Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:51
Donstil schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 16:06:
[...]

Werkt dat ook niet als je een volledig officiele KDZ Flashed?
Want nu is er niets aangepast aan mijn toestel.

Zover ik kan zien geen VoLTE.
De LG OTA server checked aan de hand van IMEI volgens mij voor updates, dus zal nu geen OTA vinden omdat er voor je TWN IMEI nog geen nieuwe ROM is. Weet niet zeker of LG Bridge dit ook doet, maar vermoed het wel. Enige wat we dan nog kunnen doen is wachten op de 10F CIS KDZ :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:22
Razer schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 16:09:
[...]

De LG OTA server checked aan de hand van IMEI volgens mij voor updates, dus zal nu geen OTA vinden omdat er voor je TWN IMEI nog geen nieuwe ROM is. Weet niet zeker of LG Bridge dit ook doet, maar vermoed het wel. Enige wat we dan nog kunnen doen is wachten op de 10F CIS KDZ :/
Precies!

Ik las net dat VoLTE wel in de HKG versie aanwezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Razer schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 16:09:
[...]

Ooh dat zou kunnen idd.

Al is de informatie binnen de Bridge App ook een beetje tegenstrijdig 8)7 .

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/9r6655.png

Ik installeer deze even en controleer dan nog eens.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
Haha ja dat zegt die bij mij ook, die geïnstalleerd... En was daarna nog altijd 10C helaas :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rommelkast
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-08 11:16

rommelkast

kitesmurf

nou, als ik het zo zie is een nieuwe KDZ flashen net zo veel werk als een hele nieuwe custom rom, maar dan met een fractie van de verbeteringen. Ik denk niet dat ik het waard vind en liever even wacht op de update voor de mijne (spaart me heel wat tijd). Maar ik laat me natuurlijk altijd graag overtuigen van het tegendeel! :)
(laatste security patches zou mi op dit moment de enige goede reden Zijn.)
Maar goed, @Donstil hoe bevalt het? wat zijn de veranderingen waar je echt wat aan hebt?

bouwplanmakers.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razer
rommelkast schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 10:37:
nou, als ik het zo zie is een nieuwe KDZ flashen net zo veel werk als een hele nieuwe custom rom, maar dan met een fractie van de verbeteringen. Ik denk niet dat ik het waard vind en liever even wacht op de update voor de mijne (spaart me heel wat tijd). Maar ik laat me natuurlijk altijd graag overtuigen van het tegendeel! :)
(laatste security patches zou mi op dit moment de enige goede reden Zijn.)
Maar goed, @Donstil hoe bevalt het? wat zijn de veranderingen waar je echt wat aan hebt?
Hij heeft de nieuwe versie nog niet...
De 10F CIS KDZ is nog niet uit, hij zit nu op een zelfde versie van CIS als dat hij op TWN zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
rommelkast schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 10:37:
nou, als ik het zo zie is een nieuwe KDZ flashen net zo veel werk als een hele nieuwe custom rom
Dat zie je verkeerd, Bootloader unlocken, recovery flashen, rom zoeken en flashen is een stuk meer werk.
Dit is een kwestie van even LGUP installeren en je kunt aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rommelkast

rommelkast

kitesmurf

Donstil schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 11:14:
[...]

Dat zie je verkeerd, Bootloader unlocken, recovery flashen, rom zoeken en flashen is een stuk meer werk.
Dit is een kwestie van even LGUP installeren en je kunt aan de slag.
Maar je schrijft eerder dat je ook UPPERCUT, LGUP, LG G5 Files & LG USB Drivers nodig hebt. En dus de KDZ. Dat is toch meer werk dan alleen LGUP installeren? Ik geloof wel dat dit per saldo toch minder werk is, maar goed, op dit moment heb je er dus toch niks aan als ik @Razer mag geloven.

Nou vind ik dit soort dingen wel altijd heel leuk dus overtuig me er maar eens van dat ik het toch moet doen ;)

bouwplanmakers.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razer
rommelkast schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 12:00:
[...]

