• SvR
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-07 23:27

SvR

projectmanager extraordinaire

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-07 21:55

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

simon schreef op maandag 19 februari 2018 @ 18:35:
[...]
Sinds de update is hier batterij ook stuk sneller leeg, maar de cache legen is hier niet de oplossing, normaal had ik aan t einde vd dag nog 70% over. Nu 30, en er niets noemenswaardig mee gedaan. Van alles al uitgezet, maar niets lijkt te helpen.
Zelfde ervaringen, van de 1 op andere dag gaat de batterij sneller leeg. Terwijl ik er niets anders mee doe dan normaal, vreemd.

Heb de laatste tijd ook regelmatig dat de vingerafdrukscanner niet werkt en dat er om een pin wordt gevraagd. Is dit een beveiliging? Vingerafdruk opnieuw toevoegen heeft niet geholpen.

[ Voor 3% gewijzigd door Harmen op 22-02-2018 11:34 ]

Whatever.

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
simon schreef op maandag 19 februari 2018 @ 18:35:
[...]

Sinds de update is hier batterij ook stuk sneller leeg, maar de cache legen is hier niet de oplossing, normaal had ik aan t einde vd dag nog 70% over. Nu 30, en er niets noemenswaardig mee gedaan. Van alles al uitgezet, maar niets lijkt te helpen.
Same here, was me deze maand zwaar opgevallen. Hij gaat in ruststand zelfs regelmatig met 6-7% per uur omlaag.

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:38
Xanion schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 12:06:
[...]

Same here, was me deze maand zwaar opgevallen. Hij gaat in ruststand zelfs regelmatig met 6-7% per uur omlaag.
Ik heb de G6 nu 1 dag zonder SIM kaart gehad, omdat de sim tray gebroken was, daarna geen issues meer. Maar het viel mij op dat zonder SIM hij na een dag af en toe gebruik op 92% batterij zat, ipv 6-7% procent wat hij in idle op vrat.

Nu is hij om 0700 van de lader gegaan, en staat nu op 90%, met SIM kaart erin.. Onnavolgbaar geheel zo.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Laatst online: 14:19
Ik heb sinds de laatste update problemen met mijn bluetooth. Voornamelijk met mijn Pebble horloge, die verliest bijna elke dag wel verbinding terwij het normaal geen probleem was. Er komt (uiteraard) geen nieuwe update meer voor Pebble, dus daar kan het niet aan liggen. Ik kan het niet 100% linken aan de update, maar dat is volgens mij het enige wat veranderd is.
Soms verliest hij ook verbinding met de carkit, maar dat komt niet vaak voor.

Meer mensen met Bluetooth problemen sinds de update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master_S
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 26-11-2024
Wat een klucht die updates van LG. Ik heb de Hong Kong versie van eGlobal en nog steeds geen January 2018 security update. Terwijl een aantal landen (oa Australië) die wel hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvR

SvR

Master_S schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 11:55:
Wat een klucht die updates van LG. Ik heb de Hong Kong versie van eGlobal en nog steeds geen January 2018 security update. Terwijl een aantal landen (oa Australië) die wel hebben.
Ach, gelukkig krijgen we wel "binnenkort" een update naar 8.1 en vanaf nu vaker security updates nu de g6 in het Android Enterprise recommended programma is opgenomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master_S
SvR schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 15:47:
[...]

Ach, gelukkig krijgen we wel "binnenkort" een update naar 8.1 en vanaf nu vaker security updates nu de g6 in het Android Enterprise recommended programma is opgenomen...
Zou mooi zijn, want ben wel tevreden van de telefoon op zich.

[ Voor 8% gewijzigd door Master_S op 23-02-2018 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvD86
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 21:48
SvR schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 15:47:
[...]

Sowieso dus nu binnen 90 dagen een beveiligingsupdate :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SureshR
  • Laatst online: 08-03 22:34
Ik heb een aantal interessante zaken die ik wil delen - dit werkt in beide gevallen op toestellen die niet geroot zijn - uitvoering gaat via ADB commands (staat uitgelegd in de bron(nen)):

Het eerste is een topic op XDA welke streeft naar een beste batterij performance. Vooral het veranderen van de resolutie naar 1080p i.p.v. 1440p is een verademing. Niet zozeer vanwege de batterij die beter is, maar de vanwege de snelheid van het toestel. Alles loopt een stuk 'smoother'. Houd er wel rekening mee dat een aantal zaken niet helemaal lekker werken op 1080p, zoals de AOD; en dat er sommige zaken in de layout niet helemaal netjes meeveranderen. Persoonlijk heb ik nog niks storend hieraan kunnen ontdekken.

Als tweede: het laten verdwijnen van de status en navigatiebar, waardoor je het hele scherm kan gebruiken. Dit lijkt misschien weinig uit te maken, maar geloof me, het is een wereld van verschil. De status en navigatiebar komen tevoorschijn als je van onder (voor navbar) of van boven (voor statusbar) swiped. Voor mij voelde het alsof ik een andere telefoon in handen had - het scherm lijkt ineens enorm. Topic is hier te vinden.

Ik heb hier (imgur link) een screenshot van mijn homescreen zonder nav- en statusbar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-06 21:25
Ik heb net een 20000mAh powerbank van Anker besteld op amazon, dat is de beste manier om de batterijduur te verlengen :+

Maar die resolutieaanpassing lijkt me wel wat, Samsung doet het zelfs strandaard op een toestel, maar LG is te lui om een toggle in een menu te gooien.. Ben benieuwd :)

Edit: even getest, aardig maar te buggy. Vooral de camera-app raakt er enorm door verneukt met verkeerde scaling/resolutie etc dus dit is een no-no. Heb even nu geen zin om me daar in te verdiepen maar verder zou zou ik dit wel dagelijks kunnen gebruiken. :)

[ Voor 30% gewijzigd door MusicAddict op 01-03-2018 02:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SureshR
MusicAddict schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 00:27:

Edit: even getest, aardig maar te buggy. Vooral de camera-app raakt er enorm door verneukt met verkeerde scaling/resolutie etc dus dit is een no-no. Heb even nu geen zin om me daar in te verdiepen maar verder zou zou ik dit wel dagelijks kunnen gebruiken. :)
Ik heb hier geen last van, gebruik je ook de standaard camera app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
SureshR schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 11:16:
[...]

Ik heb hier geen last van, gebruik je ook de standaard camera app?
Ja met de normale app, Gcam had er volgens mij geen last van. Interface wil wel, maar de viewfinder is uitvergroot en mist een deel van het beeld als je een foto maakt. (staat dus meer op de foto dan beeld weergeeft). Beetje het idee van het LG logo wanneer je opstart, die staat ook niet gecentreerd in beeld, want die zal voor 1440p gemaakt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-07 19:03
Het laten verdwijnen van de notificationbar is ook een standaard optie in de Nova launcher. Al tijden :-)

Snoep verstandig, verslind een Apple!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

MetalManic schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 19:45:
Het laten verdwijnen van de notificationbar is ook een standaard optie in de Nova launcher. Al tijden :-)
Echter zodra je Chrome, Twitter, etc start komt ie weer in beeld.
Denk dat de methode waar @SureshR naar verwijst dat niet doet, zodat je altijd "full screen" kan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SureshR
MusicAddict schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 15:59:
[...]

Ja met de normale app, Gcam had er volgens mij geen last van. Interface wil wel, maar de viewfinder is uitvergroot en mist een deel van het beeld als je een foto maakt. (staat dus meer op de foto dan beeld weergeeft). Beetje het idee van het LG logo wanneer je opstart, die staat ook niet gecentreerd in beeld, want die zal voor 1440p gemaakt zijn.
Het klopt inderdaad wat je zegt.

Het veranderen van de resolutie heeft dus ook downsides, maar voor mij persoonlijk is de verbetering in performance het waard. Eenieder moet natuurlijk voor zichzelf bepalen wat hij of zij prettig vindt.

Ik ga Gcam ook proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:40

mucuracat

YES

kepler schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 11:23:
Ik heb sinds de laatste update problemen met mijn bluetooth. Voornamelijk met mijn Pebble horloge, die verliest bijna elke dag wel verbinding terwij het normaal geen probleem was. Er komt (uiteraard) geen nieuwe update meer voor Pebble, dus daar kan het niet aan liggen. Ik kan het niet 100% linken aan de update, maar dat is volgens mij het enige wat veranderd is.
Soms verliest hij ook verbinding met de carkit, maar dat komt niet vaak voor.

Meer mensen met Bluetooth problemen sinds de update?
Heb ook pebble, soms beste om pebble pairing te verwijderen uit pebble en phone (bluetooth)

En versie 7.0 van Android is bekend dat er een Bluetooth bug in zit. Dus hopelijk beter met 8.0 of 8.1

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Laatst online: 14:19
mucuracat schreef op maandag 5 maart 2018 @ 09:10:
[...]

Heb ook pebble, soms beste om pebble pairing te verwijderen uit pebble en phone (bluetooth)

En versie 7.0 van Android is bekend dat er een Bluetooth bug in zit. Dus hopelijk beter met 8.0 of 8.1
Ik heb uiteindelijk de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, dat lijkt te helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloblub
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-06 15:10
Na 6 maand de G6 te hebben gebruikt ben ik toch wel opzoek naar wat anders.

Met name het update beleid, de batterijduur en de hele user experience zorgen ervoor dat ik terug wil naar een telefoon met stock android. Mijn oude Nexus 6P met Android 8.1 voelt veel soepeler aan bij gebruik.

Nu komt de Essential Phone binnenkort naar europa. Ook is deze nu al in goede conditie te importeren voor ongeveer 370 euro.

Zijn er hier toevallig gebruikers die dezelfde overstap hebben gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaizen
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 01-03 20:08
bloblub schreef op maandag 5 maart 2018 @ 17:51:
Na 6 maand de G6 te hebben gebruikt ben ik toch wel opzoek naar wat anders.

Met name het update beleid, de batterijduur en de hele user experience zorgen ervoor dat ik terug wil naar een telefoon met stock android. Mijn oude Nexus 6P met Android 8.1 voelt veel soepeler aan bij gebruik.

Nu komt de Essential Phone binnenkort naar europa. Ook is deze nu al in goede conditie te importeren voor ongeveer 370 euro.

Zijn er hier toevallig gebruikers die dezelfde overstap hebben gemaakt?
Na een Nexus 4, Nexus 5X mis ik ook stock Android. Ik wacht op de Nokia 7+ met Android One, heel benieuwd naar deze smartphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvD86
Kaizen schreef op maandag 5 maart 2018 @ 18:10:
[...]

Na een Nexus 4, Nexus 5X mis ik ook stock Android. Ik wacht op de Nokia 7+ met Android One, heel benieuwd naar deze smartphone
Hier net zo!
Wacht ook op de Nokia 7+
Nog een maandje en dan kijken of ik de overstap ga maken ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
Ik ben ook eigenlijk wel benieuwd naar de Nokia 7+, maar de G6 voldoet nog wel eventjes prima. Vooral met m'n powerbank vind ik het nu al iets minder noodzaak, zolang ik m'n foto's maar kan maken :P

Moet begin april wel weer 12mnd verlengen, dat jaar met de G6 is snel voorbijgegaan. Kan ik meteen een paar maanden later even kijken of de 7+ of misschien wel de nieuwe LG voor een leuk prijsje bij tmobile beschikbaar is bij een tussentijdse switch. De G6 ging toen ook vrij goedkoop 'los' (zonder bijbetalingen dus) op release weg bij Tmobile. :)

Hoop wel dat die 8.0/8.1 update een beetje opschiet, anders ga ik zelf wel lopen klooien..

[ Voor 10% gewijzigd door MusicAddict op 05-03-2018 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flapdrol85
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik heb besloten niet te blijven hangen bij de G6 en heb de Nokia 7 plus besteld. Hallo snelle updates! 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangermind
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08-09-2023
Ik kocht mijn G6 in de actieperiode (75euro aan cadeaubonnen) en kreeg eindelijk 3 keer 25 euro bol.com jeej, maar 2 werkten er niet. Dus bijna ene jaar gewacht op de bonnen, en kan nu weer weken gaan wachten zeker. Deze slechte klantenservice plus het k*t updatebeleid zorgt er voor dat ik geen LG meer ga aanschaffen, sonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvD86
https://www.droidapp.nl/n...id-8-0-oreo-5-toestellen/

maar nog steeds geen datum bekend helaas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
dangermind schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 14:27:
Ik kocht mijn G6 in de actieperiode (75euro aan cadeaubonnen) en kreeg eindelijk 3 keer 25 euro bol.com jeej, maar 2 werkten er niet. Dus bijna ene jaar gewacht op de bonnen, en kan nu weer weken gaan wachten zeker. Deze slechte klantenservice plus het k*t updatebeleid zorgt er voor dat ik geen LG meer ga aanschaffen, sonde.
Ik was hier ook bang voor toen ik mijn LG G6 aanschafte voor 375 euro (min 75 euro Bol.com bonnen = 300 euro aanschafprijs). Ik heb daarom ook toen maar meteen die bonnen opgemaakt voor het geval dat...

Bij mijn LG G2 heb ik trouwens hetzelfde gehad: ik kon fluiten naar mijn 50 euro cashback. LG vertikte het om mij die 50 euro te geven. Ik had toen ook veel te lang gewacht met klacht indienen nav die 50 euro cashback omdat ik verwachtte dat de cashback teruggave wat langer zou duren en ik niet irritant en ongeduldig wilde overkomen... Nou dat gebeurt me in ieder geval niet meer. Maar omdat ik erg tevreden was over mijn G2 heb ik toch besloten om de G6 aan te schaffen. Voor 300 euro kon ik ook geen betere telefoon op dat moment vinden.

Ik neig dus ook om geen LG meer aan te schaffen (ook vanwege het update beleid), maar ik denk dat ik dan toch wacht met deze definitieve beslissing totdat ik mijn G6 van de hand doe en een nieuwe aanschaf. Want ondanks het slechte update beleid ben ik toch wel tevreden over de G6, vooral voor deze prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

En prijs verschil? Daar kan soms geen update van 2 maanden verschil tegenop (per persoon zal het wel verschillen natuurlijk)

Maar als we naar de prijs kijken.... Komt Nokia wel dichtbij :)

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmb
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15-05-2023
Heeft hier ook al iemand Google Lens op de G6 gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvD86

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
Voor de Koreaanse versie staat ie al klaar.
http://opensource.lge.com...GMG600L_Android_Oreo_v20a

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

http://opensource.lge.com...st?types=DESC&search=oreo

L = Koreaans?
S en K ? Deze staan er ook inmiddels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Swift
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:00
Mijn Korea model geeft nog niks aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-07 17:10

it0

Mijn mening is een feit.

S, K en L zijn voor de 3 grote koreaanse providers zoals ik het begrijp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-07 19:03
T schiet niet op met onze update... :-(

Snoep verstandig, verslind een Apple!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:32
MetalManic schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 08:12:
T schiet niet op met onze update... :-(
Nope... en zowat een half jaar achter met de beveiligingsupdates.... Het is een fijn toestel, maar dit is mijn laatste LG. De consumentenbond had beter LG kunnen aanklagen dan Samsung :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 29-07 03:57
Tja, er zijn nu eenmaal veel meer Samsungs in de omloop dus dat is veel interessanter. Zowel voor het te bereiken resultaat als de publiciteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoJan
  • Laatst online: 14-07 12:51
evdakker schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 08:46:
[...]

Nope... en zowat een half jaar achter met de beveiligingsupdates.... Het is een fijn toestel, maar de dit is mijn laatste LG. De consumentenbond had beter LG kunnen aanklagen dan Samsung :-(
Precies. Mijn eerste en tevens mij laatste LG. Raar bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Vingerafdrukscanner geeft af en toe problemen, hij vraagt dan om een pincode. Dit is op willekeurige momenten, doet zich voor sinds de laatste update. Hebben jullie dezelfde issues?

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Geen last van, NL model met januari patch.
Reset geprobeerd?

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:23
Updates zijn idd een drama maar ik moet zeggen dat ik de G6 een uitermate fijn en prettig (en betaalbaar) toestel vind dat ik niet zomaar LG opgeef als ik over 1 of 2 jaar weer een nieuwe moet kopen. Er gaat toch ook één en ander veranderen met Android waardoor updaten makkelijker/sneller kan?

