Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1

Pagina: 1 ... 88 ... 122 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 01-05 15:20
Dank voor alle input! Goede tip met betrekking tot het bad - het is inderdaad acryl. Wij gaan nog even in de winkels kijken hoe dit voelt en eruit ziet. Gisteravond nog even gestoeid en we zijn nu op het volgende gekomen. Het bad is veranderd naar een half "inbouw" bad waardoor het mooi tussen de muur en de koof past. Het zou dan bijvoorbeeld dit bad worden (nog voor de tip van acryl/solid surface :+ )

https://www.q1sanitair.nl...taand-of-back-to-wall.awp

Dit bad (180cm) zou precies tussen de muur en de koof passen. Als we een corner bad zouden nemen krijg je misschien een raar hoekje bij de koof - weet niet of dat mooi is.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2y6GqWpfR3jnj8BUskzaR-0EQA0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/9OrBaZ6wD4BXEWhTK1O5BWQT.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jl64qhubNCGBcbQf1gW-i8KqtrQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/bbaDvJ63dPCpLv7wQdA3kLOO.png?f=user_large

Wastafel: 120cm
Bad: 180cm
Douche: 110cm

Met de bad in die hoek kunnen we misschien ook boven het bad een ander tegeltje doen. Wij hebben nu gekozen voor Cristacer Capitolina Beige voor zowel vloer als wand.

https://www.tegeldepot.nl...doosinhoud-1-05-m2-127883

[ Voor 10% gewijzigd door ColeJ op 26-09-2023 08:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m181087
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 01-05 18:16
Geen radiator, extra opslag(kast) en handdoekhaken oid nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColeJ
m181087 schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 12:22:
[...]

Geen radiator, extra opslag(kast) en handdoekhaken oid nodig?
Vanavond gaan wij het verder uitwerken. De badkamer wordt casco opgeleverd vanuit de nieuwbouw met vloerverwarming. Een (elektrische) radiator gaan wij waarschijnlijk niet doen omdat ik vaker lees dat men die dan niet gebruikt - de vloerverwarming kan het voldoende opwarmen.

[ Voor 5% gewijzigd door ColeJ op 26-09-2023 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poumelie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-05 14:27
ColeJ schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 13:07:
[...]

Vanavond gaan wij het verder uitwerken. De badkamer wordt casco opgeleverd vanuit de nieuwbouw met vloerverwarming. Een (elektrische) radiator gaan wij waarschijnlijk niet doen omdat ik vaker lees dat men die dan niet gebruikt - de vloerverwarming kan het voldoende opwarmen.
Radiator is wel fijn voor natte handdoeken. Of natte kleding. Wij gebruiken onze radiator inderdaad niet voor de badkamer zelf. Wel hiervoor.

• Rupus
  • Registratie: April 2019
  • Niet online
Rupus schreef op maandag 11 september 2023 @ 11:10:
[...]

Komend weekend hebben een afspraak gepland staan bij een plaatselijk familiebedrijf, benieuwd wat voor advies en offerte we daar krijgen.
Inmiddels hebben we de offerte binnen.
Totaalprijs materiaal + werkzaamheden komt uit op zo'n 24k.
We zijn hier érg prettig geholpen en te woord gestaan.
Bekenden hebben hele fijne ervaringen met dit bedrijf.
Zij zagen standaard tegels in verstek en bespreken alles voordat ze ergens mee beginnen.

Plaatsing zal waarschijnlijk ergens in februari/maart 2024 plaatsvinden, omdat er eerst door een aannemer een gat moet worden gemaakt voor een badkamer raam, en daarna door een ander bedrijf het kunststof kozijn wordt geplaatst.

Wat douche betreft werd ons voorgesteld om twee glazen deuren te nemen die na gebruik beide naar binnen geklapt kunnen worden om extra ruimte te creëren op een toch al kleine ruimte wanneer de douche buiten gebruik is.
Is ook prettiger bij het dweilen van de vloer.
Dat klonk ons wel interessant, maar hebben we bij alle andere zaken waar we zijn geweest niet gezien.
Is dat met een reden, omdat het in de praktijk toch niet zo handig is? Heeft iemand daar ervaring mee?

Ontwerp:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HR1nSFapog6uvu-5uBYMHxf75vc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/R0NflbksX8VJZN1wxGJ13m6M.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bXQVrvFHSNlqxQCjwcxQeuqpO_8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/kF5D5ApJtV8Y8ipI33PX7PVu.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UukpYMPi65i4FRZZNocBhFOzvPc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/SHVyXwzDK751tQjS7IT55YYv.png?f=user_large

We gaan waarschijnlijk de tegelkeuze nog wel wijzigen. We willen de vloer een klein tintje donkerder grijzig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lwent
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 17-04 13:54
Goedemorgen,

Heeft iemand hier ervaring met het afwerken van de badkamer (inclusief de natte gedeeltes) mineraal producten zoals Frescolori met een afwerkingslaag van hars. het product wordt aangebracht op massief betonnen muren. Ik kan weinig vinden over ervaringen met het product en of het langere tijd goed blijft (met juiste behandelingen uiteraard).

Geadviseerde afwerking van Frescolori
Badkamer wanden en vloeren afgewerkt met Maranzo Frescolori 2K-PU lak

Beschrijving van het product:
PURAMENTE® is het product van ons merk voor douches en natte ruimtes. Vanwege de hoge kwaliteit is dit product bijzonder geschikt en is ongevoelig voor hitte en vocht. PURAMENTE® wordt gekenmerkt door een speciale afwerking die waterafstotend en vooral zeer gemakkelijk te onderhouden is.

Dit is het ontwerp voor de badkamer:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9Z06BPbxwkjYffiiOkxTKbOAlAg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/eZ09GoTKpZKGG6DsLyrMbKdf.png?f=user_large

Dit is de look en feel waar we naar op zoek zijn:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1nEWo9j2d6r5hZvw_VrIeiX5_VI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/jln15XTlBwi0aSYAyvdsIgUc.jpg?f=user_large

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:26
Lwent schreef op woensdag 27 september 2023 @ 11:40:
Goedemorgen,

Heeft iemand hier ervaring met het afwerken van de badkamer (inclusief de natte gedeeltes) mineraal producten zoals Frescolori met een afwerkingslaag van hars. het product wordt aangebracht op massief betonnen muren. Ik kan weinig vinden over ervaringen met het product en of het langere tijd goed blijft (met juiste behandelingen uiteraard).

Geadviseerde afwerking van Frescolori
Badkamer wanden en vloeren afgewerkt met Maranzo Frescolori 2K-PU lak

Beschrijving van het product:
PURAMENTE® is het product van ons merk voor douches en natte ruimtes. Vanwege de hoge kwaliteit is dit product bijzonder geschikt en is ongevoelig voor hitte en vocht. PURAMENTE® wordt gekenmerkt door een speciale afwerking die waterafstotend en vooral zeer gemakkelijk te onderhouden is.

Dit is het ontwerp voor de badkamer:
[Afbeelding]

Dit is de look en feel waar we naar op zoek zijn:
[Afbeelding]
Betoncire wordt sowieso gebruikt in badkamers en heeft dus speciale variant voor badkamers.

• Stiggy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10:08
Ook een plafondvraagje: wij kunnen kiezen uit een een nieuw gestuukt plafond of een spanplafond. Qua kosten maakt het niet veel uit (span is qua materiaal duurder, gipsplaten en dan stuken qua arbeid duurder).

We hebben zelf niet echt een enorme voorkeur. Span is strak(ker) maar je hebt een klein randje langs de wanden. Een goed gestuukt plafond kan ook mooi strak zijn.

Hebben jullie nog input, voor- of nadelen of ervaring met spanplafonds in de badkamer?

• LennartTW94
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 01-05 18:55
Ik ben aan het puzzelen om erachter te komen welke douchegoot (Easydrain) ik moet bestellen. Zijn er hier mensen bekend met norm NEN-1253? Schijnt een eis te zijn bij nieuwbouw dat het waterslot van een douchegoot minimaal een hoogte moet hebben van 50mm.

Nu hebben wij een kavel (geen projectbouw). Is dat iets waar we bij onze woning van af kunnen wijken? Vraag me sowieso al af waarom die eis er is.

Ben namelijk bang dat als wij een waterslot moeten hebben van 50mm de vloer van de badkamer stuk hoger wordt dan de overloop. Ik zie bijvoorbeeld dat bij de Easydrain Multi met een uitgang van 50mm en een waterslot van 50mm de totale hoogte van de drain 112mm hoog is.

Als je dan ook nog afschot moet creëren is je badkamervloer misschien wel 12cm hoger dan de overloop?

De badkamer wordt bij ons casco opgeleverd, met alleen de vloerverwarming erin. Ik heb zelf geen idee wat precies gaat bepalen hoeveel hoger de badkamer vloer wordt dan de overloop. Hebben jullie daar advies in?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mierenfokker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-12-2024
Rupus schreef op woensdag 27 september 2023 @ 10:16:
[...]

Zij zagen standaard tegels in verstek en bespreken alles voordat ze ergens mee beginnen.

Plaatsing zal waarschijnlijk ergens in februari/maart 2024 plaatsvinden, omdat er eerst door een aannemer een gat moet worden gemaakt voor een badkamer raam, en daarna door een ander bedrijf het kunststof kozijn wordt geplaatst.

Wat douche betreft werd ons voorgesteld om twee glazen deuren te nemen die na gebruik beide naar binnen geklapt kunnen worden om extra ruimte te creëren op een toch al kleine ruimte wanneer de douche buiten gebruik is.
Dat klonk ons wel interessant, maar hebben we bij alle andere zaken waar we zijn geweest niet gezien.
Is dat met een reden, omdat het in de praktijk toch niet zo handig is? Heeft iemand daar ervaring mee?

Ontwerp:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

We gaan waarschijnlijk de tegelkeuze nog wel wijzigen. We willen de vloer een klein tintje donkerder grijzig.
Sorry maar kost dit 24k???? 8)7

• Stiggy
Dacht ik ook toen ik het ontwerpje zag eigenlijk. Maar ja: dat kost het tegenwoordig nou eenmaal.

Ik heb nog maar weer eens een andere (full service) winkel benaderd voor een gesprek en kreeg vanochtend gewoon dit terug op de vraag om een gesprek in te plannen:
Vanwege de exoribitante prijsstijgingen in de afgelopen jaren zien we dat er helaas geen offertes meer uitgebracht worden onder 25.000 euro.
Het grootste gedeelte van de klanten komt uit tussen de 25.000 en 30.000 euro. Sommige klanten zitten hierboven.

