Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvR
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09-08 18:02

SvR

projectmanager extraordinaire

Kol Nedra schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 21:41:
[...]

Ja dat bedoel ik......dat zit dus in die 8.0? :)
Nee. Dat staat los van je Android versie. Google Assistant zit ook gewoon in 7.0 bijvoorbeeld en komt uit de Google App. Nederlands wordt nog niet ondersteund en komt "deze zomer ".

Update voor de TWN is nog nieuw OTA, wel via de bridge Windows/Mac applicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

SvR schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 21:45:
[...]

Nee. Dat staat los van je Android versie. Google Assistant zit ook gewoon in 7.0 bijvoorbeeld en komt uit de Google App. Nederlands wordt nog niet ondersteund en komt "deze zomer ".

Update voor de TWN is nog nieuw OTA, wel via de bridge Windows/Mac applicatie.
Huh?, NL versie kan ik gewoon in de auto "ok google, navigeer naar xxx" en dan gaat maps gelijk de beste route pakken en navigeren. Gewoon in het Nederlands.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvR

SvR

Humma Kavula schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 21:48:
[...]

Huh?, NL versie kan ik gewoon in de auto "ok google, navigeer naar xxx" en dan gaat maps gelijk de beste route pakken en navigeren. Gewoon in het Nederlands.
Basis stem herkenning was er al wel, de assistant komt toch echt later, onafhankelijk van Oreo.

https://www.blog.google/p...e-assistant-going-global/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10:35
Gisteravond ook de update erop geknald.

- extra melding bij inschakelen data
- extra melding op lockscreen en statusbar bij verbinding bluetooth
- muziek via bluetooth afspelen via de autoradio krijgt steeds een onderbreking. 2x in 30 min gebeurd
- heads up melding bij WhatsApp weer ingeschakeld

Eens kijken wat ik vandaag nog meer tegen kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13:52
Nog steeds geen update hier :/
nog meer mensen hier last van?

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-07 19:03
Sinds enige tijd krijg ik als ik gebeld word alleen maar een telefoon icoontje links bovenin. Geen pop-up in mijn scherm. Als de tel. op stil staat mis ik daardoor oproepen. Ik krijg in de instellingen met geen mogelijkheid de pop-ups terug. Heeft iemand dit probleem ook gehad en wat is de oplossing? Ik gebruik de standaard app van lg dus geen thirdparty app.

Snoep verstandig, verslind een Apple!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
Kol Nedra schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 11:00:
Nog steeds geen update hier :/
nog meer mensen hier last van?
OTA is hij nog niet beschikbaar. Die komt altijd wat later.

Probeer het via LG Bridge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanmiler
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-09 09:54
Ari Gold schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 11:23:
[...]

OTA is hij nog niet beschikbaar. Die komt altijd wat later.

Probeer het via LG Bridge.
Bij ook nog niet beschikbaar via LG Bridge. Ik probeer elke dag :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
stefanmiler schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 12:39:
[...]

Bij ook nog niet beschikbaar via LG Bridge. Ik probeer elke dag :D
Jij hebt ook de TWN versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
Ari Gold schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 13:40:
[...]

Ik wel en heb het helaas nog niet binnen.
ligt het trouwens ook welke profider je hebt misschien? Ik heb Telfort

Ik zat ff naar mijn instellingen te kijken, staat mijn video opname op default en niet op 60 fps LOL
ook de selfie camera stond op default en niet op beste kwaliteit.......zucht 8)7 :+

[ Voor 26% gewijzigd door Kol Nedra op 08-06-2018 13:55 ]

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanmiler
Ari Gold schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 13:40:
[...]

Idd. H870DS
softwareversie geeft die v10s-ausxx aan, heb die nogal laat gekocht bij eglobal.(begin september) - was al weer terug wat duurder geworden toen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ari Gold
stefanmiler schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 14:54:
[...]

Idd. H870DS
softwareversie geeft die v10s-ausxx aan, heb die nogal laat gekocht bij eglobal.(begin september) - was al weer terug wat duurder geworden toen.
Dat is niet de TWN versie. Er zou dan iets van v10c-TWN moeten staan, volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:57
Door mijn Nova schil merk ik eerlijk gezegd bijna niks van de hele Oreo update. Tuurlijk zijn wat dingetjes anders, oa instellingen en ik krijg nu heel leuk (not...) dubbel te zien in het scherm als ik een appje krijg. Verder lijkt me zo de batterijduur niet veel langer en ook qua snelheid merk ik maar weinig.

Maar misschien komt dat allemaal door mijn Nova schil natuurlijk, ik heb geen idee hoe Android 8 er zelf uit ziet :). Ik zie ook nog geen reden om af te stappen van Nova, werkt heerlijk.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanmiler
Ari Gold schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 15:05:
[...]

Dat is niet de TWN versie. Er zou dan iets van v10c-TWN moeten staan, volgens mij.
je hebt natuurlijk gelijk, ik zat gewoon aan de eglobal-toestellen te denken :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-09 16:30

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Juancho schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 16:02:
Door mijn Nova schil merk ik eerlijk gezegd bijna niks van de hele Oreo update. Tuurlijk zijn wat dingetjes anders, oa instellingen en ik krijg nu heel leuk (not...) dubbel te zien in het scherm als ik een appje krijg. Verder lijkt me zo de batterijduur niet veel langer en ook qua snelheid merk ik maar weinig.

