Weer een verwarmingsvraag en nu naar ervaring met een mixed hybride radiator. Een cv- radiator met een elektrische blower als de radson flores-t
:strip_exif()/f/image/Idb1aJs7bLPclv7xyqFdo4sR.jpg?f=fotoalbum_large)
Of vasco iris
Huidige situatie is een inpandige badkamer die gerenoveerd gaat worden waar nu een type 21 radiator hangt van 674 W . De ketel staat op dit moment op 60 graden. Als het veel frisser wordt schroeft mijn wederhelft het wat op ( pomp harder draaien/ temperatuur iets omhoog

). Die 674 W geeft ie nu dus niet af en we kunnen het zo’n beetje op temperatuur houden. ( beneden vloerverwarming) Met oog op de toekomst wil ik eigenlijk verwarming op cv nog niet afsluiten. (Wellicht wp met propaan/ hogere temperatuur?)
Tot nu toe gekeken naar:
Elektr. Vv in combinatie met cv radiator (valt af).
Elektrische radiator in combinatie met water vv. ? overkill, bij capaciteit die in verhouding staat tot de ruimte zijn de modellen klein en kan je er niet veel handdoeken op kwijt …..( ja, ik weet, daar zijn ze ook niet voor bedoeld

) . De capaciteit van alleen water vv is te klein en dan blijven we voor regeling afhankelijk van de thermostaat beneden.
We hebben geëxperimenteerd met een ir paneel (valt af, geen fijne warmte) en een blower. Die laatste brengt het echt lekker vlot op temperatuur, maar ja elektrisch.
Nu zagen we dus een cv radiator waar een elektrische blower aangehangen is, dat klinkt als the best of both worlds, maar is het dat ook? Ik dacht dus aan een radiator die een wat grotere capaciteit heeft dan die 674 W die we nu hebben , zodat ie met een lagere aanvoertemperatuur een basistemperatuur kan houden en in het tussenseizoen en als de ijspegels aan de goot hangen kort bijverwarmen met een blower als we gaan douchen. Ik kom dit niet wijdverbreid tegen, mis ik een nadeel?