Mocht de wachttijd en het budget geen probleem voor u zijn. dan horen we graag van u. Dan plannen we graag een adviesgesprek met u in.
Oh ja, en die wachttijd is een jaar! 8)7

• tomtom901
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:14

tomtom901

Moderator General Chat
Stiggy schreef op donderdag 28 september 2023 @ 18:17:
[...]

Dacht ik ook toen ik het ontwerpje zag eigenlijk. Maar ja: dat kost het tegenwoordig nou eenmaal.

Ik heb nog maar weer eens een andere (full service) winkel benaderd voor een gesprek en kreeg vanochtend gewoon dit terug op de vraag om een gesprek in te plannen:
Tijd dat die markt ook eens gaat corrigeren dan, jeetje.

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:58

Sport_Life

Solvitur ambulando

[...]

[...]

Oh ja, en die wachttijd is een jaar! 8)7
Ik denk eerder dat ze geen goed personeel kunnen krijgen en dan maar extreem hoge prijzen gaan rekenen..

Ik heb vorige week deze offerte gekregen.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

En dat vond ik eigenlijk nog aan de hoge kant :).

Met B merken , geen wc en bad, badkamer van 2x2 ongeveer.

Normaal ben ik niet zo van de budget oplossingen, maar ik vind het zonde om veel geld kwijt te zijn aan een (2e) badkamer op zolder. Dus heb nu 2 wastafels bij de Gamma gehaald met 50% korting :P en we gaan zaterdag tegels uitzoeken bij een zzp'er in de buurt die ook een loodgieter/stucadoor kent.
Doen we het op die manier :)

[ Voor 11% gewijzigd door Sport_Life op 28-09-2023 20:24 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

• edsandje
  • Registratie: December 2018
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

LennartTW94 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 15:38:
Ik ben aan het puzzelen om erachter te komen welke douchegoot (Easydrain) ik moet bestellen. Zijn er hier mensen bekend met norm NEN-1253? Schijnt een eis te zijn bij nieuwbouw dat het waterslot van een douchegoot minimaal een hoogte moet hebben van 50mm.

Nu hebben wij een kavel (geen projectbouw). Is dat iets waar we bij onze woning van af kunnen wijken? Vraag me sowieso al af waarom die eis er is.

Ben namelijk bang dat als wij een waterslot moeten hebben van 50mm de vloer van de badkamer stuk hoger wordt dan de overloop. Ik zie bijvoorbeeld dat bij de Easydrain Multi met een uitgang van 50mm en een waterslot van 50mm de totale hoogte van de drain 112mm hoog is.

Als je dan ook nog afschot moet creëren is je badkamervloer misschien wel 12cm hoger dan de overloop?

De badkamer wordt bij ons casco opgeleverd, met alleen de vloerverwarming erin. Ik heb zelf geen idee wat precies gaat bepalen hoeveel hoger de badkamer vloer wordt dan de overloop. Hebben jullie daar advies in?
De compact is er met 30 en 50 mm waterslot, deze hebben de laagste inbouw hoogte.
Je kan de vloer iets inhakken dat het net iets lager kan, elke cm is winst.
Ik doe dat wel vaker, een cm of 2 scheelt al veel. (als het kan met de riolering uiteraard)
https://www.easydrain.nl/product/compact/
Afmetingen: https://asset.productmark...50D-8318-01A8C9CDE7D9/WEB

Please state the nature of the technical emergency

• Adeadly
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 05-04 08:47
Hier nog aan het oriënteren voor het vervangen van onze 30 jaar oude badkamer ( Wij hebben het huis nu 1 jaar en badkamer is van de bouw). Vorig jaar de kleine douche van maar 180 cm hoog er uit gehaald en een inloopdouche wand van 100x210 er in gezet for the time being. Deze willen wij in ieder geval hergebruiken in onze nieuwe badkamer. Nu heb ik zelf ook al een ontwerp gemaakt en heb eigenlijk weinig andere ideeën dan het uitvoeren zoals het nu al staat.

Waar het toilet zit is al een aansluiting voor de pot, alleen geen inbouw reservoir. Er zit een algehele koof, omdat de gasleiding ( denk ik) + verwarmingsleidingen hier doorheen lopen ( meterkast zit recht er onder). Hier kan dus weinig aangepast worden, maar betwijfel of er een WC met inbouw reservoir kan komen.

Meubel op de tekening is 80cm, twijfel wel om een 100cm te nemen voor meer gemak.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ruInZOpOhn-kpI50BJHs7K45tlk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Zc3voFJSqOWRobaizmAe6ks3.png?f=fotoalbum_large

Het grootste punt waar wij mee zitten is budget, het is niet dat we enorm veel willen besteden en ook niet meer dan 15k eigenlijk. We kunnen de douchewand en de regendouche ( Allebei 1 jaar oud) hergebruiken, maar weet niet of bedrijven daar happig op zijn. Wel willen we gelijk vloerverwarming er in plaatsen, ook voor de toekomst.

Als iemand nog een andere indeling die praktischer is, be my guest :)

Ideeën voor bedrijven zijn altijd welkom, omgeving Utrecht.

Beginnend BBQer, kan nooit kiezen, PC gamer voor het leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-05 14:35

Japser

Jeej!

Inmiddels na veel zoeken een installateur gevonden die alle arbeid voor zich opneemt voor 11k. Dus nu nog materiaal aanschaffen naar eigen keuze tegen voordeliger prijzen online en dan hebben we zowel een nieuw toilet als badkamer voor max 20-25k (beetje afhankelijk van hoeveel luxe we in de badkamer willen stoppen).

Arbeid is incl sloop, afvoer, leidingwerk, electra, betegelen, stucen en kitten.

[ Voor 17% gewijzigd door Japser op 29-09-2023 09:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:05
Als je zelf een aannemer regelt en alle onderdelen online besteld kan het echt veel goedkoper.

Dacht bij de eerste offerte van een gerenommeerde winkel ook dat 17k materiaal 'normaal' was, mijn aannemer heeft me op bepaalde sites gewezen en daar kon exact hetzelfde voor 11k.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marritgs
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 27-10-2024
Ethirty schreef op maandag 29 mei 2023 @ 11:57:
Wij hebben na heel veel wikken, wegen en puzzelen de spullen voor onze badkamer gekocht. Het was een drama om daar te komen omdat we voor ons budget maar niet konden slagen, zaten eigenlijk continue 2x boven budget :-(

Het is onze secundaire badkamer, dus het hoefde ook niet top of the line te zijn, maar aangezien de primaire vanwege budget nog wel even laat wachten wilden we wel een fatsoenlijke badkamer.

Nu zit ik nog eens door de order heen te lopen en merken als Wisa/Ideal voor toilet, Duravit/Herzbach voor kommen en kranen zit het wel goed volgens mij.

Alleen voor de douchedeur, fontein en nog wat klein materiaal staat het merk Taylor & Son vermeld. Daar vind ik echt helemaal 0,0 over. Ben met name benieuwd naar het feit dat de kleur (van handvat/scharnieren) omschreven staat als aluminium maar verkocht is als chroom. Iemand bekend met dat merk?
Wij hebben ook een tekening laten maken en kregen een offerte waar voor de kranen e.d. ook het merk Taylor & Son vermeld staat. In de winkel voelde het als degelijk spul, maar er is online nergens iets over te vinden. Dat laat me toch twijfelen, terwijl het wel een zaak is die al lang bestaat. Het enige wat ik kan vinden is deze reactie, maar helaas niet dat iemand hierop heeft gereageerd.

Zijn er mensen met ervaring met Taylor & Son?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stiggy
hoevenpe schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 08:53:
[...]

Als je zelf een aannemer regelt en alle onderdelen online besteld kan het echt veel goedkoper.

Dacht bij de eerste offerte van een gerenommeerde winkel ook dat 17k materiaal 'normaal' was, mijn aannemer heeft me op bepaalde sites gewezen en daar kon exact hetzelfde voor 11k.
Ja natuurlijk. En als je zelf sloopt of monteert kan het nog veel goedkoper. Maar wederom, laten we geen apples met peren vergelijken, dat slaat nergens op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t14wo
marritgs schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 09:24:
[...]

Wij hebben ook een tekening laten maken en kregen een offerte waar voor de kranen e.d. ook het merk Taylor & Son vermeld staat. In de winkel voelde het als degelijk spul, maar er is online nergens iets over te vinden. Dat laat me toch twijfelen, terwijl het wel een zaak is die al lang bestaat. Het enige wat ik kan vinden is deze reactie, maar helaas niet dat iemand hierop heeft gereageerd.

Zijn er mensen met ervaring met Taylor & Son?
Als je de naam ziet, wat zogenaamd authenticiteit moet uitstralen, in combinatie met het niet kunnen vinden van enige historie of ervaringen is dat een 1 + 1 = Chinese rebranded 'troep'.

Waarbij troep niet betekent dat het slecht is. Genoeg Chinees whitelabel spul is gewoon heel goed. Maar het is altijd hit or miss en garantie + reserveronderdelen is vaan een probleem.

Dus koop je een whitelabel kraan? Koop dan direct een extra thermostaat binnenwerk erbij. Dan heb je een hele voordelige kraan die prima lang meegaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 02-05 14:52

Rzaan

Altijd zoekende

Stiggy schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 09:41:
[...]

Ja natuurlijk. En als je zelf sloopt of monteert kan het nog veel goedkoper. Maar wederom, laten we geen apples met peren vergelijken, dat slaat nergens op.
Klopt.
Het voordeel van een winkel of aannemer is, dat ze je alle zorgen uit handen nemen. Dat moet betaald worden. Als er iets kapot gaat, moeten zij het oplossen. Allemaal risico's. En zo hebben ze nog veel meer risico's. Die moeten ze allemaal doorberekenen. Spullen inkopen kost tijd en dus geld. Ziek personeel kost geld. Winkel hebben, kost geld. Je moet niet puur naar inkoop vs verkoop kijken.
Als je alles zelf doet, kost dat ook tijd. Alleen berekenen we die nooit.

Wat niet wegneemt dat sommige winkels echt onbeschofte prijzen vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emot
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 02-05 14:07
Stiggy schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 09:41:
[...]

Wat jij noemt is inderdaad appels met peren vergelijken. Namelijk uitbesteden en zelf doen.
Maar de prijsverschillen tussen een gespecialiseerde zaak en een aannemer zijn enorm. Dat gaat toch nergens meer over? Juist een gespecialiseerde zaak zou imo goedkoper moeten kunnen zijn. Sneller in het werk want ze doen het dagelijks, beperkter en daarmee goedkoper aanbod, grote aantallen inkopen en daarmee goedkoper. Terwijl het omgekeerde waar blijkt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:06

Ethirty

Who...me?

