Xda wordt momenteel ook overspoelt met vragen wanneer hij nou komt.
Wacht rustig af.
Whatever.
G2 zonder knopjes aan de zijkanten naar G7 met 4 knopjes aan de zijkanten ..
Ja ik weet.. LG G6 Forum
Stop al
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
8.1 is vooral bug updates voor de Pixel phones. Updates waar de meeste andere Android phones niet echt veel aan hebben.SvR schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 19:19:
Waarom nu nog met 8.0 komen?! Doe dan meteen 8.1 na 7 maanden. Zucht.
Running AmiExpress 3.6 Copyright (c) LightSpeed Technologies 1992-93
Ik vind het eigenlijk vrij zorgelijk dat er geen LG G7 topic is, zegt genoeg over de interesse van mensen in LG telefoons. Ben persoonlijk toch erg tevreden over de G6 en ook best geïnteresseerd in de G7mucuracat schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 16:28:
zo. lg g7 is officeel..
G2 zonder knopjes aan de zijkanten naar G7 met 4 knopjes aan de zijkanten ..
Ja ik weet.. LG G6 Forum
Stop al
Wbt de update, dat ie niet gelijk naar Europa komt is één, maar voor een uitrol die op 30april moest beginnen volgens de nieuwsberichten is het wel erg stil. Ik heb nog nergens gelezen dat iemand 'm ontvangen heeft...
There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .
Check xda, er zijn genoeg mensen die hem inderdaad vanaf de 30e hebben ontvangen. Alleen het Koreaanse model zoals aangekondigd natuurlijk (en dus ook niet de eglobal variant).Xanion schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 12:08:
[...]
Ik vind het eigenlijk vrij zorgelijk dat er geen LG G7 topic is, zegt genoeg over de interesse van mensen in LG telefoons. Ben persoonlijk toch erg tevreden over de G6 en ook best geïnteresseerd in de G7
Wbt de update, dat ie niet gelijk naar Europa komt is één, maar voor een uitrol die op 30april moest beginnen volgens de nieuwsberichten is het wel erg stil. Ik heb nog nergens gelezen dat iemand 'm ontvangen heeft...
https://forum.xda-developers.com/lg-g6/how-to
[ Voor 3% gewijzigd door SvR op 03-05-2018 16:48 ]
De poort is schoon gemaakt, er is geen vuil meer te zien. Daarna de is binnenzijde van de poort gereinigd met een alcoholdoekje.
Toch blijft de melding af en toe terug komen.
Het is een chinees import model, ik heb niet veel zin om hem terug te sturen ter reparatie.
Ik zag op internet een tutorial om deze melding uit te zetten, maar deze functie ontbreekt in het service menu van de G6.
YouTube: LG V30 Moisture detect fix!!!
Heeft iemand een oplossing?
Herstart gedaan? Wil weleens helpen.ronnie vd schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 14:14:
Mijn eglobal G6 klaagt sinds een aantal dagen over moisture detection in de USB poort.
De poort is schoon gemaakt, er is geen vuil meer te zien. Daarna de is binnenzijde van de poort gereinigd met een alcoholdoekje.
Toch blijft de melding af en toe terug komen.
Het is een chinees import model, ik heb niet veel zin om hem terug te sturen ter reparatie.
Ik zag op internet een tutorial om deze melding uit te zetten, maar deze functie ontbreekt in het service menu van de G6.
YouTube: LG V30 Moisture detect fix!!!
Heeft iemand een oplossing?
Waar ik ook melding van kreeg , de kabel. Heb je andere usb-c kabeltje liggen?
Of ff daar de connectoren föhnen
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
Als je de melding wil omzeilen, bijvoorbeeld omdat je moet opladen, is dat meestal wel mogelijk. Volgens mij moet je dan herstarten en tijdens de herstart de oplader aansluiten.
Laden gaat gelukkig nog goed, een herstart helpt helaas niet.
Andere kabels ook niet echt.
Ik las al dat het vaker voorkwam.
Collega's met een G5 hebben het ook gehad.....maar daar vervang je de USB poort zo.
Ik ben bang dat er corrosie / overgangsweerstand in de poort is ontstaan, en dat vervangen de enige oplossing is.
