Toon posts:

Het Badkamer topic: verkopers, kwaliteit, prijs - Deel 1

Pagina: 1 ... 77 78 79 Laatste
Acties:

• Knollie
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 20:54
Heeft iemand een goede referentie voor een badkamer verbouwing in Nijmegen en omgeving?

• Aubergine
  • Registratie: April 2006
  • Nu online
Om wat ruimte te winnen willen we de ruimte tussen onze wasbak en de muur 1op 10cm zetten (wasbak is 120cm, badkamer is 180cm breed).

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Is dit reëel of is 20 echt een stuk mooier?

[Voor 57% gewijzigd door Aubergine op 12-03-2023 13:57]

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 18:28

Rzaan

Altijd zoekende

@Ruudstertje
Er is een speciaal topic over kranen.
Kon het zo gauw niet vinden (beetje lui ook) maar het bestaat.

• Offens1490
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:41
Verkeerde topic

[Voor 86% gewijzigd door Offens1490 op 12-03-2023 16:20]

AnimeAdicted

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:40
Bij Sani4all een badkamer + 2 toiletten laten opmaken (inclusief demontage en vernieuwing leidingen etc.).
Redelijk achterovergeslagen door de totaalprijs (23.5k voor 8m2 badkamer) met wat onderhandelen, maar ik heb het geaccepteerd.
Er komt een half vrijstaand bad, groot wasmeubel 120cm en inloopdouche, tegels tot plafond in zowel badkamer als toiletten.

Ik ben qua tijd (werk) en planning (eind mei), gewoon niet in de mogelijkheid om zelf een aannemer te zoeken die op relatief korte termijn dit kan invullen en het land af te gaan voor de beste deals.
Dan kies je soms maar voor de wat makkelijkere weg en laat ik alles door 1 bedrijf doen. :)

[Voor 18% gewijzigd door keanu_ op 12-03-2023 16:41]

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Nu online
keanu_ schreef op zondag 12 maart 2023 @ 16:38:
Bij Sani4all een badkamer + 2 toiletten laten opmaken (inclusief demontage en vernieuwing leidingen etc.).
Redelijk achterovergeslagen door de totaalprijs (23.5k voor 8m2 badkamer) met wat onderhandelen, maar ik heb het geaccepteerd.
Er komt een half vrijstaand bad, groot wasmeubel 120cm en inloopdouche, tegels tot plafond in zowel badkamer als toiletten.

Ik ben qua tijd (werk) en planning (eind mei), gewoon niet in de mogelijkheid om zelf een aannemer te zoeken die op relatief korte termijn dit kan invullen en het land af te gaan voor de beste deals.
Dan kies je soms maar voor de wat makkelijkere weg en laat ik alles door 1 bedrijf doen. :)
23.5 voor de badkamer en daar komt 2x toilet nog bij?

• Offens1490
keanu_ schreef op zondag 12 maart 2023 @ 16:38:

Vind het nog meevallen als je 2 toiletten.
Onze badkamer zonder blikken of blozen 19k 8m3 isch badkamer.
Niet dat ik akkoord ging overigens.

AnimeAdicted

• Ruudstertje
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 19:36
Rzaan schreef op zondag 12 maart 2023 @ 14:07:
@Ruudstertje
Er is een speciaal topic over kranen.
Kon het zo gauw niet vinden (beetje lui ook) maar het bestaat.
Ik heb nu al een tijdje gexovht naar kan geen algemeen kranen topic vinden....

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

• kaboom1555
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 26-03 22:14
Aubergine schreef op zondag 12 maart 2023 @ 13:56:
Om wat ruimte te winnen willen we de ruimte tussen onze wasbak en de muur 1op 10cm zetten (wasbak is 120cm, badkamer is 180cm breed).

***members only***

Is dit reëel of is 20 echt een stuk mooier?
Bij ons past er nog net een IKEA BROGRUND
Vuilnisemmer met drukdeksel tussen en die is 14 cm. Ik vind dat zelf wel handig dat er nog wat ruimte tussen zit, ook om de zijkant van het meubel en de wand schoon te kunnen maken. Zou niet krapper gaan dan 15 cm.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 20:56
Ruudstertje schreef op zondag 12 maart 2023 @ 10:38:
Wat zijn nu goede kranen voor de badkamer?
Wij willen mat zwarte kranen. 2x wastafel (meng) , 1x bad thermostaatkraan en 1x douchethermostaatkraan.

Bij de vrienden van de show (sanisale) geweest voor een offerte voor een complete badkamer (kranen, toilet, bad, easy drain, spiegel, douchewand) . Op de offerte staan echter geen merken. Ben zelf wat gaan speuren en kon qua materiaal 3 k goedkoper dan sanisale.

Ik met het prijsverschil naar de verkoper van sanisale, wel meteen aangegeven dat ik niet weet welke merken hij op z'n offerte heeft gezet dus misschien dat ik appels met peren vergelijk. Volgens de verkoper is de weisbaden die ik zelf had uitgezocht rommel.... Even gezocht en komt hier slechte reviews tegen.

Maar wat is dus wel een goed merk met mat zwarte kranen?
Haha, en dezelfde verkoper zet waarschijnlijk ook Chinesium kranen op zijn offerte _/-\o_

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Draakje5
  • Nu online
Ons plan.. blijft lastig.
Rvs kranen. Wit sanitair. Marmerlook op inbouwreservoir toilet en wand achter bad. De rest de vloertegel.

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:40
Draakje5 schreef op zondag 12 maart 2023 @ 17:36:
[...]

23.5 voor de badkamer en daar komt 2x toilet nog bij?
Nee met 2 toiletten!

Maar geen grote poespas, wel A merken

Acties:
  • +13Henk 'm!

• Danno88
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:35
Na enige tijd meelurken en inspiratie op doen, post ik hierbij mijn badkamer/ervaringen.

In december 2019 besloten om ons appartement te verbouwen/opknappen (waar we op dat moment 10 jaar in wonen) om het t updaten en wat luxer te maken (appartement gekocht met standaard badkamer/toilet/keuken enz.).

Door coronaperiode plannen uitgesteld en hier in 2021 verder mee gegaan en ontwerp gemaakt voor complete appartement.

Alles uitgezocht en uiteindelijk aannemer gevonden waardoor we in oktober 2022 zouden starten met badkamer en toilet.
Echter waren de tegels niet leverbaar, waardoor deze pas na de geplande werkzaamheden binnen zouden komen, de heleboel weer uitgesteld en zou halverwege januari starten.

Onze badkamer was dus simpel badkamertje.
In de vernieuwde badkamer wilde we graag een bad plaatsen (en gezien mijn lengte moest dit wel een bad zijn waar ik ook in kon liggen zonder dat ik half boven het water uitsteek :9 ) besloten om de muur tussen de slaapkamer en badkamer er uit te halen en deze 40cm op te schuiven en hier direct ook in de nieuwe muur een nis te maken.

Begonnen met spullen los halen, vloer vrij maken en de rest te slopen van badkamer en toilet.

Na enkele weken in de troep geleefd te hebben zijn de werkzaam heden klaar (op dorpels bij toilet en badkamer, radiator badkamer (2x een Vasco radiator binnen maar afwerking slecht dus overgestapt naar ander merk en nog 7 weken levertijd), schilderen muren + plafond toilet, ophangen verlichting + toiletrolhouder + zeepdispenser + frame onder fonteintje na).

Wij zijn blij met het resultaat en gekozen sanitair en hebben dan ook goede ervaring met onze aannemer en zijn collega (van te voren werden we goed geadviseerd en denkt lekker mee) en de manier van afwerken (waar ik toch wel benauwd van werd als ik zie hoe sommige professionals hun "werk" afleveren) en de sanitairwinkel waar we de spullen hebben besteld.

Ook met de gekozen materialen en producten zijn we tevreden mee.

Badkamer sanitair:

Tegels
Tegels wand en vloer: Sant Agostino Via Appia Cross Cut Ivory 120x120
Tegels in nis: Porcelanosa - Gravity Aluminium Hexagon Gold

Bad
Bad: Riho Lugo 180 x 80
Bad overloop: Hotbath Pal P032 CR
Badkraan: Hotbath Cobber B020 CR
Bad handdouche: Hotbath Cobber M443 CR

Douche
Stortdouche wandarm: Hotbath CB450 CR
Stortdouche kop: Hotbath Cobber M100 CR
Glijstangset: Hotbath Cobber M308 CR
Inbouwthermostaat kraan: Hotbath Cobber CB7067 CR
Drain: Easy Drain Compact Clean
Douchewand: Van Rijn 118x200cm, 8mm clearglas, chrome afwerking

Wastafel
Wastafel: Ink Aspekt 120x45cm kraangat links
Wastafel onderkast: Ink Greeploos 2 lades Ash Grey 120x45cm
Clickwaste: Hotbath Pal P710 CR
Kraan: Hotbath Cobber CB004CR
Spiegel: Martens Design Rotondo 100cm
Radiator: Instamat Rim 150x50cm Softwit (wordt nog geplaatst)

Verlichting/electra
Armatuur: Lumidora 74770 messing
Spots: 3x Hue GU10 White Ambiance
Schakelaar: Jung 531EU Pulsdrukker + Hue Wall Switch Module
Afdekraam+wip: Jung LS990 Sneeuwwit
Wandcontactdoos: Jung LS990 Wandcontactdoos met deksel Sneeuwwit
Afdekraam: Jung LS990 Sneeuwwit

