Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrHiddeV
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-09 18:16
Peter231277 schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 21:44:
Hoi. Ik zit ontzettend te twijfelen tussen de G6 en de HTC 10. M’n gevoel zegt de LG maar m’n verstand de HTC. Wat te doen?
Lastige keuze, maar overall zou ik kiezen voor de LG. Mijn vorige telefoon was de HTC 10 en zodra je het scherm van de LG gebruikt dan wil je niet meer terug. Ook de wide angle camera is een leuk voordeel. De enige twee punten waar je de HTC voor zou kunnen kiezen zijn de front facing camera en de launcher. Maar je kan altijd makkelijk een andere launcher installeren natuurlijk 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 10:24

it0

Mijn mening is een feit.

bloodlynx schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 14:45:
[...]

De screen protector die er standaart opzit is echt erg slecht, krast binnen no time zonder dat je er iets geks mee doet.
Dat is toch niet erg, immers zit de kras op de protector en niet op je scherm :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
it0 schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 12:34:
Dat is toch niet erg, immers zit de kras op de protector en niet op je scherm :?
De screenprotector is ook van hele slechte/dunne kwaliteit. Wat betekent dat als er iets krast tegen je scherm de kras door de screenprotector heen gaat en dat je alsnog een kras op je scherm.

En daarnaast, volgens mij is dat ding wat er bij aankoop op zit ook helemaal geen "echte" screenprotector. Als ik het me goed kan herinneren, dan zat er zo'n klein lipje aan de bovenkant bij deze "screenprotector". Oftewel, het is zo'n doorzichtig stukje plastic wat bij aankoop op alle apparaten zit met een LCD schermpje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofman
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:57
MrHiddeV schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 22:33:
[...]

Lastige keuze, maar overall zou ik kiezen voor de LG. Mijn vorige telefoon was de HTC 10 en zodra je het scherm van de LG gebruikt dan wil je niet meer terug. Ook de wide angle camera is een leuk voordeel. De enige twee punten waar je de HTC voor zou kunnen kiezen zijn de front facing camera en de launcher. Maar je kan altijd makkelijk een andere launcher installeren natuurlijk 😉
En hoe zit het met de geluidskwaliteit en het maximaal volume van de koptelefoonuitgang? Ik heb momenteel de HTC 10 en zit nog in de periode waarin ik het toestel terug kan sturen naar de webshop. Ik heb er 430 Euro voor betaald en zag dat de LG G6 'slechts' 3 tientjes duurder is. De HTC is een puik toestel hoor. Erg snel, mooi scherm en mooie foto's. En uiteraard met een goed en hard geluid uit de koptelefoonuitgang. Ik vind echter de G6 erg interessant. Dat scherm, de dubbele camera en hopelijk een wat betere accuduur trekken me aan. Maar aangezien ik mijn smartphone voornamelijk gebruik als walkman (ik luister voor 90% naar Spotify), vind ik een goed en hard geluid uit de koptelefoonuitgang ook belangrijk. Ik heb Sennheiser Momentum In-ears die erg goed samen gaan met de HTC en het zou erg jammer zijn wanneer de G6 niet voldoende 'punch' heeft om deze In-ears fatsoenlijk aan te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrHiddeV
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-09 18:16
Goofman schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 13:35:
[...]

En hoe zit het met de geluidskwaliteit en het maximaal volume van de koptelefoonuitgang? Ik heb momenteel de HTC 10 en zit nog in de periode waarin ik het toestel terug kan sturen naar de webshop. Ik heb er 430 Euro voor betaald en zag dat de LG G6 'slechts' 3 tientjes duurder is. De HTC is een puik toestel hoor. Erg snel, mooi scherm en mooie foto's. En uiteraard met een goed en hard geluid uit de koptelefoonuitgang. Ik vind echter de G6 erg interessant. Dat scherm, de dubbele camera en hopelijk een wat betere accuduur trekken me aan. Maar aangezien ik mijn smartphone voornamelijk gebruik als walkman (ik luister voor 90% naar Spotify), vind ik een goed en hard geluid uit de koptelefoonuitgang ook belangrijk. Ik heb Sennheiser Momentum In-ears die erg goed samen gaan met de HTC en het zou erg jammer zijn wanneer de G6 niet voldoende 'punch' heeft om deze In-ears fatsoenlijk aan te sturen.
Dat is een lastige. Ik luister lang niet zoveel en hard naar muziek als jij, dus ik weet niet in hoeverre ik iets nuttigs voor je kan zeggen. Voor zover mijn ervaringen gaan, is het geluid van de LG misschien net iets beter dan die van de HTC, maar het gaat wel iets minder hard. Ik heb nooit op vol volume geluisterd, meestal staat de volumebar ergens in het midden, maar ik dacht mij te herinneren dat de HTC een standje lager stond met even hard geluid. Daarbij moet ik wel de kanttekening maken dat de gewone Nederlandse G6 geen quad DAC heeft, in tegenstelling tot mijn Aziatische G6. Als je dus voor de Nederlandse G6 gaat, dan denk ik dat het geluid helaas iets minder goed zal zijn dan op je HTC.

Daarnaast komen de kleuren van het scherm van de G6 ook wat fletser op mij over dan de kleuren van het scherm van de HTC 10. Maar daar is wel overheen te komen door de mooie aspect ratio van de G6 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicAddict
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 14:48
De quad dac versie is net iets beter dan de HTC 10, terwijl de normale G6 daar net onder zit. Maar het gaat op dit niveau toch alleen om vrij kleine marges. Je gaat waarschijnlijk (vooral bij spotify) bijna geen verschil merken, dus dan ligt het verder alleen aan of je de G6 prefereert boven de HTC 10. :)

[video]https://youtu.be/gR1uO3Hn0kY?t=120"]YouTube: LG G6 Real Audio Review: Music to our ears![/video]

Vanaf 2:00 zie je de audiovergelijking met de G6 (non quad dac) en (toevallig) ook de HTC 10.
HTC is net iets beter qua totale audio output, (blauwe grafiek) maar dat ga je echt alleen maar merken op zeer hoge impedantie headsets/earphones, de normale G6 heeft uit eigen ervaring geen enkel probleem met 150Ohm headsets/earphones en voldoet echt prima met lossless flac en 24bit audio. Spotify moet dan ook wel lukken ;)

