Ah dat ben ik nog niet tegen gekomen het viel me op dat het geluid een stuk harder gaat als de s6. Daar kreeg ik de melding dat ik de telefoon harder kon zetten maar dat er dan gehoor beschadigd zou optreden.Dat doet hij toch al automatisch?
Althans, als het volume op max staat en je drukt de 3.5 jack erin krijg ik altijd de melding dat het volume is verlaagd om je gehoor te beschermen.
Even mezelf quoten. Ben vanmiddag naar de winkel geweest en daar is gezegd dat garantie voor het camera-glas waarschijnlijk niet gaat lukken. Het probleem met het laden deed zich (gelukkig) ook voor in de winkel, daar heb ik ws wel garantie op. Alleen zullen ze ook het camera-glas repareren als ik hem opstuur (omdat ze hem niet kapot willen/mogen terug sturen), daar moet ik ws voor betalen. Ik hoop dat het niet al te duur zal zijn en/of dat het idd uit coulance wordt gefixed... Anders mn verzekering maar aansprekenkepler schreef op woensdag 13 september 2017 @ 13:44:
[...]
Die had ik ook gevonden, ziet er wel makkelijk uit. Ga toch eerst proberen garantie te claimen, want ik heb hem toch echt niet laten vallen waardoor hij gebarsten is (of in mn broekzak gestopt). Maar goed, ik geef mezelf weinig kansGelukkig val ik nog binnen de 6 maanden waardoor ik bij Tmobile geen onderzoekskosten hoef te betalen, misschien is de reparatie nog wel te betalen (en behou ik de waterdichtheid)
Onze G6 kan slowmotion opnemen, maar met slechts 120FPS. Kan dat eventueel naar 240FPS gezet worden met een 3rd party app, of is dit alleen mogelijk met andere hardware?
Ik gebruik het op mijn werk weleens, 120 voldoet, maar 240 zou mooier en vloeiender moeten zijn.
Ik gebruik het op mijn werk weleens, 120 voldoet, maar 240 zou mooier en vloeiender moeten zijn.
Hier nog iemand met een gebarsten lens coverkepler schreef op woensdag 13 september 2017 @ 13:44:
[...]
Die had ik ook gevonden, ziet er wel makkelijk uit. Ga toch eerst proberen garantie te claimen, want ik heb hem toch echt niet laten vallen waardoor hij gebarsten is (of in mn broekzak gestopt). Maar goed, ik geef mezelf weinig kansGelukkig val ik nog binnen de 6 maanden waardoor ik bij Tmobile geen onderzoekskosten hoef te betalen, misschien is de reparatie nog wel te betalen (en behou ik de waterdichtheid)

Ik kan bevestigen dat de oude lens cover verwijderen heel makkelijk is, echt maar 1 minuut werk. Heb hem even 30 seconden onder de warme kraan gehouden (alleen doen als de boel nog waterdicht is uiteraard haha), met een schroevendraaiertje door de het glas geprikt en de lens cover een stukje omhoog geduwd, Vervolgens trek je hem er met lijm en al vanaf.
Prima zelf te doen in ieder geval. Voor een paar dollar haal je een nieuwe lens cover op eBay, let wel op dat je er een hebt die van echt glas is, er zijn ook versies van plastic te koop en die wil je niet
[ Voor 9% gewijzigd door Maxie op 16-09-2017 16:22 ]
Net van mijn G6 de backcover met powerbutton assembly vervangen voor het probleem dat de powerbutton alleen goed werkt als je 'm precies in het midden in drukt. Ondanks dat veel anderen melden hetzelfde probleem te hebben, ben ik modellen in de winkel gaan checken. Deze hadden het niet. Achterkantje bestelt compleet met powerbutton, adhesive etc (koop niet alleen los de button want alles zit aan de achterkant vast met lijm). Deze vervangen en nu is de powerbutton zoals het hoort, activeerd bij elke klik en ook aan de zijkanten van de knop. Als het klikt dan werkt het. Als je een originele achterkant hebt met adhesive dan zou de waterdichtheid gewaarborgd moeten zijn ook (maar pin mij daar niet op vast).
probleem is dat mijn usb poort ook bijna kapot was, dus ik moest hem wel opsturen voordat hij echt niet meer oplaadt...Maxie schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 16:13:
[...]
Hier nog iemand met een gebarsten lens covergeen idee hoe het gekomen is, maar aan de schade te zien lijkt er een drukpunt te zijn geweest op het meest kwetsbare dunne deel (onder de flitser).
[afbeelding]
Ik kan bevestigen dat de oude lens cover verwijderen heel makkelijk is, echt maar 1 minuut werk. Heb hem even 30 seconden onder de warme kraan gehouden (alleen doen als de boel nog waterdicht is uiteraard haha), met een schroevendraaiertje door de het glas geprikt en de lens cover een stukje omhoog geduwd, Vervolgens trek je hem er met lijm en al vanaf.
Prima zelf te doen in ieder geval. Voor een paar dollar haal je een nieuwe lens cover op eBay, let wel op dat je er een hebt die van echt glas is, er zijn ook versies van plastic te koop en die wil je niet
Net even zitten speuren maar is er nou nog steeds geen unlock/recovery voor de DS versie? Ik zou er graag eens LineageOS op zetten.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Die is er niet, en ik zou er niet op rekenen dat die er ooit nog zal komen.Donstil schreef op zondag 17 september 2017 @ 19:12:
Net even zitten speuren maar is er nou nog steeds geen unlock/recovery voor de DS versie? Ik zou er graag eens LineageOS op zetten.
Nee idd. Verwacht ik ook niet meer eigenlijk.ASW1 schreef op zondag 17 september 2017 @ 21:05:
[...]
Die is er niet, en ik zou er niet op rekenen dat die er ooit nog zal komen.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Wel iemand bijna met root access (als ik het moet geloven) zie bounty thread op xda.
Nou, ook het USB probleem viel niet binnen de garantie... Totale kosten zijn 120 euro. Even over gedacht om de discussie aan te gaan, maar dat ga ik nooit winnen. Ik ga gewoon proberen de kosten op de verzekering te verhalen.
Wel gelijk een hoesje (zo'n TPU doorzichtig ding) besteld en ook een lenscover van gehard glas. Blijkbaar ga ik niet voorzichtig genoeg om met mijn telefoon
Wel gelijk een hoesje (zo'n TPU doorzichtig ding) besteld en ook een lenscover van gehard glas. Blijkbaar ga ik niet voorzichtig genoeg om met mijn telefoon
Wat is er met je USB port aan de hand? Als je soortgelijke cases online kan vinden kan je het vaak goed aanvechten.kepler schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 09:22:
Nou, ook het USB probleem viel niet binnen de garantie... Totale kosten zijn 120 euro. Even over gedacht om de discussie aan te gaan, maar dat ga ik nooit winnen. Ik ga gewoon proberen de kosten op de verzekering te verhalen.
Ik kreeg regelmatig de moisture detection error, maar er was ook een slechte connectie. Af en toe kreeg ik ook een hele korte notificatie (tijdens het laden) over Changing USB charging options, dit zag je voor een halve seconde en bleef maar komen. Soms maakt hij helemaal geen verbinding, pas na een beetje bewegen.Sn0wblind schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 10:51:
[...]
Wat is er met je USB port aan de hand? Als je soortgelijke cases online kan vinden kan je het vaak goed aanvechten.
Weinig soortgelijke cases te vinden helaas... Ik heb net mijn verzekering gebeld en in principe ben ik hiervoor verzekerd, dus kost het me alleen 50 euro eigen risico. Daarvoor ga ik niet in discussie
Zie mijn post in het verleden: Anteros in "[LG G6] Ervaringen & Discussie"BlackShadow schreef op woensdag 13 september 2017 @ 12:59:
[...]
Met dit te lezen, valt het nog mensen op dat het camera glas heel snel bekrast is?
Heb nergens een kras, behalve op dat glaasje.
Kan je 'wegpoetsen' met tandpasta.... Zoek op XDA voor meer info
Dit kreeg ik ook een tijd geleden. Heb twee keer gehad dat mijn telefoon niet opgeladen was omdat er zogenaamd vocht in de connector zat. Nu heb ik dat probleem niet meer (vanzelf weggegaan).kepler schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 11:04:
[...]
Ik kreeg regelmatig de moisture detection error, maar er was ook een slechte connectie. Af en toe kreeg ik ook een hele korte notificatie (tijdens het laden) over Changing USB charging options, dit zag je voor een halve seconde en bleef maar komen. Soms maakt hij helemaal geen verbinding, pas na een beetje bewegen.
Weinig soortgelijke cases te vinden helaas... Ik heb net mijn verzekering gebeld en in principe ben ik hiervoor verzekerd, dus kost het me alleen 50 euro eigen risico. Daarvoor ga ik niet in discussie
Dat schijnt een software probleem te zijn, maar volgens de reperateur is er echt iets kapot bij mijn USB-poort. Wat ook helpt met dat vochtprobleem is de poort even schoonmaken en/of een andere kabel pakken.Anteros schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 11:13:
[...]
Dit kreeg ik ook een tijd geleden. Heb twee keer gehad dat mijn telefoon niet opgeladen was omdat er zogenaamd vocht in de connector zat. Nu heb ik dat probleem niet meer (vanzelf weggegaan).
Ah okay, ben het zelf wel fors vaker tegengekomen op reddit dus het is het waard om er even te kijken. Sommige zeggen dat het schoon spuiten met wat perslucht hielp vaak.kepler schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 11:04:
[...]
Ik kreeg regelmatig de moisture detection error, maar er was ook een slechte connectie. Af en toe kreeg ik ook een hele korte notificatie (tijdens het laden) over Changing USB charging options, dit zag je voor een halve seconde en bleef maar komen. Soms maakt hij helemaal geen verbinding, pas na een beetje bewegen.
Heb een soortgelijk probeem alleen met de autolader. Als de usb al in mijn mobiel zit en ik de auto start krijg ik een melding dat er vocht is gedetecteerd. Misschien dat hij teveel stroom krijgt bij het straten ofzokepler schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 11:04:
[...]
Gaat na een paar minuten zelf weg.
Nog meer mensen die hebben mee gedaan aan de LG G6 actie waarbij je 75,- aan kadobonnen terug kreeg? Bij mij is de aanvraag inmiddels goed gekeurd, maar ik kan alleen nog maar kiezen voor de Media Markt bon.
Waar heb je de lenscover besteld?kepler schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 09:22:
Ik heb gevraagd of de andere bonnen nog voorradig zouden komen, maar helaas bericht gekregen dat dit niet het geval zal zijn. Dus dan maar eens een keer naar de MM..mirod schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 21:07:
Nog meer mensen die hebben mee gedaan aan de LG G6 actie waarbij je 75,- aan kadobonnen terug kreeg? Bij mij is de aanvraag inmiddels goed gekeurd, maar ik kan alleen nog maar kiezen voor de Media Markt bon.
Fijn dat je het zelf op hebt kunnen lossen. Is het achterkantje OEM, of heb je het met een replacement moeten doen? Ik heb zojuist afgelopen weekend mijn camera glas gebroken. Drukpunt net boven de led van een sleutelhanger, dit was helaas genoeg om het al stuk te krijgen. Leuk als je dat dan net op vakantie moet hebben en je foto's het niet meer waard zijn om te maken. Mogelijk dat een lens protector van hardened glassSn0wblind schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 16:46:
Net van mijn G6 de backcover met powerbutton assembly vervangen voor het probleem dat de powerbutton alleen goed werkt als je 'm precies in het midden in drukt. Ondanks dat veel anderen melden hetzelfde probleem te hebben, ben ik modellen in de winkel gaan checken. Deze hadden het niet. Achterkantje bestelt compleet met powerbutton, adhesive etc (koop niet alleen los de button want alles zit aan de achterkant vast met lijm). Deze vervangen en nu is de powerbutton zoals het hoort, activeerd bij elke klik en ook aan de zijkanten van de knop. Als het klikt dan werkt het. Als je een originele achterkant hebt met adhesive dan zou de waterdichtheid gewaarborgd moeten zijn ook (maar pin mij daar niet op vast).
dit had kunnen voorkomen.
Ik heb een origineel achterkantje besteld. Een volledige assembly inclusief met de adhesive al geinstalleerd. Is te krijgen vanaf 40 euro. Dus voor alleen de camera lens is het misschien wat duur. Die zijn namelijk al te krijgen voor 5 euro ofzo van echt glas maar is moeilijk te verifieren of die echt van LG zijn. LG levert namelijk alleen de volledige assembly om de waterdichtheid te garanderen.scarewitch schreef op woensdag 20 september 2017 @ 10:55:
[...]
Fijn dat je het zelf op hebt kunnen lossen. Is het achterkantje OEM, of heb je het met een replacement moeten doen? Ik heb zojuist afgelopen weekend mijn camera glas gebroken. Drukpunt net boven de led van een sleutelhanger, dit was helaas genoeg om het al stuk te krijgen. Leuk als je dat dan net op vakantie moet hebben en je foto's het niet meer waard zijn om te maken. Mogelijk dat een lens protector van hardened glass
dit had kunnen voorkomen.
Als je de hele achterkant vervangt. Haal dan wel de lijmresten weg en maak de randen waar de adhesive komt schoon met rubbing alcohol met een puurheid van 90%. Dit zorgt ervoor dat de adhesive van de nieuwe achterkant zichzelf goed kan hechten aan het frame. Dit zou ervoor moeten zorgen dan de telefoon nogsteeds waterdicht is.
Hallo allen,
Ik heb even een vraagje. Ik heb net een maandje de LG G6. Heerlijk fijn toestel overigens, ik was even bang dat die te groot zou zijn (ik kom van een Sony Z3C af namelijk) maar je went er heel snel aan. Ik zit echter met 1 groot en enorm irritant probleem:
Bij bepaalde apps (Facebook/Instagram/nu.nl/Telegraaf en nog meer apps) werkt de terug knop niet in de zin van dat hij niet terug gaat naar het punt waar je gebleven was. Voorbeeldje: je scrollt op nu.nl door nieuwsberichten, je klikt een bericht aan, leest dit en hierna wil je via de terug knop natuurlijk terug op de plek waar je gebleven was in het nieuwsoverzicht. Echter lijkt het alsof de pagina nu door de terugknop vernieuwd wordt en ik word altijd weer terug gezet naar het begin.
Dit is natuurlijk vreselijk irritant omdat je zo de hele tijd aan het scrollen blijft om weer op het punt te komen waar je gebleven was. Met Facebook is het helemaal erg want als je een bericht leest en een comment wil geven, lukt dat dus niet meer want na drukken op de terugknop ben je weer helemaal bovenaan de lijst met berichten.
Iemand een idee hoe dit op te lossen is? Ik heb dit met mijn Sony Z3C Android apparaat nooit gehad. Overigens, maar dat weet ik niet meer 100% zeker, had ik dit niet toen ik het toestel net binnen had en de eerste paar dagen gebruikte. Dit speelt pas sinds een week of 2 als ik moet inschatten. Ik heb alleen maar updates uitgevoerd van apps zelf en wat standaard LG meuk maar geen Android update dus.
Ik heb even een vraagje. Ik heb net een maandje de LG G6. Heerlijk fijn toestel overigens, ik was even bang dat die te groot zou zijn (ik kom van een Sony Z3C af namelijk) maar je went er heel snel aan. Ik zit echter met 1 groot en enorm irritant probleem:
Bij bepaalde apps (Facebook/Instagram/nu.nl/Telegraaf en nog meer apps) werkt de terug knop niet in de zin van dat hij niet terug gaat naar het punt waar je gebleven was. Voorbeeldje: je scrollt op nu.nl door nieuwsberichten, je klikt een bericht aan, leest dit en hierna wil je via de terug knop natuurlijk terug op de plek waar je gebleven was in het nieuwsoverzicht. Echter lijkt het alsof de pagina nu door de terugknop vernieuwd wordt en ik word altijd weer terug gezet naar het begin.
Dit is natuurlijk vreselijk irritant omdat je zo de hele tijd aan het scrollen blijft om weer op het punt te komen waar je gebleven was. Met Facebook is het helemaal erg want als je een bericht leest en een comment wil geven, lukt dat dus niet meer want na drukken op de terugknop ben je weer helemaal bovenaan de lijst met berichten.
Iemand een idee hoe dit op te lossen is? Ik heb dit met mijn Sony Z3C Android apparaat nooit gehad. Overigens, maar dat weet ik niet meer 100% zeker, had ik dit niet toen ik het toestel net binnen had en de eerste paar dagen gebruikte. Dit speelt pas sinds een week of 2 als ik moet inschatten. Ik heb alleen maar updates uitgevoerd van apps zelf en wat standaard LG meuk maar geen Android update dus.
[ Voor 11% gewijzigd door Juancho op 20-09-2017 15:21 ]
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Werkt bij mij gewoon prima. Heb je toevallig de ontwikkelaarsopties aan staan?Juancho schreef op woensdag 20 september 2017 @ 15:19:
Hallo allen,
There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .
Hmm die heb ik idd nu je het zegt ook pas net aangezet. Wellicht dat het hierdoor komt? Geen idee waarom dat zou zijn overigens maar ik zal het eens uitzetten en checken.. Thanks!Xanion schreef op donderdag 21 september 2017 @ 13:12:
[...]
Werkt bij mij gewoon prima. Heb je toevallig de ontwikkelaarsopties aan staan?
Edit: het lijkt nu idd te werken als ik dat uitzet. Toch wel apart en deels jammer. Ik gebruikte bijv. de dubbel tab op de home button best vaak om alle kleuren uit te zetten op de telefoon als ik bijv. op een festival ben of een dag weg ben en mijn telefoon niet zo vaak raadpleeg. Bespaart namelijk behoorlijk wat batterij. Dus nu zal je even een handeling extra moeten doen, ontwikkelaarsopties weer aan zetten.
Maargoed, probleem lijkt gevonden te zijn dus dank je wel!! Was er zelf nooit op gekomen...
[ Voor 39% gewijzigd door Juancho op 21-09-2017 13:18 ]
Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio
Is dat zo? bij oled kan ik me dat voorstellen (net als dat zwart zuiniger is dan wit) maar bij lcd maakt dat toch niet uit? het bachlight brand toch wel en het maakt voor lcd niet uit welk pixeltje al of geen licht door laat toch?Juancho schreef op donderdag 21 september 2017 @ 13:14:
[...]
Ik gebruikte bijv. de dubbel tab op de home button best vaak om alle kleuren uit te zetten op de telefoon als ik bijv. op een festival ben of een dag weg ben en mijn telefoon niet zo vaak raadpleeg. Bespaart namelijk behoorlijk wat batterij.
Het punt bij amoled is dat de pixels zelf individueel licht geven. Zwart = uit, dus geen stroomverbruik.rommelkast schreef op donderdag 21 september 2017 @ 14:43:
[...]
Is dat zo? bij oled kan ik me dat voorstellen (net als dat zwart zuiniger is dan wit) maar bij lcd maakt dat toch niet uit? het bachlight brand toch wel en het maakt voor lcd niet uit welk pixeltje al of geen licht door laat toch?
Maakt inderdaad niet uit voor een LCD paneel met een backlight, daar is alleen de helderheid van effect op enige batterijbesparing .Desondanks dat de zwartwaarden best prima zijn, is het toch echt geen amoled.
Ik ben totaal geen expert maar ik heb dit hele topic door genomen (letterlijk pagina 1 tot de laatste!) en ik kwam daar die tip tegen... Geen idee of het dus werkt eerlijk gezegd, maar kan me wel voorstellen dat het handig is als je bijv. op een festival of dergelijke bent.rommelkast schreef op donderdag 21 september 2017 @ 14:43:
[...]
Is dat zo? bij oled kan ik me dat voorstellen (net als dat zwart zuiniger is dan wit) maar bij lcd maakt dat toch niet uit? het bachlight brand toch wel en het maakt voor lcd niet uit welk pixeltje al of geen licht door laat toch?
Voor als je toch de achterkant al aan het verwijderen bent, kun je hem gelijk transparant makenlennertvdkort schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 11:10:
[...]
De Us lg g6 iig niet, die heeft wireless charging:
https://youtu.be/Bavh96FXjTs
Leuk filmpje om te zien hoe die de achterkant losmaakt!
Vind het ook wel wat hebben zo'n clear achterkant.
De ontwikkelaarsopties aan/uit hebben maakt geen verschil. Maar in de ontwikkelaarsopties zit de optie 'Activiteiten niet bewaren' en als je die per ongeluk hebt aangezet krijg je gedrag zoals jij beschrijft.Juancho schreef op donderdag 21 september 2017 @ 13:14:
[...]
Hmm die heb ik idd nu je het zegt ook pas net aangezet. Wellicht dat het hierdoor komt? Geen idee waarom dat zou zijn overigens maar ik zal het eens uitzetten en checken.. Thanks!
Edit: het lijkt nu idd te werken als ik dat uitzet. Toch wel apart en deels jammer. Ik gebruikte bijv. de dubbel tab op de home button best vaak om alle kleuren uit te zetten op de telefoon als ik bijv. op een festival ben of een dag weg ben en mijn telefoon niet zo vaak raadpleeg. Bespaart namelijk behoorlijk wat batterij. Dus nu zal je even een handeling extra moeten doen, ontwikkelaarsopties weer aan zetten.
Maargoed, probleem lijkt gevonden te zijn dus dank je wel!! Was er zelf nooit op gekomen...
There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .
Iemand met EU rom al de update gehad naar aug 2017? Zag dat er mensen met de TWN rom op 11 september de update al kregen en had verwacht dat EU iets later zou volgen maar zit nog op Juli.
Ik kom van Sony af en lees dat zelfs de Z5c al op 7.1.1 zit. Tot op heden vind ik het update beleid wat wazig bij LG maar goed, toestel werkt verder prima dus we wachten wel af tot Orio.
Ik kom van Sony af en lees dat zelfs de Z5c al op 7.1.1 zit. Tot op heden vind ik het update beleid wat wazig bij LG maar goed, toestel werkt verder prima dus we wachten wel af tot Orio.
Nouja, de security updates van september zit ik wel heel erg op te wachten i.v.m. Blueborne. Al binnen op alle Nexus en Pixel devices in huis, maar de G6 zit nog op juli inderdaad... had de stille hoop dat ze deze wat sneller door zouden zetten omdat de lekken zo ernstig zijn.
[ Voor 20% gewijzigd door Overspark op 25-09-2017 01:29 ]
Heb de G6 nu bijna een maandje in gebruik (kom van de Sony Z3C af) en moet zeggen dat ik me enorm snel heb aangepast aan het grote scherm. Sterker nog, als ik nu mijn oude toestel vasthoudt voelt die zo vreselijk klein aan. Ik wil niet eens meer terug! Had ik nooit gedacht. Al ben ik wel iemand die een telefoon voor veel dingen gebruikt, zowel zakelijk als privé. En dat scherm bevalt super!
Verder geen klachten eigenlijk, zowel de fingerprint- als facescan werkt geweldig en heel snel. Absoluut een pluspunt. Ik was bang dat ik een LED lampje enorm zou missen, maar aangezien de telefoon 9 van de 10x toch naast me op het bureau ligt werkt het always on top eigenlijk ook prima. Je ziet direct wel of er wat binnen komt of niet. Maar toch... ik zou als fabrikant altijd zorgen dat er een simpel klein LEDje op zit. Was fijn geweest als je de keuze had gehad.
Ik heb zelf ook maar even een 3.0 charger gekocht. Opladen gaat razend snel net als met de 2.0 eigenlijk al zo was. verder merk ik NIKS van de iets oudere processor ivm bijv. de S8 van Sony. Ik denk dat dat iets is dat je echt pas gaat merken als je de telefoon heel zwaar belast. Met gewoon, maar wel veelvudig, dagelijks gebruik...ik merk het echt niet.
Dik tevreden (eerste) LG gebruiker hier dus!
