rommelkast schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 10:28:
[...]
ik heb de mijne nog niet maar als ik de reviews moet geloven is de frontcamera echt crap. Ik gebruik die nooit dus geen nadeel maar als je selfies er mee wilt maken zou ik het niet doen, dan koop je ergernis...
Even my 2 cents:
Alleen de video en fotos in echte low light vallen best tegen. Voor de fotos in normaal licht is het vrijwel gelijk aan een S8, met iets minder licht gaat het ook nog wel redelijk heb ik zelf ervaren.. Video kon veel beter maar dat ligt voor mij meer aan dat er gewoon vrij agressieve ruis in beeld komt als het wat minder licht is. Het is geen 16MP camera net als als op de 3T maar dat heeft de S8 ook niet
Ik zag dat een hoop reviews niet de groothoeklens van de frontcam gebruiken maar de 'normale' (software) modus en de groothoek als een extra zien.. Het verschil is vrij klein (80 vs 100 graden) maar er zit maar een lens aan de voorkant en dat is de groothoeklens. Pak je de normale stand is dat dus een uitsnede van de volledige sensor.. met minder kwaliteit.. (wow verrassend). Plus volgens mij staat het toestel standaard in 18:9 ipv 4:3 en alleen de 4:3 is 5MP.
Vond dit wel een toffe en praktische review die ik een paar weken terug had gezien.
- aan het begin zie je daglicht video van de frontcam
(ook hier de software crop realiseer ik me nu, zijn gezicht is op de S8 namelijk verder weg. Kan anders namelijk niet met een 100 graden vs 80 graden lens..)
- rond 8:58 selfies gemaakt met zowel de G6 als S8. Vooral 9:05.
- Eventueel op 10:58 nog een redelijk low light shot dat ook wel meevalt.
- Ergens nog wat low light video aan het eind maar die bespaar ik jullie maar

- Andere observatie, man wat is de audio van de G6 een stuk beter zeg
TLTR; Frontcam gewoon op wideangle (5MP, 4:3,) laten staan en je de video en fotos in het donker besparen

Verder valt het allemaal wel mee
[
Voor 7% gewijzigd door
MusicAddict op 31-05-2017 14:15
]