Help Tweakers weer winnen!

Tweakers is dit jaar weer genomineerd voor beste nieuwssite, beste prijsvergelijker en beste community! Laten we ervoor zorgen dat heel Nederland weet dat Tweakers de beste website is. Stem op Tweakers en maak kans op mooie prijzen!

Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Carfanatic
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 16:52
deze posts passen beter in [LG G6] Het grote Accessoires topic

• Riziko
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 25-08 16:01
Na lang wikken en wegen tussen de G6 en de P10 toch voor de G6 gegaan. Mede ook door een erg gunstige abbo bij tmobile. Wel in de winkel nog veel zitten vergelijken tussen de camera's van mijn oude G4 en die van de G6. In normale modus, dus niet de wide angle lens, kan de G6 echt niet tippen aan de G4!! De wide angle lens gaf toch de doorslag... Ik weet nu al dat ik die tijdens mijn fietsavonturen veelvuldig ga gebruiken! Verder voelt ie erg solide aan en loopt ie soepel. Al heb ik er pas een uurtje mee kunnen kloten. Na het weekend zien we verder aangezien de klootviolen van de winkel me het plastic met daarop de pin van de nano sim niet in de tas hebben geduwt... Erg vervelend!!

• H-S
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 20-10 10:55
Iemand ook 'last' van het feit dat bluetooth vanzelf aan gaat?

Voor vandaag niet meegemaakt

• Aeonis
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 19-06 12:02
quote:
H-S schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 21:14:
Iemand ook 'last' van het feit dat bluetooth vanzelf aan gaat?

Voor vandaag niet meegemaakt
Nee geen last van. Heb je niet toevallig iets geactiveerd bij 'Smart settings'? Dit kun je onder instellingen vinden en daar kun je bijvoorbeeld aangeven dat Bluetooth automatisch aan moet gaan als je je huis verlaat.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 038Robijno
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 15-09 22:56
quote:
Riziko schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 20:19:
Na het weekend zien we verder aangezien de klootviolen van de winkel me het plastic met daarop de pin van de nano sim niet in de tas hebben geduwt... Erg vervelend!!
Je kunt ook een dunne naald gebruiken.. werkt prima.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Riziko
Met pin bedoelde ik de pincode... 😂

Acties:
  • +1Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 08:15
quote:
Heatonme schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 16:56:
[...]

Ik ben heel benieuwd naar je ervaring met de accuduur, software en camera ervaring in vergelijking met de Z3c.
Ik loop nu ook nog met de Z3c maar vanwege verlenging en gunstige prijs van de G6 ben ik ook wel enthousiast geworden over dit toestel alleen houdt de accuduur en software ( sommige reviews ) mij nog tegen.
Dus laat ons aub over een aantal dagen je bevindingen weten :*)
Doe ik! Accuduur is uiteraard niet zo goed als (een nieuwe) Z3 compact, maar ik haal toch ruim een hele dag

In de loop van de week zal ik een iets uitgebreidere review plaatsen :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MusicAddict
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 19:10
Zo de Dbrand skin is besteld (black carbon). :)
Nu nog een wallet case en ik ben klaar. Beetje zuur dat de spigen wallet S op elke amazon pakweg 15/16 euro is terwijl we hier 27 betalen. Is met hun andere hoesjes ook zo. Alleen ze verzenden het nergens naar NL. :( Gaat om het principe.

Wifi bereik op 5Ghz is wel minder heb ik het idee, waar ik met mijn Note 3 prima bereik heb lukt dat met de G6 helemaal niet. De eerste keer dat ik keek dacht ik zelfs dat 5Ghz het uberhaupt niet deed. 2.4Ghz is gelukkig wel gelijk/beter. Krijg exact dezelfde snelheden in de achtertuin (+-120m)

In de tijd dat ik het toestel tussendoor gebruikt heb moet ik zeggen dat de batterijduur mij niet tegenvalt. Kan het pas echt testen wanneer ik een hoesje heb en de sim ga overzetten. Hoop wel dat ze in een update net als bij de S8 je de mogelijkheid geven de resolutie naar beneden in te stellen, heb de instelling het in een aantal games geprobeerd en voor wat extra batterij zou het voor mij best mogen in de gehele interface :)

Ik realiseerde me daarnaast dat de oplader die bij de G6 wordt geleverd (net als vorig jaar bij de G5) QuickCharge 2.0 is ipv 3.0. Niet dat dat enorm erg is maar als je een 3.0 lader hebt liggen scheelt het wel weer aanzienlijk in laadtijd. Al kan ik het ook begrijpen dat het net de batterij weer iets langer spaart doordat het wat trager is.

Fractal Design Define R5 | MSI Z170 GAMING M7 | i7 6700K | Noctua NH-U14S | MSI R9 390 8GB | Hyper X Fury DDR4 32GB | Samsung 850 EVO 512GB | EVGA SuperNOVA 850 G2 |

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Ik heb hem nu 2 dagen in gebruik. Op zich leuk toestel. Iets sneller dan mijn G2 met custom rom, maar geen wereld van verschil.
Accuduur.. Ik kom er net een dag mee door, had meer gehoopt.
Camera is een leuke toevoeging. Zeker als je een ruimte op de foto wilt zetten.
Wel jammer van de missende EU features. Zeker het draadloos laden.

Wel valt me net op dat het scherm aan de onderkant wat afwijkende witwaarde heeft. Zeker met "comfortabele weergave" (minder blauw tint) lijkt het wat geliger dan de rest. Het verschil is niet groot, maar ik let er nu te veel op dat het me stoort.

Me on Last.fm - Spotify - Soundcloud

• Riziko
Ik zie in verscheidene reviews het scaling-icon/icoon om je apps te schalen rechtsonder in het scherm. Als je daar omhoog veegt zou het zichtbaar worden en kun de app schalen waar je in bezig bent. Je hoeft dan niet naar de settings te gaan. Maar wat ik ook probeer, bij mij verschijnt het niet. Iemand een idee?

• MusicAddict
quote:
Riziko schreef op maandag 10 april 2017 @ 18:44:
Ik zie in verscheidene reviews het scaling-icon/icoon om je apps te schalen rechtsonder in het scherm. Als je daar omhoog veegt zou het zichtbaar worden en kun de app schalen waar je in bezig bent. Je hoeft dan niet naar de settings te gaan. Maar wat ik ook probeer, bij mij verschijnt het niet. Iemand een idee?
Werkt alleen wanneer de app full screen is op dat moment. Even getest swipe de menu knoppen terug in beeld en swipe dan een of twee keer keer de notificatiebalk naar beneden. Dan komt het icoontje terug. :)

Fractal Design Define R5 | MSI Z170 GAMING M7 | i7 6700K | Noctua NH-U14S | MSI R9 390 8GB | Hyper X Fury DDR4 32GB | Samsung 850 EVO 512GB | EVGA SuperNOVA 850 G2 |

• JorianD96
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 13:14
Heeft iemand al wat meer cijfers van de batterijduur? 6 uur SOT te halen?

• H-S
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 20-10 10:55
quote:
JorianD96 schreef op woensdag 12 april 2017 @ 11:08:
Heeft iemand al wat meer cijfers van de batterijduur? 6 uur SOT te halen?
6 uur? Was het maar waar haha.
Ga maar uit van ongeveer 4.5 uur.

• JorianD96
quote:
H-S schreef op woensdag 12 april 2017 @ 13:55:
[...]

Aah okay. Wat is dan ongeveer de standby tijd? Wel 30 uur te halen?

• Joey_P
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 03-09 12:21
Wat zouden jullie doen? Voor een S8 gaan of voor de G6?

• Aeonis
quote:
Joey_P schreef op woensdag 12 april 2017 @ 20:55:
Beiden goede toestellen, kwestie van smaak/voorkeur en budget als je het mij vraagt.

Keuze was voor mij simpel; ik vind zo'n "Edge" scherm niet fraai! Vreemde gimmick met extra veel reflecties aan de zijkanten. Daarnaast Touchwiz en minder 'premium' gevoel qua bouw. Ben dus de gelukkige eigenaar van de G6 :) maar de S8 zal ook vast een toptoestel zijn.