Visueel ziet dat er dan zo uit (screencap van de video)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/7aWM4YX.png

[ Voor 34% gewijzigd door MusicAddict op 19-10-2017 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofman
Ik kwam vanavond langs de MM dus ben maar eens richting de smartphone hoek gelopen voor vergelijkend warenonderzoek. Ze hadden zowel de G6 als de Q6 (beiden in het zilver) na een jaartje geen LG's gevoerd te hebben.
Ik moet zeggen dat de G6 qua uiterlijk een erg mooie telefoon is. Het spreekt mij veel meer aan dan bijvoorbeeld de S8 (ook met een lang scherm). Zeer strak, luxe en robuust.
Qua geluid is de G6 mij niet tegenvallen. Hij haalt het qua volume niet bij de HTC 10, maar het geluid is zeker wel mooi. Moeilijk, moeilijk. Ik moet er wellicht dit weekend nog eens een luistersessie aan wagen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WALUIGI96
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10-09 08:44
Mag ik vragen naar welke Media Markt je geweest bent, ik ben al een aantal keer naar die in Eindhoven en Venlo geweest en ze hadden überhaupt geen LG telefoons.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goofman
Die in Son, op Ekkersrijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WALUIGI96
Ah en ze hingen gewoon tussen de andere telefoons aan de muur met die schermen tussenin?
Want ik ben ook wel eens daar geweest en daar hadden ze 'm ook niet.
Ik twijfel nog tussen de G6 en de V30, maar ik wil ze sowieso eerst in het echt kunnen zien.

[ Voor 48% gewijzigd door WALUIGI96 op 19-10-2017 22:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goofman
Jazeker, maar de medewerker daar zei ook dat ze de G5 eigenlijk overgeslagen hebben. Met de G6 hebben ze besloten weet LG's te verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WALUIGI96
Aha, duidelijk. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofman
De kogel is door de kerk: ik heb de HTC 10 vandaag retour gemeld en afgegeven bij PostNL. Nu wachten totdat de webshop (Jeroen & Jeroen) deze als ontvangen meldt en mij vraagt welk toestel ik er voor terug wil ontvangen. Zal ergens in de 2e helft van komeinde week worden denk ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P!m
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17:17

P!m

Ik ben nog steeds niet helemaal tevreden met de geluidskwaliteit van de standaard Nederlandse LG G6. Het Volume kan hoger dan bij m'n LG G4, daar was het maximale volume echt te laag.

Maar er is wel echt een goede equalizer nodig, die ik nog steeds niet gevonden heb. (zie ook mijn post van 10 oktober P!m in "[LG G6] Ervaringen & Discussie"). Mijn Galaxy S7 klinkt zowel via bluetooth als oordopjes en koptelefoon beter dan de G6, voor mijn gevoel puur vanwege het ontbreken van een equalizer op de G6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofman
Ik vond het geluid wat standaard uit de G6 bij de MM kwam juist mooi (warm, met voldoende laag) van kwaliteit maar nog wel een tikkeltje te zacht. De HTC 10 kon dan wel meer dan hard genoeg, maar er zat te weinig laag in naar mijn zin. Boomsound kon daar niet bij helpen. Ik had liever een goed werkende equalizer gehad, Boomsound was me toch iets te gimmicky. Bij de G6 ben ik van plan om die Equalizer app van Smart Android Apps te gaan gebruiken puur en alleen om het volume wat op te krikken. Mijn ervaring met dit soort equalizer apps is dat die functionaliteit goed werkt, maar zodra je de equalizer zelf gaat gebruiken (de schuifjes voor de verschillende toonhoogtes dus) dat dan de geluidskwaliteit er op achteruit gaat. Die volumespike (het moment dat de het effect van de equalizer app 'aan gaat') neem ik dan op de koop toe. Het is overigens niet echt een spike, maar meer het verhogen van het volume naar het in de app ingestelden niveau. Gebeurt alleen bij starten van afspelen en bij het skippen naar een ander nummer. Ik luister meestal of een album achter elkaar of een playlist in shuffle modus en dan gebeurt het tussen de nummers Door niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P!m
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17:17

P!m

Ik gebruik nu een paar dagen de Equalizer/Booster Precise Volume (Google Play: Precise Volume (+ EQ/Booster).

Die werkt op zich prima, maar nog niet helemaal de juiste instellingen gevonden.
Spotify probleem is deels opgelost door crossfade op 1 seconde te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassbounce
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14:22
Wat wel jammer is dat er zo weinig updates zijn gekomen voor de G6. Development op xda is ook erg stil.

Huidige Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hedgy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-09 19:15
Sinds vandaag ook in het bezit van de LG g6 nadat ze mijn moto z niet meer (optijd) konden repareren en hij niet meer op voorraad was, dit leek me dan wel een aardig mooie vervanger. :)

Voor zover ik nu kan zeggen tevreden met de telefoon, maar valt het me wel tegen dat hij helemaal geen update kan vinden? Ik wist dat hij nog met 7.0 zou komen, maar dacht dat de security patches wel aardig recent waren. Zit op juli, zo kwam hij uit de doos en hij kan geen update vinden :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• quartex
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-12-2024

quartex

Virtual Dreams / Fairlight

De g6 krijgt Oreo deze of volgende maand dus denk niet dat er meer Nougat updates komen.

Running AmiExpress 3.6 Copyright (c) LightSpeed Technologies 1992-93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-09 16:30

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Vraag over de notificaties, gebruik nu het always on display. Mis wel een beetje de notificatie led van de G2.
Als ik het aod uitzet hoor ik wel een geluidje maar krijg geen korte preview van de melding. Is dit mogelijk?

Whatever.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:29
quartex schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 23:46:
De g6 krijgt Oreo deze of volgende maand dus denk niet dat er meer Nougat updates komen.
Is dat al zeker? Zou een paar maanden eerder zijn dan ik had verwacht. Zat meer aan begin volgend jaar te denken...

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• quartex

quartex

Juancho schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 13:44:
[...]

Is dat al zeker? Zou een paar maanden eerder zijn dan ik had verwacht. Zat meer aan begin volgend jaar te denken...
Kan natuurlijk niet zeggen dat het 100% zeker is maar gezien dat de G serie altijd de nieuwste Android versie in die periode kreeg zie ik geen reden waarom dit nu zou veranderen. Google and LG hebben een hechte relatie en LG was vaak de eerste die de nieuwste versie van Android uitrolde voor OEMs.

