Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1

Pagina: 1 ... 10 ... 126 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-06 07:24
JustDutch schreef op maandag 2 april 2018 @ 08:09:
[...]

Je hebt naast Grohe, ook Hans Grohe (verschillende merken). Misschien is dat meer de kwaliteit die je zoekt.
Klopt, maar HansGrohe is dan ook prijstechnisch een flinke stap naar boven. Ik denk dat ik toch voor Hotbath (inbouw) ga. Wil niet het risico lopen dat ik later, omdat ik een B merk heb gekozen, muren moet gaan slopen om de douche te fixen.

Ik twijfel nog wel tussen een wand douchekop of een plafond douchekop. Plafond vind ik persoonlijk wel mooier en wellicht handiger (doucheruimte wordt 1,20 bij 1,20). Maar betekent ook een verlaagd plafond. Heb geen raam in de badkamer dus moet met de mechanische ventilatie doen. Werkt de mechanische ventilatie nog optimaal met een verlaagd plafond? Daarnaast tips of ik een wand of plafond douchekop kan nemen? Wellicht zie ik ‘nadelen’ over het hoofd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JustDutch
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 20:19

JustDutch

was ambtenaar :)

Xtince schreef op maandag 2 april 2018 @ 09:25:
[...]

Wil niet het risico lopen dat ik later, omdat ik een B merk heb gekozen, muren moet gaan slopen om de douche te fixen.
Zoek dan eens op een leverancier waarbij je het binnenwerk van de douchekraan kunt vervangen zonder dat je de leidingen hoeft te demonteren. Ik weet dat Hans Grohe dat bijvoorbeeld heeft. Dan hoef je je minder zorgen te maken.

Forza Mucca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

Als we het Hansgrohe noemen i.p.v. Hans Grohe is er minder spraakverwarring :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:54
Nog even over Nano coatings op douchewanden...

Lijkt mij dat die ''nano'' coatings (volgens mij gewoon een wax laag?) ook naderhand aan te brengen te zijn?
Of zijn de fabrieks aangebrachte coatings nou zoveel beter en blijven die lang(er) zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustDutch

JustDutch

Soullancer schreef op maandag 2 april 2018 @ 12:32:
Nog even over Nano coatings op douchewanden...

Lijkt mij dat die ''nano'' coatings (volgens mij gewoon een wax laag?) ook naderhand aan te brengen te zijn?
Of zijn de fabrieks aangebrachte coatings nou zoveel beter en blijven die lang(er) zitten?
Je hebt verschillende soorten coatings op douchewanden. Coatings die je achteraf op het glas aanbrengt, of coatings die in het glas meegebakken worden. De eerste soort kun je af fabriek, maar ook thuis aanbrengen. Deze coatings verdwijnen na verloop van tijd zodat je ze opnieuw moet aanbrengen. De coatings die ingebrand worden zijn permanent, maar kun je logischerwijs niet achteraf aanbrengen.

Forza Mucca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDF82
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:19

NDF82

Doomed Space Marine

Xtince schreef op zondag 1 april 2018 @ 18:28:

Daarnaast toch jammer dat die Grohe spul allemaal zo plastic aanvoelt anders was de keuze ook sneller gemaakt....
Grohe heeft ook "supersteel". Voelt degelijker aan.

Pentium 233MHz MMX + Diamond Monster 3D 3DFX Voodoo II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-10-2021

T.E

Onze badkamer upgraden gaat via een online showroom. Daar rollen prijzen uit daar wordt je bang van.
Normaal hangtoilet naar een iets luxere van Villeroy en Boch... 450 euro.
Kwestie van pot omhangen.
Of een badmeubel die beginnen bij 1500 euro....

Casco opleveren en lekker zelf uitzoeken en een beunhaas laten tegelen.
Nu nog een casco prijs die hebben we nog niet. Wat dat betreft gaat het maar moeizaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
NDF82 schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 11:33:
[...]

Grohe heeft ook "supersteel". Voelt degelijker aan.
Dank, heb even gekeken maar met de supersteel varianten gaan de prijzen richting de 1,5k voor een doucheset. Kan het budget niet (nog meer!) blijven uitrekken. Ga dus voor de Hotbath get together variant (inbouw) en voor de kranen voor de Hotbath cobber.

Ik heb nog wel een vraag over de drain. Ik heb in mijn huidige woning een drain (namaak easydrain volgens mij) waar ik helemaal gek van wordt. Het heeft een plastic zeem die ik om de drie dagen moet legen, zodat het water weer goed wegloopt. Denk dus dat het aan de kwaliteit ligt. Voor mij is misschien dus wel het allerbelangrijkst een goede drain te hebben. Nu hoor ik dat Easydrain het beste zou zijn en ieder geval geen probleem zal krijgen met water die niet wegloopt. Kunnen jullie dat beamen? Of kennen jullie een beter merk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
Ik heb een badkamer met een normaal bad (180-80). Ik ben aan het overwegen om een bubbelbad met streams in te laten bouwen.

Wat is jullie ervaring met bubbelbaden? Een verkoper die ik sprak gaf aan dat de motor het geluid van een stofzuiger maakte, dat lijkt me niet ideaal. Ik wil graag een langer bad en zat te denken aan 1.90-90 of 2.00 m als dat bestaat.

Wat is jullie ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:20
de bubbelbaden die ik heb gezien maakten idd heel veel herrie.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
Snowhite0901 schreef op woensdag 4 april 2018 @ 16:35:
de bubbelbaden die ik heb gezien maakten idd heel veel herrie.
Is het uberhaupt mogelijk een serie te kijken met bubbel lawaai en die motor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
JustDutch schreef op maandag 2 april 2018 @ 17:33:
[...]

Je hebt verschillende soorten coatings op douchewanden. Coatings die je achteraf op het glas aanbrengt, of coatings die in het glas meegebakken worden. De eerste soort kun je af fabriek, maar ook thuis aanbrengen. Deze coatings verdwijnen na verloop van tijd zodat je ze opnieuw moet aanbrengen. De coatings die ingebrand worden zijn permanent, maar kun je logischerwijs niet achteraf aanbrengen.
Net verhuisd en had in de oude woning een douchewand van van rijn products, die had ik besteld met meegebakken nano coating, echt superspul. Ook na 10 jaar bleef het water er vanaf lopen.
In mijn nieuwe badkamer reden om weer voor glas met nano coating te gaan, morgen komen ze hem inmeten.
bk2
badkamer 1

Onze badkamer ook casco op laten leveren ivm meerprijzen, goed shoppen en alles apart laten doen scheelde ons een klap geld.
Soms wel lastig omdat de installateur nog even terug moest komen na het maken van de badombouw en tussen de tegelzetters door ;)

[ Voor 8% gewijzigd door arjants op 04-04-2018 16:59 ]

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
Onze badkamer ook casco op laten leveren ivm meerprijzen, goed shoppen en alles apart laten doen scheelde ons een klap geld.
Soms wel lastig omdat de installateur nog even terug moest komen na het maken van de badombouw en tussen de tegelzetters door ;)
Toevallig ook de spullen apart ingekocht of alles via 1 winkel en korting bedongen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
Tennisbal schreef op woensdag 4 april 2018 @ 16:39:
[...]

Ik zou het niet kunnen. Maar wie weet zijn er stillere. Mijn ervaring is in hotels en huisjes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustDutch

JustDutch

Tennisbal schreef op woensdag 4 april 2018 @ 16:39:
[...]

Is denk ik een kwestie van prijs en kwaliteit. Wij hebben een vrij standaard systeem met jets en ja, die hoor je echt wel. Het helpt natuurlijk niet dat je zo'n pomp aan zo'n dub bad bevestigd, dat isoleert voor geen meter. Maar, als je meer uitgeeft, dan zijn er vast stille versies te vinden. Die van ons was al bijna 1k (inclusief montage), ds het kan wel in de papieren lopen.

Forza Mucca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

Heb jij die 3d-tekening op de site van SaniNet gemaakt of bij een badkamerzaak? Heb je die geavanceerde features ook als je een demo-account maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-09 11:07

DancePlaza

ninja

Reinier schreef op woensdag 4 april 2018 @ 22:54:
[...]

Heb jij die 3d-tekening op de site van SaniNet gemaakt of bij een badkamerzaak? Heb je die geavanceerde features ook als je een demo-account maakt?
de badkamer zaak heeft mij deze gegevens gedeeld

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

DancePlaza schreef op donderdag 5 april 2018 @ 10:25:
[...]

de badkamer zaak heeft mij deze gegevens gedeeld
OK thanks!
En @SmileAlot, @Fred_Perry, @RUFFNECK en @Xtince? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:48
Goed, briljante ingeving gehad afgelopen week...