Toilet sanitair:

Tegels

Toilet
Pot: Villeroy & Boch Subway 2.0
Zitting: Villeroy & Boch Slim Seat
Inbouwreservoir: Geberit UP320
Inbouwreservoir bedieningsplaat: Geberit Sigma 20 Drukplaat Glans Wit/Chroom
Inbouwreservoir extra: Geberit DuoFresh Stick Module

Fontein
Fontein: Ink Versus Glans Wit
Frame onder fontein: Ink Frame Wit (wordt nog geplaatst)
Kraan: Hotbath Cobber U001 CR
Waste: Hotbath Pal P708 CR
Sifon: Hotbath Pal P034 CR

Accesoires
Toiletrolhouder: Hotbath Cobber CBA04 CR (wordt nog gemonteerd)
Zeepdispenser: Hotbath Cobber CBA09 CR

Verlichting/electra
Spots: 2x Hue GU10 White Ambiance

Hier kunnen mijn dochter, vrouw en ik er weer even tegen aan.
Nu alles inpakken voor verbouwing fase 2...hierdoor moeten we er 4 weken uit dus lang kunnen we niet genieten van onze badkamer :|

Bedankt voor alle tips en inspiratie! _/-\o_

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Danno88 schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 13:24:
Na enige tijd meelurken en inspiratie op doen, post ik hierbij mijn badkamer/ervaringen.

In december 2019 besloten om ons appartement te verbouwen/opknappen (waar we op dat moment 10 jaar in wonen) om het t updaten en wat luxer te maken (appartement gekocht met standaard badkamer/toilet/keuken enz.).

Door coronaperiode plannen uitgesteld en hier in 2021 verder mee gegaan en ontwerp gemaakt voor complete appartement.

Alles uitgezocht en uiteindelijk aannemer gevonden waardoor we in oktober 2022 zouden starten met badkamer en toilet.
Echter waren de tegels niet leverbaar, waardoor deze pas na de geplande werkzaamheden binnen zouden komen, de heleboel weer uitgesteld en zou halverwege januari starten.

Onze badkamer was dus simpel badkamertje.
In de vernieuwde badkamer wilde we graag een bad plaatsen (en gezien mijn lengte moest dit wel een bad zijn waar ik ook in kon liggen zonder dat ik half boven het water uitsteek :9 ) besloten om de muur tussen de slaapkamer en badkamer er uit te halen en deze 40cm op te schuiven en hier direct ook in de nieuwe muur een nis te maken.

Begonnen met spullen los halen, vloer vrij maken en de rest te slopen van badkamer en toilet.
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]

Na enkele weken in de troep geleefd te hebben zijn de werkzaam heden klaar (op dorpels bij toilet en badkamer, radiator badkamer (2x een Vasco radiator binnen maar afwerking slecht dus overgestapt naar ander merk en nog 7 weken levertijd), schilderen muren + plafond toilet, ophangen verlichting + toiletrolhouder + zeepdispenser + frame onder fonteintje na).
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]

Wij zijn blij met het resultaat en gekozen sanitair en hebben dan ook goede ervaring met onze aannemer en zijn collega (van te voren werden we goed geadviseerd en denkt lekker mee) en de manier van afwerken (waar ik toch wel benauwd van werd als ik zie hoe sommige professionals hun "werk" afleveren) en de sanitairwinkel waar we de spullen hebben besteld.

Ook met de gekozen materialen en producten zijn we tevreden mee.

Badkamer sanitair:

Tegels
Tegels in nis: Porcelanosa - Gravity Aluminium Hexagon Gold

Bad
Bad: Riho Lugo 180 x 80
Bad overloop: Hotbath Pal P032 CR
Badkraan: Hotbath Cobber B020 CR
Bad handdouche: Hotbath Cobber M443 CR

Douche
Stortdouche wandarm: Hotbath CB450 CR
Stortdouche kop: Hotbath Cobber M100 CR
Glijstangset: Hotbath Cobber M308 CR
Inbouwthermostaat kraan: Hotbath Cobber CB7067 CR
Drain: Easy Drain Compact Clean
Douchewand: Van Rijn 118x200cm, 8mm clearglas, chrome afwerking

Wastafel
Wastafel: Ink Aspekt 120x45cm kraangat links
Wastafel onderkast: Ink Greeploos 2 lades Ash Grey 120x45cm
Clickwaste: Hotbath Pal P710 CR
Kraan: Hotbath Cobber CB004CR
Spiegel: Martens Design Rotondo 100cm
Radiator: Instamat Rim 150x50cm Softwit (wordt nog geplaatst)

Verlichting/electra
Spots: 3x Hue GU10 White Ambiance
Wandcontactdoos: Jung LS990 Wandcontactdoos met deksel Sneeuwwit
Afdekraam: Jung LS990 Sneeuwwit

Toilet sanitair:

Tegels

Toilet
Pot: Villeroy & Boch Subway 2.0
Zitting: Villeroy & Boch Slim Seat
Inbouwreservoir: Geberit UP320
Inbouwreservoir bedieningsplaat: Geberit Sigma 20 Drukplaat Glans Wit/Chroom
Inbouwreservoir extra: Geberit DuoFresh Stick Module

Fontein
Fontein: Ink Versus Glans Wit
Frame onder fontein: Ink Frame Wit (wordt nog geplaatst)
Kraan: Hotbath Cobber U001 CR
Waste: Hotbath Pal P708 CR
Sifon: Hotbath Pal P034 CR

Accesoires
Toiletrolhouder: Hotbath Cobber CBA04 CR (wordt nog gemonteerd)
Zeepdispenser: Hotbath Cobber CBA09 CR

Verlichting/electra
Spots: 2x Hue GU10 White Ambiance

Hier kunnen mijn dochter, vrouw en ik er weer even tegen aan.
Nu alles inpakken voor verbouwing fase 2...hierdoor moeten we er 4 weken uit dus lang kunnen we niet genieten van onze badkamer :|

Bedankt voor alle tips en inspiratie! _/-\o_
Fraaie badkamer!

• hikhakhok
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16:10
Vanmiddag moet ik met de loodgieter de kranen aftekenen, ik heb alleen tegels besteld bij keukenboer en rest bij elkaar gekocht. Maar nu zit ik een beetje in floorplanner afmetingen te bekijken en het lijkt vrij krap allemaal zoals ik het nu heb.

Inloop is nu 68 centimeter tot aan de badkamer meubel, deze is 120 breed en 50 centimeter diep. Is dit te krap? Daarnaast heb ik nu douchewand 110 lang, afstand van douchewand tot badmeubel is 56 centimeter.

Zou het badkamer meer naar het raam toe kunnen plaatsen, met ongeveer 20 centimer tussen muur en meubel. Dan heb je wat meer inloop ruimte, maar zit je misschien wat meer met de douche zelf.

Wat is jullie mening?

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

Na een zoektocht voor “marmerlook in de juiste kleuren” stuiten we op deze platen en we zijn direct verliefd!

Na wat onderzoek kom ik ook dit plaatje tegen onder dezelfde product naam

Een hele andere kleur beleving zou je zeggen!
Bij navraag zegt de tegelboer dat er idd verschil in kan zitten en ze daar geen invloed op hebben. Dat hebben ze ons alleen niet verteld….

gelukkig nog niet besteld maar lekker is dat, vind dat nog wel een groot risico en uiteraard hebben we nu die eerste wand in ons hoofd geprent zitten |:(

• syntesia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18:13
barry86 schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 14:52:
[Afbeelding]

Na een zoektocht voor “marmerlook in de juiste kleuren” stuiten we op deze platen en we zijn direct verliefd!

[Afbeelding]

Bij navraag zegt de tegelboer dat er idd verschil in kan zitten en ze daar geen invloed op hebben. Dat hebben ze ons alleen niet verteld….

gelukkig nog niet besteld maar lekker is dat, vind dat nog wel een groot risico en uiteraard hebben we nu die eerste wand in ons hoofd geprent zitten |:(
Is toch altijd zo, is never nooit hetzelfde.

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

syntesia schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 14:54:
[...]

Het is marmerlook en geen marmer blijkbaar.
Als het marmerlook is, kan het best hetzelfde zijn.
sommige keramieken platen bijvoorbeeld in marmerlook zijn identiek, of met een iets andere tekening, maar dan nog steeds heel beperkt.

@barry86
Wat is de productnaam?

• sjedde
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 26-03 10:14
Voor ons nieuwbouwhuis zijn we bezig met het vormgeven van onze badkamer. Eerste offerte vanuit de partij betrokken bij het nieuwbouwproject rekent ruim het dubbele op sanitair al(uiteraard niet het bad) voor sanitair en meubels naar keuze.

Een tweetal vragen:
-Ik heb al doorgegeven dat de hartafstand van leidingwerk 15cm moet zijn, zijn er andere zaken waar ik nu even op moet letten om later een simpele wasbak te vervangen voor een onderbouwkast met wasbak?
-Is de website Insani24.de te vertrouwen? Op Idealo.de krijgt deze site goede reviews, maar thrustpilot is er dan weer niet erg enthousiast over.

