Voor de nieuwbouw nu ook aan het oriënteren op de badkamer indeling maar ik zit met een vervelend raam waar ik eigenlijk mijn inloop douche zou willen

.
Bij A zit de deur op de originele plek. Deze deur is nog ca 200mm naar links of naar rechts te schuiven.
Voordeel is de grotere douchehoek maar een nadeel is dat je tegenover het melkglas aan het douchen bent en de entree oogt gedrongen en minder ruimtelijk.
Bij B heb ik de deur verplaatst maar de douchehoek wordt zo wel smaller en ik vraag mij af of dat qua ruimtebeleving niet te krap wordt. Overigens is hij in mijn huidige badkamer maar 650mm breed en dat gaat op zich wel maar fijn is anders. Voordeel is meer privacy tijdens het douchen.
Eigenlijk zijn mijn eisen heel simpel:
- Alles geoptimaliseerd voor de schoonmaak. Dus ik zat aan een gietvloer, hele grote tegels of een volledige terrazodouchehoek te denken. Zo min mogelijk randjes, richeltjes en materialen die niet tegen een hogedrukspuit kunnen

;
- Inloopdouche met regendouche;
- Dubbele wastafel bestaande uit 1 bak;
- Alle kranen uit de muur;
- Er mag niets op de vloer staan.
- Zo'n douchegoot:
https://www.easydrain.nl/product/waterstop-wall-tile-grate/
- Ik wil absoluut geen glazen wanden of deuren.
Ik ben alleen nog niet echt overtuigd van de indeling. Beiden zijn wat mij betreft niet optimaal.
Iemand slimme ideeen?
Van deze stijl ben ik wel gecharmeerd: