Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1

Pagina: 1 ... 79 ... 123 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:59
De meeste schakelmateriaalseries hebben wel een (verhoogde) blindplaat met kabeldoorvoer. Daar heb je dan een geschikte voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ucello
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12:31
Mercarra schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 20:43:
[...]

Wij hebben ook een nieuwbouwwoning met enkel vloerverwarming in de badkamer. De ruimte is altijd aangenaam warm. Waarom een elektrische verwarming plaatsen met een COP van 1?
De elektrische radiator zit standaard (zonder meerkosten) in de woning. Maar de vaste aansluiting is dus extra. Volgens de bouwer kan hij anders niet de temperatuur garanderen volgens het bouwbesluit en moet dus deze elektrische radiator geplaatst worden.... Zijn uitleg bij navraag: heeft te maken met de koudwaterleidingen in de vloer waardoor er niet voldoende warmwater leidingen in de vloerverwarming aanwezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ucello
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12:31
Rukapul schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 20:47:
De meeste schakelmateriaalseries hebben wel een (verhoogde) blindplaat met kabeldoorvoer. Daar heb je dan een geschikte voor nodig.
Is het zo simpel? Want dan ben je toch voor 2 tientjes klaar ipv 624?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• praliwi
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09-06 08:43
t14wo schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 14:39:
[...]

..Sanitairwinkels zijn verlaten op ieder moment vd dag. (Ik heb er heel veel bezocht afgelopen weken op zaterdagen en koopavonden)
Ik heb er heel wat bezocht in 2021, en toen was dat ook zo. Dat zegt echt helemaal niks. Het stikt daar nooit van de mensen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:34
t14wo schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 15:52:
Graag jullie feedback en tips voor onze nieuwe badkamer. Deze blijft op dezelfde plek. Verschil is dat waar nu de douche zit, straks een los toilet komt. Dat is een grote wens hier thuis. Verder is een bad bittere noodzaak. ;)

Over de ruimte:
De badkamer zit onder een dak van 30 graden. Hier zit nu 1 dakraam van 78*140 in, maar er komen 2 nieuwe die gekoppeld zijn. Door ze ook horizontaal af te werken, krijg je er veel meer sta-hoogte voor terug.

Ik wil de opstelling zoveel mogelijk gelijk houden, om slepen met leidingen te voorkomen.

[Afbeelding]

Idee vanuit binnen (met de dakramen):
[Afbeelding]
Iemand nog feedback op de indeling of de aanpak? Tips en trics zijn welkom!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:01
t14wo schreef op maandag 27 maart 2023 @ 18:17:
[...]

Iemand nog feedback op de indeling of de aanpak? Tips en trics zijn welkom!
Wil je perse een douchedeur? Kunt ook overwegen de wand iets verder door te trekken en geen deur te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offens1490
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 00:08
Marcusso schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 23:47:
[...]

Redelijk zelfde probleem hier, cv beneden draait op 40 graden en slaat snel af door vloerverwarming. Boven heb ik airco op de overloop, welke de badkamer mee pakt als de deur open staat. Maar de radiator was bijna altijd koud doordat de CV op een laag pitje staat.

Daarom ga ik voor magnum vloerverwarming + een elektrische handdoek radiator. Ik heb deze al staan als proef, en aangesloten op een HUE stekker. De radiator gaat bij inschakelen op de laatste stand, dus kan deze op 20 graden instellen en daarna eenvoudig bedienen via Homekit.

Op die manier kan ik de handdoeken drogen en de badkamer verwarmen, los van de CV.

Mijn verbouwing gaat trouwens dit weekend beginnen. Zelf slopen, daarna loodgieter voor het leidingwerk, zelf opbouwen en daarna tegelzetter en stukadoor voor de afwerking. Zal wel updates plaatsen hier. Afgelopen maanden al flink aan het shoppen geweest in NL en DE voor alle materialen. :)
Hoe bevalt trouwens jou opstelling?
Krijg je het goed warm?
Was nl topic aan het speuren voor updates.

AnimeAdicted

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t14wo
FitTiv schreef op maandag 27 maart 2023 @ 19:26:
[...]

Wil je perse een douchedeur? Kunt ook overwegen de wand iets verder door te trekken en geen deur te nemen.
Goed punt. Ik wil inderdaad een deur, zodat de warmte meer blijft hangen in de cabine. Daarnaast hou je hierdoor meer bewegingsruimte en als laatste heeft een open douche altijd last van spetters. Hoe lang je de wand ook maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:19
t14wo schreef op maandag 27 maart 2023 @ 20:41:
[...]

Goed punt. Ik wil inderdaad een deur, zodat de warmte meer blijft hangen in de cabine. Daarnaast hou je hierdoor meer bewegingsruimte en als laatste heeft een open douche altijd last van spetters. Hoe lang je de wand ook maakt.
Na 2m lengte valt het wel mee :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry86
Misschien domme vraag; maar wat is de meerwaarde van een thermostaat kraan?

Ik heb hem nu ook en stel elke dag de temperatuur bij omdat de kinderen/vrouw met een andere temperatuur douchen.

Dan kan ik net zo goed een mengkraan nemen die veel goedkoper is, en ook nog eens geen last heeft van verkalkte/slecht functioneerden thermostaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:08
barry86 schreef op maandag 27 maart 2023 @ 20:49:

Ik heb hem nu ook en stel elke dag de temperatuur bij omdat de kinderen/vrouw met een andere temperatuur douchen.

Dan kan ik net zo goed een mengkraan nemen die veel goedkoper is, en ook nog eens geen last heeft van verkalkte/slecht functioneerden thermostaat?
Volgens mij het 'kinderslot' op 38 graden, dit is het enige.

Wij gaan uiteindelijk ook gewoon voor een mengkraan, omdat de thermostaatkraan niet verkrijgbaar was in onze kleur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul

Ik wil nooit meer iets anders dan een thermostaatkraan.

Bij het aanzetten naar 38 graden (safety stop) waarna terwijl je er onder staat het nog iets warmer (of kouder) kan (maar niet warmer dan het ingestelde maximum van 41 of 43).

Veilig (2 maxima), comfortabel (constante temperatuur) en handig (met 1 draai 38 danwel 41).

Mocht die ooit niet meer werken dan haal ik wel een nieuwe.

In mijn vorige huis had ik een douche met thermostaatkraan en een bad met mengkraan. Het verschil in al bovenstaande punten was enorm.

[ Voor 11% gewijzigd door Rukapul op 27-03-2023 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 13-06 16:31
Je ziet steeds meer ingebouwde mengkranen (ipv thermostaat) bij de douche. Rara hoe hoe komt dat?

Al die fancy kraankleuren komen rechtstreeks van ome AliExpress maar dan met een eigen labeltje erop. Zoek maar eens op Ali op douchekraan, er gaat een wereld voor u open.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
ColeJ schreef op maandag 27 maart 2023 @ 22:34:
Je ziet steeds meer ingebouwde mengkranen (ipv thermostaat) bij de douche. Rara hoe hoe komt dat?

Al die fancy kraankleuren komen rechtstreeks van ome AliExpress maar dan met een eigen labeltje erop. Zoek maar eens op Ali op douchekraan, er gaat een wereld voor u open.
Maar, dan krijg je ook Chinese bouw kwaliteit. Ik zou zoiets nooit in mijn badkamer wegsmeren. Maar dat is een keuze uiteraard.

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 10:11
Tanuki schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 07:59:
[...]

Maar, dan krijg je ook Chinese bouw kwaliteit. Ik zou zoiets nooit in mijn badkamer wegsmeren. Maar dat is een keuze uiteraard.
T probleem is dat als je bij een zaak een eigen merk kraan koopt je vaak ook gewoon die zelfde Chinese zooi koopt. Maar dan voor een Nederlandse prijs.

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:44

mphilipp

Romanes eunt domus

Maar dat is één beweging, en na een paar dagen weet je precies in welke stand hij moet staan. Bij een mengkraan zou dat ook kunnen, maar toch geef ik zelf de voorkeur aan zo'n thermostaatkraan. Mijn vriendin doucht ook wat warmer als ik, maar ik zet het hendeltje een stapje terug en in ik weet precies hoe warm het water wordt.

En als je last hebt van kalk: neem gewoon zo'n ontkalker. Een echte dan, niet zo'n blokje op je leiding. Kost een paar centen, maar je hebt in ieder geval geen kalk meer in je badkamer. Nooit meer die verstopte douchekoppen en je hoeft ook niet meer steeds alles droog te maken met je wissertje omdat je glas anders mat wordt. Er zitten natuurlijk nog steeds (andere) mineralen in het water, dus je ziet wel nog wat kleine plekjes, maar die veeg je zo weg want die hechten niet. Kalk krijg iig geen kans meer. De antikal kan in de winkel blijven en de badkamer schoonmaken kan zonder schrobben.

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
mphilipp schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 08:28:
[...]

Maar dat is één beweging, en na een paar dagen weet je precies in welke stand hij moet staan. Bij een mengkraan zou dat ook kunnen, maar toch geef ik zelf de voorkeur aan zo'n thermostaatkraan. Mijn vriendin doucht ook wat warmer als ik, maar ik zet het hendeltje een stapje terug en in ik weet precies hoe warm het water wordt.

