Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 17:04:
[...]

adaptive storage is wel een functie vanaf Android 6, echter hebben sommige fabrikanten dit uitgeschakeld in de opties.
https://www.google.nl/sea...id=chrome-mobile&ie=UTF-8

Echter vrij makkelijk toe te passen, zelfs als je maar een gedeelte van de sd aan de interne opslag wil toewijzen.
https://forum.xda-develop...card-to-internal-t3583875
Heb jij dat werkend? Ik krijg het niet voor elkaar namelijk.
Het script van XDA herkend de SD kaart in de LG niet

[ERROR] SDCard not found!

USB debug enz staat netjes aan.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SvR
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09-08 18:02

SvR

projectmanager extraordinaire

Donstil schreef op maandag 10 juli 2017 @ 22:52:
[...]

Ooh zo. Nee ik draai de pixel launcher al.
Ik dacht dat we het over het notificatie menu hadden.
er zijn trouwens best wel wat aardige thema's in de play store te vinden (veel minder bagger dan die in de LG store). Sommige wel betaald voor een klein bedragje, maar dat lijkt het me wel waard inmiddels.

Bijvoorbeeld zoiets, voor bij je pixel launcher :): Google Play: Pixel UX Theme for LG G6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
SvR schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 19:48:
[...]

er zijn trouwens best wel wat aardige thema's in de play store te vinden (veel minder bagger dan die in de LG store). Sommige wel betaald voor een klein bedragje, maar dat lijkt het me wel waard inmiddels.

Bijvoorbeeld zoiets, voor bij je pixel launcher :): Google Play: Pixel UX Theme for LG G6
Ziet er best wel goed uit :)
Ik heb hem geïnstalleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donstil schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 19:37:
[...]

Heb jij dat werkend? Ik krijg het niet voor elkaar namelijk.
Het script van XDA herkend de SD kaart in de LG niet

[ERROR] SDCard not found!

USB debug enz staat netjes aan.
Op de LG nog niet getest/nodig, heb net de helft van de 32Gig vol, foto's en muziek staan op sd.

Is de sd toevallig encrypt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 20:07:
[...]

Op de LG nog niet getest/nodig, heb net de helft van de 32Gig vol, foto's en muziek staan op sd.

Is de sd toevallig encrypt?
Nee niet encrypt. Ook even andere machine getest. Zelfde verhaal.

Werkt niet op de G6 zo lijkt het.

Vind het geen probleem verder. Heb 64+64 nu en 14 in totaal gebruikt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvR

SvR

Heb nu in elk geval die brakke eglobal screen protector vervangen voor een echte tempered glass met coating.

Wat een verschil in beeld kwaliteit en bediening zeg, die oude was mega stroef in vergelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SvR schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 20:57:
Heb nu in elk geval die brakke eglobal screen protector vervangen voor een echte tempered glass met coating.

Wat een verschil in beeld kwaliteit en bediening zeg, die oude was mega stroef in vergelijk.
Was waarschijnlijk gewoon een bescherm folie, zoals de G6's uit de Nederlandse shops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:20

SaN

Erik1805 schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 17:27:
[...]

Ik zeker wel maar verlies in normaal gebruik wel heel veel. 4 uur haal ik niet eens

Oke factory reset gedaan. Maar eens kijken.
Ik ben benieuwd. Ik heb altijd een wat mindere batterijduur dan er op internet door anderen wordt gehaald. Ik vermoed dat het te maken heeft met de apps die ik op m'n telefoon heb staan aangezien die natuurlijk steeds mee verhuizen naar de nieuwe Android telefoon.

Ik heb vaak geprobeerd uit te vinden wat het nou precies is, maar ik kom er nooit achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donstil schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 20:14:
[...]

Nee niet encrypt. Ook even andere machine getest. Zelfde verhaal.

Werkt niet op de G6 zo lijkt het.
Ligt niet specifiek aan de G6.

https://forum.xda-develop...post71850098#post71850098

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvR

SvR

Verwijderd schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 21:20:
[...]

Was waarschijnlijk gewoon een bescherm folie, zoals de G6's uit de Nederlandse shops.
Dat dacht ik eerst ook, maar het voelde meer als een brakke plastic protector dan zo'n folietje van een nieuw toestel. Anyway nu is het helemaal goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Fingerprint van mijn machine is reeds bekend binnen de G6.
Ik zal het morgen nog even proberen op mijn werk machine.

[ Voor 10% gewijzigd door Donstil op 11-07-2017 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12:41
Factory reset gedaan. Heb 20% in de nacht verloren. Misschien is ie nog van alles aan het doen of zo. Even afwachten.

Blijf wel de drain houden. Ben gewoon wat standaard aan het doen en zie binnen een paar miniuten een procent eraf gaan. Misschien maar eens omruilen .

[ Voor 39% gewijzigd door Erik1805 op 12-07-2017 07:37 ]

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Erik1805 schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 07:04:
Factory reset gedaan. Heb 20% in de nacht verloren. Misschien is ie nog van alles aan het doen of zo. Even afwachten.

Blijf wel de drain houden. Ben gewoon wat standaard aan het doen en zie binnen een paar miniuten een procent eraf gaan. Misschien maar eens omruilen .
Na de factory reset heb je geen enkele app meer geïnstalleerd? Of heb je wel een aantal apps erop gezet? Zo ja, welke (allemaal) precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:25

Heb je soms een slechte/matige verbinding met je provider? Dat is heel vaak een reden van hoog batterijverbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:08
Gisteren de eerste volle werkdag gehad en ik ben meer dan tevreden met het batterij verbruik!

Meerdere berichten via Telegram en Whatsapp, paar belletjes en wat casual gaming.
Semi-zakelijk zijn er drie Gmail boxen aan gekoppeld en een Exchange variant, daar komt wel eea op binnen.
Uiteraard nog wat extra mee gepield om instellingen of software aan te passen en speedtest te draaien op wifi.
Waze gebruikt om de navigatie een stukje te testen icm bluetooth in de auto.
Cloud sync uitgevoerd op 6GB aan foto's en video's.