Maar misschien komt dat allemaal door mijn Nova schil natuurlijk, ik heb geen idee hoe Android 8 er zelf uit ziet :). Ik zie ook nog geen reden om af te stappen van Nova, werkt heerlijk.
Same here, kwa snelheid merkte ik wel meer verschil. Vooral unlocken gaat nu sneller.
Zelf ook fan van Nova Launcher Prime.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boraprince
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 10-09 18:15
OREO

Mijn bevindingen

Heb ook Nova maar merk toch wat kleine verschillen. De meldingen in je status bar en notificatie menu kan je aanpassen.
* Geen melding of geluid (kleine weergave in notificatie en geen icoon)
* enkel melding ( grote weergave in notificatie en icoon)
* geluid maken
* geluid + melding op je scherm.

Batterij besparingsmodus geeft je nu meer opties. Vroeger trilde hij bij niets, ook niet bij unlocken. Nu kan je verschillende zaken apart instellen. Ik gebruik batterij besparing nu maar trillen staat wel aan.

Ik haal nu bijna 2 dagen gebruik met iets meer dan 2uur screen on time

Afspelen via bluetooth kan je nu de output kiezen. Bv op auto radio of hoofdtelefoon. Bij sommige bluetooth verbindingen staat nu een batterij icoon van je verbonden toestel. Niet bij alle toestellen.

Je kan nu ook zien welke app het meeste energie slurpt. Mss vroeger ook al maar ik vind het nu onder volgend menu: algemeen > batterij > dan op triple dot klikken en kiezen voor app gebruik. (staat standaard op alles weergeven en dan zie je niet al je apps)

Als je manueel sounds wil toevoegen moest dit vroeger in de map notifications en ringtones staan. Nu mag dit gewoon in je muziek map geplaatst worden heb ze wel in map notifications en ring tones staan.

Als je vanuit een app op de home button klikt is de overgangsweergave iets veranderd.

Je kan nu instellen dat de home bar onderaan verborgen bij het gebruik van apps. Zodat je de app echt full screen kan gebruiken. Als je onderaan het scherm naar boven swipet komt home bar tijdelijk te voor schijn en kan je de buttons gebruiken.

In/uitschakelen van je mobiele data moet nu bevestigd worden. Irritant gewoon. Was vroeger niet zo. Je kunt nu zoveel apart instellen maar dit kan je dan weer niet aanpassen. Na 10 keer weet ik wel wat ik doe hoor.

Ik heb problemen met mijn foto gallery. Als je een foto of video bewerkt en opslaat dan is deze niet zichtbaar in mijn gallery. Probleem is dat de map 'emulated' niet zichtbaar is. Emulated is volgens mij een alternatief path of naam voor intern geheugen. Als ik de g6 via usb aan de pc hang vind ik de map en foto's en video's wel. Best een lastig probleem. Ook via een bestand beheer of ASTRO file manager vind ik emulated map niet.

Sommige instellingen via MacroDroid zijn verandert.

[ Voor 5% gewijzigd door Boraprince op 08-06-2018 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZorbaR
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 09:37
SvR schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 20:33:
[...]

hier gewoon op een macbook pro 15" 2010 geïnstalleerd via LG Bridge met MacOS 10.13.5, geen problemen ondervonden.
Op onze MacBook Pro vindt hij geen telefoon, drivers geprobeerd en verschillende USB modi, maar hij kan de G6 nooit vinden. Vreemd.

Keep on running

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bandicoot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 19:59
ZorbaR schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 21:11:
[...]

Op onze MacBook Pro vindt hij geen telefoon, drivers geprobeerd en verschillende USB modi, maar hij kan de G6 nooit vinden. Vreemd.
Als het goed is moet de de optie file transfer gebruiken. Duurt wel een seconde of 10 na het inpluggen voordat bridge hem zag bij mij.

PVOutput: VO18

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoJan
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-07 12:51
Boraprince schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 20:11:
OREO
In/uitschakelen van je mobiele data moet nu bevestigd worden. Irritant gewoon. Was vroeger niet zo. Je kunt nu zoveel apart instellen maar dit kan je dan weer niet aanpassen. Na 10 keer weet ik wel wat ik doe hoor.
Wat bedoel je hier precies mee? Als ik mijn wifi uitzet vraagt hij niets, maar gaat diretc op mobiele data. Daarvoor heb ik de optie 'Switch to Mobile data' aangezet bij de Wifi. Maar wellicht bedoel je iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
RoJan schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 13:53:
[...]

Wat bedoel je hier precies mee? Als ik mijn wifi uitzet vraagt hij niets, maar gaat diretc op mobiele data. Daarvoor heb ik de optie 'Switch to Mobile data' aangezet bij de Wifi. Maar wellicht bedoel je iets anders?
Doordat jij dat hebt aangezet, krijg jij die melding inderdaad niet.

Als je handmatig in het pull-down menu je wi-fi uitzet en je data aanzet, dan krijg je die melding te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoJan
Ari Gold schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 17:41:
[...]

Doordat jij dat hebt aangezet, krijg jij die melding inderdaad niet.

Als je handmatig in het pull-down menu je wi-fi uitzet en je data aanzet, dan krijg je die melding te zien.
Ik heb het even getest, maar dat is dus niet zo. Hij gaat dan alleen niet meer automatisch over naar het 4G netwerk. Maar ik krijg geen melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
RoJan schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 18:57:
[...]

Ik heb het even getest, maar dat is dus niet zo. Hij gaat dan alleen niet meer automatisch over naar het 4G netwerk. Maar ik krijg geen melding.
Geen melding als je je data handmatig uitzet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoJan
Ari Gold schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 19:02:
[...]