Zodra Oreo in Korea uitrolt dan is hij meestal binnen een maand in Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

quartex schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 13:40:
[...]

Kan natuurlijk niet zeggen dat het 100% zeker is maar gezien dat de G serie altijd de nieuwste Android versie in die periode kreeg zie ik geen reden waarom dit nu zou veranderen. Google and LG hebben een hechte relatie en LG was vaak de eerste die de nieuwste versie van Android uitrolde voor OEMs.

Zodra Oreo in Korea uitrolt dan is hij meestal binnen een maand in Europa.
Nou tot op heden vind ik het maar tegenvallen.
Ik had hiervoor Sony en die zijn toch wel wat beter dan mijn ervaring met LG, huidige G6 beveiliging nog van Juli terwijl de eglobal/TWN kopers al op September zitten, lekker wazig.
Ik zat bij aanschaf van de G6 te twijfelen of ik een XZ premium zou halen, had ik beter kunnen doen: nieuws: Sony stuurt Android 8.0-update naar Xperia XZ Premium

Wear Sunscreen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Na het bricken van mijn G2 ben ik voorlopig genezen. Hoef niet telkens het nieuwste van het nieuwste, kwa functionaliteiten is het ook geen wereld van verschil. (7.0 tov 7.1.2)

Beveiligingsupdates zijn wel belangrijk vind ik, die mogen ze wel per kwartaal uitbrengen.

@edit, net plastic folie eraf gehaald en een tempered glass erop gezet. Stukken beter, stoorde mij aan het plastic piep geluid tijdens het swipen. ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Harmen op 26-10-2017 11:28 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OssieW
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 23:01
Probleempje. Zeg maar een grote.

Ik heb de vingerafdruk en een knock code als beveiliging. Ik heb zojuist de telefoon aan en uit gezet. Als je het dan voor het eerst weer opstart, dan moet je eerst je sim pin invoeren en daarna de knock code omdat die dan kennelijk de main beveiliging is (een vingerafdruk wordt dan bij de eerste keer 'inloggen' na opstart niet geaccepteerd).....maar hij herkent mijn knock code niet.

Hij zegt niet dat het fout is, er gebeurt gewoon niks en het doet alsof ik geen knock code heb gedaan. De knock code is goed, ik zie dat het scherm m'n knock code wel invoert door de animatie, maar noppes.

Heb nu 3x mijn telefoon aan en uit gedaan, maar het resultaat blijft hetzelfde. Iemand al iets dergelijks meegemaakt (en nog belangrijker) wat ik als oplossing kan gebruiken? Want ik kom nu dus niet mijn telefoon in.

Edit: ik heb online gezien dat een hard reset de enige oplossing was. Dat heb ik nu dus maar gedaan. Dat wordt geen knock code meer invoeren voor mij vanaf nu. :)

[ Voor 13% gewijzigd door OssieW op 29-10-2017 23:02 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 15:31

mucuracat

YES

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Hallo allemaal,

Ik heb mijn eerste probleempje met de LG G6. Namelijk mijn GPS werkt opeens niet meer. Ik krijg bij bijv. Flitsmeister te zien dat er geen GPS signaal is en net bij het hardlopen had ik ook al geen GPS signaal waardoor mijn route met alle gegevens niet berekend konden worden.

Iemand enig idee?

Edit: een restart van de telefoon deed wonderen :)

[ Voor 8% gewijzigd door Juancho op 30-10-2017 16:33 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rommelkast
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-08 11:16

rommelkast

kitesmurf

Juancho schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 16:15:
Hallo allemaal,

Ik heb mijn eerste probleempje met de LG G6. Namelijk mijn GPS werkt opeens niet meer. Ik krijg bij bijv. Flitsmeister te zien dat er geen GPS signaal is en net bij het hardlopen had ik ook al geen GPS signaal waardoor mijn route met alle gegevens niet berekend konden worden.

Iemand enig idee?

Edit: een restart van de telefoon deed wonderen :)
Bekend probleem, ik heb dit met al mijn toestellen gehad en nu nog steeds ongeacht het merk of wat dan ook. Als je een paar weken niet opnieuw hebt opgestart werkt gps niet/slecht. Geen idee hoe het komt maar voordat ik ga navigeren doe ik altijd voor de zekerheid ff opnieuw opstarten.
Ik ben benieuwd of meer mensen dit bekend voor komt.

bouwplanmakers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Vraagje,

Is het ook mogelijk om op je Always On Display een andere klok te gebruiken? Of extra dingen?
Of is het puur en alleen wat je kan kiezen bij je instellingen en that's it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvR
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09-08 18:02

SvR

projectmanager extraordinaire

Weer een update naar v10m-twn gekregen net. Helaas geen Oreo en was hij maar 400mb dus nog even wachten. Volgens de changelog is wel de "bruikbaarheid verbeterd" in elk geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvD86
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 19:55
SvR schreef op woensdag 1 november 2017 @ 08:08:
Weer een update naar v10m-twn gekregen net. Helaas geen Oreo en was hij maar 400mb dus nog even wachten. Volgens de changelog is wel de "bruikbaarheid verbeterd" in elk geval :)
net ook erop gezet.
Beveiligingspatch van Oktober.
Verder zie ik zo ook geen veranderingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:22

Steeffoon

Smartphone-nerd

SvR schreef op woensdag 1 november 2017 @ 08:08:
Op de Eglobal versie of de 'gewone' G6 zoals die hier verkocht wordt? Hier op mijn G6 nog niks.

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvR
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09-08 18:02

SvR

projectmanager extraordinaire

Steeffoon schreef op woensdag 1 november 2017 @ 10:07:
[...]

Op de Eglobal versie of de 'gewone' G6 zoals die hier verkocht wordt? Hier op mijn G6 nog niks.
De TWN versie, van eglobal dus inderdaad. Wel frappant dat die meer updates krijgt dan de EU versie. Oktober patch is wel fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:16
Wat duren die updates toch lang om te downloaden bij LG...
Als tegen de tijd Oreo uitkomt mag je wel een weekend vrij houden ;)

Tot op heden nog geen zichtbare veranderingen gevonden, vermoed dat het meeste zaken in de update te maken heeft met de wifi update (Krack).

