Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toniii
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-05 20:14
Djeen84 schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 16:31:
Vorige week mijn Blitzwolf 3.0 snellader binnengekregen. Heel fijn en snel. Echter sinds een paar dagen doet regelmatig niet snelladen maar langzaam. Ik krijg ook een melding hiervan. Iemand een tip waarin ik het moet zoeken?
Bij mij zat de usb kabel er niet helemaal goed aangedrukt in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djeen84
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:08
Helaas. Lijkt niet te helpen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MusicAddict
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 14:48
MusicAddict schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 12:54:

Verder heeft manual mode een ruisreductie-knop gekregen in de instellingen. Zo 1-2-3 vergeleken in daglicht en hier en daar kan je het verschil minimaal zien, maar dan ben ik zodanig ingezoomd.. misschien dat het in de avond/ nacht meer effect heeft (wat ik wel verwacht) maar hoe meer opties des te beter :)
En zoals ik al verwachtte, inderdaad een stuk minder ruis wanneer het iets donkerder is :P De auto modus heeft het altijd aanstaan heb ik het idee, maar dat is prima. Voor point-and-shoot is dat gewoon wel zo praktisch. Manueel is het wel netjes dat ze beiden aanbieden, zonder ruisreductie lijkt het net wat scherper allemaal, maar dan weer wel met de bekende ruis.

Edit; wat mij wel opvalt is dat er wel in de file-size kan worden geknepen, waar eenzelfde shot 7,85MB was, was de foto met ruisreductie maar 4,68MB. Eigenlijk logisch, maar wel opvallend. Andere foto's valt het verschil in bestandsgrootte bijna niet op. Ik zal eens verder moeten testen :)

[ Voor 14% gewijzigd door MusicAddict op 09-08-2017 21:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SvR
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09-08 18:02

SvR

projectmanager extraordinaire

Djeen84 schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 16:31:
Vorige week mijn Blitzwolf 3.0 snellader binnengekregen. Heel fijn en snel. Echter sinds een paar dagen doet regelmatig niet snelladen maar langzaam. Ik krijg ook een melding hiervan. Iemand een tip waarin ik het moet zoeken?
Zodra het scherm aan staat of gaat vanwege een binnenkomende melding oid gaat de lader sowieso stoppen met snelladen als beveiliging.

Schijnt verder wel gevoelig te zijn voor het merk/type qc3 lader. Mijn choetech doet het prima, sommige andere minder.

• yoekel
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 21-03 20:03
Ik krijg al vanaf het moment van aanschaf bij het opladen de melding in beeld dat snelladen niet lukt, dat de aansluiting gecontroleerd moet worden. Vond het de moeite van het teruggaan niet waard, telefoon ligt toch alleen 's nachts aan de lader, maar blijft wel wat irritant om die melding weg te moeten klikken.

• RoJan
  • Laatst online: 14-07 12:51
Ik begrijp dat het niet mogelijk is met de G6 om mijn nummer alleen af te schermen voor onbekenden?
Het lijkt erop dat het tonen van mijn nummer een alles of niets setting is, of zie ik iets over het hoofd?

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:31

mucuracat

YES

RoJan schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 11:05:
Ik begrijp dat het niet mogelijk is met de G6 om mijn nummer alleen af te schermen voor onbekenden?
Het lijkt erop dat het tonen van mijn nummer een alles of niets setting is, of zie ik iets over het hoofd?
Als je onbekend belt, neem ik niet op >:)

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

• RoJan
mucuracat schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 11:25:
[...]

LOL. Is wel erg handig als je zakelijk belt. Dan blijven ze je tenminste niet oneindig terugbellen in plaats van via de zaak...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
mucuracat schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 11:25:
[...]
Sterker nog ik heb binnen de telefoon app onbekende nummers geblokkeerd :)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• mucuracat

mucuracat

YES

Swipen naar mini scherm werkt bij mij niet :(
Mogelijkheid aangezet, maar niks..
Zowel met LG schil als novalauncher

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

• MusicAddict
mucuracat schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 13:26:
Zou eigenlijk weinig moeten uitmaken, je moet swipen op de menuknoppen van links naar rechts of van rechts naar links. (hier werkt het wel gewoon onder nova)

• rommelkast
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-08 11:16

rommelkast

kitesmurf

mucuracat schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 13:26:
hier werkt het idd ook prima onder nova.

Maar ik krijg de face unlock niet gevonden, mss ben ik blind hoor, maar waar zou die optie moeten staan?

bouwplanmakers.nl

Verwijderd

rommelkast schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 16:15:
[...]

hier werkt het idd ook prima onder nova.

Maar ik krijg de face unlock niet gevonden, mss ben ik blind hoor, maar waar zou die optie moeten staan?
Onder "lockscreen".

• rommelkast

rommelkast

kitesmurf

Wat raar, hij staat er niet tussen. Staat hij niet in een menu onder "lockscreen" zodat ik nog een menu-tje verder moet klikken?

bouwplanmakers.nl

Verwijderd

Lockscreen openen en dan bij het groepje "beveiliging" (zou die moeten staan)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2017 16:39 ]

• mucuracat

mucuracat

YES

rommelkast schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 16:37:
Wat raar, hij staat er niet tussen. Staat hij niet in een menu onder "lockscreen" zodat ik nog een menu-tje verder moet klikken?
Weergave > Lockscreen > Gezichtsherkenning (2de van boven)

Verkleinen werkt bij mij niet op een of ander manier..
Had wel via sideloading aantal dingen uitgezet.. Misschien dat het daarmee te maken heeft..
Ach ja.. zal een keer naar kijken.. Zo graag hoeft het ook weer niet. :P

• rommelkast

rommelkast

kitesmurf

Nee, staat er echt niet. Er staat alleen "kies schermslot".
En als ik die selecteer (en de pincode invoer) kan ik van alles selecteren maar geen gezichtsherkenning...

bouwplanmakers.nl

• mucuracat

mucuracat

YES

rommelkast schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 16:42:
Nee, staat er echt niet. Er staat alleen "kies schermslot".
En als ik die selecteer (en de pincode invoer) kan ik van alles selecteren maar geen gezichtsherkenning...
Hahaha raar, bij mij werkt verkleinen niet en bij jouw gezichtsherkenning
Maar eh.. heb je wel pincode? Dat moet je wel hebben om gezichtsherkenning ook te kunnen werken..

