Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-09 13:55

nlboy

Alles kitz?

Wat is zo lees in dit topic bevat de LG G6 weinig bloatware, klopt dat? En verder mis ik nog echt een foto die vol resolutie gemaakt is. Is er toevallig een troste bezitter van de G6 die wellicht een foto kan maken en delen zonder deze te verkleinen? O-)

Daarna moet nog eventueel de keuze maken tussen zwart of grijs... :>

[ Voor 12% gewijzigd door nlboy op 20-06-2017 21:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MusicAddict
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 14:48
nlboy schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 21:02:
Wat is zo lees in dit topic bevat de LG G6 weinig bloatware, klopt dat? En verder mis ik nog echt een foto die vol resolutie gemaakt is. Is er toevallig een troste bezitter van de G6 die wellicht een foto kan maken en delen zonder deze te verkleinen? O-)

Daarna moet nog eventueel de keuze maken tussen zwart of grijs... :>
Alleen FB en Instagram als third party extra's, verder een LG app of 2. Niet echt spannend inderdaad.

Ik zou persoonlijk zwart doen, het scherm komt hier véél beter tot zijn recht. De 'nieuwe' kleuren (G6+?) hebben wel de gekleurde achterkant maar ook een zwarte frontpanel, net alsof LG het nu zelf ook doorheeft :P
Wel zorgen voor een skin of cover, het is een afdrukkenmagneet anders. :)

night 1.0 LG G6

Enige wat ik zo even kan delen is nacht en manual mode, krijgt er best iets leuks uit als je weet wat je doet ;) Auto mode is leuk óm een schot te maken, niet om het beste shot te krijgen. (click voor full image)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
In het OnePlus5 topic werd ik geattendeerd op de LG G6 voor 390,-
Ik heb nu een S8+ welke nog terug kan naar CoolBlue (nog drie dagen) en mij daardoor 859,- op levert.

450,- retour en een LG G6 voelt voor mij wel als een goeie deal.

Hoe zit dat hier, iemand die daar nog wat zinnigs over wil zeggen? Over de overstap zelf dan tenminste, levering enz is meer voor het andere topic.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

MusicAddict schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 21:31:
[...]

Alleen FB en Instagram als third party extra's, verder een LG app of 2. Niet echt spannend inderdaad.

Ik zou persoonlijk zwart doen, het scherm komt hier véél beter tot zijn recht. De 'nieuwe' kleuren (G6+?) hebben wel de gekleurde achterkant maar ook een zwarte frontpanel, net alsof LG het nu zelf ook doorheeft :P
Wel zorgen voor een skin of cover, het is een afdrukkenmagneet anders. :)

[afbeelding]

Enige wat ik zo even kan delen is nacht en manual mode, krijgt er best iets leuks uit als je weet wat je doet ;) Auto mode is leuk óm een schot te maken, niet om het beste shot te krijgen. (click voor full image)
Super bedankt! De foto is erg scherp ondanks het weinige licht. _/-\o_ En fijn om te horen dat er weinig bloatware op zit, want dat kon ik niet zo snel terugvinden in verschillende reviews. Ook goed om te weten dat zwart de beste keuze is. Binnenkort maar even de knoop doorhakken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:06
Ga denk ook weer LG G6 bestellen voor 390.One plus 5 valt tegen door de hoge prijs.

Twijfel een beetje wel of importeren uit hong kong.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MusicAddict
Enig zinnigs wat ik kan toevoegen is dat de audio op de europese versie ook verrassend goed is, Ik heb echt niks te klagen en ik gebruik best prijzige headsets (M50X, HD598). Geheugen mocht 64GB zijn.

Verder is het toestel echt wel solide, je ziet op bijna elk aspect wel dat LG enorm zn best heeft gedaan en het komt goed uit de verf. (behalve de front cam dan, als ik een minpuntje mag noemen)

De versie voor 390€ komt idd uit azie, dus het is de 64gb+ quad dac versie. Alleen de dac slurpt batterij blijkbaar (staat daarom standaard uit) dus dat 64GB is dan weer wel een no-brainer, al heb je daar uiteraard ook een sd kaartje voor.

Prijs is er weinig spannends aan de hand, je kunt hem nog steeds voor 480 'los' bij tmobile halen bij een abbo, en dan zit er wel die B&O earphones bij die ze er nu bij doen als promotie. Plus gewoon NL garantie uiteraard. Het is dus het een of het ander. De lage prijs is dan uiteraard een overweging. (zou het zelf ook gedaan hebben)

[ Voor 20% gewijzigd door MusicAddict op 20-06-2017 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MusicAddict schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 21:58:
en dan zit er wel die B&O earphones bij die ze er nu bij doen als promotie.
Die actie is sinds vandaag afgelopen volgens mij.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
CLB schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 22:01:
[...]

Die actie is sinds vandaag afgelopen volgens mij.
''Koop nu in de periode van 15 mei t/m 2 juli 2017 een LG G6 bij een van de deelnemende verkooppunten en ontvang gratis de EARPHONES BY B&O PLAY t.w.v. €99,- ''

https://lgpromotions.nl/promo/17-0199

Als ze ondertussen zonder earphones zitten dan heb ik niks gezegd, dan zou de actie best wel eens afgelopen kunnen zijn. :P

Edit; hoe bevalt trouwens die 410UA? Zoek er ook een, dm'etje voor ervaringen? :)

[ Voor 8% gewijzigd door MusicAddict op 20-06-2017 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm okee, dan heb ik niks gezegd denk ik :)
Edit; hoe bevalt trouwens die 410UA? Zoek er ook een, dm'etje voor ervaringen? :)
DM'en mag altijd hoor, of check [Ervaringen] ASUS UX310UA en UX410UA even!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cflink
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01-09 23:10
Ferio schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 08:13:
Hebben jullie de G6 ook getest in combinatie met Water? Stoom (douche bv)?

G6 is dan wel IP68, maar er staat een kopje "Under conditions other than those certified, the internal liquid damage indicator will change color and void the warranty."

