Thanks, ik heb nu geen lader bij maar zal bij thuiskomst eens kijken of het werkt.ASW1 schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 11:17:
[...]
Uiteindelijk gaat het wel weg maar dat kan vrij lang duren. Je kunt de oplaadkabel in het toestel steken en vervolgens herstarten dan laadt hij weer op. Als je dat een paar dagen volhoudt zul je zien dat het verbetert.
Of gewoon ouderwets de föhn er even op zetten. Ik had die melding ook laatst, geen idee hoe dat kon want ik ben er 200% zeker van dat er geen sprake van vocht op/bij de telefoon was. Zo vanuit het niets die melding in de auto.
Even gefohned thuis, aan de lader, restart en het was weer goed. Blijft een vaag issue dit
Even gefohned thuis, aan de lader, restart en het was weer goed. Blijft een vaag issue dit
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)|
Downloading update.. Zal wel september security patch zijn :-)
16 x JaSolar 335Wp | 5430Wp | GOODWE 4K-DT
Toevallig. Dat heb ik pas geleden ook gehad! Op een gegeven moment was het weg.Humma Kavula schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 11:15:
Fijn, mijn USB poort is aan het flippen met de melding dat er vocht in zou zitten wat pertinent niet het geval is.
Telefoon al 4 x opnieuw opgestart, USB poort helemaal gereinigd.
Kan alleen nog een fabrieks reset proberen anders vrees ik een gevalletje garantie.
-edit- En nu gaat hij om de 10 seconden een melding geven, bloed irritant dit.
Ah, gelukkig kan je de melding sluimeren voor max 2 uur.
Hier ook, en het duurt zoals gewoonlijk weer abnormaal langskai21 schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 14:07:
Downloading update.. Zal wel september security patch zijn :-)

Jup ik ben pas de hele dag aan het downloaden met een >500Mbps verbindingVince_ schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 17:01:
[...]
Hier ook, en het duurt zoals gewoonlijk weer abnormaal lang
Inderdaad Taiwan update gehad. Security patch September. Hoop stiekem dat m'n batterijduur ook beter gaat worden nu.
Vermoedelijk niet..
2Swift schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 18:51:
Inderdaad Taiwan update gehad. Security patch September. Hoop stiekem dat m'n batterijduur ook beter gaat worden nu.
En wat is op een gegeven moment? Heb net een factory reset gedaan en na de eerste opstart kreeg ik gelijk weer die K melding. Hele weekend heeft dat ding lopen piepen. Opladen lukt als je de kabel er 5x snel in en uit steekt.tiswat schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 16:10:
[...]
Toevallig. Dat heb ik pas geleden ook gehad! Op een gegeven moment was het weg.
Oftewel ik sta op het punt om hem weg te brengen voor garantie, of moet ik nog langer wachten?
Bij mij stopte het na een dag... Niks gedaan behalve steeds opnieuw opstarten.Humma Kavula schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 09:42:
[...]
En wat is op een gegeven moment? Heb net een factory reset gedaan en na de eerste opstart kreeg ik gelijk weer die K melding. Hele weekend heeft dat ding lopen piepen. Opladen lukt als je de kabel er 5x snel in en uit steekt.
Oftewel ik sta op het punt om hem weg te brengen voor garantie, of moet ik nog langer wachten?
Iemand enig idee waarom ik sinds een maandje of 2 in de notifictatiebalk bovenin alleen nog maar blanco icoontjes krijg en niet meer duidelijke icoontjes?
Nu staan er 4, allemaal witte vlakjes waar het eerst duidelijke icoontjes waren en ik kon zien waar de meldingen van waren
Nu staan er 4, allemaal witte vlakjes waar het eerst duidelijke icoontjes waren en ik kon zien waar de meldingen van waren
Ik heb geregeld last van zwarte iconen en de onderbalk die van kleur wijzigt (licht/donker)MartijnAbel schreef op maandag 12 november 2018 @ 06:50:
Iemand enig idee waarom ik sinds een maandje of 2 in de notifictatiebalk bovenin alleen nog maar blanco icoontjes krijg en niet meer duidelijke icoontjes?
Tevens vind ik de telefoon nu al traag worden, fabrieksreset al gedaan maar helpt niet.
Volgende wordt weer een Sony, die bleven langer snel.
Die traagheid viel mij ook op afgelopen zondag. Was veel multitasking met veel apps open en switchen.
Toen liep het allemaal niet zo lekker meer.
Toen liep het allemaal niet zo lekker meer.
Iemand anders ook al de nieuwe update gehad: lg g6 v20g-nov-22-2018?
En zo ja weet iemand wat deze inhoudt?
Ik ben nog steeds super tevreden over de telefoon, hoewel ik soms het idee heb dat de camera op mijn lg g5 iets beter was.
Door het vele opladen heb ik alleen weer het probleem dat de aansluiting op het moederbord wat 'los' is geworden en hij vaak op langzaam opladen springt.
Dit had ik bij de g5 ook al en het lijkt dat ik ook deze lg daarvoor terug moet gaan sturen.
En zo ja weet iemand wat deze inhoudt?
Ik ben nog steeds super tevreden over de telefoon, hoewel ik soms het idee heb dat de camera op mijn lg g5 iets beter was.
Door het vele opladen heb ik alleen weer het probleem dat de aansluiting op het moederbord wat 'los' is geworden en hij vaak op langzaam opladen springt.
Dit had ik bij de g5 ook al en het lijkt dat ik ook deze lg daarvoor terug moet gaan sturen.
Ik heb sinds een tijdje dat de 3.5mm jack (koptelefoon aansluiting) van mijn LG G6 niet goed is. Het kabeltje gaat er vrij snel uit bij een minimale beweging.
Nu kwam ik het volgende tegen met tot nu toe goede comments: https://imgur.com/gallery/5cou6
Iemand hier ervaring mee?
