Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1

Pagina: 1 ... 91 ... 123 Laatste
Acties:

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 22:15

Rzaan

Altijd zoekende

Ik heb een topic over de verbouwing van mijn huis.
Inmiddels zijn zowel de gastenbadkamer en onze eigen badkamer richting het end aan het lopen.
Het is een lang topic, dus je zult er wat door heen moeten scrollen wil je een en ander tegenkomen.
Maar wellicht worden enkele vragen beantwoord of krijg je inspiratie. Of misschien wel 'Dat nooit!!!'

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bVmgKbY9optGqZi4D7uFMJCdMao=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pB3LWzaNgRNYoxMeQ86zHTf4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:54

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Csotranme schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 13:17:
[...]

Dat is inderdaad waar ik al bang voor was.
Er is meer gerommeld. Uit de keuring komt ook naar voren dat ze de bitumen laag op het platte dak van het tuinhuis/veranda niet correct hebben gelegd. Zo lek als een mandje.

Al met al, biedt het wel kansen om de vraagprijs naar beneden te lullen. Die was sowieso al wat aan de hoge kant.
Sterker nog. Het is nu ook geen verborgen gebrek meer. Zou je de boel nog afblazen, moeten ze het bij de volgende kopers melden :)

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18:54
ViezeVis schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 18:20:
[...]

Sterker nog. Het is nu ook geen verborgen gebrek meer. Zou je de boel nog afblazen, moeten ze het bij de volgende kopers melden :)
Lol ja goeie :+

Ik ben gelukkig wel in de positie nu om alles te laten checken wat ik wil voordat ik een bod uit breng. Staat 2 maanden te koop en geen andere gegadigden momenteel.
Volgende week de volgende inspectie betreffende vocht problemen in de muren van begane grond (verder niet visueel zichtbaar of te ruiken).

Verkoper heeft een hypotheek last van 9k onder de vraagprijs dus hij wil z'n geld eruit hebben.
Mijn bod gaat hij alleen niet om lachen straks.

Maar we gaan wat offtopic nu ;)

'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '22 Toyota Yaris Hybrid Executive Premium | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Csotranme schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 19:19:
[...]

Lol ja goeie :+

Ik ben gelukkig wel in de positie nu om alles te laten checken wat ik wil voordat ik een bod uit breng. Staat 2 maanden te koop en geen andere gegadigden momenteel.
Volgende week de volgende inspectie betreffende vocht problemen in de muren van begane grond (verder niet visueel zichtbaar of te ruiken).

Verkoper heeft een hypotheek last van 9k onder de vraagprijs dus hij wil z'n geld eruit hebben.
Mijn bod gaat hij alleen niet om lachen straks.

Maar we gaan wat offtopic nu ;)
Back ontopic: badkamer is in elkaar gebeukt door Bob de Bouwer, vervangen kost 10-15k als je materiaal gaat hergebruiken. Dat kun je dan ook weer mooi meenemen in je onderhandelingen. Ik zou met de matige afwerking dan denk ik ook geen moeite meer steken in zelf fixen.

Andere vraag in algemeen:
Iemand ervaring met goedkope inbouwnissen 60x30 (vb Saniclear Fido) en inbouw reserverolhouders (vb Wiesbaden)? Is het handig om te besparen daarop? Een inbouwnis van 100 euro kun je nog wel een keer vervangen en een frontje van een inbouw reserverolhouder ook wel lijkt mij.

https://sanitairkamer.nl/...cm-mat-zwart-sk39525.html

https://www.badkamerxxl.n...t-zwart-mat-zwart-1664351 vs https://www.tegeldepot.nl...w-wiesbaden-rvs-mat-zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-05 18:49
ViezeVis schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 19:29:
[...]

Back ontopic: badkamer is in elkaar gebeukt door Bob de Bouwer, vervangen kost 10-15k als je materiaal gaat hergebruiken. Dat kun je dan ook weer mooi meenemen in je onderhandelingen. Ik zou met de matige afwerking dan denk ik ook geen moeite meer steken in zelf fixen.

Andere vraag in algemeen:
Iemand ervaring met goedkope inbouwnissen 60x30 (vb Saniclear Fido) en inbouw reserverolhouders (vb Wiesbaden)? Is het handig om te besparen daarop? Een inbouwnis van 100 euro kun je nog wel een keer vervangen en een frontje van een inbouw reserverolhouder ook wel lijkt mij.

https://sanitairkamer.nl/...cm-mat-zwart-sk39525.html

https://www.badkamerxxl.n...t-zwart-mat-zwart-1664351 vs https://www.tegeldepot.nl...w-wiesbaden-rvs-mat-zwart
Die Wiesbaden reserverolhouder hebben wij ook gekozen. Over een weekje of 2 begint de verbouwing, dus ervaringen kan ik nog niet delen, over een maandje wel ;) Maar het leek me t.o.v. Looox een prima ding om wat op te besparen, veel kan er niet mis mee zijn lijkt me.

Wij hebben 2 nissen en zijn uiteindelijk voor tegelwerk gegaan omdat we een andere achterwand willen (kiezels) en verlichting erin. Hoop dat we daar geen spijt van krijgen i.v.m. schoonmaken en kans op lekkages.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Ik heb onlangs een inbouwnis zwart met led gekocht bij Voordelig Design Sanitair.
Leek me wel geinig met een lampje. Deze is overigens voor in het toilet.

Afbeeldingslocatie: https://www.voordeligdesignsanitair.nl/wp-content/uploads/zwart-met-LED-30x30x10cm-1-500x500.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Stiggy schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 08:24:
[...]

Die Wiesbaden reserverolhouder hebben wij ook gekozen. Over een weekje of 2 begint de verbouwing, dus ervaringen kan ik nog niet delen, over een maandje wel ;) Maar het leek me t.o.v. Looox een prima ding om wat op te besparen, veel kan er niet mis mee zijn lijkt me.

Wij hebben 2 nissen en zijn uiteindelijk voor tegelwerk gegaan omdat we een andere achterwand willen (kiezels) en verlichting erin. Hoop dat we daar geen spijt van krijgen i.v.m. schoonmaken en kans op lekkages.
Leek mij dus ook. Zelfde als die inbouwgoot van Brauer of Easydrain. Ws zit het verschil in RVS classificatie en dikte van materiaal. Voor 100 euro kan ik 't frontje nog wel een keer opnieuw laten spuiten bij de autospuiterij ofzo ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
Rzaan schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 11:28:
Ik heb onlangs een inbouwnis zwart met led gekocht bij Voordelig Design Sanitair.
Leek me wel geinig met een lampje. Deze is overigens voor in het toilet.

[Afbeelding]
Die is ook chique! Jammer dat we dat niet eerder gezien hebben, dan hadden we misschien wel voor zo iets gekozen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Wij hebben onze offerte nu vast laten zetten bij Sanidump! *O*
Nog wat klein spul elders bestellen voor het toilet beneden, van Differenz, en de tegels ook ergens anders voor 36€/m2 voor MO&B tegels. Valt me echt enorm mee. Totaal komen we op +/- 15 of 16k uit voor de badkamer van 2,2 x 2,2 en het toilet.

/Edit
Mocht het helpen kan ik de details delen over de offerte.

[ Voor 9% gewijzigd door ViezeVis op 11-11-2023 16:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wm1234
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 22:57
@ViezeVis Altijd goed om te zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mir1970
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-02 21:24
Net zoals de keuken is ook de badkamer in 2021 uitgesteld en is hij nu eindelijk aan de beurt.
Graag jullie input op de indeling en wel of geen extra deur tussen slaapkamer en badkamer.
Op het moment heb ik teveel opties, maar de riolering moet er nu in voordat beton gestort wordt, hiervoor moet ik de definitieve plek van de wc doorgeven.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mO-qAxXA7eLObbzVvtMldIhd2Yk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/4aVWpS8onUefWYDuTMuP9fvU.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adeadly
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15:03
@ViezeVis heb een vergelijkbare ruimte grootte en indeling, dus ben zeker benieuwd!

Beginnend BBQer, kan nooit kiezen, PC gamer voor het leven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m181087
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10:24
Mir1970 schreef op zondag 12 november 2023 @ 08:54:
Net zoals de keuken is ook de badkamer in 2021 uitgesteld en is hij nu eindelijk aan de beurt.
Totaal offtopic, maar dan heb je raster papier en 60x60 tegels en dan bedenk je het om de lijntjes zo te tekenen dat ze precies niet gelijk vallen met het raster.
Letterlijk iedere tegel kan je precies 3x3 vakjes maken maar de snijpunten vallen nu ergens random in rasters. Zo onnodig onrustig ingetekend en daardoor moeilijk om afstanden in te schatten.