Maar je schrijft eerder dat je ook UPPERCUT, LGUP, LG G5 Files & LG USB Drivers nodig hebt. En dus de KDZ. Dat is toch meer werk dan alleen LGUP installeren? Ik geloof wel dat dit per saldo toch minder werk is, maar goed, op dit moment heb je er dus toch niks aan als ik @Razer mag geloven.

Nou vind ik dit soort dingen wel altijd heel leuk dus overtuig me er maar eens van dat ik het toch moet doen ;)
Zodra de nieuwe release wel beschikbaar is als KDZ moet je het zeker doen... Maar nog altijd niet online gespot helaas. Wellicht dat de OTA volgende week ook voor de TWN versie klaar staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
rommelkast schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 12:00:
[...]

Je hebt om een andere recovery te flashen enz natuurlijk ook drivers en software nodig. Dat streept dus weer tegen elkaar weg.

Sowieso zijn er nagenoeg geen tot geen interessante Roms voor de G6 naar mijn mening dus die moeite steek ik er niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rommelkast

rommelkast

kitesmurf

Donstil schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 12:07:
[...]

Je hebt om een andere recovery te flashen enz natuurlijk ook drivers en software nodig. Dat streept dus weer tegen elkaar weg.

Sowieso zijn er nagenoeg geen tot geen interessante Roms voor de G6 naar mijn mening dus die moeite steek ik er niet in.
Dat is idd de reden dat ik het ook nog niet gedaan heb (afgezien van mijn SD versie dan).
Maar juist om die DS versie vond ik jou upgrade dus wel interessant. Toch nog maar even wachten dan.

bouwplanmakers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tombaugh
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-09-2023
Zijn er nog mensen met een H870DS die wat last hebben van stutter in de animaties en bij het scrollen in Chrome of Twitter? Ik heb een fresh install gedaan. Mijn Oneplus One voelt vloeiender aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:36

SaN

In Chrome altijd wel een beetje ja. Had dat op mijn axon 7 ook. Van mijn oneplus kan ik het me eigenlijk niet meer herinneren. Ik ga er overigens wel vanuit dat het iets met chrome te maken heeft. Content laden of iets dergelijks. De telefoon is natuurlijk snel zat om vloeiend te kunnen scrollen.

Als een pagina volledig is geladen, en ik scroll nog een paar keer op en neer gaat het wel vloeiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:18
tombaugh schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 20:01:
Zijn er nog mensen met een H870DS die wat last hebben van stutter in de animaties en bij het scrollen in Chrome of Twitter? Ik heb een fresh install gedaan. Mijn Oneplus One voelt vloeiender aan.
Je kan die animaties versnellen ergens in developers optie 0.5x

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kirretje
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-09 13:44
Die animaties hebben nul te maken met de stutters die hij beschrijft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tombaugh
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-09-2023
Amaze86 schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 20:24:
[...]

Je kan die animaties versnellen ergens in developers optie 0.5x
Had ik al geprobeerd. Dit maakt de animaties wel sneller maar zeker niet vloeiender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SureshR
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-03 22:34
Ik heb geen last van haperende animaties. Telefoon bevalt tot nu toe prima. Betreft ook de dual sim versie (via eGlobal heb ik hem gekocht)

[ Voor 29% gewijzigd door SureshR op 30-07-2017 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:56
Hier ook geen last van haperende animaties. Ik heb de NL versie. Zeer soepel

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ik kan mij ook wel even melden, geen bijzondere haperingen oid.
Althans niet meer dan ik met elk Android toestel zo nu en dan ervaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codegro
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 14:23
Het toestel nu 3 weken in gebruik. Positieve tov mijn vorige toestel Oneplus 3, is waterdicht en quad dac en het grotere scherm. Nadeel is het LCD scherm en gebrek aan led notificatie maar daar is mee te leven. Over het algemeen toch wel tevreden met dit toestel (eglobal) en nu maar hopen dat ik geen beroep op garantie hoef te doen, want dat is toch denk ik wel het risico van de lage aanschaf prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvR
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09-08 18:02

SvR

projectmanager extraordinaire

Geen noemenswaardige haperingen hier op mijn TWN model, al vind ik het zeker geen snelheidsmonster. Had er qua specs iets meer van verwacht tov mijn honor en Galaxy s6, maar goed hij doet het verder prima.