Geen melding als je je data handmatig uitzet?
Nee. Geen melding. Enige verschil is dat hij bij het wegvallen van wifi niet automatisch 4G gaat gebruiken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WALUIGI96
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10-09 08:44
Volgens mij praten jullie langs elkaar heen. Ari gold bedoelt de toggle in de notification drawer. Dus als je de notificatiescherm naar beneden haalt en dan het knopje met de twee pijltjes aantikt. Dan krijg je inderdaad de melding.
RoJan bedoelt het volgende: instellingen > netwerk & internet > Wi-Fi > overschakelen naar mobiele data

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
Nog steeds geen update hier!
Ik denk wel dat dit mijn laatste LG is.....zucht

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:47

SaN

Hier ook niet, en voor mij ook nooit meer een LG. Wat een onding..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
Dat sowieso. ;w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MusicAddict
  • Laatst online: 10-09 14:48
Kol Nedra schreef op zondag 10 juni 2018 @ 10:44:
Nog steeds geen update hier!
Ik denk wel dat dit mijn laatste LG is.....zucht
Dit voegt zonder meer details toch weinig aan het topic toe?
Eventueel waar gekocht/welke versie.

Misschien ligt het gewoon aan een bepaald modelnummer waar nog geen update voor gepushed is.
En anders even via de PC proberen of er een update is. Of misschien heb je een specifiek model waar je zonder problemen de algemene versie op kunt zetten. Neemt niet weg dat LG vrij traag is natuurlijk natuurlijk, maar er zitten meer schakels in het updatebeleid.

De EU versie (LGH870) heeft al even 8.0, en die van Eglobal (H870DS toch?) heb ik hier ook al voorbij zien komen, en dat lijken mij hier de meest voorkomende.

[ Voor 15% gewijzigd door MusicAddict op 10-06-2018 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Zit er aan te denken dit toestel te kopen als vervanger voor mijn huidige Nokia 6 (2017). Wil toch een betere camera, en heb de LG G6 altijd al een mooi toestel gevonden.

Dat er een Snapdragon 821 in zit maakt mij dus niks uit, aangezien ik een SD 430 gewend ben en dat op zich snel genoeg is voor wat ik doe. Updates maak ik mij ook niet al te druk om, zolang ik maar regelmatig beveilingsupdates krijg. Is het nog aan te raden dit toestel te kopen? Ik heb goede hoop met de afdeling voor updates die onlangs geopend is door LG.

Ik neig ook naar BlackBerry Motion toe, die heeft ook prima camera met goede batterij. Ik gebruik de telefoon elke dag matig, niet zeer intensief gebruik. Wat kan ik dan ongeveer verwachten van de accu volgens jullie ervaringen?

[ Voor 17% gewijzigd door Stefan22 op 10-06-2018 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
Stefan22 schreef op zondag 10 juni 2018 @ 18:42:
Zit er aan te denken dit toestel te kopen als vervanger voor mijn huidige Nokia 6 (2017). Wil toch een betere camera, en heb de LG G6 altijd al een mooi toestel gevonden.

Dat er een Snapdragon 821 in zit maakt mij dus niks uit, aangezien ik een SD 430 gewend ben en dat op zich snel genoeg is voor wat ik doe. Updates maak ik mij ook niet al te druk om, zolang ik maar regelmatig beveilingsupdates krijg. Is het nog aan te raden dit toestel te kopen? Ik heb goede hoop met de afdeling voor updates die onlangs geopend is door LG.

Ik neig ook naar BlackBerry Motion toe, die heeft ook prima camera met goede batterij. Ik gebruik de telefoon elke dag matig, niet zeer intensief gebruik. Wat kan ik dan ongeveer verwachten van de accu volgens jullie ervaringen?
Ga dan voor een telefoon met een camera met betere lichtsterkte. In het donker is hij niet zo goed.

Ik raad hem in ieder geval niet aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-09 06:55

Zolang de prijs netjes is zeker doen. Is met de update van 8.0 een nog beter toestel geworden. Camera is gewoon goed, maar niet super in donkere omstandigheden. Valt mij opzich nog wel mee als ik heel eerlijk ben. Pak eventueel de DXOmark review van de camera er even bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boraprince
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 10-09 18:15
de breedhoeklens op de LG G6 vind ik dan weer een surplus. dan kan je van dichtbij toch nog veel op je foto krijgen. bij de meeste toestellen heb je ook twee lensen maar dan is het meestal een gewone lens een een zoomlens maar ik merk nu dat ik toch meer noodzaak heb aan een breedhoeklens ipv een zoomlens. foto's nemen in het donker doe ik niet veel. maar dat is voor iedereen weer anders.

de originele prijs van de G6 maakt dat dit toestel aanzien wordt als een high-end toestel terwijl ik dit toch gewoon een mid range toetel vind. de huidige prijs is correcter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoJan

Prima camera voor zijn geld.
Kijk anders even hier, dan krijg je een betere indruk van de kwaliteit van de camera.

