Ik dacht dat quick charge alleen gebeurt wanneer het scherm uit staat.
Hm lastig, de Samsung S7 is nu voor €379 te krijgen bij Amazon, de G6 zit daar op €439.
De ene review geeft aan dat de S7 betere foto's maakt, bij de ander is het weer de G6.
De groothoek camera van de LG lijkt me wel weer erg mooi, maar de S7 heeft dan weer een snellere / betere autofocus
De ene review geeft aan dat de S7 betere foto's maakt, bij de ander is het weer de G6.
De groothoek camera van de LG lijkt me wel weer erg mooi, maar de S7 heeft dan weer een snellere / betere autofocus
[ Voor 30% gewijzigd door Remko op 23-08-2017 08:38 ]
Je kan bij jezelf nagaan of je eerder de groothoek functie gemist hebt... Zo niet kan je je afvragen of het de meerprijs waard is.Remko schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 08:34:
Hm lastig, de Samsung S7 is nu voor €379 te krijgen bij Amazon, de G6 zit daar op €439.
Overigens is dit topic niet bedoeld voor aankoopadvies...
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Het lijkt me zeker een meerwaarde te hebben, daartegen mislukken momenteel ook vaker foto's doordat de autofocus te traag is (Huawei P8). Ik ga de 2 maar eens in het echt vergelijkenl3art schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 08:44:
[...]
Je kan bij jezelf nagaan of je eerder de groothoek functie gemist hebt... Zo niet kan je je afvragen of het de meerprijs waard is.
Bij mij doet hij ook aan quick charge als het scherm aan staat?ASW1 schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 21:03:
Ik dacht dat quick charge alleen gebeurt wanneer het scherm uit staat.
Net even gekeken voor mijn screen-on-time:
Batterij 40%
Screen-on: 2.20u
Usage on battery: 15.35u
Estimated time remaining: 10.14u
Hij is wel de hele nacht aangeweest, maar ik denk dat ik nu wel de rest van de dag ga redden.
Thanks. Goed bezig. En wat heb je voornamelijk in die 2u 20 gedaan? Is bij jou 'Telefoon inactief' ook zo hoog (nu 21 procent bij mij)?kepler schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 11:08:
[...]
Bij mij doet hij ook aan quick charge als het scherm aan staat?
Net even gekeken voor mijn screen-on-time:
Batterij 40%
Screen-on: 2.20u
Usage on battery: 15.35u
Estimated time remaining: 10.14u
Hij is wel de hele nacht aangeweest, maar ik denk dat ik nu wel de rest van de dag ga redden.
Heb gezichtsherkenning niet meer aanstaan en de facebook app verwijderd.
Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl
Ik gebruik(na een tip van een mede-tweaker) sinds enige dagen de launcher Lawnchair. Deze is open source en nog volop in ontwikkeling maar is werkelijk een genot. Dagelijkse updates kunnen hier gedownload worden : https://lawnchairmirror.duckdns.org/latest/ (dank aan @Razer )
Ik heb trouwens besloten weer mijn V20 te gaan gebruiken, ik vind uiteindelijk deze toch fijner in gebruik. De G6 staat dus te koop (hint).....
Ik heb trouwens besloten weer mijn V20 te gaan gebruiken, ik vind uiteindelijk deze toch fijner in gebruik. De G6 staat dus te koop (hint).....
wat is dan het voordeel van de v20 tov de g6? alleen het grotere scherm toch?
Voornamelijk internet, whatsapp en vanochtend 1 uurtje navigatie (Google maps). Facebook app heb ik sowieso niet en gezichtsherkenning staat wel aan bij mij (alhoewel ik dat eigenlijk net zo goed kan uitzetten bedenk ik me nu, gebruik het zelden).Steeffoon schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 14:11:
[...]
Thanks. Goed bezig. En wat heb je voornamelijk in die 2u 20 gedaan? Is bij jou 'Telefoon inactief' ook zo hoog (nu 21 procent bij mij)?
Heb gezichtsherkenning niet meer aanstaan en de facebook app verwijderd.
Phone Idle staat op 19%
Nieuwe update:
Batterij: 21%
Usage: 19.46
Phone idle: 19%
Screen: 15% (2.44u)
Ik denk dat mn screentime niet heel hoog zal komen, maar ik kom wel op 24u normaal gebruik (tenzij ik dadelijk in de file kom
@Donstil nog een nieuwere build, vandaag gereleased, deze week compiled. Voor SEA regio:
http://pkg03.lime.gdms.lg...00_OPEN_SG_DS_OP_0809.kdz
http://pkg03.lime.gdms.lg...00_OPEN_SG_DS_OP_0809.kdz
Denk wel dat het vergelijkbaar is met wat ik behaal nu na de factory reset. Heb hem amper gebruikt vandaag, dat wel;.kepler schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 15:19:
[...]
Voornamelijk internet, whatsapp en vanochtend 1 uurtje navigatie (Google maps). Facebook app heb ik sowieso niet en gezichtsherkenning staat wel aan bij mij (alhoewel ik dat eigenlijk net zo goed kan uitzetten bedenk ik me nu, gebruik het zelden).
Phone Idle staat op 19%
Nieuwe update:
Batterij: 21%
Usage: 19.46
Phone idle: 19%
Screen: 15% (2.44u)
Ik denk dat mn screentime niet heel hoog zal komen, maar ik kom wel op 24u normaal gebruik (tenzij ik dadelijk in de file kom)
Batterij: 35%
Gebruik: 26u 27min
Inactief: 26%
Screen: 12%, 2u 21min
o.a. het 2e scherm en een IR afstandsbediening.rommelkast schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 14:55:
wat is dan het voordeel van de v20 tov de g6? alleen het grotere scherm toch?