Nu kwam ik het volgende tegen met tot nu toe goede comments: https://imgur.com/gallery/5cou6
Heb je de poort al een keer schoongemaakt? Bij mij zat hij vol met pluisjes waardoor het kabeltje er vrij snel uit ging.nlboy schreef op donderdag 20 december 2018 @ 14:16:
Ik heb sinds een tijdje dat de 3.5mm jack (koptelefoon aansluiting) van mijn LG G6 niet goed is. Het kabeltje gaat er vrij snel uit bij een minimale beweging.
Ook de update binnen. 800mb als ik het goed heb. Ik dacht dat het Android 9 was maar dat is niet zo. Zal dus wel een beveilings patch zijn dan.
Nee, het is geen Android Pie. LG kennende zal dat wel een tijd gaan duren voordat die er is.Juancho schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 16:51:
Ook de update binnen. 800mb als ik het goed heb. Ik dacht dat het Android 9 was maar dat is niet zo. Zal dus wel een beveilings patch zijn dan.
Het is de beveiligingsupdate van november ;-)
Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl
Ligt het aan mij of is er amper meer te werken met het toestel zo traag is alles. Meermaals een reset gedaan, laatste sw update gedaan, schoongemaakt, apps verwijderd, het maakt allemaal geen moer uit. Na een week is het toestel weer net zo retetraag.
Ik heb sinds een maand of twee dezelfde gedachte.MartijnAbel schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 18:56:
Ligt het aan mij of is er amper meer te werken met het toestel zo traag is alles. Meermaals een reset gedaan, laatste sw update gedaan, schoongemaakt, apps verwijderd, het maakt allemaal geen moer uit. Na een week is het toestel weer net zo retetraag.
Na deze update is het alleen nog maar erger.
Gebruik ik apps zoals ZiggoGo en switch ik naar andere apps crasht de gui en loopt het geluid van meerdere apps door elkaar. Echt fijn. Daarnaast duurt t switchen tussen apps soms letterlijk seconden lang...
Ook stoppen apps niet meer waardoor mijn hele notificatiebar vol zit met de nos radio app, tunein radio app en spotify laat liedjes zien waar ik niet aan het luisteren ben.
Ik heb nog genoeg vrije ruimte op mijn opslaggeheugen vrij dus dat is het niet.
Tenzij de cpu enorm throttelt weet ik niet wst er aan de hand is.
Binnenkort eens een custom ROM overwegen...
Absoluut relatief, relatief absoluut.
Dan ligt het niet aan mij dus...alaintje schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 10:27:
[...]
Ik heb sinds een maand of twee dezelfde gedachte.
Na deze update is het alleen nog maar erger.
Gebruik ik apps zoals ZiggoGo en switch ik naar andere apps crasht de gui en loopt het geluid van meerdere apps door elkaar. Echt fijn. Daarnaast duurt t switchen tussen apps soms letterlijk seconden lang...
Ook stoppen apps niet meer waardoor mijn hele notificatiebar vol zit met de nos radio app, tunein radio app en spotify laat liedjes zien waar ik niet aan het luisteren ben.
Ik heb nog genoeg vrije ruimte op mijn opslaggeheugen vrij dus dat is het niet.
Tenzij de cpu enorm throttelt weet ik niet wst er aan de hand is.
Binnenkort eens een custom ROM overwegen...
Lost het probleem alleen nog niet op haha
Ik ga binnenkort ook maar even de weg van custom rom bewandelen denk ik
Same here. Heb het idee dat het toestel een stuk trager is, de GUI crasht veel vaker dan normaal en apps ook. Geen idee wat er aan de hand is maar tis een stuk slechter dan voor de update....MartijnAbel schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 18:56:

Ik ervaar dit probleem nu ook! Van het weekend savonds aan de lader gehangen, is begonnen met laden, en midden in de nacht wordt ik wakker van zon klote alarm dat er vocht is gedetecteerd in de usb poort! Er is geen water of ander vloeibaar iets bij in de buurt gekomen!Humma Kavula schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 11:15:
Fijn, mijn USB poort is aan het flippen met de melding dat er vocht in zou zitten wat pertinent niet het geval is.
Telefoon al 4 x opnieuw opgestart, USB poort helemaal gereinigd.
Kan alleen nog een fabrieks reset proberen anders vrees ik een gevalletje garantie.
-edit- En nu gaat hij om de 10 seconden een melding geven, bloed irritant dit.
Ah, gelukkig kan je de melding sluimeren voor max 2 uur.
Heb hem nu zover dat hij wel weer oplaad maar alleen nog maar in de langzame versie, snelladen lukt niet meer...
Al een oplossing voor dit probleem gevonden? Redelijk irritant dit!!
Geef het een paar weken, het was bij mij na 2 weken ongeveer weer uit zichzelf weg.Riziko schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 00:12:
[...]
Ik ervaar dit probleem nu ook! Van het weekend savonds aan de lader gehangen, is begonnen met laden, en midden in de nacht wordt ik wakker van zon klote alarm dat er vocht is gedetecteerd in de usb poort! Er is geen water of ander vloeibaar iets bij in de buurt gekomen!
Heb hem nu zover dat hij wel weer oplaad maar alleen nog maar in de langzame versie, snelladen lukt niet meer...
Zelfde probleem gehad. Ik heb het, binnen de garantie, laten repareren. Ze hebben wel wat vervangen.Riziko schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 00:12:
[...]
Ik ervaar dit probleem nu ook! Van het weekend savonds aan de lader gehangen, is begonnen met laden, en midden in de nacht wordt ik wakker van zon klote alarm dat er vocht is gedetecteerd in de usb poort! Er is geen water of ander vloeibaar iets bij in de buurt gekomen!
Heeft er iemand al ervaring met een custom rom? Ik ben momenteel aan het overwegen er eentje te proberen. Al ben ik bang dat het mijn problemen onvoldoende zal verhelpen. Vind het echt nog steeds een prima aankoop, maar loop nu wel echt tegen twee dingen aan:
- Accuduur is dramatisch, je ziet hem gewoon achteruit lopen.
- Helderheid van het scherm is ook niet om over naar huis te schrijven.
Nu zal dat tweede niet wijzigen, maar misschien is er iets meer uit de accu te persen met een custom rom?
- Accuduur is dramatisch, je ziet hem gewoon achteruit lopen.
- Helderheid van het scherm is ook niet om over naar huis te schrijven.
Nu zal dat tweede niet wijzigen, maar misschien is er iets meer uit de accu te persen met een custom rom?
Voor wat het waard is: heb Android 8.0.0 en 1 nov 2018 security patch geinstalleerd en merk geen verschil vwb batterij-duur. G6 is stabiel. Weinig apps geïnstalleerd, wellicht dat dat het verschil verklaart.Juancho schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 15:03:
[...]
Same here. Heb het idee dat het toestel een stuk trager is, de GUI crasht veel vaker dan normaal en apps ook. Geen idee wat er aan de hand is maar tis een stuk slechter dan voor de update....
Laatste tijd crasht de GUI eigenlijk nooit meer. Geen idee hoe dat kan want ik heb verder geen updates gedaan of extra apps geïnstalleerd. Alleen updates van bestaande apps gedaan, wellicht was dat het.
Laat ik ook maar even wat data delen mbt batterijduur. Heb vanaf de update naar 8.0 AccuBattery laten lopen (1 Juni 2018) en heb alle charges netjes laten bijhouden. Heb over de gehele linie constante resultaten behaald mbt screen-on-time en battery time. Overigens nooit problemen gehad met een trage telefoon of haperende UI elementen oid. Echter, ik erken wel de bekende problemen met betrekking tot schermhelderheid, en bepaalde apps die je toestel zo leegtrekken tijdens gebruik, oa. de camera bijvoorbeeld. Verder vrij weinig te klagen, al had ik de SOT graag wat langer gehad.
Appgebruik:
Mixed. (Netflix, whatsapp, gmaps, messenger, instagram, browsen, bellen zit er altijd wel in.)
Verder luister ik vrij veel muziek (library op sd kaart), maar dat levert amper screen-on-time op.
Speciale dingen:
- Apps die niet persé constant hoeven te syncen doen dat niet. Niet essentiele apps gaan de prullenbak in als dan nog steeds batterij gaan slurpen. Hier en daar ook wel light versies van apps, bijv Facebook.
- Altijd Wifi + GPS + Data aan.
- Voorkeur voor volledige charges (5-10% tot 92%). Laden tot 100% gebeurt vrijwel alleen als ik het vergeet of weet dat ik bijv. veel foto's ga schieten, dan hangt ie de halve dag aan de powerbank)
- Altijd quickcharge laden via lader of powerbank. (overigens ook niet ideaal
)
Stats:
- 251 dagen met 100 'sessions'.
- 238,000 mAh opgeladen in totaal.
- Battery capacity afgenomen van 92% naar 91%.
- Vrij constante gemiddelde SOT's tussen de 3 - 3,5 uur.
- Makkelijk tussen 40 en 80 uur batterytime tussen charges.

(klik voor fancy stats
Appgebruik:
Mixed. (Netflix, whatsapp, gmaps, messenger, instagram, browsen, bellen zit er altijd wel in.)
Verder luister ik vrij veel muziek (library op sd kaart), maar dat levert amper screen-on-time op.
Speciale dingen:
- Apps die niet persé constant hoeven te syncen doen dat niet. Niet essentiele apps gaan de prullenbak in als dan nog steeds batterij gaan slurpen. Hier en daar ook wel light versies van apps, bijv Facebook.
- Altijd Wifi + GPS + Data aan.
- Voorkeur voor volledige charges (5-10% tot 92%). Laden tot 100% gebeurt vrijwel alleen als ik het vergeet of weet dat ik bijv. veel foto's ga schieten, dan hangt ie de halve dag aan de powerbank)
- Altijd quickcharge laden via lader of powerbank. (overigens ook niet ideaal
Stats:
- 251 dagen met 100 'sessions'.
- 238,000 mAh opgeladen in totaal.
- Battery capacity afgenomen van 92% naar 91%.
- Vrij constante gemiddelde SOT's tussen de 3 - 3,5 uur.
- Makkelijk tussen 40 en 80 uur batterytime tussen charges.

(klik voor fancy stats
Ik heb nog steeds Android versie 7.0 en ik merk inderdaad sinds kort dat de accu duur wel minder is geworden. Dus ik denk dat het niet persé door de Android versie komt.
Ik maak wel gebruik van web Whatsapp en ik vermoed dat dit tegenwoordig veel meer stroom vraagt dan voorheen.
Ik krijg zojuist een OTA door.. Weet nog niet precies welke versie
Idem dito. Net geïnstalleerd. Heb de Korea versie. Is de beveiligingsupdate van 1 april. Verder nog niks gezien qua wijziging.
Edit: in de camera app nu optie Qlens, maar daarvoor moet je Pinterest machtigen dat je gegevens daarheen gestuurd worden. Dus doe ik niet.
Ook optie AI. Daarbij lijkt de camera automatisch te gokken wat ie ziet en daarop kan je belichtingen aanpassen aan de linkerzijde van scherm.
Hopelijk dat batterij wat minder leeg gaat... Laatst hard reset en clean install. Maar in de nacht van 100 naar 92% en bij gebruik vanmorgen van 92% naar 41%... Bizar slecht.
Nu aan het kijken naar de Mi9, maar die heeft ook maar 3300mAh batterij. Dus twijfel nog.
Edit: in de camera app nu optie Qlens, maar daarvoor moet je Pinterest machtigen dat je gegevens daarheen gestuurd worden. Dus doe ik niet.
Ook optie AI. Daarbij lijkt de camera automatisch te gokken wat ie ziet en daarop kan je belichtingen aanpassen aan de linkerzijde van scherm.
Hopelijk dat batterij wat minder leeg gaat... Laatst hard reset en clean install. Maar in de nacht van 100 naar 92% en bij gebruik vanmorgen van 92% naar 41%... Bizar slecht.
Nu aan het kijken naar de Mi9, maar die heeft ook maar 3300mAh batterij. Dus twijfel nog.
[ Voor 26% gewijzigd door 2Swift op 10-04-2019 14:36 ]
Ik heb ook de OTA voor mijn H870DS geïnstalleerd.