"The LG G6's main selling point is its secondary camera that offers the convenience and flexibility of a super wide-angle at the press of a button. However, it also comes with extensive manual controls and good video quality. If the sub-par image processing at base ISO is something you can live with, the G6 should be very high up your new smartphone shortlist."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 15:31

mucuracat

YES

iemand ontdekt dat je met de sluiterknop ook kunt in- of uitzoomen door deze naar links of rechts te bewegen (of omhoog omlaag, naar gelang hoe je je telefoon vast houdt)

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaizen
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 01-03 20:08
Eindelijk heeft mijn eGlobal toestel ook de Oreo update via LG Bridge ontvangen, via OTA was die nog niet beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoJan
mucuracat schreef op maandag 11 juni 2018 @ 16:33:
iemand ontdekt dat je met de sluiterknop ook kunt in- of uitzoomen door deze naar links of rechts te bewegen (of omhoog omlaag, naar gelang hoe je je telefoon vast houdt)
Klopt, dat geven de pijltje erbij ook aan. Ik vind het overigens niet zo geweldig werken. Het toestel reageert nogal traag, ik doe dat liever met twee vingers op het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
hebben jullie nog toffe thema's of gave widgets for de LG G6 toevallig? Liefst gratis natuurlijk of eigen gemaakte dingen die te downloaden zijn? En die ook met Nova te gebruiken zijn?

na een jaartje ben ik wel eens toe aan wat anders, alsof je echt een nieuwe telefoon hebt zeg maar :).

Iemand dus tips/tricks? Thanks!

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MusicAddict
Juancho schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 14:43:
hebben jullie nog toffe thema's of gave widgets for de LG G6 toevallig? Liefst gratis natuurlijk of eigen gemaakte dingen die te downloaden zijn? En die ook met Nova te gebruiken zijn?

na een jaartje ben ik wel eens toe aan wat anders, alsof je echt een nieuwe telefoon hebt zeg maar :).

Ik pas zo nu en dan de kleuren aan van de menu's in Nova, maar verder ziet het er altijd fris uit met een van de icon packs van Vertumus.
Zijn volgens mij 0,89 per pack, maar zeker een van de beste. Komen elke week nieuwe icons bij, of je vraagt er een aan.

Heb al even de Oreo icon pack in gebruik, zie wel weer wanneer hij een nieuwe pack maakt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Ik heb net wat tweaks gedaan. Ik heb het gratis LG Beach Parasol thema gedownload en dat in gebruik met de nieuwe Oreo icons en de Navbar Apps waarmee je je navigatie bar leuk vorm kan geven. Geeft wel een frisse zomerse look aan de telefoon en geeft mij wel het idee dat het allemaal nieuw is.

Maar zoiets zou ik eigenlijk veel vaker willen doen dus ik ben nog zeker op zoek naar leuke nieuwe (gratis) thema's (tenzij betaalde thema's echt super gaaf zijn, dan wil ik het wel kopen) icm icon packs.

[ Voor 7% gewijzigd door Juancho op 13-06-2018 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

Misschien leuk om te kijken :
https://forum.xda-developers.com/lg-g6/themes

https://forum.xda-develop...ort-g6-update-30-t3581261

[ Voor 8% gewijzigd door mucuracat op 13-06-2018 16:41 ]

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kol Nedra
Update eindelijk binnen! xD
Nu downloaden ~1800mb
(eGlobal) versie

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-09 14:42
Nu wel OTA? En ik ben juist gisteren maar aan de gang gegaan met Bridge omdat ik het wachten beu was. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toniii
  • Laatst online: 23-05 20:14
Kol Nedra schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 01:21:
Update eindelijk binnen! xD
Nu downloaden ~1800mb
(eGlobal) versie
Duurt het bij jouw ook zo lang? Man man, morgen middag rond dit tijdstip zal hij wel binnen zijn... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Ik ken deze maar moet eerlijk zeggen dat ik er nog maar weinig bruikbaars op heb kunnen vinden helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WarriorSan
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-05 18:20
Toniii schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 16:52:
[...]

Duurt het bij jouw ook zo lang? Man man, morgen middag rond dit tijdstip zal hij wel binnen zijn... 8)7
Ik ben nu een half uur bezig en het staat nog steeds op 1%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indiaan706
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 17:54
Bij mij sinds vanochtend bezig en nu op 68%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold

Zooper Widget downloaden uit de Play Store en widgets zoeken, ook in de Play Store.

Zelfde geldt voor icon packs. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
Toniii schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 16:52:
[...]

nee viel mee denk, maar ik had hem gisteren nacht voordat ik naar bed ging aangezet en toen ik wakker werd (6 uur later) was het downloaden klaar :P
geen idee hoelang het duurde eigenlijk :+

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14:01

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Even een vraagje: kan elke usb-C kabel gebruikt worden met elk apparaat dat usb-C ondersteunt?

Heb hier bijv. een Nintendo Switch oplader en een lader van een Samsung Galaxy Tab S3. Kunnen die probleemloos gebruikt worden op een LG-telefoon? Ik wil namelijk voor de woonkamer en voor in de auto extra kabels kopen, zodat ik niet altijd mijn kabel uit de slaapkamer hoef mee te pakken. Moet ik dan nog ergens op letten als ik bij bol.com of ergens anders een kabel + oplader bestel?

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZorbaR
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 09:37
Alle laders en kabels werken, maar ze ondersteunen niet allemaal QuickCharge 2. Dus ze zullen trager opladen dan de originele lader (of andere laders die QC2 ondersteunen)

Keep on running

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

ZorbaR schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 18:48:
Alle laders en kabels werken, maar ze ondersteunen niet allemaal QuickCharge 2. Dus ze zullen trager opladen dan de originele lader (of andere laders die QC2 ondersteunen)
Dat is fijn om te weten. Kan je dat ergens zien of ze QC2 ondersteunen? (Behalve door overal de specificaties van op te vragen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MusicAddict
Jorgen schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 19:53:
[...]