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Swift
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:34
Ook de update binnen. Download was wel traaaaaaaaaaag. Zeker 3 uur bezig geweest voor die 400MB.

Ook nog niet duidelijk wat verdere effect is behalve patch van oktober.

(ook Aziatische G6 hier)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-09 14:42
Oh, het ligt dus niet aan mijn verbinding dat die download zo tergend langzaam is.. Ik was me al af aan het vragen waar dat aan zou kunnen liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennertvdkort
  • Laatst online: 17:45
Arrne schreef op woensdag 1 november 2017 @ 12:18:
Oh, het ligt dus niet aan mijn verbinding dat die download zo tergend langzaam is.. Ik was me al af aan het vragen waar dat aan zou kunnen liggen.
haha mijne is al 2.5 uur aan het downloaden, nu op 46% 8)7
Op glasvezel van kpn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvD86
Toevallig dacht ik vanmorgen laat ik eens een update maken van mn telefoon dus ik had een back-up gemaakt via LG Bridge op de pc.

Daarna ook via Bridge de software update gedaan.
was in een 20 min. klaar.

Hier zit dus wel een aanzienlijk verschil in zeg

normaal doe ik m ook OTA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Iemand een idee wanneer de 'normale' versie aan de beurt komt? Een veiligheidsupdate is altijd welkom. ;)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodlynx
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-01 03:52
Harmen schreef op woensdag 1 november 2017 @ 19:52:
Iemand een idee wanneer de 'normale' versie aan de beurt komt? Een veiligheidsupdate is altijd welkom. ;)
Ja begint bizar te worden, sinds augustus geen updates meer terwijl de updates er gewoon zijn. Erg slecht van LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

bloodlynx schreef op woensdag 1 november 2017 @ 20:13:
[...]

Ja begint bizar te worden, sinds augustus geen updates meer terwijl de updates er gewoon zijn. Erg slecht van LG.
Denk persoonlijk dat ze laatste hand leggen op Orea update.. En hiermee alle veiligheidsupdates ook meenemen...
Zie ook mijn bericht terug.. met linkje dat er al LGG6 met Oreo's verschijnen in benchmarks..
nogmaals linkje
https://www.droidapp.nl/n...droid-8-0-oreo-opgedoken/

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:34
Als het een klein bedrijf was had ik dit nog kunnen begrijpen, maar een bedrijf als LG en dan één van je betere telefoons van de afgelopen jaren niet updaten met de laatste security updates. Dat is gewoon slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:22

Steeffoon

Smartphone-nerd

Ik heb vernomen dat LG in de Benelux binnen 1,5/2 weken een update uitrolt voor de LG G6. Dit betreft een beveiligingsupdate, en niet Oreo .... het is in ieder geval iets.
Ik vind het echt een kwalijke zaak dat je als bedrijf een smartphone zo slecht bijhoudt met updates.

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZorbaR
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 09:37
Gisteren de G6 gekocht bij eGlobal voor mijn vriendin. Zij komt van een iPhone 6, ben benieuwd of ze de overstap naar Android goed zal vinden.

En zonet is mijn OP3 gevallen en scherm gebarsten dus dat wordt ook een nieuwe :( waarschijnlijk ook de G6 ofwel de OP5T.

Keep on running

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijnhak
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-05-2024
Ik krijg steeds een pop-up op de LG met de melding 'helaas, Mijn plaatsen engine is gestopt' . Ik heb al gekeken naar software updates (geen) en ik vind maar amper iets op internet. Iemand hier tips en ervaringen om dit op te lossen?

Los van dit kleine ongemak dik tevreden over dit toestel in de eerste 3 weken dat ik hem heb. Goede accuduur, lekker groot scherm en de dubbele camera is perfect. Fijn om een groothoeklens te hebben, onverwacht veel gebruikt. De vingerafdrukscanner op de achterkant is even wennen (en niet te gebruiken als linkshandige in combinatie met een gesloten case), maar werkt perfect als je er eenmaal aan gewend bent.

[ Voor 47% gewijzigd door marijnhak op 03-11-2017 16:59 ]

PSN: FallingCobra82 MasterOverwatch Overwatch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• quartex

quartex

marijnhak schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 16:54:
Ik krijg steeds een pop-up op de LG met de melding 'helaas, Mijn plaatsen engine is gestopt' . Ik heb al gekeken naar software updates (geen) en ik vind maar amper iets op internet. Iemand hier tips en ervaringen om dit op te lossen?
https://forums.androidcen...s-engine-has-stopped.html
For anyone else having this problem, I was able to get rid of the error message by the following:

Settings > Apps > All >
I clicked on My Places Engine and did a Clear Cache.

I haven't had an error message since.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit hoort niet thuis in het forum maar bij shopreviews

[ Voor 94% gewijzigd door 13art op 05-11-2017 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassbounce
JanW schreef op donderdag 2 november 2017 @ 09:52:
Als het een klein bedrijf was had ik dit nog kunnen begrijpen, maar een bedrijf als LG en dan één van je betere telefoons van de afgelopen jaren niet updaten met de laatste security updates. Dat is gewoon slecht.
Mee eens, en het is ook jammer dat het custom rom gedeelte ook een beetje tegenvalt.
Het is zo'n fijn toestel! :) Maar toch kijk ik ook erg na de V30 uit!

Huidige Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rommelkast

rommelkast

kitesmurf

Bassbounce schreef op zondag 5 november 2017 @ 20:52:
[...]

Mee eens, en het is ook jammer dat het custom rom gedeelte ook een beetje tegenvalt.
Het is zo'n fijn toestel! :) Maar toch kijk ik ook erg na de V30 uit!
Maar dat is toch ook gewoon LG, waarom verwacht je daar een beter updatebeleid bij?