V20h-MAR-23-2019 (V20h-TWN-XX)(April 1 security patch level)
V20h-MAR-23-2019 (V20h-TWN-XX)(April 1 security patch level)
Hier ook binnengekregen. Dat werd eens tijd, security patch voor het installeren van deze update was September 2018.
Hier ook sinds een weekje. Echter merk ik nu dat m'n LG G6 veel sneller leeg is qua accuduur. Meer mensen hier last van? Dan praat ik echt over duidelijk verschil zonder al te gekke dingen te doen.
Ja, mijn G6 houdt het niet lang meer uit op een batterijlading (het lijkt met elke update minder te worden). Een factory reset hielp bij de vorige update niets, dus dat doe ik nu niet.
Ik krijg hem net binnen, iedereen een slechte ervaring ermee. Dan bedenk ik me nog met installeren...
Ik heb al maanden geen update gehad, maar mijn batterijduur gaat ook achteruit. Ook de snelheid lijkt te verminderen (geen benchmarks echter - puur gevoel)
Geen problemen na update.
Ik heb het hier een tijd terug al eens gehad over de batterij: dit is m'n eerste toestel waarvan de batterij zo snel degradeert, of zelfs slecht is van in't begin. Het lijkt alsof ze op een of andere manier gebruikte/gerecycleerde batterijen in de G6 gestopt hebben, i.p.v. nieuwe.
Aan de camera-app can ik goed zien hoe de batterij presteert. Van zodra onder de 50-60% zit, duurt het veel langer om de camera op te starten of om snel een foto te maken... De hele telefoon wordt ook slomer. Lijkt wel CPU dan al moet throttlen omdat de accu het gevraagde vermogen niet meer kan leveren. Bij vorige toestellen gebeurde dit meestal pas rond de 20-30%, zoals battery-saving hoort te werken.
Ik heb het hier een tijd terug al eens gehad over de batterij: dit is m'n eerste toestel waarvan de batterij zo snel degradeert, of zelfs slecht is van in't begin. Het lijkt alsof ze op een of andere manier gebruikte/gerecycleerde batterijen in de G6 gestopt hebben, i.p.v. nieuwe.
Aan de camera-app can ik goed zien hoe de batterij presteert. Van zodra onder de 50-60% zit, duurt het veel langer om de camera op te starten of om snel een foto te maken... De hele telefoon wordt ook slomer. Lijkt wel CPU dan al moet throttlen omdat de accu het gevraagde vermogen niet meer kan leveren. Bij vorige toestellen gebeurde dit meestal pas rond de 20-30%, zoals battery-saving hoort te werken.
Zojuist update V20i-MAR-22-2019 geinstalleerd.
Security patch level 1 april 2019 en ik zie dat AI CAM is toegevoegd aan de camera app. Clock widget heeft wat meer opties.
Lijkt erop dat UI ietsje trager is geworden. Even zien waar dat aan ligt.
Security patch level 1 april 2019 en ik zie dat AI CAM is toegevoegd aan de camera app. Clock widget heeft wat meer opties.
Lijkt erop dat UI ietsje trager is geworden. Even zien waar dat aan ligt.
Mijn batterij is altijd goed geweest, 's nachts max 1-2% er af. Ik gebruik hem niet veel (zit altijd achter de pc) maar doe zo 3 dagen met de batterij.
Ik heb de Taiwan versie.
2 wk geleden begon hij ineens te drainen, Geen idee hoe het kwam, kreeg het niet opgelost. Ik deed ineens nog maar 1 dag met de batterij, zo 20% er af in een nacht. Daarna de update gedraaid en problemen helemaal verholpen.
Wat ik wil zeggen, mensen met battery drain moeten hoogstwaarschijnlijk toch bij de software kijken. Ik heb overigens geen FB, Whatsapp, twitter etc etc, dat zal vast schelen.
Ik heb de Taiwan versie.
2 wk geleden begon hij ineens te drainen, Geen idee hoe het kwam, kreeg het niet opgelost. Ik deed ineens nog maar 1 dag met de batterij, zo 20% er af in een nacht. Daarna de update gedraaid en problemen helemaal verholpen.
Wat ik wil zeggen, mensen met battery drain moeten hoogstwaarschijnlijk toch bij de software kijken. Ik heb overigens geen FB, Whatsapp, twitter etc etc, dat zal vast schelen.
Welke update heb je gedraaid dan?rommelkast schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 17:18:
Mijn batterij is altijd goed geweest, 's nachts max 1-2% er af. Ik gebruik hem niet veel (zit altijd achter de pc) maar doe zo 3 dagen met de batterij.
Ik heb de Taiwan versie.
Ik heb alleen whatsapp op m'n mobiel. Verder ook weinig wat batterij gebruikt.
Ook 20% in de nacht weg. Laatste week niet.
Oh, dat weet ik eigenlijk niet, ik checkte voor updates en er was er een...zit nu op 8.0.0 en V20h-twn-xx en beveiligingspatch van 1 apr '19, bedoel je dat?
Maar je zegt laatste week niet, dus geef je aan dat het software is toch?
Maar je zegt laatste week niet, dus geef je aan dat het software is toch?
[ Voor 19% gewijzigd door rommelkast op 27-05-2019 21:48 ]
Het lijkt zeker software. Gek genoeg zag ik laatst dat m'n scherm soort van aan stond terwijl ik in bed lag. Telefoon opnieuw opgestart en nu ipv 20% maar 3% verval. Maar waar het nou vandaan komt...
Mijn telefoon lagged de laatste tijd met bepaalde apps, zoals Rabobank bankieren en google maps. Wil de cache partititie wissen maar kan nergens deze optie vinden.
https://thedroidguy.com/2...r-reset-tutorials-1071022
Iemand een idee?
Nog 2week volhouden, daarna een overstap wagen naar OnePlus
Iemand een idee?
[ Voor 10% gewijzigd door Harmen op 05-06-2019 10:41 ]
Whatever.
Ik zie hier twee opties omschreven staan waarvan ik die in safe mode niet ken.Harmen schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 10:32:
Mijn telefoon lagged de laatste tijd met bepaalde apps, zoals Rabobank bankieren en google maps. Wil de cache partititie wissen maar kan nergens deze optie vinden.![]()
Iemand een idee?
Maar de eerste optie is in het Nederlands:
Instellingen -> Algemeen -> Opslagruimte -> Intern Geheugen -> Ruimte vrijmaken -> Tijdelijke bestanden en RAW bestanden -> Cache
Die van mij is ook best traag de laatste tijd met switchen tussen apps, bijna vol geheugen, etc. dus moet er maar weer even voor gaan zitten om de boel even schoon te installeren en de laatste software-update te installeren.
Er is de laatste 2 a 3 maanden iets wat mij echt stoort en dat is het zeer traag opstarten van de camera. Tussen het indrukken van het icoon tot aan beeld hebben van de camera zit soms wel 3 tot 4 seconden, dat was altijd veel minder. Meer mensen daar last van? Heb het idee dat het na de laatste security patch is gebeurd.
vorige week na kleine 1.5 jaar een full factory reset gedaan omdat alles wat trager was geworden en alles opnieuw geïnstalleerd (dus geen backup teruggezet) kost paar uurtjes om alles weer ingesteld te krijgen, maar g6 is weer razendsnel...
Jij hebt de meest recente versie voor de G6?keetoo schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 14:29:
vorige week na kleine 1.5 jaar een full factory reset gedaan omdat alles wat trager was geworden en alles opnieuw geïnstalleerd (dus geen backup teruggezet) kost paar uurtjes om alles weer ingesteld te krijgen, maar g6 is weer razendsnel...
Heb ik ook gedaan 2 maanden geleden, maar nu weer traag...keetoo schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 14:29:
inderdaad de laatste update voor de H870nlboy schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 14:39:
[...]
Jij hebt de meest recente versie voor de G6?Ik zit nu te overwegen om mijn 7.0 te upgraden.
Krijg al sinds een tijd de melding dat snelladen niet werkt als ik m'n G6 aan de oplader thuis of in de auto hang. Melding popt vaak zomaar op in de auto terwijl ik de telefoon gebruik voor navigatie, en het zal me verder worst wezen hoe snel m'n telefoon oplaadt. Is er een manier om deze melding uit te schakelen? Bij batterij instellingen kan ik iig niets vinden
Ik had hier ook last van, kwam doordat er vuil/stof in de USB-c poort zat en daardoor maakte de oplader slecht contact. Schoonmaken heeft geholpen.
Overigens was dat best hardnekkig, aangezien je dat vuil elke keer aandrukt. Uitblazen e.d. werkte dus niet, moest er echt met een speld in om het schoon te maken.
Overigens was dat best hardnekkig, aangezien je dat vuil elke keer aandrukt. Uitblazen e.d. werkte dus niet, moest er echt met een speld in om het schoon te maken.
Had het ook al met perslucht geprobeerd, maar resultaat,
Als die melding niet uit te schakelen is zal ik het ook maar eens met een naald proberen

Als die melding niet uit te schakelen is zal ik het ook maar eens met een naald proberen
Vandaag G6 uitgezet en nieuwe telefoon in werking genomen. Ook type 6, van OnePlus.
Mooie upgrade, wat een verschil.
Mooie upgrade, wat een verschil.
Whatever.
Deze truc heeft bij mij ook gewerkt, bedankt voor de tip!Arrne schreef op maandag 17 juni 2019 @ 11:59:
Ik had hier ook last van, kwam doordat er vuil/stof in de USB-c poort zat en daardoor maakte de oplader slecht contact. Schoonmaken heeft geholpen.
Een beta van de Pie-update is gespot: https://www.xda-developers.com/lg-g6-android-pie-beta-leak/
Nu al?r100 schreef op zondag 14 juli 2019 @ 09:06:
Een beta van de Pie-update is gespot: https://www.xda-developers.com/lg-g6-android-pie-beta-leak/

Ik krijg net een OTA update binnen voor mijn Taiwanese G6. De omschrijving is onduidelijk als altijd, iets met 'verbeteringen'
Download is circa 160mb, versienaam uit mijn hoofd V20i-JUL-2019. Update is nu aan de gang.
Edit:
Android 8.0.0
Beveiligingspatchniveau 1 mei 2019
Build OPR1.170623.032
Softwareversie V20i-TWN-XX
Download is circa 160mb, versienaam uit mijn hoofd V20i-JUL-2019. Update is nu aan de gang.
Edit:
Android 8.0.0
Beveiligingspatchniveau 1 mei 2019
Build OPR1.170623.032
Softwareversie V20i-TWN-XX
[ Voor 20% gewijzigd door schaduw op 01-08-2019 10:25 ]
Same here, aan het updaten.schaduw schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 09:56:
Ik krijg net een OTA update binnen voor mijn Taiwanese G6. De omschrijving is onduidelijk als altijd, iets met 'verbeteringen'
Still Android 8.0.0 (was te verwachten met 160MB), echter nog steeds security patch level may 2019. en dat in een July 2019 updaten

[ Voor 15% gewijzigd door skai21 op 01-08-2019 10:15 ]
De laatste tijd gefrustreerd over meer dan 1% screen off drain per uur (gemeten met AccuBattery) op m'n TWN dual SIM G6 met de aug update. Ik heb ongeveer 50 apps. Na 2 jaar gebruik is de batterij capaciteit gedaald naar 80%.
Van alles geprobeerd om de screen off drain percentage naar beneden te krijgen, zoals Greenify, Naptime, de voor de handliggende bloatware verwijderd, doch geen effect.
Sinds gisteren ging de screen off drain naar 0.1-0.2%, nadat ik nog meer systeem apps verwijderde, die ik in eerste instantie nuttig vond. Welke app de doorslag gaf kan ik niet precies bepalen, doch de apps die ik gisteren met adb verwijderde/disabled, zijn Smart Doctor, stock Launcher2, LG contacts, LG messaging, FM radio, GUCV en com.lge.ia.task.incalagent. Contacts, dialer en messaging vervangen door die van Google.
Hebben jullie ook vergelijkbare ervaringen?
