Acties:
  • +5 Henk 'm!
iexip66 schreef op donderdag 27 april 2017 @ 08:21:
[...]

Zoals ik al eerder opmerkte: ik zie absoluut geen verschil op de S8. Misschien als ik een UHD fimpje op YouTube kijk, maar dat doe ik zelden of nooit. Dan heeft het voor mij dus geen meerwaarde om meer batterij te laten slurpen voor een scherm dat er hetzelfde uitziet.
ik doe een (zeer) lange dag met 1 batterijlading op WQHD met zeer intensief gebruik.
Hoef dus gedurende de dag NOOIT bij te laden, moet je dit wel, tsja, dan wellicht op FHD+ zetten.

Ik hoef eigenlijk nauwelijks (tot geen) wijzigingen in de standaard instellingen te wijzigen om een (zeer) lange dag door te komen op 1 batterij lading. En dit is dus met zeer intensief gebruik (dagen van ong 0430u opstaan en rond 2300u naar bed en dan foon aan de oplader leggen pas)

Had ik allerlei instellingen wél moeten wijzigen of uitzetten om 1 volle dag te halen, had ik nooit voor deze telefoon gekozen.

Tevens moeten mensen die echt pas een paar dagen hun nieuwe telefoon in bezit hebben even wachten met oordelen over de batterijj/SOT.
Het OS is namelijk nog druk met allerlei processen. Je kan met een nieuwe telefoon echt pas na kleine 2 weekjes een goed (realistisch!) beeld krijgen over de echte SOT/standby.

Wat verder nog een zéér grote invloed heeft op SOT/standby zijn de apps die een ieder heeft geinstalleerd. Er hoeft maar 1 brakke app (slecht geschreven app dus) op je telefoon te staan en die kan je hele batterij/SOT vernaggelen.

;)

[ Voor 28% gewijzigd door _Bailey_ op 27-04-2017 08:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iexip66
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16-10 14:33
Geert1976 schreef op donderdag 27 april 2017 @ 08:30:
[...]

ik doe een (zeer) lange dag met 1 batterijlading op WQHD met zeer intensief gebruik.
Hoef dus gedurende de dag NOOIT bij te laden, moet je dit wel, tsja, dan wellicht op FHD+ zetten.

Ik hoef eigenlijk nauwelijks (tot geen) wijzigingen in de standaard instellingen te wijzigen om een (zeer) lange dag door te komen op 1 batterij lading. En dit is dus met zeer intensief gebruik (dagen van ong 0430u opstaan en rond 2300u naar bed en dan foon aan de oplader leggen pas)

Had ik allerlei instellingen wél moeten wijzigen of uitzetten om 1 volle dag te halen, had ik nooit voor deze telefoon gekozen.

Tevens moeten mensen die echt pas een paar dagen hun nieuwe telefoon in bezit hebben even wachten met oordelen over de batterijj/SOT.
Het OS is namelijk nog druk met allerlei processen. Je kan met een nieuwe telefoon echt pas na kleine 2 weekjes een goed (realistisch!) beeld krijgen over de echte SOT/standby.

Wat verder nog een zéér grote invloed heeft op SOT/standby zijn de apps die een ieder heeft geinstalleerd. Er hoeft maar 1 brakke app op je telefoon te staan en die kan je hele batterij vernaggelen
Dat is op zich uiteraard prima. Juist omdat ik geen verschil merk en de batterij er na de nodige laadbeurten toch op achteruit gaat, laat ik 'm op FHD+ staan. Bij niet al te intensief gebruik haal ik dan met gemak twee dagen. Dan haal ik over anderhalf jaar in ieder geval een dag met intensief gebruik. Is ook maar een theorie hoor....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MischaBoender
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-10 09:30
Sinds een jaar heb ik naast mijn bed een USB-C oplader van Google liggen ("Universal 15W USB Type-C Charger" besteld in de Google Play Store). Deze heb ik altijd gebruikt om mijn Lumia 950XL op te laden, en sinds vorige week heb ik hem in gebruik om mijn Samsung S8 op te laden.

Vanmorgen pakte ik mijn S8 op van mijn nachtkastje, maar ik brande bijna mijn handen omdat de telefoon aan de onderkant gloeiend heet was. Ik heb meteen de kabel uit de telefoon gehaald, maar het kwaad was al geschied. Er kwamen een soort van zwarte snippers/splinter mee met het er uit halen van de USB-C kabel en de USB-C aansluiting in de Samsung S8 en die van de Google oplader zien er niet helemaal goed meer uit. Ook rook de aansluiting op de telefoon smerig, dus ik vermoed dat het plastic in de USB-C aansluiting gesmolten is. USB-C kabels willen ook niet helemaal lekker meer in de telefoon en opladen, zelfs met de bijgeleverde adapter, werkt niet meer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Batsu
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-01-2022
MischaBoender schreef op donderdag 27 april 2017 @ 10:28:
Sinds een jaar heb ik naast mijn bed een USB-C oplader van Google liggen ("Universal 15W USB Type-C Charger" besteld in de Google Play Store). Deze heb ik altijd gebruikt om mijn Lumia 950XL op te laden, en sinds vorige week heb ik hem in gebruik om mijn Samsung S8 op te laden.

