ik doe een (zeer) lange dag met 1 batterijlading op WQHD met zeer intensief gebruik.iexip66 schreef op donderdag 27 april 2017 @ 08:21:
[...]
Zoals ik al eerder opmerkte: ik zie absoluut geen verschil op de S8. Misschien als ik een UHD fimpje op YouTube kijk, maar dat doe ik zelden of nooit. Dan heeft het voor mij dus geen meerwaarde om meer batterij te laten slurpen voor een scherm dat er hetzelfde uitziet.
Hoef dus gedurende de dag NOOIT bij te laden, moet je dit wel, tsja, dan wellicht op FHD+ zetten.
Ik hoef eigenlijk nauwelijks (tot geen) wijzigingen in de standaard instellingen te wijzigen om een (zeer) lange dag door te komen op 1 batterij lading. En dit is dus met zeer intensief gebruik (dagen van ong 0430u opstaan en rond 2300u naar bed en dan foon aan de oplader leggen pas)
Had ik allerlei instellingen wél moeten wijzigen of uitzetten om 1 volle dag te halen, had ik nooit voor deze telefoon gekozen.
Tevens moeten mensen die echt pas een paar dagen hun nieuwe telefoon in bezit hebben even wachten met oordelen over de batterijj/SOT.
Het OS is namelijk nog druk met allerlei processen. Je kan met een nieuwe telefoon echt pas na kleine 2 weekjes een goed (realistisch!) beeld krijgen over de echte SOT/standby.
Wat verder nog een zéér grote invloed heeft op SOT/standby zijn de apps die een ieder heeft geinstalleerd. Er hoeft maar 1 brakke app (slecht geschreven app dus) op je telefoon te staan en die kan je hele batterij/SOT vernaggelen.
[ Voor 28% gewijzigd door _Bailey_ op 27-04-2017 08:41 ]