En als je last hebt van kalk: neem gewoon zo'n ontkalker. Een echte dan, niet zo'n blokje op je leiding. Kost een paar centen, maar je hebt in ieder geval geen kalk meer in je badkamer. Nooit meer die verstopte douchekoppen en je hoeft ook niet meer steeds alles droog te maken met je wissertje omdat je glas anders mat wordt. Er zitten natuurlijk nog steeds (andere) mineralen in het water, dus je ziet wel nog wat kleine plekjes, maar die veeg je zo weg want die hechten niet. Kalk krijg iig geen kans meer. De antikal kan in de winkel blijven en de badkamer schoonmaken kan zonder schrobben.
Hail for this! Een waterontharder biedt op zoveel vlakken meer comfort, gemak, en ook kostenbesparing. Mensen verklaarden me voor gek dat ik er een wilde hebben, maar nu gaan ze ook langzaam om als ze zien dat ik nooit met dat vreselijke antikal etc aan de gang moet. :D en ook buiten de badkamer gigantische winst: de waterkoker, de wasmachine, etc. Daarnaast is het water opeens weer lekker.

Er loopt hier op tweakers een topic over Aqmos waterontharders. :) Zeker een aanrader om eens te checken.

Ik heb zelf zwart sanitair van hansgrohe, geen last van kalk, geen last van vlekjes, etc. Enkel de regendouche moet ik aan de onderkant weleens af poetsen, omdat daar wat water "aan blijft hangen", maar ik hoef nooit de rubbertjes te tandenstokeren bijvoorbeeld.

Nu heb ik natuurlijk zelf nooit een regendouche van AliExpress gehad, maar ik zou er mijn hand voor in het vuur steken dat die het inmiddels niet zou hebben overleefd.

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Tanuki schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 08:35:
[...]
Hail for this! Een waterontharder biedt op zoveel vlakken meer comfort, gemak, en ook kostenbesparing. Mensen verklaarden me voor gek dat ik er een wilde hebben, maar nu gaan ze ook langzaam om als ze zien dat ik nooit met dat vreselijke antikal etc aan de gang moet. :D en ook buiten de badkamer gigantische winst: de waterkoker, de wasmachine, etc.
Precies! Een quooker bijvoorbeeld, krijg je standaard geleverd met zo'n capsule om het water te ontkalken. Dat is nodig omdat verkalking voornamelijk optreedt bij warm/kokend water. Dus als je een quooker hebt, moet je dat ding steeds wisselen, anders gaat ie binnen een paar jaar naar de kloten. Zo ook ons bidet-toilet. Als je een koelkast hebt met een koudwater/ijsblokjes ding, is het ook wel fijn. Bij die kasten adviseren ze ook meestal zo'n ontkalk-capsule. Maar met een ontharder heb je die niet nodig. Super!

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
Mijn ouders zijn erg tevreden over de waterontharder van mooiwater.
Ik zag hier ook een aquacel voorbij komen, die zijn echter fors duurder, verschil een euro of 1000.
Voordat je dat terug hebt verdiend omdat de aquacel geen eklektra verbruikt ben je wel even zoet. Verder zie ik niet zo veel verschil met de verschillende waterontharders?

Jammer, ik kan geen specifiek topic over waterontharders vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanta
  • Registratie: September 2013

Fanta

FordPerformance™️

ColeJ schreef op maandag 27 maart 2023 @ 22:34:

Onzin, A-merken produceren gewoon zelf. Dat er veel Chinese rommel in omloop is, zegt niet dat alles uit China komt.

Daily driver | Ford Fanta | 280PK | Orange Fury | Performance Pack

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ColeJ
Fanta schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 08:56:
[...]

Onzin, A-merken produceren gewoon zelf. Dat er veel Chinese rommel in omloop is, zegt niet dat alles uit China komt.
A-merken wel ja - maar wat is een A-merk? Bij de Sanisales/Dumps/Stunters/Depots van deze wereld zijn bijna alle kranen rechtstreeks rebranded Chinesium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanta

Fanta

FordPerformance™️

ColeJ schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 09:14:
[...]

A-merken wel ja - maar wat is een A-merk? Bij de Sanisales/Dumps/Stunters/Depots van deze wereld zijn bijna alle kranen rechtstreeks rebranded Chinesium.
Dat is een beetje een open deur, vind je niet? A-merken zijn bijv. Grohe, Hansgrohe, Hansa, Dornbracht, Plieger, Vola. Veel van deze merken worden ook verkocht door Sanisales/Dumps/Stunters, etc.

Jij doet een claim, onderbouw deze dan even zelf. Welke merken zijn volgens jou Chinese rommel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ColeJ
Fanta schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 09:23:
[...]

Dat is een beetje een open deur, vind je niet? A-merken zijn bijv. Grohe, Hansgrohe, Hansa, Dornbracht, Plieger, Vola. Veel van deze merken worden ook verkocht door Sanisales/Dumps/Stunters, etc.

Jij doet een claim, onderbouw deze dan even zelf. Welke merken zijn volgens jou Chinese rommel?
Correct me if I'm wrong maar ik schat in: Wiesbaden, Wolfsburg, Alesso, Sanilur etc. Misschien Ben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13:46
ColeJ schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 09:49:
[...]

Correct me if I'm wrong maar ik schat in: Wiesbaden, Wolfsburg, Alesso, Sanilur etc. Misschien Ben?
Haal dat misschien voor ben maar gerust weg.

Bij 95% van de huismerken gaat het om rebranded chinesium.

En aanvullend; alles Maxaro.

[ Voor 4% gewijzigd door Flix20 op 28-03-2023 09:54 ]

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanta

Fanta

FordPerformance™️

ColeJ schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 09:49:
[...]

Goede toevoeging. Ik ken ze niet allemaal, maar dit zijn inderdaad wel een beetje de merken waar je beter vandaan blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arpeggio
  • Registratie: Mei 2018
Draakje5 schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 08:42:

Hoe moeilijk is het om deze te vinden? Bestaat al 10 jaar en nog steeds actueel en actief...

Waterontharders, wat zijn jullie ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
arpeggio schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 10:18:
[...]

Hoe moeilijk is het om deze te vinden? Bestaat al 10 jaar en nog steeds actueel en actief...

Waterontharders, wat zijn jullie ervaringen?
Blijkbaar heel moeilijk, ik kwam alleen losse topics tegen met de zoekfunctie. Bedankt. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColeJ
Fanta schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 10:15:
[...]

Goede toevoeging. Ik ken ze niet allemaal, maar dit zijn inderdaad wel een beetje de merken waar je beter vandaan blijft.
Ja en nee. Wij hebben zelf opbouw kranen en dan kun je prima een fancy kleur nemen van een rebranded Chinees. Na 4-5 jaar ben ik die kleur toch zat en dan schroef ik er weer wat anders op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

[...]
En niet alles wat uit China komt is rommel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik zag hier ook een aquacel voorbij komen, die zijn echter fors duurder, verschil een euro of 1000.
Voordat je dat terug hebt verdiend omdat de aquacel geen eklektra verbruikt ben je wel even zoet. Verder zie ik niet zo veel verschil met de verschillende waterontharders?
Geen electrische onderdelen/geen electronica maakt ook dat er minder kapot kan. Je moet maar eens wat informatie over de verschillende ontharders op een rijtje zetten. Ik merk dat je bv apparaten hebt, waar je zelf moet instellen wanneer dat ding gaat regenereren. Bij de Aquacell hoeft dat niet. Hij heeft 2 cellen met kunstharskorrels (en dus ook 2 zoutblokken) waardoor hij 24x7 werkzaam is. Als de ene cel moet regenereren, schakelt ie over naar de andere.

Dat wat ze doen uiteindelijk hetzelfde is, wil niet zeggen dat ze zomaar 1:1 te vergelijken zijn. Er zijn meerdere verschillen in werking, onderhoud en plaatsing die bepalen of een bepaald model voor jou geschikt is. Dus je moet alles op een rij zetten en voor jezelf bepalen wat de apparaten zijn die bij jouw eisen passen en geïnstalleerd kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
Mijn ouders zijn erg tevreden over de waterontharder van mooiwater.

Waterontharders, wat zijn jullie ervaringen? :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Skillstone
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 25-04 12:46
even inside, ik kan lading merken uit de meubels, glaswerk kranen enz vertellen dat ze Europesche fabrikanten zijn en wij allemaal kennen, komt gewoon uit prachtig China en deel uit Japan.

Ik denk dat wij allemaal China onderschatte, zien het als een derde wereldland van vroeger, die alles slecht namaken zoals vroeger. Ik kan je zeggen, chinezen, hebben een hele andere werkcultuur, en andere kijk, een heel hard groeiende economie. Deze mensen werken hard, een Europeaan gaat staken omdat ze 32 uur werken te veel vinden, en kunnen alleen nog functioneren achter een laptop. China heeft hele hoge kennis (ook kennis uit Europa), en een cultuur van hard werken uit verleden. als je weer ziet hoe op ISH Frankfurt chinezen staan, kan je die niet meer neerzetten als meuk. zeker als materiaal ziet en voelt. Zij laten je ook de binnenkant zien, ook de onderdelen. Ik heb dat bij andere merken uit Europa nog nooit gezien.