Vanmorgen pakte ik mijn S8 op van mijn nachtkastje, maar ik brande bijna mijn handen omdat de telefoon aan de onderkant gloeiend heet was. Ik heb meteen de kabel uit de telefoon gehaald, maar het kwaad was al geschied. Er kwamen een soort van zwarte snippers/splinter mee met het er uit halen van de USB-C kabel en de USB-C aansluiting in de Samsung S8 en die van de Google oplader zien er niet helemaal goed meer uit. Ook rook de aansluiting op de telefoon smerig, dus ik vermoed dat het plastic in de USB-C aansluiting gesmolten is. USB-C kabels willen ook niet helemaal lekker meer in de telefoon en opladen, zelfs met de bijgeleverde adapter, werkt niet meer.
Dat is balen!
Ik denk met de snellaadtechnologie van tegenwoordig het nog belangrijker is enkel originele accessoires te gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MischaBoender
Batsu schreef op donderdag 27 april 2017 @ 10:33:
[...]
Dat is balen!
Ik denk met de snellaadtechnologie van tegenwoordig het nog belangrijker is enkel originele accessoires te gebruiken.
Volgens mij was het juist de bedoeling dat de aanlsuitingen gestandaardiseerd zouden worden. Daarom verbaasd het mij ook dat dit gebeurd, zeker omdat het om een officiele Google lader gaat en niet om een lader van een paar euro inclusief verzend kosten uit een bepaald bekend land.

Foto's van de schade:
Afbeeldingslocatie: https://ji6psg-sn3301.files.1drv.com/y4mBfebGssEKFjMeAAo9-UuyWXTVET5Nb-9wwnh04y-Y23RNituKjdhgHzLPdVdlPHjmdGkK1AywWUqOsgMI32bXENv6GRKZyeUU-sTF3spXzMHY0FeXL_M0g8odsbXOZm1ZWWCujl_1ajpQYnYSZdotaGfSdwS0Yjq9pkXjPnfx-Kg9I-F7e9VOdtsvQEga5WHC01OzygvtGyNXy9cREl6rA?width=426&height=512&cropmode=none

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pappaleone
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-08-2021
MischaBoender schreef op donderdag 27 april 2017 @ 10:56:
[...]

Volgens mij was het juist de bedoeling dat de aanlsuitingen gestandaardiseerd zouden worden. Daarom verbaasd het mij ook dat dit gebeurd, zeker omdat het om een officiele Google lader gaat en niet om een lader van een paar euro inclusief verzend kosten uit een bepaald bekend land.

Foto's van de schade:
[afbeelding]
Shit dat is echt balen, ben heel benieuwd wat ze ermee gaan doen repareren of een nieuwe, hoop het laatste voor jou. Dit bevestigd eens te meer dat je in ieder geval voorzichtig moet zijn met o.a Aliexpres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robje50
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-10 19:10
Balen. Lukt het misschien met een sateprikker etc. dat zwarte een beetje weg te halen zodat hij misschien weer contact maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

De aansluitingen wel ja, voor gebruik andere kabels (al zou ik het bij de originele houden); maar heb je wel eens gekeken naar het uitgangsvermogen van je "Google" USB-C lader? Je had je toestel zeker op "Quick Charge" staan? Heeft Google niet QC3 ipv QC2 op de Samsung?

Lader Samsung:
Input: 100-240V 50/60Hz
Output: 9.0V 1.67A of 5.0V 2.0A

Ik hoop voor je dat dit onder garantie gerepareerd wordt: ze zullen vast wel willen weten "hoe" dit gebeurt is en aangezien je "originele lader" niet beschadigt is... ;)
Je hebt gebruik gemaakt van een "niet originele accessoire", en dat kan resulteren in geen garantie...

Zullen we met z'n allen niet op Samsung's garantie stoel gaan zitten? Het kan namelijk best zijn dat Samsung dit probleem wil onderzoeken en de telefoon dan ook vanuit de garantie gaat herstellen/wisselen.
Een toptip van een Mobile mod, leg het verhaal direct uit bij Samsung Support Center.

[ Voor 12% gewijzigd door Bullet NL op 29-04-2017 09:47 ]

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!
henklbr schreef op donderdag 27 april 2017 @ 11:27:
Heeft Google niet QC3 ipv QC2 op de Samsung?
Dat is gewoon backwards compatible.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MischaBoender
henklbr schreef op donderdag 27 april 2017 @ 11:27:
[...]
De aansluitingen wel ja, voor gebruik andere kabels (al zou ik het bij de originele houden); maar heb je wel eens gekeken naar het uitgangsvermogen van je "Google" USB-C lader? Je had je toestel zeker op "Quick Charge" staan?
De "Universal" Google lader heeft een maximaal uitgangsvermogen van 15 watt, gelijk aan het maximale wat de Samsung lader kan leveren. "Fast cable charging" (= Quick Charge?) staat inderdaad aan, ik wist niet eens dat dit een optie was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CLB schreef op donderdag 27 april 2017 @ 11:35:
[...]

Dat is gewoon backwards compatible.
Klopt: als Google de QC3-standaard heeft, dan kan deze ook een QC2-lader aan; maar een QC2-device geen QC3-lader (volgens mij)...

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:25
[...]

Foto's van de schade:
[afbeelding]
Wauw, wat zonde. Je kan proberen de connector schoon te maken met een borsteltje/kwastje en isopropyl alcohol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 07-10 10:46
Ik vraag me toch af of mijn accu het wel goed doet.
Ik heb 35 min scherm on time
En staat 14 uur totaal op de batterij.
Dan ga je toch nooit 6 uur halen.
Wat ik sommige mensen hier zie halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gilb1
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 02-10-2023
MischaBoender schreef op donderdag 27 april 2017 @ 10:28:

Wat vervelend! Heb je net een nieuwe telefoon en dan dit. Ik hoop dat e.e.a. wordt opgelost en je het toestel weer bedraad kan opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:00
sgouman schreef op donderdag 27 april 2017 @ 12:43:
Ik vraag me toch af of mijn accu het wel goed doet.
Ik heb 35 min scherm on time
En staat 14 uur totaal op de batterij.
Dan ga je toch nooit 6 uur halen.
Wat ik sommige mensen hier zie halen.
Slim met functies omgaan. Bluetooth alleen aan als je het gebruikt. Wifi alleen aan als je het gebruikt. Sync misschien niet 24/7 aan hebben, screen helderheid niet hoger dan de helft. Etc. Etc.