Als er dan nu toch water binnenkomt tijdens normaal gebruik hoe zal het dan zitten met garantie? Ben hier eigenlijk benieuwd naar, herinner me ooit nog iets van Sony dan hun uiteindelijk waterschade uit garantie hadden gehaald?
Ik hem de telefoon in Valencia ook beetje als onderwatercamera gebruikt. Dus zwembad in duiken met camera en al, en zelfs in de zee. Ging prima en hij doet het nog steeds, maar er komt wel water op plekken waar het niet handig is. Rest van de dag ging bellen niet meer water bij microfoon duurde lang voor het weg was, en opladen kon ook een tijd niet. Touchscreen en water zijn uiteraard ook geen handige combi en vingerafdruk scanner + water ook niet. Ik raad dat dus niet echt aan, terwijl het wel heerlijke en uniek shots zijn van de vakantie, maar goed, daar dan toch maar de gopro voor uit de kast halen. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MusicAddict
cflink schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 23:42:
[...]

Ik hem de telefoon in Valencia ook beetje als onderwatercamera gebruikt. Dus zwembad in duiken met camera en al, en zelfs in de zee. Ging prima en hij doet het nog steeds, maar er komt wel water op plekken waar het niet handig is. Rest van de dag ging bellen niet meer water bij microfoon duurde lang voor het weg was, en opladen kon ook een tijd niet. Touchscreen en water zijn uiteraard ook geen handige combi en vingerafdruk scanner + water ook niet. Ik raad dat dus niet echt aan, terwijl het wel heerlijke en uniek shots zijn van de vakantie, maar goed, daar dan toch maar de gopro voor uit de kast halen. :)
FYI :+

http://www.androidauthority.com/ip-rating-water-resistance-phones-explained-684283/
- ''Rinse off your phone with fresh water after taking it swimming, just to make sure that any chlorinated water is washed off. But don’t use soap or chemicals.
- Avoid salt water and extreme conditions, such as high heat or rough environments.''

Dat het kan betekent niet dat het goed is voor je toestel.. Zwembad zou ik zelf ook nog wel doen, maar zout water.. vinden de metalen randen fijn al dat zout. Liever een van die doorzichtige zakjes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:18

SaN

Ik sta op het punt om er één te bestellen, maar het enige wat me tegenhoudt is de kritiek op de powerbutton. Ik vind het ten eerste al jammer dat er geen echte powerbutton op zit, en nu lees ik om nog eens dat deze het af en toe minder goed doet. Als in, de telefoon gaat niet in 1 keer uit.

Hoe werkt dit voor jullie? Ik kijk heel vaak op een dag even snel op mijn telefoon, en doe hem dan gauw weer uit en terug in mijn zak. Ga ik me aan die knop ergeren denken jullie?

Double tap om hem uit te schakelen lijkt me trouwens prima, maar ik lees dat dat niet werkt met nova launcher..

[ Voor 6% gewijzigd door SaN op 21-06-2017 01:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-08 20:39
SaN schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 00:56:

Double tap om hem uit te schakelen lijkt me trouwens prima, maar ik lees dat dat niet werkt met nova launcher..
Dat laatste is iets waar ik niet meer zonder kan..

Wen er maar vast aan dat je in de toekomst met elke telefoon dit gaat doen en klagen dat ie niet aan gaat.. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Ferio op 21-06-2017 07:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MusicAddict
Ik sta op het punt om er één te bestellen, maar het enige wat me tegenhoudt is de kritiek op de powerbutton. Ik vind het ten eerste al jammer dat er geen echte powerbutton op zit, en nu lees ik om nog eens dat deze het af en toe minder goed doet. Als in, de telefoon gaat niet in 1 keer uit.

Hoe werkt dit voor jullie? Ik kijk heel vaak op een dag even snel op mijn telefoon, en doe hem dan gauw weer uit en terug in mijn zak. Ga ik me aan die knop ergeren denken jullie?

Je weet dat de scanner achterop ook gewoon een fysieke powerknop is die je in kunt drukken? Die power knop zelf werkt verder hartstikke prima, bij de G5 was dat wel anders :p In dagelijks gebruik heb je 'm echter amper nodig, voordat je de kans hebt gehad 'm in te drukken is je toestel al unlocked met de vingerafdruk scanner namelijk.

Dubbel tap (uitzetten) werkt wel met nova, alleen in de bovenste statusbalk. Werkt dan ook gewoon in elke app zo. Ik heb het vanaf dag 1 en weet niet anders meer, en dat is alleen voor uitzetten, aanzetten kan je gewoon overal tappen, alleen met een password/vingerafdruk is het praktischer om een keer de scanner aan te raken, anders moet je je code elke keer manueel intikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

Ferio schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 07:31:
[...]

Dat laatste is iets waar ik niet meer zonder kan..

Wen er maar vast aan dat je in de toekomst met elke telefoon dit gaat doen en klagen dat ie niet aan gaat.. ;)
Ik ken het principe. Ik heb het op mijn OnePlus One heel veel gebruikt om de telefoon aan te zetten. Die had geen double tap om hem uit te zetten. Alleen op de taakbalk.

Op mijn Axon 7 zit het ook, maar daar is het zo traag dat het meer irriteert dan dat het handig is.

Als ik het goed heb onthouden heeft LG dit al erg lang op zijn telefoons, dus het zal best goed werken. Het gaat mij dan ook alleen om het uitzetten van de telefoon. Ik vind de vingerafdrukscanner van de Axon 7 achterop niet heel erg handig. Dus het lijkt me niks om op die manier mijn telefoon steeds uit te zetten.

Wat me dan dus rest is Nova Launcher niet te gebruiken, en ook de double tap gebruiken om het toestel uit te zetten. Hoe is de launcher van LG? Goed te doen?
MusicAddict schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 10:14:
[...]

Je weet dat de scanner achterop ook gewoon een fysieke powerknop is die je in kunt drukken? Die power knop zelf werkt verder hartstikke prima, bij de G5 was dat wel anders :p In dagelijks gebruik heb je 'm echter amper nodig, voordat je de kans hebt gehad 'm in te drukken is je toestel al unlocked met de vingerafdruk scanner namelijk.