• MusicAddict
quote:
Aeonis schreef op donderdag 13 april 2017 @ 00:03:
[...]

Beiden goede toestellen, kwestie van smaak/voorkeur en budget als je het mij vraagt.

Keuze was voor mij simpel; ik vind zo'n "Edge" scherm niet fraai! Vreemde gimmick met extra veel reflecties aan de zijkanten. Daarnaast Touchwiz en minder 'premium' gevoel qua bouw. Ben dus de gelukkige eigenaar van de G6 :) maar de S8 zal ook vast een toptoestel zijn.
Vergelijkbaar hier, in verhouding met de S8 voelt de G6 gewoon stevig en premium. Gewoon een goed toestel zonder al die gimicks als iris scan of bixby die je vervolgens toch nooit aanraakt, maar wel de batterij leegzuigen. Vooral als je de zwarte hebt is het op alle vlakken gewoon een zeer net toestel zonder die storende edge. Passen de cases ook wat lekkerder imho :)

Mijn eerste echte test vandaag met sim en daily use;

Heb net de 6 uur SOT aangetikt met nog 15% over, dat zal wel wat minder worden maar moet zeggen dat het zeker prima vertoeven is. Kon er zelfs vandaag nog een aflevering van designated survivor van kijken :P Zal met navigatie of alleen netflix kijken wel heel anders zijn, maar om 'normaal' de dag door te komen vind ik dit zeker prima, en met quickcharge is het toestel anders ook net zo snel weer vol :+

MusicAddict wijzigde deze reactie 13-04-2017 00:31 (6%)

• Heatonme
  • Registratie: juni 2008
  • Niet online
quote:
MusicAddict schreef op donderdag 13 april 2017 @ 00:30:
[...]
Heb net de 6 uur SOT aangetikt met nog 15% over, dat zal wel wat minder worden maar moet zeggen dat het zeker prima vertoeven is.
Vraagje; hoe hoog stond scherm helderheid?

Cyanide & Happiness - Facebook & Privacy - Wear Sunscreen!

• kepler
quote:
JorianD96 schreef op woensdag 12 april 2017 @ 13:59:
[...]

Aah okay. Wat is dan ongeveer de standby tijd? Wel 30 uur te halen?
Ik ben erg tevreden met de batterij tot nu toe, zit nu op 26 uur en de telefoon staat op 44%. De telefoon niet heel veel gebruikt (bijna 2u SOT). De software zegt dat ik er nog ongeveer 20u mee kan doen.

https://photos.google.com...YSDcwV0FmblhvOG9XWWRua3Vn

• JorianD96
quote:
kepler schreef op donderdag 13 april 2017 @ 09:41:
[...]

Ik ben erg tevreden met de batterij tot nu toe, zit nu op 26 uur en de telefoon staat op 44%. De telefoon niet heel veel gebruikt (bijna 2u SOT). De software zegt dat ik er nog ongeveer 20u mee kan doen.

https://photos.google.com...YSDcwV0FmblhvOG9XWWRua3Vn
Aah top man! Dankjewel!

Dit wordt een major go voor mij volgende week!

• Xanion
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 13:04
quote:
H-S schreef op woensdag 12 april 2017 @ 13:55:
[...]

Ik zat gisteren op een SOT van 3uur 45min en toen had ik nog 45% van de batterij over. Komende van een 3jaar oude HTC M8 met zeer brakke batterij hoor je mij niet klagen. :*)

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

• kepler
quote:
JorianD96 schreef op donderdag 13 april 2017 @ 09:48:
[...]

Aah top man! Dankjewel!

Dit wordt een major go voor mij volgende week!
Kleine toevoeging: Dit is met GPS en Bluetooth (Pebble Smartwatch) aan.

• JorianD96
quote:
kepler schreef op donderdag 13 april 2017 @ 13:06:
[...]

Kleine toevoeging: Dit is met GPS en Bluetooth (Pebble Smartwatch) aan.
Klinkt goed. Hoe is de UX? Heeft iemand hier wat screenshots van?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• kepler
Uitgebreide review van Tweakers:

reviews: LG G6: in het verlengde van het bekende

Scheelt mij weer wat schrijfwerk ;) . Ik ben het grotendeels eens met de review, ik ben alleen wel tevreden met het scherm en de prijs bij Tmobile is ook prima (op dit moment)

• MusicAddict
quote:
kepler schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 09:34:
Uitgebreide review van Tweakers:

reviews: LG G6: in het verlengde van het bekende

Scheelt mij weer wat schrijfwerk ;) . Ik ben het grotendeels eens met de review, ik ben alleen wel tevreden met het scherm en de prijs bij Tmobile is ook prima (op dit moment)
Blijft raar dat LG er voor heeft gekozen de zilveren variant de 'standaard' versie te maken (en dus in de meeste reviews te zien is). Het verschilt dan wel met de S8 in looks en geeft het een eigen smoel, maar het scherm komt gewoon veel mooier uit op een zwarte bezel.. En laat dat nu ook net zijn waar veel mensen hem graag op uitzoeken. (kijk maar naar de S8).

Raar ook dat tweakers zegt dat het scherm minder is gecalibreert en veel te blauw is. Mijn dell monitor is goed afgesteld en de G6 ernaast komt echt vrij dicht in de buurt op alle kleuren. En de G6 is dan een scherm wat ook HDR10 ondersteund. Maar ook hier geldt natuurlijk dat elk scherm verschillend kan zijn.

Enige waar ik mij recentelijk aan stoor is het gebrek van de notificatle-led en de vrij zwakke trilmotor. Heb het gevoel dat LG de as van de trilmotor anders plaatst dan samsung, waardoor hij vrij weinig resoneert wanneer het toestel op een tafel of ander oppervlak ligt. Maar dat kan ook liggen dat ik gewend ben dat de hele tafel trilt als ik een appje krijg :+

MusicAddict wijzigde deze reactie 14-04-2017 13:38 (4%)

• Xanion
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 13:04
quote:
MusicAddict schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 12:47:
[...]

Blijft raar dat LG er voor heeft gekozen de zilveren variant de 'standaard' versie te maken (en dus in de meeste reviews te zien is). Het verschilt dan wel met de S8 in looks en geeft het een eigen smoel, maar het scherm komt gewoon veel mooier uit op een zwarte bezel.. En laat dat nu ook net zijn waar veel mensen hem graag op uitzoeken. (kijk maar naar de S8).

Raar ook dat tweakers zegt dat het scherm minder is gecalibreert en veel te blauw is. Mijn dell monitor is goed afgesteld en de G6 ernaast komt echt vrij dicht in de buurt op alle kleuren. En dit is dan een scherm wat ook HDR10 ondersteund, dus calibratie is ook wel nodig voor de G6. Maar ook daar geldt natuurlijk dat elk scherm verschillend kan zijn.

Enige waar ik mij recentelijk aan stoor is het gebrek van de notificatle-led en de vrij zwakke trilmotor. Heb het gevoel dat LG de as van de trilmotor anders plaatst dan samsung, waardoor hij vrij weinig resoneert wanneer het toestel op een tafel of ander oppervlak ligt. Maar dat kan ook liggen dat ik gewend ben dat de hele tafel trilt als ik een appje krijg :+
Geinig, ik heb in de settings de trilmotor juist minder sterk gezet omdat ik 'm zo hard vond trillen...
Ik vind het scherm overigens ook erg mooi en goede kleuren, maar is gewoon op zicht. Ook de accu vind ik zeer goed, heb nog nooit eerder een telefoon gehad waar ik meer dan 6uur SOT mee haalde.

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

• kepler
quote:
Xanion schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 13:28:
[...]

Geinig, ik heb in de settings de trilmotor juist minder sterk gezet omdat ik 'm zo hard vond trillen...
Ik vind het scherm overigens ook erg mooi en goede kleuren, maar is gewoon op zicht. Ook de accu vind ik zeer goed, heb nog nooit eerder een telefoon gehad waar ik meer dan 6uur SOT mee haalde.
Ik gebruik Řberhaupt geen vibratie, alles gaat via de smartwatch. Scheelt ook weer batterij!