Kortom ik probeer het wat bewust te gebruiken. Ik weet dat veel mensen wifi en bluetooth gewoon continue aan laten maar dat is gewoon niet slim. Die functies blijven dan op de achtergrond "scannen" terwijl je op dat moment het niet nodig hebt. Ik heb eens geprobeerd met wifi en bluetooth wel continue aan, maar batterij is dan zichtbaar sneller leeg!

Op deze manier haal ik gemakkelijk 24 a 30 uur op 1 lading momenteel.

[ Voor 21% gewijzigd door Sleehond op 27-04-2017 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnubisNefer
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 28-12-2019
Wifi continu aan, 5.5 uur screentime. Scherm resolutie op zijn hoogst. 55% brightness. Heb geen apps disabled met Package disabler pro, want ik ben van mening dat Samsung's firmware automatisch apps in sleep modus zet na 3 dagen die je niet gebruikt.

Tevens verbruikt Package disabler dus ook batterij, dus waarom zou ik? Ik zie de voordelen niet voor mij en mijn batterij verbruik is subliem.

Ik ben tevreden ;-)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/O2x32x2.png

[ Voor 92% gewijzigd door AnubisNefer op 27-04-2017 13:27 ]

Somewhere between 192.168.Sevn & Legian

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Basjuuh
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-07 16:40
Ik ben toch wel een beetje verbaasd over het aantal reacties in dit draadje, dat gaat over de duur van de batterij.

Zodra deze van 7:00 tot 23:00 meegaat dan is het toch prima?!

Het is uiteraard leuk dat een batterij goed draait, maar is het niet nog leuker om in volle glorie te genieten van de functionaliteiten van de s8, zonder daarbij continue maar die percentages in de gaten te moeten houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Laatst online: 16:50
Ik heb wifi, 4g, locatie aan staan en haal 6uur sot op een dag en vaak wel meer.

Ik doe geen gekke energiebesparende dingen. Alleen heb ik Bixby uitgeschakeld en Google foto op syncen tijdens opladen ingesteld.

Schermhelderheid staat op auto maar gebruik hem niet vaak buiten dus helderheid komt niet snel boven de 50%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:58
Iemand al een simpele manier gevonden om de edge lighting zichzelf
te laten herhalen, ipv een keer bij een melding?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Basjuuh schreef op donderdag 27 april 2017 @ 13:29:
Ik ben toch wel een beetje verbaasd over het aantal reacties in dit draadje, dat gaat over de duur van de batterij.
Zodra deze van 7:00 tot 23:00 meegaat dan is het toch prima?!
Precies maar dat geneuzel rond de batterij en SOT heb je elke release. Vooral functies van je nieuwe Smartphone uitschakelen om een paar minuutjes extra te halen heb ik nooit begrepen.

Ik haal met de S8 weer een prima batterij duur en als ik dat een dagje niet haal dan kan ik altijd wel ergens even opladen. No big deal.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eek2nd
  • Laatst online: 17-04-2023
henklbr schreef op donderdag 27 april 2017 @ 12:11:
[...]

Klopt: als Google de QC3-standaard heeft, dan kan deze ook een QC2-lader aan; maar een QC2-device geen QC3-lader (volgens mij)...
Dacht dat S8 QC3 had :|
Maar tot nu toe alleen originele samsung laders gebruikt (ook die van S6 met converter)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
Yo een appje gevonden die iets op loste voor mij,

Ik gebruik de setting dat de navigatie bar verdwijnt.

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/51028105

Dit had als gevolg dat in whatsapp de balk onder het keybord, met mijn zwarte theme
in het wit verscheen. Vind dat niet fraai. (misschien is dat normaal ook, still not very fraai)

https://play.google.com/s...mianpiwowarski.navbarapps

Deze app, past lost dat op !!

(hoe onbelangrijk het ook lijkt, ik irriteerde mij er aan) _/-\o_

Dus bij apps waar de navigatiebalk niet transparant is neemt hij de kleur aan van de app.

[ Voor 19% gewijzigd door ppeterr op 27-04-2017 15:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Intelcorei7
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 25-10-2024
Red screen update is uit in Korea, en mensen zijn er positief over. Op XDA zeggen ze zelfs dat je rode edge randen weg te krijgen zijn. Dus ben benieuwd.

[Battle.net: Forsaken#22243]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Intelcorei7 schreef op donderdag 27 april 2017 @ 15:51:
Red screen update is uit in Korea, en mensen zijn er positief over. Op XDA zeggen ze zelfs dat je rode edge randen weg te krijgen zijn. Dus ben benieuwd.
Link?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
Intelcorei7 schreef op donderdag 27 april 2017 @ 15:51:
Dit gaat mijn minimale ergernis ook oplossen !!
Screen edge color balance!!!!!

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/2ywafeh.jpg

Here are the new options. They're only able to be selected through adaptive display, but if you choose the other display options after changing the tint on the edges, the results seem to apply across all the different display options.

[ Voor 36% gewijzigd door ppeterr op 27-04-2017 16:11 . Reden: plaatje size ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ppeterr schreef op donderdag 27 april 2017 @ 16:01:
[...]

Dit gaat mijn minimale ergernis ook oplossen !!
Screen edge color balance!!!!!

[afbeelding]
Heb jij de link van dat artikel/thread?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:34
Ik heb het doorgelezen en het klinkt in ieder geval veelbelovend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
dafmay schreef op donderdag 27 april 2017 @ 16:07:
Ik heb het doorgelezen en het klinkt in ieder geval veelbelovend!
Mee eens, maar ja het blijft naar mijn mening een prismastische verstoring.
Het aanpassen van het gradient in dit geval op de kritische plekken, even
grotere vlakken op het scherm daar buiten gehouden, zal wellicht dan
weer onder wisselende omstandigheden andere resultaten opleveren.