Rzaan schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 10:19:
[...]

Wat niet wegneemt dat sommige winkels echt onbeschofte prijzen vragen.
Installateurs ook hoor. Waar de vorige 15k vroeg voor montage van reeds gekochte spullen, hebben we er nu eentje liggen voor 20k voor hetzelfde werk. Sterker nog, een aantal zaken zijn al verplaatst naar het casco werk van de hoofdaannemer, dus eigenlijk meer geld voor minder werk.

En niet eens de moeite nemen om je offerte uit te splitsen in posten, maar slechts een totaal bedrag ex en in BTW.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

emot schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 10:22:
[...]

Wat jij noemt is inderdaad appels met peren vergelijken. Namelijk uitbesteden en zelf doen.
Maar de prijsverschillen tussen een gespecialiseerde zaak en een aannemer zijn enorm. Dat gaat toch nergens meer over? Juist een gespecialiseerde zaak zou imo goedkoper moeten kunnen zijn. Sneller in het werk want ze doen het dagelijks, beperkter en daarmee goedkoper aanbod, grote aantallen inkopen en daarmee goedkoper. Terwijl het omgekeerde waar blijkt te zijn.
Een winkel heeft veel meer overhead-kosten. Showroom, pand, noem maar op. Heeft veel meer voorraad die allemaal voorgefinancierd moet worden. Blijft zitten met voorraad die dan tegen inkoopsprijs in de sale de deur uitgaat. Winkel moet 60 uur per week bemand worden met jezelf of personeel dat er alleen maar zit om klussen en kopers binnen te halen.

Om aannemer te worden heb je een telefoon nodig, een bus en een opslagruimte. Je koopt pas in als je het nodig hebt. Je huurt per klus mensen in of als je wat groter bent heb je een paar mensen nodig die kunnen tegelen, stucen en loodgieterswerk kunnen verrichten. En die je op tientallen klussen kwijt kunt. Van kraantje vervangen tot badkamer renoveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oulewappeur
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19-04 09:52

Oulewappeur

OmNomNom

Afgelopen weekend een nieuwe badkamer besteld bij Brugman. Extra kortingen werden al meegepakt vanwege de brugmania + daarop nog is een extra korting gekregen.

We komen nu uit op kleine 16,5K voor alles bij elkaar, en sanitair en kranen enz allemaal hansgrohe, geberit etc.

Offerte is inclusief het plaatsen van het muurtje voor de douche. Wat nog niet is inbegrepen is het slopen en afvoeren van de badkamer. Ze vroegen zelf 420 euro voor een container en dan de werkzaamheden zelf zijn 1000 euro, dus ik overweeg dat zelf te gaan doen. Sowieso die container kan ik goedkoper krijgen.

Het groene muurtje op de foto's is niet groen, maar wordt aan de kant van de douche een gouden tegel (wilde de vrouw heel erg graag). De rest van de badkamer wordt een zand/beige kleurige vrij neutrale tegel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZjSY-ku5o0YL2M6xfsWUbmBo2cQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NH6SEV2hqWlcmI022dXiXvMg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-npfqPtmf89v2uckCn1nPK98-JA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bv1QoSHk0jAS44wN8LgD0QJt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2EOdhMHxRwtmATqo_gzedMkfOe0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z7WHbVrqXwG91gJ6vD4bvH4M.jpg?f=fotoalbum_large

Wel is er nu geoffreerd met een elektrische radiator, terwijl we nu een CV aangestuurde radiator op dezelfde plek hebben hangen, dit is dus nog iets waar ik over twijfel. Aangezien een radiator op de CV een stuk voordeliger is in aanschaf. Ik wil de boel namelijk eigenlijk kunnen aansturen via Home Assistant, en de radiator die ze mij aanbieden heeft die mogelijkheid niet.

Wellicht hierin tips/adviezen ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t14wo
Oulewappeur schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 11:35:
Afgelopen weekend een nieuwe badkamer besteld bij Brugman. Extra kortingen werden al meegepakt vanwege de brugmania + daarop nog is een extra korting gekregen.

We komen nu uit op kleine 16,5K voor alles bij elkaar, en sanitair en kranen enz allemaal hansgrohe, geberit etc.

Offerte is inclusief het plaatsen van het muurtje voor de douche. Wat nog niet is inbegrepen is het slopen en afvoeren van de badkamer. Ze vroegen zelf 420 euro voor een container en dan de werkzaamheden zelf zijn 1000 euro, dus ik overweeg dat zelf te gaan doen. Sowieso die container kan ik goedkoper krijgen.

Het groene muurtje op de foto's is niet groen, maar wordt aan de kant van de douche een gouden tegel (wilde de vrouw heel erg graag). De rest van de badkamer wordt een zand/beige kleurige vrij neutrale tegel.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wel is er nu geoffreerd met een elektrische radiator, terwijl we nu een CV aangestuurde radiator op dezelfde plek hebben hangen, dit is dus nog iets waar ik over twijfel. Aangezien een radiator op de CV een stuk voordeliger is in aanschaf. Ik wil de boel namelijk eigenlijk kunnen aansturen via Home Assistant, en de radiator die ze mij aanbieden heeft die mogelijkheid niet.

Zou lekker een gewone radiator met TADO knop nemen. Kan je die in HA opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oulewappeur

Oulewappeur

OmNomNom

t14wo schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 11:42:
[...]

Zou lekker een gewone radiator met TADO knop nemen. Kan je die in HA opnemen.
Dat was inderdaad ook mijn gedachte. En de tado knoppen ook in de rest van het huis toepassen.

• marritgs
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 27-10-2024
t14wo schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 09:44:
[...]

Als je de naam ziet, wat zogenaamd authenticiteit moet uitstralen, in combinatie met het niet kunnen vinden van enige historie of ervaringen is dat een 1 + 1 = Chinese rebranded 'troep'.

Waarbij troep niet betekent dat het slecht is. Genoeg Chinees whitelabel spul is gewoon heel goed. Maar het is altijd hit or miss en garantie + reserveronderdelen is vaan een probleem.

Dus koop je een whitelabel kraan? Koop dan direct een extra thermostaat binnenwerk erbij. Dan heb je een hele voordelige kraan die prima lang meegaat.
Bedankt voor het meedenken! Toch krijgen we wel 10 jaar garantie, binnenwerk hebben we erbij. Gaan het dan toch proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• codeneos
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-05 23:09

codeneos

[...]

marritgs schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 16:58:
[...]

Bedankt voor het meedenken! Toch krijgen we wel 10 jaar garantie, binnenwerk hebben we erbij. Gaan het dan toch proberen.
Hoe bedoel je "binnenwerk hebben we erbij", als in je hebt het 1x binnenwerk er als reserve bij gekregen?

10 jaar garantie is mooi, maar waarop? Het binnenwerk, de coating, etc? Vaak wordt er een verschil gemaakt tussen die twee.

Verder vervalt over het algemeen je garantie als je agressieve schoonmaakmiddelen gebruikt. Wat daar onder verstaan wordt is vaak niet uitgelegd, maar anti kalk producten vallen daar in eigenlijk vrijwel altijd onder.

PS; als jij overtuigd bent van de kwaliteit en blij bent met de prijs moet je het zeker proberen. Ben ook heel benieuwd hoe je ervaring is naar 1 tot 2 jaar gebruik.

[ Voor 10% gewijzigd door codeneos op 30-09-2023 22:04 ]

http://www.tweakers.net/gallery/119170/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kawing
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-04 07:57
Hoi allemaal, ook wij zijn nu aan het oriënteren voor een nieuwe badkamer voor onze nieuwbouwwoning. We hebben vooralsnog twee ontwerpen zelf gemaakt puur voor de indeling. Aangezien het een vrij grote badkamer is willen we een bad van 180cm lang, douche van 90x120 en voor badmeubel 46x160cm erin hebben. Ik ben benieuwd welk ontwerp jullie de betere vinden en of er eventueel het eea verbeterd kan worden.

Punten waar we zelf een beetje mee zitten:
Het hoekje linksonder (30x30cm) willen we het liefst afwerken tot een kast/nis maar zijn nog niet helemaal uit hoe dit vorm te geven.
En misschien een domme vraag, maar kan een bad/douche aangesloten worden aan de afvoer van een wastafel?

Alvast bedankt!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-REun2z2Npt1-Gp9po8fE9qwgzs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Pz8SDZOJqn43ozPoZE4bZmPh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/strIg5V98kHzz-G_qXfJ-zLfNlU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N5JQiC0awfKoB05vedlsnd3V.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:50
kawing schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 18:03:
Hoi allemaal, ook wij zijn nu aan het oriënteren voor een nieuwe badkamer voor onze nieuwbouwwoning. We hebben vooralsnog twee ontwerpen zelf gemaakt puur voor de indeling. Aangezien het een vrij grote badkamer is willen we een bad van 180cm lang, douche van 90x120 en voor badmeubel 46x160cm erin hebben. Ik ben benieuwd welk ontwerp jullie de betere vinden en of er eventueel het eea verbeterd kan worden.

Het hoekje linksonder (30x30cm) willen we het liefst afwerken tot een kast/nis maar zijn nog niet helemaal uit hoe dit vorm te geven.
En misschien een domme vraag, maar kan een bad/douche aangesloten worden aan de afvoer van een wastafel?

Alvast bedankt!

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ben je het toilet vergeten of komt deze er niet in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColeJ
Oulewappeur schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 11:35:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Welke tegel heb je gekozen? Wij willen ook een beige/zand tegel en komen uit op:

Cristacer Capitolina Beige

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LennartTW94
edsandje schreef op donderdag 28 september 2023 @ 21:56:
[...]

De compact is er met 30 en 50 mm waterslot, deze hebben de laagste inbouw hoogte.
Je kan de vloer iets inhakken dat het net iets lager kan, elke cm is winst.
Ik doe dat wel vaker, een cm of 2 scheelt al veel. (als het kan met de riolering uiteraard)
https://www.easydrain.nl/product/compact/
Afmetingen: https://asset.productmark...50D-8318-01A8C9CDE7D9/WEB
Thanks voor je reactie. De aannemer wil er per se eentje met een flens. Dan kom je uit op de compact 50 flens. Inbouwhoogte 93mm. Alleen die heeft nou weer net een rooster wat we minder mooi vinden (zie hieronder, onze voorkeur heeft een dicht rooster genaamd 'zero').

