Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1

Pagina: 1 ... 9 ... 126 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-09 07:54

RUFFNECK

Poentje

d0s schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 12:50:
Loont het nog om een offerte te vragen voor al het sanitair ineens bij zo'n winkel? Extra korting bijvoorbeeld als je veel ineens afneemt?
Bij een internet winkel? Geen idee eigenlijk, maar is te proberen (een beetje zoals een offerte via mail voor apparatuur bij keukenloods enz). Als het kan is meegenomen natuurlijk :) Ik neem aan dat je de Hotbath kranen ook al in het echt gezien hebt?

[ Voor 33% gewijzigd door RUFFNECK op 13-03-2018 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannibal23
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:28
d0s schreef op maandag 12 maart 2018 @ 22:23:
- Zwart Sanitair, waarbij onze loodgieter 'Hotbath' adviseert. Ik kende het niet echt maar schijnt dus een heel degelijk merk te zijn. Nadeel: duur.. scheelt 1200 euro over alle kranen etc. met Grohe en nog eens 1000 met dit merk: https://www.mastello.nl/zwarte-kranen/mat-zwart.html
Denk eraan dat je kalkaanslag wel veel eerder gaat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo!

Ik heb recent een nieuw huis gekocht en wil de badkamer opnieuw inrichten/renoveren. Het hele huis is namelijk meer dan prima, alleen de badkamer lichtelijk verouderd en eigenlijk wel aan vervanging toe.

Het is helaas wel een vrij kleine (2 bij 2.6) en dankzij het schuine plafond vooral een lage badkamer, ik ben zelf namelijk iets langer dan 2 meter.

Onderstaand ontwerp is een mogelijkheid voor de nieuwe badkamer:
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/p4qfv3.png
Het schuine plafond begint op circa 1m vanaf de deurpost en ik kan zelf tot 1.20m vanaf de deurpost rechtop staan, daarna houdt het op.

Het ontwerp zoals ik deze heb getekend is naar mijn mening de enige mogelijkheid. Ik heb een cabine van 90x90 ingetekend, het probleem is alleen dat ik nu waarschijnlijk niet de douche in kan zonder even te bukken om de hoek om te gaan. De deur aan de andere zijde van de cabine plaatsen zorgt ervoor dat je praktisch tegen de wastafel aan loop, ook verre van ideaal dus.

Hebben jullie praktische tips over hoe ik de badkamer optimaal in kan delen? Of is er een ander soort douche(cabine) om te gebruiken wat beter zou passen? Mijn wensen zijn een douche, wc, badmeubel en eventueel nog een extra kastje. Alvast bedankt voor de vernieuwende ideeën! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:59

d0s

sssst

Schuifdeur of enkel een opening aan de andere kant van de cabine? Kun je de douche ook wat groter maken.

@RUFFNECK ja in het echt gezien, prima kranen. Schijnt ook redelijk kalkaanslagbestendig te zijn.

Ik sluit Mastello nog niet uit, zaterdag maar hun showroom. Desnoods koop ik een kraan en laat de loodgieter beoordelen of het iets is qua inbouw.

[ Voor 54% gewijzigd door d0s op 13-03-2018 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 15:13:
Hallo!

Ik heb recent een nieuw huis gekocht en wil de badkamer opnieuw inrichten/renoveren. Het hele huis is namelijk meer dan prima, alleen de badkamer lichtelijk verouderd en eigenlijk wel aan vervanging toe.

Het is helaas wel een vrij kleine (2 bij 2.6) en dankzij het schuine plafond vooral een lage badkamer, ik ben zelf namelijk iets langer dan 2 meter.

[afbeelding]
Het schuine plafond begint op circa 1m vanaf de deurpost en ik kan zelf tot 1.20m vanaf de deurpost rechtop staan, daarna houdt het op.

Het ontwerp zoals ik deze heb getekend is naar mijn mening de enige mogelijkheid. Ik heb een cabine van 90x90 ingetekend, het probleem is alleen dat ik nu waarschijnlijk niet de douche in kan zonder even te bukken om de hoek om te gaan. De deur aan de andere zijde van de cabine plaatsen zorgt ervoor dat je praktisch tegen de wastafel aan loop, ook verre van ideaal dus.

Hebben jullie praktische tips over hoe ik de badkamer optimaal in kan delen? Of is er een ander soort douche(cabine) om te gebruiken wat beter zou passen? Mijn wensen zijn een douche, wc, badmeubel en eventueel nog een extra kastje. Alvast bedankt voor de vernieuwende ideeën! _/-\o_
Gewoon ouderwets een douchegordijn? Niet mooi maar wel praktisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boppo84
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-08 14:44
Of zoiets: https://www.gamma.nl/asso...room-100x195-cm/p/B558611

met een deur op de hoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWayne
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 08:17
Of een dakkapel? Kost als het past en mag van de gemeente iets meer, maar gaat je wel plezier opleveren als je dan je kop niet meer stoot.
Bovendien zou er dan een grotere douche inpassen, ik ben bijna 2 meter en vind de douche die ik nu heb (120×90) wel enorm fijn. Kan je die lange armen ook wat beter kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 15:13:
Hallo!

[afbeelding]

Ik zou 't zo doen (schetsje).. inderdaad een grotere inloopdouche maken, met een doorloop van 60cm. Als ik de maten inschat zou 't dan reuze mee moeten vallen met spatwater als je 120cm tot aan de douche doorgang aanhoud. In de muur zelf zou je dan een nisje kunnen maken voor je shampoo etc. Je hebt de ruimte voor dus waarom niet.

WC kun je dan mooi 'om de hoek' kwijt en is dan uit het zicht. De andere wand gebruik je volledig voor badmeubel/kolomkast.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qohcXNo.png

[ Voor 7% gewijzigd door d0s op 13-03-2018 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-10-2021

T.E

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/l2mte4qr.png
Hiervan mogen wij onze badkamer gaan maken voor onze nieuwbouw woning. Badkamer is voorzien van vloerverwarming. Toilet is apart dus hoeft er niet in.
Had wel graag gewild omdat het toilet ruimte inlevert van een slaapkamer maar het is niet mogelijk ivm afstand afvoer riolering.

Hoe zouden jullie het indelen?

Het wordt mijn 2e badkamer die ik zelf ga inrichten. Het volgende heb ik wel geleerd:
- de douche wordt 2 muurtjes, geen glas met glasdeurtjes, kalk enzo dat heb ik wel geleerd dat dagelijks poetsen niet mijn ding is :) Ook een regendouche is niet nodig. Heb die afgelopen 7 jaar 3x gebruikt.

Wat wel komt:

- meubel met 2 wasbakken
- rvs douchegoot
- designradiator
- plafond met spotjes

Tips zijn welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

Zit er een raam in? :)

Zo nee, dan kun je wat moois van maken met een muurtje. Grote inloopdouche en dan het badmeubel of het bad aan de andere kant van de wand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E

T.E

d0s schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 20:56:

Zo nee, dan kun je wat moois van maken met een muurtje. Grote inloopdouche en dan het badmeubel of het bad aan de andere kant van de wand.
nee geen raam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-06 07:24
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/70q77MZwm8QXicQT7JIB2Dc0/full.png

Hier ook een ontwerp van mijn badkamer. Was niet alles ingetekend omdat ik de badkamermeubel niet bij de projectleverancier zou nemen. Uiteindelijk dus de hele badkamer maar casco laten opleveren.

Aan de muur tegenover de deur komt de badkamermeubel met dubbele wastafel. En rechts misschien nog een extra kast voor handdoeken etc.

Afmetingen zijn 3,6 bij 2m. Nog tips qua indeling? Neem overigens geen bad al past dat wel in de ruimte (heb liever een grotere douche en badkamermeubel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RUFFNECK

RUFFNECK

Poentje

Xtince schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 22:44:
[afbeelding]

Hier ook een ontwerp van mijn badkamer. Was niet alles ingetekend omdat ik de badkamermeubel niet bij de projectleverancier zou nemen. Uiteindelijk dus de hele badkamer maar casco laten opleveren.

Aan de muur tegenover de deur komt de badkamermeubel met dubbele wastafel. En rechts misschien nog een extra kast voor handdoeken etc.

Afmetingen zijn 3,6 bij 2m. Nog tips qua indeling? Neem overigens geen bad al past dat wel in de ruimte (heb liever een grotere douche en badkamermeubel.
Lekkere ruimte...

Geen bad en ook geen wc? Ben je alleen, partner etc? Ik had met die ruimte dan het douchegedeelte in de hele breedte genomen, met in het midden een douchedeur dus, weerszijden een ytong muurtje en dan met een dubbele (regen)douche. Heerlijk...vind ik, want zo heb ik 'm ook ;) (Heb ietsjes meer als 2m breedte en dat dus gedaan, absoluut geen spijt van en m'n vrouw ook niet). De rest van de ruimte is groot genoeg om de rest in te delen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-09 22:57
RUFFNECK schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 23:56:
[...]
Lekkere ruimte...

Geen bad en ook geen wc? Ben je alleen, partner etc? Ik had met die ruimte dan het douchegedeelte in de hele breedte genomen, met in het midden een douchedeur dus, weerszijden een ytong muurtje en dan met een dubbele (regen)douche. Heerlijk...vind ik, want zo heb ik 'm ook ;) (Heb ietsjes meer als 2m breedte en dat dus gedaan, absoluut geen spijt van en m'n vrouw ook niet). De rest van de ruimte is groot genoeg om de rest in te delen...
Ik ben bezig met het plannen van een badkamerrenovatie. In eerste instantie was ook de gedachte om een dubbele (regen)douche in de doucheruimte. Nu bleek echter mijn tapwatercapaciteit daarvoor te laag te zijn. Hoe is jouw tapwater geregeld zodat je twee (regen)douches kunt gebruiken?

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
@RUFFNECK Dank voor de tip! Is een idee waar ik ook zeker aan heb gedacht, maar dacht dat de ruimte er niet naar was/is. Hoe breed is dan de doorgang in het midden? En de breedte van de muurtjes aan beide zijde?
Misschien heb je een foto (kan ik mijn vrouw ook “visueel” overhalen :p)? Want zou wel gaaf zijn!

Mijn situatie is overigens vrouw en 2 kinderen (eentje van bijna 3 nu en eentje die ieder moment kan komen, vrouw 38 weken zwanger ☺). De 2de wc is apart van de badkamer. Een bad heb ik over nagedacht en meer voor de kids, aangezien wij totaal geen bad mensen zijn. We hebben toch gekozen voor de extra beweegruimte dan een bad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

Ik zou in de lengte een douchewand in het midden doen, waarbij je aan weerszijden 60cm overhoud. En daar dan een dubbele douche. Je houdt dan 2,40x1,00 over aan doucheruimte.. Je kan dan linksonder je meubel kwijt en rechtsonder je toilet.

Zo'n idee dus: Afbeeldingslocatie: https://www.uw-woonmagazine.nl/uploads/website/UW_badkamer_nieuws/Kermi/kermi_glazen_douchewand_inloopdouche.jpg

Of dit:

Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/originals/dd/d6/19/ddd6194f1dc15f374688ddb17ceaa164.jpg

Je hebt een enorme ruimte en neemt geen bad, die zou ik maximaal benutten. Andere optie is zo'n wand of muurtje tegen de korte kant. Met een doorloop van 50cm hou je dan ook nog 1,50 over. Kun je de douche zelfs nog iets groter maken richting 1,50/1,20.

[ Voor 33% gewijzigd door d0s op 14-03-2018 08:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RUFFNECK

RUFFNECK

Poentje

hansvk schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 06:51:
[...]

Ik ben bezig met het plannen van een badkamerrenovatie. In eerste instantie was ook de gedachte om een dubbele (regen)douche in de doucheruimte. Nu bleek echter mijn tapwatercapaciteit daarvoor te laag te zijn. Hoe is jouw tapwater geregeld zodat je twee (regen)douches kunt gebruiken?
Ah ja, in mijn geval was dat idd iets makkelijker (zelf/nieuwbouw), heb er een CW5 ketel hangen (Intergas Xtreme) en een doorstroomtoestel (Intergas Superflow). We hebben nl 2 badkamers, waarvan de hoofdbadkamer dus die 2 regendouches heeft, een bad (die is nu vaak tegelijkertijd in gebruik door de kids als wij douchen), dubbele wastafel en voor de rest kan er veel warmwater vraag zijn (2e badkamer, keuken, bijkeuken, wasruimte, zeer waarschijnlijk niet tegelijkertijd, dat snap ik ook wel), dus vandaar...
Ik heb wel eens gehoord dat een CW5 ketel in principe voldoende zou moeten zijn voor alleen 2 regendouches, maar ik ben geen expert....
Xtince schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 07:12:
@RUFFNECK Dank voor de tip! Is een idee waar ik ook zeker aan heb gedacht, maar dacht dat de ruimte er niet naar was/is. Hoe breed is dan de doorgang in het midden? En de breedte van de muurtjes aan beide zijde?
Misschien heb je een foto (kan ik mijn vrouw ook “visueel” overhalen :p)? Want zou wel gaaf zijn!

Mijn situatie is overigens vrouw en 2 kinderen (eentje van bijna 3 nu en eentje die ieder moment kan komen, vrouw 38 weken zwanger ☺). De 2de wc is apart van de badkamer. Een bad heb ik over nagedacht en meer voor de kids, aangezien wij totaal geen bad mensen zijn. We hebben toch gekozen voor de extra beweegruimte dan een bad.
Zoals hierboven vermeld is mijn badkamer wel voller, ietsjes breder en ietsjes langer (iets meer dan 4m), dus heb wat creatief moeten zijn, aangezien de wc ook erin moest (gebruiken we niet zo vaak als er mensen in de wc zijn, maar met name voor de kinderen die in bad ineens realiseren dat ze nodig moeten....:P)
De muurtjes bij mij zijn ongeveer 50cm (tegeldikte niet meegenomen), de doucheopening ongeveer 90cm.

3Dideetje: http://viewer.saninet.eu/...01-ZS4ULBMJWH&Language=nl (tegels zijn in het echt helemaal anders, gaat meer om de opstelling en sanitair).

#protip: als je een muurtje oid hebt en je hebt (met name) inbouwkranen is het wellicht een idee om dat meteen bij de ingang te zetten, zoals bij mij, zodat je niet met je handen onder een koude straal water hoeft om de boel open te zetten :P Klinkt als iets onzinnigs, maar hey...het werkt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

Mooie badkamer @RUFFNECK

Wat is de doorloop tussen je meubel en het bad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK

RUFFNECK

Poentje

d0s schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 09:17:
Mooie badkamer @RUFFNECK

Wat is de doorloop tussen je meubel en het bad?
iets meer dan 55cm, op de tekening lijkt het kleiner, maar ik heb nagemeten. De lade gaat nog helemaal open terwijl ik er kan blijven staan. Als deze dicht is kan er nog iemand achter mij langs (wel een beetje zijdelings uiteraard, maar mijn vrouw is wat..'fijntjes' dus dat gaat prima :)). En het is ook maar richting de wc, welke, zoals ik al zei, niet zo vaak gebruikt wordt als er meerdere mensen in de badkamer zijn. Oja, en het linker deel is ook nog van mij, zodat de doorgang sowieso minimaal geblocked wordt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

Ah, dan is het goed te doen inderdaad. Bij mij is de afstand tussen meubel en muur rond de 75cm.. maar aan de 'rug'kant zit wel een muur itt bij jou een badrand. Volgens mij moet dat net voldoende zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E

T.E

d0s schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 20:56:

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/qgt2r1aje0.png

Zoiets? Eventueel een hoekbad want er is ruimte genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Geen toilet? Of kast voor handdoeken e.d.

