Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1

Pagina: 1 ... 80 ... 123 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 22:19

Rzaan

Altijd zoekende

AGD schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 21:23:
[...]
Om eerlijk te zeggen vind ik de opstelling veel te donker een eentonig. Voor zo’n dure aanschaf die 20 jaar mee moeten gaan zou ik voor meer neutrale kleuren kiezen. Zo niet, zeker een waterontharder laten plaatsen.
Alles wat je er ook in aanbrengt.... na 10 jaar ben je er klaar mee.
Dan nog 5 of 10 jaar ergeren en dan verbouwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alic3
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 05-07-2024
@Stphn75 Welke merken en materialen zijn er gebruikt? Huismerk? Ook overal dezelfde kleur bruine tegels vind ik saai. Je kan denk ik zo veel meer met de ruimte doen. Blijf in dezelfde kleurfamilie maar denk aan een meer beige tegel voor op de muur. Of juist een statement tegel in een ander formaat/print/textuur voor op één muurtje.

En je hoeft natuurlijk niet alles te tegelen. De wand achter het bad en/of het wasmeubel en misschien ook het gedeelte waar je deur zit (douche niet dan) kan je ook prima schilderen met speciale badkamerverf. Dan oogt het meteen was rustiger en luchtiger. En het scheelt weer in prijs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• m181087
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-06 06:34
Quito schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 14:34:
Wij zijn bezig met de badkamer indeling van ons nieuwbouwhuis.

- badkamer is 12,3m2 (4,4x2,8)
Als je zo'n enorme badkamer hebt, zou ik zelf gaan kijken of je niet 1,5 m2 kan missen om de toilet in een eigen ruimte te plaatsen. Dan hoef je niet naar toilet in je badkamer.
Verder zou ik ook met meer glas rondom de douche werken. Als je daar een muur maakt, wordt het heel donker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alic3
Nog een tip voor mensen die zoeken naar groot formaat keramiek. Gisteren bij Michel Oprey Beisterveld in Vianen geweest en die hebben volgens mij bijna het volledige Neolith én Ariostea (Maxfine) assortiment staan. De meeste badkamerzaken hebben kleine samples van die grote slabs staan waardoor je het de kleur of het patroon nét niet goed ziet.

We hebben nu definitief de keuze gemaakt voor de Ariostea Calcatta Viola. Op een groter stuk (150x150) bij Michel Oprey Beisterveld was de tegel gelukkig wat warmer/meer beige (links) dan heel koel en paars (rechts) op een stuk bij een andere zaak. Door die sample gingen we een beetje twijfelen. Dat was gewoon net een verkeerde uitsnede.

Het is een uitgesproken keuze, maar de badkamer mag best anders zijn dan anders :) . De tegel komt overigens alleen in/rond de douche en het bad en als de kosten niet exorbitant hoog zijn, laten we er ook een wastafel van maken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D-mkSbx3Tne34SQltUVyWxXvkLU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/t2YBxCXw6Y7gcvgS0Lbwenuo.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisberg
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11-06 20:17
Goedemorgen!
Onze badkamer is al een tijdje heel erg aan vernieuwing toe, en wat top dat tweakers hier een topic over heeft!

Ik heb weinig behoefte om zelf aan de slag te gaan en wil daarom even om mij heen kijken. Ik begrijp dat Baderie bij velen bevalt, alhoewel zelf de materialen kopen en een ZZP'er regelen wel significant voordeliger is.
Geld door het putje spoelen (pun intended) vind ik zonde en zelf bestellen en het e.e.a. regelen heb ik geen moeite mee. Heeft iemand een suggestie voor een goede aannemer die de klus netjes kan klaren in regio Noord-Brabant? Desnoods een DM :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AGD
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 11-06 13:54

AGD

Onze nieuwe badkamer krijgt vorm!

Maar helaas heb ik wat zorgen. Uiteraard bespreek ik deze dinsdag met de installateur, maar ik wil graag eerst een sanity check.
  1. Zijn de visgraattegels nauwkeurig genoeg gelegd? Ik hoop dat het er goed uitziet als de voegen erin zitten, maar er zijn wat ongelijke voegbreedtes en hoogteverschillen. De tegels zijn niet gerectificeerd maar ik had verwacht ze wat netter gelegd kunnen worden. Als het goed uitziet met voegen, dan is het goed.
  2. Hij heeft de douchegoot (EasyDrain Compact) een paar cm dichter bij de muur verplaatst. Ik had hem eerder verteld dat de douchegoot te laag was in vergelijking met de toekomstige dekvloer, en hij zegt dat het goed was. Hij heeft het toch verplaatst, maar nu denk ik dat er te weinig afstand met de muur is. Het is iets minder dan 3 cm van de muur, wat net genoeg ruimte geeft voor lijm + tegels + kit. Maar er is geen ruimte voor een rij tegels achter de drain, zoals het hoort volgens de fabrieksinstructies. En dus niet veel ruimte voor kimband enz. Dit is geen speciale muurgoot.

Het was een moeilijke installatie omdat hij alles uit een verhoogde betonnen dekvloer moest hakken. Maar daar hebben we betaald voor. Het is geen excuus om de douchegoot niet correct te installeren. Dit is niet hoe het moet, toch?
  3. De randen van het bad worden momenteel nergens door ondersteund. Bovendien is er op sommige locaties niet genoeg ruimte om een tegel in de opening tussen de ytong en de rand van het bad te plaatsen. Dus als je op de rand van het bad zit, komt alle kracht op de rand van de tegel. Dat zou ik niet accepteren.

Na het lezen van enkele instructies, ik denk dat de ytong iets hoger moet zijn, en dan kun je de oneffenheden opvullen met kit en het bad een nacht vol water laten staan om alles te laten nivelleren.

Hoe wordt dit meestal opgelost?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3D5_ySJ8FWvnc3FQ51iSx09dj8E=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JW7AVXNKdR2n1EMLWfu1h1L1.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B5LqkfMW2IRxINK1_PXZqbNDEPM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pDs0iWap3XoXPMMmFyICapm1.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/skAa033ltdeKrLxW2xXPXoRqP5s=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vfJ278ePpU7v6nN9psD23SLY.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HHKFgExGp042fb0ypyR8axVnw_g=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VJg8J4zUFR4IRrWFhSkTwY7S.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9VvOcWk8GwDszgdP5s9iLNxEeRQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E0qz7nfye85njOCO04TrkWfe.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zYBHs-omN-3OJj8vRFM7zFI_Mvk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ud8MrsoobanGQlkIMZLzVnPM.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinho96
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:04
m181087 schreef op zondag 9 april 2023 @ 10:21:
[...]

Als je zo'n enorme badkamer hebt, zou ik zelf gaan kijken of je niet 1,5 m2 kan missen om de toilet in een eigen ruimte te plaatsen. Dan hoef je niet naar toilet in je badkamer.
Verder zou ik ook met meer glas rondom de douche werken. Als je daar een muur maakt, wordt het heel donker.
Als je dat een enorme badkamer vindt, wat hebben wij thuis dan (4m op 4m)? Een balzaal? :? Ik vind die van ons al niet zo heel groot. Jullie Nederlanders hebben vrijwel allemaal een enorm kleine badkamer lijkt het. Die indruk krijg ik toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:57
@AGD

1) lijkt me lastig zonder gerectificeerde tegels dat perfect te leggen. Ja je gaat het zien, maar afhankelijk van de dikte van de voeg kan het best wel meevallen hoe erg het opvalt. En de hoogteverschillen in de tegel zelf vind ik wel charmant.

2) de kimband hoort toch rondom/ op de flens van de goot te zitten? Blijft die achterwand zo of wordt daar overheen getegeld? Want ik zie nu ook geen kimband, die had er al moeten zitten voor het tegelen van de wand.
Zelf heb ik laatst een goot uitgekapt met 2cm tegelbreedte, dat was echt prutswerk. Het kan wel, maar het advies van de fabrikant is er natuurlijk niet voor niets. Denk alleen al aan hoe je je afschot gaat leggen bij een tegel van 3cm. Dat is bijna niet te doen.

3) eens met je analyse, ytong hoger plaatsen. Meer leesvoer bij de buren https://www.klusidee.nl/F...ndersteunen-ytong.118442/

En is er een reden dat de leidingen zijn volgepurd? Waarom niet dichtsmeren met tegellijm?

En wat is al die pur daar laag in de hoek??

[ Voor 16% gewijzigd door FitTiv op 09-04-2023 11:39 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04:59
Robinho96 schreef op zondag 9 april 2023 @ 11:28:
[...]

Als je dat een enorme badkamer vindt, wat hebben wij thuis dan (4m op 4m)? Een balzaal? :? Ik vind die van ons al niet zo heel groot. Jullie Nederlanders hebben vrijwel allemaal een enorm kleine badkamer lijkt het. Die indruk krijg ik toch.
Standaard badkamer in Nederland is 2*3. Alles groter dan dat zien we als groot. En 4*4 is dan inderdaad balzaamformaat. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AGD

AGD

FitTiv schreef op zondag 9 april 2023 @ 11:29:
@AGD

1) lijkt me lastig zonder gerectificeerde tegels dat perfect te leggen. Ja je gaat het zien, maar afhankelijk van de dikte van de voeg kan het best wel meevallen hoe erg het opvalt. En de hoogteverschillen in de tegel zelf vind ik wel charmant.

2) de kimband hoort toch rondom/ op de flens van de goot te zitten? Blijft die achterwand zo of wordt daar overheen getegeld? Want ik zie nu ook geen kimband, die had er al moeten zitten voor het tegelen van de wand.
Zelf heb ik laatst een goot uitgekapt met 2cm tegelbreedte, dat was echt prutswerk. Het kan wel, maar het advies van de fabrikant is er natuurlijk niet voor niets. Denk alleen al aan hoe je je afschot gaat leggen bij een tegel van 3cm. Dat is bijna niet te doen.

3) eens met je analyse, ytong hoger plaatsen.
Bedankt voor je reactie. Inderdaad ik denk dat het meevalt met de visgraat tegels. Het is nooit helemaal perfect. Dus daar zal ik waarschijnlijk niet over klagen.

Ja de achterwand wordt overheen getegeld. De 3 cm tussen wand en douchegoot wordt vermoedelijk gevuld met nieuwe tegellijm, wandtegels, en de kitrand rond de douchegoot. Dus geen ruimte voor zelfs maar een rij vloertegels van 2 cm. De tegels dat je in de douche ziet zijn de oude wandtegels, en die gaat hij niet verwijderen.

Ik denk dat hij moet de douchegoot weer uithakken en de ytong rond het bad verhogen (en het bad is al aan de achterkant gekit).

Dat wil hij natuurlijk niet doen, dus ik kijk niet uit naar dat gesprek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AGD

AGD

FitTiv schreef op zondag 9 april 2023 @ 11:29:
@AGD
En is er een reden dat de leidingen zijn volgepurd? Waarom niet dichtsmeren met tegellijm?

En wat is al die pur daar laag in de hoek??
Ik weet niet waarom de leidingen zijn dichtgepurd. Is dat erg?

In de hoek zat er een hoop oude leidingen, hij heeft de muur uitgehakt om die leidingen weg te werken (daar heb ik een paar dagen geleden een paar foto's over gepost). Ik snap dat dat nodig was, maar ik hoop dat het sterk genoeg wordt met tegels erover.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aurum
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23:13
AGD schreef op zondag 9 april 2023 @ 11:42:
[...]

Bedankt voor je reactie. Inderdaad ik denk dat het meevalt met de visgraat tegels. Het is nooit helemaal perfect. Dus daar zal ik waarschijnlijk niet over klagen.

Ja de achterwand wordt overheen getegeld. De 3 cm tussen wand en douchegoot wordt vermoedelijk gevuld met nieuwe tegellijm, wandtegels, en de kitrand rond de douchegoot. Dus geen ruimte voor zelfs maar een rij vloertegels van 2 cm. De tegels dat je in de douche ziet zijn de oude wandtegels, en die gaat hij niet verwijderen.

Ik denk dat hij moet de douchegoot weer uithakken en de ytong rond het bad verhogen (en het bad is al aan de achterkant gekit).

Dat wil hij natuurlijk niet doen, dus ik kijk niet uit naar dat gesprek.
Ik zou verwachten dat eerst de vloertegels getegeld worden en daarna pas de wand van de douche. dan moet het geen probleem zijn om een 3cm tegel achter de drain te plaatsen waarna daarbovenop de wandtegels getegeld worden.

Op deze manier mocht je kitrand niet helemaal 100 zijn loopt het water vanaf de wand niet direct op een naad/voeg maar eerst nog op een stuk tegel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AGD

AGD

Aurum schreef op zondag 9 april 2023 @ 11:51:
[...]

Ik zou verwachten dat eerst de vloertegels getegeld worden en daarna pas de wand van de douche. dan moet het geen probleem zijn om een 3cm tegel achter de drain te plaatsen waarna daarbovenop de wandtegels getegeld worden.

Op deze manier mocht je kitrand niet helemaal 100 zijn loopt het water vanaf de wand niet direct op een naad/voeg maar eerst nog op een stuk tegel.
Daar is er zorgelijk weinig ruimte voor want aan de rechterkant (waar de oude wandtegels lopen tot de vloer) is er slechts 2,3 cm ruimte.

Aan de linkerkant is er wat meer ruimte omdat de oude wandtegels ontbreken, maar hij moet dat opvullen met stuc of tegellijm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurum
AGD schreef op zondag 9 april 2023 @ 12:00:
[...]

Daar is er zorgelijk weinig ruimte voor want aan de rechterkant (waar de oude wandtegels lopen tot de vloer) is er slechts 2,3 cm ruimte.

Aan de linkerkant is er wat meer ruimte omdat de oude wandtegels ontbreken, maar hij moet dat opvullen met stuc of tegellijm.
Ik zie het op je foto's inderdaad, was niet opgevallen. Sowieso zou ik zeggen die andere tegeltjes daar ook van de wand op de onderste rij. Er moet dan eerst kimband aangebracht worden, daarna eerst de vloer tegelen en daarna met stuc de wand aanhelen en tegels erop.
Maar goed eigenlijk heb je natuurlijk gewoon gelijk dat als het allemaal zo krap wordt je drain te dichtbij zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FitTiv
Aurum schreef op zondag 9 april 2023 @ 12:05:
[...]

Ik zie het op je foto's inderdaad, was niet opgevallen. Sowieso zou ik zeggen die andere tegeltjes daar ook van de wand op de onderste rij. Er moet dan eerst kimband aangebracht worden, daarna eerst de vloer tegelen en daarna met stuc de wand aanhelen en tegels erop.
Maar goed eigenlijk heb je natuurlijk gewoon gelijk dat als het allemaal zo krap wordt je drain te dichtbij zit.
Eens. Behalve dat ik zou aanhelen met een cementgebonden spul bijv tegellijm en geen stuc (gips is niet watervast)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 05:48
AGD schreef op zondag 9 april 2023 @ 11:18:
Onze nieuwe badkamer krijgt vorm!

Maar helaas heb ik wat zorgen. Uiteraard bespreek ik deze dinsdag met de installateur, maar ik wil graag eerst een sanity check.
  1. Zijn de visgraattegels nauwkeurig genoeg gelegd? Ik hoop dat het er goed uitziet als de voegen erin zitten, maar er zijn wat ongelijke voegbreedtes en hoogteverschillen. De tegels zijn niet gerectificeerd maar ik had verwacht ze wat netter gelegd kunnen worden. Als het goed uitziet met voegen, dan is het goed.
  2. Hij heeft de douchegoot (EasyDrain Compact) een paar cm dichter bij de muur verplaatst. Ik had hem eerder verteld dat de douchegoot te laag was in vergelijking met de toekomstige dekvloer, en hij zegt dat het goed was. Hij heeft het toch verplaatst, maar nu denk ik dat er te weinig afstand met de muur is. Het is iets minder dan 3 cm van de muur, wat net genoeg ruimte geeft voor lijm + tegels + kit. Maar er is geen ruimte voor een rij tegels achter de drain, zoals het hoort volgens de fabrieksinstructies. En dus niet veel ruimte voor kimband enz. Dit is geen speciale muurgoot.

Het was een moeilijke installatie omdat hij alles uit een verhoogde betonnen dekvloer moest hakken. Maar daar hebben we betaald voor. Het is geen excuus om de douchegoot niet correct te installeren. Dit is niet hoe het moet, toch?
  3. De randen van het bad worden momenteel nergens door ondersteund. Bovendien is er op sommige locaties niet genoeg ruimte om een tegel in de opening tussen de ytong en de rand van het bad te plaatsen. Dus als je op de rand van het bad zit, komt alle kracht op de rand van de tegel. Dat zou ik niet accepteren.

Na het lezen van enkele instructies, ik denk dat de ytong iets hoger moet zijn, en dan kun je de oneffenheden opvullen met kit en het bad een nacht vol water laten staan om alles te laten nivelleren.

Hoe wordt dit meestal opgelost?
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Als je een snaarstrak resultaat had gewild had je deze visgraat tegels niet moeten kiezen ;) Hij had alleen de voegen iets groter kunnen houden, dan had je de onregelmatigeheden minder gezien.

Die drain word geen gezicht... waterdicht krijg je t wel, maar 3cm, daar komt 1,5 cm tegel op de wand, 4mm voeg tot de drain. Hou je 11mm over. wil ie daar een reepje tegel in leggen? Dat is echt niet mooi op te lossen.

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
Aurum schreef op zondag 9 april 2023 @ 12:05:
[...]

Van wie moet de vloer eerst? Vloer altijd als laatst, heb je met de 1e rijd wandtegels ruimte om te stellen en de vloer kan niet beschadigen als ie er nog niet in ligt.

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephanvr
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12-06 15:16
AGD schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 21:23:
[...]

Om eerlijk te zeggen vind ik de opstelling veel te donker een eentonig. Voor zo’n dure aanschaf die 20 jaar mee moeten gaan zou ik voor meer neutrale kleuren kiezen. Zo niet, zeker een waterontharder laten plaatsen.

Met een lengte van 1,20 meter zal je nog steeds redelijk veel spetters hebben. Persoonlijk zou ik voor een douche met een draaideur kiezen.

€30K is niet goedkoop, maar zo’n grote badkamer krijg je nergens voor €20K. Ik zou naar een lokale badkamerboer gaan voor een tweede offerte.

Brugman verkopen standaard zijn huismerk Ben Sanitair. Dat is vaak omgedoopt van merken als Wisa en GSI Ceramica, maar ik weet niet waar hun kranen vandaan komt. Als je bekende merknamen wilt, dan moet je dit specifiek om vragen.
Dat snap ik wel. Het is inderdaad Ben Sanitair. Geen idee wat daar de kwaliteit van is, qua prijs gaat het wel richting 16k+.

Zoals hierboven ook vermeld is, kan het inderdaad prima om een muur wit te maken. Ik moet ook wel zeggen dat de vloer op de tekeningen een stuk drukker lijken dan dat in werkelijkheid is:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eNwRsqXJnxQ8TemyCXi3H7bfJD8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QOG3Opz67prenJuvUnVgVLSX.jpg?f=fotoalbum_large
(Brugman website)

[ Voor 14% gewijzigd door Stephanvr op 09-04-2023 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephanvr
Alic3 schreef op zondag 9 april 2023 @ 10:12:
@Stphn75 Welke merken en materialen zijn er gebruikt? Huismerk? Ook overal dezelfde kleur bruine tegels vind ik saai. Je kan denk ik zo veel meer met de ruimte doen. Blijf in dezelfde kleurfamilie maar denk aan een meer beige tegel voor op de muur. Of juist een statement tegel in een ander formaat/print/textuur voor op één muurtje.

En je hoeft natuurlijk niet alles te tegelen. De wand achter het bad en/of het wasmeubel en misschien ook het gedeelte waar je deur zit (douche niet dan) kan je ook prima schilderen met speciale badkamerverf. Dan oogt het meteen was rustiger en luchtiger. En het scheelt weer in prijs.
Het is Ben Sanitair, zwart geborsteld. Ik ga nog eens kijken naar het ontwerp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aurum
Makrolon schreef op zondag 9 april 2023 @ 12:53:
[...]

Van wie moet de vloer eerst? Vloer altijd als laatst, heb je met de 1e rijd wandtegels ruimte om te stellen en de vloer kan niet beschadigen als ie er nog niet in ligt.
Zeg ik dat de vloer ten alle tijden eerst moet? volgens mij zeg ik dat niet. In de huidige situatie is het makkelijker om 3cm tegel te snijden dan 11mm tegel. Dus in deze situatie kan je toch eerst de vloer doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makrolon
Aurum schreef op zondag 9 april 2023 @ 15:30:
[...]

Zeg ik dat de vloer ten alle tijden eerst moet? volgens mij zeg ik dat niet. In de huidige situatie is het makkelijker om 3cm tegel te snijden dan 11mm tegel. Dus in deze situatie kan je toch eerst de vloer doen?
Ah zo! Ja maar mooi word t sowieso niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offens1490
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-06 16:02
Trouwens is er echt een ideale afstand mbt inloopdouche?

100 cm breed en 200cm lang bijvoorbeeld

[ Voor 11% gewijzigd door Offens1490 op 09-04-2023 16:02 ]

AnimeAdicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naliya
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 04-05 09:19
Hoi iedereen,

Ik kon geen topic vinden voor advies over badkamers zelf verbouwing, dus dan maar hier.

Wij gaan ons badkamer opnieuw betegelen (tegel op tegel). Dat hebben we in de WC al zelf gedaan en ging perfect.

Wij laten de bestaande doucheput ook zitten en in dat verband willen we gebruik maken van de renovatieput van Aquaberg.

Die bestaat in een 7mm en een 10mm hoog versie.

https://www.aquaberg.nl/p...-renovatieput-rp15-7-179/

https://www.aquaberg.nl/p...rg-renovatieput-rp15-179/

Ons vloertegels zijn 8mm.

Wat is wijs?

De 7mm versie nemen waardoor de tegels met lijm zo 2 mm boven de put gaan zitten?

Of de 10mm versie waardoor je in de hele douche een stuk meer tegellijm moet gebruiken om de tegels uit te laten steken boven de put en het juiste afschot behouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alic3
Stephanvr schreef op zondag 9 april 2023 @ 13:03:
[...]

Het is Ben Sanitair, zwart geborsteld. Ik ga nog eens kijken naar het ontwerp.
Volgens mij kan je wel wat vinden over Ben Sanitair als je zoekt in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 00:30
Makrolon schreef op zondag 9 april 2023 @ 12:53:
[...]

Als je de vloer eerst doet, dan ga je een veel beter resultaat hebben qua totaliteit van je tegels.
De snij/zaagzijdes van de vloertegels, worden dan gecamoufleerd door de eerste rij wandtegels, en dan heb je enkel tegen je plafond nog een mogelijke snij/zaagzijde. En dit zonder verder veel nadenkwerk.

Zodra de vloer er ligt, kan je daar perfect een tetrabrik over leggen, om alles te beschermen.

[ Voor 6% gewijzigd door bottom line op 09-04-2023 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06:51
Stephanvr schreef op zondag 9 april 2023 @ 13:01:
[...]

Dat snap ik wel. Het is inderdaad Ben Sanitair. Geen idee wat daar de kwaliteit van is, qua prijs gaat het wel richting 16k+.

Zoals hierboven ook vermeld is, kan het inderdaad prima om een muur wit te maken. Ik moet ook wel zeggen dat de vloer op de tekeningen een stuk drukker lijken dan dat in werkelijkheid is:

[Afbeelding]
(Brugman website)
Op deze foto breekt de witte muur nog enigszins met de (drukke) tegels.
Ik zou echt niet je hele badkamer met deze zelfde tegel uitvoeren. De gedachte van alles hetzelfde is heel makkelijk... (en dan ook nog dat donkere wasmeubel).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quito
  • Laatst online: 05-06 20:17
t14wo schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 22:44:
[...]

Je hebt een heerlijk grote badkamer gepland. Maar het voelt toch alsof alles erin geramd is.

Ik zou in ieder geval de douche zo maken. Groen is glas, blauw is glazen deur. Dus eigenlijk een douchehoek die je tegen de muur aanzet. De ruimte tussen bad en douche is nu heel smal.

[Afbeelding]

Verder mogelijk je bad in de hoe zetten. Is mooi ruimtelijk en je kan de (staande) kraan dan ook in de hoek kwijt.
Dank voor deze en de andere reacties, hier gaan we zeker iets mee doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
bottom line schreef op zondag 9 april 2023 @ 19:24:
[...]

Als je de vloer eerst doet, dan ga je een veel beter resultaat hebben qua totaliteit van je tegels.
De snij/zaagzijdes van de vloertegels, worden dan gecamoufleerd door de eerste rij wandtegels, en dan heb je enkel tegen je plafond nog een mogelijke snij/zaagzijde. En dit zonder verder veel nadenkwerk.

Zodra de vloer er ligt, kan je daar perfect een tetrabrik over leggen, om alles te beschermen.
Daar komt gewoon een kitrand, zie je niks meer van. Doe al mn badkamers als laatste de vloer.

Maakt ook niet uit, iedereen moet doen wat hij prettig vind werken. Maar het een is niet goed en t ander fout. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephanvr
Makrolon schreef op zondag 9 april 2023 @ 20:35:
[...]

Daar komt gewoon een kitrand, zie je niks meer van. Doe al mn badkamers als laatste de vloer.

Maakt ook niet uit, iedereen moet doen wat hij prettig vind werken. Maar het een is niet goed en t ander fout. ;)
Ik begin bij alle ruimtes van boven naar beneden, is het dan niet logisch om inderdaad de vloer tot het laatst te bewaren?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FitTiv
Stephanvr schreef op maandag 10 april 2023 @ 13:07:
[...]

Ik begin bij alle ruimtes van boven naar beneden, is het dan niet logisch om inderdaad de vloer tot het laatst te bewaren?
Zeker!

Tenzij je van beneden naar boven werkt, dan is dat niet logisch

:+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vqm
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 28-04 08:17

vqm

Goedenavond,

Bij deze een update van onze aankoop van een badkamer voor onze nieuwbouwwoning. We hebben besloten een badkamer en toiletruimte af te nemen bij de partner badkamerboer van onze aannemer. Hieronder een overzicht van wat we krijgen en hoeveel we betalen, misschien heeft iemand er iets aan om te vergelijken.

De badkamer is ongeveer 2.40m bij 2.20m en het toilet ongeveer 1.40m bij 1.10m.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o1Sl1wJg-23Agc3mYRlNjv2MgaY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/seD7cyoBT3sV4Krd48fnCWKL.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X7wgNGHMPeTMaAMED7BLR15JdRg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KqOKhB4kMCJUHxSXbA7Sa4U6.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Riqy-izL22jot5Ib-Arm2_8e2pc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/S6mAu671nIrOnB97voq45HyE.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JWzvIFHIgfXhsEXWDcRsS4ogrjw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/weEUfdZZ2MjxTs9cC9zwXy2P.png?f=user_large
Toiletruimte:
  • Toilet = Geberit
  • Fontein = Lavigo
  • Vloertegel 9,8m2 = Terrazzo (60x60) Cotto Ceramix Verona
  • Wandtegel 8m2 = Jade green Vileroy & Bosch (30x60)
Badkamer:
  • Douche-WTW = Easydrain
  • Decorradiator = Masterwatt
  • Toilet = Geberit
  • Wastafel-opstelling = Lavigo + Primabad
  • Douche-opstelling = Easydrain + HansGrohe
  • Glazen douchewand = Novellini
  • Badopstelling = Vileroy & Bosch + HansGrohe
  • Vloertegel 2,8m2 = Terrazzo (60x60) Cotto Ceramix Verona
  • Wandtegel 27,5m2 = Jade green Vileroy & Bosch (30x60)
Prijs per onderdeel:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06:51
Het is Villeroy en Boch (geen Bosch). _O-

Ik wist serieus niet dat V&B ook tegels hadden.
Sanitair komt overeen met onze meerprijs ook via projectleverancier. Voor tegel meerwerk (Douglas & Jones) waren wij 9000 euro kwijt, dus dan zit je met 3500 wel schappelijk :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swcp
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 11-05-2023
vraagje. heeft iemand ervaring met Flaminia wc's?
We dachten te gaan kiezen tussen Geberit One en Villeroy en Boch Subway 2.0.
We waren bij Sanisale.com (zo heet het de winkel echt) en toen werd aan ons gepresenteerd een GoSilent toilet van Flaminia. Ze hadden een exemplaar hangen in het heren toilet, en hebben een live demo gekregen.

https://www.flaminia.shop...voor-geruisloze-spoeling/
Heel stil, op het oog netjes afgewerkt en een bril waar het prettig op zitten was.
alleen enkele honderden euro's duurder dan de eerder genoemde modellen.
Werd erbij vertelt dat ook het afvoerkanaal volledig geglazuurd is.
Het betreft een italiaans merk.
Op het internet kan ik er heel weinig over vinden.
Is het een hoax of een niche product?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AGD

AGD

swcp schreef op maandag 10 april 2023 @ 23:44:
We waren bij Sanisale.com (zo heet het de winkel echt) en toen werd aan ons gepresenteerd een GoSilent toilet van Flaminia. Ze hadden een exemplaar hangen in het heren toilet, en hebben een live demo gekregen.

Heel stil, op het oog netjes afgewerkt en een bril waar het prettig op zitten was.
Het water zal niet de hele pot schoonspoelen als het zo uit het midden spoelt. Ik zou het vermijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Offens1490
swcp schreef op maandag 10 april 2023 @ 23:44:

Als je het geld uitgeeft met bijna zelfde type en werking zou ik dan gaan voor subway 3.0.

Maar goed persoonlijk vond ik de subway vrij lomp en zijn we voor de avento gegaan.

AnimeAdicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alic3
Wat zouden jullie aanhouden voor de ruimte tussen je wastafel en een muurtje? Is 75 voldoende? Ik heb nu een brede wastafel gepland van 180cm, maar misschien is 160cm wat comfortabeler. Dat is nog steeds een brede wastafel natuurlijk.

De badkamer is ensuite, je loopt bij binnenkomst in de slaapkamer meteen rechts de badkamer in. Daar is het 95cm breed en tussen het muurtje van de inloopkasten en de wastafel is het 75 (bij een wastafel van 180). Met 160cm houd je zo'n 89cm over als doorloop.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:03

Fanta

FordPerformance™️

Alic3 schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 12:00:
Wat zouden jullie aanhouden voor de ruimte tussen je wastafel en een muurtje? Is 75 voldoende? Ik heb nu een brede wastafel gepland van 180cm, maar misschien is 160cm wat comfortabeler. Dat is nog steeds een brede wastafel natuurlijk.

De badkamer is ensuite, je loopt bij binnenkomst in de slaapkamer meteen rechts de badkamer in. Daar is het 95cm breed en tussen het muurtje van de inloopkasten en de wastafel is het 75 (bij een wastafel van 180). Met 160cm houd je zo'n 89cm over als doorloop.

***members only***
Ik zou voor de combinatie gaan. De wastafel van 160cm, maar met 'kleine doorloop', ik zou hem namelijk niet zo in de hoek willen proppen.

Daily driver | Ford Fanta | 280PK | Orange Fury | Performance Pack

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alic3
Fanta schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 12:11:
[...]

Ik zou voor de combinatie gaan. De wastafel van 160cm, maar met 'kleine doorloop', ik zou hem namelijk niet zo in de hoek willen proppen.
Dat is optie 3 inderdaad :P , daar gaat mijn voorkeur misschien toch ook wel naar uit. Bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fanta
  • Laatst online: 21:03

Fanta

FordPerformance™️

Alic3 schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 12:19:
[...]

Dat is optie 3 inderdaad :P , daar gaat mijn voorkeur misschien toch ook wel naar uit. Bedankt!
Daarbij is een doorloop van 75cm voor de meeste mensen helemaal prima. Het wordt pas een beperking als iemand er met een rolstoel door moet.

Daily driver | Ford Fanta | 280PK | Orange Fury | Performance Pack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AGD

AGD

vqm schreef op maandag 10 april 2023 @ 19:52:
Goedenavond,

Bij deze een update van onze aankoop van een badkamer voor onze nieuwbouwwoning. We hebben besloten een badkamer en toiletruimte af te nemen bij de partner badkamerboer van onze aannemer. Hieronder een overzicht van wat we krijgen en hoeveel we betalen, misschien heeft iemand er iets aan om te vergelijken.

De badkamer is ongeveer 2.40m bij 2.20m en het toilet ongeveer 1.40m bij 1.10m.
Heb je overwogen om de handdoekradiator naast de douche te verplaatsen?

Pal naast de wc lijkt niet de beste plek te zijn, als het ergens anders kan.

Je zult zeker veel spetters van de douche hebben als je een douchecabine zonder deur hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaAresX
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07-06 21:13
Brilsmurfffje schreef op donderdag 6 april 2023 @ 20:34:
[...]

Geen idee of je weleens eerder loodgieter werk gedaan hebt? In muren mag je bijv geen knelfittingen gebruiken maar moet je het solderen.

Ik ben momenteel ook bezig met de verbouwing van een badkamer en losse wc.

De loodgieter heeft bij mij de douchekraan verhoogd een kraantje in de wc verhoogd en een inbouwreservoir geïnstalleerd in een jaren 50 woning dus met een s-bocht.

Ik had het voorbereidende werk gedaan, uithakken van de muur voor de nieuwe loop van de leidingen. Uiteindelijk heeft dit mij 500 euro aan loodgieter kosten opgeleverd en heb ik de garantie dat niks in de muur gaat lekken.

Ik zou je hetzelfde aanraden, je komt nog uitdagingen genoeg tegen welke je moet oplossen.
Nee nog niet eerder gedaan. Ook eerste huis en ik zit zelf niet in de bouw. Maar ik ben niet vies van iets leren of om de handen uit de mouwen te steken :). Ik heb zelf wel eerder een loodgieter ingehuurd, maar die vond het al vervelend/jammer dat hij niet het materiaal mocht aanleveren (ligt natuurlijk marge op, begrijpelijk) dus daarom dat ik beetje knel (no pun intended) zat/zit met loodgieter inhuren voor puur het aansluiten. Aangezien het slopen, plaatsen en/of afwerken van het sanitair wel zou moeten lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vqm
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 28-04 08:17

vqm

AGD schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 16:54:
[...]

Heb je overwogen om de handdoekradiator naast de douche te verplaatsen?

Pal naast de wc lijkt niet de beste plek te zijn, als het ergens anders kan.

Je zult zeker veel spetters van de douche hebben als je een douchecabine zonder deur hebt.
Ja maar dit was helaas de enige plek waar de radiator nog kon i.v.m. veiligheidsnormen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swcp
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 11-05-2023
Offens1490 schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 09:05:
[...]

Als je het geld uitgeeft met bijna zelfde type en werking zou ik dan gaan voor subway 3.0.

Maar goed persoonlijk vond ik de subway vrij lomp en zijn we voor de avento gegaan.
We gaan voor de Geberit one. Prijstechnisch het meest interessant voor ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince_
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:29
Iemand hier een tip voor een leverancier die voor een goede prijs/kwaliteit verhouding douchewanden en deuren op maat levert en monteert? Kom er online erg veel tegen, maar iets met bomen en bos 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offens1490
Vince_ schreef op woensdag 12 april 2023 @ 14:37:
Iemand hier een tip voor een leverancier die voor een goede prijs/kwaliteit verhouding douchewanden en deuren op maat levert en monteert? Kom er online erg veel tegen, maar iets met bomen en bos 😅
Glazz lijkt me een candidaat maar is wel vrij prijzig maar dat mijn mening/smaak.(grijs/rook glas)
Samples zien er wel mooi uit.

Ben opzoek nog naar een andere leverancier om te vergelijken.

AnimeAdicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offens1490
swcp schreef op woensdag 12 april 2023 @ 13:10:
[...]

We gaan voor de Geberit one. Prijstechnisch het meest interessant voor ons.
Ben benieuwd of er zoveel verschil zit er niet tussen de Villeroy en Boch avento en Geberit one als ik in 1 opslag kijk. En dan heb ik zelfs mat witte variant die over het algemeen duurder is dan glanzend.

Zelfs gekeken naar setprijs met inbouw.

AnimeAdicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shwan
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-06 18:31
Ik heb een luxeprobleem, na lang wikken en wegen eindelijk besloten een douche-wc van Geberit te kopen (Mira comfort), kom ik erachter dat het een joekel van een ding is en er dan maar 44cm overblijft van de rand vd bril tot aan de muur..

Naar mijn mening is dit echt te weinig (als ik zelf zo thuis meet), vooral als je voor de wastafel wil staan. Ben een beetje bang dat het geforceerd lijkt :-( ..

terug naar de tekentafel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:57

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Hoi allen,

Een wanhopige poging;

Vanwege een lekkage t.h.v. de badkamer en de betonvloer vermoed ik dat ze bij ons een deel van het tegelwerk eruit willen halen. En, de verzekering dekt natuurlijk wel de schade én gevolgschade bij een lekkage in ons geval (als de oorzaak niet-achterstallig onderhoud is) maar dat gaat ook betekenen dat ik vermoedelijk op zoek moet naar dezelfde soort tegels als wat er nu inligt.

Weet iemand o.b.v. onderstaande foto misschien wat voor soort tegels dit zijn (maat 20x20)? Nog beter het modelnummer natuurlijk maar dat is misschien wat te voorbarig.

Edit/
De wandtegels zijn van Mosa. Maar ik weet niet of dezelfde fabrikant is gebruikt voor de vloertegels.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/7UjspN5.png

[ Voor 8% gewijzigd door ViezeVis op 12-04-2023 19:49 ]

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• praliwi
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09-06 08:43
ViezeVis schreef op woensdag 12 april 2023 @ 19:30:
Hoi allen,

Een wanhopige poging;

Vanwege een lekkage t.h.v. de badkamer en de betonvloer vermoed ik dat ze bij ons een deel van het tegelwerk eruit willen halen. En, de verzekering dekt natuurlijk wel de schade én gevolgschade bij een lekkage in ons geval (als de oorzaak niet-achterstallig onderhoud is) maar dat gaat ook betekenen dat ik vermoedelijk op zoek moet naar dezelfde soort tegels als wat er nu inligt.

Weet iemand o.b.v. onderstaande foto misschien wat voor soort tegels dit zijn? Nog beter het modelnummer natuurlijk maar dat is misschien wat te voorbarig.

[Afbeelding]
Misschien handig om het formaat erbij te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
praliwi schreef op woensdag 12 april 2023 @ 19:44:
[...]

Misschien handig om het formaat erbij te zetten..
Kon je dat niet zien? :9
Geintje, staat erbij. Wel zo handig idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offens1490
Shwan schreef op woensdag 12 april 2023 @ 19:27:
Ik heb een luxeprobleem, na lang wikken en wegen eindelijk besloten een douche-wc van Geberit te kopen (Mira comfort), kom ik erachter dat het een joekel van een ding is en er dan maar 44cm overblijft van de rand vd bril tot aan de muur.(wc bril steekt wat uit)

Naar mijn mening is dit echt te weinig (als ik zelf zo thuis meet), vooral als je voor de wastafel wil staan. Ben een beetje bang dat het geforceerd lijkt :-( ..

terug naar de tekentafel
Het is me niet duidelijk is wc bril tot aan wastafelmeubel of een muur dat is idd verschil zie uitleg hieronder als het een muur betreft.
Persoonlijk denk ik dat het wel meevalt maar heb je een link van de wc douch?( Geen idee wat dat is :) bidet/wc in 1?)
Heb ff gemeten voor je.
Als ik mijn huidige gewone oude staande wc opmeet kom ik met rand van wc bril tot aan de drempel op ca 44 cm uit(foto is van bril tot aan drempel vanwege schuin fotograferen lijkt tot aan de deur).(wc bril steekt wat uit)

Wat goed helpt visueel te maken met tape. En een plattegrond, heb ff topic gezocht maar die had je (nog) niet gepost of wel?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yi2MZt1-cB7W2iYj47YWhYU06HM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HXiwKvydEzy7bv12F3aqJcob.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door Offens1490 op 12-04-2023 20:42 ]

AnimeAdicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offens1490
ViezeVis schreef op woensdag 12 april 2023 @ 19:30:
Hoi allen,

Een wanhopige poging;

Weet iemand o.b.v. onderstaande foto misschien wat voor soort tegels dit zijn (maat 20x20)? Nog beter het modelnummer natuurlijk maar dat is misschien wat te voorbarig.

Edit/
De wandtegels zijn van Mosa. Maar ik weet niet of dezelfde fabrikant is gebruikt voor de vloertegels.

[Afbeelding]
Kans is groot dat je de tegels niet netjes eruit gaan komen. Weet niet hoe oud de tegels zijn maar waarschijnlijk ga je die niet perfect eruit krijgen. Wat ik weet van Mosa tegels dat meestal in kleur batches worden gemaakt. Bv voor hallen/winkelcentra maken ze een overmaat omdat dan alles 1 soort behandeling hebben ondergaan. Dat ze niet batch 1 met batch 2 kunnen wisselen omdat verschil patroon anders kan zijn.

De grote vraag is of ze weten waar lek vermoedelijk zit en niet de hele vloer eruit moeten halen. En is het riool of waterleiding?
Heb je niet ergens nog een reserve liggen als referentie?
Dan kun je Mosa vragen of plaatselijke tegelboer vragen iets dat in de buurt komt.

De vraag is of je er mee kan leven want mooiste is gehele vloer vervangen.

AnimeAdicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Offens1490 schreef op woensdag 12 april 2023 @ 20:28:
[...]

Kans is groot dat je de tegels niet netjes eruit gaan komen. Weet niet hoe oud de tegels zijn maar waarschijnlijk ga je die niet perfect eruit krijgen. Wat ik weet van Mosa tegels dat meestal in kleur batches worden gemaakt. Bv voor hallen/winkelcentra maken ze een overmaat omdat dan alles 1 soort behandeling hebben ondergaan. Dat ze niet batch 1 met batch 2 kunnen wisselen omdat verschil patroon anders kan zijn.

De grote vraag is of ze weten waar lek vermoedelijk zit en niet de hele vloer eruit moeten halen. En is het riool of waterleiding?
Heb je niet ergens nog een reserve liggen als referentie?
Dan kun je Mosa vragen of plaatselijke tegelboer vragen iets dat in de buurt komt.

De vraag is of je er mee kan leven want mooiste is gehele vloer vervangen.
Ik verwacht ook dat die kans zeer klein is. Tegels liggen er al vanaf 2009 in dacht ik. Morgen nemen ze contact op voor een afspraak. Maar gezien de plattegrond van de woning is de kans groot dat het van een waterleiding komt thv de deurpost (gang/badkamer). Dat is ook waar het lekt. En het zakkende water lekt langzaam door naar de rand van het plafond van de 1e verdieping/begane grond.

Ben allang blij dat de verzekering het volledig dekt ipv alleen 'gevolgschade'. Maar ik ben al 0,6 bar kwijtgeraakt in +/- 4-5 maanden tijd. Dat is wel zorgwekkend en doet mijn aanname versterken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offens1490
ViezeVis schreef op woensdag 12 april 2023 @ 20:45:
[...]

Ik verwacht ook dat die kans zeer klein is. Tegels liggen er al vanaf 2009 in dacht ik. Morgen nemen ze contact op voor een afspraak. Maar gezien de plattegrond van de woning is de kans groot dat het van een waterleiding komt thv de deurpost (gang/badkamer). Dat is ook waar het lekt. En het zakkende water lekt langzaam door naar de rand van het plafond van de 1e verdieping/begane grond.

Ben allang blij dat de verzekering het volledig dekt ipv alleen 'gevolgschade'. Maar ik ben al 0,6 bar kwijtgeraakt in +/- 4-5 maanden tijd. Dat is wel zorgwekkend en doet mijn aanname versterken.
Oef dat sh*t. Wel fijn dat je verzekering meewerkt. Zelf moet ik nog switchen want contact persoon werkt meer voor de verzekeraar ipv mij maar dat terzijde.

Laat je goed informeren en leiding goed checken want je bent er nu toch dan kun je misschien ook gewoon een deel vervangen weet je dat het daar komende 20 niet zou moeten gebeuren.

AnimeAdicted

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t14wo
ViezeVis schreef op woensdag 12 april 2023 @ 20:45:
[...]

Als je verzekering alle schade dekt, dan spreek je toch met de tegelzetter af dat jijzelf de vloer eruit tikt en hij een nieuwe vloer teruglijmt? Met wat creatief omgaan met posten/regels in de factuur kan dit prima. Als je aangeeft bij de verzekering dat de tegel niet meer beschikbaar is en het verschil te groot is, krijg je gewoon die hele vloer vergoed.

Of een tegelzetter nou 12 tegels, of 50 tegels opnieuw moet doen. Qua tijd is het weinig verschil tegenover voorrijkosten en andere opstartkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alic3
Hoe bereken je zelf handig hoeveel tegel je nodig hebt incl. snijverlies? We hebben een grote tegel uitgekozen (150x75) en een kleinere om makkelijker op maat te maken voor lastige plekken (75x37,5).

Tel ik de m2 bij elkaar op + een marge voor snijverlies? Of ga ik de tegels in een tekening uitwerken en tel ik dan letterlijk hoeveel tegels ik nodig heb? Ik weet al hoeveel er in een doos zitten dus ik bestel in het laatste geval sowieso wat extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:21

mphilipp

Romanes eunt domus

Alic3 schreef op donderdag 13 april 2023 @ 11:55:
Hoe bereken je zelf handig hoeveel tegel je nodig hebt incl. snijverlies?
Zoek op de website van een tegelverkoper een tegel met die maat en meestal hebben ze wel een tooltje om het juiste aantal te berekenen. Zoals hier.

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Makrolon
Hoe bereken je zelf handig hoeveel tegel je nodig hebt incl. snijverlies? We hebben een grote tegel uitgekozen (150x75) en een kleinere om makkelijker op maat te maken voor lastige plekken (75x37,5).

Tel ik de m2 bij elkaar op + een marge voor snijverlies? Of ga ik de tegels in een tekening uitwerken en tel ik dan letterlijk hoeveel tegels ik nodig heb? Ik weet al hoeveel er in een doos zitten dus ik bestel in het laatste geval sowieso wat extra.
Letterlijk uitmeten hoeveel tegels. Bij grote maten werkt een percentage gewoon niet. Als het ongelukkig uit komt gooi je zo bijna een hele tegel per laag per wand weg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• t14wo

Als je een grote tegel hebt, meet je gewoon je ruimte op en teken/schrijf/calculeer je hoeveel tegels er nodig zijn.

Op basis van je tegellegplan is er namelijk veel snijverlies, of juist minder. Dat hangt af van wat je het mooiste vindt.

Voordeel is dat je direct een legplan hebt voor de tegelzetter. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door t14wo op 13-04-2023 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
t14wo schreef op woensdag 12 april 2023 @ 22:32:
[...]

Als je verzekering alle schade dekt, dan spreek je toch met de tegelzetter af dat jijzelf de vloer eruit tikt en hij een nieuwe vloer teruglijmt? Met wat creatief omgaan met posten/regels in de factuur kan dit prima. Als je aangeeft bij de verzekering dat de tegel niet meer beschikbaar is en het verschil te groot is, krijg je gewoon die hele vloer vergoed.

Of een tegelzetter nou 12 tegels, of 50 tegels opnieuw moet doen. Qua tijd is het weinig verschil tegenover voorrijkosten en andere opstartkosten.
Het weerhoud mij wel om creatief om te gaan met posten en regels in de factuur. Bovendien moet ik vervolgens zelf ook nog aan de slag om +/- 6m2 aan vloerwerk los te tikken en ook de douchecabine moet demonteren zodat ze er bij kunnen. Dan nog maar te twijfelen over de staat van de ondergrond, want ik betwijfel of deze in het douche gedeelte nog in orde is. Hier is eerder een reparatie uitgevoerd lijkt het op.

Ik denk dat ze aardig snel klaar zullen zijn met een handvol (+/- 10 stuks) 20x20 tegels dan een hele nieuwe vloer erin leggen. Niet heel erg verkoopbaar denk ik zo.

Maar, misschien zegt de verzekering ook wel anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offens1490
ViezeVis schreef op donderdag 13 april 2023 @ 16:08:
[...]

Het weerhoud mij wel om creatief om te gaan met posten en regels in de factuur. Bovendien moet ik vervolgens zelf ook nog aan de slag om +/- 6m2 aan vloerwerk los te tikken en ook de douchecabine moet demonteren zodat ze er bij kunnen. Dan nog maar te twijfelen over de staat van de ondergrond, want ik betwijfel of deze in het douche gedeelte nog in orde is. Hier is eerder een reparatie uitgevoerd lijkt het op.

Ik denk dat ze aardig snel klaar zullen zijn met een handvol (+/- 10 stuks) 20x20 tegels dan een hele nieuwe vloer erin leggen. Niet heel erg verkoopbaar denk ik zo.

Maar, misschien zegt de verzekering ook wel anders.
Ik speculeer dat @t14wo meer in de zin creatief bedoeld.
Niet perse fraude of zo maar je gevolgschade kan groter zijn als andere tegels ook los zijn komen te liggen door bijvoorbeeld vocht. (Of je moet een groter stuk uithakken om probleem te herstellen) Daarnaast moet je maar afwachten of het niet daadwerkelijk ergens anders is begonnen.

AnimeAdicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
Offens1490 schreef op donderdag 13 april 2023 @ 16:19:
[...]

Niet perse fraude of zo maar je gevolgschade kan groter zijn als andere tegels ook los zijn komen te liggen door bijvoorbeeld vocht. (Of je moet een groter stuk uithakken om probleem te herstellen) Daarnaast moet je maar afwachten of het niet daadwerkelijk ergens anders is begonnen.
Exact. Fraude, en gebruikmaken van je verzekering zijn twee verschillende dingen. Je gaat niet je hele huis opnieuw laten tegelen op kosten vd verzekeraar toch? @ViezeVis. Maar als je geen moeite wilt steken in bijvoorbeeld wat zaken zelf doen, zodat de factuur op een net bedrag uitkomt, dan ga je toch op zoek naar exact deze tegels. Uit 2009…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
Offens1490 schreef op donderdag 13 april 2023 @ 16:19:
[...]

Ik zag het ook niet als fraude en als idd tegels los zijn komen te liggen door de gevolgschade zal er hoe dan ook wat mee moeten gebeuren als dan überhaupt daar ook de schade is door ontstaan. Vooralsnog lijkt dat enkel aannemelijk omdat in precies een rechte lijn hier water ligt en ook recht naar onderen zakt aan de rand v.h. plafond. Maar dat is even afwachten (woensdag komen ze langs).

Mijn aarzeling zit hem er vooral in dat als louter 9 tegels losgehaald moeten worden (waarvan ik denk dat het leidingwerk hier net onder ligt of misschien daarvoor al wel) voelt het toch vreemd om dan de gehele tegelvloer te doen vervangen als dat niet nodig is. Ik snap het cynisme van @t14wo dan ook niet zo omdat in mijn beleving er een verschil zit tussen het vervangen van één rij van 9 tegels of 11 rijen van 9 en-nog-wat tegels.

En ik ga niet graag op zoek naar tegeltjes uit 2009 als dat überhaupt al lukt. Maar ik weet dus niet wat ik zelf mag en kan vragen van een aannemer en verzekeraar. Het is ons 1e huis, 1e jaar. Jullie advies zou dus zijn om met de aannemer dan te bekijken dat als zij het lek eenmaal hebben gefixt en het herstel nog niet hebben uitgevoerd, ikzelf met een breekhamer de rest van het tegelwerk verwijder, zelf nieuwe tegels regel en dat zij dit vervolgens invoegen?

Wij wilden de badkamer ook een keer gaan vervangen. Misschien dan helemaal een ideaal moment?
Dan gewoon een reparatie, maar geen tegels meer invoegen en dan t.z.t. de verwijderde tegels opvullen met cement zodat er daarna overheen getegeld kan worden?

[ Voor 4% gewijzigd door ViezeVis op 13-04-2023 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
ViezeVis schreef op donderdag 13 april 2023 @ 20:06:
[...]

Ik zag het ook niet als fraude en als idd tegels los zijn komen te liggen door de gevolgschade zal er hoe dan ook wat mee moeten gebeuren als dan überhaupt daar ook de schade is door ontstaan. Vooralsnog lijkt dat enkel aannemelijk omdat in precies een rechte lijn hier water ligt en ook recht naar onderen zakt aan de rand v.h. plafond. Maar dat is even afwachten (woensdag komen ze langs).

Mijn aarzeling zit hem er vooral in dat als louter 9 tegels losgehaald moeten worden (waarvan ik denk dat het leidingwerk hier net onder ligt of misschien daarvoor al wel) voelt het toch vreemd om dan de gehele tegelvloer te doen vervangen als dat niet nodig is. Ik snap het cynisme van @t14wo dan ook niet zo omdat in mijn beleving er een verschil zit tussen het vervangen van één rij van 9 tegels of 11 rijen van 9 en-nog-wat tegels.

En ik ga niet graag op zoek naar tegeltjes uit 2009 als dat überhaupt al lukt. Maar ik weet dus niet wat ik zelf mag en kan vragen van een aannemer en verzekeraar. Het is ons 1e huis, 1e jaar. Jullie advies zou dus zijn om met de aannemer dan te bekijken dat als zij het lek eenmaal hebben gefixt en het herstel nog niet hebben uitgevoerd, ikzelf met een breekhamer de rest van het tegelwerk verwijder, zelf nieuwe tegels regel en dat zij dit vervolgens invoegen?

Wij wilden de badkamer ook een keer gaan vervangen. Misschien dan helemaal een ideaal moment?
Dan gewoon een reparatie, maar geen tegels meer invoegen en dan t.z.t. de verwijderde tegels opvullen met cement zodat er daarna overheen getegeld kan worden?
Als je de boel toch wilt laten vervangen, dan zou ik een paar offertes opvragen voor alleen het vervsngen van de tegels en dus de schade. Die dien je in en krijg je vergoed. Voordeel voor je is dat zo’n relatief klein klusje duurder is dan dat het onderdeel is van een renovatieklus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shwan
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-06 18:31
Offens1490 schreef op woensdag 12 april 2023 @ 20:19:
[...]
Het is me niet duidelijk is wc bril tot aan wastafelmeubel of een muur dat is idd verschil zie uitleg hieronder als het een muur betreft.
Persoonlijk denk ik dat het wel meevalt maar heb je een link van de wc douch?( Geen idee wat dat is :) bidet/wc in 1?)
Heb ff gemeten voor je.
Als ik mijn huidige gewone oude staande wc opmeet kom ik met rand van wc bril tot aan de drempel op ca 44 cm uit(foto is van bril tot aan drempel vanwege schuin fotograferen lijkt tot aan de deur).(wc bril steekt wat uit)

Wat goed helpt visueel te maken met tape. En een plattegrond, heb ff topic gezocht maar die had je (nog) niet gepost of wel?
Het gaat om de afstand tussen de wc en de muur. Nu gaat het op zich wel als je zit, echter denk ik dat het erg krap voelt zodra je voor de wastafel staat.

Ik heb even een tekening erbij gevoegd:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hK7MG22Y2MPubSq4PK1-HvUkAQ4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eTBvSmDtnVydHcSFsFpImIJO.jpg?f=fotoalbum_large

En het gaat om de Geberit Aquaclean Mera Comfort

Als ik het dus idd probeer te visualiseren lijkt het erg krap, je zou er wel kunnen staan, maar je armen raken dan de muur denk ik. Wat is jouw ervaring als je een kwartslag zou draaien en zou doen alsof je je handen wast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alic3
@mphilipp @Makrolon @t14wo Dank voor de tips! Ik ga inderdaad maar meteen een tegelplan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twin93
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 21-11-2024
Dag allen,

Ik ben mij voor aan het bereiden op de renovatie van mijn badkamer. Graag wil ik een inloopdouche plaatsen met idealiter een inbouw regendouche. Mijn appartement heeft een eleketrische boiler van 80 liter (inventum EDR 80). Op wat voor manier kan ik bepalen of een bepaalde regendouche geschikt is voor deze boiler? Ik neem aan dat ik dan moet kijken naar water druk en het doorstroom volume van de inbouwdouche. Ik zag bijvoorbeeld inbouwdouches met een doorloopsnelheid van 9l/min. Hoe kan ik bepalen of dat kan icm mijn boiler en 3 personen in het huishouden?

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06:45
twin93 schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 13:28:
Dag allen,

Ik ben mij voor aan het bereiden op de renovatie van mijn badkamer. Graag wil ik een inloopdouche plaatsen met idealiter een inbouw regendouche. Mijn appartement heeft een eleketrische boiler van 80 liter (inventum EDR 80). Op wat voor manier kan ik bepalen of een bepaalde regendouche geschikt is voor deze boiler? Ik neem aan dat ik dan moet kijken naar water druk en het doorstroom volume van de inbouwdouche. Ik zag bijvoorbeeld inbouwdouches met een doorloopsnelheid van 9l/min. Hoe kan ik bepalen of dat kan icm mijn boiler en 3 personen in het huishouden?

Dank!
Kijk naar de technische specs van je boiler. Hoeveel output heeft die.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:21

mphilipp

Romanes eunt domus

twin93 schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 13:28:
Hoe kan ik bepalen of dat kan icm mijn boiler en 3 personen in het huishouden?
Ik heb mij dat ook ooit afgevraagd en de beste test is de praktijk. Pak een emmer van 10L en een stopwatch. Draai de douchekop van de slang en zet de kraan maximaal open terwijl iemand de stopwacht indrukt (of let zelf op de klok) en kijk hoe snel de emmer vol zit. Dan weet je het.

[edit]
Ohwacht, ik was iets te snel met antwoorden. Je bent niet benieuwd naar de doorloop van je kraan ivm een regendouche, maar of de capaciteit van je boiler voldoende is. Ik had helemaal over die boiler heen gelezen bij het scannen.

[ Voor 20% gewijzigd door mphilipp op 14-04-2023 16:50 ]

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Nu online
Ik was hier even nieuwsgierig en heb een homewizard watermeter :)

Met m'n regendouchje van 25cm kwam ik met de kraan volop open op 11L/min maar op een stand waar ik vaak op douche had ik 7L/min en heb dan voor mijn gevoel meer dan genoeg water.

Is een 50 50 verdeling tussen warm en koud water reëel? want dan zou @twin93 dus met een 80L boiler pakweg 20 minuten kunnen douchen als je de kraan niet volop open zet. En een kwartier als je hem wel volop open zet.

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offens1490
Shwan schreef op donderdag 13 april 2023 @ 22:10:
[...]

Het gaat om de afstand tussen de wc en de muur. Nu gaat het op zich wel als je zit, echter denk ik dat het erg krap voelt zodra je voor de wastafel staat.

Ik heb even een tekening erbij gevoegd:

[Afbeelding]

En het gaat om de Geberit Aquaclean Mera Comfort

Als ik het dus idd probeer te visualiseren lijkt het erg krap, je zou er wel kunnen staan, maar je armen raken dan de muur denk ik. Wat is jouw ervaring als je een kwartslag zou draaien en zou doen alsof je je handen wast?
Lastig te zeggen jij hebt wc anders dan ik.
Misschien voelt het kleiner als je een solide muur hebt naast je dan een deur zoals ik en je wast je handen anders dan in de keuken(kort/snel)
Daarnaast is het de vraag of je nog überhaupt van de wc af wilt komen met die luxe :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fs16Eh_ZC5B7ad5Vjkn0yY-dnms=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0SgZ4cKYb4kgBRq2p3Ur5p9V.jpg?f=fotoalbum_large

AnimeAdicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.123
  • Laatst online: 17-12-2024
Ik wil mijn badkamer van 125 x 250 laten renoveren. De materialen (zoals tegels, wc, wasmeubel, douche, radiator, plafond (HDF platen) etc koop ik zelf)

Gisteren is een ZZP installateur geweest die deze klus wel wil doen. Hij zegt dat de bestaande tegels erin kunnen blijven zitten omdat deze waarschijnlijk in cement zijn gezet (jaren 80) en het muurvast zit.

Hij rekent 100 uur werk x 55 euro ex btw + 800 euro aan leidingmateriaal + 200 euro aan voegmiddel, tegellijm en kit. Dit is een vaste prijs

De klus betreft

- Plaatsen van het sanitair (allemaal op dezelfde plek)
- Maken van frame voor inbouwserservoir
- Tegelen, voegen, kitten
- Electrawerk
- Plaatsen plafond (regelwerk is er al, bestaande plafond verwijder ik zelf)

Het geschatte aantal uren lijkt me nogal aan de hoge kant, wat vinden jullie?
(uiteraard ga ik nog een tweede installateur vragen voor een offerte)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GkrlDSLuhZEqnlrB6XKACNttQj0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/9sYfxNBb6Bb9XGEqrVdXStdF.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
K.123 schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 05:17:
Ik wil mijn badkamer van 125 x 250 laten renoveren. De materialen (zoals tegels, wc, wasmeubel, douche, radiator, plafond (HDF platen) etc koop ik zelf)

Gisteren is een ZZP installateur geweest die deze klus wel wil doen. Hij zegt dat de bestaande tegels erin kunnen blijven zitten omdat deze waarschijnlijk in cement zijn gezet (jaren 80) en het muurvast zit.

Hij rekent 100 uur werk x 55 euro ex btw + 800 euro aan leidingmateriaal + 200 euro aan voegmiddel, tegellijm en kit. Dit is een vaste prijs

De klus betreft

- Plaatsen van het sanitair (allemaal op dezelfde plek)
- Maken van frame voor inbouwserservoir
- Tegelen, voegen, kitten
- Electrawerk
- Plaatsen plafond (regelwerk is er al, bestaande plafond verwijder ik zelf)

Het geschatte aantal uren lijkt me nogal aan de hoge kant, wat vinden jullie?
(uiteraard ga ik nog een tweede installateur vragen voor een offerte)

[Afbeelding]
Ik begrijp dus dat er geen leidingen verplaatst hoeven te worden?

Wat zou in jouw beleving dan wel een realistisch aantal uren zijn dat hij hieraan kwijt zou mogen zijn?

Overigens moet je je ervan bewust zijn dat bij een vaste prijs dat hij alle risico's op datgeen wat fout zou kunnen gaan mee neemt.
Dus als het soepel loopt, is dat zijn verdienste. Als het fout gaat, is het die van jou.
Als het enkel aansluiten gaat worden en niet slopen/verleggen van leidingen etc dan zijn de risico's aanzienlijk kleiner.
Iets om rekening mee te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.123
Leidingen niet verplaatsen inderdaad. Ik denk dat 60 tot 80 max realistisch is. Zoveel onvoorziene zaken zitten er niet in

Er hoeft niet gesloopt te worden, tegelen over bestaande tegels heen.

Het liefst zou ik 70 uur vast betalen en elk uur dat hij extra spendeert op uurbasis achteraf verrekenen

Dan betaal ik nooit teveel en krijgt hij nooit te weinig....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t14wo
K.123 schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 12:12:
Leidingen niet verplaatsen inderdaad. Ik denk dat 60 tot 80 max realistisch is. Zoveel onvoorziene zaken zitten er niet in

Het liefst zou ik 70 uur vast betalen en elk uur dat hij extra spendeert op uurbasis achteraf verrekenen

Zou wel goed checken hoe zijn tegelvaardigheden zijn. Dat is in een badkamer het belangrijkste. Door allee door 1 persoon te laten doen minimaliseer je risico’s, maar loop je wel kans dat hij ergens in kwaliteit op inlevert. En dat kan maar beter niet tegelen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitTiv
K.123 schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 12:12:

Prima voorstel toch?
Tenzij hij dan de eerste 70u in de slomo modus gaat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:43
FitTiv schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 14:58:
[...]

Prima voorstel toch?
Tenzij hij dan de eerste 70u in de slomo modus gaat :+
Vergeet niet dat als je maar 70 uur wil betalen zijn uur tarief waarschijnlijk 80 per uur word.. Ex BTW..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.123
t14wo schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 13:06:
[...]

Zou wel goed checken hoe zijn tegelvaardigheden zijn. Dat is in een badkamer het belangrijkste. Door allee door 1 persoon te laten doen minimaliseer je risico’s, maar loop je wel kans dat hij ergens in kwaliteit op inlevert. En dat kan maar beter niet tegelen zijn.
Ja eens, ik heb nu 3 uitvragen bij andere installateurs uitgezet. Eens kijken hoeveel daarvan langs willen komen om te kijken en een offerte uit willen brengen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.123
BasvanS schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 15:12:
[...]

Vergeet niet dat als je maar 70 uur wil betalen zijn uur tarief waarschijnlijk 80 per uur word.. Ex BTW..
Als iemand zo werkt dan riekt dat naar oplichting. Als klant wil ik gewoon de uren betalen die hij maakt en materialen betalen die hij verbuikt. Niks meer en niks minder

Zo betaal je als klant nooit teveel en komt de installateur nooit tekort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
K.123 schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 15:42:
[...]

Als iemand zo werkt dan riekt dat naar oplichting. Als klant wil ik gewoon de uren betalen die hij maakt en materialen betalen die hij verbuikt. Niks meer en niks minder

Dat is niet helemaal eerlijk. Hij weet dat hij minimaal 70 uur en maximaal 100 uur nodig heeft. Die 30 uur, 3 -4 dagen, kan hij niet zomaar wat anders plannen, want mogelijk uitloop.

Daarnaast kan hij, als hij de vloer heeft gelegd aan het begin van de dag, de rest van de dag niks anders doen, en verliest hij uren. Dezelfde uren verliest hij nog een keer als hij niet kan werken na het voegen. Vervolgens nog een keer terug komen voor het kitten etc.

Je kunt er als ZZP'er voor kiezen dat verrekenen in je uur bedrag, of je uren ruim te nemen zodat je gaten in je planning niet als verloren hoeft te beschouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.123
BasvanS schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 16:09:
[...]

Dat is niet helemaal eerlijk. Hij weet dat hij minimaal 70 uur en maximaal 100 uur nodig heeft. Die 30 uur, 3 -4 dagen, kan hij niet zomaar wat anders plannen, want mogelijk uitloop.

Daarnaast kan hij, als hij de vloer heeft gelegd aan het begin van de dag, de rest van de dag niks anders doen, en verliest hij uren. Dezelfde uren verliest hij nog een keer als hij niet kan werken na het voegen. Vervolgens nog een keer terug komen voor het kitten etc.

Je kunt er als ZZP'er voor kiezen dat verrekenen in je uur bedrag, of je uren ruim te nemen zodat je gaten in je planning niet als verloren hoeft te beschouwen.
Dank voor dit inzicht. Je hebt daarin gelijk, maar in de praktijk merk ik dat ZZP-ers wel stopwerk elders hebben ingepland in die leegloop uren. Even een kraantje hier en daar plaatsen tussendoor via hun netwerk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
K.123 schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 17:14:
[...]

Dank voor dit inzicht. Je hebt daarin gelijk, maar in de praktijk merk ik dat ZZP-ers wel stopwerk elders hebben ingepland in die leegloop uren. Even een kraantje hier en daar plaatsen tussendoor via hun netwerk :)
Klopt, zelf vind ik 100 uur ook wel erg ruim hoor, als hij 2 van die klussen per maand doet heeft hij een bruto inkomen van 11k.. erg netjes!

Volgens mij kun je wel 3/4 van kleine badkamers doen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flix20
K.123 schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 17:14:
[...]

Alleen is dat stopwerk hun verdienste, niet die van jou.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
BasvanS schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 17:17:
[...]

Klopt, zelf vind ik 100 uur ook wel erg ruim hoor, als hij 2 van die klussen per maand doet heeft hij een bruto inkomen van 11k.. erg netjes!

Volgens mij kun je wel 3/4 van kleine badkamers doen!
11k omzet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

We zagen in een winkel een spiegel die er ongeveer zo uit zag als op de foto.
Vonden we tof.

Maar zou het ook handig zijn?
Zou de spiegel niet steeds vol vlekken en spetters zitten?

Afbeeldingslocatie: https://instijl.net/shops/338639/files/411163317/500x500x2/image.webp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• big bang
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20:31
Als je een badkamer zoekt om makkelijk schoon te maken, installeer je zo’n camping geval die je met de hoge druk spuit af kunt nemen.

Zo niet dan investeer je in een ruimte waar je jezelf prettig voelt, en hoe veel schoonmaakwerk je daar voor over hebt is eigenlijk heel persoonlijk

It's time to play the music, it's time to light the lights

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

big bang schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 19:01:
Als je een badkamer zoekt om makkelijk schoon te maken, installeer je zo’n camping geval die je met de hoge druk spuit af kunt nemen.

Zo niet dan investeer je in een ruimte waar je jezelf prettig voelt, en hoe veel schoonmaakwerk je daar voor over hebt is eigenlijk heel persoonlijk
Zit toch nog heel tussen?

Was benieuwd of mensen hier een spiegel hebben die direct boven de wastafel begint.
En wat hun ervaringen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
K.123 schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 15:42:
[...]

Dan moet je iemand vragen om t op uurbasis te doen toch en geen offerte vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.123
Flix20 schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 17:36:
[...]

Alleen is dat stopwerk hun verdienste, niet die van jou.
Klopt maar ik betaal voor die uren die hij elders inzet om extra te verdienen. Dat vind ik niet helemaal aanvaardbaar. Als hij al die uren bij mij thuis op de bank gaat zitten wachten vind ik een ander verhaal. Of ik kan hem inzetten voor klusjes om de tijd te vullen :)

[ Voor 20% gewijzigd door K.123 op 18-04-2023 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.123
Makrolon schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 19:10:
[...]

Dan moet je iemand vragen om t op uurbasis te doen toch en geen offerte vragen?
Ik heb in het verleden vaker klussen laten doen. Altijd een uren + prijsindicatie voor de hele klus vooraf (offerte) en dan afspreken om de klus uit te voeren tegen nacalculatie

Zit de klus wat tegen dan betaal je iets meer uren dan het geschatte bedrag. Zit de klus mee dan betaal je wat minder. Zo betaal je nooit teveel of te weinig en krijgt de aannemer ook nooit teveel of te weinig. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makrolon
K.123 schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 19:32:
[...]

Ik heb in het verleden vaker klussen laten doen. Altijd een uren + prijsindicatie voor de hele klus vooraf (offerte) en dan afspreken om de klus uit te voeren tegen nacalculatie

Zit de klus wat tegen dan betaal je iets meer uren dan het geschatte bedrag. Zit de klus mee dan betaal je wat minder. Zo betaal je nooit teveel of te weinig en krijgt de aannemer ook nooit teveel of te weinig. _/-\o_
Als jullie dat allebei goed vinden is t prima toch ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poumelie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:02
Rzaan schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 18:49:
We zagen in een winkel een spiegel die er ongeveer zo uit zag als op de foto.
Vonden we tof.

Maar zou het ook handig zijn?
Zou de spiegel niet steeds vol vlekken en spetters zitten?

[Afbeelding]
Sowieso gaat die spiegel vol met spetters zitten. Ik zie het al met de tegels achter de kraan hoeveel daarop komt (hebben een inbouwkraan en dan zit je met je hand ook snel richting de achterwand bij de hendel). Zou dit zelf echt niet doen.

Onze spiegel zit net boven de wastafel (wel wat hoger) en zelfs daar komen tandpasta spetters van de tandenborstel afspoelen op, bijvoorbeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:47
Vraag over x2o badkamers. Ze hebben nu een lentedeal-actie met 100 euro korting per 1.000 euro. Hebben ze vaker van dit soort acties? Zit een beetje te dubben of we nu al moeten gaan bestellen of pas over 2 maanden, maar wel met het risico 500 euro korting mis te lopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Blik1984 schreef op woensdag 19 april 2023 @ 12:39:
Vraag over x2o badkamers. Ze hebben nu een lentedeal-actie met 100 euro korting per 1.000 euro. Hebben ze vaker van dit soort acties? Zit een beetje te dubben of we nu al moeten gaan bestellen of pas over 2 maanden, maar wel met het risico 500 euro korting mis te lopen
De maand Maart hadden ze dezelfde korting, MAAR toen waren er geen uitsluitingen zoals Grohe en Geberit.
Dus let daar goed op als je deze maand wilt kopen.
Ik had een hele lijst gemaakt van Grohe Douche en Geberit toiletreservoir en de vlieger ging niet op.

Of ze deze kortingen vaker hebben, lijkt wel. Maar wanneer... geen idee.
Volgens mij proberen ze in de zomermaanden altijd klanten te trekken met kluskortingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Topicstarter
t14wo schreef op donderdag 13 april 2023 @ 20:59:
[...]

Als je de boel toch wilt laten vervangen, dan zou ik een paar offertes opvragen voor alleen het vervsngen van de tegels en dus de schade. Die dien je in en krijg je vergoed. Voordeel voor je is dat zo’n relatief klein klusje duurder is dan dat het onderdeel is van een renovatieklus.
Helaas... het lijkt erop dat door een paar scheurtjes rondom het doucheputje in het kitwerk er water lekt onder de tegels door en zo uiteindelijk zorgt voor natte plekken onder de vloer. Er zit niets anders op dan een deel van het kitwerk vervangen en ook een paar voegen kitten. En dus ook geen vergoeding vanuit de verzekering. Blijft raar dat de CV van 1.8 ineens naar 1.1 terugzakt dus de aannemer doet voor de zekerheid een druktest laten uitvoeren om zeker te weten dat het niet wegkomt uit die betreffende leiding. Anders is het wél verzekeringswerk.

Baal er enorm van. Twijfelen of we nu toch de badkamer moeten gaan doen of een reparatie laten uitvoeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alic3
Blik1984 schreef op woensdag 19 april 2023 @ 12:39:
De paasactie was 200 per 1000 euro maar wel met uitzonderingen zoals @Rzaan zegt. Ik hoop nu op een mooie Hemelvaast/Pinksteractie. Ik had eigenlijk met Pasen de knoop moeten doorhakken :|

EDIT: Even de Waybackmachine gebruik. Misschien komt er nog een vakantiegeld actie :9
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2mLfdGhyS9k-EQV6R2MxSFPGRmM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/0rdKBM2wkETEFjmRdmSkiUhf.png?f=user_large

[ Voor 19% gewijzigd door Alic3 op 19-04-2023 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Mijn tip zou zijn; laat je niet gekmaken door zulke tijdelijk acties.
Die zijn van het kaliber; 'als je vandaag tekent dan kan je het voor prijs X krijgen'

Als je er zelf even wat uurtjes insteekt, krijg je met wat shoppen, offertes uitvragen, vergelijken en wat onderhandelen de beste prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alic3
@Flix20 Klopt, maar het huismerk Balmani (baden, wastafels) van X2O kan je nergens anders krijgen. Ze hebben echt mooie dingen voor al best scherpe prijzen dus een paar honder euro extra is mooi meegenomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:47
Alic3 schreef op woensdag 19 april 2023 @ 16:54:
@Flix20 Klopt, maar het huismerk Balmani (baden, wastafels) van X2O kan je nergens anders krijgen. Ze hebben echt mooie dingen voor al best scherpe prijzen dus een paar honder euro extra is mooi meegenomen.
Klopt, we zijn zelf wel gecharmeerd van de Balmani Forma, en een dergelijk meubel kan ik niet vinden voor een concurrerende prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elcastel
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-05 15:26
Wij gaan deze zomer/dit najaar onze badkamer renoveren. We gaan van een normale radiator naar vloerverwarming. In onze huidige situatie drogen de handdoeken vrij goed bij de radiator, behalve als die laag of uit staat.
Wat is jullie ervaring met handdoekradiatoren en vloerverwarming? We overwegen een elektrische radiator (of zo'n Instamat Jay stok) voor de handdoeken, maar willen ook het energieverbruik binnen de perken houden. Ik kom er nog niet goed uit wat een handige stap is.
Pagina: 1 ... 80 ... 123 Laatste