Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1

Pagina: 1 ... 92 ... 123 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16:52

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
t14wo schreef op zondag 26 november 2023 @ 15:22:
[...]

Dus je niet fijne ervaring is gebaseerd op dat je een aanbieding vond van dezelfde tegels?

Terwijl je wel goed geholpen bent? 8)7
'fijne ervaring' was een wat ongunstige woordkeuze. De online advies-tegelprijs was €46. Na een offerte €36. Dus Sani4all lag al boven adviesprijs. Hulp met intekenen, advies etc. was prima maar zodra het op prijzen aankwam werden overal adviesprijzen gehanteerd. Onderaan de streep waren ze goedkoper, doordat ze huismerk spul aanbieden. Offerte leek in eerste instantie goedkoper door goedkopere kranen e.d. maar dat viel dus flink tegen.

Laten we van 'fijne ervaring' dan 'kromme prijzen' maken.

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hewlett168
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 19-02 06:55
ViezeVis schreef op zondag 26 november 2023 @ 15:27:
[...]

'fijne ervaring' was een wat ongunstige woordkeuze. De online advies-tegelprijs was €46. Na een offerte €36. Dus Sani4all lag al boven adviesprijs. Hulp met intekenen, advies etc. was prima maar zodra het op prijzen aankwam werden overal adviesprijzen gehanteerd. Onderaan de streep waren ze goedkoper, doordat ze huismerk spul aanbieden. Offerte leek in eerste instantie goedkoper door goedkopere kranen e.d. maar dat viel dus flink tegen.

Laten we van 'fijne ervaring' dan 'kromme prijzen' maken.
De tegels die we hebben gekozen zijn ook bij online winkels relatief prijzig, helaas weten we niet het serienummer. Na een kort bezoekje aan SaniDirect vandaag en online doorzoeken van X2o, krijg ik toch ook sterk de impressie dat 7000 euro voor voornamelijk huismerk producten vrij stevig aan de prijs is. Iets in de buurt van 5500-6000 zou dan fatsoenlijker zijn, maar ik begin nu toch ook de voorkeur te ontwikkelen om wat breder te kijken, zoals bij een X2o.

Waar heb je uiteindelijk de badkamer aangeschaft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
hewlett168 schreef op zondag 26 november 2023 @ 15:36:
[...]

De tegels die we hebben gekozen zijn ook bij online winkels relatief prijzig, helaas weten we niet het serienummer. Na een kort bezoekje aan SaniDirect vandaag en online doorzoeken van X2o, krijg ik toch ook sterk de impressie dat 7000 euro voor voornamelijk huismerk producten vrij stevig aan de prijs is. Iets in de buurt van 5500-6000 zou dan fatsoenlijker zijn, maar ik begin nu toch ook de voorkeur te ontwikkelen om wat breder te kijken, zoals bij een X2o.

Waar heb je uiteindelijk de badkamer aangeschaft?
Sani4all zou je gewoon de artikelnummers/modelnummers kunnen geven als je daar om vraagt. Zo hebben wij uiteindelijk ook de prijs v.d. tegels elders kunnen nakijken. Wij hebben bij Sanidump de deal door laten gaan. Ik heb eerder in een Google Docs onze offerte even neergezet voor het idee, in dit topic.

[ Voor 0% gewijzigd door ViezeVis op 26-11-2023 15:44 . Reden: 'in dit topic' toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hewlett168
ViezeVis schreef op zondag 26 november 2023 @ 15:43:
[...]

Sani4all zou je gewoon de artikelnummers/modelnummers kunnen geven als je daar om vraagt. Zo hebben wij uiteindelijk ook de prijs v.d. tegels elders kunnen nakijken. Wij hebben bij Sanidump de deal door laten gaan. Ik heb eerder in een Google Docs onze offerte even neergezet voor het idee, in dit topic.
Veel dank voor je tips. Ik overweeg nu om de tegels die we al hebben uitgekozen op serienummer online te bestellen (mocht Sani4All die delen) en verder naar X2o te gaan om de resterende onderdelen uit te zoeken, omdat die erg scherp zijn geprijsd en op dit forum ook wordt aanbevolen. Verder hebben die ook vaak showroom modellen in de aanbieding, wat ook een goede optie kan zijn. Huidige offerte is 7000 euro, maar zo bij X2o bezien + online tegels zou dat eerder 4750 euro worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
hewlett168 schreef op zondag 26 november 2023 @ 16:26:
[...]

Veel dank voor je tips. Ik overweeg nu om de tegels die we al hebben uitgekozen op serienummer online te bestellen (mocht Sani4All die delen) en verder naar X2o te gaan om de resterende onderdelen uit te zoeken, omdat die erg scherp zijn geprijsd en op dit forum ook wordt aanbevolen. Verder hebben die ook vaak showroom modellen in de aanbieding, wat ook een goede optie kan zijn. Huidige offerte is 7000 euro, maar zo bij X2o bezien + online tegels zou dat eerder 4750 euro worden.
Hebben ze jou ook een offerte gegeven met daaronder een 'korting 10%'? :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hewlett168
ViezeVis schreef op zondag 26 november 2023 @ 16:30:
[...]

Hebben ze jou ook een offerte gegeven met daaronder een 'korting 10%'? :')
Als we een offerte laten opstellen, zullen we dat vast krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blurk62
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-05 23:54
gothamsprincess schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 16:07:
Wij gaan ook onze badkamer verbouwen binnenkort! Daarom hebben we schetsen gemaakt, maar we twijfelen nog een beetje over de haalbaarheid en eigenlijk überhaupt over de indeling. Voor ons is dit allemaal heel erg nieuw. Het doel was al eerder om het meubilair en de tegels besteld te hebben, maar dat is helaas niet gelukt. Ben nogal slecht in keuzes maken wat betreft dit soort zaken 😂

We gaan de badkamer verplaatsen. De huidige badkamer is namelijk veel te klein, en tevens gedateerd. De oppervlakte van de nieuwe badkamer is denk ik net iets meer dan 7m2. Eigenlijk was het idee om een douche én een bad te plaatsen, naast natuurlijk de gebruikelijke wastafel en het toilet, maar persoonlijk begin ik te twijfelen of het allemaal wel zou gaan passen.

Tegels hebben we al uitgezocht, maar het betreft eigenlijk alleen de vloer. We willen werken met een niet te donkere kleur grijs voor op de vloer, en met een witte of gebroken witte kleur op de muren. Dat laatste twijfelen we dan ook weer een beetje bij, want ondanks het feit dat wij beide wel van minimalistisch houden,willen we niet een te steriele, zwembad-achtige look in onze badkamer.

Let wel op: De schetsen bevatten verkeerde afmetingen (vierkant=45cm), negeer dat alsjeblieft :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
De leidingkoker in je bestaande badkamer zit daar niet voor niets. Hoe ga je de afvoer van het toilet doen in je nieuwe badkamer? Misschien is het een idee om de bestaande tussenwand te slopen (horizontaal op je tekening) en een nieuwe wand te plaatsen (verticaal op je tekening). Daarmee voorkom je een toiletafvoerverplaatsingsuitdaging en creëer je een vreselijk handige opbergkast tussen de badkamer en slaapkamer. Hebben wij ook, wil niet meer zonder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vijeta
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 29-05 10:30
In onze nieuwe woning hebben wij twee badkamers. We hebben gekozen om voor de kranen te kiezen voor het merk Grohe. Ik twijfel alleen of ik voor de douchekoppen/handdouches een thermostatische kraan moet nemen of niet. De situatie is als volgt:

Badkamer 1 zit aan het begin van de woning: heeft een bad waarin we een vrijstaande kraan hebben die wel thermostatisch is en een douche met kop en handdouche waar kraan nog niet voor is besteld.

Badkamer 2 zit ongeveer 15 meter verderop en heeft twee douches naast elkaar met ieder dezelfde douchekop en handdouche als in badkamer 1.

Het prijsverschil tussen de kranen is flink. Om even een idee te geven:
https://www.badkamerxxl.n...m-sunset-geborsteld-22673 > 289 euro
https://www.badkamerxxl.n...el-warm-sunset-geborsteld > 730 euro

Ik ben benieuwd of wij in praktijk er heel veel van kunnen merken qua temperatuurverschil? Geen idee of het uitmaakt, maar wij hebben ook een waterontharder.

Wat zouden jullie adviseren te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• big bang
  • Registratie: November 2012
  • Nu online
Vijeta schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 13:31:

Ik ben benieuwd of wij in praktijk er heel veel van kunnen merken qua temperatuurverschil? Geen idee of het uitmaakt, maar wij hebben ook een waterontharder.

Wat zouden jullie adviseren te doen?
Je gaat het vooral merken als je lekker staat te douchen in badkamer A, en er halverwege iemand in badkamer B de kraan open zet. Zonder thermostaat kraan wordt die van jou dan waarschijnlijk koud.

It's time to play the music, it's time to light the lights

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vijeta
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 29-05 10:30
big bang schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 13:55:
[...]

Je gaat het vooral merken als je lekker staat te douchen in badkamer A, en er halverwege iemand in badkamer B de kraan open zet. Zonder thermostaat kraan wordt die van jou dan waarschijnlijk koud.
Thanks voor je snelle reactie.

En wat als wij in badkamer A wel een thermostatische kraan doen en in badkamer B niet? Heeft de persoon in badkamer A dan wel warm water als er in badkamer B wordt gedoucht?

En als je naast elkaar staat te douchen in badkamer B, heb je dan allebei hetzelfde temperatuur of kan het dan ook voorkomen dat de ene persoon warm water heeft en de ander koud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quito
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 28-05 22:11
Voor ons toillet zoeken we een onderkast voor onze waskom (kraan uit de muur).
We willen liefst deurtjes of eventueel 1 lade.
Na zoeken online (incl. reuter.de en idealo) kom ik alleen bijgevoegde tegen waarbij de waskom niet nodig is. Heeft iemand nog een idee voor een betaalbaar alternatief?
https://www.badplaats.nl/...l-jelsey-100cm-eiken.htmlAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JccY9_DrY9S40XrFkYuKdWhBM1A=/x800/filters:strip_exif()/f/image/pwKIPbXe6q2C6G6UY7ReR9fO.webp?f=fotoalbum_large

• Black Sparrow
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:32
Ik wil een inloopdouche / inloop wc maken achter een badmeubelmuur, maar de doorloop naar beiden is maar 50 cm breed. Het doel is om de wc uit het zicht te houden.

Wat denken jullie, is dat genoeg, of gaat dat irriteren?

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:34

mphilipp

Romanes eunt domus

Black Sparrow schreef op donderdag 30 november 2023 @ 07:56:
Ik wil een inloopdouche / inloop wc maken achter een badmeubelmuur, maar de doorloop naar beiden is maar 50 cm breed. Het doel is om de wc uit het zicht te houden.

Dan moet je dat even op de vloer uitleggen met desnoods een stoel oid, kijken hoe je daar langs gaat. 50cm klinkt erg weinig in ieder geval. In principe kan alles wennen, maar dat ligt aan jezelf.

Teken de situatie anders even uit (desnoods in Paint) om een idee te krijgen. Wat voor badmeubel is het? Hoog, laag?

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

• Poumelie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 28-05 22:32
Black Sparrow schreef op donderdag 30 november 2023 @ 07:56:

50cm lijkt me echt te smal. En optisch ook niet mooi. Ik heb hier een ikea kast van 50cm voor mijn neus staan dus heb de afmeting goed in beeld.. zou daar niet vrolijk van worden.
Wat is je totale ruimte? Misschien is er een opstelling mogelijk die je nog niet overwogen hebt.

• Black Sparrow
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Dat is de badkamer, een muurtje in door midden splitst dan de douche en de WC. Heb wel een redelijk goed idee van de 50cm in de huidige badkamer, maar dat is niet langs de muur. Vraag is ook meer of anderen er raar van op kijken als ze zoiets zouden aantreffen in een badkamer.

De ramen bij de wc zijn overigens hoge ramen, niet dat je in vol ornaat te zien bent vanaf de straat.

Members only:

[ Voor 29% gewijzigd door Black Sparrow op 30-11-2023 08:55 ]

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Black Sparrow schreef op donderdag 30 november 2023 @ 08:52:
***members only***

Dat is de badkamer, een muurtje in door midden splitst dan de douche en de WC. Heb wel een redelijk goed idee van de 50cm in de huidige badkamer, maar dat is niet langs de muur. Vraag is ook meer of anderen er raar van op kijken als ze zoiets zouden aantreffen in een badkamer.

De ramen bij de wc zijn overigens hoge ramen, niet dat je in vol ornaat te zien bent vanaf de straat.

***members only***
Leuk idee die eerst, maar dat is echt veel te krap.
Optie twee is prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ladypurple
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 14:19
***members only***

***members only***
En als je je het wasmeubel verplaatst naar de muur aan de cv ruimte, het muurtje tussen douche en toilet zo laat en de wc afsluit met een gesatineerde / melkglas glasdeur
Even het eerste dat ik tegen kom
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XcNE36UN82ldbYwxOTcRKlSt-uo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RT2igXbSv9tfa3a9dC8h8fe1.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 22% gewijzigd door Ladypurple op 30-11-2023 09:12 ]

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Ladypurple schreef op donderdag 30 november 2023 @ 09:08:
[...]

En als je je het wasmeubel verplaatst naar de muur aan de cv ruimte, het muurtje tussen douche en toilet zo laat en de wc afsluit met een gesatineerde / melkglas glasdeur
Even het eerste dat ik tegen kom
[Afbeelding]
Lijkt me intens onpraktisch.

Waarom niet gewoon douche en WC naast elkaar op één wand, muurtje ertussen en de wastafel aan de andere kant? Kijk je niet naar de WC, en levert een stuk meer bruikbare ruimte op. Deurtjes nemen ook weer plek in qua open/sluiten.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• big bang
  • Registratie: November 2012
  • Nu online
Vijeta schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 13:59:
[...]

Thanks voor je snelle reactie.

En wat als wij in badkamer A wel een thermostatische kraan doen en in badkamer B niet? Heeft de persoon in badkamer A dan wel warm water als er in badkamer B wordt gedoucht?
Ja, maar als A klaar is en de douche uit zet, krijgt B ineens veel heter water.
En als je naast elkaar staat te douchen in badkamer B, heb je dan allebei hetzelfde temperatuur of kan het dan ook voorkomen dat de ene persoon warm water heeft en de ander koud?
Als B1 de douche een tikje warmer zet, wordt die van B2 een tikje kouder.

It's time to play the music, it's time to light the lights

• Ladypurple
Jeroenneman schreef op donderdag 30 november 2023 @ 09:28:
[...]

Lijkt me intens onpraktisch.

Waarom niet gewoon douche en WC naast elkaar op één wand, muurtje ertussen en de wastafel aan de andere kant? Kijk je niet naar de WC, en levert een stuk meer bruikbare ruimte op. Deurtjes nemen ook weer plek in qua open/sluiten.
aan de bovenste wand? Dan staat het meubel aan het eind van de douchestraal en blokkeert de toegang tot de badkamer.
De eerste vraag moet eigenlijk zijn waar de huidige afvoer en afzuiging is.

• Black Sparrow
Ladypurple schreef op donderdag 30 november 2023 @ 10:28:
[...]

aan de 1.92 wand? Dan staat het meubel aan het eind van de douchestraal en blokkeert de toegang tot de badkamer.
WC afvoer zit links onderin, tegen de korte wand. Afzuiging in het midden van de kamer, ramen rechts kunnen open.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poumelie
***members only***

Heb wel een redelijk goed idee van de 50cm in de huidige badkamer,

***members only***
Beste tip om aan te voelen hoe het is, is wat verhuisdozen stapelen tot je een muurtje hebt nagebootst die 50cm van een bestaande muur is. Zou wel tot het plafond gaan dan, want ook dat gevoel wil je nabootsen. Ik zou zelf de moeite besparen, want ik zou dit echt niet doen… maar soms wil je iets gewoon heel zeker weten ;)

• Ladypurple
Black Sparrow schreef op donderdag 30 november 2023 @ 10:45:
[...]

WC afvoer zit links onderin, tegen de korte wand. Afzuiging in het midden van de kamer, ramen rechts kunnen open.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1CJ3FS6tf3cIg2cajJll3FggDg8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iKDQ1ljPcZ35hV7RmHcoyP7T.jpg?f=fotoalbum_large

• Poumelie
Precies.

Houd er rekening mee dat wc afvoer verplaatsen een rotklus is. En op deze manier blokkeer je trouwens veel natuurlijk licht.

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Ladypurple schreef op donderdag 30 november 2023 @ 10:28:
[...]

aan de 1.92 wand? Dan staat het meubel aan het eind van de douchestraal en blokkeert de toegang tot de badkamer.
Meubel meer naar links (richting de deur), WC en douche allebei aan de wand van 1.92, wandje ertussen.

Snap niet hoe de douchestraal dan het meubel gaat raken of toegang tot de badkamer blokkeert.
Met het douchemeubel links onderin, en de douche rechtsboven moet je dan hele gekke capriolen gaan uithalen om het meubel nat te krijgen met de douchestraal.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Ladypurple
Jeroenneman schreef op donderdag 30 november 2023 @ 10:58:
[...]

Meubel meer naar links (richting de deur), WC en douche allebei aan de wand van 1.92, wandje ertussen.

Snap niet hoe de douchestraal dan het meubel gaat raken of toegang tot de badkamer blokkeert.
Met het douchemeubel links onderin, en de douche rechtsboven moet je dan hele gekke capriolen gaan uithalen om het meubel nat te krijgen met de douchestraal.
Vgm was dit wat ik zei?

Maar als idd de afvoer in de hoek naast de cv ruimte zit zou ik daar niet over denken tenzij het bgg is en je onder de vloer door kan.

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16:51

Fanta

FordPerformance™️

Quito schreef op woensdag 29 november 2023 @ 16:23:
Voor ons toillet zoeken we een onderkast voor onze waskom (kraan uit de muur).
We willen liefst deurtjes of eventueel 1 lade.
Na zoeken online (incl. reuter.de en idealo) kom ik alleen bijgevoegde tegen waarbij de waskom niet nodig is. Heeft iemand nog een idee voor een betaalbaar alternatief?
https://www.badplaats.nl/...l-jelsey-100cm-eiken.html[Afbeelding]
Hoe groot is de toiletruimte als je er een meubel van een meter kwijt kan?

Daily driver | Ford Fanta | 280PK | Orange Fury | Performance Pack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:18
De verbouwing is bij ons in volle gang. Soms zie je dingen waarvan ik (als leek) denk: dat had ik anders gedaan. Bijvoorbeeld deze:

De leidingen voor de verwarming zijn verlegd. Ze komen van boven en lopen nu met flexibele slang over het plafond naar de muur:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1wHLlVfob6eWWiy18_Lc9Bdb-uY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JgkHKMkdLLAjzI9T97S4kAsG.jpg?f=fotoalbum_large
Ze zitten echter strak over de PVC pijpjes van elektra. Ik zag op onze ketel dat de watertemperatuur op 75 graden staat. We vragen ons af: gaat dat wel goed? Geen risico op smelten, oververhitting van de draden, etc?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Stiggy schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 10:24:
De verbouwing is bij ons in volle gang. Soms zie je dingen waarvan ik (als leek) denk: dat had ik anders gedaan. Bijvoorbeeld deze:

De leidingen voor de verwarming zijn verlegd. Ze komen van boven en lopen nu met flexibele slang over het plafond naar de muur:
[Afbeelding]
Ze zitten echter strak over de PVC pijpjes van elektra. Ik zag op onze ketel dat de watertemperatuur op 75 graden staat. We vragen ons af: gaat dat wel goed? Geen risico op smelten, oververhitting van de draden, etc?
PVC kan maar een korte tijd een piektemperatuur van 70 graden aan. Maar er is maar een klein contactoppervlakte. Wordt het weggewerkt achter een koof? Ik zou in ieder geval iets van schuimisolatie om die buis heen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
ViezeVis schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 14:02:
[...]

PVC kan maar een korte tijd een piektemperatuur van 70 graden aan. Maar er is maar een klein contactoppervlakte. Wordt het weggewerkt achter een koof? Ik zou in ieder geval iets van schuimisolatie om die buis heen doen.
Er komt een verlaagd (span)plafond.
Piektemp van 70 graden voor PVC had ik ook gelezen.
Loodgieter geeft aan dat de radiatorslangen 4 laags kunststof zijn en dus aan de buitenkant niet zo warm worden. Kan geen kwaad geven ze aan. Ik zou het zelf toch anders gedaan hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:15
Je ketel staat normaliter op 50-60°C ingesteld voor je radiatoren (uitgaande van een beetje gemiddelde isolatie). Is dat niet zo heb je naast een enorme energiebesparing nu nog een extra reden om dat zo in te stellen ;)

Dat is de watertemperatuur en dat is inderdaad per definitie hoger dan de temperatuur van de buitenkant van de slang. Er zit dus zeker nog 10°C tussen wat de PVC pijp te verduren krijgt en wat die aan kan.Mocht je je toch zorgen maken kun je er altijd nog iets van isolatie tussen zetten op de contactpunten.

Voor eigen efficiëntie (warmte naar daar waar je het wil en niet in je plafond) is buisisolatie altijd een goed idee.

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 28-05 07:27
***members only***

***members only***
Hou er rekening mee dat je totale breedte 1.92m is. Je badmeubel is 90cm, hou je 1.02 over. Even aangenomen dat je alles laat betegelen ga je ook nog een paar centimeter achteruit (lijm en tegel). Ik denk dat dit veel te krap gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Stiggy schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 14:13:
[...]

Er komt een verlaagd (span)plafond.
Piektemp van 70 graden voor PVC had ik ook gelezen.
Loodgieter geeft aan dat de radiatorslangen 4 laags kunststof zijn en dus aan de buitenkant niet zo warm worden. Kan geen kwaad geven ze aan. Ik zou het zelf toch anders gedaan hebben.
@Tjolk ; die 50-60 graden wordt nu veel ingesteld bij huizen die goed geïsoleerd zijn maar is niet altjid vanzelfsprekend meende ik. Zou 'ie op 65-75 graden staan dan is er nog niks aan de hand.

Het kan idd ook niet zoveel kwaad vanwege de verschillende factoren. En wat @Tjolk ook bevestigde; schuimisolatie/buisisolatie is nooit verkeerd. Maar ja, of het echt zinvol is hangt ook wel af van de afstand enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 13:24
***members only***
Dat is de badkamer, een muurtje in door midden splitst dan de douche en de WC.
***members only***
Ik denk ook dat het te krap wordt. Is er een mogelijkheid een stukje van de cv ruimte te benutten? Smallere cv-ruimte, daardoor meer ruimte voor een aparte toiletruimte (90x90) met deur, en daarnaast wastafel (120) en doucheruimte (120). Douche met deur die naar buiten draait, zodat je voldoende bewegingsruimte hebt. En glazen wand zodat het licht ook de rest van de ruimte bereikt.
Het blijft wat krap maar wel met alles erin (mogelijk ook zonder cvruimte in te korten). Ter verdere inspiratie.

Ps: de aangegeven maatvoering lijkt niet helemaal te kloppen. De 1.20, 1.40, 1.16 en 1.13 zijn niet in dezelfde verhouding.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mBI9uD33N50-8JIZG60QwVNSPJ8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3aouMLrYo5GYajpN63Zyj5gD.jpg?f=user_large

[ Voor 34% gewijzigd door Toke_gt op 01-12-2023 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• einz
  • Registratie: Juli 2010
  • Nu online
Hallo, ik heb tegels van 6x24 die ik onder een hoek van 45 graden verwerkt wil hebben in het kozijn. Een gedeelte dus over de lange zijde onder 45 graden en een gedeelte over de korte zijde onder 45 graden. Aannemer zegt: "kan niet" nu vind ik wel wat voorbeelden online, maar niet heel duidelijk waaruit blijkt dat het wel kan. Heeft iemand hier daar toevallig een voorbeeld van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
einz schreef op maandag 4 december 2023 @ 13:39:
Hallo, ik heb tegels van 6x24 die ik onder een hoek van 45 graden verwerkt wil hebben in het kozijn. Een gedeelte dus over de lange zijde onder 45 graden en een gedeelte over de korte zijde onder 45 graden. Aannemer zegt: "kan niet" nu vind ik wel wat voorbeelden online, maar niet heel duidelijk waaruit blijkt dat het wel kan. Heeft iemand hier daar toevallig een voorbeeld van?
Tuurlijk kan dat wel. Maar misschien heeft die er geen zin in :D
Het is wel significant meer werk dan gewoon een hoekprofiel plaatsen.

Ik heb dit een keer eerder erover geroepen: SquareOne in "Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1" Al was niet iedereen het daarmee eens.

[ Voor 12% gewijzigd door SquareOne op 04-12-2023 13:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 09:32
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d7Rm6-hd-Qok6NuFaDHBO892p6M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fd2kuHT7qE6B2OSw6lU1dqU7.jpg?f=fotoalbum_large

Mij lukt het in ieder geval wel. ;)

Of bedoel je niet de buitenhoek?

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• einz
  • Nu online
SquareOne schreef op maandag 4 december 2023 @ 13:55:
[...]

Tuurlijk kan dat wel. Maar misschien heeft die er geen zin in :D
Het is wel significant meer werk dan gewoon een hoekprofiel plaatsen.

Ik heb dit een keer eerder erover geroepen: SquareOne in "Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1" Al was niet iedereen het daarmee eens.
Precies mijn gedachte. Ik begrijp best dat het meer werk kost en als ik een extra doos tegels moet kopen omdat ze af en toe kapot gaan bij het zagen soit. Maar zo'n lelijk profiel hoef ik niet.
Makrolon schreef op maandag 4 december 2023 @ 14:01:
[...]

[Afbeelding]

Mij lukt het in ieder geval wel. ;)

Of bedoel je niet de buitenhoek?
Buitenhoek ook ja. Moet echt wel kunnen, al snap ik ook wel dat het extra tijd en moeite kost. Dat daar een bedrag tegenover staat snap ik ook.

[ Voor 31% gewijzigd door einz op 04-12-2023 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeffinho7
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 08-02 15:07
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ahNkHgIkWdJXWCAncy7MOhw_xOI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MB3tpPcAfHE1Yb3zc95Vq6Q2.jpg?f=fotoalbum_large

Goedenavond Tweakers,

Graag jullie hulp met het volgende: wij hebben een nieuwbouwwoning gekocht, inclusief badkamer en toilet. Nu blijkt dat de lay-out die de aannemer heeft getekend niet overeenkomt met onze wensen. We denken dat als we de toilet een kwartslag draaien, we een grotere wastafel kunnen plaatsen, waardoor de ruimte beter benut wordt. De aannemer geeft zonder enige reden dat het niet mogelijk is om de toilet een kwartslag te draaien. Kunnen jullie advies geven over de beste aanpak hiervoor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 14:09

Rzaan

Altijd zoekende

jeffinho7 schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 23:44:
[Afbeelding]

Goedenavond Tweakers,

Graag jullie hulp met het volgende: wij hebben een nieuwbouwwoning gekocht, inclusief badkamer en toilet. Nu blijkt dat de lay-out die de aannemer heeft getekend niet overeenkomt met onze wensen. We denken dat als we de toilet een kwartslag draaien, we een grotere wastafel kunnen plaatsen, waardoor de ruimte beter benut wordt. De aannemer geeft zonder enige reden dat het niet mogelijk is om de toilet een kwartslag te draaien. Kunnen jullie advies geven over de beste aanpak hiervoor?
Uitleg vragen waarom het niet kan.
Zal wel te maken hebben waar de watertoevoer zit en waar de afvoer zit.
Is natuurlijk aan te passen, maar zullen wat meerkosten uit voort komen.

Maar ik denk dat het niks uitmaakt.
Sterker nog, ik vraag me af waar je dan met je knieen gaat uikomen als je op de pot zit.
Die zouden wel eens heel vreemd tegen de zijkant van je wastafel kunnen uitkomen.
Of je moet de toiletunit helemaal richting het bad plaatsen.
Wellicht even uitproberen met wat stoelen en dozen neerzetten.

[ Voor 13% gewijzigd door Rzaan op 06-12-2023 04:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• balfnl
  • Registratie: Juli 2013
  • Nu online
jeffinho7 schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 23:44:
[Afbeelding]

Goedenavond Tweakers,

Ik vind 100cm ook wel breed voor het inbouwreservoir van het toilet. Hier is hij ongeveer 76 centimeter en dat is voor ons breed zat. Als die smaller kan win je daar ook meteen ruimte mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16:03
Wij kregen de vraag van onze installateur waar we de handdouche van het bad willen plaatsen. Plieger had aangegeven +1000mm. Zij vonden dit een rare positie (zie tekening).

Wie heeft hier advies over? We hebben nooit een bad gehad... ;-)

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codeneos
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-05 11:42

codeneos

[...]

Draakje5 schreef op woensdag 6 december 2023 @ 08:02:
Wij kregen de vraag van onze installateur waar we de handdouche van het bad willen plaatsen. Plieger had aangegeven +1000mm. Zij vonden dit een rare positie (zie tekening).

Wie heeft hier advies over? We hebben nooit een bad gehad... ;-)

***members only***
Een meter vanaf de grond of een meter vanaf je bad?

Uiteindelijk moet je doen wat je zelf handig vindt. Wij hebben. Wij hebben de douche kop op ongeveer dezelfde hoogte als de badkraan en er eigenlijk veder niet over nagedacht. Ons bad staat tegen een schuine wand aan dus veel hoger was zowiezo geen optie.

In je render ziet de douchekop er optisch inderdaad wat hoog uit ten opzichte van je bad en badkraan dus ik kan me voorstellen dat de installateur daar iets over vraagt.

[ Voor 11% gewijzigd door codeneos op 06-12-2023 08:15 ]

http://www.tweakers.net/gallery/119170/sys

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• codeneos
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-05 11:42

codeneos

[...]

Bedoeld je de randen van de tegels in verstek zodat je geen randprofiel nodig hebt? Dat kan soms wel en soms niet, de tegel moet daar dik en sterk genoeg voor zijn.

Verder is het extra werk, sommige tegelzetters (en aannemers) hebbben daar geen zin in.

Ik zou eens doorvragen waarom het niet kan.

Ps; wij hebben alle hoeken in verstek, alleen zijn onze tegels een stukje groter. Ook bij het raam zijn de hoeken volledig in verstek gemaakt zonder strips.

[ Voor 13% gewijzigd door codeneos op 06-12-2023 08:30 ]

http://www.tweakers.net/gallery/119170/sys

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• einz
  • Nu online
codeneos schreef op woensdag 6 december 2023 @ 08:21:
[...]

Bedoeld je de randen van de tegels in verstek zodat je geen randprofiel nodig hebt? Dat kan soms wel en soms niet, de tegel moet daar dik en sterk genoeg voor zijn.

Verder is het extra werk, sommige tegelzetters (en aannemers) hebbben daar geen zin in.

Ik zou eens doorvragen waarom het niet kan.
Dat bedoelde ik ja. Ik was ook een beetje geïrriteerd door de 'kan niet' reactie op de app van ze. Want ik kan me heel goed voorstellen dat het voor de tegelzetter handiger is om met een profiel te werken (minder verlies?) en voor de aannemer het wenselijker is omdat dat sneller gaat en hij dus eerder op een andere klus gezet kan worden. Maar dat is natuurlijk wat anders dan 'kan niet'.

Inmiddels is hij gewoon onder verstek bezig en doet hij goed werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-05 12:58

icecreamfarmer

en het is

FreezingPixels schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 09:26:
[...]

Nog niet helemaal klaar maar het eind resultaat laat zich wel zien. De frontjes van het wastafel meubel worden nog vervangen met ribbelhout en er moeten nog wat kleine dingetjes gedaan worden. Mega happy met het resultaat tot nu toe.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]
(Had het vorige week ook al in het keukentopic gepost maar is hier meer op z'n plaats)

Ik zal binnenkort nog even detail foto's maken als alles helemaal af is.
Ziet er zeer netjes uit. Wat voor tegels zijn gebruikt en wat zijn de afmetingen van de douche hoek?

Tegels stonden hier al boven. 8)7 .

Zelf trouwens opzoek naar en zo onderhoudsvriendelijk mogelijke badkamer. Dus zo min mogelijk randjes en voegen. Nu een badkamer die dat wel allemaal heeft en dat is niet fatsoenlijk schoon te houden plus na 2 weken douchen interesseert het mij toch niet meer echt welke kleur de badkamer heeft.

Hebben mensen hier trouwens wel eens verwarmde tegels genomen en daar ene spiegel tegenaan geplakt zodat deze niet beslaat?

[ Voor 12% gewijzigd door icecreamfarmer op 06-12-2023 12:12 ]

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenon
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 28-05 16:26
Wij willen graag beton cire in onze badkamer maar onze stuccer geeft aan dat dit geen goed idee is om dit in de natte cel te doen. Terwijl wij op verschillende sites lezen dat dit geen probleem is. Wat is jullie ervaring hiermee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lwent
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 17-04 13:54
Jeroenon schreef op woensdag 6 december 2023 @ 11:53:
Wij willen graag beton cire in onze badkamer maar onze stuccer geeft aan dat dit geen goed idee is om dit in de natte cel te doen. Terwijl wij op verschillende sites lezen dat dit geen probleem is. Wat is jullie ervaring hiermee?
Wij hebben hier ook uitvoerig onderzoek naar gedaan en zijn uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat het voor ons het risico niet waard is.

We kregen het advies om als we het wilde altijd alleen de wanden te voorzien van Beton Ciré of beter nog Beal Mortex. Vloer in de natte gedeeltes werd door alle partijen afgeraden om in Beton Ciré of Beal Mortex te vervaardigen.

Omdat we een nieuwbouwwoning hebben en dus de kans op scheuren aanwezig is gaven ze dit allemaal als risico mee dat dit kan gebeuren (beton Ciré iets gevoeliger dan Beal Mortex is ons vertelt). Daarnaast moet ook de ondergrond nauwkeurig behandeld worden.

Dan hadden we ook nog wat horror verhalen van onze aannemer gehoord van mensen met enorme waterschade doordat de beton Ciré beschadigd was geraakt.

In combinatie met het flinke prijskaartje en dan ook nog de bijbehorende risico's hebben wij besloten op safe te spelen en de natte gedeeltes gewoon te laten tegelen. Wel jammer want het ziet er echt heel strak uit.

Wat eventueel wel nog kan als je het strakke gevoel wilt behouden is werken met een gietvloer + gegoten grote panelen tegen de wanden. oa daacha levert dat maar was voor ons qua prijs niet interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:58
icecreamfarmer schreef op woensdag 6 december 2023 @ 11:47:
[...]

Ziet er zeer netjes uit. Wat voor tegels zijn gebruikt en wat zijn de afmetingen van de douche hoek?

Tegels stonden hier al boven. 8)7 .

Zelf trouwens opzoek naar en zo onderhoudsvriendelijk mogelijke badkamer. Dus zo min mogelijk randjes en voegen. Nu een badkamer die dat wel allemaal heeft en dat is niet fatsoenlijk schoon te houden plus na 2 weken douchen interesseert het mij toch niet meer echt welke kleur de badkamer heeft.

Hebben mensen hier trouwens wel eens verwarmde tegels genomen en daar ene spiegel tegenaan geplakt zodat deze niet beslaat?
Thanks!
De blauwe tegels:
De wand en vloer tegels:
-Quarter Square op de vloer en Square Venice op de wanden.

Douchehoek is 1.5mx1.2m

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 14:09

Rzaan

Altijd zoekende

Wij hebben het nu in de badkamer tegen een wand, zijnde geen wand in de douche zelf.
Maar volgens mij kun je beton cire zo sealen dat je het overal kunt toepassen.
Wij overwegen het nog als vloer in de WC.

[ Voor 4% gewijzigd door Rzaan op 06-12-2023 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Analamoebe
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 05-05 16:05
Ik ga onze bestaande badkamer de wanden nog volledig voorzien van beton cirré, ook in de natte cel. Ik zie geen probleem, wat geeft de stucadoor voor reden aan?

Ik ga het overigens zelf aanbrengen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenon
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 28-05 16:26
Analamoebe schreef op woensdag 6 december 2023 @ 15:31:
[...]

Ik ga onze bestaande badkamer de wanden nog volledig voorzien van beton cirré, ook in de natte cel. Ik zie geen probleem, wat geeft de stucadoor voor reden aan?

Ik ga het overigens zelf aanbrengen :P
Hij geeft zelf aan dat hij de douchehoek niet niet omdat hij daar veel problemen mee heeft gehad in het verleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:15
Ik kan me indenken dat een coating met de jaren kan slijten? Of gewoon al net wat minder worden op punten waar iets in/tegen de muur vast gezet is?
Daarmee wil ik niet zeggen dat het pertinent niet kan want ik heb er 0,0 ervaring mee. Weet wel dat toen wij het destijds overwogen, het ook specifiek werd afgeraden voor de "direct natte gedeeltes" (douche en rondom bad).

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16:03
codeneos schreef op woensdag 6 december 2023 @ 08:12:
[...]

Een meter vanaf de grond of een meter vanaf je bad?

Uiteindelijk moet je doen wat je zelf handig vindt. Wij hebben. Wij hebben de douche kop op ongeveer dezelfde hoogte als de badkraan en er eigenlijk veder niet over nagedacht. Ons bad staat tegen een schuine wand aan dus veel hoger was zowiezo geen optie.

In je render ziet de douchekop er optisch inderdaad wat hoog uit ten opzichte van je bad en badkraan dus ik kan me voorstellen dat de installateur daar iets over vraagt.
Een meter vanaf de grond denk ik. De badthermostaat zit op ongeveer 75cm. Dus zoals de foto weergeeft hangt de (bevestiging van de) handdouche bij het bad 25cm boven de badthermostaat.

Mij lijkt op dezelfde hoogte ook mooier/beter. Maar wellicht kom je dan in de knoei met de slang en de rand van het bad? De platte rand van het bad is ongeveer een cm of 10 aan deze kant van de wand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonkris
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 06-04 22:25
Goedemorgen Tweakers,

Voor onze badkamer en toiletruimtes overwegen we om te kiezen voor wc's en een bad in 'mat wit'. Nou kreeg ik de tip om dit te heroverwegen omdat een matte afwerking minder goed schoon te houden/krijgen is dan de traditionele glans afwerking.

Hoe is jullie ervaring hiermee? Zou erg zonde zijn wanneer we kiezen voor iets wat mooier moet zijn, maar uiteindelijk lelijker is.

Alvast bedankt. Groeten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poumelie
Draakje5 schreef op donderdag 7 december 2023 @ 08:56:
[...]

Een meter vanaf de grond denk ik. De badthermostaat zit op ongeveer 75cm. Dus zoals de foto weergeeft hangt de (bevestiging van de) handdouche bij het bad 25cm boven de badthermostaat.

Mij lijkt op dezelfde hoogte ook mooier/beter. Maar wellicht kom je dan in de knoei met de slang en de rand van het bad? De platte rand van het bad is ongeveer een cm of 10 aan deze kant van de wand.
Gewoon kijken hoe het allemaal valt als het bad staat, toch? Je kunt nog zo precies van tevoren tekenen. Sommige dingen weet je pas als je het voor je neus ziet. Er hoeft achter de tegels toch niks gedaan te worden voor die handdouche. Dus ik zou me hier nu echt niet druk om maken.

[ Voor 10% gewijzigd door Poumelie op 07-12-2023 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33st
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:54
t14wo schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 16:55:
[...]

Er zit geen enkel verschil. Zoals ik zei heb ik een drain van 95 euro zoals eerder gelinkt. Alles is in RVS.

En zoals de hierboven genoemde easydrain; als je het zat bent of de tegel gaat kapot: de tegeldrain is gewoon dezelfde als de RVS strip drain. Alleen het bovenkantje is omgedraaid!
Wij twijfelen nog. Mijn vriendin heeft aangegeven graag de goot te hebben welke het meest makkelijk schoon te maken is.

Hierbij gaf 1 van de badkamer leveranciers aan dat aan de drain met de tegels, kleine haakjes zitten waar weer haren achter kunnen blijven zitten.

Zijn advies was daarom de volgende:
https://www.easydrain.nl/serie/r-line-clean-color/

Zijn er hier mensen die daar ervaringen mee hebben?
Vriendin gaat dus voor praktisch boven uiterlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Analamoebe
G33st schreef op donderdag 7 december 2023 @ 10:56:
[...]

Hierbij gaf 1 van de badkamer leveranciers aan dat aan de drain met de tegels, kleine haakjes zitten waar weer haren achter kunnen blijven zitten.
Klopt, en als je met je vingers eronderdoor gaat om de haren los te halen, haal je ook direct je vinger open. Wat een ondingen! Ik ben blij als ik komend voorjaar die drain eruit kan meppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Analamoebe
.

[ Voor 99% gewijzigd door Analamoebe op 07-12-2023 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Analamoebe
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Analamoebe
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Analamoebe
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Analamoebe
.

[ Voor 99% gewijzigd door Analamoebe op 07-12-2023 11:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G33st
Analamoebe schreef op donderdag 7 december 2023 @ 11:02:
[...]

Klopt, en als je met je vingers eronderdoor gaat om de haren los te halen, haal je ook direct je vinger open. Wat een ondingen! Ik ben blij als ik komend voorjaar die drain eruit kan meppen.
Ondanks de vele positieve berichten over de drain met tegel, ben ik heel blij met jouw feedback. Ik ga luisteren naar mijn vriendin en de badkamer leverancier, we bestellen de eerder benoemde drain.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Antonkris schreef op donderdag 7 december 2023 @ 09:34:
Goedemorgen Tweakers,

Voor onze badkamer en toiletruimtes overwegen we om te kiezen voor wc's en een bad in 'mat wit'. Nou kreeg ik de tip om dit te heroverwegen omdat een matte afwerking minder goed schoon te houden/krijgen is dan de traditionele glans afwerking.

Hoe is jullie ervaring hiermee? Zou erg zonde zijn wanneer we kiezen voor iets wat mooier moet zijn, maar uiteindelijk lelijker is.

Alvast bedankt. Groeten
Die mat-witte tegels hebben een soort textuurtje waardoor ze ook wat vuil kunnen vasthouden. Gladde geglazuurde tegels zijn altijd makkelijker schoon te maken. Maar of het écht heel veel uitmaakt, ik denk dat het meevalt. Gladde geglazuurde tegels vlekken sneller :).

Je kunt even kijken of die matte tegels in de showroom vies zijn, of misschien pluisjes vangen van een microvezeldoek. Is denk ik vooral smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
G33st schreef op donderdag 7 december 2023 @ 13:12:
[...]

Ondanks de vele positieve berichten over de drain met tegel, ben ik heel blij met jouw feedback. Ik ga luisteren naar mijn vriendin en de badkamer leverancier, we bestellen de eerder benoemde drain.
n=1?

Dit zou je zelf even kunnen voelen in een willekeurige showroom. Je moet uiteindelijk kiezen wat je ook mooi vindt. Of gewoon iets van een handschoentje aan met poetsen als je perse dat rooster wil. Net als @t14wo hebben wij ook een goedkopere drain dan de Aco of EasyDrains. Behalve een iets 'beter' (???) design of een hogere RVS-score maakt het echt niet veel uit. Werd ook zo geadviseerd door onze tegelzetter.

Wij hebben deze gekozen:
https://www.sanitairwinke...er-en-flens-rvs-zwart-mat

Staat in bestelling, lange levertijd bij Sanitairwinkel op dit moment. Ik kan je de ervaringen t.z.t. wel delen als we 'm binnen hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G33st
ViezeVis schreef op donderdag 7 december 2023 @ 13:23:
[...]

n=1?

Dit zou je zelf even kunnen voelen in een willekeurige showroom. Je moet uiteindelijk kiezen wat je ook mooi vindt. Of gewoon iets van een handschoentje aan met poetsen als je perse dat rooster wil. Net als @t14wo hebben wij ook een goedkopere drain dan de Aco of EasyDrains. Behalve een iets 'beter' (???) design of een hogere RVS-score maakt het echt niet veel uit. Werd ook zo geadviseerd door onze tegelzetter.

Wij hebben deze gekozen:
https://www.sanitairwinke...er-en-flens-rvs-zwart-mat

Staat in bestelling, lange levertijd bij Sanitairwinkel op dit moment. Ik kan je de ervaringen t.z.t. wel delen als we 'm binnen hebben.
Ja, wel n=1. Maar het is precies waar mijn vriendin bang voor is. Ze is bang om dat tegeltje te laten vallen envroeg daarom ook naar andere opties bij de badkamerleverancier. Daarnaast vindt ze het vervelend als al haar haren echter achter blijven haken. Als puntje bij paaltje komt, is zij degene die het vaakst de badkamer zal schoonmaken. Ik wil daarom ook het scenario van @Analamoebe niet op mijn geweten hebben, als we straks wel voor de tegeldrain gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
G33st schreef op donderdag 7 december 2023 @ 13:33:
[...]

Ja, wel n=1. Maar het is precies waar mijn vriendin bang voor is. Ze is bang om dat tegeltje te laten vallen envroeg daarom ook naar andere opties bij de badkamerleverancier. Daarnaast vindt ze het vervelend als al haar haren echter achter blijven haken. Als puntje bij paaltje komt, is zij degene die het vaakst de badkamer zal schoonmaken. Ik wil daarom ook het scenario van @ViezeVis niet op mijn geweten hebben, als we straks wel voor de tegeldrain gaan.
Mij is verteld dat je met een tegeldrain altijd meer schoonmaakwerk hebt omdat haren sneller ophopen en de drain dan niet meer doorloopt. Je kunt dus het beste even een paar drains bekijken om te beoordelen of 'ie scherp is of niet. Maar schoonmaken bij een tegeldrain zal je sowieso moeten doen. En een kapotte tegel kun je zo weer vervangen.

Wat ik zelf wel als nadeel vind is dat een tegelrooster wel zwaarder is en 'ie daardoor 'moeilijker' eruit te halen is. En als je de tegel zat bent, draai je het rooster weer om. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 09:32
Als je twijfelt bestel je toch 2 roosters, normaal rooster en een tegelrooster. Kan je altijd t normale rooster in doen als t niet bevalt.

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Makrolon schreef op donderdag 7 december 2023 @ 13:47:
Als je twijfelt bestel je toch 2 roosters, normaal rooster en een tegelrooster. Kan je altijd t normale rooster in doen als t niet bevalt.
In veel gevallen zijn de tegelroosters én een tegelrooster én een normaal rooster. 2-in-1 dus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RThijssen
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 20-04-2024
Ha badkamervrienden!
De afgelopen maanden hebben mijn man en ik ons georienteerd op nieuwe badkamers. Daartoe heb ik dit hele topic flink doorgespit, zelfs aantekeningen gemaakt, en veel ervan opgestoken! Dank daarvoor!

Inmiddels zijn we bij Middelkoop in Culemborg uitgekomen waar we zeer prettig geholpen zijn en een voor ons nog redelijk oké geprijsde offerte hebben ontvangen. Ik ben benieuwd of jullie nog opmerkingen hebben op deze ontwerpen, dingen zien die mogelijk slimmer/handiger kunnen of wat jullie absoluut anders zouden doen. Het gaat om renovatie van 2 kleine badkamers en 2 toiletten.

Kranen zijn Grohe warm sunset geborsteld. De groene tegels zijn IRL wat minder donkergroen en de grijze tegels IRL iets meer beige. Hebben jullie nog tips voor een fijn en ruim (V&B inbouw) bad? Middelkoop is nu om de prijs uitgekomen op een Bron bad, maar dat merk zegt ons niets.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N-THiokbEw0BKlyYf0cphjV3L1o=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/gwC99DNpW3LVvSAOXxjgKggm.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qZnPiwsyzPq_kitfEJlhtvjP4N8=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/wPJ6vaMiRaBzB33rR1k3y4ag.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QVisL63je-uVxmbG6525839bh3Y=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/6UEsxjx90llwTfaxFRj0H6uD.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3sn2MIGOsWf5OhW8nKjRujcCilA=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/nxVvFzRlQG4Qc4VmCmh8o0bU.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B7LdRRSti5cGfq5qcux1Oe1WMdg=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/Dp2ob4KqNVM5Ztojtb0ZlfXR.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M2RtuKH3zrM0tz3DBKembIYOgbY=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/lNjstB2S3rBngBnKkBVOsOsD.png?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:48
RThijssen schreef op donderdag 7 december 2023 @ 15:16:
Ha badkamervrienden!
De afgelopen maanden hebben mijn man en ik ons georienteerd op nieuwe badkamers. Daartoe heb ik dit hele topic flink doorgespit, zelfs aantekeningen gemaakt, en veel ervan opgestoken! Dank daarvoor!

Inmiddels zijn we bij Middelkoop in Culemborg uitgekomen waar we zeer prettig geholpen zijn en een voor ons nog redelijk oké geprijsde offerte hebben ontvangen. Ik ben benieuwd of jullie nog opmerkingen hebben op deze ontwerpen, dingen zien die mogelijk slimmer/handiger kunnen of wat jullie absoluut anders zouden doen. Het gaat om renovatie van 2 kleine badkamers en 2 toiletten.

Kranen zijn Grohe warm sunset geborsteld. De groene tegels zijn IRL wat minder donkergroen en de grijze tegels IRL iets meer beige. Hebben jullie nog tips voor een fijn en ruim (V&B inbouw) bad? Middelkoop is nu om de prijs uitgekomen op een Bron bad, maar dat merk zegt ons niets.

Douchen in bad in badkamer 2? Weet je dat heel zeker?
En bij badkamer 1 met die inloopdouche wordt de vloer voor de ene wastafel nat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RThijssen
Ha @Rukapul jij bent snel!

We hebben nu 1 badkamer, waarin een bad staat waarin we ook douchen. Dat vinden we vreselijk, en is 1 van de redenen voor deze verbouwing. Mijn man doucht graag, en ik badder graag. Daarom de oplossing bedacht om op zolder, waar een ruime overloop is waar we niets mee doen, een 2e badkamer te realiseren. In de bestaande badkamer komt de inloop douche, in de nieuwe badkamer op zolder komt een bad. In dat bad hoeft dus niet gedoucht te worden (is ook onmogelijk vanwege het schuine dak).

Tav douchen in badkamer 1: volgens de tekenaar bij Middelkoop is dit afschot juist zo gemaakt (met het blok/nis ding linksachterin) zodat het nat worden wordt beperkt. Helemaal voorkomen kun je dat denk ik niet in zo'n kleine ruimte, maar we hopen dat het mee zal vallen. Mochten jullie nog andere goede ideeën hiervoor hebben hoor ik dat natuulrijk graag!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Ha badkamervrienden!

Mooie badkamer. Ziet er allemaal erg praktisch uit. Lijkt mij best wel logisch allemaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m181087
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12:12
Ha badkamervrienden!
Leuk dat de groene tegels in alle ruimtes terug komen!

Ik weet niet hoe gedetailleerd deze tekeningen zijn, maar even een paar dingen die mij opvallen.
- De toilet heeft geen opbergruimte voor toiletrollen en 'vrouwenspullen'
- Hoe wordt de bovenkant van de spoelbak van je toilet nu afgewerkt? Komen daar ook groene tegels of dezelde tegels als op de wand?
- In de toilet mis ik accesoires als een prullenbakje, toiletrolhouder, handdoekhaakje, zeeppomp en toiletborstel. Die kies je vaak pas later, maar vertegenwoordigen ook een behoorlijke waarde en moeten uiteindelijk wel in de ruimte passen.
- Hoe wordt die nis in je badkamer gerealiseerd? Nu lijkt het net of de achterkant van je nis letterlijk uit een tegel bestaat? Dat kan niet meer dan een paar centimeter dik zijn; is dat stevig genoeg?
- Hoe wordt de badkamer verwarmd?
- Waar hang je straks je natte handdoeken op?
- Geen stopcontacten nodig of extra opbergruimte voor voorraad en/of handdoeken?
- Ik zie kommen op je wastafelmeubel. Dat geeft snel druipers langs de rand; gaat dat straks goed met het hout van het meubel of is dit fineer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RThijssen
m181087 schreef op donderdag 7 december 2023 @ 16:29:
[...]

Leuk dat de groene tegels in alle ruimtes terug komen!

Ik weet niet hoe gedetailleerd deze tekeningen zijn, maar even een paar dingen die mij opvallen.
- De toilet heeft geen opbergruimte voor toiletrollen en 'vrouwenspullen'
- Hoe wordt de bovenkant van de spoelbak van je toilet nu afgewerkt? Komen daar ook groene tegels of dezelde tegels als op de wand?
- In de toilet mis ik accesoires als een prullenbakje, toiletrolhouder, handdoekhaakje, zeeppomp en toiletborstel. Die kies je vaak pas later, maar vertegenwoordigen ook een behoorlijke waarde en moeten uiteindelijk wel in de ruimte passen.
- Hoe wordt die nis in je badkamer gerealiseerd? Nu lijkt het net of de achterkant van je nis letterlijk uit een tegel bestaat? Dat kan niet meer dan een paar centimeter dik zijn; is dat stevig genoeg?
- Hoe wordt de badkamer verwarmd?
- Waar hang je straks je natte handdoeken op?
- Geen stopcontacten nodig of extra opbergruimte voor voorraad en/of handdoeken?
- Ik zie kommen op je wastafelmeubel. Dat geeft snel druipers langs de rand; gaat dat straks goed met het hout van het meubel of is dit fineer?
Wat een fijne aanvullende vragen dit! Goede checklist voor ons :)

- Opberg in toilet hebben we idd niet. Hebben we nu ook niet en missen we niet echt. Maar misschien nog het overwegen waard om daar naar te kijken.
- Geen idee tav realisatie van de nis. Gaan we overleggen met de aannemer!
- Badkamer wordt niet verwarmd. Is een bewuste keuze. We wonen nu ook al in het huis en het is eigenlijk nooit koud in de badkamer. Er zit nu een verwarming die we nooit aan hebben, het huis is dermate goed geisoleerd dat het niet nodig is.
- Accesoires en handdoeken haakjes hadden we op eerdere tekeningen idd wel, maar ontbreken hier nog, dus gaan we nog fixen, net als de stopcontacten.
- Het meubel is inderdaad van fineer, zou daarmee denk ik wel goed moeten komen met het water/vocht? Heb je hier nog tips voor (hoe doen andere mensen met kommen dat?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonkris
ViezeVis schreef op donderdag 7 december 2023 @ 13:18:
[...]

Die mat-witte tegels hebben een soort textuurtje waardoor ze ook wat vuil kunnen vasthouden. Gladde geglazuurde tegels zijn altijd makkelijker schoon te maken. Maar of het écht heel veel uitmaakt, ik denk dat het meevalt. Gladde geglazuurde tegels vlekken sneller :).

Je kunt even kijken of die matte tegels in de showroom vies zijn, of misschien pluisjes vangen van een microvezeldoek. Is denk ik vooral smaak.
Het gaat niet om de tegels maar om de wc's en bad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Antonkris schreef op donderdag 7 december 2023 @ 18:16:
[...]

Oo shit. Verhaal klopt dan alsnog. Hoe dat op de langere termijn gaat met matte toiletten- en baden durf ik dan niet te zeggen. Met tegels lijkt me dat te overzien maar met een toilet en bad durf ik het niet te zeggen :)

Wij kregen vanuit Sani4all destijds wel mee dat matte toiletten wat stroever zijn waardoor er dus ook vaker vuil aan blijft zitten. Met een gladde pot is dat niet zo indd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonkris
ViezeVis schreef op donderdag 7 december 2023 @ 18:19:
[...]

Oo shit. Verhaal klopt dan alsnog. Hoe dat op de langere termijn gaat met matte toiletten- en baden durf ik dan niet te zeggen. Met tegels lijkt me dat te overzien maar met een toilet en bad durf ik het niet te zeggen :)

Wij kregen vanuit Sani4all destijds wel mee dat matte toiletten wat stroever zijn waardoor er dus ook vaker vuil aan blijft zitten. Met een gladde pot is dat niet zo indd.
Haha top! Bij een wat stroevere pot zou je inderdaad verwachten dat er makkelijker vuil achter blijft. Dat glijdt toch minder makkelijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poumelie
Antonkris schreef op donderdag 7 december 2023 @ 18:16:
[...]

Oef. Ik heb er geen ervaring mee. Maar het zou niet anders hoeven zijn dan met andere matte oppervlakken. Ik zou het niet doen.

Tegenwoordig wordt er heel wat moois gemaakt voor badkamers wat gewoon echt niet praktisch is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:31
G33st schreef op donderdag 7 december 2023 @ 13:12:
[...]

Succes met je keuze. Maar deze tweaker praat of onzin of heeft erg veel pech gehad.
Wát een onzin dat je je handen openhaalt aan haakjes.

Nogmaals, ik heb zo ongeveer de goedkoopste drain met tegelinleg die er is. En het ding is volledig van RVS. Hele sifon is RVS sn volledig eruit te tillen om schoon te maken. En het rooster til je eruit en hier zitten geen vlijmscherpe randjes of haakjes aan.

Advies: niet uitgaan van de eerste beste die iets op internet slingert. ;) ga voor wat je mooi vindt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t14wo
ViezeVis schreef op donderdag 7 december 2023 @ 14:10:
[...]

In veel gevallen zijn de tegelroosters én een tegelrooster én een normaal rooster. 2-in-1 dus.
Precíes wat jij zegt. Een tegelinleg drain is DEZELFDE DRAIN als een RVS drain. 8)7
als je een RVS drain omdraait heb je een tegel inleg drain.

Weinig mensen zullen dit weten. Maar verbaas u en kies vervolgens wat je mooi vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-05 12:58

icecreamfarmer

en het is

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qg8SfTCd_3vSFfiS-9oK69StAPM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9AX8Onkpq0jlm63dJSuvwJhu.png?f=fotoalbum_large

Voor de nieuwbouw nu ook aan het oriënteren op de badkamer indeling maar ik zit met een vervelend raam waar ik eigenlijk mijn inloop douche zou willen ;).

Bij A zit de deur op de originele plek. Deze deur is nog ca 200mm naar links of naar rechts te schuiven.
Voordeel is de grotere douchehoek maar een nadeel is dat je tegenover het melkglas aan het douchen bent en de entree oogt gedrongen en minder ruimtelijk.

Bij B heb ik de deur verplaatst maar de douchehoek wordt zo wel smaller en ik vraag mij af of dat qua ruimtebeleving niet te krap wordt. Overigens is hij in mijn huidige badkamer maar 650mm breed en dat gaat op zich wel maar fijn is anders. Voordeel is meer privacy tijdens het douchen.

Eigenlijk zijn mijn eisen heel simpel:
- Alles geoptimaliseerd voor de schoonmaak. Dus ik zat aan een gietvloer, hele grote tegels of een volledige terrazodouchehoek te denken. Zo min mogelijk randjes, richeltjes en materialen die niet tegen een hogedrukspuit kunnen :P ;
- Inloopdouche met regendouche;
- Dubbele wastafel bestaande uit 1 bak;
- Alle kranen uit de muur;
- Er mag niets op de vloer staan.
- Zo'n douchegoot: https://www.easydrain.nl/product/waterstop-wall-tile-grate/
- Ik wil absoluut geen glazen wanden of deuren.

Ik ben alleen nog niet echt overtuigd van de indeling. Beiden zijn wat mij betreft niet optimaal.
Iemand slimme ideeen?

Van deze stijl ben ik wel gecharmeerd:
Afbeeldingslocatie: https://middleware.easydrain.com/api/images/12054?w=1000&h=670&fit=crop

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Antonkris schreef op donderdag 7 december 2023 @ 18:24:
[...]

Haha top! Bij een wat stroevere pot zou je inderdaad verwachten dat er makkelijker vuil achter blijft. Dat glijdt toch minder makkelijk :P
Of het écht zo is valt te bezien. Dan heb je ervaringen nodig van mede-tweakers. Maar ik vond 't maar niks. Net als een zwarte wc. Staat heel mooi, maar uiteindelijk na een aantal jaar is de kans op kalkvorming aanwezig. Voordeel: de remsporen zie je minder goed :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m181087
RThijssen schreef op donderdag 7 december 2023 @ 16:59:
[...]

- Het meubel is inderdaad van fineer, zou daarmee denk ik wel goed moeten komen met het water/vocht? Heb je hier nog tips voor (hoe doen andere mensen met kommen dat?).
Zolang het maar een makkelijk af te nemen oppervlakte is en water er niet in kan trekken. Fineer is dus prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lwent
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 17-04 13:54
Ha badkamervrienden!

Mag ik vragen wat Middelkoop jullie heeft geoffreerd qua bedrag, mag ook in PB, we zijn er vorige week geweest en hebben een nogal stevige offerte gekregen met behoorlijke prijsverschillen op het sanitair t.o.v. in dit geval een bouwhof. Of hebben jullie nog goed kunnen onderhandelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:50
G33st schreef op donderdag 7 december 2023 @ 13:33:
[...]

Ja, wel n=1. Maar het is precies waar mijn vriendin bang voor is. Ze is bang om dat tegeltje te laten vallen envroeg daarom ook naar andere opties bij de badkamerleverancier. Daarnaast vindt ze het vervelend als al haar haren echter achter blijven haken. Als puntje bij paaltje komt, is zij degene die het vaakst de badkamer zal schoonmaken. Ik wil daarom ook het scenario van @Analamoebe niet op mijn geweten hebben, als we straks wel voor de tegeldrain gaan.
Even mijn n=1 dan. Nu 3 maanden een badkamer met een regeldrain. Nul last van de pootjes en haren die erachter zouden blijven haken. Bij onze drain zit bij het afvoerputje wel een speciaal ding tegen haren en die heb ik al wel een keer moeten leegmaken. Maar ik heb ze liever daarachter hangen dan dat ze ergens in de afvoer blijven klitten aan iets

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

icecreamfarmer schreef op donderdag 7 december 2023 @ 19:16:
Eigenlijk zijn mijn eisen heel simpel:
- Alles geoptimaliseerd voor de schoonmaak.
[knip]
- Ik wil absoluut geen glazen wanden of deuren.
Die begrijp ik op zich wel, maar persoonlijk vind ik zo'n muur om de douche af te scheiden lelijk. Je kijkt tegen een muur aan, die je blik begrenst, terwijl de badkamer veel groter is. Ik kijk dan naar optie B. Die muur naast de wastafels zou je half kunnen maken, waarbij het deel dat boven de wastafels uitsteekt van glas maakt.
Zo ook voor de andere douchewant. Veel meer licht en ruimtebeleving.

En nou ben je bang voor de schoonmaak. Ik ook. Ik haat schoonmaken. Daarom ben ik nog steeds erg blij met mijn Auqacell (geen aandelen). Nooit meer ontkalken, het is geen marketingkreet. Mijn koffieapparaat, Quooker, douchekoppen, glazen wanden, allemaal kalkvrij en schoon te maken met een simpel doekje zonder aggressieve schoonmaakmiddelen. Wij doen niet aan wissers om de wand droog te maken na het douchen, en er zit niets. Voor de volledigheid: je ziet soms wel om de kranen kleine kringetjes; kalk is niet het enige mineraal in water. Maar die dingen veeg je zo weg en de boel zit niet in die mate onder dat het er onverzorgd uit ziet. Mijn auqacell zit er nu 4 jaar in, en een paar maanden geleden had ik een storing in mijn Quooker, dus die moest open. Geen korreltje kalk in het reservoir te zien. Brandschoon. Ook onze regendouche heb ik na 4 jaar nog steeds niets aan gedaan en er komt water uit alle gaatjes.
Ja, het kost een paar centen, maar dan heb je ook wat. Wat mij betreft zeer zeker de investering waard, vooral als je uit angst voor kalk je ontwerp gaat aanpassen. Dat vind ik zonde en onnodig.

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blurk62
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-05 23:54
RThijssen schreef op donderdag 7 december 2023 @ 16:59:
[...]
Ik ken alleen mensen met kommen die gevallen zijn voor het mooie plaatje en achteraf spijt hebben van de aanschaf (n=2). Er vallen altijd druppels op het meubel en er druipt altijd wat langs de kraan als je hem dicht doet met natte handen dus je blijft bezig met de boel afdrogen. Het is een keuze tussen vorm en gemak.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Poumelie
Blurk62 schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 10:14:
[...]

Ik ken alleen mensen met kommen die gevallen zijn voor het mooie plaatje en achteraf spijt hebben van de aanschaf (n=2). Er vallen altijd druppels op het meubel en er druipt altijd wat langs de kraan als je hem dicht doet met natte handen dus je blijft bezig met de boel afdrogen. Het is een keuze tussen vorm en gemak.
N=3. Wij hebben fineer en eeuwig spijt. Ondanks super voorzichtig doen ziet het meubel er na een half jaar niet meer uit. Zonde van het geld. Het was op de tegels na het duurste ding in de badkamer en dat had zeker voor de helft minder gekund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alic3
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 05-07-2024
Fineer werd ons door de maatwerkpartij echt afgeraden. Ik houd niet zo van nep maar ben toch maar voor HPL van Decolegno gegaan geperst op waterwerend MDF. Ik heb geen zin om na een half jaar spijt te hebben van een wastafel die inderdaad op de tegels na het duurste ding in de badkamer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m181087
Blik1984 schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 09:40:
[...]

Even mijn n=1 dan. Nu 3 maanden een badkamer met een regeldrain. Nul last van de pootjes en haren die erachter zouden blijven haken. Bij onze drain zit bij het afvoerputje wel een speciaal ding tegen haren en die heb ik al wel een keer moeten leegmaken. Maar ik heb ze liever daarachter hangen dan dat ze ergens in de afvoer blijven klitten aan iets
Hier ook mijn n=1 en ook geen issues met scherpe randjes of puntjes.
Wel hebben wij in de wtw drain, naast dat 'speciale ding' die de haren opvangt nog een soort van plastic sifon daar onder die je er ook uit kan/moet halen. Ook daar blijft veel haar in achter, dat haarfilter vangt lang niet alles op.

Dat is eigenlijk de enige extra moeite die we nu hebben van de wtw tegeldrain; dat je die af en toe leeg moet maken van zeep en haren om de doorstroming te garanderen. Het haarfilter doen we 1x per twee weken, die sifon 1x per maand.
Vroeger met een 'normaal putje' dat direct afvoert op het riool kan ik me niet herinneren dat ik ooit ergens haren weg heb moeten halen. Die spoelden allemaal rechtstreeks het riool in neem ik dan maar aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
Hey hier wordt ik niet vrolijk van hè jongens. Ik heb kommen besteld (ondanks wat vrees dat het misschien niet zo handig zou zijn) en ook een tegeldrain. Nou ja, we gaan het meemaken. 🥹

Eerste tegenvallers zijn er ondertussen ook al: ondanks onze zaak "met aandacht voor detail" blijkt de inbouwthermostaat op de verkeerde plek te zitten (lijnt niet meer uit met een zitmuurtje eronder) en het muurtje voor de afscheiding van de WC is te laag (zou 210cm zijn zodat het precies even hoog is als de douchewand, maar blijkt 207 te zijn).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a6-kpeOxI35BQuAWkMOw9Vk5KWY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/vha5o3ILS5veBi1pReA88KMl.jpg?f=user_large

Even afwachten, lijkt erop dat ze beiden dingen wel op gaan lossen, maar dat betekend behoorlijk wat sloopwerk.

[ Voor 23% gewijzigd door Stiggy op 08-12-2023 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• einz
  • Nu online
Heeft er ook iemand hier terrazzo tegels? En weet die toevallig of deze ook nog gecoat moeten worden oid? Wij hebben zelf deze (https://onlinetegelgigant...-60x60-cm-grijs-wit-mx05/) en krijgen nu de vraag van de aannemer maar heb geen idee.

Overigens heb ik de vraag natuurlijk ook gesteld aan de leverancier, maar goed extra ervaringen inwinnen kan geen kwaad :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
einz schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 12:19:
Heeft er ook iemand hier terrazzo tegels? En weet die toevallig of deze ook nog gecoat moeten worden oid? Wij hebben zelf deze (https://onlinetegelgigant...-60x60-cm-grijs-wit-mx05/) en krijgen nu de vraag van de aannemer maar heb geen idee.

Overigens heb ik de vraag natuurlijk ook gesteld aan de leverancier, maar goed extra ervaringen inwinnen kan geen kwaad :P
@webber87 vanuit een pb begreep ik dat jij terrazzo tegels hebt. Weet jij hier het antwoord op?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t14wo
Stiggy schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 12:03:
Hey hier wordt ik niet vrolijk van hè jongens. Ik heb kommen besteld (ondanks wat vrees dat het misschien niet zo handig zou zijn) en ook een tegeldrain. Nou ja, we gaan het meemaken. 🥹
Niet alleen de negatieve ervaringen lezen hè. Ik zie hier (waaronder mijzelf) meer positieve ervaringen over drains. Over een waskom weet je zelf dat er nou eenmaal water rondom de kom komt. Bij ons hetzelfde. De knop van de inbouwkraan zit niet boven de kom. Dus helaas is dat iets om rekening mee te houden. Maar het ziet er wel super uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

m181087 schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 12:01:
[...]
Vroeger met een 'normaal putje' dat direct afvoert op het riool kan ik me niet herinneren dat ik ooit ergens haren weg heb moeten halen. Die spoelden allemaal rechtstreeks het riool in neem ik dan maar aan.
Hier hebben we ook een normaal putje (geen idee hoe het in de vloer verder zit) maar twee dames in huis; 1 met erg lang haar en een met halflang. Toch moet ik met enige regelmaat in de weer om de doorstroming vrij te maken. Dat doe ik dan met een paar scheppen soda en veel heet water uit de Quooker. Dan gaat het weer.
Ik denk dat we zo'n tegeldrain of andere 'moderne' oplossing elke week even moeten vrij maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• einz
  • Nu online
mphilipp schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 12:57:
[...]

Hier hebben we ook een normaal putje (geen idee hoe het in de vloer verder zit) maar twee dames in huis; 1 met erg lang haar en een met halflang. Toch moet ik met enige regelmaat in de weer om de doorstroming vrij te maken. Dat doe ik dan met een paar scheppen soda en veel heet water uit de Quooker. Dan gaat het weer.
Ik denk dat we zo'n tegeldrain of andere 'moderne' oplossing elke week even moeten vrij maken.
Dit soort dingen moet je dan ook bij de bron aanpakken. Niet aan symptoombestrijding blijven doen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

einz schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 13:06:
[...]
Dit soort dingen moet je dan ook bij de bron aanpakken. Niet aan symptoombestrijding blijven doen!
Je bedoelt kaalscheren? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Dat is zéker een oplossing. Maar ik denk voor niemand ook een wenselijke oplossing :*). Maar iedere week even de hand over de drain halen is niet verkeerd. Ik sta er altijd verstelt van hoeveel haar je dan wegpakt.

Pagina: 1 ... 92 ... 123 Laatste