Het ziet er ook niet perse rolstoelvriendelijk uit, op het handvat na.

Materiaal? Gibo?barry86 schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 20:05:
[Afbeelding]
Het omcircelde muurtjeis circa 1m20 breed en 1m20 hoog en 10cm dik. Daarboven op komt een glasplaat van 80cm hoog.
Hoe krijg ik dit muurtje stevig “verankerd”?
Mijn gevoel zegt me dat het uiterste punt wiebelig zal zijn…
Als dat een cellenbeton muurtje is, zou ik niet weten wat er wiebelig zou zijn.barry86 schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 20:05:
[Afbeelding]
Het omcircelde muurtjeis circa 1m20 breed en 1m20 hoog en 10cm dik. Daarboven op komt een glasplaat van 80cm hoog.
Hoe krijg ik dit muurtje stevig “verankerd”?
Mijn gevoel zegt me dat het uiterste punt wiebelig zal zijn…
Ziet er bijzonder uit zo, nog nooit een goot tegen de muur gezien. Ligt meestal netjes tussen ingesneden vloertegels.Richh schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 18:45:
[...]
Die is wel van een klein kitrandje voorzien, dus dat is volgens mij wel prima (foto is klikbaar)
[Afbeelding]
Die zijn wel beschikbaar (bijvoorbeeld de EasyDrain Wall) en ze hebben een verticale flens die tegen de muur staat. Vermoedelijk tegen lekkage en voor een strakke afwerking met geen dikke kitrand tegen je muur.Vendetta_X schreef op zondag 26 februari 2023 @ 00:03:
[...]
Ziet er bijzonder uit zo, nog nooit een goot tegen de muur gezien. Ligt meestal netjes tussen ingesneden vloertegels.
Ik moet het nog bouwen en het is een vraag vooraf. Klinkt als geen probleem dus…t14wo schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 23:31:
[...]
Als dat een cellenbeton muurtje is, zou ik niet weten wat er wiebelig zou zijn.
Als je 1,5cm op 120 hebt aan afschot is er nog wel ruimte om hem bij de drain een paar mm hoger te krijgen. Dan moeten waarschijnlijk wel alle tegels uit de douchehoek er uit... Maar verder niet.Richh schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 15:25:
Zouden jullie dit accepteren?
[Afbeelding]
Ik ben in dubio. Er blijft zeker water in de doucheruimte staan, wat erg irritant is.
Aan de andere kant, met een trekker haal je het met een paar keer vegen wel 95% weg. En die is toch al nodig om de glasplaat schoon te houden.
Ik zit er echt niet op te wachten dat de hele pleuris zooi weer open moet en we weer een week niet kunnen douchen (de aannemer weet ook wel dat we helemaal klaar met hem zijn volgens mij). Maar ja, als we het nu niet doen gaat het nooit veranderen natuurlijk.
Heeft iemand van jullie praktijkervaring met zo'n situatie?
Je drain moet je zo laten plaatsen dat je daar niet op staat tijdens douchen... Zeker met een tegelrooster sta je anders op 4 uiteindes van tegels, dat staat nooit lekker.Flix20 schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 17:58:
[...]
100% opnieuw doen!
Je voelt dat opstaande randje altijd als je er met je blote voeten opstaat!
Wij hebben een putje met tegel inleg waar de tegel eigenlijk net iets te hoog in is gelegd. (ofwel te dik lijm eronder of de tegel toch net te dik) en dat is echt bloed irritant!
Het is wel degelijk een speciale muur goot, maar ja de kitrand is inderdaad groot genoeg geworden.AGD schreef op zondag 26 februari 2023 @ 07:27:
[...]
Die zijn wel beschikbaar (bijvoorbeeld de EasyDrain Wall) en ze hebben een verticale flens die tegen de muur staat. Vermoedelijk tegen lekkage en voor een strakke afwerking met geen dikke kitrand tegen je muur.
Met de kitrand in de foto van Richh vermoed ik dat het geen speciale muurgoot is. En wat is er gebeurd met de deurgreep, waarom is het aan de bodem en niet in het midden van de deur? En hij heeft ook een spotje geplaatst pal boven de regendouche.![]()
Het moet een enorme teleurstelling zijn. Je geeft waarschijnlijk meer dan 10K uit aan installatie, wacht een jaar tot je aan de beurt bent, en het is niet netjes en vakkundig gedaan.
Foto’s kan wel misleidend zijn, dus als de douchedeur bevalt goed dan is er niks mis meeRichh schreef op zondag 26 februari 2023 @ 10:01:
[...]
Het is wel degelijk een speciale muur goot, maar ja de kitrand is inderdaad groot genoeg geworden.
De douchedeur hebben we zelf uitgezochtdie staat gewoon zo bij de X2O showrooms, daar is niks mis mee
wel grappig dat juist daar zoveel opmerkingen over komen haha.
Spotje zit ook niet echt boven de regendouche, dat lijkt op de foto meer dan hoe het echt is.
Maar ja, een teleurstelling is het om talloze andere redenen wel een beetje geworden ja. De eerste tekeningen zijn ruim een jaar oud, we hebben heel lang over de indeling nagedacht. En ja ook op deze aannemer hebben we meer dan een half jaar gewacht. Uiteindelijk is vooral het hele proces gewoon ellendig geweest. Er zijn nog wel meer puntjes namelijk.
Al blijft het een enorme verbetering tov wat het was hoor
[Voor 96% gewijzigd door Señor Sjon op 27-02-2023 09:45]
Echt bizar, maar ze kunnen het gewoon vragen helaas…Ucello schreef op zondag 26 februari 2023 @ 11:19:
Inmiddels hebben we van de badkamerleverancier die bij het nieuwbouwproject zit de offerte ontvangen voor het aanpassen van de standaard badkamer en toiletten.
In de standaard badkamer/toiletten vanuit de bouw zit al sanitair, kranen, douchehoek, een bad en het tegelwerk. Dit zonder meerprijs, maar alles vrij basic en vooral erg wit.
De offerte voor de aanpassing hiervan komt op een totaal van EUR 38K. Dit offertebedrag is nog zonder aanpassing van het tegelwerk. Dus ik vermoed dat we in totaliteit op een meerprijs tegen de 50K uitkomen.![]()
Hierbij een impressie hoe het er zou moeten uitzien:
[Afbeelding]
Wat is wijsheid, de badkamer en toiletten standaard op laten leveren (dus met standaard sanitair en tegelwerk), zonder meerprijs? Of de badkamer en toiletten casco laten opleveren en dan alles in eigen beheer aanpassen? Of andere tips (ook over de indeling)?
Beter hier, dan heeft iedereen er wat aan.Yener schreef op zondag 26 februari 2023 @ 12:15:
Voor meer informatie kunnen jullie me een PB sturen
Het is een plek waar hoogstens een spettertje kan komen als je echt lomp staand plast. En verder zig je er nooit met je handen aan. Dus hoe hygienisch moet je het hebben?Rzaan schreef op zondag 26 februari 2023 @ 14:51:
[...]
Beter hier, dan heeft iedereen er wat aan.
De wand achter de toiletpot lijkt me zo'n natuursteen-plaat.
Wat ik me afvraag: Natuursteen is redelijk ruw.
Is dat wel hygienisch genoeg?
Het is niet voor niets dat de meeste toiletten tegels hebben.t14wo schreef op zondag 26 februari 2023 @ 14:54:
[...]
Het is een plek waar hoogstens een spettertje kan komen als je echt lomp staand plast. En verder zig je er nooit met je handen aan. Dus hoe hygienisch moet je het hebben?
Denk dat je dit prima kan afnemen met een spuit groene zeep oid.
Ik heb ook zo’n staaltje van zo’n natuursteenslabrolfabrikant. Was prima spul. Een soort leisteen lijkt het. Maar is best glad en schoon te maken zo lijkt het.Rzaan schreef op zondag 26 februari 2023 @ 15:20:
[...]
Het is niet voor niets dat de meeste toiletten tegels hebben.
Die zijn makkelijk af te nemen en glad.
Ook mensen die helemaal nooit een spetter waar dan ook laten komen, kiezen voor tegels.
Je ziet wel wat andere materialen de laatste tijd, maar hygiene is nog steeds belangrijk.