Verder geen klachten eigenlijk, zowel de fingerprint- als facescan werkt geweldig en heel snel. Absoluut een pluspunt. Ik was bang dat ik een LED lampje enorm zou missen, maar aangezien de telefoon 9 van de 10x toch naast me op het bureau ligt werkt het always on top eigenlijk ook prima. Je ziet direct wel of er wat binnen komt of niet. Maar toch... ik zou als fabrikant altijd zorgen dat er een simpel klein LEDje op zit. Was fijn geweest als je de keuze had gehad.
Ik heb zelf ook maar even een 3.0 charger gekocht. Opladen gaat razend snel net als met de 2.0 eigenlijk al zo was. verder merk ik NIKS van de iets oudere processor ivm bijv. de S8 van Sony. Ik denk dat dat iets is dat je echt pas gaat merken als je de telefoon heel zwaar belast. Met gewoon, maar wel veelvudig, dagelijks gebruik...ik merk het echt niet.
Dik tevreden (eerste) LG gebruiker hier dus!
Goed om te horen! Ik ben er ook super blij mee hoewel face unlock dus bij mij om duistere reden afwezig is (ja ik heb wel de update gedraaid en kreeg direct na de update een foutmelding dat faceunlock gestopt was...) maar goed, die mis ik niet want de vingerafdrukscanner werkt goed.
Ik gebruik geen snellader als het niet echt nodig is want hoe sneller je laad, hoe slechter voor de batterij. Dus alleen doen als je over 10 minuten weg moet en je tel te leeg is om de dag vol te houden.
Enige nadeel (wat ik gelukkig nog niet ervaren heb) hoorde ik van een verkoper die dus geen LG meer verkocht. Zo iemand verkoopt honderden/duizenden toestellen en hij gaf aan dat LG in verhouding veel vaker terug gebracht wordt omdat het voortijdig kapot gaat. Meerdere modellen hadden hier last van. Hij was er zo klaar mee (garantie afhandelingen kosten de winkel ook veel tijd en geld) dat hij geen LG meer wil verkopen...
Maar don't shoot the messenger, ik wil het alleen maar met jullie delen.
Ik gebruik geen snellader als het niet echt nodig is want hoe sneller je laad, hoe slechter voor de batterij. Dus alleen doen als je over 10 minuten weg moet en je tel te leeg is om de dag vol te houden.
Enige nadeel (wat ik gelukkig nog niet ervaren heb) hoorde ik van een verkoper die dus geen LG meer verkocht. Zo iemand verkoopt honderden/duizenden toestellen en hij gaf aan dat LG in verhouding veel vaker terug gebracht wordt omdat het voortijdig kapot gaat. Meerdere modellen hadden hier last van. Hij was er zo klaar mee (garantie afhandelingen kosten de winkel ook veel tijd en geld) dat hij geen LG meer wil verkopen...
Maar don't shoot the messenger, ik wil het alleen maar met jullie delen.
Tja dat is denk ik gewoon een gevalletje apart. Toen ik hiervoor een Sony Z3C had hoorde ik en las ik, ook hier op tweakers, de meest schokkende verhalen over hoe snel het scherm zomaar kon gaan barsten. Zelfs als je hem op je bureau legt. Nou heb ik die telefoon ruim 3 jaar gehad en 0 problemen hiermee gehad op dat gebied. Dus tja, het is maar net wat je hoort. Misschien heeft hij pech gehad met een bepaalde reeks. Geen idee.
Ik heb verder ook 0 LG ervaring maar kreeg van een bekende die in de telefoonwereld zit juist deze als beste optie naar voren (gezien mijn wensen) en ook erbij vermeld dat LG een prima merk is. We zullen het wel zien in de komende maanden/jaren.
Ik heb verder ook 0 LG ervaring maar kreeg van een bekende die in de telefoonwereld zit juist deze als beste optie naar voren (gezien mijn wensen) en ook erbij vermeld dat LG een prima merk is. We zullen het wel zien in de komende maanden/jaren.
Jep. Ik vind het ergens ook wel een beetje een raar verhaal, de componenten zijn voor 90% (als het geen 99% is) bij alle merken gelijk en het assembleren gebeurt ook grotendeels in de zelfde fabrieken door de zelfde mensen dus gevoelsmatig kan er (afgezien van uitzonderlijke gevallen of ontwerpfouten) niet veel verschil zitten tussen de toestellen. Wat jij al zegt, we zullen het meemaken! Maar goed voor de huidige prijs kan je aan dit toestel bijna geen miskoop doen.
Krijg weer een update binnen... Iemand al geïnstalleerd? De september beveiliging update?
Beveiliging patch van 1 september. Bruikbaarheid en functionaliteit is verbeterd. Geen idee wat er veranderd is..
Software: V10j-TWN-XX
Beveiliging patch van 1 september. Bruikbaarheid en functionaliteit is verbeterd. Geen idee wat er veranderd is..
[ Voor 47% gewijzigd door Toniii op 29-09-2017 23:30 ]
De... update.. is... aan... het... het... downloaden...Toniii schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 23:06:
Krijg weer een update binnen... Iemand al geïnstalleerd? De september beveiliging update?
4% in 5 min, dat moet we een dikke update zijn

Morgen meer (...)
to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets
Telefoon is gerepareerd, heb zelfs een hele nieuwe achterkant gekregen. Ook nieuwe USB poort, alles werkt weer prima!
Hij draait hier al. Het betreft idd de september security patch. Verder geen wijzigingen gezien.raymondw schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 23:56:
[...]
De... update.. is... aan... het... het... downloaden...
4% in 5 min, dat moet we een dikke update zijn![]()
Morgen meer (...)
Op de valreep gekregen in september. Netjes van LG.
[ Voor 5% gewijzigd door KoenCows op 30-09-2017 07:59 ]
Ben benieuwd wanneer de hele handel naar 8 getild wordt, vooral omdat ze 7.1.1/2 over lijken te gaan slaan
Edit: hier ook de september update binnen gehaald
Edit: hier ook de september update binnen gehaald
[ Voor 20% gewijzigd door skai21 op 30-09-2017 13:58 ]
16 x JaSolar 335Wp | 5430Wp | GOODWE 4K-DT
Iemand van jullie die zich ook mateloos ergert aan de dramatische woordvoorspelling? Mijn htc leerde zich zelf welke woorden ik vaak gebruikte in welke volgorde en stelde die dan voor. Naar een tijdje gebruiken werd die steeds beter. Maar deze lg crap blijft de zelfde onlogische dingen voorstellen en ik kan een woord tot op de laatste letter na volledig spellen en dan stelt ie nog steeds het goede woord niet voor...
Ik doe zo echt enorm veel langer over het opstellen van berichtjes.
Iemand die dit opgelost heeft? Is dit op eea manier (zonder root, Azië versie) te fixen?
Iemand die dit opgelost heeft? Is dit op eea manier (zonder root, Azië versie) te fixen?
Gewoon een ander toetsenbord installeren?rommelkast schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 11:13:
Iemand van jullie die zich ook mateloos ergert aan de dramatische woordvoorspelling? Mijn htc leerde zich zelf welke woorden ik vaak gebruikte in welke volgorde en stelde die dan voor. Naar een tijdje gebruiken werd die steeds beter. Maar deze lg crap blijft de zelfde onlogische dingen voorstellen en ik kan een woord tot op de laatste letter na volledig spellen en dan stelt ie nog steeds het goede woord niet voor...
Swiftkey. 1 van de beste Apps die ik heb. Fantastisch keyboard (ook persoonlijk aan te passen) en erg goede woord voorspellingen.rommelkast schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 11:13:
Dat geldt dan blijkbaar niet voor 'normale' Nederlandse versies die bij T-Mobile zitten. Ik zit nog op een patch van 1 JuliKoenCows schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 07:58:
[...]
Hij draait hier al. Het betreft idd de september security patch. Verder geen wijzigingen gezien.
Op de valreep gekregen in september. Netjes van LG.
Grappig, ik ben gisteren van SwiftKey overgestapt naar Google keyboard. SwiftKey werd extreem traag helaas. Ik gebruik het al erg lang op verschillende telefoons.silmaril8 schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 11:19:
[...]