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9RbfEAuRsE_8ApWMSSGTWzDgtBQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/uvZpSJXsLtbKxZNwEkLz6hoT.jpg?f=user_large

Denk dat we voor de multi gaan. Als we dan gaan voor uitgang 50mm (ipv 40 of 75mm), en een waterslot 50mm, dan zit je op 112mm inbouwhoogte. Als we ons niet hoeven te houden aan 50mm waterslot (NEN-1253), dan zouden we ook nog voor 35 of 30mm waterslot kunnen gaan, waardoor de inbouwhoogte afneemt tot 85 of 79mm.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PieTNO9PUoL5-nTVIAUvFRHeb7k=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/gO6srtp5qWzl5kfTAXA6BttM.png?f=user_large

Bovendien zou het ook nog wel eens kunnen dat de drain niet de hoogte van onze badkamer bepaald, maar de afvoer van het bad. Ik begrijp namelijk van de aannemer dat de afvoer van het bad de oversteek moet maken naar de wc (ik begrijp dat afvoer 50 of 75mm is?). Inclusief afschot is dat begin dan misschien nog wel hoger dan de drain inbouwhoogte?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OfU_W6aW41HFQtT925BWL25wpJQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/07mNUmxuGDT1v0jEnE9NdHP0.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 80000
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:08

80000

mrox

LennartTW94 schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 11:17:
[...]

Thanks voor je reactie. De aannemer wil er per se eentje met een flens. Dan kom je uit op de compact 50 flens. Inbouwhoogte 93mm. Alleen die heeft nou weer net een rooster wat we minder mooi vinden (zie hieronder, onze voorkeur heeft een dicht rooster genaamd 'zero').
Onze badkamer is een maand geleden opgeleverd en mijn aannemer wilde ook perse met flens.
Dat is een easydrain compact 30 geworden en zero afdekking. Ongeveer 7 cm opdek vloer geworden:

https://www.badkamerxxl.n...-design-rvs-edcomtaf70030

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m181087
80000 schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 12:14:
[...]

Onze badkamer is een maand geleden opgeleverd en mijn aannemer wilde ook perse met flens.
Dat is een easydrain compact 30 geworden en zero afdekking. Ongeveer 7 cm opdek vloer geworden:

@LennartTW94
Als aanvulling daarop zou je ook kunnen kijken of je dan een 'wall' versie wilt van de easy drain.
Persoonlijk vind ik de variant tegen de muur mooier dan midden in een tegel. Bijkomend voordeel is dat je minder snel op je drain staat te douchen.

[ Voor 5% gewijzigd door m181087 op 02-10-2023 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 80000
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:08

80000

mrox

m181087 schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 12:24:
[...]

@LennartTW94
Als aanvulling daarop zou je ook kunnen kijken of je dan een 'wall' versie wilt van de easy drain.
Persoonlijk vind ik de variant tegen de muur mooier dan midden in een tegel. Bijkomend voordeel is dat je minder snel op je drain staat te douchen.
Dat vonden wij ook en wij wilden een goot tegen de muur (zoals de te vervangen douche al had). Aannemer was onverbiddelijk: heeft geen flens en omdat er geen afloop is van de muur, blijft water op de kit tegen de muur staan, met daarmee t.z.t de grootste kans op schimmel en lekkages.

We hebben maar naar de expert geluisterd en ingeschikt :X, ondanks dat het al 20 jaar goed gegaan was (wel schimmel, nooit kit vervangen) ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LennartTW94
80000 schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 12:14:
[...]

Ja dit is ook nog wel een goede optie (al zouden wij dan voor de compact 50 TAF Low gaan omdat die 34 l / minuut doorlaat en wij een dubbele douche krijgen met een drain van minimaal 120cm breed). Enige nadeel van deze is dat die niet om te bouwen is naar Dryphon en dat kan wel met de multi. Dus of wel dryphon en 112mm inbouwhoogte, of geen dryphon en 83mm inbouwhoogte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oulewappeur

Oulewappeur

OmNomNom

ColeJ schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 10:44:
[...]

Welke tegel heb je gekozen? Wij willen ook een beige/zand tegel en komen uit op:

Cristacer Capitolina Beige
Imola micron 2.0 in kleur Almond A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kawing
akatar schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 23:10:
[...]

Ben je het toilet vergeten of komt deze er niet in?
Klopt toilet komt er idd niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
  • Laatst online: 11:50
Mocht de badkamer boven komen en er is verder geen toilet aanwezig, laat ik het zo zeggen ik ben blij dat wij dat wel hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kawing
akatar schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 22:23:
Mocht de badkamer boven komen en er is verder geen toilet aanwezig, laat ik het zo zeggen ik ben blij dat wij dat wel hebben.
Badkamer komt op de eerste verdieping en daar bevind zich ook een aparte toiletruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldvdF
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 22-12-2023
Hoi allemaal,

Graag zou ik hulp vragen m.b.t. onze badkamer voor op te leveren nieuwbouw. We zitten te puzzelen met twee punten: 1) de nis voor onze wastafel is wat klein uitgevallen, waardoor standaard meubels niet passen. 2) de douche 'kijkt' richting de spiegel; niet ideaal. Heel fijn als iemand het leuk vindt om mee te denken!

Huidige situatie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ukejDoC5qrh8VDhoQ_TnuJw3WYc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/B4a7YQHP8tR9E57c95E7ZZSb.png?f=user_large

Note: er is een voorzetwand geplaatst waar de wastafel zit voor de leidingen. De kranen komen niet uit die wand.

Voorstel dat we overwegen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sy4bhDRnEcRLjlmjvpq6xtcRwyM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LiRoR4izLXRZw5qTSihYCKti.png?f=fotoalbum_large

Dit zou inhouden een maatwerk (ondiep) badmeubel en een muurtje zetten tussen douche en badmeubel. We kwamen er in een zaak echter achter dat 40cm vrij ondiep voelt voor een wasbak.

Note: de zwarte kwartcirkel geeft de draaing van het raam weer. Het raam is van 0cm tot 200cm+ hoog, met het draaideel beginnend op ~70cm. Hierdoor komen we in de knoop met de diepte van de wastafel. De muur aan de raamzijde is nl. maar 42cm diep.

Note 2: de posities van de muurtjes om de douche zijn n.a.v 60cm brede tegels en geplaatste dorpel. De dorpel ligt buiten de 120cm brede douche, en is ook 120cm lang. Om deze weg te werken aan het einde is er een extra stuk wand (nisje) getekend op 120cm (het 20cm brede deel van de tussenmuur). Deze positie helemaal doortrekken kan niet ivm het raam.

Wat we nog als oplossingen overwegen is bijvoorbeeld een standaard badmeubel te nemen van bv 100cm breed, 45cm diep, en deze zo plaatsen dat het raam wel open kan draaien (midden in de nis of evt helemaal rechts in de nis). De ruimte aan de zijkanten kunnen dan bv plankjes oid. Andere optie zou zijn wel alles 45cm diep, maar een deel lager dan 70cm (lage plankjes/kast) aan de raamkant, zodat het raam daaroverheen kan draaien. Omdat het raam ook kan kiepen zullen we het niet vaak opendoen, maar het voelt verkeerd om hem te blokkeren met het meubel. Mogelijk is zelfs die paar cm die voorbij het raam komt storend. Ik ben benieuwd naar jullie gedachten! Heel erg bedankt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldvdF
kawing schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 18:03:

Alvast bedankt!

[Afbeelding]

[Afbeelding]
De tweede optie voelt natuurlijker voor mij! Misschien omdat het bad mooi in de hoek past. Eerste optie zou als mogelijk voordeel hebben dat je kasten dicht bij de wastafel kan hebben. Maar bij allebei de opties meer dan genoeg ruimte natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m181087
RonaldvdF schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 13:08:
Hoi allemaal,

Graag zou ik hulp vragen m.b.t. onze badkamer voor op te leveren nieuwbouw. We zitten te puzzelen met twee punten: 1) de nis voor onze wastafel is wat klein uitgevallen, waardoor standaard meubels niet passen. 2) de douche 'kijkt' richting de spiegel; niet ideaal. Heel fijn als iemand het leuk vindt om mee te denken!

Note: er is een voorzetwand geplaatst waar de wastafel zit voor de leidingen. De kranen komen niet uit die wand.
Kun je de toilet niet in de nis plaatsen en de wastafel naast de douche, tegen de onderste muur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldvdF
m181087 schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 14:38:
[...]

Kun je de toilet niet in de nis plaatsen en de wastafel naast de douche, tegen de onderste muur?
Dank voor de originele suggestie! De leidingen zoals op de tekening zijn al aangelegd, we krijgen binnenkort de sleutel. Het toilet verplaatsen kan niet meer vrees ik :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaan
  • Laatst online: 01-05 22:23

Sebastiaan

....

RonaldvdF schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 15:24:
[...]

Dank voor de originele suggestie! De leidingen zoals op de tekening zijn al aangelegd, we krijgen binnenkort de sleutel. Het toilet verplaatsen kan niet meer vrees ik :/
Douche en badmeubel van kant veranderen nog een optie, of is het tegelwerk en drain ook al aangelegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:47
RonaldvdF schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 15:24:
[...]

moet dat raam.open kunnen? ik heb mechanische ventilatie en dat vind ik veel beter werken dan een raam.open zetten. Tevens weer een mooi staaltje Kwalitatief Uitermate Teleurstellend-werk van de architect. Maak dat raam wat minder breed zeg....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldvdF
Sebastiaan schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 23:02:
[...]

Douche en badmeubel van kant veranderen nog een optie, of is het tegelwerk en drain ook al aangelegd?
Tegelwerk, drain en dorpel al aangelegd inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldvdF
Fr33z schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 23:24:
[...]

moet dat raam.open kunnen? ik heb mechanische ventilatie en dat vind ik veel beter werken dan een raam.open zetten. Tevens weer een mooi staaltje Kwalitatief Uitermate Teleurstellend-werk van de architect. Maak dat raam wat minder breed zeg....
Eens vwb ventilatie, maar het meubel het raam laten blokkeren is naar mijn mening zonde (want dan kan het iig nooit open) en esthetisch niet fraai.

To be fair, wij hebben twee jaar geleden getekend voor deze indeling. Achteraf volledig mee eens dat het handiger had gekund!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jedijkhuis
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 01-05 09:15
Fr33z schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 23:24:
[...]

Je zou misschien ook nog inderdaad aan een minder breed meubel kunnen denken.
Aan de raamzijde zou je dan een kast kunnen hebben. De meeste daarvan zijn bijv. maar 35cm diep.