Dubbel tap (uitzetten) werkt wel met nova, alleen in de bovenste statusbalk. Werkt dan ook gewoon in elke app zo. Ik heb het vanaf dag 1 en weet niet anders meer, en dat is alleen voor uitzetten, aanzetten kan je gewoon overal tappen, alleen met een password/vingerafdruk is het praktischer om een keer de scanner aan te raken, anders moet je je code elke keer manueel intikken.
Bedankt voor je antwoord. Ik weet dat het ook een fysieke knop is, maar daar las ik wat negatieve berichten over. Bij sommige mensen doet hij het niet in 1 keer. Maar daar hebben jullie geen last van neem ik aan?

[ Voor 33% gewijzigd door SaN op 21-06-2017 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:24

mucuracat

YES

Heeft niet alleen met Nova te maken.. Android 7 issue dacht ik.. Als je met een ander launcher dubbeltap gebruikt, moet je met pin ontgrendelen.
Nova heeft daar een trucje voor.. Als je dubbeltap doet, gaat background licht uit voor paar seconden om indruk te geven dat je scherm uit staat en paar seconden later gaat het echt uit.

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

Even voor de zekerheid: Klopt dat je kan kiezen tussen 1 sim extra (dual-sim) OF 1 SD-kaart? Dus dat het niet mogelijk is om twee simkaarten en één SD-kaart in te stoppen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MusicAddict
nlboy schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 11:55:
Even voor de zekerheid: Klopt dat je kan kiezen tussen 1 sim extra (dual-sim) OF 1 SD-kaart? Dus dat het niet mogelijk is om twee simkaarten en één SD-kaart in te stoppen. :)
Ligt eraan welke versie je hebt.
EU + US heeft alleen 1 sim + 1 micro sd
Asiatische versie heeft 2 sims of 1 sim + 1 micro sd , de tray is namelijk niet groter dus meer keus heb je niet. De tweede slot accepteert dan of een sd kaartje of een sim kaart in die versies.

[ Voor 7% gewijzigd door MusicAddict op 22-06-2017 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
Ik heb de laatste tijd regelmatig dat de als ik aan het bellen ben ineens de handsfree luidspreker aangaat. Erg hinderlijk. Meer mensen hier last van?
Het icoontje van de luidspreker is dan ook niet geselecteerd, ik moet dan deze eerst aan zetten en uit zetten om ervoor te zorgen dat de luidspreker weer uit is.

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Owen Reece
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:55
nlboy schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 11:55:
Voor de handige tweaker is er een mogelijkheid om twee sim's en een geheugenkaart tegelijk te gebruiken. :P

YouTube: LG G6 LG-H870DS Dual Sim and microSD simultaneously simultaneamente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

Owen Reece schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 17:35:
[...]

Voor de handige tweaker is er een mogelijkheid om twee sim's en een geheugenkaart tegelijk te gebruiken. :P

YouTube: LG G6 LG-H870DS Dual Sim and microSD simultaneously simultaneamente
haha computer in elkaar zitten lukt nog wel, maar dit.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majin Buu
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Even ter verificatie; de Eglobal-verie is een Aziatisch model met DAC en 64GB; deze ondersteunt alle 4G banden van KPN? Ik twijfel heel erg om mn 2 weken oude S7 in de verkoop te doen en deze te halen... :X

[ Voor 26% gewijzigd door Majin Buu op 22-06-2017 22:41 ]

Ultra 7 265K / GB B860 AORUS ELITE / RTX 5070 Gaming OC

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rommelkast
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-08 11:16

rommelkast

kitesmurf

Majin Buu schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 22:40:
Even ter verificatie; de Eglobal-verie is een Aziatisch model met DAC en 64GB; deze ondersteunt alle 4G banden van KPN? Ik twijfel heel erg om mn 2 weken oude S7 in de verkoop te doen en deze te halen... :X
[LG G6] H870DS Q-Dac of niet?

ja dus.

bouwplanmakers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toniii
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-05 20:14
Als je een video opneemt en je wilt deze afspelen op tv, hoe is dan het beeld formaat? Ivm 18:9 formaat.
Krijg je dan 2 kleine balkjes op je tv? Hoe vinden jullie de kwaliteit van foto en video?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Zou iemand hier eens kunnen testen of YouTube op de G6 al 18:9 support heeft? Op mijn S8+ zit dat namelijk wel maar in de reviews zie ik dat de G6 het niet had ten tijden van de release.
Toniii schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 08:09:
Als je een video opneemt en je wilt deze afspelen op tv, hoe is dan het beeld formaat? Ivm 18:9 formaat.
Krijg je dan 2 kleine balkjes op je tv? Hoe vinden jullie de kwaliteit van foto en video?
Video wordt gewoon opgenomen in 16:9 :)

[ Voor 21% gewijzigd door Donstil op 23-06-2017 11:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

Het blijft toch echt een lastige keuze tussen zwart en platinum....

Zwart:
+ Ziet er mooi en strak uit;
+ Overloop behuizing en scherm valt minder op;
- Achterkant glimt te veel waardoor vet afdrukken opvallen.

Platinum
+ Is wat anders dan de standaard zwart;
+ Achterkant glimt minder, dus geen vet afdrukken;
- Overloop behuizing en scherm valt op door 'zwart randje'.

Ik ben sowieso iemand die de telefoon zonder hoesje en screenpotrector gebruikt. Het is jammer dat de achterkant niet mat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
nlboy schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 16:21:
Het blijft toch echt een lastige keuze tussen zwart en platinum....

Zwart:
+ Ziet er mooi en strak uit;
+ Overloop behuizing en scherm valt minder op;
- Achterkant glimt te veel waardoor vet afdrukken opvallen.

Platinum
+ Is wat anders dan de standaard zwart;
+ Achterkant glimt minder, dus geen vet afdrukken;
- Overloop behuizing en scherm valt op door 'zwart randje'.

