LG heeft de langverwachte G6 aangekondigd, zijn nieuwe topsmartphone met een schermdiagonaal van 5,7" en een resolutie van 2880x1440 pixels. Het toestel is bestand tegen water en stof, en beschikt over een Snapdragon 821-soc van Qualcomm. Volgens LG, dat de G6 tijdens het Mobile World Congress toont, heeft het 5,7"-scherm een 2:1-verhouding, iets dat niet gebruikelijk is bij smartphones. Ook wijst LG erop dat de nieuwe G6 dunne bezels heeft, met een scherm-tot-oppervlakteverhouding van 80 procent. De Snapdragon 821-soc is het hart van de smartphone, en deze wordt bijgestaan door 4GB ram. Voor opslag is er 32GB aanwezig, dat uitgebreid kan worden met micro-sd-kaartjes. Er bevinden zich aan de achterkant van de G6 twee camera's, en deze schieten foto's met 13 megapixel. Een van de camera's heeft een groothoeklens met een beeldhoek van 125 graden en een diafragma van f/2.4. De andere camera heeft een beeldhoek van 71 graden, wat overeenkomt met de meeste smartphones. Deze reguliere camera heeft een diafragma van f/1.8 en is voorzien van beeldstabilisatie. De frontcamera heeft een 5-megapixelresolutie, een diafragma van f/2.2 en een beeldhoek van 100 graden. Volgens LG is het mogelijk om foto's in een 1:1-verhouding te maken, en deze eigenschap is onder andere bedoeld voor sociale media zoals Snapchat en Instagram. Met de ingebouwde software is het ook mogelijk om foto's te combineren in gif'jes. De G6 draait op Android 7.0, met daarop LG's eigen interface. Assistant, de spraak- en informatiedienst van Google, maakt ook onderdeel uit van de software. De accu heeft een capaciteit van 3300mAh, en dat is iets meer dan bij de G5, die het met een capaciteit van 2800mAh moet doen. Voor opladen kan een usb-c-kabel worden gebruikt. Er is ondersteuning voor Quick Charge 3.0-snelladen. De behuizing is gebouwd op basis van aluminium en is bestand tegen water en stof. Dat wordt bevestigd door de IP68-specificering, die stelt dat de G6 volledig tegen stof moet kunnen en tot een half uur lang, maximaal anderhalf meter onder water kan blijven.
Terug naar Inhoudsopgave
Terug naar Inhoudsopgave Terug naar Inhoudsopgave Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur me dan een DM.
Terug naar Inhoudsopgave |
Heeft al iemand z'n g6 geroot en een custom ROM erop gezet?
Edit: http://m.gsmarena.com/now..._for_lg_g6-news-25361.php
Edit: http://m.gsmarena.com/now..._for_lg_g6-news-25361.php
[ Voor 45% gewijzigd door MetalManic op 01-06-2017 09:37 ]
Snoep verstandig, verslind een Apple!
http://developer.lge.com/...le/RetrieveBootloader.dev
Om te rooten.
Ben benieuwd of deze ook werkt met de H870DS versie (volgend de site is het nl alleen de H870 europeesche versie). Die heb ik besteld dus als het binnen is laat ik weten of het werkt. (Ik wil natuurlijk gelijk een firewall en hosts file op mijn foon
)
Om te rooten.
Ben benieuwd of deze ook werkt met de H870DS versie (volgend de site is het nl alleen de H870 europeesche versie). Die heb ik besteld dus als het binnen is laat ik weten of het werkt. (Ik wil natuurlijk gelijk een firewall en hosts file op mijn foon
[ Voor 9% gewijzigd door rommelkast op 09-06-2017 16:53 ]
En sis je 870ds geroot?rommelkast schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 12:06:
http://developer.lge.com/...le/RetrieveBootloader.dev
Om te rooten.
Ben benieuwd of deze ook werkt met de H870DS versie (volgend de site is het nl alleen de H870 europeesche versie). Die heb ik besteld dus als het binnen is laat ik weten of het werkt. (Ik wil natuurlijk gelijk een firewall en hosts file op mijn foon)
Waarschijnlijk niet. De unlockcode voor de bootloader wordt niet vrijgegeven. Voor de V20 is een bounty programma opgezet om root te verkrijgen, en met succes.
Misschien is het een optie dit ook voor de lg g6 te doen.
Misschien is het een optie dit ook voor de lg g6 te doen.
Canon R5 | 24-70 f/4 L | 100-500 f/4.5-7.1 L | 50mm f/1.8| 100-400 f/4.5-5.6L II | 50mm f/1.8
Ik heb hem net een weekje binnen en ben nog te druk geweest met instellen ed om aan rooten toe te komen. Ik kwam er achter dat je tegenwoordig prima kan adblocken en firewall kan gebruiken zonder root via vpn. Na root verlies je ook ota updates dus dit alles maakt dat ik nog geen haast heb. maar ik baal wel dat ik nu xposed niet kan draaien dus wellicht dat ik rooten nog ga proberen maar als ik hierboven lees gaat het dus niet lukken...ik houd je op de hoogte.
