B00st3r schreef op maandag 24 april 2017 @ 15:28:
[...]
Ik heb de oplossing gevonden! Tenminste, voor mij is het perfect. Met de app 'All In One Gestures' kun je bijvoorbeeld de Bixby-knop remappen of uitschakelen. Met deze app is het ook mogelijk om onder het kopje 'Status bar', in de navigation bar (dus onderin) een double tap links of rechts uit te voeren waardoor een bepaalde actie wordt uitgevoerd, waaronder dus het scherm uitschakelen!
Zeker aan te raden wat mij betreft!
grootste probleem daarmee is dat zowel de vingerafdruk scanner als de iris scanner uitgeschakeld worden. m.a.w. je moet de eerst volgende unlock handmatig doen (code, ww of patroon). de biometrische unlocks werken alleen als je met de knop uitschakeld.
Ik heb allerlei apps geprobeerd om dit te omzeilen, maar alle lock, screen off, ... app vertonen allemaal hetzelfde gedrag.
De enige app waarmee ik dit voor elkaar heb is
Google Play: Gravity Screen - On/Off
deze heb ik eerder op mijn nexus gebruikt, en niet meer op mijn OP3 (double tap home voor uit), maar nu weer wel op de s8 dus.
Je kan deze zo instellen dat je toestel uitgaat als je deze op zijn kop in je zak steekt (met g sensor voor op zijn kop (hoek in te stellen) en nabijheid sensor voor je zak). Ook in te stellen dat ie uit gaat als ie plat en stil ligt, je hoeft dus eigenlijk nooit meer met de knop het scherm uit te zetten.
en belangrijkste in dit verhaal, de vinger en iris scanners blijven werken (iets met delay lock, volgens mij gaat je scherm gewoon op zwart en iets later zet je toestel zelf alles echt uit, wellicht slecht voor je accu icm een hoge timeout).
(ik weet overigens niet wat free en pro features zijn, ik heb de app een tijd terug al gekocht)