Nb, hebben vele van ons ook nog een verborgen "perk" bij hun TWN toestel en dus eerder updates. Soort van schamele troost voor het niet kunnen rooten ;)
Maarja, de niet TWN versies hebben dan wel een tragere update maar weer wel de mogelijkheid te rooten dus per saldo is het een niet beter dan het ander, het is maar wat je persoonlijk liever hebt.

bouwplanmakers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radu_D
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 17-10-2020
Hey
Heeft iemand het opgemerkt dat als je op de LG G6 smart bulletin aanzet en je daarna naar links swiped je een flikkering krijgt ipv het stretch effect? Is dit bij nog iemand of enkel bij mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Radu_D schreef op maandag 6 november 2017 @ 21:38:
Hey
Heeft iemand het opgemerkt dat als je op de LG G6 smart bulletin aanzet en je daarna naar links swiped je een flikkering krijgt ipv het stretch effect? Is dit bij nog iemand of enkel bij mij?
Wat bedoel je met smart bulletin?

On a different note; Damnit wat ben ik klaar met LG's update beleid.
Koop je netjes in NL een toestel krijg je gewoon de beveiligingsupdates niet, echt, dit heb ik nog niet eerder meegemaakt.
Niet dat het toestel slecht is, als dat nou ook het geval was dan kon ik hem zonder wroeging verkopen maar ik weet wel dat de volgende in ieder geval geen LG meer is.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radu_D
Als je op je hoofdscherm inzoomt krijg je de mogelijkheid om meerdere schermen te maken. Hier kan je ook smart bulletin aanzetten , verschillende apps onder elkaar zoals agenda, lg health, music enzovoort. Zodra je deze aanzet en dan terug de verschillende schermen swiped heb ik niet meer het stretch effect bij het swipen maar flikkert het scherm. Ik vroeg me of dit een glitch was en of nog iemand dit toevallig is opgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Oh wacht, ik heb een Pixel launcher, dus ik heb die functie niet.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Radu_D schreef op maandag 6 november 2017 @ 21:38:
Hey
Hier schuift het allemaal netjes heen en weer, zonder flikkering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radu_D
Ik merk net op dat dit enkel flikkert aan de rechtse zijde EN enkel wanneer ik als launcher hope en app drawer kies heel raar.

mvg

[ Voor 73% gewijzigd door Radu_D op 07-11-2017 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen.ijmuiden
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08-09 11:50
Humma Kavula schreef op maandag 6 november 2017 @ 21:47:
[...]

Koop je netjes in NL een toestel krijg je gewoon de beveiligingsupdates niet, echt, dit heb ik nog niet eerder meegemaakt.
Niet dat het toestel slecht is, als dat nou ook het geval was dan kon ik hem zonder wroeging verkopen maar ik weet wel dat de volgende in ieder geval geen LG meer is.
Noem mij een alternatief merk welke het wel echt goed op de rails heeft (nexus/pixel daargelaten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:53
jeroen.ijmuiden schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 13:35:
[...]

Noem mij een alternatief merk welke het wel echt goed op de rails heeft (nexus/pixel daargelaten)
Mijn S8 heeft monthly patches, maar daar wacht je weer langer op major OS upgrades, nergens is het perfect inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

jeroen.ijmuiden schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 13:35:
[...]

Sony, zeker de hogere prijsklasse waar de G6 ook in zit. En die ga ik ook weer halen, even afwachten wat ze in 2018 presenteren.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijnhak
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-05-2024

PSN: FallingCobra82 MasterOverwatch Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:12
Humma Kavula schreef op maandag 6 november 2017 @ 21:47:
[...]

Dit is exact de reden dat ik ook geen LG meer ga kopen in de toekomst. Heb nu zelfs nog een G4, maar ik ga zeker geen LG meer halen. Te jammer, want verder bevalt de telefoon me prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Begrijp ik het dus goed dat je LG Smart Bulletin niet kan gebruiken als je bijv. Nova launcher gebruikt? Zou wel echt jammer zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rommelkast

rommelkast

kitesmurf

Juancho schreef op woensdag 8 november 2017 @ 09:17:
Begrijp ik het dus goed dat je LG Smart Bulletin niet kan gebruiken als je bijv. Nova launcher gebruikt? Zou wel echt jammer zijn...
Dit geeft mij een hint waarom mijn face unlock niet zou werken, heeft er iemand face unlock werkend icm nova? zoja, dan vergis ik me...

bouwplanmakers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Dat werkt bij mij gewoon hoor! Als je tenminste het unlocken van je telefoon met je gezichtsherkenning bedoelt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
rommelkast schreef op woensdag 8 november 2017 @ 10:46:
[...]

Dit geeft mij een hint waarom mijn face unlock niet zou werken, heeft er iemand face unlock werkend icm nova? zoja, dan vergis ik me...
Werkt gewoon hoor. Niet bijzonder goed, maar dat terzijde. Ik zou ook niet weten waarom het niet zou werken, dat staat in principe los van je gebruikte launcher.

Dat LG Smart Bulletin niet werkt met een alternatieve launcher is wel logisch, aangezien dat een speciale pagina op je homescreen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rommelkast

rommelkast

kitesmurf

idd ook waar...
Helaas, dan moet ik verder zoeken. Ik vind het super makkelijk als ik op mijn foon een recept open heb staan bij het koken en dus niet met vieze handen hoef te unlocken. ik vind het ook weer niet zo belangrijk dat ik de tijd er aan wil spenderen om een factory reset te doen en daarna alles weer terug te moeten zetten.

Ik wacht Oreo even af en als het daarmee niet opgelost is ga ik verder kijken.

@Juancho ja dat bedoel ik ;)

[ Voor 4% gewijzigd door rommelkast op 08-11-2017 11:08 ]

bouwplanmakers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Een tip is dan, gebruik smart lock!! ik zit met hetzelfde in de auto. Ik wil dan niet mijn telefoon te moeten unlocken dus ik heb ingesteld dat als ik in de auto zit ik alleen 3x moet tappen en verder niks. Geen code, geen vingerscan/gezichtsscan. Niks. Ideaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rommelkast

rommelkast

kitesmurf

Bedoel je dan bij "smart settings"?
Daar kun je toch alleen wifi, blauwbek en profiel selecteren, niet de beveiliging laten vervallen?

bouwplanmakers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

@rommelkast Nee, onder Lockscreen kan je kiezen voor smart settings. Werkt inderdaad perfect

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rommelkast

rommelkast

kitesmurf

Aha, vandaar dat ik het niet gevonden kreeg, die optie heb ik dus ook niet, net als het ontbreken van faceunlock dus. Blijkbaar zijn er dus wat meer apps die bij mij niet lekker werken/niet weergegeven worden...

Resteert me dus alsnog Oreo af te wachten en wellicht daarna toch die factory reset te doen...

bouwplanmakers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

rommelkast schreef op woensdag 8 november 2017 @ 11:24:
Aha, vandaar dat ik het niet gevonden kreeg, die optie heb ik dus ook niet, net als het ontbreken van faceunlock dus. Blijkbaar zijn er dus wat meer apps die bij mij niet lekker werken/niet weergegeven worden...

Resteert me dus alsnog Oreo af te wachten en wellicht daarna toch die factory reset te doen...
Yep, bij een werk dit niet, bij ander werk dat niet..
Bij mij krijg ik de verkleining van scherm niet werkend. Zogenaamde mini view

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rommelkast

rommelkast

kitesmurf

@mucuracat en heb jij al een factory reset geprobeerd? ik denk dat onze kwaaltjes een heel eind vergelijkbaar zijn. Als een reset bij jou (of iemand anders met dezelfde klacht) niet werkt, dan hoef ik het eigenlijk niet meer te proberen. Mocht het bij iemand wel werken, dan is er nog hoop :)

bouwplanmakers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

@rommelkast is niet erg genoeg om factory reset te doen :)

Misschien na Oreo update.. handig om dan ook gelijk schoon telefoon te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rommelkast

rommelkast

kitesmurf

@mucuracat great minds think alike ;)

bouwplanmakers.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tuson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-09 22:17
MusicAddict schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 22:06:
Kut, sim-card tray kapot (plastic aan een kant gebroken). Man man, dit is letterlijk de tweede keer dat ik dat ding uit de telefoon haal in 5 maanden tijd ;( Heb LG maar even een berichtje gestuurd op facebook waar ik moet zijn voor een replacement, anders bestel ik m zelf wel. Maar uiteraard hoop ik gewoon op een vervanging, die dingen moeten langer meegaan dan twee keer [/sub]

Edit; officiele partnummer gehad (ABN75218202), maar leveren, ho maar. Zo van zoek maar uit bij wie je het koopt wij hebben ze alleen in een magazijn liggen en die kopen het wel in voor je :D. Kosten vallen wel mee, +- 15 euro voor een nieuwe, maar omdat ze nergens direct op voorraad waren (en ik toch tot na het weekend moet wachten) maar een tube hard plastic lijm gehaald bij de gamma á 4-nog-wat. :P Dan maar zelf wat knutselen en als dat niet werkt na het weekend maar eens bestellen.

En ja, je kunt uiteraard een imitatie halen van ebay of aliexpress, maar die is er ook niet binnen een korte tijd.
Mijne was ook afgebroken, het is ook wel een erg fragiel stukje plastic wat er door LG is ingezet. Vandaag de nieuwe ontvangen (besteld bij Ali: http://s.aliexpress.com/ueQBJZZ3 ) en deze is zelfs steviger dan het origineel. Simcards passen er prima in en sluit mooi af, alleen rubber tegen water lijkt wat dunner dan het origineel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
Goed te weten dat je die dingen bij ali kunt halen.
En ook goed om te weten dat ze inderdaad zo fragiel zijn als ze aanvoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvD86
Mijn accu slurpt leeg de laatste dagen.

Heb het idee dat het na de Okt. Patch update is.
Meer mensen hier last van?
Anders ga ik even verder zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rommelkast

rommelkast

kitesmurf

@RvD86 nee hoor!

bouwplanmakers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
Ik heb wel het idee dat de laatste dagen iets minder van mijn batterij overhoudt aan het eind van de dag, maar het kan net zo goed zijn dat ik mijn telefoon (onbewust) iets intensiever gebruikt heb. Het verschil is in ieder geval niet dusdanig groot dat het opvallend/problematisch is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boraprince
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 10-09 18:15
bij mij werkt deze code niet. is er iets verander de laatste weken/maanden. bestaat deze functie?
Verwijderd schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 07:59:
[...]

Had jij daarbij battery saver aan of uit? Bij mij was het nl wat meer, ik meende 5 of 6%, en dacht daar nog wel wat aan te kunnen tweaken. Op dat moment stond battery saver bij mij nog niet aan.

Andere tweaks toegepast?

Heb zelf dit wel even toegepast;

Aeonis in "[LG G6] Ervaringen & Discussie"

Go into the 'secret menu'... *#546368#*870#
Open SMC menu
Disable LDB (LG's 24/7 tracking software) frees up a lot of memory and helps battery to.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

Boraprince schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 13:39:
bij mij werkt deze code niet. is er iets verander de laatste weken/maanden. bestaat deze functie?

[...]
*#546368#*870# geen probleem hier.. Heb je Europees G6? en ook * (ster) ingevoerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boraprince
ik heb het gevonden ondertussen. dit gaat blijkbaar enkel met de standaard "telefoon" app maar ik had het eerder gebruikt in een ander telefoon app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boraprince
ik heb net pagina 1-18 gelezen en allemaal wel interessante weetjes en info. :*) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boraprince
Hoe komen jullie aan en sot van meer dan 4 uur? 4:05 is mijn max en dan heb ik nog 6% over. Scherm helderheid tussen 0-35%, GPS uit en wifi uit als in niet thuis ben. Ik heb mijn toestel nu 2 weken en het is elke avond zoeken naar mijn lader want mijn toestel heeft weer minder dan 15%. Dat moest ik vroeger zelden doen. Misschien ben in nu veel met met het toestel bezig omdat ik alle nieuwigheden wil kennen en deed ik met mijn vorig toestel niet langer maar ik lees veel reviews dat mensen 4:30 tot 5:30 sot halen. Ik weet niet hoe zij dat doen.

Stand by tijd is wel dik in orde

[ Voor 3% gewijzigd door Boraprince op 12-11-2017 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvD86
RvD86 schreef op donderdag 9 november 2017 @ 16:54:
Mijn accu slurpt leeg de laatste dagen.

Heb het idee dat het na de Okt. Patch update is.
Meer mensen hier last van?
Anders ga ik even verder zoeken
Denk het gevonden te hebben!
Was niet de okt. Update maar een app.