Alle batterij besparende instellingen staan momenteel ook nog uit ;)
SOT heb ik helaas niet bijgehouden voordat ik de lader koppelde.
Wel het verbruik met browsen bekeken, ik heb het idee dat Firefox minder van de batterij vraagt.

Einde van de dag had ik 58% in de taakbalk staan
Ter vergelijk, mijn 5X (op O = 8.0) haalde net aan het einde van de dag met minder dan 5%

[ Voor 3% gewijzigd door raymondw op 12-07-2017 08:06 ]

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:24

mucuracat

YES

Gebeurt wel eens bij androidphones. Ook met mijn oude toestellen wel eens gehad en van anderen ook (LG / Samsung / Oneplus).
Lijkt wel of het aan services van google ligt. Na een tijdje is het weer voorbij en geen drain meer. Zonder dat je het weet waar het aan gelegen kon hebben.

verschillende telefoons hebben er last van ..

https://www.google.nl/sea...one+battery+drain+so+fast

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
silmaril8 schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 07:46:
[...]

Na de factory reset heb je geen enkele app meer geïnstalleerd? Of heb je wel een aantal apps erop gezet? Zo ja, welke (allemaal) precies?
Deze staan er nu op. Ik merk gewoon bij standaard browsen, fb, twitter en gewoon gebruik dat de procenten eraf lopen. Binnen 1-2 minuten gaat er weer een procent af. Doe echt niks raars of zo. Denk dat ie terug gaat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/2W2SjEIfcjqNip4Q9VsXV7ud/thumb.png

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Erik1805 schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 08:33:
[...]

Deze staan er nu op. Ik merk gewoon bij standaard browsen, fb, twitter en gewoon gebruik dat de procenten eraf lopen. Binnen 1-2 minuten gaat er weer een procent af. Doe echt niks raars of zo. Denk dat ie terug gaat.

[afbeelding]
Als ik jou was, zou ik dan eerst gewoon (opnieuw) een factory reset doen en dan geen enkele app installeren. En dan kijken (meerdere dagen) hoe de telefoon reageert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
silmaril8 schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 08:54:
[...]

Als ik jou was, zou ik dan eerst gewoon (opnieuw) een factory reset doen en dan geen enkele app installeren. En dan kijken (meerdere dagen) hoe de telefoon reageert.
Maar het rare is dat dit de standaard apps die ik op al mijn telefoons installeer. Bij de OP5 had ik met de batterij nooit een probleem (met dezelfde apps)

Daarnaast loopt het gebruik juist terug met gebruik van apps, zoals facebook, twitter, chrome etc

Misschien heb ik een toestel met een slechte accu.

[ Voor 14% gewijzigd door Erik1805 op 12-07-2017 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 00:13
Erik1805 schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 08:57:
[...]

Maar het rare is dat dit de standaard apps die ik op al mijn telefoons installeer. Bij de OP5 had ik met de batterij nooit een probleem (met dezelfde apps)

Daarnaast loopt het gebruik juist terug met gebruik van apps, zoals facebook, twitter, chrome etc

Heb je toevallig zelf je sim kaart geknipt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Ari Gold schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 09:13:
[...]

Heb je toevallig zelf je sim kaart geknipt?
Nee is standaard van T-Mobile. Ik had dezelfde in de Oneplus 5 en geen problemen ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
[...]

Als het met browsen gebeurt zou je verwachten dat de browser als grootste slurper bij battery stats staat.

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
raymondw schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 09:42:
[...]

Als het met browsen gebeurt zou je verwachten dat de browser als grootste slurper bij battery stats staat.
Ja klopt, maar het is gewoon algemeen gebruik. Beetje nieuws (nu.nl) FB, Whatsapp, Rabo, Youtube, Reddit en dan gaan de procenten er met de minuut af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvR

SvR

vreemd, ik heb gistermorgen om 07:00 opgeladen en vanmorgen om 07:00 uur had ik nog 27% over. Gedurende de nacht een verbruik van 3% in standby. Al met al misschien niet mega geweldig maar veel beter dan mijn Galaxy S6 die ik halverwege (maar dan wel wireless :)) moest bijladen om de avond te halen.

Nu heb ik misschien geen heavy user maar ben wel de hele tijd aan het prutsen geweest met installeren en instellen dus ook nog iets zwaarder gebruik dan normaal.

factory reset en dan zonder alle apps installeren testen is inderdaad een goede tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 18:37
Hier ook slechte batterij ervaring:
- Ik haal net 1 dag van 6u tot 00:00
- always on display staat uit
- Tasker zet bluetooth uit indien verbinding met wifi
- "Telefoon inactief" is grootste verbruiker
- SOT rond de 3u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12:09
BlackShadow schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 09:56:
- SOT rond de 3u
Best wel vreemd ja .. Ik heb gister 2 uur de navigatie aangehad, nog anderhalf uur pokemon gespeeld, over de hele dag wat internetten, whatsappen.
En einde van de avond had ik nog 15 procent over.

ps: als iemand nog een goede screenprotector ziet.. Yootech is het merk. (Ik heb een setje over zie VA, en nog een snelle sd kaart) ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvR

SvR

is dat op 4G of WiFi? Ik lees wel meer over een bug in 7.0 met algemene android idle battery drain die niet optreed als je op wifi zit of airplaine modus. Die schijnt in 7.1.2 opgelost te zijn ... maar LG skipt geloof ik altijd alle .x.y update versies helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
SvR schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 10:10:
[...]

is dat op 4G of WiFi? Ik lees wel meer over een bug in 7.0 met algemene android idle battery drain die niet optreed als je op wifi zit of airplaine modus. Die schijnt in 7.1.2 opgelost te zijn ... maar LG skipt geloof ik altijd alle .x.y update versies helaas.
Dat is op 4G, Wifi gaat op een gegeven moment uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvR

SvR

Erik1805 schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 10:12:
[...]