Van alles geprobeerd om de screen off drain percentage naar beneden te krijgen, zoals Greenify, Naptime, de voor de handliggende bloatware verwijderd, doch geen effect.
Sinds gisteren ging de screen off drain naar 0.1-0.2%, nadat ik nog meer systeem apps verwijderde, die ik in eerste instantie nuttig vond. Welke app de doorslag gaf kan ik niet precies bepalen, doch de apps die ik gisteren met adb verwijderde/disabled, zijn Smart Doctor, stock Launcher2, LG contacts, LG messaging, FM radio, GUCV en com.lge.ia.task.incalagent. Contacts, dialer en messaging vervangen door die van Google.
Hebben jullie ook vergelijkbare ervaringen?
Wel veel ervaring met battery drain...
Dacht ook dat kwam omdat ik op m'n werk slecht bereik heb, waardoor de telefoon steeds naar netwerk zoekt.
Dacht ook dat kwam omdat ik op m'n werk slecht bereik heb, waardoor de telefoon steeds naar netwerk zoekt.
@4myra Ik heb de NL versie met Juli update, ook die zuipt als een malle.
Ik was het mij eigenlijk niet zo bewust, ben geen grote gebruiker en haalde het einde van de dag altijd.
Echter als hij in de nacht niet aan de lader ligt merk je hoe hard hij leeg loopt, 12% in de nacht is niks raars en dan heb ik al expres bluetooth en locatie uit staan.
Nu heb ik sinds kort een Xperia 1 en wat een wereld van verschil. Alles staat aan, bluetooth, locatie, apps niet afgesloten en hij is hooguit 4% kwijt in de nacht zonder lader.
Hierdoor valt nog meer op hoe slecht het accubeleid van de LG software is..
Wel jammer eerlijk gezegd want los van de accu en het update/software beleid is dit wel een mooi en degelijk toestel welke goede foto's maakt.
Ik was het mij eigenlijk niet zo bewust, ben geen grote gebruiker en haalde het einde van de dag altijd.
Echter als hij in de nacht niet aan de lader ligt merk je hoe hard hij leeg loopt, 12% in de nacht is niks raars en dan heb ik al expres bluetooth en locatie uit staan.
Nu heb ik sinds kort een Xperia 1 en wat een wereld van verschil. Alles staat aan, bluetooth, locatie, apps niet afgesloten en hij is hooguit 4% kwijt in de nacht zonder lader.
Wel jammer eerlijk gezegd want los van de accu en het update/software beleid is dit wel een mooi en degelijk toestel welke goede foto's maakt.
Pie is uit voor de Europese modellen uit, nog ff wachten met mijn H870DS
https://www.mylgphones.co...droid-9-0-pie-update.html
https://www.reddit.com/r/...0_eur_pie_v30a_avaliable/
https://www.mylgphones.co...droid-9-0-pie-update.html
https://www.reddit.com/r/...0_eur_pie_v30a_avaliable/
Die van mij is laatst overleden na in een plas te hebben gelegen (dacht dat het ding verondersteld werd waterdicht te zijn?) en eerlijk gezegd heb ik een zucht van verlichting geslaakt. Veel teveel geld betaald voor de G6, was 400 euro destijds en binnen 2 jaar moeten afschrijven, dat vind ik eigenlijk te duur. Nu een nokia 8.1 gehaald voor de helft van het geld en wat een verademing.Humma Kavula schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 22:18:
@4myra Ik heb de NL versie met Juli update, ook die zuipt als een malle.
Ik haalde met de G6 vrijwel nooit een volle dag zonder bijladen, dat was een permanente stress en moet nog steeds afleren om niet meer voortdurend naar het batterijpercentage te loeren. Nu regelmatig dat ik 2 dagen met een acculading doe want zo intensief gebruik ik mijn telefoon helemaal niet. Ben alleen al daarom een stuk blijer nu met dit toestel dan ik ooit met die G6 was. Heb hem destijds gehaald vanwege die groothoeklens. Heeft een tijd geduurd voor ik toe durfde te geven maar achteraf gezien was het gewoon een miskoop. Niet leuk om te zeggen maar opgelucht dat ik er nu vanaf ben.
Je vorige telefoon had, toevalligASW1 schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 17:13:
[...]
Die van mij is laatst overleden na in een plas te hebben gelegen (dacht dat het ding verondersteld werd waterdicht te zijn?) en eerlijk gezegd heb ik een zucht van verlichting geslaakt. Veel teveel geld betaald voor de G6, was 400 euro destijds en binnen 2 jaar moeten afschrijven, dat vind ik eigenlijk te duur. Nu een nokia 8.1 gehaald voor de helft van het geld en wat een verademing.
Ik haalde met de G6 vrijwel nooit een volle dag zonder bijladen, dat was een permanente stress en moet nog steeds afleren om niet meer voortdurend naar het batterijpercentage te loeren. Nu regelmatig dat ik 2 dagen met een acculading doe want zo intensief gebruik ik mijn telefoon helemaal niet. Ben alleen al daarom een stuk blijer nu met dit toestel dan ik ooit met die G6 was. Heb hem destijds gehaald vanwege die groothoeklens. Heeft een tijd geduurd voor ik toe durfde te geven maar achteraf gezien was het gewoon een miskoop. Niet leuk om te zeggen maar opgelucht dat ik er nu vanaf ben.
Betreffende accuduur: ik kan gewoon meer dan een volle dag met de accu doen, geen probleem (en dan full brightness. Wel GPS en bluetooth uit en niet apps zoals Facebook geinstalleerd).
Ik heb trwns iets meer dan 2 jaar geleden de LG G6 gekocht voor 300 euro en dat vind ik een perfecte prijs voor een telefoon met deze specs. Ik hoop dan ook dat de G8 binnenkort ook voor 300 euro te koop is.
Yes, maar die was niet waterdicht dus dat was gewoon mijn eigen domme schuld.silmaril8 schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 18:03:
[...]
Je vorige telefoon had, toevallig, ook al waterschade en ging zelfs na 11 maanden kapot (zeg je notabene in dit topic) en dat was een telefoon van 250 euro.
Was wel een prettig toestel overigens, die nexus 5X.