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)| Polestar 2 MidYear 2026 in bestelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Juancho schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 15:08:
Er gaat toch ook één en ander veranderen met Android waardoor updaten makkelijker/sneller kan?
Inderdaad, de G6 is opgenomen in het Android Enterprise Recommended programma.
Niet elk toestel valt automatisch onder het programma. Devices moeten wel aan bepaalde voorwaarden voldoen waarbij ze aan bepaalde hardware moeten voldoen. Daarbij wordt gekeken naar de gebruikerservaring en security updates.

Toestellen moeten aan onderstaande eisen voldoen;

Minimum hardware specifications for Android 7.0+ devices.
Support for bulk deployment of Android devices including zero-touch enrollment.
Delivery of Android security updates within 90 days of release from Google, for a minimum of three years.
Availability of unlocked devices, direct from manufacturer or reseller.
Consistent application experience in managed profiles and on managed devices.
https://www.droidapp.nl/n...d-enterprise-recommended/

En verder helemaal eens met je, wat betreft de G6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Dus als ik het goed begrijp me LG straks wel binnen 3 maand de meest recente beveiligingsupdates pushen?
Is dat probleem gelijk opgelost want dan moeten ze wel.

Nu nog Oreo, ben erg benieuwd hoe dat gaat draaien op mn G6!

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 |Volvo XC40 P8 (MY20)| Polestar 2 MidYear 2026 in bestelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
Juancho schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 11:56:
Dus als ik het goed begrijp me LG straks wel binnen 3 maand de meest recente beveiligingsupdates pushen?
Is dat probleem gelijk opgelost want dan moeten ze wel.
Hoe gaan ze dat dan doen? Want nu lukt het ze blijkbaar nog niet. En als ze straks in gebreke blijven? Wordt de G6 dan uit het Android Enterprise Recommended programma getjoept, en daarbij blijft het dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Dat lijkt me idd zo. En het lijkt me ook dat je dat als bedrijf absoluut niet wil. Dan snijd je jezelf gewoon in de vingers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

evdakker schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 13:20:
[...]

Hoe gaan ze dat dan doen? Want nu lukt het ze blijkbaar nog niet. En als ze straks in gebreke blijven? Wordt de G6 dan uit het Android Enterprise Recommended programma getjoept, en daarbij blijft het dan?
Ik verwacht (hoop) dat er ook een boete van Google aan vast zit, plus dat je als bedrijf niet zulke slechte reclame wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
Dat Enterprise programma is een leidraad voor die certificering voor bedrijven, wat voor verplichte updates moet zorgen zolang ze die certificering willen behouden. Leuk als het toestel er bij zit.

Het echte voordeel heb je op OS niveau sinds 8.0 verplicht project Treble, wat de onderliggende Android laag los haalt van de vendor specifieke (hier dus LG) aanpassingen aan het OS.

Hiervoor moesten vendors een hoop code herschrijven en testen elke keer als er een update was, dat gaat vanaf 8.0 dus een stuk sneller, al ligt het dan nog steeds aan LG en anderen om de updates te pushen natuurlijk :p

[ Voor 8% gewijzigd door MusicAddict op 28-03-2018 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

Hmm.. volgende telefoon neigt naar Huawei P20 pro

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arrne
Bedankt voor de informatie! :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iGadget
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-07 11:46

iGadget

Wowsers!

Ben er nog altijd niet uit of mijn G6 nou een stap vooruit of een stap terug is t.o.v. mijn overleden Nexus 5X. De dubbele camera is leuk, maar de kwaliteit van de beelden vind ik eerlijk gezegd minder goed dan bij de Nexus 5X. Ook vind ik de vingerafdruksensor iets minder goed reageren (en leren!) en zoiets banaals als de flitser (die ik dagelijks gebruik als zaklamp) is van het koude type, waar die van de Nexus 5X heerlijk 'warm' was.
Natuurlijk is de performance beter (mag ook wel met de betere SOC en dubbel zoveel RAM) maar het gebrek aan regelmatige Android updates mis ik nu al. Kon hierdoor ook niet makkelijk migreren van de 5X naar de G6 omdat de 5X een hogere Android versie had.
Tenslotte hoop ik ook dat de G6 niet net zo'n 'tijdbom' aan boord heeft als de 5X door een slecht ontwerp. Het feit dat ik mijn G6 na nog geen maand al retour moet sturen vanwege storingen in de aansturing van het display stemt me weinig hoopvol...

"I'll just use my Go-Go-Gadget handbook!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Dat laatste snap ik nooit zo goed. Omdat jij toevallig een toestel hebt die wellicht een fabrieksfoutje heeft wil toch niet zeggen dat de hele G6 lijn matig is? Als je dit topic doorleest zal je ook maar weinig lezen over teruggestuurde toestellen.

En je wist als het goed is dat LG vooralsnog trager is met updates, dus achteraf daarover klagen begrijp ik ook niet helemaal. Dan had je beter voor een Samsung of Sony of Google apparaat kunnen kiezen toch?
Ik vind het ook niet leuk dat we nog steeds geen Android 8 hebben draaien, gaat wel binnenkort gebeuren, maar dat wist ik van te voren. Gelukkig sluit LG dus wel aan bij het nieuwe updatebeleid en daar zullen ze zich vast wel aan (moeten) houden. Dus dat kan alleen maar beter gaan.

Verder ben ik nog altijd enorm tevreden over de G6 (ik kom van een sony z3c). Nooit problemen of wat dan ook. Heerlijk toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iGadget

iGadget

Wowsers!