Dat is op 4G, Wifi gaat op een gegeven moment uit
app permissies resetten al geprobeerd? http://www.theandroidsoul.com/android-nougat-battery-issues/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Dank voor de tip. Ik maak me op dit moment niet echt zorgen aangaande stand-by tijd. Meer het verbruik bij het gebruiken van de telefoon. Om de 2 minuten of zo verlies ik 1 %. Echt vaag,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

je kijkt er te vaak op nu :)
laat het paar dagen rusten

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 11:32
Gisteren van 07:00 tot 22:00 een afname van 100% naar 15%. Dat is inclusief 2 uur navigeren met Google Maps en Flitsmeister, gamen en wat email/internet gebruik.

Ben niet ontevreden.

Bluetooth werkt overigens zonder problemen bij mij (O3 Skoda Columbus systeem).

@Erik1805 Die verborgen menu optie die eerder werd genoemd, geeft ook een optie om een charge test te doen. Misschien is dat wat om te proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• j1p
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 05-09 06:15

j1p

Sinds een paar dagen ben ik in het bezit van een zwarte, Aziatische G6. Komende van een HTC One M8 zijn me een paar dingen opgevallen. Zo is de G6 dunner dan de M8, maar doordat de M8 een gebolde achterkant heeft en deze bij de G6 recht is, voelt de G6 toch dikker aan wat echter niet storend is, de G6 ligt lekker in de hand. Wat ik wel echt mis is een goede trilmotor, de M8 had echt een sterke motor die je goed voelde (en hoorde als de telefoon op een tafel lag ;) ), maar bij de G6 mis ik deze sterke trilling. Een klein minpuntje is ook dat de simlade grotendeels van plastic is, alleen de buitenkant is van aluminium. Als het goed is steek je er ook maar een keer een simkaart in en hoef je de lade daarna niet meer te gebruiken, maar het voelt toch een beetje fragiel aan.

Verder is het design prachtig, als het scherm uitstaat valt deze bijna weg in de glasplaat, iets wat ik van de M8 niet gewend was. Ook de knoppen hebben een lekkere 'klik' en de vingerafdrukscanner werkt snel. De camera leek eerst tegen te vallen, maar na een paar dagen bleek deze ook prima te voldoen (software update?). De quad dac levert een schitterend geluid. Iets wat me opvalt is dat de drums in de achtergrond nu haarscherp klinken, iets wat ik bij eerdere telefoons niet in deze mate ervaren heb. Al met al zeer tevreden met deze aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvR

SvR

j1p schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 14:51:
Wat ik wel echt mis is een goede trilmotor, de M8 had echt een sterke motor die je goed voelde (en hoorde als de telefoon op een tafel lag ;) ), maar bij de G6 mis ik deze sterke trilling..
grappig, ik heb juist het tegenovergestelde. De g6 trilt me veel te hard bij notificaties (vooral te lang ook trouwens ... en je kunt wel de sterkte instellen maar niet de duur). Zelfs op de zachtste stand rammelt mijn bureau op het werk erover en ik heb hem dus maar helemaal uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Laatst online: 12:09
SvR schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 15:01:
[...]

grappig, ik heb juist het tegenovergestelde. De g6 trilt me veel te hard bij notificaties (vooral te lang ook trouwens ... en je kunt wel de sterkte instellen maar niet de duur). Zelfs op de zachtste stand rammelt mijn bureau op het werk erover en ik heb hem dus maar helemaal uitgezet.
Ja dit viel mij ook al op ...
Deze G6 trilt echt goed!
en de bouwkwaliteit vind ik ook geweldig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Bij de OP5 had ik met de batterij nooit een probleem (met dezelfde apps)
"Nooit een probleem" Zo lang heb je die niet gehad toch?
Batterij moet wel even zetten onder android. Hoelang heb je de G6 nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Donstil schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 15:04:
[...]

"Nooit een probleem" Zo lang heb je die niet gehad toch?
Batterij moet wel even zetten onder android. Hoelang heb je de G6 nu?
OP5 heb ik 10 dagen gehad. Maar daar ging tijdens normaal gebruik de batterij niet zo snel naar beneden. De G6 heb ik nu 1 week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:34
Erik1805 schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 15:26:
[...]

OP5 heb ik 10 dagen gehad. Maar daar ging tijdens normaal gebruik de batterij niet zo snel naar beneden. De G6 heb ik nu 1 week.
Je had die van jou van T-Mobile toch? Ik zou hem wel even laten checken, dit is vanaf vanmorgen half 9 hele dag op wifi, zonder reizen, dat maakt ook nog wel aardig verschil.

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/10cjg95.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Razer schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 15:42:
[...]

Je had die van jou van T-Mobile toch? Ik zou hem wel even laten checken, dit is vanaf vanmorgen half 9 hele dag op wifi, zonder reizen, dat maakt ook nog wel aardig verschil.

[afbeelding]
Dat haal ik niet eens. Ja T-Mobile.

tussenstand = 47% batterij over en SOT van 1uur en 20m :'(

[ Voor 7% gewijzigd door Erik1805 op 12-07-2017 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

Razer schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 15:42:
[...]

[afbeelding]
Waar zie je deze gebruikersdetails? Is het standaard? of batterij appje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raymondw
Standaard programma
settings - about phone - common - battery - battery usage - screen

Veel zakelijk bezig gweest met de S5, mijn G6 ligt op het bureau
90% over en nog dik 41hr aan capaciteit
SvR schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 15:01:
[...]

je kan dat toch instellen?
settings -> sound -> "vibration strength" en daarbij ook "vibration type"
Al moet ik zeggen dat alles 3sec duurt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvR

SvR

[b][message=51882833,noline]raymondw schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 15:52

je kan dat toch instellen?
settings -> sound -> "vibration strength" en daarbij ook "vibration type"
Al moet ik zeggen dat alles 3sec duurt...
De sterkte wel, de duur niet. En heel kort trilletje van 0.5 seconde zou genoeg zijn. Nu is het altijd drie seconden en de zachtste stand is nog vrij heftig .. voor mij dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
SvR schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 16:12:
[...]

De sterkte wel, de duur niet. En heel kort trilletje van 0.5 seconde zou genoeg zijn. Nu is het altijd drie seconden en de zachtste stand is nog vrij heftig .. voor mij dan.
Je bent blijkbaar niet de enige!
Heb mijn G6 vergeleken met mij S5, die S5 stuitert zowat over mijn bureau, de G6 trilt beschaaft.
Misschien andere plaatsing of onderdelen?