Als jullie een andere Duitse webshop weten hoor ik dat graag, ik heb al even op reuter.com gekeken maar daar kwam ik niet goedkoper uit dan sanitairwinkel.nl. Via Insani24 kwam ik ruim 800 euro goedkoper uit.

[Voor 19% gewijzigd door sjedde op 15-03-2023 17:14]

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
sjedde schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 17:04:
-Ik heb al doorgegeven dat de hartafstand van leidingwerk 15cm moet zijn,
Moet die loodgieter niet gewoon volgens de geldende normen werken. Kranen met hartafstand 12 cm worden nog wel gemaakt maar is niet gebruikelijk meer.

• sjedde
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 26-03 10:14
njitter schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 17:11:
[...]

Moet die loodgieter niet gewoon volgens de geldende normen werken. Kranen met hartafstand 12 cm worden nog wel gemaakt maar is niet gebruikelijk meer.
Ja ik ga er wel vanuit, maar ben er toch maar expliciet over geweest.. Straks is de goedkoopste kraan hartafstand 12 en mogen ze het leiding werk er op aan passen.

• barry86
  • Nu online
City Plaster Multicolor van het merk Energie Ker

• barry86
  • Nu online
syntesia schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 14:54:
[...]

Jup, dus een overwegend rood/koperen tegel is hetzelfde als een blauwe tegel 8)7

• Draakje5
  • Nu online
Draakje5 schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 11:43:
We zijn zoekende of de opstelling op de foto van het fonteintje + kraantje de meest handige is, of dat het handiger is kraangat rechts te nemen i.p.v. links?

We hebben een kraantje met een boog ; die kunnen we niet in het midden monteren want dan is de fontein te ondiep en spat het water er overheen. Dus we zouden de keus hebben uit kraangat links en rechts. Ervaringen? [Afbeelding]
Iemand nog een reactie op deze vraag ?
We moeten sanitair gaan doorgeven en ik twijfel nog steeds.

Is de opstelling op de foto logisch en juist? Of is het handiger om het om te draaien (kraan aan de rechterkant van de fontein ipv links).

Ik denk eigenlijk dat dit wel logischer is met handen wassen als je van toilet komt, maar graag bevestiging :)

[Voor 26% gewijzigd door Draakje5 op 16-03-2023 21:09]

• Poumelie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:51
Draakje5 schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 21:07:
[...]

Iemand nog een reactie op deze vraag ?
We moeten sanitair gaan doorgeven en ik twijfel nog steeds.

Is de opstelling op de foto logisch en juist? Of is het handiger om het om te draaien (kraan aan de rechterkant van de fontein ipv links).

Ik denk eigenlijk dat dit wel logischer is met handen wassen als je van toilet komt, maar graag bevestiging :)
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik zou het persoonlijk andersom doen en wel hierom: op het beetje vrije ruimte wil je wat neerzetten. Een zeeppompje of wat dan ook. Dat is in deze opstelling vlakbij het toilet en kan geheid omgemept worden met een elleboog of wat dan ook. Aan de andere kant kom je niet, loop je niet, het zit in de hoek. Als het niet daarom is dan lijkt het mij visueel logischer dat dat in de hoek zit. Ik dénk zelf dat dat handiger is. Maar het is denk ik ook gewoon persoonlijke voorkeur.

• Poumelie
barry86 schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 14:52:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Bij een plek waar ze dit soort spul maken zelf een exact stuk uitzoeken. Kan vaak ook voor aanrechten van natuursteen (waar dus altijd variatie in zit). Weet niet of dat hiervoor kan maar moeite waard om het uit te zoeken. Weet je precies wat je krijgt.

Edit: lees nu dat ze er ‘geen invloed op hebben’, dan schiet ‘t niet op natuurlijk

[Voor 3% gewijzigd door Poumelie op 16-03-2023 22:40]

• barry86
  • Nu online
Poumelie schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 22:39:
[...]

Bij een plek waar ze dit soort spul maken zelf een exact stuk uitzoeken. Kan vaak ook voor aanrechten van natuursteen (waar dus altijd variatie in zit). Weet niet of dat hiervoor kan maar moeite waard om het uit te zoeken. Weet je precies wat je krijgt.

Edit: lees nu dat ze er ‘geen invloed op hebben’, dan schiet ‘t niet op natuurlijk
Ja had ik mij ook bedacht, dus na googlen kwam ik met het fabrikantmerk uit in Italie. Leuk tripje toch ;) .
Maar ik moet nog maar eens flink in gesprek, kijken wat de mogelijkheden zijn.
Het is geen "natuur product" en bij een fabricage proces valt er te manipuleren, toch...

• m181087
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14:28
barry86 schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 08:00:
[...]

Ja had ik mij ook bedacht, dus na googlen kwam ik met het fabrikantmerk uit in Italie. Leuk tripje toch ;) .
Maar ik moet nog maar eens flink in gesprek, kijken wat de mogelijkheden zijn.
Het is geen "natuur product" en bij een fabricage proces valt er te manipuleren, toch...
Maar wat voor verschil kan er in die tegels zitten dan?
Bedoelt de tegelboer daarmee dat de blauwe en de bruine vlekken niet op elke tegel op dezelfde plek zitten (dus dat er meer dan 1 stempel is om de tegel te drukken) of bedoelt hij dat er echt behoorlijke kleurverschillen kunnen optreden?

Het verschil tussen die 2 plaatjes (showroom en losse tegel) is immers te verklaren door de hoek waarin de foto's zijn genomen en het soort licht. De showroom is vanuit een 45 graden hoek gefotografeerd met strijklicht en weinig/geen natuurlijk licht. Waarschijnlijk lijkt die tegel al een stuk meer op de productfoto als je er recht voor staat of als je een losse tegel in natuurlijk licht legt. Ik zou sowieso langs een showroom gaan voor je ja/nee zegt tegen zo'n tegel.

• barry86
  • Nu online
m181087 schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 11:03:
[...]

Maar wat voor verschil kan er in die tegels zitten dan?
Bedoelt de tegelboer daarmee dat de blauwe en de bruine vlekken niet op elke tegel op dezelfde plek zitten (dus dat er meer dan 1 stempel is om de tegel te drukken) of bedoelt hij dat er echt behoorlijke kleurverschillen kunnen optreden?

Het verschil tussen die 2 plaatjes (showroom en losse tegel) is immers te verklaren door de hoek waarin de foto's zijn genomen en het soort licht. De showroom is vanuit een 45 graden hoek gefotografeerd met strijklicht en weinig/geen natuurlijk licht. Waarschijnlijk lijkt die tegel al een stuk meer op de productfoto als je er recht voor staat of als je een losse tegel in natuurlijk licht legt. Ik zou sowieso langs een showroom gaan voor je ja/nee zegt tegen zo'n tegel.
Het is "multicolor" met basis kleur koper / blauw / grijs.
Bij de badkamer showroom zien wij vooral veel koper en in zeer lage frequentie blauw/grijs. Deze "tegel" van 120*270 vinden wij prachtig!

Vervolgens bij een tegelzaak kwamen wij een soort gelijk tegen. Maar dan overwegend blauw met zeer lage frequentie koper/grijs.
Bij navraag zij de tegelboer dat dit exact dezelfde productie lijn is. Ik had immers de tegelgegevens van de badkamer zaak. En de print kan verschillen. Zij hadden daar geen invloed op.... -O-

Ik ben nog niet terug geweest naar de badkamer zaak, dat komt nog en dan leg ik mijn probleem voor.
Maar als hun hetzelfde zeggen dan ben ik bang dat ik die gok niet ga wagen... :|

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:10

mphilipp

Romanes eunt domus

Fanatieks schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 18:37:
[...]
Hier ook een lijstje gemaakt en dat scheelde al gauw €1000 op wat kranen, accessoires en een douchekop en bediening.

Idealo.de is hier ideaal voor :)
I stand corrected.... Ik had helemaal aan idealo gedacht terwijl ik die site wel kende. Ik was bekend met een aantal Duitse zaken en ik heb bij 1 of 2 grote zaken gekeken en kwam daar voor de spullen waarmee ik even snel vergeleek uit op ongeveer dezelfde prijzen als in NL. Maar nu ben ik er even voor gaan zitten en het met Idealo gekeken en kwam voor bepaalde zaken op behoorlijk lagere prijzen uit. Ik zal uiteindelijk even goed kijken of een hoop spullen niet beter bij 1 zaak vandaan kunnen komen. Het scheelt dan misschien een paar euro, maar er zit natuurlijk ook nog verzendkosten e.d. op naar Nederland.

Het loont dus de moeite om eventjes op Idealo te kijken. Wel opletten, want niet elke winkel verzendt naar Nederland!

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Fanatieks
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 26-03 21:59
mphilipp schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 13:24:
[...]

I stand corrected.... Ik had helemaal aan idealo gedacht terwijl ik die site wel kende. Ik was bekend met een aantal Duitse zaken en ik heb bij 1 of 2 grote zaken gekeken en kwam daar voor de spullen waarmee ik even snel vergeleek uit op ongeveer dezelfde prijzen als in NL. Maar nu ben ik er even voor gaan zitten en het met Idealo gekeken en kwam voor bepaalde zaken op behoorlijk lagere prijzen uit. Ik zal uiteindelijk even goed kijken of een hoop spullen niet beter bij 1 zaak vandaan kunnen komen. Het scheelt dan misschien een paar euro, maar er zit natuurlijk ook nog verzendkosten e.d. op naar Nederland.