Met als gevolg, weer gezeur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pappaleone
Rustig Henk denk aan je hart :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duckvogel
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 27-03-2021
Ik krijg het niet voor elkaar. Op moment dat ik het huis verlaten heb en weer terug kom maakt hij geen verbinding met wifi. Ik heb netwerk vergeten gedaan, partical cash gewist, reboot, wifi staat altijd aan ook in slaapstand niks helpt. Hij doet pas verbinden nadat ik het scherm heb aangezet nog niet unlocked dat verbindt hij direct. Alsof de WiFi in een slaapstand komt met scannen naar een netwerk. Iemand een idee of zelfde issue ?

Acties:
  • +7 Henk 'm!
tip!

Als je je notificatie scherm naar beneden swiped zie je je quick toggles, druk je op het icoontje dan gaat uiteraard de gekozen setting aan of uit.
Tik je 1 keer op de tekst onder een quick toggle, krijg je gelijk een klein scherm met mogelijkheden wat betreft instellingsmogelijkheden.

Voorbeeld:

tik je op het WiFi icoontje, dan schakel je je WiFi aan of uit (joh! echt? :P )
tik op de TEKST onder het WiFi icoontje, krijg je direct klein overzichtje (je blijft dus in hetzelfde scherm, nl het notificatie scherm) van alle WiFi netwerken in je buurt.

En zo heb je dit bij meerdere quick toggles.
Ik vind dit echt mooi gedaan van Samsung.

Voor de Samsung junkies wellicht allang bekend, voor anderen wellicht nog niet ;)

[ Voor 8% gewijzigd door _Bailey_ op 27-04-2017 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vosq
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 12-10 10:59
Zijn er meer gebruikers die een probleem hebben met file transfers en streams tussen nas en de s8? Míjn snelheid ligt daarbij max op zo'n 1,5Mbs. Alle andere zaken zoals speedtest en YouTube zijn geen probleem. Alleen de smb / cifs transfers en streams met mx player vanaf de nas gaan erg traag.
Een film kijken van mijn nas gaat dus niet zonder steeds te bufferen. Mijn 5Ghz ac netwerk is niet het probleem.
Overigens heeft mijn oude s4 hier totaal geen problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffzz
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Vosq schreef op donderdag 27 april 2017 @ 19:21:
Zijn er meer gebruikers die een probleem hebben met file transfers en streams tussen nas en de s8? Míjn snelheid ligt daarbij max op zo'n 1,5Mbs. Alle andere zaken zoals speedtest en YouTube zijn geen probleem. Alleen de smb / cifs transfers en streams met mx player vanaf de nas gaan erg traag.
Een film kijken van mijn nas gaat dus niet zonder steeds te bufferen. Mijn 5Ghz ac netwerk is niet het probleem.
Overigens heeft mijn oude s4 hier totaal geen problemen mee.
Zelfde hier streamen vanaf het netwerk met MX, zeer traag met andere telefoons geen last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Streamen vanaf een smb share gaat prima, maar kopiëren gaat inderdaad niet snel. Zowel op 2.4 als op 5 GHz.

Wat ook opvalt is dat het inloggen op de share (sysnology DS715) langer duurt dan via alle andere devices die ik heb

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vosq
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 12-10 10:59
Vreemd. Op xda zijn een aantal gebruikers van de note 7 te vinden die dit probleem hadden. Nog geen oplossing gevonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:32
Geert1976 schreef op donderdag 27 april 2017 @ 19:00:
tip!

Als je je notificatie scherm naar beneden swiped zie je je quick toggles, druk je op het icoontje dan gaat uiteraard de gekozen setting aan of uit.
Tik je 1 keer op de tekst onder een quick toggle, krijg je gelijk een klein scherm met mogelijkheden wat betreft instellingsmogelijkheden.

Voorbeeld:

tik je op het WiFi icoontje, dan schakel je je WiFi aan of uit (joh! echt? :P )
tik op de TEKST onder het WiFi icoontje, krijg je direct klein overzichtje (je blijft dus in hetzelfde scherm, nl het notificatie scherm) van alle WiFi netwerken in je buurt.

En zo heb je dit bij meerdere quick toggles.
Ik vind dit echt mooi gedaan van Samsung.

Voor de Samsung junkies wellicht allang bekend, voor anderen wellicht nog niet ;)
Goeie tip. Ik drukte het icoon altijd lang in. Bij mijn Nexus 5x deed een tap op het icoon hetzelfde als op het label drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
ppeterr schreef op donderdag 27 april 2017 @ 15:21:
Yo een appje gevonden die iets op loste voor mij,

Ik gebruik de setting dat de navigatie bar verdwijnt.

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/51028105

Dit had als gevolg dat in whatsapp de balk onder het keybord, met mijn zwarte theme
in het wit verscheen. Vind dat niet fraai. (misschien is dat normaal ook, still not very fraai)

https://play.google.com/s...mianpiwowarski.navbarapps

Deze app, past lost dat op !!

(hoe onbelangrijk het ook lijkt, ik irriteerde mij er aan) _/-\o_

Dus bij apps waar de navigatiebalk niet transparant is neemt hij de kleur aan van de app.
Ooh Nice, ik heb dat ook idd.
Klein probleem maar idd erg lelijk.

Bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Laatst online: 20:29
Hoe zijn tot nu toe jullie ervaringen met het meedragen van een S8+? Makkelijk mee te nemen in je broekzak? Of lopen jullie tegen problemen aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thaimaster
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-08 15:46
Hoe kan ik fast charge uitschakelen of gaat dat automatisch?
Op mijn iPhone had ik icloud voor al mijn foto's. Hoe doen jullie dat? Kan ik die synchroniseren naar Google photo ofzo?