Het is niet omdat chinees is, het is omdat je niet kent, of de installateur die het niet kent. Zoek eens op grohe hoofdkantoor in google en kijk naar de reviews, dacht jij nou dat een goed merk was? Ik laat oordeel aan jouw over, kijk vooral eens op relevantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offens1490
Skillstone schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 08:44:
[...]

even inside, ik kan lading merken uit de meubels, glaswerk kranen enz vertellen dat ze Europesche fabrikanten zijn en wij allemaal kennen, komt gewoon uit prachtig China en deel uit Japan.

Ik denk dat wij allemaal China onderschatte, zien het als een derde wereldland van vroeger, die alles slecht namaken zoals vroeger. Ik kan je zeggen, chinezen, hebben een hele andere werkcultuur, en andere kijk, een heel hard groeiende economie. Deze mensen werken hard, een Europeaan gaat staken omdat ze 32 uur werken te veel vinden, en kunnen alleen nog functioneren achter een laptop. China heeft hele hoge kennis (ook kennis uit Europa), en een cultuur van hard werken uit verleden. als je weer ziet hoe op ISH Frankfurt chinezen staan, kan je die niet meer neerzetten als meuk. zeker als materiaal ziet en voelt. Zij laten je ook de binnenkant zien, ook de onderdelen. Ik heb dat bij andere merken uit Europa nog nooit gezien.

Het is niet omdat chinees is, het is omdat je niet kent, of de installateur die het niet kent. Zoek eens op grohe hoofdkantoor in google en kijk naar de reviews, dacht jij nou dat een goed merk was? Ik laat oordeel aan jouw over, kijk vooral eens op relevantie.
Volledig mee eens China van vroeger is niet meer, ja er zullen altijd rotte appels zijn.

Ik heb bij chemisch bedrijf gewerkt die veel grondstoffen kochten in China en rebrand deden(eigen interne controle) zeiden ook veel europese bedrijven nog wantrouwend zijn maar er zijn ook hele goede bedrijven.

Tja en veel kennis hebben we zelf ook gegeven " als het ware" door juist daar te laten maken.

AnimeAdicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanta

Fanta

FordPerformance™️

Offens1490 schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 11:29:
[...]

Volledig mee eens China van vroeger is niet meer, ja er zullen altijd rotte appels zijn.
Die draai ik graag om. Dat China bestaat nog steeds, en is gigantisch. Het klopt echter ook dat er ook steeds meer prima kwaliteit uit China komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17:58

Ik vind een thermostaatkraan ideaal. Ik douche altijd op 37/38 graden, dus kwestie van de kraan naar de safety stop draaien en hij staat altijd goed.

Mengkraan kan ook wel, want uiteindelijk weet je wel waar de hendel ongeveer moet zitten, maar in mijn ervaring is dat ook iets waar je snel tegenaan kan stoten waarmee je opeens een koude/hete douche hebt. Meestal zit er ook geen veiligheidsstop op, dus met een beetje pech staat je kind opeens onder een straal van 50 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
We hebben alleen in het bad een mengkraan ipv thermostaatkraan.
Met kinderen gebruik je vaak toch nog wel een losse thermometer in het water - wij tenminste wel. En als ze er in zitten staat ie vaak al snel ook weer uit.

Douche had meer opties voor thermostaatkranen.

[ Voor 11% gewijzigd door Draakje5 op 31-03-2023 11:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alic3
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 05-07-2024
Interessante discussie over meng- of thermostaatkraan. Ik vind zelf een thermostaatkraan erg fijn en zou niet anders willen is mijn eerste gedachte. Maar nu ik kijk naar de plannen die we hebben zijn het allemaal mengkranen. Geen seconde over nagedacht. Even denken of dat onoverkomelijk is of niet :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
Draakje5 schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 11:52:
Met kinderen gebruik je vaak toch nog wel een losse thermometer in het water - wij tenminste wel. En als ze er in zitten staat ie vaak al snel ook weer uit.

Toch is het in bad handiger om direct de doeltemperatuur in te stellen bij het vollopen in plaats van eerst moeten tunen.

Bijkomend is dat veel mengkranen met een enkele bedieningshandel komen waar je tegenaan kunt stoten. Niet strikt voorbehouden aan mengkranen, maar wel onhandig. Door de temperatuurstops bij thermostaatkranen ontwijk je meteen dat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
Alic3 schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 12:37:
Interessante discussie over meng- of thermostaatkraan. Ik vind zelf een thermostaatkraan erg fijn en zou niet anders willen is mijn eerste gedachte. Maar nu ik kijk naar de plannen die we hebben zijn het allemaal mengkranen. Geen seconde over nagedacht. Even denken of dat onoverkomelijk is of niet :+
My 2 cents: Zolang je er niet tegenaan kunt stoten tijdens douchen of in bad zitten is het geen onoverkomelijk probleem. Mijn ouders hebben zo'n moderne inbouwmengkraan, maar die zit op armlengte buiten de douche. Daar kom je dus tijdens het douchen niet bij, en dat werkt prima

[ Voor 12% gewijzigd door Blik1984 op 31-03-2023 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Draakje5 schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 11:52:

Die losse thermometer is met een thermostaatkraan dus eigenlijk niet nodig (alleen met babytjes uiteraard wel). Je stelt éénmalig de kraan in op de juiste temperatuur en dan is het set and forget. Ik zit bij ons bad altijd te kloten met die mengkraan omdat de kinderen er continue aanzitten

[ Voor 7% gewijzigd door Blik1984 op 31-03-2023 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alic3
Zijn er met het paasweekend eigenlijk nog goede acties in badkamerland?

@Blik1984 Ja goed punt, ik wil de knoppen ook bij de ingang dus misschien is het wel geen probleem.

[ Voor 7% gewijzigd door Alic3 op 31-03-2023 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Laatst online: 10:37

Rzaan

Altijd zoekende

Alic3 schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 14:35:
Zijn er met het paasweekend eigenlijk nog goede acties in badkamerland?

@Blik1984 Ja goed punt, ik wil de knoppen ook bij de ingang dus misschien is het wel geen probleem.
Als je vandaag nog besteld, vind ik de actie van XO2 niet zo slecht. € 100 korting op elke € 1.000 die je besteedt.
Ik heb voor net boven de € 3.000 besteld (inclusief douche WC van Geberit die aardig aantikt) en kreeg € 300 korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alic3
Rzaan schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 15:08:
[...]

Als je vandaag nog besteld, vind ik de actie van XO2 niet zo slecht. € 100 korting op elke € 1.000 die je besteedt.
Ik heb voor net boven de € 3.000 besteld (inclusief douche WC van Geberit die aardig aantikt) en kreeg € 300 korting.
Ja dat is best een prima actie die ze ook wel langere periodes hebben. Met Black Friday hebben ze nóg betere aanbiedingen, maar dat duurt me te lang. Ik hoop op een actie met Pasen, Pinksteren of Hemelvaart :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t14wo
[...]

Die actie hebben ze al vanaf december en ‘is echt weg einde vd maand!!11!!1’. Aldus de salesmedewerker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offens1490
[...]

Volgens mij heb je nog een maand laagste prijs garantie.(wel letten op de Artikelnr) zo heb ik direct korting gekregen op de up320 elke euro is er 1.
Heb begin deze week ook iets van 3500 betaald voor badkamer en een toiletruimte.
Jeetje wat kan een bedieningspaneel van een up320 duur zijn , zeker als je bepaalde stijl doortrekt(gun metal)
220,-
Ergens anders gekocht nog aan de prijs maar goed

AnimeAdicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry86
[...]

Onzin, 95% komt gewoon uit Azië. Ook de A merken. die 5% die in Europa produceert is zo exclusief dat er geen tweaker is die dat in huis heeft.
Het enigste verschil met A-merken is dat zij meer overhead uitgaven hebben aan kwaliteitscontroles waardoor de consument minder “foute” producten ontvangt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Lekker boeiend, een keuken , badkamer, vloer etc gaat toch doorgaans maar 20-30 jaar mee dus waarom zou je een kraan moeten hebben die - zoals vroeger - 40 jaar mee gaat?

Onze huidige (oude) badkamer van de jaren 90 lekt aan alle kanten en is niet meer van deze tijd, maar de Grohe kranen zijn nog prima. Toen werden ze nog gemaakt om 40 jaar mee te gaan. Toch gaan ze er na 25 jaar uit..

Morgen komt de sloper alles eruit halen :9 en volgende week gaan ze opbouwen _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door Sport_Life op 01-04-2023 08:05 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• big bang
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11:05
t14wo schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 17:29:
[...]

Die actie hebben ze al vanaf december en ‘is echt weg einde vd maand!!11!!1’. Aldus de salesmedewerker.
Afbeeldingslocatie: https://aduwlvajep.cloudimg.io/v7/https://x2o-magento-storage-prd.s3.eu-central-1.amazonaws.com/HOMEPAGE/NEDERLAND/Group_6205.png?auto=webp&force-format=webp%2Cjpeg&quality=85/
Hij is inderdaad weg, nu €200 per €1000 korting :*)

It's time to play the music, it's time to light the lights

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Volgens mij geldt die korting niet voor alles.
Tenminste... als ik willekeurig wat dingen in het winkelmandje zet, zie ik het niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fanta

Fanta

FordPerformance™️

barry86 schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 21:56:
[...]

Onzin, 95% komt gewoon uit Azië. Ook de A merken. die 5% die in Europa produceert is zo exclusief dat er geen tweaker is die dat in huis heeft.
Het enigste verschil met A-merken is dat zij meer overhead uitgaven hebben aan kwaliteitscontroles waardoor de consument minder “foute” producten ontvangt.
*enige

Als je zo’n botte claim doet mag je iets beter je best doen om hem te onderbouwen. Ik werk al ca 16 jaar in de branche en kan zo gauw geen enkel A-merk bedenken wat in China produceert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offens1490
big bang schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 08:32:
[...]

[Afbeelding]
Hij is inderdaad weg, nu €200 per €1000 korting :*)
Bedankt

@Rzaan
Nou heb voor de gein eens alles in in het winkelmandje gezet is toch bij mij 179,-.
Prijzen van afgelopen maandag tov nu 1 april is niets gewijzigd

Ga eens praten met met de winkel.

AnimeAdicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Offens1490 schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 11:11:
[...]

Bedankt

@Rzaan
Nou heb voor de gein eens alles in in het winkelmandje gezet is toch bij mij 179,-.
Prijzen van afgelopen maandag tov nu 1 april is niets gewijzigd

Ga eens praten met met de winkel.
Ik heb contact gehad met de chat.
Ik gaf aan dat de korting niet doorberekend werd in het winkelmandje.
"Er is een storing, en daarom niet. Maar geeft u uw bestelling maar door, dan regel ik het ter plekke"

Ik heb echter al besteld en ik meldde dat ik me een beetje bekocht voel dat ze deden voorkomen dat maart echt DE kortingsmaand was met 10%, maar dat april nog een veel betere korting geeft.
Ze konden me begrijpen en zouden vragen of ik voor mijn bestelling ook de 20% korting zou krijgen.
Helaas krijg ik daar maandag pas bericht over.
Maar mijn bestelling wordt maandag geleverd.
Dus ik ga gelijk maandagochtend aan de telefoon hangen.
Of ze geven me alsnog de extra korting, of ik annuleer mijn bestelling.
Dat is een hoop gedoe, maar dat recht heb ik volgens de wet.

Dan doe ik de dag erna weer exact dezelfde bestelling, maar dan wel met 20% korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offens1490
Rzaan schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 19:48:
[...]

Ik heb contact gehad met de chat.
Ik gaf aan dat de korting niet doorberekend werd in het winkelmandje.
"Er is een storing, en daarom niet. Maar geeft u uw bestelling maar door, dan regel ik het ter plekke"

Ik heb echter al besteld en ik meldde dat ik me een beetje bekocht voel dat ze deden voorkomen dat maart echt DE kortingsmaand was met 10%, maar dat april nog een veel betere korting geeft.
Ze konden me begrijpen en zouden vragen of ik voor mijn bestelling ook de 20% korting zou krijgen.
Helaas krijg ik daar maandag pas bericht over.
Maar mijn bestelling wordt maandag geleverd.
Dus ik ga gelijk maandagochtend aan de telefoon hangen.
Of ze geven me alsnog de extra korting, of ik annuleer mijn bestelling.
Dat is een hoop gedoe, maar dat recht heb ik volgens de wet.

Dan doe ik de dag erna weer exact dezelfde bestelling, maar dan wel met 20% korting.
Klopt en dan kun je zeggen wat is 10% extra het is toch 10% aan ander spul kun uitgeven om beetje kosten te drukken. Alles is al duur zat.
Mijn spullen komen pas over 8 weken( eind juni pas beginnen)

Zou moeten lukken mijn mening maar je hebt nog altijd retour 2 weken na levering.

Vandaag nog niet gebeld ivm familie issue dus dat wordt morgen of maandag

AnimeAdicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Offens1490 schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 20:01:
[...]

Klopt en dan kun je zeggen wat is 10% extra het is toch 10% aan ander spul kun uitgeven om beetje kosten te drukken. Alles is al duur zat.
Mijn spullen komen pas over 8 weken( eind juni pas beginnen)

Zou moeten lukken mijn mening maar je hebt nog altijd retour 2 weken na levering.

Vandaag nog niet gebeld ivm familie issue dus dat wordt morgen of maandag
Er zit een douchewand bij van 200 x 170, dus die stuur ik niet zomaar retour.
Maar zolang die nog in de vrachtwagen staat, is het in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
Ergens voelt het wat lastig, maar mij is hetzelfde verteld toen wij bestelden. En als ik nu samenstel kom ik 10% goedkoper uit. Dus ik heb verzoek tot annulering van mijn bestelling verzonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry86
Fanta schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 10:24:
[...]

*enige

Als je zo’n botte claim doet mag je iets beter je best doen om hem te onderbouwen. Ik werk al ca 16 jaar in de branche en kan zo gauw geen enkel A-merk bedenken wat in China produceert.
Inderdaad, onderbouw jou botte claim eens, daar reageer ik namelijk op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fanta

Fanta

FordPerformance™️

barry86 schreef op zondag 2 april 2023 @ 00:43:
[...]

Inderdaad, onderbouw jou botte claim eens, daar reageer ik namelijk op.
Een beetje vermoeiende manier van discussiëren dit. De fabrieken van kranenfabrikanten Grohe, Hansgrohe, Dornbracht, Vola, Hansa, Kludi en Plieger staan allemaal in Europa. (o.a. Italië, Duitsland, Denemarken). De douchewanden van vooraanstaande merken als Hueppe en Kermi worden geproduceerd in Duitsland. Novellini in Italië, Plieger in Spanje. Veel keramiek (Geberit, Laufen, Duravit, Vitra) wordt geproduceerd in Zwitserland, Egypte, Tsjechië en Turkije.

Noem jij nu even een paar A-merken die in China worden geproduceerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

ik krijg deels kranen van het Italiaanse Gessi.
Volgens deze pagina wordt alles geproduceerd in Italie.
Maar kan me wel voorstellen dat bepaalde half-producten wel uit China of India of Bangladesh oid komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offens1490
Rzaan schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 20:25:
[...]

Er zit een douchewand bij van 200 x 170, dus die stuur ik niet zomaar retour.
Maar zolang die nog in de vrachtwagen staat, is het in orde.
Ff goed nalezen, net telefoon gehad blijkbaar zit er voorwaarde aan deze actie(uitzondering a merken als Geberit en bijv Villeroy en Boch.) Kan de voorwaarde niet vinden daar in tegen.

Tevens kun je temaken hebben met annuleringskosten.
Zou gewoon netjes in gesprek gaan voor mij is ook goede verstandhouding belangrijk ivm garantie in de toekomst.

Mijn verschil kwam lager uit als ze nu narekenen(ivm met foefje om bij de extra 1000 te komen waar ik geen recht op had nu.)

Dus ieder voor zich ff goed checken. Ons bedrag is bij 3500 maar kan me voorstellen bij 10 of 15 k verschil juist groter is

AnimeAdicted

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Offens1490 schreef op zondag 2 april 2023 @ 13:07:
[...]

Ff goed nalezen, net telefoon gehad blijkbaar zit er voorwaarde aan deze actie(uitzondering a merken als Geberit en bijv Villeroy en Boch.) Kan de voorwaarde niet vinden daar in tegen.

Tevens kun je temaken hebben met annuleringskosten.
Zou gewoon netjes in gesprek gaan voor mij is ook goede verstandhouding belangrijk ivm garantie in de toekomst.

Mijn verschil kwam lager uit als ze nu narekenen(ivm met foefje om bij de extra 1000 te komen waar ik geen recht op had nu.)

Dus ieder voor zich ff goed checken. Ons bedrag is bij 3500 maar kan me voorstellen bij 10 of 15 k verschil juist groter is
Ben even naar de winkel in Eindhoven gereden (want online is zondag rustdag)
Vertelde daar dat ik alsnog 20% korting wilde krijgen (actie t/m Pasen) ipv van de 10% die ik vorige week maandag kreeg.
Geen probleem zeiden de uiterst vriendelijke jongens, dan gaan we dat regelen.
Maar toen keken ze en zagen dat ik vooral Geberit had besteld en wat van Grohe.
Toen gaven ze aan dat die dit keer uitgesloten waren van de actie.
Dus niks extra korting. Ik had de kleine lettertjes niet goed genoeg gelezen. Mijn fout dus.