Dat is fijn om te weten. Kan je dat ergens zien of ze QC2 ondersteunen? (Behalve door overal de specificaties van op te vragen)
Dat zijn gewoon zoektermen voor Amazon of Bol.com. Vaak staat het ook vrij prominent in beeld op de lader boven de usb-poort. Gaat wel om de laders, bij de kabels bestaat er niet zoiets. Daarvan moet je gewoon een goed merk pakken bijvoorbeeld hier of een usb-c adapter voor oudere micro-usb kabels. Al is een goede usb-c kabel wel beter natuurlijk.

Niet dat het heel veel uitmaakt, LG heeft het maximale wattage voor laden rond de 14W gezet, dus iets onder de specificatie van QC3.0 (18W).

Ik wil er zelf even aan toevoegen dat het voor snelladen ook andere technieken mogen zijn dan QuickCharge. Onder andere USB Power Delivery, of PowerIQ (van Anker) werken net zo prima. ( Uit eigen ervaring weet ik dat een Anker Powerbank met PowerIQ 2.0 net zo snel laad als een QC3.0 lader :9 )

[ Voor 16% gewijzigd door MusicAddict op 15-06-2018 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

MusicAddict schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 20:07:
[...]

Dat zijn gewoon zoektermen voor Amazon of Bol.com. Vaak staat het ook vrij prominent in beeld op de lader boven de usb-poort. Gaat wel om de laders, bij de kabels bestaat er niet zoiets. Daarvan moet je gewoon een goed merk pakken bijvoorbeeld hier of een usb-c adapter voor oudere micro-usb kabels. Al is een goede usb-c kabel wel beter natuurlijk.

Niet dat het heel veel uitmaakt, LG heeft het maximale wattage voor laden rond de 14W gezet, dus iets onder de specificatie van QC3.0 (18W).

Ik wil er zelf even aan toevoegen dat het voor snelladen ook andere technieken mogen zijn dan QuickCharge. Onder andere USB Power Delivery, of PowerIQ (van Anker) werken net zo prima. ( Uit eigen ervaring weet ik dat een Anker Powerbank met PowerIQ 2.0 net zo snel laad als een QC3.0 lader :9 )
Dan ga ik met die termen nog even zoeken. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
Jorgen schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 20:13:
[...]

Dan ga ik met die termen nog even zoeken. Thanks!
Voor de laders kan je het makkelijkste kijken naar Anker, Aukey of Tronsmart. Kabels van een van die merken zijn in principe dan ook wel kwalitatief spul, maar kijk toch altijd even naar de reviews.

[ Voor 3% gewijzigd door MusicAddict op 15-06-2018 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

Het lijkt erop dat ze de oreo update voor de H870DS hebben geannuleerd? Ik had al een melding gekregen, maar nog geen tijd gehad. Nu lijkt de update niet meer beschikbaar te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronnie vd
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-09 10:32
@SaN Dat zou kunnen.
Bij mijn toestel (eglobal model) is de download halverwege gestopt door het wegvallen van de WiFi. Daarna kon ik niet hervatten.
Als ik nu comtroleer op updates, via ota / mobile support tool / of bridge is het toestel up to date.

Handmatig flashen durf ik niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

Nee, daar begin ik ook niet aan hoor. Ik wacht het nog wel even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@MusicAddict Ik ga die 2 suggesties kabels van jou bestellen + een qc3 lader van Anker.

[ Voor 30% gewijzigd door Jorgen op 16-06-2018 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fentek
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09-09 11:45
Iemand een idee hoe ik de uiterst irritante melding kan uitschakelen bij het aan- of afzetten van de mobiele dataverbinding?
"Datakosten kunnen in rekening worden gebracht." Ja dat weten we nog niet, en zeker niet na deze melding 100 keer gezien te hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

Ging naar een ander toestel kijken, bij t-mobile shop gecheckt wat ze terug geven voor m'n G6.....

Ziet vanaf begin hoesje en glassprotector op.

89€ NEGENENTACHTIG !!!! 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is toch niet zo vreemd. Wil je er meer voor krijgen dan moet je hem gewoon op V&A zetten. T-Mobile laat hem gewoon recyclen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-09 21:30
SaN schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 12:41:
Het lijkt erop dat ze de oreo update voor de H870DS hebben geannuleerd? Ik had al een melding gekregen, maar nog geen tijd gehad. Nu lijkt de update niet meer beschikbaar te zijn.
Ik heb een gewone (?) G6 volgens mij, bij hardware specs staat lg-h870.
Ik heb wel een update gekregen van de week en gisteren geinstalleerd, nog niks vervelends tegen gekomen.
Ik kan nu makkelijk mijn audio schakelen tussen bluetooth ontvanger en telefoon, is soms best handig als je iets wilt luisteren.
Daarnaast heb ik het gevoel, wel pas na 1 dag, dat het accuverbruik met 20-30% lijkt verminderd. Eerst zat ik zo rond 5-6 uur op 30-40% en nu zit ik nog op 57%. Het kan dat ik hem natuurlijk net wat minder heb gebruikt. Heb recent juist batterymonitor er af gehaald :9 .

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

Zooo.. neem afscheid van LG G6 forum..
Overstap gewaagd naar Oneplus 6

Tot sinas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master_S
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 26-11-2024
Wat een gedoe toch met die Oreo update voor Taiwan...