Pizza!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:36
Thaimaster schreef op donderdag 27 april 2017 @ 22:51:
Op mijn iPhone had ik icloud voor al mijn foto's. Hoe doen jullie dat? Kan ik die synchroniseren naar Google photo ofzo?
Onder batterij opties kun je snel laden uitschakelen. En ja naar Google Foto's kun je je foto's back-uppen, of OneDrive, welke ook meegeleverd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Laatst online: 16:50
Thaimaster schreef op donderdag 27 april 2017 @ 22:51:
Je kunt de foto's downloaden naar PC of iPhone en dan naar Google photos.

Er zijn ook betaalde apps voor te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tottianovic
  • Laatst online: 05-08 19:02
Jammer dat de batterij zo snel opgaat...

Afbeeldingslocatie: https://imageshack.com/i/pmBG7Ehvp

Afbeeldingslocatie: https://imageshack.com/i/pnZKI7t6p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
Sarcasme neem ik aan? 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tottianovic
  • Laatst online: 05-08 19:02
Ryan_ schreef op donderdag 27 april 2017 @ 23:51:
[...]

Sarcasme neem ik aan? 😉
nee ik praat serieus, anderen kunnen hele dagen ermee doen en ik haal 24 uur geen eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
tottianovic schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 00:07:
nee ik praat serieus, anderen kunnen hele dagen ermee doen en ik haal 24 uur geen eens.
Moet je het scherm wat vaker uitlaten :P
Garret1410 schreef op donderdag 27 april 2017 @ 23:02:
Je kunt de foto's downloaden naar PC of iPhone en dan naar Google photos.
Er zijn ook betaalde apps voor te krijgen.
Betaalde apps? De beste Google Photo's app is gewoon gratis. Namelijk de native google foto's app.
(Wel even originele kwaliteit kiezen voor upload, anders krijg je een compressed image)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:32
Ik heb met 6 uur SoT nog 37% over.

Aod wel uit, hele dag op WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gilb1
Hebben jullie bij installatie gekozen voor het installeren van alle Samsung apps/programma's of zijn deze eigenlijk overbodig?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Batsu
Andere discussie maar, besef dus dat je meer dan 6 uu op je telefoon bezig bent. Dat is best veel vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfatmen
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Ik gebruik tegewoordig Samsung Email om mijn prive email (imap) op te halen. Echter heb ik hier een probleem mee. Hij haalt netjes nieuwe berichten op zodra deze binnen komen, dit werkt perfect. Echter als ik de email op mijn desktop bekijk worden deze op de telefoon niet als gelezen gemarkeerd.

Heeft iemand hier ervaring mee en heeft dit opgelost?

Heeft uw auto pijn? Ga dan naar de onderdelenlijn
Het bedrijf waar ik met veel plezier werk - Mijn eigen vertrouwde domein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
mrfatmen schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 08:19:
Ik gebruik tegewoordig Samsung Email om mijn prive email (imap) op te halen. Echter heb ik hier een probleem mee. Hij haalt netjes nieuwe berichten op zodra deze binnen komen, dit werkt perfect. Echter als ik de email op mijn desktop bekijk worden deze op de telefoon niet als gelezen gemarkeerd.

Heeft iemand hier ervaring mee en heeft dit opgelost?
exact hetzelfde probleem hier. Ook voor Gmail trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunfalls
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 05-10 12:16
Batsu schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 08:22:
[...]

exact hetzelfde probleem hier. Ook voor Gmail trouwens
Met de Samsung mail had ik hier op mijn S6 al last van, vandaar overgestapt naar de outlook mail.
Misschien heeft het te maken met je synchtijd, dat die te traag staat.

Met Gmail werkt het hier wel gewoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iexip66
Ik gebruik BlueMail. Erg fijne app die prima synchroniseert met laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!
iexip66 schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 08:47:
hier ook BlueMail.

Ik gebruik iCloud email (Apple), werkt perfect op BlueMail.
Synced erg fijn met mijn Macbook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jabberwock
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-10 10:22

jabberwock

XBL:Jabberwocks

Gisteren mijn S8+ opgehaald. Thuis direct aan de S7 gehangen. Na een klein uurtje was eigenlijk alles over gezet. Dat smartswitch werkt best goed eigenlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wel bizar trouwens dat Nova Launcher aardig wat lag oplevert tegenover de vliegensvlugge stabielere stock Launcher.
Dat was in het verleden van oudere Samsung S-modellen wel anders.

Het is dat Nova de gestures heeft, maar voor een snelle en smooth ervaring hoef je Nova absoluut niet te gebruiken. Sterker dus, je krijgt er bijv gestures en themes voor, maar levert wel in qua smoothness

Samsung is met de nieuwe S8 van héél ver gekomen als het gaat om de stock Launcher (in zeer positieve zin) !!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LAPJENL70
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10:28
Geert1976 schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 10:09:
wel bizar trouwens dat Nova Launcher aardig wat lag oplevert tegenover de vliegensvlugge stabielere stock Launcher.
Dat was in het verleden van oudere Samsung S-modellen wel anders.

Het is dat Nova de gestures heeft, maar voor een snelle en smooth ervaring hoef je Nova absoluut niet te gebruiken. Sterker dus, je krijgt er bijv gestures en themes voor, maar levert wel in qua smoothness

Samsung is van ver gekomen als het gaat om de stock Launcher (in zeer positieve zin) !!
Ik ervaar geen lag in Nova. En ik vind dat er nog veel meer voordelen zitten aan Nova. Er is zoveel instelbaar naar je eigen wens. Ik vind met name de folders in de stock launcher lelijk en irritant. Je kunt er niets aan instellen en openen te hoog op het scherm zodat je er lastig bij kunt. Ook heb je het idee dat je in de 'bewerk folder' modus zit. In Nova ziet het er veel strakker uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Neyluzz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:58
Nova werkt hier ook sneller dan de stock launcher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rwarmink schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 10:15:
[...]