Heb deze verwijderd en lijkt nu weer zoals voorheen te zijn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Boraprince schreef op zondag 12 november 2017 @ 00:20:
Hoe komen jullie aan en sot van meer dan 4 uur? 4:05 is mijn max en dan heb ik nog 6% over. Scherm helderheid tussen 0-35%, GPS uit en wifi uit als in niet thuis ben. Ik heb mijn toestel nu 2 weken en het is elke avond zoeken naar mijn lader want mijn toestel heeft weer minder dan 15%. Dat moest ik vroeger zelden doen. Misschien ben in nu veel met met het toestel bezig omdat ik alle nieuwigheden wil kennen en deed ik met mijn vorig toestel niet langer maar ik lees veel reviews dat mensen 4:30 tot 5:30 sot halen. Ik weet niet hoe zij dat doen.

Stand by tijd is wel dik in orde
Grote kans dat het inderdaad is vanwege alles proberen en dergelijke, omdat je het toestel net hebt.
Ik haal makkelijk 5 uur, zit nu op 5,5 met nog 23% over.
Enige batterij besparende wat ik aan heb is dat ie bij 15% in de spaarstand schiet.
Wifi, data, gps (hoge nauwkeurigheid) constant aan. 1 account op push, 1 op een uur en 1 op handmatige sync. Scherm helderheid automatisch.
Sot

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2017 19:40 . Reden: thumb gemaakt ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SemperEgo
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-07-2024
Ik zit nu op 5h16 SOT met nog 33% over en al 32h30 niet opgeladen.
Het is wel weekend en heb niets speciaal gedaan dus geen waze, altijd wifi verbinding etc.
Doorheen de week op een werkdag zal het ook meer richtig de 4h30 SOT zijn op het einde van de dag met nog een 15-20% over. Dan gebruik ik waze en ik heb ook wel vaak een slechtere verbinding op het werk dus dat vreet ook wel wat extra.

Maar ik ben er wel tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Sinds ik het toestel gekocht heb, begin september, heb ik werkelijk nog geen enkele update gehad van Android. Toch wel apart want met eerdere toestellen (Apple en Sony) kwam er toch wel wat vaker wat binnen. Goed, nu ben ik niet zo van de kleine updates waar je ook niks aan ziet dus het is dan toch wachten op Orio maar toch... Ik draai overigens nog op de beveiligingspatch van 1 juli. Dat vind ik dan wel weer eerlijk gezegd een grote schande...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Juancho schreef op maandag 13 november 2017 @ 17:42:
Sinds ik het toestel gekocht heb, begin september, heb ik werkelijk nog geen enkele update gehad van Android. Toch wel apart want met eerdere toestellen (Apple en Sony) kwam er toch wel wat vaker wat binnen. Goed, nu ben ik niet zo van de kleine updates waar je ook niks aan ziet dus het is dan toch wachten op Orio maar toch... Ik draai overigens nog op de beveiligingspatch van 1 juli. Dat vind ik dan wel weer eerlijk gezegd een grote schande...
Gekocht in NL neem ik aan? Schijnbaar moet je bij LG je toestel in Taiwan halen ( eglobal ) om wel updates te krijgen ;w
Ik ga ook weer terug naar Sony, kan niet direct iets vinden waarmee de LG beter is afgezien van de dubbele camera. Software voelt minder responsief en het update beleid gaan we het maar niet over hebben.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Idd gekocht in NL. Maar nogmaals, ik vind het allemaal niet zo spannend, ik wil wel gewoon de echt belangrijke updates tijdig krijgen. Dat ik een paar maandjes langer op Orio moet wachten, ach, als dat alles is. Ik heb bovendien al een Oria icon pack waardoor het er al een stuk frisser en leuker uit ziet ;).

Verder ben ik juist erg blij met de LG. Ik kom van een Sony Z3C en ik had daarmee toch wat probleempjes. En ik irriteerde me mateloos aan die klepjes. Volgens mij heb ik er wel 5 bij moeten kopen. Opzich verder prima telefoon hoor, maar op bepaalde dingen vind ik de LG wel fijner/prettiger. Als kan ik me voorstellen dat de nieuwe Sony Compact ook een heel interessant toestel is.

Maargoed, ik zit sowieso niet direct vast aan 1 bepaald merk. Volgens mij zijn de verschillen ook echt vrij beperkt. Toen ik een paar maand geleden toe was aan een nieuwe bleek gewoon uit wat onderzoek en ook advies dat de LG6 de beste optie was. En ik heb daar nog geen moment spijt van. Prima ding voor komend jaar / 2 jaar.

[ Voor 19% gewijzigd door Juancho op 13-11-2017 20:10 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MusicAddict
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 14:48
Ik snap het geklaag om de updates ook niet zo, jaren liepen we rond met android toestellen waar je van geluk mocht spreken als je daadwerkelijk 1 of 2 updates kreeg, laat staan een nieuwe android versie. Dat was toen ook allemaal acceptabel, en nu moet ineens elke security patch op dag 1 op het toestel staan want anders schreeuwt iedereen moord en brand :P Heb genoeg samsungs gehad waar nooit verdere updates kwamen, en die deden het ook nog gewoon.

Als het nou een patch zou zijn om echt bugs op te lossen waar je dagelijks last van hebt, verder nja, komt vanzelf wel. Zitten helaas gewoon meerdere schakels in het update-process. Dat is alleen maar mogelijk als google zelf de regie neemt, en een OS maakt waar ze zonder user interactie updates kan pushen. Want zelfs met project treble (googles manier om vanaf 8.0 updates makkelijker te laten gaan) heeft zn beperkingen. Tot dan, geniet gewoon van het toestel ;)

Afbeeldingslocatie: https://s.aolcdn.com/hss/storage/midas/4c368976b4fcd8effea6a3ea41efe6e4/205263229/image_1_flowchart.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

De diversiteit in (beveilings) updates vindt ik wel een dingetje, daarmee ben je bij mij af als telefoonmaker.
Ik kom ook van de Z3c maar die was na een garantiegevalletje pas 9 maand oud toen ik de LG kocht. Klepjes geen last van want magnetische laadkabel en hij voelde nagenoeg net zo snel als de G6.

En inderdaad is het scherm en bouw van de LG wel mooi en stevig, anders had ik hem überhaupt niet gekocht maar als ik hem vergelijk met een XZ1 van een vriend voelt het bij de G6 allemaal toch net wat minder soepel aan. Allicht komt dat omdat het geen UHD scherm is op de XZ1 maar ik zie het verschil niet, het verschil in snelheid merk ik wel.