Het lijkt wel of het LG sausje het toestel wat in de weg zit, waar Samsung en Huawei nog wel wat nuttige verbeteringen aan Android toevoegen is de jas van LG wat gaar en had stock Android beter geweest. Misschien ooit nog eens lineage erop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvD86
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 13:11
Weet trouwens hier iemand waneer die update van LG komt met face print...
Er werd steeds gezegd deze zomer, En kan dus nog altijd natuurlijk maar ben wel benieuwd naar deze functie.

Zou deze ook later komen naar de TWN modellen dan de EUR modellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-S
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-09 16:36

H-S

Merk de laatste dagen dat ik mijn G6 niet dmv een vingerscan kan unlocken als deze in de auto lader zit.
Werkte eerst gewoon prima.

Meer mensen die hier last van hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razer
H-S schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 13:31:
Merk de laatste dagen dat ik mijn G6 niet dmv een vingerscan kan unlocken als deze in de auto lader zit.
Werkte eerst gewoon prima.

Meer mensen die hier last van hebben?
Nope, maar wellicht een optie om Smart Lock aan te zetten voor je bluetooth verbinding in de auto? Dan wordt je toestel automatisch unlocked als je verbinding hebt met je carkit, dan is het nog kwestie van dubbel tap op scherm. Scheelt ook weer met je hand om telefoon heen gaan enzovoort tijdens rijden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-09 13:55

nlboy

Alles kitz?

Is het mogelijk voordat je een telefoonnummer belt een sim kaart kan kiezen?

Nu moet je standaard het profiel kiezen waarmee je wilt bellen. Bij mijn Samsung kon ik namelijk onderaan het telefoonscherm tussen de sim kaarten kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
nlboy schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 17:13:
Is het mogelijk voordat je een telefoonnummer belt een sim kaart kan kiezen?

Nu moet je standaard het profiel kiezen waarmee je wilt bellen. Bij mijn Samsung kon ik namelijk onderaan het telefoonscherm tussen de sim kaarten kiezen.
Als je in het telefoon scherm zit dan kan je toch bovenin het scherm naar beneden swipen en de keus maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ik kan binnen de camera niet vinden hoe ik alleen RAW op moet slaan, alleen de optie om RAW+jpeg te doen. Zit dat er in of iemand weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-09 13:55

nlboy

Alles kitz?

Pierre_nr1 schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 21:19:
[...]

Als je in het telefoon scherm zit dan kan je toch bovenin het scherm naar beneden swipen en de keus maken?
klopt maar dit geeft helaas problemen met mijn rabo draadloze wallet. Mijn kpn nfc sim kaart moet altijd op primair staan. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Donstil schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 22:35:
Ik kan binnen de camera niet vinden hoe ik alleen RAW op moet slaan, alleen de optie om RAW+jpeg te doen. Zit dat er in of iemand weet?
Hoeveel telefoons heb je als ik vragen mag?
Ik ken u vanuit de Appels en Peren groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Berlinetta schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 22:38:
[...]
Hoeveel telefoons heb je als ik vragen mag?
Ik ken u vanuit de Appels en Peren groep.
Haha ja dat zijn er wel een aantal. Hoewel de G6 nu wel even mijn enige Android phone is.

(Ik ben een jij/je trouwens :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
Het totale gebrek aan updates / security patches op het Dual Sim model begint me nu langzaam wel te irriteren... Hoe moeilijk kan het zijn... OnePlus / Samsung zitten momenteel op een 20x snellere release cycle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Razer schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 10:22:
Het totale gebrek aan updates / security patches op het Dual Sim model begint me nu langzaam wel te irriteren... Hoe moeilijk kan het zijn... OnePlus / Samsung zitten momenteel op een 20x snellere release cycle.
Nooit gedacht dat het slechter kon dan wat Samsung deed maar met de laatste toestellen zijn ze goed op dreef idd.