Misschien heb je hier wat aan: Google Play: Vibration Notifier
X tijd voor Y programma en met silent hours.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Erik1805 schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 15:26:
[...]

Mm 1 week had wel genoeg moeten zijn idd.
Dan zou ik een reset doen, dan 3 dagen aankijken en anders retour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rommelkast
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-08 11:16

rommelkast

kitesmurf

j1p schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 14:51:
Sinds een paar dagen ben ik in het bezit van een zwarte, Aziatische G6. Komende van een HTC One M8 zijn me een paar dingen opgevallen. Zo is de G6 dunner dan de M8, maar doordat de M8 een gebolde achterkant heeft en deze bij de G6 recht is, voelt de G6 toch dikker aan wat echter niet storend is, de G6 ligt lekker in de hand. Wat ik wel echt mis is een goede trilmotor, de M8 had echt een sterke motor die je goed voelde (en hoorde als de telefoon op een tafel lag ;) ), maar bij de G6 mis ik deze sterke trilling. Een klein minpuntje is ook dat de simlade grotendeels van plastic is, alleen de buitenkant is van aluminium. Als het goed is steek je er ook maar een keer een simkaart in en hoef je de lade daarna niet meer te gebruiken, maar het voelt toch een beetje fragiel aan.

Verder is het design prachtig, als het scherm uitstaat valt deze bijna weg in de glasplaat, iets wat ik van de M8 niet gewend was. Ook de knoppen hebben een lekkere 'klik' en de vingerafdrukscanner werkt snel. De camera leek eerst tegen te vallen, maar na een paar dagen bleek deze ook prima te voldoen (software update?). De quad dac levert een schitterend geluid. Iets wat me opvalt is dat de drums in de achtergrond nu haarscherp klinken, iets wat ik bij eerdere telefoons niet in deze mate ervaren heb. Al met al zeer tevreden met deze aankoop.
Aangezien jij ook van de HTC af komt (M7 in mijn geval): vind je de sense interface van HTC niet veel beter?
naar mijn mening is sense zowel veel overzichtelijker als veel uitgebreider, en dat is een knappe combinatie.
paar voorbeeldjes:
- als ik iemand bel moet ik een extra keer (onnodig) bevestigen.
- bijna geen widgets (en met nova niet te fixen) bijv: een klok die de tijd wee geeft (jawel de klok van LG is statisch) en bij activeren uit komt bij timer/alarmen/etc. bij LG is het dus of/of.
-onmogelijk een snelkoppeling naar de zaklamp op het home screen te zetten (mis ik iets?)
-onmogelijk de zaklamp naar een hardwareknop te verwijzen (wat wel met de camera kan maar deze instelling is dan weer niet aan te pasen)
- woordvoorspelling werkt bij HTC VEEL beter
-en zo kan ik nog wel even door gaan.

En ja, natuurlijk kan ik een deel hiervan weer oplossen met extra apps (die dan weer internet nodig hebben en inzicht willen hebben in mijn slaapkamer praktijken etc) maar dat is allemaal niet nodig (getuige sense) dus ik krijg een redelijk onvolwassen gevoel bij de LG software, toestel is verder te gek hoor!

wat vind jij/jullie?

bouwplanmakers.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SvR

SvR

rommelkast schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 17:22:
[...]

Aangezien jij ook van de HTC af komt (M7 in mijn geval): vind je de sense interface van HTC niet veel beter?
naar mijn mening is sense zowel veel overzichtelijker als veel uitgebreider, en dat is een knappe combinatie.
paar voorbeeldjes:
- bijna geen widgets (en met nova niet te fixen) bijv: een klok die de tijd wee geeft (jawel de klok van LG is statisch) en bij activeren uit komt bij timer/alarmen/etc. bij LG is het dus of/of.
-onmogelijk een snelkoppeling naar de zaklamp op het home screen te zetten (mis ik iets?)
-onmogelijk de zaklamp naar een hardwareknop te verwijzen (wat wel met de camera kan maar deze instelling is dan weer niet aan te pasen)

En ja, natuurlijk kan ik een deel hiervan weer oplossen met extra apps (die dan weer internet nodig hebben en inzicht willen hebben in mijn slaapkamer praktijken etc) maar dat is allemaal niet nodig (getuige sense) dus ik krijg een redelijk onvolwassen gevoel bij de LG software, toestel is verder te gek hoor!

wat vind jij/jullie?
Ach het liefst had ik stock Android gehad zonder al die opsmuk. Ik heb nu lg, Samsung en HTC gehad maar ze hebben allemaal hun voors en tegens.

Klok en widgets gebruik ik niet, tijd staat al rechtsboven in beeld :)

Heb nu in de play store het pixel lg g6 theme geïnstalleerd en samen met Nova launcher zit de lg software me nu in elk geval niet meer in de weg.

TouchWiz en Htc sense zitten ook boordevol niet echt fijne Android uitbreidingen. Als de Aziatische g6 te unlocken was net als de EU versie had ik wel een custom rom geïnstalleerd.

Woord voorspelling merk ik weinig van, ik gebruik Google gboard met Google suggesties, dat is de snelste en meest complete dictionary die ik ken.

(sense is qua privacy en data collection niet heel veel beter dan wat Google en Samsung doen trouwens)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• j1p
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 05-09 06:15

j1p

rommelkast schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 17:22:
[...]

paar voorbeeldjes:

wat vind jij/jullie?
Qua vormgeving en gebruiksgemak vond ik Sense echt een beest. Wat ik bij LG vooral mis (en wat jij ook al aanstipt) is de weerklok waarbij je naar zowel de klok als het weer kunt gaan. Ook de instellingen vind ik onoverzichtelijk, door de lijstweergave knapt het al een stuk op maar nog steeds niet geweldig. Bij het unlocken met een cijfercode mis ik dat de telefoon gelijk unlockt nadat de goede cijfers zijn ingevoerd, in plaats van dat je nog op een knop moet drukken. Ook de weergave van meldingen had HTC beter voor elkaar, deze komen op de G6 wat onoverzichtelijk over. Ook is het niet mogelijk vanuit het lockscreen een melding te selecteren zodat je na het unlocken naar de betreffende app gaat. De software laat hier en daar inderdaad wat steekjes vallen, terwijl het verder gewoon een solide toestel is.