Ik mis idd wel een notificatie led, maar daar kom ik wel overheen.

Van de week heb ik de telefoon veel gebruikt als fm radio en dat kost echt heel weinig batterij, ook handig :)

• breaky73
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 22-09 03:47
quote:
Joey_P schreef op woensdag 12 april 2017 @ 20:55:
G6. Omdat: Vingerprint scanner, en ik vind het uiterlijk van de Samsung minder. En zie hieronder ook voor een geinig Koreaans filmpje voor een G6 vs S8 vergelijking:

:P

• MetalManic
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 17-10 08:16
Als onderstaande op korte termijn waarheid wordt dan overweeg ik om de g6 te nemen. Als dat niet het geval is dan wordt het toch echt de S8. Dan voel ik me toch minder genaaid dan met de Europese versie van de g6. Belachelijk dat onderscheid tussen de Europese, de Koreaanse en de us versie. Doe ons gewoon quad dac en vierenzestig gieg en wireless charging!!! Dat hebben we wel verdiend na die brakke G4!!!

Snoep verstandig, verslind een Apple!

• Amaze86
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 16:37
quote:
MetalManic schreef op zondag 16 april 2017 @ 15:43:
Als onderstaande op korte termijn waarheid wordt dan overweeg ik om de g6 te nemen. Als dat niet het geval is dan wordt het toch echt de S8. Dan voel ik me toch minder genaaid dan met de Europese versie van de g6. Belachelijk dat onderscheid tussen de Europese, de Koreaanse en de us versie. Doe ons gewoon quad dac en vierenzestig gieg en wireless charging!!! Dat hebben we wel verdiend na die brakke G4!!!
Mee eens, ben nu aan het kijken voor een andere toestel en denk dat g6 het niet wordt.

• MetalManic
quote:
Amaze86 schreef op zondag 16 april 2017 @ 19:49:
[...]

Mee eens, ben nu aan het kijken voor een andere toestel en denk dat g6 het niet wordt.
Ik heb zojuist bedacht dat ik de v30 dan maar moet afwachten :-)

• Sjors81
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 18:49
sinds een paar dagen trotse bezitter van de g6 ter vervanging van een mate 8. scherm is in de breedte wat smaller maar de hogere resolutie maakt dat prima goed. Mijn eerste ervaring met de batterij zijn zeer goed. Met name in standby neemt hij vrijwel geen stroom. Vanaf 7.00 uit de lader, krantje gelezen, paar appjes gestuurd, twitter gelezen en 45 min bluetooth in de auto aangehad, percentage staat nu nog op 99%. Scherm is iets minder fel dan ik was gewend maar wel veel kleurechter. Verder vrijwel geen 'rommel' ge´nstalleerd, eigenlijk heel erg 'clean'. Al met al positief verrast!

• Aeonis
Hoe zit het trouwens met het "always on" scherm? Ik heb deze bij mijn G6 altijd aan staan, maar kan nog niet echt zeggen of dit veel invloed heeft op de batterijduur. Wat is jullie ervaring tot nu toe?

• Sjors81
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 18:49
heb dit uitgezet dus kan er niet veel over zeggen. zijn nu inmiddels 2 uren verder en in standby en 'Always on' uitgeschakeld is er slechts 1% afgegaan. Verder wifi uit en 4g aan.

• Cronimet
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 21-10 23:38
Zijn er mensen die van een Nexus 6P komen en nu voor de G6 hebben gekozen?
Is het een upgrade?

Ik twijfel zelf nog tussen de S8, G6 en P10 plus.

• Frank1973
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 18:48

Frank1973

PSN: Ghostleader1NL

quote:
Aeonis schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 09:54:
Hoe zit het trouwens met het "always on" scherm? Ik heb deze bij mijn G6 altijd aan staan, maar kan nog niet echt zeggen of dit veel invloed heeft op de batterijduur. Wat is jullie ervaring tot nu toe?
Staat gewoon aan bij mij, die vergt bijna niks van batterij.. Gisteravond 2130 op 100% vanochtend op 98% dit met always on scherm..

6700K@4.5Ghz / Z170 gaming / 16GB / 1080Ti

• Saruna
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 19-05 20:32
Ik kreeg vandaag de melding van Tweakers dat de LG G6 White eindelijk verkocht wordt! Gelijk besteld, hopelijk binnen 5-7 werkdagen in huis. :) Ik kan niet wachten!

• Heatonme
  • Niet online
quote:
Frank1973 schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 18:44:
[...]

Staat gewoon aan bij mij, die vergt bijna niks van batterij.. Gisteravond 2130 op 100% vanochtend op 98% dit met always on scherm..
Wel een kleine toelichting bij dat "always on" want dat is die niet.
Hij werkt volgens mij op de nabijheidssensor wat betekent dat als je een flipcover gebruikt, op de kop legt of in je broekzak hebt het scherm helemaal uitgaat.
Dus het verbruik met always on verschilt behoorlijk hoe je het gebruikt miz.

• Frank1973

Frank1973

quote:
Heatonme schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 19:51:
[...]

Wel een kleine toelichting bij dat "always on" want dat is die niet.
Hij werkt volgens mij op de nabijheidssensor wat betekent dat als je een flipcover gebruikt, op de kop legt of in je broekzak hebt het scherm helemaal uitgaat.
Dus het verbruik met always on verschilt behoorlijk hoe je het gebruikt miz.
Dat kan, heb ik niet op gelet eerlijk gezegd.. ;)

• Anteros
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 21-10 09:54
quote:
Cronimet schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 13:29:
Zijn er mensen die van een Nexus 6P komen en nu voor de G6 hebben gekozen?
Is het een upgrade?

Ik twijfel zelf nog tussen de S8, G6 en P10 plus.
Ikzelf zit met exact dezelfde gedachte. Als iemand hierover iets kan delen?

• MusicAddict
Veel beter met een Dbrand skin O+ Beetje rare reflecties zo op de foto, ziet er in het echt prima uit :)

Eigenlijk had ik hem niet meer nodig omdat ik al een goed passende book cover heb (behalve de camera skin, die dan weer wel), maar toch fijn om te weten dat zelfs daarin van al die vette vingers af ben :P Wacht alleen nog op een 128GB micro sd en dan ik weer helemaal vooruit.

Inhoudelijk, standby is enorm tof, scheelt dat de G6 echt amper batterij verbruikt wanneer je hem een keer niet gebruikt. Al denk ik dat dat ook deels ligt aan android 7.0 vs oudere android versies.

Always on gebruik ik ook niet, heb een book cover dus dan staat ie toch de hele tijd uit wanneer de cover dicht zit. Maar nu ik er aan denk is dat eigenlijk wel praktisch, ga het toch maar eens proberen en kijken of het bevalt.

• gentlemen
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 17-10 22:13
quote:
MusicAddict schreef op woensdag 19 april 2017 @ 15:46:
Veel beter met een Dbrand skin O+ Beetje rare reflecties zo op de foto, ziet er in het echt prima uit :)

Eigenlijk had ik hem niet meer nodig omdat ik al een goed passende book cover heb (behalve de camera skin, die dan weer wel), maar toch fijn om te weten dat zelfs daarin van al die vette vingers af ben :P Wacht alleen nog op een 128GB micro sd en dan ik weer helemaal vooruit.

[afbeelding]

Inhoudelijk, standby is enorm tof, scheelt dat de G6 echt amper batterij verbruikt wanneer je hem een keer niet gebruikt. Al denk ik dat dat ook deels ligt aan android 7.0 vs oudere android versies.

Always on gebruik ik ook niet, heb een book cover dus dan staat ie toch de hele tijd uit wanneer de cover dicht zit. Maar nu ik er aan denk is dat eigenlijk wel praktisch, ga het toch maar eens proberen en kijken of het bevalt.
Ziet er goed uit. Ik heb gisteren de G6 Platinum besteld bij Belsimpel. Het komt zaterdag binnen. Ben erg benieuwd. Mijn G4 begint kuurtjes te tonen.

• Riziko
Mijn G6 is nu een software update aan het downloaden, iemand een idee wat deze betrefd?

• Heatonme
  • Niet online
Geen idee, 266mb maar ik zie geen verschil. Nog steeds 7.0 en beveiliging van maart.

-edit-
Heb toestel nu een 2 tal dagen in gebruik maar hij is wel fijn hoor. Komende van een Z3 compact is de grote wel enorm wennen maar als ik dan naar het scherm kijk is meer dan waard.
Camera's echt goed, scherm is heel fijn en dan die heerlijke bouwkwaliteit. Ik heb de S8 ook in handen gehad maar die voelt toch echt minder premium aan. Software valt mij ook reuze mee, redelijk stock en weinig bloatware.

Accuduur gaan we maar even aankijken, lijkt in eerste instantie wel ok maar na bijna 2 dagen natuurlijk nog niet representatief.
quote:
Mijn OCD gaat af hier, de camera sticker zit op de kop en loopt dus niet in lijn met de rest van de carbon lijnen :X :p

-edit2-
Jerry rig everything heeft de LG G6 ook even getest op duurzaamheid, vlag en wimpel geslaagd!

Oh en de S8 ook, toch beter dan ik had verwacht na hem gevoeld te hebben:

Heatonme wijzigde deze reactie 19-04-2017 20:22 (109%)

• MusicAddict
quote:
Heatonme schreef op woensdag 19 april 2017 @ 17:53:

Mijn OCD gaat af hier, de camera sticker zit op de kop en loopt dus niet in lijn met de rest van de carbon lijnen :X :p
Helaas zitten de lens covers los per 3 op een nieuw velletje carbon, heb er maar 1 van gepakt want iets verschillend was het toch wel :+ Snap d-brand wel, los kan je allerlei camera covers verkopen voor 95 cent meer :P

Edit; de update kan zijn dat je nu een melding krijgt dat de simkaarttray er niet helemaal in zit, en dat er water in de usb-c zit. Dat is in ieder geval wat er in de US gebeurt, maar daar zit wÚl de april update bij.

MusicAddict wijzigde deze reactie 19-04-2017 20:51 (18%)

• Frank1973

Frank1973

Update zonder problemen kunnen installeren zie en merk geen verschil.

• Heatonme
  • Niet online
Hey grappig, kom er net achter dat de volume knoppen als camera sluiterknop werken zodra je de camera app open hebt, handig voor onder water :D
Want dat is wel iets wat ik mis(te) tov van de Z3c, evenals de notificatie led maar die (niet) always on functie volstaat op zich ook daarvoor.

-edit-
Wat ik nog wel mis is kleurbeheer, kan het nergens vinden of heeft da G6 dat niet?

En ik krijg de Easter egg niet werkend :|
Krijg geen kat icoon:
[quote]Swipe down from the top of the screen to reveal your quick settings toggles and hit "edit". You should now see a cat face icon with the label, "???? Android Easter egg". Drag and drop this icon to to the main quick settings options and place it where you want it. Now, the fun can begin. [/]

Never mind, moet ik natuurlijk wel op bewerken klikken :X
En nu op katten jacht :+

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
quote:
Tutti-frutti schreef op woensdag 19 april 2017 @ 23:14:
Ik vroeg me af of jullie ook last hebben van een piepende oplader wanneer het toestel volgeladen is. De oplader krijgt dan last van piepende spoelen. Omdat hij meestal naast mn bed in het stopcontact zit is het redelijk vervelend.
Kan ik je helaas niet bij helpen vooralsnog. Zodra hij weer opgeladen moet worden zal ik er op proberen te letten, mijn smartphones komen pertinent niet in de slaapkamer ;)

Heatonme wijzigde deze reactie 19-04-2017 23:40 (114%)

• Tutti-frutti
  • Registratie: oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Ik vroeg me af of jullie ook last hebben van een piepende oplader wanneer het toestel volgeladen is. De oplader krijgt dan last van piepende spoelen. Omdat hij meestal naast mn bed in het stopcontact zit is het redelijk vervelend.

Me on Last.fm - Spotify - Soundcloud

• MusicAddict
quote:
Tutti-frutti schreef op woensdag 19 april 2017 @ 23:14:
Ik begrijp de struggle, hoor ook altijd sommige laders nog aan de andere kant van de slaapkamer. Of piepende GPU's, das ook altijd leuk :P

Maar ik gebruik een Anker lader (die trouwens QC 3.0 is ipv 2.0 van LG = sneller) en daar heb ik nooit last van gehad. Even voor je getest en die van LG piept ook iets harder dan ik zou willen als ie gewoon in het stopcontact zit, maar niet echt spannend ofzo. Kan dus wel geloven dat het iets erger kan zijn.

• Riziko
Ik heb wat muziek op mijn sd kaart gezet maar weet iemand miss hoe ik deze zie in de standaard LG music app? Hij ziet nu alleen maar de muziek files wat op het intern geheugen staat!

• Qbic
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 19-10 12:24
Hoe zit het eigenlijk met de helderheid van het toestel? Ik heb al een paar reviews gezien waar de LG G6 tegen andere toestellen wordt uitgespeeld en het scherm ziet er dan zo extreem dof uit. Ik ben me ervan bewust dat dit kan liggen aan de helderheid die laag staat maar ik maak me daar toch wel een beetje zorgen over. Op 28 april zou ie eindelijk beschikbaar moeten zijn in BelgiŰ dus dan zou ik em graag direct bestellen.

• Heatonme
  • Niet online
quote:
Qbic schreef op donderdag 20 april 2017 @ 09:32:
Hoe zit het eigenlijk met de helderheid van het toestel? Ik heb al een paar reviews gezien waar de LG G6 tegen andere toestellen wordt uitgespeeld en het scherm ziet er dan zo extreem dof uit. Ik ben me ervan bewust dat dit kan liggen aan de helderheid die laag staat maar ik maak me daar toch wel een beetje zorgen over.
Ik heb hem vergeleken met mijn Xperia Z3 compact en de Z3 is inderdaad iets helderderder op 100% helderheid.
Maar om nou te zeggen dat je gelijk niks meer ziet in de volle zon absoluut niet.
Overigens houd ik helemaal niet van die te felle schermen zoals mensen die bv een S7 op volle helderheid hebben staan zodat iedereen op 5 meter afstand je scherm al kan lezen.
Ik heb de G6 dan ook op auto helderheid staan en dat vind ik vaak al te fel ( 45% )

• MusicAddict
Ligt voornamelijk aan de schermtechniek, omdat amoled direct de pixels verlicht lijkt het er veel feller uit te zien, vooral onder een (extreme) kijkhoek. En laat dat de plek zijn waar de camera vaak staat in een review. Heb je het toestel gewoon voor je neus is het een prachtig scherm.

Onder een hoek gaat er gewoon iets aan contrast verloren. Beetje storm in een glas water, gezien de G6 HDR10 en Dolby Vision ondersteund en dus wel een hoge helderheid en contrast mˇet hebben. (het bijgeleverde filmpje op de G6 zelf illustreert dit trouwens mooi)

Zag deze review vanmorgen. Op de thumbnail (0:55) hieronder zie je al dat beiden schermen zo goed als even fel kunnen.

Camera wel recht op toestel; 0:55, 3:05 en 6:14
Camera niet recht op toestel 0:38 en 3:23 (terwijl het bij video kijken bij 1:15 en 1:42 dan weer niet uitmaakt, want horizontaal vs verticaal)

• Heatonme
  • Niet online
Ik ben het wel aardig eens met die review.
De camera vindt ik echt fantastisch met die groothoeklens en inderdaad de Macro modus is ook zeer goed met veel detail. En in low light schiet hij ook nog best goede plaatjes, beter dan mijn Z3c iig.

Accu lijkt ook zeer acceptabel ( misschien dat hij zelfs beter is dan de Z3c uiteindelijk):
Always on scherm aan, helderheid op auto, nfc en blauwtand aan, SOT nu 3h15m en nog 36%.
26 uur geleden van de laad gehaald op 100% maar wel een software update tussendoor. En dat is pas de 1e echt volle laadsessie.
Na de volgende laadsessie wordt dus waarschijnlijk het echte beeld ( geen update hopelijk )

-edit-
En LG health staat ook aan, heb vandaag toch weer 2 KM meer gelopen als gisteren :')

Heatonme wijzigde deze reactie 20-04-2017 18:11 (6%)

• Anteros
@Heatonme hoe is de eventuele lag? Zie je judder? Of ziet er alles (zeer) vloeiend uit? Hoe is je ervaring met multi-tasken? Veel reloads of juist niet?

• Heatonme
  • Niet online
@Anteros Nog geen lag of judder gezien, apps blijven knetterlang open voor mijn gevoel ( Z3c had ook maar 2Gb dus tja )
Toestel loopt gewoon vloeiend en voelt/is sneller als de Z3c ( en die liep na 2 jaar echt nog soepel, laden van webpagina's werd wel minder maar algeheel was het toestel gewoon vlot).
Ik vind het gewoon best een fijn en solide toestel eerlijk gezegd ondanks dat ik al jaren Xperia's koop.
1 minpuntje: Firefox loopt niet vloeiend. Chrome loopt echt super maar ik denk dat Firefox nog geoptimaliseerd moet worden ofzo.

Ik wou 2 vergelijk foto's van Macro en groothoek plaatsen maar Tweakers laat geen foto's boven de 5MB toe in hun fotoalbum :')

Heatonme wijzigde deze reactie 20-04-2017 20:13 (11%)

• greenlizzard
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 17:37
Zojuist de zwarte LG G6 binnen gekregen. Wat een mooi toestel! Eerste indruk is top!
Had al wel wat reviews en unboxing video's gezien en in de winkel aanschouwd. Nooit zat daar een headset bij en wat zit er in de doos, juist... oordopjes.
Tevens een effen screen protector, zonder lipjes of teksten. Die houdt het wel even uit tot m'n GPEL glass screen protector binnen is :)

• Qbic
quote:
Heatonme schreef op donderdag 20 april 2017 @ 16:08:
[...]

Ik heb hem vergeleken met mijn Xperia Z3 compact en de Z3 is inderdaad iets helderderder op 100% helderheid.
Maar om nou te zeggen dat je gelijk niks meer ziet in de volle zon absoluut niet.
Overigens houd ik helemaal niet van die te felle schermen zoals mensen die bv een S7 op volle helderheid hebben staan zodat iedereen op 5 meter afstand je scherm al kan lezen.
Ik heb de G6 dan ook op auto helderheid staan en dat vind ik vaak al te fel ( 45% )
Hartelijk bedankt voor de info!

• Qbic
quote:
MusicAddict schreef op donderdag 20 april 2017 @ 17:09:
Ligt voornamelijk aan de schermtechniek, omdat amoled direct de pixels verlicht lijkt het er veel feller uit te zien, vooral onder een (extreme) kijkhoek. En laat dat de plek zijn waar de camera vaak staat in een review. Heb je het toestel gewoon voor je neus is het een prachtig scherm.

Onder een hoek gaat er gewoon iets aan contrast verloren. Beetje storm in een glas water, gezien de G6 HDR10 en Dolby Vision ondersteund en dus wel een hoge helderheid en contrast mˇet hebben. (het bijgeleverde filmpje op de G6 zelf illustreert dit trouwens mooi)

Zag deze review vanmorgen. Op de thumbnail (0:55) hieronder zie je al dat beiden schermen zo goed als even fel kunnen.

Camera wel recht op toestel; 0:55, 3:05 en 6:14
Camera niet recht op toestel 0:38 en 3:23 (terwijl het bij video kijken bij 1:15 en 1:42 dan weer niet uitmaakt, want horizontaal vs verticaal)

[video]
Hartelijk bedankt voor de info. Ben nu toch al iets geruster ;)

• greenlizzard
Ondertussen wel zware lag ondervonden op het toestel (eerste dag in gebruik).

Had vlak voor de lag m'n whatsapp foto's flink opgeschoond, maar weet niet of het daardoor komt (had geen last van vertragingen bij het laden en/of swipen tussen de foto's). Ook het sluiten van alle openstaande programma's en draaien van SD maid had geen invloed op de lag. Swipen en scrollen bleef gepaard gaan met een volle seconde aan gestotter. Animaties staan uit (terugzetten naar normaal (1x) maakt het niet sneller).

Heb handmatig de cache van Google Foto's de Gallerij en Whatsapp geleegd. Dat hielp iets, maar de lag is nogsteeds duidelijk aanwezig. Draai V10d-EUR-XX, volgens het toestel de meest recente versie. Na herstarten even iets sneller, maar nogsteeds niet wat het zou moeten zijn, ervaar nogsteeds duidelijk lag bij het swipen tussen de homescreens.

Hoop de oorzaak snel te achterhalen, want m'n G3 is op dit moment sneller. Moet toch ergens opeens vandaan komen. Geheugen is voor 3GB bezet (nog 711 MB vrij), zonder openstaande applicaties. Vind dat nogal fors.

Update: Heb LG Health handmatig gestopt in het app menu en opnieuw opgestart en alles lijkt weer soepel te draaien... Wat ik wel vreemd vind, je zou verwachten dat een dergelijke app na een herstart van de telefoon geen problemen meer zou geven. Geheugen is nu ook weer terug naar 2,18GB. Lijkt erop dat dat het was.

Update 2: Lag komt toch weer langzaam terug. Geheugen weer 2,72GB vol, heb geen nieuwe programma's draaien. Bovenstaand trucje met LG Health haalt nu niks uit, moet dus toch ergens anders aan liggen. Vervelend dit :S

Update 3: Via ontwikkelingsopties naar overzicht actieve processen gegaan. Google foto's aangetikt. Overzicht slaat vast. Android vraagt om het processenscherm te sluiten of te wachten. Heb het geforceerd gesloten en de boel draait weer snel. Heb voor de zekerheid de updates van Google Foto's verwijderd en opnieuw bijgewerkt. Zou fijn zijn als het hier bij blijft. Nadien ook nog Quickmemo+ stop gezet, want die gebruikt de accu, zonder dat ik de app heb gebruikt.

* Rest van de avond geen vertragingen meer waargenomen, voorzichtig positief O-)

greenlizzard wijzigde deze reactie 22-04-2017 10:22 (72%)

• MetalManic
quote:
MetalManic schreef op maandag 17 april 2017 @ 22:46:
[...]

Ik heb zojuist bedacht dat ik de v30 dan maar moet afwachten :-)
De v30 is mij toch te ver weg en of tmobile m ooit gaat leveren is ook niet zeker. Ik heb alsnog de g6 gekozen en hij bevalt zo goed. Vooral blij verrast door het Premium gevoel en het geluid wat er uit komt. Vanavond naar Iron Maiden dus dan meteen een goeie test voor de camera :-)

• Heatonme
  • Niet online
Nice, je kan direct foto's maken ook met fingerprint aan. 2 keer volume down vanuit zwart scherm en de camera app opent.

Verder nog steeds tevreden, momenteel 37 uur verder op de laatste 100% lading met 2 uur sot en nu nog 56%.

• MetalManic
Mijn camera blurt als ik sqitch tussen de enkele camera en de groothoekcamera. Dat deed ie volgens mij de eerste 2 dagen niet maar ik kan het mis hebben. Kan iemand bevestigen of dit normaal gedrag van de camera is l?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MusicAddict
quote:
MetalManic schreef op zondag 23 april 2017 @ 20:15:
Mijn camera blurt als ik sqitch tussen de enkele camera en de groothoekcamera. Dat deed ie volgens mij de eerste 2 dagen niet maar ik kan het mis hebben. Kan iemand bevestigen of dit normaal gedrag van de camera is l?
Is normaal als je de twee knoppen gebruikt om te schakelen, beetje om het effect tussen normal en wide-angle wat 'wow' te maken :+ Al schakelt ie daar wel tussen twee uitersten (71 vs 125 graden) dus een vrij nette oplossing ipv *poef* wideangle.

Als je handmatig zoomt (pinch) of de slider gebruikt zie de de camera ook net van positie switchen bij de overgang.