Ik ben sowieso iemand die de telefoon zonder hoesje en screenpotrector gebruikt. Het is jammer dat de achterkant niet mat is.
Heb ook net een platinum LG G6 besteld via eglobalcentral. Totaal €377 incl verzending. Zeer benieuwd.
Ben totaal niet bekend met LG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:40
Wat vinden jullie van de zwarte balken bij het kijken van een speelfilm die 16:9 is? Ik begin me er een beetje aan te storen.

[ Voor 5% gewijzigd door Pierre_nr1 op 26-06-2017 21:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MusicAddict
Pierre_nr1 schreef op maandag 26 juni 2017 @ 21:25:
Wat vinden jullie van de zwarte balken bij het kijken van een speelfilm die 16:9 is? Ik begin me er een beetje aan te storen.
Merk er zelf weinig van. Apps als Netflix zoomen automatisch een stukje in als je dat instelt, andere apps (youtube, twitch) in 16:9 valt het niet op, want de randen om het scherm zijn ook zwart. Met een zilveren/witte zou ik het me nog kunnen inbeelden. (had hiervoor een witte note 3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
zou ik mijn LG 6 die ik vandaag besteld heb, wireless kunnen opladen met mijn Samsung Wireless pad/stand?
Het is het nieuwere model wireless stand/charger die is released na de release van de S8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Geert1976 schreef op maandag 26 juni 2017 @ 22:41:
zou ik mijn LG 6 die ik vandaag besteld heb, wireless kunnen opladen met mijn Samsung Wireless pad/stand?
Het is het nieuwere model wireless stand/charger die is released na de release van de S8
Welke LG G6 heb je dan besteld? Alleen de Amerikaanse versies hebben namelijk Wireless charging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Pierre_nr1 schreef op maandag 26 juni 2017 @ 22:44:
[...]

Welke LG G6 heb je dan besteld? Alleen de Amerikaanse versies hebben namelijk Wireless charging
ah duidelijk. Dan gaat het dus niet lukken, hebben de non-US versie (via eglobal)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Geert1976 schreef op maandag 26 juni 2017 @ 22:48:
[...]

ah duidelijk. Dan gaat het dus niet lukken, hebben de non-US versie (via eglobal)
Het zijn de Aziatische versies die ze bij Eglobal leveren. Zelfs de Europese versies zijn weer anders. Ik denk dat je met de Eglobal versie zeer tevreden mag zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
ik heb een schurft hekel aan cases/hoesjes. Gebruik mijn smartphones zoveel mogelijk naked.

Hoe is de grip volgens jullie? te doen zonder case/hoesje (ja ja ik ken de risico's ;) )
Ter vergelijking, ik had hiervoor een S8, die was zo'n beetje zo glad als de inhoud van een pakje boter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Na de eerste uurtjes gebruik valt mij op dat sommige non 2:1 apps erg lelijk opgekropt worden. Alsof de scaling niet goed gaat ofz, geeft een beetje een onscherp effect.

Meer mensen hier last van?

Ik heb nu alle apps geforceerd op 2:1 ingesteld en dat gaat voor het merendeel verder prima maar het valt wel op. Iets wat ik op de S8 niet ervaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Donstil schreef op maandag 26 juni 2017 @ 23:37:
Na de eerste uurtjes gebruik valt mij op dat sommige non 2:1 apps erg lelijk opgekropt worden. Alsof de scaling niet goed gaat ofz, geeft een beetje een onscherp effect.

Meer mensen hier last van?

Ik heb nu alle apps geforceerd op 2:1 ingesteld en dat gaat voor het merendeel verder prima maar het valt wel op. Iets wat ik op de S8 niet ervaar.
Klopt, dat ervaar ik ook. Samsung is, denk ik, iets verder met hun software dan LG. Het punt is natuurlijk ook dat er nu 2 populaire telefoons de 18:9 schermverhouding op de markt hebben gebracht. Wat gaan de software makers nu doen, aanpassen op 18:9 (via updates) of blijft 16:9 de boventoon voeren. Je ziet wel dat b.v. Netflix sommige series al op 18:9 uitbrengt, en dat is precies wat wij willen. Het kost tijd, wij zijn een beetje de pioniers. De groep 'in between' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:54
Wat is jullie ervaring. Hoe functioneert de LG6 ten opzichte van bijvoorbeeld een Samsung S7?

Bij Samsung S7 vind ik met name de scherm zo groot. Ik zoek een iets compacter model. Wel met goede camera.

Heeft iemand hier ervaring mee? En/of zijn er andere toestellen die binnenkort uitkomen beter om even op te wachten ;)

[ Voor 21% gewijzigd door MaStar op 27-06-2017 07:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Pierre_nr1 schreef op maandag 26 juni 2017 @ 23:57:
[...]

Klopt, dat ervaar ik ook. Samsung is, denk ik, iets verder met hun software dan LG. Het punt is natuurlijk ook dat er nu 2 populaire telefoons de 18:9 schermverhouding op de markt hebben gebracht. Wat gaan de software makers nu doen, aanpassen op 18:9 (via updates) of blijft 16:9 de boventoon voeren. Je ziet wel dat b.v. Netflix sommige series al op 18:9 uitbrengt, en dat is precies wat wij willen. Het kost tijd, wij zijn een beetje de pioniers. De groep 'in between' :)
Nou je ziet dat er al best wat games geüpdate zijn naar 2:1, dat valt niet tegen.
Zeker als de geruchten over de nieuwe Pixel en iPhone kloppen (ook 2:1) dan gaat dat nog wel grote vlucht nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Swift
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18:49
Enige wat ik me nog afvraag is of de updates bij de Aziatische versie gelijk lopen met de Europese.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
2Swift schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 10:57:
Enige wat ik me nog afvraag is of de updates bij de Aziatische versie gelijk lopen met de Europese.
Op het moment staat mijn Aziatische versie nog op 7.0 Security April.
Geen idee eigenlijk waar de EU versie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krotwijk
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-09 07:29
Mijn europese ook op 7.0 en april

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Als LG dezelfde update frequentie toepast als op de V20, dan is het lang wachten. Mijn V20 kreeg een update in december 2016 en update in juni 2017. Versie 7.0 met security van april.

[ Voor 5% gewijzigd door Pierre_nr1 op 27-06-2017 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
Als het goed is komt bij release van de G6+ volgende maand ook de 7.1 voor de normale G6 snel binnen (inclusief die face unlock/ power saving update etc). De G6+ komt namelijk met 7.1. Wanneer we 8.0 gaan zien daarentegen, dat kan best over een jaar pas zijn :P

[ Voor 6% gewijzigd door MusicAddict op 27-06-2017 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Het scherm is wel echt heel hard wennen na 2 maanden S8/S8+.
Het is erg mooi scherp maar man wat zijn de kleuren flets zeg als je van oled komt 8)7
MusicAddict schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 13:08:
Als het goed is komt bij release van de G6+ volgende maand ook de 7.1 voor de normale G6 snel binnen (inclusief die face unlock/ power saving update etc). De G6+ komt namelijk met 7.1.
Oke netjes, in 7.1 zitten ook best wat Accu verbeteringen welke de G6 goed kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

Vind update frequentie van LG highend phones best goed laatste jaren.
G5 had heel snel android 7 gekregen
G4 had heel snel android 6 gekregen en ook 7

voor G2 was update freq.. van LG bagger
Donstil schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 13:16:
Het scherm is wel echt heel hard wennen na 2 maanden S8/S8+.
Het is erg mooi scherp maar man wat zijn de kleuren flets zeg als je van oled komt 8)7
Waarom van S8 naar G6?

[ Voor 43% gewijzigd door mucuracat op 27-06-2017 13:25 ]

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Dat poste ik al eerder in het andere topic, is hier misschien offtopic maar ff snel.
Mijn S8+ mocht nog terug naar Coolblue en daardoor krijg ik 859,- retour, zodoende heb ik nu de G6 en gaat het verschil van 470,- weer naar de volgende telefoon >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:00
MusicAddict schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 13:08:
Als het goed is komt bij release van de G6+ volgende maand ook de 7.1 voor de normale G6 snel binnen (inclusief die face unlock/ power saving update etc). De G6+ komt namelijk met 7.1. Wanneer we 8.0 gaan zien daarentegen, dat kan best over een jaar pas zijn :P
Ik hoop het, ben ook wel geinteresseerd in de power saving update :) Accu houdt het wel de hele dag vol, maar beetje extra kan geen kwaad!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoJan
  • Laatst online: 14-07 12:51
Geert1976 schreef op maandag 26 juni 2017 @ 23:00:
ik heb een schurft hekel aan cases/hoesjes. Gebruik mijn smartphones zoveel mogelijk naked.

Hoe is de grip volgens jullie? te doen zonder case/hoesje (ja ja ik ken de risico's ;) )
Ter vergelijking, ik had hiervoor een S8, die was zo'n beetje zo glad als de inhoud van een pakje boter
Ligt best goed in de hand. De achterkant is iets glad, maar wel prettig. Er zijn overigens ook skins voor dit toestel die zer dun en toch sterk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisztiaan
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 26-01-2021
Door de lage prijs van het toestel wil ik misschien wel voor dit toestel gaan, vraag mij alleen nu af hoe het precies zit met apps en dingen als YouTube met de beeldverhouding van de G6? Ik las dat je alle apps kan 'forceren' om zich weer te geven in de 18:9 verhouding, maar is het beeld dan nog wel mooi, vooral met YouTube?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Chrisztiaan schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 16:51:
Door de lage prijs van het toestel wil ik misschien wel voor dit toestel gaan, vraag mij alleen nu af hoe het precies zit met apps en dingen als YouTube met de beeldverhouding van de G6? Ik las dat je alle apps kan 'forceren' om zich weer te geven in de 18:9 verhouding, maar is het beeld dan nog wel mooi, vooral met YouTube?
Volgens mij kan je youtube niet uitrekken naar 18:9, dus je houdt zwarte blaken aan de zijkant. Of kan het wel inmiddels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDoo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-05 10:48
Iemand die weet of je wel netjes een factuur krijgt als je via eglobal besteld? Anders kan ik hem niet via de zaak kopen :) Je krijgt niet altijd een nette factuur bij de Chinese shops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mac-Mar
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08-09 12:23
Zeker een keurige PDF factuur, wel even account aanmaken bij bestellen.
DrDoo schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 18:06:
Iemand die weet of je wel netjes een factuur krijgt als je via eglobal besteld? Anders kan ik hem niet via de zaak kopen :) Je krijgt niet altijd een nette factuur bij de Chinese shops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:54
Zojuist de LG G6 Platinum besteld voor 378 euro bij EGlobal :) Inclusief verzending.
Platinum gekozen om vingerafdrukken te voorkomen.

Ben benieuwd ! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Geert1976 schreef op maandag 26 juni 2017 @ 23:00:

Ikzelf ben ook van zo min mogelijk op/om mijn telefoon. Heb de G6 vaak met scherm naar beneden liggen (zodat de AOD (Always On Display) uit gaat, maar bij oppakken ik toch meteen de tijd en notificaties te zien krijg), dan is het toestel soms wat lastig op te pakken van tafel of dergelijke. Als de phone "gewoon" op de achterkant ligt zelfde uiteraard, komt vooral door de bescheiden dikte en omdat de randen wat afgerond zijn.

Heb sinds paar weken een simpel transparante cover, scheelt stukken met de grip en toch blijft het uiterlijk van de telefoon goed zichtbaar.
https://www.mobiel.nl/accessoires/mobilize/84859

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2017 19:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Pierre_nr1 schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 17:02:
[...]

Volgens mij kan je youtube niet uitrekken naar 18:9, dus je houdt zwarte blaken aan de zijkant. Of kan het wel inmiddels?
Dat klopt idd. Helaas heeft de LG G6 geen 2:1 YouTube functie zoals de Samsung dat wel heeft.

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/117ahzs.png
Mac-Mar schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 18:18:
Zeker een keurige PDF factuur, wel even account aanmaken bij bestellen.
[...]
Zeker geen keurige PDF Factuur, er staat namelijk geen BTW op.