Ik heb hetzelfde probleem ook gehad. Soms kreeg ik de melding en soms weer niet. Erg vervelend. Ik heb ook zo een G6 model van Eglobal. Uiteindelijk bij een GSm reparatie winkel de USB laten vervangen en geen problemen meer gehad.mucuracat schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 14:38:
[...]
Herstart gedaan? Wil weleens helpen.
Waar ik ook melding van kreeg , de kabel. Heb je andere usb-c kabeltje liggen?
Of ff daar de connectoren föhnen
Ik heb dit probleem circa 2 maanden gehad, is vanzelf weer weggegaan..ronnie vd schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 17:36:
Hij heeft een paar maanden geleden wat druppels zwembadwater gezien, daarna goed droog gemaakt en eigenlijk geen problemen gehad.
Laden gaat gelukkig nog goed, een herstart helpt helaas niet.
Andere kabels ook niet echt.
Ik las al dat het vaker voorkwam.
Collega's met een G5 hebben het ook gehad.....maar daar vervang je de USB poort zo.
Ik ben bang dat er corrosie / overgangsweerstand in de poort is ontstaan, en dat vervangen de enige oplossing is.
Hier is het nu alweer een week rustig.paulklooster schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 12:21:
[...]
Ik heb dit probleem circa 2 maanden gehad, is vanzelf weer weggegaan..
Hopen dat het zo blijft.
Bijzonder dat de USB poort zo gevoelig is voor vocht.
Safe then sorry?ronnie vd schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 13:54:
[...]
Hier is het nu alweer een week rustig.
Hopen dat het zo blijft.
Bijzonder dat de USB poort zo gevoelig is voor vocht.
Wacht wel ff dat de ota versie wordt aangeboden.
Whatever.
Ik heb hem binnen via otaHarmen schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 15:33:
Oreo is vanaf nu beschikbaar via LG Bridge. (lees ik op Xda)
Wacht wel ff dat de ota versie wordt aangeboden.
https://imgur.com/a/zOv7qph
[ Voor 25% gewijzigd door E.R.Y. op 23-05-2018 16:14 ]
Nu binnen hengelen.
[ Voor 3% gewijzigd door Humma Kavula op 23-05-2018 16:20 ]
Er zit geen Treble op, alleen nieuwe telefoons die uitgebracht worden met Android 8.0 of hoger bevatten treble, dit ivm partitie indelingen e.d.Humma Kavula schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 18:42:
Android 8.0.0 met beveiliging van april. Nu hopen dat treble goed werkt en we nieuwe beveiliging updates snel kunnen verwachten.
S8 heeft bijvoorbeeld ook geen Treble gekregen naar 8.0 update.
Ah thanks, ik was in de veronderstelling van wel. Bummer, zal dus wel drama blijven.Razer schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 18:59:
[...]
Er zit geen Treble op, alleen nieuwe telefoons die uitgebracht worden met Android 8.0 of hoger bevatten treble, dit ivm partitie indelingen e.d.
S8 heeft bijvoorbeeld ook geen Treble gekregen naar 8.0 update.
De Nokia 5 zit bv al op 8.1.1 met beveiliging van mei...
Manual mode heeft een waterpas, is die nieuw? Heb te vaak google cam gebruikt dat ik me het niet meer herinner. Zitten nog wel wat andere dingetjes van de V30 in nu, tof
Nokia heeft stock Android, dus die zullen altijd snellere updates krijgen.Humma Kavula schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 19:12:
[...]
De Nokia 5 zit bv al op 8.1.1 met beveiliging van mei...
Running AmiExpress 3.6 Copyright (c) LightSpeed Technologies 1992-93
Same here...via lg bridge geeft ie wel een update aan maar dat is die van oktober 2017.SvR schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 19:14:
Nu de 870ds nog 😱. Zal wel weer een poosje gaan duren, zit nog altijd op 7.0 met de november 2017 patch.
Zit hier ook op de update te wachten voor de eGlobal variant.
There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .
Als je nova gebruikt, bij look and feel in de instellingen. Daar kon ik het wijzigenXanion schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 21:46:
Wel vervelend dat ik op mijn homescreen weer die vlakken om de icoontjes heen heb. Whatsapp en chrome bijvoorbeeld zitten weer in een wit vlak. Wellicht kijk ik verkeerd, maar de setting om die weg te halen krijg ik niet meer gevonden, iemand?
Edit: dat doet niet helemaal wat je bedoelt. Maar inderdaad die iconen vielen mij ook meteen op
[ Voor 10% gewijzigd door E.R.Y. op 23-05-2018 22:10 ]
Helaas, er is een instelling die het zou moeten verhelpen, maar die doet niet waar die voor gemaakt is...Xanion schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 21:46:
Wel vervelend dat ik op mijn homescreen weer die vlakken om de icoontjes heen heb. Whatsapp en chrome bijvoorbeeld zitten weer in een wit vlak. Wellicht kijk ik verkeerd, maar de setting om die weg te halen krijg ik niet meer gevonden, iemand?
Die nieuwe notificaties zijn ook bagger. Gaat ie bepalen dat ik een megapopup van whatsapp krijg bovenin terwijl ik in whatsapp al ingesteld heb dat ik een popup krijg. Verdomme alles dubbel elke keer...
Eindelijk goed in kunnen stellen na een half uur de vrouw stalken
[ Voor 8% gewijzigd door Jorgen op 24-05-2018 00:56 ]
Your Friendly Neighborhood Moderator
Na 2e poging via OTA vanavond nogmaals proberen via Bridge...Nevil schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 23:21:
Na volledige download van Oreo-update krijg ik melding "foutief softwarepakket".
Als dat ook niet werkt, vraag ik mij wel af hoe je zoiets dan oplost...
Samsung Galaxy S10+ | Samsung Galaxy Gear S3 Frontier | Samsung Galaxy Buds | Apple iPad 3 |
Whatever.
Zie hier een screenshot
https://drive.google.com/...TofddsWo/view?usp=sharing
Ga naar instellingen > Homescreen > PictogramvormenXanion schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 21:46:
Vormen kun je aanpassen.. Maar zonder achtergrond kiezen werkt dan weer niet

Dat viel mij ook op. Bij mij heeft het downloaden ruim 1 uur geduurd.Harmen schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 08:26:
Downloaden van Oreo via ota duurde vrij lang na mijn idee. Gisteren upgrade gedaan en daarna een factory reset. Tot nu toe prima.
Samsung Galaxy S10+ | Samsung Galaxy Gear S3 Frontier | Samsung Galaxy Buds | Apple iPad 3 |
Schijtirritant dat er nu iets is wat de standaard app instellingen overruled
Even uurtje of 2 de tijd geven, Android moet alle apps updaten. Vroeger gebeurde dat in de voorgrond en kon je lange tijd niets doen. Nu gebeurd dat in achtergrond, maar merk je in performance. Na 2uurtjes was ie bij mij wel klaar en daarna was het toestel snappy.Jorgen schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 00:55:
Ik heb hem vanavond ook geüpdatet. Ik vind hem lang niet zo snappy als hij was. Stroperig soms zelfs. Gaat dan om swipen/vegen tussen de homescreens, maar ook bijv. bij het openen van apps of laden van internetpagina's in Chrome.
Even paar dagen tijd geven, OS moet even opnieuw leren berekenen hoe snel batterij leegloopt en verbruikt. Na paar dagen weet hij het weer nauwkeuriger te berekenen. Daarnaast zoals hierboven aangegeven, na de update gaat hij alle apps updaten en dat kost eerste paar uur extra kruim.E.R.Y. schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 08:33:
Is bij jullie het aantal uur voor dat je batterij leeg is ook zo laag in de instellingen? voor de update stond er toch zeker minimaal 8 uur, maar gisteren met 50% zou deze het 2 uur uithouden en nu met 80% 5 uur?
Zie hier een screenshot
https://drive.google.com/...TofddsWo/view?usp=sharing
Jup, gisteren ook een geprobeerd November 2017 hierTechnics SA-DA8 schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 21:31:
[...]
Same here...via lg bridge geeft ie wel een update aan maar dat is die van oktober 2017.
Zit hier ook op de update te wachten voor de eGlobal variant.
16 x JaSolar 335Wp | 5430Wp | GOODWE 4K-DT
Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl
Scherm verkleinen werkte bij mij niet. Met Oreo nog steeds niet.