[ Voor 4% gewijzigd door j1p op 12-07-2017 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.A.477
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 11:59
Heeft deze telefoon net als de G4 de mogelijkheid om MirrorLink te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 21:54
Ik heb de LG nu een aantal dagen. Top telefoon alleen ik vind de batterijduur helaas wel tegenvallen. Al een aantal dagen nog voor de avond leeg. Terwijl ik niet game, niet continue het scherm open heb.

Wat is jullie ervaring?

Komt dit door:
- Helderheid die bij mij hoog staat? (vaak rond 50%)
- GPS / maps die op achtergrond draait?
- Hoeveelheid apps die ik open?

Binnen een dag is dit leeg.

Tips zijn welkom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Laatst online: 10:09
MaStar schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 20:39:
Ik heb de LG nu een aantal dagen. Top telefoon alleen ik vind de batterijduur helaas wel tegenvallen. Al een aantal dagen nog voor de avond leeg. Terwijl ik niet game, niet continue het scherm open heb.

Wat is jullie ervaring?

Komt dit door:

Binnen een dag is dit leeg.

Tips zijn welkom...
Ik heb het toestel vandaag binnen, ik vind de batterij op eerste gezicht erg goed, maarja ik kom ook van een Oneplus One van 3 jaar oud :P

morgen gaat hij voor de eerste dag helemaal mee, eens kijken hoe het morgenavond is met batterij :)

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joey_P
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 21-08 12:16
Kreeg net een mailtje van LG. Blijkbaar komen de mensen die in april de telefoon hebben gekocht niet in aanmerking voor de B&O oortjes. Lekker klantvriendelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 14:48
MaStar schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 20:39:
Wat is jullie ervaring?

Komt dit door:

Tips zijn welkom...
Wat haal je aan SOT (screen on time) ? Er zitten namelijk nogal wat uren in een dag.

Helderheid is gewoon normaal, niks geks aan. GPS maakt ook niets uit tenzij je actief gebruik maakt van GPS. Maar als je dat niet doet zal er wel een app tussen zitten die te vaak je locatie wil weten. Zelf heb ik 'm altijd aanstaan en het doet verder helemaal niets af aan de batterijduur.

Apps moet het haast wel zijn, dit in combinatie met GPS kan het best wel eens zijn dat een app te vaak iets wil doen terwijl je telefoon standby staat. Normaal krijg je amper een paar procentjes per dag af als je toestel niet gebruikt. Maar your mileage may vary. :)
Joey_P schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 20:57:
Kreeg net een mailtje van LG. Blijkbaar komen de mensen die in april de telefoon hebben gekocht niet in aanmerking voor de B&O oortjes. Lekker klantvriendelijk...
Want, wat geeft men als reden in de mail? Zolang het toestel bij een van de aangesloten verkooppunten is verkocht en je al je documentatie netjes opstuurt gaat het gewoon goed. Vergeet niet dat T-mobile in april exclusief het toestel mocht verkopen, dus waar de andere aanbieders de toestellen eerder vandaan hebben getoverd (dus met of zonder NL EAN code) kan ik niet garanderen. Moet namelijk wel een NL versie zijn.

Ik heb anders (niet geheel ontoevallig denk ik dan) vanmiddag een mailtje gehad dat alles gevalideerd was en 10 minuten daarna een mail waarbij ik binnen een aantal dagen de oortjes mag ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Dit is mijn huidige stand, en wederom echt niet zoveel gedaan. Vind dat niet echt goed.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ahhVhZKZyyurbMDBF118JUlu/thumb.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/wZuhLfW06945wsAfnHhCwELn/thumb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yoekel
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 21-03 20:03
Ook is het niet mogelijk vanuit het lockscreen een melding te selecteren zodat je na het unlocken naar de betreffende app gaat.
1x de melding aanklikken en dan elders op het lockscreen slepen. Dan ga je er naar toe.

[ Voor 5% gewijzigd door yoekel op 12-07-2017 22:16 . Reden: Quoten gaat niet helemaal goed ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12:59
Hier ook mailtje,dat me headset binnen paar dagen komt.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uFx
  • Registratie: December 2006

uFx

Ik heb hem 2 dagen te laat gekocht, dus geen hoofdtelefoon voor mij :')

Wel merk ik dat mijn mobiel bereik thuis minder goed is dan bij m'n Nexus 5X. Daar kreeg ik 3 tot 4 van de 5 streepjes, bij m'n G6 hooguit 1 tot 2. Meer mensen die hier last van hebben? Provider is KPN.

I'm gonna architect a world of pain all over your candy ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Joey_P schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 20:57:
Gewoon doorzetten, die van mij is ook van april en heb vandaag ook de mail gekregen dat hij verzonden wordt.
Moest wel een duidelijke foto sturen van de bon maar kreeg daarna al de bevestiging dat het akkoord was.

-edit-
Ik kreeg overigens ook eerst te horen dat ik niet in aanmerking kwam vanwege de datum ( telefonisch dat mensen gekocht in april niet in aanmerking kwamen ), na nog eens bellen bleek dat de foto niet de datum van de bon bevatte dus zodoende een nieuwe foto gestuurd die wel akkoord was.

[ Voor 22% gewijzigd door Humma Kavula op 12-07-2017 22:58 ]

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hades.NL
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
uFx schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 22:33:
En zeker net te vroeg voor de 75 euro waardebon?

https://lgpromotions.nl/promo/17-0274

[ Voor 27% gewijzigd door Hades.NL op 12-07-2017 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uFx
  • Registratie: December 2006

uFx

Yep, maar heb 'em gekocht bij Belsimpel.nl en zo te zien doen die niet mee met deze nieuwe actie.

