• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 00:14

Bullet NL

Eigen Wijs

Erik1805 schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 07:37:
Mooi toestel, maar voor mij helemaal geen reden om van mijn S7 edge over te stappen. S7 edge draait nog als een trein. Snap niet dat sommige mensen zo snel van mobiel wisselen.
Omdat ze het leuk vinden? Omdat het nodig is? Ik twijfel zelf nog tussen de S8+ en de Note 8 die medio aug/sep zal worden aangekondigd.

Mijn huidie Note 4 is twee jaar oud, ik ben een heavy user.... Mijn telefoon is een verlengstuk van mijn laptop. Daarnaast bel ik ook zo'n 10 a 12 uur per week. Ondanks dat hij er qua uiterlijk nog prima uitziet is hij gewoon op aan het raken.... daarbij..... hi-end telefoons zijn gadgets.... must have......

Cogitationis poenam nemo patitur

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 03:24
Bullet NL schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 08:01:
[...]

Omdat ze het leuk vinden? Omdat het nodig is? Ik twijfel zelf nog tussen de S8+ en de Note 8 die medio aug/sep zal worden aangekondigd.

Mijn huidie Note 4 is twee jaar oud, ik ben een heavy user.... Mijn telefoon is een verlengstuk van mijn laptop. Daarnaast bel ik ook zo'n 10 a 12 uur per week. Ondanks dat hij er qua uiterlijk nog prima uitziet is hij gewoon op aan het raken.... daarbij..... hi-end telefoons zijn gadgets.... must have......
Ik heb ook een note 4, maar kon mij echt niet inhouden en hem zojuist besteld de 8+

Nu nog een mooi hoesje scoren die ik dan 2 maanden ga gebruiken en daarna niet meer :*)

MENTAL REBOOT

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:56

janvanduschoten

Moderator Mobile / General Chat

Nr. 346

Modbreak:Wil er iemand een levertijden en prijzen topic maken ( en eventueel ook alvast een accessoire topic), dan kan hier gewoon gediscussieerd worden over het toestel zelf.

Graag even aangeven wie er mee aan de slag gaat, dat is dat ook duidelijk. Linkje volgt dan zsm in de topicwaarschuwing :)

Ah, ik zie dat een collega al hetzelfde verzoek heeft gedaan :z

[Voor 10% gewijzigd door janvanduschoten op 30-03-2017 08:24]

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09-2022
janvanduschoten schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 08:22:
[modbreak]Wil er iemand een levertijden en prijzen topic maken ( en eventueel ook alvast een accessoire topic), dan kan hier gewoon gediscussieerd worden over het toestel zelf.

Graag even aangeven wie er mee aan de slag gaat, dat is dat ook duidelijk. Linkje volgt dan zsm in de topicwaarschuwing :)[/]

Ah, ik zie dat een collega al hetzelfde verzoek heeft gedaan :z
Niet zo ongeduldig. Rens-br moet ook even wakker worden

;)

• 418O2
http://www.samsung.com/global/galaxy/galaxy-s8/accessories/

Ik zie een keyboard cover staan. Was die er voor oudere versies ook al?

Niet dat ik het wil, maar zie er vaak mensen om vragen

Graag de volgende keer je vorige post aanpassen, 2e onder elkaar posten is niet nodig

[Voor 20% gewijzigd door janvanduschoten op 30-03-2017 08:43]

blijf het opmerkelijk vinden... je released prachtige hardware in 2017, maar zet er vervolgens software op van bijna een half jaar oud. Is wel tekenend voor Samsung / Android.

Er zijn nu nog steeds landen die wachten op hun Nougat update voor de Samsung S7 (Edge). Dit dus terwijl Nougat (7.0) al een half jaar oud is.

Nu een Samsung S8 aanschaffen is sowieso geen (Android) O-update (8.0) vòòr februari/maart 2018. Als je de software update geschiedenis van de Samsung Galaxy lijn volgt.

Ben er van overtuigd dat Samsung veel meer klanten aan zich kan binden als hun update policy drastisch gaan aanpassen

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 28-03 21:30

GS88

π raat

Baiko schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 23:10:
Ik lees dat de S8 & S8+ ook in Dual Sim komt, moet je dan wel de SD-kaart ruimte voor inleveren. Weet iemand of dat ook daadwerkelijk het geval is voor de versie die hier in Nederland uitkomt? Mocht dit zo zijn dan ben ik gelijk verkocht.
Ik had ooit een S4 Duos, vind het fijn om 2 sims op 1 toestel te hebben ipv. met 2 toestellen rond te lopen.

Ben ook wel benieuwd naar de verschillen tussen de Qualcomm en Exynos telefoons in batterijduur e.d.
Erik1805 schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 07:37:
Snap niet dat sommige mensen zo snel van mobiel wisselen.
Ik ben er alleen maar blij mee :P .. koop zelf namelijk altijd een generatie of twee oude telefoon terwijl de telefoon het nog perfect doet en nog zeker een jaar of twee mee kan.

Zo heb ik bijv. mijn huidige telefoon (Note 3) gekocht toen de Note 4 (en de Note Edge) net verkrijgbaar waren in de benelux voor €250,- :)

Rotterdam

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:54
Geert1976 schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 09:08:
blijf het opmerkelijk vinden... je released prachtige hardware in 2017, maar zet er vervolgens software op van bijna een half jaar oud. Is wel tekenend voor Samsung / Android.
Ja blijft toch wel een nadeel van Samsung (OS). Maar dat gezegd...de laatste Touchwiz / UX versies lopen zoveel beter dan de voorgaande versies van Samsung dat een snelle update naar het nieuwste Android OS niet meer een noodzakelijkheid is. Althans dat geldt voor mij persoonlijk in ieder geval.

• janvanduschoten

janvanduschoten

Nr. 346

Er zijn nu nog steeds landen die wachten op hun Nougat update voor de Samsung S7 (Edge). Dit dus terwijl Nougat (7.0) al een half jaar oud is.

Nu een Samsung S8 aanschaffen is sowieso geen (Android) O-update (8.0) vòòr februari/maart 2018. Als je de software update geschiedenis van de Samsung Galaxy lijn volgt.

Ben er van overtuigd dat Samsung veel meer klanten aan zich kan binden als hun update policy drastisch gaan aanpassen
Is meer een fabrikanten dingetje helaas. Bijna elke telefoonmaker met Android wil zijn eigen stempeltje erop zetten en dat duurt vaak wat lang. Koop je een Pixel (of Nexus) dan kun je nu al een Android O proefversie draaien.

Dat is ook de reden dat ik altijd een toestel koop waar veel custom rom's voor te krijgen zijn.

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:59

vhal

ಠ_ಠ

Beetje het A5 2017 verhaal...daar staat doodleuk 6.0.1 op....op een 2017 smartphone :X

STRAVA

janvanduschoten schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 09:40:
[...]

Is meer een fabrikanten dingetje helaas. Bijna elke telefoonmaker met Android wil zijn eigen stempeltje erop zetten en dat duurt vaak wat lang. Koop je een Pixel (of Nexus) dan kun je nu al een Android O proefversie draaien.

Dat is ook de reden dat ik altijd een toestel koop waar veel custom rom's voor te krijgen zijn.
ja, dat snap ik als ''smartphone tweaker/liefhebber''.
Maar denk dat zo'n 90% van de, in dit geval, Samsung gebruikers gewone simpele (niet te letterlijk nemen :9 ) consumenten zijn die dus gewoon echt zeer lang moeten wachten op fatsoenlijke updates en daardoor elders gaan kijken.

Hoe bevalt jou je Pixel?

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:55
Modbreak:Het levertijd en prijzen topic is inmiddels gemaakt en de meeste reacties zijn daar ook heen verplaatst. Alle reacties betreft prijzen, winkels vanaf nu in: [Samsung Galaxy S8-serie] Levertijd & Prijzen.

• roT-
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01:00
dafmay schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 09:24:
[...]

Ja blijft toch wel een nadeel van Samsung (OS). Maar dat gezegd...de laatste Touchwiz / UX versies lopen zoveel beter dan de voorgaande versies van Samsung dat een snelle update naar het nieuwste Android OS niet meer een noodzakelijkheid is. Althans dat geldt voor mij persoonlijk in ieder geval.
Dit dus. Helemaal mee eens. sinds Galaxy s7 heb ik die behoefte ook minder. Ik zie Android O(oit) wel komen. Zolang de security patches maar in regelmaat worden aangeboden.

• Hegeman
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 28-03 15:17

Hegeman

Weet van alles wat

Waarom nu weer een batterij die penibel is bij zo'n groot scherm. Heb nu de S6 en zie dit als opvolger alleen die batterij.... Ik ben er nog niet uit.

• jip_86
  • Laatst online: 23:30
Hegeman schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 09:57:
Waarom nu weer een batterij die penibel is bij zo'n groot scherm. Heb nu de S6 en zie dit als opvolger alleen die batterij.... Ik ben er nog niet uit.
Zelfde capaciteit als de S7 en voldoet prima bij mij in ieder geval. Vermoed dat het grotere scherm en de zuinigere cpu wel tegen elkaar weg te strepen zijn.

• roT-
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01:00
Hegeman schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 09:57:
Naast het scherm ligt dit ook aan de soc en software. Mijn iPhone 7 heeft ook maar een 1900+mah batterij. En haal met gemak 1,5-2 dagen. Net als mijn vorige s7 edge met 3500mah..

[Voor 3% gewijzigd door roT- op 30-03-2017 10:01]

• dafmay
Net voor de gein eens uitgerekend wat nu precies het verschil in schermgrootte (oppervlak) is tussen een reguliere S8 en de iPhone 7 Plus. Dat scheelt welgeteld 1,8% :) Verwaarloosbaar dus.

Het grote verschil zit 'm in de grootte van het toestel en m.n. het gewicht (-30gram!).

U vraagt...waarom zit hij dat nu toch allemaal te bekijken? Enfin...momenteel een 7+ en het is een heerlijk toestel, maar vind 'm wel eens iets te fors en zwaar. Dan lijkt mij de S8 een heerlijk alternatief.

Dus >:)

• Mr Ton
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-03 16:17
Ik moet zeggen dat ik het dan wel weer een prachtige telefoon vind om te zien. Specs zien er ook goed uit. Loop nu al 2,5 jaar rond met een iPhone 6 en echt nog nooit in de verleiding gekomen om eens een upgrade te doen, het staat zo stil op telefoon ontwikkeling. Dit brengt daar wel verandering in.

Maargoed, wellicht wacht ik rustig tot het najaar, rond de iPhone 7S/8 launch en Black Friday zullen er wel wat acties komen van Samsung. Het heeft geen haast.

Playstation 4: MrTon-NL | Fujifilm X-T1 | XF 18-55

• Kappade
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 31-03 22:42
Iemand iets gelezen/gehoord over (hopelijk het aanblijven) van 2x homebutton indrukken om camera snel te starten? Heb gemerkt dat ik dat op de S6 en 3T heel vaak gebruikte vanuit elke situatie (app of uit); snel een foto kunnen maken.

• Tweaker1987
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03:26
Dat was gisteren el verteld tijdens het Unpacked event.
Home button is er nog wel, hij is alleen niet zichtbaar, maar je krijgt wel tril feedback.

Echter werkt het nu geloof ik via 2x Power knop, durf het nu niet 100% zeker te zeggen

• dafmay
Ik vind het ook een prachtig model. Voorheen heb ik zelf nooit iets gehad met de Edge modellen van Samsung, en altijd het reguliere model gehad. Maar bij de nieuwe S8 is de kromming weer iets minder extreem en schijnt het verloop van voorkant in zijkant gladder te zijn dan op voorgaande toestellen. Dat klinkt wat mij betreft goed!

Ben erg benieuwd hoe de meer-uitgerekte scherm ratio van de S8 gaat bevallen (tov standaard 16:9).

Verder erg benieuwd hoe goed,snel en betrouwbaar de Irisscanner blijkt in de praktijk. En natuurlijk de plaatsing van de fingerprint scanner (uit het midden naast de camera).

En de vragen over de nieuwe on-screen buttons en mogelijke burn-in van het oled scherm zullen waarschijnlijk ook niet lang op zich laten wachten >:)

• Kappade
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 31-03 22:42
Ik was ook altijd bang voor de (S6, S7) edge modellen mbt het vastpakken aan de zijkanten maar de video van MKBHD heeft mij overtuigd dat ze het nu echt goed hebben gedaan:

@1:20 YouTube: Samsung Galaxy S8 Impressions!

• dafmay
Ps zeer verheugd dat de nieuwe S8 geen fysieke Home button meer heeft...on screen buttons is in mijn ervaring veel fijner.

Oh en niet te vergeten...iris scanner en face recognition voor zeer makkelijke en snelle unlock ipv de lastig te bereiken fingerprint scanner op de achterkant (overigens sowieso een betere locatie dan voorkant telefoon).

[Voor 53% gewijzigd door dafmay op 30-03-2017 11:41]

• MarcHealthy
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:23
dafmay schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 11:32:
Ps zeer verheugd dat de nieuwe S8 geen fysieke Home button meer heeft...on screen buttons is in mijn ervaring veel fijner.

Oh en niet te vergeten...face recognition voor zeer makkelijke en snelle unlock.
Hier ook erg blij mee!. Heb 7 maanden geleden 1 keer mijn S6 laten vallen, sindsdien doet mijn homeknop het niet meer. Op zich niet een erg gemis kan ik 7 maanden erna zeggen. Moest alleen een app instaleren om screenshots te maken :).

Erg blij dat hij straks gewoon in het scherm zit :)

www.marchealthy.nl / https://www.instagram.com/marc_healthy/

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-04 09:18
Kappade schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 11:26:
Ik was ook altijd bang voor de (S6, S7) edge modellen mbt het vastpakken aan de zijkanten maar de video van MKBHD heeft mij overtuigd dat ze het nu echt goed hebben gedaan:

@1:20 YouTube: Samsung Galaxy S8 Impressions!
MKBHD was altijd mijn go-to voor reviews, maar na de MBP is hij ingepalmd door Apple. Hij kwam superlatieven te kort bij de rode iPhone (lees niet verkochte witte toestellen met een rood achterkantje -Nokia 5110-).

Het design is toch wel echt heel goed van dit toestel, dus genoeg om op z'n overdreven YouTube man met een paar mooie termen te gooien, maar hij was nu 'optimistic', alsof het een nieuw Chinees merk is dat net de markt op komt. Alle andere sites die normaal zelfs naar Apple neigen waren veel enthousiaster.

Maar goed, ontopic;

Bij mij begonnen al de alarmbellen rinkelen toen Samsung zelf al met een lader als accessoire kwam, ben benieuwd hoe de accu het gaat doen. Ik wil eigenlijk wel zo'n 4,5+ uur SOT op een toestel elke dag.

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Mixed feelings bij dit toestel, na de vele lekken was me al duidelijk dat er geen vingerprent sensor onder het scherm zou komen (tijd gebrek), de huidige plaats van de sensor is niet ideaal en ziet er uit als last minute toevoeging. Toestel zelf ziet er mooi uit en gelukkig is de scherm omlijsting altijd zwart onafhankelijk van de kleurstelling die je kiest (in mijn ogen staat een amoled scherm mooier in een zwarte omlijsting).
Maak je zelf niet blij met de retina scanner, al gehad op de lumia 950xl en deze op de s8 zal het net zo goed/slecht doen (vaak werkt het goed, maar erg onhandig in de auto om even snel een nummer te wissen of bestemming in te typen etc, bril 3x klote en bij sommige mensen werkte hij gewoon vaker niet dan wel).
Camera is blijkbaar gelijk gebleven als bij de s7 en de sd kaart is nog gewoon SD ipv UFS.
Wel erg mooi gemaakt dat er zo'n groot scherm in zo'n klein toestel past (ben benieuwd of het zichtbaar beter is dan de s7's scherm) en eindelijk USB type C!!