Gewoon een hele goede allrounder met een goede camera voor een prima prijs zonder bloatware of skin. Eigenlijk ligt dat heel dicht bij de nokia 8.1 die ik nu weer heb, vind Android One echt fijn, die LG skin heb ik ook nooit echt aan kunnen wennen.
Laat ik het zo zeggen de G6 was voor mij een uitstapje dat me uiteindelijk niet heeft kunnen bekoren. En misschien was mijn batterij wel gewoon gaar hoor. Hoewel hij eigenlijk vanaf het begin al had dat de batterij zienderogen terugliep als ik dat ding alleen al aan had. Dat je kunstgrepen moet gaan uithalen om een dag met je batterij te doen zegt eigenlijk al genoeg en dat is met een beetje fatsoenlijk toestel ook helemaal niet nodig zo blijkt, Dat soort permanente accustress wil ik nooit meer.
Hier staat de update klaar, met de beschrijving in het Duits 
edit: of is dit nog een oude update? datum 29 augustus, versie V30a

[ Voor 35% gewijzigd door yoekel op 25-09-2019 09:29 ]
V30A zou de Pie update moeten zijn.yoekel schreef op woensdag 25 september 2019 @ 09:27:
Hier staat de update klaar, met de beschrijving in het Duits
Yes, net geinstalleerd, Android 9 als software nu. Icoontjes komen me wat kinderlijk over allemaal.
Heb hem ook geinstalleerd nadat hij twee keer (heeeeeel langzaam) moest downloaden, nu ben ik alleen het donkere thema kwijt in mijn instellingen en snelmenu (bovenin)... Meer mensen hier last van?
hier ook gisteravond na lang downloaden geinstalleerd, ben ook de donkere thema's "kwijt" ivm compabiliteit. verder heb ik de nieuwe functie's van Digital Wellbeing nog niet kunnen vinden alsook de nieuwe bediening met gebaren niet, maar daar moet ik misschien nog beter naar zoeken.
[ Voor 44% gewijzigd door keetoo op 26-09-2019 10:27 ]
Wat ik nog irritanter vind dan het verdwijnen van het donkere thema is het verdwijnen van het knopje rechtsonder. Waarmee je de geopende programma's snel kunt opvragen. Hopelijk is dat weer terug te halen, maar ik heb het nog niet gevonden.
Ik kan hier gewoon kiezen voor 'Alleen knoppen', onder Instellingen -> Weergave -> Touchtoetsen -> Alleen knoppenRoJan schreef op donderdag 26 september 2019 @ 11:18:
Wat ik nog irritanter vind dan het verdwijnen van het donkere thema is het verdwijnen van het knopje rechtsonder. Waarmee je de geopende programma's snel kunt opvragen. Hopelijk is dat weer terug te halen, maar ik heb het nog niet gevonden.
De eerste dagen met de Android 9 update waren echt drama hier, telefoon was vaak niet vooruit te branden en accu liep belachelijk snel leeg. En dat terwijl ik regelmatig al moest bijladen om het einde vd dag te halen. Het lijkt langzaamaan een stuk beter geworden, alsof er een soort optimalisatieproces moest worden afgewerkt. Helaas werkt nog niet alles vlekkeloos, bijv. de standaard email client toont in de preview wel de eerste regels van de mail, maar als ik een mail open is deze helemaal leeg (weet niet zeker of dit aan de Android upgrade ligt overigens). Hopelijk wordt dat snel gefixt.
Overigens ben ik in tegenstelling tot een aantal teleurgestelde gebruikers hier nog behoorlijk tevreden met deze telefoon, accu is weliswaar te klein (of verbruik te hoog), maar vind het formaat perfect, prima scherm met dunne bezels, redelijk vlotte bediening en camera's zijn ook erg goed
Overigens ben ik in tegenstelling tot een aantal teleurgestelde gebruikers hier nog behoorlijk tevreden met deze telefoon, accu is weliswaar te klein (of verbruik te hoog), maar vind het formaat perfect, prima scherm met dunne bezels, redelijk vlotte bediening en camera's zijn ook erg goed
Ik ben best wel blij met de update eigenlijk, ik zat er al een tijdje tegenaan te hikken om een factory reset te doen omdat 'ie niet echt meer vooruit te branden was en met de update erop is 'ie ineens weer lekker vlot.yoekel schreef op woensdag 25 september 2019 @ 11:32:
[...]
Yes, net geinstalleerd, Android 9 als software nu. Icoontjes komen me wat kinderlijk over allemaal.
De icoontjes hebben denk ik zoveel kleur omdat ik voorheen een donker / grijs thema er op had wat bijna alle kleur weghaalde. Dus daar inmiddels ook weer aan gewend.
Krijg je nog steeds een extra melding als je Data uitschakelt?
Ja, en ook weer een melding als je 'm inschakelt.Ari Gold schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 10:33:
Krijg je nog steeds een extra melding als je Data uitschakelt?
Ik had precies hetzelfde dat het na een tijdje iets vlotter ging lopen. Ik raad je toch echt aan om een factory reset te doen, loopt nu als een zonnetje bij mijTinuz___ schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 11:57:
De eerste dagen met de Android 9 update waren echt drama hier, telefoon was vaak niet vooruit te branden en accu liep belachelijk snel leeg. En dat terwijl ik regelmatig al moest bijladen om het einde vd dag te halen. Het lijkt langzaamaan een stuk beter geworden, alsof er een soort optimalisatieproces moest worden afgewerkt. Helaas werkt nog niet alles vlekkeloos, bijv. de standaard email client toont in de preview wel de eerste regels van de mail, maar als ik een mail open is deze helemaal leeg (weet niet zeker of dit aan de Android upgrade ligt overigens). Hopelijk wordt dat snel gefixt.
Mijn TWN versie heb ik zojuist via LG Bridge proberen te updaten, eerst dus volledig gewiped i.v.m. Encryptie fout. Vervolgens beland op een Android 7.0 versie. Die weer een paar keer geupdate. En nu is eindelijk mijn Google Backup aan het herstellen 
En dat alles heeft me gewoon weer achtergelaten op 8.0.0
En dat alles heeft me gewoon weer achtergelaten op 8.0.0

Gaf Bridge aan dat er een nieuwe update was dan?
Jup, sterker nog.. Zelfs de v30A file. Maar als je keek welke hij download in de achtergrond is het de v10m uit 2017
Ari Gold schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 23:45:
Gaf Bridge aan dat er een nieuwe update was dan?
Ik heb hetzelfde gehad. LG Bridge gaf 2 updates aan maar naar eerst terug naar 7 te gaan eindigde met met een lege telefoon met versie 8.
Ondertussen wel de de .kdz update gevonden maar het flashen daarvan lukt niet met uppercut omdat het programma wordt afgesloten na 4%. Zijn er nog andere manieren om een .kdz te flashen?
Ondertussen wel de de .kdz update gevonden maar het flashen daarvan lukt niet met uppercut omdat het programma wordt afgesloten na 4%. Zijn er nog andere manieren om een .kdz te flashen?
Heb mijn LG G6 nu ook zo'n 2 jaar en moet zeggen dat ik het nog steeds een heel prettige telefoon vind voor een hele schappelijke prijs. En het is gewoon ook echt een mooi toestel, zeker zonder hoesje krijg ik vaak opmerkingen van mensen die het toestel niet kennen maar super mooi vinden. Nu heb ik er vaak wel een hoesje om en ziet de telefoon er nog altijd heel goed uit, maar toch... 
Het enige nadeel, of soms voordeel misschien, is dat LG bijzonder traag is met updates. Kunnen ze wel roepen dat ze een speciale afdeling hebben opgezet om updates te versnellen maar ik merk er iig helemaal niks van.
Of ik hierna weer een LG neem weet ik niet, maar door deze G6 weet ik wel dat er onder de groep top toestellen (op papier maar zeker qua prijs) ook vast genoeg alternatieven zijn die misschien wel net zo mooi en net zo goed zijn.
Het enige nadeel, of soms voordeel misschien, is dat LG bijzonder traag is met updates. Kunnen ze wel roepen dat ze een speciale afdeling hebben opgezet om updates te versnellen maar ik merk er iig helemaal niks van.
Of ik hierna weer een LG neem weet ik niet, maar door deze G6 weet ik wel dat er onder de groep top toestellen (op papier maar zeker qua prijs) ook vast genoeg alternatieven zijn die misschien wel net zo mooi en net zo goed zijn.
Net nog eens LG Bridge opgestart, kreeg ik een update voor de LG Bridge applicatie.
Daarna nog eens mijn telefoon eraan gehangen, software update etc.
Zelfs na de App update download hij nog steeds V10M oftewel de 7.0 uit 2017.
Daarna nog eens mijn telefoon eraan gehangen, software update etc.
Zelfs na de App update download hij nog steeds V10M oftewel de 7.0 uit 2017.
Vandaag mij 9.0 OTA gehad, omdat mij telefoon laatst gewiped is door LG bridge. Loopt dit nu als een zonnetje :-)
En nog steeds het beveiligingsniveau van 1 mei 2019 neem ik aan...skai21 schreef op woensdag 27 november 2019 @ 10:38:
Vandaag mij 9.0 OTA gehad, omdat mij telefoon laatst gewiped is door LG bridge. Loopt dit nu als een zonnetje :-)
Jup
Hier ook nét de update erop. Nu kan ik nergens m'n 5ghz WiFi verbinding vinden... Op m'n tablet wel gewoon verbinding.
Meer last van?
Idd ook hier 1 mei 2019 beveiliging update. Ik heb TWN versie.
Meer last van?
Geen probleem met 5 Ghz WiFi hier.2Swift schreef op woensdag 27 november 2019 @ 12:31:
Hier ook nét de update erop. Nu kan ik nergens m'n 5ghz WiFi verbinding vinden... Op m'n tablet wel gewoon verbinding.
Meer last van?
Deze morgen de update geïnstalleerd. Openen van apps en zeker de camera (een van m'n grootste frustraties de laatste tijd) gaat een stuk sneller. Nu afwachten of dit bij een batterijpercentage van < 60% nog het geval is.
Die batterij ben ik ook benieuwd naar. Hopelijk is de wisselende drain voorbij. Soms in de nacht opeens 15% eraf. Soms maar 2%. Heel wisselend. We gaan het zien!
Kreeg vanochtend ook eindelijk de OTA binnen van mijn H870DS (TWN).
De performance is tot nu toe goed, inderdaad ff afwachten mbt de batterij.
De performance is tot nu toe goed, inderdaad ff afwachten mbt de batterij.
Sinds kort een irritante synchronisatiefout in mijn exchange account met agenda items die een hele dag duren: op mijn telefoon worden die weergegeven als een afspraak die om 1:00u start en doorloopt tot 0:59 de volgende dag. Ik dacht eerst dat het misschien een tijdzone instelling was, maar andere afspraken staan wel gelijk op de telefoon en in Outlook op mijn pc. Zie ik soms ergens een instelling over het hoofd hoe je een afspraak die een hele dag duurt definieert? Lijkt een beetje op zo'n instelling of je een week op zondag of maandag laat beginnen, of hoe je de weeknummering aan het begin van het jaar start. Moet haast gekomen zijn met een update van de agenda app, want ik weet vrij zeker dat dit een paar weken geleden nog niet aan de hand was.
Iemand een idee?
Iemand een idee?
Heeft iemand nog een glazen screenprotector nodig? Destijds meebesteld, maar nooit aangebracht. Inmiddels is mijn scherm gebarsten dus hij mag gratis weg.
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het delen van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
Rooten & custom ROM's: [LG G6] Rooten & Custom ROM's
Levertijden, shops en prijzen: [LG G6] Levertijd & Prijzen
Accessoires: [LG G6] Het grote Accessoires topic
Dit topic is alleen bedoeld voor het delen van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
Rooten & custom ROM's: [LG G6] Rooten & Custom ROM's
Levertijden, shops en prijzen: [LG G6] Levertijd & Prijzen
Accessoires: [LG G6] Het grote Accessoires topic