We hebben momenteel de wasmachine en droger op zolder staan. Met name de droger stond een beetje irritant onder het schuine gedeelte en als je niet oplette stootte je je hoofd tegen een balk van het dak. Idee was om bij het aanpakken van de badkamer de wasmachine en droger naar de badkamer te verplaatsen. Zou wel ten koste gaan van de douche, maar dan maar douchen in bad. Al veel geschetst hoe dat het beste zou passen enzo, want Mrs. Ger wilde graag vanuit het bad liggend niet direct naar een washok kijken want sfeer enzo.

Toen viel mijn kwartje. }:O

5 jaar geleden is onze CV ketel vervangen. Van een exemplaar van bijna een meter breed met een expansievat ernaast zijn we naar een veel smaller exemplaar gegaan waarbij ook het expansievat iets verplaatst (en omhoog gegaan) is. Nu kon ik de wasmachine en droger dus al 5 jaar lang een halve meter opschuiven zonder daarbij de toegang tot de CV ketel en bijbehorend leidingwerk te blokkeren.

Dat nu maar eens gedaan. Geen balk meer die aanslagen pleegt op passerende hoofden (of vice versa, hoe je het ook bekijkt); midden voor de droger kan ik nu gewoon rechtop staan.

Dat betekent dat we nu ineens een stuk flexibeler worden in de badkamer en de inloopdouche er waarschijnlijk toch komt. *O*

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjolk
Reinier schreef op woensdag 4 april 2018 @ 22:54:
[...]

Dit iets?
http://idesign.saninet.eu/?id=NRI74XW33FL25LB1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

Thanks @Ger, dat is de uitgeklede variant (waar je bijvoorbeeld niet elke muur anders kunt betegelen). Ik zal eens een account aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
Ook ik heb het via een badkamerzaak laten maken. Maak anders een x een vrijblijvende afspraak zodat je ook professioneel kan worden geholpen met ideeen voor de inrichting. Neem aan dat je ook nog spullen moet uitzoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

Dat ga ik ook zeker doen. Ik vind het nou eenmaal leuk om zelf met zulke tooltjes te spelen. Alleen kan ik er echt niet mee overweg. Probeer in de SaniNet software maar eens een zeshoekig bad 45 graden geroteerd in een hoek te zetten.
Ik ga wel weer in Sketchup verder :)

Vandaag eens wezen browsen in een stuk of vijf zaken. Een aantal dingen op mijn lijstje zijn afgevallen want die waren IRL toch een stuk minder fraai dan ik dacht. Bijv. een duur V&B meubel dat best flimsy was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-09 07:54

RUFFNECK

Poentje

Hier ook door Sanidump voor mij gedaan @Reinier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

OK :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tripl3 D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:41

Tripl3 D

Brother in Arms

Topicstarter
Gelijk maar even aan de topicstart toegevoegd! Dank je!

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-09 22:57
Xtince schreef op woensdag 4 april 2018 @ 09:41:
[...]

Ik heb nog wel een vraag over de drain. Ik heb in mijn huidige woning een drain (namaak easydrain volgens mij) waar ik helemaal gek van wordt. Het heeft een plastic zeem die ik om de drie dagen moet legen, zodat het water weer goed wegloopt. Denk dus dat het aan de kwaliteit ligt. Voor mij is misschien dus wel het allerbelangrijkst een goede drain te hebben. Nu hoor ik dat Easydrain het beste zou zijn en ieder geval geen probleem zal krijgen met water die niet wegloopt. Kunnen jullie dat beamen? Of kennen jullie een beter merk?
Ik ben ook wel benieuwd naar ervaringen van anderen. Wij gaan de badkamer renoveren en ben vanalles aan het uitzoeken. Zo ook welke douchegoten er zijn. Nu ben ik er wel uit dat het een Easy Drain gaat worden, maar dan heb je weer diverse uitvoeringen waaruit je moet kiezen. Bij ons wordt het een Compact-versie maar welke?

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:54
Ik meld mij hier ook even, binnenkort gaan wij ook een badkamer uitzoeken voor ons nieuwbouwhuis, in eerste instantie zijn we wezen kijken bij Sanidirect, maar daar was het personeel niet zo vriendelijke / gehaast. Nu hebben we binnenkort een afspraak bij Galvano om daar eens te kijken. Mijn zus heeft zelf haar badkamer gehaald bij Sanidump en daar hoorde ik ook goede verhalen over, dus vermoedelijk dat we daar ook nog een poging gaan doen.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E

T.E

Wij zijn bij Sanidump, Brugman en sanitairwinkel geweest. De laatste had de beste prijzen en beste service en als beste geholpen.
Door 3 winkels te bezoeken wel goede ideeen gekregen die we morgen bij sanitairwinkel gaan uitwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
@T.E Twijfelde al om bij sanitairwinkel langs te gaan. Op internet ook wel “goede” prijzen. Denk dat ik maar eens een afspraak maak. Ben zelf bij de projectleverancier (Filippo bouwcenter), Sani4all en een plaatselijke badkamerboer geweest. Niet te spreken over de projectleverancier, daarom ook casco laten opleveren. Andere 2 op zich prima service en netjes ter woord gestaan, maar de prijzen... 8)7
Maar weet onderhand dus dat de badkamer het allerduurste in de woning gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hammy87
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:07
hansvk schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 08:20:
[...]

Ik ben ook wel benieuwd naar ervaringen van anderen. Wij gaan de badkamer renoveren en ben vanalles aan het uitzoeken. Zo ook welke douchegoten er zijn. Nu ben ik er wel uit dat het een Easy Drain gaat worden, maar dan heb je weer diverse uitvoeringen waaruit je moet kiezen. Bij ons wordt het een Compact-versie maar welke?
Hier de compact TAF tegel rooster. Voelde zeer degelijk, zeker vergeleken met de standaard van Hornbach bv. Valt totaal niet op, wel iets hoger dan zonder tegel rooster. Tot nu toe één keer filter schoongemaakt in 3 maanden oid, gaat ook gemakkelijk. Bevalt goed, geen opmerkingen gehad ook van installateur (allround gast).

Vraag is of de TAF de meerprijs waard is. Volgens onze installateur was de flap niet nodig, hij zette toch alles waterdicht.

[ Voor 7% gewijzigd door hammy87 op 06-04-2018 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

N.a.v. wat winkelbezoekjes is mijn wensenlijstje (alleen materialen) van €10k naar €12k gegaan. Ik ga toch nog maar even sparen :P

Heeft iemand gekozen voor een willekeurig wastafelmeubel met daar bovenop een composiet (keuken)werkblad? Ik wil graag een strak meubel (zonder grepen en zonder greeplijst, dus push to open), maar vind eigenlijk niks mooi genoeg, of het voldoet niet aan mijn wensen. Bijv. het blad van Thebalux Taste heeft geen kraangaten en ik wil geen wastafelkranen aan de wand.

En ook heb ik nog geen fijne douchedeur gezien. Ik wil vanwege ruimtegebrek een schuifdeur, maar alles wat ik heb gezien (van o.a. HSK, Kermi en Hüppe) komt zo wiebelig over, of knalt lomp dicht zonder softclose. Misschien ben ik te kritisch.

@Xtince ik moest gisteren bij Filippo wel lachen om de prijzen die ze rekenen. De showroomprijzen zijn absurd, maar ik moet zeggen dat ik geen offerte heb aangevraagd dus wellicht valt het dan weer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK

RUFFNECK

Poentje

Kraangaten kan je toch zo zelf maken? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09 22:04

CodeIT

Code IT

hammy87 schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 09:25:
[...]

Hier de compact TAF tegel rooster. Voelde zeer degelijk, zeker vergeleken met de standaard van Hornbach bv. Valt totaal niet op, wel iets hoger dan zonder tegel rooster. Tot nu toe één keer filter schoongemaakt in 3 maanden oid, gaat ook gemakkelijk. Bevalt goed, geen opmerkingen gehad ook van installateur (allround gast).