Ik wist op voorhand dat de LG updates erg matig waren maar als ik full price had betaald zou ik er een stuk minder vrolijk van worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razer
Yes de H870DS update is er:
https://lg-firmwares.com/lg-h870ds-firmwares/

@Donstil je kunt los gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Nice :)
Ik heb alleen even geen USB kabel bij mij.

[ Voor 8% gewijzigd door Donstil op 02-08-2017 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
Hier gelukt! Zit nu op V10f-GLOBAL-COM met July security patches. Toestel werd wel gewiped ondanks dat ik Upgrade koos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Razer schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 16:07:
Hier gelukt! Zit nu op V10f-GLOBAL-COM met July security patches. Toestel werd wel gewiped ondanks dat ik Upgrade koos.
Ja dat had ik ook idd. Ben benieuwd wat er gebeurd als ik CIS upgrade naar de nieuwere versie van CIS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
Donstil schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 16:13:
[...]

Ja dat had ik ook idd. Ben benieuwd wat er gebeurd als ik CIS upgrade naar de nieuwere versie van CIS.
Je zou verwachten dat het gewoon blijft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChopTheWood
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:21
Razer schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 16:07:
Nog nieuwe features of betere performance? Of is het enige merkbare verschil de juli security-patch (naast geplette bugs natuurlijk)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:31

mucuracat

YES

Donstil schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 11:03:
[...]

Nooit gedacht dat het slechter kon dan wat Samsung deed maar met de laatste toestellen zijn ze goed op dreef idd.

Ik wist op voorhand dat de LG updates erg matig waren maar als ik full price had betaald zou ik er een stuk minder vrolijk van worden.
Hoe zo matig? 17 Juli nog securityupdate gehad op LG G6 europees versie.

LG G4 van april 2015 krijgt ook Android 7

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Razer schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 16:15:
[...]

Je zou verwachten dat het gewoon blijft...
Collega had een USB-C kabel dus gelijk maar even gedaan.
Toetel is idd wederom gewiped 8)7

Bij de volgende update dus maar wachten op de versie voor mijn toestel en OTA gaan.
mucuracat schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 16:51:
LG G4 van april 2015 krijgt ook Android 7
Dan zou je kunnen denken "ooh netjes zeg Android 7" maar eigenlijk is "Android 7, dat is toch al bijna een jaar uit?" een betere gedachte
mucuracat schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 16:51:
Hoe zo matig? 17 Juli nog securityupdate gehad op LG G6 europees versie.
Heeft de Europese versie van de G6 wel gewoon de afgelopen security patches ontvangen?
Dat is voor de Aziatische niet het geval, die ging van April gelijk naar Juli en heeft Mei en juni niet ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
Overigens is de software hier en daar verbeterd en voelt het sneller aan, ook is de beloofde face unlock optie aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:56
Razer schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 18:05:
Overigens is de software hier en daar verbeterd en voelt het sneller aan, ook is de beloofde face unlock optie aanwezig.
Is er een nieuwe update dan? Ben op vakantie met een brakke verbinding 8)7

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
Erik1805 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 18:37:
[...]

Is er een nieuwe update dan? Ben op vakantie met een brakke verbinding 8)7
Betreft hier de H870DS CIS update met juli patches, dus niet voor het gewone model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Razer schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 18:05:
Wat is er aan de software verbeterd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Razer
Pierre_nr1 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 18:58:
[...]

Wat is er aan de software verbeterd?
Voelt wat sneller aan allemaal, kan uiteraard ook door wipe komen.Echter is het wel weer een 3 maanden verder ontwikkelde rom, geloof ook niet dat de LG devs al die tijd stil zitten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Razer schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 19:00:
[...]

Voelt wat sneller aan allemaal, kan uiteraard ook door wipe komen.Echter is het wel weer een 3 maanden verder ontwikkelde rom, geloof ook niet dat de LG devs al die tijd stil zitten ;)
Ik ga 'm ook maar eens proberen. Als de TWN update ook nog eens een keer arriveert dan flash ik wel terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
Pierre_nr1 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 19:14:
[...]