Ik ben nog steeds blij met de s7edge dus voor mij nog even geen reden om te switchen, even kijken wat de note 8 gaat brengen.

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

• tweakerjunior
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 26-03 16:17
Ik zie net dat de s8 dezelfde camera heeft als de s7 maar dan met betere software. Denken jullie dat deze verbeterde software ook naar de s7 gaat komen ?

Of is er toch iets aan de camera hardware veranderd ?

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:59

Nitai

Feels good man

Franco10 schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 11:47:
[...]

MKBHD was altijd mijn go-to voor reviews, maar na de MBP is hij ingepalmd door Apple. Hij kwam superlatieven te kort bij de rode iPhone (lees niet verkochte witte toestellen met een rood achterkantje -Nokia 5110-).
Hij heeft gewoon een zwak voor de kleur rood. Hij heeft ook genoeg kritische Apple video's.
Sowieso zijn er meer Youtubers met goede reviews, meestal kijk ik er een paar (SuperSaf, Austin, MKBHD, Unbox Therapy, Jonathan Morrison)

Vinnu#2173 | Thats all folks!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Nr. 346

Zojuist wat posts verplaatst naar [Samsung Galaxy S8-serie] Het grote Accessoires topic,.
Graag het juiste topic opzoeken (zie topicwaarschuwing) voordat je gaat posten :)

• 418O2

Dex is wel tof. Lijkt goed te werken. zal wel teleurstellend weinig support voor komen, maar het idee is wel leuk.

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:59

Nitai

Feels good man

418O2 schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 19:29:
[video]

Dex is wel tof. Lijkt goed te werken. zal wel teleurstellend weinig support voor komen, maar het idee is wel leuk.
nieuws: VMware maakt betaalde software voor streamen x86-apps op Samsung Gala...

Ik zie wel mogelijkheden met VMWare, ook zakelijk gezien! Werknemers hoeven dan niet meer met een zware laptop te slepen en kunnen weer een stapje verder in het mobiel werken.

[Voor 24% gewijzigd door Nitai op 30-03-2017 19:47]

Vinnu#2173 | Thats all folks!

• Amps
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:29
Vandaag de Galaxy S8 in mijn handen gehad (de S8+ hadden ze nog niet) en het is echt een mooie toestel. Voelt echt compact aan en veel dunner dan de 8mm op papier door het afgeronde glas aan de zijkanten. De kleur zwart is bij de S8 zover ik kon zien echt zwart i.p.v. dat zwart-grijze op de S7 en donkerblauw op de S6. Ik heb zo'n gevoel dat de S8+ qua grootte reuze mee zal vallen. Als de battery life van de S8+ significant beter is dan de S8, dan neig ik naar de S8+.

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-03 09:27
Amps schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 19:49:
Vandaag de Galaxy S8 in mijn handen gehad (de S8+ hadden ze nog niet) en het is echt een mooie toestel. Voelt echt compact aan en veel dunner dan de 8mm op papier door het afgeronde glas aan de zijkanten. De kleur zwart is bij de S8 zover ik kon zien echt zwart i.p.v. dat zwart-grijze op de S7 en donkerblauw op de S6. Ik heb zo'n gevoel dat de S8+ qua grootte reuze mee zal vallen. Als de battery life van de S8+ significant beter is dan de S8, dan neig ik naar de S8+.
Denk dat het verschil minimaal is? Zoveel groter os de accu niet toch.

Waar is het toestel al te zien??

• Amps
Scheelt 500 mAh, maar daarentegen is het scherm wel groter. Bij de Galaxy S7 edge was de battery life wel beter t.o.v. de S7 (verschil van 600 mAh).

Ik was bij de MM Arena. Moet je ff aan de Samsung medewerker vragen. Hij is nog niet op display en de medewerker heeft een los achter de balie. Vanaf volgende week woensdag zijn beide toestellen in de winkel te bewonderen.

[Voor 43% gewijzigd door Amps op 30-03-2017 20:14]

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 01-04 15:21
Mijn Nexus 5 begint zijn leeftijd te tonen helaas, de keuze is nu voor mij tussen de Galaxy S8 of de Google Pixel XL. Qua hardware is de S8 natuurlijk beter. Beter scherm, waterdicht, processor up to date. Maar ik kom van stock Android af en ik ben bang dat het me vies tegen gaat vallen. Wat me ook tegen zit is dat Samsung het toestel verkoopt met Android 7.0 ipv 7.1 en het updatebeleid van Samsung. Ik zou natuurlijk gewoon de Pixel kunnen halen in Engeland, daar is de XL net zo duur, maar je zit met de garantie natuurlijk. Als er dan wat gebeurd ben je gewoon de lul (denk ik?). Ik weet het nog niet.

DJI Phantom 4 Pro | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

• 418O2
Amps schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 20:13:
Scheelt 500 mAh, maar daarentegen is het scherm wel groter. Bij de Galaxy S7 edge was de battery life wel beter t.o.v. de S7 (verschil van 600 mAh).

Ik was bij de MM Arena. Moet je ff aan de Samsung medewerker vragen. Hij is nog niet op display en de medewerker heeft een los achter de balie. Vanaf volgende week woensdag zijn beide toestellen in de winkel te bewonderen.
15-20% grotere accu is wel een dingetje imo.

• Amps
TheRicolaa10 schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 20:56:
Mijn Nexus 5 begint zijn leeftijd te tonen helaas, de keuze is nu voor mij tussen de Galaxy S8 of de Google Pixel XL. Qua hardware is de S8 natuurlijk beter. Beter scherm, waterdicht, processor up to date. Maar ik kom van stock Android af en ik ben bang dat het me vies tegen gaat vallen. Wat me ook tegen zit is dat Samsung het toestel verkoopt met Android 7.0 ipv 7.1 en het updatebeleid van Samsung. Ik zou natuurlijk gewoon de Pixel kunnen halen in Engeland, daar is de XL net zo duur, maar je zit met de garantie natuurlijk. Als er dan wat gebeurd ben je gewoon de lul (denk ik?). Ik weet het nog niet.
Ik heb in een grijs verleden ook een Galaxy Nexus gehad. Daarna de stap gemaakt naar de HTC One M8 en daarna naar de Galaxy S6. Ik heb altijd een custom launcher die vrijwel stock Android nabootst (Apex Launcher). Neemt natuurlijk niet weg dat updates bij de Pixel XL waarschijnlijk veel eerder komen.

• 418O2
Security komt wel snel toch? Tussen versies van Android zit ook weer niet zo gigantisch veel verschil

• Amps
Valt tegen. Laatste security update van mijn GS6 was die van 1 januari 2017. Volgens mij ergens medio februari binnen gekregen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pappaleone
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-08-2021
dafmay schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 19:22:
[...]

I hear ya. Ik zei ook 'voorlopig'...kans is groot dat uiteindelijk een van beide toestellen de verkoop in gaat. Maar we shall see...

>:)
Ik zit nog met 2 stuks S7edge een blauwe en een rose goud, lijkt meer op koperkleur. Ik denk dat ik ze beide nog even wil behouden. :)

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-04 09:18
Ik lees dat hij standaard op 1080p staat en je zelf moet instellen al je QHD wil. Niets mis mee natuurlijk maar nu krijg ik nog meer vraagtekens bij de accuduur. S7edge had een meer dan prima accuduur, nu heeft de 8+ 0,7 inch meer scherm om aan te duwen en 100 mah minder.