[ Voor 24% gewijzigd door Donstil op 27-06-2017 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Donstil schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 19:47:
[...]

Dat klopt idd. Helaas heeft de LG G6 geen 2:1 YouTube functie zoals de Samsung dat wel heeft.
Als je een zwarte G6 hebt dan valt het niet zo op. Bij een platinum of witte is het bijzonder irritant, vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Pierre_nr1 schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 19:59:
[...]

Als je een zwarte G6 hebt dan valt het niet zo op. Bij een platinum of witte is het bijzonder irritant, vind ik.
Absoluut, afwijkende bezels heb ik nooit begrepen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacub86
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-09 13:38
Ik heb vorige week een Oneplus 5 gekocht en begin me enigszins te storen aan de zwakke vibratie bij notificaties. Kunnen jullie iets zinnigs zeggen over de kracht van de trilfunctie bij de G6? Ik voel hem bij de OP5 namelijk helemaal niet als hij in m'n broekzak zit, zelfs op de sterkste stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennertvdkort
  • Laatst online: 19:30
Donstil schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 19:47:
[...]

Zeker geen keurige PDF Factuur, er staat namelijk geen BTW op.
Naja opzich logisch, aangezien je als je bij eglobal besteld je het uit het buitenland haalt(en dat logischer wijs ook weet).
Is voor mij een van de redenen geweest voor de g6 te gaan ipv de op5 aangezien die 560 ook zonder btw is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Weet iemand of er een Pro mode in de camera zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisztiaan
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 26-01-2021
Pierre_nr1 schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 17:02:
[...]

Ah oke, dat is wel balen. Beeld is voor mij het belangrijkste en ik ben bang dat ik mij hier dan wel aan ga storen. Of valt dit voor jullie wel mee bij het zwarte model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Chrisztiaan schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 23:08:
[...]

Ah oke, dat is wel balen. Beeld is voor mij het belangrijkste en ik ben bang dat ik mij hier dan wel aan ga storen. Of valt dit voor jullie wel mee bij het zwarte model?
Bij het zwarte model valt het minder op, maar je ziet dat er een deel van het scherm mist. Ook bij het kijken van speelfilms heb je hetzelfde. Ik stoor me er eerlijk gezegd steeds meer aan. Maar dat is uiteraard puur persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harly
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 25-10-2024
Mmm.. door alle discussies hierboven mijn titanium order gecancelled en een zwarte besteld.. Beeld is voor mij belangrijker dan de shiny phone (doe m toch in een hoesje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-09 11:51

Garrett

Watercooler

Donstil schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 22:42:
Handmatig ja, waarbij je van alles kan instellen :)

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Garrett schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 01:32:
[...]

Handmatig ja, waarbij je van alles kan instellen :)
Hoe kom ik daar? Ik kan hem niet vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krotwijk
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-09 07:29
Donstil schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 07:34:
[...]

Hoe kom ik daar? Ik kan hem niet vinden :)
Basis rechtsboven aanklikken en dan handmatig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donstil schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 22:42:
Het knopje "A Basis" veranderen naar "Handmatig" is wat je zoekt denk ik.

<edit>
Spuit 11 :z

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2017 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aniki
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-09 19:32
Gezien de prijs nu vind ik dit een steeds aantrekkelijker toestel worden. Ik vraag me alleen af of hij met de verouderde soc nog makkelijk 2 jaar meegaat. Met de nu laagste prijs en de meest gunstige bundel (unlimited bellen + 5gb data a 18 euro) kom je toch op 33 euro per maand voor twee jaar. Als hij na een jaar wel een beetje op is dan wordt dit bedrag alweer een stuk hoger...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mickman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 11:32
Ik lees best veel slechte reviews over eGlobal, maakt niemand zich daar zorgen over?
Toch lullig als je een refurbished toestel krijgt uit Azie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickman
Aniki schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 10:11:
Gezien de prijs nu vind ik dit een steeds aantrekkelijker toestel worden. Ik vraag me alleen af of hij met de verouderde soc nog makkelijk 2 jaar meegaat. Met de nu laagste prijs en de meest gunstige bundel (unlimited bellen + 5gb data a 18 euro) kom je toch op 33 euro per maand voor twee jaar. Als hij na een jaar wel een beetje op is dan wordt dit bedrag alweer een stuk hoger...
Ik gebruik mijn LG G2 (Android 7.1.2 LineageOS) naast de iPhone 7 nog steeds voor wat games. Dus ik gok dat de 821 zeker nog 2 jaar meegaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Mickman schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 10:26:
Ik lees best veel slechte reviews over eGlobal, maakt niemand zich daar zorgen over?
Toch lullig als je een refurbished toestel krijgt uit Azie.
lees dit topic door en je ziet dat er al aardig wat mensen de bestelling via eGlobal in goede orde hebben ontvangen.
Ik zelf had een verkeerde bestelling geplaatst, wel al betaald uiteraard.
Geannulleerd en binnen 24 uur een bevestiging van de annulering en paar uur later al weer teruggestort op mijn PayPal. De communicatie verliep prima

De garantie buiten beschouwing gelaten, is dit een prima (Aziatische) webshop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickman
Heb de sprong ook maar gewaagd en de platinum versie bij eGlobal besteld. iPhone 7 krijgt een nieuwe eigenaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:06
Mickman schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 11:16:
Heb de sprong ook maar gewaagd en de platinum versie bij eGlobal besteld. iPhone 7 krijgt een nieuwe eigenaar.
is die op voorraad? of alleen zwarte uitverkocht.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickman
Amaze86 schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 12:16:
[...]

is die op voorraad? of alleen zwarte uitverkocht.
Bij beide staat hij 'in stock'. Bij de Platinum staat er 24hour dispatch. Dus ik denk het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01:38
Ik denk erover om dit toestel aan te schaffen, ik kom van oneplus one af.
Ik had gewacht op de Oneplus 5 maar die valt helemaal niet naar mijn smaak.

Toestel is waterdicht toch? Dus ik kan gewoon met dit toestel foto's maken in een zwembad of stromende regen etc?