Tevens snap ik niet hoe de tegels zijn ingetekend. Volgens mij komen ze nu nergens heel op een muur uit.

Om toch even te reageren op je schuifdeur. Je hebt een badkamer van 14m2 zonder ramen. Dan moet het prima mogelijk zijn om 2 deuren te situeren, dus zou ik dat zeker doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
@Adeadly @wm1234 Bij deze mijn offerte die ik digitaal heb bijgehouden.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• praliwi
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-05 11:47
Mir1970 schreef op zondag 12 november 2023 @ 08:54:
Graag jullie input op de indeling en wel of geen extra deur tussen slaapkamer en badkamer.
Op het moment heb ik teveel opties, maar de riolering moet er nu in voordat beton gestort wordt, hiervoor moet ik de definitieve plek van de wc doorgeven.

[Afbeelding]
Mooi ruime badkamer! Hoe breed is je douche nu? Er is ruimte zat om het wandje + bad iets naar rechts te plaatsen namelijk. Ik zou de doorgang bij de douche wat smaller maken. Wij hebben een soortgelijke indeling, en een doorgang van 70 cm, dat is breed zat. Daardoor ligt de douche wat 'dieper' en wordt de boel minder nat. Ik zou beide doorgangen wel even breed houden, dus die bij het toilet dan ook smaller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutybay
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:38
praliwi schreef op zondag 12 november 2023 @ 17:24:
[...]

Mooi ruime badkamer! Hoe breed is je douche nu? Er is ruimte zat om het wandje + bad iets naar rechts te plaatsen namelijk. Ik zou de doorgang bij de douche wat smaller maken. Wij hebben een soortgelijke indeling, en een doorgang van 70 cm, dat is breed zat. Daardoor ligt de douche wat 'dieper' en wordt de boel minder nat. Ik zou beide doorgangen wel even breed houden, dus die bij het toilet dan ook smaller.
Of nog beter: Doe een dubbele douche aan de linker muur en plaats een glazen deur in het open gedeelte. Heerlijk grote douche!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mir1970
Vandaag bij Sanidirect naar binnen gelopen om er meer gevoel bij te krijgen en daar had iemand tijd om direct even mee te kijken.
Met schuifdeur tussen slaap- en badkamer kwam hij hier op uit. Let niet op de kleuren, dit is alleen even voor het boven aanzicht. Ik heb nog geen tegels gekozen en weet nog geen prijs.
Donderdag ga ik terug en is tijd om er verder mee te gaan.

Is er ruimte genoeg rechtsboven bij de douche of gaat hier veel naast spetteren? Het muurtje daar lijkt erg kort of meen ik dat maar?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3MeVLwh9sc-in5KmvFZic0QdTGo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dMLUf12AXCcaoLt1ZfKL5fGr.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietkot
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 23:08
ViezeVis schreef op zondag 12 november 2023 @ 14:07:
@Adeadly @wm1234 Bij deze mijn offerte die ik digitaal heb bijgehouden.

***members only***
EDIT: niet goed gekeken

[ Voor 39% gewijzigd door Frietkot op 12-11-2023 20:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Frietkot schreef op zondag 12 november 2023 @ 20:51:
[...]

Ik ben vandaag bij x2o geweest voor een offerte (helaas niet online gekregen). Enige wat ik kan vergelijk is de geberit pack, de rest zijn allemaal andere merken. Geberit UP320 (met Burda frama) kost bij x2o EUR 200,50 na kortingen. Dat is nogal een verschil met sanidump die hiervoor EUR 658 (!) lijkt te rekenen....
Groot kans dat je dan alleen het frame hebt, en dus niet de zitting, drukplaat en pot erbij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietkot
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 23:08
ViezeVis schreef op zondag 12 november 2023 @ 20:54:
[...]

Groot kans dat je dan alleen het frame hebt, en dus niet de zitting, drukplaat en pot erbij ;)
Klopt, slechts EUR 10 verschil op het frame. Niet gezien dat je ook naar rechts kon scrollen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Mir1970 schreef op zondag 12 november 2023 @ 20:48:
Vandaag bij Sanidirect naar binnen gelopen om er meer gevoel bij te krijgen en daar had iemand tijd om direct even mee te kijken.
Met schuifdeur tussen slaap- en badkamer kwam hij hier op uit. Let niet op de kleuren, dit is alleen even voor het boven aanzicht. Ik heb nog geen tegels gekozen en weet nog geen prijs.
Donderdag ga ik terug en is tijd om er verder mee te gaan.

Is er ruimte genoeg rechtsboven bij de douche of gaat hier veel naast spetteren? Het muurtje daar lijkt erg kort of meen ik dat maar?[Afbeelding]
Bij een open douche krijg je altijd spetters in een bereik van een meter. Dus je zult 't altijd droog moeten maken. Wat ik niet begrijp aan de tekening is waar die schuifdeur staat. Misschien zou ik die muur ook aan beide kanten even lang maken (opening gelijk, is maar hoe je 't bekijkt) en het bad misschien voor het muurtje neerzetten? Vrijstaand.

Dan het badkamermeubel op de plek van het bad. Als je na het badderen nog even wilt douchen is je bad dichterbij. En door de muur iets langer te maken heb je een mooi gescheiden deel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nldls
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-05 16:24
Ik kreeg bij de offerte een toilet van TECE aangeraden. Dit blijkt een groot zakelijk merk te zijn. Goede concurrent van Geberit 320.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mir1970
Zojuist zelf nog eens gekeken en gepuzzeld... als ik het muurtje waar de wastafel tegenaan staat een kwartslag draai en het bad in de andere hoe zet heb ik 50 cm extra ruimte voor de douche, dat lijkt me zinvoller na het lezen van jullie reacties. Bedankt daarvoor!

Even super simpel getekend zou het dan zo worden en kunnen er twee deuren in:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IFNSvcRdtW1ve_dQTCnQNSXO_14=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ioVC2GaxuWt3MvNM7APenrQ4.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mir1970
nldls schreef op zondag 12 november 2023 @ 21:36:
Ik kreeg bij de offerte een toilet van TECE aangeraden. Dit blijkt een groot zakelijk merk te zijn. Goede concurrent van Geberit 320.
In mijn huidige huurwoning heb ik die beneden en op de badkamer. Niks mis mee In de 6 jaar dat ik ze nu gebruik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mir1970
De opstelling ben ik uit, hier word ik blij van.
Willen jullie eens meedenken over de maten bij met name de douche en wc? Is dit logisch of zie ik iets over het hoofd?

De deur links is via de gang en de kant met schuifdeur grenst aan de slaapkamer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nIvKoV3JqNk5QC83tmvqeyJ3knI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/csdH9CQ0hxMj3ofTGyZAjEw1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m181087
Mir1970 schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 09:17:
Om toch weer even terug te komen op mijn opmerking over het rasterpapier.
Je badkamer is 3,5 bij 4. Op de tekening heb je 8x8 rasters gebruikt. Zo krijg je natuurlijk een heel verkeerd beeld over de ruimtes in je toekomstige badkamer.

Teken hem eens op maat, dan zie je gelijk waar je ruimte overhoudt en waar je tekort komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
m181087 schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 11:05:
[...]

Je badkamer is 3,5 bij 4. Op de tekening heb je 8x8 rasters gebruikt. Zo krijg je natuurlijk een heel verkeerd beeld over de ruimtes in je toekomstige badkamer.

Teken hem eens op maat, dan zie je gelijk waar je ruimte overhoudt en waar je tekort komt.
Nog beter is gewoon een 3D-tekening laten maken op basis van de maten. Dan wordt het ook optisch beter zichtbaar. Nu lijkt het alsof je een wereld van loopruimte hebt tussen je bad en het badmeubel maar volgens mij is dat in de praktijk wel anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
nldls schreef op zondag 12 november 2023 @ 21:36:
Een TECE toilet vs Geberit 320? Bedoel je niet een Geberit UP320 inbouwreservoir? Kan mij herinneren dat hier een aantal Tweakers waren die duurder uitwaren met een TECE reservoir en toilet. Het helpt dan wel om de juiste typenrs erbij te zetten :)

Verder gewoon een A-merk. Nuff said. Je kan er op zitten en je boodschap doen :Y)

[ Voor 7% gewijzigd door ViezeVis op 14-11-2023 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poumelie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 30-05 23:19
Mir1970 schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 09:17:
Willen jullie eens meedenken over de maten bij met name de douche en wc? Is dit logisch of zie ik iets over het hoofd?