• Amps
Ik ga er van uit dat men het een en ander geoptimaliseerd heeft. Stroomverbruik van de processor is bijvoorbeeld veel lager.

• GJA
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:52
Franco10 schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 07:25:
Ik lees dat hij standaard op 1080p staat en je zelf moet instellen al je QHD wil. Niets mis mee natuurlijk maar nu krijg ik nog meer vraagtekens bij de accuduur. S7edge had een meer dan prima accuduur, nu heeft de 8+ 0,7 inch meer scherm om aan te duwen en 100 mah minder.
Doet de S7E ook na update naar Nougat. Volgens mij meer een Nougat dingetje dan een Samsung dingetje.

• rens-br
  • Laatst online: 23:55
Net weer een aantal posts verplaatst naar: [Samsung Galaxy S8-serie] Levertijd & Prijzen.

Alle berichten met betrekking tot bestellen: kleur, ja of nee, welk type? horen daar thuis. Verder ook alles met betrekking tot de prijs: cashback acties, abonnementen, teruggave e.d. horen daar ook thuis.

Graag vanaf nu de berichten plaatsen in het juiste topic.

• dafmay
pappaleone schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 02:51:
[...]

Ik zit nog met 2 stuks S7edge een blauwe en een rose goud, lijkt meer op koperkleur. Ik denk dat ik ze beide nog even wil behouden. :)
I hear ya buddy ;)
Franco10 schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 07:25:
Denk dat je een punt hebt...het lijkt mij inderdaad niet voor niets dat Samsung de resolutie standaard heeft ingesteld op 1080.

Maar zoals altijd...we shall see...

[Voor 50% gewijzigd door dafmay op 31-03-2017 09:21]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Goed nieuws!

De Galaxy S8 heeft dan toch echt een geheel nieuwe sensor en een echt betere camera volgens deze post http://www.phonearena.com...33-camera-sensors_id92623

Originele bron: https://www.sammobile.com...-and-s8-from-two-vendors/

[Voor 26% gewijzigd door alwaysleft op 31-03-2017 10:51]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• B00st3r
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-03 11:51
Heeft iemand al enig idee of het Always On display ondertussen al relevante meldingen kan laten zien? Zoals Whatsapp/gmail/Messenger? In tegenstelling tot gelimiteerd te zijn tot gemiste oproepen en sms?

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Frank!in
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 01-04 16:19
Hier een hele gelukkig Tweaker die de roadtrip heeft gedaan en beide toestellen al in de hand heeft gehad.
Mochten er dus vragen zijn over de S8, nieuwe bril en afstandbediening en dock + desktop functie, dan sta ik voor jullie klaar :)

Mijn eerste indruk is ieder geval: Wat een gaaf toestel. Ben helemaal weg van het design en vind de S8 de perfecte grootte hebben voor mijn handen (mijn voorkeur gaat uit naar 5" telefoon. Kom van een HTC M8 en Sony Z3C).

[Voor 6% gewijzigd door Frank!in op 31-03-2017 11:28. Reden: extra info toegevoegd]

• dafmay
B00st3r schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 11:15:
Heeft iemand al enig idee of het Always On display ondertussen al relevante meldingen kan laten zien? Zoals Whatsapp/gmail/Messenger? In tegenstelling tot gelimiteerd te zijn tot gemiste oproepen en sms?
Goede vraag! Ben hier ook benieuwd naar...

• alwaysleft
Frank!in schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 11:25:
Hier een hele gelukkig Tweaker die de roadtrip heeft gedaan en beide toestellen al in de hand heeft gehad.
Mochten er dus vragen zijn over de S8, nieuwe bril en afstandbediening en dock + desktop functie, dan sta ik voor jullie klaar :)

Mijn eerste indruk is ieder geval: Wat een gaaf toestel. Ben helemaal weg van het design en vind de S8 de perfecte grootte hebben voor mijn handen (mijn voorkeur gaat uit naar 5" telefoon. Kom van een HTC M8 en Sony Z3C).
Hoe denk je dat het batterijleven zal zijn van de S8 in vergelijking met de S7 ( Edge)?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dafmay
alwaysleft schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 11:29:
[...]

Hoe denk je dat het batterijleven zal zijn van de S8 in vergelijking met de S7 ( Edge)?
Van alle vragen die je hem kunt stellen lijkt mij dit nu precies een vraag waar het antwoord niet op gegeven kan worden :P 8)7

Acties:
  • +1Henk 'm!

• alwaysleft
dafmay schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 11:33:
[...]

Van alle vragen die je hem kunt stellen lijkt mij dit nu precies een vraag waar het antwoord niet op gegeven kan worden :P 8)7
Hij heeft het toestel misschien toch wat langer getest, wie weet :D

• DocM3
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03-02 21:01
Had ff de grootte van de telefoon vergeleken op die site die hier eerder vernoemd werd. Ik was bang een grotere telefoon te krijgen dan mijn Note 3. Maar blijkbaar is hij qua lengte (verwaarloosbaar kleiner) hetzelfde! Ik ben echter wel erg benieuwd hoe ik het ga vinden dat hij een stuk smaller is in de breedte. Juist het brede scherm op mijn Note 3 vind ik mega fijn :)

Ik ga wel even langs de MM hier bij de arena in de pauze! Even de 8 vasthouden :+ :D

Don't they have towels in the future ?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Frank!in
alwaysleft schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 11:29:
[...]

Ik heb in de auto op de terug weg een tijd met de S8 zitten spelen en het viel mij niet tegen. Maar heb natuurlijk niet mijn dagelijkse gebruik er mee kunnen testen. Vooral wat apps geïnstalleerd (oa. asphalt 8 en wat benchmark apps)
Ik kan het helaas ook niet vergelijken met de S7, want ik heb daar maar 3 dagen ervaring mee op gedaan gedurende roadtrip. :P

• dafmay

Nice!

Hoe was jouw gevoel bij de plaatsing van de fingerprint scanner aan de achterzijde?

En hoe voelde de On-screen buttons aan (haptic feedback)...m.n. de Home button?

Edit : @alwaysleft Ik had inderdaad niet begrepen dat hij het toestel al iets langer heeft kunnen testen :D

[Voor 7% gewijzigd door dafmay op 31-03-2017 11:38]

• alwaysleft
Frank!in schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 11:35:
[...]

Ik heb in de auto op de terug weg een tijd met de S8 zitten spelen en het viel mij niet tegen. Maar heb natuurlijk niet mijn dagelijkse gebruik er mee kunnen testen. Vooral wat apps geïnstalleerd (oa. asphalt 8 en wat benchmark apps)
Ik kan het helaas ook niet vergelijken met de S7, want ik heb daar maar 3 dagen ervaring mee op gedaan gedurende roadtrip. :P
Thanx, enige zorgenkindje nog voor me. Batterijleven van het toestel ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Frank!in
dafmay schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 11:35:
[...]

Nice!

Hoe was jouw gevoel bij de plaatsing van de fingerprint scanner aan de achterzijde?

Voor de S8 zat de fingerprint scanner niet vervelend. Het is in het begin wel even wennen, want de lens van de camera zit ernaast, maar ik denk dat het een kwestie van even oefenen is en dan maak je er zonder problemen gebruik van (geen bij mij steeds vlotter).

Bij de S8+ vond ik het iets lastiger, want heb geen grote handen en de telefoon is toch een stukje groter, maar ook daar kan ik er denk ik wel zonder problemen mee leren werken :)

De On-Screen button werkt erg goed. Je merkt dat je iets harder moet drukken om er gebruik van te maken. Zodra de telefoon dit registreert trilt de button een beetje en werkt ie feilloos :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• alwaysleft
dafmay schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 11:35:
[...]

Nice!

Edit : @alwaysleft Ik had inderdaad niet begrepen dat hij het toestel al iets langer heeft kunnen testen :D
Ik ook niet, daarom vroeg ik het ook ;)

• dafmay
Frank!in schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 11:39:
[...]