Als de kraanaansluiting ook al vast is zou misschien een asymmetrische bak nog kunnen helpen.
https://www.inkbadkamermeubelen.nl/aspekt
https://www.inkbadkamerme...34-49f4-99ec-0fdc81237c51

Als deze links zit, blijft je kraan ten opzichte van de hele wand relatief in het midden

[ Voor 5% gewijzigd door jedijkhuis op 05-10-2023 08:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebastiaan
  • Laatst online: 01-05 22:23

Sebastiaan

....

RonaldvdF schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 06:47:
[...]

Tegelwerk, drain en dorpel al aangelegd inderdaad.
In dat geval zou je ook kunnen kijken of een meubel mogelijk is, waarbij de zijkanten minder diep zijn en dan wel een normale diepte waskom/wasbak, of bijvoorbeeld een halfrond ontwerp.

Of een beetje out of the box: twee losse meubels, eentje van bijvoorbeeld 60cm breed en 40cm diep en dan de ander 80cm en normale diepte, dit zijn nog wel standaard maten, dus dan blijf je misschien weg van extra hoge maatwerk kosten.

[ Voor 24% gewijzigd door Sebastiaan op 05-10-2023 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murkmans
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 02-05 22:20
Wij willen volgend jaar een slaapkamer ombouwen naar badkamer.

Deze ruimte is 200/210cm breed met een verspringing x 240cm diep.
Er loopt een kanaal door de badkamer (wit blok op plattegrond) met ventilatie, water, (oude) gasleiding, rioolafvoer en CV leiding doorheen. Dat kan dus niet weg. Belangrijk is ook dat hier de doucheafvoer uiteindelijk op aangesloten dient te worden. n.b. er moet nog een nieuwe vloer gestort worden op de houten verdiepingsvloer (of WEDI vloer)

wensen zijn (half)vrijstaand bad, badmeubel van min. 100cm en natuurlijk een douche met inbouwgarnituur, handdouche en regendouche (liefst vanuit plafond)

Wij zitten een beetje met de keuze van de douchecel. Onze voorkeur gaat uit naar een dichte ruimte met deur, omdat we dat fijner vinden qua schoonmaken etc. dus een inloopdouche heeft ook niet onze voorkeur.

wij komen tot de volgende indelingopties. Is er iemand met een kleine badkamer die hier wellicht tips voor heeft, of no-go's tot aan adviezen qua plaatsing/breedte deur van de douche etc.?

optie 1.
douchecel van 80cm breed 110cm diep. Hierdoor meer ruimte rondom wastafelmeubel, mogelijkheid voor nisjes in de voorzetwand rechts.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1cngdnOsAB6pueR2daTclN_xR5o=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/jXE6wRVQWXjNLcp0FFZlKSxO.png?f=user_large
optie 2
douchecel van 90cm breed 90cm met instap bij het bad.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mPD3-if_lH52Fa4W0KGm-NmeHJQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/FHn1xcDzsFRlKkQEKEabaQli.png?f=user_large
optie 3
douchecel met hoekinstap, hierdoor oogt het wellicht ruimtelijker.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MCBJBA0PRnugFFaAaAyWWxzNQpk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/RuEkWIjQc8AMBb3nYnGt260Q.png?f=user_large
optie 4 douchecel 70/80 x 110, hierdoor meer ruimte rondom.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oZ7NSQSrcFNtsxhGI5cbykLs_Gc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/m1JATmRFmMTpneFcaCCBtofX.png?f=user_large
optie 5 douchecel 90x90 met instap vanaf wasmeubelzijde.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YjxShi3l3J4k781FlAg1F-eDVfM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/sqeyU48JVRxGs8A9RVEoCjqv.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ColeJ
70/80cm om te douchen vind ik wel erg krap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t14wo
Murkmans schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 15:51:

Er loopt een kanaal door de badkamer (wit blok op plattegrond) met ventilatie, water, (oude) gasleiding, rioolafvoer en CV leiding doorheen. Dat kan dus niet weg. Belangrijk is ook dat hier de doucheafvoer uiteindelijk op aangesloten dient te worden. n.b. er moet nog een nieuwe vloer gestort worden op de houten verdiepingsvloer (of WEDI vloer)

wensen zijn (half)vrijstaand bad, badmeubel van min. 100cm en natuurlijk een douche met inbouwgarnituur, handdouche en regendouche (liefst vanuit plafond)

Wij zitten een beetje met de keuze van de douchecel. Onze voorkeur gaat uit naar een dichte ruimte met deur, omdat we dat fijner vinden qua schoonmaken etc. dus een inloopdouche heeft ook niet onze voorkeur.

wij komen tot de volgende indelingopties. Is er iemand met een kleine badkamer die hier wellicht tips voor heeft, of no-go's tot aan adviezen qua plaatsing/breedte deur van de douche etc.?

optie 1.
douchecel van 80cm breed 110cm diep. Hierdoor meer ruimte rondom wastafelmeubel, mogelijkheid voor nisjes in de voorzetwand rechts.
[Afbeelding]
optie 2
[Afbeelding]
optie 3
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Je hebt vijf vierkante meter en je wilt een bad en douche. Met zo’n kleine ruimte wil je zo efficiënt zijn in de ruimte. Een (half) vrijstaand bad hoort daar niet bij. Een dubbele wastafel is daarin ook een vreemde keuze.

De ruimte helemaal volproppen gaat averechts werken. Dat gaat extreem vol aanvoelen. (En zijn)

Die wastafel bij je deur bijvoorbeeld is echt veel te krap. Je gaat met je heup tegen het meubel aanstoten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• m181087
Mijn tip in deze: plak met tape de maten af op de vloer en probeer er doorheen te lopen.
Je badkamer is behoolijk klein, dus je bad neemt hier 1/3 van de ruimte in. Bedenk of je dat echt heel graag wilt.

Ook snap ik je keuze voor een vaste douchewand hier niet. In een kleine ruimte maakt een extra muur het geheel op het oog nog kleiner en donkerder.
Als laatste denk ik dat je niet kleiner moet gaan dan 90x90 qua douche. Dat was onze vorige douchecel ook en ik vond dat al krap. Nu hebben we 1x1,20, wat veel ruimer voelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poumelie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-05 14:27

optie 1.
[Afbeelding]
optie 2
[Afbeelding]
optie 3
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Optie 1a: lange wand van glas met een deur erin? Oogt ruimtelijker. Zoiets hebben wij ook (nouja wij hebben een grote deur en nog een stukje muur). Aan de korte kant hebben wij een dichte muur. Zit een nis in met alle flessen zeep ed. Aan de andere kant hangen handdoeken (deur gaat die kant open dus dat pakt makkelijk). Douchekop zit aan wand tegenover douchedeur ( ik wil ruimte in de breedte, niet in de lengte).

Overigens is de kortste kant bij ons 1 meter en dat vonden we al bijna krap. Inmiddels gewend en prima… maar ben blij dat we niet smaller zijn gegaan. 70 zou ik never nooit doen, 80 lijkt me ook al krapjes.

Al gedacht aan een kwart vrijstaand bad? Wel de looks, maar de helft minder loze ruimte.

[ Voor 3% gewijzigd door Poumelie op 07-10-2023 00:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-04 23:30

WPN

Al heb mijn vorige posting zeer aangepast hierbij wil ik toch nog kleine update doen voor degenen die het nog weten.
Zijn in gesprek gegaan nadat ze het niet eens waren met ontbinding op basis van onnodige druk en foutieve tekening. Dit had ik aangetekend verstuurd. Gezien ze ook een eerlijke kans moeten krijgen om problemen op te lossen het gesprek aangegaan. Daarbij aangegeven dat we terug wilden naar de eerste wens die we hadden uitgesproken en dat was een bad van 170x75 (zit er nu ook in). Toen was o.a. het argument past niet en hoe vaak gebruik je het bad want de kleine groeit, zo zijn we toen op douche uitgekomen, die dus al helemaal niet paste.

Nu terug naar eerste wens met bad. Iets andere douche met opbouw gekozen ipv inbouw regendouche. Alle Ben kranen/wc's/inbouwreservoirs laten vervangen voor Hansgrohe/V&B/Hansgrohe spullen.
Uiteindelijk zijn we ook nog bijna 2K minder kwijt terwijl er ook een V&B bad in zit.
Installatie laten we doen door een aannemer die we zelf regelen omdat er nog meer klussen zijn. O.a. optioneel een keuken.... gezien de wijze les die ik geleerd heb in het badkamer verhaal, pak ik het daar anders aan en heb het keuken topic gevonden.
Ik gaf aan wat ik gevonden had aan reviews en klachten over het merk ben en gezegd dat die dus geen A-merk is.... Het enige wat er gezegd werd was "het is toch echt een goed A-merk, maar als je je er niet prettig bij voelt moet je het niet doen", agreed vervangen voor eerder genoemde merken.

Ik ga er ook vanuit dat niet alles troep is wat er verkocht wordt door deze partij, anders hadden ze ook niet langer bestaan lijkt mij....

Blijft feit dat we teveel betalen, maar dat is het geval van eigen stommiteit. Had dit ik dit topic maar eerder gevonden......

[ Voor 21% gewijzigd door WPN op 07-10-2023 14:44 ]

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nldls
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-04 15:22
Deze week start gemaakt met project nieuwe badkamer. Installateur over de vloer gehad die gaat een offerte maken. Hij raadde ons Arma Nunspeet aan waar hij veel voor deed.

Hier vandaag geweest en ontzettend mooie keukens gezien. Daarna maar aan het werk gegaan en de badkamer hoek ingedoken. Echt wel goede ideeën opgedaan en een afspraak gemaakt voor over 2 weken. Ben zeer benieuwd wat de kosten gaan zijn. Daarnaast nog een paar andere zaken aangedaan, waaronder Reddy Keuken en Bad en De wilde badkamer en sanitair in Nunspeet.

Eerder al een offerte laten maken door Maxaro, maar eerlijk gezegd erg bang dat de kwaliteit daarvan niet heel tof is en het op de lange duur gewoon tegen gaat vallen.

Onze badkamer is met 10m2 aardig aan formaat dus ik schat de kosten ook alvast fors in. Badkamer is 3,50*2.80.

Wat ik vooral lastig vind, is uitzoeken welke merken nu goede kwaliteit leveren en welke dat dus niet doen. Zoals gezegd heb ik niet veel gevoel bij Maxaro, wat wellicht onterecht is. Bij Arma had ik dan weer heel veel gevoel, maar geen idee nog van de kosten.

