Frank!in schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 11:25:
Hier een hele gelukkig Tweaker die de roadtrip heeft gedaan en beide toestellen al in de hand heeft gehad.
Mochten er dus vragen zijn over de S8, nieuwe bril en afstandbediening en dock + desktop functie, dan sta ik voor jullie klaar
Mijn eerste indruk is ieder geval: Wat een gaaf toestel. Ben helemaal weg van het design en vind de S8 de perfecte grootte hebben voor mijn handen (mijn voorkeur gaat uit naar 5" telefoon. Kom van een HTC M8 en Sony Z3C).
En een tweede erg gelukkige winnaar meldt zich hier.
Ook ik heb hiervoor geen Samsung ervaring (anders dan af en toe wat spelen met toestellen) tot nu de S7 Edge 3 dagen en de S8 en S8+ 1 dag.
Overall positief verrast in ieder geval. Was zelf nooit fan van Touchwiz in verband met het doolhof aan eindeloze instellingen en foefjes en omdat ik het esthetisch echt niet mooi vond. Maar daar is nu wel verandering in gekomen. De software ziet er echt prima uit, werkt vrijwel intuïtief.
Het toestel zelf houdt echt heerlijk vast (zowel S8 als S8+). Het voelt nu echt als één unibody, geen scherpe randjes meer zoals de S7 Edge dat nog wel een klein beetje heeft. Een genot om vast te houden. De S8+ is voor mij ook iets te groot, ook al heb ik wel grote handen. Vind het niet fijn dat ik niet gemakkelijk bij de notificatiebalk kan met één hand en de fingerprint scanner zoeken is ook wel ietsje lastiger dan bij de S8 zelf.
Voor de rest, super snel natuurlijk. Het maken van foto's zag ik nog weinig verschil in vergeleken met de S7 Edge, maar heb dit ook niet uitgebreid getest. Toen ik het toestel (S8+) in de auto ging testen stond de batterij op 25%, die was na ik gok zo'n 3-4 uur wel op 0. Geen objectieve test natuurlijk, maar het kan een beeld geven (helderheid stond op z'n hoogst). Naar mijn gevoel ging de accu wel lang mee in ieder geval.
Daarnaast heb ik nog gespeeld met de irisscanner, wat ik niet echt een succes vond. Het werkte op zich wel prima, maar bij het unlocken is de helft van het scherm het beeld van de front-camera, zodat je kunt zien of je je ogen op de juiste hoogte houdt. Dat is nu niet echt iets dat ik telkens wil zien bij het unlocken van m'n telefoon: m'n eigen gezicht

. Je moet je ogen ook wel goed open houden om goed te scannen. Voor mij dus liever de fingerprint scanner.
Face recognition blijft beetje hetzelfde verhaal, dat hoef je in mijn ogen niet voor veiligheid te doen in ieder geval. Als je een duidelijke foto ervoor houdt werkt het ook. Dit heb ik overigens niet geprobeerd of dat ook gaat met de irisscanner.
Ik kom overigens van een Xperia P, HTC M7, HTC M8, HTC10.
[Voor 5% gewijzigd door Majesty op 31-03-2017 12:49]