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

Kol Nedra schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 14:56:

Toestel is waterdicht toch? Dus ik kan gewoon met dit toestel foto's maken in een zwembad of stromende regen etc?
Yep: regen no problem
Water: 1,5m diep en max half uur of zo
En zwembad of zee? ik zou het daarna afspoelen met schoonwater.
Chloor is niet lekker en zout water helemaal niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kol Nedra schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 14:56:

Inderdaad.
YouTube: The Ultimate LG G6 Water Survival Test!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toniii
Kunnen jullie eens kijken of op de achterkant van het bij eglobal besteld toestel ook zichtbaar is dat er een grotere sticker op de achterzijde heeft gezeten.

Dit is vooral zichtbaar bij fel licht er op te schijnen. Er zit bij mij een bijna vierkant stickertje en een langwerpig sticker op. Maar er hebben andere stickers opgezeten die groter waren. Het zal wel te maken hebben dat deze eigenlijk voor de koreaanse markt bedoelt zijn en omgestickerd zijn.

Ben zeer tevreden met het toestel. Toestel werd wel warm bij installatie, hadden jullie daar ook last van? Goede opvolger voor mijn Z3 compact van sony. Toestel grootte valt mee, leest heel fijn met zo'n groot scherm met kleine bezels. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
Toniii schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 22:31:
Kunnen jullie eens kijken of op de achterkant van het bij eglobal besteld toestel ook zichtbaar is dat er een grotere sticker op de achterzijde heeft gezeten.

Dit is vooral zichtbaar bij fel licht er op te schijnen. Er zit bij mij een bijna vierkant stickertje en een langwerpig sticker op. Maar er hebben andere stickers opgezeten die groter waren. Het zal wel te maken hebben dat deze eigenlijk voor de koreaanse markt bedoelt zijn en omgestickerd zijn.
Gokje, maar de vierkante linksboven naast de camera lijkt me de Hifi-dac sticker te zijn, langwerpige stikker is die van de imei/serienummer. De laatste weet ik van mijn eigen EU versie, de eerste zie je steeds in youtube reviews :P Anders zou ik het ook niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Hoe zit het nou met opladen van dit toestel. Is de standaard Fastcharge lader net zo snel als QC3.0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toniii
MusicAddict schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 22:44:
[...]

Gokje, maar de vierkante linksboven naast de camera lijkt me de Hifi-dac sticker te zijn, langwerpige stikker is die van de imei/serienummer. De laatste weet ik van mijn eigen EU versie, de eerste zie je steeds in youtube reviews :P Anders zou ik het ook niet weten.
Nee heb een imei sticker, hifi dac en een sticker waar opstaat welke gsm frequenties hij allemaal aan kan.

Daaronder heeft een andere sticker gezeten.
Naja, het lijkt een nieuw toestel en werkt allemaal goed, geen reden tot paniek ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:13

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
Ik heb een aantal posts verplaatst naar: [LG G6] Levertijd & Prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croccifixio83
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-01 11:53
Hoe is het scherm? Tweakers was niet zo enthousiast..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:53

Steeffoon

Smartphone-nerd

Croccifixio83 schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 10:01:
Ik vond het een prima scherm. Ik hou zelf niet zo van de enorm oververzadigde kleuren die AMOLED doorgaans toont. Je ziet wel verschil tussen zwart en wit, tussen G6 en S8, maar slecht; nee; vind ik niet. In de praktijk vind ik het scherm van de G6 prima en ook goed afleesbaar op een zonnige dag ;-)

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:17
Donstil schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 22:54:
Hoe zit het nou met opladen van dit toestel. Is de standaard Fastcharge lader net zo snel als QC3.0?
Zie hier enige uitleg over het opladen van een LG G6 met meegeleverde adapter, betreft weliswaar de US versie maar zal waarschijnlijk qua opladen met bijgeleverde adapter niet verschillen van de ASIA of EU versie. Ik heb gisteren een originele LG oplader besteld (hier) deze zou dezelfde output 9.0V - 1800 mA / 5V - 1800 mA moeten hebben als de lader welke op de GTrusted site is afgebeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
tuson schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 10:27:
[...]

Zie hier enige uitleg over het opladen van een LG G6 met meegeleverde adapter, betreft weliswaar de US versie maar zal waarschijnlijk qua opladen met bijgeleverde adapter niet verschillen van de ASIA of EU versie. Ik heb gisteren een originele LG oplader besteld (hier) deze zou dezelfde output 9.0V - 1800 mA / 5V - 1800 mA moeten hebben als de lader welke op de GTrusted site is afgebeeld.
Oke duidelijk, ik heb inmiddels een Anker met QuickCharge3.0 besteld.
Croccifixio83 schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 10:01:
Ik kom van de S8+ en dan is het wel behoorlijk wennen. Kleuren zijn erg flets.
Ook als ik hem naast een iPhone 7+ hou (Ook met LCD) ziet dat scherm er beduidend beter uit.

Inmiddels na 4 dagen gebruik zie ik het niet zo meer. Het 2:1 scherm vind ik wel erg fijn (net zoals op de S8+) het geeft in sommige apps net wat meer ruimte.

Al zou de schaling wel wat omhoog kunnen, alles is nu wel erg groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoJan
[...]

Ik baal er wel heel erg van dat hij niet draadloos oplaadbaar is. Daar heb ik toch even overheen gekeken voordat ik hem bestelde. Ik heb nog een draadloze oplader die ik voor de Lumia 950 heb gekocht en als je dat eenmaal gewend bent wil je nooit anders meer, wat en genot. Neerleggen = opladen. Wat het des te zuurder maakt is dat het alleen voor de Europese versie geldt. De Koreaanse en Amerikaanse zijn wel draadloos oplaadbaar. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:24
RoJan schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 11:35:
[...]