Ook lukt mij niet om PIP te laten werken.
Ik ga dus nu maar eens een reset doen. FF kijken of deze 'kleine' probleempjes verholpen worden. En lekker schoon telefoon.
To be continued...
UPDATE: half uurtje later.. (apps installaties nog bezig)
Verkleinen van het scherm werkt
UPDATE 2: (13:15) Pip nog niet werkend en na update alle apps, doet verkleinen scherm het weer niet
Een app die het 'blokkeert'?
UPDATE 3: (16:09) Pip met youtube schijnt alleen te werken met Red abo van Youtube

Maar googelmaps doet het wel
UPDATE 4: (16:25) verkleinen scherm werkt. 1 app in toegankelijkheid > services was de boosdoener.. Deze uitschakelen en het werkt.

Dus problems solved

UPDATE 5: (day after) Youtube Pip kan, met een omweg
[ Voor 55% gewijzigd door mucuracat op 25-05-2018 11:12 ]
Zie boven update 4Ari Gold schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 15:58:
Gelukkig kunnen wij met de DS versie de update even achterwegen laten met de bovenstaande problemen die ermee komen.
Er zijn wel wat dingen die een stuk minder werken dan eerst. Maar dat ligt eerder aan Google dan aan LG denk ik zoAri Gold schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 15:58:
Gelukkig kunnen wij met de DS versie de update even achterwegen laten met de bovenstaande problemen die ermee komen.
Ja, via LG Bridge werd de update gewoon uitgevoerd!Nevil schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 07:55:
[...]
Na 2e poging via OTA vanavond nogmaals proberen via Bridge...
Als dat ook niet werkt, vraag ik mij wel af hoe je zoiets dan oplost...
Hoezo zou het aan Google liggen als LG een (ogenschijnlijk) brakke update uitrolt? Of zijn het problemen die ook bij andere telefoons optreden?MartijnAbel schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 17:16:
[...]
Er zijn wel wat dingen die een stuk minder werken dan eerst. Maar dat ligt eerder aan Google dan aan LG denk ik zo
Ik heb nog geen problemen gevonden, wat zou er niet goed zijn dan?Arrne schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 22:20:
[...]
Hoezo zou het aan Google liggen als LG een (ogenschijnlijk) brakke update uitrolt? Of zijn het problemen die ook bij andere telefoons optreden?
Uh, oke..lijkt mij niet. LG past de firmware aan naar hun eigen meuk.MartijnAbel schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 17:16:
[...]
Er zijn wel wat dingen die een stuk minder werken dan eerst. Maar dat ligt eerder aan Google dan aan LG denk ik zo
Ja, geen idee wat exact de problemen zijn aangezien ik de update nog niet heb. Maar ik reageer op een aantal berichten op rij waarin gesproken wordt over problemen na de update.kepler schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 22:37:
[...]
Ik heb nog geen problemen gevonden, wat zou er niet goed zijn dan?
[ Voor 4% gewijzigd door Arrne op 24-05-2018 22:46 ]
Whatever.
Net viel me trouwens ook op dat m'n verbruikte data veel meer is dan normaal. Of dat met de update te maken heeft weet ik echter niet.
[ Voor 35% gewijzigd door MetalManic op 26-05-2018 09:15 ]
Snoep verstandig, verslind een Apple!
Kreeg het net na inloggen met de vingerafdruk, op zich wel handig ter herinnering van je code.
Heeft iemand al kunnen checken of QuickCharge 3.0 nu eindelijk geactiveerd is met de update van oreo?
Voorheen was het QC2.0 terwijl lg als specificatie 3.0 opgeeft.
Gebruik je wel een third party QC3.0 lader? De G6 heeft QC3.0 alleen de lader die er bij komt is 'maar' QC2.0. Was bij de G5 ook al zo. Heeft verder weinig met updates te maken, aangezien de SD821 het gewoon ondersteunt.Technics SA-DA8 schreef op zondag 27 mei 2018 @ 14:28:
Schiet me net iets binnen en ik kan het niet checken omdat mijn eGlobal versie nog geen update heeft gehad.
Heeft iemand al kunnen checken of QuickCharge 3.0 nu eindelijk geactiveerd is met de update van oreo?