Helaas maar gaat hem (voorlopig?) niet worden:
XDA schrijft:
The LG G6 H870 for the European market and the USA carrier-free US997 can now be officially unlocked through LG's developer unlock program.
Your H870 is from outside Europe? You have a H871/2/3/etc or H870K/DS/etc? That's not a European H870, won't work. Your US997 tied to a carrier? Won't work.
XDA schrijft:
The LG G6 H870 for the European market and the USA carrier-free US997 can now be officially unlocked through LG's developer unlock program.
Your H870 is from outside Europe? You have a H871/2/3/etc or H870K/DS/etc? That's not a European H870, won't work. Your US997 tied to a carrier? Won't work.
Heb gisteren mijn H870 ontvangen en heb deze ook direct geroot.
Het rootings proces verliep vrij gemakkelijk. Wel heeft de TWRP custom recovery nog enkele problemen. Zo kon na het installeren van de SuperSU zip de /system niet gemount worden. Dit leverde voor het rooten geen problemen op. Zie net op XDA dat dit probleem na een update verholpen moet zijn.
Belangrijkste voordelen van het rooten zijn voor mij: Titanium Backup, AdBlock en andere UI customization opties. Vooral het aanpassen van de DPI is voor mij een groot voordeel. Ik vind de standaard DPI van LG namelijk veel te hoog. Nu ik deze heb aangepast past er een stuk meer op het toch al grote scherm.
Het rootings proces verliep vrij gemakkelijk. Wel heeft de TWRP custom recovery nog enkele problemen. Zo kon na het installeren van de SuperSU zip de /system niet gemount worden. Dit leverde voor het rooten geen problemen op. Zie net op XDA dat dit probleem na een update verholpen moet zijn.
Belangrijkste voordelen van het rooten zijn voor mij: Titanium Backup, AdBlock en andere UI customization opties. Vooral het aanpassen van de DPI is voor mij een groot voordeel. Ik vind de standaard DPI van LG namelijk veel te hoog. Nu ik deze heb aangepast past er een stuk meer op het toch al grote scherm.
ben jaloers!
ik zal moeten wachten.
ik weet niet of dat als ik eerder had geweten dat deze niet te rooten was, of ik het dan niet gedaan zou hebben, ik heb tenslotte maar 370 betaald (nu zelfs nog goedkoper) en ik houd iig OTA update, zo praat ik het goed voor mezelf
ik zal moeten wachten.
ik weet niet of dat als ik eerder had geweten dat deze niet te rooten was, of ik het dan niet gedaan zou hebben, ik heb tenslotte maar 370 betaald (nu zelfs nog goedkoper) en ik houd iig OTA update, zo praat ik het goed voor mezelf
[ Voor 59% gewijzigd door rommelkast op 14-07-2017 11:52 ]
Of ze überhaupt komen is nog maar de vraagrommelkast schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 11:51:
ben jaloers!
ik zal moeten wachten.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
We zullen het meemaken
Gelukkig is root niet meer heel erg noodzakelijk maar het zou toch well heel tof zijn als het kan. Ik snap overigens niet waarom sommige toestellen wel, en sommige niet geroot mogen worden...
Gelukkig is root niet meer heel erg noodzakelijk maar het zou toch well heel tof zijn als het kan. Ik snap overigens niet waarom sommige toestellen wel, en sommige niet geroot mogen worden...
Kan je de navbar dan ook kleiner maken? En dan bedoel ik vooral in de hoogte... die is standaard bij LG gewoon lomp te noemen, ook op de G5, G4 en G3 was dit al zo...R3vers3 schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 12:37:
Heb gisteren mijn H870 ontvangen en heb deze ook direct geroot.
I love watercooling
Doordat ik de DPI heb aangepast is de navbar in ieder geval al een stuk kleiner. De hoogte hindert mij op dit moment nog niet dus ik heb nog niet uitgezocht hoe ik dit kan veranderen.Garrett schreef op zondag 16 juli 2017 @ 22:56:
[...]
Kan je de navbar dan ook kleiner maken? En dan bedoel ik vooral in de hoogte... die is standaard bij LG gewoon lomp te noemen, ook op de G5, G4 en G3 was dit al zo...
Bij mijn LG G3 had ik door een custom ROM een optie om de navbar te verkleinen. Verwacht dat het zonder custom ROM ook wel zou moeten kunnen aangezien de navbar hoogte waarschijnlijk wel ergens zal moeten zijn opgeslagen.
Dat unlocken en rooten kan mij persoonlijk gestolen worden. Dat was vroeger wel leuk en handig maar ik heb een beetje het idee dat dit ingehaald is door de standaard mogelijkheden.SemperEgo schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 20:34:
De bootloader van de Europese versie kan unlocked worden, maar die van de 870DS niet, is dat geen enorm nadeel? Of verwachten jullie dat over x aantal maanden het ook mogelijk zal zijn de 870DS te unlocken/rooten?
Hoeveel meerwaarde heeft de quad dat bv voor gebruik in de wagen? Ga je daar veel verschil merken tov Bluetooth connectie in de gemiddelde auto?