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

Of zo?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4rRK7DY.png

Grotere douche.. eventueel de douchekop aan de lange muur. Bad staat inderdaad mooier aan de korte muur :)

[ Voor 16% gewijzigd door d0s op 14-03-2018 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E

T.E

Ger schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 15:07:
Geen toilet? Of kast voor handdoeken e.d.
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/2lg81spv.png

Dit is de eerste verdieping. Het toilet is apart. Helaas is er geen optie om het toilet naar de badkamer te verplaatsen. De reden, riolering 125mm zakstuk van de leidingen zit naast de wc ( dat vierkant met kruis ).
Vanaf de badkamer gaat niet omdat het zakstuk te ver zit.
Erg jammer dat dit niet kan want het scheelt een zee van ruimte van de slaapkamer.
Ook geen logische keuze dat dit project zo opgezet is. Makelaar begreep het ook niet.

Enigste optie is voor ons om een toilet met vermaler ( broyeurtoilet ) te nemen.
Iemand daar bekend mee? Ook die hebben ze tegenwoordig inbouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
@d0s Dank voor de tips. Maar een afscheiding in het midden vind ik wat krapjes ogen, vooral omdat ik ook geen glazen wand wil maar echt een muurtje. Want heb immers straks 3 dames rondlopen en met oog naar de toekomst is een muurtje privacytechnisch wel beter. Heb dan de beweegruimte denk ik geheel kwijt en denk ik dat doorgang met badkamermeubel (heb die al gevonden 1,80m) krap gaat worden.

@RUFFNECK Dank voor het delen. Ziet er goed uit! Dit is wellicht een optie om goed naar te kijken. Al wil mijn vrouw absoluut geen glazen deur meer ivm schoonmaken (schoonmaakfreak :p), maar een open doorgang.

@T.E Ook wij hebben de wc apart en in eerste instantie dacht ik ook vervelend. Ook wij konden dat niet veranderen. Maar achteraf ben ik er eigenlijk wel blij om, want als iemand op de wc zit hoeft niet de ander te wachten om te douchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK

RUFFNECK

Poentje

Xtince schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 18:31:

@RUFFNECK Dank voor het delen. Ziet er goed uit! Dit is wellicht een optie om goed naar te kijken. Al wil mijn vrouw absoluut geen glazen deur meer ivm schoonmaken (schoonmaakfreak :p), maar een open...
Mijn vrouw (en ik ook) heeft liever even met de wisser overheen na het douchen, dan zo'n open tocht ruimte ;) maakt niet uit of de vloerverwarming en radiator aan is, zo'n open ruimte 'voel' je wil..of wij althans. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T.E

T.E

@d0s Dank voor de tips. Maar een afscheiding in het midden vind ik wat krapjes ogen, vooral omdat ik ook geen glazen wand wil maar echt een muurtje. Want heb immers straks 3 dames rondlopen en met oog naar de toekomst is een muurtje privacytechnisch wel beter. Heb dan de beweegruimte denk ik geheel kwijt en denk ik dat doorgang met badkamermeubel (heb die al gevonden 1,80m) krap gaat worden.

@RUFFNECK Dank voor het delen. Ziet er goed uit! Dit is wellicht een optie om goed naar te kijken. Al wil mijn vrouw absoluut geen glazen deur meer ivm schoonmaken (schoonmaakfreak :p), maar een open doorgang.

@T.E Ook wij hebben de wc apart en in eerste instantie dacht ik ook vervelend. Ook wij konden dat niet veranderen. Maar achteraf ben ik er eigenlijk wel blij om, want als iemand op de wc zit hoeft niet de ander te wachten om te douchen.
Iets waar ik niet aan dacht. Hebben geen kinderen en van thuis uit vroeger hadden we niet eens een toilet en badkamer boven dus niet echt ervaring mee.
Maar toch als ik moet kiezen tussen ruimere slaapkamer en toilet op de badkamer kies ik voor dat laatste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E

T.E

d0s schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 16:37:
Of zo?

[afbeelding]

Grotere douche.. eventueel de douchekop aan de lange muur. Bad staat inderdaad mooier aan de korte muur :)
Zeker ook een idee. Neem het mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
T.E schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 18:58:
[...]

Iets waar ik niet aan dacht. Hebben geen kinderen en van thuis uit vroeger hadden we niet eens een toilet en badkamer boven dus niet echt ervaring mee.
Maar toch als ik moet kiezen tussen ruimere slaapkamer en toilet op de badkamer kies ik voor dat laatste.
Ik snap wat je zegt omdat bij jou de wc ook wel een gedeelte van de kleinere kamer “afsnoept”. Bij mij gaat het om een gedeelte van de masterbedroom die al naar mijn mening zonder dat stuk ruim genoeg (gelijk aan jouw situatie). Daarnaast laat ik in dag stukje ernaast zeg maar een inloopkast maken, gelijk mooi afgewerkt.

@RUFFNECK ik heb geen raam en hopelijk voel ik daardoor ook geen windje 😜. We zullen zien. Ben er nog niet helemaal over uit.

Zijn er trouwens (eenvoudige) programmas waarmee ik zelf een ontwerp kan maken van een badkamer? Sketch up kom ik niet uit ☺

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E

T.E

Xtince schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 19:35:
[...]

Ik snap wat je zegt omdat bij jou de wc ook wel een gedeelte van de kleinere kamer “afsnoept”. Bij mij gaat het om een gedeelte van de masterbedroom die al naar mijn mening zonder dat stuk ruim genoeg (gelijk aan jouw situatie). Daarnaast laat ik in dag stukje ernaast zeg maar een inloopkast maken, gelijk mooi afgewerkt.

@RUFFNECK ik heb geen raam en hopelijk voel ik daardoor ook geen windje 😜. We zullen zien. Ben er nog niet helemaal over uit.

Zijn er trouwens (eenvoudige) programmas waarmee ik zelf een ontwerp kan maken van een badkamer? Sketch up kom ik niet uit ☺
badkamer verkopers zoals sanidump hebben een programma. Bij aanmelden wel ff een vals telefoonnummer invullen anders word je platgebeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
T.E schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 22:36:
[...]

badkamer verkopers zoals sanidump hebben een programma. Bij aanmelden wel ff een vals telefoonnummer invullen anders word je platgebeld :)
Een simpel googletje levert me idd genoeg hits op 8)7 Thanks!

Moet overigens ook zeggen dat uitzoeken van de juiste tegels nog de moeilijkste opgave gaat worden. Vooral met een hoogzwangere vrouw, die geen keuze kan maken :P. Wij twijfelen heel erg over houtlook tegels in combinatie met grijze tegels of alleen 1 soort grijze tegels voor de hele badkamer... Nog veel beslissingen om te nemen :P

[ Voor 34% gewijzigd door Xtince op 14-03-2018 22:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boppo84
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-08 14:44
Ik vind deze tool wel handig in gebruik. NIet al te veel opties, maar genoeg mogelijkheden om een goede indruk te krijgen.

http://www.baderie.nl/service/ontwerptool/

Werkt ook zonder account aan te maken, en als je cookies accepteert, wordt je ontwerp ook bewaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

d0s schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 19:30:
[...]

Ik zou 't zo doen (schetsje).. inderdaad een grotere inloopdouche maken, met een doorloop van 60cm. Als ik de maten inschat zou 't dan reuze mee moeten vallen met spatwater als je 120cm tot aan de douche doorgang aanhoud. In de muur zelf zou je dan een nisje kunnen maken voor je shampoo etc. Je hebt de ruimte voor dus waarom niet.

WC kun je dan mooi 'om de hoek' kwijt en is dan uit het zicht. De andere wand gebruik je volledig voor badmeubel/kolomkast.

[afbeelding]
Bijna vergeten te reageren, maar bedankt voor deze optie! Het zal een dergelijke opstelling worden, met het verschil dat we twee glazen wanden zullen plaatsen in plaats van de twee muurtjes om de open douche te maken en nog een beetje het ruimtelijke inzicht te bewaren.

Waar de wc exact komt is nog even de vraag. De leidingen komen namelijk op de tekening rechtsboven omhoog, dus om het mezelf makkelijk te maken zal de wc waarschijnlijk ook aan die kant komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat ik simpelweg geen hoog budget heb, probeer ik (net als iedereen) zo goedkoop mogelijk voldoende kwaliteit in huis te halen. Nu heb ik de volgende onderdelen op het oog:

Douchewand
https://www.douche-concurrent.nl/inloopdouche-nano-900x2000

Meubel
https://www.badmeubelnet....l-reno-80-cm-wit/?pos=500

Spiegelkast
https://www.otto.nl/p/100...kasten&itemId=10028184441

De kranen etc. worden gewoon Groho o.i.d., daar neem ik liever geen risico mee. Zouden jullie bovenstaande aan- of afraden? En waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:16

MAZZA

Barbie is er weer!

Hier kan je nog wat besparen op je douchwand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MAZZA schreef op maandag 19 maart 2018 @ 15:32:
Hier kan je nog wat besparen op je douchwand.
Inderdaad! Maar hoe kan het dat als ik via de zoekfunctie hetzelfde scherm opzoek ik een prijs van 260 te zien krijg, en via jouw link 220?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chedara
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-09 22:39
Ik zie dat verschillende internet aanbieders zoals www.tegelensanitairmagazijn.nl het merk Wiesbaden aanbieden. Ik ken het merk niet, maar het ontwerp van de meubels en de prijs staat mij wel aan.
Heeft er iemand hier ervaring met het merk Wiesbaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Ik snap je punt over privacy niet helemaal. Als je dochters niet willen dat je ze naakt zien, dan doen ze de deur op slot als ze gaan douchen. Als je het geen probleem vinden, dan maakt een muur of glazen want ook niet uit. Een glazen wand neemt veel minder ruimte in beslag en is makkelijker voor je badkamerverlichting. Je kan ook mat glas nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

Chedara schreef op maandag 19 maart 2018 @ 16:24:
Ik zie dat verschillende internet aanbieders zoals www.tegelensanitairmagazijn.nl het merk Wiesbaden aanbieden. Ik ken het merk niet, maar het ontwerp van de meubels en de prijs staat mij wel aan.
Heeft er iemand hier ervaring met het merk Wiesbaden?
Volgens mijn loodgieter zou je moeten wegblijven bij de 'cheap' merken Ben, Wiesbaden en Saniclear. Puur vanwege de kwaliteit. Zelf geen ervaring mee.

Hij zweert bij (Hans)Grohe en Hotbath of Dornbracht (erg duur die laatste, viel af voor ons)

[ Voor 4% gewijzigd door d0s op 19-03-2018 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
Z___Z schreef op maandag 19 maart 2018 @ 19:56:
[...]

Ik snap je punt over privacy niet helemaal. Als je dochters niet willen dat je ze naakt zien, dan doen ze de deur op slot als ze gaan douchen. Als je het geen probleem vinden, dan maakt een muur of glazen want ook niet uit. Een glazen wand neemt veel minder ruimte in beslag en is makkelijker voor je badkamerverlichting. Je kan ook mat glas nemen.
Het is in de praktijk toch onvermijdelijk dat je op hetzelfde moment in de badkamer moet zijn. Vooral als je op dezelfde tijdstip onder de douche moet/badkamer moet zijn. Dan vind ik het toch fijn dat als ik onder de douche sta de rest bijvoorbeeld de tanden kan poetsen. Scheelt toch wel weer tijd dan ieder om de beurt de badkamer in.

Vandaag dan eindelijk een offerte gekregen. Maar schrik er weer van ruim 12k voor alleen de spullen. Gaat om de badkamer en twee wc’s. Zie het ontwerp:
http://mailer.saninet.eu/...18.03.19-12.21-YTZWWL0PJH

Moet toch veel goedkoper kunnen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-09 21:50
Ik ben voor mijn toekomstige badkamer eigenlijk op zoek naar een regendouche/handdouche combiset met stang waarbij de regendouche een ~30cm réchts van de (thermostatische) kraan zit. Zie:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/PGCBYFc.png

Ik kan eigenlijk nergens een set vinden die dit heeft. De regendouche bevind zich bóven de kraan óf je moet een losse set samenstellen bestaande uit een regendouche / thermostatische kraan die je wegwerkt ín de muur. Dat gaat waarschijnlijk heel lastig worden gezien dat een gestorte muur is van een projectwoning. :P

Mijn idee was om als het echt niet anders kan dán maar een voorzet wandje te maken. Dat biedt wel weer het voordeel dat ik de douche ook uit het plafond kan laten komen. Maar liefst kies ik toch nog voor een (goedkopere) oplossing waarbij ik de regendouche en handdouche met een slang / buis aan kan sluiten op de kraan.

Iemand die tegen hetzelfde probleem aangelopen is? :)

_@/'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RUFFNECK

RUFFNECK

Poentje

Steephh schreef op maandag 19 maart 2018 @ 23:04:
Ik ben voor mijn toekomstige badkamer eigenlijk op zoek naar een regendouche/handdouche combiset met stang waarbij de regendouche een ~30cm réchts van de (thermostatische) kraan zit. Zie:

[afbeelding]

Ik kan eigenlijk nergens een set vinden die dit heeft. De regendouche bevind zich bóven de kraan óf je moet een losse set samenstellen bestaande uit een regendouche / thermostatische kraan die je wegwerkt ín de muur. Dat gaat waarschijnlijk heel lastig worden gezien dat een gestorte muur is van een projectwoning. :P

Mijn idee was om als het echt niet anders kan dán maar een voorzet wandje te maken. Dat biedt wel weer het voordeel dat ik de douche ook uit het plafond kan laten komen. Maar liefst kies ik toch nog voor een (goedkopere) oplossing waarbij ik de regendouche en handdouche met een slang / buis aan kan sluiten op de kraan.

Zoiets? https://debestekranen.nl/producten/regendoucheset-100-2770

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freubel
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-09 06:25
Steephh schreef op maandag 19 maart 2018 @ 23:04:

[afbeelding]

HansGrohe connect had zoiets vroeger al. Kun je volgens mij nog steeds hier en daar kopen.

Een quote is een gebrek aan originaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
Iemand ervaring met de Grohe smartcontrol (inbouw)? Niet veel duurder dan andere douchesets, maar ziet er wel echt “cool” uit.

https://www.grohe.nl/nl_n...-smartcontrol-inbouw.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

Geen ervaring mee, maar we zitten zelf nog te twijfelen tussen Hotbath of diezelfde Grohe (maar dan wel de 2 knops in hard graphite uitvoering). :)

Ook wel benieuwd naar evt. Ervaringen dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-09 21:50
Freubel schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 06:57:
[...]

HansGrohe connect had zoiets vroeger al. Kun je volgens mij nog steeds hier en daar kopen.
Ah, dan heb ik blijkbaar niet goed gezocht (of niet bij de juiste winkels :P) Dank!!

_@/'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fmb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-08 14:59

fmb

Steephh schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 16:04:
[...]

[...]

Ah, dan heb ik blijkbaar niet goed gezocht (of niet bij de juiste winkels :P) Dank!!
Of zoiets: https://www.1dayfly.com/nl/nl/waat-home-living/
Heb ook zoiets aangeschaft, maar wel vrij snel een betere (en grotere) losse regendouche-kop.

Edit: wel mooi dat die link een week later natuurlijk helemaal niet meer werkt.

[ Voor 10% gewijzigd door fmb op 29-03-2018 23:38 ]

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickname89
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-07 08:44
Een vraag van mij aan de medetweakers.
Binnenkort ook hier een badkamer verbouwing, en ik zit met een keuze die ik moet maken.
Er worden 2 douchewanden gemaakt, loodrecht op de bestaande muren, zodat er een rechthoek ontstaat.
Tussen de 2 douchewanden komt een glazen ophangdeur, 8mm glas en 70cm breed. De 2 douchewanden worden hoogst waarschijnlijk gemaakt me ytong blokken.

De vraag die nu ontstaat.
Kunnen de ytong blokken het gewicht van de douchedeur houden ?
Als de douchedeur met 2 scharnieren wordt geplaatst ?
Zijn er sterkere materialen dan ytong en geschikt voor badkamer ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

Met gemak, natuurlijk wel de constructie goed maken.

Bij komt er een volledig badmeubel aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK

RUFFNECK

Poentje

Hier ook een glazen nisdeur van 90cm tussen 2 ytong muurtjes (zie 3D saninet viewer ergens in dit topic). Deur is niet bepaald licht, maar gaat prima. Ik weet niet hoe of wat de installateur gedaan heeft, maar ik vertrouw op z'n ervaring :)

Hij raadde wel aan om geen andere dingen te gaan willen aan het muurtje waar de scharnieren (en dus het grootste gewicht) komt, zoals een nis inbouwen voor je douchespullen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
Wordt door een kennis gewezen op een tegeloutlet: https://www.tegelsinhuis.nl

Zeer schappelijke prijzen en lijken goede reviews te hebben. Nog toevallig medetweakers ervaring met dit bedrijf?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RUFFNECK

RUFFNECK

Poentje

Xtince schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 10:08:
Wordt door een kennis gewezen op een tegeloutlet: https://www.tegelsinhuis.nl

Zeer schappelijke prijzen en lijken goede reviews te hebben. Nog toevallig medetweakers ervaring met dit bedrijf?
Zeker. Eerder al aangegeven dat ik meeste van mijn tegels bij hun vandaan heb. Zeer goeie prijzen voor de tegels die wij zochten (hexagon) EN ook nog eens op voorraad. Ook nog goeie uitleg gekregen over kwaliteit, leggen etc (maar dat deed ik zelf toch niet) en ze nemen de tijd voor je.
Ik bleek na 2-3 weken te weinig te hebben, en kon zo weer langskomen vanwege voorraad, dat was voor ons echt een grote plus (de voorraad).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
@RUFFNECK thanks! Dan probeer ik van het weekend ff langs te gaan! Top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-09 11:07

DancePlaza

ninja

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Peetman

Tjah....

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 09-09 12:26
Optie 1 veel te duur, optie 2 kan ook nog veel goedkoper. Maar dan moet je alle inkoop naar je toe trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freubel
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-09 06:25
Inbouw bad en niet de Charley van Xenz, meubel 120 (dan val je meer in de "standaard range") Geen Cobber mat zwart maar Buddy chroom.
Dan haal je er zo krap 3k af :)

Een quote is een gebrek aan originaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUFFNECK

RUFFNECK

Poentje

Leuk, ook iemand met hexagon tegels ;)
Zoals door anderen gezegd, lijkt optie 2 mij ook het meest haalbare, mits je de moeite doet om alles zelf in te kopen.
Een tip is om misschien alles bij 1 toko ala Sanidump te halen, om daar een mooie bulk korting te krijgen. Als je de tegels ergens anders gezien hebt, kunnen zij dat vaak ook leveren als je ze het doorgeeft welke het is.

Maar ik denk dat je met 12k alsnog iets aan de krappe kant zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

leuk en interessant topic! wij zijn ook op zoek naar los sanitair, een aannemer gaat een deel van de ruwbouw doen en ik ga zelf afmonteren en e&w aansluiten en het meubel maken.

waar ik benieuwd naar ben, wij willen een redelijk standaard doucheset. een regendouche met losse handdouche en glijstang. mij leek het inmiddels wel gebruikelijk om de thermostaat beveiligd te hebben qua hitteoverdracht (cooltouch idee) zodat je niet je vingers verbrand.

tot nu toe hoor ik echter dat dit een meerprijs heeft van wel 400 euro en dat mensen dit nauwelijks kopen. Is dit herkenbaar voor jullie?

en hebben jullie ervaring met een zwarte douchebak en kalk? Mijn vriendin wil dolgraag een zwarte douchebak ivm zwarte tegels, maar ik zie vooral de kalkaanslag voor mij ;) .
inloopdouche is geen optie omdat het een jaren 30 woning beteft en wij daarin geen risico willen lopen.

edit het komt er zo ongeveer uit te zien (ander meubel en mogelijk zwarte randen douchecabine zoals bijv de sealskin) :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/W1D0LZhfu83SdkN3ODKy9o7y/thumb.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Waypoint op 24-03-2018 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
Of een waterontharder plaatsen, zodat je geen kalk meer hebt.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

hansvk schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 18:31:
Of een waterontharder plaatsen, zodat je geen kalk meer hebt.
maarja dan zit je weer rond de 1200 euro verder en dan moet ik dat ding ook nog kwijt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
Bij het opdoen van ideeen zie ik weleens een douche met een houten vlonder voorbij komen. Ziet er eigenlijk wel zeer goed uit, maar is het ook praktisch in gebruik? Voelt het niet vreemd aan onder je voeten bijvoorbeeld?
En heb je dan eigenlijk wel een drain nodig? Want neem aan dat het water dan helemaal onderdoor kan? Iemand enig idee?

Edit: ik kan maar niet vinden waar ik nu een dergelijke houten douchevloer kan kopen of hoe te installeren. Iemand een website tip?

[ Voor 18% gewijzigd door Xtince op 25-03-2018 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmileAlot
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 07-12-2024
https://imgur.com/a/IeGya

vrijdag maar eens aan de slag met onze badkamer. Paar maanden geleden best wat werk al gedaan en badkamer zal casco worden opgeleverd met de aansluitingen al op de juiste plek omdat er na een aantal gesprekken bij badkamer zaken niet heel veel andere opstellingen optimaal zijn.

We willen aan de " douche" kant van het bad een aantal nisjes in een opzetwandje en in de inloopdouche aan de 'koof' kant een zitje :).

We hebben tevens een loze leiding aan de badzijde om een whirpool mogelijk te maken.

Is dit te doen voor 12,5-15k?

Nog tips voor omgeving utrecht? We hebben een afspraak al bij badkamerwarenhuis :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
@SmileAlot Ik denk dat het budget aan de krappe kant is als je gaat voor A-kwaliteit spullen. Misschien als je alle materialen zelf online inkoopt en een zzp-er inschakelt voor de werkzaamheden. Laat bij het badkamerwarenhuis een offerte maken en je weet al meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0rrie
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-04 12:57
d0s schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 15:43:
...

Ik sluit Mastello nog niet uit, zaterdag maar hun showroom. Desnoods koop ik een kraan en laat de loodgieter beoordelen of het iets is qua inbouw.
Was je hier nog geweest?
Ik ben wel erg benieuwd nl.
We zijn op zoek naar een mat zwarte regendouche (set) inbouw of opbouw.

Mocht er iemand anders nog tips hebben voor matzwarte sets.. hoor het graag.

Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:04
n0rrie schreef op maandag 26 maart 2018 @ 09:38:
[...]

Was je hier nog geweest?

Thanks!
De Hothbath cobber series is in verschillende kleuren leverbaar ook mat zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Wij willen straks onze wasmachine en droger ook in de badkamer plaatsen (staan nu op zolder). Tevens is het huidige leidingwerk niet heel logisch en gaan er sowieso wat dingen verplaatst worden.
Iemand enig idee of dit heel veel gaat schelen qua meerwerk voor de installatie, of als ik een natte-vinger-post van 500 euro opneem voor leidingen en elektra aanpassen ben ik dan heel ver?

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:04
Das meer dan voldoende, enige wat nodig is een afvoerbuis en miss het aanleggen/omleggen van een extra stroomgroep

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

n0rrie schreef op maandag 26 maart 2018 @ 09:38:
[...]

Was je hier nog geweest?

Thanks!
Nee, uiteindelijk niet. Loodgieter attendeerde terecht op het feit dat de Mastello een mengkraan is en dus geen 'traditionele' thermostaat. Uiteindelijk in de diverse gesprekken met loodgieter en in de showroom ook wel richting de Hotbath Cobber kranen gestuurd. Dit blijkt uiteindelijk toch wel de beste (en prijzige ;( ) keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

Ik ben ook in de markt voor een nieuwe badkamer. Ik wilde het eigenlijk nog even uitstellen (huis gekocht eind 2016, paar maanden terug nieuwe keuken geplaatst), maar vanwege een financiële meevaller wil ik het toch maar doen.
Sanitair en badmeubel van V&B, kranen van Grohe, spiegel, schapjes en nisjes van Looox. Ik vind het allemaal wel achterlijk duur dus ben ook in Duitsland aan het kijken.

Ben nog wel op zoek naat een goed merk keramisch parket. Iemand suggesties?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 09-09 12:26
Reinier schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 07:13:
Ben nog wel op zoek naat een goed merk keramisch parket. Iemand suggesties?
Castelvetro, erg tevreden over. Zowel keramisch parket als vloertegels van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
Zelf nu ook maar eens aan de slag gegaan met een indeling. Wat vinden jullie ervan? Ben benieuwd naar jullie tips.

Badkamer

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

Is dat rechtsboven een koof of kast?
De vrije ruimte rondom het bad staat fraai. Zelf zou ik geen muur als afscheiding midden in de ruimte willen. Is dat kruis rechts een voorzetwand waar je de toiletafvoer in kwijt kunt om die naar de standleiding te brengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
Reinier schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 13:18:
Is dat rechtsboven een koof of kast?
De vrije ruimte rondom het bad staat fraai. Zelf zou ik geen muur als afscheiding midden in de ruimte willen. Is dat kruis rechts een voorzetwand waar je de toiletafvoer in kwijt kunt om die naar de standleiding te brengen?
De ruimte rechtsboven is een leidingschacht in het verlengde van de meterkast. Die willen we oa gebruiken om leidingen naar (toekomstige) installaties op het dak van de eerste verdieping te brengen. Te denken valt aan de omvormers voor de zonnepanelen en in de toekomst accu's voor opslag. Mogelijk maken we die nog wat smaller, maar van de andere kant kunnen we dat deel van de wand ook mooi gebruiken om handdoeken op te hangen.

Rechts is inderdaad een voorzetwand voor toiletafvoer, reservoir en de mogelijkheid om nissen te maken bij de douche.

We hebben nog geen ideeën zonder muur. We willen graag een dubbele wastafel, inloopdouche. Daarnaast vinden we een plek voor het toilet met enigszins privacy ook wel prettig.

De muur heeft een hoogte van ca 210 cm. Er blijft dus een vrije ruimte over van ca 50 cm tot aan het plafond. Om het geheel wat luchtiger te houden komt er een afscheiding van mat glas tussen toilet en inloopdouche.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

Mooie indeling. Badkamer is meer dan groot genoeg voor zo'n muurtje :)
Radiator zou ik aan de andere kant hangen, daar is je douche tenslotte.

[ Voor 34% gewijzigd door d0s op 29-03-2018 14:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HerrJP
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-09 22:38

HerrJP

!!!!!

Ik vind de opties nogal prijzig. Wij zijn nu ook aan het kijken voor sanitair in mat-zwart dus bij deze ter vergelijk:

-Badkamer met dubbele douche, dubbele waskom en toilet.
-Vrijstaand bad en waskom in slaapkamer
-Toilet beneden, fontein+kastje

Alle kranen zijn van WaterEvolution Flow-serie en het type inbouw. De douches komen uit het plafond.
Toilet is van sphinx met Tece drukplaat (beneden TeceLux mini)

We krijgen een vergelijkbare douchewand met zwarte ruit, 10mm glas van 1,90m,

Totaal bovenstaande plus benodigdheden is nu €9500 ex montage maar dat doet de aannemer. :)

Wat komt er nog bij:
-3 eiken planken voor de waskommen
-Tegels (+/- 1000,-)

-o-o-0-o-o-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
@HerrJP ik ken niet alle merken kranen etc. Maar heb nog niet eerder van waterflow gehoord (in mijn korte zoektocht). Heeft de hogere prijs niet gewoon te maken met het merk? Immers een ferrari en een opel zijn ook “gewoon” auto’s (gecharceerd gezegd)

Edit: correctie de waterevolution flow series blijken ook best aan de prijs te zijn. Zo te zien duurder dan de Grohe smart series

[ Voor 19% gewijzigd door Xtince op 30-03-2018 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.E

T.E

In kranen zit het verschil vooral in het binnenwerk en natuurlijk de merknaam.
Bijvoorbeeld Thermostaatkraan van Grohe 1000 serie kan gloeiend heet worden, 2000 serie al minder en de 3000 serie kan je gewoon je hand ophouden zonder te verbranden.
Maar die laatste is ook wel weer 300 euro duurder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:55
T.E schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 14:11:
In kranen zit het verschil vooral in het binnenwerk en natuurlijk de merknaam.
Bijvoorbeeld Thermostaatkraan van Grohe 1000 serie kan gloeiend heet worden, 2000 serie al minder en de 3000 serie kan je gewoon je hand ophouden zonder te verbranden.
Maar die laatste is ook wel weer 300 euro duurder.
De afwerking van deze Grohe kranen is allemaal in het plastic. Dit voelt erg goedkoop en kwetsbaar aan wat mij betreft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

Warmteservice heeft vanaf dit weekend een leuke oplossing voor kleinere badkamers in het assortiment :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/xXY1yKCMk6eS33bc3R4My1bX/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
@Reinier Alleen op zondag zeker _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

Jep :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:54
Ook wij bezig met een nieuwe badkamer.
Layout van de badkamer staat al vast.

Nu hier en daar eens begonnen met rondzoeken naar spullen en offertes vragen.
Aantal dingen die ik lastig vind zijn de merken
Grohe, V&B, Spinx, Geberit, vertrouw ik wel als het gaat om kwaliteit.

Merken als Wiesbaden, Sealskin? zeggen me niet zo heel veel kwa kwaliteit.

Wat is daarin wijsheid?

Heb nu bijvoorbeeld een offerte van de Sa ni Sale
Waarin een aantal merken genoemd worden (Bijv, Grohe douche die kwa prijs gewoon aan de laagste zit op internet, Riho bad ook laagste, Geberit inbouwresv.)

Maar er staan ook een aantal merkloze dingen in zoals een douchewand (zou van nederlandse makerladij zijn 8mm met schuifdeur nanocoating softclose 120x90, 1075 euro)

Badmeubel met bak en spiegel zonder merk vermeld(1150), thermostaat badkraan (325) en 2x badmeubelkraan merkloos (190), radiator merkloos

Deze merkloze dingen kan ik dus niet echt op prijs controleren en voelen/lijken ook best duur aan ergens? Met name het badmeubel en de douchewand.

Is het iets om ook daadwerkelijk zorgen om te maken kwa kwaliteit en prijs?

[ Voor 4% gewijzigd door Soullancer op 31-03-2018 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

Ik zou niet zomaar geld uitgeven voor merkloze badmeubels en kranen, vooral omdat je dan niet goed kan vergelijken.
Aan de andere kant als je bijv. die douchewand fraai vindt en qua materiaal alles degelijk is zou je het wel kunnen doen. Bijv. die rookglazen wanden met nanocoating (van NL makerladij makelij) zijn best mooi.

Ik spreek mezelf deels tegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmileAlot
hansvk schreef op maandag 26 maart 2018 @ 07:23:
@SmileAlot Ik denk dat het budget aan de krappe kant is als je gaat voor A-kwaliteit spullen. Misschien als je alle materialen zelf online inkoopt en een zzp-er inschakelt voor de werkzaamheden. Laat bij het badkamerwarenhuis een offerte maken en je weet al meer.
offerte binnen:
https://imgur.com/a/IeGya

sanitair: 4600 (inbouwdouche, fondure schuifdeur 100cm, inbouwkranen, meubel + spiegelkast 120cm, bad (geen whirlpool)
tegels: 1500
werkzaamheden 7000 (hier zit een verlaagd plafond, + voorzetwandje voor mogelijk maken inbouw douche + 2x een wand bij de douche + zitje in.
meerwerk corestone ipv tegels = 1800

al met al valt me dat niet tegen. Vooral de meerprijs voor corestone http://corestonefloor.nl/ vind ik goed te doen. Maakt een badkamer wel direct heel gaaf....

i) Hoe zien jullie een gietvloer zoals corestone?
ii) Verder werkt BWH met ' eigen' merken zoals Dutch Design en Xani,; ik ben niet zo'n merkenfan, wat mij betreft is een kraan een kraan? mis ik hier iets?
iii) prijs is redelijk toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:05
Een kraan is echt niet een kraan.
Zeker bij inbouw zou ik merken kiezen om toch een paar jaar veilig te zitten.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmileAlot
Tommie12 schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 16:10:
Een kraan is echt niet een kraan.
Zeker bij inbouw zou ik merken kiezen om toch een paar jaar veilig te zitten.
oke; ik zie ook dat ze inbouwkranen van Hotbath verkopen; dat is dan een prima optie idem voor de inbouwdouche..

bad is van primabad; dus prima; meubel is een meubel ;) en ziet er prima uit, evenals de spiegelkast.

Binnenkort maar eens een afspraak maken bij Corestone zelf; om te kijken hoe dat zal zijn...Niemand hier dus ervaringen met corestone? afgaande op de winkel en site corestone zelf word ik wel enthouasiast.

Verder vraag of 100cm inloop schuifdeur voldoende is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullancer
Reinier schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 15:47:
Ik zou niet zomaar geld uitgeven voor merkloze badmeubels en kranen, vooral omdat je dan niet goed kan vergelijken.
Aan de andere kant als je bijv. die douchewand fraai vindt en qua materiaal alles degelijk is zou je het wel kunnen doen. Bijv. die rookglazen wanden met nanocoating (van NL makerladij makelij) zijn best mooi.

Ik spreek mezelf deels tegen :)
Wat zouden kwa meubels goede merken zijn?
Ik heb bijv bij q1sanitair gisella esta voor 490 euro gezien... TOV die 1100 bij sani maar geen idee hoe de kwaliteit is

http://www.q1sanitair.nl/...sAAAHFDwdFZkZlS3FpWlhSXgA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falch
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-09 21:07
SmileAlot schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 17:32:
[...]

oke; ik zie ook dat ze inbouwkranen van Hotbath verkopen; dat is dan een prima optie idem voor de inbouwdouche..

bad is van primabad; dus prima; meubel is een meubel ;) en ziet er prima uit, evenals de spiegelkast.

Binnenkort maar eens een afspraak maken bij Corestone zelf; om te kijken hoe dat zal zijn...Niemand hier dus ervaringen met corestone? afgaande op de winkel en site corestone zelf word ik wel enthouasiast.

Verder vraag of 100cm inloop schuifdeur voldoende is?
Ziet er op de plaatjes mooi uit, zo’n corestone vloer. Hoeveel kost dat ongeveer per m2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Nu online

Reinier

\o/

Soullancer schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 19:39:
[...]

Wat zouden kwa meubels goede merken zijn?
Ik heb bijv bij q1sanitair gisella esta voor 490 euro gezien... TOV die 1100 bij sani maar geen idee hoe de kwaliteit is

http://www.q1sanitair.nl/...sAAAHFDwdFZkZlS3FpWlhSXgA
Geen idee. Ik had ooit een Bruynzeel Monta die na 6 jaar nog als nieuw was.
Let op de hardware (Blum ofzo). Massief hout gaat in principe nooit stuk, spaanplaat met folie kan losraken.
Bij een beetje merk (V&B, Looox) heb je misschien wat minder gedoe met garantie, maar dat kan ik niet hard maken. IKEA is wat dat betreft een goeie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmileAlot
Falch schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 20:13:
[...]

Ziet er op de plaatjes mooi uit, zo’n corestone vloer. Hoeveel kost dat ongeveer per m2?
meerprijs van 1800 tov tegelwerk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falch
SmileAlot schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 21:38:
[...]

meerprijs van 1800 tov tegelwerk...
Geen m2-prijs op de offerte dus (op zich ook niet vreemd bij zo'n klein oppervlakte). Ik kan online ook geen prijsindicatie vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:01
ik heb besloten om bij mijn nieuwbouwwoning de badkamer maar casco te laten opleveren. De schandalige prijzen die worden gerekend bij upgraden van simpele badkamermeubels zijn mij toch echt te gortig.. voor 2000,- krijg ik er een iets grotere wasbak met kast bij..

De badkamer is relatief klein (2x2,3m en 2,9m hoog) waarin ik enkel een regendouche met glazen wand, dubbele wasbak met grote spiegel en een los toilet wil laten maken.
Tegels en het plaatsen kan dan natuurlijk de prijs nog behoorlijk laten oplopen, maar Voor 8-10k moet het mij wel lukken denk ik zo.

Nu houd ik van een strak moderne afwerking en kwam ik een douchescherm tegen met zwarte afwerking. Liefst zou ik helemaal geen horizontale strepen zien, maar enkel de “omlijsting” een zwarte rand. Heeft iemand hier ervaring mee, of een tip waar ik die kan kopen?

https://www.sanidirect.nl...3iPg4PEAQYASABEgKXPfD_BwE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
Vandaag dan weer bij een badkamerwinkel geweest en een mooi ontwerp gemaakt. De douche (regendouche uit plafond) en de beide kranen (allebei inbouw) hadden ze zowel van Grohe als van Wiesbaden. De Grohe varianten waren van plastic achtig materiaal, voelde zeer cheap ass aan. De Wiesbaden van rvs. Ik snap uiteraard dat het om het binnenwerk gaat, maar deverkoper raadde mij Wiesbaden aan. Omdat volgens hem Wiesbaden een luxere feel en ook goede kwaliteit heeft, daarnaast is het goedkoper in aanschaf. Ze geven dan ook 5 jaar garantie op de Wiesbaden.

Nu kan ik eigenlijk nergens echt ervaringen vinden van Wiesbaden spullen, anders dan mensen op fora (zoals ook in dit topic) hebben gehoord niet voor B merken te gaan. Ik ben er dan ook in eerste instantie huiverig voor, vooral ook omdat het gaat om inbouw. Maar niemand hier die zelf ook ervaring heeft met het merk Wiesbaden? Scheelt toch in de kosten ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Xtince op 01-04-2018 07:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmileAlot
Falch schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 23:01:
[...]

Geen m2-prijs op de offerte dus (op zich ook niet vreemd bij zo'n klein oppervlakte). Ik kan online ook geen prijsindicatie vinden.
Klopt, verkoper in de winkel had het over 139,-/m2 dacht ik. Gaan van de week even langs de corestone zaak zelf. Eens kijken wat ze vertellen hebben. Vind het er wel echt heel tof uitzien.. helemaal omdat de douche inloop is en je dan een soort luxe sauna idee krijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falch
SmileAlot schreef op zondag 1 april 2018 @ 09:37:
[...]

Klopt, verkoper in de winkel had het over 139,-/m2 dacht ik. Gaan van de week even langs de corestone zaak zelf. Eens kijken wat ze vertellen hebben. Vind het er wel echt heel tof uitzien.. helemaal omdat de douche inloop is en je dan een soort luxe sauna idee krijgt
Oef dat is een stevige prijs. Ik keek er met een schuin oog naar omdat we nog een keuze moeten maken tav de vloeren van de 1ste, 2de en zolderverdieping maar dit is me wat te gortig. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soullancer
Xtince schreef op zondag 1 april 2018 @ 00:42:
Vandaag dan weer bij een badkamerwinkel geweest en een mooi ontwerp gemaakt. De douche (regendouche uit plafond) en de beide kranen (allebei inbouw) hadden ze zowel van Grohe als van Wiesbaden. De Grohe varianten waren van plastic achtig materiaal, voelde zeer cheap ass aan. De Wiesbaden van rvs. Ik snap uiteraard dat het om het binnenwerk gaat, maar deverkoper raadde mij Wiesbaden aan. Omdat volgens hem Wiesbaden een luxere feel en ook goede kwaliteit heeft, daarnaast is het goedkoper in aanschaf. Ze geven dan ook 5 jaar garantie op de Wiesbaden.

Nu kan ik eigenlijk nergens echt ervaringen vinden van Wiesbaden spullen, anders dan mensen op fora (zoals ook in dit topic) hebben gehoord niet voor B merken te gaan. Ik ben er dan ook in eerste instantie huiverig voor, vooral ook omdat het gaat om inbouw. Maar niemand hier die zelf ook ervaring heeft met het merk Wiesbaden? Scheelt toch in de kosten ;)
Ik zoek hard met je mee (Wiesbaden douchewand trekt mijn aandacht met schuifdeur, softclose en nano)
Maar er is inderdaad heel weinig te vinden over de merken. Als ik de site van hun bekijk en wat ze aanbieden en voor welke prijs lijkt het wel erg netjes, zo ook mijn douchecabine

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JustDutch
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 20:19

JustDutch

was ambtenaar :)

Soullancer schreef op zondag 1 april 2018 @ 16:54:
[...]

Ik zoek hard met je mee (Wiesbaden douchewand trekt mijn aandacht met schuifdeur, softclose en nano)
Maar er is inderdaad heel weinig te vinden over de merken. Als ik de site van hun bekijk en wat ze aanbieden en voor welke prijs lijkt het wel erg netjes, zo ook mijn douchecabine
Op de site van wisbaden:
Over Wiesbaden

Het merk Wiesbaden wordt op de markt gezet door Korver Holland. Wij werken met een internationaal team van specialisten. De fabrieken die onze producten vervaardigen behoren tot de allerbesten. Wij hebben een zeer breed productprogramma van sanitaire artikelen. Denk hierbij aan kranen, keramiek, glaswerk, baden en meubels. Alle producten die wij verkopen zijn van degelijke kwaliteit en uitvoerig getest. Niet voor niets wordt ons merk door zoveel dealers on- en offline verkocht!
Dan vervolgens naar Korver Holland
Over Korver Holland

Korver Holland is een (inter)nationale handelsmaatschappij, gespecialiseerd in het leveren van installatiematerialen voor c.v., gas, sanitair en pvc onderdelen. Elk door u gewenst onderdeel of artikel is door ons te leveren dankzij onze opgebouwde expertise in im - en export, bemonstering, fabricage en assemblage. De kennis van het vinden, zonodig laten produceren en aanbieden van onderdelen uit de diverse branches is mede opgebouwd dankzij goede en open samenwerking met onze klanten. Korver Holland staat garant voor betrouwbare, kwalitatieve en vaak ook innovatieve onderdelen. Dankzij hoge omzetsnelheid en grote inkoopvolumes zijn onze prijzen bijzonder scherp. Korver Holland is een uiterst solide bedrijf met goed opgeleide en vriendelijke medewerkers. Als wij een afspraak met u maken, dan staat dat ook. Ons gevoel voor service heeft er mede aan bijgedragen dat wij een sterke speler in de markt zijn.
Schroom niet om ons te bellen als u wensen heeft of wellicht suggesties die ons aanbod, onze werkwijze of onze service nog verder kunnen verbeteren. Wij luisteren naar onze klanten!
Ik zou er niet van opkijken als Wiesbaden een private label is van korver Holand. Dat betekent dat het ws. door derden fabrikanten gefabriceerd spul is. Soms specifiek voor wiesbaden, soms ook te verkrijgen onder een ander merk. Dat zegt uiteraard niets, want er zijn wel meer grote merken die lang niet alles zelf produceren. Kijk je dan nog een stapje verder in de algemene voorwaarden...
Artikel 12 – Garantie

1. Voor door Korver geleverde zaken met fabrieks- en/of importeursgarantie gelden uitsluitend de door de fabriek en/of importeur gestelde garantiebepalingen, zulks met inachtneming van het in lid 2 bepaalde. In alle andere gevallen wordt door Korver geen garantie verstrekt tenzij schriftelijk anders overeengekomen.
Op zich normaal, maar wat opvalt is dat er ook nog een importeur tussen kan zitten. Ofwel, het lijkt op een echte handelaar. Het kan kwaliteit zijn, het kan ook van niet.

Forza Mucca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
@JustDutch Dank voor het meedenken. Had ik idd ook al gezien. Als ik van de website mag afgaan is het perfect spul natuurlijk ;). Jammer dat ik niet veel gebruikerservaringen kan vinden. Dat kan aan de andere hand op duiden dat het prima spul is, aangezien 99 vd 100 keer alleen negatieve ervaring wordt gedeeld.

Daarnaast toch jammer dat die Grohe spul allemaal zo plastic aanvoelt anders was de keuze ook sneller gemaakt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustDutch
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 20:19

JustDutch

was ambtenaar :)

Daarnaast toch jammer dat die Grohe spul allemaal zo plastic aanvoelt anders was de keuze ook sneller gemaakt....
Je hebt naast Grohe, ook Hans Grohe (verschillende merken). Misschien is dat meer de kwaliteit die je zoekt.

Forza Mucca

Pagina: 1 ... 9 ... 126 Laatste