Juancho schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 14:35:
... Omdat jij toevallig een toestel hebt die wellicht een fabrieksfoutje heeft wil toch niet zeggen dat de hele G6 lijn matig is? Als je dit topic doorleest zal je ook maar weinig lezen over teruggestuurde toestellen.
Daar heb je gelijk in. Daarom laat ik mijn toestel ook omruilen voor een nieuw exemplaar in plaats van mijn geld terug te vragen.
En je wist als het goed is dat LG vooralsnog trager is met updates, dus achteraf daarover klagen begrijp ik ook niet helemaal. Dan had je beter voor een Samsung of Sony of Google apparaat kunnen kiezen toch?
Het was een 'leap of faith'. Plus het feit dat Samsung en Google beiden buiten mijn budget vallen en Sony (althans bij mijn z3c - grappig dat jij die ook had) een type LCD gebruikte die onbruikbaar werd zodra er een barstje in kwam. En om voor elk barstje minimaal €175,- af te moeten tikken vind ik nogal wat.
... Gelukkig sluit LG dus wel aan bij het nieuwe updatebeleid en daar zullen ze zich vast wel aan (moeten) houden. Dus dat kan alleen maar beter gaan.
Ik hoop met je mee :)
Verder ben ik nog altijd enorm tevreden over de G6 (ik kom van een sony z3c). Nooit problemen of wat dan ook. Heerlijk toestel.
Top. Ik wacht mijn vervangend exemplaar af.
In vergelijking met de Sony snap ik dat je tevreden bent (tenminste, daar ga ik van uit) over de camera. Kan me nog herinneren dat mijn z3c ook een soort van post-processsing deed met de beelden die het er IMHO vaak (zeker als ik de beelden vergeleek met mijn daarvoor overleden Nexus 5) niet beter op maakte. Een soortgelijk effect zie ik ook bij de G6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rommelkast
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02-07 22:39

rommelkast

kitesmurf

nou, als ik naar de testuitslagen kijk, dan doet ons toestelletje het maar magertjes :
https://nl.hardware.info/...acht-testresultaten-5-ghz
dat zou dan het topmodel van LG moeten zijn...
Overigens hoor je mij niet klagen hoor, ik kan gewoon internetten en video's kijken dus da's prima en voor de +/- 375,- is de prijs eigenlijk ook een middenmoter.
Dus eigenlijk trekken we weer de zelfde conclusie, het is zeker geen topper maar de prijs/kwaliteit is zeker super.

bouwplanmakers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodlynx
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-01 03:52
rommelkast schreef op zondag 8 april 2018 @ 22:12:
nou, als ik naar de testuitslagen kijk, dan doet ons toestelletje het maar magertjes :
https://nl.hardware.info/...acht-testresultaten-5-ghz
dat zou dan het topmodel van LG moeten zijn...
Overigens hoor je mij niet klagen hoor, ik kan gewoon internetten en video's kijken dus da's prima en voor de +/- 375,- is de prijs eigenlijk ook een middenmoter.
Dus eigenlijk trekken we weer de zelfde conclusie, het is zeker geen topper maar de prijs/kwaliteit is zeker super.
Me s6 was inderdaad zelfs sneller, maargoed 200mbit is snel zat. Hoop dat LG het toestel blijft supporten anders is het alsnog duur betaald. We hebben tot nu toe nauwelijks os updates gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bloodlynx schreef op zondag 8 april 2018 @ 23:22:
[...]

Hoop dat LG het toestel blijft supporten anders is het alsnog duur betaald. We hebben tot nu toe nauwelijks os updates gehad.
Minimaal 3 jaar aan beveiliging updates in ieder geval.
https://androidenterprise....com/#!/profile/device/11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technics SA-DA8
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23-07 19:04
Het is al best een poosje stil rondom updates voor de lg g6.
Beveiligingspatch is zelfs van oktober 2017 op mn koreaanse g6.
Iemand die iets meer weet over wanneer er een update komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iGadget

iGadget

Wowsers!

Technics SA-DA8 schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 16:58:
Beveiligingspatch is zelfs van oktober 2017 op mn koreaanse g6.
Dat is raar... De laatste beveiligingsupdate voor mijn (Europese) G6 is van 1 jan. 2018 (wat overigens ook geen schoonheidsprijs meer verdient inmiddels). Maar oktober 2017?! En ik maar denken dat de Koreaanse toestellen juist eerder updates kregen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technics SA-DA8
iGadget schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 21:37:
[...]

Dat is raar... De laatste beveiligingsupdate voor mijn (Europese) G6 is van 1 jan. 2018 (wat overigens ook geen schoonheidsprijs meer verdient inmiddels). Maar oktober 2017?! En ik maar denken dat de Koreaanse toestellen juist eerder updates kregen...
In het begin kregen de koreaanse g6 versies inderdaad als 1e de updates...maar nu helaas niet meer.
Ik check zowat dagelijks of er een update is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Technics SA-DA8 schreef op woensdag 11 april 2018 @ 01:51:
[...]

In het begin kregen de koreaanse g6 versies inderdaad als 1e de updates...maar nu helaas niet meer.
Ik check zowat dagelijks of er een update is.
En wat verwacht je dan na die update?
Een compleet andere beleving ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2018 @ 08:02:
[...]

Veiligheidsupdates.. Geen andere beleving, maar meer safety.
Gelukkig zijn de 'zware' lekken al gedicht met januari update.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Technics SA-DA8
Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2018 @ 08:02:
[...]

Wat dacht je van de beveiligingsupdates...de koreaanse g6 heeft 'm in oktober 2017 voor het laatst gehad.
Ook zouden er wat nieuwe functies van de v30/v30s meekomen met de oreo update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
Eerst zien, dan geloven! Lijkt me meer marketing, om de ontwikkelaars van het het ene team naar een ander 'bijzonder, echt speciaal voor dit doel gemaakt hoor' team over te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:31
Die update naar oreo zal er ooit nog wel een keer komen, maar verder verwacht ik helemaal niets meer. Ze gaan echt niet van de ene op de andere dag wel regelmatig updates uitbrengen voor wat inmiddels al een ouder toestel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Denk dat ze wel betere software updates moeten geven anders missen ze de boot. Samsung is de laatste tijd al goed op weg heb ik ervaren. Heb zakelijk een A5 2017, deze wordt bijna maandelijks geupdate.