Als ik nu iets download zet de G6 het standaard op het interne geheugen. Weet iemand hoe ik kan instellen dat ie alle downloads dieect op mijn sd kaart kan laten opslaan??
Dat ziet er wel ok uit. Ik haal er in principe gewoon een hele dag mee op 1 accu, bij normaal gebruik. Als ik hem bv gebruik voor navigatie dan gaat het een stuk harder, maar verder ben ik redelijk tevreden over de accu.Steeffoon schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 18:28:
[...]
Denk wel dat het vergelijkbaar is met wat ik behaal nu na de factory reset. Heb hem amper gebruikt vandaag, dat wel;.
Batterij: 35%
Gebruik: 26u 27min
Inactief: 26%
Screen: 12%, 2u 21min
Fjoew, wat een opluchting haha.kepler schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 08:34:
[...]
Dat ziet er wel ok uit. Ik haal er in principe gewoon een hele dag mee op 1 accu, bij normaal gebruik. Als ik hem bv gebruik voor navigatie dan gaat het een stuk harder, maar verder ben ik redelijk tevreden over de accu.
Ben wel heel benieuwd hoe het over 12 maanden is ofzo ;-) Hoop dat LG nog wat kan verbeteren met een update.
Wellicht straks met de 8.0 update.Steeffoon schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 14:48:
[...]
Fjoew, wat een opluchting haha.
Ben wel heel benieuwd hoe het over 12 maanden is ofzo ;-) Hoop dat LG nog wat kan verbeteren met een update.
Daar zou ook een hoop verbeteringen in moeten zitten m.b.t de batterijduur volgens mij
Daar heb je gelijk in inderdaad!RvD86 schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 15:49:
[...]
Wellicht straks met de 8.0 update.
Daar zou ook een hoop verbeteringen in moeten zitten m.b.t de batterijduur volgens mij
Dat soort batterijoptimalizaties zou ik weinig van te verwachten.
Paar procentjes meer standby tijd misschien, screen-on tijd zal je denk ik helemaal geen verbetering in zien.
Paar procentjes meer standby tijd misschien, screen-on tijd zal je denk ik helemaal geen verbetering in zien.
Vind de accu zeker niet slecht. Wat me vooral verrast is dat er in standby mode bijna niks vanaf gaat vergeleken met andere Android toestellen. Heb always on scherm wel uit staan.
Always on scherm staat hier wel aan maar ik leg hem altijd face down dus ik ben ook zeer tevreden over de accu duur.Hanky74 schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 22:29:
Vind de accu zeker niet slecht. Wat me vooral verrast is dat er in standby mode bijna niks vanaf gaat vergeleken met andere Android toestellen. Heb always on scherm wel uit staan.
8.0 gaat nog heel lang duren als hij überhaupt komt. Zou mij verbazen als 8.x er is voor de G7 uit komt.RvD86 schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 15:49:
[...]
Wellicht straks met de 8.0 update.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Weet iemand een goeie app om het fish-eye effect van de groothoek lens wat te corrigeren? Ik heb nu de app SKRWT maar daarmee krijg ik hem niet heel veel beter.
Try this.. Is gratis en van googlebsmpower schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 08:50:
Weet iemand een goeie app om het fish-eye effect van de groothoek lens wat te corrigeren? Ik heb nu de app SKRWT maar daarmee krijg ik hem niet heel veel beter.
https://play.google.com/s...=com.niksoftware.snapseed
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
Bedankt voor de tip. Ik gebruik Snapseed al heel lang en is mijn nr1 bewerkingstool. Een optie om de fish-eye recht te zetten zit er niet in? Je kan alleen het perspectief veranderen? Als het toch kan met Snapseed hoor ik graag hoemucuracat schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 08:56:
[...]
Try this.. Is gratis en van google
https://play.google.com/s...=com.niksoftware.snapseed

LG is met Android-updates doorgaans wel snel hoor, LG G5 kreeg als een van de eerste de Nougat-update, datzelfde geldt voor Marshmallow voor de G4 en Lollipop voor de G3.Donstil schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 23:10:
[...]
8.0 gaat nog heel lang duren als hij überhaupt komt. Zou mij verbazen als 8.x er is voor de G7 uit komt.
Hmm.. SKRWT of zo wordt ook veel genoemd, maar die heb je al gebruiktbsmpower schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 08:59:
[...]
Bedankt voor de tip. Ik gebruik Snapseed al heel lang en is mijn nr1 bewerkingstool. Een optie om de fish-eye recht te zetten zit er niet in? Je kan alleen het perspectief veranderen? Als het toch kan met Snapseed hoor ik graag hoe. Voorbeeld van internet wat ik graag voor elkaar wil krijgen:
Stond bij de foto die je vond, niet bij hoe ze het gedaan hadden?

Playstore is vol er mee. Maar welke de beste is ?

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
@Donstil toevallig nog een nieuwe build over TWN met LG UP geprobeerd te flashen? Ben zelf nog paar dagen op vakantie zonder PC, benieuwd of toestel weer gewiped wordt, of dat dit probleem nu met nieuwere builds niet meer het geval is. Sowieso raar dat het van TWN naar HKG toen wel gebeurde en vice versa niet

Ik heb het eigenlijk nog niet gedurfd omdat ik even geen tijd heb om alles te configureren enz.Razer schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 14:05:
@Donstil toevallig nog een nieuwe build over TWN met LG UP geprobeerd te flashen? Ben zelf nog paar dagen op vakantie zonder PC, benieuwd of toestel weer gewiped wordt, of dat dit probleem nu met nieuwere builds niet meer het geval is. Sowieso raar dat het van TWN naar HKG toen wel gebeurde en vice versa niet
Ik wacht even op de OTA denk ik.