Blijkbaar kan je die wel nog binnenhalen via LG Bridge, maar niet via OTA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Swift
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-09 18:49
Is die zomaar terug getrokken, of was er iets mis mee? Misschien overbelasting van servers. Las hierboven dat bij sommigen wel hele dag duurde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
Heb mijn LG G6 nu zo'n twee weken, en ben erg tevreden. Zeer te spreken over de camera (vooral wide angle lens is handig) en de snelheid/software. Tot nu toe geen spijt van de aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fentek
2Swift schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 15:11:
Is die zomaar terug getrokken, of was er iets mis mee? Misschien overbelasting van servers. Las hierboven dat bij sommigen wel hele dag duurde.
Ik heb hem de dag na OTA melding relatief snel binnen gehaald.

Achteraf gezien wou ik dat ik het niet gedaan had... Nu anderhalve week op 8.0, en mijn ervaringen zijn de volgende:

- Trager, interface stottert soms zoals bijvoorbeeld openen van settings... Voorheen was dit vloeiend.
- Batterij gaat (veel) minder lang mee: ik haal met moeite 2u schermtijd.
- Super irritante melding bij in- en uitschakelen mobiele data (zie een van m'n voorgaande posts). Dit alleen al zorgt ervoor dat ik spijt heb van te updaten...

Ik veronderstel dat het niet mogelijk is om (eenvoudig) terug te gaan naar Android 7.0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Swift
Fentek schreef op maandag 25 juni 2018 @ 14:00:
[...]

Ik heb hem de dag na OTA melding relatief snel binnen gehaald.

Achteraf gezien wou ik dat ik het niet gedaan had... Nu anderhalve week op 8.0, en mijn ervaringen zijn de volgende:

- Trager, interface stottert soms zoals bijvoorbeeld openen van settings... Voorheen was dit vloeiend.
- Batterij gaat (veel) minder lang mee: ik haal met moeite 2u schermtijd.
- Super irritante melding bij in- en uitschakelen mobiele data (zie een van m'n voorgaande posts). Dit alleen al zorgt ervoor dat ik spijt heb van te updaten...

Ik veronderstel dat het niet mogelijk is om (eenvoudig) terug te gaan naar Android 7.0?
Zo te horen kan ik beter wachten. Wellicht is dit reden dat ze hebben in getrokken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:46
Hard reset na een grote software update voorkomt vaak 99% van de problemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Swift
ronnie vd schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 13:07:
@SaN Dat zou kunnen.
Bij mijn toestel (eglobal model) is de download halverwege gestopt door het wegvallen van de WiFi. Daarna kon ik niet hervatten.
Als ik nu comtroleer op updates, via ota / mobile support tool / of bridge is het toestel up to date.

Handmatig flashen durf ik niet aan.
Al opnieuw geprobeerd? Ik net vandaag. Via OTA niks en niet via LG Bridge...

Zou het nog komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teus.espresso
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-09 14:17
Heeft iemand Google Lens al werkend? Ik krijg de afgelopen weken meerdere foutmeldingen. Vanochtend op hardware.info stond een stuk dat Android 8 naar G6 komt en dan ook het Ai pakket. Nu heb ik de OTA update al een tijd binnen en wil Lens eindelijk gaan gebruiken. Mijn vrouw heeft het op haar Nokia en ik vind het een leuke app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
Ja, de app werkt zonder problemen op mijn telefoon. Heb ik verder niets bijzonders voor moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
Arrne schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 10:14:
Ja, de app werkt zonder problemen op mijn telefoon. Heb ik verder niets bijzonders voor moeten doen.
Ik krijg helaas alleen maar de melding dat Lens binnenkort beschikbaar is, probeer het later nog eens... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
Welke variant heb je? Ik heb de eGlobal versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teus.espresso
Ik heb een LG-H870. rev 1.0
buildnr OPR1.170623.032
software V20a-EUR-XX
Ik heb de photo app gewoon in gebruik (schijnt bij sommigen te helpen). Ik heb de Google HDR camera app gesideload.
Heb de telefoon in het Engels opgestart (schijnt ook te helepen).
Geen Lens functie helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teus.espresso
OK, ik heb mijn telefoon opnieuw op Engels ingesteld. Kwartiertje gewoon laten liggen.
Toen werd hij ineens heel langzaam, heb ik alle apps gesloten en na een paar minuten werkte hij weer gewoon. Nu doet Lens het ineens wel.
Inmiddels weer terug gegaan naar NL taal. Lens blijft werken. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Niet online
Net via LG Bridge mijn G6 H870 bijgewerkt. Update brengt Juni security patch, verbeteringen stabiliteit, Qlens en bootscreen geeft nu LG G6 ThinQ weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

2,7GB, wacht wel ff tot de ota versie.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander1986
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 10-09 17:12
Iemand problemen met ophangen of telefoon aan nemen als er gebeld word?

Android 8
Eglobal versie
Factory reset gedaan na update.
Enkele sim in het toestel

Als ik aan het bellen ben en druk op de rode knop voor ophangen zie ik dat deze ingedrukt word op het scherm maar reageert nergens op. Ook niet naar 10x drukken. Vaak hangt de andere kant dan op.

Ook met het aan nemen van telefoontjes gisteren een probleem. Swipen of drukken op het groene hoorntje werkte niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:45

Steeffoon

Smartphone-nerd

Sinds de update naar Oreo merk ik een verhoogd accuverbruik, heb factory-reset na de update gedaan, maar geen verschil dus. Meer mensen die dit hebben?

Hoop dat de juni-update (jammer wéér, dat ze niet gelijk juli doen, maarja, beter iets dan niets) daarin wel verbetering brengt.