Ik ervaar geen lag in Nova. En ik vind dat er nog veel meer voordelen zitten aan Nova. Er is zoveel instelbaar naar je eigen wens. Ik vind met name de folders in de stock launcher lelijk en irritant. Je kunt er niets aan instellen en openen te hoog op het scherm zodat je er lastig bij kunt. Ook heb je het idee dat je in de 'bewerk folder' modus zit. In Nova ziet het er veel strakker uit.
ja, wellicht verwoord ik het ietwat verkeerd. Het is misschien geen lag in Nova, maar ik ervaar de stock launcher gewoon veel vlotter, ik vind de animaties prettiger ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Neyluzz schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 10:22:
Nova werkt hier ook sneller dan de stock launcher.
heb jij wat veranderd in Nova qua animatiesnelheid of iets dergelijks?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LAPJENL70
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10:28
Geert1976 schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 10:23:
[...]

Scroll snelheid: snel
Animatie snelheid: snel
App animatie: systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
Wat wen je overal snel aan..

S7E net terug van reparatie (keurig gegaan trouwens in drie dagen) en ingesteld voor dochter, maar vind dat scherm opeens klein.. eigenlijk belachelijk..

Wilde ook scherm ontgrendelen met vingerscanner achter op toestel.. inmiddels dus ook goed aan gewend..

Zag op YouTube nog een tip: delen naar Always on screen; kunt op die manier aan een bericht, Tekst of link herinnerd worden..

Zag verder in bovenstaande link op xda weer mensen, die betwijfelen of firmware-update ook buiten Korea verspreid zal worden (waarom niet) of dat software oplossing voor edge-verkleuring kan zijn (ondanks positieve berichten van anderen)..

S8 houdt de gemoederen in ieder geval goed bezig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goede morgen,

Een vraagje voor de Samsung S8, ik krijg het niet voorelkaar om in de instellingen van het toetsenbord de Alternatieve tekens aan te zetten ? deze blijft donder en op uit.

Ook viel mij op dat de Bixby knop alleen reageert bij mij wanneer ik hem snel en kort indruk doe ik dit wat langzamer dan reageert hij niet?

Misschien dat jullie dit weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gilb1
jabberwock schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 09:39:
Gisteren mijn S8+ opgehaald. Thuis direct aan de S7 gehangen. Na een klein uurtje was eigenlijk alles over gezet. Dat smartswitch werkt best goed eigenlijk!
Lukt het op die manier ook om alle Whatsapp berichten over te zetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:36
Gilb1 schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 12:11:
[...]

Lukt het op die manier ook om alle Whatsapp berichten over te zetten?
Die zitten gewoon in je je Google Backup

Zodra je Whatsapp op nieuw toestel instelt kun je kiezen voor herstellen van backup, ook media wordt hersteld. Even op oude toestel onder Instellingen - Chats controleren wanneer de laatste backup gemaakt is.

[ Voor 31% gewijzigd door Razer op 28-04-2017 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jabberwock

jabberwock

Razer schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 12:12:
[...]

Zodra je Whatsapp op nieuw toestel instelt kun je kiezen voor herstellen van backup, ook media wordt hersteld. Even op oude toestel onder Instellingen - Chats controleren wanneer de laatste backup gemaakt is.
Klopt! Althans dat is eigenlijk de enige losse back-up die ik had gemaakt voordat ik mijn simkaart over had gezet. Daarna de wizard van Whatsapp doorlopen en mij verser backup hersteld vanuit google backup. Dat duurde overigens net zo lang als de complete smartswitch backup.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Neyluzz
Geert1976 schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 10:23:
[...]

Het enige wat ik heb aangepast is de animatiesnelheid naar 0.5x (in Android zelf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
iexip66 schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 08:47:
Goede tip ook als iOS user ;) Dankje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob-nwk
  • Laatst online: 19:15
Ik krijg Package Disabler Pro niet aan de praat. Wanneer ik deze probeer te activeren krijg ik de volgende melding: "License Activation failed. Your device is rooted, please flash you device with original Samsung ROM."

Mijn toestel is niet geroot. Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Neyluzz schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 12:27:
[...]

Het enige wat ik heb aangepast is de animatiesnelheid naar 0.5x (in Android zelf)
jup, ik ook naar 0.5x gezet. Heb je alle 3 de instellingen op 0.5x gezet of maar eentje? (zo ja, welke? ;) )

tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smeldor
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:17
Nu mijn scherm stuk is van de Galaxy s7 edge ben ik op zoek naar een nieuwe telefoon. Ik twijfel tussen de s8+ en de IPhone s7 plus. Ik heb de voor en nadelen al duizenden keren gelezen en tal van reviews bekeken maar een keuze maken blijft lastig pff..

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Smeldor schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 12:50:
Nu mijn scherm stuk is van de Galaxy s7 edge ben ik op zoek naar een nieuwe telefoon. Ik twijfel tussen de s8+ en de IPhone s7 plus. Ik heb de voor en nadelen al duizenden keren gelezen en tal van reviews bekeken maar een keuze maken blijft lastig pff..
Wil je een smartphone waarbij de fabrikant de controlle heeft wat je wel en niet kan (en dus NIET jijzelf), dus nauwelijks tot gewoonweg niet customizen: iPhone

Wil je een smartphone waarbij je als koper logischerwijs kan beslissen wat JIJ wil en kan (dus vrijwel eindeloos customizen) met een telefoon: S8+

Ik heb een S8 en ook een iPhone 7, die laatste ligt momenteel stof te happen in een lade hier thuis (heb al ruim 7 jaar iPhone's gehad).
Maar elke dag weer verbaas ik me weer wat ik met m'n S8 kan en eigenlijk nooit kon met een iPhone.
Apple beslist ten alle tijden wat jij dus wel en vooral NIET kan met een iPhone. Wel is iOS natuurlijk onwijs stabiel.

