16 x JaSolar 335Wp | 5430Wp | GOODWE 4K-DT
Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl
Idem dito.Kaizen schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 13:34:
Op mijn toestel (LG-H870DS) vanochtend ook V20c-TWN-XX geïnstalleerd via OTA.
Duurde ff.
Nu eindelijk ook Oreo. Deze maand komt Android P al. Pfff
Het is te hopen, maar als er bij bijvoorbeeld de A3 2017 en A5 2017 probable staat dan hecht ik niet al teveel waarde aan die lijstRoJan schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 19:55:
Bij Androidworld vermelden ze onze G6 als één van de toestellen die Android P zal krijgen ('Probable'). Bemoedigend, maar eerst zien en dan geloven.
De kans is namelijk wel heel erg klein dat die 2 toestellen die software update krijgen
[ Voor 3% gewijzigd door MartijnAbel op 07-08-2018 20:20 ]
Die is natuurlijk nog niet bevestigd door Samsung, vandaar 'probable'. Maar dat lijkt me inderdaad een zekerheidje.Ari Gold schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 20:11:
Lijkt mij niet dat de Galaxy S9 probable is, nog aardig nieuw die.
Zo oud zijn ze nog niet. Dat zie ik ook nog wel gebeuren.MartijnAbel schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 20:20:
Het is te hopen, maar als er bij bijvoorbeeld de A3 2017 en A5 2017 probable staat dan hecht ik niet al teveel waarde aan die lijst
De kans is namelijk wel heel erg klein dat die 2 toestellen die software update krijgen
[ Voor 40% gewijzigd door RoJan op 08-08-2018 08:45 ]
In 2022 ofzo?RoJan schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 19:55:
Bij Androidworld vermelden ze onze G6 als één van de toestellen die Android P zal krijgen ('Probable'). Bemoedigend, maar eerst zien en dan geloven.
Ik helaas niet. Ze krijgen normaal gesproken 1 grote update en dat is het dan. Dat ze nu al van 6 naar 7 en 8 zijn gegaan is al vrij wonderbaarlijkRoJan schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 08:43:
[...]
Die is natuurlijk nog niet bevestigd door Samsung, vandaar 'probable'. Maar dat lijkt me inderdaad een zekerheidje.
[...]
Zo oud zijn ze nog niet. Dat zie ik ook nog wel gebeuren.
Hopen dat de G6 de update vrij snel krijgt. Niet te hopen op eenzelfde debacle als met de LG G4
Zoals Martijn al aangeeft, is het te hopen dat het niet net zo'n debacle wordt als met de beloofde Nougat-update voor de G4.
Ik vind toch dat er wat te somber wordt gedacht over het beleid van LG m.b.t. de G6. Ik deed daar in eerste instantie ook aan mee, maar sinds ze de Oreo-update hebben verstrekt gaat het vrij goed. Ook met de security-updates. Ik praat dan wel over het 'normale' NL-model. Het is inderdaad maar afwachten hoe het gaat richting Pie, maar voorlopig heb ik er wel weer meer vertrouwen in.Steeffoon schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 14:00:
Ik geloof er helemaal niks van dat de G6 'snel' de update krijgt omdat het toestel deel uitmaakt van Enterprise. Gezien het updatebeleid van LG is het voor mij sowieso een vraagteken waarom LG deel uitmaakt van Enterprise. Misschien dat ze in hun thuisland beter zijn met updates uitrollen, maar ik zou er niet vanuit gaan dat de G6 'snel' de update krijgt.
Zoals Martijn al aangeeft, is het te hopen dat het niet net zo'n debacle wordt als met de beloofde Nougat-update voor de G4.
https://androidworld.nl/n...ones-tablets-android-pie/
Samsung Galaxy S10+ | Samsung Galaxy Gear S3 Frontier | Samsung Galaxy Buds | Apple iPad 3 |
Dat lijkt mij behoorlijk sterk. De G6 heeft ook laat Oreo ontvangen terwijl die in het Enterprise programma zat. Er staat ook vanaf de herfst, ik verwacht P voor dit toestel pas in 2019, maar wie weet worden we verrast.johanroelfs schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 22:03:
Androidworld meldt dat de G6 al in de herfst Android P krijgt. De G6 zit nu ook in het Android Enterprise Recommended-programma.
https://androidworld.nl/n...ones-tablets-android-pie/
het lijkt wel of ik een rits LG eigen programma's mis.