Ik zou nu zo 1.2.3. geen reden kunnen verzinnen dat nog te doen. Een echte pixel Rom zou misschien een reden zijn maar met een goeie lancher en een thema pack kom je nu al een heel eind.
Ik heb nu de Fulmics rom erop en daar zitten al wel een paar verbeteringen in waar ik erg blij mee ben.Donstil schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 22:20:
[...]
Dat unlocken en rooten kan mij persoonlijk gestolen worden. Dat was vroeger wel leuk en handig maar ik heb een beetje het idee dat dit ingehaald is door de standaard mogelijkheden.
Ik zou nu zo 1.2.3. geen reden kunnen verzinnen dat nog te doen.
Er komt nog meer aan, ze zijn nog maar net begonnen.
Ik zou heel graag naar lineageOS overstappen en van LG UX af zijn (plus dan al op 7.1.2 zitten). Maar ja zonder vrije bootloader en officiële rom wordt dat hem helaas niet..Donstil schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 22:20:
[...]
Dat unlocken en rooten kan mij persoonlijk gestolen worden. Dat was vroeger wel leuk en handig maar ik heb een beetje het idee dat dit ingehaald is door de standaard mogelijkheden.
Ik zou nu zo 1.2.3. geen reden kunnen verzinnen dat nog te doen. Een echte pixel Rom zou misschien een reden zijn maar met een goeie lancher en een thema pack kom je nu al een heel eind.
Ik heb altijd een beetje het idee dat je hardware dan maar half ondersteund wordt. De basis dingen werken dan wel (Wifi, bt enz) maar specifiekere dingen zoals in het geval van de G6 de Camera gaan er altijd enorm op achteruit.SvR schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 00:18:
[...]
Ik zou heel graag naar lineageOS overstappen en van LG UX af zijn (plus dan al op 7.1.2 zitten). Maar ja zonder vrije bootloader en officiële rom wordt dat hem helaas niet..
Voor zover ik begrepen heb gaat de camera in een custom rom nooit zo goed werken als in de stock rom zolang de kernel niet is vrijgegeven.
Daarom worden er vaak customs uitgebracht die een aangepaste versie zijn van de stock rom. Fulmics is bijvoorbeeld een aangepaste versie van de LG stock rom, vol met allerlei (optionele) tweaks.
Ik kan bijvoorbeeld het camera geluid uitzetten, de riedeltjes die klinken bij aan/uitzetten, back button longpress wordt kill app, nfc en bluetooth iconen uit de statusbalk weghalen en veel meer van dat soort dingen. LG camera werkt gewoon als in stock met dezelfde kwaliteit.
Daarom worden er vaak customs uitgebracht die een aangepaste versie zijn van de stock rom. Fulmics is bijvoorbeeld een aangepaste versie van de LG stock rom, vol met allerlei (optionele) tweaks.
Ik kan bijvoorbeeld het camera geluid uitzetten, de riedeltjes die klinken bij aan/uitzetten, back button longpress wordt kill app, nfc en bluetooth iconen uit de statusbalk weghalen en veel meer van dat soort dingen. LG camera werkt gewoon als in stock met dezelfde kwaliteit.
Ik zie wel graag een bootloader unlock en een custom rom. Ik ben zelf overgestapt van een Note II naar de G6 (verademing). Zonder custom rom ondersteuning had ik de Note II al lang afgeschreven. Deze draaide na 5 jaar nog gewoon 7.x met de laatste security patches.
Ik vind het een fijn idee dat nadat de fabrikant de ondersteuning van een toestel laat vallen dat ik zelf de ondersteuning kan uitbreiden.
Ik hoop dan ook dat LG met Android O de telefoon licht gaat skinnen en Google verantwoordelijk laat zijn voor de systeem updates.
Wat betreft custom roms en achteruitgang van camera etc. Sommige roms zijn gebaseerd op de originele firmware (kernel/apps) waarbij je dus gewoon van de volledige functionaliteit kan genieten van de telefoon. Dit wordt wel wat moeilijker als de fabrikant support voor kernel/drivers laat vallen voor een nieuwe Android OS versie.
Ik vind het een fijn idee dat nadat de fabrikant de ondersteuning van een toestel laat vallen dat ik zelf de ondersteuning kan uitbreiden.
Ik hoop dan ook dat LG met Android O de telefoon licht gaat skinnen en Google verantwoordelijk laat zijn voor de systeem updates.
Wat betreft custom roms en achteruitgang van camera etc. Sommige roms zijn gebaseerd op de originele firmware (kernel/apps) waarbij je dus gewoon van de volledige functionaliteit kan genieten van de telefoon. Dit wordt wel wat moeilijker als de fabrikant support voor kernel/drivers laat vallen voor een nieuwe Android OS versie.
Ik doelde daarmee dan ook op lineageOS (vandaar ook de quote). Aangepaste standaard roms hebben dat nadeel idd niet maar daar zie ik persoonlijk het voordeel dan weer niet zo van
Pagina: 1