Voor de S8 zat de fingerprint scanner niet vervelend. Het is in het begin wel even wennen, want de lens van de camera zit ernaast, maar ik denk dat het een kwestie van even oefenen is en dan maak je er zonder problemen gebruik van (geen bij mij steeds vlotter).

Bij de S8+ vond ik het iets lastiger, want heb geen grote handen en de telefoon is toch een stukje groter, maar ook daar kan ik er denk ik wel zonder problemen mee leren werken :)

De On-Screen button werkt erg goed. Je merkt dat je iets harder moet drukken om er gebruik van te maken. Zodra de telefoon dit registreert trilt de button een beetje en werkt ie feilloos :)
Thx...klinkt goed allemaal. Ps ik heb zelf de S8 besteld.

Vragen zat natuurlijk ;) ....

Heb je nog een vergelijk kunnen doen vwb het scherm (kwaliteit, kleuren in RGB modus, egaliteit, witwaardes) tov een S7?

[Voor 22% gewijzigd door dafmay op 31-03-2017 11:55]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Frank!in
dafmay schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 11:49:
[...]

Thx...klinkt goed allemaal. Ps ik heb zelf de S8 besteld.

Heb je nog een vergelijk kunnen doen vwb het scherm (kwaliteit, kleuren in RGB modus, egaliteit, witwaardes) tov een S7?
Dat heb ik helaas niet gedaan. Was zo overdonderd :P dat ik niet de S8 en S7 Edge naast elkaar heb gelegd om de kleuren te vergelijken.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• _Nick__
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
Frank!in schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 11:35:
[...]

Ricky, de You(U)TubeTechGuy heeft al een accu-test gedaan.. dag goed mee door te komen..

Accu is meestal pas na drie weken gebruik optimaal..

Acties:
  • +2Henk 'm!

• alwaysleft
_Nick__ schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 11:52:
[...]

Ricky, de You(U)TubeTechGuy heeft al een accu-test gedaan.. dag goed mee door te komen..

Accu is meestal pas na drie weken gebruik optimaal..
Hier het fimpje :P YouTube: Galaxy S8 Plus Preproduction Battery Life Test

• dafmay
Frank!in schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 11:51:
[...]

Dat heb ik helaas niet gedaan. Was zo overdonderd :P dat ik niet de S8 en S7 Edge naast elkaar heb gelegd om de kleuren te vergelijken.
Thx.

Hoe vond je kwaliteit van foto's en gebruik vd camera?

Heb jij eerder een Edge toestel gehad en zo ja...wat vind je van de randen van de S8...schijnt iets minder kromming te hebben dan voorgaande toestellen. Dat lijkt mij prettig.

Nogmaals dank _/-\o_

• alwaysleft
dafmay schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 11:56:
[...]

Thx.

Heb jij eerder een Edge toestel gehad en zo ja...wat vind je van de randen van de S8...schijnt iets minder kromming te hebben dan voorgaande toestellen.

Nogmaals dank _/-\o_
Camera ben ik ook wel benieuwd naar :9

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:51

Grudgie

PSN: Grudgie7

Hoe werkt Touchwiz? Want heb altijd al een hekel gehad aan Touchwiz.

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Grudgie schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 11:59:
Ik heb zo'n 8 jaar lang elk jaar de nieuwste iPhone gehad en daarna overgestapt op de S7 Edge (terwijl ik toch wel anti-samsung was). Touchwiz merk je echt geen drol van. Het werkt naar mijn mening gewoon super. Vroeger was het misschien echt kut (ik heb er toen ook veel over gelezen) maar nu zou ik zo weer de S8 nemen.

• Amps
Executor16 schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 12:08:
[...]
Ik heb zo'n 8 jaar lang elk jaar de nieuwste iPhone gehad en daarna overgestapt op de S7 Edge (terwijl ik toch wel anti-samsung was).
Hoe vond je de overstap van de iPhone naar de Galaxy S7 Edge?

@Frank!in Kan je ook de telefoon unlocken met de fingerprint sensor wanneer het scherm uit staat (zonder always on display)? Hij reageerde namelijk niet toen ik mijn vinger erop legde. Misschien dat het een setting is.

[Voor 42% gewijzigd door Amps op 31-03-2017 12:10]

• AlxRoelofs
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 01-04 15:18
Zonde dat Samsung nu definitief lijkt te hebben gekozen voor het edge scherm aan de zijkanten. Ik vind het irritant en zelfs niet mooi. Hoop dat dit niet doorzet naar de S9, want dan is dat helaas het einde van een mooie Galaxy reeks voor mij.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Frank!in
dafmay schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 11:56:
[...]

Thx.

Heb jij eerder een Edge toestel gehad en zo ja...wat vind je van de randen van de S8...schijnt iets minder kromming te hebben dan voorgaande toestellen. Dat lijkt mij prettig.

Nogmaals dank _/-\o_
Mijn eerste Edge toestel was een S7 edge voor de roadtrip. Deze heb ik gedurende de 3 dagen intensief gebruikt en ik vond de randen niet altijd even fijn. Met de S8 vond ik dit lekkerder werken. Pin me er niet op vast, want zoveel Samsung ervaring heb ik niet.

Camera presteerde op het eerste gezicht goed. Heb helaas de foto's niet naar mijn drive gehengeld om ze nog op de computer te kunnen bekijken :'(
De camera schoot goeie plaatjes in Londen. Die ruimte daar was uiteraard geen ideale situatie voor een camera, maar presteerde erg goed. Dit zie ik mijn Z3C niet doen.
Ook even kort met de HTC 10 vergeleken en de S8 ging beter om met dat felle licht van de TL daar :)
Verder een laag zonnetje vanuit de auto gefotografeerd, maar dat ging ook zonder problemen. Had een erg mooi plaatje geweest als de ruit niet zo vies was geweest hehe :)
Grudgie schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 11:59:
Ik heb ook altijd Samsung gemeden, omdat ik Touchwiz niet chill vindt (vond nu). Het enige dat ik wennen vind is, waar ik alle instellingen kan vinden. Dit is namelijk wel anders dan stock Android. Echter heb je gewoon een zoekfunctie en kan je daarmee ook alles vinden. Is soms zelfs sneller dan erheen navigeren :)
Amps schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 12:09:

@Frank!in Kan je ook de telefoon unlocken met de fingerprint sensor wanneer het scherm uit staat (zonder always on display)? Hij reageerde namelijk niet toen ik mijn vinger erop legde. Misschien dat het een setting is.
Ja dit werkte bij mij prima. Ik kwam kom wel van een fingerprint loze telefoon dus ik drukte nog vaak het scherm aan :P

• dafmay
Top...dat klinkt allemaal ook weer zeer goed.

Thx voor de uitgebreide informatie _/-\o_

• 418O2
Heb je de iris-scanner nog geprobeerd? Want in principe heb je je fp scanner nauwelijsk nodig toch?

• dafmay
418O2 schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 12:28:
Heb je de iris-scanner nog geprobeerd? Want in principe heb je je fp scanner nauwelijsk nodig toch?
Oh ja...en face recognition?

• Amps
Frank!in schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 12:24:
Ja dit werkte bij mij prima. Ik kwam kom wel van een fingerprint loze telefoon dus ik drukte nog vaak het scherm aan :P
Ah, bij mij reageerde het toestel uberhaupt niet op de fingerprint sensor wanneer het scherm uitstond.

• Frank!in
Die heb ik beide niet geprobeerd, maar @Majesty heeft volgens mij de irisscanner geprobeerd.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online

En een tweede erg gelukkige winnaar meldt zich hier. >:)

Ook ik heb hiervoor geen Samsung ervaring (anders dan af en toe wat spelen met toestellen) tot nu de S7 Edge 3 dagen en de S8 en S8+ 1 dag.
Overall positief verrast in ieder geval. Was zelf nooit fan van Touchwiz in verband met het doolhof aan eindeloze instellingen en foefjes en omdat ik het esthetisch echt niet mooi vond. Maar daar is nu wel verandering in gekomen. De software ziet er echt prima uit, werkt vrijwel intuïtief.

Het toestel zelf houdt echt heerlijk vast (zowel S8 als S8+). Het voelt nu echt als één unibody, geen scherpe randjes meer zoals de S7 Edge dat nog wel een klein beetje heeft. Een genot om vast te houden. De S8+ is voor mij ook iets te groot, ook al heb ik wel grote handen. Vind het niet fijn dat ik niet gemakkelijk bij de notificatiebalk kan met één hand en de fingerprint scanner zoeken is ook wel ietsje lastiger dan bij de S8 zelf.

Voor de rest, super snel natuurlijk. Het maken van foto's zag ik nog weinig verschil in vergeleken met de S7 Edge, maar heb dit ook niet uitgebreid getest. Toen ik het toestel (S8+) in de auto ging testen stond de batterij op 25%, die was na ik gok zo'n 3-4 uur wel op 0. Geen objectieve test natuurlijk, maar het kan een beeld geven (helderheid stond op z'n hoogst). Naar mijn gevoel ging de accu wel lang mee in ieder geval.

Daarnaast heb ik nog gespeeld met de irisscanner, wat ik niet echt een succes vond. Het werkte op zich wel prima, maar bij het unlocken is de helft van het scherm het beeld van de front-camera, zodat je kunt zien of je je ogen op de juiste hoogte houdt. Dat is nu niet echt iets dat ik telkens wil zien bij het unlocken van m'n telefoon: m'n eigen gezicht >:) . Je moet je ogen ook wel goed open houden om goed te scannen. Voor mij dus liever de fingerprint scanner. :)

Face recognition blijft beetje hetzelfde verhaal, dat hoef je in mijn ogen niet voor veiligheid te doen in ieder geval. Als je een duidelijke foto ervoor houdt werkt het ook. Dit heb ik overigens niet geprobeerd of dat ook gaat met de irisscanner.

Ik kom overigens van een Xperia P, HTC M7, HTC M8, HTC10.

[Voor 5% gewijzigd door Majesty op 31-03-2017 12:49]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 418O2
YouTube: Galaxy S8 Iris Scanner and Fingerprint Demo!

die irisscanner is wel echt tof en werkt supersnel.

Acties:
  • +2Henk 'm!

Wat ik al vreesde, is nu idd waarheid geworden: de S8 en S8+ wordt voorzien van een "Multi-CSC"! (dit had de Note 7 ook al)

Wat houdt dit in:

In deze "Multi-CSC", "OXM", zitten meerdere CSC's zoals PHN (Nederland UN-branded) LUX (België/Luxemburg UN-branded) XEF (Frankrijk UN-branded) etc...

Was het voorheen mogelijk om je toestel "om te turnen" van bv AUT (Zwitserland (veelal geleverd door Belsimpel)) naar PHN (Nederland UN-branded) en vervolgens de Nederlandse updates te ontvangen en gebruik maken van o.a. VoLTE op de Nederlandse netwerken, is dan NIET meer mogelijk!

Houdt hier rekening mee waar je je toestel koopt...

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 03:24
Net als mijn voorgaande telefoons, zal deze niet lang een stock os hebben.
Meestal binnen het half jaar gaat er een custom rom op.

Maar moet toegeven dat ik nu toch eerst de extra opties goed ga bekijken
zoals bixbi en de iris/face scanner. Dit soort dingen blijven meestal achter
bij de custom roms.

Maar bij mijn note 4 heb ik geen moment spijt gehad van cyanogenmod.

MENTAL REBOOT

• pappaleone
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-08-2021
ppeterr schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 15:57:
Net als mijn voorgaande telefoons, zal deze niet lang een stock os hebben.
Meestal binnen het half jaar gaat er een custom rom op.

Maar moet toegeven dat ik nu toch eerst de extra opties goed ga bekijken
zoals bixbi en de iris/face scanner. Dit soort dingen blijven meestal achter
bij de custom roms.

Maar bij mijn note 4 heb ik geen moment spijt gehad van cyanogenmod.
Eerst moet onze vriend Chainfire aan het werk om root te gaan krijgen. Maar zoals bij de S7 en S7Edge was dit al vrij snel. ;)

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-03 18:28
B00st3r schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 11:15:
Is toch allang niet meer beperkt tot SMS en oproepen.
Laat natuurlijk alleen het icoontje zien en daar kun je op drukken om naar de app te gaan. Tenminste dit is bij de S7 het geval.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Amps schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 12:09:
[...]

Hoe vond je de overstap van de iPhone naar de Galaxy S7 Edge?
Eigenlijk de dag dat ik de S7 Edge kocht wist ik dat ik om was. Ik heb zelfs de iPhone 7 nog even gehad naast de S7 Edge maar heb hem snel de deur uitgedaan. Even een goeie launcher op de Samsung (ik heb Nova launcher) en je stelt hem in net zoals iOS (bv geen App Drawer maar al je apps in mapjes op je home screen). Qua gebruik hetzelfde ingesteld als de iPhone nu. Naar beneden swipen is spotlight etc.

Het enige dat ik misschien mis zijn twee of drie apps die op iOS toch wel beter waren, maar er is genoeg alternatief in de Play Store en gewoon even wennen. Tevens zijn er apps voor de Mac waardoor je ook bv oproepen, SMS'jes en andere notificaties gewoon binnenkrijgt in OS X. Het is dus niet zo dat je compleet uit het ecosysteem van Apple bent.

De standaard apps van Apple gebruikte ik toch al bijna nooit en verdwenen in het mapje "Apple Crap". Nu het eindelijk kan, zou ik ze ook gewoon verwijderen. Ik ben echt heel tevreden en ga nu ook zeker weer de S8 kopen.

Ben wel benieuwd naar de volgende gen iPhone. Het wordt tijd dat ze met veel kleinere bezels komen, betere camera en een amoled scherm. Want op die gebieden loopt de 7 op dit moment gewoon achter naar mijn mening.

Samengevat wat ik beter vind aan de S7 Edge
  • Meer in te stellen en aan te passen in Android (toch blijft iOS ook nice)
  • Veel betere camera (vooral in lowlight) zowel voor als achterzijde
  • Super Amoled display
  • Always on display
  • Dual sim (in mijn geval)
  • Groter scherm in een kleinere behuizing door bezels
  • Quick Charge + Wireless charging

• alwaysleft

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Als dit je reden is om een s8 te halen, probeer het eerst uit, lijkt heel tof maar het werkt echt niet beter dan vingerprint scanner.
Of lees wat Majesty ook zegt.
Je ziet in het filmpje ook het volgende: hij staat een vaste afstand ze vingers in te stellen maar moet de telefoon dichterbij houden om met zijn ogen te unlocken, je moet je ogen altijd onder een bepaalde hoek en afstand van de lens houden.. Dit moet je elke keer doen met je toestel, ongelooflijk onhandig en werkt zeker niet sneller. Als je langhaar hebt of lenzen/bril werkt het vaker niet dan wel. Niet met de s8 getest wel gebruikt met de lumia 950xl en zie in dat filmpje exact de zelfde flaws als met de lumia's.
Fail rate is veel hoger dan bij de vinger scanner omdat het gewoon regelmatig je ogen niet herkend door b.v. te veel zon, polaroid bril (normale zonnebril werkt wel) verkeerde hoek, vermoeidheid of als je net wakker bent (je ogen te dicht). Bij mij werkte het 70% van de tijd, ik heb de lumia weg gegeven en een s7 edge gekocht, maar de huidige eigenaar van mijn lumia kan de iris scanner niet gebruiken omdat het gewoon praktisch nooit herkent.

Nog maar te zwijgen over wat het doet met je standby tijd om deze sensor aan te houden (wat bij de lumia voor haast een verdubbeling zorgde van de standby time)
Iris scanner blijft een leuke gimmick verder niet.

Koop het toestel voor de looks de features of gewoon omdat het een super toestel is maar niet voor de iris scanner :)
Bekende flaw niks nieuws onder de zon, zal er bij release ook nog inzitten (dit is geen iris scan gewoon unlocken met gezichtskenmerken, slechts beveiligende lock mogelijk, eerst volgende is geen lock)

[Voor 13% gewijzigd door D0gtag op 31-03-2017 20:21]

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 418O2
Oké, dacht dat wel goed werkte.

Op mijn Nexus zit de scanner overigens onder de camera en alsnog heb ik vinger wel eens op de camera. Die lens wordt hoe dan ook wel vet en voor je een foto neemt moet je hem sowieso afvegen vaak, fp scanner of niet.

• Frank!in
418O2 schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 20:30:
Oké, dacht dat wel goed werkte.

Op mijn Nexus zit de scanner overigens onder de camera en alsnog heb ik vinger wel eens op de camera. Die lens wordt hoe dan ook wel vet en voor je een foto neemt moet je hem sowieso afvegen vaak, fp scanner of niet.
Dat gaf bij mij de S8 ook zelf aan. Toen ik in het begin een aantal keer met mijn vinger over de lens was gegaan ipv de scanner kreeg ik de melding, toen ik de camera app opende, dat een schone lens betere/mooiere foto's maakt :9

• 418O2
Frank!in schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 20:33:
[...]

Dat gaf bij mij de S8 ook zelf aan. Toen ik in het begin een aantal keer met mijn vinger over de lens was gegaan ipv de scanner kreeg ik de melding, toen ik de camera app opende, dat een schone lens betere/mooiere foto's maakt :9
Zag er al een screenshot van ja. Op zich wel goed, want een vette lens verpest een foto. Met een beetje slimme software zou de app zelfs nog zelf wel kunnen vaststellen of de lens vies is.

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
D0gtag schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 20:18:
[...]

Als dit je reden is om een s8 te halen, probeer het eerst uit, lijkt heel tof maar het werkt echt niet beter dan vingerprint scanner.
Of lees wat Majesty ook zegt.

Iris scanner blijft een leuke gimmick verder niet.

Koop het toestel voor de looks de features of gewoon omdat het een super toestel is maar niet voor de iris scanner :)

[...]

Bekende flaw niks nieuws onder de zon, zal er bij release ook nog inzitten (dit is geen iris scan gewoon unlocken met gezichtskenmerken, slechts beveiligende lock mogelijk, eerst volgende is geen lock)
Dit inderdaad. Beide zijn punten die ik genoemd had op de vorige pagina. Die irisscanner maakt het in ieder geval niet makkelijker of sneller om je telefoon te unlocken, qua veiligheid ben ik er ook nog niet uit, zou eens moeten proberen of de foto truc ook werkt bij de irisscanner.

Dat die video van gezichtsherkenning 'foolen' nu op duikt op de frontpage van Tweakers vind ik een beetje slap, het heeft niets met de S8 zelf te maken.

Ook deze regel:
"Samsung heeft aangekondigd de S8 op 28 april uit te brengen. Hoe wijdverspreid het probleem met de gezichtsherkenning is en of het daadwerkelijk de uiteindelijke telefoons treft, is vooralsnog onduidelijk."
Tsja, natuurlijk treft dat iedere telefoon. Dit is zoals jij, D0gtag, al aangaf niets nieuws onder de zon bij deze functionaliteit.
418O2 schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 20:42:
[...]

Zag er al een screenshot van ja. Op zich wel goed, want een vette lens verpest een foto. Met een beetje slimme software zou de app zelfs nog zelf wel kunnen vaststellen of de lens vies is.
Heb bij mijn HTC10 ook altijd de gewoonte eerst de lens schoon te vegen voor het maken van een foto, die vette vingers komen er bij mij hoe dan ook op inderdaad.

• Frank!in
418O2 schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 20:42:
[...]

Ik dacht eigenlijk dat ie dat deed. Jij denkt dat de melding random komt?

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Majesty schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 20:49:
[...]

Dit inderdaad. Beide zijn punten die ik genoemd had op de vorige pagina. Die irisscanner maakt het in ieder geval niet makkelijker of sneller om je telefoon te unlocken, qua veiligheid ben ik er ook nog niet uit, zou eens moeten proberen of de foto truc ook werkt bij de irisscanner.
Nee een foto werkt niet met de iris scanner: deze werkt door de structuur van je iris te analyseren en doet dit met infrarood. Een foto heeft A de resolutie niet en B kan het infrarood spectrum niet tonen/afgeven.
Je iris is uniek net als je finger afdruk, maar net als met je vingerafdruk kan het genept worden alleen niet zo simpel als met een foto.

Link is van de note 7 maar het zat dus hetzelfde op de lumia 950xl.

Nog even voor de duidelijkheid de S8 heeft dus nu nieuw de iris scanner als biometrische beveiliging, voorheen alleen de vinger scanner. Gezichts herkenning en pincode (en al zijn varianten) zijn de standaard beveiligingen sinds ICS android versie en zijn dus niet biometrische beveiligingen voor toestellen zonder vingerscanner of iris scanner. Dat nieuws over die foto als unlock is dus kansloos.

[Voor 27% gewijzigd door D0gtag op 31-03-2017 21:23]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-03 18:28
Executor16 schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 18:47:
[...]

Samengevat wat ik beter vind aan de S7 Edge
  • Meer in te stellen en aan te passen in Android (toch blijft iOS ook nice)
  • Veel betere camera (vooral in lowlight) zowel voor als achterzijde
  • Super Amoled display
  • Always on display
  • Dual sim (in mijn geval)
  • Groter scherm in een kleinere behuizing door bezels
  • Quick Charge + Wireless charging
Met je eens maar toch heeft de iPhone 7 een paar sterke troeven in handen. Heb beide toestellen in gebruik en hoewel de S7 op de meeste punten wint vind ik toch de iPhone erg prettig in gebruik.

De iPhone is gewoon snel, soepel en responsive. Maakt niet uit hoe gek je doet het blijft en voelt constant snel. Dit vind ik erg prettig want ik mag graag snel wisselen tussen tabbladen en apps. Sinds iOS 10.3 is dit ook sterk verbeterd.
Accuduur van de iPhone is ook uitmuntend wat met name door de stand-by tijd komt. Bij licht gebruik doe ik er langer mee dan de Edge.

Zo zijn er wel meer pluspunten te bedenken maar dit is geen betoog voor de iPhone 7.
Ik ben een Android man en heb bijna alle Galaxy's gehad maar de iPhone is echt niet slecht en het ligt er maar net aan waar je waarde aan hecht.

De S8 kriebelt bij mij maar ik wil eerst eens weten hoe dit ding presteerd. Op de een of andere manier voelt een Galaxy nooit echt snel en soepel aan. Samsung zou wat meer aan optimalisatie moeten doen denk ik. Niet dat het sloom is maar het gevoel is er niet. Het gekke is dat ik het pas echt merkte wanneer ik van de iPhone 7 naar de S7 terug ging. Daarvoor was het me niet direct zo opgevallen. Het heeft met de consistentie te maken denk ik. Soms gaat iets snel en soms weer langzaam en dat heeft de iPhone niet. Moeilijk te omschrijven.

Ik zie het nog even aan maar mooi is de S8 in ieder geval wel.

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-03 09:27
Garret1410 schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 21:27:
[...]

Met je eens maar toch heeft de iPhone 7 een paar sterke troeven in handen. Heb beide toestellen in gebruik en hoewel de S7 op de meeste punten wint vind ik toch de iPhone erg prettig in gebruik.