Nu heb ik het idee dat mijn connector scheef in het toestel zit, de G6 laadt enkel nog "langzaam" op.
Heeft er iemand in de omgeving van Arnhem/Nijmegen om dit fatsoenlijk te herstellen? Wil hem graag waterdicht houden, dus de reparatie moet wel goed worden uitgevoerd. Mag eventueel ook via PM. Bedankt
Naast de gebruikelijke usability en functionality opmerking:
"Bright Camera and Google Assistent have been added to the camera app"
[ Voor 49% gewijzigd door Kaizen op 29-08-2018 09:32 ]
Mijn aluminium rand is er ook helemaal aan.SurfBoy schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 10:33:
Ik ben sinds 1.5 maand eigenaar van een g6. Ik ben er hartstikke blij mee, maar ik heb er 1 probleem mee. Ik heb de mobiel altijd normaal gebruikt en in mijn broekzak gestopt waar geen vuiligheid in zit. Toch komen aan alle kanten allemaal hele kleine haarscheurtjes. Ik zie ze er als het ware gewoon bijkomen. Ook aan de achterzijde komen er krassen bij en zelfs mijn camera lens zit er helemaal onder en dit begin je ook op de foto's te zien. Nu zat ik te Googlen, maar er waren wel meer mensen waarbij dit gebeurde. Weten jullie wat handig is om te doen, want na zo'n korte tijd lijkt mij dit niet normaal. Vooral omdat mijn lg G4 die ik hiervoor had dit totaal niet had.
Er gaat zand tussen mijn hoesje en de telefoon zitten en dat schuurt de toplaag eraf.
Zonde idd.
Voor de camera zijn protectors te koop.
Zoek op Ali of eBay op lg g6 camera protector.
Bij mij is die sinds vanochtend ook al bezig. Ondertussen (alArrne schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 14:07:
Mijn telefoon is al zo'n beetje de hele dag een update aan het downloaden, en staat nu nog steeds maar op 11%. Met de wifi verbinding is verder niets mis, alles werkt verder gewoon op prima snelheid.

Heb de Eu versie btw.
Whatever.
TWN versie OTA sinds vanmorgen 08:00
Edit: installatie compleet. Weinig veranderd. Die bright modus in camera kan alleen met lage kwaliteit. Wel beveiligingsupdates tot augustus 2018. En ander opstart scherm.
[ Voor 59% gewijzigd door 2Swift op 29-08-2018 21:20 ]
Edit: Hmm, bootlogo is nu LG G6 Thinq geworden.. Camera interface heeft ook een nieuw likje gekregen.
[ Voor 34% gewijzigd door Ari Gold op 29-08-2018 23:35 ]
Hm... Blijf het maar apart vinden. Je zou denken met zo'n nieuwe versie van gorilla glass dat die krasbestendiger is, maar helaas. Ga ook maar even zo'n glasplaatje kopen om op het scherm te plakken en misschien voor de achterkant iets zoals een Dbrand skin.ronnie vd schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 15:02:
[...]
Mijn aluminium rand is er ook helemaal aan.
Er gaat zand tussen mijn hoesje en de telefoon zitten en dat schuurt de toplaag eraf.
Zonde idd.
Voor de camera zijn protectors te koop.
Zoek op Ali of eBay op lg g6 camera protector.
Ah, dus er is wel een bright mode, dus dan is er toch iets niet ok met mijn telefoon.Edit: installatie compleet. Weinig veranderd. Die bright modus in camera kan alleen met lage kwaliteit. Wel beveiligingsupdates tot augustus 2018. En ander opstart scherm.
begrijpelijk punt maar als je hem laat vallen is het wel gelijk einde verhaal, dus ik heb liever 100 krasjes dan 1 barst.Precies de reden dat ik nooit hoesjes gebruik.
op zich is een extra beschermingsglaasje niet nodig als je al een hoesje hebt want door het hoesje is er al een vrije ruimte tussen de lens en het oppervlak waar je de telefoon op legt. Maar als je niet altijd netjes met de telefoon om gaat raad ik het uiteraard zeker aan, het is die paar euro wel waard!Hm... Blijf het maar apart vinden. Je zou denken met zo'n nieuwe versie van gorilla glass dat die krasbestendiger is, maar helaas. Ga ook maar even zo'n glasplaatje kopen om op het scherm te plakken en misschien voor de achterkant iets zoals een Dbrand skin.
