mphilipp schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 12:45:
[...]
Ik weet niet of jullie er een rekenmachine bij hebben gepakt, of misschien zelf enorme salarissen verdienen waardoor je niet schrikt van 13k per maand op je rekening. Stel dat ik de klus met 2 man doe, 2 weken lang, vang ik €6500 per man voor 2 weken werk. Dat is dus €13000 per maand. Er gaan maanden voorbij dat ik dat niet per maand op mijn rekening krijg hoor. En ik vind dat ik best aardig betaald wordt.
Dus ja, als we het normaal vinden dat het werk alleen €13000 mag kosten ben ik uitgepraat. Het is trouwens nóg 'erger' als iemand 3 weken in z'n eentje het werk doet. Dan vangt ie €13k voor 3 weken werk, wat neerkomt op €4300 per week. Als je even simpel doet en dat met 4 vermenigvuldigd, krijg je een maandsalaris van €17k.
Ik heb respect voor iemands kennis en kunde, en ben best bereid daarvoor te betalen. En ik misgun niemand een goede boterham voor vakwerk. Vakwerk kost nu eenmaal geld. Het gaat mij er een beetje om dat het die bedragen heel normaal worden gevonden en men (de handel bedoel ik dan) er gewoon naartoe werkt. En de klanten (zo blijkt uit de reacties hier) vragen zich niet eens meer af of het wel nog proportioneel is. We praten wel over €108/uur voor 120 uurtjes werk (3x5 dagen à 8 uur). Ik vind het best royaal betaald. Ligt dat aan mij?
Die 13k gaat je tegellijm, leidingwerk e.d. nog af. Das zo 3k.
Dan de btw nog, dan de inkomstenbelasting nog. Weer 40 procent.
Dan komt iemand in een bus voorrijden, die kost geld, ik denk dat ik zo 5 a 10k aan gereedschap gebruik in een badkamer wat kapot kan, afschrijft en slijt.
Dan gaat er eens in de zoveel badkamers misschien een keer wat fout, waardoor een vloertje open moet oid, of je maakt schade, kan altijd.
Dan zijn er nog klanten die niet betalen en waar je kan fluiten naar je centen.
En je hebt nog uren dat je offertes maakt, administratie doet, 2 of 3 keer langs moet voor je de klus hebt.
Als je vanuit loondienst maar die 13k kijkt lijkt t heel veel geld, maar dat is het echt niet. Ja een paar k minder kan zoals ik aangaf, maar zo buitensporig als jij t schetst is het echt niet.
Enne, over die 100 per uur die je aanhaalt, zeg je ook tegen een advocaat dat t nergens op slaat, of vind je het daar opeens wel normaal?