Afwachten wanneer de updates komen, op dit moment loop ik niet echt tegen problemen aan. Accuverbruik is niet elke keer gelijk, soms snel en soms gaat hij 2,5 dag mee.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:31
Ik wil best geloven dat ze hun updatebeleid gaan veranderen maar dat zal ongetwijfeld voor nieuwe toestellen zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RvD86
Zo...die van mij verkocht afgelopen weekend.
Ik was er klaar mee.

Nu opzoek naar iets nieuws! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RvD86 schreef op maandag 16 april 2018 @ 08:35:
Zo...die van mij verkocht afgelopen weekend.
Ik was er klaar mee.

Nu opzoek naar iets nieuws! 8)
Heb je al wat in gedachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvD86
Verwijderd schreef op maandag 16 april 2018 @ 11:02:
[...]

Heb je al wat in gedachten?
Nokia 7+ staat hoog op mn lijstje.
En misschien een OnePlus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvD86
RvD86 schreef op maandag 16 april 2018 @ 11:41:
[...]

Nokia 7+ staat hoog op mn lijstje.
En misschien een OnePlus...
Het is een Nokia 7 Plus geworden.... :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boraprince
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 08-07 22:09
ik ben de laatste weken hoe langer hoe minder tevreden van mijn LG G6. en dan over onderstaande 2 zaken.

* batterijduur. ik ben precies een slaaf geworden van het stroomcontact. heb ik met mijn vorige 3 telefoons nooit gehad. en dat waren geen toptoestellen. (HTC One V, Sony Xperia XP, Motorola moto 4g). ik weet ook wel als je veel pokemon speelt, gps gebruikt of films ziet dat de batterij dan sneller leeg gaat maar ik heb al weken het probleem dat mijn batterij 's nachts leeg loopt. 10à15% per nacht (+- 8u). hij staat niet op vliegtuigmodus maar alle verbindingen, behalve telefoonnetwerk, staat uit. dus zonder wifi, bleutooth, data, ...
10à15% voor gewoon 8u standby vind ik zeer triestig. heb toestel al eens uitgezet, sync afgezet, macrodroid uitgeschakeld, toestellen op een locatie gelegd met goede telefoonontvangst, .... niets lijkt te helpen.

iemand nog tips? of een goede link voor ADB-hack in GSAM-battery app?

* het tweede dat ik nu al een tijdje heb is dat mijn scherm precies een stuk minder helder geworden is. vroeger stond mijn scherm meestal op 25% en behalve in een lichte buitensituatie was dit altijd goed. nu staat het rond 50% en heb ik nog dikwijls het gevoel dat ik de helderheid moet verhogen. zelfs als ik het scherm op automatisch zet heb ik het gevoel dat het niet goed is. ik zit binnen te youtuben met scherm op auto en het contrast is niet duideliijk.

zijn er nog instellingen waarmee ik kan spelen om het scherm te verbeteren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2Swift
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:00
Dat van die batterij heb ik ook. Heb Koreaanse versie. Kan ook liggen aan de bunker waar ik werk, maar ook zoals jij in de nacht tussen 5-15%. Heel wisselend.

Dat scherm weet ik niet, dat heb ik niet. Zit nu in volle zon en gaat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boraprince
dat idee van ontvangst in een bunker had ik ook maar vandaar ik het ook getest heb om mijn toestel eens op een andere locatie te leggen, vlak aan het raam met daar 4 tot 5 blokken ontvangst maar geen verschil. mss zijn er nog die deze problemen hebben kunnen oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodlynx
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-01 03:52
Boraprince schreef op woensdag 18 april 2018 @ 12:27:
ik ben de laatste weken hoe langer hoe minder tevreden van mijn LG G6. en dan over onderstaande 2 zaken.

* batterijduur. ik ben precies een slaaf geworden van het stroomcontact. heb ik met mijn vorige 3 telefoons nooit gehad. en dat waren geen toptoestellen. (HTC One V, Sony Xperia XP, Motorola moto 4g). ik weet ook wel als je veel pokemon speelt, gps gebruikt of films ziet dat de batterij dan sneller leeg gaat maar ik heb al weken het probleem dat mijn batterij 's nachts leeg loopt. 10à15% per nacht (+- 8u). hij staat niet op vliegtuigmodus maar alle verbindingen, behalve telefoonnetwerk, staat uit. dus zonder wifi, bleutooth, data, ...
10à15% voor gewoon 8u standby vind ik zeer triestig. heb toestel al eens uitgezet, sync afgezet, macrodroid uitgeschakeld, toestellen op een locatie gelegd met goede telefoonontvangst, .... niets lijkt te helpen.

* het tweede dat ik nu al een tijdje heb is dat mijn scherm precies een stuk minder helder geworden is. vroeger stond mijn scherm meestal op 25% en behalve in een lichte buitensituatie was dit altijd goed. nu staat het rond 50% en heb ik nog dikwijls het gevoel dat ik de helderheid moet verhogen. zelfs als ik het scherm op automatisch zet heb ik het gevoel dat het niet goed is. ik zit binnen te youtuben met scherm op auto en het contrast is niet duideliijk.

zijn er nog instellingen waarmee ik kan spelen om het scherm te verbeteren?
Zelfde probleem, wat het voor mij wil helpen is veel gebruikte aps weghalen van het homescreen, regelmatig herstarten en alle apps uit het geheugen halen. Dan kan het goed zijn dat ik snachts opeens 3% vebruik ipv 10+%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoJan
* batterijduur. ik ben precies een slaaf geworden van het stroomcontact. heb ik met mijn vorige 3 telefoons nooit gehad. en dat waren geen toptoestellen. (HTC One V, Sony Xperia XP, Motorola moto 4g). ik weet ook wel als je veel pokemon speelt, gps gebruikt of films ziet dat de batterij dan sneller leeg gaat maar ik heb al weken het probleem dat mijn batterij 's nachts leeg loopt. 10à15% per nacht (+- 8u). hij staat niet op vliegtuigmodus maar alle verbindingen, behalve telefoonnetwerk, staat uit. dus zonder wifi, bleutooth, data,
Mijn batterij gaat tegenwoordig standaard geen hele dag meer mee. Ook niet als ik er vrijwel niets mee doe. Vroeger was het altijd het scherm dat de meeste stoom gebruikte. Tegenwoordig iets onbekends. SystemPanel (de app) geeft aan dat de meeste stroom gebruikt wordt door 'Idle'.
Is pas sinds de laatste update. Ik zie met smart uit naar Oreo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

https://androidworld.nl/n...-update-android-8-0-oreo/
in februari van 2017 gelanceerde LG G6. Zuid-Koreaanse G6-bezitters kunnen deze maand al een melding met een update verwachten. Hopelijk volgen wij snel met deze update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20:09
RoJan schreef op woensdag 18 april 2018 @ 14:29:
[...]

Mijn batterij gaat tegenwoordig standaard geen hele dag meer mee. Ook niet als ik er vrijwel niets mee doe. Vroeger was het altijd het scherm dat de meeste stoom gebruikte. Tegenwoordig iets onbekends. SystemPanel (de app) geeft aan dat de meeste stroom gebruikt wordt door 'Idle'.
Is pas sinds de laatste update. Ik zie met smart uit naar Oreo...
Oreo zal in 1 klap al je problemen oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion

Gebruik je toevallig Exchange Email? Ik had precies hetzelfde, tot overdag 6% verlies batterij in stand-by. Zoeken op Internet zag ik dat Exchange met regelmaat op hol kan springen en dan batterij vreet. Oplossing, je Exchange account verwijderen en opnieuw toevoegen. Drie weken terug gedaan en sindsdien geen enkel probleem meer gehad met leeglopende batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

Ari Gold schreef op woensdag 18 april 2018 @ 16:47:
[...]

Oreo zal in 1 klap al je problemen oplossen?
Soms zit er vervuiling in van apps die je geïnstalleerd hebt en loopt je batterij leeg.
Of restanten van apps die je al verwijderd hebt.
Vaak lost hardreset dit soort rommel op en ook een nieuwe versie update.

En heel veel doen ook hardreset na een update nieuwe versie van android.
Om met schone lei te beginnen. Wat ik ook ga doen waarschijnlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
Maar wat let je dan precies om nu een reset uit te voeren, als je denkt dat dat allerlei problemen oplost? :?

Want zoals je het nu brengt is die reset een oplossing voor een paar problemen, en niet een nieuwe Android versie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoJan
Ik voel eigenlijk niet zoveel voor een complete reset. De batterijproblemen zijn gekomen na de laatste update. Kan natuurlijk toeval zijn, maar zoveel bijzonders heb ik er niet opstaan.
Ik had me voorgenomen de grote update af te wachten (die zou immers eind maart komen) en als dat niet zou helpen hem volledig te resetten. Vandaar dat ik nogal uitzie naar Oreo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
mucuracat schreef op donderdag 19 april 2018 @ 10:09:
[...]

Soms zit er vervuiling in van apps die je geïnstalleerd hebt en loopt je batterij leeg.
Of restanten van apps die je al verwijderd hebt.
Vaak lost hardreset dit soort rommel op en ook een nieuwe versie update.

En heel veel doen ook hardreset na een update nieuwe versie van android.
Om met schone lei te beginnen. Wat ik ook ga doen waarschijnlijk :)
Hmm, heb ik verder geen last van gelukkig. Batterij is ook tip top. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

Arrne schreef op donderdag 19 april 2018 @ 10:56:
Maar wat let je dan precies om nu een reset uit te voeren, als je denkt dat dat allerlei problemen oplost? :?

Want zoals je het nu brengt is die reset een oplossing voor een paar problemen, en niet een nieuwe Android versie..
Beter wachten op nieuwe versie die hopelijk snel komt.. Ik zeg niet dat ik probleem heb.

Maar na grote update is het altijd aan te bevelen om reset te doen. (als je nu doet en dan weer. is dubbel plezier met herinstallaties :) )
Schone install.

[ Voor 6% gewijzigd door mucuracat op 19-04-2018 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boraprince
Idd mss ff wachten tot Oreo update en dan clean install doen.
Thx

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arrne
Maar als je toch denk dat die reset allerlei problemen oplost ga je toch niet wachten op een update die mogelijk nog een hele tijd op zich laat wachten, maar voer je die toch meteen uit? :?

Want er wordt hier wel continu van alles geroepen over updates die er nu echt aan zitten te komen, maar we hebben geen enkele garantie daarvoor. Gezien LG's trackrecord zou die update zomaar een paar maanden op zich kunnen laten wachten.