Vandaag mijn LG G6 binnen gekregen. Wat mij opvalt alleen is dat de powerknop enigzins unresponsive is als in je moet ietsjes harder drukken. De klik alleen is niet genoeg. Is dit een algemeen iets. Zie het online wel meer tegenkomen. Maar ben meer benieuwd naar de ervaringen hier op het forum.
Nope, geen probleem probleem hier, werkt feilloos en bij iedere klik.Sn0wblind schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 00:14:
Wat mij opvalt alleen is dat de powerknop enigzins unresponsive is als in je moet ietsjes harder drukken. De klik alleen is niet genoeg. Is dit een algemeen iets. Zie het online wel meer tegenkomen. Maar ben meer benieuwd naar de ervaringen hier op het forum.
Het is wel zo dat er enige vertraging in zit als je het always on scherm gebruikt. Dit treed op als je al drukt terwijl het scherm net naar always on springt omdat je hem bv net uit je broekzak haalt.
Het is dan gewoon even wachten tot het ( always on ) scherm aan gaat.
Opzich doet die het wel bij iedere klikt. Maar als je met minimale kracht indrukt, dan wel de klik voelt springt die niet altijd aan bij mij. De klik is dus niet het activatie punt bij mijn knop maar moet ietsjes verder. Heb always on screen uit staan.Humma Kavula schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 00:22:
[...]
Nope, geen probleem probleem hier, werkt feilloos en bij iedere klik.
Het is wel zo dat er enige vertraging in zit als je het always on scherm gebruikt. Dit treed op als je al drukt terwijl het scherm net naar always on springt omdat je hem bv net uit je broekzak haalt.
Het is dan gewoon even wachten tot het ( always on ) scherm aan gaat.
Als je fingerprint ingesteld hebt hoef je je vinger er maar op te leggen en de knop niet eens in te drukken.
Ik gbruik the tap to screen optie om het scherm aan te krijgen. Maar het scherm weer uitzetten lukt helaas alleen met de power knop. De knop is alleen responsive als je echt in eth midden drukt. Niet aan de randen zeg maar. Lees er een hoop klachten over. Maar geen idee of het nou een rondje RMA is of niet.Razer schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 09:30:
Als je fingerprint ingesteld hebt hoef je je vinger er maar op te leggen en de knop niet eens in te drukken.
Dat lijkt me niet zoals het hoort, het is in elk geval niet zoals het bij mij werkt.
Toevoeging: scherm uitzetten kan ook door dubbel te tappen op de statusbalk, al vind ik dat zelf onhandig.
Toevoeging: scherm uitzetten kan ook door dubbel te tappen op de statusbalk, al vind ik dat zelf onhandig.
[ Voor 39% gewijzigd door ASW1 op 27-08-2017 10:25 ]
en dat was dan ook de enige update die ik kreeg voor mijn G4, laatste beveiligingspatch is van 2016-07-01Steeffoon schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 10:35:
[...]
LG is met Android-updates doorgaans wel snel hoor, LG G5 kreeg als een van de eerste de Nougat-update, datzelfde geldt voor Marshmallow voor de G4 en Lollipop voor de G3.

Ja dat is hier ook, goedkoop knopje is het helaas.Sn0wblind schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 00:14:
Vandaag mijn LG G6 binnen gekregen. Wat mij opvalt alleen is dat de powerknop enigzins unresponsive is als in je moet ietsjes harder drukken. De klik alleen is niet genoeg. Is dit een algemeen iets. Zie het online wel meer tegenkomen. Maar ben meer benieuwd naar de ervaringen hier op het forum.
Vind het sowieso geen fijne plek voor een sleep/wake knop.
Ik vermoed dat het komt door die waterproofing seal. De klik is te vrog voor de actuatie lijkt wel. Heb Nova launcher maar uitgezet en dan met double tap elke keer het scherm uitzetten.Donstil schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 14:23:
[...]
Ja dat is hier ook, goedkoop knopje is het helaas.
Vind het sowieso geen fijne plek voor een sleep/wake knop.
Op mijn G4 kan ik het scherm altijd vergrendelen met een dubbel-tap op de notificatie-balk. En in Nova Launcher zelf is in te stellen dat een dubbel-tap het scherm vergrendelt, dus in principe kun je gewoon Nova Launcher blijven gebruikenSn0wblind schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 14:51:
[...]
Ik vermoed dat het komt door die waterproofing seal. De klik is te vrog voor de actuatie lijkt wel. Heb Nova launcher maar uitgezet en dan met double tap elke keer het scherm uitzetten.
Hier precies hetzelfde. In het begin vond ik dit vervelend, maar nu ben ik er aan gewend en druk ik onbewust met de juiste kracht op de juiste plek van het knopje, waardoor het eigenlijk vrijwel niet meer voorkomt dat hij niet reageert.Sn0wblind schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 00:14:
Ook op een leeg gedeelte van de homescreen. Heb een klein beetje ruimte over gelaten om daar de double tap te gebruiken.ASW1 schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 10:23:
Dat lijkt me niet zoals het hoort, het is in elk geval niet zoals het bij mij werkt.
Dat is handig om te weten. Dacht dat het double tap in het home screen alleen bij de LG launcher werkte. De status balk is wat onhandig voor de double taps.landcross schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 21:30:
[...]
Op mijn G4 kan ik het scherm altijd vergrendelen met een dubbel-tap op de notificatie-balk. En in Nova Launcher zelf is in te stellen dat een dubbel-tap het scherm vergrendelt, dus in principe kun je gewoon Nova Launcher blijven gebruiken
Je hebt niet het gevoel gehad om deze op te sturen voor reparatie? Of toevallig ook andere LG's getest?SureshR schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 22:21:
[...]
Hier precies hetzelfde. In het begin vond ik dit vervelend, maar nu ben ik er aan gewend en druk ik onbewust met de juiste kracht op de juiste plek van het knopje, waardoor het eigenlijk vrijwel niet meer voorkomt dat hij niet reageert.
Geen van beide. Ik kan me er niet meer aan storen.Sn0wblind schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 10:10:
[...]
Dat is handig om te weten. Dacht dat het double tap in het home screen alleen bij de LG launcher werkte. De status balk is wat onhandig voor de double taps.
[...]
Je hebt niet het gevoel gehad om deze op te sturen voor reparatie? Of toevallig ook andere LG's getest?
Dit is handig! DankASW1 schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 10:23:
Mijn powerknop reageert prima, precies zoals ik zou verwachten.
Ik heb het "probleem" ook maar het is idd zo minimaal en het went zo snel dat het niet storend is. Maar aangezien er dus best veel mensen dit hebben verwacht ik niet dat het een RMA geval is maar maar gewoon een (niet al te beste) ontwerpkeuze.SureshR schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 10:37:
[...]
Geen van beide. Ik kan me er niet meer aan storen.
Ook hier het probleem met de powerknop. Ik moet juist aan de rechter zijkant drukken (vanaf voorzijde scherm gezien). Die van mijn vrouw heeft dit probleem niet. Ik kan me er wel aan storen, maar het is het me niet waard om het verschrikkelijke RMA pad in te wandelen.rommelkast schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 15:46:
[...]
Ik heb het "probleem" ook maar het is idd zo minimaal en het went zo snel dat het niet storend is. Maar aangezien er dus best veel mensen dit hebben verwacht ik niet dat het een RMA geval is maar maar gewoon een (niet al te beste) ontwerpkeuze.
Oh, maar dat is wel veel erger dan bij mij. Ik moet gewoon iets verder door drukken dan dat het "klikje" zou suggereren maar als je juist een beetje scheef op de juiste plek moet drukken dan kan ik me wel voorstellen dat dat hinderlijk wordt.scarewitch schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 15:51:
[...]
Ook hier het probleem met de powerknop. Ik moet juist aan de rechter zijkant drukken (vanaf voorzijde scherm gezien). Die van mijn vrouw heeft dit probleem niet. Ik kan me er wel aan storen, maar het is het me niet waard om het verschrikkelijke RMA pad in te wandelen.
Voor vrienden die dubbeltap willen met andere launcher :
quote: goffopaguro;73533086Sure:
Download Automate and TouchTask (both free).
From Automate:
Tap the + (plus) sign to create new flow
Tap the top-left tools icon to open the blocks list
Select APPS > Plug-in action: this will create a new block under the "flow beginning" one
Tap the new block and then tap "pick plug-in"
Select "Actions (TouchTask)" and set: actions: Tap | selection method: Point(x,y) | selection point: 716 16 | num of taps: 2
Confirm and save block
Connect the OK dot of the first block with the IN dot of the second block, and save
Now you have a flow that simulate double tap on the notification bar
To test the flow, tap on Start
To rename the flow, tap on Pencil and then Properties
From Nova Launcher Settings:
Go to Gestures & Inputs and select "Double Tap"
Under Shortcuts, select Automate flow > your custom flow (your chosen name) > untitled
Done :good:
Now in Nova you can double tap and obtain the same phone locking you have with the standard launcher (instant screen off and fingerprint unlock), just a few milliseconds slower
Ik ben wel enigzins kritisch. Wel jammer dat het zoveel voorkomt van wat ik hier merk.SureshR schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 10:37:
[...]
Geen van beide. Ik kan me er niet meer aan storen.
rommelkast schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 15:46:
[...]
Ik heb het "probleem" ook maar het is idd zo minimaal en het went zo snel dat het niet storend is. Maar aangezien er dus best veel mensen dit hebben verwacht ik niet dat het een RMA geval is maar maar gewoon een (niet al te beste) ontwerpkeuze.
Ja dat RMA traject in gaan zie ik ook niet zo zitten. Kan het toestel helaas ook niet omruilen. Heb naar fotos zitten te kijken hoe de knop ontworpen is. Het is een flexcable die een soort plus heeft onder de knop, dan een flex cable tussen de seal door naar buiten gaat en dan omgevouwen achter de gasket zit en dan de min aan drukt. Combinatie van variaties in fabricage en de waterdichtheid veroorzaakt dit denk ik.scarewitch schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 15:51:
[...]
Ook hier het probleem met de powerknop. Ik moet juist aan de rechter zijkant drukken (vanaf voorzijde scherm gezien). Die van mijn vrouw heeft dit probleem niet. Ik kan me er wel aan storen, maar het is het me niet waard om het verschrikkelijke RMA pad in te wandelen.
De flexcable zit aan de linker kant gevouwen wat er misschien voor zorgt dat die aan die kant dan ook iets gevoeliger is. Ik merk ook dat 1 kant gevoeliger is dan de ander. Al kan ik met iets harder duwen in principe vanaf elk punt de knop activeren. Het is vooral de klik die je soms doet aanvoelen alsof je de knop correct hebt ingedrukt wat dan helaas niet het geval is.
Dan adviseer ik je om het toestel op te sturen voor reparatie.Sn0wblind schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 20:39:
[...]
Ik ben wel enigzins kritisch. Wel jammer dat het zoveel voorkomt van wat ik hier merk.
Dit zou inderdaad een verklaarbare reden kunnen zijn. Misschien betreft het een "uitlijn" probleem. En valt het zelf ook t.z.t. een keer recht te zetten. Maar dan zit je nog met het opnieuw waterdicht krijgen. Voor nu heb ik er mee leren leven. Op een of andere manier fijn om te weten dat er meerdere zijn met het probleem, anderzijds had het fijn geweest als er helemaal geen probleem geweest was.Sn0wblind schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 20:39:
Ja dat RMA traject in gaan zie ik ook niet zo zitten. Kan het toestel helaas ook niet omruilen. Heb naar fotos zitten te kijken hoe de knop ontworpen is. Het is een flexcable die een soort plus heeft onder de knop, dan een flex cable tussen de seal door naar buiten gaat en dan omgevouwen achter de gasket zit en dan de min aan drukt. Combinatie van variaties in fabricage en de waterdichtheid veroorzaakt dit denk ik.