Gratis annuleren kan bijna altijd bij 'kopen op afstand'.
Met uitzonderingen zoals eten, op maat gemaakte zaken en zo nog wat.
Je hoeft geen reden op te geven (ook niet als ze er om vragen) en ze mogen er ook niets voor rekenen.
Ook zit er een termijn aan verbonden.
Terugzendkosten kunnen er echter wel zijn. Dat ligt aan de voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
Rzaan schreef op zondag 2 april 2023 @ 10:02:
ik krijg deels kranen van het Italiaanse Gessi.
Volgens deze pagina wordt alles geproduceerd in Italie.
Maar kan me wel voorstellen dat bepaalde half-producten wel uit China of India of Bangladesh oid komen.
Ja, we kunnen heel panisch doen over productie in azië. Maar jij kent de clichés uit Italië vast wel. Ferrari’s zien er mooi uit, tot je ermee rijdt. En dan gaat alles kapot. Zelfde net ontzettend veel producten uit Italië. Dat is een designland. Geen productieland. Chinezen kunnen dat veel beter. Maarja, dan staat er niet made in Italy op je kraan.

Designed in Italy, produced in China is wmb de beste combo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offens1490
En toch kan ik de voorwaarden niet vinden. Maar goed uiteindelijk niet gedaan en scheelt weer een rit van 45 min.(via telefoon).

Trouwens weer on topic
Hebben jullie nog iets interessants gevonden mbt verlaagd plafond en dan met name kant en klare platen en inbouwspots misschien modular zijn aan te sturen?

Normaliter hebben wij nl 1 spaar/ledlamp aan staan voor de nachtelijke bezoeker.

AnimeAdicted

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t14wo
Offens1490 schreef op zondag 2 april 2023 @ 20:15:
En toch kan ik de voorwaarden niet vinden. Maar goed uiteindelijk niet gedaan en scheelt weer een rit van 45 min.(via telefoon).

Trouwens weer on topic
Hebben jullie nog iets interessants gevonden mbt verlaagd plafond en dan met name kant en klare platen en inbouwspots misschien modular zijn aan te sturen?

Normaliter hebben wij nl 1 spaar/ledlamp aan staan voor de nachtelijke bezoeker.
Spots apart aansturen: Hue spotjes. Wil je alles in 1x aansturen (zonder Hue lampjes die je moet vervangen) dan neem je een Shelly dimmer 2. Het smart gedeelte zit dan op de plek waar het hoort: in de schakelaar. En niet in het lampje zelf. Mijnsinziens verspilling van wifi chips en andere grondstoffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaAresX
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07-06 21:13
Vraagje, misschien is dit niet het goede subtopic maar ik hoop dat de mods genadig zijn.

Mijn huis is gebouwd in 2010. Nu heb ik een ZZP'er in mijn omgeving die zegt dat zelf het leidingwerk doen in mijn badkamer niet te doen is omdat je hier speciaal gereedschap voor moet hebben. Het betreffen allemaal knijpleidingen/koppelingen. Heeft iemand hier ervaringen mee die hij/zij wilt delen of moet voor dit leidingwerk altijd een loodgieter aangenomen worden?

We moeten wellicht de badkamer vervangen door een lekkage dus vandaar dat ik mij aan het oriënteren ben. We willen dan eventueel een bad plaatsen en daarvoor de leidingen van de douchekraan aftakken. Het minimale wat er gedaan moet worden is een nieuw toilet en nieuwe douchekraan (verplaatsen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• big bang
ThaAresX schreef op maandag 3 april 2023 @ 13:29:
Vraagje, misschien is dit niet het goede subtopic maar ik hoop dat de mods genadig zijn.

Mijn huis is gebouwd in 2010. Nu heb ik een ZZP'er in mijn omgeving die zegt dat zelf het leidingwerk doen in mijn badkamer niet te doen is omdat je hier speciaal gereedschap voor moet hebben. Het betreffen allemaal knijpleidingen/koppelingen. Heeft iemand hier ervaringen mee die hij/zij wilt delen of moet voor dit leidingwerk altijd een loodgieter aangenomen worden?
Ja en nee; die dingen zijn ook gewoon te huur. Ik zou ze niet snel op marktplaats kopen, tenzij je weel zeker bent van je zaak. Ze dienen ook eens in de zoveel tijd gekalibreerd te worden bijvoorbeeld.

Koop een paar meter slang en wat koppelingen extra en maak wat proefstukken nadat je grondig wat youtube filmpjes gezien hebt en de manuaal eens bekeken hebt. Als je dan nauwkeurig werkt zou het volgens mij moeten kunnen. Pers alles goed af en het zou goed moeten zijn.

Alles valt en staat met het risico dat je bereid bent om te lopen en hoe handig je bent met dit soort zaken. Grote stappen snel thuis lijkt me echter bij de eerste keer nooit een goed idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaAresX
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07-06 21:13
big bang schreef op maandag 3 april 2023 @ 15:25:
[...]

Ja en nee; die dingen zijn ook gewoon te huur. Ik zou ze niet snel op marktplaats kopen, tenzij je weel zeker bent van je zaak. Ze dienen ook eens in de zoveel tijd gekalibreerd te worden bijvoorbeeld.

Koop een paar meter slang en wat koppelingen extra en maak wat proefstukken nadat je grondig wat youtube filmpjes gezien hebt en de manuaal eens bekeken hebt. Als je dan nauwkeurig werkt zou het volgens mij moeten kunnen. Pers alles goed af en het zou goed moeten zijn.

Alles valt en staat met het risico dat je bereid bent om te lopen en hoe handig je bent met dit soort zaken. Grote stappen snel thuis lijkt me echter bij de eerste keer nooit een goed idee.
Thanks voor je advies. Het valt nog te bekijken hoeveel werk ik daadwerkelijk moet doen. Ik heb nog niet eerder een toilet zelf aangesloten. Een afvoer is geen knel lijkt me dus dan zou het alleen aanvoer naar de stortbak zijn. Maar dat weet ik niet zeker. Dus daarom inderdaad of dat het waard is... Maar het zou altijd alleen maar om het aansluiten of het leveren van een aansluiting gaan denk ik. Inbouwreservoir etc zetten lukt nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitTiv
Afvoer is pvc, als je dat gaat knellen moet je een veiligheidsbril op anders heb je splinters in je oog ;)

Knel is relatief foolproof, als ie niet goed zit drupt ie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

ThaAresX schreef op maandag 3 april 2023 @ 19:57:
[...]

Thanks voor je advies. Het valt nog te bekijken hoeveel werk ik daadwerkelijk moet doen. Ik heb nog niet eerder een toilet zelf aangesloten. Een afvoer is geen knel lijkt me dus dan zou het alleen aanvoer naar de stortbak zijn. Maar dat weet ik niet zeker. Dus daarom inderdaad of dat het waard is... Maar het zou altijd alleen maar om het aansluiten of het leveren van een aansluiting gaan denk ik. Inbouwreservoir etc zetten lukt nog wel.
Ik ben zelf ook geen vakman, maar ik weet er wel heel wat meer vanaf dan jij.
Ik ga een professional inhuren, omdat die het gewoon beter kan.
Zou jij dat ook niet moeten doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
FitTiv schreef op maandag 3 april 2023 @ 20:16:
Afvoer is pvc, als je dat gaat knellen moet je een veiligheidsbril op anders heb je splinters in je oog ;)

Knel is relatief foolproof, als ie niet goed zit drupt ie.
Knel mag je alleen niet onbereikbaar weg stoppen. (Bv achter de omtimmering van een inbouwreservoir).

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry86
Er zijn ontzettend veel (online) aanbieders van wastafelmeubel stukken/spiegelkasten. Om niet direct bij de verkeerde club te bestellen. Zijn er hier mensen die hun ervaringen willen delen?

[ Voor 3% gewijzigd door barry86 op 03-04-2023 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitTiv
Makrolon schreef op maandag 3 april 2023 @ 21:59:
[...]

Knel mag je alleen niet onbereikbaar weg stoppen. (Bv achter de omtimmering van een inbouwreservoir).
Als je het bereikbaar houdt dmv inspectieluik niks aan de hand.

Maargoed, krijg het vermoeden dat het hier over pers gaat, voor knel heb je geen speciaal gereedschap nodig. @ThaAresX ?

[ Voor 18% gewijzigd door FitTiv op 04-04-2023 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
FitTiv schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 08:41:
[...]

Als je het bereikbaar houdt dmv inspectieluik niks aan de hand.

Maargoed, krijg het vermoeden dat het hier over pers gaat, voor knel heb je geen speciaal gereedschap nodig. @ThaAresX ?
Ik heb nog nooit een inspectieluik gezien bij iemand achter zn pot ;)
En jij begon over knel. Ik vul alleen even aan dat je dat dus niet op de genoemde plek mag gebruiken.

[ Voor 12% gewijzigd door Makrolon op 04-04-2023 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AGD
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 16:18

AGD

Een flinke vooruitgang in twee dagen (en zooo veel stof), de installateur was heel lang bezig met het uithakken van de douchegoot. In de linkerhoek van de douche waren er veel leidingen, hij hakte ze eruit (met een bijbehorende gat in de gipswand) en werkte ze weg.