Ik baal er wel heel erg van dat hij niet draadloos oplaadbaar is. Daar heb ik toch even overheen gekeken voordat ik hem bestelde. Ik heb nog een draadloze oplader die ik voor de Lumia 950 heb gekocht en als je dat eenmaal gewend bent wil je nooit anders meer, wat en genot. Neerleggen = opladen. Wat het des te zuurder maakt is dat het alleen voor de Europese versie geldt. De Koreaanse en Amerikaanse zijn wel draadloos oplaadbaar. |:(
Zover ik weet heeft de koreaanse/aziatische variant geen wireless charging. Eglobal bestelling van vele is een Azie model en deze heeft Quad dac als extra feature, geen wireless charging.
Overigens ben ik wireless charging ook gewend en wil eigenlijk ook niet zonder maar usb-C is ook lekker makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoJan
BigF25 schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 11:40:
[...]

Zover ik weet heeft de koreaanse/aziatische variant geen wireless charging. Eglobal bestelling van vele is een Azie model en deze heeft Quad dac als extra feature, geen wireless charging.
Overigens ben ik wireless charging ook gewend en wil eigenlijk ook niet zonder maar usb-C is ook lekker makkelijk.
Je hebt gelijk. Na een onderzoek hebben ze besloten dat alleen de VS dat krijgt. De Koreanen krijgen in ruil daarvoor de DAC. En Europeanen niets. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

RoJan schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 11:47:
[...]

Je hebt gelijk. Na een onderzoek hebben ze besloten dat alleen de VS dat krijgt. De Koreanen krijgen in ruil daarvoor de DAC. En Europeanen niets. :(
Erg jammer van het draadloos laden inderdaad. Ik had hetzelfde, ook overheen gekeken. Uiteindelijk ook 64gb opslag tov van de 32 in Amerika en Europa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
[...]

Dat is voor het eerst dat ik iemand hoor zeggen dat de lader 3.0 is. De lader die bij de G6 zit is toch echt een QC 2.0 lader. Het is namelijk dezelfde als bij de G5 en die was ook 'maar' 2.0. Een Anker QC 3.0 lader doet namelijk 12V - 1500mA / 9V - 2000mA / 5V - 3000mA en heeft je toestel toch een stuk sneller opgeladen. Maar dat ligt meer aan dat QC2.0 al vrij vlot was en 3.0/4.0 nog een stuk sneller ondertussen.

Imho is het zodanig snel dat ik zelf geen wireless mis, nu weet je tenminste wat je aan 5 minuten laden krijgt. :)

[ Voor 4% gewijzigd door MusicAddict op 29-06-2017 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennertvdkort
  • Laatst online: 19:30
RoJan schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 11:35:
[...]

Ken je gevoel, maar iets anders.. ik heb een xperia z1&z2 gehad, die hadden beide een optie om via een laaddock te laden(werkte met een magneetje en 2 laadpinnetjes op de zijkant). mijn latere z5premium had dat niet.. dus dat was echt ff wennen. Gelukkig heeft de G6 wel usb-c wat een verademing is, t.o.v. het gepriegel van micro-usb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
BigF25 schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 11:40:
[...]

Ik had begrepen (maar ken de technische details niet) dat de Amerikaanse variant 2 manieren van draadloos opladen ondersteund. De Aziatische 1 en de EU geen.

Ik mis het verder niet eigenlijk, had het ooit eens op de Nexus 5 maar de toestellen daarna niet meer dus ben het al weer afgeleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:24
Donstil schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 12:30:
[...]

Ik had begrepen (maar ken de technische details niet) dat de Amerikaanse variant 2 manieren van draadloos opladen ondersteund. De Aziatische 1 en de EU geen.

Ik mis het verder niet eigenlijk, had het ooit eens op de Nexus 5 maar de toestellen daarna niet meer dus ben het al weer afgeleerd.
Zou mooi meegenomen zijn maar kom geen wireless charging tegen op de spec lijst (asia webpage)
Waar heb je dat gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qbic
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 10-09 11:55
BigF25 schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 12:36:
[...]

Zou mooi meegenomen zijn maar kom geen wireless charging tegen op de spec lijst (asia webpage)
Waar heb je dat gelezen?
Volgens mij heeft alleen de US versie wireless charging en heeft de Aziatische versie de verbeterde dac gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrBos
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 31-03 19:11
Hoe zit het bij jullie, staat Phone idle ook altijd op nummer 1 in het batterijverbruik? Daarna volgt het beeldscherm, vaak met een paar procent minder (nu bijvoorbeeld 16% Phone idle en 14% Screen).

Vreemd toch dat dit bij elk merk weer anders werkt. Bij mijn Moto Z Play, stond screen altijd met kop en schouders bovenaan. Maar nu ik er zo over nadenk, had die volgens mij geen Phone idle in de lijst staan, misschien dat dat dan het verschil is.

FYI, ik zit rond de 5 uur SOT na 1,5 dag met nog 15% te gaan. Geen Z Play statistieken, maar toch netjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Kun je op deze telefoon een (systemwide) adblocker installeren vanuit de Play Store (en dan liefst niet via een VPN)?

op mijn oude S8 had ik disconnect pro en/of adhell. Maar die waren specifiek voor Samsung toestellen.

[ Voor 13% gewijzigd door _Bailey_ op 29-06-2017 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donstil schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 10:33:
[...]

Al zou de schaling wel wat omhoog kunnen, alles is nu wel erg groot.
"Instellingen - Weergave - Display formaat", die helemaal naar links gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 14:23:
[...]

"Instellingen - Weergave - Display formaat", die helemaal naar links gezet?
Thnx maar dit had ik idd gevonden. Staat op de kleinste instelling al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DemoZ
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-07-2024
Is er geen manier om wireless charging op dit ding te krijgen dan? Inbouwen gaat misschien een beetje ver, maar er zijn toch ook gewoon hoesjes waar ze dit inbouwen tegenwoordig?
Donstil schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 12:30:
[...]

Pagina: 1 ... 4 ... 23 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het delen van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
Rooten & custom ROM's: [LG G6] Rooten & Custom ROM's
Levertijden, shops en prijzen: [LG G6] Levertijd & Prijzen
Accessoires: [LG G6] Het grote Accessoires topic