• rommelkast

rommelkast

kitesmurf

mucuracat schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 16:48:
[...]

Hahaha raar, bij mij werkt verkleinen niet en bij jouw gezichtsherkenning
Maar eh.. heb je wel pincode? Dat moet je wel hebben om gezichtsherkenning ook te kunnen werken..
Jep, pincode en vingerafdruk.

bouwplanmakers.nl

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MusicAddict
Ik durf het haast niet te vragen, maar weet je zeker dat je de update wel hebt geinstalleerd? (kwam pas gisteren binnen voor EU toestellen bijvoorbeeld) :P

Wat ik niet begrijp is dat LG niet duidelijk heeft vermeld dat de software van de camera gewoon een stuk beter is met deze update door de ruisreductie. Als ik die manual-mode toggle niet had gezien was het mij waarschijnlijk pas later opgevallen omdat ik bijna nooit auto schiet in het donker en sowieso al veel minder ruis heb door andere iso/shuttertimes.

Omdat ze tijd hebben gestoken in het 'oplossen' van die rare sharpening door de prima ruisreductie (en het zelfs in basis modus altijd aan hebben staan) is het bizar dat ze daar niet minimaal een melding van hebben gemaakt omdat het een stevig nadeel van de camera ineens verhelpt.

Hieronder gewoon een simpele uitsnede (1400x1400 pix van full 13MP 4:3) maar het valt in elke low light foto gewoon op. Als ze dat gewoon bij release zo hadden geregeld dan werd de low-light performance ook niet overal afgekraakt (waaronder tweakers) ;)

ruisreductie
(klik voor full size)

Low light was voor mij niet zo'n punt, puur omdat je met manual (iso/shuttertime) ook een heel eind kwam als 'ruisreductie'. Vorige week nog onderstaande foto gemaakt op reis in Polen (heb de EU versie dus had toen de update nog niet binnen). Maar het leent zich gewoon niet voor elke situatie dus ben blij dat het grotendeels is opgelost en iedereen straks gewoon z'n plaatjes kan schieten, waarbij je in manual nog steeds alle controle hebt :)

low 
iso
(klik voor full size)

[ Voor 9% gewijzigd door MusicAddict op 10-08-2017 22:58 ]

• rommelkast

rommelkast

kitesmurf

MusicAddict schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 17:05:
Ik durf het haast niet te vragen, maar weet je zeker dat je de update wel hebt geinstalleerd? (kwam pas gisteren binnen voor EU toestellen bijvoorbeeld) :P
:+ ja hoor, weet ik zeker want "klein scherm" en de ruis onderdrukker heb ik wel. hij geeft ook 7 aug als laatste update.

bouwplanmakers.nl

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:58
MusicAddict schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 17:05:

Hieronder gewoon een simpele uitsnede (1400x1400 pix van full 13MP 4:3)
Wow, dat is een spectaculair verschil.

• MetalManic
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-07 19:03
Ik heb de ruis onderdrukker alleen in manual mode als optie. Voor de rest werkt dat Mini scherm echt nooit. Ik kon m wel aan zetten maar het doet dus niks...

Snoep verstandig, verslind een Apple!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart40
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-11-2021
Maar heb je er nog wel af en toe last van? Zit nu op de camping met hetzelfde probleem. Föhn heeft niet gewerkt.
Ging het uiteindelijk vanzelf over?
Tweede kabel geeft hetzelfde probleem.
kepler schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 09:21:
[...]

Ik had dat probleem ook in de vakantie, en daar bleek 1 kabel ook veel meer meldingen te geven van vocht. Na het switchen van kabel komt het bijna niet meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:27
Bart40 schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 11:01:
Maar heb je er nog wel af en toe last van? Zit nu op de camping met hetzelfde probleem. Föhn heeft niet gewerkt.
Ging het uiteindelijk vanzelf over?
Tweede kabel geeft hetzelfde probleem.

[...]
Nee, sinds de vakantie geen last meer van gehad. Wij zaten ook op de camping, dus het kan ook gewoon zijn dat hij echt vochtig was (of misschien vervuiling)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:50
Waar zit die functie voor ruisonderdrukking in handmatige modus? Kan hem nergens vinden.

Ah gevonden apart onder opties.

[ Voor 16% gewijzigd door Razer op 11-08-2017 13:05 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MusicAddict
De Google Camera van de Pixel kan nu ook worden geïnstalleerd op de G6 (of elke device met SD820,821,825) :)

https://www.xda-developers.com/google-camera-hdr-ported/
http://www.firstpost.com/...-835-devices-3922505.html

Vooral heel tof voor de HDR+ die de Pixel altijd had, die maakte onder veel omstandigheden altijd een van de mooiere plaatjes. Verder is de app een beetje te basic naar mijn smaak en nog niet helemaal bug-vrij (geen 4k recording bijv) maar hopelijk komt dat vanzelf nog een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakwondo
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 08-09 08:35
MusicAddict schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 16:04:
De Google Camera van de Pixel kan nu ook worden geïnstalleerd op de G6 (of elke device met SD820,821,825) :)

https://www.xda-developers.com/google-camera-hdr-ported/
http://www.firstpost.com/...-835-devices-3922505.html