Ik ga 'm ook maar eens proberen. Als de TWN update ook nog eens een keer arriveert dan flash ik wel terug.
Flashen is letterlijk 4 minuten werk, let er wel op dat je je data even backupped, of in de cloud hebt staan zoals mij :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Razer schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 19:17:
[...]

Flashen is letterlijk 4 minuten werk, let er wel op dat je je data even backupped, of in de cloud hebt staan zoals mij :)
Ik weet het. Ik heb al heel wat flashing achter de rug 😀 Toch bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
Avondje verder, alles staat er weer zo op als het van te voren ook er op stond.

Deze nieuwe release voor het DS model voelt wel aanmerkelijk sneller. Weet niet of @Donstil dit ook ervaart ☺️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Een uurtje geleden de CIS firmware geinstalleerd. Voelt soepel aan, maar pas na een paar dagen is daar wat meer over te zeggen. Maar.......inloggen d.m.v. 'Face Unlock' werkt super, had niet verwacht dat het zo goed zou werken. Dit is een goede en nuttige toevoeging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Dat vind ik een lastige. Ik vind van wel maar ben bang dat het een placebo is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimski
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-03-2023
Hmmm.... vandaag ook maar even downloaden en installeren. Doen jullie dat via de recovery of via de computer? Hoop dat er ook wat aan accu optimalisatie is gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
karimski schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 01:50:
Hmmm.... vandaag ook maar even downloaden en installeren. Doen jullie dat via de recovery of via de computer? Hoop dat er ook wat aan accu optimalisatie is gedaan.
Via de pc/laptop met LGUP. Op XDA kan je deze downloaden en daar is ook veel informatie te vinden over het gebruik ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvD86
Komt deze update niet OTA dan?
Of moet je daar heel lang op wachten?

Ik heb ook de TWN versie maar wil niet gaan flashen dat die alles wiped e.d.
kan alles wel weer terugzetten dmv back up natuurlijk
Maar Liever gewoon OTA eigenlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
RvD86 schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 09:45:
Komt deze update niet OTA dan?
Of moet je daar heel lang op wachten?

Ik heb ook de TWN versie maar wil niet gaan flashen dat die alles wiped e.d.
kan alles wel weer terugzetten dmv back up natuurlijk
Maar Liever gewoon OTA eigenlijk
Tsjah... De vraag is wanneer, zeker zal die ooit als OTA komen, of wellicht weer nieuwere versie.
Via LG Bridge kun je eventueel 1:1 backup en restore doen van je G6.

Flashen is 4 minuten werk, zeg backup en restore een uurtje. Het is maar hoe graag je het wilt ;) Ikzelf ben altijd wel van het experimenteren dus kan nooit wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvD86
Razer schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 09:52:
[...]

Tsjah... De vraag is wanneer, zeker zal die ooit als OTA komen, of wellicht weer nieuwere versie.
Via LG Bridge kun je eventueel 1:1 backup en restore doen van je G6.

Flashen is 4 minuten werk, zeg backup en restore een uurtje. Het is maar hoe graag je het wilt ;) Ikzelf ben altijd wel van het experimenteren dus kan nooit wachten.
Nou ik wil het zelf ook wel heel graag zit op die face print te wachten.
Ik ga het misschien wel eens proberen...

Welke versie moet ik downloaden voor de Eglobal telefoon?
De TWN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
RvD86 schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 10:13:
[...]

De TWN?
https://lg-firmwares.com/lg-h870ds-firmwares/
H870DS10f_00_OPEN_CIS_DS_OP_0718.kdz

LG Drivers installeren, LGUP en Uppercut, van te voren wellicht even backup via LGBridge.

[ Voor 10% gewijzigd door Razer op 03-08-2017 10:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:31

mucuracat

YES

RvD86 schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 10:13:
[...]

De TWN?
Zag deze filmpje.. Zaten paar tips in die ik niet wist en/of handig vond..