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Vanmorgen de ota versie binnen gekregen, scheelt toch weer 2GB tov de Bridge versie. Niet veel verandering, altijd mooi dat er updates komen. :)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keetoo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 16:27
update rolt hier nu ook binnen (G6 H870 ) ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whostino
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 03-08-2019
Mijn smartsetings loopt te klotennnn sinds oreo. Mijn thuislocatie forceert zichzelf steeds een ander adres in te stellen.
Wie heeft dit probleem ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master_S
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 26-11-2024
Op mijn eGlobal versie nog steeds niets... Wat een bende knoeiers bij LG. Bij de OLED TV's van hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Ik merk dat de accuduur iets verbeterd is met de laatste update. Toeval, of meer mensen die dit kunnen bevestigen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnAbel
Steeffoon schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 19:29:
Ik merk dat de accuduur iets verbeterd is met de laatste update. Toeval, of meer mensen die dit kunnen bevestigen?
Dat idee had ik ook al, al heb ik em de afgelopen 2 dagen vrij weinig gebruikt, ik zit nu sinds vanochtend 8 uur, nog op 48%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Swift
Master_S schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 14:26:
Op mijn eGlobal versie nog steeds niets... Wat een bende knoeiers bij LG. Bij de OLED TV's van hetzelfde.
Idem.
Heel even de update gezien OTA. Maar zat in buitenland.
Schijnt een probleem met de dual sim update te zijn, vandaar dat die is ingetrokken.

Afwachten wanneer / of de update komt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiddle
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik geloof dat er op mijn G6 nog de oude 'Ok Google zit' (Google Now?) en nog niet de nieuwe Google Assistant waarmee je echt een dialoog kunt hebben... Want 9 van de 10 vragen gaat hij nu gewoon voor me Googlen en ik wil juist graag het AI stukje van de nieuwe assistant proberen :)

Iemand een idee hoe ik dit op mijn G6 kan forceren en dat hij ook nog start via press-and-hold home button? (Boeit me niet of het nou EN of NL is)

https://www.ad.nl/economi...aar-is-de-appie~a24fdf3e/
YouTube: Google Assistant vs Google Now -- What's the difference?

Asus ROG Strix X570-E Gaming, AMD Ryzen 7 5800X, NZXT Kraken X63, Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity OC, G.Skill Trident Z RGB, 2x Samsung 980 Pro 1TB, Fractal Design Define R6 USB-C, be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WALUIGI96
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10-09 08:44
Google assistent wordt uitgerold en duurt ongeveer een week. Ik heb ook nog geen assistent. Misschien dat het artikel op de frontpage weet hoe je het kunt forceren, maar anders is het gewoon geduld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennertvdkort
  • Laatst online: 12:20
sander1986 schreef op zondag 15 juli 2018 @ 12:45:
Iemand problemen met ophangen of telefoon aan nemen als er gebeld word?

Android 8
Eglobal versie
Factory reset gedaan na update.
Enkele sim in het toestel

Als ik aan het bellen ben en druk op de rode knop voor ophangen zie ik dat deze ingedrukt word op het scherm maar reageert nergens op. Ook niet naar 10x drukken. Vaak hangt de andere kant dan op.

Ook met het aan nemen van telefoontjes gisteren een probleem. Swipen of drukken op het groene hoorntje werkte niet.
Jij al een oplossing? heb hetzelfde met ophangen.. heel irritant.
Heb ook 1 simkaart en factory reset gedaan voor android 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander1986
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 10-09 17:12
lennertvdkort schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 19:52:
[...]

Jij al een oplossing? heb hetzelfde met ophangen.. heel irritant.
Heb ook 1 simkaart en factory reset gedaan voor android 8.
Helaas niet, al lijkt het de laatste paar dagen beter te gaan... hangt niet direct op maar wel met een kleine vertraging(dat was eerst een dikke 20 seconde ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fentek
Steeffoon schreef op zondag 15 juli 2018 @ 19:37:
Sinds de update naar Oreo merk ik een verhoogd accuverbruik, heb factory-reset na de update gedaan, maar geen verschil dus. Meer mensen die dit hebben?

Hoop dat de juni-update (jammer wéér, dat ze niet gelijk juli doen, maarja, beter iets dan niets) daarin wel verbetering brengt.
Yep, zie mijn voorgaande post. 'k Heb uiteindelijk ook factory reset gedaan, ook geen verschil bij mij.

Heel jammer dat de batterij op deze manier zo snel achteruit gaat. Dit is m'n eerste smartphone die na een goed jaar gebruik op deze manier (ook door tragere interface na update) al aanvoelt als een toestel die aan vervanging toe is...
Mijn vorige was een Xperia Z, waarvan de batterij & snelheid na 4,5 jaar gebruik nog steeds behoorlijk was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
Verhoogd accugebruik, merken jullie dat in standby of in het gebruik (of beiden). Had wat extra drain laatst en dat lag aan een aantal apps die wat te gretig gebruik maakten van de GPS s'nachts.

Sinds ik besloten heb AccuBattery te laten lopen na de update naar Oreo heb ik tenminste ook battery stats vergaard waar ik iets mee kan.

Ik haal zelf tussen nog steeds wel tussen de 3,5 en 4,5 uur SOT, wat overeenkomt met mijn guestimates van voor de update. Zou dit omschrijven als mixed use. Uiteraard kan het ook maar 2 uur zijn als er intensief ge-GPS't wordt bijvoorbeeld. Of juist als het bereik wat bagger is, maar dat merk je meer in je standby drain.