Vooral heel tof voor de HDR+ die de Pixel altijd had, die maakte onder veel omstandigheden altijd een van de mooiere plaatjes. Verder is de app een beetje te basic naar mijn smaak en nog niet helemaal bug-vrij (geen 4k recording bijv) maar hopelijk komt dat vanzelf nog een keer.
Werkt het ook zonder root?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rommelkast

rommelkast

kitesmurf

Wat ik niet begrijp is dat LG niet duidelijk heeft vermeld dat de software van de camera gewoon een stuk beter is met deze update door de ruisreductie.
Weet je zeker dat ruisonderdrukker voor de update niet gewoon altijd aan stond? Want ik kan me echt niet herinneren dat de foto's zo "grainy" waren voor de update. Ik heb nog een oude foto in het donker maar die is zeker niet zo korrelig dan als dat ik nu een foto maak met de ruisonderdrukker uit. Maar ik kan het niet bewijzen omdat ik die oude foto niet kan reproduceren na de update. Ik heb het idee dat het altijd al aan stond maar dat met de update de optie er bij is gekomen om het uit te zetten.

Dit baseer ik tevens op het gegeven dat in de auto modus deze optie niet te vinden is maar dus ook gewoon wel ingeschakeld is.

Proof me wrong hoor, want het zou alleen maar te gek zijn als het inderdaad zo veel verbeterd is. Wellicht iemand die de update nog niet gedraaid heeft en een vergelijkbare foto kan maken voor en na de update.

bouwplanmakers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Yup.

Herkend wel alleen de normale lens.
Ik kan er zelf de vinger nog niet helemaal op leggen of het betere plaatjes oplevert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MusicAddict
rommelkast schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 20:43:
[...]

Weet je zeker dat ruisonderdrukker voor de update niet gewoon altijd aan stond? Want ik kan me echt niet herinneren dat de foto's zo "grainy" waren voor de update. Ik heb nog een oude foto in het donker maar die is zeker niet zo korrelig dan als dat ik nu een foto maak met de ruisonderdrukker uit. Maar ik kan het niet bewijzen omdat ik die oude foto niet kan reproduceren na de update. Ik heb het idee dat het altijd al aan stond maar dat met de update de optie er bij is gekomen om het uit te zetten.

Dit baseer ik tevens op het gegeven dat in de auto modus deze optie niet te vinden is maar dus ook gewoon wel ingeschakeld is.

Proof me wrong hoor, want het zou alleen maar te gek zijn als het inderdaad zo veel verbeterd is. Wellicht iemand die de update nog niet gedraaid heeft en een vergelijkbare foto kan maken voor en na de update.
Vrij positief, als standaard die ruisonderdrukking aanstond vanaf release, dan stond de camera steevast bovenaan de rankings. Ook hier (bij tweakers) liegt de review er niet om, de ruis heeft overal het toestel de das om gedaan. Zelf heb ik ook nog nooit een fatsoenlijke foto gehad zonder zelf te spelen met de manual controls, en ineens zal het toestel nu zonder enige extra input een stuk betere foto's maken zeker :P

De reden dat het in auto standaard aanstaat is dat het geen enkel negatief punt oplevert, in goed licht hoeft de reductie niets te doen (zelf getest), terwijl met minder licht je alleen maar betere plaatjes krijgt. Laat dat nu net toepasbaar zijn op het gros van de consumenten die alleen maar een foto maken willen maken met het toestel zonder verdere poespas. In manual mode kan het handig uitkomen in bepaalde situaties, dus tof dat ze je daar laten kiezen of je het wel of niet wilt gebruiken.

In burst-mode zie je ook dat het toestel die foto's niet met reductie toepast, is waarschijnlijk geen tijd voor als je +- 30 foto's achter elkaar schiet :P

[ Voor 3% gewijzigd door MusicAddict op 13-08-2017 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rommelkast

rommelkast

kitesmurf

MusicAddict schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 22:51:
[...]

In burst-mode zie je ook dat het toestel die foto's niet met reductie toepast, is waarschijnlijk geen tijd voor als je +- 30 foto's achter elkaar schiet :P
Wow, van die burst modus wist ik nog niet (werkt alleen in auto mode) maar die is echt super snel! Maar idd geverifieerd: ruisonderdrukker werkt niet in burst (waarom zou je in het donker willen bursten?!)

bouwplanmakers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dropkikker
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:55
Sinds vandaag werkt mijn camera niet meer.. Elke keer als ik op de camera icoon druk, dan geeft ie een error aan en gaat weer terug naar het beginscherm. Ook in apps als Facebook en Whatsapp werkt de camera niet meer.
Het inloggen door middel van gezichtsherkenning doet het dus ook niet meer :(

Het betreft hier een toestel van Eglobal.

Iemand enig idee wat dit kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:05

Garrett

Watercooler

Gevalletje RMA dus.

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
dropkikker schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 11:31:
Sinds vandaag werkt mijn camera niet meer.. Elke keer als ik op de camera icoon druk, dan geeft ie een error aan en gaat weer terug naar het beginscherm. Ook in apps als Facebook en Whatsapp werkt de camera niet meer.

Hardware issue, dat wordt opsturen naar Eglobal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

dropkikker schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 11:31:

Kort door de bocht, maar.. neem aan dat je herstart gedaan hebt?