Zat ook tip in om te unlocken met je gezicht (zal niet zo veilig zijn als update die LG nog brengt, maar het kan )

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Donstil schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 22:35:
Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Razer
Via LG Bridge kan iedereen met TWN versie nu ook updaten, dit even ter info :)

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/xdwl9hnq2syjh.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/yh9kvkg0qrqgj.jpg

[ Voor 60% gewijzigd door Razer op 03-08-2017 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvR

SvR

Volgende week komt 8.0 Final (Oreo 😂!?) naar het schijnt. Ik hoop stiekem dat lg snel is met deze naar de g6 brengen. Ze skippen meestal alle .x updates maar komen wel iets vlotter met de majors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvR

SvR

Razer schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 15:39:

[afbeelding]

[afbeelding]
Wel gek dat ze CIS update 10f is en de TWN versie 10e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
SvR schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 16:07:
[...]

Wel gek dat ze CIS update 10f is en de TWN versie 10e.
Tussen de verschillende regio's zegt dit niet zoveel bij LG :)
Zij zaten al op E, TWN op D. De build datum ed. zullen waarschijnlijk hetzelfde zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door Razer op 03-08-2017 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Razer schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 15:39:

[afbeelding]

[afbeelding]
heb mijn G6 zowel via m'n Mac als Windows proberen te updaten middels LG Bridge.

Via m'n Mac wordt de telefoon herkent en start ie de update tot aan downloaden en dan vliegt Lg Bridge eruit. Meerdere keren geprobeerd.

Via Windows krijg ik constant een Server foutmelding.

Heb jij of andere mensen hier nog tips die ik kan proberen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razer
Geert1976 schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 17:05:
[...]

heb mijn G6 zowel via m'n Mac als Windows proberen te updaten middels LG Bridge.

Via m'n Mac wordt de telefoon herkent en start ie de update tot aan downloaden en dan vliegt Lg Bridge eruit. Meerdere keren geprobeerd.

Via Windows krijg ik constant een Server foutmelding.

Heb jij of andere mensen hier nog tips die ik kan proberen?
Ja, over paar uur nog eens proberen. LG Servers liggen momenteel plat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Razer schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 17:11:
[...]

Ja, over paar uur nog eens proberen. LG Servers liggen momenteel plat.
haha dacht ik in 1ste instantie al ja...dan wachten we maar ff. Thanks voor je terugkoppeling! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvR

SvR

Razer schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 16:12:
[...]

Tussen de verschillende regio's zegt dit niet zoveel bij LG :)
Zij zaten al op E, TWN op D. De build datum ed. zullen waarschijnlijk hetzelfde zijn.
Ik zit met mijn TWN model anders nog altijd op v10c-twn-xx zonder dat er updates zijn. De "D" slaan we dan over wellicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
SvR schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 18:02:
[...]

Ik zit met mijn TWN model anders nog altijd op v10c-twn-xx zonder dat er updates zijn. De "D" slaan we dan over wellicht.
Bedoelde C voor TWN, D voor CIS haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvR

SvR

Razer schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 18:48:
[...]

Bedoelde C voor TWN, D voor CIS haha
Ah, dan slaat CIS de "E" over 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djeen84
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:08
Kreng geeft al 36 uur aan dat er vocht in de usb zit en daarom maar niet oplaad. Fijn. Nog nooit met water in contact gekomen.... Iemand tips volr droging of overrulen van deze melding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvR

SvR

Djeen84 schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 21:46:
Kreng geeft al 36 uur aan dat er vocht in de usb zit en daarom maar niet oplaad. Fijn. Nog nooit met water in contact gekomen.... Iemand tips volr droging of overrulen van deze melding?
Voorzichtig met een föhn heb ik hier eerder gelezen, maar niet te heet. Zelf nog nooit geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Nou ik heb mijn TWN weer van CIS terug naar TWN geflashed.
Hij liep sinds vanmorgen ineens continu vast en kon bepaalde apps niet meer openen, ook gaf hij soms na het unlocken alleen nog maar zwart beeld.

Dus nu van CIS F naar TWN D geflashed (wat gek genoeg weer wel zonder verlies van data kon).
Toen een reset uitgevoerd en inmiddels weer geüpdate naar versie E

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/2csdwm8.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toniii
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-05 20:14
Donstil schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 22:30:
Hij liep sinds vanmorgen ineens continu vast en kon bepaalde apps niet meer openen, ook gaf hij soms na het unlocken alleen nog maar zwart beeld.

