10:11
418O2 schreef op woensdag 12 april 2017 @ 16:41:
[...]

Dan zou het mooi zijn als fm op zijn minst vervangen was voor DAB+. Nu is het gewoon weg gehaald zonder te vervangen door een opvolger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
IMarks schreef op woensdag 12 april 2017 @ 18:27:
[...]

Dan zou het mooi zijn als fm op zijn minst vervangen was voor DAB+. Nu is het gewoon weg gehaald zonder te vervangen door een opvolger.
Beetje flauw, maar met met een flinke bundel kan je ook radio zenders streamen natuurlijk, 5-10 GB is geen uitzondering tegenwoordig

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!
418O2 schreef op woensdag 12 april 2017 @ 16:41:
Volgens jou misschien, prima. Ik vind het jammer :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Vanaf de s5 en galaxy nexus zat er al een barometer in de galaxy's. was een feature uit android ice cream sandwich, gebruikt voor o.a. hoogte meting.
Het aantal sensoren neemt alleen maar toe niet af, dus geen idee waarom het er niet op zou zitten?

Ik zie dat je het afvraagt in verband met trappen meten nou dat doet de galaxy's ook met s-health.
Weersveranderingen zijn dus niet echt te meten: zie bovenstaande link.
CLB schreef op woensdag 12 april 2017 @ 16:14:
[...]

Niet opeens alleen uit de exynos versies :9 Spijtig voor sommige maar de realiteit is dat de meesten het niet gebruiken en aangezien ze het niet gebruiken voor andere zaken hebben ze het eruitgehaald. Want de 4g en wifi radio's zijn in veel opzichten nuttiger alleen niet gratis (en dat weten ze ook bij google en samsung :) zij blij, providers blij, een heel klein aantal klanten niet blij).

[ Voor 39% gewijzigd door D0gtag op 12-04-2017 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZlM01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 19-08 11:42
Vandaag de s8 zwart eindelijk kunnen zien in België. Blijkbaar krijgen enkel Samsung vertegenwoordigers er een , en dat zijn er niet veel. In MM Kortrijk zit er wel ene.

De s8 lijkt te dun voor mij, komende van een Nexus 6P. Die grootte kom je echt enorm gewend en elke kleinere telefoon lijkt "te klein".

De zwarte randen zien er inderdaad plastiek uit, ook al zijn ze aluminium. Komt omdat ze blinkend zijn, maar wow dat scherm. Zal toch voor zwart gaan omdat mijn Nexus zilver was en er toch een backcover op gaat. Beetje afwisseling dus.

Zal pre order plaatsen zodra ik mijn waardebon voor inruiling 6P heb (180 euro), dus hopelijk kunnen ze pre orders aan bij Coolblue. Volgens MM komen er echt veel binnen.

Vraag me trouwens af of ze overige stock echt moeten vasthouden tot einde maand. Waarschijnlijk wel omdat dat de Europese pre-order "bonus" is.

Eindelijk eens een gsm die uitkomt die me warm maakt, is lang geleden.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Sleehond
  • Laatst online: 18:30
YouTube: Samsung Galaxy S8 Plus vs iPhone 7 Plus - Battery Drain Test! (4K)

Interessant!

S8+ vs Iphone 7+ battery drain test.
Iphone = dead en de S8+ heeft nog 39% over!!
Zeker na video afspelen en games zie je een huge verschil ontstaan.

BAM _/-\o_

En gelijk de charge test!

YouTube: Samsung Galaxy S8 Plus vs iPhone 7 Plus - Battery Charging Speed Tes...

S8+ opgeladen in 1 uur en 42 minuten
Iphone 7+ opgeladen in 2 uur en 46 minuten

_/-\o_ :D

[ Voor 51% gewijzigd door Sleehond op 13-04-2017 09:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
zeer benieuwd wanneer de 1ste echte goede (uitgebreide )reviews (van de bekende tech sites en andere bekende reviewers) gepubliceerd gaan worden.
Ik gok zelf op vrijdag- of zaterdagavond.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dafmay
  • Nu online
Sleehond schreef op woensdag 12 april 2017 @ 23:52:
YouTube: Samsung Galaxy S8 Plus vs iPhone 7 Plus - Battery Drain Test! (4K)

Interessant!

S8+ vs Iphone 7+ battery drain test.
Iphone = dead en de S8+ heeft nog 39% over!!
Zeker na video afspelen en games zie je een huge verschil ontstaan.

BAM _/-\o_

En gelijk de charge test!

YouTube: Samsung Galaxy S8 Plus vs iPhone 7 Plus - Battery Charging Speed Tes...

S8+ opgeladen in 1 uur en 42 minuten
Iphone 7+ opgeladen in 2 uur en 46 minuten

_/-\o_ :D
Yowzah! _/-\o_

(Dafmay denkt erover pre-order S8 om te zetten naar S8+ 8) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
dafmay schreef op donderdag 13 april 2017 @ 10:00:
[...]

Yowzah! _/-\o_

(Dafmay denkt erover pre-order S8 om te zetten naar S8+ 8) )
Hier ook S8 besteld, maar twijfel soms ook of ik niet de S8+ had moeten doen. Ik heb relatief kleine handen, dus S8 is gewoon dikke prima. Maar ik had ergens gelezen dat de S8+ betere batterijduur zou moeten hebben omdat er minder PPI zijn, klopt dat? De S8 zou dus iets minder moeten presteren op batterij gebied?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel51
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15-07-2024
Probleem: Mijn huidige Samsung Note4 heb ik nu 2.5 jaar en geeft weer problemen na de laatste update dat hij zomaar uitvalt, ook als de batterij nog 40% vol is. Dit is de tweede Samsung die ik heb ook mij vorige S3 had ongeveer het zelfde probleem. Nu twijfel ik of ik over moet gaan naar de Samsung S8+. Of ben ik teveel eisend? 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!
heerlijk.....al dat getwijfel op de vroege donderdagochtend! :+ :+ :+ :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Prulleman
Sleehond schreef op donderdag 13 april 2017 @ 10:40:
[...]

Hier ook S8 besteld, maar twijfel soms ook of ik niet de S8+ had moeten doen. Ik heb relatief kleine handen, dus S8 is gewoon dikke prima. Maar ik had ergens gelezen dat de S8+ betere batterijduur zou moeten hebben omdat er minder PPI zijn, klopt dat? De S8 zou dus iets minder moeten presteren op batterij gebied?
de plus zal een betere accuduur hebben omdat die 3500 mA is ipv 3000 mA. De plus heeft dezelfde resolutie, maar een iets groter oppervlak en zal daarom bij een vergelijkbare helderheid iets meer stroom verbruiken om het grotere oppervlak te verlichten. Dat verschil in verbruik zal kleiner zijn dan de 16% grotere accu, en de plus zal daardoor langer langer meegaan.
Marcel51 schreef op donderdag 13 april 2017 @ 10:47:
Probleem: Mijn huidige Samsung Note4 heb ik nu 2.5 jaar en geeft weer problemen na de laatste update dat hij zomaar uitvalt, ook als de batterij nog 40% vol is. Dit is de tweede Samsung die ik heb ook mij vorige S3 had ongeveer het zelfde probleem. Nu twijfel ik of ik over moet gaan naar de Samsung S8+. Of ben ik teveel eisend? 8)7
2,5 jaar... hoelang verwacht je met een toestel te doen? zeker accu's hebben niet het eeuwige leven en zal je na zo'n periode een keer moeten vervangen als je je toestel nog langer wilt gebruiken.

Dus knal er een nieuwe accu in en blijf je note 4 gebruiken, of koop een ander toestel, maar hou er rekening mee dat er geen enkel merk kan garanderen dat je na 2.5 jaar nog een fatsoenlijke accu hebt, je gaat dan namelijk richting de 1000 laad cycli, wat meestal wel de max is.

[ Voor 36% gewijzigd door Prulleman op 13-04-2017 10:51 ]

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
Sleehond schreef op donderdag 13 april 2017 @ 10:40:
[...]

Net zoveel pixels, dus moet ook meer verlichten. Ik denk dat het in de praktijk weinig scheelt in SoT, standby vast wel, maar dat boeit niemand. Beetje telefoon doet slechts procenten verbruiken in rust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
418O2 schreef op donderdag 13 april 2017 @ 11:05:
[...]

Net zoveel pixels, dus moet ook meer verlichten. Ik denk dat het in de praktijk weinig scheelt in SoT, standby vast wel, maar dat boeit niemand. Beetje telefoon doet slechts procenten verbruiken in rust.
Thnx, heb je gelijk in!
Pagina: 1 ... 7 ... 96 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het delen van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy S8-serie] Levertijd & Prijzen
- Rooten, unlocken en custom ROM's: [Samsung Galaxy S8-serie] Rooten & Custom ROM's
- Accessoires: [Samsung Galaxy S8-serie] Het grote Accessoires topic
- RMA & Support: [Samsung] RMA & Support