Vraag is of de TAF de meerprijs waard is. Volgens onze installateur was de flap niet nodig, hij zette toch alles waterdicht.
Ik denk dat ik ook voor die versie ga. Heb je de compact 30 of 50 genomen? Ik twijfel een beetje welke te nemen. Afvoer van 30 lijkt me genoeg voor een douche met ~10liter/min.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hammy87
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:07
De 900-30. Nog geen problemen mee gehad. Douche is de Hotbath SDS9BL met ook 10L/min schat ik (kan beter namelijk).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

RUFFNECK schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 09:29:
Kraangaten kan je toch zo zelf maken? :)
Ja, dat klopt wel, maar de gaten t.b.v. de waskommen zitten in het midden van het blad terwijl ik ze iets naar voren wil.
Hoewel dat ook op te lossen is door nieuwe gaten voor de afvoer te maken, da is ook wel weer zo :D

Lastig lastig :)
Ook loop ik er steeds tegenaan dat ik online mooie dingen zie die nergens in showrooms staan.
Dit vind ik bijv. best fraai:

Afbeeldingslocatie: https://www.baderie.nl/dotAsset/1e9fdc2c-066a-4ccb-8728-56baea86de8f.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
Ik vraag me bij die waskommen altijd af of dat op de lange termijn niet heel lastig schoonhouden is in de rand tussen kast en kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

Ger schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 09:39:
Ik vraag me bij die waskommen altijd af of dat op de lange termijn niet heel lastig schoonhouden is in de rand tussen kast en kom.
Vast wel ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
Reinier schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 09:37:
[...]

Ja, dat klopt wel, maar de gaten t.b.v. de waskommen zitten in het midden van het blad terwijl ik ze iets naar voren wil.
Hoewel dat ook op te lossen is door nieuwe gaten voor de afvoer te maken, da is ook wel weer zo :D

Lastig lastig :)
Ook loop ik er steeds tegenaan dat ik online mooie dingen zie die nergens in showrooms staan.
Dit vind ik bijv. best fraai:

[afbeelding]
Al navraag gedaan bij een meubelmaker? Weet dat sommigen het “zo” kunnen nabouwen voor je. Heb zelf ook gevraagd voor een meubel die ik bij een badkamerzaak zag staan voor 2,5k. De meubelmaker kon hetzelfde maken, maar kwam dan ook uit op de 2,5k. Dus had niet veel zin, want kan evt. bij de badkamerzaak bij het onderhandelen een bullkkorting krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

Is een optie. Al denk ik inderdaad niet dat het qua prijs veel gaat uitmaken. Wordt het wel precies zoals ik wil (en/of zoals mijn vrouw het wil).
Sowieso twijfel ik aan massief hout. Looox heeft ook mooie meubels maar die moet je elke maand in de wax zetten. Dat zie ik mezelf nog niet doen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:59

d0s

sssst

Ook wij hebben definitief de keuze gemaakt in Sanitair. Uiteindelijk uitgekomen bij badkamermarkt.nl. Vanuit het verleden had ik hier al erg goede ervaringen mee. Qua losse prijs zijn ze absoluut niet de goedkoopste maar heb gevraagd om een totaalofferte waar ze met een bijzonder scherpe aanbieding kwamen.

Initieel hadden we de beste totaalofferte via badkamerwinkel.nl maar daar schrokken we dermate van de ervaringen en recensies op facebook en google dat we hier toch vanaf hebben gezien.

Het is het volgende geworden.

Toilet Beneden
Villeroy & Boch Subway 2.0 wandcloset diepspoel directflush CeramicPlus 5614R0R1
Villeroy & Boch Subway closetzitting slimseat met deksel met softclose en quick release 9M78S101
Geberit Duofix WC element met reservoir UP320 112cm hoog 111308005
Geberit Sigma 01 bedieningsplaat 2-knops zwart 115770DW5
LoooX Wooden Base eiken wastafelblad mini 40x23x7cm eiken old grey WMBS400
Hotbath Cobber fonteinkraan mat zwart UW001BL
Hotbath Cobber sifon fonteinsifon

Toilet Boven
Villeroy & Boch Subway 2.0 wandcloset diepspoel directflush CeramicPlus 5614R0R1
Villeroy & Boch Subway closetzitting slimseat met deksel met softclose en quick release 9M78S101

Badmeubel
LoooX M-Line spiegel met horizontale LED-verlichting en verwaming 120x60 cm SPV1200600B
LoooX Wooden Base eiken wastafelblad solo met handdoekhouder links mat zwart 120cm eiken old grey WBSOLOL120MZ
Looox Wooden Base onderbouwkast m. 1 lade (block) WBLOCK1000
Hotbath Cobber wastafelkraan mat zwart CB005BL

Hotbath Cobber waste click mat wit P710WH
Hotbath Cobber sifon wastafelsifon mat zwart P035BL

Hotbath cobber inbouwthermostaat met 2 stopkranen mat zwart CB007BL
Hotbath Cobber wanddoucheset compleet mat zwart M441WBL
Hotbath Cobber glijstangset compleet mat zwart M307BL
Easydrain Compact taf modulo design douchegoot 70 cm met rooster en waterslot 50mm. zwart glas rvs geborsteld EDM1TAFGS70050
Hotbath Cobber badmengkraan mat zwart CB077BL

Plieger Genua designradiator 1120x550mm 558 watt zwart 7253307
Plieger elektrisch verwarmingselement met thermostaat L=365mm 300W chroom 7255512

Bad hebben we al gekocht (showroommodel), evenals de waskommen. Douchewand bestellen we tzt en wordt de Drench Deco met mat zwart frame (maatwerk).

Wij hebben ook getwijfeld over een drain met 30 ipv 50 maar de loodgieter gaf aan dat als het past een groter waterslot + afvoer altijd beter is. Het Hotbath sanitair is qua prijs even slikken maar in mat zwart is dit simpelweg de beste keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

Nice. Al zou ik die Geberit bedieningsplaat vervangen door iets in mat zwart (als dat bestaat), het is nu het enige zwarte item dat niet mat is.
Edit: ah de drain is ook niet mat. Never mind.

[ Voor 14% gewijzigd door Reinier op 22-01-2020 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:32
d0s schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 13:25:
Ook wij hebben definitief de keuze gemaakt in Sanitair. Uiteindelijk uitgekomen bij badkamermarkt.nl. Vanuit het verleden had ik hier al erg goede ervaringen mee. Qua losse prijs zijn ze absoluut niet de goedkoopste maar heb gevraagd om een totaalofferte waar ze met een bijzonder scherpe aanbieding kwamen.

Initieel hadden we de beste totaalofferte via badkamerwinkel.nl maar daar schrokken we dermate van de ervaringen en recensies op facebook en google dat we hier toch vanaf hebben gezien.

Het is het volgende geworden.

Toilet Beneden
LoooX Wooden Base eiken wastafelblad mini 40x23x7cm eiken old grey WMBS400
Hotbath Cobber fonteinkraan mat zwart UW001BL
Hotbath Cobber sifon fonteinsifon

Toilet Boven

Badmeubel
LoooX M-Line spiegel met horizontale LED-verlichting en verwaming 120x60 cm SPV1200600B
LoooX Wooden Base eiken wastafelblad solo met handdoekhouder links mat zwart 120cm eiken old grey WBSOLOL120MZ
Looox Wooden Base onderbouwkast m. 1 lade (block) WBLOCK1000

Hotbath cobber inbouwthermostaat met 2 stopkranen mat zwart CB007BL
Hotbath Cobber wanddoucheset compleet mat zwart M441WBL
Hotbath Cobber glijstangset compleet mat zwart M307BL
Easydrain Compact taf modulo design douchegoot 70 cm met rooster en waterslot 50mm. zwart glas rvs geborsteld EDM1TAFGS70050
Hotbath Cobber badmengkraan mat zwart CB077BL

Plieger Genua designradiator 1120x550mm 558 watt zwart 7253307
Plieger elektrisch verwarmingselement met thermostaat L=365mm 300W chroom 7255512

Bad hebben we al gekocht (showroommodel), evenals de waskommen. Douchewand bestellen we tzt en wordt de Drench Deco met mat zwart frame (maatwerk).

Wij hebben ook getwijfeld over een drain met 30 ipv 50 maar de loodgieter gaf aan dat als het past een groter waterslot + afvoer altijd beter is. Het Hotbath sanitair is qua prijs even slikken maar in mat zwart is dit simpelweg de beste keus.
Hoe scherp was die totaalprijs daar dan? En regelen zij ook de complete inbouw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

Reinier schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 13:35:
NIce. Al zou ik die Geberit bedieningsplaat vervangen door iets in mat zwart (als dat bestaat), het is nu het enige zwarte item dat niet mat is.
Edit: ah de drain is ook niet mat. Never mind.
De Geberit Sigma 01 is wel mat. De 20 serie in het zwart is glans :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

pixels66 schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 13:39:
[...]

Hoe scherp was die totaalprijs daar dan? En regelen zij ook de complete inbouw?
8300. Nee, maar inbouw doet geen enkele webwinkel verder voor zover ik weet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

d0s schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 16:20:
[...]

De Geberit Sigma 01 is wel mat. De 20 serie in het zwart is glans :)
Okee nouja hier staat expliciet dat die niet mat is: https://www.badkamerwinke...bediening-zwart-115770dw5
Maar ik weet het verder ook niet :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

Hij zag er in de showroom het meest 'mat' uit van allemaal. Maar ga het nog eens dubbelchecken, thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E

T.E

Xtince schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 09:22:
@T.E Twijfelde al om bij sanitairwinkel langs te gaan. Op internet ook wel “goede” prijzen. Denk dat ik maar eens een afspraak maak. Ben zelf bij de projectleverancier (Filippo bouwcenter), Sani4all en een plaatselijke badkamerboer geweest. Niet te spreken over de projectleverancier, daarom ook casco laten opleveren. Andere 2 op zich prima service en netjes ter woord gestaan, maar de prijzen... 8)7
Maar weet onderhand dus dat de badkamer het allerduurste in de woning gaat worden.
Zeker doen. De prijzen zijn te vinden op de website en uiteindelijk is er nog over de prijs te praten.
Wel nadeel ze maken pas een 3d tekening bij de 2e afspraak. ( maargoed die hadden we al bij sanidump laten maken ) dus we weten wat we willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:05

TheBorg

Resistance is futile.

T.E schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 18:54:
Zeker doen. De prijzen zijn te vinden op de website en uiteindelijk is er nog over de prijs te praten.
Wel nadeel ze maken pas een 3d tekening bij de 2e afspraak. ( maargoed die hadden we al bij sanidump laten maken ) dus we weten wat we willen.
Niet de goedkoopste maar ik vond het een fijne winkel. E.e.a. aan spullen gekocht. Potten wel ergens anders besteld omdat het prijsverschil te groot was. Enige wat ik nu nog nodig heb zijn tegels maar ik ben inspiratieloos.

Weet iemand een mooie showroom waar ze veel badkamers hebben opgesteld om inspiratie op te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Denk je dat de tegelzetter mijn planning wel in de smiezen had... heeft 'ie tot aan de zomervakantie écht geen tijd. Mijn planning was om in de meivakantie de boel overhoop te halen en weer als nieuw te maken.

Nu zoeken naar een oplossing om toch voor de zomervakantie de boel klaar te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
in mijn zoektocht naar een bubbelbad kwam ik dit tegen:

https://www.nextdeal.nl/m...AR708dWXq7skaAthREALw_wcB

Werkt dit een beetje? Scheelt een hoop verbouwing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-09 21:50
Tennisbal schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 21:54:
in mijn zoektocht naar een bubbelbad kwam ik dit tegen:

https://www.nextdeal.nl/m...AR708dWXq7skaAthREALw_wcB

Werkt dit een beetje? Scheelt een hoop verbouwing

Als je verderop in de video kijkt. Schijnbaar nog best wat.. :P Maar goed het komt natuurlijk enkel van de onderkant.. En je hebt een slang en een los kastje wat je er steeds neer moet zetten. Lijkt mij wat minder praktisch. Maar alsnog minder werk dan de hele boel verbouwen natuurlijk :+

[ Voor 13% gewijzigd door Steephh op 07-04-2018 10:57 ]

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mh1956
  • Laatst online: 18-07 16:16
Wij willen later dit jaar onze gehele badkamer (laten) verbouwen. Het bad gaat eruit en in de nis die ontstaat komt een douchecabine van 160 x 90 (Sealskin 4200-2, 2-delig, met schuifdeur). In de douche zouden we graag een regendouche met handdouche en thermostaatkraan (type showerpipe) willen hebben.
Onze keuze was aanvankelijk op de hansgrohe Raindance Select S 300 2jet gevallen. Deze heeft een hoofddouche met een diameter van 30 cm. We hebben door een technisch medewerker van onze badkamerzaak en ook door onze CV-monteur de doorstroomsnelheid van het gemengde water laten meten en kwamen niet hoger uit dan 8,5 liter per minuut (bij 40 graden). Wij hebben een CW5-ketel van Nefit en die zou in theorie maximaal 17 liter per minuut moeten kunnen leveren. De ketel staat echter twee verdiepingen hoger, op zolder. De badkamer is op de 1e verdieping. De wateraansluiting in de meterkast heeft pijpen van (maar) 15 mm, en de waterdruk is daar ca. 2,2 bar. Kennelijk gaat er onderweg naar de 2e etage veel druk verloren. Een CW6- of CW7-ketel plaatsen heeft dus geen enkele zin als je de leidingen niet vergroot. Zo’n ingrijpende aanpassing gaan we ook niet doen. Een andere methode om meer waterdruk te genereren is het plaatsen van een hydrofoor in de meterkast, maar dat kost al gauw zo’n 700 tot 1000 euro.
We zijn nu aan het kijken naar een iets kleinere hoofddouche (hansgrohe Raindance Select S 240 2jet) met een diameter van 24 cm, maar ook hier twijfelen we of dat gaat werken. Je wilt geen hoofddouche waar maar een lullig straaltje uit komt. In het ergste geval zullen we van een regendouche moeten afzien, wat dan weer jammer is als je zo’n ruime douche hebt. In de documentatie van hansgrohe is weinig tot niets te vinden over een minimale hoeveelheid water per minuut, wel over de maximum hoeveelheid.

Wat zijn jullie ervaringen met regendouches en de (minimaal) benodigde hoeveelheid water? Misschien dat een nieuwe thermostaatkraan wel wat meer water doorlaat dan die welke we nu hebben en die 18 jaar oud is. Maar zoveel zal dat nu ook weer niet schelen, denk ik. We willen in ieder geval geen eco-variant, zoals je die van sommige typen hebt.

Iemand een advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK

RUFFNECK

Poentje

mh1956 schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 21:07:
Wij willen later dit jaar onze gehele badkamer (laten) verbouwen. Het bad gaat eruit en in de nis die ontstaat komt een douchecabine van 160 x 90 (Sealskin 4200-2, 2-delig, met schuifdeur). In de douche zouden we graag een regendouche met handdouche en thermostaatkraan (type showerpipe) willen hebben.
Onze keuze was aanvankelijk op de hansgrohe Raindance Select S 300 2jet gevallen. Deze heeft een hoofddouche met een diameter van 30 cm. We hebben door een technisch medewerker van onze badkamerzaak en ook door onze CV-monteur de doorstroomsnelheid van het gemengde water laten meten en kwamen niet hoger uit dan 8,5 liter per minuut (bij 40 graden). Wij hebben een CW5-ketel van Nefit en die zou in theorie maximaal 17 liter per minuut moeten kunnen leveren. De ketel staat echter twee verdiepingen hoger, op zolder. De badkamer is op de 1e verdieping. De wateraansluiting in de meterkast heeft pijpen van (maar) 15 mm, en de waterdruk is daar ca. 2,2 bar. Kennelijk gaat er onderweg naar de 2e etage veel druk verloren. Een CW6- of CW7-ketel plaatsen heeft dus geen enkele zin als je de leidingen niet vergroot. Zo’n ingrijpende aanpassing gaan we ook niet doen. Een andere methode om meer waterdruk te genereren is het plaatsen van een hydrofoor in de meterkast, maar dat kost al gauw zo’n 700 tot 1000 euro.
We zijn nu aan het kijken naar een iets kleinere hoofddouche (hansgrohe Raindance Select S 240 2jet) met een diameter van 24 cm, maar ook hier twijfelen we of dat gaat werken. Je wilt geen hoofddouche waar maar een lullig straaltje uit komt. In het ergste geval zullen we van een regendouche moeten afzien, wat dan weer jammer is als je zo’n ruime douche hebt. In de documentatie van hansgrohe is weinig tot niets te vinden over een minimale hoeveelheid water per minuut, wel over de maximum hoeveelheid.

Wat zijn jullie ervaringen met regendouches en de (minimaal) benodigde hoeveelheid water? Misschien dat een nieuwe thermostaatkraan wel wat meer water doorlaat dan die welke we nu hebben en die 18 jaar oud is. Maar zoveel zal dat nu ook weer niet schelen, denk ik. We willen in ieder geval geen eco-variant, zoals je die van sommige typen hebt.

Iemand een advies?
Volgens mij las ik hier dat zo'n hydrofoor voor minder kon: Wateropbrengst regendouche verhogen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie26
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04:38
wij zijn momenteel ook aan het kijken voor een nieuw badkamer, maar wat een keuze en dergelijke dan heb ik nog niet eens over de kleur van de tegels en dergelijke.

Gezien de kleine afmeting van de badkamer 196cmx254cm, zijn we van plan om het meubel in een nis te maken in de slaapkamer, zodat we wat meer ruimte kunnen creëren voor het meubel.

mag je een slaapkamer zomaar onderbreken om iets dergelijks te realiseren ? en hebben er hier meer gebruik van gemaakt van zoiets ?

Heeft er iemand nog tips om waar langst te gaan ? via een zzp-er, een kleine aannemer of via een badkamermeubelzaak ??

dit is het idee:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/EGKQgpkmfRtid7ddIfBKtKSE/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/eJwOqUzGxZttFmHSkn8JMWRO/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/J7lNJZWPQdNDFMj39ff0tvLW/full.jpg

Teteringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E

T.E

Arie26 schreef op zondag 8 april 2018 @ 11:38:
wij zijn momenteel ook aan het kijken voor een nieuw badkamer, maar wat een keuze en dergelijke dan heb ik nog niet eens over de kleur van de tegels en dergelijke.

Gezien de kleine afmeting van de badkamer 196cmx254cm, zijn we van plan om het meubel in een nis te maken in de slaapkamer, zodat we wat meer ruimte kunnen creëren voor het meubel.

mag je een slaapkamer zomaar onderbreken om iets dergelijks te realiseren ? en hebben er hier meer gebruik van gemaakt van zoiets ?

Heeft er iemand nog tips om waar langst te gaan ? via een zzp-er, een kleine aannemer of via een badkamermeubelzaak ??

dit is het idee:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Ken je geen beunhaas of via kennissen? Dat is veruit de goedkoopste manier.

Verder dat stuk waar de verwarming hangt is wel een stofnest...
Je zou de verwarming ook boven het bad kunnen hangen en daaronder een muurtje maar dan mag die niet electrisch zijn ( ivm stopcontact ).

Of het gedeelte links naast het badmeubel doortrekken tot de deur dat je daar de verwarming hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie26
T.E schreef op zondag 8 april 2018 @ 12:00:
[...]

Ken je geen beunhaas of via kennissen? Dat is veruit de goedkoopste manier.

Verder dat stuk waar de verwarming hangt is wel een stofnest...
Je zou de verwarming ook boven het bad kunnen hangen en daaronder een muurtje maar dan mag die niet electrisch zijn ( ivm stopcontact ).

Of het gedeelte links naast het badmeubel doortrekken tot de deur dat je daar de verwarming hangt.
Dit is wel heel om aan een kennis te vragen en een beunhaas lijkt me niet zo’n strak idee.
De verwarming moet omhoog lukt me niet met tekenen, trekken dat zeker door als plat iets zeg maar.
Ook willen we een douche met tegels en een erwin-goot en zo in plaats van zo’n bakkie

Teteringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmileAlot
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 07-12-2024
SmileAlot schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 16:00:
[...]

offerte binnen:
https://imgur.com/a/IeGya

sanitair: 4600 (inbouwdouche, fondure schuifdeur 100cm, inbouwkranen, meubel + spiegelkast 120cm, bad (geen whirlpool)
tegels: 1500
werkzaamheden 7000 (hier zit een verlaagd plafond, + voorzetwandje voor mogelijk maken inbouw douche + 2x een wand bij de douche + zitje in.
meerwerk corestone ipv tegels = 1800
vraagje: we krijgen dus een soort van inloopdouche aangezien we twee wandjes laten zetten, maar gezien de ruimte krijgen we dan een deur van 100cm of 110cm; nu hebben we een schuifdoor laten offreren ,maar wordt de doorloop dan niet klein en is een draaideur geen mooier/beter alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E

T.E

Arie26 schreef op zondag 8 april 2018 @ 12:15:
[...]

Dit is wel heel om aan een kennis te vragen en een beunhaas lijkt me niet zo’n strak idee.
De verwarming moet omhoog lukt me niet met tekenen, trekken dat zeker door als plat iets zeg maar.
Ook willen we een douche met tegels en een erwin-goot en zo in plaats van zo’n bakkie
Een goede tegelzetter die in de avonduurtjes of weekend komt bijklussen scheelt je enorm veel centjes.
Het duurste van de badkamer zit in de uren. En 60 euro of 20 euro per uur is wel een heel verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

SmileAlot schreef op zondag 8 april 2018 @ 13:50:
[...]

vraagje: we krijgen dus een soort van inloopdouche aangezien we twee wandjes laten zetten, maar gezien de ruimte krijgen we dan een deur van 100cm of 110cm; nu hebben we een schuifdoor laten offreren ,maar wordt de doorloop dan niet klein en is een draaideur geen mooier/beter alternatief?
Check even in de specs wat de opening precies wordt en speel het na met een muur en een doos ofzo :)
Ik vond het bij 1m20 prima te doen (opening 55cm geloof ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mh1956
Arie26 schreef op zondag 8 april 2018 @ 11:38:
Heb je een bad werkelijk nodig? We hebben juist besloten om het bad weg te doen omdat we er toch maar 2 tot 3x per jaar in zaten. Nu hebben wij geen (kleine) kinderen, maar wij vinden douchen net zo ontspannend en wel zo gemakkelijk. Daarom komt er bij ons op de plek van het bad nu een grote douche. Je badkamer is niet zo groot en dan wordt het op deze manier woekeren met de ruimte. En let er ook op dat je voldoende loopruimte houdt. Als je het bad weg zou laten zou je op die plek je wastafelmeubel kunnen plaatsen en hoef je niet met nissen e.d. te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Steephh schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 10:55:
[...]
Maar alsnog minder werk dan de hele boel verbouwen natuurlijk…
Als ik het zo bekijk moet je alsnog verbouwen. Een wandcontactdoos binnen zo'n korte afstand mag al een aantal jaren niet meer van de NEN1010. De plaats waar die mevrouw het apparaat aansluit is niet de plaats die je normaal gesproken in een Nederlandse badkamer zult gaan vinden.

Daarnaast: zo'n stugge slang en een los apparaat in je badkamer... dan moet je dus al heel bewust vooraf de boel installeren om even te relaxen. Tja, daar ben je daarna ook wel aan toe. Daarna natuurlijk weer de boel netjes opruimen om geen gedoe met je partner te krijgen.

*** LET OP *** struikelgevaar in de badkamer wordt alleen maar groter met dit ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:54
Ik twijfel heel erg over het aanleggen van een WTW douche (goot)

Helaas geen plaats voor een WTW pijp.
Schrok best wel van de prijzen van de Technea wtw goot (1200 euro) (5pijps)

Afbeeldingslocatie: https://www.technea.nl/wp-content/uploads/2017/06/onderhoud-reinigen-douchegoot-wtw-technea-duurzaam.jpg

En zo zijn er nog wel een aantal 1200 euro varianten van andere merken die op het zelfde neerkomen...
Maar ik heb ook de easy-drain gezien, en die is aanzienlijk goedkoper (300 euro)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/SIvfwDA.jpg

Afbeeldingslocatie: http://pro.easydrain.nl/media/catalog/product/cache/4/image/380x/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/d/i/dimensions_easy_drain_wtw.png

Ik ben bang dat de 1200 euro variant nooit echt rendabel gaat worden als ik die aansluit op de thermostaat met een Grohe DUO 360 (12-14L pmin). Stel dat je besparing van 20€ zit duurt het wel een tijd 20 jaar.

Easydrain goedkoper,
Maar de easydrain ziet er wel een stuk minder degelijk uit.

Iemand ervaringen met deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceM
  • Nu online
Weggegooid geld, verdien je nooit terug. Volgens mij is het laten plaatsen van zoiets alleen nuttig voor de EPC berekening bij een nieuwe woning en verder niet.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:51
We hebben een badkamer van 1,67m breed en 2m diep. Momenteel is er in de achterste hoek een iets verhoogde ruitvormige douchebak geplaatst, twee kleine muurtjes en een glazen schuine deur eruit.

De douchebak is versleten, er missen rubbers bij de deur en ook de tegels hebben hun langste tijd gehad.

Het idee is nu om een inloopdouche te plaatsen voorzien van een glazen wand of van een klein wandje (met een nisje aan de douchezijde) en aansluitend een glazen (scharnierende)deur + kort glazen panel om de douche geheel af te sluiten.
Nu de breedte waarin de douchewand dient te komen 1,67m.

In de badkamerzaak kregen we het advies om een glazen schuifdeur te plaatsen, iets wat ons qua schoonmaak en onderhoud niet echt kon bekoren.

Wat is het advies qua lengte van een glazen douchewand om te voorkomen dat de hele badkamer vol met water staat? Alternatief zou dan toch het muurtje met een glazen deur worden.

Ik ga proberen het nog even te schetsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie26
mh1956 schreef op zondag 8 april 2018 @ 19:58:
[...]

Heb je een bad werkelijk nodig? We hebben juist besloten om het bad weg te doen omdat we er toch maar 2 tot 3x per jaar in zaten. Nu hebben wij geen (kleine) kinderen, maar wij vinden douchen net zo ontspannend en wel zo gemakkelijk. Daarom komt er bij ons op de plek van het bad nu een grote douche. Je badkamer is niet zo groot en dan wordt het op deze manier woekeren met de ruimte. En let er ook op dat je voldoende loopruimte houdt. Als je het bad weg zou laten zou je op die plek je wastafelmeubel kunnen plaatsen en hoef je niet met nissen e.d. te werken.
Ik ga meerdere keren per in bad voor +/- 1 uur, heerlijk vind ik dat, ik zou eerder de douche opofferen als het bad.
Door het meubel in de nis te plaatsen richting de toilet hebben we zeker 120 cm vrijruimte en het stukje voor de douche 100cm.
Zou hopelijk voldoende moeten zijn.

Teteringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
IceM schreef op zondag 8 april 2018 @ 21:45:
Weggegooid geld, verdien je nooit terug. Volgens mij is het laten plaatsen van zoiets alleen nuttig voor de EPC berekening bij een nieuwe woning en verder niet.
Is al vaker langsgekomen maar in een ander topic zijn ze het hier niet mee eens. Zeker niet met een om je standpijp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:40
mh1956 schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 21:07:
Ik dacht dat Hansgrohe juist altijd doorstroomdiagrammen van hun douchekoppen op hun site had staan... En anders zoeken naar de loss douchekop, daar staan het vaak wel in de handleiding achterin: http://assets.hansgrohe.c...795-1712340394.1523271795

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:02
Afgelopen weekend naar de baderie gegaan om een nieuwe badkamer samen te stellen.

Het plan was:
  • Dubbele wastafel.
  • Hangtoilet
  • Douche (wand + schuifdeur)
  • tegelen vloer en wand
Op voorhand werd gevraagd om een budget, waar ik niet bepaald voorstander van was, maar toch het plafond van 20K aangegeven. Ze kwamen iets duurder uit ... op 27K.

We konden wel wat besparen want de deur was vrij duur a 1500 en de douche armatuur a 1500, maar dat was de speling. Hoe ze op 27K kwamen waren ze nogal vaag over.

Heb het onderhandelen over de prijs maar overgeslagen en bedankt voor de moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJason
  • Laatst online: 19:31
Dat klinkt vrij prijzig.
Ik heb een offerte van baderie ontvangen van 25,5k voor:
Badkamer:
- tegelen;
- douche;
- vloerverwarming;
- bad;
- meubel met dubbele wastafel.

Plus 2 x toilet:
- tegelen;
- Toiletpot en bril;
- fontein.

Uiteindelijk toch ergens anders gekozen maar heb onze offerte wel positief ontvangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjolk
WTF... 27K? Ik zou ze hard uitlachen en weglopen.

Vrienden van ons waren voor iets vergelijkbaars en inclusief montage, leidingwerk, egaliseren, etc. ongeveer 10K kwijt. Allicht dat je qua materiaal een hoop gekke dingen kunt doen danwel besparen, maar 27K is gekkenwerk.

Sowieso nooit een budget aangeven. Standaard zal de offerte altijd minimaal een kwart boven het budget wat je noemt uitkomen waarna je na een hoop gesteggel op 10% boven budget komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D
  • Laatst online: 15:41

Tripl3 D

Brother in Arms

Topicstarter
Dit was trouwens mijn prijslijst van de badkamer in mijn nieuwbouwhuis (gekopieerd uit Word-bestand, dus een beetje een zooitje). Kleine bedragen zonder omschrijving zijn materialen zoals sifons, koppelingen, etc. die met afbeelding in het Word-bestand stonden. Geschuurd plafond is een verlaagd plafond, netjes afgewerkt en al.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Laatst online: 09-09 21:50
sypie schreef op zondag 8 april 2018 @ 20:11:
[...]
Als ik het zo bekijk moet je alsnog verbouwen. Een wandcontactdoos binnen zo'n korte afstand mag al een aantal jaren niet meer van de NEN1010. De plaats waar die mevrouw het apparaat aansluit is niet de plaats die je normaal gesproken in een Nederlandse badkamer zult gaan vinden.

Daarnaast: zo'n stugge slang en een los apparaat in je badkamer... dan moet je dus al heel bewust vooraf de boel installeren om even te relaxen. Tja, daar ben je daarna ook wel aan toe. Daarna natuurlijk weer de boel netjes opruimen om geen gedoe met je partner te krijgen.

*** LET OP *** struikelgevaar in de badkamer wordt alleen maar groter met dit ding.
Maar als je dat ding maar 3 keer per jaar gebruikt... :P

_@/'

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

@Tripl3 D ik moest even om die BEDPAN grinniken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWayne
  • Registratie: September 2017
  • Nu online
Bij ons bestaat de nieuwbouwbadkamer (2×3,5m) uit de volgende onderdelen:

Toiletcombinatie begane grond, bestaande uit:
1 Wisa XS inbouwelement
1 Wisa XS Luga drukplaat veiligheidsglas, kleur wit
1 Villeroy & Boch O.Novo wandcloset met closetzitting

Fonteincombinatie begane grond, bestaande uit:
1 Sphinx 320 XS fontein
1 Sphinx 320 XS fonteinonderkast, kleur wit
1 Fisi schroefbevestigingsset M8
1 Hotbath Dude fonteinkraan Y
1 Viega bekersifon met muurbuis
1 HansGrohe afvoerplug

Toiletcombinatie eerste verdieping, bestaande uit:
1 Wisa XS inbouwelement
1 Wisa XS Luga drukplaat veiligheidsglas, kleur wit
1 Villeroy & Boch O.Novo wandcloset met closetzitting

Wastafelcombinatie badkamer, bestaande uit:
1 Duravit D-code wastafel 105 cm
1 Duravit Ketho wastafelonderkast 100 cm met 2 lades, kleur nog niet bekend
1 Hotbath Friendo wastafelmengkraan met draaibare cascade uitloop, kleur chroom
1 Duravit Ketho hoge kast 50 x 36 x 180 cm
1 Duravit Ketho spiegelkast 100 cm met verlichting, kleur nog niet bekend
1 Viega bekersifon met muurbuis
1 HansGrohe afvoerplug

Douchecombinatie badkamer, bestaande uit:
1 HansGrohe Raindance Select AIR 360 regendouche
1 Easydrain Aqua doucheput 15 x 15 cm
1 Novellini Young 2.0 douchedeur, melkglas / glanzend chroom profiel

Ligbadcombinatie badkamer, bestaande uit:
1 Wavedesign by Wisa Amarante ligbad 180 x 80 cm met badondersteuning
1 Wisa badafvoercombinatie
1 Hotbath Friendo badmengkraan thermostaat, kleur chroom
1 Hotbath handdoucheset met wandsteun, kleur chroom

EXTRA Montagewerk:
Extra fonteincombinatie toilet 1e verdieping
Muurbuis fonteincombinatie toilet 1e verdieping
Fonteinonderkast
Afvoer en warm/koud water t.b.v. wastafel 2e verdieping
Kasten
Douchedeur in plaats van inloopdouche
Wand incl. 3 nissen
Ligbad

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mh1956
Cardinal schreef op maandag 9 april 2018 @ 13:23:
Afgelopen weekend naar de baderie gegaan om een nieuwe badkamer samen te stellen.

Het plan was:
  • Dubbele wastafel.
  • Hangtoilet
  • Douche (wand + schuifdeur)
  • tegelen vloer en wand
Op voorhand werd gevraagd om een budget, waar ik niet bepaald voorstander van was, maar toch het plafond van 20K aangegeven. Ze kwamen iets duurder uit ... op 27K.

We konden wel wat besparen want de deur was vrij duur a 1500 en de douche armatuur a 1500, maar dat was de speling. Hoe ze op 27K kwamen waren ze nogal vaag over.

Heb het onderhandelen over de prijs maar overgeslagen en bedankt voor de moeite.
Bij onze Baderie-vestiging waren ze daar juist erg duidelijk over. Alles was tot in detail gespecificeerd, van het materiaal tot en met de werkzaamheden en kwam redelijk in de buurt van het bedrag dat we zelf op voorhand in ons hoofd hadden. Bovendien ging er nog redelijk wat van de totaalprijs af om op een mooi rond bedrag uit te komen. We wisten van tevoren dat we bij een sanitairzaak een stuk duurder uit zouden zijn dan wanneer we alles zelf zouden doen. Maar daar hebben we de kennis en de tijd niet voor en geven alles liever uit handen aan mensen voor wie dit dagelijks werk is en die weten wat de valkuilen kunnen zijn. Zelf een aannemer inhuren vonden we ook zo'n gedoe. Nu is het wel zo dat wij niet ieder dubbeltje hoeven om te draaien, dat maakt de keuze wel wat eenvoudiger. Nu wordt de complete badkamer en het toilet gestript en volledig nieuw aangekleed in zo'n drie weken, waarbij we ook de beschikking krijgen over een tijdelijke vervangende douche.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mh1956
DaWayne schreef op maandag 9 april 2018 @ 20:07:
Bij ons bestaat de nieuwbouwbadkamer (2×3,5m) uit de volgende onderdelen:
...
Douchecombinatie badkamer, bestaande uit:
1 HansGrohe Raindance Select AIR 360 regendouche
1 Easydrain Aqua doucheput 15 x 15 cm
1 Novellini Young 2.0 douchedeur, melkglas / glanzend chroom profiel
Je hebt wel van tevoren gecontroleerd dat je CV voldoende liters water per minuut kan leveren om deze grote regendouche aan te sturen? Dat is iets waar wij nu tegenaan lopen waardoor wij onze wensen op dat gebied wat hebben moeten terugschroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWayne
  • Nu online
mh1956 schreef op maandag 9 april 2018 @ 20:23:
Je hebt wel van tevoren gecontroleerd dat je CV voldoende liters water per minuut kan leveren om deze grote regendouche aan te sturen? Dat is iets waar wij nu tegenaan lopen waardoor wij onze wensen op dat gebied wat hebben moeten terugschroeven.
CW5 installatie, als het goed is moet de straal voldoende zijn🤔.
We gaan 400m verderop wonen en hebben nu een regendouche met CW4 die werkt.
Ik ga er dus vanuit dat het werkt.(hoop is tenslotte uitgestelde teleurstelling😀)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:39
Ik schrik best wel van die bedragen die ik hier soms zie voor het vernieuwen van een badkamer. Kan zelf nog net een fietsband plakken dus ik zal het meeste werk moeten laten doen, maar als ik soms bedragen zie boven de 15k slik ik toch wel even : (

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannibal23
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:53
Ja ik vind het eerlijk gezegd ook niet echt waard. Wij zijn nu bezig met het plannen van onze badkamerrenovatie en voor onze kleine badkamer (5m2) vind ik 10k eigenlijk wel een beetje de max. Is natuurlijk ook natte vingerwerk waarom 10k dan wel acceptabel is, maar dat is voor mij nog enigzins overzichtelijk.

Alles werkt nu, maar is alleen jaren 70 bruin. Dus het is hoofdzakelijk cosmetisch en wat klein leidingwerk.

Maar 27k voor een badkamer uit geven... Zelfs al heb je een casco ruimte? Of zijn dit inderdaad bedragen waar mensen niet van schrikken? De arbeid is de duurste post natuurlijk en als je bijvoorbeeld een badkamer van 20m2 moet betegelen gaat het wel hard...

Waar ik me overigens ook over heb verbaasd is de prijs voor badkamermeubels. Wtf, hoezo kan je met droge ogen € 1000 voor een beetje waterbestendig ladekastje vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilotter
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 03-12-2023
Iemand ervaringen in omgeving purmerend. Ik zoek koop en installatie voor badkamer en 2 toiletten. Grando zit hier en wat particulieren maar kan niet echt veel ervaringen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:40
Jannibal23 schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 09:29:
Waar ik me overigens ook over heb verbaasd is de prijs voor badkamermeubels. Wtf, hoezo kan je met droge ogen € 1000 voor een beetje waterbestendig ladekastje vragen?
Volgens mij is dat de ondergrens voor sommige merken :p
Vraag me soms ook af waar die kosten in zitten, zit niet gek veel houtwerk in ofzo, en zelfs dan nog is dat niet extreem duur materiaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

Ik vind dat ook bezopen eigenlijk. Beetje spaanplaat met een laagje folie, wat ladegeleiders enz. en dat is het.
Maar goed, duizend euro voor een bad slaat ook nergens op, het is misschien een tientje aan materiaal. Kranen idem dito. En RVS nisjes van Looox, wat zou dat aan staal kosten?
En toch staan we ervoor in de rij lijkt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mh1956
DaWayne schreef op maandag 9 april 2018 @ 20:28:
[...]
CW5 installatie, als het goed is moet de straal voldoende zijn🤔.
We gaan 400m verderop wonen en hebben nu een regendouche met CW4 die werkt.
Ik ga er dus vanuit dat het werkt.(hoop is tenslotte uitgestelde teleurstelling😀)
We hebben ook een CW5 maar die levert maar 8,5 liter per minuut en dat is veel te weinig voor een regendouche van dat formaat. In theorie zou de ketel (volgens de specificaties) 17 liter per minuut moeten kunnen geven, maar door drukverlies van de begane grond naar twee verdiepingen hoger blijft daar veel minder van over. Dan helpt een CW6 of CW7 ook niet. Ik zou voor de zekerheid toch even wat meten en ook even bij Hansgrohe informeren om teleurstellingen te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWayne
  • Nu online
mh1956 schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 19:55:
[...]

We hebben ook een CW5 maar die levert maar 8,5 liter per minuut en dat is veel te weinig voor een regendouche van dat formaat. In theorie zou de ketel (volgens de specificaties) 17 liter per minuut moeten kunnen geven, maar door drukverlies van de begane grond naar twee verdiepingen hoger blijft daar veel minder van over. Dan helpt een CW6 of CW7 ook niet. Ik zou voor de zekerheid toch even wat meten en ook even bij Hansgrohe informeren om teleurstellingen te voorkomen.
Hmm, de eerste paal van het huis gaat over 3 tot 6 weken de grond in, dus wat meten gaat niet lukken. Wordt dan toch hopen 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterrrr
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-07 13:45
Wij zijn ook bezig met de badkamer voor onze nieuwbouwwoning.

Nu hebben we eindelijk een creatieve schets laten maken, en ben ik benieuwd wat jullie hiervan vinden.
Tevens ook benieuwd of iemand ervaring heeft met het douchen tegen een binnenraam aan. Volgens de tekenaar was dit geen probleem...

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/qrd.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

Ik zou dat eigenlijk niet doen hoor, dat kozijn gaat drijfnat worden. Hoeft niet meteen een probleem te zijn maar het is niet optimaal. Kun je in jouw ontwerp niet simpelweg bad en douche van plaats wisselen?
Hangt ook wel van de hoogte af; in mijn badkamer zit een raam op 1m95 hoogte vanaf de vloer. Dan zou het wat minder een issue zijn, al komt de douche er net naast in mijn voorlopige ontwerp:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/IygvgAEtp6WtvqOP5TME3T1h/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er hier iemand ervaring met het wit maken van voegen? Ik heb gezocht naar voegenverf, maar ik vind dat best prijzig (zie hier https://www.voegenstift.n...ten-set-van-6-t-w-v-15-00). Iemand die dit al eens eerder gedaan heeft op een voordelige manier? Ik hoor het graag, bedankt alvast!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-09 19:19
@Verwijderd

Uitfrezen en opnieuw voegen, heb ik ook gedaan nadat het de verkeerde kleur bleek (had zelf getegeld en verkeerde kleur voeg gebruikt). Viel mee qua werk en moeilijkheid. Moet je wel een multitool hebben anders is het nog duurder :P

[ Voor 11% gewijzigd door leecher op 13-04-2018 07:35 ]

Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T.E

T.E

Inmiddels de minderprijs van de badkamer/2 toiletten bekend. 2950 euro.
Dit zijn 2 toiletten met fonteinen, badkamer met wastafel, spiegel, planchet, bad met mengkraan, douche met vloergoot en mengkraan. Ook al het tegelwerk vervalt.

Belachelijk die minderwerk prijzen. Zeker als je ook ziet wat meerwerk kost.

Maargoed we gaan voor de casco optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
T.E schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 15:20:
Inmiddels de minderprijs van de badkamer/2 toiletten bekend. 2950 euro.
Dit zijn 2 toiletten met fonteinen, badkamer met wastafel, spiegel, planchet, bad met mengkraan, douche met vloergoot en mengkraan. Ook al het tegelwerk vervalt.

Belachelijk die minderwerk prijzen. Zeker als je ook ziet wat meerwerk kost.

Maargoed we gaan voor de casco optie.
Toch nog €500 meer dan wat ik krijgen voor de badkamer en 2 toiletten. Badkamer is ook 3,6 bij 2m. Maja, achteraf kom ik casco misschien niet goedkoper uit, maar heb wel meer tijd voor het ontwerp wat ik nu naar 6x definitief heb (denk ik :p). Daarnaast nadeel natuurlijk dat ik pas na de oplevering aan de slag kan, maar het hele huis moet sowieso aangepakt worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmileAlot
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 07-12-2024
Tommie12 schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 16:10:
Een kraan is echt niet een kraan.
Zeker bij inbouw zou ik merken kiezen om toch een paar jaar veilig te zitten.
Ik heb mijn badkamer zaak de vraag gesteld
"
Met name bij inbouwkranen is het uiteraard van cruciaal belang dat deze voor zeer lange tijd van goede kwaliteit blijven... Helemaal mee eens. Echter is dit verhaal dubbelzijdig en niet alleen afhankelijk van de geleverde kwaliteit, maar ook van het onderhoud (schoonmaken ect). Op de aangeboden kranen van dutch Design zit 5 jaar garantie en 10 jaar nalever garantie van onderdelen"

klinkt op zich wel goed, garantie is nog veel belangrijker?

Ook de vraag gesteld wat het verschil is tussen zijn eigen merk(in zijn geval dutch design van badkamerwarenhuis) en de bekende a-merken (veel online te vinden )

" De prijs kwaliteit verhouding van deze producten ligt ons inziens scheef. Een grohe regendouche is vaak voorzien van abs chrome knoppen en abs chrome douchekoppen. Abs chroom houdt in : plastic met een chroom laagje. Als je deze producten vergelijkt met een zgn : B merk. Krijg je messing verchroomd voor een lagere prijs met een service of garantie die het zelfde is en soms zelfs beter. Dit geldt ook voor bv V&B waarom zou een toiletzitting voor bv de 2.0 softclose quick release 239 euro moeten kosten. Bij een B merk (zelfde materiaal, zelfde mechanisme) ligt dat op minimaal de helft. Hot bath is een voorbeeld van een nederlands bedrijf die zijn kranen uit italie haalt en daar zijn eigen naam aan hangt. (momenteel nr 2 van Nederland). Dutch design is daar uiteraard ook een voorbeeld van."

Schuifdeur 110 cm of draaideur 110cm...(
We zijn niet volledige gecharmeerd van de geoffreerde schuifdeur, met name de grote plastic lijkende klink vinden we niet erg mooi. Wat zijn de alternatieven en is wellicht een draaideur ook een optie? Ook gezien een schuifdeur van 110cm wellicht een wat kleine doorloop heeft? De klink is messing verchroom. Dit is bijna een standaard “iets” op badkamer schuifdeuren en draaideuren. We hebben deuren van 110 cm echter zit daar altijd een vast stuk aan vast en de doorloop zit dan altijd op 58-60 cm. Deze deur is echter ook voorzien van zo’n greep’. De doorloop van de geoffreerde schuifdeur zit op circa 52 cm. Misschien dat we deze nog even goed moeten overleggen, waar de voorkeur naar uit gaat.

weten jullie hier nog wat op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leecher schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 07:35:
@Verwijderd

Uitfrezen en opnieuw voegen, heb ik ook gedaan nadat het de verkeerde kleur bleek (had zelf getegeld en verkeerde kleur voeg gebruikt). Viel mee qua werk en moeilijkheid. Moet je wel een multitool hebben anders is het nog duurder :P
Bedankt voor de tip! Ik ga eens kijken hoeveel dat gaat kosten voor mijn badkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-09 19:19
@Verwijderd

ik kan je deze bladen aanraden (itt tot de sikkelvormige bladen die je vaak ziet bij voegen). Ik vond deze vorm optimaal voor het voegen uitfrezen. Reken op 5-10 stuks nodig voor je badkamer, tenzij je mozaiek hebt dan zijn er meer nodig :P
Er zijn hier en daar nog goedkopere versies te vinden maar ik heb gemerkt dat die van staal zijn dat zeer snel vermoeid, bij die units breekt de aansluiting al snel af door het trillen.

Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leecher schreef op zondag 15 april 2018 @ 19:41:
@Verwijderd

ik kan je deze bladen aanraden (itt tot de sikkelvormige bladen die je vaak ziet bij voegen). Ik vond deze vorm optimaal voor het voegen uitfrezen. Reken op 5-10 stuks nodig voor je badkamer, tenzij je mozaiek hebt dan zijn er meer nodig :P
Er zijn hier en daar nog goedkopere versies te vinden maar ik heb gemerkt dat die van staal zijn dat zeer snel vermoeid, bij die units breekt de aansluiting al snel af door het trillen.
Heel erg bedankt! Ik was al verbaasd aan het kijken naar de hoeveelheid opties! Ik heb gelukkig geen mozaiek dus dat scheelt, ik hoop ook niet alles weg te moeten halen. De meeste voegen zijn nog wit, maar op een aantal plekken is het verkleurd. Overigens weet ik niet of ze er nog zo wit uit zien op het moment dat een deel nieuw is, maar dat is een kwestie van even testen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fender89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07:13
*snip* Hier hebben we een V&A sectie voor: Vraag & Aanbod overig

[ Voor 91% gewijzigd door Señor Sjon op 16-04-2018 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
Heeft iemand een realistische schatting hoe lang je zonder badkamer zit als de bestaande badkamer (2.45x2.75m) gesloopt moet worden, al het leidingwerk en plafond vervangen moet worden en vervolgens de nieuwe badkamer gezet en getegeld moet worden? Ik schat ongeveer 2 weken, is dat een beetje realistisch naar jullie idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:06
Ger schreef op maandag 16 april 2018 @ 14:57:
Heeft iemand een realistische schatting hoe lang je zonder badkamer zit als de bestaande badkamer (2.45x2.75m) gesloopt moet worden, al het leidingwerk en plafond vervangen moet worden en vervolgens de nieuwe badkamer gezet en getegeld moet worden? Ik schat ongeveer 2 weken, is dat een beetje realistisch naar jullie idee?
Het is geen twee weken werk continue achterelkaar. De grootste kunst hier is de verschillende vakmannen (sloper, loodgieter, stucadoor, tegelzetter, electricien) er op de juiste volgorde achterelkaar hun werk te laten doen.
Als een aannemer dat regelt en daarvoor een bepaalde mate van garantie voor kan geven moet dat lukken.

Wij konden bijvoorbeeld al na 1,5 week weer douchen maar hadden nog geen licht en de badkamer kast was nog niet gemonteerd.

[ Voor 14% gewijzigd door wmeester op 16-04-2018 15:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jannibal23
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:53
Toevallig zijn wij met een redelijk vergelijkbare situatie bezig (onze badkamer is iets kleiner) en onze aannemer heeft het over 12 dagen in zijn offerte. Het sloopwerk doe ik zelf vooraf. Dus tel er nog 1 of 1.5 dag bij op.

[ Voor 10% gewijzigd door Jannibal23 op 16-04-2018 15:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xtince
Gezien aantal berichten in dit topic over de warmtecapaciteit per minuut, de vraag toch maar aan de aannemer gesteld. Wij krijgen straks geen cv ketel maar wordt verwarmd via stadsverwarming. Volgens de aannemer kan dat ding 8 liter per minuut aan. Maar als ik een beetje google betekent dat eigenlijk dat ik nooit een regendouche zou kunnen nemen, aangezien de capaciteit niet afdoende is |:( . Vind ik toch wel echt kut! Hoe kan ik dit opkrikken om alsnog een regendouche te nemen en geen fortuin kwijt te zijn?

Edit: zojuist ook gekeken op de website van de leverancier (Ennatuurlijk) en de verhoging van de capaciteit naar 8 naar 10 liter per minuut kost circa €550 (eenmalig). Veel geld! Vooral als ik lees dat een regendouche rond de 12 liter per minuut nodig kan hebben.....

[ Voor 21% gewijzigd door Xtince op 16-04-2018 23:36 ]

Pagina: 1 ... 10 ... 126 Laatste