[ Voor 38% gewijzigd door rommelkast op 30-08-2018 22:09 ]
Ik ga juist netjes om met mijn telefoon. Stop hem altijd in mijn broekzak met niks anders erin. Niks qua sleutels ofzo en er zit geen zand in mijn broekzakken. Vind het wel jammer dat het zo snel gaat.rommelkast schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 22:04:
[...]
op zich is een extra beschermingsglaasje niet nodig als je al een hoesje hebt want door het hoesje is er al een vrije ruimte tussen de lens en het oppervlak waar je de telefoon op legt. Maar als je niet altijd netjes met de telefoon om gaat raad ik het uiteraard zeker aan, het is die paar euro wel waard!
Je kan altijd proberen om met een soort polijstmiddel het glaasje weer krasvrij te krijgen. Het kost even wat tijd maar waarschijnlijk wel een goed resultaat.
Hm.... Erg apart. Wat voor soort middel zou je me dan aanbevelen? Is altijd het proberen waard.rommelkast schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 14:02:
Dat is inderdaad vreemd want ik gebruik mijn telefoon op exact dezelfde manier en ik heb absoluut 0,0 krasjes op mijn glaasje.
Je kan altijd proberen om met een soort polijstmiddel het glaasje weer krasvrij te krijgen. Het kost even wat tijd maar waarschijnlijk wel een goed resultaat.
Verwijderd
Niet voor krassen.
Weet je wat ik altijd zo 'fijn' vind van zulke tips: Je denkt, oh die melding heb ik al een tijdje niet gehad.nlboy schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 17:08:
Kleine tip voor mensen die opeens de hele tijd langzaam laden krijgen: Check even de aansluiting van je LG G6. Ik kwam tot de ontdekking dat er een laagje stof de boosdoener was. Met een paper-clip was het stof weg en het snel laden werkte weer.
De dag erna kreeg ik hem.
Ik gebruik btw mijn sim-kaart-verwijder-pieltje.
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Welke versie toestel? En door het typenummer van de update te googlen kom je er vaak wel achter wat voor update het is.Juancho schreef op woensdag 12 september 2018 @ 15:40:
Krijg net de melding dat er een Android software update klaar staat op mijn G6. Ik neem aan dat dit niet al de gehele nieuwe Android 9 schil is maar een kleinere update van 8?
Android 9 zal het ongetwijfeld nog niet zijn
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Maar nu lees ik verhalen dat alleen de amerikaanse versie wireless charging hebben en de koreaanse en europeese hebben dit niet ?
Kan iemand dit bevestigen want ik zou zowiezo de 64 gb bestellen maar blijkbaar zit hier ook nog verschil in ??
Dat klopt.Philtjens schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 16:53:
Ik ben aant he kijken om een g6 te kopen.
Maar nu lees ik verhalen dat alleen de amerikaanse versie wireless charging hebben en de koreaanse en europeese hebben dit niet ?
Kan iemand dit bevestigen want ik zou zowiezo de 64 gb bestellen maar blijkbaar zit hier ook nog verschil in ??
Bedankt dan denk ik dat het de v30 gaat worden jammer want hield wel van een compact formaat en de v30 is direct een stuk breder al.
Heb na de juni-update al problemen ervaren met de dramatische accuduur, en nu met de augustus update lijkt dat niet te zijn verbeterd. Heb hem na de augustus update ook al een factory-reset gegeven, in de hoop van dat het beter zou worden, maar dit is waardeloos.
Zijn er meer mensen met problemen? Zoveel heb ik er niet mee gedaan, stond op met 54%, drie foto's gemaakt, een telefoontje van 3 minuten gepleegd en de taken-app even bijgewerkt. That's all....

Hmmm apart... en ervaarde je wel problemen met de accuduur na de update van juni toevallig?Verwijderd schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 13:22:
Nope, draait als een zonnetje hier. Vermoed dat er toch echt een app iets staat te doen.
Lastig, zie in het batterijverbruik niet echt een app er uitschieten... eens kijken of ik dat op een andere manier kan achterhalen.
Ik heb ook na de updates van juni en augustus geen verandering in accuduur. Ik denk ook echt dat jij een app hebt die veel energie verbruikt.Steeffoon schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 14:12:
Hmmm apart... en ervaarde je wel problemen met de accuduur na de update van juni toevallig?
Lastig, zie in het batterijverbruik niet echt een app er uitschieten... eens kijken of ik dat op een andere manier kan achterhalen.
Je zegt dat je een factory reset hebt gedaan. Heb je daarna een backup teruggezet? Doe nog een keer een factory hardreset en probeer dan eens die backup niet terug te zetten om zo je mobiel kaal te gebruiken (voor 2-3 dagen) en kijk dan hoeveel de accuduur dan is.
Thanks voor je reactie.silmaril8 schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 15:12:
[...]
Ik heb ook na de updates van juni en augustus geen verandering in accuduur. Ik denk ook echt dat jij een app hebt die veel energie verbruikt.
Je zegt dat je een factory reset hebt gedaan. Heb je daarna een backup teruggezet? Doe nog een keer een factory hardreset en probeer dan eens die backup niet terug te zetten om zo je mobiel kaal te gebruiken (voor 2-3 dagen) en kijk dan hoeveel de accuduur dan is.
Ik heb een gedeelte van die online cloud back-up teruggezet met een aantal apps, ik wissel nogal eens van smartphone, maar de G6 is mijn standaard toestel. Op geen enkel toestel problemen gehad, dat vind ik zo apart.
Ik heb de apps echt nodig en heb daar nooit problemen mee gehad, vandaar dat ik toch me afvraag of dat wel klopt. Kaal gebruiken is daarom eigenlijk niet mogelijk. Als ik hem aan de kant leg krijg ik weer geen representatief resultaat
Heb nu wel de Accubattery app gedownload om te kijken of deze app meer inzicht kan verschaffen in het accuverbruik.....
Mijn accuduur is ook niet best na de Oreo update en augustus update. Ik heb TWN versie.Steeffoon schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 16:54:
[...]
Thanks voor je reactie.
Ik heb een gedeelte van die online cloud back-up teruggezet met een aantal apps, ik wissel nogal eens van smartphone, maar de G6 is mijn standaard toestel. Op geen enkel toestel problemen gehad, dat vind ik zo apart.
Ik heb de apps echt nodig en heb daar nooit problemen mee gehad, vandaar dat ik toch me afvraag of dat wel klopt. Kaal gebruiken is daarom eigenlijk niet mogelijk. Als ik hem aan de kant leg krijg ik weer geen representatief resultaat![]()
Heb nu wel de Accubattery app gedownload om te kijken of deze app meer inzicht kan verschaffen in het accuverbruik.....
Hiervoor geen enkel probleem. Nu moet ik steeds halverwege de dag beetje erbij laden.
Ook nog niet uitgevonden waar het vandaan komt.
Ook met speciale apps (accubattery) geen idee.
En ook al een reset gedaan?2Swift schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 20:09:
[...]
Mijn accuduur is ook niet best na de Oreo update en augustus update. Ik heb TWN versie.
Hiervoor geen enkel probleem. Nu moet ik steeds halverwege de dag beetje erbij laden.
Ook nog niet uitgevonden waar het vandaan komt.
Ook met speciale apps (accubattery) geen idee.
Welke provider gebruik je? T-Mobile toevallig? Misschien zit daar een link tussen...
Nog geen reset nee. Ik heb niks veranderd na de update. Ik overweeg wel reset. Maar is zo'n ontzettend gedoe daarna alles installeren.Steeffoon schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 20:26:
[...]
En ook al een reset gedaan?
Welke provider gebruik je? T-Mobile toevallig? Misschien zit daar een link tussen...
Zit bij Tele2.
Klopt, die heb ik ook niet meer inderdaad, die staat erom bekend.Apart allemaal.WALUIGI96 schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 21:34:
Ik heb totaal geen problemen, wel heb ik Facebook verwijderd, die begon op een dag mijn batterij leeg te slurpen.
Hmmm... het blijft allemaal apart2Swift schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 21:37:
[...]
Nog geen reset nee. Ik heb niks veranderd na de update. Ik overweeg wel reset. Maar is zo'n ontzettend gedoe daarna alles installeren.
Zit bij Tele2.
Telefoon al 4 x opnieuw opgestart, USB poort helemaal gereinigd.
Kan alleen nog een fabrieks reset proberen anders vrees ik een gevalletje garantie.
-edit- En nu gaat hij om de 10 seconden een melding geven, bloed irritant dit.
Ah, gelukkig kan je de melding sluimeren voor max 2 uur.
[ Voor 20% gewijzigd door Humma Kavula op 12-10-2018 11:19 ]
Uiteindelijk gaat het wel weg maar dat kan vrij lang duren. Je kunt de oplaadkabel in het toestel steken en vervolgens herstarten dan laadt hij weer op. Als je dat een paar dagen volhoudt zul je zien dat het verbetert.Humma Kavula schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 11:15:
Fijn, mijn USB poort is aan het flippen met de melding dat er vocht in zou zitten wat pertinent niet het geval is.
Kan alleen nog een fabrieks reset proberen anders vrees ik een gevalletje garantie.
Thanks, ik heb nu geen lader bij maar zal bij thuiskomst eens kijken of het werkt.ASW1 schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 11:17:
[...]
Uiteindelijk gaat het wel weg maar dat kan vrij lang duren. Je kunt de oplaadkabel in het toestel steken en vervolgens herstarten dan laadt hij weer op. Als je dat een paar dagen volhoudt zul je zien dat het verbetert.
Even gefohned thuis, aan de lader, restart en het was weer goed. Blijft een vaag issue dit
Toevallig. Dat heb ik pas geleden ook gehad! Op een gegeven moment was het weg.Humma Kavula schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 11:15:
Fijn, mijn USB poort is aan het flippen met de melding dat er vocht in zou zitten wat pertinent niet het geval is.
Hier ook, en het duurt zoals gewoonlijk weer abnormaal langskai21 schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 14:07:
Downloading update.. Zal wel september security patch zijn :-)

Jup ik ben pas de hele dag aan het downloaden met een >500Mbps verbindingVince_ schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 17:01:
[...]
Hier ook, en het duurt zoals gewoonlijk weer abnormaal lang
2Swift schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 18:51:
Inderdaad Taiwan update gehad. Security patch September. Hoop stiekem dat m'n batterijduur ook beter gaat worden nu.
En wat is op een gegeven moment? Heb net een factory reset gedaan en na de eerste opstart kreeg ik gelijk weer die K melding. Hele weekend heeft dat ding lopen piepen. Opladen lukt als je de kabel er 5x snel in en uit steekt.tiswat schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 16:10:
[...]
Toevallig. Dat heb ik pas geleden ook gehad! Op een gegeven moment was het weg.
Oftewel ik sta op het punt om hem weg te brengen voor garantie, of moet ik nog langer wachten?
Bij mij stopte het na een dag... Niks gedaan behalve steeds opnieuw opstarten.Humma Kavula schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 09:42:
[...]
En wat is op een gegeven moment? Heb net een factory reset gedaan en na de eerste opstart kreeg ik gelijk weer die K melding. Hele weekend heeft dat ding lopen piepen. Opladen lukt als je de kabel er 5x snel in en uit steekt.
Oftewel ik sta op het punt om hem weg te brengen voor garantie, of moet ik nog langer wachten?
Nu staan er 4, allemaal witte vlakjes waar het eerst duidelijke icoontjes waren en ik kon zien waar de meldingen van waren
Ik heb geregeld last van zwarte iconen en de onderbalk die van kleur wijzigt (licht/donker)MartijnAbel schreef op maandag 12 november 2018 @ 06:50:
Iemand enig idee waarom ik sinds een maandje of 2 in de notifictatiebalk bovenin alleen nog maar blanco icoontjes krijg en niet meer duidelijke icoontjes?
Nu staan er 4, allemaal witte vlakjes waar het eerst duidelijke icoontjes waren en ik kon zien waar de meldingen van waren
Tevens vind ik de telefoon nu al traag worden, fabrieksreset al gedaan maar helpt niet.
Volgende wordt weer een Sony, die bleven langer snel.
Toen liep het allemaal niet zo lekker meer.
En zo ja weet iemand wat deze inhoudt?
Ik ben nog steeds super tevreden over de telefoon, hoewel ik soms het idee heb dat de camera op mijn lg g5 iets beter was.
Door het vele opladen heb ik alleen weer het probleem dat de aansluiting op het moederbord wat 'los' is geworden en hij vaak op langzaam opladen springt.
Dit had ik bij de g5 ook al en het lijkt dat ik ook deze lg daarvoor terug moet gaan sturen.
Nu kwam ik het volgende tegen met tot nu toe goede comments: https://imgur.com/gallery/5cou6
Iemand hier ervaring mee?
Heb je de poort al een keer schoongemaakt? Bij mij zat hij vol met pluisjes waardoor het kabeltje er vrij snel uit ging.nlboy schreef op donderdag 20 december 2018 @ 14:16:
Ik heb sinds een tijdje dat de 3.5mm jack (koptelefoon aansluiting) van mijn LG G6 niet goed is. Het kabeltje gaat er vrij snel uit bij een minimale beweging.
Nu kwam ik het volgende tegen met tot nu toe goede comments: https://imgur.com/gallery/5cou6
Iemand hier ervaring mee?
Nee, het is geen Android Pie. LG kennende zal dat wel een tijd gaan duren voordat die er is.Juancho schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 16:51:
Ook de update binnen. 800mb als ik het goed heb. Ik dacht dat het Android 9 was maar dat is niet zo. Zal dus wel een beveilings patch zijn dan.
Het is de beveiligingsupdate van november ;-)
Ik heb sinds een maand of twee dezelfde gedachte.MartijnAbel schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 18:56:
Ligt het aan mij of is er amper meer te werken met het toestel zo traag is alles. Meermaals een reset gedaan, laatste sw update gedaan, schoongemaakt, apps verwijderd, het maakt allemaal geen moer uit. Na een week is het toestel weer net zo retetraag.
Na deze update is het alleen nog maar erger.
Gebruik ik apps zoals ZiggoGo en switch ik naar andere apps crasht de gui en loopt het geluid van meerdere apps door elkaar. Echt fijn. Daarnaast duurt t switchen tussen apps soms letterlijk seconden lang...
Ook stoppen apps niet meer waardoor mijn hele notificatiebar vol zit met de nos radio app, tunein radio app en spotify laat liedjes zien waar ik niet aan het luisteren ben.
Ik heb nog genoeg vrije ruimte op mijn opslaggeheugen vrij dus dat is het niet.
Tenzij de cpu enorm throttelt weet ik niet wst er aan de hand is.
Binnenkort eens een custom ROM overwegen...
Absoluut relatief, relatief absoluut.
Dan ligt het niet aan mij dus...alaintje schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 10:27:
[...]
Ik heb sinds een maand of twee dezelfde gedachte.
Na deze update is het alleen nog maar erger.
Gebruik ik apps zoals ZiggoGo en switch ik naar andere apps crasht de gui en loopt het geluid van meerdere apps door elkaar. Echt fijn. Daarnaast duurt t switchen tussen apps soms letterlijk seconden lang...
Ook stoppen apps niet meer waardoor mijn hele notificatiebar vol zit met de nos radio app, tunein radio app en spotify laat liedjes zien waar ik niet aan het luisteren ben.
Ik heb nog genoeg vrije ruimte op mijn opslaggeheugen vrij dus dat is het niet.
Tenzij de cpu enorm throttelt weet ik niet wst er aan de hand is.
Binnenkort eens een custom ROM overwegen...
Lost het probleem alleen nog niet op haha
Ik ga binnenkort ook maar even de weg van custom rom bewandelen denk ik
Same here. Heb het idee dat het toestel een stuk trager is, de GUI crasht veel vaker dan normaal en apps ook. Geen idee wat er aan de hand is maar tis een stuk slechter dan voor de update....MartijnAbel schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 18:56:
Ligt het aan mij of is er amper meer te werken met het toestel zo traag is alles. Meermaals een reset gedaan, laatste sw update gedaan, schoongemaakt, apps verwijderd, het maakt allemaal geen moer uit. Na een week is het toestel weer net zo retetraag.

Ik ervaar dit probleem nu ook! Van het weekend savonds aan de lader gehangen, is begonnen met laden, en midden in de nacht wordt ik wakker van zon klote alarm dat er vocht is gedetecteerd in de usb poort! Er is geen water of ander vloeibaar iets bij in de buurt gekomen!Humma Kavula schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 11:15:
Heb hem nu zover dat hij wel weer oplaad maar alleen nog maar in de langzame versie, snelladen lukt niet meer...
Al een oplossing voor dit probleem gevonden? Redelijk irritant dit!!
Geef het een paar weken, het was bij mij na 2 weken ongeveer weer uit zichzelf weg.Riziko schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 00:12:
[...]
Ik ervaar dit probleem nu ook! Van het weekend savonds aan de lader gehangen, is begonnen met laden, en midden in de nacht wordt ik wakker van zon klote alarm dat er vocht is gedetecteerd in de usb poort! Er is geen water of ander vloeibaar iets bij in de buurt gekomen!
Heb hem nu zover dat hij wel weer oplaad maar alleen nog maar in de langzame versie, snelladen lukt niet meer...
Zelfde probleem gehad. Ik heb het, binnen de garantie, laten repareren. Ze hebben wel wat vervangen.Riziko schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 00:12:
[...]
Ik ervaar dit probleem nu ook! Van het weekend savonds aan de lader gehangen, is begonnen met laden, en midden in de nacht wordt ik wakker van zon klote alarm dat er vocht is gedetecteerd in de usb poort! Er is geen water of ander vloeibaar iets bij in de buurt gekomen!
- Accuduur is dramatisch, je ziet hem gewoon achteruit lopen.
- Helderheid van het scherm is ook niet om over naar huis te schrijven.
Nu zal dat tweede niet wijzigen, maar misschien is er iets meer uit de accu te persen met een custom rom?
Voor wat het waard is: heb Android 8.0.0 en 1 nov 2018 security patch geinstalleerd en merk geen verschil vwb batterij-duur. G6 is stabiel. Weinig apps geïnstalleerd, wellicht dat dat het verschil verklaart.Juancho schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 15:03:
[...]
Same here. Heb het idee dat het toestel een stuk trager is, de GUI crasht veel vaker dan normaal en apps ook. Geen idee wat er aan de hand is maar tis een stuk slechter dan voor de update....
Appgebruik:
Mixed. (Netflix, whatsapp, gmaps, messenger, instagram, browsen, bellen zit er altijd wel in.)
Verder luister ik vrij veel muziek (library op sd kaart), maar dat levert amper screen-on-time op.
Speciale dingen:
- Apps die niet persé constant hoeven te syncen doen dat niet. Niet essentiele apps gaan de prullenbak in als dan nog steeds batterij gaan slurpen. Hier en daar ook wel light versies van apps, bijv Facebook.
- Altijd Wifi + GPS + Data aan.
- Voorkeur voor volledige charges (5-10% tot 92%). Laden tot 100% gebeurt vrijwel alleen als ik het vergeet of weet dat ik bijv. veel foto's ga schieten, dan hangt ie de halve dag aan de powerbank)
- Altijd quickcharge laden via lader of powerbank. (overigens ook niet ideaal
Stats:
- 251 dagen met 100 'sessions'.
- 238,000 mAh opgeladen in totaal.
- Battery capacity afgenomen van 92% naar 91%.
- Vrij constante gemiddelde SOT's tussen de 3 - 3,5 uur.
- Makkelijk tussen 40 en 80 uur batterytime tussen charges.

(klik voor fancy stats
Edit: in de camera app nu optie Qlens, maar daarvoor moet je Pinterest machtigen dat je gegevens daarheen gestuurd worden. Dus doe ik niet.
Ook optie AI. Daarbij lijkt de camera automatisch te gokken wat ie ziet en daarop kan je belichtingen aanpassen aan de linkerzijde van scherm.
Hopelijk dat batterij wat minder leeg gaat... Laatst hard reset en clean install. Maar in de nacht van 100 naar 92% en bij gebruik vanmorgen van 92% naar 41%... Bizar slecht.
Nu aan het kijken naar de Mi9, maar die heeft ook maar 3300mAh batterij. Dus twijfel nog.
[ Voor 26% gewijzigd door 2Swift op 10-04-2019 14:36 ]
V20h-MAR-23-2019 (V20h-TWN-XX)(April 1 security patch level)
Dit topic is alleen bedoeld voor het delen van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
Rooten & custom ROM's: [LG G6] Rooten & Custom ROM's
Levertijden, shops en prijzen: [LG G6] Levertijd & Prijzen
Accessoires: [LG G6] Het grote Accessoires topic