Ik hoop gewoon op een randloos toestel van Sony, alla Iphone x, als die er komt in 2018 dan is het een no brainer. ( uiteraard nog wel met 3.5 jack, fingerprint aan de zijkant en hopelijk dubbele camera zoals de G6 )
/me Heatonme droomt nog even verder
MusicAddict schreef op maandag 13 november 2017 @ 20:21:
Ik snap het geklaag om de updates ook niet zo,
Uhm, er worden steeds meer virussen en malware verspreidt via android dus die beveiligings updates worden steeds relevanter maar voor mij draait het juist om mijn eerste zin in deze post ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Humma Kavula op 13-11-2017 20:23 ]

Wear Sunscreen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tovenaar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:22
MusicAddict schreef op maandag 13 november 2017 @ 20:21:
Ik snap het geklaag om de updates ook niet zo, jaren liepen we rond met android toestellen waar je van geluk mocht spreken als je daadwerkelijk 1 of 2 updates kreeg, laat staan een nieuwe android versie. Dat was toen ook allemaal acceptabel, en nu moet ineens elke security patch op dag 1 op het toestel staan want anders schreeuwt iedereen moord en brand :P Heb genoeg samsungs gehad waar nooit verdere updates kwamen, en die deden het ook nog gewoon.
Toen was ik ook nog niet bezig met bankieren via mijn toestel, inmiddels is de noodzaak voor security patches wat hoger geworden...

[ Voor 8% gewijzigd door Tovenaar op 14-11-2017 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassbounce
Tovenaar schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 14:37:
[...]

Toen was ik ook nog niet bezig met bankieren via mijn toestel, inmiddels is de noodzaak voor security patches wat hoger geworden...
Helemaal mee eens en vergeet niet dat mensen nu meer met een telefoon doen dan een aantal jaar geleden.
Ik doe er eigenlijk alles op internet bankieren en belasting aangifte etc.

Voor 420 euro verwacht ik zekers wel goede support en regelmatig updates.
En geloof me dat gaan mensen steeds belangrijker vinden.

Komt er geen veranderding in het beleid van LG dan is dit mijn laatste LG toestel.

[ Voor 6% gewijzigd door Bassbounce op 14-11-2017 21:21 ]

Huidige Pc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bloodlynx
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-01 03:52
Bassbounce schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 21:19:
[...]

Helemaal mee eens en vergeet niet dat mensen nu meer met een telefoon doen dan een aantal jaar geleden.
Ik doe er eigenlijk alles op internet bankieren en belasting aangifte etc.

Voor 420 euro verwacht ik zekers wel goede support en regelmatig updates.
En geloof me dat gaan mensen steeds belangrijker vinden.

Komt er geen veranderding in het beleid van LG dan is dit mijn laatste LG toestel.
Wat echt schandalig is, is dat LG letterlijk de EU kopers in de kou zet. De updates zijn al lang klaar en de draaien ook op de koreaanse variant. Eerst krijgen we een minder toestel en vervolgens krijgen we geen toegang tot de updates. Als LG nog ooit hier mee wil doen mogen ze het toch wel rap gaan verbeteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Overspark
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:31
Vergeet niet dat er momenteel twee ENORM belangrijke Android security updates niet uit zijn voor de Europese versie!

De belangrijkste is de Blueborne fix in de september patch. Op dit moment is het zo dat onze toestellen via Bluetooth op afstand compleet overgenomen kunnen worden zonder dat we daar iets van merken. Staat er nu software op je toestel die de microfoon aan houdt en alles afluistert en naar China doorstuurt? Geen idee, maar het zou kunnen. Ik ga een factory reset uitvoeren zodra dit gefixt is. Echt onbegrijpelijk dat we deze nog altijd niet hebben.

De volgende is de KRACK fix in de november patch. Deze zorgt er voor dat een gedeelte van je wi-fi verkeer afgeluisterd kan worden. Niet zo'n probleem als apps verbindingen netjes beveiligen (met HTTPS bijvoorbeeld), maar dat doen ze niet allemaal. Deze is een stuk recenter en IMHO minder ernstig, dus dat we deze nog niet hebben vind ik begrijpelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

Hier klagen helpt toch niet. Of leest LG mee?
Klagen op twitter of zo. Dan kun je ze tenminste taggen

update 1
Dit soort nieuws en tips zijn leuker om hier mede te delen :)

18:9 immersive mode/gesture controls/no root

https://forum.xda-develop...re-controls-root-t3702849

Verschil met vorige immersive modes is; Geen battery drain als je alles volgt.

update 2
Twitter is er vol mee.
Duitsland en UK ook klagende LG G6 users. Ook daar alleen de Asian versie met updates.
https://twitter.com/searc...20update&src=typd&lang=nl

[ Voor 84% gewijzigd door mucuracat op 15-11-2017 11:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZorbaR
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 09:37
Zonet de LG G6 Platinum ontvangen van eGlobal. Wat een mooi toestel! LG skin valt nog mee, had het erger verwacht eerlijk gezegd.

Hij is voor mijn vriendin die van een iPhone komt en ze is er ook in elk geval heel tevreden mee. En dat voor maar 450 euro.

Keep on running

• RvD86
RvD86 schreef op zondag 12 november 2017 @ 19:04:
[...]

Denk het gevonden te hebben!
Was niet de okt. Update maar een app.

Heb deze verwijderd en lijkt nu weer zoals voorheen te zijn!
Toch niet!!
Moet nu zelfs halverwege de dag mn telefoon opladen anders is de accu gewoon leeg.
wordt ook heel warm.
Ik denk echt dat het aan de laaste update ligt.
Mooi balen want dan moet ik wachten op de nieuwe.
Misschien eens een reset doen.

• 2Swift
  • Laatst online: 17:34
Die van mij heeft nergens last van met laatste update. Geen andere app? Hard reset al geprobeerd?
Pagina: 1 ... 16 ... 23 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het delen van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
Rooten & custom ROM's: [LG G6] Rooten & Custom ROM's
Levertijden, shops en prijzen: [LG G6] Levertijd & Prijzen
Accessoires: [LG G6] Het grote Accessoires topic