I'm gonna architect a world of pain all over your candy ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvR

SvR

Donstil schreef op maandag 10 juli 2017 @ 20:19:
[...]

Hier ook. Terwijl ik wel de volle QC3.0 snelheid haal met het toestel uitgeschakeld.
Heb net even de quick help van de g6 gelezen op de telefoon en het langzaam laden bij actief gebruik is een feature, geen bug.

Op het moment dat het scherm aan staat schakelt de telefoon automatisch de voltage terug om oververhitting te voorkomen. Met scherm uit gaat hij wel naar maximaal en ze adviseren niet te gebruiken tijdens het laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joey_P
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 21-08 12:16
Humma Kavula schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 22:46:
[...]

Gewoon doorzetten, die van mij is ook van april en heb vandaag ook de mail gekregen dat hij verzonden wordt.
Moest wel een duidelijke foto sturen van de bon maar kreeg daarna al de bevestiging dat het akkoord was.

-edit-
Ik kreeg overigens ook eerst te horen dat ik niet in aanmerking kwam vanwege de datum ( telefonisch dat mensen gekocht in april niet in aanmerking kwamen ), na nog eens bellen bleek dat de foto niet de datum van de bon bevatte dus zodoende een nieuwe foto gestuurd die wel akkoord was.
Dan ga ik er nog even achteraan. Telefoon komt uit april dus het moet goed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 21:54
Telefoon vannacht in de oplader gehad en staat nu maar op 72%.
lijkt dus iets niet helemaal goed.

Zijn er apps die dit kunnen meten?

Update : accu binnen een uur al op 64%.zonder actief gebruik. Is dit normaal??

[ Voor 23% gewijzigd door MaStar op 13-07-2017 07:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShadow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 18:37
BlackShadow schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 09:56:
- SOT rond de 3u
Gisteren batterijbesparing voor games aangezet (ik speel nooit games, maar had dit al een tijdje uitgeschakeld) en deze ochtend nog 36% batterij over sinds gisteren ochtend 6u.
Wat mij nu opvalt is dat ik geen batterijgebriuk kan zien, onderaan staat: "Accugebruikgegevens niet beschikb.".
Ik zie nu dus helemaal geen details (welke apps gebruiken welk % batterij), maar de batterij gaat wel veel langer mee.

Vreemd of toeval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
MaStar schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 07:09:
Telefoon vannacht in de oplader gehad en staat nu maar op 72%.
lijkt dus iets niet helemaal goed.

Zijn er apps die dit kunnen meten?

Update : accu binnen een uur al op 64%.zonder actief gebruik. Is dit normaal??
Ik heb dezelfde problemen met de mijne. Gaat vandaag terug

Via Androidworld:

https://androidworld.nl/nieuws/lg-haalt-verkoopdoel-g6-niet/

[ Voor 9% gewijzigd door Erik1805 op 13-07-2017 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mc-koenoe
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-07-2023
Erik1805 schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 08:24:
[...]

Ik heb dezelfde problemen met de mijne. Gaat vandaag terug

Via Androidworld:

https://androidworld.nl/nieuws/lg-haalt-verkoopdoel-g6-niet/
Het zit je niet mee met je aankopen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
mc-koenoe schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 09:03:
[...]

Het zit je niet mee met je aankopen |:(
Nee heb de laatste tijd niet veel geluk. Maar goed, ik krijg een andere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mc-koenoe
Erik1805 schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 09:03:
[...]

Nee heb de laatste tijd niet veel geluk. Maar goed, ik krijg een andere
Een G6 of ga je voor iets anders?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1805
mc-koenoe schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 09:04:
[...]

Een G6 of ga je voor iets anders?
Nee de G6, vind het een erg mooi toestel. Wellicht een maandag model

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mc-koenoe
Erik1805 schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 09:06:
[...]

Nee de G6, vind het een erg mooi toestel. Wellicht een maandag model
Ik had ook een OP5, deze ook terug gestuurd vanwege het Jelly effect. Nu een G6, super tevreden. Wel vind ik het LG 'schilletje' over Android wat minder. Dat doet OP toch een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
mc-koenoe schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 09:08:
[...]

Ik had ook een OP5, deze ook terug gestuurd vanwege het Jelly effect. Nu een G6, super tevreden. Wel vind ik het LG 'schilletje' over Android wat minder. Dat doet OP toch een stuk beter.
Ja is ook zo. Maar ben best te spreken over de G6. In het verleden ook de G4 gehad. Vond dat een erg mooi toestel en de skin van LG is wel beter geworden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:34
En met Material Theme van Play Store is het al helemaal goed uit te houden met LG Skin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erik1805 schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 21:30:
Dit is mijn huidige stand, en wederom echt niet zoveel gedaan. Vind dat niet echt goed.

[afbeelding]

[afbeelding]
Dat ziet er niet lekker uit inderdaad. Hier ook 14,5 uur resterend alleen de andere twee zijn wat positiever dan bij de jouwe..
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/21riub.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart40
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-11-2021
Erik1805 schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 21:30:

[afbeelding]

[afbeelding]
Heb je misschien QDAC aanstaan? Dat lijkt erg veel batterij te kosten: https://www.theverge.com/...dac-audiophile-smartphone
(laatste alinea)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Bart40 schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 09:21:
[...]

Heb je misschien QDAC aanstaan? Dat lijkt erg veel batterij te kosten: https://www.theverge.com/...dac-audiophile-smartphone
(laatste alinea)
Ik heb een EU versie, zonder QDAC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master_S
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 26-11-2024
Zijn er Belgen hier met de G6 van eGlobal ism Proximus ?

Volgens de eGlobal website wordt voor 4G enkel 1800MHz voor Proximus ondersteund. Terwijl volgens de LG specs die toch alle Proximus banden aankan (trouwens zelfde banden als KPN en die staan er wel allemaal bij op eGlobal)

[ Voor 3% gewijzigd door Master_S op 14-07-2017 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12:59
[...]

(laatste alinea)
Quad dac kan je alleen aanzetten als je oordopjes gebruikt.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dragozoid
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 08-02-2024
Master_S schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 10:49:
Zijn er Belgen hier met de G6 van eGlobal ism Proximus ?