Die gat in de gipswand is gevuld met PUR schuim en stukken gipsblokken :? maar ik hoop dat dat goed gaat.

De triplex plaat is nog steeds los maar daar komt de wastafel. Hij heeft een hoop puin achter de muur achtergelaten, ik zou hem kunnen vragen dat op te ruimen... dat is niet netjes.

En de wc reservoir is op de verkeerde plek geplaatst, het is te dichtbij de douche (de douchedeur zouden met de wc kunnen botsen). Gelukkig is het niet moeilijk te verplaatsen, maar... er is altijd iets 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nrd5r0tyQfvSZ95ZlLPZ1P2Sw9Q=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BgtFJ6zWfAfoZursBDyh1dQR.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R1Fov-mDgdG1xpHHUQpGo-_uLQc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r6cXsVMHsrxLT4KZPg9GpIDz.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FJnlmI1CyYSK1Vf2n2mA04QC6Rs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CTgz2dQ611nPWjucWUfbzdDM.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i2uJ1QQAnakaEUma4m-HV5wmGuI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FtbOIQ1B8pGtOYSqL2sEH7iz.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9eJOLI3cBjRaP2f6FuI1giDIJug=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tU8wfK6jmLyNS1zKHmS3lu3u.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hva56zquWD7iMEAXT9HWQdwfEl4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E7oUhybe42bV2tAwvpPbCTiI.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 13% gewijzigd door AGD op 04-04-2023 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Bij ons gaat het voortvarend, stof hebben ze weggezogen en verder weggeveegd.
Fotos voegen niet veel toe, het is vrij standaard eigenlijk (grijze tegel icm groen visgraat ;)).

Ze hebben alleen een verlaagd plafond met spotjes gemaakt terwijl dat eigenlijk niet de bedoeling was (lees vonden we onnodig/te duur). Maar het ziet er wel tof uit dus we laten het maar zo 8)

[ Voor 35% gewijzigd door Sport_Life op 04-04-2023 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-06 19:37

Specht

Il Cuore Sportivo

Ik heb hier een mooi verhaal waar ik graag adviezen en info over krijg.

Ik heb 1,5 jaar geleden mijn badkamer laten renoveren. Maar de kasten hebben nu dus al last van opzwellen en loslatende toplaag door vocht. (Badkamer is niet heel groot, heeft een mechanische afzuiging, verder hebben we een open douche, dus ja op een gegeven moment heb je veel stoom en vocht in de badkamer).
De fabrikant en winkel wijzen de garantieclaim af omdat de kasten niet afgekit zijn op de muur en dat blijkbaar wel in de handleiding staat. Ze bieden mij nu een coulance optie aan om de meubels tegen inkoopprijs te kopen.
Maar onze aannemer die de renovatie gedaan heeft claimt dat op een dergelijke manier afkitten nooit gedaan wordt (alleen de wasbak) en het dus niet gangbaar is bij een badkamerrenovatie.

Wie heeft er gelijk? :)

Heb reeds een paar willekeurige aannemers gemaild met bovenstaand verhaal, maar nog geen antwoord gekregen...

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• big bang
Specht schreef op woensdag 5 april 2023 @ 14:05:

Maar onze aannemer die de renovatie gedaan heeft claimt dat op een dergelijke manier afkitten nooit gedaan wordt (alleen de wasbak) en het dus niet gangbaar is bij een badkamerrenovatie.
Of dat nooit gedaan wordt of niet, is naar mijn idee minder belangrijk dan de vraag of dat het wel of niet duidelijk in de handleiding staat. Hooguit kun je beargumenteren dat als niemand het ooit doet, dat het er dan met grote letters in moet staan en niet als voetnoot van addendum 12 van de versie die alleen online staat, terwijl in de papieren handleiding staat dat je altijd de meest recente online moet hebben...

Anyway, staat het ook daadwerkelijk in de handleiding?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t14wo

Ik heb 1,5 jaar geleden mijn badkamer laten renoveren. Maar de kasten hebben nu dus al last van opzwellen en loslatende toplaag door vocht. (Badkamer is niet heel groot, heeft een mechanische afzuiging, verder hebben we een open douche, dus ja op een gegeven moment heb je veel stoom en vocht in de badkamer).
De fabrikant en winkel wijzen de garantieclaim af omdat de kasten niet afgekit zijn op de muur en dat blijkbaar wel in de handleiding staat. Ze bieden mij nu een coulance optie aan om de meubels tegen inkoopprijs te kopen.

Heb reeds een paar willekeurige aannemers gemaild met bovenstaand verhaal, maar nog geen antwoord gekregen...
Lijkt mij relevant om te weten waar de spaanplaat/mdf is opgezwollen. Is dit ook langs de achterkant?

En als je het kastje van de muur tilt, is de achterkant dan inderdaad onbewerkt hout? Kijk je daar tegen spaanplaat/mdf aan? Indien ja: sowieso je verlies nemen en iets fatsoenlijks kopen. Je hebt helaas troep gekocht.

Helaas is slechte kwaliteit meubels een groot probleem in badkamers. Halfbewerkt slechte kwaliteit spaanplaat komt erg veel voor.

Ik zou wel voet bij stuk houden richting de fabrikant, maar als deze opzwelt, waarom de volgende dan niet ook? Een andere kast lijkt me voor de hand liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Wat @big bang zegt.
De wet is er duidelijk in:
Je mag vanalles in je voorwaarden zetten, maar als er iets instaat wat zeer belangrijk is, dan moet dit ook heel duidelijk naar voren komen.
Of als een handeling vereist is, die bijvoorbeeld heel erg afwijkt van wat gebruikelijk is. Ook die moet je redelijk expliciet vermelden.
Niet alleen in kleine lettertjes ergens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Specht
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-06 19:37

Specht

Il Cuore Sportivo

big bang schreef op woensdag 5 april 2023 @ 14:32:
[...]

Of dat nooit gedaan wordt of niet, is naar mijn idee minder belangrijk dan de vraag of dat het wel of niet duidelijk in de handleiding staat. Hooguit kun je beargumenteren dat als niemand het ooit doet, dat het er dan met grote letters in moet staan en niet als voetnoot van addendum 12 van de versie die alleen online staat, terwijl in de papieren handleiding staat dat je altijd de meest recente online moet hebben...

Anyway, staat het ook daadwerkelijk in de handleiding?
Ja de handleiding zelf moet ik echt terug gaan zoeken of ik die nog heb. De winkel stuurt mij slechts een pdf van de onderhouds brochure met garantie bepalingen.
Heb daar nu even de relevante stukken uitgehaald.
- Plaats een meubel nooit in de directe omgeving van bad of douche (zone 2) zonder een vaste scheidings
wand, het meubel dient spatwatervrij te worden gemonteerd. Bij overmatig contact met water kan het
badmeubel opzwellen. Zorg altijd voor goede ventilatie.
- Laat nooit vochtige handdoeken of washandjes achter op het badmeubel, dit kan zorgen voor opzwelling. • Indien het badmeubel vochtig is na gebruik dient u het af te drogen. Dit om opzwelling van het badmeubel
tevoorkomen.
- Opzwellingen vallen niet onder de garantie
- Het badmeubel dient deugdelijk afgekit te worden met zuurvrije sanitairkit. Wanneer het badmeubel niet of
onvoldoende is afgekit vervalt de garantie.
- Er dient altijd mechanische afzuiging in de badkamer aanwezig te zijn, om opzwelling te voorkomen.
Vreemde is dat de fabrikant de garantie afwijst op iets wat dus niet perse de (hoofd) oorzaak is van het probleem.
De schade zit vooral aan de voorzijde en onderzijde, niet aan de achterzijde waar dus geen kit zit.

Verder heb ik dus tegen de winkel gezegd dat ze volgens hun site professioneel advies geven, maar dat bij ons hebben nagelaten als nu blijkt dat de indeling van de badkamer volgens de garantiebepaling van de fabrikant ook niet zou voldoen.
Als de fabrikant op deze manier kan wijzen, dan kan ik dat als klant ook.
Ik vind dan dat ik geen professioneel advies gehad als de winkel klakkeloos meegaat met de voorstellen die we gedaan hebben. In feite kan dan de winkel weten hoe een badkamer ingedeeld dient te worden om te voorkomen dat badkamermeubels problemen krijgen door vocht.

Ondertussen ook reactie gehad van een andere aannemer, en deze verklaard dat afkitten wel gangbaar is indien het in de handleiding staat.
Dus ik sluit ook zeker niet uit dat mijn aannemer daarin gewoon echt een domme fout gemaakt heeft, maar dan vind ik eigenlijk ook dat hij zou moeten opdraaien voor de kosten van nieuwe meubels (als ik akkoord ga met de coulance optie).

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
Specht schreef op donderdag 6 april 2023 @ 00:03:
[...]

Ja de handleiding zelf moet ik echt terug gaan zoeken of ik die nog heb. De winkel stuurt mij slechts een pdf van de onderhouds brochure met garantie bepalingen.
Heb daar nu even de relevante stukken uitgehaald.

[...]

Vreemde is dat de fabrikant de garantie afwijst op iets wat dus niet perse de (hoofd) oorzaak is van het probleem.
De schade zit vooral aan de voorzijde en onderzijde, niet aan de achterzijde waar dus geen kit zit.

Verder heb ik dus tegen de winkel gezegd dat ze volgens hun site professioneel advies geven, maar dat bij ons hebben nagelaten als nu blijkt dat de indeling van de badkamer volgens de garantiebepaling van de fabrikant ook niet zou voldoen.
Als de fabrikant op deze manier kan wijzen, dan kan ik dat als klant ook.
Ik vind dan dat ik geen professioneel advies gehad als de winkel klakkeloos meegaat met de voorstellen die we gedaan hebben. In feite kan dan de winkel weten hoe een badkamer ingedeeld dient te worden om te voorkomen dat badkamermeubels problemen krijgen door vocht.

Ondertussen ook reactie gehad van een andere aannemer, en deze verklaard dat afkitten wel gangbaar is indien het in de handleiding staat.
Dus ik sluit ook zeker niet uit dat mijn aannemer daarin gewoon echt een domme fout gemaakt heeft, maar dan vind ik eigenlijk ook dat hij zou moeten opdraaien voor de kosten van nieuwe meubels (als ik akkoord ga met de coulance optie).
Hoe ze t allemaal omschrijven lijkt er alles op dat ze weten van t probleem en ze zich willen indekken... Wasmeubel kit je normaal alleen aan t wastafel gedeelte af.

Ik zou hier niet mee akkoord gaan en rechtsbijstand er op zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trank00l
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Beste Tweakers,

Wellicht dat jullie me kunnen helpen. Ik wil graag mijn douche cabine vervangen. De afmetingen zijn 90x85. Ik kan alleen echt helemaal nergens deze afmeting terug vinden wat ik dus echt niet begrijp. Dichtbijzijnde maat is 90x90 maar als ik de cabine opmeet kom ik toch echt op 90x85 uit.

Zie ik iets over het hoofd? Het is een cabine zonder bak, als ik net iets groter of kleiner neem komen de gaten in de muren dus niet meer uit wat dus geen optie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Bij ons zijn ze bijna klaar met tegelen, waar het in eerste instantie voortvarend leek te gaan stuit ik nu toch op een ergenis. Van tevoren is besproken dat de vloer max 3-4cm opgehoogd zou worden , nu zijn ze bezig en is de vloer 6cm opgehoogd , komt nog 1 cm bij voor een dorpel. (Dus verschil met de gang).

We hebben vastgelegd dat het max 4cm mag zijn maar ze gaan het natuurlijk niet leuk vinden die vloer eruit te bikken, verlagen en alles opnieuw te tegelen.

Hoe zit dat bij jullie?

[ Voor 9% gewijzigd door Sport_Life op 06-04-2023 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
Sport_Life schreef op donderdag 6 april 2023 @ 20:02:
Bij ons zijn ze bijna klaar met tegelen, waar het in eerste instantie voortvarend leek te gaan stuit ik nu toch op een ergenis. Van tevoren is besproken dat de vloer max 3-4cm opgehoogd zou worden , nu zijn ze bezig en is de vloer 6cm opgehoogd , komt nog 1 cm bij voor een dorpel. (Dus verschil met de gang).

We hebben vastgelegd dat het max 4cm mag zijn maar ze gaan het natuurlijk niet leuk vinden die vloer eruit te bikken, verlagen en alles opnieuw te tegelen.

Hoe zit dat bij jullie?
Zou vooral kijken naar wat die 2 cm je gaat brengen. Is de drempel hoger? Is plafondhoogte te laag?
Wat is het precies dat je dwarszit. Want eerlijk: dit is soort miniscule afwijkingen is wel de reden dat aannemers een hekel hebben om bij particulieren te werken. (en waarom ze hoofdprijzen vragen) ze hebben vast niet voor hun lol de vloer opgehoogd. Leidingen liggen hoger? Vloerverwarming van hoger uit? Afschot nodig? Etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

t14wo schreef op donderdag 6 april 2023 @ 20:09:
[...]

Zou vooral kijken naar wat die 2 cm je gaat brengen. Is de drempel hoger? Is plafondhoogte te laag?
Wat is het precies dat je dwarszit. Want eerlijk: dit is soort miniscule afwijkingen is wel de reden dat aannemers een hekel hebben om bij particulieren te werken. (en waarom ze hoofdprijzen vragen) ze hebben vast niet voor hun lol de vloer opgehoogd. Leidingen liggen hoger? Vloerverwarming van hoger uit? Afschot nodig? Etc etc.
Ze hadden de bestaande dekvloer eruit moeten bikken, dat zijn ze vergeten..
Waarom ? Tijd = geld.. En een paar nieuwe leidingen..

[ Voor 3% gewijzigd door Sport_Life op 06-04-2023 20:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• t14wo
Sport_Life schreef op donderdag 6 april 2023 @ 20:14:
[...]

Waarom ? Tijd = geld.. en waarschijnlijk accepteert iedereen het .
Als jij dat zwart op wit hebt, of gewoon van man tot man zo hebt afgesproken en hij vertikt het omdat het tijd kost, dan zou ik ze het met hun tanden uit laten knagen. >:)

Als het hoger is vanwege onverwachte omstandigheden, dan is mijn eerdere bericht van toepassing. Teveel consumenten snappen niet dat er dingen anders lopen dan vooraf afgesproken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Makrolon
Sport_Life schreef op donderdag 6 april 2023 @ 20:02:

Hoe zit dat bij jullie?
Ik snap niet dat ze toegezegd hebben dat dat kon. Je weet bij renovatie nooit hoe de afvoer ligt, en hoeveel hoger je zal uitkomen. Snap dan ook niet dat ze toe hebben gezegd max 4cm hoger uit te gaan komen.
Overigens wil t niet zeggen dat als ze de dekvloer er uit hadden gehaald ze omlaag konden. Soms kan het gewoon niet anders. Bv meterkast onder de badkamer, alle elektra door de dekvloer, daarboven moet dan nog 50mm pvc naar je drain. Dan kan je gewoon niet lager.

Ik zou niet moeilijk gaan doen om die 2cm als de rest netjes is geworden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fanta

Fanta

FordPerformance™️

Trank00l schreef op donderdag 6 april 2023 @ 16:31:
Beste Tweakers,

Wellicht dat jullie me kunnen helpen. Ik wil graag mijn douche cabine vervangen. De afmetingen zijn 90x85. Ik kan alleen echt helemaal nergens deze afmeting terug vinden wat ik dus echt niet begrijp. Dichtbijzijnde maat is 90x90 maar als ik de cabine opmeet kom ik toch echt op 90x85 uit.

Zie ik iets over het hoofd? Het is een cabine zonder bak, als ik net iets groter of kleiner neem komen de gaten in de muren dus niet meer uit wat dus geen optie is.
Die dingen hebben altijd een bepaald stelbereik in het muurprofiel. Hoeveel bereik dat is, is een beetje afhankelijk van merk en type. Ook zijn er merken die meerdere standaard maten aanbieden, zoals bijvoorbeeld Novellini. Een van de 2 delen kan dan bijvoorbeeld een stelbereik hebben van 84-90, welke nu gesteld is op 85. Ik zou adviseren om het geheel even goed op te meten, en dan de buitenkant van de profielen aan te houden, niet hart glas. Ga met die maten en een foto van de huidige situatie naar een speciaalzaak en dan ben je zo geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanta

Fanta

FordPerformance™️

Sport_Life schreef op donderdag 6 april 2023 @ 20:14:
[...]

Waarom ? Tijd = geld.. En een paar nieuwe leidingen..
Een hele dekvloer er uit bikken voor 2cm? Heb je enig idee hoeveel werk dat is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makrolon
Fanta schreef op donderdag 6 april 2023 @ 20:23:
[...]

Een hele dekvloer er uit bikken voor 2cm? Heb je enig idee hoeveel werk dat is?
Tijdens het slopen? 2 a 3 uurtjes met zn 2e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Makrolon schreef op donderdag 6 april 2023 @ 20:19:
[...]

Ik snap niet dat ze toegezegd hebben dat dat kon. Je weet bij renovatie nooit hoe de afvoer ligt, en hoeveel hoger je zal uitkomen. Snap dan ook niet dat ze toe hebben gezegd max 4cm hoger uit te gaan komen.
Overigens wil t niet zeggen dat als ze de dekvloer er uit hadden gehaald ze omlaag konden. Soms kan het gewoon niet anders. Bv meterkast onder de badkamer, alle elektra door de dekvloer, daarboven moet dan nog 50mm pvc naar je drain. Dan kan je gewoon niet lager.

Ik zou niet moeilijk gaan doen om die 2cm als de rest netjes is geworden.
Het is heel simpel, de opbouw is kanaalplaat en dan de dekvloer waar de aan en afvoer doorlopen (5cm).
Die dekvloer hadden ze eruit moeten halen en vervolgens opnieuw opbouwen met nieuwe leidingen.
Kost 2 uur werk idd.

Veel mensen vinden het blijkbaar wel prima zo'n verhoging.