Voorheen was het QC2.0 terwijl lg als specificatie 3.0 opgeeft.
Klopt ik gebruik een QC3.0 lader van Blitzwolf en met die blijft ie op QC2.0 in het servicemenu tijdens laden.MusicAddict schreef op zondag 27 mei 2018 @ 15:02:
[...]
Gebruik je wel een third party QC3.0 lader? De G6 heeft QC3.0 alleen de lader die er bij komt is 'maar' QC2.0. Was bij de G5 ook al zo. Heeft verder weinig met updates te maken, aangezien de SD821 het gewoon ondersteunt.
Denk dat lg het express softwarematig op QC2.0 heeft gehouden.
Volgens mij doet hij sinds nougat al prima qc3 mits je aan de voorwaarden voldoet: qc3 lader, scherm staat uit, batterij lading <80%, geen screensaver mode.Technics SA-DA8 schreef op zondag 27 mei 2018 @ 15:27:
[...]
Klopt ik gebruik een QC3.0 lader van Blitzwolf en met die blijft ie op QC2.0 in het servicemenu tijdens laden.
Denk dat lg het express softwarematig op QC2.0 heeft gehouden.
Grote kans dat je telefoon dan denkt dat de USB poort vervuild is.
Bvd!!
Even uitzetten dan weer aan, als dat niet op een normale manier wil dan even met de volume down en aan/uit toets tegelijk. Want dat duurt echt te langRiziko schreef op maandag 28 mei 2018 @ 16:35:
Kan iemand me vertellen hoe lang de installatie duurde? Het downloaden ging al rete traag, de installatie duurt nu al meer dan 3 uur. Hij showt al uren het LG life is good scherm wat je ziet bij het opstarten.
Bvd!!
Telefoon laadt dan niet op.
Telefoon is niet in aanmerking geweest met vocht. Heeft al in de zon gelegen, is in een bak rijst geweest. Niets helpt, wat ook logisch is omdat er geen vocht is. Begon eigenlijk meteen na de update, terwijl hij aan het opladen was. Voor, tijdens en na de update niet van de oplader af geweest. USB poort zit ook geen stof in.
Afsluiten en wissen van data en cache van de processen LG System Recources en LG System Server zorgt ervoor dat hij weer even gaat opladen. Snel laden doet hij dan echter niet.
[ Voor 5% gewijzigd door P!m op 28-05-2018 18:03 ]
Complete reset al gedaan? Niet dat dat zou moeten uitmaken...maar just to be sure.P!m schreef op maandag 28 mei 2018 @ 18:02:
Sinds de update vorige week geeft mijn G6 steeds aan dat er vocht in de USB poort zit.
Telefoon is niet in aanmerking geweest met vocht. Heeft al in de zon gelegen, is in een bak rijst geweest. Niets helpt, wat ook logisch is omdat er geen vocht is. Begon eigenlijk meteen na de update, terwijl hij aan het opladen was. Voor, tijdens en na de update niet van de oplader af geweest. USB poort zit ook geen stof in.
Afsluiten en wissen van data en cache van de processen LG System Recources en LG System Server zorgt ervoor dat hij weer even gaat opladen. Snel laden doet hij dan echter niet.
Nog niet. Ga ik nog proberen.silmaril8 schreef op maandag 28 mei 2018 @ 18:14:
[...]
Complete reset al gedaan? Niet dat dat zou moeten uitmaken...maar just to be sure.
Anders zit er niets anders op dan reparatie en hem 2 weken kwijt zijn,
Ik neem aan andere lader en kabel al geprobeerd?P!m schreef op maandag 28 mei 2018 @ 18:02:
Sinds de update vorige week geeft mijn G6 steeds aan dat er vocht in de USB poort zit.
Ga naar instellingen -> weergave -> homescreen -> raster en selecteer hier 5x5Riziko schreef op maandag 28 mei 2018 @ 18:59:
Is er ergens een optie om in de app drawer 5x5 te gebruiken ipv 4x5?? Ziet een beetje raar uit nu
Daar staat ie op, ik krijg nu 4 rijen omlaag en een lege rij beneden!johanroelfs schreef op maandag 28 mei 2018 @ 19:26:
[...]
Ga naar instellingen -> weergave -> homescreen -> raster en selecteer hier 5x5
Klopt had ik ook. Moet je even naar de drawer gaan en rechts bovenin op de 3 puntjes drukken en op "apps sorteren op" drukken. Kies hier sorteren op naam. Vervolgens werd de 5e rij ook gevuldRiziko schreef op maandag 28 mei 2018 @ 19:43:
[...]
Daar staat ie op, ik krijg nu 4 rijen omlaag en een lege rij beneden!
Nee, niks te zien! Hij blijft af en toe random piepen.ronnie vd schreef op maandag 28 mei 2018 @ 15:43:
Knippert linksboven een symbooltje tijdens het pingen?
Grote kans dat je telefoon dan denkt dat de USB poort vervuild is.
Anoniem: 262853
Grote kans dat het een waarschuwing is dat een bepaalde app (te)veel accu verbruikt. Echter zijn dat piek momenten en is de melding (vaak) na 2 seconden alweer weg. (omdat de app dan weer "normaal" verbruikt)Tineke123 schreef op maandag 28 mei 2018 @ 22:20:
[...]
Nee, niks te zien! Hij blijft af en toe random piepen.
Als je hem meteen pakt na zo'n piep heb je kans dat je links bovenin nog even een notificatie icoontje ziet.
Of gewoon via de backup optie van het toestel zelf?
[ Voor 8% gewijzigd door Juancho op 30-05-2018 12:13 ]
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)|
Welke G6 versie heb je?Juancho schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 11:52:
Ik heb nu ook de update binnen! Voor dat ik ga installeren natuurlijk wel netjes een backup maken zodat je een factory reset kan doen. Waarmee doen jullie dit? Via LG Bridge? Ik las ook iets over het handige programma dr.fone(https://www.android-data-...droid-data-backup-restore)
Of gewoon via de backup optie van het toestel zelf?
Op mijn eGlobal versie (twn) nog steeds niks binnen.
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)|
Bedankt voor het meedenken! Ik zie ook niks in beeld verschijnen, gebeurt ook vaak als ik hem vast heb. Misschien ook een keer weer resetten?Anoniem: 262853 schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 09:16:
[...]
Grote kans dat het een waarschuwing is dat een bepaalde app (te)veel accu verbruikt. Echter zijn dat piek momenten en is de melding (vaak) na 2 seconden alweer weg. (omdat de app dan weer "normaal" verbruikt)
Als je hem meteen pakt na zo'n piep heb je kans dat je links bovenin nog even een notificatie icoontje ziet.
mijn G6 "piept" niet maar trilt geregeld heel kort. dat was voor de update naar Oreo niet. ik weet niet dat dit dezelfde oorzaak heeft maar bij mij gaat om een verbinding die verbroken wordt. als de bluetooth verbinding met mijn watch wegvalt trilt mijn gsm, maar dat is ergens een instelling denk ik. maar ik heb het ook soms als ik manueel mijn wifi uitzet. heb de indruk dat hij ook trilt als mijn gsm-verbinding wegvalt (slechte ontvangst) mss dat het piepen in dezelfde richting moet gezocht worden?
nu kan je blijkbaar wel een aantal notificaties aanpassen. heb het onlangs ondekt, geen idee dat dit vroeger ook kon. ga naar instellingen > algemeen > apps & notificaties > notificaties > applicaties. daarna op rechtboven op three-dots icoon klikken, systeem weergeven kiezen. nu zijn de systeemopties ook beschikbaar en ik ken twee zaken waar je in kan rommelen. android systeem & system IU. je geraakt er ook door de app.notifiactie lang ingedrukt te houden en op het radarwieltje te klikken.
je kan telkens met verschillende instellingen experimenteren. je kan hiermee bv systeem iconen verbergen in je status bar bovenaan. denk dan aan het icoon van batterijbesparingsmodus. je kan hier ook kiezen dat sommige meldingen een geluid maken. mss dat je daar een oplossing vind, maar ik heb er nog te weinig mee gexperimenteerd dus ik weet niet wat er allemaal gelinkt is met een bepaalde categorie.
Het zal vast 1 of andere widget of app zijn. Maar hoe ga ik vinden welke?

https://androidworld.nl/nieuws/lg-ai-pack-voor-smartphones/
https://www.wikihow.com/G...n-Twitter-for-Android-App
Iemand die mij hiermee kan helpen, of deze instelling wel kent?
