Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1

Pagina: 1 ... 90 ... 126 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-09 23:47

mphilipp

Romanes eunt domus

Als het (eindelijk) bij ons gaat gebeuren, wil ik eerst even zitten met 'ons mannetje' om eea door te nemen. Ik heb allerlei spullen uitgezocht en niet alles is rechtoe-rechtaan. Ik wil vooraf duidelijk hebben dat ie snapt hoe dat ingebouwd moet worden. Van bv het bad (waar LED-verlichting in zit, dus er moet ook stroom heen) heb ik de inbouwhandleiding gedownload dus die kan ik aan 'm laten zien. Het is een vakman en ik vertrouw 'm wel dat ie het netjes doet, maar ik wil gewoon dat ie vooraf ook weet wat het moet worden. En als iets tè ingewikkeld is, wil ik dat horen.

Zo heb ik toen ik 5 jaar geleden hier kwam wonen een badkraan laten aanleggen en dat was een hele ingewikkelde. Ik heb op zo'n klussite de klus aangeboden en werd na een paar uur door die lui van de site teruggebeld dat het moeilijk was. Veel loodgieters wilden het niet doen omdat dit een lastig ding is. Uiteindelijk eentje gevonden die deze kraan vaker had gemonteerd en dus wist hoe hij het moest doen. Daardoor ben ik wat voorzichtig geworden en bespreek ik alles vooraf en laat ik zien wat er gedaan moet worden. En bepaalde zaken moet je denk ik gewoon even op papier zetten. Geen contract ofzo, maar gewoon een stuk papier waarop je precies de belangrijke zaken opschrijft: hoogte kranen/douche, bijzonderheden van het tegelwerk, voegdiktes e.d. Gewoon voor de duidelijkheid. Ik vergeet ook wel eens wat, dus waarom zo'n tegelzetter niet. Het is voor beiden even een geheugensteuntje hoe ze de zaak moeten uitvoeren. En ik zou in ieder geval een paar momenten kijken. Even in de ochtend doornemen wat ie gaat doen en aan het einde van de dag even nalopen wat er gebeurd is. En misschien een keer tussendoor een kijkje nemen. Vooral niet voor de voeten lopen of op de vingers kijken. Daar hou ik ook niet van.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lupadi
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-09 16:28
Freakie1NL schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 11:31:
[...]

Dit jaar onze badkamer laten verbouwen bij elke zaak en aannemer waar wij contact mee hebben gehad raadde men een douchegoot met tegelinleg af. Fragieler, zwaarder, vaak minder mooi dan op foto's (want daar altijd 1 miljoen*1 miljoen tegels).
Wij hebben in onze huidige badkamer een tegeldrain (en in de nieuwe krijgen we het weer) het is inderdaad minder mooi als op foto’s maar ik vind het alsnog 6000x mooier als een rvs drain.

Maar ja zal ook wel smaak zijn 🤷‍♂️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:36
Stiggy schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 12:43:
[...]

Oh whooops. Wij hebben juist met tegelinleg gekozen omdat het (i.d.d. gebaseerd op foto's) er mooier uitziet vonden wij. Dat het wat zwaarder is, oké, snap ik. Ook niet heel erg. Zijn bij veel zaken geweest, geen enkele heeft het afgeraden.
Wij hebben het ook. En maak het jezelf nog makkelijker en koop deze:
https://sanitairkamer.nl/...flens-60x7cm-sk50803.html

Deze is volledig van RVS, dus ook de sifon. Schoonmaken is erg makkelijk omdat je het hele bakje eruit kan halen en de goot is in hoogte verstelbaar.

Installatie was echt supermakkelijk en ik snal niet wat een dure goot nog extra toe zou moeten voegen. Was echt een fluitje van 'n cent!

En dat het rooster zwaar wordt: Ja duh, er ligt een stuk tegel in. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15:41

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
[...]

Oh whooops. Wij hebben juist met tegelinleg gekozen omdat het (i.d.d. gebaseerd op foto's) er mooier uitziet vonden wij. Dat het wat zwaarder is, oké, snap ik. Ook niet heel erg. Zijn bij veel zaken geweest, geen enkele heeft het afgeraden.
Hier idemdito, ook niet afgeraden. Er zijn ook oplossingen met een zwart rooster die je kunt omdraaien zodat het ineens een tegelrooster wordt. Ben je 'm zat, draai je 'm om :)

Maar het ging mij vooral even om pricewise en merk. Brauer is voor kranen misschien een mindere keuze, maar zo'n rooster lijkt me echt niet gek. Prijsverschil is ook enorm.

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16:00
[...]

@Freakie1NL Met tegelinleg is prima hoor. Snap dat ze het afraden omdat de kans dat er iets mis gaat (tegels netjes inleggen, voeg door laten lopen, afkitten) groter is dan bij gewoon een RVS rooster. Het scheelt dus ook arbeid.

Bij ons ligt ie netjes en zoals @ViezeVis aangeeft: wij hebben er een van EasyDrain die we kunnen omdraaien. Andere kant is mooi geborsteld RVS. Mochten we het ooit beu worden, tegel gaat stuk, vies, vervangen; we hebben in ieder geval de mogelijkheid hem ‘om te turnen’ naar rvs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offens1490
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:47
Freakie1NL schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 11:31:
[...]

Dit jaar onze badkamer laten verbouwen bij elke zaak en aannemer waar wij contact mee hebben gehad raadde men een douchegoot met tegelinleg af. Fragieler, zwaarder, vaak minder mooi dan op foto's (want daar altijd 1 miljoen*1 miljoen tegels).
Ik heb volgens mij de langere versie. Zal eens opzoeken. Easydrain is robuust gebouwd die tegels die je erin legt gaan echt niet verzwakken.

Wat ik wel merk met ander douchgoten is dat het wel heel dun materiaal is en vaker uit meerdere delen bestaan.

Waar hij wel een punt heeft als tegelzetter niet goed meet komt je voeg niet netjes uit.

Moet mijn nog invoegen maar nog geen tijd gehad dus nu is het nog rvs(omgedraaid)

AnimeAdicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Offens1490 schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 14:52:
[...]

Ik heb volgens mij de langere versie. Zal eens opzoeken. Easydrain is robuust gebouwd die tegels die je erin legt gaan echt niet verzwakken.

Wat ik wel merk met ander douchgoten is dat het wel heel dun materiaal is en vaker uit meerdere delen bestaan.

Waar hij wel een punt heeft als tegelzetter niet goed meet komt je voeg niet netjes uit.

Moet mijn nog invoegen maar nog geen tijd gehad dus nu is het nog rvs(omgedraaid)
Ja dus behalve dat is er verder niet echt een verschil volgens jou t.o.v. een Easy Drain of ander merk? Ik vind het lastig omdat een Easy Drain snel boven de prijs uitstijgt t.o.v. andere versies. (Aco is ook zo'n dure jongen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t14wo
ViezeVis schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 15:53:
[...]

Ja dus behalve dat is er verder niet echt een verschil volgens jou t.o.v. een Easy Drain of ander merk? Ik vind het lastig omdat een Easy Drain snel boven de prijs uitstijgt t.o.v. andere versies. (Aco is ook zo'n dure jongen).
Er zit geen enkel verschil. Zoals ik zei heb ik een drain van 95 euro zoals eerder gelinkt. Alles is in RVS.

En zoals de hierboven genoemde easydrain; als je het zat bent of de tegel gaat kapot: de tegeldrain is gewoon dezelfde als de RVS strip drain. Alleen het bovenkantje is omgedraaid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
t14wo schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 16:55:
[...]

Er zit geen enkel verschil. Zoals ik zei heb ik een drain van 95 euro zoals eerder gelinkt. Alles is in RVS.

En zoals de hierboven genoemde easydrain; als je het zat bent of de tegel gaat kapot: de tegeldrain is gewoon dezelfde als de RVS strip drain. Alleen het bovenkantje is omgedraaid!
Ik kijk toch naar die van Brauer nu. 190 euro, 70 cm. Heeft niks te lijden. Scheelt zo 188 euro. En twijfel ook over de radiator.

Nu hebben we gekozen voor een CV-radiator. Onlineprijs is 769,-. Maar een elektrische zit al op dik 920 euro. Voordeel van elektrische is dat je niet op gas hoeft te stoken, maar of dat nu echt een voordeel is en makkelijk terugverdienen is. Bovendien zit er dan ook zo'n lelijke RF thermostaat bij. En als je 'm via de app wilt bedienen, weer 200 euro erbij. Iemand daar nog wat zinnigs over te zeggen? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• big bang
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15:35
ViezeVis schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 19:23:
[...]

Ik kijk toch naar die van Brauer nu. 190 euro, 70 cm. Heeft niks te lijden. Scheelt zo 188 euro. En twijfel ook over de radiator.

Nu hebben we gekozen voor een CV-radiator. Onlineprijs is 769,-. Maar een elektrische zit al op dik 920 euro. Voordeel van elektrische is dat je niet op gas hoeft te stoken, maar of dat nu echt een voordeel is en makkelijk terugverdienen is. Bovendien zit er dan ook zo'n lelijke RF thermostaat bij. En als je 'm via de app wilt bedienen, weer 200 euro erbij. Iemand daar nog wat zinnigs over te zeggen? :P
Die verdien je niet terug, want je stookt met cop 1. In tegenstelling tot een warmte pomp waar ca 75-%van je energie uit de lucht/bodem komt ipv het net.

Wat wel kan helpen is een infrarood paneel. Niet omdat deze een betere cop hebben, maar omdat de duty cycle veel lager ligt. Als deze alleen de 10 minuten aan staat als je onder de douche uit komt, dan kan dat zuiniger zijn dan een radiator, vooral in kleine huishoudens.

It's time to play the music, it's time to light the lights

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 13-09 06:14
big bang schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 07:18:
[...]

Die verdien je niet terug, want je stookt met cop 1. In tegenstelling tot een warmte pomp waar ca 75-%van je energie uit de lucht/bodem komt ipv het net.