[ Voor 3% gewijzigd door Sport_Life op 06-04-2023 20:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

ThaAresX schreef op maandag 3 april 2023 @ 13:29:

We moeten wellicht de badkamer vervangen door een lekkage dus vandaar dat ik mij aan het oriënteren ben. We willen dan eventueel een bad plaatsen en daarvoor de leidingen van de douchekraan aftakken. Het minimale wat er gedaan moet worden is een nieuw toilet en nieuwe douchekraan (verplaatsen).
Geen idee of je weleens eerder loodgieter werk gedaan hebt? In muren mag je bijv geen knelfittingen gebruiken maar moet je het solderen.

Ik ben momenteel ook bezig met de verbouwing van een badkamer en losse wc.

De loodgieter heeft bij mij de douchekraan verhoogd een kraantje in de wc verhoogd en een inbouwreservoir geïnstalleerd in een jaren 50 woning dus met een s-bocht.

Ik had het voorbereidende werk gedaan, uithakken van de muur voor de nieuwe loop van de leidingen. Uiteindelijk heeft dit mij 500 euro aan loodgieter kosten opgeleverd en heb ik de garantie dat niks in de muur gaat lekken.

Ik zou je hetzelfde aanraden, je komt nog uitdagingen genoeg tegen welke je moet oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanderwolf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:27
Denk dat het gaat om meerlagen leiding en perskoppelingen in een huis uit 2010..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offens1490
Brilsmurfffje schreef op donderdag 6 april 2023 @ 20:34:
[...]

Geen idee of je weleens eerder loodgieter werk gedaan hebt? In muren mag je bijv geen knelfittingen gebruiken maar moet je het solderen.

Ik ben momenteel ook bezig met de verbouwing van een badkamer en losse wc.

De loodgieter heeft bij mij de douchekraan verhoogd een kraantje in de wc verhoogd en een inbouwreservoir geïnstalleerd in een jaren 50 woning dus met een s-bocht.

Ik had het voorbereidende werk gedaan, uithakken van de muur voor de nieuwe loop van de leidingen. Uiteindelijk heeft dit mij 500 euro aan loodgieter kosten opgeleverd en heb ik de garantie dat niks in de muur gaat lekken.

Ik zou je hetzelfde aanraden, je komt nog uitdagingen genoeg tegen welke je moet oplossen.
Precies de reden dat ik leidingwerk ook ga uitbesteden. Tijd en kunde die jezelf moet doen als 1e keer kun je ook laten doen. Daarnaast laat ik alle leidingen vervangen dan kunnen ze er weer 20 jaar tegen aan.
Scheelt daarnaast ook tijd.

Is niet spannend:
Aansluiting muurplaat 12 naar 15.( 12 cm thermostaatkraan gaat nu al gefaseerd eruit en toekomst bestendig)
Leiding warm koud verleggen naar andere kant.

AnimeAdicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quito
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 05-06 20:17
Wij zijn bezig met de badkamer indeling van ons nieuwbouwhuis.

- badkamer is 12,3m2 (4,4x2,8)
- de deur en wc (komt nog een laag muurtje tussen wc en deur) staan vast en kunnen niet worden verplaatst
- het raam is nog verplaatsbaar
- we willen een vrijstaand bad, inloopdouche (liefst met zicht op bad) en een dubbele wastafel

We hebben na heel wat gepuzzel bijgevoegde opzet. Nadeel is dat er geen natuurlijk licht is bij de wastafel wat in mijn optiek geen vereiste is maar voor sommige wel.
Iemand nog suggesties op deze voorlopige indeling?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LJdL8PkKlxdsFbO5ys_-L_I4SDM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZIcLpejIzAfMC9MZdLJIyyTD.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephanvr
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12:04
Beste tweakers,

Wij zijn bezig met de aanschaf van een badkamer en bijpassend toilet bij Brugman. In eerste instantie lijkt het gevraagde bedrag vrij hoog, vandaar dat ik benieuwd ben naar jullie opmerkingen/ervaringen. Zij vragen 30.445,- euro incl. btw. Wij hebben echter ook een specificatie opgevraagd, die ontbreekt nu nog. Ik heb hier echter zelf een eerste aanzet voor gedaan:

Badkamer (incl. plaatsen, 3,11 x 3,33)
- Tegels vloer en muren
- Inbouw toilet
- Spiegel (met lichtfunctie)
- Bad (180x80)
- Electrische radiator (zwart)
- Inloop douche incl. vloerdrain
- Douchekraan geborsteld zwart
- Badkraan geborsteld zwart
- Wasbak kraan x 2 geborsteld zwart
- Wasbak (keramiek, voorzien van twee laden)
- Vernieuwd plafond, gestuct, niet geverfd. Incl. 4 spotjes
- Douchewand vrijstaand glas

Toilet (incl. plaatsen, 0,97 x 1,40)
Wc-pot, drukplaat, inbouw reservoir
Kraan fontein
Fontein + onderkast
Tegels vloer en muren
Nieuw plafond (incl. 1 of twee spotjes)
Spiegel klein (met lichtfunctie)

Het verwijderen van de badkamer doen wij zelf. Brugman ontzorgt ons verder geheel; van vloer tot en met het plafond, van leidingen tot aan het plaatsen van de badkamermeubels.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pdg2qdf_EOVhtI0hUH409FiVue8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HDehcYaX1ilLcrHG0FhPkFqd.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tVCu-OkUqVqgR7V1HGRSosMDwtc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/iN7qXwd3hWCi0Cly4CF4jzL0.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T10ZL19XcajTwHnC8SWTp_k38TY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7QAtSpPuUVFVHiKf01biFqTk.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jER7_8C4WGgYxHuyWz5ULZAhU_o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8sIXJCve39HVIkoUr1fhlWmK.png?f=fotoalbum_large

Vinden jullie de prijs realistisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephanvr
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12:04
Quito schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 14:34:

- de deur en wc (komt nog een laag muurtje tussen wc en deur) staan vast en kunnen niet worden verplaatst
- we willen een vrijstaand bad, inloopdouche (liefst met zicht op bad) en een dubbele wastafel

We hebben na heel wat gepuzzel bijgevoegde opzet. Nadeel is dat er geen natuurlijk licht is bij de wastafel wat in mijn optiek geen vereiste is maar voor sommige wel.
[Afbeelding]
Bij Brugman gaven ze aan dat 1,20 meter voor de inloopdouche genoeg is. Jij zit volgens mij met een muurtje van ongeveer 2 meter. Is dat nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitTiv
Alles is natuurlijk te verplaatsen, zeker voor dat bedrag...waarom zou dat niet kunnen?.ik zou die wc in de hoek zetten waar nu de radiator is. Nu zo vlak achter de deur? Dan de radiator daar in de hoek?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AGD
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 16:18

AGD

Stephanvr schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 15:17:
[...]

Bij Brugman gaven ze aan dat 1,20 meter voor de inloopdouche genoeg is. Jij zit volgens mij met een muurtje van ongeveer 2 meter. Is dat nodig?
Om eerlijk te zeggen vind ik de opstelling veel te donker een eentonig. Voor zo’n dure aanschaf die 20 jaar mee moeten gaan zou ik voor meer neutrale kleuren kiezen. Zo niet, zeker een waterontharder laten plaatsen.

Met een lengte van 1,20 meter zal je nog steeds redelijk veel spetters hebben. Persoonlijk zou ik voor een douche met een draaideur kiezen.

€30K is niet goedkoop, maar zo’n grote badkamer krijg je nergens voor €20K. Ik zou naar een lokale badkamerboer gaan voor een tweede offerte.

Brugman verkopen standaard zijn huismerk Ben Sanitair. Dat is vaak omgedoopt van merken als Wisa en GSI Ceramica, maar ik weet niet waar hun kranen vandaan komt. Als je bekende merknamen wilt, dan moet je dit specifiek om vragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philtjens
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 12-06 23:47

[Afbeelding]
Mij lijkt de inloop in douche erg smal door de plaatsing van het bad.

Misschien eventueel een optie om het bad schuin in de hoek te plaatsen ziet er visueel ook wel mooi uit en krijg je een betere doorgang in de douche met nog steeds zicht op het bad waar een vrijstaande kraan achter kan.

En eventueel de wc ook omdraaien tegen de andere muur is dan ook een optie nog als het bad in de hoek staat

[ Voor 6% gewijzigd door Philtjens op 08-04-2023 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo

[Afbeelding]
Je hebt een heerlijk grote badkamer gepland. Maar het voelt toch alsof alles erin geramd is.

Ik zou in ieder geval de douche zo maken. Groen is glas, blauw is glazen deur. Dus eigenlijk een douchehoek die je tegen de muur aanzet. De ruimte tussen bad en douche is nu heel smal.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RRKbgBRKqKn6vK96giuNc9pE-CY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bqqD7XTfPC38CcmTmJSWOIxC.jpg?f=fotoalbum_large

Verder mogelijk je bad in de hoe zetten. Is mooi ruimtelijk en je kan de (staande) kraan dan ook in de hoek kwijt.
Pagina: 1 ... 79 ... 123 Laatste