Het loont dus de moeite om eventjes op Idealo te kijken. Wel opletten, want niet elke winkel verzendt naar Nederland!
Ik was een compleet nieuwe badkamer nodig en heb hierbij zo beetje alles van Hansgrohe aangeschaft. Zeker als je dus de duitse merken aanschaft kan je een leuke besparing maken :)

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Fanatieks schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 13:27:
[...]
Ik was een compleet nieuwe badkamer nodig en heb hierbij zo beetje alles van Hansgrohe aangeschaft. Zeker als je dus de duitse merken aanschaft kan je en leuke besparing maken :)
Gek genoeg niet alleen Duitse merken. Ik wil graag een Riho Desire half vrijstaand bad met alles erop en eraan en die is in Duitsland in die uitvoering bijna €1000 goedkoper. En Riho is een Nederlands merk 8)7

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Iemand ervaring met het Geberit One concept? Ik heb eea gekeken uit die lijn en dat is best mooi spul. Wastafel met uitloop naar de achterkant bv, een inbouwspiegelkast e.d. En de montage is zeg maar zoals ze ook die spoelbakken van je toilet doen achter een wandje met zo'n soort rek met alles voorbereid zodat je het spul er later zo opschuift.

• Krijnemans
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15:25
Heeft iemand enig idee of je de inbouwknoppen van deze Hotbath inbouwkraan ook verticaal boven elkaar kunt zetten, of staan alle knoppen/hendels dan ook 90 graden gedraaid?

https://www.sanitairwinke...5TtanSDv8iJxoCgqgQAvD_BwE

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Poumelie
Krijnemans schreef op maandag 20 maart 2023 @ 11:19:
Heeft iemand enig idee of je de inbouwknoppen van deze Hotbath inbouwkraan ook verticaal boven elkaar kunt zetten, of staan alle knoppen/hendels dan ook 90 graden gedraaid?

https://www.sanitairwinke...5TtanSDv8iJxoCgqgQAvD_BwE
Als ik naar de technische tekening kijk zit de boel aan de binnenkant aan elkaar vast en gaan de knoppen dus inderdaad 90 graden gedraaid staan (op zich is dat niet erg als je er vanaf het begin af aan al aan gewend ben dat opzij uit betekent). Weet echter niet het onveilig is om het zo te monteren.

https://static.rorix.nl/d...834802af1c56a4ffcd8c6.pdf

Hotbath heeft wel verticale inbouwdelen zoals je oa hier kunt zien: https://www.hotbath.nl/wp...latiesheet_CB_CX_7067.pdf

maar op zo’n site als sanitairwinkel (of andere) staan nooit alle mogelijke opties van een assortiment. Je zou ze er altijd over kunnen mailen en vragen om een mogelijkheid met zelfde samenstelling maar dan een verticaal inbouwdeel ipv een horizontaal inbouwdeel. Zo’n set is uiteindelijk toch gewoon verschillende losse artikelen bij elkaar die ook los aangeschaft kunnen, dus enige wat gewijzigd hoeft te worden is dat specifieke inbouwdeel.

[Voor 27% gewijzigd door Poumelie op 20-03-2023 11:34]

• Poumelie
-

[Voor 133% gewijzigd door Poumelie op 20-03-2023 11:31]

• ColeJ
Hier een offerte van 10k excl BTW voor:

Badkamer:
Storten dekvloer met douchedrain
Aanhelen vloerverwarming op bestaande vloerverwarming
Leidingwerk voor nieuw sanitair
Tegel vloer wand (2,5m bij 3m) tot plafond
Plaatsen hoekbad
Installeren sanitair (opbouw) doucehraak, badkraan en toilet

Toilet
Plaatsen toilet
Tegelen vloer en wanden
Installeren fonteintje

Dit is dus puur arbeidsloon en voeg, lijm, kitwerk. Alle spullen en tegels lever ik zelf aan. Vinden jullie deze offerte OK?

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:15
Eigenlijk vrij goedkoop nog

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Draakje5
  • Nu online
ColeJ schreef op maandag 20 maart 2023 @ 12:04:
Hier een offerte van 10k excl BTW voor:

Badkamer:
Storten dekvloer met douchedrain
Aanhelen vloerverwarming op bestaande vloerverwarming
Leidingwerk voor nieuw sanitair
Tegel vloer wand (2,5m bij 3m) tot plafond
Plaatsen hoekbad
Installeren sanitair (opbouw) doucehraak, badkraan en toilet

Toilet
Plaatsen toilet
Tegelen wand+plafond
Installeren fonteintje

Dit is dus puur arbeidsloon en voeg, lijm, kitwerk. Alle spullen en tegels lever ik zelf aan. Vinden jullie deze offerte OK?
Zeker niet (te) duur. Eigenlijk best goedkoop zoals hierboven ook gezegd.
Maar als ik het goed zie ga je dus geen vloer betegelen in het toilet, maar wel het plafond.

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:42

Sport_Life

Solvitur ambulando

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[Voor 13% gewijzigd door Sport_Life op 20-03-2023 16:23]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Panasonic Aquarea 9KW (in bestelling) | Doel: Gasloos in 2023

• ColeJ
Draakje5 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 15:52:
[...]

Zeker niet (te) duur. Eigenlijk best goedkoop zoals hierboven ook gezegd.
Maar als ik het goed zie ga je dus geen vloer betegelen in het toilet, maar wel het plafond.
Heb het even aangepast :) Het moet namelijk zijn de vloer en wanden (tot plafond).

• gdvm
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 14:50
Hoe lang gaan ze hier over doen dan? Lijkt me een beetje onzinnig om termijnen te hebben als ze met een paar weken klaar zijn?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Nu online
Dat zou ik niet accepteren. 10 vooraf, 40 of 50 halverwege en de rest achteraf als je voor de 1e keer gedoucht hebt lijkt me redelijker..

• Krijnemans
Poumelie schreef op maandag 20 maart 2023 @ 11:25:
[...]

Als ik naar de technische tekening kijk zit de boel aan de binnenkant aan elkaar vast en gaan de knoppen dus inderdaad 90 graden gedraaid staan (op zich is dat niet erg als je er vanaf het begin af aan al aan gewend ben dat opzij uit betekent). Weet echter niet het onveilig is om het zo te monteren.

https://static.rorix.nl/d...834802af1c56a4ffcd8c6.pdf

Hotbath heeft wel verticale inbouwdelen zoals je oa hier kunt zien: https://www.hotbath.nl/wp...latiesheet_CB_CX_7067.pdf

maar op zo’n site als sanitairwinkel (of andere) staan nooit alle mogelijke opties van een assortiment. Je zou ze er altijd over kunnen mailen en vragen om een mogelijkheid met zelfde samenstelling maar dan een verticaal inbouwdeel ipv een horizontaal inbouwdeel. Zo’n set is uiteindelijk toch gewoon verschillende losse artikelen bij elkaar die ook los aangeschaft kunnen, dus enige wat gewijzigd hoeft te worden is dat specifieke inbouwdeel.
Inderdaad. Eens even in de winkel gaan bekijken hoe dit uitziet als het 90gr gedraaid is!
De knoppen zullen wel met een imbus vast zitten, maar de knoppen 90gr gedraaid vastzetten zal wel niet kunnen ben ik bang. Ik zie dit exacte model ook nergens op internet gedraaid staan helaas.

Ik zal ze daar ook eens vragen of het mogelijk is om een ander inbouwdeel te gebruiken.

Anders is het inderdaad een kwestie van gewenning denk ik. Ik kan me moeilijk voorstellen dat een kraan lekt als hij 90gr gedraaid wordt geïnstalleerd, maar wellicht denk ik te gemakkelijk.

• Offens1490
BasvanS schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 23:19:
[...]

Elke keer als ik dit soort dingen lees vraag ik me af waarom mensen in een douche van 100 cm niet gewoon een douchegoot van 100 cm nemen. Je wil toch altijd zo min mogelijk voegen/kitranden etc.? Al die extra kleine stukjes tegel bij een te kleine douchegoot is toch helemaal niet mooi/praktisch? Of zie ik iets over het hoofd?
Nou daar was ik ook mee aan stoeien.
Als je hem over de gehele breedte pakt hoef je in principe maar 2 kanten schuin af te laten lopen ipv 4 hoeken toch?

AnimeAdicted

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:58
Offens1490 schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 12:14:
[...]

Nou daar was ik ook mee aan stoeien.
Als je hem over de gehele breedte pakt hoef je in principe maar 2 kanten schuin af te laten lopen ipv 4 hoeken toch?
Heb hem hier helemaal tegen de muur ;) Dan hoef je maar één zijde af te laten lopen :D!

[Voor 33% gewijzigd door BasvanS op 21-03-2023 12:43]

• Offens1490
BasvanS schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 12:42:
[...]

Heb hem hier helemaal tegen de muur ;) Dan hoef je maar één zijde af te laten lopen :D![Afbeelding]
Heb jij ook easydrain?