MusicAddict wijzigde deze reactie 23-04-2017 20:36 (9%)

• MetalManic
quote:
MusicAddict schreef op zondag 23 april 2017 @ 20:34:
[...]

Is normaal als je de twee knoppen gebruikt om te schakelen, beetje om het effect tussen normal en wide-angle wat 'wow' te maken :+ Al schakelt ie daar wel tussen twee uitersten (71 vs 125 graden) dus een vrij nette oplossing ipv *poef* wideangle.

Als je handmatig zoomt (pinch) of de slider gebruikt zie de de camera ook net van positie switchen bij de overgang.
Thnks! Nog even een overdenking... Het toestel kan dus onder water. Dan wordt echter wel o.a. de USB poort nat. Hoe lang na ' een bad' zou je het toestel weer aan de lader kunnen hangen??

• Heatonme
  • Niet online
Je krijgt een melding of het kan of niet, gewoon erin steken als je denkt dat het redelijk droog is.
(zelf nog niet geprobeerd overigens)

Accu gaat naar mijn gevoel lang mee, zit nu op 42%. 54 uur gebruik en 2:45 uur sot. Ben niet zo'n extreem gebruiker dus 3 dagen lijkt mij standaard haalbaar 8)

• JorianD96
quote:
MetalManic schreef op zondag 23 april 2017 @ 20:56:
[...]

Thnks! Nog even een overdenking... Het toestel kan dus onder water. Dan wordt echter wel o.a. de USB poort nat. Hoe lang na ' een bad' zou je het toestel weer aan de lader kunnen hangen??
Ik weet van Samsung telefoons dat deze zelf aangeven als de telefoon nog even niet opgeladen kan worden qua natte usb poort. Ik ga er vanuit dat LG telefoons dit ook doen. Er is dus niet echt een vaste tijd, maar de telefoon zal het zelf aangeven als het niet kan.

• MusicAddict
quote:
MetalManic schreef op zondag 23 april 2017 @ 20:56:
[...]

Ik meen inderdaad dat er een update is geweest waarbij het toestel voortaan zelf aangeeft of er nog vocht in de usb-c zit (dan laad ie namelijk niet). Dat was in een US versie, dus of dat bij ons in de recente update ook is gekomen, weet niet.. Denk het haast wel. Maar om een tijd aan te geven, geen idee. Ben zelf niet van plan om er echt gebruik van te maken eerlijk gezegd. Niet dat ik LG niet vertrouw.. :P

MusicAddict wijzigde deze reactie 23-04-2017 22:40 (8%)

• Joey_P
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 03-09 12:21
Vandaag langs T-Mobile geweest en de LG G6 gekocht met een abonnement. Superblij! Vooral nadat ik hoorde dat 1 op de 5 S8'en terug wordt gebracht met een rood scherm.

• greenlizzard
quote:
greenlizzard schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 20:50:
Ondertussen wel zware lag ondervonden op het toestel (eerste dag in gebruik).

Had vlak voor de lag m'n whatsapp foto's flink opgeschoond, maar weet niet of het daardoor komt (had geen last van vertragingen bij het laden en/of swipen tussen de foto's). Ook het sluiten van alle openstaande programma's en draaien van SD maid had geen invloed op de lag. Swipen en scrollen bleef gepaard gaan met een volle seconde aan gestotter. Animaties staan uit (terugzetten naar normaal (1x) maakt het niet sneller).

Heb handmatig de cache van Google Foto's de Gallerij en Whatsapp geleegd. Dat hielp iets, maar de lag is nogsteeds duidelijk aanwezig. Draai V10d-EUR-XX, volgens het toestel de meest recente versie. Na herstarten even iets sneller, maar nogsteeds niet wat het zou moeten zijn, ervaar nogsteeds duidelijk lag bij het swipen tussen de homescreens.

Hoop de oorzaak snel te achterhalen, want m'n G3 is op dit moment sneller. Moet toch ergens opeens vandaan komen. Geheugen is voor 3GB bezet (nog 711 MB vrij), zonder openstaande applicaties. Vind dat nogal fors.

Update: Heb LG Health handmatig gestopt in het app menu en opnieuw opgestart en alles lijkt weer soepel te draaien... Wat ik wel vreemd vind, je zou verwachten dat een dergelijke app na een herstart van de telefoon geen problemen meer zou geven. Geheugen is nu ook weer terug naar 2,18GB. Lijkt erop dat dat het was.

Update 2: Lag komt toch weer langzaam terug. Geheugen weer 2,72GB vol, heb geen nieuwe programma's draaien. Bovenstaand trucje met LG Health haalt nu niks uit, moet dus toch ergens anders aan liggen. Vervelend dit :S

Update 3: Via ontwikkelingsopties naar overzicht actieve processen gegaan. Google foto's aangetikt. Overzicht slaat vast. Android vraagt om het processenscherm te sluiten of te wachten. Heb het geforceerd gesloten en de boel draait weer snel. Heb voor de zekerheid de updates van Google Foto's verwijderd en opnieuw bijgewerkt. Zou fijn zijn als het hier bij blijft. Nadien ook nog Quickmemo+ stop gezet, want die gebruikt de accu, zonder dat ik de app heb gebruikt.

* Rest van de avond geen vertragingen meer waargenomen, voorzichtig positief O-)
Na een wat stroef begin heb ik geen vertragingen meer ervaren en draait alles zonder schok of stoot. Zeer tevreden over de prestaties van het toestel. Bij normaal gebruik haal ik met gemak twee dagen op de accu.

• Anteros
@greenlizzard Ik ben er bij na over uit wat ik wil: P10 plust of de G6.

Zou je (of iedereen met een G6) wat vragen willen beantwoorden?
- Ik lees op xda developers dat Bluetooth (audio) er regelmatig uitklapt... ervaar jij dit ook?
- Hoe vind jij de camera? Ikzelf zie een lichte blauwtint en bij weinig licht een overprocessed foto.
- Hoe is de auto-brightness? Op xda developers is men er zwaar ontevreden over
- Is de G6 goed in het donker te gebruiken? Maw, kan de helderheid laag genoeg? Is zwart nog redelijk zwart of wordt het wat grijzig?
- Wat vind je van de hoofdtelefoon kwaliteit vwb muziek?
- Heb je wel eens hands-free gebeld en hoe vond je dit gaan? Helder? Verstaanbaar? Makkelijk in gebruik?
- Nog steeds geen last van vertragingen en/of judder/haperingen?
- Welk AOD goed? Goed leesbaar en zie je duidelijk notificatie-updates?
- Heb je nog iets noemenswaardig te melden?

Excuses voor deze vragen maar je zou me er echt mee helpen...

In ieder geval, bedankt

• Heatonme
  • Niet online
Ok, de flitser werkt niet meer op 7% en nee de besparing gaat pas op 5% aan.
Ik kan ook nergens vinden waar ik dat kan uitschakelen? Ik wil potdorie zelf bepalen waar en wanneer ik flits!
Nou ja, dan maar aan de laad. Na 77 uur en 3:45 sot mag het wel eens.
quote:
Anteros schreef op maandag 24 april 2017 @ 12:24:
- Ik lees op xda developers dat Bluetooth (audio) er regelmatig uitklapt... ervaar jij dit ook?
Nog geen last van gehad, blauwtand via de autoradio werkt vlekkeloos
quote:
- Hoe vind jij de camera? Ikzelf zie een lichte blauwtint en bij weinig licht een overprocessed foto.
Klopt, ik ben nog wat aan het spelen met de setting maar bij weinig licht is het met flitser behoorlijk blauwig Het lag aan mijn eigen onkunde in de handmatige modus, geen blauwtint te zien verder en zoals bij bijna elke smartphone heb je dan ruis.
quote:
wat is ontevreden? Hij werkt gewoon goed in mijn optiek.
quote:
- Is de G6 goed in het donker te gebruiken? Maw, kan de helderheid laag genoeg? Is zwart nog redelijk zwart of wordt het wat grijzig?
Zwart is gewoon zwart als je hem op de laagste helderheid zet :+ Oftewel, hij is donker genoeg in mijn optiek en kleuren en contrast is goed. Uiteraard afhankelijk van smaak en helderheid
quote:
Goed geluid, niet echt hard. Gebruik JBL in ears, niet de meegeleverde dus misschien dat die harder gaan.
quote:
- Heb je wel eens hands-free gebeld
Nope
quote:
Nope
quote:
Que?, oh wacht werkt always on display... Goed leesbaar, werkt op de licht sensor dus schaalt mee in helderheid en gaat ook helemaal op zwart als je hem op de kop legt of in je zak doet bijvoorbeeld. Je ziet duidelijk een mail of app icoon van het nieuwe bericht onder de tijdsnotificatie.
quote:
Qua minpunten? Geen bediening met 1 hand komende vanaf een Z3c, dat is wel even wennen

• Anteros
@Heatonme Dank je voor je reactie. Ik ben nog steeds aan het twijfelen maar neig nu iets meer naar de G6. Ik ga me nog verder inlezen en YT filmpjes bekijken. Hopelijk kom ik er uit.