Wordt vervolgd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stiggy
Wij hebben de knoop doorgehakt!
Beetje bijzondere ervaring vandaag wel. Degene die mijn eerdere post hebben gezien weten misschien nog dat dit grofweg het ontwerp is waar we voor gaan. We hebben echt behoorlijk wat research gedaan, veel shops bezocht en ook uitgezocht wat het kost om alles zelf te kopen (laagste prijs, kranen in Duitsland bestellen etc.) en een aannemer te zoeken. Uitgangspunt bij alles is wel verder helemaal niets zelf doen. Deze opties bleven over:
  1. Spullen zelf kopen voor laagste prijs + aannemer: €29.000 - €30.000
  2. Brugman: Rond de €32.000,- waarschijnlijk €30.000 als we meteen tekende. Maar hier niet alles van onze gading kunnen vinden en de verkoper was ook niet bepaald een specialist.
  3. Sanidirect + 040badkamers voor montage: €32.500. Qua winkel een goedkopere formule, maar wel 2x netjes geholpen en goede verhalen gehoord over 040badkamers.
  4. Zaak in Eindhoven met eigen vakmensen in dienst: €34.500
  5. Baderie (ook eigen vakmensen): €38.500. Door laten vervallen verstekzagen en het kiezen van een showroom model douche-toilet ipv de origineel geplande Geberit: €34.500,-
Bij Baderie hadden we dus vanaf het begin een heel goed gevoel, die keken veel meer naar details dan andere zaken. Bij de andere zaak in Eindhoven (ook eigen mensen in dienst) kwamen we op 34.5k en hadden we 2 hele prettige gesprekken met goed advies, maar was alles wel een stukje slordiger dan bij Baderie.

In die prijs hadden we ondertussen nog wat aanpassingen gedaan waardoor alles nog wat duurder werd (grotere regendouche, duurdere glijstang, iets duurdere 60x60 tegels, ook op de muur, duurdere radiator, Gira series 3000 touch dimmers) dan in die Baderie prijs.

Vandaag hadden we daar ons laatste gesprek en dat zagen we eigenlijk niet meer zitten. We willen terug naar verstek gezaagde tegels, de origineel geplande Geberit douche-wc en nog wat spulletjes extra (ergo: de 38.5k offerte maar dan nog met die extra's). Maar dan voor dezelfde prijs als die zaak in Eindhoven. Missie kansloos leek het dus, en we rekende op een kort en vervelend gesprek.

Wat blijkt? We onderhandelen, laten weten dat we die andere offertes hebben en plopsa! Ze komen met een aanbod van €35.000,- plus gratis accessoires! Als we niet onderhandeld zouden hebben dan was dat vast 40k of zo geweest. Zoveel lucht zit daar kennelijk in.

Affijn, nog steed achterlijk veel geld en een maandje of 2 geleden hadden we niet gedacht dat we dit aan een badkamer zouden besteden. Maar uiteindelijk: wij blij en zij blij ;) . We hebben vandaag bv gewoon een half uur besteed aan het verschuiven van tegels in de 3D omgeving om te kijken hoe de voegen het mooist op elkaar aansluiten. Ontwerp blijven verfijnen zodat zoveel mogelijk lijnen op dezelfde hoogte komen (slang handdouche bv op dezelfde hoogte als de wastafelkranen). Meten om de voor ons perfecte maten te bepalen voor de hoogte van het badkamermeubel, de kranen erboven, de hoogte van de regendouche. Doorspreken van de voor- en nadelen van alle verschillende materialen voor de waskommen, etc. Nergens anders tegen gekomen. We zijn dus happy met onze keuze voor de Baderie en hebben getekend.

Nu nog afwachten of het zo perfect erin komt als we in gedachten hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Goed begin. Smak geld, maar je moet vooral naar het verschil kijken. Niet naar het totaalbedrag.
Als je tegen een minimaal verschil (afgezet tegen de totaalsom) een veel mooiere badkamer krijgt, geeft ons dat in ieder geval een veel fijner gevoel.
Natuurlijk als je dat op alle posten doet, loop je alsnog helemaal leeg.
Maar soms moet je zo'n besluit nemen.
(mening)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stiggy
Rzaan schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 19:36:
Goed begin. Smak geld, maar je moet vooral naar het verschil kijken. Niet naar het totaalbedrag.
Als je tegen een minimaal verschil (afgezet tegen de totaalsom) een veel mooiere badkamer krijgt, geeft ons dat in ieder geval een veel fijner gevoel.
Natuurlijk als je dat op alle posten doet, loop je alsnog helemaal leeg.
Maar soms moet je zo'n besluit nemen.
(mening)
Dank! Wij merkten wel dat we steeds mooiere of luxere dingetjes kozen (douce-wc,nisje hier, nisje daar, hey lichtjes erin is ook mooi! Etc.) en daarna er ook geen afstand van konden nemen. Gevolg is dan inderdaad een flinke prijs. Maar goed, nu is het helemaal wat we ingedachten hadden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomtom901
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:14

tomtom901

Moderator General Chat
Stiggy schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 20:29:
[...]
Maar goed, nu is het helemaal wat we ingedachten hadden.
En dat is ook wat waard! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prutsertje13
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 01-05 23:31
Pfff wat een bedragen zeg voor iets als een badkamer. Wordt hoog tijd dat het weer wat minder goed gaat in de bouw want voor mijn gevoel slaat dit nergens meer op, helaas kunnen ze nog steeds vragen wat ze willen. Natuurlijk zijn de materiaalkosten behoorlijk gestegen maar dan nog vind ik het wel erg fors ten opzichte van >5 jaar terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
Prutsertje13 schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 22:33:
Pfff wat een bedragen zeg voor iets als een badkamer. Wordt hoog tijd dat het weer wat minder goed gaat in de bouw want voor mijn gevoel slaat dit nergens meer op, helaas kunnen ze nog steeds vragen wat ze willen. Natuurlijk zijn de materiaalkosten behoorlijk gestegen maar dan nog vind ik het wel erg fors ten opzichte van >5 jaar terug.
Mwah. Consumenten laten zich nog wijsmaken dat aannemers en andere vaklui het extreem druk hebben. De waarheid is dat ik tegelzetters voor het uitkiezen heb. En die kunnen allemaal binnen 6 weken. Stucadoor kon binnen een week. Installateur was iets lastiger te vinden, maar kan ook snel. En alles tegen normale tarieven.

Ik heb veel familie in de bouwhoek en dan hoor je het echte verhaal: de vraag is echt extreem afgenomen en de luxe is rap aan het verdampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:58

Sport_Life

Solvitur ambulando

Prutsertje13 schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 22:33:
Tja het is ook een keuze, het kan echt wel goedkoper :).

Aangezien er niet bij staat vermeld welke materialen gebruikt worden kan er niet zoveel over gezegd worden.

Zie mijn posts voor wat voorbeelden die beduidend goedkoper zijn.

Ik ben nu voor onze 2e badkamer bezig met een losse tegelzetter, stucadoor, loodgieter etc, dat is wel wat meer gedoe, maar net name de materialen scheelt een hoop geld. Voor de kinderen hoeft er ook geen dure bronzen regendouche in , gewoon een Hansgrohe van 300 euro is prima. Idem met kastjes ed.

De andere badkamer hebben we wel laten doen door een winkel/aannemer.

[ Voor 18% gewijzigd door Sport_Life op 07-10-2023 22:42 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alic3
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 05-07-2024
t14wo schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 22:36:
[...]

Mwah. Consumenten laten zich nog wijsmaken dat aannemers en andere vaklui het extreem druk hebben. De waarheid is dat ik tegelzetters voor het uitkiezen heb. En die kunnen allemaal binnen 6 weken. Stucadoor kon binnen een week. Installateur was iets lastiger te vinden, maar kan ook snel. En alles tegen normale tarieven.

Ik heb veel familie in de bouwhoek en dan hoor je het echte verhaal: de vraag is echt extreem afgenomen en de luxe is rap aan het verdampen.
Je hebt de connecties waardoor je vaklui kent die binnen x periode kunnen starten. Dat hebben de meeste mensen niet. Dan ben je automatisch al afhankelijk van een winkel/aannemer en is je onderhandelingspositie toch iets minder en moet je het doen wat zij je vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09:13

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Wij zijn ook weer een stuk verder. Kregen een offerte in de eerste instantie van €9000 incl kortingen voor het A-merk materiaal. Maar qua materiaal viel het iets boven ons budget. Zo'n €1000,- ongeveer voor wat we er aan kwijt wilden. Kregen nu van de verkoper het advies om dan geen V&B Subway 3.0 aan te schaffen maar te kijken naar een V&B Avento. SaniDump noemt het Metro 2.0 vanwege de iets afwijkende WC-bril. Scheelt zo weer een 150-200 euro. Ook gaan we niet meer voor inbouwkranen bij de wastafel maar kiezen we daar voor een losse Hotbath wastafelkraan. Scheelt ook weer een goeie €180. Voor de rest is het vooral tientjeswerk.

Maar, hij stelde ook dat je best wel veel kunt besparen op een radiator door gewoon een B-merk radiator te kiezen omdat daar doorgaans niet zoveel mee gebeurt. Herkent iemand dit en zijn er "goede" B-merken te krijgen?

Eerdere lijst; misschien zien jullie nog wat?
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 28% gewijzigd door ViezeVis op 08-10-2023 20:34 ]

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t14wo
Alic3 schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 09:47:
[...]

Je hebt de connecties waardoor je vaklui kent die binnen x periode kunnen starten. Dat hebben de meeste mensen niet. Dan ben je automatisch al afhankelijk van een winkel/aannemer en is je onderhandelingspositie toch iets minder en moet je het doen wat zij je vertellen.
Iedereen heeft die connectie als je de deur uitloopt en bij buren aanbelt. Hier in de straat is dit jaarbijna de helft van de huizen aan het renoveren. Daar staat dus allemaal busjes van kluslui. Kleine moeite om daarheen te lopen.

Helaas is google. Tegenwoordig de norm. Maar mijn ervaring leert dat dit in de bouw niet de beste plek is. De gemiddelde tegelzetter weet z’n website url niet eens. Laat staan dat ze die bijhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LennartTW94
Ik ben zojuist van m'n stoel gevallen nadat ik de offerte van een ZZP'er heb ontvangen voor het installeren van onze (casco opgeleverde) badkamer & toilet (loodgieterswerk + tegelen + sanitair installatie). Zie hieronder, dit is dus exclusief de sauna (word geleverd & geïnstalleerd door andere partij), exclusief sanitair materiaal & tegels (want dat ga ik zelf aanschaffen).