AnimeAdicted

• m181087
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14:28
Ben ik ook wel benieuwd naar inderdaad.
Van de website van Easydrain zelf:
Houdt er rekening mee dat je speciale wandmodellen hebt, wanneer je de drain tegen de muur wil installeren (eenzijdige of driezijdige montage).
Ik zou me voor kunnen stellen dat je met driezijdige montage op termijn meer kans op lekkages hebt, aangezien je niet alleen de aansluiting op de vloer maar ook die op de wand goed afgekit moet hebben.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:58
m181087 schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 15:41:
[...]

Ben ik ook wel benieuwd naar inderdaad.
Van de website van Easydrain zelf:

[...]

Ik zou me voor kunnen stellen dat je met driezijdige montage op termijn meer kans op lekkages hebt, aangezien je niet alleen de aansluiting op de vloer maar ook die op de wand goed afgekit moet hebben.
Heb een:

Easy Drain Compact 30 Clean Dryphon Wall douchegoot 100 cm (RVS)

Aan de achterwand zit een mooie opstaande metalen rand waar de tegel voorkomt. Knap als daar water door komt ;)

[Voor 20% gewijzigd door BasvanS op 21-03-2023 16:08]

• big bang
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19:23
Nu we het toch over drains hebben; wie weet er welke drains geschikt zijn voor een gietvloer?

Van easydrain vond ik deze, maar die is eigenlijk te hoog voor mijn cementdekvloer.

It's time to play the music, it's time to light the lights

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
ik heb de volgede douchedrain op de offerte staan. Nu zie ik dat je deze mooi dicht tegen de muur kunt installeren. Ik vraag me wel af: als je de douchenis onder afschot hebt getegeld, dan heb je toch altijd wat water dat blijft liggen áchter de goot bij de muur. Zie hieronder voor een voorbeeld.

Hoe zouden jullie dat oplossen? (Of is het misschien geen probleem)

[Voor 9% gewijzigd door t14wo op 22-03-2023 15:36]

• Skalaar
  • Registratie: September 2013
  • Nu online

Skalaar

What air defence doing?

t14wo schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 15:35:
ik heb de volgede douchedrain op de offerte staan. Nu zie ik dat je deze mooi dicht tegen de muur kunt installeren. Ik vraag me wel af: als je de douchenis onder afschot hebt getegeld, dan heb je toch altijd wat water dat blijft liggen áchter de goot bij de muur. Zie hieronder voor een voorbeeld.

Hoe zouden jullie dat oplossen? (Of is het misschien geen probleem)

[Afbeelding]
In principe maak je de doucheruimte droog na gebruik, dus dan blijft daar geen water liggen..

"Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.." (Guido Weijers, 31-12'22)

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Nu online
Hier hebben ze het zo gemaakt dus loopt van alle kanten af

Zie nu wel dat de voegen schoon gemaakt mogen worden O-)

[Voor 6% gewijzigd door Tinusvolkel op 22-03-2023 15:42]

Strava

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Inderdaad achterste dunne tegel op afschot leggen. Bij ons is dat wat meer dan de rest omdat het smal is en je er toch nooit staat (zelf gedaan). En inderdaad trekker eroverheen na gebruik.

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Skalaar schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 15:40:
[...]

In principe maak je de doucheruimte droog na gebruik, dus dan blijft daar geen water liggen..
Ik maak de doucheruimte nooit droog na gebruik.
Waarom zou je dat doen?

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

t14wo schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 15:35:
ik heb de volgede douchedrain op de offerte staan.
Welke douchedrain is dit?

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15:50
Rzaan schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 17:43:
[...]

Waarom zou je dat doen?
Kalk

PSN: Flix20-NL

• t14wo
  • Nu online
Rzaan schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 17:43:
[...]

Waarom zou je dat doen?
Inderdaad… in de ideale wereld dor je dat om je badkamer zo lang mogelijk mooi te houden. Ik wil een badkamer waarbij dat niet hoeft. :)
Dagelijkse klusjes om je huis mooi te houden wil ik zoveel mogelijk voorkomen. Elke week de douchecabine even ontkalken vind ik daarentegen geen enkel probleem.

Drain: https://sanitairkamer.nl/...flens-80x7cm-sk50805.html

@FitTiv
De laatste tegel op afschot leggen is lastig omdat ik 80x80 tegels heb. Dan zou ik die tegel in tweeën moeten snijden tussen de drain en de muur en dat stukje op afschot leggen naar de drain toe. Bedoel je dat?

@Tinusvolkel, ik vind die oplossing niet zo fraai. Hoeqel erg netjes uitgevoerd bij jou.

• t14wo
  • Nu online
Wie heeft ervaring met elektrische vloerverwarming in de badkamer? Ik twijfel tussen (zo lijkt het) de gevestigde Magnum, of een goedkopere variant ‘powered by Magnum’ (Bauhaus link)

Ik zie het verschil niet, behalve de thermostaat. De mat zelf stelt natuurlijk geen r**t voor en is gewoon een kabel met weerstand. Het prijsverschil is behoorlijk. (Zo’n 50%)

• j4y
  • Laatst online: 20:30
t14wo schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 20:22:
Wie heeft ervaring met elektrische vloerverwarming in de badkamer?
Geen ervaring maar waarom niet normale vloerverwarming ipv die elektrische meuk?

• t14wo
  • Nu online
j4y schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 20:27:
[...]

Geen ervaring maar waarom niet normale vloerverwarming ipv die elektrische meuk?
Omdat die ‘elektrische meuk’
- makkelijker aanlegt
- minder inbouwdiepte nodig heeft
- geen installateur nodig heeft
- los ingeschakeld kan worden
- geen aanpassingen in je CV nodig heeft
- veel sneller reageert

Deze VV komt enkel in de badkamer om de kou uit de vloer te halen ‘s-ochtends en ‘s-avonds. Er is gewoon een (geen elektrische meuk) radiator om op te warmen.

Als ik 3u per dag die vv aan heb, kost me dat voor 3m2 maximaal 1,5 kWh. Lijkt mij heel acceptabel. ;)

[Voor 8% gewijzigd door t14wo op 22-03-2023 20:41]

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

t14wo schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 19:27:
[...]
Elke week de douchecabine even ontkalken vind ik daarentegen geen enkel probleem.
Neem een ontkalker, dan hoef je je badkamer niet eens met dat agressieve spul schoon te maken. Mijn douche en kranen zien er nog als nieuw uit en zijn brandschoon van binnen. Ook mijn Quooker, die ik laatst open moest maken vanwege een defect was brandschoon. Alles 3 jaar in gebruik. Normaal gesproken moet je minstens 1x per jaar je douchekop ontkalken, maar bij ons loopt ie nog prima door. Geen enkel gaatje met een probleem.
Aangezien dat kalk nergens meer aan blijft zitten, blijft er ook minder vuil aan hangen. Scheelt echt enorm. Niets meer onkalken, heerlijk.

• Offens1490
Tinusvolkel schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 15:41:
Hier hebben ze het zo gemaakt dus loopt van alle kanten af

[Afbeelding]
Zie nu wel dat de voegen schoon gemaakt mogen worden O-)
En toch moet ik zeggen dat ik minder minder mooi vind zeker dat je de mooie tegels zijn ingeslepen. Dan neig ik toch naar wall drai over gehele lengte.

Ander vraag:
Hebben de meeste ir of een electrische radiator?
Ben van mening dat een electrische verwarming meer stralingswarmte geeft.

AnimeAdicted

• Offens1490
mphilipp schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 20:49:
[...]

Neem een ontkalker, dan hoef je je badkamer niet eens met dat agressieve spul schoon te maken. Mijn douche en kranen zien er nog als nieuw uit en zijn brandschoon van binnen. Ook mijn Quooker, die ik laatst open moest maken vanwege een defect was brandschoon. Alles 3 jaar in gebruik. Normaal gesproken moet je minstens 1x per jaar je douchekop ontkalken, maar bij ons loopt ie nog prima door. Geen enkel gaatje met een probleem.
Aangezien dat kalk nergens meer aan blijft zitten, blijft er ook minder vuil aan hangen. Scheelt echt enorm. Niets meer onkalken, heerlijk.
Zoiets dat je aansluit na de watermeter?
Heb je een link?

AnimeAdicted

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Offens1490 schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 21:00:
[...]
Zoiets dat je aansluit na de watermeter?Heb je een link?
Ik heb een Aquacell. Er zijn meerdere fabrikanten. Reden waarom ik een Aquacell heb, is dat deze nagenoeg onderhoudsvrij is. Hij heeft geen stroom nodig om te werken (100% mechanisch) en doordat ie 2 cellen heeft (2 reservoirs met kunsthars om te onkalken) die heen en weer schakelen, kan hij regenereren (met zout dat je in de vorm van blokken erin doet) terwijl hij gewoon in bedrijf is. Er zijn systemen die maar één cel hebben en die je op een of andere manier moet programmeren om af en toe te regenereren. Deze doet dat dus zelf en je hebt er geen last van.
Plaatsing kan vrijwel overal, maar moet natuurlijk zo dicht mogelijk bij de wateraansluiting voor het huis komen. En er moet een waterafvoer zijn voor het zoute afvalwater dat er uit komt bij het regenereren. Meestal kan ie in de kruipruimte geplaatst worden. Ik zit in een appartement en hij staat bij mij in de meterkast, waar een kleine waterafvoer is voor de warmtewisselaar van de stadsverwarming.