Huidige laadcycle bijvoorbeeld is 100% -> 39% met 85 uur van de lader, en exact 3 uur SOT.
Gebaseerd op bijna 50,000mAh aan charges schat de app dat de batterij nog 3,120mAh capaciteit heeft (94%). Dat valt mij allemaal nog wel mee na 1 jaar en 3 maanden gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Fentek schreef op maandag 30 juli 2018 @ 11:47:
[...]

Yep, zie mijn voorgaande post. 'k Heb uiteindelijk ook factory reset gedaan, ook geen verschil bij mij.

Heel jammer dat de batterij op deze manier zo snel achteruit gaat. Dit is m'n eerste smartphone die na een goed jaar gebruik op deze manier (ook door tragere interface na update) al aanvoelt als een toestel die aan vervanging toe is...
Mijn vorige was een Xperia Z, waarvan de batterij & snelheid na 4,5 jaar gebruik nog steeds behoorlijk was.
Ik kan me wel vinden in je ervaringen inderdaad. Vooral de camera-app is enorrrrrm traag geworden... :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lennertvdkort
Steeffoon schreef op maandag 30 juli 2018 @ 18:57:
[...]

Ik kan me wel vinden in je ervaringen inderdaad. Vooral de camera-app is enorrrrrm traag geworden... :(
Klopt, ff snel wisselen van camera naar whatsapp kost gewoon een seconde of 5.
hiervoor een Z5 premium gehad, het gebrek aan updates en het vaak kapot gaan van de 3.5mm jack waren de minpunten.. maar het extreme verlies in snelheid heb ik niet meegemaakt in 1.5 jaar met die telefoon.
samen met het bovenstaande(niet op kunnen hangen) ben ik zolangzamerhand wel opzoek naar een ander.
hoop het uit te kunnen zingen tot de opo 6T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fentek
MusicAddict schreef op maandag 30 juli 2018 @ 14:18:
Verhoogd accugebruik, merken jullie dat in standby of in het gebruik (of beiden). Had wat extra drain laatst en dat lag aan een aantal apps die wat te gretig gebruik maakten van de GPS s'nachts.

Sinds ik besloten heb AccuBattery te laten lopen na de update naar Oreo heb ik tenminste ook battery stats vergaard waar ik iets mee kan.

Ik haal zelf tussen nog steeds wel tussen de 3,5 en 4,5 uur SOT, wat overeenkomt met mijn guestimates van voor de update. Zou dit omschrijven als mixed use. Uiteraard kan het ook maar 2 uur zijn als er intensief ge-GPS't wordt bijvoorbeeld. Of juist als het bereik wat bagger is, maar dat merk je meer in je standby drain.

Huidige laadcycle bijvoorbeeld is 100% -> 39% met 85 uur van de lader, en exact 3 uur SOT.
Gebaseerd op bijna 50,000mAh aan charges schat de app dat de batterij nog 3,120mAh capaciteit heeft (94%). Dat valt mij allemaal nog wel mee na 1 jaar en 3 maanden gebruik.
Wow, da's zelfs beter dan toen hij nieuw was bij mij :/

Ik merk dat het slechter is in zowel standby als tijdens gebruik. Gisteren slechtste prestatie ooit denk ik: 5% over (laat hem meestal nooit zo laag komen), 2 uur SOT, ongeveer 1.5 dag van de lader. Batterijgebruik van "Telefoon Inactief" was 50%, wat wel extreem hoog is lijkt me. Bovendien staan m'n mobiele data en locatie zo goed als altijd uit, wifi ongeveer de helft van de dag. 's Nachts vliegtuigstand.

Edit: Na bovenstaande ervaring heb ik 'm eens gereboot. Resultaat is positief: ik zit nu aan 7%, 4e dag van de lader en 3u schermtijd (dus weinig gebruikt afgelopen dagen). Heel wisselvallig allemaal...

[ Voor 6% gewijzigd door Fentek op 03-08-2018 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
Google lens werkt inmiddels ook op mijn G6, dus dat is positief. Enige minpunt is dat de google assistent nu standaard onder de home button staat :'(
Nu heb ik die assistent weer uitgezet, maar ik kan helaas nergens vinden hoe ik de google now feed weer kan openen met de home knop. Iemand een idee toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Via LG bridge zag ik dat er een nieuwe firmware voor mijn G6 (eglobal) is. Er staan geen inhoudelijke releasenotes bij ("verbeteringen" oid). Ik zit hiermee op 8.0.0, 1 juli beveiligingspatchniveau, kernel 3.18.71 en SW V20c-TWN-XX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennertvdkort
schaduw schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 16:00:
Via LG bridge zag ik dat er een nieuwe firmware voor mijn G6 (eglobal) is. Er staan geen inhoudelijke releasenotes bij ("verbeteringen" oid). Ik zit hiermee op 8.0.0, 1 juli beveiligingspatchniveau, kernel 3.18.71 en SW V20c-TWN-XX
thx for the heads up!
Gelijk updaten die hap, misschien beland ie niet in de la dit weekend :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvR

SvR

schaduw schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 16:00:
hier helaas nog niet te zien via LG Bridge op mijn eglobal TWN G6. Die geeft aan dat v20a de nieuwste versie is. Ook OTA.
Pagina: 1 ... 21 ... 23 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het delen van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
Rooten & custom ROM's: [LG G6] Rooten & Custom ROM's
Levertijden, shops en prijzen: [LG G6] Levertijd & Prijzen
Accessoires: [LG G6] Het grote Accessoires topic