Swiftkey. 1 van de beste Apps die ik heb. Fantastisch keyboard (ook persoonlijk aan te passen) en erg goede woord voorspellingen.
Ik ben overigens blij verrast door het keyboard van Google. Het lijkt erg veel op SwiftKey.
Ok, tnx. door mijn gematigde afkeer van Google ('s privacybeleid) zal ik swiftkey eerst proberen. Mocht dat te laggy zijn, kan ik als nog mijn ziel aan google geven. (een toetsenbord krijgt natuurlijk al je privé gegevens in handen)SaN schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 20:56:
[...]
Grappig, ik ben gisteren van SwiftKey overgestapt naar Google keyboard. SwiftKey werd extreem traag helaas. Ik gebruik het al erg lang op verschillende telefoons.
Ik ben overigens blij verrast door het keyboard van Google. Het lijkt erg veel op SwiftKey.
Ik was in de veronderstelling dat woordvoorspelling onderdeel van het toestel was en niet van het toetsenbord, daardoor dacht ik dat een ander toetsenbord mijn probleem niet ging verhelpen. Ik ben blij van jullie te horen dat dat dus toch wel zo is.
Bij Swiftkey kan je ook je account 1x linken aan bv je gmail. Waardoor de voorspellingen ook veel beter zijn. Je kan het ook zonder link doen en dan leert ie dus gaandeweg welke woorden je vaak gebruikt.rommelkast schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 13:53:
Ok, tnx. door mijn gematigde afkeer van Google ('s privacybeleid) zal ik swiftkey eerst proberen. Mocht dat te laggy zijn, kan ik als nog mijn ziel al google geven. (een toetsenbord krijgt natuurlijk al je privé gegevens in handen)
Ik was in de veronderstelling dat woordvoorspelling onderdeel van het toestel was en niet van het toetsenbord, daardoor dacht ik dat een ander toetsenbord mijn probleem niet ging verhelpen. Ik ben blij van jullie te horen dat dat dus toch wel zo is.
Swiftkey was op mijn vorige gsm (LG G2) ook soms wat langzaam bij bepaalde handelingen/apps, maar bij de LG G6 heb ik daar totaal geen last van.
Ja, ik kom er net achter, ik heb het al geïnstalleerd maar door mijn vorenmelde allergie voor Google heb ik geen Gmail (of facebook of twitter...) dus zal het op de trage manier moeten gaan.silmaril8 schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 14:10:
[...]
Bij Swiftkey kan je ook je account 1x linken aan bv je gmail. Waardoor de voorspellingen ook veel beter zijn. Je kan het ook zonder link doen en dan leert ie dus gaandeweg welke woorden je vaak gebruikt.
Swiftkey was op mijn vorige gsm (LG G2) ook soms wat langzaam bij bepaalde handelingen/apps, maar bij de LG G6 heb ik daar totaal geen last van.
Ik heb nog geen berichtjes getypt maar de voorspelling werkt nu al beter als die van LG! hier kan ik wel aan wennen!
Het keyboard zelf kan je ook aanpassen. Ik heb bv de rij cijfers boven het keyboard staan (zoals op een echt keyboard). Ook erg handig.rommelkast schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 15:26:
Ja, ik kom er net achter, ik heb het al geïnstalleerd maar door mijn vorenmelde allergie voor Google heb ik geen Gmail (of facebook of twitter...) dus zal het op de trage manier moeten gaan.
Ik heb nog geen berichtjes getypt maar de voorspelling werkt nu al beter als die van LG! hier kan ik wel aan wennen!
/offtopic
Het is ook een zeer fijn toetsenbord hoor. Zolang hij goed blijft werken zou ik hem lekker gebruiken. Bij mij werd hij uiteindelijk te traag om nog fijn mee te typen. Misschien door alle onthouden woorden?rommelkast schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 13:53:
[...]
Ok, tnx. door mijn gematigde afkeer van Google ('s privacybeleid) zal ik swiftkey eerst proberen. Mocht dat te laggy zijn, kan ik als nog mijn ziel aan google geven. (een toetsenbord krijgt natuurlijk al je privé gegevens in handen)
Heb nu mijn eerste berichtjes getypt, het werkt echt super. Zelfs zonder de facebook, gmail, twitter login dan wel het leerproces over tijd, is hij nu al 100x beter dan LG. En dat wordt dus alleen nog maar beter!
2 nadeeltjes:
- het high contras thema (past erg goed bij het LG black thema) geeft de extra karakters op de knoppen niet weer dus daarvoor moet je een ander thema gebruiken
- de trilfeedback is wat truttig, ongeacht de instellingen voelde die bij LG beter (maar nu ben ik wel aan het muggenziften hoor)
2 nadeeltjes:
- het high contras thema (past erg goed bij het LG black thema) geeft de extra karakters op de knoppen niet weer dus daarvoor moet je een ander thema gebruiken
- de trilfeedback is wat truttig, ongeacht de instellingen voelde die bij LG beter (maar nu ben ik wel aan het muggenziften hoor)
Ik heb nu dus net mijn G6 laten vallen en ben een kwartier later tot de conclusie gekomen dat er toch een barstje is gevormd in het glas. Voor zover ik weet komt dit voor mijn eigen kosten te liggen mocht ik het willen laten repareren? LG doet namelijk nogal stoer op de website over hoe veel deze telefoon al dan niet aankan. Om een voorbeeld te nemen, de g6 zou tien maal vallen van 122cm hoogte prima weerstaan. Beetje vaag geredeneerd natuurlijk, maar dat zal wel zijn om niet de indruk te wekken dat je telefoon een beetje kliklaminaat vanaf 80cm aankan. Weet iemand in hoeverre LG hier wat in kan betekenen? Ik heb de telefoon 2 maanden geleden aangeschaft.
Heb je de privacy regels van swiftkey (Microsoft) al gelezen dan?!....die zijn echt geen haar beter dan die van Google.rommelkast schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 13:53:
[...]
Ok, tnx. door mijn gematigde afkeer van Google ('s privacybeleid) zal ik swiftkey eerst proberen. Mocht dat te laggy zijn, kan ik als nog mijn ziel aan google geven. (een toetsenbord krijgt natuurlijk al je privé gegevens in handen)
Daarnaast heeft op een Android toestel Google toch al veel gegevens in handen en met swiftkey in gebruik worden dat 2 bedrijven. Als je in Chrome en URL typt weet Google dat en met swiftkey weet Microsoft het ook
Daarbij vind ik persoonlijk Gboard zo belachelijk veel beter, sneller en accurater dan swiftkey dat is niet normaal. Zeker met swypen scheelt het lichtjaren.
Wat denk je zelf? Valschade is voor eigen rekening natuurlijk.dolaf schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 18:50:
Ik heb nu dus net mijn G6 laten vallen en ben een kwartier later tot de conclusie gekomen dat er toch een barstje is gevormd in het glas. Voor zover ik weet komt dit voor mijn eigen kosten te liggen mocht ik het willen laten repareren? LG doet namelijk nogal stoer op de website over hoe veel deze telefoon al dan niet aankan. Om een voorbeeld te nemen, de g6 zou tien maal vallen van 122cm hoogte prima weerstaan. Beetje vaag geredeneerd natuurlijk, maar dat zal wel zijn om niet de indruk te wekken dat je telefoon een beetje kliklaminaat vanaf 80cm aankan. Weet iemand in hoeverre LG hier wat in kan betekenen? Ik heb de telefoon 2 maanden geleden aangeschaft.
Als ze al claimen dat het toestel zo'n val gegarandeerd 10x overleeft, zullen ze ongetwijfeld niet bedoelen dat de telefoon altijd ongeschonden zo'n val zal doorstaan. Een barstje heb je zo natuurlijk, afhankelijk van hoe je toestel neerkomt. Daarnaast vermoed ik dat het voorbeeld gegeven wordt om aan te geven wat de telefoon mogelijk kan aankan, niet wat het gegarandeerd aankan.