De flexcable zit aan de linker kant gevouwen wat er misschien voor zorgt dat die aan die kant dan ook iets gevoeliger is. Ik merk ook dat 1 kant gevoeliger is dan de ander. Al kan ik met iets harder duwen in principe vanaf elk punt de knop activeren. Het is vooral de klik die je soms doet aanvoelen alsof je de knop correct hebt ingedrukt wat dan helaas niet het geval is.
Ik ga voor 50usd gewoon een heel nieuw achterkantje met knop assembly en lens holder assembly bestellen. Als je het goed monteerd, goed aandrukt en met wat gewich er op de lijm laat opdrogen zou het weer waterdicht moeten zijn.scarewitch schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 11:14:
[...]
Dit zou inderdaad een verklaarbare reden kunnen zijn. Misschien betreft het een "uitlijn" probleem. En valt het zelf ook t.z.t. een keer recht te zetten. Maar dan zit je nog met het opnieuw waterdicht krijgen. Voor nu heb ik er mee leren leven. Op een of andere manier fijn om te weten dat er meerdere zijn met het probleem, anderzijds had het fijn geweest als er helemaal geen probleem geweest was.
Ik kijk nu naar introductie LG V30 en zag dat V30 zelf 'oplost'. Ze hebben lens zo aangepast dat het tot 1/3 al verminderd.bsmpower schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 08:59:
[...]
Bedankt voor de tip. Ik gebruik Snapseed al heel lang en is mijn nr1 bewerkingstool. Een optie om de fish-eye recht te zetten zit er niet in? Je kan alleen het perspectief veranderen? Als het toch kan met Snapseed hoor ik graag hoe. Voorbeeld van internet wat ik graag voor elkaar wil krijgen:
[afbeelding]
Dat zou een mooie verbetering zijn! Twijfel erg tussen de G6 (nu best goedkoop met abbo + 75,- cashback) of toch de nieuwe V30. Maar die komt op z'n vroegst pas eind volgende maand en prijs is nog onbekend.mucuracat schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 09:43:
[...]
Ik kijk nu naar introductie LG V30 en zag dat V30 zelf 'oplost'. Ze hebben lens zo aangepast dat het tot 1/3 al verminderd.
Ik ben benieuwd of de G6 nu ook wat sneller Android 7.1.x krijgt nu de V30 dat oud of the box heeft.
En de updated skinDonstil schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 11:02:
Ik ben benieuwd of de G6 nu ook wat sneller Android 7.1.x krijgt nu de V30 dat oud of the box heeft.
Ik denk dat ze "meteen" naar 8.0 gaan en 7.x overslaan. Die had anders al lang uit kunnen zijn.Donstil schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 11:02:
Tof dat het nu al kan via xda, mits je je toestel geroot hebt. Verwacht wel dat LG vanzelf de meeste extra's van de v30 toevoegd aan de G6 bij een volgende update (waarschijnlijk 8.0)mucuracat schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 20:00:
Camera app van LG V30 naar LG G6
😄
http://www.androidpolice....arly-v30s-modes-features/
Ik wacht wel even tot het een losse app is geworden die je ook zonder root kunt installeren (net als die google cam recentelijk), nu ben je namelijk je G6 camera app kwijt als je de v30 cam installeert.
Nice. Later vandaag ook als App zie ik.mucuracat schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 20:00:
Camera app van LG V30 naar LG G6
😄
http://www.androidpolice....arly-v30s-modes-features/
Wat kan die app dan dat de stock G6 camera app niet kan? Is het interessant voor de gemiddelde gebruikerm
ASW1 schreef op maandag 4 september 2017 @ 12:21:
Wat kan die app dan dat de stock G6 camera app niet kan? Is het interessant voor de gemiddelde gebruikerm

[ Voor 13% gewijzigd door mucuracat op 04-09-2017 13:17 ]
Ik zie geen verschillen, anders misschien wat zaken die verplaatst zijn, is wat logischer ingedeeld?
Dag,
Ik zit te twijfelen tussen de g6 en de v20. V20 Is prijstechnisch aantrekkelijk en is een toestel dat heel goed uit de reviews komt. G6 Is daarintegen weer wat nieuwer en waterdicht. Grootste verschil wat ik op internet tegen kom en voor mij onderwerp van twijfel is is het verschil in mogelijkheden op het gebied van video en de kwaliteit van geluidsopnamen. Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen? Hoe is de opname van geluid bij de g6? Is deze net zo goed als bij de v20? Zelf ga ik de tel o.a. gebuiken voor het maken van filmpjes inclusief voice over, ik heb gelezen dat de v20 daar erg geschikt voor Is, maar hoe is de g6 hierin? Last but not least vindt ik de compactere afmetingen van de g6 ook wel een voordeel dus als de g6 mee komt met de v20 dan denk ik dat ik daar voor ga.
Ik zit te twijfelen tussen de g6 en de v20. V20 Is prijstechnisch aantrekkelijk en is een toestel dat heel goed uit de reviews komt. G6 Is daarintegen weer wat nieuwer en waterdicht. Grootste verschil wat ik op internet tegen kom en voor mij onderwerp van twijfel is is het verschil in mogelijkheden op het gebied van video en de kwaliteit van geluidsopnamen. Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen? Hoe is de opname van geluid bij de g6? Is deze net zo goed als bij de v20? Zelf ga ik de tel o.a. gebuiken voor het maken van filmpjes inclusief voice over, ik heb gelezen dat de v20 daar erg geschikt voor Is, maar hoe is de g6 hierin? Last but not least vindt ik de compactere afmetingen van de g6 ook wel een voordeel dus als de g6 mee komt met de v20 dan denk ik dat ik daar voor ga.