De iPhone is gewoon snel, soepel en responsive. Maakt niet uit hoe gek je doet het blijft en voelt constant snel. Dit vind ik erg prettig want ik mag graag snel wisselen tussen tabbladen en apps. Sinds iOS 10.3 is dit ook sterk verbeterd.
Accuduur van de iPhone is ook uitmuntend wat met name door de stand-by tijd komt. Bij licht gebruik doe ik er langer mee dan de Edge.

Zo zijn er wel meer pluspunten te bedenken maar dit is geen betoog voor de iPhone 7.
Ik ben een Android man en heb bijna alle Galaxy's gehad maar de iPhone is echt niet slecht en het ligt er maar net aan waar je waarde aan hecht.

De S8 kriebelt bij mij maar ik wil eerst eens weten hoe dit ding presteerd. Op de een of andere manier voelt een Galaxy nooit echt snel en soepel aan. Samsung zou wat meer aan optimalisatie moeten doen denk ik. Niet dat het sloom is maar het gevoel is er niet. Het gekke is dat ik het pas echt merkte wanneer ik van de iPhone 7 naar de S7 terug ging. Daarvoor was het me niet direct zo opgevallen. Het heeft met de consistentie te maken denk ik. Soms gaat iets snel en soms weer langzaam en dat heeft de iPhone niet. Moeilijk te omschrijven.

Ik zie het nog even aan maar mooi is de S8 in ieder geval wel.
Ik heb alle Galaxy S en Note gehad, nu een iPhone 7 Plus en de S8 Plus in bestelling. Ben het met je eens de iPhone werkt gewoon erg goed maar ik kan wel goed overweg met beide systemen. Wel vind ik bij android de vrijheid wat fijner en sommige dingen vind ik bij android makkelijker werken dan via iOs maar goed dat is persoonlijk.

Bij de S7 Edge had ik zelde vertraging heel eerlijk gezegd zelfde als bij de iphone 7. Wel wen groot verschil is het update beleid dat gaat bij ios toch wel een flink stuk beter dan bij android/samsung!

[Voor 5% gewijzigd door DM89 op 31-03-2017 21:53]

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:15
Pff grote twijfel nog steeds, S7 Edge of de S8.

Het scheelt misschien maar paar euro p.m. qua kosten uiteindelijk.

S7 bij Tele2 voor 100 minuten en 5GB is 34 EUR en S8 voor 100 minuten en 5GB is 38 EUR met een kleine bijbetaling van nog geen 100 EUR.

In that case heb ik neiging naar S8, nieuwe versie dus nog langer up tot date. Maarja paar euro minder per maand, 75 euro retour, en gewoon een aantrekkelijke phone maakt de S7 edge ook interessant.

Belangrijkste voor mij:

- snelheid
- goede camera
- goede accuduur
- prijs p.m. max 40 EUR

Meer mensen herkenbaar die hier maar de hele tijd over twijfelen.... :-/?

P.S. zit nu nog op de S5, dat ding ben ik wel klaar mee, traag, niet reageren, accu is waardeloos etc. Dus in die zin naar S8 springen is wel maximaal upgraden.

[Voor 10% gewijzigd door Sleehond op 31-03-2017 22:04]

• alexhooven
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
Sleehond schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 21:55:
Pff grote twijfel nog steeds, S7 Edge of de S8.

Het scheelt misschien maar paar euro p.m. qua kosten uiteindelijk.

S7 bij Tele2 voor 100 minuten en 5GB is 34 EUR en S8 voor 100 minuten en 5GB is 38 EUR met een kleine bijbetaling van nog geen 100 EUR.

In that case heb ik neiging naar S8, nieuwe versie dus nog langer up tot date. Maarja paar euro minder per maand, 75 euro retour, en gewoon een aantrekkelijke phone maakt de S7 edge ook interessant.

Belangrijkste voor mij:

- snelheid
- goede camera
- goede accuduur
- prijs p.m. max 40 EUR

Meer mensen herkenbaar die hier maar de hele tijd over twijfelen.... :-/?

P.S. zit nu nog op de S5, dat ding ben ik wel klaar mee, traag, niet reageren, accu is waardeloos etc. Dus in die zin naar S8 springen is wel maximaal upgraden.
- Ze hebben beide dezelfde camera EDIT: beide een 12mp camera.
. (Thnx @alwaysleft )
- S7E heeft een grotere accu dan de S8
- prijs is lager van de S7E.
- s8 zal iets sneller zijn met z'n sd835 itt de 820 in de S7E. Maar ik denk dat je dit niet merkt in dagelijks gebruik.

Edit: uitgebreide test met nieuwe chip; http://www.androidpolice....xel-oneplus-3t-galaxy-s7/

Maar als het gaat om software ondersteuning vanuit Samsung, dat zal de s8 langer meegaan.

[Voor 8% gewijzigd door alexhooven op 01-04-2017 11:41]

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro. iPhone 14 Pro

• alwaysleft
alexhooven schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 08:38:
[...]

- Ze hebben beide dezelfde camera
- s8 zal iets sneller zijn met z'n sd835 itt de 820 in de S7E. Maar ik denk dat je dit niet merkt in dagelijks gebruik.

Edit: uitgebreide test met nieuwe chip; http://www.androidpolice....xel-oneplus-3t-galaxy-s7/

Maar als het gaat om software ondersteuning vanuit Samsung, dat zal de s8 langer meegaan.
Ze hebben niet dezelfde camera.
http://www.phonearena.com...33-camera-sensors_id92623

Acties:
  • +3Henk 'm!
Voor de liefhebbers:

Hier alvast de Samsung Galaxy S8 Wallpapers, FULL-resolution 2960x2960

https://mega.nz/#!EhpnGbD...FqL-hF-YkKwt253unWVqrZqnc

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dafmay
henklbr schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 10:43:
Voor de liefhebbers:

[afbeelding]

Thx...ook leuk voor op mijn iPhone 7 Plus >:)

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:53

Pinobigbird

doesn't share food!

henklbr schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 10:43:
Voor de liefhebbers:

[afbeelding]

204 MB! Ik dacht even een plaatje te kunnen downloaden. Het bestand is ook niet te downloaden met Chrome op Android.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:15
alexhooven schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 08:38:
[...]

- Ze hebben beide dezelfde camera EDIT: beide een 12mp camera.
. (Thnx @alwaysleft )

Tja, als ik het zo bekijk kan ik dus best prima de S7E nemen. Maar goed, oke kleinere accu bij de S8, maar een verbeterde chip zal in the end waarschijnlijk om en nabij hetzelfde resultaat geven.

Stiekem toen ik de S5 kocht, had ik na een half jaar a jaar toch wel spijt dat ik toen de S6 niet nam die net uit was. Ik ben een beetje bang als ik nu S7E neem, ik dat na een half jaar / jaar stiekem weer ga hebben qua gevoel.... :?

En dan denk ik: dan maar paar euro meer per maand (geen verschrikkelijk groot verschil) en dan heb je op zeker voor komende 2 jaar een zeer up to date toestel.

Herkenbaar dilemma dit voor meer mensen?

[Voor 8% gewijzigd door Sleehond op 01-04-2017 11:47]

Acties:
  • +1Henk 'm!
Als een S5 van twee generaties oud je niet meer bevalt, wel weer gaan voor een Samsung... dat is gek.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:27
CLB schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 12:02:
Als een S5 van twee generaties oud je niet meer bevalt, wel weer gaan voor een Samsung... dat is gek.
De S5 was ook het grootste faal toestel van Samsung in de Galaxy S serie :P
Pagina: 1 2 3 ... 96 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het delen van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Levertijden & Prijzen: [Samsung Galaxy S8-serie] Levertijd & Prijzen
- Rooten, unlocken en custom ROM's: [Samsung Galaxy S8-serie] Rooten & Custom ROM's
- Accessoires: [Samsung Galaxy S8-serie] Het grote Accessoires topic
- RMA & Support: [Samsung] RMA & Support

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee