OREO
Mijn bevindingen
Heb ook Nova maar merk toch wat kleine verschillen. De meldingen in je status bar en notificatie menu kan je aanpassen.
* Geen melding of geluid (kleine weergave in notificatie en geen icoon)
* enkel melding ( grote weergave in notificatie en icoon)
* geluid maken
* geluid + melding op je scherm.
Batterij besparingsmodus geeft je nu meer opties. Vroeger trilde hij bij niets, ook niet bij unlocken. Nu kan je verschillende zaken apart instellen. Ik gebruik batterij besparing nu maar trillen staat wel aan.
Ik haal nu bijna 2 dagen gebruik met iets meer dan 2uur screen on time
Afspelen via bluetooth kan je nu de output kiezen. Bv op auto radio of hoofdtelefoon. Bij sommige bluetooth verbindingen staat nu een batterij icoon van je verbonden toestel. Niet bij alle toestellen.
Je kan nu ook zien welke app het meeste energie slurpt. Mss vroeger ook al maar ik vind het nu onder volgend menu: algemeen > batterij > dan op triple dot klikken en kiezen voor app gebruik. (staat standaard op alles weergeven en dan zie je niet al je apps)
Als je manueel sounds wil toevoegen moest dit vroeger in de map notifications en ringtones staan. Nu mag dit gewoon in je muziek map geplaatst worden heb ze wel in map notifications en ring tones staan.
Als je vanuit een app op de home button klikt is de overgangsweergave iets veranderd.
Je kan nu instellen dat de home bar onderaan verborgen bij het gebruik van apps. Zodat je de app echt full screen kan gebruiken. Als je onderaan het scherm naar boven swipet komt home bar tijdelijk te voor schijn en kan je de buttons gebruiken.
In/uitschakelen van je mobiele data moet nu bevestigd worden. Irritant gewoon. Was vroeger niet zo. Je kunt nu zoveel apart instellen maar dit kan je dan weer niet aanpassen. Na 10 keer weet ik wel wat ik doe hoor.
Ik heb problemen met mijn foto gallery. Als je een foto of video bewerkt en opslaat dan is deze niet zichtbaar in mijn gallery. Probleem is dat de map 'emulated' niet zichtbaar is. Emulated is volgens mij een alternatief path of naam voor intern geheugen. Als ik de g6 via usb aan de pc hang vind ik de map en foto's en video's wel. Best een lastig probleem. Ook via een bestand beheer of ASTRO file manager vind ik emulated map niet.
Sommige instellingen via MacroDroid zijn verandert.
[
Voor 5% gewijzigd door
Boraprince op 08-06-2018 21:19
]