Ik heb beide in bezit gehad en uiteindelijk de G6 verkocht. Ik gebruik op dit moment de V20. Qua opnames van geluid is de V20 vele malen beter, deze zijn echt fenomenaal. De G6 blijft daar ver in achter.reizende o Roel schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 20:40:
Dag,
Bedankt, waardevol. Hoe kijk je aan tegen het verschil in afmetingen ? En andere belangrijke verschillen die voor jou de doorslag hebben gegeven om toch voor de v20 te gaan?Pierre_nr1 schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 21:46:
[...]
Ik heb beide in bezit gehad en uiteindelijk de G6 verkocht. Ik gebruik op dit moment de V20. Qua opnames van geluid is de V20 vele malen beter, deze zijn echt fenomenaal. De G6 blijft daar ver in achter.
De G6 is inderdaad wat kleiner en handzamer, De V20 is robuuster maar heeft wel een 2e scherm en die gebruik ik best vaak. De fotokwaliteit en de quad-dac audio zijn redelijk indentiek maar zoals eerder gememoreerd, geluidsopnames zijn op de V20 bijzonder goed. De verwisselbare batterij is nog een pluspuntje, en er kunnen 2 nano simkaarten in en daarbij nog een sd-kaart. Zoals je al begrepen hebt, ik vind het een supertoestel.reizende o Roel schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 21:51:
[...]
Bedankt, waardevol. Hoe kijk je aan tegen het verschil in afmetingen ? En andere belangrijke verschillen die voor jou de doorslag hebben gegeven om toch voor de v20 te gaan?
De V20 is inderdaad erg netjes en in veel opzichten beter als de G6, ikzelf kom van een moto x force af, die vrij breed is. Ik kon het toestel niet lekker vasthouden/bedienen met 1 hand en dit is uitgegroeid tot een steeds grotere ergenis. Daarom is voor mij de afmeting erg belangrijk en viel voor mij persoonlijk de v20 af en ben ik erg gelukkig met de G6.
De g6 en v20 zijn redelijk aan elkaar gewaagd.
Zat zelf ook tussen deze 2 te twijfelen maar de betere accuduur van de g6 gaf de doorslag voor mij.
Zat zelf ook tussen deze 2 te twijfelen maar de betere accuduur van de g6 gaf de doorslag voor mij.
Sinds kleine week in bezit van LG G6. Kon aardig snel de weg vinden in het systeem omdat ik voorheen LG G4 had.
Maar ineens zie ik daar het symbool wekker/alarm in de notificatiebalk (maar ook bij de klok op het hoofdscherm)! Gelijk kijken naar Klok en geen enkel alarm is ingesteld. Toch stond er een alarmtijd vermeld, 16.56u. Nu is het 6.22u. WTF, waar komt dit vandaan? Ik heb zelf niks ingesteld.
Klok gereset, verwijderd, mobiel opnieuw opgestart, cache geleegd, data uitgewist, enz., maar het blijft maar alarmtijd tonen. Tikken op dat alarm boven de klok (widget) heeft geen nut.
Hoe kom ik er van af?
Maar ineens zie ik daar het symbool wekker/alarm in de notificatiebalk (maar ook bij de klok op het hoofdscherm)! Gelijk kijken naar Klok en geen enkel alarm is ingesteld. Toch stond er een alarmtijd vermeld, 16.56u. Nu is het 6.22u. WTF, waar komt dit vandaan? Ik heb zelf niks ingesteld.
Klok gereset, verwijderd, mobiel opnieuw opgestart, cache geleegd, data uitgewist, enz., maar het blijft maar alarmtijd tonen. Tikken op dat alarm boven de klok (widget) heeft geen nut.
Hoe kom ik er van af?
Ah, jij ook van de G4 naar de G6Nevil schreef op woensdag 6 september 2017 @ 20:50:
Sinds kleine week in bezit van LG G6. Kon aardig snel de weg vinden in het systeem omdat ik voorheen LG G4 had.
Hoe kom ik er van af?
Dat heb ik ook, omdat ik een taken-app gebruik die blijkbaar dat overneemt, in de notificatiebalk althans. Kon niet anders helaas volgens de ontwikkelaar. Als je een taken-app gebruikt, kan het daaraan liggen.
Inmiddels, na vele uitsluitingen en uitzoekpogingen, ben ik er achter gekomen waar de euvel zat. Maakte al een tijdje gebruik van NS Extra app. En had ik daar (ooit) woon-werkverkeer ingezet. Ik maakte geen gebruik van meldingen, waarschuwingen, etc.Steeffoon schreef op donderdag 7 september 2017 @ 19:44:
[...]
Ah, jij ook van de G4 naar de G6
Dat heb ik ook, omdat ik een taken-app gebruik die blijkbaar dat overneemt, in de notificatiebalk althans. Kon niet anders helaas volgens de ontwikkelaar. Als je een taken-app gebruikt, kan het daaraan liggen.
Ik lokte de alarm uit door de werkelijke tijd te verzetten naar 1 minuut voor alarmtijd. En op het moment dat het alarm zou afgaan, gebeurde er niks: geen melding of wat dan ook. Alleen de alarmtijd zelf werd ineens een half uur vooruit gezet. Dat klonk als een rittijd, dacht ik. Toen bekeek ik de app zelf, maar kon niks vinden. Ik besloot alle bewaarde ritten te verwijderen. En zie, de wekker verdween!
Al snap ik niet waarom de app spontaan iets deed met de alarm. De app was niet bijgewerkt en ik deed niks met de opties op de ritten. Er lag bij wijze van spreke een dikke laag stof erover heen (al sinds LG G4). Het zal wel een raadsel blijven.
Niettemin, opgelost!
Mijn H870DS (South Korea) is op dit moment een update aan het downloaden.
https://www.reddit.com/r/...k/h870ds_twn_v10h_update/
https://www.reddit.com/r/...k/h870ds_twn_v10h_update/

[ Voor 15% gewijzigd door bagagedrager op 11-09-2017 10:13 . Reden: plaatje toegevoegd ]
Yup die van mij ook
Ter land, ter zee en in de kroeg
Telefoon heeft zojuist een OTA gekregen, naja ben het nu aan het downloaden. Ben tot nu toe best blij met LG's update beleid. Bij sony was dit vele malen minder.
Op reddit las ik dat de beveiligs patch van augustus mee zijn genomen.
Zat ook al naar een update scherm te kijken, of de LG servers hebben wat moeite met de hoeveelheid, of het is een grote update.
FF gechecked, volgens de log van mijn wireless console was het 862MB, dat is vrij fors voor wat beveiliging updates...
FF gechecked, volgens de log van mijn wireless console was het 862MB, dat is vrij fors voor wat beveiliging updates...
to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets
Ik kreeg een melding met "foutief software pakket". Hij is opnieuw aan het downloaden.Toniii schreef op maandag 11 september 2017 @ 09:25:
Telefoon heeft zojuist een OTA gekregen, naja ben het nu aan het downloaden. Ben tot nu toe best blij met LG's update beleid. Bij sony was dit vele malen minder.
Ook hier is de update binnen, voor mijn eglobal/TWN-versie. Nu maar installeren!
Versie: V10h-AUG-25-2017
Grootte: 662,70MB
Samenvatting bijwerken: 1. Bruikbaarheid en functionaliteit is verder verbeterd
Klaar... gelukkig doet ie het nog 

Bij mij ook klaar. Nog niet echt duidelijk wat resultaat is. Behalve patch van augustus.
Ja dat is toch mooi halverwege September2Swift schreef op maandag 11 september 2017 @ 10:48:
Bij mij ook klaar. Nog niet echt duidelijk wat resultaat is. Behalve patch van augustus.

Azie krijgt het als eerste dus...
Who's next? Amerika of Europa?
660 MB voor security.. wow
@Donstil , van juli kwam op 9 augustus bij mij.. is wel netjes toch.
Who's next? Amerika of Europa?
660 MB voor security.. wow
@Donstil , van juli kwam op 9 augustus bij mij.. is wel netjes toch.
Idd, nu in 3 maand al meer updates gekregen dan bijna 1,5 jaar met mijn Z5PToniii schreef op maandag 11 september 2017 @ 09:25:
Merk geen enkel verschil anders dan de augustus patch. Jammer genoeg nog geen 8.0 of anders 7.1. Bluetooth blijft wat onstabiel in 7.0
7.1 zal al mooi zijn..SvR schreef op maandag 11 september 2017 @ 22:39:
Merk geen enkel verschil anders dan de augustus patch. Jammer genoeg nog geen 8.0 of anders 7.1. Bluetooth blijft wat onstabiel in 7.0
8 schijnt ook veel kinderziektes te hebben. Met Bluetooth, wifi (met wifi aan toch data gebruik), etc..
Heb nu bluetooth in 2 auto's gebruikt zonder problemen. Ik kreeg ook android auto maar niet aan de praat totdat ik er achter kwam dat nederland niet ondersteunt werd door google. APK gesideload en werkt als een tierelier in het nederlands...
Hoeveel moeite was het geweest als er een popup kwam met de melding dat het niet in nederland werd ondersteunt ipv dat je scherm een halve seconde op zwart gaat.
Hoeveel moeite was het geweest als er een popup kwam met de melding dat het niet in nederland werd ondersteunt ipv dat je scherm een halve seconde op zwart gaat.
[ Voor 25% gewijzigd door it0 op 12-09-2017 10:11 ]
Ik heb auto modus geactiveerd mbv MacroDroid, maar ik snap niet helemaal het voordeel ervan. Wat ik zie is dat de Android knoppen groter zijn en ik kan niet meer multitasken. Mis ik iets?
Edit: Android Auto via APKMirror geïnstalleerd, ik ga eens kijken wat dat doet (en hopen dat de apk geen malware bevat).
Edit: Android Auto via APKMirror geïnstalleerd, ik ga eens kijken wat dat doet (en hopen dat de apk geen malware bevat).
[ Voor 19% gewijzigd door bagagedrager op 12-09-2017 10:50 ]
Met android auto kan je je auto scherm gebruiken om je gsm te bedienen, en je hebt nog maar een paar applicaties;bagagedrager schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 10:37:
Ik heb auto modus geactiveerd mbv MacroDroid, maar ik snap niet helemaal het voordeel ervan. Wat ik zie is dat de Android knoppen groter zijn en ik kan niet meer multitasken. Mis ik iets?
-navigatie met google maps
-google now
-notificaties worden netjes voorgelezen als je er op klikt
-alle muziek apps, zaken als podcast addict en audible zijn netjes geintegreerd.
Ik vind de interface van de auto zelf iets gelikter, maar de integratie met de telefoon beter via android auto.
Ik heb ook de app via apkmirror geinstalleerd.
Zo maar eens bellen met Tmobile
Oei! wat zonde! garantie wordt lastig, aantonen dat je het niet hebt laten vallen...succes!kepler schreef op woensdag 13 september 2017 @ 11:13:
Het glas van mijn camera is gebarsten.... Mooi spinnenwebpatroon. Ik heb hem niet laten vallen (althans niet de laatste weken) en geen rare dingen gedaan met de telefoon. Hopelijk valt het onder de garantie, samen met de oplaadproblemen die ik heb.