Mijn S8 werkt prima i.c.m mijn Apple devices thuis (iPad's en Macbook) en ook bijv de iCloud email die ik gebruik.

Wel is de after sales/garantie (namelijk de Genius Bar in de fysieke Apple Stores) van Apple iets waar Samsung in geen jaren aan kan tippen, vermoed ik.

[ Voor 14% gewijzigd door _Bailey_ op 28-04-2017 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darud
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:29
Pfff na anderhalf jaar de s6 edge plus gehad te hebben en daar nog nooit een krasje op gehad heb ik nu na meer als een week al 2 diepe krassen op de achterkant zitten van mijn s8+ terwijl hij vanaf dag 1 in een hoesje zit en hij normaal gebruikt word.

http://imgur.com/a/NiZRC

[ Voor 5% gewijzigd door darud op 28-04-2017 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gilb1
Razer schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 12:12:
[...]

Fijn dat het kan, dank je!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pindasmeer
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 11-10 21:22
Geert1976 schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 12:54:
Wil je een smartphone waarbij de fabrikant de controlle heeft wat je wel en niet kan (en dus NIET jijzelf), dus nauwelijks tot gewoonweg niet customizen: iPhone

Wil je een smartphone waarbij je als koper logischerwijs kan beslissen wat JIJ wil en kan (dus vrijwel eindeloos customizen) met een telefoon: S8+
Mooi genuanceerd opiniestuk, love it :) .

Naast aanpasbaarheid is er een groot aantal factoren waarop Android en iOS verschillen. Google voor de grap eens op 'Android vs iOS' en je vindt al snel een overzicht van de verschillen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 11:42:
Goede morgen,

Een vraagje voor de Samsung S8, ik krijg het niet voorelkaar om in de instellingen van het toetsenbord de Alternatieve tekens aan te zetten ? deze blijft donder en op uit.

Ook viel mij op dat de Bixby knop alleen reageert bij mij wanneer ik hem snel en kort indruk doe ik dit wat langzamer dan reageert hij niet?

Alternatieve tekens werken alleen bij Engels (VS)..

Sinds firmware-update moet Bixby-knop twee keer keer kort ingedrukt worden..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thedicemaster
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07-09-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 11:42:
Goede morgen,

de bixby knop is nogal random.
ik heb vaak dat hij alleen reageert op dubbel klikken.

en voor tekens op je toetsenbord moet je een engelse invoertaal kiezen, om een of andere reden mag het niet van samsung op het nederlandse toetsenbord.

ik heb wel wat grappigs gevonden, er is een "engels voor nederlanders" systeemtaal optie.
geen idee wat er anders aan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jabberwock

jabberwock

darud schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 15:29:
Heeft er niemand last van de irisscanner met blauwe ogen?
Ik heb blauwe ogen en ik krijg met geen mogelijkheid de irisscanner geregistreerd bij 50% stopt hij ermee en geeft hij aan dat de scanner misschien vies is.
Het gekke is dat mijn vrouw zonder problemen met haar donkere ogen de irisscanner in 1 keer aan de praat krijgt.
Ik heb hetzelfde.. althans zonder het "mijn vrouw gedeelte.."
In het donker geprobeerd, met bril, zonder bril. Zit als een achterlijke mijn ogen open te houden, maar de procent teller loopt tot 54% en altijd de melding dat het nu niet kan en dat ik de telefoon moet herstarten. Uiteraard heb ik dat al meerder malen gedaan, maar hij gaat gewoon niet verder.

Als ik filmpjes bekijk hoe het zou moeten gaan zie ik ook dat op de plek waar je je ogen op moet richten eerst die twee ogen laten zien om vervolgens over te schakelen naar camerabeeld. Dat laatste gebeurt bij mij niet, wellicht is dat het probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pappaleone
bob-nwk schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 12:45:
Ik krijg Package Disabler Pro niet aan de praat. Wanneer ik deze probeer te activeren krijg ik de volgende melding: "License Activation failed. Your device is rooted, please flash you device with original Samsung ROM."

Mijn toestel is niet geroot. Hebben meer mensen hier last van?
Zou ook raar zijn omdat er nog geen officiële root is Ps programma werkt hier prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob-nwk
  • Laatst online: 19:15
pappaleone schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 14:01:
[...]

Zou ook raar zijn omdat er nog geen officiële root is Ps programma werkt hier prima.
Welke build draai jij?

Ik zit momenteel op G950FXXU1AQDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iexip66
Iemand een idee hoe ik met de Trigger app zonder lokatie in te schakelen mijn wifi automatisch aan kan zetten als ik thuis kom? Heb het al op verschillende manieren geprobeerd (eenvoudigweg via 'Wifi aanzetten' en via de SSID-methode), maar krijg het niet werkend. Wifi automatisch uit indien buiten thuisnetwerk werkt vlekkeloos.