• Heatonme
  • Niet online
@Anteros Loop anders even de T shop oid in, kan je ze even irl testen/voelen. Over T shop gesproken, houd ook rekening met de prijs die zij momenteel hanteren voor de G6 bij aankoop van een simpel abbo ;)

• Anteros
@Heatonme Zo, die is aardig goedkoop zie ik. 480e ipv 750e. Of zie ik het nu verkeerd? Ik neem aan dat jij die ook hebt (gezien de exclusiviteit)? Zo ja, dan is hij zeker wel branded?

• Heatonme
  • Niet online
quote:
Anteros schreef op maandag 24 april 2017 @ 20:39:
480e ipv 750e. Of zie ik het nu verkeerd? Ik neem aan dat jij die ook hebt (gezien de exclusiviteit)? Zo ja, dan is hij zeker wel branded?
Dat zie je goed en nee, geen enkele brand te vinden gelukkig genoeg. Z3c had dat wel maar dat was makkelijk weg te flashen met de generic ROM. Deze G6 is compleet clean en simlockvrij, maar simlockvrij zijn ze al jaren.

• greenlizzard
quote:
Anteros schreef op maandag 24 april 2017 @ 12:24:
@greenlizzard Ik ben er bij na over uit wat ik wil: P10 plust of de G6.

Nee geen last van.
quote:
Camera is prima. Groothoeklens is daarnaast echt een plus om over te beschikken.
quote:
Heb hem zelf op auto-brightness en houdt hem daar ook op. Precies goed, m'n ogen hoeven er niet uit te branden :P
quote:
Ja de zwartwaarden vind ik uitermate goed voor een IPS-scherm.
quote:
Bovengemiddeld goed. Ook over de speaker ben ik tevreden. Stereospeakers waren fijn geweest, maar het geluid is luid en niks om over te klagen.
quote:
- Heb je wel eens hands-free gebeld en hoe vond je dit gaan? Helder? Verstaanbaar? Makkelijk in gebruik?
Werkt gewoon goed. De gewone belkwaliteit is er ook merkbaar op vooruit gegaan t.o.v. m'n G3.
quote:
Nee, gelukkig geen last meer van gehad.
quote:
AOD is duidelijk afleesbaar en vind ik erg handig. Mis daardoor de notificatie led ook niet. In je broekzak gaat ie netjes uit en ik heb zelf ingesteld dat ie 's nachts ook uit gaat (tijd kan je handmatig instellen).
quote:
Ik ervaar nu zo'n 4,5 ß 5h SOT (screen-on time). Eerder werd al gemeld dat T-mobile momenteel een scherpe actie heeft. Bij mobiel.nl is die actie zelfs nog iets scherper bij een tweejarig abonnement.

• Heatonme
  • Niet online
Even terugkomend op de blauwige foto's, net even gekeken maar die blauwe waas krijg je op handmatige modus. Als je basis modus pakt is er niks aan de hand. ( schrok zelf ook van de enorm slechte kwaliteit maar in basis no problemo)
Kan dus met een instelling ( weet even niet welke, al aardig wat geprobeerd maar nog geen resultaat, blauwe waas blijft ) of software update verholpen worden maar ik moet nog maar eens testen of handmatig stand beter is als basis modus.
Meer mensen die een blauwige waas krijgen in het donker met flits op handmatige modus?
quote:
MusicAddict schreef op maandag 24 april 2017 @ 23:22:
Kan niet zeggen dat ik enig verschil zie. Voorbeeldje met en zonder waas? :)
:X Ik had de instellingen schijnbaar ergens veranderd, na wat aanpassingen geen probleem. Je kan gewoon teveel aanpassen :D
Voorbeeldje lukte niet want meer dan 5MB wat Tweakers album niet toelaat

Heatonme wijzigde deze reactie 24-04-2017 23:26 (26%)

• MusicAddict
quote:
Heatonme schreef op maandag 24 april 2017 @ 23:08:
Even terugkomend op de blauwige foto's, net even gekeken maar die blauwe waas krijg je op handmatige modus. Als je basis modus pakt is er niks aan de hand. ( schrok zelf ook van de enorm slechte kwaliteit maar in basis no problemo)
Kan dus met een instelling ( weet even niet welke, al aardig wat geprobeerd maar nog geen resultaat, blauwe waas blijft ) of software update verholpen worden maar ik moet nog maar eens testen of handmatig stand beter is als basis modus.
Meer mensen die een blauwige waas krijgen in het donker met flits op handmatige modus?
Kan niet zeggen dat ik enig verschil zie. Voorbeeldje met en zonder waas? :)

Edit: denk dat je wat met de kleurtemperatuur (wb) hebt lopen spelen, en dat die perongeluk niet op auto is teruggezet. :P

MusicAddict wijzigde deze reactie 24-04-2017 23:29 (7%)

• Heatonme
  • Niet online
quote:
MusicAddict schreef op maandag 24 april 2017 @ 23:22:
[...]
Edit: denk dat je wat met de kleurtemperatuur (wb) hebt lopen spelen, en dat die perongeluk niet op auto is teruggezet. :P
Ja was de witbalans inderdaad. Maar ik moet wel toegeven dat hij echt veel opties heeft met de camera. En dan die groothoeklens erbij, helemaal top. Maakt echt goede foto's

• Anteros
Jullie hebben mij enthousiast gemaakt en ik heb mede daarom de G6 besteld bij t-mobile. Morgen wordt hij geleverd. Ik ben echt benieuwd en ik hoop dat ik er geen spijt van krijg.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ceze85
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 12-10 02:18
Net een G6 in huis gehaald, ben benieuwd!

Klein vraagje: Ik krijg de app drawer niet terug! Als ik het probeer via --> Settings --> Homescreen --> Select Home, zouden er 3 opties moeten komen:

*Home
*Easy Home
*Home & app drawer

Maar ik zie alleen de eerste 2 opties verschijnen. Whut?

Google biedt geen relaas, helaas.

Ik heb mn simkaart er nog niet in zitten, kan dat er iets mee te maken hebben? Lijkt me sterk overigens...

Acties:
  • +2Henk 'm!

• MusicAddict
quote:
Ceze85 schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 23:13:
Net een G6 in huis gehaald, ben benieuwd!

Klein vraagje: Ik krijg de app drawer niet terug! Als ik het probeer via --> Settings --> Homescreen --> Select Home, zouden er 3 opties moeten komen:

*Home
*Easy Home
*Home & app drawer

Maar ik zie alleen de eerste 2 opties verschijnen. Whut?

Google biedt geen relaas, helaas.

Ik heb mn simkaart er nog niet in zitten, kan dat er iets mee te maken hebben? Lijkt me sterk overigens...
Ik meen dat je eerst even de LG apps moet updaten via Over het toestel -> Update Center -> applicatie updaten. Vervolgens download ie naast de rest van de apps ook de launcher met drawer. (al kan je beter gewoon Nova Launcher gebruiken maar vooruit :P )

• Ceze85
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 12-10 02:18
Yo dat was het!

Merci! :)

Nova Launcher Pro gaat er sowieso weer op inderdaad, maar eerst toch altijd even snufflelen ;)

• Riziko
Iemand problemen ervaren met de bleutooth? Ik gebruik een garmin device,.de edge 810, maar de bleutooth van G6 ziet hem niet. Terwijl de G4 hem wel ziet.... Oplossingen zijn welkom!

• Heatonme
  • Niet online
quote:
Riziko schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 17:09:
Iemand problemen ervaren met de bleutooth? Ik gebruik een garmin device,.de edge 810, maar de bleutooth van G6 ziet hem niet. Terwijl de G4 hem wel ziet.... Oplossingen zijn welkom!
Geen problemen hier maar ik gebruik geen Garmin Edge. Ik neem aan dat je al even hier en hier hebt gekeken? Anders zou ik gewoon even aan Garmin vragen als je verder geen problemen met bleutooth op de G6 hebt.

Ondertussen word ik steeds vrolijker van mijn accu. Dacht dat de Z3c de koning was maar met mijn gebruik zit ik nu op nog 10%: 92 uur gebruik en 3 uur SOT. Even de 4 dagen vol maken voordat hij weer aan de laad gaat :D

• Anteros
quote:
Riziko schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 17:09:
Ik heb de Garmin Edge 1000 en mijn G6 ziet deze gewoon en kan deze dus ook koppelen. Garmin Connect sync en dergelijke werkt ook.

Wat me wel opvalt is dat het bluetooth icoontje van de G6 grijs blijft. Is dit normaal voor Android? Op de iPhone wordt dit namelijk wit zodra er een bluetooth verbinding is.

• Gero71
  • Registratie: mei 2008
  • Nu online

Gero71

26081

Vanmiddag ook "mijn' G6 binnen gekregen, heerlijk en mooi toestel. Standaard screen prorector aan de voorzijde maar waar ik nog niet uit ben is, of er ook een folietje op de achterzijde zit. Durf niet met een mesje of iets dergelijks aan de slag.. :+

Misery and hate will kill us all.

• Riziko
quote:
Anteros schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 19:57:
[...]

Ik heb de Garmin Edge 1000 en mijn G6 ziet deze gewoon en kan deze dus ook koppelen. Garmin Connect sync en dergelijke werkt ook.
Niets mis met de bleutooth van de G6 idd. Bleek dat de garmin maar aan een telefoon gekoppeld kan worden! Werkt nu perfect! :)

• Riziko
quote:
Gero71 schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 22:59:
Vanmiddag ook "mijn' G6 binnen gekregen, heerlijk en mooi toestel. Standaard screen prorector aan de voorzijde maar waar ik nog niet uit ben is, of er ook een folietje op de achterzijde zit. Durf niet met een mesje of iets dergelijks aan de slag.. :+
Zit niets van folie op de achterzijde! Dat op de voorkant dan weer wel. Dat is geen protector maar gewoon wat folie. Al heb ik deze er ook op laten zitten totdat mijn tempered glass van aliexpress binnen kwam.

• Gero71
  • Nu online

Gero71

26081

Moet zeggen dat ik het een schitterend toestel vind. Na drie jaar een telefoon met front speaker te hebben gehad vind ik het jammer dat die aan de onderzijde zit bij de G6. De speaker had (volgens mij) wel aan de voorzijde onder het scherm in de behuizing gekund. Was voor het geluid beter geweest en had niets af gedaan aan de schitterende looks. Wellicht technisch niet mogelijk..
Verder merk ik dat de telefoon wat lastig op te tillen is van tafel/bureau, dit door het (schitterende) vlakke design. Een hoesje/cover zou dat oplossen, maar ik ben niet zo van de hoesjes.

Maar goed, als dat de enige puntjes zijn (pas halve dag in gebruik) ga ik veel plezier beleven van deze phone. Als het zo'n weer blijft als nu, vanmiddag de camera even uitgebreid testen.

En had ik al gezegd dat ik het een schitterend toestel vind.. 8)

• MetalManic
Op mijn g6 zit vanuit de doos al een screenprotector. Na een weekje zitten daar echter al wat 'dingetjes' op/in die ik niet weg krijg. Heeft iemand de screenprotector al verwijderd? Hoe is het toestel dan met vingerafdrukken??

• Gero71
  • Nu online

Gero71

26081

quote:
MetalManic schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 08:13:
Op mijn g6 zit vanuit de doos al een screenprotector. Na een weekje zitten daar echter al wat 'dingetjes' op/in die ik niet weg krijg. Heeft iemand de screenprotector al verwijderd? Hoe is het toestel dan met vingerafdrukken??
Zoals Riziko al aangeeft, is dit meer een bescherm folie (wat je normaal er meteen afhaalt met een uit stekkend lipje ofzo) dan een protector.
Ik heb het er gisteravond maar afgehaald i.v.m. de dingen die jij ook noemt, op het glas zelf veel minder last van vingerafdrukken dan op dat plastic ding. :*)

• MetalManic
quote:
Gero71 schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 08:40:
[...]

Zoals Riziko al aangeeft, is dit meer een bescherm folie (wat je normaal er meteen afhaalt met een uit stekkend lipje ofzo) dan een protector.
Ik heb het er gisteravond maar afgehaald i.v.m. de dingen die jij ook noemt, op het glas zelf veel minder last van vingerafdrukken dan op dat plastic ding. :*)
Haha is dat echt zo?? Ik verklaar al jaren allerlei mensen voor gek die die beschermingsplastics laten zitten en nu doe ik dat zelf... Ik was echt in de veronderstelling dat het een protector was... Hij heeft een betere pasvorm dan de meeste protectors die ik ooit gebruikt heb..

• Riziko
quote:
MetalManic schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 09:13:
[...]

Haha is dat echt zo?? Ik verklaar al jaren allerlei mensen voor gek die die beschermingsplastics laten zitten en nu doe ik dat zelf... Ik was echt in de veronderstelling dat het een protector was... Hij heeft een betere pasvorm dan de meeste protectors die ik ooit gebruikt heb.
Dan zul je miss ook wat veel reviews van de P10 hebben bekeken, daar zit standaard dan wel een protector op! :)

• MetalManic
quote:
Riziko schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 09:27:
[...]

Dan zul je miss ook wat veel reviews van de P10 hebben bekeken, daar zit standaard dan wel een protector op! :)
Ja, vanwege die ontbrekende laag oleonogwat op het scherm. Ik dacht dat dit ook zoiets was. Maar deze kan er dus af begrijp ik ;) edit zojuist er af gehaald maar nu is het een stof magneet >:)

MetalManic wijzigde deze reactie 29-04-2017 10:53 (8%)

• Heatonme
  • Niet online
Ook leuk; je krijgt via LG Smartworld exclufief voor de G6 een paar games helemaal unlocked en met allerlei dlc zoals bv

• Temple Run 2 ( gratis Vault met coins )
• SimCity Buidit ( Stapel SimCash erbij )
• Spider Man Unlimited ( allerlei extra's )
• Crossy Road ( Deluxe figuurtjes, 30 stuks )

En nog een paar. Kleur aanpassing ook gevonden maar je kan niet echt de kleur aanpassen, meer de tint maar goed beter iets dan niets.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MetalManic
Er schijnt een manier te zijn om die zwarte balken in youtube weg te krijgen ( en ook in andere apps die 16:9 ratio hebben.) Alleen ik weet niet hoe en ik kan het ook niet vinden. Wie helpt??

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kepler
quote:
MetalManic schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 09:13:
[...]

Haha is dat echt zo?? Ik verklaar al jaren allerlei mensen voor gek die die beschermingsplastics laten zitten en nu doe ik dat zelf... Ik was echt in de veronderstelling dat het een protector was... Hij heeft een betere pasvorm dan de meeste protectors die ik ooit gebruikt heb..
Bij mij zit hij er ook nog op, vind het wel prima eigenlijk. Ik heb wel een Screen protector liggen, binnenkort er maar eens opzetten :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Qbic
quote:
Gero71 schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 08:40:
[...]

Geweldig; zat daar ook al mee te sukkelen. Heb me een glass screen protector besteld en zodra deze arriveert gaat het huidig fingerprintmagnet eraf. :P
Pagina: 1 2 3 ... 16 Laatste

Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*