Ik kan me niet voorstellen dat het materiaal voor een muurtje + voorzetwand + leidingwerk + kimband heel duur is, dus ga ervan uit dat het vooral arbeidsloon is wat meegenomen is in deze offerte?

WC -> 4.300 euro inclusief BTW
Badkamer -> 20.000 euro inclusief BTW

Met de volgende uitleg erbij:

Dit houd in dat we alles doen zoals besproken. Voorzetwand, nisje, toilets, inbouw kranen (exclusief materiaal), afmonteren, kitten, voegen, wandje zetten, sauna bekleden / tegelen, verstek hoek maken bij het nisje, wc wand maken tot plafond, afvoeren voor bad / wc / douche / wastafel, vloer smeren in douche hoek, kim band zettten, tegelen (120x120 op vloer, 60x120 op wanden).

Als ik er dan vanuit ga dat 80% van de prijs in de offerte arbeid is, met een uurtarief van bijvoorbeeld 60 euro per uur, zit ik op 320 uur (8 weken) aan werk?!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/77x3HlokOc_kI7dgrKUHGNT7DMg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Ucmu7FUTU2yDWkADPtVnVLjC.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hCLTbBHaPb7sFT9ioN67cr4fb4k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GnMUB95uTUwaNJga7kiGr4pC.png?f=fotoalbum_large.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• venneke
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 02-05 22:05
Dat lijkt me inderdaad ook buitensporig hoog.
Toch maar meer offertes opvragen lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 11:53
LennartTW94 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 22:35:
Ik ben zojuist van m'n stoel gevallen nadat ik de offerte van een ZZP'er heb ontvangen voor het installeren van onze (casco opgeleverde) badkamer & toilet (loodgieterswerk + tegelen + sanitair installatie). Zie hieronder, dit is dus exclusief de sauna (word geleverd & geïnstalleerd door andere partij), exclusief sanitair materiaal & tegels (want dat ga ik zelf aanschaffen).

Ik kan me niet voorstellen dat het materiaal voor een muurtje + voorzetwand + leidingwerk + kimband heel duur is, dus ga ervan uit dat het vooral arbeidsloon is wat meegenomen is in deze offerte?

Dit houd in dat we alles doen zoals besproken. Voorzetwand, nisje, toilets, inbouw kranen (exclusief materiaal), afmonteren, kitten, voegen, wandje zetten, sauna bekleden / tegelen, verstek hoek maken bij het nisje, wc wand maken tot plafond, afvoeren voor bad / wc / douche / wastafel, vloer smeren in douche hoek, kim band zettten, tegelen (120x120 op vloer, 60x120 op wanden).

Als ik er dan vanuit ga dat 80% van de prijs in de offerte arbeid is, met een uurtarief van bijvoorbeeld 60 euro per uur, zit ik op 320 uur (8 weken) aan werk?!

[Afbeelding]

[Afbeelding].
Je aanname klopt wel ongeveer qua 80 procent, beide offertes zijn iets minder dan dubbel te duur als je t mij vraagt. En ik ga zo aan een badkamer beginnen, dus heb er wel iets kijk op ;)

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy

[Afbeelding]

[Afbeelding].
Ik vind het ook vrij fors. Ter vergelijk: onze badkamer van 2m90x2m50 kost op de 5 offertes die ik heb tussen de €15.000,- en €20.000 aan arbeid, maar dat is incl. alles slopen, al het leidingwerk verplaatsen, schakelaars van buiten naar binnen, andere ventilatieoplossing en behoorlijk wat muurtjes en nisjes (met verlichting).

Een ZZP’er zou ik wat goedkoper verwachten dan een full-service badkamerzaak, alhoewel ik dat ook weer niet altijd zo duidelijk terug zag in de offertes. Ik zou meerder offertes aanvragen als ik jou was en goed vergelijken. En niet alleen op prijs, maar ook kijken bij wie je een goed gevoel hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo

[Afbeelding]

[Afbeelding].
Dit is weer een ZZP'er die je probeert te naaien. En helaas bevestigt dit weer een stereotype waarbij een vakman niet snapt dat eerlijk en netjes blijven uiteindelijk het beste is. Er zijn gewoon veel te veel gasten die veel te hoge prijzen vragen en de nette vaklui worden hierin meegetrokken en voor je het weet offereren ze rustig een prijs die ze x2 hebben gedaan. Ga je akkoord: hebben ze een dikke vette winst op je gemaakt en ga je neit akkoord, dan kunnen ze nog 50% zakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LennartTW94
venneke schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 07:06:
Dat lijkt me inderdaad ook buitensporig hoog.
Toch maar meer offertes opvragen lijkt me?
Makrolon schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 07:07:
[...]

Je aanname klopt wel ongeveer qua 80 procent, beide offertes zijn iets minder dan dubbel te duur als je t mij vraagt. En ik ga zo aan een badkamer beginnen, dus heb er wel iets kijk op ;)
Stiggy schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 07:15:
[...]

Ik vind het ook vrij fors. Ter vergelijk: onze badkamer van 2m90x2m50 kost op de 5 offertes die ik heb tussen de €15.000,- en €20.000 aan arbeid, maar dat is incl. alles slopen, al het leidingwerk verplaatsen, schakelaars van buiten naar binnen, andere ventilatieoplossing en behoorlijk wat muurtjes en nisjes (met verlichting).

Een ZZP’er zou ik wat goedkoper verwachten dan een full-service badkamerzaak, alhoewel ik dat ook weer niet altijd zo duidelijk terug zag in de offertes. Ik zou meerder offertes aanvragen als ik jou was en goed vergelijken. En niet alleen op prijs, maar ook kijken bij wie je een goed gevoel hebt.
t14wo schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 07:32:
[...]

Dit is weer een ZZP'er die je probeert te naaien. En helaas bevestigt dit weer een stereotype waarbij een vakman niet snapt dat eerlijk en netjes blijven uiteindelijk het beste is. Er zijn gewoon veel te veel gasten die veel te hoge prijzen vragen en de nette vaklui worden hierin meegetrokken en voor je het weet offereren ze rustig een prijs die ze x2 hebben gedaan. Ga je akkoord: hebben ze een dikke vette winst op je gemaakt en ga je neit akkoord, dan kunnen ze nog 50% zakken.
Thanks voor jullie reacties. Dat geeft in ieder geval hoop dat het goedkoper moet kunnen.

Deze ZZP’er werkt ook als ZZP’er voor de bouwer van onze woning, en dat was makkelijk want hij mocht er dan al eerder in zodat de afvoerleidingen & drain & smeervloer al voor oplevering gedaan kon worden.

Gaan inderdaad andere offertes opvragen.

Ik heb hem gisteren gelijk verteld dat ik uit was gegaan van 3-4 weken werk, a 60 euro per uur, + nog wat materiaal, en dat ik dus uit was gegaan van 10-13K euro.

Z’n reactie is dat hij niet zo rekent, en dat dit een 2 persoons job is + loodgieter. En dat wij 120x120 op de vloer hebben en 60x120 op de wanden en dat je die niet legt zoals een 60x60 en 30x60. Nou weet ik ook wel dat dat lastiger is, maar een offerte van 24K euro gaat helemaal nergens over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Zeker als hij niks hoeft te slopen en te verleggen, is het te veel geld.
Tegels van 120x120 is inderdaad moeilijker en zwaarder. Moet altijd met 2 man. Is hier ook.
Gelukkig betaal ik per uur. Soms is dat vervelend, want dan doen ze ergens langer over dan ingeschat.
Maar meestal is het fijner, want ze raffelen dingen niet af. En je betaalt uren die echt nodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
LennartTW94 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 10:12:
[...]

[...]

[...]

[...]

Thanks voor jullie reacties. Dat geeft in ieder geval hoop dat het goedkoper moet kunnen.

Deze ZZP’er werkt ook als ZZP’er voor de bouwer van onze woning, en dat was makkelijk want hij mocht er dan al eerder in zodat de afvoerleidingen & drain & smeervloer al voor oplevering gedaan kon worden.

Gaan inderdaad andere offertes opvragen.

Ik heb hem gisteren gelijk verteld dat ik uit was gegaan van 3-4 weken werk, a 60 euro per uur, + nog wat materiaal, en dat ik dus uit was gegaan van 10-13K euro.

Z’n reactie is dat hij niet zo rekent, en dat dit een 2 persoons job is + loodgieter. En dat wij 120x120 op de vloer hebben en 60x120 op de wanden en dat je die niet legt zoals een 60x60 en 30x60. Nou weet ik ook wel dat dat lastiger is, maar een offerte van 24K euro gaat helemaal nergens over.
Kleine zelfstandigen worden door grote bouwbedrijven uitgeknepen. Daar is dus weinig te verdienen. Wat je ziet is dat ze dat proberen terug te verdienen bij particulieren.

Maargoed; scherp zijn dus en niet naar de smoesjes van die gasten luisteren als ze hun te hoge offerte goedpraten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nldls
nldls schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 18:06:
Deze week start gemaakt met project nieuwe badkamer. Installateur over de vloer gehad die gaat een offerte maken. Hij raadde ons Arma Nunspeet aan waar hij veel voor deed.

Hier vandaag geweest en ontzettend mooie keukens gezien. Daarna maar aan het werk gegaan en de badkamer hoek ingedoken. Echt wel goede ideeën opgedaan en een afspraak gemaakt voor over 2 weken. Ben zeer benieuwd wat de kosten gaan zijn. Daarnaast nog een paar andere zaken aangedaan, waaronder Reddy Keuken en Bad en De wilde badkamer en sanitair in Nunspeet.

Eerder al een offerte laten maken door Maxaro, maar eerlijk gezegd erg bang dat de kwaliteit daarvan niet heel tof is en het op de lange duur gewoon tegen gaat vallen.

Onze badkamer is met 10m2 aardig aan formaat dus ik schat de kosten ook alvast fors in. Badkamer is 3,50*2.80.

Wat ik vooral lastig vind, is uitzoeken welke merken nu goede kwaliteit leveren en welke dat dus niet doen. Zoals gezegd heb ik niet veel gevoel bij Maxaro, wat wellicht onterecht is. Bij Arma had ik dan weer heel veel gevoel, maar geen idee nog van de kosten.

Wordt vervolgd.
Vandaag offerte ontvangen voor volledige verwijderen en installatie van de badkamer. Kwam neer op 12k incl btw. Heb al hogere offertes gehad, dus dit valt me nog niet eens tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m181087
nldls schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 07:49:
[...]

Vandaag offerte ontvangen voor volledige verwijderen en installatie van de badkamer. Kwam neer op 12k incl btw. Heb al hogere offertes gehad, dus dit valt me nog niet eens tegen.
Dat is zonder materiaal neem ik aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nldls
m181087 schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 08:04:
[...]

Dat is zonder materiaal neem ik aan
Zeker. Dit is all incl, excl tegels/meubels/sanitair. Dus wel lijm, voeg, kit, leidingwerk, etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mierenfokker
Rzaan schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 11:14:
Zeker als hij niks hoeft te slopen en te verleggen, is het te veel geld.
Tegels van 120x120 is inderdaad moeilijker en zwaarder. Moet altijd met 2 man. Is hier ook.
Gelukkig betaal ik per uur. Soms is dat vervelend, want dan doen ze ergens langer over dan ingeschat.
Maar meestal is het fijner, want ze raffelen dingen niet af. En je betaalt uren die echt nodig zijn.
Betaal je niet per dagdeel?

Overigens niet normaal wat de prijzen hier worden betaald. Is dat in de randstad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codeneos

codeneos

[...]

Ojjorz schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 09:13:
Ik heb sinds deze week een Sealskin Acqua 5000 schuifdeur en ben daar tot nu toe erg tevreden over. Loopt prachtig en heeft een fijne soft-close. Ik vermoed dat echter dat veel wanden dat in het begin zullen doen en je het verschil pas gaat merken na een paar jaar...
Ben heel benieuwd hoe tevreden je nog bent met de Acqua 5000 schuifdeur. Wij zijn op dit moment ook aan het kijken voor een schuifdeur en deze spreekt ons wel aan, nadeel is alleen de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

mierenfokker schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 14:12:
[...]

Betaal je niet per dagdeel?

Overigens niet normaal wat de prijzen hier worden betaald. Is dat in de randstad?
Nee, echt per uur.

Prijzen zijn overal hoog waar nog veel vraag is.
Maar je moet goed zoeken naar goedkopere mensen die toch goed werk afleveren.
Gaat volgens mij altijd via via.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 08:29
[...]
ik geef dit een kick, omdat we naar ongeveer hetzelfde gaan kijken… met een extra beperking dat volledig naar buiten draaiende deuren aan twee zijden geblokkeerd wordt. Dit zouden mogelijkheden zijn…..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mhnCwtcrCBkkQM0Vu9fUlxBHsvg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lB4qNArZFn5vvkUnEqwlTQVH.jpg?f=fotoalbum_large

Ontwerp:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mierenfokker
[...]

Wat denk je dat zij in verstek gaan zagen bij jullie douche. Ik zie bij de WC alleen een paar tegels die in verstek gezaagd moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Kan iemand eens een voorbeeld laten zien wat 'in verstek zagen' eruit ziet bij bijvoorbeeld een raam?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Makrolon
ViezeVis schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 19:59:
Kan iemand eens een voorbeeld laten zien wat 'in verstek zagen' eruit ziet bij bijvoorbeeld een raam?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vfJpJubFDwF6QLkfZtyFSp_36vw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cn3ZD1zvgp9kEiyzwbEkR5CX.jpg?f=fotoalbum_large

Hier rechts.

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Aah, nice! Ik dacht dat dat heel raar op elkaar zou gaan staan ofzo. Beter dan zo'n randje denk ik, maar het zal me ook niet storen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

codeneos schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 15:34:
[...]

Ben heel benieuwd hoe tevreden je nog bent met de Acqua 5000 schuifdeur. Wij zijn op dit moment ook aan het kijken voor een schuifdeur en deze spreekt ons wel aan, nadeel is alleen de prijs.
Hij blijft fijn na twee jaar in gebruik. Hij schuift en sluit heel soepel en zwaar. Daarin lijk je de kwaliteit wel te voelen. Het glas blijft redelijk kalkvrij, maar we dat komt denk ik ook door ons gebruik (wissen na elke douchebeurt). Ik heb weinig vergelijkingsmateriaal verder, maar ben nogsteeds erg tevreden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:46
Ojjorz schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 20:49:
[...]

Hij blijft fijn na twee jaar in gebruik. Hij schuift en sluit heel soepel en zwaar. Daarin lijk je de kwaliteit wel te voelen. Het glas blijft redelijk kalkvrij, maar we dat komt denk ik ook door ons gebruik (wissen na elke douchebeurt). Ik heb weinig vergelijkingsmateriaal verder, maar ben nogsteeds erg tevreden.
Is het probleempunt van schuifdeuren niet het profiel aan de onderzijde wat op den duur goor wordt? (Productfoto's online toonden geen detail van onderzijde.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Wat wil je weten? Wij hebben 2 van deze deuren. In onze kleine ruimte (zie reflectie in foto) is het ideaal dat ze naar binnen klappen. Geen moment spijt van gehad.

Dicht

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UkMCBpjk5Y-Tx8gMvQ7eDzu9yBU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vjF6MT3Ou5sH1xSvj697Wmy0.jpg?f=fotoalbum_large

Naar binnen toe

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S0ihX5c7i3SZ_6p2NOF5IybX-Dg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/12AOagdtsrYq9bD3RodM89aD.jpg?f=fotoalbum_large

Kan ook naar buiten toe maar daar heb ik even geen foto van.

[ Voor 63% gewijzigd door souljah1h op 11-10-2023 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
ViezeVis schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 20:34:
[...]

Aah, nice! Ik dacht dat dat heel raar op elkaar zou gaan staan ofzo. Beter dan zo'n randje denk ik, maar het zal me ook niet storen.
Ja ik vind t ook erg strak ogen! En een stuk chiquer dan een tegelstrip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
souljah1h schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 20:54:
[...]

Wat wil je weten? Wij hebben 2 van deze deuren. In onze kleine ruimte is het ideaal dat ze naar binnen klappen. Geen moment spijt van gehad.
Eerste reactie verwijderd, zag net je foto…. De sluiting van de deur moet op de hoek komen…..

[ Voor 37% gewijzigd door Ladypurple op 11-10-2023 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Ladypurple schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 21:01:
[...]

Eerste reactie verwijderd, zag net je foto…. De sluiting van de deur moet op de hoek komen…..
Dat was volgens mij ook een mogelijkheid, ik heb de offerte van 2 jaar geleden even gezocht. Daar staat het volgende helaas sumier beschreven.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5TUrh5I93lz5flVUR4CbiHhovaA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Ndvmlq7k8xOcrdG3RSs1oGAv.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Rukapul schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 20:53:
[...]

Is het probleempunt van schuifdeuren niet het profiel aan de onderzijde wat op den duur goor wordt? (Productfoto's online toonden geen detail van onderzijde.)
Hij zweeft heh, dus beneden geen profiel ofzo. Daarnaast kan je de deur losklikken zodat je kan schoonmaken in de 'overlap' van het schuifgedeelte en het vaste deel. Dus niks besmettelijker dan een ander soort deur; alleen meer beschikbare ruimte.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:46
souljah1h schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 20:54:
[...]

Wat wil je weten? Wij hebben 2 van deze deuren. In onze kleine ruimte (zie reflectie in foto) is het ideaal dat ze naar binnen klappen. Geen moment spijt van gehad.

Dicht

[Afbeelding]

Naar binnen toe

[Afbeelding]

Kan ook naar buiten toe maar daar heb ik even geen foto van.
Dat noem je pendeldeuren :)

Ik heb weer een andere variant: een vouwpendeldeur

En je hebt zelfs dubbele vouwpendeldeuren met hoekinstap, bv https://www.hornbach.nl/p...r-code-90x197-cm/6788154/ .
Ojjorz schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 22:17:
[...]

Hij zweeft heh, dus beneden geen profiel ofzo. Daarnaast kan je de deur losklikken zodat je kan schoonmaken in de 'overlap' van het schuifgedeelte en het vaste deel. Dus niks besmettelijker dan een ander soort deur; alleen meer beschikbare ruimte.
Perfect dus :)

[ Voor 5% gewijzigd door Rukapul op 11-10-2023 22:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• codeneos

codeneos

[...]

Ojjorz schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 20:49:
[...]

Klinkt goed! Bedankt voor het delen.

Voor ons gaat het nu nog tussen de Van Rijn ST06 nis deur of de Acqua 5000.

Buiten de nisdeuren om kijken we ook nog naar de ST08 serie van Van Rijn. Dat lijkt een redelijk nieuwe deur te zijn en we hebben hem dus ook nergens in de showroom gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladypurple
Wackoz schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 20:57:
[...]

Een vouw-pendel deur (zo heet het beestje :P ) is de beste oplossing in jouw situatie imo. Geeft je het meeste instapruimte. Persoonlijk goede ervaringen met de Sealskin Duka Multi.
Deze post is 6 jaar oud :) , ben je nog steeds tevreden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kawing
In mijn zoektocht naar een keramische wastafel van 160cm met dubbele wasbak valt me op dat er hierin maar weinig keus is. In andere materialen is daar dan veel meer uit te kiezen. Weet iemand wat hiervan de reden is of valt het kwaliteitsverschil met ander soort materiaal wel mee? Vaak lees ik dat keramiek dan min of meer het beste is als in minder krasgevoelig en beter bestendig tegen vlekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timple
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:31

Timple

Hoe lossen mensen hier de hangende slang in de badkuip op?

Ik zie dat zoiets bestaat: https://pro.hansgrohe.nl/...logieen/sbox-voor-het-bad
Afbeeldingslocatie: https://assets.hansgrohe.com/mam/celum/celum_assets/154__hpr01943_tif.png?format=HPS1004

Maar hier moet je badkuip ook maar geschikt voor zijn. Bovendien hou ik die rand liever vrij vanwege poetswerk en om mijn armen neer te leggen :)

Bestaat zoiets ook voor in de muur ofzo? Of andere creatieve oplossingen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t14wo
Timple schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 09:16:
Hoe lossen mensen hier de hangende slang in de badkuip op?

Ik zie dat zoiets bestaat: https://pro.hansgrohe.nl/...logieen/sbox-voor-het-bad
[Afbeelding]

Maar hier moet je badkuip ook maar geschikt voor zijn. Bovendien hou ik die rand liever vrij vanwege poetswerk en om mijn armen neer te leggen :)

Bestaat zoiets ook voor in de muur ofzo? Of andere creatieve oplossingen?
Ik heb dit gezocht, omdat ik een slang in bad lelijk én oncomfortabel vindt. En dan liefst 1 die inderdaad in een muur kan (holle muur dus). Helaas niets gevonden. Dit ding van Grohe had daarnaast een achterlijke prijs.

Mijn oplossing: vrijstaand bad gekozen op 12cm van de muur zodat de slang er netjes achter valt.
Pagina: 1 ... 88 ... 122 Laatste