Ik heb geen aandelen, maar ik vind het wel prettig dat ik geen last van kalk heb. In mijn vorige woning had ik in eerste instantie mat zwart sanitair van de vorige bewoners overgenomen. Tel dat op bij het toen nog kei-ne keiharde water in Gorinchem en je snapt dat ik helemaal paranoïde werd van kalk. Als je de wasbak niet na elke keer dat je de kraan had gebruikt droogde, had je mooie witte plekken. Dat matte zwart is niet geglazuurd, dus kalk trekt erin als een schimmel. Echt om gek van te worden.

Het kost een paar centen, maar dan heb je ook wat.

• Krijnemans
Krijnemans schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 08:40:
[...]

Inderdaad. Eens even in de winkel gaan bekijken hoe dit uitziet als het 90gr gedraaid is!
De knoppen zullen wel met een imbus vast zitten, maar de knoppen 90gr gedraaid vastzetten zal wel niet kunnen ben ik bang. Ik zie dit exacte model ook nergens op internet gedraaid staan helaas.

Ik zal ze daar ook eens vragen of het mogelijk is om een ander inbouwdeel te gebruiken.

Anders is het inderdaad een kwestie van gewenning denk ik. Ik kan me moeilijk voorstellen dat een kraan lekt als hij 90gr gedraaid wordt geïnstalleerd, maar wellicht denk ik te gemakkelijk.
Voor mijn nieuwbouwwoning ben ook ik opzoek naar badkamerinrichting. Daarvoor heb ik afgelopen weekend een offerte gekregen voor de kranen, meubel, toiletpot en bad.

Wat vinden jullie van deze prijzen?

WC-pot: Villeroy & Boch Metro 2.0 + zitting (geen inbouwreservoir; antikalk en antibacterieel): €467

2x inbouwkraan t.p.v. wastafelmeubel: Hotbath Cobber X 18cm zwart (incl. inbouwdeel; https://www.badkamerxxl.n...rt#section-configurator): €895

Inbouwkraan douche: Hothbath Cobber X: IBSX70 zwart inclusief glijstang en 38,5cm wandarm en ronde handdouche (incl. inbouwdeel; https://www.sanitairwinke...IqLBZTr6uRoCAV0QAvD_BwE): €1840

Inbouwkraan bad: Hotbath Cobber X CX7072 zwart (incl. inbouwdeel; https://www.badkamerxxl.n...rt#section-configurator): €1602

Wisa Dani bad 180x80 back to wall glanzend wit (halfvrijstaand tegen achterwand; https://www.wisa-sanitair.com/dani-180x80-cm-wit.html): €2199

Pelipal wastafelmeubel 160 breed. Van mineraalmarmer (2 bakken) met daaronder twee onderkasten van 80cm met 2 laden in Riviera eiken (inclusief sifons, pluggen etc): €1518

2x Pelipal hoge kast 168x35x30 in Riviera eiken: €487

Ik kan bijzonder weinig vinden over het merk Pelipal. Wat zijn jullie ervaringen? De zoek-functie geeft slechts enkele hits en die zien niet positief uit!

• t14wo
  • Nu online
Krijnemans schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 08:37:
[...]

Voor mijn nieuwbouwwoning ben ook ik opzoek naar badkamerinrichting. Daarvoor heb ik afgelopen weekend een offerte gekregen voor de kranen, meubel, toiletpot en bad.

Wat vinden jullie van deze prijzen?

WC-pot: Villeroy & Boch Metro 2.0 + zitting (geen inbouwreservoir; antikalk en antibacterieel): €467

2x inbouwkraan t.p.v. wastafelmeubel: Hotbath Cobber X 18cm zwart (incl. inbouwdeel; https://www.badkamerxxl.n...rt#section-configurator): €895

Inbouwkraan douche: Hothbath Cobber X: IBSX70 zwart inclusief glijstang en 38,5cm wandarm en ronde handdouche (incl. inbouwdeel; https://www.sanitairwinke...IqLBZTr6uRoCAV0QAvD_BwE): €1840

Inbouwkraan bad: Hotbath Cobber X CX7072 zwart (incl. inbouwdeel; https://www.badkamerxxl.n...rt#section-configurator): €1602

Wisa Dani bad 180x80 back to wall glanzend wit (halfvrijstaand tegen achterwand; https://www.wisa-sanitair.com/dani-180x80-cm-wit.html): €2199

Pelipal wastafelmeubel 160 breed. Van mineraalmarmer (2 bakken) met daaronder twee onderkasten van 80cm met 2 laden in Riviera eiken (inclusief sifons, pluggen etc): €1518

2x Pelipal hoge kast 168x35x30 in Riviera eiken: €487

Ik kan bijzonder weinig vinden over het merk Pelipal. Wat zijn jullie ervaringen? De zoek-functie geeft slechts enkele hits en die zien niet positief uit!
Wat wil je weten over de kwaliteit van een meubel? Ga naar de winkel en voel het zelf. Als je massief of gefineerd hebt, de lades lopen in de winkel lekker, dan zit je goed. Is het plastic gelamineerde troep: loop door. :)

En qua prijzen: Bij sanitairwinkel kom je voor die badkraan op €2219 en jij krijgt €1602 aangeboden. Wat wil je hier nog horen? Topprijs. ;)

Ik vind je bad stevig geprijsd. Maar ik ken de prijs van dat specifieke bad niet. Maar voor dat geld heb je ook een solid surface bad.

• Krijnemans
t14wo schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 09:27:
[...]

Wat wil je weten over de kwaliteit van een meubel? Ga naar de winkel en voel het zelf. Als je massief of gefineerd hebt, de lades lopen in de winkel lekker, dan zit je goed. Is het plastic gelamineerde troep: loop door. :)

En qua prijzen: Bij sanitairwinkel kom je voor die badkraan op €2219 en jij krijgt €1602 aangeboden. Wat wil je hier nog horen? Topprijs. ;)

Ik vind je bad stevig geprijsd. Maar ik ken de prijs van dat specifieke bad niet. Maar voor dat geld heb je ook een solid surface bad.
Ik heb natuurlijk niet zoveel verstand van deze producten. Volgens mij is Hotbath wel goed en vond het prima (en degelijk) uitzien.

Het bad heb ik uitgezocht op basis van afmetingen en hoe hij lag. Lag voor mij prima :)

Pelipal is gelamineerde plaat. Tenminste dat staat me bij van toen ik het zag. Opzich is dat natuurlijk wel vochtbestendigd? Op internet lees ik er echter niet heel veel over, dus was benieuwd of andere mensen hier ervaring of een mening hebben over het merk op de lange termijn.

Badmeubels van massief hout of fineer zijn al snel 2x zo duur.

De prijzen komen trouwens van Sanidump af.

• t14wo
  • Nu online
Krijnemans schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 14:05:
[...]

Ik heb natuurlijk niet zoveel verstand van deze producten. Volgens mij is Hotbath wel goed en vond het prima (en degelijk) uitzien.

Het bad heb ik uitgezocht op basis van afmetingen en hoe hij lag. Lag voor mij prima :)

Pelipal is gelamineerde plaat. Tenminste dat staat me bij van toen ik het zag. Opzich is dat natuurlijk wel vochtbestendigd? Op internet lees ik er echter niet heel veel over, dus was benieuwd of andere mensen hier ervaring of een mening hebben over het merk op de lange termijn.

Badmeubels van massief hout of fineer zijn al snel 2x zo duur.

De prijzen komen trouwens van Sanidump af.
Meubel kan prima voor die prijs in echt hout. Voorbeeld is Balmani bij x2o. Die hebben wij in bestelling staan. Mooi spul in verschillende houtsoorten. Wij hebben amerikaans notenhout gekozen.

https://www.x2o.nl/balmani-fila

• t14wo
  • Nu online
Graag jullie feedback en tips voor onze nieuwe badkamer. Deze blijft op dezelfde plek. Verschil is dat waar nu de douche zit, straks een los toilet komt. Dat is een grote wens hier thuis. Verder is een bad bittere noodzaak. ;)

Over de ruimte:
De badkamer zit onder een dak van 30 graden. Hier zit nu 1 dakraam van 78*140 in, maar er komen 2 nieuwe die gekoppeld zijn. Door ze ook horizontaal af te werken, krijg je er veel meer sta-hoogte voor terug.

Ik wil de opstelling zoveel mogelijk gelijk houden, om slepen met leidingen te voorkomen.

Idee vanuit binnen (met de dakramen):

• Krijnemans
t14wo schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 14:31:
[...]

Meubel kan prima voor die prijs in echt hout. Voorbeeld is Balmani bij x2o. Die hebben wij in bestelling staan. Mooi spul in verschillende houtsoorten. Wij hebben amerikaans notenhout gekozen.

https://www.x2o.nl/balmani-fila
Goedkoopste Balmani Fila badkamermeubel in 150cm (niet eens 160cm) kost €2400 vs. €1518
De bijbehorende kasten kosten €1100 ps versus €244.

Maar ik begrijp wat je bedoeld. Ik ga nog eens verder rondneuzen! Bedankt voor de feedback.