Volgens de eGlobal website wordt voor 4G enkel 1800MHz voor Proximus ondersteund. Terwijl volgens de LG specs die toch alle Proximus banden aankan (trouwens zelfde banden als KPN en die staan er wel allemaal bij op eGlobal)
Hier eentje.
Ik heb de LG G6 nu anderhalve week en heb tot nu toe geen problemen gehad met 4G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x3n0ph0n
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-09 09:57
Sinds een dikke week vrij tevreden bezitter van een G6 hier. Het enige dat mij echt stoort, naast de skin van LG, is dat het actuatiepunt van de knop aan de achterkant lager is dan het punt van de fysieke feedback. Meestal gaat het wel goed, maar ik heb toch al vaak gehad dat ik hem indruk en het toestel vervolgens niet uit gaat.

Is dit nog mensen opgevallen? Ik overweeg wel om hem terug te sturen hiervoor.

Is er trouwens een elegante manier om het toestel uit te zetten zonder die knop? Ik vind het best vervelend dat ik hem moet oppakken, meestal ligt hij gewoon plat op mijn bureau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
x3n0ph0n schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 12:53:
Sinds een dikke week vrij tevreden bezitter van een G6 hier. Het enige dat mij echt stoort, naast de skin van LG, is dat het actuatiepunt van de knop aan de achterkant lager is dan het punt van de fysieke feedback. Meestal gaat het wel goed, maar ik heb toch al vaak gehad dat ik hem indruk en het toestel vervolgens niet uit gaat.

Is er trouwens een elegante manier om het toestel uit te zetten zonder die knop? Ik vind het best vervelend dat ik hem moet oppakken, meestal ligt hij gewoon plat op mijn bureau.
Van de knop niet echt last, maar ik snap wat je bedoelt, vind hem zelf alleen net te klein vergeleken met de Nexus 5X...

Je kan het scherm aan/uit schakelen met de knock code, standaard is het 2x tikken.
Werkt wel relaxed met een bureau opstelling :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

Grapje?
probeer eens dubbelklikken op het scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08-09 13:05
uFx schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 22:33:

Wel merk ik dat mijn mobiel bereik thuis minder goed is dan bij m'n Nexus 5X. Daar kreeg ik 3 tot 4 van de 5 streepjes, bij m'n G6 hooguit 1 tot 2. Meer mensen die hier last van hebben? Provider is KPN.
Ah joh, gewoon ff contact opnemen met ze. Als je een toffe medewerker hebt die wat coulant is, regelt hij alsnog wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x3n0ph0n
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-09 09:57
raymondw schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 13:03:
[...]

Van de knop niet echt last, maar ik snap wat je bedoelt, vind hem zelf alleen net te klein vergeleken met de Nexus 5X...

Je kan het scherm aan/uit schakelen met de knock code, standaard is het 2x tikken.
Werkt wel relaxed met een bureau opstelling :*)
Inderdaad, maar dat werkt enkel in het lockscreen, toch? Ik bedoelde voor wanneer het toestel effectief ontgrendeld is. Het ideale lijkt mij een snelkoppeling bij de andere toggles in het notificatiepaneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
x3n0ph0n schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 13:09:
[...]

Inderdaad, maar dat werkt enkel in het lockscreen, toch? Ik bedoelde voor wanneer het toestel effectief ontgrendeld is. Het ideale lijkt mij een snelkoppeling bij de andere toggles in het notificatiepaneel.
Nee, werkt met EN zonder vergrendeling.
Ik heb in het midden van mijn homescreen een leeg plekje gemaakt waar ik twee keer op tik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online

Ik stuur hem er niet voor terug maar ik heb het ook idd, het is een goedkoop knopje.
Ook vind ik de plaatsing vreselijk, de vinger scanner daar vind ik prima maar de aan/uit/lock knop daar is onlogisch.
[...]

(laatste alinea)
Alleen als AUX aangesloten zit, gaat automatisch uit als er geen kabel aangesloten is.
Razer schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 09:59:
En met Material Theme van Play Store is het al helemaal goed uit te houden met LG Skin :)
Zeker icm met een Pixel launcer of Nova met Pixel schil.
Je ziet dan nagenoeg niets meer van de LG Style.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zelf het idee dat als je de onderste helft van de knop indrukt dit beter gaat dan dat je die volledig indrukt. Onlogisch, maar mee te leven. Probeer het zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvR

SvR

raymondw schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 13:11:
[...]

Nee, werkt met EN zonder vergrendeling.
Ik heb in het midden van mijn homescreen een leeg plekje gemaakt waar ik twee keer op tik
alleen werkt dat niet met een andere launcher (wat het eerste is wat je moet installeren over die plastic fanatastic LG launcher heen natuurlijk). Met Pixel launcher heb je dan geen alternatief anders dan in de notificatiebalk double tappen, met NOVA kun je eromheen werken door een double tap gesture in te stellen die een app actie uitvoert (bijvoorbeeld de app "power off and lock screen" uit de play store).

ik vind de popups (b.v. bij een reboot) wel erg cheap eruit zien, dat was bij samsung toch allemaal net wat classier geregeld allemaal, net of dit door een stagiair gedesigned is allemaal. Maar ja de meeste van de gare UX punten omzeil je met een degelijk launcher en een nette material theme.

Mis wel wat handige functies zoals geplande power-off en power-on, vingerafdruk sensor gestures, etc. en kan het scherm me niet laag genoeg gedimd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master_S
Dragozoid schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 11:43:
[...]

Hier eentje.
Ik heb de LG G6 nu anderhalve week en heb tot nu toe geen problemen gehad met 4G.
En jij hebt dus een G6 van eGlobal met Proximus ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Razer schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 09:59:
Welke gebruik jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennertvdkort
  • Registratie: December 2012
  • Nu online
Master_S schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 19:35:
[...]

En jij hebt dus een G6 van eGlobal met Proximus ?
Proximus, mis ik wat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Master_S
Lees mijn vorige post eens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennertvdkort
  • Registratie: December 2012
  • Nu online
Master_S schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 19:49:
[...]