Dus nu van CIS F naar TWN D geflashed (wat gek genoeg weer wel zonder verlies van data kon).

[afbeelding]
Heb je een tip hoe ik deze kan downloaden? Servers lijken nog steeds plat te liggen via LGbridge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Toniii schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 22:38:
[...]

Heb je een tip hoe ik deze kan downloaden? Servers lijken nog steeds plat te liggen via LGbridge
Ging hier gewoon zonder problemen via LGBridge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1

TWN D? Of bedoel je TWN C?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Die ene voor de nieuwste zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Donstil schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 23:05:
[...]

Die ene voor de nieuwste zeg maar.
De TWN C dus. Ik dacht al, ben geen D versie tegengekomen. Start jij Uppercut ook als je LGUP gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Pierre_nr1 schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 23:12:
[...]

De TWN C dus. Ik dacht al, ben geen D versie tegengekomen. Start jij Uppercut ook als je LGUP gebruikt?
Ooh ik dacht dat dit moest. Ik start Uppercut, dan komt LGUP omhoog en flash ik het toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Donstil schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 23:14:
[...]

Ooh ik dacht dat dit moest. Ik start Uppercut, dan komt LGUP omhoog en flash ik het toestel.
Nee, het is niet noodzakelijk. Ik extract de ''LGUPc.dll' uit de KDZ, hernoem deze naar 'LGUP_Common' en kopieer deze in een LGUP subfolder. Op deze manier wordt het toestel herkent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer

Via upgrade functie in LGUP van CIS F naar TWN C gegaan zonder data loss?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Razer schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 23:26:
[...]

Via upgrade functie in LGUP van CIS F naar TWN C gegaan zonder data loss?
Yup. Al heb je dan wel een enorme bak foutmeldingen daarna, niet bruikbaar.
Dus een reset gedaan.
Pierre_nr1 schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 23:19:
[...]

Nee, het is niet noodzakelijk. Ik extract de ''LGUPc.dll' uit de KDZ, hernoem deze naar 'LGUP_Common' en kopieer deze in een LGUP subfolder. Op deze manier wordt het toestel herkent.
Wat is daar precies fijner aan dan gewoon uppercut.exe starten :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Donstil schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 23:32:
[...]

Wat is daar precies fijner aan dan gewoon uppercut.exe starten :) ?
Meer controle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
Raar... Nog altijd de server error melding hier via LG Bridge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvD86
Razer schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 07:46:
Raar... Nog altijd de server error melding hier via LG Bridge.
Je bent niet de enige....Hier ook al ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darksoul1
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16-08 11:35
Heb hem sinds gisteren ook op CIS F geflasht denk klein uurtje 8)7 voordat de TWN E bekent werd gemaakt.
Maar wat is dan het verschil tussen CIS F en TWN E ?
Als er geen verschil in zit wat is dan het nut om hem weer op TWN E te zetten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Razer
Als ik de log van LG Bridge uitkleed zie ik dat die:
Wilt downloaden, echter is die PKG03 server dood, als je de URL naar PKG02 verandert kun je de file gewoon downloaden. Echter moet je hem dan zelf handmatig flashen... En weet niet wat dan met data gebeurt. Nu is de grote vraag natuurlijk wanneer ze wakker worden bij LG :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:27
Djeen84 schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 21:46:
Ik had dat probleem ook in de vakantie, en daar bleek 1 kabel ook veel meer meldingen te geven van vocht. Na het switchen van kabel komt het bijna niet meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Die servers bij LG zijn óf morsdood of ze hebben maar 1 server en die is met vakantie! 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
Geert1976 schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 09:24:
Die servers bij LG zijn óf morsdood of ze hebben maar 1 server en die is met vakantie! 8)7 8)7
Razer in "[LG G6] Ervaringen & Discussie"

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Met risico dat alle data wordt gewiped. Nee dan wacht ik nog wel even

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razer
Geert1976 schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 09:30:
[...]