• ColeJ
Onze badkamer in ons nieuwbouw huis ziet er als volgt uit vanuit de technische tekening:

De badkamer is 2.6 bij 2.7 en wij hebben het volgende idee:

Vinden jullie dit een logische indeling? De rood gearceerde koof is een koof welke helaas niet weggehaald kan worden. Ik had het idee om de opbouw van het toilet tot het plafond te maken met daarin een nisje. Zodoende zou het douchescherm mooi aan kunnen sluiten op deze opbouw. Dit is ook te zien in bovenstaande tekening. We zouden er ook voor kunnen kiezen om de opbouw van het toilet net zo diep te maken als de koof (de koof wordt dan eigenlijk breder) maar dan gaat er eigenlijk ruimte verloren wat zonde is. Voordeel is wel dat je dan geen knik meer hebt. Wellicht heeft iemand nog een idee waardoor we het radicaal omgooien :) ?

De spullen die we op het oog hebben:

Kranen
Blaufoss X2O opbouw kranen in een nog te bepalen kleur. Dit zijn dan de douchekraan, badkraan en wastafelkranen. Wat mij opvalt is dat er eigenlijk nergens een "mooie" oplossing is voor een badkraan. De slang hangt eigenlijk in het bad tenzij je een oplossing bedenkt waarbij er een soort uittrek slang ontstaat. De keus voor opbouw simpelweg gemaakt omdat het minder werk is en er ook geen voorzet wandjes gemaakt hoeven te worden.

Douchehoek
Een vrij simpele douchehoek, de maat moeten we nog bepalen:

https://www.tegeldepot.nl...ano-glas-mat-zwart-raster

Bad
Als bad hebben wij het volgende bad op het oog:

https://www.q1sanitair.nl...echts-glans-wit-acryl.awp

Toilet
Nog te bepalen maar in ieder geval een Geberit UP 100/320

Tegels
Capitolina Beige 60x60
Capitoline Beige Hexagonal

https://www.tegeldepot.nl...lqK4dPkjEFgYaAotpEALw_wcB

Heeft iemand ervaring met Tile-expert? Daar kost de tegel bijna de helft van het geld. Ik heb daar een paar samples besteld en die werden zeer snel bezorgd.

https://tile.expert/nl/ti...apitolina-beige-59-2x59-5

• Flix20
ColeJ schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 11:08:
Onze badkamer in ons nieuwbouw huis ziet er als volgt uit vanuit de technische tekening:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Vinden jullie dit een logische indeling? De rood gearceerde koof is een koof welke helaas niet weggehaald kan worden. Ik had het idee om de opbouw van het toilet tot het plafond te maken met daarin een nisje. Zodoende zou het douchescherm mooi aan kunnen sluiten op deze opbouw. Dit is ook te zien in bovenstaande tekening. We zouden er ook voor kunnen kiezen om de opbouw van het toilet net zo diep te maken als de koof (de koof wordt dan eigenlijk breder) maar dan gaat er eigenlijk ruimte verloren wat zonde is. Voordeel is wel dat je dan geen knik meer hebt. Wellicht heeft iemand nog een idee waardoor we het radicaal omgooien :) ?

Kranen
Blaufoss X2O opbouw kranen in een nog te bepalen kleur. Dit zijn dan de douchekraan, badkraan en wastafelkranen. Wat mij opvalt is dat er eigenlijk nergens een "mooie" oplossing is voor een badkraan. De slang hangt eigenlijk in het bad tenzij je een oplossing bedenkt waarbij er een soort uittrek slang ontstaat. De keus voor opbouw simpelweg gemaakt omdat het minder werk is en er ook geen voorzet wandjes gemaakt hoeven te worden.

Douchehoek

Bad

Toilet

Tegels
Capitolina Beige 60x60

Heeft iemand ervaring met Tile-expert? Daar kost de tegel bijna de helft van het geld. Ik heb daar een paar samples besteld en die werden zeer snel bezorgd.

Hoe stap je nu de douche in?
Volgens mij zie ik een deur richting de wastafel? Lijkt me een hele smalle instap.
De tegels zijn 60x60 neem ik aan, dan is de ruimte tussen de ingang naar de douche en de wastafel ca. 50 cm. Lijkt mij persoonlijk heel klein.

Kan je de WC verplaatsen of zit die daar ivm de afvoer?
Zo ja, dan zou ik de WC in een hoek naast de deur doen. Heb je ook wat meer privacy en zie je vanaf de gang niet direct een WC als de deur open staat.
Bad zou ik dan plaatsen waar nu de douche en toilet staan.

Douche zou ik dan wat breder maken en met deur naar het midden v/d ruimte dmv schuifdeur. Daarnaast de wastafel.

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Kranen

Douchehoek

Bad

Toilet

Tegels
Capitolina Beige 60x60

Indeling lijkt mij logisch en zo ruimtelijk mogelijk. De keuze om het spoelreservoir door te trekken tot het plafond zal een persoonlijke zijn. Een lagere koof voor het spoelreservoir zal ruimtelijker ogen.
Let er op dat het knikje van voldoende formaat is om een beetje behoorlijke strook tegels op kwijt te kunnen. Als dat maar een paar cm is, is dat toch lastiger. Wordt dat te klein dan is gelijktrekken verstandiger.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• t14wo
  • Nu online

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Kranen

Douchehoek

Bad

Toilet

Tegels
Capitolina Beige 60x60

Je schrijft een simpele douchehoek, om vervolgens een cabine van dik 1000 euro te linken. Dat is al wel echt flink. Een hele nette douchehoek heb je al voor 300 euro voor 90x90. https://sanitairkamer.nl/...nt-mat-zwart-sk28701.html

• ColeJ
Flix20 schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 11:22:
[...]

Kan je de WC verplaatsen of zit die daar ivm de afvoer?
Zo ja, dan zou ik de WC in een hoek naast de deur doen. Heb je ook wat meer privacy en zie je vanaf de gang niet direct een WC als de deur open staat.
Bad zou ik dan plaatsen waar nu de douche en toilet staan.

Douche zou ik dan wat breder maken en met deur naar het midden v/d ruimte dmv schuifdeur. Daarnaast de wastafel.
Ik begrijp wat je bedoeld en klinkt inderdaad als een mooie indeling :). Ik heb alleen geen idee of ik het toilet kan verplaatsen naar de andere kant ivm de afvoer - dat word best een uitdaging denk ik.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Iemand nog suggesties voor het verlaagd plafond? Volgens mij is het simpelste van die gipsplaten (speciale voor de badkamer uiteraard) en dat dan mooi stucen zodat het strak is.
Ik heb gezien dat je ook MDF kun pakken, maar dat zijn stroken en ik denk dat ik liever een strak plafond heb.

Spanplafond doe ik niet en volgens mij is hout op zich wel mooi, maar je moet dat behandelen en dat moet je denk ik ook wel eens een keer herhalen. Echt hout en badkamers zijn denk ik geen ideale combinatie.

Zie ik nog wat opties over het hoofd?

• Flix20
ColeJ schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 11:52:
[...]

Ik begrijp wat je bedoeld en klinkt inderdaad als een mooie indeling :). Ik heb alleen geen idee of ik het toilet kan verplaatsen naar de andere kant ivm de afvoer - dat word best een uitdaging denk ik.
Vermoedelijk loopt de leiding wel via die koof daarnaast dus zul je daaraan gebonden zijn.
mphilipp schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 12:38:
Iemand nog suggesties voor het verlaagd plafond? Volgens mij is het simpelste van die gipsplaten (speciale voor de badkamer uiteraard) en dat dan mooi stucen zodat het strak is.
Ik heb gezien dat je ook MDF kun pakken, maar dat zijn stroken en ik denk dat ik liever een strak plafond heb.

Spanplafond doe ik niet en volgens mij is hout op zich wel mooi, maar je moet dat behandelen en dat moet je denk ik ook wel eens een keer herhalen. Echt hout en badkamers zijn denk ik geen ideale combinatie.

Zie ik nog wat opties over het hoofd?
Wat je zelf al zegt; de blauwe gipsplaten pakken.
Zou je niet eens hoeven te stuen maar kan je gewoon dik in de latex zetten. Wel even de naden afwerken.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Flix20 schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 13:03:
[...]
Wat je zelf al zegt; de blauwe gipsplaten pakken.
Zou je niet eens hoeven te stucen maar kan je gewoon dik in de latex zetten. Wel even de naden afwerken.
Zoiets dacht ik al. Ik ben gisteren aan het googlen geweest, en er kwamen wel wat exotische zaken langs, maar die blauwe gipsplaten zijn volgens mij nog steeds het handigste. Als je tenminste één kleur wilt. Je kunt er elke kleur op zetten. Inderdaad even netjes die naden plamuren, dan zou het goed moeten zijn.

• DaKa86
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 25-03 08:19
Wauw wat een topic, interessant!

Ik zit te kijken voor een nieuwe woning waarbij de badkamer aangepakt moet worden.
Alles eruit, wat leidingen verleggen en nieuw erin.

Het slopen kan ik zelf.
Maar het frezen van sleuven, leidingen verleggen en alles opbouwen laat ik liever over aan specialisten.

Een 2,5m x 2,5m badkamer, zonder poespas.
Wastafel/meubel, toilet, inloopdouche en design radiator inclusief tegels op vloer en wanden, hoeft niet fancy, mag gewoon van de Gamma.

Dat moet je toch voor een €7500 wel klaar zijn inclusief montage?

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Flix20
DaKa86 schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 13:47:

Ik zit te kijken voor een nieuwe woning waarbij de badkamer aangepakt moet worden.

Het slopen kan ik zelf.
Maar het frezen van sleuven, leidingen verleggen en alles opbouwen laat ik liever over aan specialisten.

Wastafel/meubel, toilet, inloopdouche en design radiator inclusief tegels op vloer en wanden, hoeft niet fancy, mag gewoon van de Gamma.

€7500 kan lukken; Voor materiaal of montage. Niet beide.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Tha_Flash
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17:00

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Kranen

Douchehoek

Bad

Toilet

Tegels
Capitolina Beige 60x60

Schuifdeur ;)

Bijna 2025

Acties:
  • +2Henk 'm!

• AGD
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 19:34

Het slopen kan ik zelf.

Nee, denk aan tenminste €7500 voor alleen arbeid en klein materiaal.

Als je geld moet sparen dan laat alle leidingen op dezelfde plaats zitten en zet een gewone douchebak op de huidige plek. Een betegelde inloopdouche kost aardig wat geld.

En €15000 is wat een eenvoudig badkamer kost. Een beetje luxe is makkelijk €20K of €25K.

Wachttijden bij de meeste installateurs zijn ruim een jaar.

Als je denk dat je weet wat een bepaalde klus kost, kun je het bijna altijd verdubbelen. Onderschat het niet!

[Voor 4% gewijzigd door AGD op 24-03-2023 14:16]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ColeJ

Het slopen kan ik zelf.

Dat dacht ik ook maar kwam van een koude kermis thuis. Reken maar op 7500 aan materiaal en 7500 aan arbeid.

• ColeJ
Zo, mooi hoor! Hoe heb je dat zo snel gemaakt :) ?

Het ziet er keurig uit maar de voorkeur gaat wel uit naar half vrijstaand staand back2wall bad. Een betegeld bad krijg ik er niet meer in bij de vrouw.

• DaKa86
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 25-03 08:19
Jeetje dan zijn de prijzen echt sky high gegaan de laatste jaren…

Ik dacht - even uit de losse pols -

Tegels €1000
Wastafel/meubel €750
Zwevend toilet €500
Douchescherm €250
Kranen €500
Los spul €1000

Maakt €4000, dacht voor €3500 zetten ze dat er toch wel in lijkt me 🫣

Acties:
  • +3Henk 'm!

• t14wo
  • Nu online
AGD schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 13:56:
[...]

Wachttijden bij de meeste installateurs zijn ruim een jaar.
Eens v.w.b. de prijzen. Arbeid valt altijd tegen. Maar die wachttijd is wel overdreven hoor. Economie gaat fors op de rem en mensen stellen juist deze hoge uitgaven nu uit. Sanitairwinkels zijn verlaten op ieder moment vd dag. (Ik heb er heel veel bezocht afgelopen weken op zaterdagen en koopavonden)

De werkvoorraad van zzp installateurs is erg fragiel. Er vallen zomaar 3 badkamers weg en opeens heeft hij morgen tijd om te starten. Dus beschikbaarheid is niet zo’n enorm probleem meer. Biedt ook ruimte voor onderhandelen! De installateurs laten je graag denken dat het nog hosanna is. Handig voor hun offertes. ;)

[Voor 24% gewijzigd door t14wo op 24-03-2023 15:42]

• t14wo
  • Nu online
DaKa86 schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 14:37:
Jeetje dan zijn de prijzen echt sky high gegaan de laatste jaren…

Ik dacht - even uit de losse pols -

Tegels €1000
Wastafel/meubel €750
Zwevend toilet €500
Douchescherm €250
Kranen €500
Los spul €1000

Maakt €4000, dacht voor €3500 zetten ze dat er toch wel in lijkt me 🫣
Jouw prijzen voor de materialen zijn niet heel gek geschat hoor. Prima mogelijk. Zit je wel aan de onderkant. Maar plaatsen is gewoon erg duur (geworden).

3500 zetten is tegen 4 weken werk een uurtarief van €21,80. Incl btw. ;) kom jij daarvoor je bed uit? Installateurs in ieder geval niet.

• Tha_Flash
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17:00
@ColeJ Zo, mooi hoor! Hoe heb je dat zo snel gemaakt :) ?

Is deel van mijn werk......

Bijna 2025

• ColeJ
t14wo schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 15:45:
[...]

Jouw prijzen voor de materialen zijn niet heel gek geschat hoor. Prima mogelijk. Zit je wel aan de onderkant. Maar plaatsen is gewoon erg duur (geworden).

3500 zetten is tegen 4 weken werk een uurtarief van €21,80. Incl btw. ;) kom jij daarvoor je bed uit? Installateurs in ieder geval niet.
4 weken werk? Moet er ook een uitbouw geplaatst worden?

• t14wo
  • Nu online
ColeJ schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 17:24:
[...]

4 weken werk? Moet er ook een uitbouw geplaatst worden?
Ok. Dus jij zegt €7500 aan arbeid. Gedeeld door 60 euro per uur, kom je op ruim 3 weken werk. En jij vindt 4 weken extreem veel. Zoveel verschil zit daar niet tussen toch?

• ColeJ
t14wo schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 22:18:
[...]

Ok. Dus jij zegt €7500 aan arbeid. Gedeeld door 60 euro per uur, kom je op ruim 3 weken werk. En jij vindt 4 weken extreem veel. Zoveel verschil zit daar niet tussen toch?
Mee eens hoor, maar ik vind 60 euro per uur eigenlijk ook een waanzinnig bedrag. En ik begrijp dat er nog van alles af gaat (ben zelf ook ZZPer maar niet in de bouw. Een badkamer hoeft toch geen maand te duren?

• Offens1490
Iemand een idee wat verschil tussen de Villeroy& Boch avento vs subway 2.0?
Op internet wordt niet echt diep op ingegaan.
Subway 2.0 is nieuwer naar mijn mening( subway 3.0 is er ook maar flink duurder)

AnimeAdicted

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

ColeJ schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 13:31:
[...]

Mee eens hoor, maar ik vind 60 euro per uur eigenlijk ook een waanzinnig bedrag. En ik begrijp dat er nog van alles af gaat (ben zelf ook ZZPer maar niet in de bouw. Een badkamer hoeft toch geen maand te duren?
Tja, vraag en aanbod. 60 euro per uur zit je zo aan.
Men wilde een 'kenniseconomie' en betalen daar nu de prijs voor.

Hoi!

• ColeJ
EWK schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 16:51:
[...]

Tja, vraag en aanbod. 60 euro per uur zit je zo aan.
Men wilde een 'kenniseconomie' en betalen daar nu de prijs voor.
Alleen gaat de vraag momenteel met harde stappen naar beneden. De tijd van hypotheek oversluiten en 30k bijlenen voor een badkamer is geweest. Nu moet het eigen zak komen - gaat niet gebeuren voor deze prijzen.

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Nu online
ColeJ schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 13:31:
[...]

Denk dat je je vergist in hoeveel werk een badkamer is ;) een maand niet, maar 3 weken zit je bij een volledige verbouwing altijd wel aan.

En ik denk ook dat je je vergist in hoeveel euro gereedschap iemand mee brengt, wat een bus kost e.d. dat zit allemaal bij die 60 euro in. naast aov, ziekte, vakantie

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

ColeJ schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 17:03:
[...]

Alleen gaat de vraag momenteel met harde stappen naar beneden. De tijd van hypotheek oversluiten en 30k bijlenen voor een badkamer is geweest. Nu moet het eigen zak komen - gaat niet gebeuren voor deze prijzen.
Ik merk nog weinig van minder werk voor vakmensen.
Had ook gedacht dat je het zou merken, maar ik denk dat de vraag naar valmensen nog steeds groter is dan het aanbod.

• Ucello
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14:50
We zijn druk bezig te proberen de offerte van onze badkamer voor de nieuwbouwwoning drastisch naar beneden te brengen. Zie ook mijn eerdere draadje hierover (https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/74589118).

En per post "af te pellen". Zo hebben we een elektrische radiator in de badkamer. Hierbij is standaard ook een wandcontactdoos.

Echter hebben ze in de offerte deze vervangen door een vaste aansluiting.

Hierbij staan in de offerte extra kosten voor de elektricien:

Vaste stroom aansluiting radiator i.p.v. wandcontactdoos EUR 545,-
Verplaatsen wandcontactdoos EUR 79,86

Dus deze vaste aansluiting radiator kost ons alleen al EUR 624,88. :+

Weet iemand wat dit precies betekent? Is dit niet gewoon een draad aansluiten ipv een stekker in het stopcontact? Zie afbeelding. Of mis ik iets?

• Mercarra
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:02
Ucello schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 20:24:
We zijn druk bezig te proberen de offerte van onze badkamer voor de nieuwbouwwoning drastisch naar beneden te brengen. Zie ook mijn eerdere draadje hierover (https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/74589118).
Wij hebben ook een nieuwbouwwoning met enkel vloerverwarming in de badkamer. De ruimte is altijd aangenaam warm. Waarom een elektrische verwarming plaatsen met een COP van 1?

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

Pagina: 1 ... 77 78 79 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee