wortel1 schreef op zondag 9 april 2017 @ 12:49:
[...]
Dit heb ik nu al een paar keer gelezen.
Maar hoe kunnen mensen dit met droge ogen zeggen.
Bijna de gehele voorkant is scherm, een ongekende scherm < > rand ratio.
Al zou de rest wat interne componenten betreft exact hetzelfde zijn, dan was het al een gigantisch verschil.
Nu heb je ook daar grote verbeteringen.
Wat voor een vernieuwing word er dan verwacht?

Er is nauwelijks verandering, vergeleken met de s7 hebben ze de boven en onderkant verkleint en een andere aspect ratio gebruikt waardoor het verschil nog groter lijkt (en bij alle gekleurde toestellen is het omliggende scherm glas zwart, waardoor het scherm ook groter lijkt). Niks nieuws onder de zon (zie de
xiaomi mi mix!!, dat is pas vernieuwend).
FP scanner op de achterkant (uit noodzaak en last minute) niet bepaald verniewend.
Soc: Exynos
8890 = S7, Exynos
8895 = S8 (s6= Exynos
7420)
Enig idee waarom de soc's bijna identieke benaming hebben? Geen probleem ik ga het je uitleggen
De 8895 is gewoon een hoger geklockte 8890 1.7GHz vs 1.6GHz, daarnaast is hij ge-finetuned en is het productie process (10nm finfet) verbeterd tav de eerste generatie de 8890 10nm finfet.
Met de GPU de mali g71 is officieel een nieuwe generatie maar als ik de spec sheet bekijk
(.) zie ik alleen maar hoger clock, meer cores en kleiner procedé. Alsof je niet genoeg power hebt in een 8890/7420/ sd800 van 4 jaar terug. Het zijn zeer kleine verbeteringen wat logisch en welkom is maar niet de verwachte vernieuwing.
De 8895 heeft ook een snellere modem maar met Nederlandse data limieten is dat toch al niet echt interessant maar de oude snelheden zijn absoluut nog meer dan voldoende (als je het al zou halen).
Hint, snelheid is niet alles daarom mikken ze met 5G op latency, ipv nog hogere dan hoger snelheid.
Waar wacht ik op: UFS SD KAART!!!!!! = adoptable storage wat op native speed kan werken (zelfde snelheid als intern -ufs2.x- geheugen dus) en fullduplex.
(met deze kaartjes) Praktisch nut
Fingerprint scanner onder het glas wat eigenlijk ook de bedoeling was en wat zeker op de note 8 zal zitten. Iris scanner is leuk maar de huidige stand van de techniek maakt het nog niet praktisch, 9 van de 10 keer pak je je toestel op/raak je hem aan om naar iets te kijken, om meteen je vinger op de juiste plek te leggen is gewenning en unlockt hij praktisch meteen (met bonus lager stroom verbruik). Praktisch nut
Vergeten om keramische behuizing er bij te zetten, maar dat is gewoon mijn smaak niet echt praktisch.
First world problems.
Dit is geen s8 bash maar wel een realistische opsomming, ik ken de luxe van een auto dus ik ga nooit met de hype train.
Het is een mooi toestel als je een ander toestel zoekt, waarschijnlijk een van de mooiste en meest complete, zeker de moeite waard. Samsung heeft gewoon goede apps aan board (tav stock android/nexus, zoals b.v. de gallary app en wekker app die beter werken) en de software werk veel beter dan de oude touchwiz troep van de s5 waar samsung veel kritiek op had.
Kom je van een S7 is het niet de moeite waard, behalve dan als je het nieuwste van het nieuwste wilt, om maar het nieuwste van het nieuwste te hebben. Ieder zijn ding.
X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's