Die oplaadproblemen kun je natuurlijk wel onder garantie claimen. Wellicht dat ze dan uit coulance ook je glaasje vervangen. En anders koop je zelf een nieuwe camera glaasje, zijn niet duur!
Ja, klopt ben ook bang dat het moeilijk gaat worden... Bij mijn Z3 is toendertijd ook het glas spontaan gebarsten, die is wel onder garantie gerepareerd. Ik ga vanmiddag even langs de winkel, kijken wat ze zeggen. Het lijkt er wel op dat het niet zichtbaar is als ik een foto maak, dus dat scheelt dan weerrommelkast schreef op woensdag 13 september 2017 @ 12:25:
[...]
Oei! wat zonde! garantie wordt lastig, aantonen dat je het niet hebt laten vallen...succes!
Die oplaadproblemen kun je natuurlijk wel onder garantie claimen. Wellicht dat ze dan uit coulance ook je glaasje vervangen. En anders koop je zelf een nieuwe camera glaasje, zijn niet duur!
Die oplaadproblemen zijn onregelmatig, dus misschien dat ze daar ook moeilijk over gaan doen.
Met dit te lezen, valt het nog mensen op dat het camera glas heel snel bekrast is?kepler schreef op woensdag 13 september 2017 @ 11:13:
Het glas van mijn camera is gebarsten.... Mooi spinnenwebpatroon. Ik heb hem niet laten vallen (althans niet de laatste weken) en geen rare dingen gedaan met de telefoon. Hopelijk valt het onder de garantie, samen met de oplaadproblemen die ik heb.
Heb nergens een kras, behalve op dat glaasje.
Kun je hier iets meer over uitleggen? Heb helaas een barst ivm een valpartij, zie het niet zo zitten om hiervoor naar Dynafix te moeten. Maar wil wel graag de waterbestendigheid houden..rommelkast schreef op woensdag 13 september 2017 @ 12:25:
[...]
En anders koop je zelf een nieuwe camera glaasje, zijn niet duur!
Tada:yoekel schreef op woensdag 13 september 2017 @ 13:22:
[...]
Kun je hier iets meer over uitleggen? Heb helaas een barst ivm een valpartij, zie het niet zo zitten om hiervoor naar Dynafix te moeten. Maar wil wel graag de waterbestendigheid houden..
YouTube: LGG6 Cracked Camera Lens Replacement Video
Die had ik ook gevonden, ziet er wel makkelijk uit. Ga toch eerst proberen garantie te claimen, want ik heb hem toch echt niet laten vallen waardoor hij gebarsten is (of in mn broekzak gestopt). Maar goed, ik geef mezelf weinig kans
Klopt, heb ik ook voor. Blijkbaar was dit ook een probleem bij vorige modellen van LG. 'k Vind het jammer dat ze dit nog steeds niet aangepakt hebben. Ik durf te voorspellen dat de V30 hier ook last van zal hebben.BlackShadow schreef op woensdag 13 september 2017 @ 12:59:
[...]
Met dit te lezen, valt het nog mensen op dat het camera glas heel snel bekrast is?
Heb nergens een kras, behalve op dat glaasje.
Mijn vorige telefoon (Sony Xperia Z) had na 4.5 jaar nog steeds geen enkel krasje op het glas dat voor de camera lens zit, dus zo moeilijk kan dat toch niet zijn om daar betere materialen/coatings voor te gebruiken...

Tot zover mijn technische kennis gaat zijn er 2 opties:Fentek schreef op woensdag 13 september 2017 @ 14:29:
[...]
Klopt, heb ik ook voor. Blijkbaar was dit ook een probleem bij vorige modellen van LG. 'k Vind het jammer dat ze dit nog steeds niet aangepakt hebben. Ik durf te voorspellen dat de V30 hier ook last van zal hebben.
Mijn vorige telefoon (Sony Xperia Z) had na 4.5 jaar nog steeds geen enkel krasje op het glas dat voor de camera lens zit, dus zo moeilijk kan dat toch niet zijn om daar betere materialen/coatings voor te gebruiken...
ofwel het glas is zacht en krast snel maar breekt moeilijk
ofwel het glas is hard en krast moeilijk maar breekt snel.
Blijft een moeilijke afweging.
Er zijn in de markt wel beschermers te koop (soort screenprotector) voor op de camera, daarmee kun je iig het krasprobleem oplossen. Ik heb 2 van deze beschermers bij mijn Nilkin screenprotector gekregen. Kost iets meer als een tientje op aliexpress voor het hele pakketje. (zie mijn link in het accessoire topic)
Sinds een week ben ik overgestapt van een s6 naar de LG G6, het is even wennen maar de telefoon bevalt prima. Nu vroeg ik me af of het mogelijk is het geluid via oordopjes te begrenzen zodat het geen gehoor schade opleverd?
Dat doet hij toch al automatisch?bloodlynx schreef op woensdag 13 september 2017 @ 16:23:
Sinds een week ben ik overgestapt van een s6 naar de LG G6, het is even wennen maar de telefoon bevalt prima. Nu vroeg ik me af of het mogelijk is het geluid via oordopjes te begrenzen zodat het geen gehoor schade opleverd?
Althans, als het volume op max staat en je drukt de 3.5 jack erin krijg ik altijd de melding dat het volume is verlaagd om je gehoor te beschermen.
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het delen van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
Rooten & custom ROM's: [LG G6] Rooten & Custom ROM's
Levertijden, shops en prijzen: [LG G6] Levertijd & Prijzen
Accessoires: [LG G6] Het grote Accessoires topic
Dit topic is alleen bedoeld voor het delen van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
Rooten & custom ROM's: [LG G6] Rooten & Custom ROM's
Levertijden, shops en prijzen: [LG G6] Levertijd & Prijzen
Accessoires: [LG G6] Het grote Accessoires topic