Lees mijn vorige post eens ;)
Aaaii my bad!
Had de hoop op een vette extra feature oid :*)
Heb sinds 1 week mijn G6 (eglobal) in gebruik, ben zelf meer dan tevreden.
Mijn eerste telefoon waar de vingerprint reader goed werkt!
Knopje werkt soms ook niet(klik), maar dat is iets waar ik mee kan leven!
Iemand nog tips voor een automatische selectie wifi app?
Thuis meerdere netwerken, maar allemaal net nog in het bereik van elkaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SvR

SvR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toniii
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-05 20:14
SvR schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 18:09:
[...]

alleen werkt dat niet met een andere launcher
Via nova launcher kun je evt bij gebaren en invoer kiezen voor - - > dubbel tik --> scherm vergrendeling. Het beeld wordt dan even 5 zwart waarna hij zich zelf vergrendeld. Wel even een vakje leeg maken in home screen om te kunnen tikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvR

SvR

Toniii schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 20:48:
[...]

Via nova launcher kun je evt bij gebaren en invoer kiezen voor - - > dubbel tik --> scherm vergrendeling. Het beeld wordt dan even 5 zwart waarna hij zich zelf vergrendeld. Wel even een vakje leeg maken in home screen om te kunnen tikken.
dat weet ik, alleen kun je hem op die manier voor zover mij bekend niet meer unlocken met je vingerafdruk. dat is een bekende bug/beperking van launchers die het zonder system access op proberen te lossen.
lennertvdkort schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 20:04:
[...]
Mijn eerste telefoon waar de vingerprint reader goed werkt!
vingerafdruk is oke, langzamer dan die van huawei maar sneller dan mijn galaxy s6. Ik blijf wel de achterkant een onhandige plek vinden, maar ja dat is nu eenmaal zo.

Zou wel willen dat ik dat irritante trilletje uit kon zetten iedere keer als je he met vingerafdruk unloked. maar die trilt zelfs als ik alle notificaties, geluiden en tril signalen helemaal gedisabled heb :(

[ Voor 33% gewijzigd door SvR op 14-07-2017 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
[...]
ik vind de popups (b.v. bij een reboot) wel erg cheap eruit zien, dat was bij samsung toch allemaal net wat classier geregeld allemaal, net of dit door een stagiair gedesigned is allemaal. Maar ja de meeste van de gare UX punten omzeil je met een degelijk launcher en een nette material theme.
Bedoel je deze:

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/2uon9j5.png

Want die vind ik best wel fraai eigenlijk.
Mooier dan het standaard menu zonder thema enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvR

SvR

Donstil schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 22:35:
[...]

Bedoel je deze:

[afbeelding]

Want die vind ik best wel fraai eigenlijk.
Mooier dan het standaard menu zonder thema enz.
Ja die. Er zijn wel meer dat soort details, net als de Smart Lock tekst op het lock screen. Het is allemaal erg groot, lijnt niet uit, staat bijzonder gepositioneerd. Niks ergs maar ik vind de ui van Samsung en Huawei dat wel iets meer gepolijst, los van de launcher.

Maar goed ik kan er prima mee leven hoor. Als ze maar wat meer handige features erin hadden gestopt zoals een schedule voor comfort view, een schedule voor een power off of reboot, screen on op gesture boven de selfie cam, notificaties in kleur van thema, meer opties bij de spaarstand, etc.

Allemaal dingen die het gebruik net fijner kunnen maken en je niet met Nova launcher kunt oplossen.

Maar ja details voor een verder perfecte telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
SvR schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 23:13:
[...]

Ja die. Er zijn wel meer dat soort details, net als de Smart Lock tekst op het lock screen. Het is allemaal erg groot, lijnt niet uit, staat bijzonder gepositioneerd. Niks ergs maar ik vind de ui van Samsung en Huawei dat wel iets meer gepolijst, los van de launcher.

Maar goed ik kan er prima mee leven hoor. Als ze maar wat meer handige features erin hadden gestopt zoals een schedule voor comfort view, een schedule voor een power off of reboot, screen on op gesture boven de selfie cam, notificaties in kleur van thema, meer opties bij de spaarstand, etc.

Allemaal dingen die het gebruik net fijner kunnen maken en je niet met Nova launcher kunt oplossen.

Maar ja details voor een verder perfecte telefoon.
Waarom een schedule voor een power off of reboot als ik vragen mag? Zie dat totaal niet als een handige feature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvR

SvR

Erik1805 schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 10:25:
[...]

Waarom een schedule voor een power off of reboot als ik vragen mag? Zie dat totaal niet als een handige feature.
Heb de Huawei van mijn vrouw zo ingesteld dat die 23:30 power off gaat en 07:00 weer aan, dat scheelt behoorlijk in batterij verbruik merk ik, ze haalt ruim 2 dagen nu.

Mijn Galaxy liet ik 1x per week 's nachts rebooten, merk dat dat voor de performance toch helpt ipv hem maanden achtereen online te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
Donstil schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 13:38:
[...]
Zeker icm met een Pixel launcer of Nova met Pixel schil.
Je ziet dan nagenoeg niets meer van de LG Style.
Voegt dit nog iets toe als je Nova gebruikt? Notificaties zijn al Android style, dus dan zou het puur en alleen nog om de instellingen gaan?
[...]

alleen werkt dat niet met een andere launcher (wat het eerste is wat je moet installeren over die plastic fanatastic LG launcher heen natuurlijk). Met Pixel launcher heb je dan geen alternatief anders dan in de notificatiebalk double tappen, met NOVA kun je eromheen werken door een double tap gesture in te stellen die een app actie uitvoert (bijvoorbeeld de app "power off and lock screen" uit de play store).
Die double tap in de notifatiebalk werkt in Nova ook. Gebruik ik altijd als telefoon op tafel ligt

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Pagina: 1 ... 8 ... 23 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het delen van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
Rooten & custom ROM's: [LG G6] Rooten & Custom ROM's
Levertijden, shops en prijzen: [LG G6] Levertijd & Prijzen
Accessoires: [LG G6] Het grote Accessoires topic