Ik heb nova launcher en apart camera app nog. Als je daar lang drukt, kun je gelijk kiezen voor selfie. Zo zou je nog kunnen testen of front camera de app niet stopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rommelkast

rommelkast

kitesmurf

idd eerst eens kijken of de camera app niet corrupt is. Factory reset of andere app proberen.

bouwplanmakers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dropkikker
Ik heb al een andere camera app geinstalleerd, maar bij deze werkt het helaas ook niet :( Ik zal eens een factory reset doen, kijken of dat helpt. Maar ik ben er bang voor :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-S
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-09 16:36

H-S

Bij mij geeft de camera niet aan dat er een vinger voor de lens is. Optie staat gewoon aan bij instellingen. 8)7

Pixel camera ook vandaag geprobeerd.
Maakt mooie foto's, maar of het beter is durf ik nog niet te zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvD86
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 12-09 13:11
H-S schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 13:39:
Bij mij geeft de camera niet aan dat er een vinger voor de lens is. Optie staat gewoon aan bij instellingen. 8)7

Pixel camera ook vandaag geprobeerd.
Maakt mooie foto's, maar of het beter is durf ik nog niet te zeggen
is ook alleen bij de wide view camera he.
Maar ook dan moet je idd flink wapperen met je vinger voordat deze wordt herkend :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-S

H-S

RvD86 schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 13:56:
[...]

is ook alleen bij de wide view camera he.
Maar ook dan moet je idd flink wapperen met je vinger voordat deze wordt herkend :P
Ja zover was ik wel dat ik wist dat het voor de wide camera was :P
Maar nee, zelfs met extreem wapperen geeft hij het niet aan.

Achja, belangrijk is het toch niet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dropkikker
Nou, een hard reset heeft mijn probleem opgelost! Hopen dat de camera het nu ook blijft doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronnie vd
  • Laatst online: 12-09 10:32
Helaas ondersteund de Google camera de groothoeksensor niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harly
  • Laatst online: 25-10-2024
dropkikker schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 17:51:
Nou, een hard reset heeft mijn probleem opgelost! Hopen dat de camera het nu ook blijft doen :)
Een hard reset is 9 sec de power knop ingedrukt houden toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rommelkast

rommelkast

kitesmurf

Harly schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 10:46:
[...]

Een hard reset is 9 sec de power knop ingedrukt houden toch?
nee:
http://www.hard-reset.com/lg-g6-hard-reset.html

bouwplanmakers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-S

H-S

Om weer even terug te komen op de Pixel camera: Ik heb betere foto's kunnen schieten ermee dan de standaard camera _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

H-S schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 10:33:
Om weer even terug te komen op de Pixel camera: Ik heb betere foto's kunnen schieten ermee dan de standaard camera _/-\o_
Ow, vond niet veel verschil. Pixel camera geeft rood waas overheen bij donkere foto's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
De kleurbalans van de pixel camera is behoorlijk slecht. Qua scherpte wel anders, minder artefacten en minder (kunstmatige) scherpte, een wat zachter natuurlijker beeld.
Het is natuurlijk nog maar een testversie die niet specifiek voor de G6 is gemaakt. Als iemand hem aan kon passen met werkende kleurbalans en groothoeklens dan zou het een waardige vervanger van de stock camera zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
Als iemand nog wat wil flashen, @Donstil wellicht, Augustus patch sinds gisteren uit voor HKG versie:

https://lg-firmwares.com/download-file/?fileId=10139

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Razer schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 22:47:
Als iemand nog wat wil flashen, @Donstil wellicht, Augustus patch sinds gisteren uit voor HKG versie:

Ooh dat wil ik wel proberen. Is er nog meer nieuw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
Donstil schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 22:47:
[...]

Alleen dat deze OTA plusminus 180MB groter was dan de onze. Op internet nog geen andere zaken kunnen vinden. Uiteraard zitten er wel de nieuwe opties in die wij ook in de laatste versie gekregen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakwondo
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 08-09 08:35
Razer schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 22:47:

Hoe flash je dan zonder bootloader te unlocken?! Kunt u mij dat uitleggen, want dacht dat de HK versie niet kan flashen/rooten etc

• Razer
Tweakwondo schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 23:47:
[...]

Hoe flash je dan zonder bootloader te unlocken?! Kunt u mij dat uitleggen, want dacht dat de HK versie niet kan flashen/rooten etc
Stock roms van andere regio's kun je gewoon flashen. LGUP en Uppercut zijn je vrienden. In dit topic al voorbij gekomen en op XDA staan ook tutorials.

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:56
Hoe werkt deze Dual Sim eigenlijk in combinatie met Whatsapp?
Als ik de LG G6 wil gebruiken, en een extra simkaart plaats. Schakelt de telefoon dan tussen de simkaarten, of houd je één omgeving?

Ik wil niet dat mijn whatsapp (Zakelijk) door die van mijn prive heengaan. Is daarvoor een optie of hoe doen jullie dat?

Veder moet ik bij aanschaf van een nieuwe sim dus letten dat het geen micro is, maar "normale" sim? Nu zit er al een Micro-sim in namelijk.

Ben benieuwd - met name met betrekking tot de omgevingen van de LG G6 / whatsapp gebruik.

• Razer
MaStar schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 15:32:
Als ik de LG G6 wil gebruiken, en een extra simkaart plaats. Schakelt de telefoon dan tussen de simkaarten, of houd je één omgeving?

Ik wil niet dat mijn whatsapp (Zakelijk) door die van mijn prive heengaan. Is daarvoor een optie of hoe doen jullie dat?

Veder moet ik bij aanschaf van een nieuwe sim dus letten dat het geen micro is, maar "normale" sim? Nu zit er al een Micro-sim in namelijk.

Ben benieuwd - met name met betrekking tot de omgevingen van de LG G6 / whatsapp gebruik.
Officieel kun je maar één instance van WhatsApp draaien, maar op te lossen door GB WhatsApp te draaien. In beide slots moet micro. Beide simkaarten zijn actief je kunt selecteren vanaf welke sim data opgevraagd moet worden.

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:59
MaStar schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 15:32:

de flauwe versie : http://bfy.tw/AbV7

de minder flauwe versie : Google Play: Parallel Space - Multiple accounts & Two face

Werkt uitstekend! ;)

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

• MaStar
Razer schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 15:41:
[...]

Officieel kun je maar één instance van WhatsApp draaien, maar op te lossen door GB WhatsApp te draaien. In beide slots moet micro. Beide simkaarten zijn actief je kunt selecteren vanaf welke sim data opgevraagd moet worden.
Hmm, dat is dus onhandig m.b.t. whatsapp
Wat bedoel je met GB Whatsapp - hoe werkt dat? Moet je die downloaden en heb je dan gewoon twee applicaties op je telefoon? Hoe weet de telefoon welke data die moet aanroepen op welk nummer :?

Je werkt dus vanuit één omgeving?

• MaStar
Als ik dit zie kan je:
1 microsim
1 normale sim

https://i.ytimg.com/vi/fFo3sCOCQeY/maxresdefault.jpg

Zit verschil in zo te zien

Verwijderd

MaStar schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 15:44:
Als ik dit zie kan je:
1 microsim
1 normale sim

Wat je daar ziet is sim en sd kaart.

• MaStar
KAn ik dit gewoon kopen, in de LG6 doen en vervolgens moet ik nog een actie nemen?

Optie 1: Google Play: Parallel Space - Multiple accounts & Two face
Optie 2: GB WhatsApp

• MaStar
Thanks - maar ik hoef niet alles dubbel ;)
Voor mij gaat het wellicht om één of twee apps (whatsapp en facebook)

• Razer
1x gewone WhatsApp, 1x GBWhatsApp, data is data... Heeft niks met nummers van WhatsApp te maken.

• MaStar
Razer schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 15:54:
1x gewone WhatsApp, 1x GBWhatsApp, data is data... Heeft niks met nummers van WhatsApp te maken.
Hoe weet de app dan welk nummer die moet ophalen?

• Razer
MaStar schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 15:55:
[...]

Hoe weet de app dan welk nummer die moet ophalen?
Niks WhatsApp doet niks met nummers behalve een account koppelen. Beide WhatsApps krijgen data van 1 sim. Een byte is een byte. Ik draai al 3 weken op vakantie WhatsApp met Nederlands nummer met Italiaanse data.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:44
MaStar schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 15:44:
Als ik dit zie kan je:
1 microsim
1 normale sim

in de G6 moet een Nano-sim, geen Micro-sim. En de 2e Nano-sim wordt dwars geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
Donstil schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 22:47:
[...]

Al getest via LGUP? Benieuwd wat nu met de data gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Razer schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 20:58:
[...]

Al getest via LGUP? Benieuwd wat nu met de data gebeurt.
Nee niet meer gedaan eigenlijk. Had ff geen tijd/zin dat ding weer opnieuw te configureren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-02 08:13
Aan het kijken voor een nieuwe telefoon en aangezien de G6 flink in prijs is gezakt valt deze binnen mijn budget.

Nu lees ik op de review van Tweakers.net onderstaande:

"Wat jammer is, is dat deze telefoon kampt met een kleine shutterlag. Er zit ongeveer een halve seconde tussen het moment waarop je de sluiterknop indrukt en dat waarop de telefoon de foto maakt, voldoende om een moment te missen. Dat hadden we niet verwacht op zo'n toestel"

Is dit nog verbeterd met een software update of is de huidige situatie nog gelijk?
(Samsung S7 staat ook op de lijst van te overwegen toestellen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
Ik heb sinds vanochtend dat ik om de paar seconden heel kort de volgende notificatie krijg: Power Supply, tap to change USB options. Het is echt maar een halve seconde in beeld, kan er niet op klikken. Reboot heeft niet geholpen. Mensen bekend met dit probleem? Harde reset kan ook nog, maar geen zin in eigenlijk :D

Edit: tijdje aan de lader lijkt geholpen te hebben. Wel langer dan een minuutje, want dan bleef het probleem

[ Voor 15% gewijzigd door kepler op 20-08-2017 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Swift
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-09 18:49
Remko schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 08:27:
Aan het kijken voor een nieuwe telefoon en aangezien de G6 flink in prijs is gezakt valt deze binnen mijn budget.

"Wat jammer is, is dat deze telefoon kampt met een kleine shutterlag. Er zit ongeveer een halve seconde tussen het moment waarop je de sluiterknop indrukt en dat waarop de telefoon de foto maakt, voldoende om een moment te missen. Dat hadden we niet verwacht op zo'n toestel"

Is dit nog verbeterd met een software update of is de huidige situatie nog gelijk?
Persoonlijk geen last van. Net geprobeerd nog voor je.
Ik heb Aziatische G6.
Kom wel van een htc one m7, dus ik ben er sowieso enorm op vooruit gegaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer

Geen last van, denk dat ze dit zoals wel meer bugs tussendoor opgelost hebben. Foto maken is almost instant. Het duurt wel even voordat preview getoond wordt, echter op shutter knop drukken levert direct foto op.

[ Voor 46% gewijzigd door Razer op 20-08-2017 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
Hmm het is toch weer terug... Erg irritant... Morgen maar eens een factory reset proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kirretje
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-09 13:44
In tegenstelling tot wat anderen hierboven schrijven. Die shutterlag is er wel degelijk...niet altijd...wel geregeld en idd komt het vaak genoeg voor dat de foto die je wil schieten niet het plaatje oplevert zoals gedacht (ik kom van een S7. Die is echt sneller daarin). Maargoed...groothoeklens = uniek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

Ligt aan het feit dat HDR op auto staat. Zonder HDR is het sneller. Had ook met mijn oude toestel.
Want dan maakt ie stiekem meerdere foto's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChromeFR
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 21:13
Op dit moment heb ik mijn oplader+kabel van de LG G6 niet bij de hand. Ik heb wel mijn laptop oplader met USB-C aansluiting. Kan ik deze gewoon gebruiken of loop ik dan de kans dat ik mijn batterij/telefoon om zeep help?

Foto van specificaties laptop oplader:
https://drive.google.com/...M2syWVk/view?usp=drivesdk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:44
RutgerFR schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 15:55:
Op dit moment heb ik mijn oplader+kabel van de LG G6 niet bij de hand. Ik heb wel mijn laptop oplader met USB-C aansluiting. Kan ik deze gewoon gebruiken of loop ik dan de kans dat ik mijn batterij/telefoon om zeep help?

Ik heb een Spectre x360 laptop met een usb-c oplader en een Xiaomi MI 12 met een usb-c oplader. Ik gebruik beide opladers om mijn G6 op te laden, geen probleem lijkt mij dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
RutgerFR schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 15:55:

Gewoon doen. Ik laat hem regelmatig op met een MacBook lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoJan
mucuracat schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 09:12:
[...]

Ligt aan het feit dat HDR op auto staat. Zonder HDR is het sneller. Had ook met mijn oude toestel.
Want dan maakt ie stiekem meerdere foto's
Is logisch en niet echt stiekem. Hij kan niet meerdere belichtingen combineren met één foto. Al is dat strikt genomen niet waar wanneer een RAW foto als uitgangspunt wordt genomen, maar dan duurt het nog langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben al een tijdje op zoek naar een nieuwe gsm (budget €200-350) en de Moto G5 Plus leek me de beste optie qua prijs-kwaliteit maar ik ben geen superfan vanwege het nogal lelijke ontwerp en het plastiekerige gevoel van dat toestel.

Vandaag besliste ik om ook eens de high-end modellen te bekijken omdat ik al een tijdje het hele smartphonegebeuren niet meer nabij volg. Toen zag ik op tweakers dat de LG G6 al enorm in prijs gedaald is sinds de launch en besliste ik om ook eens amazon.de te raadplegen omdat elektronica daar vaak nog goedkoper is dan in Belgische of Nederlandse winkels.

Tot mijn grote verbazing vond ik daar de LG G6 te koop voor €402! Dit lijkt me een fantastische deal voor een telefoon die nog geen half jaar terug voor zo'n €350 meer in de rekken ligt. De prijs-kwaliteitverhouding lijkt me ongelooflijk of ligt er een addertje onder het gras als ik deze gsm koop? Vanwaar deze enorme prijsdaling?

https://www.amazon.de/gp/...smid=A17345RSC5UQM2&psc=1

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2017 22:46 . Reden: overbodig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragozoid
  • Laatst online: 08-02-2024
Geen addertjes onder het gras. Voor zover ik weet, de beste prijs/kwaliteit verhouding onder high-end smartphones. Ik ben zeer tevreden met mijn LG G6, die ik nu in bezit heb sinds een aantal maanden.
De exacte reden van de prijsdaling ken ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-02 08:13
Kirretje schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 23:16:
In tegenstelling tot wat anderen hierboven schrijven. Die shutterlag is er wel degelijk...niet altijd...wel geregeld en idd komt het vaak genoeg voor dat de foto die je wil schieten niet het plaatje oplevert zoals gedacht (ik kom van een S7. Die is echt sneller daarin). Maargoed...groothoeklens = uniek
[...]
Hoe bevalt de G6 in totaal t.o.v de S7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanmiler
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-09 09:54
Ik zat al een paar maand uit te kijiken voor een nieuwe gsm in het najaar te kopen. Heb dik zitten twijfelen en zoeken, oneplus 3T en 5 en vele anderen, maar had dan toch de keus gemaakt voor xiaomi mi 5s plus. Maar met die daling in prijs van de lg g6, zal het toch die worden. Hopelijk gebeurt er niet te veel meer op de smartphone-markt de komende maand... :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:59
Een aantal keer aan een reactie begonnen hier, maar ivm andere prioriteiten nooit gepost.

Mijn ervaring met de LG G6 software is echt uitstekend, telefoon is snel en met het always-on display mis je de notificatie led ook niet.
Software is redelijk doordacht en ik heb op wat kleine puntjes na geen klagen over de LG schil.
Nog geen vastlopers of andere nare dingen mee gehad
Qua software zou ik alleen de camera iets sneller willen hebben, dat is vergeleken met de 5x wel een puntje van aandacht.

Helaas heb ik wel de gevoeligheid van het toestel zelf ondervonden.... :(

Afgelopen weekend van een familie verjaardag onderweg naar huis zitten browsen naast mijn vriendin.
Toestel was 100% in orde en staat in een Brodit houder als ik hem niet in mijn hand heb.
Thuis het toestel in mijn broek gestoken (geen skinny, maar loose fit) en 10m van de auto naar huis gelopen
Binnen pak ik het toestel uit mijn zak om verder te gaan in mijn chat gesprek : scherm stuk...
Dikke barsten onder de folie van linksboven naar rechtsonder
Blijkbaar heeft het toestel/scherm een stukje gebogen tijdens het lopen
Toestel zal worden gerepareerd, maar dit moet niet nog een keer gebeuren }:|

Overall ben ik tevreden met het toestel :) en houd ik het scherm maar even op een user error :F

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:43

Steeffoon

Smartphone-nerd

Ik ben nu een kleine week in het bezit van een LG G6. Ik moet zeggen dat de accuduur mij erg tegenvalt, terwijl ik eerder een review-sample had zonder slecht uithoudingsvermogen. Deze draaide op de eerste software-versie toen de G6 uitkwam.

Na twee uur screen-on-time met gewoon normaal gebruik met af en toe wat opzoeken enzo, is de accu al op 46%, hij kwam gisterenavond van de lader en Always-on-display stond uit vannacht. Vanmorgen stond de accu op 78 procent en had toen drie kwartier screen-on-time. In de batterijstatistieken kom ik niks geks tegen, hoewel 'telefoon inactief' bovenaan staat met 16%.

Van de week was het nog veel gekker; ik behaalde 2u 41 minuten screen-on-time en had nog 7 procent over.

Ben zelf wel goed thuis in de telecommarkt, maar dit vind ik heel gek. Iemand enig idee, of is dit een maandochtend modelletje? Ik draai in ieder geval op de laatste update die uitgebracht werd.

[ Voor 14% gewijzigd door Steeffoon op 22-08-2017 11:12 ]

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:48
Steeffoon schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 10:41:
Ik ben nu een kleine week in het bezit van een LG G6. Ik moet zeggen dat de accuduur mij erg tegenvalt, terwijl ik eerder een review-sample had zonder slecht uithoudingsvermogen. Deze draaide op de eerste software-versie toen de G6 uitkwam.

Na twee uur screen-on-time met gewoon normaal gebruik met af en toe wat opzoeken enzo, is de accu al op 46%, hij kwam gisterenavond van de lader en Always-on-display stond uit vannacht. Vanmorgen stond de accu op 78 procent en had toen drie kwartier screen-on-time. In de batterijstatistieken kom ik niks geks tegen, hoewel 'telefoon inactief' bovenaan staat met 16%.

Van de week was het nog veel gekker; ik behaalde 2u 41 minuten screen-on-time en had nog 7 procent over.

Ben zelf wel goed thuis in de telecommarkt, maar dit vind ik heel gek. Iemand enig idee, of is dit een maandochtend modelletje? Ik draai in ieder geval op de laatste update die uitgebracht werd.
Ik heb hetzelfde gehad met mijn G6. Vond de accuduur erg matig.

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Erik1805 schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 11:20:
[...]

Ik heb hetzelfde gehad met mijn G6. Vond de accuduur erg matig.
Gehad? Heb je hem toen omgeruild voor een ander exemplaar, of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Steeffoon schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 11:30:
[...]

Gehad? Heb je hem toen omgeruild voor een ander exemplaar, of?
Ben na jaren Android overgestapt naar de Iphone 7 plus :)

Ik was zeker niet onder de indruk van accutijd, terwijl ik er niet heel veel mee doe. Beetje standaard gebuiker

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Erik1805 schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 11:32:
[...]

Ben na jaren Android overgestapt naar de Iphone 7 plus :)

Ik was zeker niet onder de indruk van accutijd, terwijl ik er niet heel veel mee doe. Beetje standaard gebuiker
Hmmm... ik gebruik hem wel vrij intensief, maar nog nooit een toestel gehad dat na 2,5 uur SOT nog 7% over had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Steeffoon schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 11:34:
[...]

Hmmm... ik gebruik hem wel vrij intensief, maar nog nooit een toestel gehad dat na 2,5 uur SOT nog 7% over had.
Dat had ik dus ook. Op vakantie veel gebruikt. Navigatie, foto's, streamen maar kreeg nooit meer dan 3 uur SOT. Soms haalde ik het einde van de dag niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rommelkast

rommelkast

kitesmurf

Accuduur is prima hoor, in een nacht verliest hij 2-3% en met matig gebruikt doe ik 3 dagen met een batterij. Ik kan echt uren spelletjes spelen en nog probleemloos het einde van de dag halen. Dus als die van jullie snel leeg loopt, dan is er echt iets mis, ofwel een app die de boel leeg trekt of een kapotte batterij oid.
Je moet dit niet accepteren en uitzoeken wat er fout gaat want het hoeft echt niet.

bouwplanmakers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Facebook app eraf gooien of disablen schijnt wonderen te kunnen doen voor de standby accuduur. Geen idee, heb het zelf ook geuninstalled.
Ik vind het zelf bepaald geen accuwonder maar ook niet slecht, heb bij licht gebruik aan het einde dag meestal nog de helft over.
Verwijderd schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 22:45:De prijs-kwaliteitverhouding lijkt me ongelooflijk of ligt er een addertje onder het gras als ik deze gsm koop?
Het addertje onder het gras is dat je je toch weer laat verleiden een telefoon van 400+ euro te kopen die je eigenlijk helemaal niet nodig hebt (i.p.v. een prima toestel van 250). Na 2 jaar ben je ze toch zat en wil je weer een nieuwe, die G6 is dan ook geen drol meer waard.
Heb zelf ook de G6 gekozen, ben er niet ontevreden over maar achteraf gezien had ik een G5plus moeten halen en het geld in m'n zak. G5+ heeft ook een heel goede camera en qua accuduur is ie echt veel beter dat ding krijg je niet eens leeg op een dag. Dat ie niet mooi is tsja daar heb ik zo'n ding niet voor. Zolang het scherm prettig is om naar te kijken vind ik het allemaal best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince_
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18:00
ASW1 schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 12:18:
Facebook app eraf gooien of disablen schijnt wonderen te kunnen doen voor de standby accuduur. Geen idee, heb het zelf ook geuninstalled.
Dat zou ik sowieso aan iedereen aanraden en dan uitwijken naar Metal Pro of iets dergelijks.

Heb zelf geen problemen met de accu, al merk ik dat de DAC wel aardig slurpt.

Iemand nog wat handige taken/settings voor Tasker? Of een adblocker die goed werkt, zonder root (want heb Koreaantje)? O-)

[ Voor 10% gewijzigd door Vince_ op 22-08-2017 12:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
stefanmiler schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 09:37:
Hopelijk gebeurt er niet te veel meer op de smartphone-markt de komende maand... :o
Nou de grootste smartphone release van het jaar komt binnen een maand, Samsung komt met de Note8, Google met de Pixel2, xoami met de MiMix2 en LG met de V30 maar buiten dat gaat er niets gebeuren :+

[ Voor 14% gewijzigd door Donstil op 22-08-2017 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Dank voor jullie reacties. Dat van Facebook wist ik inderdaad. Het gaat hier overigens om een Nederlands model, dus niet de versie met DAC etc. Ik ga nu een Factory reset doen. Het is namelijk zo dat het toestel uit de doos gelijk de ene na de andere update software-update installeerde terwijl ik dat niet kon stoppen vreemd genoeg. Ik hoop echt dat dat verschil maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ASW1 schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 12:18:
Het addertje onder het gras is dat je je toch weer laat verleiden een telefoon van 400+ euro te kopen die je eigenlijk helemaal niet nodig hebt (i.p.v. een prima toestel van 250). Na 2 jaar ben je ze toch zat en wil je weer een nieuwe, die G6 is dan ook geen drol meer waard.
Heb zelf ook de G6 gekozen, ben er niet ontevreden over maar achteraf gezien had ik een G5plus moeten halen en het geld in m'n zak. G5+ heeft ook een heel goede camera en qua accuduur is ie echt veel beter dat ding krijg je niet eens leeg op een dag. Dat ie niet mooi is tsja daar heb ik zo'n ding niet voor. Zolang het scherm prettig is om naar te kijken vind ik het allemaal best.
Je hebt gelijk dat de G5 Plus een prima telefoon is, maar ik ben misschien een atypisch persoon aangezien ik nu al meer dan 3 jaar dezelfde gsm heb (Xperia SP, een mid-range model en mijn eerste smartphone) en die is nu wel echt aan vervanging toe (opslag is constant vol, sommige apps zijn extreem traag of werken helemaal niet, speaker werkt nog amper en ga zo maar door) na me jarenlang trouw gediend te hebben.

Ik ben niet het type persoon dat een nieuwe gsm koopt omdat het nieuwe model een beetje beter is. Het ligt dan ook niet echt in mijn aard een nieuwe gsm te kopen als er aan de huidige geen serieus gebrek is.

Mijn redenering is dus dat die 150 euro extra me nu een betere gebruikservaring gaat geven voor de komende jaren + dat ik de G6 waarschijnlijk langer ga gebruiken dan de G5 Plus en dus pas later een nieuwe gsm moet kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
Als je denkt dat die G6 drie jaar meegaat dan kost die je hooguit 12 euro per maand ofzo. Op zich prima natuurlijk.
Je moet er ook een beetje geluk mee hebben. Had vorig jaar een nexus 5x gekocht voor 280, nexus toestellen zijn tweedehands altijd goed weer te verkopen dus ik dacht na twee jaar krijg ik er nog 100 voor ofzo dus afschrijving voor mij maar 7,50 in de maand. Ding ging helaas na 11 maanden stuk, waterschade dus geen garantie; uiteindelijk 25 per maand. Soms zit het mee, soms zit het tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
Steeffoon schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 10:41:

Ik heb zelf geen problemen met de accu. Soms blijft er een app hangen en dan haalt hij het einde van de dag niet, maar dit is pas 2-3 keer voorgekomen. Bij normaal gebruik haal ik makkelijk het einde van de dag. Ik kom van een Z3 compact, daar kan hij helaas niet aan tippen :P Maar ik heb geen klachten over de accuduur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

kepler schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 15:21:
[...]

Ik heb zelf geen problemen met de accu. Soms blijft er een app hangen en dan haalt hij het einde van de dag niet, maar dit is pas 2-3 keer voorgekomen. Bij normaal gebruik haal ik makkelijk het einde van de dag. Ik kom van een Z3 compact, daar kan hij helaas niet aan tippen :P Maar ik heb geen klachten over de accuduur
En heb je een idee van de screen-on-time die je behaald gemiddeld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kepler
Steeffoon schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 15:36:
[...]

En heb je een idee van de screen-on-time die je behaald gemiddeld?
Goede vraag, ik heb er in het begin wel eens naar gekeken. Maar ik denk dat ik rond de 3-4 uur zat. Ik zal er komende dagen eens op letten.

Ik moet wel zeggen dat ik nu dus problemen heb met de USB Charging notificatie (alhoewel hij sinds gisteren niet meer is gezien) en dat ik sinds een paar dagen ook regelmatig de melding krijg dat er vocht in de USB-poort zit (terwijl hij niet nat is geweest).... Op dit moment heb ik dus wat moeite met opladen, als het nog lang duurt ga ik terug naar de winkel. Maar ik ga proberen een screen-on-time te bepalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreatDictator
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:50
Vraagje voor dit topic. Ik heb sinds een maandje ook de G6, ben er erg tevreden mee. Onlangs op vakantie (kamperen :) ) uiteraard de accu en na een aantal dagen ook m'n powerbank leeggetrokken. Met nog een paar procent batterij over zette ik battery saver aan, en even later hing ik 'm in de auto aan de lader (sigarettenaansteker). Zodra de G6 door had dat' ie opgeladen werd schakelde hij de battery saver echter uit, terwijl er maar zeer langzaam opgeladen werd.

Is er een instelling waarmee ik kan forceren dat battery saver aan blijft staan tijdens het laden? In ieder geval tot er een x% in zit?

Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n

Pagina: 1 ... 13 ... 23 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het delen van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
Rooten & custom ROM's: [LG G6] Rooten & Custom ROM's
Levertijden, shops en prijzen: [LG G6] Levertijd & Prijzen
Accessoires: [LG G6] Het grote Accessoires topic