De deur links is via de gang en de kant met schuifdeur grenst aan de slaapkamer.

[Afbeelding]
Je badkamer is 4 hij 3,5m maar je neemt evenveel rasters voor beide afmetingen? Klopt niet en geeft een verkeerd beeld van de werkelijkheid. Ik zou dit opnieuw tekenen. Beter nog ook even in een simpel 3d programma want in 2d kan iets zo mooi lijken maar in 3d kun je zien dat eea mogelijk krapper is dan je dacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koshi
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 01-05-2024
Hi Tweakers,

Wij zijn naar sanidump geweest en erg goed geholpen! Echter werd mij geadviseerd om een deur of schuifdeur als douche te nemen i.p.v. een open douche (wat ik graag wilde) i.v.m. spatwater en warmteverlies.
Het is een standaard badkamer, waarin de vloertegels al schuin naar beneden zijn gezet voor de afvoer, in maat 90x90

Mijn vragen zijn:
- Ga ik er veel last van hebben als ik de douche ruimte iets vergroot naar 90x120? Dit betekent dat ik de douchewand iets verder van het afvoer randje ga zetten. Er zal dus wat water blijven liggen.
- Als ik toch voor een open douche kies met een kleine opening, zoals hier beneden aangegegen. Ga ik veel last krijgen van warmteverlies, vocht e.d. of is dat wel allemaal te overzien? Ik vind namelijk een open douche mooier en het geeft een meer ruimtelijk gevoel. Er zit wel een elektrische radiator, vandaar dat ik nog een kleine wand daar zet, anders had ik voor één douchewand gekozen.
- Heeft er iemand ervaring met betonciré in een badkamer in een nieuwbouwhuis? Ik wil het heel graag over onze tegels smeren op zowel de vloer als de muur, maar ik vraag me af of je om de X jaar opnieuw een toplaag erover heen moet smeren, zodat het goed waterdicht blijft o.id.

Ik kom uit een huurhuis, dus ik ben momenteel weinig luxe gewend :p

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dxJgSbDgNW6tGUzGyghC8oZMFug=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G9GrL1wAKA8OXDMbiGrWzVK5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0lyfxv0yHFA-glrZb1JtsRc181c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d848LHRzAha9MWLQvo3pIyFj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:56
Op dat stukje zal idd water blijven liggen en je hebt een soort drempel in je douche. Ik zou het niet doen. Je kraan hangt ook vrij dicht bij doucheingang dus sowieso een hoop spatwater.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Zouden jullie eigenlijk het douchegedeelte lager leggen dan de tegelvoer? Of gewoon gelijkvloers met afschot?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/rPCyUQ1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
FitTiv schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 17:16:
Op dat stukje zal idd water blijven liggen en je hebt een soort drempel in je douche. Ik zou het niet doen. Je kraan hangt ook vrij dicht bij doucheingang dus sowieso een hoop spatwater.
@FitTiv @Koshi 120 cm welke kant op? Richting je toilet zou raar zijn, omdat je douche aan de rechterwand komt. Dat heeft niet zoveel nut dan omdat je naar voren doucht. Anders zou het prima kunnen door er bijvoorbeeld iets van een douchemat neer te leggen. Ik ben er zelf geen fan van, maar dat voorkomt wat water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mir1970
m181087 schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 11:05:
[...]

Jeetje! Ik zie dat ik op de ipad de 'oude' maat heb aangehouden (was 4x4, maar omdat de wasruimte er een halve meter bij heeft is de badkamer 3,50 geworden) Wat stom...
Raster had ik even aangehouden als 2x2=1m2)

Ik heb donderdagochtend een afspraak, dan zal ik een tekening op maat mee krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koshi
ViezeVis schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 17:31:
[...]

@FitTiv @Koshi 120 cm welke kant op? Richting je toilet zou raar zijn, omdat je douche aan de rechterwand komt. Dat heeft niet zoveel nut dan omdat je naar voren doucht. Anders zou het prima kunnen door er bijvoorbeeld iets van een douchemat neer te leggen. Ik ben er zelf geen fan van, maar dat voorkomt wat water.
120 cm vanaf het raam. En de douche hangt inderdaad rechts. Wij konden helaas geen keuzes maken tijdens de bouw, omdat we het huis later hadden gekocht.. Dus het stond allemaal al zo standaard ingetekend.

• Mir1970
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d5JQFm5J-63nafBC4MJMuqArlro=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/trOQmEWodm7WvFE0Z8RIBKx1.jpg?f=fotoalbum_large

Deze tekening is nu van de sanitairwinkel. De opstelling vind ik goed, maar voor mijn gevoel kan de wc minder diep zodat er bij de douche meer ruimte is.
Ik ga er zomeren naartoe om details te bespreken. Is er nog iets anders wat ik misschien over het hoof zie?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:14
@Mir1970 ja de wc kan dichter naar de muur maar dan zit die ook in het zicht. genoeg wc-hokjes die maar 110cm diep zijn dus het kan. Alleen jouw badkamer is potverdikkie 4m breed, dus waarom beknibbelen op ruimte?

ik zie 220cm staan bij de douche, in welk opzicht is dat te krap? je lijkt meer dan genoeg ruimte te hebben in de getekende opstelling, wat wil je bereiken met schuiven? een 3m diepe douche?

edit: ik.zou eerder overwegen de wc en douche niet 110cm 'breed' te maken maar bijv 100cm. dan is de doorgang tussen bad en wastafel wat beter. dat is nu met <80cm niet fantastisch.

[ Voor 18% gewijzigd door Fr33z op 16-11-2023 09:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stiggy
@Mir1970 (en @Fr33z ) Je doucheruimte is wel een mooie 220cm, maar hier is de douchekop wel behoorlijk ver richting de opening getekend.
  • Wat wil je met het zitmuurtje? Als je daar zittend wil douchen dan zou ik je douche veel meer richting muurtje plaatsen.
  • Ook voor het spatwater zou ik dat doen. Er wordt wel eens gezegd dat 100cm genoeg is, of anders 120cm. Maar wij hebben op vakantie een tocht gehouden waarbij we hotels met nieuwe open douches uitgezocht hebben om dit te ervaren. Onze conclusie: water spat je makkelijk tot 140cm op de vloer en wel verder ook. Wij zijn daarom toch voor een douchewand van 140 cm gegaan.

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:14
Stiggy schreef op donderdag 16 november 2023 @ 11:03:
@Mir1970 (en @Fr33z ) Je doucheruimte is wel een mooie 220cm, maar hier is de douchekop wel behoorlijk ver richting de opening getekend.
  • Wat wil je met het zitmuurtje? Als je daar zittend wil douchen dan zou ik je douche veel meer richting muurtje plaatsen.
  • Ook voor het spatwater zou ik dat doen. Er wordt wel eens gezegd dat 100cm genoeg is, of anders 120cm. Maar wij hebben op vakantie een tocht gehouden waarbij we hotels met nieuwe open douches uitgezocht hebben om dit te ervaren. Onze conclusie: water spat je makkelijk tot 140cm op de vloer en wel verder ook. Wij zijn daarom toch voor een douchewand van 140 cm gegaan.
oh t.moet open? ik dacht dat er een deur kwam , heb ik.persoonlijk veel.liever dan dat rare idee dat een douche open moet zijn. overal water in je badkamer en natte voeten bij het uitstappen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Analamoebe
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 05-05 16:05
Koshi schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 16:02:

- Heeft er iemand ervaring met betonciré in een badkamer in een nieuwbouwhuis? Ik wil het heel graag over onze tegels smeren op zowel de vloer als de muur, maar ik vraag me af of je om de X jaar opnieuw een toplaag erover heen moet smeren, zodat het goed waterdicht blijft o.id.
Beton ciré kan zowel voor nieuwbouw als bestaand gebruikt worden. Ik woon dan niet in nieuwbouw, maar ga m'n badkamerwanden wel voorzien van beton ciré.
Ik kan je in ieder geval aanraden alle siliconenvoegen bijzonder goed en zorgvuldig te verwijderen en zorg ervoor dat je een siliconenresten verwijderaar gebruikt. Voor de juiste uitvoering van de waterdichte overgang van vloer naar wand zou ik overleg plegen met de leverancier van de beton ciré, wat die hierin adviseert.

Hou er ook rekening mee dat er een dubbele waterkering moet zijn achter beton ciré. Dus ook al heb je nu tegels, hier ook weer kimband of kimpasta in de hoeken!

Wat betreft je vraag over de toplaag, deze moet alleen opnieuw aangebracht worden/hersteld worden als hij mechanisch beschadigd is.

• Mir1970
Fr33z schreef op donderdag 16 november 2023 @ 09:26:
@Mir1970 ja de wc kan dichter naar de muur maar dan zit die ook in het zicht. genoeg wc-hokjes die maar 110cm diep zijn dus het kan. Alleen jouw badkamer is potverdikkie 4m breed, dus waarom beknibbelen op ruimte?

ik zie 220cm staan bij de douche, in welk opzicht is dat te krap? je lijkt meer dan genoeg ruimte te hebben in de getekende opstelling, wat wil je bereiken met schuiven? een 3m diepe douche?

edit: ik.zou eerder overwegen de wc en douche niet 110cm 'breed' te maken maar bijv 100cm. dan is de doorgang tussen bad en wastafel wat beter. dat is nu met <80cm niet fantastisch.
De 220 bij de douche is effectief veel minder omdat de douchekop meer opzij zit. Om teveel spatwater te voorkomen denk ik dat daar meer ruimte in de praktijk handiger is dan 'loze' ruimte voor het toilet.
Ik heb echt moeite met het voorstellen van de maten...

• Mir1970
Stiggy schreef op donderdag 16 november 2023 @ 11:03:
Zittend douchen ga ik (nog) niet doen. Alles wordt nu levensloopbestendig gebouwd, een zitje is het idee van architect en ik zie bij mijn ouders dat ze het best handig vinden. Vooralsnog zet ik er mijn hond op als ik die was en een voet als in mijn benen scheer haha

Precies, voor het spatwater zou ik de wc wat minder diep en de douche wat dieper willen maken.

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:29
Je hebt nu 83cm om in de WC hoek te komen. Daar wil je echt niet meer dan 10cm vanaf halen, anders ga je het gevoel krijgen dat je echt jezelf ergens in moet persen.

Spatwater valt denk ik redelijk mee. Water gaat geen bocht om, trek eens een denkbeeldige lijn van waar je staat langs de punt het muurtje. Dat is hoe ver het maximaal komt. Als je de douchekop 5-10 cm opschuift en de wc ook zoiets, dan zou ik me om het spatwater echt geen zorgen maken; aangenomen dat de deur op de tekening aan de linkerzijde zit? Spetters merk je dus eigenlijk alleen als je de de douche vandaan stapt.

Tjolk is lekker. overal en altijd.

• Blurk62
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-05 23:54
Mir1970 schreef op donderdag 16 november 2023 @ 15:46:
[...]

Zittend douchen ga ik (nog) niet doen. Alles wordt nu levensloopbestendig gebouwd, een zitje is het idee van architect en ik zie bij mijn ouders dat ze het best handig vinden. Vooralsnog zet ik er mijn hond op als ik die was en een voet als in mijn benen scheer haha

Precies, voor het spatwater zou ik de wc wat minder diep en de douche wat dieper willen maken.
Zo'n zitje heb ik de laatste tijd vaker gezien in showrooms. Ziet er leuk uit maar het lijkt me vreselijk onhandig want er blijft altijd water op staan. Dat wordt dus iedere keer verplicht afdrogen na het douchen.
Hoe levensloopbestendig moet het nu al zijn? Moet de badkamer over een jaar of 15 of desnoods 20 niet eens een keer verbouwd worden? Voldoet een kunststof krukje of opklapbankje niet tot die tijd voor die enkele keer dat je misschien zou willen zitten?
Nu ik er over nadenk, is zo'n (stenen) zitje eigenlijk niet hartstikke link, juist als je op zekere leeftijd komt? Een uitglijer en je knalt met je hoofd precies op de scherpe rand!

[ Voor 8% gewijzigd door Blurk62 op 16-11-2023 16:39 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• syntesia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:39
Blurk62 schreef op donderdag 16 november 2023 @ 16:34:
[...]

Zo'n zitje heb ik de laatste tijd vaker gezien in showrooms. Ziet er leuk uit maar het lijkt me vreselijk onhandig want er blijft altijd water op staan. Dat wordt dus iedere keer verplicht afdrogen na het douchen.
Hoe levensloopbestendig moet het nu al zijn? Moet de badkamer over een jaar of 15 of desnoods 20 niet eens een keer verbouwd worden? Voldoet een kunststof krukje of opklapbankje niet tot die tijd voor die enkele keer dat je misschien zou willen zitten?
Een zitje ik zeg doen! ik heb het ook in mn nieuwe badkamer en ben er super blij mee.
wat er dat erop blijft staan valt reuze mee, en met een goede ventilatie is dat ook zo weg.
Of ik zittend douche, nee standaard niet maar heb wel eens gezeten onder de douche ja omdat het nu kan.

Gebruik het voornamelijk voor mn voeten op te zetten of het kinderbadje.
Ik zal wel eens foto maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Niets belangrijks. Maar we zoeken voor onze WC een wasbakje van 25 x 25 of 30 x 30 of doorsnede in die maten.
Maar die bestaan bijna niet. Het is of 20 x 20 of meteen 40 x 40 of Ø 36.

In de maten die wel zoeken heb je maar een beperkt aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Rzaan schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 08:07:
Niets belangrijks. Maar we zoeken voor onze WC een wasbakje van 25 x 25 of 30 x 30 of doorsnede in die maten.
Maar die bestaan bijna niet. Het is of 20 x 20 of meteen 40 x 40 of Ø 36.

In de maten die wel zoeken heb je maar een beperkt aanbod.
Zoek je echt een wasbak of mag het ook een plank zijn voor een kom. Wij hebben toevallig gisteren dit product ontvangen:

https://www.longing.nl/pr...nframe-met-eiken-topblad/

Dat frame kost online ongeveer 120 euro. Dus voor die paar euro extra heb je er een mooi bewerkt plankje eikenhout bij. Zijn er erg blij mee. Kan niet wachten tot die hangt :)

Let wel op. De dikte is 2cm en op de foto lijkt het zeker 3+.

[ Voor 4% gewijzigd door ViezeVis op 17-11-2023 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

ViezeVis schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 09:25:
[...]

Zoek je echt een wasbak of mag het ook een plank zijn voor een kom. Wij hebben toevallig gisteren dit product ontvangen:

Dat frame kost online ongeveer 120 euro. Dus voor die paar euro extra heb je er een mooi bewerkt plankje eikenhout bij. Zijn er erg blij mee. Kan niet wachten tot die hangt :)

Het mag zowel een wasbak zijn als een kom.
Vooralsnog komen we uit op een kom en laat ik daaronder van zwart staal (denk ik) een frame maken.
Of ik moet dat frame ergens kant en klaar kunnen kopen.
Een houten blad zal in onze WC niet zo mooi uitkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Analamoebe
ViezeVis schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 09:25:
[...]

Foi wat een geld... :o
Ik heb voor m'n fonteintje in het gastentoilet zelf een frame gemaakt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T8YlhPxYN4O_3FscDd0k0kvhzS8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gKvZGlH6vYbS2C4ABVFj0QOm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fh8j6deoW0gaPF83pTvLTu0iCQQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1TcLNj864BE8w94Bqwu6yz7z.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GB6mSgKaX0fZpe0cMOh3xpD9RPs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PutPVnP4KS02FWxjZWrcCb1B.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door Analamoebe op 17-11-2023 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

@ViezeVis en @Analamoebe Neem aan dat er ook een gat in dat plankje zit..?
Ben benieuwd naar de doorsnede van dat gat.

[ Voor 7% gewijzigd door Rzaan op 17-11-2023 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Analamoebe
Rzaan schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 12:07:
2 gaten zelfs, ik heb ze extra groot gemaakt zodat ik er ook fatsoenlijk bij kon om de wastafelplug goed vast te draaien, net als de mogelijkheid om de kraan goed vast te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Rzaan schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 12:07:
Gat moeten we zelf boren. Is ook afhankelijk van waar je de kom plaatst :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Analamoebe schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 12:07:
[...]

Foi wat een geld... :o
Ik heb voor m'n fonteintje in het gastentoilet zelf een frame gemaakt.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat kan ik niet zelf :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Analamoebe
Ik heb het geluk dat ik zo langzamerhand wel het een en ander zelf kan lassen. Ik werk als tekenaar/werkvoorbereider in het staal en spring zelfs af en toe bij in de werkplaats.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Analamoebe schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 13:19:
[...]

Ik heb het geluk dat ik zo langzamerhand wel het een en ander zelf kan lassen. Ik werk als tekenaar/werkvoorbereider in het staal en spring zelfs af en toe bij in de werkplaats.
Ah zie. Ik had anders een lasapparaat moeten kopen, stuk frame, hout enzovoort. Dan kan 't snel uit :P. En al zou ik het hebben dan zouden de lasnaden denk ik aardig krokant worden haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valyx_
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 27-05 10:07
Wij hebben een (nog vrij algemene) offerte gehad voor enkel het plaatsen exclusief sanitair/tegels. Nu is dat voor een “gemiddelde” badkamer 10k bij deze partij (ze moeten evt nog langs komen voor een concrete). Dat lag nog redelijk binnen mijn verwachting. Een apart toilet is echter ook een goede 5k. Is dit redelijk “normaal”?

Voor mij voelt een toilet als een aanzienlijk simpelere klus dan de badkamer. Dit is de eerste offerte die we hebben opgevraagd dus ik heb nog niet echt referentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Valyx_ schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 13:37:
Wij hebben een (nog vrij algemene) offerte gehad voor enkel het plaatsen exclusief sanitair/tegels. Nu is dat voor een “gemiddelde” badkamer 10k bij deze partij (ze moeten evt nog langs komen voor een concrete). Dat lag nog redelijk binnen mijn verwachting. Een apart toilet is echter ook een goede 5k. Is dit redelijk “normaal”?

Voor mij voelt een toilet als een aanzienlijk simpelere klus dan de badkamer. Dit is de eerste offerte die we hebben opgevraagd dus ik heb nog niet echt referentie.
Hangt van een aantal zaken af. Hoe groot je je badkamer, welke wensen heb je, wat moet er gebeuren, wat gaan ze voor dat bedrag doen etc. 5K voor een toilet vind ik best veel in vergelijking met onze offerte die in totaal +/- 8k is voor alles :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valyx_
Goed punt. Nou gaat het in dit geval om een badkamer van 4m2 waar vrijwel geen leidingen verlegd hoeven te worden.

- slopen huidige situatie (alles betegeld, vloer en wanden)
- Er moet een bad uit, inloop douche in (douchen nu in bad)
- loodgieterswerk blijft vrijwel op dezelfde plek, kraan voor douche moet 40 cm diagonaal omhoog.
- verlaagd plafond er in met afzuiging (kanaal ligt er al).
- elektra verleggen en elektrische vloerverwarming leggen
- Verder zit er geen wc in en blijft het 1 wastafel. - Het hele spul betegelen met 60x60 tegels op 1 wand beton ciré
- een wandje en bankje realiseren van ytong.

Members only: title
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

De wc is rechttoe rechtaan. Nu half betegeld met staand toilet. Moet op exact dezelfde plek zwevend toilet worden, wederom half betegeld rondom en daarboven gestuct.

[ Voor 42% gewijzigd door Valyx_ op 17-11-2023 19:25 . Reden: Foto’s ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 21:53
Valyx_ schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 19:19:
Goed punt. Nou gaat het in dit geval om een badkamer van 4m2 waar vrijwel geen leidingen verlegd hoeven te worden.

- loodgieterswerk blijft vrijwel op dezelfde plek, kraan voor douche moet 40 cm diagonaal omhoog.
- Verder zit er geen wc in en blijft het 1 wastafel. - Het hele spul betegelen met 60x60 tegels op 1 wand beton ciré

***members only***

De wc is rechttoe rechtaan. Nu half betegeld met staand toilet. Moet op exact dezelfde plek zwevend toilet worden, wederom half betegeld rondom en daarboven gestuct.
Badkamer lijkt me redelijk. Toilet moet voor 2k echt wel kunnen.

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 21:37
Weer een verwarmingsvraag en nu naar ervaring met een mixed hybride radiator. Een cv- radiator met een elektrische blower als de radson flores-t Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IEvUVlR6QZIUPt4VWLINWtrRucE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Idb1aJs7bLPclv7xyqFdo4sR.jpg?f=fotoalbum_large
Of vasco iris
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wESP5zXnoQOSJ-7ZiLdaxIf3eMs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NaFZtZfl8XkAVyUb88hmeKja.jpg?f=fotoalbum_large

Huidige situatie is een inpandige badkamer die gerenoveerd gaat worden waar nu een type 21 radiator hangt van 674 W . De ketel staat op dit moment op 60 graden. Als het veel frisser wordt schroeft mijn wederhelft het wat op ( pomp harder draaien/ temperatuur iets omhoog :? ). Die 674 W geeft ie nu dus niet af en we kunnen het zo’n beetje op temperatuur houden. ( beneden vloerverwarming) Met oog op de toekomst wil ik eigenlijk verwarming op cv nog niet afsluiten. (Wellicht wp met propaan/ hogere temperatuur?)
Tot nu toe gekeken naar:
Elektr. Vv in combinatie met cv radiator (valt af).
Elektrische radiator in combinatie met water vv. ? overkill, bij capaciteit die in verhouding staat tot de ruimte zijn de modellen klein en kan je er niet veel handdoeken op kwijt …..( ja, ik weet, daar zijn ze ook niet voor bedoeld ;) ) . De capaciteit van alleen water vv is te klein en dan blijven we voor regeling afhankelijk van de thermostaat beneden.
We hebben geëxperimenteerd met een ir paneel (valt af, geen fijne warmte) en een blower. Die laatste brengt het echt lekker vlot op temperatuur, maar ja elektrisch. :'(
Nu zagen we dus een cv radiator waar een elektrische blower aangehangen is, dat klinkt als the best of both worlds, maar is het dat ook? Ik dacht dus aan een radiator die een wat grotere capaciteit heeft dan die 674 W die we nu hebben , zodat ie met een lagere aanvoertemperatuur een basistemperatuur kan houden en in het tussenseizoen en als de ijspegels aan de goot hangen kort bijverwarmen met een blower als we gaan douchen. Ik kom dit niet wijdverbreid tegen, mis ik een nadeel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Weet iemand wat het verschil is met die Geberit toiletblokhouders of toiletstickhouders? We hebben 2 UP320s op de offerte staan maar wil eigenlijk ook zo'n toiletreiniger in het reservoir. Weet niet of dat nog veel uit zou maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Sonneman
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-05 22:27
ViezeVis schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 12:51:
Weet iemand wat het verschil is met die Geberit toiletblokhouders of toiletstickhouders? We hebben 2 UP320s op de offerte staan maar wil eigenlijk ook zo'n toiletreiniger in het reservoir. Weet niet of dat nog veel uit zou maken.
Als ik het goed zijn die sticks van geberit zelf en die blokken niet. Maar onze leverancier raadde het af. Bij het doorspoelen komen er altijd wat water spetters buiten de pot. Dat is met helder water niet erg, maar met blauw water door zo’n stick of blok in het reservoir is het toch minder fijn.

www.vvijsselmeervogels.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nicklazzz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:13
De Sonneman schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 19:38:
[...]

Als ik het goed zijn die sticks van geberit zelf en die blokken niet. Maar onze leverancier raadde het af. Bij het doorspoelen komen er altijd wat water spetters buiten de pot. Dat is met helder water niet erg, maar met blauw water door zo’n stick of blok in het reservoir is het toch minder fijn.
Inmiddels mijn 3de Geberit UP320 met Duofresh en stickhouder gemonteerd icm met een Villeroy en Boch Subway 2.0. Ik ondervind géén hinder van wat jou leverancier omschrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Laatst online: 30-05 22:01

Freakie1NL

Grote Baas

[...]

Dat ligt toch echt aan het toilet. Hier 2 potten met sticks van Geberit zelf. Nooit last van spetters buiten de pot. Ook eigenlijk wel ranzig idee als je een pot hebt die dat doet, zou ik dan liever zien in plaats van niet zien.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koshi
Ik ben op zoek naar een dubbele wasbak van 140cm breed, zoals onderstaand voorbeeld. Ik denk dat dit alleen als maatwerk mogelijk is, heb niets online kunnen vinden namelijk. Hebben jullie tips waar ik dit kan laten maken omgeving Zuid-Holland?. En wat de kosten ongeveer zijn?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8zlhFNSX8yYRxsIyvTX3ParF-FM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/77t5VmbI8xGxS48fSmFosxLG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/99dJ-9yabFqDXV21YaJ7_twg8IE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cryNmnTRpnuSJMZ8KjiP7l9x.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Freakie1NL schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 20:00:
[...]

Dat ligt toch echt aan het toilet. Hier 2 potten met sticks van Geberit zelf. Nooit last van spetters buiten de pot. Ook eigenlijk wel ranzig idee als je een pot hebt die dat doet, zou ik dan liever zien in plaats van niet zien.
Er komen schoon water druppels buiten het toilet schat ik in. Een veelgehoorde klacht met randloze toiletten. @Nicklazzz @Freakie1NL bedankt voor de tip iig over de toiletstickhouders. Wij gaan daar ook voor :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alic3
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 05-07-2024
Koshi schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 20:58:
Ik ben op zoek naar een dubbele wasbak van 140cm breed, zoals onderstaand voorbeeld. Ik denk dat dit alleen als maatwerk mogelijk is, heb niets online kunnen vinden namelijk. Hebben jullie tips waar ik dit kan laten maken omgeving Zuid-Holland?. En wat de kosten ongeveer zijn?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
140 wordt misschien een beetje krap als je een dubbele wil + ruimte aan de zijkant voor de kranen. Cocoon en Riluxa verkopen dit wel maar misschien niet in 140. Op maat laten maken kan ook. Wat het kost is afhankelijk van de gekozen materialen. Maar reken op minstens een paar duizend euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JustDutch
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:54

JustDutch

was ambtenaar :)

[...]

Het ligt aan het ontwerp van je toiletpot en je kunt het verhelpen met het doorstroomvolume van water van het reservoir. Bij sommige toiletpotten moet je loodgieter het doorstroomvolume (hoe snel het reservoir leeg is) wat verlagen om ervoor te zorgen dat het water niet buiten de pot spettert.

Forza Mucca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• einz
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:16
Vandaag is hier de aannemer gekomen om het een en ander door te nemen. De aannemer adviseerde ons bij de inloopdouche een afschotprofiel omdat dit er strakker uitziet en beter is schoon te houden. Klinkt plausibel. Nu hebben wij tegels van 22mm dik en kan ik zo 1-2-3 niet profielen vinden die daarvoor geschikt zijn. Heeft iemand toevallig dezelfde combi gehad? En welke profielen hebben jullie gebruikt? Of heeft iemand een alternatief? De inloopdouche is aan de achterkant en een zijkant betegeld, aan de openzijde komt nog een nader aan te schaffen glazen douchewand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geneuzel
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 21:31
einz schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 19:33:
Vandaag is hier de aannemer gekomen om het een en ander door te nemen. De aannemer adviseerde ons bij de inloopdouche een afschotprofiel omdat dit er strakker uitziet en beter is schoon te houden. Klinkt plausibel. Nu hebben wij tegels van 22mm dik en kan ik zo 1-2-3 niet profielen vinden die daarvoor geschikt zijn. Heeft iemand toevallig dezelfde combi gehad? En welke profielen hebben jullie gebruikt? Of heeft iemand een alternatief? De inloopdouche is aan de achterkant en een zijkant betegeld, aan de openzijde komt nog een nader aan te schaffen glazen douchewand.
Volgens mij is een profiel 'een randje' en minder goed schoon te maken/houden dan gewoon een afschot 'gesmeerd in de dekvloer'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• einz
Geneuzel schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 20:03:
[...]

Volgens mij is een profiel 'een randje' en minder goed schoon te maken/houden dan gewoon een afschot 'gesmeerd in de dekvloer'.
Ik geloof dat ik je niet helemaal begrijp. Misschien was ik zelf wel niet duidelijk. Het gaat om de plek waar de tegels niet direct naast elkaar komen maar er een verspringing is ivm afschot. Op dat stuk komt op ca 1m een stuk van de zijkant zichtbaar van de tegels. Het gaat dus om dat gedeelte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corniels
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 29-05 16:15
Ik zit even met een dilemma. Stukadoor wil het plafond stucen nadat de wand betegeld is.

Echter de tegelzetter is niet bepaald snel, waardoor stukadoor moet wachten tot die klaar is maar hij wil er niet door terug komen omdat zijn werk straks klaar is en de volgende klus wacht.

Hoe erg is het dat dit nu niet kan en plafond eerder gestuct wordt? Tegelzetter zetter moet dan nauwkeuriger werken en evt kitnaadje aanbrengen toch? Is dat niet altijd gewenst in een badkamer?

dat was het dan weer voor deze post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valyx_
einz schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 20:18:
[...]

Ik geloof dat ik je niet helemaal begrijp. Misschien was ik zelf wel niet duidelijk. Het gaat om de plek waar de tegels niet direct naast elkaar komen maar er een verspringing is ivm afschot. Op dat stuk komt op ca 1m een stuk van de zijkant zichtbaar van de tegels. Het gaat dus om dat gedeelte.
Normaliter wordt dit afschot gewoon doorgetrokken richting de rest van de badkamer (al zij het minder heftig). Dus ook gewoon de tegel die met dit profiel “hoger” zou liggen, ligt normaal op afschot.

Hierdoor zou je nergens een dergelijke rand hebben. Zo’n profiel is natuurlijk wel handig als je putje enigszins verstopt zit en er water ophoopt. Verder lijkt het mij ook vooral lastiger schoonmaken en alleen handiger/minder moeite voor de aannemer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stiggy
Bij ons gaan ze vandaag beginnen, de sloper komt rond 8:00. Gisteren een tijdelijke douchecabine laten plaatsen. Spannend! Dank voor de tips hier, ook die voor de Geberit toiletstickhouder, die hebben we gisteren last-minute toe laten voegen.

Ik hoor van verschillende kanten overigens dat het werk voor de badkamerzaken serieus teruggelopen is. Wellicht heeft dat de komende tijd invloed op de prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik moet zeggen dat een goede betaalbare badkamer aannemer moeilijk te vinden is. Als iemand nog suggesties heeft in de omgeving Purmerend, hoor ik het graag (DM).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjolk
einz schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 20:18:
[...]

Bij ons stond precies op dat stuk de douchewand, waarvoor je dat dus niet nodig hebt. Dat lijkt me toch een heel gangbare oplossing?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Stiggy schreef op woensdag 22 november 2023 @ 06:34:
Bij ons gaan ze vandaag beginnen, de sloper komt rond 8:00. Gisteren een tijdelijke douchecabine laten plaatsen. Spannend! Dank voor de tips hier, ook die voor de Geberit toiletstickhouder, die hebben we gisteren last-minute toe laten voegen.

Ik hoor van verschillende kanten overigens dat het werk voor de badkamerzaken serieus teruggelopen is. Wellicht heeft dat de komende tijd invloed op de prijzen.
Post je nog even wat fotootjes? Das ook eer van ons advies :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• einz
Tjolk schreef op woensdag 22 november 2023 @ 08:59:
[...]

Bij ons stond precies op dat stuk de douchewand, waarvoor je dat dus niet nodig hebt. Dat lijkt me toch een heel gangbare oplossing?
Dat idee had ik dus ook, heb je wellicht een foto voor me? Dan deel ik dat even met de aannemer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ladypurple
einz schreef op woensdag 22 november 2023 @ 09:09:
[...]

Dat idee had ik dus ook, heb je wellicht een foto voor me? Dan deel ik dat even met de aannemer.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-ulofu4NrAtPxYchfpq0lY6D5iA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N4Mxb2X0MRI61vlRzojXJ4RR.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is een aco ( showerstep), gaat tot 15 mm. Geen idee hoe je dat anders op kan lossen. Je kijkt anders tegen de zijkant van de tegel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
@Valyx_ @einz @Geneuzel

Je hebt ook van die profielen daarvoor: 'doucheafloopprofiel'. Heb je daar wat aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
Volgende dilemma, wel of geen showerpipe? Er staat een HG croma 280 showerpipe op de offerte, maar ik weet (nog) niet of het de 9. L/min versie is. Ik wil sowieso geen hoog verbruik en heb hier gelezen dat het comfort van de 9 l/min. voldoende is. De vragen.. Ons plafond is laag, bij monteren tot op 5 cm hoogte van het plafond zou bij de huidige gebruikers de afstand tot de douchekop 17 en 42 cm zijn, terwijl ik lees dat 20-30 cm optimaal is. Wat kan ik hier van verwachten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:46
Ladypurple schreef op woensdag 22 november 2023 @ 09:15:
[...]

[Afbeelding]

Dit is een aco ( showerstep), gaat tot 15 mm. Geen idee hoe je dat anders op kan lossen. Je kijkt anders tegen de zijkant van de tegel
Deze hebben wij ook in onze vorige woning laten installeren. Werkt prima.

In onze projectbouw nieuwbouwwoning heeft de aannemer gewoon een RVS tegelstrip toegepast en geen speciaal ding. Resultaat ziet er hetzelfde uit als met die Aco Shower Step

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ladypurple
einz schreef op woensdag 22 november 2023 @ 09:09:
[...]

https://www.easydrain.nl/...rn-slope-profile-1300-mm/

Zou dit hoog genoeg zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjolk
@einz nee heb geen foto voor je aangezien we inmiddels verhuisd zijn.
Maar het verloop wat wij hadden was minder dan @Ladypurple laat zien, en wij hadden geen profiel aan de onderkant. Het hoogteverschil over 90cm werd opgevangen met een kitrand in de kleur van de tegels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• einz
Zo'n profiel hadden ze het inderdaad over, die van EasyDrain ljkt wellicht te passen met dikke tegels, ik heb ze maar een bericht gestuurd. Bedankt!

De meeste profielen die ik zag hadden een L vorm waarbij de hoogte niet meer was dan 22mm, dan zou hij op een gedeelte onder de tegel komen en je alsnog een blote tegel hebben. Qua afwerking stoort het me niet omdat we ook een RVS goot hebben, dat is dus wel complementair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coinman63
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14:40
Koshi schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 20:58:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Volgens mij zou dit aan je vraag voldoen:
https://www.badkamerxxl.n...00cg#section-configurator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicklazzz
Stiggy schreef op woensdag 22 november 2023 @ 06:34:

Hopelijk heb jij meer “geluk”, ik kwam onderstaande tegen in onze 20-jaar oude HSB woning waar de badkamer voor het laatst in 2012 verbouwd was.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qyRM1F-q4W3X3n-WeyX46R3iQgw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WKe7eABA77fIDpuMEQSlheh1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
Nicklazzz schreef op woensdag 22 november 2023 @ 19:51:
[...]

Hopelijk heb jij meer “geluk”, ik kwam onderstaande tegen in onze 20-jaar oude HSB woning waar de badkamer voor het laatst in 2012 verbouwd was.

[Afbeelding]
Yek! Wat zien we daar allemaal?

1e wat minder geluk hebben we al: er zitten 2 lagen tegels op (wisten we) die eraf gehaald zouden worden. De slopers geven nu aan dat het risico op beschadigingen te groot is als ze de onderste er ook afhalen. Die zitten muurvast op kalkzandsteen. Op de binnenmuren laten ze die laag dus zitten, op de buitenmuren gaan ze er wel af. Scheelt toch wat ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuze-renze
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 08-05 19:57
Kan je wat foto's delen van de loslatende pvd coating?
En ze geven 5 jaar garantie, ben je hier al achteraan gegaan?

hoor het graag!
Poumelie schreef op donderdag 21 september 2023 @ 21:55:
[...]

Wij hebben Brauer en waren heel tevreden. Maar dat beginnen we in twijfel te trekken. Coating begint binnen een jaar los te laten zonder aggressief schoonmaakmiddel te gebruiken. Regendouche komt geen harde straal uit handdouche straalt je de kabine uit.

Wastafel en badkraan hebben we hotbath PVD coating en die laag blijft er wel op, alleen ziet die er heel snel lelijk vlekkerig uit. Dus welke moet je nemen. Tja. Heb toch het idee dat Hotbath langer netjes blijft. Maar 1 op 1 vergelijken kan ik niet. Douche wordt natuurlijk intensiever gebruikt.

Wc kraantje zou ik lekker goedkoop doen. Hoe vaak wordt die nou écht gebruikt. Wij dachten al niet zo vaak. Nou.. nog minder vaak dan dat dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gothamsprincess
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 03-05 16:30
Wij gaan ook onze badkamer verbouwen binnenkort! Daarom hebben we schetsen gemaakt, maar we twijfelen nog een beetje over de haalbaarheid en eigenlijk überhaupt over de indeling. Voor ons is dit allemaal heel erg nieuw. Het doel was al eerder om het meubilair en de tegels besteld te hebben, maar dat is helaas niet gelukt. Ben nogal slecht in keuzes maken wat betreft dit soort zaken 😂

We gaan de badkamer verplaatsen. De huidige badkamer is namelijk veel te klein, en tevens gedateerd. De oppervlakte van de nieuwe badkamer is denk ik net iets meer dan 7m2. Eigenlijk was het idee om een douche én een bad te plaatsen, naast natuurlijk de gebruikelijke wastafel en het toilet, maar persoonlijk begin ik te twijfelen of het allemaal wel zou gaan passen.

Tegels hebben we al uitgezocht, maar het betreft eigenlijk alleen de vloer. We willen werken met een niet te donkere kleur grijs voor op de vloer, en met een witte of gebroken witte kleur op de muren. Dat laatste twijfelen we dan ook weer een beetje bij, want ondanks het feit dat wij beide wel van minimalistisch houden,willen we niet een te steriele, zwembad-achtige look in onze badkamer.

Let wel op: De schetsen bevatten verkeerde afmetingen (vierkant=45cm), negeer dat alsjeblieft :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HJp73qYJqOCQbI8joQvIQutbE5Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FEW9oWmlG4OlhknxQI7Van89.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XL3rcfyGC7924skTS0VLUQ5L_O8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YCrgdsQcbT8DrehvK3PFCPgb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sR52bdQ9ll6qBartSvg0B20IC6Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WpKaLzcKM9UWVolXKaiMNF1E.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m181087
gothamsprincess schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 16:07:
Wij gaan ook onze badkamer verbouwen binnenkort! Daarom hebben we schetsen gemaakt, maar we twijfelen
Maar wat wil je nu precies weten dan?

Een nieuwe badkamer begint bij het inventariseren van je eigen wensen/behoeften. Wel of geen bad heeft een enorme impact op de inrichting van de rest van je badkamer. Dat is toch 2m2 die je kwijt bent; met een vrijstaand bad nog meer.
Als je hebt geïnventariseerd wat je wilt kun je gaan intekenen, maar doe dat dan op maat. Nu verschillen de maten per schets.

Paar dingen die ik je mee zou willen geven;
- kijk of je echt een bad nodig hebt. In 7m2 badkamer is een bad meer dan een kwart van de ruimte. Een vrijstaand bad neemt meer ruimte dan een inbouw bad.
- kijk naar of/hoe je de ruimte wilt verwarmen. Je eerste schets heeft een radiator, de tweede niet.
- houd bij de inrichting rekening met het raam en dus inkijk. Je tekent nu de douche recht tegenover het raam
- houd rekening met de looplijn. Je wilt genoeg ruimte om door de badkamer heen te kunnen lopen en niet gelijk struikelen over een bad
- houd rekening met een koof in je badkamer. Je toilet gaat sowieso een koof krijgen, net als inbouw kranen.

En een tip die ik vaker meegeef. Plak op de vloer eens wat tape en loop er 'doorheen'. Zo krijg je een beetje een beeld bij de afmetingen van meubels en hoeveel ruimte je over houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hewlett168
  • Laatst online: 19-02 06:55
Bij deze even aan adviesvraag voor een leek: voor een nieuw aangekochte woning met een badkamer van 3.64m bij 1.68m en toilet van 2.13m bij 1.31m hebben we een offerte opgevraagd bij Sani4All, waar we zeer vriendelijk zijn geholpen. De offerte is voor 7000 euro en omvat het volgende:

- Opbouw wastafelkraan mat zwart (2x): 556 euro.
- Afvoerset (2x): 173 euro.
- Regendouche mat zwart (20 cm): 566 euro.
- RVS Douche drain: 261 euro.
- Inloop douchewand (110x200cm): 548 euro.
- Inloop douchewand (30x200cm): 400 euro.
- Complete toiletset (2x): 1044 euro.
- Compleet fontein meubel, met spiegel: 576 euro.
- Wandtegel 25.6m2 Grigio 80x80cm: 1516 euro.
- Vloertegel 15.79m2 marmer grijze ader 60x120cm: 1362 euro.

Het badkamermeubel is apart aangeschaft en alle sanitaire onderdelen zijn van het huismerk Blaauw Sanitair van Sani4All.

Zonder vergelijkingsmateriaal vinden we het heel moeilijk om in te schatten of dit redelijk geprijsd is of dat hier nog veel onderhandelingsruimte in zit. Een simpele google search leidt voor bovenstaande kostenplaatje tot een totaal van 4500-5000 euro. Uiteraard betaal je ook voor een stuk service bij Sani4All, maar de vraag is hoeveel dit moet zijn. Bij dus de vraag: wat zou een fatsoenlijke prijs zijn voor bovenstaande? Enige hulp wordt enorm gewaardeerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
hewlett168 schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 23:31:
Bij deze even aan adviesvraag voor een leek: voor een nieuw aangekochte woning met een badkamer van 3.64m bij 1.68m en toilet van 2.13m bij 1.31m hebben we een offerte opgevraagd bij Sani4All, waar we zeer vriendelijk zijn geholpen. De offerte is voor 7000 euro en omvat het volgende:

Het badkamermeubel is apart aangeschaft en alle sanitaire onderdelen zijn van het huismerk Blaauw Sanitair van Sani4All.

Zonder vergelijkingsmateriaal vinden we het heel moeilijk om in te schatten of dit redelijk geprijsd is of dat hier nog veel onderhandelingsruimte in zit. Een simpele google search leidt voor bovenstaande kostenplaatje tot een totaal van 4500-5000 euro. Uiteraard betaal je ook voor een stuk service bij Sani4All, maar de vraag is hoeveel dit moet zijn. Bij dus de vraag: wat zou een fatsoenlijke prijs zijn voor bovenstaande? Enige hulp wordt enorm gewaardeerd!
ik ben ook een leek, maar mij valt op dat in verhouding tot je overige keuzes je erg dure tegels hebt. Heb je ook een tekening gezien hoe de grootte van de tegels staan in verhouding tot het oppervlak? Bijv. 80x80 op een muur van 1.68? Weet je ook al wat de plaatsingskosten zijn, die schijnen voor deze maten ook aanzienlijk hoger te liggen. Voor welke service moet je betalen? Is dit incl. Plaatsen? Betreffende je keuze voor zwarte kranen…spit dit forum door en lees dat je voor zwart, dat ook zwart blijft, in je buidel moet tasten en ik vraag me af of dit huismerk die kwaliteit biedt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nicklazzz
Stiggy schreef op woensdag 22 november 2023 @ 20:49:
[...]

Yek! Wat zien we daar allemaal?

1e wat minder geluk hebben we al: er zitten 2 lagen tegels op (wisten we) die eraf gehaald zouden worden. De slopers geven nu aan dat het risico op beschadigingen te groot is als ze de onderste er ook afhalen. Die zitten muurvast op kalkzandsteen. Op de binnenmuren laten ze die laag dus zitten, op de buitenmuren gaan ze er wel af. Scheelt toch wat ruimte.
Een waterlekkage die zogezegd “opgelost” was, vorige bewoners zijn zakelijk failliet verklaard waardoor er een uitzetting heeft plaatsgevonden en de bank de woning verkocht heeft. Dus verhalen op de vorige eigenaars was geen optie.

Gelukkig heb ik 2 rechterhanden en was dit met een weekje opgelost (enkel in het weekend en rekeninghoudende met de slaapjes van onze jongste zoon).

Gelukkig bij jullie meer geluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hewlett168
  • Laatst online: 19-02 06:55
Ladypurple schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 10:20:
[...]

ik ben ook een leek, maar mij valt op dat in verhouding tot je overige keuzes je erg dure tegels hebt. Heb je ook een tekening gezien hoe de grootte van de tegels staan in verhouding tot het oppervlak? Bijv. 80x80 op een muur van 1.68? Weet je ook al wat de plaatsingskosten zijn, die schijnen voor deze maten ook aanzienlijk hoger te liggen. Voor welke service moet je betalen? Is dit incl. Plaatsen? Betreffende je keuze voor zwarte kranen…spit dit forum door en lees dat je voor zwart, dat ook zwart blijft, in je buidel moet tasten en ik vraag me af of dit huismerk die kwaliteit biedt.
Het zijn erg mooie tegels en die worden om die reden vermoedelijk ook duur aangeslagen (alhoewel vergelijkbare tegels op internet ook al snel 50-60 euro per m2 zijn). Tegels zijn inderdaad relatief groot, maar dat is juist mooi omdat het de ruimte goed vult. Dit is exclusief plaatsen, dat regelen we zelf. Service hier is dus het opzetten van een 3d-model, het meedenken en after-sales service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gothamsprincess
m181087 schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 21:43:
[...]

Maar wat wil je nu precies weten dan?

Een nieuwe badkamer begint bij het inventariseren van je eigen wensen/behoeften. Wel of geen bad heeft een enorme impact op de inrichting van de rest van je badkamer. Dat is toch 2m2 die je kwijt bent; met een vrijstaand bad nog meer.
Als je hebt geïnventariseerd wat je wilt kun je gaan intekenen, maar doe dat dan op maat. Nu verschillen de maten per schets.

Paar dingen die ik je mee zou willen geven;
- kijk of je echt een bad nodig hebt. In 7m2 badkamer is een bad meer dan een kwart van de ruimte. Een vrijstaand bad neemt meer ruimte dan een inbouw bad.
- kijk naar of/hoe je de ruimte wilt verwarmen. Je eerste schets heeft een radiator, de tweede niet.
- houd bij de inrichting rekening met het raam en dus inkijk. Je tekent nu de douche recht tegenover het raam
- houd rekening met de looplijn. Je wilt genoeg ruimte om door de badkamer heen te kunnen lopen en niet gelijk struikelen over een bad
- houd rekening met een koof in je badkamer. Je toilet gaat sowieso een koof krijgen, net als inbouw kranen.

En een tip die ik vaker meegeef. Plak op de vloer eens wat tape en loop er 'doorheen'. Zo krijg je een beetje een beeld bij de afmetingen van meubels en hoeveel ruimte je over houdt.
Dankjewel voor de tips! Ik heb niet per se een specifieke vraag, maar ben voornamelijk op zoek naar praktische tips dus aan de hand van m’n schetsen. Er is trouwens een schets op papier met betere, kloppende afmetingen, maar die had ik even niet bij de hand op het moment van schrijven. Lekker handig, ligt thuis :^)

De reden dat ik de douche tegenover het raam heb getekend is omdat die muur daarachter grenst aan de huidige badkamer situatie. Omdat ik niet weet of het een gedoe is met verleggen van de leidingen (vriendlief en diens vader hebben hier meer verstand van) heb ik het wat dat betreft dus veilig gehouden. Verder vind ik het een vreemde situatie als ik de douche direct naast de deur plaats. Er tegenover zou nog wel kunnen, maar wellicht ben ik gewoon iets te kieskeurig haha

Update op het originele bericht: We gaan morgen langs om te meten en te kijken hoe de tegels die we gevonden hebben (we hebben testmateriaal) eruitzien bij het licht in de badkamer. Dan kunnen we ook direct met tape in de weer hoop ik, en heb ik een beter beeld van hoeveel ruimte we daadwerkelijk hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gothamsprincess
Valyx_ schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 19:19:

***members only***

Welke 3D tool heb je gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valyx_
De tool uit de OP :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
hewlett168 schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 23:31:

Google-prijzen zijn niet representatief. Prijzen verschillen enorm. Zelf ben ik geen fan van huismerk spul. Dan liever een paar tientjes extra voor een bewezen A-merk (ook vanwege onderdelen). Wat mij opvalt is de tegelprijs. Die zijn echt wel fors. Zelf had ik geen hele fijne ervaring met Sani4all. Goed geholpen, maar zij vroegen voor de tegels 56,- terwijl wij nu een aanbieding via Tegelfabriek-Nederland hebben van 36,- per m2. Exact dezelfde tegels.

Check dus vooral of je de originele tegelnummers van hun hebt (of namen) en kijk op Google wat die tegels kosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:48
ViezeVis schreef op zondag 26 november 2023 @ 13:53:
[...]

Google-prijzen zijn niet representatief. Prijzen verschillen enorm. Zelf ben ik geen fan van huismerk spul. Dan liever een paar tientjes extra voor een bewezen A-merk (ook vanwege onderdelen). Wat mij opvalt is de tegelprijs. Die zijn echt wel fors. Zelf had ik geen hele fijne ervaring met Sani4all. Goed geholpen, maar zij vroegen voor de tegels 56,- terwijl wij nu een aanbieding via Tegelfabriek-Nederland hebben van 36,- per m2. Exact dezelfde tegels.

Check dus vooral of je de originele tegelnummers van hun hebt (of namen) en kijk op Google wat die tegels kosten.
Dus je niet fijne ervaring is gebaseerd op dat je een aanbieding vond van dezelfde tegels?

Terwijl je wel goed geholpen bent? 8)7
Pagina: 1 ... 91 ... 123 Laatste