Met risico dat alle data wordt gewiped. Nee dan wacht ik nog wel even
I would do the same :P Wil het eigenlijk wel even testen maar geen zin in 2de wipe in 2 dagen haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Razer schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 09:31:
[...]

I would do the same :P Wil het eigenlijk wel even testen maar geen zin in 2de wipe in 2 dagen haha.
Ooh ik doe het wel even 8)7

Edit: pfff 147 kb/s

[ Voor 4% gewijzigd door Donstil op 04-08-2017 11:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Donstil schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 10:57:
[...]

Goed gevonden, @Razer !

De download gaat inderdaad zeer traag, we zijn dit niet meer gewend :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pierre_nr1
darksoul1 schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 09:01:
Heb hem sinds gisteren ook op CIS F geflasht denk klein uurtje 8)7 voordat de TWN E bekent werd gemaakt.
Maar wat is dan het verschil tussen CIS F en TWN E ?
Als er geen verschil in zit wat is dan het nut om hem weer op TWN E te zetten?
Dat had ik dus ook. Maar ik ga toch terug naar de firmware die bij het toestel hoort. Voor het gevoel en omdat VoLTE in de TWN wordt ondersteund en in de CIS versie niet. Ook toekomstige updates kunnen dan weer automatisch worden geinstalleerd, met de CIS versie zit je toch weer aan LGUP vast. ik zie dus eigenlijk alleen maar voordelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razer
Pierre_nr1 schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 12:08:
[...]

Dat had ik dus ook. Maar ik ga toch terug naar de firmware die bij het toestel hoort. Voor het gevoel en omdat VoLTE in de TWN wordt ondersteund en in de CIS versie niet. Ook toekomstige updates kunnen dan weer automatisch worden geinstalleerd, met de CIS versie zit je toch weer aan LGUP vast. ik zie dus eigenlijk alleen maar voordelen.
Precies dit waarom ik ook even terug wil naar TWN, maakt het in de toekomst ook weer makkelijker om bij te blijven :) Als TWN firmware ongeveer altijd een week na de CIS firmware komt vind ik het prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darksoul1
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16-08 11:35
Pierre_nr1 schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 12:08:
[...]

Ok,net ff gezocht wat VoLTE uberhaupt is lol :9 ,ga straks weer flashen maar nu via LGBridge,ff de phone eerst opladen nu,hij wil niet updaten vanwege te lage accu 27%.
LGBridge geeft trouwens aan dat er een nieuwe update is,maar ook tegelijk dat de phone al up to date is haha.

Is het wel mogelijk om over de CIS te flashen via LGBridge?
Ik bedoel geeft dat geen problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
darksoul1 schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 13:03:
[...]

Ok,net ff gezocht wat VoLTE uberhaupt is lol :9 ,ga straks weer flashen maar nu via LGBridge,ff de phone eerst opladen nu,hij wil niet updaten vanwege te lage accu 27%.
LGBridge geeft trouwens aan dat er een nieuwe update is,maar ook tegelijk dat de phone al up to date is haha.

Is het wel mogelijk om over de CIS te flashen via LGBridge?
Ik bedoel geeft dat geen problemen?
Ja dat is mogelijk echter grote kans dat de servers nog plat zijn van LG Bridge en updaten niet lukt, vanaf 30% batterij kun je overigens normaal weer flashen met Bridge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
Donstil schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 10:57:
[...]

File al binnen om te flashen met LGUP? ;) Of is de server nog slaapverwekkend traag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Na ruim 2 uur heb ik 1.1GB binnen, duurt nog wel een aantal uurtjes dus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Razer schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 14:15:
[...]

File al binnen om te flashen met LGUP? ;) Of is de server nog slaapverwekkend traag?
2,03 GB.

Ik heb inmiddels al gedouched. Ben naar de supermarkt geweest. Heb gegeten en een aflevering van een serie gekeken 8)7

Pagina: 1 ... 11 ... 23 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het delen van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
Rooten & custom ROM's: [LG G6] Rooten & Custom ROM's
Levertijden, shops en prijzen: [LG G6] Levertijd & Prijzen
Accessoires: [LG G6] Het grote Accessoires topic