Het is ook niet zo dat een reset tegenwoordig zo heel veel werk is, met settings, apps en data die gesynct wordt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master_S
Nog steeds tevreden over dit toestel, maar wanneer komt nu in godsnaam de januari 2018 security update uit voor het Hong Kong model (H870DS, van eGlobal zoals de meesten hier) ? Hoe moeilijk is dat nu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SureshR
Master_S schreef op maandag 23 april 2018 @ 06:33:
Nog steeds tevreden over dit toestel, maar wanneer komt nu in godsnaam de januari 2018 security update uit voor het Hong Kong model (H870DS, van eGlobal zoals de meesten hier) ? Hoe moeilijk is dat nu...
Hier ook wachtende. Ook een toestel van eglobal..

Ik hoop dat we snel een update krijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaizen
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 01-03 20:08
SureshR schreef op maandag 23 april 2018 @ 21:15:
[...]

Hier ook wachtende. Ook een toestel van eglobal..

Ik hoop dat we snel een update krijgen..
Ook aan het wachten, in sommige regio's heeft het H870DS model al een maart update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
Kaizen schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 15:45:
[...]

Ook aan het wachten, in sommige regio's heeft het H870DS model al een maart update
En dat is nog steeds 7.0, geen Oreo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WALUIGI96
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15:32
In ieder geval het begin van de uitrol. Ik denk dat we 'm binnen twee maanden hier mogen verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvR

SvR

Waarom nu nog met 8.0 komen?! Doe dan meteen 8.1 na 7 maanden. Zucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
Oeh, updates. Ben benieuwd :) . Dan wil je net je toestel resetten omdat de trilmotor er mee op was gehouden (blijkbaar bekend probleem). Haal ik mn toestel leeg en wil ik net gaan resetten, gaat ie ineens weer werken. Dacht ik ben al zo ver dus ik reset maar... maakt het vanaf maandag ook wat makkelijker om 't nog een keer te doen :Y)

Verdomme, heb ook weer m'n simkaart houder kapot, heeft 't welgeteld 6 maanden langer volgehouden met wat plastic-lijm. Heb 'm wel weer weten te lijmen maar ben het beu, bestel meteen wel een replacement :( Vind het bizar dat ze die dingen niet wat steviger maken trouwens, want zovaak haal ik dat ding er ook niet uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
De koreaanse versie that is. Hopelijk geldt dat ook voor de TWN versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iGadget

iGadget

Wowsers!

Ik heb mijn vervangende G6 inmiddels binnen, backup (via LG app) teruggezet in de hoop flawless de draad weer op te kunnen pakken... Blijken er toch behoorlijk wat settings niet bewaard:
1. Ringtone (terug naar default)
2. Tweede Google account (alleen eerste is bewaard)
3. Login credentials van diverse apps (o.a. My Vodafone, Signal, Nextcloud)
4. Disabled apps (Evernote)
5. Verwijderde apps (Facebook, Instagram)
6. Notificatie-weergave op lockscreen (stond op 'all', werd teruggezet naar 'sensitive')
7. Alarm tones (allemaal weer 'default')
8. Alle (?) app permissies

Op deze manier voegt die backup app maar weinig toe t.o.v. wat Google out-of-the-box aanbiedt.
Is dit een Android limitatie of sloppy programmeerwerk van LG?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

iGadget schreef op maandag 30 april 2018 @ 11:05:
Ik heb mijn vervangende G6 inmiddels binnen, backup (via LG app) teruggezet in de hoop flawless de draad weer op te kunnen pakken... Blijken er toch behoorlijk wat settings niet bewaard:
1. Ringtone (terug naar default)
2. Tweede Google account (alleen eerste is bewaard)
3. Login credentials van diverse apps (o.a. My Vodafone, Signal, Nextcloud)
4. Disabled apps (Evernote)
5. Verwijderde apps (Facebook, Instagram)
6. Notificatie-weergave op lockscreen (stond op 'all', werd teruggezet naar 'sensitive')
7. Alarm tones (allemaal weer 'default')
8. Alle (?) app permissies

Op deze manier voegt die backup app maar weinig toe t.o.v. wat Google out-of-the-box aanbiedt.
Is dit een Android limitatie of sloppy programmeerwerk van LG?
Sommige vroegen, waarom niet nu al hard reset :) . Voor dit soort dingen dus :)
En ik dacht dat backup terug via google vele app permissies wel goed zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvR

SvR

De uitrol van Oreo naar Koreaanse G6 modellen schijnt gestart te zijn.

Helaas nog niks op mijn 870DS TWN en inderdaad hebben ze het op 8.0.0 gehouden, dat was te verwachten want 8.1 is natuurlijk ook pas 5 maanden uit.

https://forum.xda-develop...ntid=4489442&d=1525079273

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince_
  • Laatst online: 16:45
Hier ook nog geen update ontvangen. Heb de Eglobal (Koreaanse) versie. Hopen dat ie snel komt, ben namelijk aan het twijfelen om een Nokia 7+ aan te schaffen ivm slechte update beleid van LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvR

SvR

Vince_ schreef op maandag 30 april 2018 @ 22:14:
Hier ook nog geen update ontvangen. Heb de Eglobal (Koreaanse) versie. Hopen dat ie snel komt, ben namelijk aan het twijfelen om een Nokia 7+ aan te schaffen ivm slechte update beleid van LG.
Die van eglobal is de Taiwanese versie (870ds) en niet de Koreaanse versie. Daar is dus nog geen update voor uit en dan nog is het "slechts" 8.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Laatst online: 17:19
De update duurt wel tergend lang voordat ie uitkomt.
Pagina: 1 ... 19 ... 23 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het delen van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
Rooten & custom ROM's: [LG G6] Rooten & Custom ROM's
Levertijden, shops en prijzen: [LG G6] Levertijd & Prijzen
Accessoires: [LG G6] Het grote Accessoires topic