[ Voor 4% gewijzigd door iexip66 op 28-04-2017 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
darud schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 13:24:
Pfff na anderhalf jaar de s6 edge plus gehad te hebben en daar nog nooit een krasje op gehad heb ik nu na meer als een week al 2 diepe krassen op de achterkant zitten van mijn s8+ terwijl hij vanaf dag 1 in een hoesje zit en hij normaal gebruikt word.

http://imgur.com/a/NiZRC
Dat is wel zuur zeg. Wat voor hoesje heb je gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count_B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-10 16:43
Weet iemand waar de Samsung health app de calorieën vandaan haalt? Ik gebruikte eerst altijd fatsecret maar de health app doet het ook verrassend goed!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Neyluzz
Geert1976 schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 12:49:
[...]

jup, ik ook naar 0.5x gezet. Heb je alle 3 de instellingen op 0.5x gezet of maar eentje? (zo ja, welke? ;) )

tnx
Alle 3 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumpi
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-01-2022
Af en toe krijg ik eens de melding "Failed download" op m'n S8+
Wat die wil downloaden weet ik niet.Zelfs na een gewone oproep komt er plots een klein venstertje onderaan met deze melding.
Zijn er nog mensen met dit probleem? Of iemand die weet hoe ik hier vanaf kan geraken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ppeterr
oke ondertussen hebben de mensen die de bixby knop willen remappen
vast wel hun oplossing gevonden. Maar toch op xda staat BixBye.

Een die minimaal en perfect werkt, en niet eerst bixby start, en daarna wat jij wilt.

https://forum.xda-develop...-button-remapper-t3594528

Acties:
  • +2 Henk 'm!
er is zojuist een TouchWiz Launcher update voor de S8 en S8+ door Samsung released.

Ga naar de app, Galaxy Apps.
Rechtboven de 3 bolletjes aantikken. Kies voor 'mijn apps', gevolgd door 'bijwerken'
Daar zie je de TouchWiz Launcher update.
Van wat ik er snel over heb kunnen lezen zijn er stabiliteitsverbeteringen en paar nieuwe features voor grid-opties (in de drawer?).

[ Voor 6% gewijzigd door _Bailey_ op 28-04-2017 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cliors
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 22:19
ppeterr schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 15:46:
oke ondertussen hebben de mensen die de bixby knop willen remappen
vast wel hun oplossing gevonden. Maar toch op xda staat BixBye.

Een die minimaal en perfect werkt, en niet eerst bixby start, en daarna wat jij wilt.

https://forum.xda-develop...-button-remapper-t3594528
Is deze beter dan BxActions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
cliors schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 16:04:
[...]

Is deze beter dan BxActions?
niet beter denk ik, gelijkwaardig.

Ik zie meerdere andere apps, waar het eerder een soort overlay is, dus
eerst bixby open, en dan snel andere aktie..Bxactions lijkt dat ook niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Jammer genoeg een flinke dooie pixel in mijn scherm van de S8. Voor de rest echt een mooi ding. Snel en de iris scanner werkt ook erg goed. Vingerscanner bevalt nog niet echt.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
thedicemaster schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 13:52:
[...]

de bixby knop is nogal random.
ik heb vaak dat hij alleen reageert op dubbel klikken.

en voor tekens op je toetsenbord moet je een engelse invoertaal kiezen, om een of andere reden mag het niet van samsung op het nederlandse toetsenbord.

ik heb wel wat grappigs gevonden, er is een "engels voor nederlanders" systeemtaal optie.
geen idee wat er anders aan is.
Als je Engels voor Nederland als tweede taal kiest, werkt de Search on Screen-functie voor Google.. met vasthouden home-button..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
Ook UK heeft rode display-update inmiddels gehad.. 450MB aan wijzigingen.. 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!
ik zie dat er mensen hier voor een 3rd party Keyboard kiezen.

Ik vind de stock Samsung keyboard zeer goed werken. Sowieso zit ik niet hele dagen op dat toetsenbord te rammen.

Gelijk een leuke vraag; wie gebruikt er naar volle tevredenheid de stock Apps op de S8/S8+?

Ik ben zelf zeer te spreken over de stock Samsung: keyboard, Internet, galery en calendar apps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sleehond
Geert1976 schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 16:03:
er is zojuist een TouchWiz Launcher update voor de S8 en S8+ door Samsung released.

Ga naar de app, Galaxy Apps.
Rechtboven de 3 bolletjes aantikken. Kies voor 'mijn apps', gevolgd door 'bijwerken'
Daar zie je de TouchWiz Launcher update.
Van wat ik er snel over heb kunnen lezen zijn er stabiliteitsverbeteringen en paar nieuwe features voor grid-opties (in de drawer?).
Ik zie hier zowel een Bixby als een TouchWiz update staan!

Dank voor deze hint, had dus anders echt niet geweten dat het hier stond, haha!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sleehond
Geert1976 schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 16:41:

Ik vind de stock Samsung keyboard zeer goed werken. Sowieso zit ik niet hele dagen op dat toetsenbord te rammen.

Gelijk een leuke vraag; wie gebruikt er naar volle tevredenheid de stock Apps op de S8/S8+?

Ik ben zelf zeer te spreken over de stock Samsung: keyboard, Internet, galery en calendar apps
Keyboard is prima, mis ik echt niks aan
Internet lijkt gewoon zeer prima te werken, geen opmerkingen over
Galery gebruik ik niet actief, ik gebruik de app "Quickpic" al jaren
Calendar gebruik ik niet actief, ik gebruik Google Agenda

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
Geert1976 schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 16:41:

Gebruik ook liever Samsung Apps..

Mail heeft html-opmaak voor verzending.. ideaal..

Adblock-functionaliteit in Samsung Internet..

Reminders werkt ook perfect.. locatie-meldingen zijn beter dan bij Keep..
Pagina: 1 ... 25 ... 96 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het delen van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy S8-serie] Levertijd & Prijzen
- Rooten, unlocken en custom ROM's: [Samsung Galaxy S8-serie] Rooten & Custom ROM's
- Accessoires: [Samsung Galaxy S8-serie] Het grote Accessoires topic
- RMA & Support: [Samsung] RMA & Support