Tja, we zullen er wel nooit helemaal aan ontkomen en het is een hele discussie of het beter is alles bij 1 bedrijf te leggen of gefragmenteerd over 2. Ik weet er ook te weinig van om een echt objectief oordeel te vellen en ik denk dat alleen de "geheime diensten" van Google en Microsoft de waarheid kennen. Maar goed, ik probeer zo goed mogelijk te voorkomen dat het woord "privacy" uit het woordenboek verdwijnt zonder er al te veel gebruikersgemak op toe te geven. Hopelijk gaat het dan toch nog een keer wat worden met de piraten partijSvR schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 19:27:
[...]
Heb je de privacy regels van swiftkey (Microsoft) al gelezen dan?!....die zijn echt geen haar beter dan die van Google.
Daarnaast heeft op een Android toestel Google toch al veel gegevens in handen en met swiftkey in gebruik worden dat 2 bedrijven. Als je in Chrome en URL typt weet Google dat en met swiftkey weet Microsoft het ook
Daarbij vind ik persoonlijk Gboard zo belachelijk veel beter, sneller en accurater dan swiftkey dat is niet normaal. Zeker met swypen scheelt het lichtjaren.
Ik vind Swiftkey dus nu al super en ken Gboard niet maar als het nog veel beter is zou dat natuurlijk alleen maar geweldig zijn! Mocht Swiftkey laggy worden zoals sommige gebruikers aangeven, dan heb ik het alternatief iig al klaar liggen!
Ik had al een reparatie aangevraagd bij de verkoper van de telefoon, nu alleen nog een kostenopgave/indicatie ontvangen om te beslissen of ik wel of niet doorga met de daadwerkelijke reparatie. Het is slechts een kleine barst rechtsboven, niet ernstig, wel jammer. Hij is inderdaad gewoon ongelukkig terecht gekomen, ondanks de schamele hoogte van amper een meter. Het zij zo, we zullen zien wat de kosten worden, anders draag ik het bij als herinnering aan het gevaar dat continue op de loer ligt.Arrne schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 22:25:
[...]
Wat denk je zelf? Valschade is voor eigen rekening natuurlijk.
Als ze al claimen dat het toestel zo'n val gegarandeerd 10x overleeft, zullen ze ongetwijfeld niet bedoelen dat de telefoon altijd ongeschonden zo'n val zal doorstaan. Een barstje heb je zo natuurlijk, afhankelijk van hoe je toestel neerkomt. Daarnaast vermoed ik dat het voorbeeld gegeven wordt om aan te geven wat de telefoon mogelijk kan aankan, niet wat het gegarandeerd aankan.
Kut, sim-card tray kapot (plastic aan een kant gebroken). Man man, dit is letterlijk de tweede keer dat ik dat ding uit de telefoon haal in 5 maanden tijd
Heb LG maar even een berichtje gestuurd op facebook waar ik moet zijn voor een replacement, anders bestel ik m zelf wel. Maar uiteraard hoop ik gewoon op een vervanging, die dingen moeten langer meegaan dan twee keer [/sub]
Edit; officiele partnummer gehad (ABN75218202), maar leveren, ho maar. Zo van zoek maar uit bij wie je het koopt wij hebben ze alleen in een magazijn liggen en die kopen het wel in voor je
. Kosten vallen wel mee, +- 15 euro voor een nieuwe, maar omdat ze nergens direct op voorraad waren (en ik toch tot na het weekend moet wachten) maar een tube hard plastic lijm gehaald bij de gamma á 4-nog-wat.
Dan maar zelf wat knutselen en als dat niet werkt na het weekend maar eens bestellen.
En ja, je kunt uiteraard een imitatie halen van ebay of aliexpress, maar die is er ook niet binnen een korte tijd.
Edit; officiele partnummer gehad (ABN75218202), maar leveren, ho maar. Zo van zoek maar uit bij wie je het koopt wij hebben ze alleen in een magazijn liggen en die kopen het wel in voor je
En ja, je kunt uiteraard een imitatie halen van ebay of aliexpress, maar die is er ook niet binnen een korte tijd.
[ Voor 67% gewijzigd door MusicAddict op 06-10-2017 16:08 ]
De G6 die ik gisteren binnen kreeg kan helaas weer terug omdat de microfoon niet/nauwelijks werkt. Gecheckt op stickertjes etc en een reinstall gedaan, maar het mocht niet baten. Jammer jammer! Mooi toestel!
<Zinloze tekst hier>
Weet iemand hoe het zit met frequenties van T-mobile en het hD870ds model? Zover ik kan zien is er geen verschil qua frequenties met de normale versie die hier verkocht wordt maar in vergelijking met mijn oude Nexus 6p is het bereik buiten de stad een stuk slechter. Ik begin te twijfelen of ik wel gebruik kan maken van alle frequenties.
Ik heb de H870DS en zit op het t-mobile netwerk maar merk niks over het bereik.
Het is niet beter of slechter dan de zte axon 7 en lg g3 die ik hiervoor heb gehad.
Sterker nog de samsung s5 neo van de zaak heeft wel iets minder bereik.
Het is niet beter of slechter dan de zte axon 7 en lg g3 die ik hiervoor heb gehad.
Sterker nog de samsung s5 neo van de zaak heeft wel iets minder bereik.
E280 als je het via Dr Mobile / Dynafix laat doen, wat de enige manier is om je LG garantie te houden. Daar krijg je wel een heel nieuw scherm + aluminium rand voor, want dat moet allemaal vervangen worden om het glas om te wisselen. Dure grap dus!dolaf schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 22:35:
[...]
Ik had al een reparatie aangevraagd bij de verkoper van de telefoon, nu alleen nog een kostenopgave/indicatie ontvangen om te beslissen of ik wel of niet doorga met de daadwerkelijke reparatie. Het is slechts een kleine barst rechtsboven, niet ernstig, wel jammer. Hij is inderdaad gewoon ongelukkig terecht gekomen, ondanks de schamele hoogte van amper een meter. Het zij zo, we zullen zien wat de kosten worden, anders draag ik het bij als herinnering aan het gevaar dat continue op de loer ligt.
Ik zat op Kimovil wat telefoons te vergelijken, maar daar kan ik niet voor de LG G6+ (h870dsu) kiezen. Is dit dezelfde als de G6+ ? https://www.kimovil.com/en/where-to-buy-lg-g6lgh870ds-128gb
Your Friendly Neighborhood Moderator
Wist niet eens dat er ook een 128gb versie van de g6 is.Jorgen schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 17:52:
Ik zat op Kimovil wat telefoons te vergelijken, maar daar kan ik niet voor de LG G6+ (h870dsu) kiezen. Is dit dezelfde als de G6+ ? https://www.kimovil.com/en/where-to-buy-lg-g6lgh870ds-128gb
De g6+ heeft 6gb ram dus dit is 'm zeker niet.
Ik twijfelde al. Bedankt.Technics SA-DA8 schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 20:29:
[...]
Wist niet eens dat er ook een 128gb versie van de g6 is.
De g6+ heeft 6gb ram dus dit is 'm zeker niet.
Sowieso zit ik in dubio. Ik heb de LG G6 Plus voor € 488 gezien op e-bay, maar die prijs lijkt me eigenlijk te mooi om waar te zijn, ondanks de goede score van de verkoper. Daarnaast twijfel ik of het zin heeft om voor zo een luxe smartphone te gaan (als de G6 of G6 plus), of toch een goedkopere en daarnaast een goede compactcamera. Hoe vinden jullie de foto's die je met de G6 maakt?
Begin me echt zwaar te ergeren aan apps die vastlopen. Bijv. Instagram loopt heel vaak vast. Chrome en Parkmobile vandaag.
Voor de allereerste update was er niks aan de hand.
Apps kunnen wel forced afgesloten worden, maar daarna krijg je alleen een wit scherm na het opnieuw openen. Na 10 minuten kan de app weer gebruikt worden.
Voor de allereerste update was er niks aan de hand.
Apps kunnen wel forced afgesloten worden, maar daarna krijg je alleen een wit scherm na het opnieuw openen. Na 10 minuten kan de app weer gebruikt worden.
Iemand al iets gezien/gelezen over het update beleid voor EU?