Wat wel kan helpen is een infrarood paneel. Niet omdat deze een betere cop hebben, maar omdat de duty cycle veel lager ligt. Als deze alleen de 10 minuten aan staat als je onder de douche uit komt, dan kan dat zuiniger zijn dan een radiator, vooral in kleine huishoudens.
Ik sta voor dezelfde afweging…. ( badkamer 4,5 m2, volledig inpandig, matig geïsoleerd huis) Vgm geeft een warmtepomp ltv en zou je daar een enorme radiator voor moeten hebben om aan capaciteit te komen. Ltv als bijverwarming /vloerverwarming voor warme voeten is ms een kleine overweging, maar weet niet of dat hier mogelijk is en hoe dat prijstechnisch valt tov elektrische vloerverwarming. Daarnaast wisselende info over wel of niet ltv vloerverwarming op de badkamer ivm dichte legafstand , temperatuurwisseling/ tegel/voegbreuk? En eigenlijk standaard plaatsen van elektrische radiator in nieuwbouw.
De vraag is welke kant we op gaan met niet optimaal geïsoleerde huizen en hoe je een ruimte die je qua leidingwerk niet zo makkelijk verandert voorbereid op de toekomst/ energietransitie. ( onbetrouwbare overheid) Ik vind het dus wel eng om de cv toevoer nu weg te halen om over te gaan op elektrisch, maar een ongebruikte cv leiding aan laten leggen en uit de muur laten steken voor het geval dat…..is ook niet alles.
Dan zijn er ook nog combi’s? Dus radiator zowel elektrisch als cv…. Iets dat gecombineerd wordt laat meestal op één vlak wat liggen, geldt dat ook hiervoor?
We hebben een klein experiment gedaan met een verplaatsbaar 1000W infrarood paneel. Dit wordt idd lekker warm, maar aan 1 zijde… als het langer aan staat merk je wel dat het de ruimte gaat verwarmen, maar het grootste warmtegevoel blijft aan één zijde. Dit was een staand paneel, maar kan me voorstellen dat een hangend paneel je vooral een warm hoofd geeft. ( ons plafond is ook zo laag dat ik dit geen optie vind) Heb hier ook gelezen dat kinderen er door de afstand minder profijt van hebben. We hebben in huis ook nog een straalkachel/blowerachtig iets , het warmtegevoel daarvan gaan we ook nog uitproberen. Vooralsnog is onze insteek een elektrische radiator met een blower en wellicht icm elektrische vloerverwarming. ( en dan maar duimen dat we kunnen blijven salderen, en als particuliere energieleverancier niet teveel gaan betalen om terug te leveren/ onbetrouwbare overheid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
big bang schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 07:18:
[...]

Danku! Keuze voor CV staat vast bij deze. Een IR paneel hebben we ook overwogen maar is alleen lekker voor stralingswarmte. Ik heb dan verder geen verwarming voor de ruimte. Ik zou kunnen overwegen om elektrische vloerverwarming te kiezen (met een mat volgens mij), maar in iedere situatie lijkt een cv-radiator het meest voordeligst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• big bang
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15:35
@Ladypurple @ViezeVis in de badkamer heb je soms behoefte aan een net iets hogere temperatuur dan in de rest van het huis, met name als je net uit de douche/bad komt, maar niet voor een toiletbezoekje of tanden poetsen. Daarom ben ik voorstander van basisverwarming zoals in de rest van het huis, of dat nou LTV of ouderwetse CV is. Als aanvulling daarop een IR paneel die je even aan zet op die korte momenten dat je daar behoefte aan hebt.

Wel zou ik altijd vloerverwarming aanleggen als ik toch een nieuwe badkamer laat plaatsen, om in de toekomst de stap naar WP/LTV zo klein mogelijk te maken. De aanlegkosten zijn dan relatief gering, en desnoods sluit je hem nog nergens op aan.

It's time to play the music, it's time to light the lights

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 15:52

Rzaan

Altijd zoekende

ViezeVis schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 11:32:
Danku! Keuze voor CV staat vast bij deze. Een IR paneel hebben we ook overwogen maar is alleen lekker voor stralingswarmte. Ik heb dan verder geen verwarming voor de ruimte. Ik zou kunnen overwegen om elektrische vloerverwarming te kiezen (met een mat volgens mij), maar in iedere situatie lijkt een cv-radiator het meest voordeligst.
Elektrische VV is niet echt een goedkope keuze (aanleggen wel, maar niet in kosten)
Naar mijn mening moet je een huis naast dat het je woning is, je thuis, ook zien als iets dat je ooit weer gaat verkopen. Daarom zou ik altijd VV met buizen aanleggen. Ook al gebruik je ze nog niet - zoals @big bang ook al aangaf. De buizen liggen er dan al en jij (of toekomstige bewoners) hoeft dan niet de hele badkamer te slopen als er toch wordt overgestapt op een WP.
Ik heb het 'waarom' wellicht gemist, maar je keuzes lijken mij een beetje achterhaald in deze tijd. Zelfs als je alleen aan de pecunia denkt, moet je een beetje investeren om op de iets langere termijn minder kosten te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Het is volledig afhankelijk van de woning: in een goed geïsoleerde nieuwbouwwoning zul je de verdiepingen nauwelijks verwarmen dus dan is een electrische vvw ideaal om het smorgens een uurtje op te warmen voor warme voeten. Die van ons is 450watt, dus verbruikt 5 maanden 0,5kwh per dag, dat is ongeveer 80kwh per jaar. De panelen leveren jaarlijks 9000kwh op om het even in perspectief te zien.

In een matig geïsoleerde woning waarbij de vloerverwarming in de winter veel aan staat om te verwarmen is electrische vvw niet geschikt. Dan zit je aan net zoveel kwh om met een warmtepomp een hele woning te verwarmen.

[ Voor 27% gewijzigd door Sport_Life op 28-10-2023 10:34 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 15:52

Rzaan

Altijd zoekende

Sport_Life schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 10:30:
Het is volledig afhankelijk van de woning: in een goed geïsoleerde nieuwbouwwoning zul je de verdiepingen nauwelijks verwarmen dus dan is een electrische vvw ideaal om het smorgens een uurtje op te warmen voor warme voeten. Die van ons is 450watt, dus verbruikt 5 maanden 0,5kwh per dag, dat is ongeveer 80kwh per jaar. De panelen leveren jaarlijks 9000kwh op om het even in perspectief te zien.
Ik ken de woning van @ViezeVis , maar ik ging er onterecht wellicht vanuit dat het een oudere woning betreft. Omdat er nog over radiatoren gesproken wordt. Misschien te snel geoordeeld.

In onze gastenbadkamer hebben we overigens ook Elektrische VV. Veel eenvoudiger aan te leggen, goedkoper en die is zelden in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
@Rzaan @Sport_Life 'Nieuwbouw' uit 2009. A label, zonnepanelen enz. Onze tegelzetter adviseerde ons om te kijken naar een elektrische verwarming omdat wij zonnepanelen hebben. Je zou dan alleen de badkamer kunnen verwarmen met elektriciteit zonder dat je daarvoor het CV-circuit zou moeten laten lopen. Maar doorgaans op koude dagen springt bij ons de CV hoe dan ook aan en dus heeft dat niet zoveel zin meer. Ook omdat de verdiepingstemperatuur vaak warmer is dan beneden in de woonkamer.

Wel zou ik inderdaad nog elektrische VV kunnen overwegen maar als het voornamelijk voor de koude voetjes is moet ik nog even nadenken wat het nut er van is. Immers, de badkamertemperatuur wordt geregeld door de thermostaat in de woonkamer. En ik heb met onze tegelzetter onze offerte doorgenomen. Hij stelt dat de dekvloer er NIET helemaal uit hoeft. Zij gaan alleen de dekvloer breken t.h.v. de douchehoek omdat daar het afschot anders is en er een drain komt. De rest wordt, na het verwijderen van de tegelvloer, weer egaal gemaakt met egaline voor een haakse ondergrond. Uiteraard nadat al het leidingwerk etc. is verlegd, afvoeren in de muren zijn verwerkt enzovoort. Ik zou er dan alsnog voor kunnen kiezen om toch een elektrische VV op de dekvloer aan te brengen zodat ze daarover uiteindelijk kunnen tegelen. Maar hebben jullie adviezen wat dan handig is? Mijn voorkeur zou uitgaan naar zo'n mat. Onze badkamervloer is +/- 4,8 m2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
Ik ben aangekomen bij het waterdicht maken van de inloopdouche. Er ligt nu zandcement met afschot in.

Ik heb bij de douchedrain een waterdicht vlies erbij gekregen en voor de naden en hoeken heb ik Eurocol 685 afdichtingspasta en een rol 063.

Maar als ik die erin heb, dan is de boel nog niet waterdicht. Alleen de randen. Dien ik de gehele vloer ook nog in te smeren met de rest van de afdichtingspasta? Ik heb daar genoeg voor. Of moet ik nog een groter stuk vlies hebben om de vloer te bedekken.

[ Voor 41% gewijzigd door t14wo op 29-10-2023 07:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 21:51
Mijn aannemer heeft een kit kleur gebruikt die wij niet vinden passen bij de nieuwe badkamer. Ik ben nu bezig om de kit eruit te snijden en te vervangen. Nu vroeg ik mij af of het echt nodig is dat alle nieuwe kit is weggesneden voordat ik de oude kit aanbreng. Omdat de nieuwe kit natuurlijk nog goed hecht.
Kan ik niet een gedeelte wegsnijden en daarover heen opnieuw kitten? Kit hecht namelijk wel op kit toch?

Voordat ik de nieuwe kit aanbreng moet ik denk ik de ondergrond toch nog een keer goed ontvetten. Wat kan ik hiervoor het beste gebruiken? Of is wegsnijden voldoende?

BlaBlaBla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 12:43
t14wo schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 07:32:
Ik ben aangekomen bij het waterdicht maken van de inloopdouche. Er ligt nu zandcement met afschot in.

Ik heb bij de douchedrain een waterdicht vlies erbij gekregen en voor de naden en hoeken heb ik Eurocol 685 afdichtingspasta en een rol 063.

Maar als ik die erin heb, dan is de boel nog niet waterdicht. Alleen de randen. Dien ik de gehele vloer ook nog in te smeren met de rest van de afdichtingspasta? Ik heb daar genoeg voor. Of moet ik nog een groter stuk vlies hebben om de vloer te bedekken.
De vloer kan je gewoon alleen met pasta in 2 lagen waterdicht maken. Hoeft geen vlies bij.