Eindelijk Oreo voor de Eglobal TWN 870DS!
Ben er nu wel klaar mee. Kan mijn beste camera nu niet gebruiken...
Echt te grappig hoe LG met zijn updates omgaat, eerst liep NL achter, nu weer voor, maar wel consequent voor iedereen laat.SvR schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 20:07:
Joepie. H870DS20A komt nu binnen via LG Bridge.
@P107 zelf bestellen? https://m.nl.aliexpress.c...=200003089&channel=direct
[ Voor 16% gewijzigd door Humma Kavula op 07-06-2018 20:17 ]
Helaas kan ik alleen maar beschermfolies vinden (zoals in jouw link).Humma Kavula schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 20:15:
[...]
Echt te grappig hoe LG met zijn updates omgaat, eerst liep NL achter, nu weer voor, maar wel consequent voor iedereen laat.
Inderdaad niet heel consequent, maar voor de TWN eigenaren wel weer een voordeel dat de beveiligingspatches tot 1 mei zijn bijgewerkt.Humma Kavula schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 20:15:
[...]
Echt te grappig hoe LG met zijn updates omgaat, eerst liep NL achter, nu weer voor, maar wel consequent voor iedereen laat.
Sorry verkeerde link, zoeken op lg g6 camera glass levert bv dit op https://m.nl.aliexpress.c...eMJZVf&aff_platform=msite dus even goed zoeken, ze zijn er zat.P107 schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 20:25:
[...]
Helaas kan ik alleen maar beschermfolies vinden (zoals in jouw link).. Heb er al wel eentje besteld voor als mijn glas eindelijk gerepareerd is.
Moest LG Bridge eens werken op mijn MacBook zou mijn vriendin haar G6 ook eindelijk kunnen updaten... OTA nog niets beschikbaar!SvR schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 20:07:
Joepie. H870DS20A komt nu binnen via LG Bridge.
Keep on running
hier gewoon op een macbook pro 15" 2010 geïnstalleerd via LG Bridge met MacOS 10.13.5, geen problemen ondervonden.ZorbaR schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 20:31:
[...]
Moest LG Bridge eens werken op mijn MacBook zou mijn vriendin haar G6 ook eindelijk kunnen updaten... OTA nog niets beschikbaar!
Bedankt!Humma Kavula schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 20:30:
[...]
Sorry verkeerde link, zoeken op lg g6 camera glass levert bv dit op https://m.nl.aliexpress.c...eMJZVf&aff_platform=msite dus even goed zoeken, ze zijn er zat.
Ga morgen es bellen met het bedrijf waar tot nu toe mijn bestelling ligt. Misschien willen ze het wel voor mij repareren als ik de onderdelen regel. Ik heb geen verstand met het vervangen van zulke dingen.
Reparatie via het bedrijf in de buurt kost € 70 voor een cameraglas. Nu ook hopen dat de camera niet beschadigt is. Heb er al wel een hele tijd een plakker over heen, maar in het begin zijn ook glassplinters in de camera gegaan
ik heb de Eglobal versie.....zit in de 8.0 versie google assistant?
Als je bedoelt "ok google, navigeer naar xxx" oid dan ja, want dat werkt best wel fijn in de auto met bijpassende/bluetooth radio.Kol Nedra schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 21:29:
Bij mij helaas nog niet binnen de update
ik heb de Eglobal versie.....zit in de 8.0 versie google assistant?
-edit-
@Kol Nedra NL versie hier maar lijkt mij dat dat globaal werkt.
[ Voor 13% gewijzigd door Humma Kavula op 07-06-2018 21:45 ]
Ja dat bedoel ik......dat zit dus in die 8.0?Humma Kavula schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 21:39:
[...]
Als je bedoelt "ok google, navigeer naar xxx" oid dan ja, want dat werkt best wel fijn in de auto met bijpassende/bluetooth radio.
Dit topic is alleen bedoeld voor het delen van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
Rooten & custom ROM's: [LG G6] Rooten & Custom ROM's
Levertijden, shops en prijzen: [LG G6] Levertijd & Prijzen
Accessoires: [LG G6] Het grote Accessoires topic