Nog steeds op beveiliging van 1 Juli terwijl TWN al in September zit ofzo.
Echt matig van LG dat ze überhaupt een verschillend updatebeleid hanteren.
Sony was daarin veel duidelijker, bepaalde regio's kregen hem inderdaad iets eerder maar binnen een paar dagen had iedereen dezelfde update..
Nog steeds op beveiliging van 1 Juli terwijl TWN al in September zit ofzo.
Echt matig van LG dat ze überhaupt een verschillend updatebeleid hanteren.
Sony was daarin veel duidelijker, bepaalde regio's kregen hem inderdaad iets eerder maar binnen een paar dagen had iedereen dezelfde update..
Via Eglobalcentral heb je 'm voor €510,- en iets van €8,- verzendkosten erbij.Jorgen schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 20:32:
[...]
Ik twijfelde al. Bedankt.
Sowieso zit ik in dubio. Ik heb de LG G6 Plus voor € 488 gezien op e-bay, maar die prijs lijkt me eigenlijk te mooi om waar te zijn, ondanks de goede score van de verkoper. Daarnaast twijfel ik of het zin heeft om voor zo een luxe smartphone te gaan (als de G6 of G6 plus), of toch een goedkopere en daarnaast een goede compactcamera. Hoe vinden jullie de foto's die je met de G6 maakt?
Maat dan omzeil je de btw en invoersrechten omdat dit geleverd wordt vanuit engeland.
Heb zelf de korenaanse g6 daar besteld en ben er dik tevreden over.
Wat foto's betreft die zijn super...snelle focus en ook bij weinig licht toch nog redelijke foto's.
Vooral de groothoekfunctie is fijn...dan pakt ie de foto via de 2e camera.
Wederom een zanik puntje; meer mensen last van een haperende 3.5 jack?
Bij mij doet vaak een kanaal het niet (links of rechts) en wordt OK Google om de havenklap gestart bij het inpluggen van een 3.5 jack. Mateloos irritant.
Ik kan dan ook draaien en wiebelen met de jack zodat hij wel/niet werkt. ( en dan werkt hij goed, leg je hem neer, weer mono! %$#%@ )
Gevalletje garantie vrees ik, gelukkig wel gewoon NL maar dit is mijn eerste LG, afgezien dat hij best goed werkt verder valt het update beleid en de 3.5 jack tegen.
Bij mij doet vaak een kanaal het niet (links of rechts) en wordt OK Google om de havenklap gestart bij het inpluggen van een 3.5 jack. Mateloos irritant.
Ik kan dan ook draaien en wiebelen met de jack zodat hij wel/niet werkt. ( en dan werkt hij goed, leg je hem neer, weer mono! %$#%@ )
Gevalletje garantie vrees ik, gelukkig wel gewoon NL maar dit is mijn eerste LG, afgezien dat hij best goed werkt verder valt het update beleid en de 3.5 jack tegen.
Ik heb dat inderdaad ook een paar keer gemerkt, op de een of andere manier blijft het niet lekker zitten. Voornamelijk als mijn telefoon in mijn broekzak zit, en er tegen de connector gedrukt wordt als ik buk ofzo.
Helaas hier het Aziatische model via eglobal, dus niet echt veel zin om dit onder garantie te laten repareren. Ik gebruik sowieso maar zelden oordopjes, en meestal werkt het wel redelijk dus ik denk dat ik het maar laat doen. Wellicht dat ik een setje bleutooth earphones koop als ik er last van blijf houden.
Helaas hier het Aziatische model via eglobal, dus niet echt veel zin om dit onder garantie te laten repareren. Ik gebruik sowieso maar zelden oordopjes, en meestal werkt het wel redelijk dus ik denk dat ik het maar laat doen. Wellicht dat ik een setje bleutooth earphones koop als ik er last van blijf houden.
Iemand die een goede equalizer app kan aanraden die werkt icm de G6 en Spotify?
Op mijn LG G4 maakte ik zonder problemen gebruik van de Audio FX equalizer icm Spotify. Op de G6 werkt deze niet goed, de app crasht regelmatig en met Spotify heb ik last van volumespikes aan het begin van nummers en bij het doorspoelen in nummers. Het geluid is echter wel prima.
Equalizer FX crasht niet, maar heeft dezelfde problemen in Spotify. Klinkt echter ook prima.
Equalizer van Smart Android Apps, LLC klinkt redelijk, maar heeft dezelfde problemen met Spotify.
Verder nog geprobeerd:
DSP Manager, Snapdragon equalizer.
Lees veel goeds over Viper4Android, maar ik wil mijn toestel liever nog niet rooten.
Op mijn LG G4 maakte ik zonder problemen gebruik van de Audio FX equalizer icm Spotify. Op de G6 werkt deze niet goed, de app crasht regelmatig en met Spotify heb ik last van volumespikes aan het begin van nummers en bij het doorspoelen in nummers. Het geluid is echter wel prima.
Equalizer FX crasht niet, maar heeft dezelfde problemen in Spotify. Klinkt echter ook prima.
Equalizer van Smart Android Apps, LLC klinkt redelijk, maar heeft dezelfde problemen met Spotify.
Verder nog geprobeerd:
DSP Manager, Snapdragon equalizer.
Lees veel goeds over Viper4Android, maar ik wil mijn toestel liever nog niet rooten.
Lees op Tweakers wel heel wisselende ervaringen met deze winkel. De paar shopreviews hadden zeer negatieve kritieken. Goed, dit is een discussie voor het levertijd-en-prijzentopic. Wel bedankt voor deze tip in elk geval.Technics SA-DA8 schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 19:37:
[...]
Via Eglobalcentral heb je 'm voor €510,- en iets van €8,- verzendkosten erbij.
Maat dan omzeil je de btw en invoersrechten omdat dit geleverd wordt vanuit engeland.
Heb zelf de korenaanse g6 daar besteld en ben er dik tevreden over.
Wat foto's betreft die zijn super...snelle focus en ook bij weinig licht toch nog redelijke foto's.
Vooral de groothoekfunctie is fijn...dan pakt ie de foto via de 2e camera.
Klopt daarom heb ik de verzekerd verzenden optie genomenJorgen schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 23:07:
[...]
Lees op Tweakers wel heel wisselende ervaringen met deze winkel. De paar shopreviews hadden zeer negatieve kritieken. Goed, dit is een discussie voor het levertijd-en-prijzentopic. Wel bedankt voor deze tip in elk geval.Scheelt toch zeer veel in prijs.
Maar de g6/g6+ zou ik je zeker aan kunnen raden!
Met creditcard betalen doet waarschijnlijk hetzelfde.Technics SA-DA8 schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 12:25:
[...]
Klopt daarom heb ik de verzekerd verzenden optie genomen
Maar de g6/g6+ zou ik je zeker aan kunnen raden!
Ga me in elk geval nog even verder inlezen in dit toestel.
Is de V30 misschien ook een optie voor jou?Jorgen schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 15:15:
[...]
Met creditcard betalen doet waarschijnlijk hetzelfde.
Ga me in elk geval nog even verder inlezen in dit toestel.
Ikzelf ben namelijk erg aan het twijfelen tussen de LG G6 en de V30. Ik zou ze graag ergens in een winkel willen uitproberen, maar Media Markt verkoopt geen LG toestellen meer in de winkels en verder zou ik direct winkels weten waar ze ook toestellen hebben om te proberen.
@WALUIGI96 Ik vermoed dat die nog veel duurder gaat zijn. Eigenlijk wilde ik rond de € 400 blijven en liever minder. Voor de updates van de LG G6+ met draadloos laden en een betere DAC begon ik toch te twijfelen. Een andere optie zou bijv. de Moto G5s Plus zijn. Een goed toestel in zijn klasse, maar ja, wel Lenovo en die hebben inmiddels een twijfelachtig imago opgelopen.
Ik heb na de laatste update hier last van gekregen. tijdens het luisteren naar muziek stopt het, dan moet ik de plug eruithalen en opnieuw erin doen en daarna werkt het weer wel. Voor de laatste update had ik hier geen last van. Ik heb wel de LG G6 met Quad DacHumma Kavula schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 19:46:
Wederom een zanik puntje; meer mensen last van een haperende 3.5 jack?
Heb op xda gelezen dat dit een simpel mechanisch iets is, waarbij je (met uiterste voorzichtigheid) de klemmen in de minijack iets uit kunt buigen waarna het weer prima werkt.
Sinds een week ook de LG G6 aangeschaft, topkoop voor het geld. Had mijn iPhone 7 van de hand gedaan om weer terug te gaan naar Android en zat eigenlijk te twijfelen tussen de Pixel 2 XL en de V30. Maar uiteindelijk besloten dat ik de meerwaarde niet zo groot vind dat deze het dubbele geld waard zijn. En na een week gebruik sta ik helemaal achter die keus.
De launcher van LG is verschrikkelijk, maar met Nova Launcher, Zooper Widget pro en een Nougat icon set heb ik gewoon de Pixel 2 launcher nagemaakt en nu geen klachten meer over de schil. Camera is prettig (hoewel de wide angle niet zo goed is met weinig licht), bouwkwaliteit is top, scherm geen OLED maar wel beter dan die van de iPhone 7 en het 18:9 scherm met dit formaat spreekt me heel erg aan. Maakt het een ideale telefoon die ook nog met één hand te gebruiken is. Waar de Pixel 2 en V30 toch wel weer een slag groter zijn en dat is me in het verleden wel is tegengevallen met de Nexus 6 (dat ik in sommige situaties teruggreep naar mijn Z3 Compact omdat het formaat net te onhandig was).
Op zoek naar een high end telefoon voor een mid range prijs? Pik de LG G6 op!
De launcher van LG is verschrikkelijk, maar met Nova Launcher, Zooper Widget pro en een Nougat icon set heb ik gewoon de Pixel 2 launcher nagemaakt en nu geen klachten meer over de schil. Camera is prettig (hoewel de wide angle niet zo goed is met weinig licht), bouwkwaliteit is top, scherm geen OLED maar wel beter dan die van de iPhone 7 en het 18:9 scherm met dit formaat spreekt me heel erg aan. Maakt het een ideale telefoon die ook nog met één hand te gebruiken is. Waar de Pixel 2 en V30 toch wel weer een slag groter zijn en dat is me in het verleden wel is tegengevallen met de Nexus 6 (dat ik in sommige situaties teruggreep naar mijn Z3 Compact omdat het formaat net te onhandig was).
Op zoek naar een high end telefoon voor een mid range prijs? Pik de LG G6 op!

Maar zijn 1e opmerking snijdt wel hout, de launcher is echt bagger, wat een drama! Gelukkig is dat goed te ondervangen.
Nu zijn er natuurlijk al meerdere gebreken vermeld in dit forum maar ik moet zeggen dat het sowieso heel rustig is hier, en dat kan 2 dingen betekenen:
- niemand heeft een G6
- het is inderdaad een prima toestel en niemand hoeft te posten omdat alles werkt.
Ik hoop het laatste!
Hier ook een g6 gebruiker, werkt perfect in combinatie met fulmics rom.
Wat een prachtig scherm, alleen de aod mag wel wat duidelijker.
Wat een prachtig scherm, alleen de aod mag wel wat duidelijker.
hihi, laat die er nou net niet bij staan 
ik gebruik het overigens niet, als het oled was mss wel maar bij lcd vind ik het zonde voor de batterij. en als ie dan ook nog niet duidelijk is, kunnen we het dus beter uit laten.
edit:
dubbel tap werkt overigens prima en geeft de zelfde info toch?
ik gebruik het overigens niet, als het oled was mss wel maar bij lcd vind ik het zonde voor de batterij. en als ie dan ook nog niet duidelijk is, kunnen we het dus beter uit laten.
edit:
dubbel tap werkt overigens prima en geeft de zelfde info toch?
[ Voor 13% gewijzigd door rommelkast op 17-10-2017 11:39 ]
Ik gebruik die niet, maar toen ik het teste leek die toch duidelijk als je het licht open zet van aod?
edit: verduidelijking
Je kon toch instellen hoe hard dit scheen dacht ik?
edit: verduidelijking
Je kon toch instellen hoe hard dit scheen dacht ik?
[ Voor 28% gewijzigd door stefanmiler op 17-10-2017 13:21 ]
Ik meld mij... zojuist een gebrickte G2 (custom recovery) omgeruild voor een G6.
Was zwaar aan het twijfelen tussen de S7 en de G6.
Vanavond als ik thuis kom maar eens aanslingeren.
(screenprotector vraag, op de g2 had ik nooit problemen met krasjes etc. Neem aan dat de G6 een sterker scherm heeft? )
Was zwaar aan het twijfelen tussen de S7 en de G6.
Vanavond als ik thuis kom maar eens aanslingeren.
(screenprotector vraag, op de g2 had ik nooit problemen met krasjes etc. Neem aan dat de G6 een sterker scherm heeft? )
[ Voor 26% gewijzigd door Harmen op 17-10-2017 14:52 ]
Whatever.
G6 zit er standaard eentje bij / op @Harmen .
<Zinloze tekst hier>
Thanks, daar kwam ik zojuist achter inderdaad! Goede service zeg.
Whatever.
Hoi. Ik zit ontzettend te twijfelen tussen de G6 en de HTC 10. M’n gevoel zegt de LG maar m’n verstand de HTC. Wat te doen?
Ik twijfelde ook. Al jaren HTC. Maar door de prijs en specs voor LG gegaan.Peter231277 schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 21:44:
Hoi. Ik zit ontzettend te twijfelen tussen de G6 en de HTC 10. M’n gevoel zegt de LG maar m’n verstand de HTC. Wat te doen?
Dus ik heb de gok genomen.
Al 3 maanden geen spijt.
Heb wel de Aziatische versie!
@2Swift exact mijn verhaal.
waarom LG beter is voor mij? scherm/body ratio, breedhoeklens, meer opslag, betere audio(Azië versie), (waterdicht? geen idee of htc dat ook is)
https://tweakers.net/pricewatch/compare/499955;704097/
waarom LG beter is voor mij? scherm/body ratio, breedhoeklens, meer opslag, betere audio(Azië versie), (waterdicht? geen idee of htc dat ook is)
https://tweakers.net/pricewatch/compare/499955;704097/
[ Voor 13% gewijzigd door rommelkast op 18-10-2017 12:11 ]
Nergens voor nodig en lomp. Ik heb hem gelijk verwijderd.Harmen schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 21:17:
Thanks, daar kwam ik zojuist achter inderdaad! Goede service zeg.
Daar kan toch helemaal niemand hier wat van zeggen met deze 'informatie'.. We kunnen je net zo goed het advies geven om een iPhone X te nemen, die voldoet ook aan al de genoemde eisen.Peter231277 schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 21:44:
Voorlopig laat ik hem wel ff zitten. Zodra ik me ga irriteren gaat ie eraf.RoJan schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 13:35:
[...]
Nergens voor nodig en lomp. Ik heb hem gelijk verwijderd.
T'is wat je gewend bent natuurlijk.
Whatever.
ZekerHarmen schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 14:14:
[...]
Voorlopig laat ik hem wel ff zitten. Zodra ik me ga irriteren gaat ie eraf.
Ik gebruik de G6 al een paar maanden zonder en er zit nog geen krasje op
De screen protector die er standaart opzit is echt erg slecht, krast binnen no time zonder dat je er iets geks mee doet.Harmen schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 14:14:
[...]
Voorlopig laat ik hem wel ff zitten. Zodra ik me ga irriteren gaat ie eraf.
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het delen van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
Rooten & custom ROM's: [LG G6] Rooten & Custom ROM's
Levertijden, shops en prijzen: [LG G6] Levertijd & Prijzen
Accessoires: [LG G6] Het grote Accessoires topic
Dit topic is alleen bedoeld voor het delen van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
Rooten & custom ROM's: [LG G6] Rooten & Custom ROM's
Levertijden, shops en prijzen: [LG G6] Levertijd & Prijzen
Accessoires: [LG G6] Het grote Accessoires topic