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wm1234
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 13-09 00:18
@t14wo hoe heb je uiteindelijk het afschot erin gekregen? Er staat altijd wel uitleg, dat het erin moet maar, 1cm per meter etc. Hoe ze het precies aanpakken, is mij nog niet helemaal duidelijk. Heb je nog tips & tricks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mierenfokker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-12-2024
Sport_Life schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 10:30:

In een matig geïsoleerde woning waarbij de vloerverwarming in de winter veel aan staat om te verwarmen is electrische vvw niet geschikt. Dan zit je aan net zoveel kwh om met een warmtepomp een hele woning te verwarmen.
Vloerverwarmingsbuizen kunnen ook koelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Strider schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 10:09:
Mijn aannemer heeft een kit kleur gebruikt die wij niet vinden passen bij de nieuwe badkamer. Ik ben nu bezig om de kit eruit te snijden en te vervangen. Nu vroeg ik mij af of het echt nodig is dat alle nieuwe kit is weggesneden voordat ik de oude kit aanbreng. Omdat de nieuwe kit natuurlijk nog goed hecht.
Kan ik niet een gedeelte wegsnijden en daarover heen opnieuw kitten? Kit hecht namelijk wel op kit toch?

Voordat ik de nieuwe kit aanbreng moet ik denk ik de ondergrond toch nog een keer goed ontvetten. Wat kan ik hiervoor het beste gebruiken? Of is wegsnijden voldoende?
Als je ondergrond schoon is, hecht je kit beter waardoor de kitvoeg opnieuw duurzaam is. Ontvetten zou ik altijd doen. Ontvetten kan met ammonia. Maar volgens mij doet een ammoniavervanger of aceton (geen nagellakremover!!) dezelfde klus. Daarna neem ik 't zelf altijd nog even af met een lichtvochtige pluisvrije doek zodat er geen chemische resten achterblijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artopaper
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:36
Heeft iemand goede/slechte ervaringen met voegen van 1,5mm ipv 2mm? Overal wordt 2 aangeraden maar onze aannemer zegt dat 1.5mm ook prima kan. Het gaat om wandtegels van 120x60 gerectificeerd. Er komen max 4 tegels boven elkaar en 2 naast elkaar

Of moet ik aangeven dat ik minimaal 2mm wil om lekkage later te voorkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Zojuist een gespecificeerde offerte van de tegelzetter terug gehad voor het betegelen van een badkamer en toilet (Volgens mij 35-40 m2, uitgaande van 10-15% snijvlies). Totaalprijs van +/- €7100. Is dat een beetje realistisch? Hij geeft aan dat er rek in de prijs zit. Inschatten van de installateurskosten is lastig, afhankelijk van wat hij verder tegenkomt. Bestaat in hoofdlijnen uit:
Installatiewerk €2900
(uitbesteed, behalve afmonteren)
Plaatsen wc frames
Verplaatsen leidingen/stroom
Kleinmateriaal
Demonteren/afmonteren

Tegelwerk €2100
Wand- en vloertegels monteren
Pasmaken, strips, boor/slijpwerk
Voegen

Kitwerk €340
(uitbesteed)
Kitwerk badkamer en toilet

Materiaal €575
Lijm, voeg, voorstrijk, clips, egaline, dorpels, afdekvlies voor trap
Overigens ruim 7m2 aan visgraattegels. Inbouwkranen enz. Tekeningen:

De tekeningen:
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gw4zLIk1JHujX927pU-PZVlKWnI=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/wlEzxKuCLOyMyIs6bxPTCYA2.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rtomz5iDnNzrjmgvWVkeS_Iy4Oc=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/u6wHvnIYOOnywHGkK0Lf3K6U.png?f=fotoalbum_tile

[ Voor 39% gewijzigd door ViezeVis op 30-10-2023 21:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dedsh
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 13-12-2023
Help onze badkamer betegelen!

Dit is de indeling van de badkamer. Waar en hoe zouden we het beste kunnen tegelen? We komen er qua combinatie niet uit.
Er zou evt ook nog een ondiepe kast boven de WC kunnen (halfhoge voorzet wand en daarboven ondiepe kast)

Ik hoor graag jullie ideeën. Foto bijgevoegd van inspiratie/look waar we voor gaan

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pLsulfs5ao5bPJXGl8gXsUvTu0s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9bkI3oO0fbr6OAUG35nl4Xxn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KUeKbXJAFM_xm807zbNkbFvyQMM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6AAFgigKE7L6rf5OviYubudz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qnvIP9UgfwxoGK3TN2BqvO8LI8Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Wtc4yE62ybADk1R8agakHIKC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t14wo
wm1234 schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 10:48:
@t14wo hoe heb je uiteindelijk het afschot erin gekregen? Er staat altijd wel uitleg, dat het erin moet maar, 1cm per meter etc. Hoe ze het precies aanpakken, is mij nog niet helemaal duidelijk. Heb je nog tips & tricks?
Ik heb eerst de rest van de vloer gestort met zandcement. Daarna 2 zakken egaline erin om het vlak te krijgen.

Vervolgens de inloopdouche erin gesmeerd met zandcement. Gewoon lekker kleien en met een spaan erin smeren. Voor zo’n klein stukje gaat dat prima. Het hoeft niet 100% te zijn, dat vangt de tegellijm wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
ViezeVis schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 21:05:
Zojuist een gespecificeerde offerte van de tegelzetter terug gehad voor het betegelen van een badkamer en toilet (Volgens mij 35-40 m2, uitgaande van 10-15% snijvlies). Totaalprijs van +/- €7100. Is dat een beetje realistisch? Hij geeft aan dat er rek in de prijs zit. Inschatten van de installateurskosten is lastig, afhankelijk van wat hij verder tegenkomt. Bestaat in hoofdlijnen uit:

[...]

Overigens ruim 7m2 aan visgraattegels. Inbouwkranen enz. Tekeningen:

De tekeningen:
Je hebt het over tegelzetter, maar je bedoelt gewoon installateur. Want hij gaat alles doen dus?

Prijs voor tegelzetten is heel netjes. Hij zal toch gauw een week bezig zijn. En dan is 2100 een mooie prijs. De rest is lastig in te schatten. Teveel variabelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
t14wo schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 22:59:
[...]

Je hebt het over tegelzetter, maar je bedoelt gewoon installateur. Want hij gaat alles doen dus?

Prijs voor tegelzetten is heel netjes. Hij zal toch gauw een week bezig zijn. En dan is 2100 een mooie prijs. De rest is lastig in te schatten. Teveel variabelen.
Nee, ik bedoel: de tegelzetter die installatiewerk en kitwerk uitbesteed. Stond ook in de quote. Hij gaat dus alleen tegelzetten (en afmonteren dacht ik).

Mooi dat de tegelzetprijs goed lijkt. Ik had het totaalbedrag gedeeld door het aantal m2 en dan kwam ik uit op €60 zonder materiaal. Maar wel met een redelijke visgraatwand van boven tot onder (/edit: tot 2x toe). En eens v.w.b. installatiewerk. Dat kon de tegelzetter ook niet goed inschatten. Ik schat zo in dat dat misschien meer wordt omdat de ventilatiebuis van de MV verplaatst moet worden. Dat schijnt in de weg te zitten hoorde ik van meerdere buren. Maar goed op te lossen met spirobochten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Dedsh schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 21:14:
Help onze badkamer betegelen!

Dit is de indeling van de badkamer. Waar en hoe zouden we het beste kunnen tegelen? We komen er qua combinatie niet uit.
Er zou evt ook nog een ondiepe kast boven de WC kunnen (halfhoge voorzet wand en daarboven ondiepe kast)

Ik hoor graag jullie ideeën. Foto bijgevoegd van inspiratie/look waar we voor gaan

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zelf geen fan van kasten boven toiletten. Dan liever een betegelde inbouwnis die iets dieper ligt. Smal kastje tegenover de badkamermeubel geen idee? Verder qua tegels is het smaak. Je zou wat opties kunnen laten proberen door het badkamerbedrijf. Die witte tegeltjes: hoe meer voegen, hoe meer schoonmaken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4dow
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:15
Binnenkort start hier de verbouwing van de badkamer en toilet. Materialen worden binnenkort afgeleverd zodat de ZZP'er aan de slag kan. Bij de aanschaf van de tegels en sanitair hebben we nog geen zaken als wc rol houder, wc borstel en handdoekhaken meegenomen met het idee dit later zelf ergens te kopen. Ik heb al even gezocht in het topic maar kon het niet direct vinden, wat zijn nu goede merken voor dit soort onderdelen? Gewoon degelijk materiaal in RVS kleur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m181087
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09:21
sh4dow schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 12:28:
Binnenkort start hier de verbouwing van de badkamer en toilet. Materialen worden binnenkort afgeleverd zodat de ZZP'er aan de slag kan. Bij de aanschaf van de tegels en sanitair hebben we nog geen zaken als wc rol houder, wc borstel en handdoekhaken meegenomen met het idee dit later zelf ergens te kopen. Ik heb al even gezocht in het topic maar kon het niet direct vinden, wat zijn nu goede merken voor dit soort onderdelen? Gewoon degelijk materiaal in RVS kleur.
Zelf hebben we Regn (zelfde merk als kranen) en Geesa.
Vooral Geesa zie ik bij meer grote(re) installatiebedrijven terug komen, zoals bijvoorbeeld Warmteservice. Heeft een aardig groot assortiment en 15 jaar garantie op veel accesoires.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moatiej
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08:35
Voor onze nieuwbouw badkamer gaan we aanstaande vrijdag een ronde lopen met de elektricien. Hierbij gaan we ook de inbouwspotjes bepalen. Hiervoor heeft de sanitairzaak een aantal punten aangegeven.

Zelf twijfelen we nog over de diepte van de spotjes boven de wastafel. We hebben geen spiegel verlichting verder dus we willen ze wel echt goed gericht hebben.

Ook twijfelen we over de spot in de douche. Is dit logisch zo in de hoek?

En een laatste punt is nog of we een extra spot ter hoogte van de wc moeten plaatsen voor de symmetrie.

Hebben jullie hier ideeën over?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mnWGPIDjdf0NOVAayfzuBsNsJ7M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D3E7Ppw6JOICLM3ivLzqZcTW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 21:51
Mijn vriendin wil de wc volledig laten stucen (behalve de vloer :+). Mij lijkt dat nogal kil ogen, volgens mij kun je dat oplossen met beton cire eroverheen.
Heeft iemand hier advies voor? :)

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry86
  • Laatst online: 13-09 20:00
Als je warme kleuren er op smeert is het dan nog kill?
Overigens lees ik even mee over de beton cire

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alic3
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 05-07-2024
@moatiej Spotjes boven je hoofd bij de wastafel is niet echt het beste licht als je daar staat. Waarom geen spiegel met verlichting of wandlampjes? Houd maar eens een zaklamp boven je hoofd, daar wordt niemand knapper van.

Verder zou ik het symmetrische loslaten. Een goed lichtplan is gemaakt op basis van een functionele plek. Niet of alles lekker uitlijnt op het plafond. Natuurlijk wil je geen kriskras spotjes overal maar dat hoeft ook niet. Die bij de radiator en deur zou ik in het midden van de deur plaatsen. Je wil bij binnenkomst goed licht hebben en niet je handdoek uitlichten.
Strider schreef op woensdag 1 november 2023 @ 08:37:
Mijn vriendin wil de wc volledig laten stucen (behalve de vloer :+). Mij lijkt dat nogal kil ogen, volgens mij kun je dat oplossen met beton cire eroverheen.
Heeft iemand hier advies voor? :)
Ligt er zeker aan welke kleur je het gaat schilderen. Ik vind het juist altijd wel chique. Wij tegelen alleen de achterwand en visgraat loopt door. En verder wordt alles incl. het plafond één kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Heeft iemand enig idee of er uberhaupt zwarte niet-MDF plafonds te koop zijn? We kiezen voor een lichtgrijze tegel met diepgroene visgraat keramieken tegel. Maar ik vraag me heel erg af of een zwart plafond wel the-way-to-go is om eerlijk te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:13
ViezeVis schreef op woensdag 1 november 2023 @ 09:23:
Heeft iemand enig idee of er uberhaupt zwarte niet-MDF plafonds te koop zijn? We kiezen voor een lichtgrijze tegel met diepgroene visgraat keramieken tegel. Maar ik vraag me heel erg af of een zwart plafond wel the-way-to-go is om eerlijk te zijn.
Zekers. Bij de Baderie in Nuenen (wellicht ook in andere vestigingen) hangt een zwart spanplafond in een van de demo badkamers. Best chique, wij hebben nog even getwijfeld om daar ook voor te gaan, maar toch voor het veiliger wit gekozen om het wat lichter te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13:55
Ik heb een hoekstopkraan gevonden van Grohe in de kleur supersteel.
Nu moet zo'n hoekstopkraan ook op een waterleiding slang aangesloten worden. Bij fonteintjes in het toilet is dat vaak zo'n ijzeren buisje, gebogen.

Ik kan die echter niet in supersteel variant vinden. Bestaat dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Draakje5 schreef op woensdag 1 november 2023 @ 20:36:
Ik heb een hoekstopkraan gevonden van Grohe in de kleur supersteel.
Nu moet zo'n hoekstopkraan ook op een waterleiding slang aangesloten worden. Bij fonteintjes in het toilet is dat vaak zo'n ijzeren buisje, gebogen.

Ik kan die echter niet in supersteel variant vinden. Bestaat dat niet?
Als je de juiste maat hoekstopkraan hebt gekocht kan je de slangen uit de kraan hier direct op aansluiten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11:46

Fanta

FordPerformance™️

Brilsmurfffje schreef op donderdag 2 november 2023 @ 08:38:
[...]

Als je de juiste maat hoekstopkraan hebt gekocht kan je de slangen uit de kraan hier direct op aansluiten
Dat geldt alleen voor wastafelkranen. Fonteinen worden doorgaans met 1 los slangetje of met een pijpje aangesloten. Die pijpjes zijn er vaak niet in speciale kleuren, omdat de coating het nagenoeg onmogelijk maakt het pijpje te buigen.

Daily driver | Ford Fanta ST | 280pk 420Nm | Orange Fury | Performance Pack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13:55
Brilsmurfffje schreef op donderdag 2 november 2023 @ 08:38:
[...]

Ja, maar de kleur van de slang wijkt af. Heeft grohe geen supersteel water slangen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11:46

Fanta

FordPerformance™️

Draakje5 schreef op donderdag 2 november 2023 @ 08:43:
[...]

Ja, maar de kleur van de slang wijkt af. Heeft grohe geen supersteel water slangen?
Pak gewoon een standaard aansluitslangetje, dat kleur prima bij supersteel. Maak hem niet te lang, anders krijg je van die lelijke lussen.

Daily driver | Ford Fanta ST | 280pk 420Nm | Orange Fury | Performance Pack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Stiggy schreef op woensdag 1 november 2023 @ 10:36:
[...]

Zekers. Bij de Baderie in Nuenen (wellicht ook in andere vestigingen) hangt een zwart spanplafond in een van de demo badkamers. Best chique, wij hebben nog even getwijfeld om daar ook voor te gaan, maar toch voor het veiliger wit gekozen om het wat lichter te maken.
Dankjewel. Op een of andere manier heeft spanplafond niet mijn voorkeur. Ik heb liever kunststof. Vooral vanwege het gemak en het onderhoudsarme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nldls
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:54
Vandaag bij Sani4all geweest. Materiaal offerte van 13k thuis gekomen. Badkamer van goed 10m2. Offerte blijkt nog niet helemaal compleet, daar moet ik volgende week nog even achteraan.

Hebben jullie een idee in hoeverre er onderhandel ruimte zit bij Sani4all? Ze zeggen direct de beste prijs als bedrijfsbeleid, maar geen idee of dit ook echt zo is.

Hopelijk iemand hier ervaring met ze.

Wel fijne ervaring. Qua indeling is het heel anders geworden dan het huidige plaatje en dat is wel gaaf geworden.

Nu is meegenomen om een verlaagd plafond in te bouwen met spots met als doel om door de hele badkamer verlichting aan te brengen. Benieuwd of iemand daar ervaring mee heeft. Ik heb nu maar 3 aansluit punten voor licht en die zijn straks eigenlijk niet meer voldoende.

[ Voor 20% gewijzigd door nldls op 04-11-2023 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastForwardNL
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 15:23
Iemand enig idee hoe ik onderstaande Viega sifon kan openen/verwijderen om deze schoon te maken?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4lBVY7qKxBTvjo-7ggMHOl38w0Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mTqFQpaU5iNxkGiDVGTePS4n.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry86
  • Laatst online: 13-09 20:00
in het kader van "elkaar helpen" en in dit geval, prijsgunstig...

Dochekranen...., Ik vind het altijd behoorlijk "oplichting" en mijn geld niet waard. Zeker als het op "design" gaat zoals "gun metal"

Afbeeldingslocatie: https://s3.eu-central-1.amazonaws.com/akeneo.x2o.assets.prod/assets/e/f/5/c/ef5c11bd09c6583d397444bb700ae3ff7ee1223f_200442_BGU_packshot_02.jpg

Maar toch vindt ik hem stiekem wel heel mooi....
Dus zoeken zoeken zoeken, en gevonden!

Het merk AIYA Bath (Deens bedrijf) bied design armaturen tegen schappelijke prijzen.
Voor iedereen de moeite waard om een bezoek te brengen aan de website en op hun artikelen te zoeken.
Ik heb een "gun metal" (grafiet) regendoucheset gekocht voor €229,-. (in DL, mogelijk in NL enkele tientjes duurder) De set is volledig RVS. een geen goedkope plastic meuk.

Afbeeldingslocatie: https://m.media-amazon.com/images/I/51nHA1IgBRL._AC_SL1500_.jpg
https://www.amazon.de/dp/...dt_b_product_details&th=1
https://aiyabath.com/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• t14wo
barry86 schreef op maandag 6 november 2023 @ 08:33:
in het kader van "elkaar helpen" en in dit geval, prijsgunstig...

Dochekranen...., Ik vind het altijd behoorlijk "oplichting" en mijn geld niet waard. Zeker als het op "design" gaat zoals "gun metal"

[Afbeelding]

Maar toch vindt ik hem stiekem wel heel mooi....
Dus zoeken zoeken zoeken, en gevonden!

Het merk AIYA Bath (Deens bedrijf) bied design armaturen tegen schappelijke prijzen.
Voor iedereen de moeite waard om een bezoek te brengen aan de website en op hun artikelen te zoeken.
Ik heb een "gun metal" (grafiet) regendoucheset gekocht voor €229,-. (in DL, mogelijk in NL enkele tientjes duurder) De set is volledig RVS. een geen goedkope plastic meuk.

[Afbeelding]
https://www.amazon.de/dp/...dt_b_product_details&th=1
https://aiyabath.com/
Jouw prijs is prima. Uiteindelijk is het allemaal wholesale uit China. Zoek maar eens op AliExpress naar douchesets, dan zal je allemaal dezelfde tegenkomen. En vervolgens vind je precies diezelfde modellen tege. Premiumprijzen bij de grote sanitairwinkels in Nederland.

Ik heb ook kranen uit China in de keuken en een inbouwkraan in het toilet. Kwaliteit is gewoon perfect. Heb ik nu een paar jaar.

Uiteindelijk zal het kwalitatief weinig onderdoen, maar je hebt gewoon praktisch geen garantie, de kwaliteitscontrole zal minder zijn (dus meer kans op maandagochtendmodel) en de beschikbaarheid van reserveonderdelen is wat lastiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB333
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-11-2024
Dag allen, wij zijn bezig met een grootschalige verbouwing van ons huis. Onderdeel daarvan is de badkamer. Die willen we laten betegelen. We hebben op advies van de badkamerspecialisten onze badkamermuren laten stucen. De stucador hebben wij gevraagd dat met speciale stuc te doen, geschikt voor natte ruimtes (aquastuc of cementgebonden stuc). Helaas heeft hij dat niet gedaan, maar MP75 gebruikt ("dat is sneller droog en kan ook gewoon voor de badkamer worden gebruikt als je gaat tegelen"). Nu zitten wij met een dilemma. Het liefst halen wij de stuc eraf en laten we het alsnog met de gewenste stuc doen, maar dat is denk ik heel ingewikkeld. Kan er veilig getegeld worden op de MP75? En is het aan te raden om daarvoor extra maatregelen te nemen (zoals een coating o.i.d.)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
BB333 schreef op maandag 6 november 2023 @ 22:34:
Dag allen, wij zijn bezig met een grootschalige verbouwing van ons huis. Onderdeel daarvan is de badkamer. Die willen we laten betegelen. We hebben op advies van de badkamerspecialisten onze badkamermuren laten stucen. De stucador hebben wij gevraagd dat met speciale stuc te doen, geschikt voor natte ruimtes (aquastuc of cementgebonden stuc). Helaas heeft hij dat niet gedaan, maar MP75 gebruikt ("dat is sneller droog en kan ook gewoon voor de badkamer worden gebruikt als je gaat tegelen"). Nu zitten wij met een dilemma. Het liefst halen wij de stuc eraf en laten we het alsnog met de gewenste stuc doen, maar dat is denk ik heel ingewikkeld. Kan er veilig getegeld worden op de MP75? En is het aan te raden om daarvoor extra maatregelen te nemen (zoals een coating o.i.d.)?
Sneller droog is onzin. Juist cementgebonden stuc hard sneller uit. Het gaat dus om stuccen tbv glad/egaal maken van muren voor betegelen? In dat geval. Niks aan de hand. Goed laten drogen en vervolgens behandelen met een voorstrijk voor zuigende ondergronden. Er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit niet werkt.

Sterker nog: deze week is de tegelzetter bij ons bezig en betegelt hij met MP75 uitgevlakte muren. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pman63
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:34
FastForwardNL schreef op zondag 5 november 2023 @ 08:47:
Iemand enig idee hoe ik onderstaande Viega sifon kan openen/verwijderen om deze schoon te maken?
[Afbeelding]
Zo te zien gewoon naar je toetrekken, wel eerst even de pijp die je ziet zitten losmaken.
https://www.viega.nl/nl/p...-bidets/Sifon-5634-1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB333
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-11-2024
t14wo schreef op maandag 6 november 2023 @ 22:38:
[...]

Sneller droog is onzin. Juist cementgebonden stuc hard sneller uit. Het gaat dus om stuccen tbv glad/egaal maken van muren voor betegelen? In dat geval. Niks aan de hand. Goed laten drogen en vervolgens behandelen met een voorstrijk voor zuigende ondergronden. Er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit niet werkt.

Sterker nog: deze week is de tegelzetter bij ons bezig en betegelt hij met MP75 uitgevlakte muren. ;)
Klopt helemaal! Gaat om het gladmaken. Kennelijk is 'slechts' 5-7mm aangebracht, zodat het sneller droog zou zijn (dát lijkt me op zich wel juist), maar ook op dit punt aarzel ik of dat wel goed is, nu Knauf 10mm lijkt te adviseren. Het is zaterdag aangebracht en woensdag gaan de badkamermensen aan de slag. Lijkt kort dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Fun Fact over Brauer kranen.

De 'key principal' volgens DNB is Harmanus van de Pavert, die tevens bestuurder is van Topa Group B.V. in Tiel.

Topa is op hun beurt weer 'importeur' van bathroom producten die weer private label verkocht worden waar brauer onderdeel van lijkt.

Dit stinkt een beetje naar het opzetten van een GmbH om vervolgens 'Duitse kwaliteit' te mogen verkondigen. Weet niet of het klopt. Maar bijzonder is 't wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
ViezeVis schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 17:39:
Fun Fact over Brauer kranen.

De 'key principal' volgens DNB is Harmanus van de Pavert, die tevens bestuurder is van Topa Group B.V. in Tiel.

Topa is op hun beurt weer 'importeur' van bathroom producten die weer private label verkocht worden waar brauer onderdeel van lijkt.

Dit stinkt een beetje naar het opzetten van een GmbH om vervolgens 'Duitse kwaliteit' te mogen verkondigen. Weet niet of het klopt. Maar bijzonder is 't wel.
Dit is volgens mij al langer bekend. Brauer heten, een nieuw merk zijn en dan leunen op Deutsch design…. Smells like shit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
t14wo schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 18:16:
[...]

Dit is volgens mij al langer bekend. Brauer heten, een nieuw merk zijn en dan leunen op Deutsch design…. Smells like shit
Dat Brauer een nieuw merk is, was idd al wel bekend maar niet over de achtergronden van eigenaren en de relaties met Nederland ;).

Richt nach Scheiße :Y) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alic3
Wat is jullie ervaring met het boren van kraangaten in solid surface? Welk type boor werkt hier goed voor?

[ Voor 3% gewijzigd door Alic3 op 08-11-2023 10:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t14wo
Alic3 schreef op woensdag 8 november 2023 @ 09:45:
Wat is jullie ervaring met het boren van kraangaten in solid surface? Welk type boor werkt hier goed voor?
Gewoon met een hout speedboortje. Je vliegt er zo doorheen. Speedboortje zorgt er meteen voor dat je goed centreert. Als je met een diamant gatenboortje aan de gang gaat ga je geheid uitschieten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-09 15:40
Hoge toeren en zet slag uit op je boormachine.
Wel even een mondkapje opdoen en indien mogelijk buiten want het gaat een partij stof geven.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alic3
t14wo schreef op woensdag 8 november 2023 @ 10:18:
[...]

Gewoon met een hout speedboortje. Je vliegt er zo doorheen. Speedboortje zorgt er meteen voor dat je goed centreert. Als je met een diamant gatenboortje aan de gang gaat ga je geheid uitschieten.
X2O raadt zelf een diamantboor met puntje aan. Maar ik kan net niet de goede diameter vinden voor de Hotbath kranen bij X2O dus ik zit verder te kijken naar andere opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
Alic3 schreef op woensdag 8 november 2023 @ 10:42:
[...]

X2O raadt zelf een diamantboor met puntje aan. Maar ik kan net niet de goede diameter vinden voor de Hotbath kranen bij X2O dus ik zit verder te kijken naar andere opties.
https://www.klusidee.nl/F...-surface-wastafel.115663/

Afbeeldingslocatie: https://www.klusidee.nl/Forum/userpix2/122480_20190116_173456_1.jpg

Hier wordt het zo gedaan. Lijkt mij dus geen probleem. Zo hard is solid surface ook niet.

Ik hoor graag jouw eindervaring, want ik moet hetzelfde doen over een week. Maar dan voor een afvoer van de wasbak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
Solid surface is heel zacht zelfs. Is gewoon kunststof.

Je zou 4mm houtboor kunnen voorboren om zo te zorgen dat je speedboor niet gaat lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valyx_
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 14:35
Heeft er iemand goede ervaringen met een bouwbedrijf/badkamer boer in de regio Eindhoven? Zelf tegels etc kopen en laten plaatsen of alles in 1 maakt niet echt uit.

We willen komend jaar de badkamer en 2 aparte toiletten laten verbouwen en zijn ons aan het oriënteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alic3
@t14wo We gaan het pas over een week of twee doen dus ik hoor graag jouw ervaring eerst ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaer288
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-09 11:23
t14wo schreef op maandag 6 november 2023 @ 08:41:
[...]

Jouw prijs is prima. Uiteindelijk is het allemaal wholesale uit China. Zoek maar eens op AliExpress naar douchesets, dan zal je allemaal dezelfde tegenkomen. En vervolgens vind je precies diezelfde modellen tege. Premiumprijzen bij de grote sanitairwinkels in Nederland.

Ik heb ook kranen uit China in de keuken en een inbouwkraan in het toilet. Kwaliteit is gewoon perfect. Heb ik nu een paar jaar.

Uiteindelijk zal het kwalitatief weinig onderdoen, maar je hebt gewoon praktisch geen garantie, de kwaliteitscontrole zal minder zijn (dus meer kans op maandagochtendmodel) en de beschikbaarheid van reserveonderdelen is wat lastiger.
Nog tips waar ik specifiek op moet letten als ik kranen op AliExpress zoek, want er zal ongetwijfeld ook troep tussen staan? Of is het simpelweg trial and error?

Ik zit namelijk in de oriëntatiefase voor een nieuwe douchemengkraan en vond je bericht interessant :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wm1234
@ViezeVis Zoek eens op Youtube: DIT GEZIN BEZIT VIER MCLARENS!, channel: Drivers dream en diepte interview: Wat voor Werk doet een Supercar Owner? | Over de vloer bij Mclarentwins

Hij legt er geen windeieren mee. Slimme kerel.Alles komt uit China tegenwoordig, lijkt het wel.

Ik ben een badkamer aan het aanbesteden in China (niet voor particulieren), kom uit op 1800 euro incl. verzenden naar Rotterdam (als je grote volumes afneemt kan daar nog een keer 50% vanaf geschat), komt nog wel import bij dus rond de 2500 euro denk ik all-in. Nederland een scherpe offerte was 7800 euro met Brauer spul, Hornbach rond de 5000 euro en dat is ook niet gek met alle overhead.

Dit is het daadwerkelijke voorbeeld, gemaakt door de leverancier:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LJi_L3cpFzbR0v7HRFQUP5-Ok30=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qixNeahJ2Lh3pZpnZfW7n8Ld.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 82% gewijzigd door wm1234 op 08-11-2023 12:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• t14wo
Jaer288 schreef op woensdag 8 november 2023 @ 11:38:
[...]

Nog tips waar ik specifiek op moet letten als ik kranen op AliExpress zoek, want er zal ongetwijfeld ook troep tussen staan? Of is het simpelweg trial and error?

Ik zit namelijk in de oriëntatiefase voor een nieuwe douchemengkraan en vond je bericht interessant :)
Ik heb echt veel kranen van Ali besteld. Stuk of 6 zeker. En allemaal waren ze van zeer goede kwaliteit. Dus kijk naar reviews en bestelvolume en dan zit je eigenlijk altijd goed durf ik wel te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
wm1234 schreef op woensdag 8 november 2023 @ 11:56:
@ViezeVis Zoek eens op Youtube: DIT GEZIN BEZIT VIER MCLARENS!, channel: Drivers dream en diepte interview: Wat voor Werk doet een Supercar Owner? | Over de vloer bij Mclarentwins

Hij legt er geen windeieren mee. Slimme kerel.Alles komt uit China tegenwoordig, lijkt het wel.

Ik ben een badkamer aan het aanbesteden in China (niet voor particulieren), kom uit op 1800 euro incl. verzenden naar Rotterdam (als je grote volumes afneemt kan daar nog een keer 50% vanaf geschat), komt nog wel import bij dus rond de 2500 euro denk ik all-in. Nederland een scherpe offerte was 7800 euro met Brauer spul, Hornbach rond de 5000 euro en dat is ook niet gek met alle overhead.

Dit is het daadwerkelijke voorbeeld, gemaakt door de leverancier:

[Afbeelding]
Ik zoek eenzelfde soort badkamer als particulier. Waar kan ik dat vinden? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wm1234
@Bobmeister broertje van AliExpress. Helaas is het alleen voor bedrijven / groothandels. Ik heb een bedrijf in het vastgoed en via die grote route koop ik in. Dit is via een leverancier die ook Hilton hotels en andere grote 5 sterren ketens doet, wel grappig. Je ziet ook veel Nederlandse namen langs komen, ook via interieur, zoals Jysk. Al die Chinese leveranciers zetten de logo's erbij en dan denk je gelijk, nou weet ik waar je inkoopt en dan kan ik het direct inkopen zonder tussenschakel.

Zou geen verkeerd bedrijf zijn om al die partijen er tussenuit te snijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
wm1234 schreef op woensdag 8 november 2023 @ 13:57:
@Bobmeister broertje van AliExpress. Helaas is het alleen voor bedrijven / groothandels. Ik heb een bedrijf in het vastgoed en via die grote route koop ik in. Dit is via een leverancier die ook Hilton hotels en andere grote 5 sterren ketens doet, wel grappig. Je ziet ook veel Nederlandse namen langs komen, ook via interieur, zoals Jysk. Al die Chinese leveranciers zetten de logo's erbij en dan denk je gelijk, nou weet ik waar je inkoopt en dan kan ik het direct inkopen zonder tussenschakel.

Zou geen verkeerd bedrijf zijn om al die partijen er tussenuit te snijden.
Alib...?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wm1234
correct, voorbeeld offerte, alles is in dollar (nu 0,94 cent) ex. btw en invoer maar vergelijk het is voor de grap in NL, ook bij de 'discounters & stunters':

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HOV6KlO2KInEIqXldk6MIAfAx0c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MCT77RMC25OUH9gb4Q7CSIwG.jpg?f=fotoalbum_large[/URL]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iEuStzIh0_OtpWp9QMyaYM3aX5Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FYsfssvHtNx0S9lD5MrA4rPn.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 122% gewijzigd door wm1234 op 08-11-2023 14:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:43
@wm1234 Wat is de naam van deze leverancier op Alibaba?

Overigens heb ik als particulier wel vaker via Alibaba gekocht. Die chinezen gaan echt je kvk niet vragen hoor, die verkopen hun moeder nog voor een prijs.

[ Voor 60% gewijzigd door Stoffa op 08-11-2023 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alic3
Het is dan wel spotgoedkoop, maar je ziet wel meteen dat het nét niet de Nederlandse gangbare smaak is. Ik zie dit vaker in flips en vroeg me altijd af waar ze dat spul vandaan halen. Nu weet ik hoe :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wm1234
@Stoffa Ik ben momenteel nog in onderhandeling met meerdere partijen dus liever deel ik de naam niet (deze offerte is letterlijk van vandaag). Maar zoek op sanitair specialisten of zet een offerte traject uit en dan kom je er vrij snel uit. Klopt, wat je zegt met dat ze hun oude moeder nog verkopen, behoorlijk hongerig om te verkopen.

@Alic3 Je kan letterlijk alles krijgen, wat je ook in NL krijg. Dit is meer een smaak dingetje en passend bij de echte situatie. Ik kreeg vandaag een catalogus van 1 GB! ongeveer 50 boekjes ofzo.

Je kan het zo naar de Nederlandse smaak maken: Grijze tegels, witte kom op het badmeubel met zwarte inbouwkraan, ronde spiegel met een led lampje, los staande badkuip, rain shower met inbouw apparatuur en wat nisjes hier en daar. Alleen om praktische redenen doe ik dat niet.

[ Voor 12% gewijzigd door wm1234 op 08-11-2023 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Even een gewetensvraag. Wij willen onze badkamer bij Sanidump gaan bestellen. Maar ik vergelijk ook altijd even online. Een aantal producten zijn duurder dan de online prijs. Wij krijgen nog een 'finale' prijs onder aan de streep, afhankelijk van de geldende inkoopkortingen. De vorige keer was dit +/- 5%. In ons geval gaat het dan misschien om nog eens 500 euro eraf.

Wat zouden jullie doen? Gewoon eens voorleggen en kijken wat ze met de prijs kunnen doen om te evenaren? Of gewoon, ook al is het tientjeswerk, online bestellen? Vaak ook nog incl. verzending namelijk en dat komt er bij Sanidump dan nog bij (ik hoorde 250 euro totaal o.i.d)

1x V&B Avento Combipack met standaardzitting, UP720 en drukplaat €728.
Diezelfde combi kost online €673. Verschil van enkele tientjes.

1x Estudio Visgraattegel groen 7,2 m2 €608
Ditzelfde aantal m2 kost online €504

1x Vasco Niva Jet Black N1L1 1820x934 €767
Kost online €632. Overigens ook hoger dan adviesprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codeneos
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-09 00:04

codeneos

[...]

ViezeVis schreef op woensdag 8 november 2023 @ 20:17:
Even een gewetensvraag. Wij willen onze badkamer bij Sanidump gaan bestellen. Maar ik vergelijk ook altijd even online. Een aantal producten zijn duurder dan de online prijs. Wij krijgen nog een 'finale' prijs onder aan de streep, afhankelijk van de geldende inkoopkortingen. De vorige keer was dit +/- 5%. In ons geval gaat het dan misschien om nog eens 500 euro eraf.

Wat zouden jullie doen? Gewoon eens voorleggen en kijken wat ze met de prijs kunnen doen om te evenaren? Of gewoon, ook al is het tientjeswerk, online bestellen? Vaak ook nog incl. verzending namelijk en dat komt er bij Sanidump dan nog bij (ik hoorde 250 euro totaal o.i.d)

Voorleggen aan de verkoper. Houdt wel rekening met verzendkosten en levertijd in je vergelijking.

Nee heb je, ja kun je krijgen.

http://www.tweakers.net/gallery/119170/sys

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krijnemans
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12-09 15:00

Ze geven aan dat ze altijd goedkoper zijn! Ik zou het ze eerst voorleggen, zodat ze de prijs van die artikelen matchen en daarna nog vragen naar pakketkorting. Werkte bij mij ook :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

wm1234 schreef op woensdag 8 november 2023 @ 14:10:
correct, voorbeeld offerte, alles is in dollar (nu 0,94 cent) ex. btw en invoer maar vergelijk het is voor de grap in NL, ook bij de 'discounters & stunters':
Je hebt gelijk, ze verkopen van alles, en voor prijzen waar je steil van achterover slaat. Probleem wat ik alleen heb met die Chinezen is dat je zo van afstand niet kunt zien of het spul van de juiste kwaliteit is. Het gebeurt (met andere spullen) vaak genoeg dat ze bv heel slim spullen uit de folder van een ander laten zien en wat je dan krijgt is rommel. Kun je bij Ali B. vertrouwen op de reviews en waardering van de klanten? Kijk, als er geld te besparen valt, staan we allemaal vooraan natuurlijk, maar als de helft troep is, wordt het een dure manier van geld besparen...
China is ver weg. Uiteraard is niet alles troep, maar hoe onderscheid ik het kaf van het koren vanuit Nederland?

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mierenfokker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-12-2024
NVM

[ Voor 99% gewijzigd door mierenfokker op 09-11-2023 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wm1234
@mphilipp Ik zeg ook niet dat het makkelijk is maar veel aanbod is ook te zien in NL. Ze werken veel met video's, veel meer dan in NL zodat je een eerste beeld krijgt maar is voor weinig mensen weggelegd denk ik omdat het best intensief is qua tijd, contacten maken etc., geregel met douane en de meeste mensen zoals je terecht zegt, willen het zien voelen en is dit ver van je bed. Ik raad het dus ook niemand aan maar vind het wel aardig om te laten zien (kennis delen).

Aan de andere kant in NL, ga jij in het binnenwerk van een douche kijken (een badkamer boer vertelde dat Grohe tegenwoordig ook plastic binnenwerken heeft in bepaalde lijnen) en weet jij welk type je precies hebt hangen. Het is ook weer niet zo, dat we allemaal badkamer experts zijn. Zie bijv. de truc van Brauer, iedereen zegt trots Duitse kwaliteit als ze de badkamer showen terwijl de kraan uit China komt ....

Ook omdat het budget lager is en je hebt een misser, kan je het ook vervangen met iets lokaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Krijnemans schreef op donderdag 9 november 2023 @ 08:53:
[...]

Ze geven aan dat ze altijd goedkoper zijn! Ik zou het ze eerst voorleggen, zodat ze de prijs van die artikelen matchen en daarna nog vragen naar pakketkorting. Werkte bij mij ook :)
Thnx! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 12:43

In een winkel van sanidump geweest en daar alles bekeken en misschien zelfs nog een gesprek gehad?

Dat vind ik het echt not done om daarna online te gaan bestellen. De online shop heeft minder medewerkers nodig, en geen pand. Logisch dat die goedkoper kunnen zijn.

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Makrolon schreef op donderdag 9 november 2023 @ 18:02:
[...]

In een winkel van sanidump geweest en daar alles bekeken en misschien zelfs nog een gesprek gehad?

Dat vind ik het echt not done om daarna online te gaan bestellen. De online shop heeft minder medewerkers nodig, en geen pand. Logisch dat die goedkoper kunnen zijn.
Ik heb het nagerekend, het gaat om +/- 400 euro 'winst' wat ik kan behalen als ik een deel online zou bestellen. Als je groot op de offertemap zet: 'verbaas uzelf over onze altijd-laagste-prijzen' dan mag je daar vanuit gaan, toch? :)

Het is nou niet dat het klein op die map staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Murkmans
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 15:50
@ViezeVis als ze dat claimen, mogen ze het ook waarmaken. Persoonlijk zou ik aangeven wat je online betaald incl verzending en dat je graag ziet dat zij daarnaar toe bewegen.

Het is ook fijn om 1 aanspreekpunt vwb materialen te hebben dan 10 verschillende leveranciers.

Edit: voor de mensen met een douchegoot op een lewisplaat vloer: zagen jullie het sifon uit op de lewisplaat vloer of leggen jullie de goot volledig op de plaat? Wij willen een rvs douchegoot met gelast sifon eraan, die zijn er nagenoeg alleen als horizontale variant.

De vloer komt in ons geval dan wel erg hoog uit:
45mm sifon+15mm onderkant goot+10mm afschot=70mm dekking op de lewisplaat vloer in de badkamer, terwijl 20mm dekking gebruikelijk is.

Voor het idee, standaardlewisvloer is 100kg/m2. Met 50mm dekking erbij, voeg je nog eens 100kg/m2 toe

[ Voor 50% gewijzigd door Murkmans op 09-11-2023 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Murkmans schreef op donderdag 9 november 2023 @ 18:17:
@ViezeVis als ze dat claimen, mogen ze het ook waarmaken. Persoonlijk zou ik aangeven wat je online betaald incl verzending en dat je graag ziet dat zij daarnaar toe bewegen.

Het is ook fijn om 1 aanspreekpunt vwb materialen te hebben dan 10 verschillende leveranciers.
Zeer mee eens v.w.b. dat laatste. Meesten staan er gelukkig ook zo in. Mijn nationaliteit is niet voor niets Nederlands, zullen we dan maar zeggen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

wm1234 schreef op donderdag 9 november 2023 @ 16:54:
@mphilipp Ik zeg ook niet dat het makkelijk is maar veel aanbod is ook te zien in NL. Ze werken veel met video's, veel meer dan in NL zodat je een eerste beeld krijgt maar is voor weinig mensen weggelegd denk ik omdat het best intensief is qua tijd, contacten maken etc., geregel met douane en de meeste mensen zoals je terecht zegt, willen het zien voelen en is dit ver van je bed. Ik raad het dus ook niemand aan maar vind het wel aardig om te laten zien (kennis delen).
Zeker, kennis en ervaring delen is altijd goed. Het kan allemaal goed gaan, zodra je een leverancier met een goede reputatie hebt gevonden. In principe geldt hetzelfde in Nederland. Wij zijn inderdaad niet allemaal experts, maar bv hier in dit topic wissel je ervaringen uit en dan weet je bv dat een bepaald merk goed is en een bepaalde leverancier goede spullen levert tegen een goede prijs.
Tegenwoordig komt bijna alles uit China. Toevallig zag ik ergens een lijstje van 'top' Chinese leveranciers en daar zat er een tussen (Joomoo Group) die blijkbaar de eigenaar is van Poggen Pohl. Dat is toch geen kleine jongen.
Maar de afstand blijft een beetje een probleem. Ook in Nederland ga ik niet alleen uit van een plaatje op internet. Ik gebruik het om mij te oriënteren en dan ga je ergens kijken, welk merk het ook is. Een foto kan bedriegelijk zijn, bewust of onbewust. Dus ja...of ik het aandurf om de spullen uit China te bestellen weet ik nog niet. Ik ben er niet op uit om alles zo goedkoop mogelijk te doen. Dan had ik al klaar geweest. Ik wil het graag gewoon goed hebben. En dan betaal ik liever iets meer, dan dat ik over 2 jaar mij kapot erger aan iets dat niet goed werkt of alweer stuk is.
Ik durf het ook aan om spullen voor mijn 3D printer uit China te bestellen. Want er zijn een aantal leveranciers die gewoon de juiste spullen leveren, én een paar waar je beter niets kunt bestellen, want je krijgt troep die alleen maar lijkt op 'the real thing'. Die zijn dan van de verkeerde materialen gemaakt, hebben niet de juiste toleranties, afmetingen, etc...

Dus ergo: als ik eenmaal weet welke leveranciers, merken e.d. aan te raden zijn of juist te vermijden, wil ik wel wat bestellen daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 03:35
Ik heb dit topic (nog niet) helemaal doorgespit maar ga alvast even vragen.

Ik ben in een redelijk ver stadium voor aankoop van een andere woning.
Vandaag bouwtechnische keuring laten doen en wacht op de uitslag alvorens daadwerkelijk een bod te doen.

Het is in 2021 compleet cosmetisch verbouwd door de huidige eigenaar (hebben ze zelf gedaan).
Dit is duidelijk te zien aan de badkamer.
Op het oog/foto's ziet hij er prima uit maar in het echt zitten tegels scheef, niet gelijk.
Lijkt het kitwerk gedaan te zijn door een vinger vervende kleuter.
Is voegen niet overal goed gegaan en opgevuld met kit...

Ik twijfel of het enigszins te herstellen valt met o.a. nieuw kitwerk of dat ik er beter aan doe om "gewoon" alles er toch uit te slopen en opnieuw te beginnen.

Er is een hoop her te gebruiken zoals wastafel meubel, spiegel, pot, douchekraan.
Enkel zou ik zelf wel de voorkeur hebben om de douche en pot om te wisselen van plek dan.

Iemand wellicht een natte vingerwerk prijs wat me dit eventueel zou gaan kosten?
Wil er geen gekke dingen van maken anders dan dat het nu is qua stijl.
Enige dus omwisselen van pot en douche en ik heb de voorkeur voor een douche drain gootje ipv een bak en wellicht een bankje in de douche maar dat is optie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GyP7FJFBT306fGevy_qmCOG4BAg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RcqqbpTrJrad29F7pLHDmF1W.jpg?f=fotoalbum_large

Zie o.a. de schakelaars die niet recht onder elkaar zitten en de rare voeg die gevuld is met kit...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ghRM6W0Qh4zv-Et_9yo_uBfCLEs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IHPypZXASZTwzQ2DYHC9Dq1Y.jpg?f=fotoalbum_large

'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Csotranme schreef op donderdag 9 november 2023 @ 23:32:

Vandaag bouwtechnische keuring laten doen en wacht op de uitslag alvorens daadwerkelijk een bod te doen.

Het is in 2021 compleet cosmetisch verbouwd door de huidige eigenaar (hebben ze zelf gedaan).
Op het oog/foto's ziet hij er prima uit maar in het echt zitten tegels scheef, niet gelijk.

Ik twijfel of het enigszins te herstellen valt met o.a. nieuw kitwerk of dat ik er beter aan doe om "gewoon" alles er toch uit te slopen en opnieuw te beginnen.

Er is een hoop her te gebruiken zoals wastafel meubel, spiegel, pot, douchekraan.
Enkel zou ik zelf wel de voorkeur hebben om de douche en pot om te wisselen van plek dan.

Iemand wellicht een natte vingerwerk prijs wat me dit eventueel zou gaan kosten?
Enige dus omwisselen van pot en douche en ik heb de voorkeur voor een douche drain gootje ipv een bak en wellicht een bankje in de douche maar dat is optie.

[Afbeelding]

Zie o.a. de schakelaars die niet recht onder elkaar zitten en de rare voeg die gevuld is met kit...
[Afbeelding]
De belangrijkste vraag die je eerst moet stellen is: wil je een complete renovatie doen? Volgens mij is dat het dilemma wat je hebt. Kit- en voegwerk is eenvoudig te herstellen. Scheve tegels en niet goed uitgelijnde schakelaars wat lastiger (en kost je ook wat tegels).

Zo op de 2e foto vind ik die tegelwand niet gek. Schakelaars zou ik wel echt helemaal gek van worden maar goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
mphilipp schreef op donderdag 9 november 2023 @ 23:17:
[...]

Ik durf het ook aan om spullen voor mijn 3D printer uit China te bestellen. Want er zijn een aantal leveranciers die gewoon de juiste spullen leveren, én een paar waar je beter niets kunt bestellen, want je krijgt troep die alleen maar lijkt op 'the real thing'. Die zijn dan van de verkeerde materialen gemaakt, hebben niet de juiste toleranties, afmetingen, etc...

Dus ergo: als ik eenmaal weet welke leveranciers, merken e.d. aan te raden zijn of juist te vermijden, wil ik wel wat bestellen daar.
Ik teken echter wel liever voor 5 jaar garantie en KIWA-gekeurd (al dan niet anders-gekeurd) badkamermateriaal dan honkietonkie spul waar het nog maar te bezien valt of de kwaliteit goed is voor onze begrippen. Toegegeven, price-wise kun je er misschien dan ook niet veel van vinden en dat lijkt me tevens het risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
ViezeVis schreef op donderdag 9 november 2023 @ 23:44:
[...]

De belangrijkste vraag die je eerst moet stellen is: wil je een complete renovatie doen? Volgens mij is dat het dilemma wat je hebt. Kit- en voegwerk is eenvoudig te herstellen. Scheve tegels en niet goed uitgelijnde schakelaars wat lastiger (en kost je ook wat tegels).

Zo op de 2e foto vind ik die tegelwand niet gek. Schakelaars zou ik wel echt helemaal gek van worden maar goed.
Nouja het lijkt erop dat ik sowieso al asbest sanering moet gaan doen ivm eternit in het dak beschot, dak te zwak voor zonnepanelen etc dus een nieuw dak a grofweg 10-12k all in incl isoleren.

Aangezien het een woning uit 1906 betreft met label F en amper isolatie mogelijkheden is mijn wens ook een pelletkachel.

Zonnepanelen er nog op en nieuwe groepenkast.

Dan zit ik al aardig richting een bouwdepot van 30k.

Het kan er allemaal prima uit qua budget maar als het niet hoeft, liever niet uiteraard.

Mijn ervaring met mijn huidige woning is dat je bepaalde zaken gewoon moet doen voordat je erin gaat.
Met huidige woning dingen gewoon niet gedaan omdat het niet te doen was terwijl je er ook woont.

Dilemma is dus een beetje:
1. Geld in de zak houden en op zich een redelijke badkamer van 2 jaar oud laten zitten en wat oplappen.
2. Toch alles eruit slaan, zoveel mogelijk hergebruiken.

De rest van het huis qua vloeren, muren, toilet, keuken etc etc is dikke prima en ook 2 jaar oud waar niks aan gedaan hoeft te worden.
Er vanuit gaande dat mijn oog scherp genoeg is en er niks uit de keuring komt wat ik nog niet gezien had.

En ja die schakelaars krijg ik echt spontaan spasmen van...
Helaas geen extra tegels als reserve dus zou dan heel misschien met wat schuiven het enigszins recht kunnen krijgen.

'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

ViezeVis schreef op donderdag 9 november 2023 @ 23:49:
[...]
Ik teken echter wel liever voor 5 jaar garantie en KIWA-gekeurd (al dan niet anders-gekeurd) badkamermateriaal dan honkietonkie spul waar het nog maar te bezien valt of de kwaliteit goed is voor onze begrippen. Toegegeven, price-wise kun je er misschien dan ook niet veel van vinden en dat lijkt me tevens het risico.
Ja, snap ik. Alleen blijkt best wel vaak dat die dure spullen die we hier kopen, eigenlijk van het merk 'honkietonk' is, waar Grohe of wie dan ook zijn plakkertje overheen heeft geplakt.
Zo heb ik een bidet toilet uit Duitsland (was overigens niet zo duur als de merken die ik toendertijd hier zag) die ik later ergens bij een Chinees zie staan voor beduidend minder. Echt exact hetzelfde. Die Duitse toko beweert dat het hun ontwerp is en dat die Chinezen 'm hebben nagemaakt. Dat kan natuurlijk, maar zeker weten doe je het nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Csotranme schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 00:04:
[...]

Nouja het lijkt erop dat ik sowieso al asbest sanering moet gaan doen ivm eternit in het dak beschot, dak te zwak voor zonnepanelen etc dus een nieuw dak a grofweg 10-12k all in incl isoleren.

Aangezien het een woning uit 1906 betreft met label F en amper isolatie mogelijkheden is mijn wens ook een pelletkachel.

Zonnepanelen er nog op en nieuwe groepenkast.

Dan zit ik al aardig richting een bouwdepot van 30k.

Het kan er allemaal prima uit qua budget maar als het niet hoeft, liever niet uiteraard.

Mijn ervaring met mijn huidige woning is dat je bepaalde zaken gewoon moet doen voordat je erin gaat.
Met huidige woning dingen gewoon niet gedaan omdat het niet te doen was terwijl je er ook woont.

Dilemma is dus een beetje:
1. Geld in de zak houden en op zich een redelijke badkamer van 2 jaar oud laten zitten en wat oplappen.
2. Toch alles eruit slaan, zoveel mogelijk hergebruiken.

De rest van het huis qua vloeren, muren, toilet, keuken etc etc is dikke prima en ook 2 jaar oud waar niks aan gedaan hoeft te worden.
Er vanuit gaande dat mijn oog scherp genoeg is en er niks uit de keuring komt wat ik nog niet gezien had.

En ja die schakelaars krijg ik echt spontaan spasmen van...
Helaas geen extra tegels als reserve dus zou dan heel misschien met wat schuiven het enigszins recht kunnen krijgen.
Die tegels kun je niet hergebruiken. Ga er maar vanuit dat je ze kapot maakt wanneer je ze probeert los te halen. Weet de vorige eigenaar nog welke tegels het zijn? Dan zou je gewoon de nare plekken kunnen fixen.

Je zou de voegen van de tegels rondom de schakelaars uit kunnen slijpen met een voegenfrees en een mulitool. Tegels kapot slaan, inbouwdozen opschuiven, uitsparing in de tegels slijpen en weer inlijmen. Alle andere voegen kun je op die manier ook uitslijpen.

Ik weet niet hoeveel m2 je nodig hebt aan tegels anders. Maar je hebt al zeker €50,- per m2 nodig aan tegels. En dat bedrag ook minimaal keer het aantal m2 voor een tegelzetter (of zelf doen). Uitslijpen voegen is ook wel ff wat werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
mphilipp schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 00:12:
[...]

Ja, snap ik. Alleen blijkt best wel vaak dat die dure spullen die we hier kopen, eigenlijk van het merk 'honkietonk' is, waar Grohe of wie dan ook zijn plakkertje overheen heeft geplakt.
Zo heb ik een bidet toilet uit Duitsland (was overigens niet zo duur als de merken die ik toendertijd hier zag) die ik later ergens bij een Chinees zie staan voor beduidend minder. Echt exact hetzelfde. Die Duitse toko beweert dat het hun ontwerp is en dat die Chinezen 'm hebben nagemaakt. Dat kan natuurlijk, maar zeker weten doe je het nooit.
Dat Wiesbaden spul wat hier als 'Duits' verkocht wordt is idd zo'n voorbeeld daarvan. Ik weet niet exact hoeveel die kranen schelen in prijs, maar als je er gezeur mee hebt binnen 5 jaar kun je er wel mee terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Csotranme
ViezeVis schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 00:13:
[...]

Die tegels kun je niet hergebruiken. Ga er maar vanuit dat je ze kapot maakt wanneer je ze probeert los te halen. Weet de vorige eigenaar nog welke tegels het zijn? Dan zou je gewoon de nare plekken kunnen fixen.

Je zou de voegen van de tegels rondom de schakelaars uit kunnen slijpen met een voegenfrees en een mulitool. Tegels kapot slaan, inbouwdozen opschuiven, uitsparing in de tegels slijpen en weer inlijmen. Alle andere voegen kun je op die manier ook uitslijpen.

Ik weet niet hoeveel m2 je nodig hebt aan tegels anders. Maar je hebt al zeker €50,- per m2 nodig aan tegels. En dat bedrag ook minimaal keer het aantal m2 voor een tegelzetter (of zelf doen). Uitslijpen voegen is ook wel ff wat werk.
Hergebruiken gaat niet inderdaad ;)
Ik doel op nog een paar tegels in de kelder ofzo die over zijn.
Dat heeft me in huidige woning ook gered nadat er 2 tegels gebarsten waren na jaren.

Ik heb die destijds zelf ook vervangen dus dat is me niet vreemd.

Goeie tip trouwens om verkoper te vragen welke het zijn. Ga ik dan tzt eens vragen als het tot een bod komt volgende week. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
Csotranme schreef op donderdag 9 november 2023 @ 23:32:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Bouwtechnische keuring binnen.

De kraan van de douche is (ook) slecht afgewerkt en daardoor vocht achter de tegels...
Het begint toch wel meer te lijken op alles volledig opnieuw tegelen/nieuwe badkamer :'(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LcIBqc3Gk1AOOF2samW2W2rE_GU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/af19qaa0p3CHlA2v8kNijrF2.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poumelie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-09 21:45
Csotranme schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 12:57:
[...]

De kraan van de douche is (ook) slecht afgewerkt en daardoor vocht achter de tegels...
Het begint toch wel meer te lijken op alles volledig opnieuw tegelen/nieuwe badkamer :'(

[Afbeelding]
Oprecht onbegrijpelijk dat ze dat zo hebben gelaten… bij die kraan. Hoef je geen ervaring voor te hebben om te weten dat dat vochtproblemen gaat opleveren 😱. Die mogelijke gedachte van nieuwe badkamer = huis beter verkopen is niet goed voor ze uitgepakt zo 😬

[ Voor 12% gewijzigd door Poumelie op 10-11-2023 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

[...]

Sowieso als je al ziet dat er slordig werk is opgeleverd, is het al verstandiger om er dan maar de sloophamer in te zetten. Ik heb ook gemerkt dat de vorige bewoners met sommige zaken een prutser hebben gebruikt (of zelf gerommeld). Leiding van de badkraan zaten bv gewoon los in de muur, dus zonder anker en het soldeerwerk was bijzonder slecht. Daarom ging de boel ook lekken toen wij er een andere kraan op zetten. Konden we een gat in de muur hakken...
En dan weet je eigenlijk al genoeg. Je gaat dan onherroepelijk meer verrassingen tegenkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
mphilipp schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 13:05:
[...]

Sowieso als je al ziet dat er slordig werk is opgeleverd, is het al verstandiger om er dan maar de sloophamer in te zetten. Ik heb ook gemerkt dat de vorige bewoners met sommige zaken een prutser hebben gebruikt (of zelf gerommeld). Leiding van de badkraan zaten bv gewoon los in de muur, dus zonder anker en het soldeerwerk was bijzonder slecht. Daarom ging de boel ook lekken toen wij er een andere kraan op zetten. Konden we een gat in de muur hakken...
En dan weet je eigenlijk al genoeg. Je gaat dan onherroepelijk meer verrassingen tegenkomen.
Dat is inderdaad waar ik al bang voor was.
Er is meer gerommeld. Uit de keuring komt ook naar voren dat ze de bitumen laag op het platte dak van het tuinhuis/veranda niet correct hebben gelegd. Zo lek als een mandje.

Al met al, biedt het wel kansen om de vraagprijs naar beneden te lullen. Die was sowieso al wat aan de hoge kant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t14wo
[...]

[Afbeelding]
Die badkamer is echt gepruts. Die foto van de tegelwand is ook echt dramatisch. Kijkend naar de schaduw, zit werkelijk geen een tegel netjes recht. Dit is gewoon gerommel.

Zonde van het materiaal, want ik zou alles eruit gooien en opnieuw beginnen. Wellicht lwel wat spullen hergebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Ik zou ook even heel bedachtzaam zijn waar die muur muur uit bestaat (hout/celbloken/gips?), heenloopt en hoeveel schade is aangericht.
Als die muur aan de buren grenst en ook bij hen schade aanricht, ben jij verantwoordelijk.
En een verzekering doet helemaal niets als blijkt dat het niet deugdelijke kitwerk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Csotranme
Flix20 schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 14:04:
Ik zou ook even heel bedachtzaam zijn waar die muur muur uit bestaat (hout/celbloken/gips?), heenloopt en hoeveel schade is aangericht.
Als die muur aan de buren grenst en ook bij hen schade aanricht, ben jij verantwoordelijk.
En een verzekering doet helemaal niets als blijkt dat het niet deugdelijke kitwerk is.
Het is een huis uit 1906 en alle muren zijn steen en grenst inderdaad wel aan de buren die muur.
Tenzij er wat anders achter gemoffeld is uiteraard wat ik nu niet kan zien.

Pagina: 1 ... 90 ... 126 Laatste