En zo'n natuurstenen plaat (ik heb ze gezien op een bouwbeurs) heeft heel wat randjes die je niet heel handig schoon maakt met een doekje.
Maar wat krijg je dan wel voor die 38k?Ucello schreef op zondag 26 februari 2023 @ 11:19:
Inmiddels hebben we van de badkamerleverancier die bij het nieuwbouwproject zit de offerte ontvangen voor het aanpassen van de standaard badkamer en toiletten.
In de standaard badkamer/toiletten vanuit de bouw zit al sanitair, kranen, douchehoek, een bad en het tegelwerk. Dit zonder meerprijs, maar alles vrij basic en vooral erg wit.
De offerte voor de aanpassing hiervan komt op een totaal van EUR 38K. Dit offertebedrag is nog zonder aanpassing van het tegelwerk. Dus ik vermoed dat we in totaliteit op een meerprijs tegen de 50K uitkomen.![]()
Hierbij een impressie hoe het er zou moeten uitzien:
[Afbeelding]
Wat is wijsheid, de badkamer en toiletten standaard op laten leveren (dus met standaard sanitair en tegelwerk), zonder meerprijs? Of de badkamer en toiletten casco laten opleveren en dan alles in eigen beheer aanpassen? Of andere tips (ook over de indeling)?
This is absolutely ridiculous
Hij heeft al 80% van het bedrag, het gaat om een eindbedrag van 20%.AGD schreef op maandag 27 februari 2023 @ 07:01:
@Richh jouw aannemer moet zijn onderaannemer(s) betalen. En zijn andere vaste lasten. Ik zou eerst een betaling van 50% voorstellen.
Als hij weet dat je gelijk hebt, zou hij ook niet naar de rechtbank willen gaan. In iedere geval zou ik het schriftelijk krijgen dat hij de afwatering zal herstellen.
Ik ben geen advocaat maar af is af, toch? En de badkamer is niet af als je niet mag douchen.
[Voor 5% gewijzigd door Richh op 27-02-2023 07:23]
Wij hadden afgelopen maand precies zo 'n verhaal. Kijk even goed in je offerte, waar de prijs in zit. Bij ons zat het vooral in de niet standaard dingen (douche wc, bad, badmeubel, spiegel, radiator, verlichting, kranen) allemaal zaken waar de prijs 2 tot 4 keer over de kop ging. Waarschijnlijk is dat samen met de douchewand bij jou ook het geval. Uiteindelijk heb ik de goedkoopste douchewc en geen badmeubel laten plaatsen, een goedkoper eigenmerk bad en de standaard electrische radiator(verplicht). Verder de standaard kranen en geen glijstang. Wij hebben het ontwerp zo gekozen dat we makkelijk zelf een badmeubel, spiegel kunnen plaatsen, de radiator zelf kunnen vervangen. De kranen kunnen we uiteraard ook zelf vervangen en omdat we zonder glijstang laten plaatsen hebben we geen gaten extra gaten in de douchewand. De prijzen die projectleveranciers vragen zijn te belachelijk voor woorden. Als ze normale prijzen hadden gevraagd hadden ze 25.000 omzet kunnen hebben. Nu maar 6.000.Ucello schreef op zondag 26 februari 2023 @ 11:19:
De offerte voor de aanpassing hiervan komt op een totaal van EUR 38K. Dit offertebedrag is nog zonder aanpassing van het tegelwerk. Dus ik vermoed dat we in totaliteit op een meerprijs tegen de 50K uitkomen.
Dank je, wij zaten inmiddels ook er aan te denken om het standaard te laten opleveren en een aantal zaken te laten vervallen maar wel de leidingen op de goede plek. Wat betreft vervallen doen ze wel moeilijk. Ik krijg bij alles waarvan ik aangeef, laat bijv. de standaard wasbak maar zitten, maar ik wil wel de leiding/aansluiting daar, te horen: dat kan niet/doen we niet vanwege legionella gevaar (overigens casco opleveren en alles afgedopt kan dan weer wel).t14wo schreef op zondag 26 februari 2023 @ 14:03:
[...]
Echt bizar, maar ze kunnen het gewoon vragen helaas…
Met deze prijzen is het inderdaad verstandig om standaard te laten opleveren, of zoveel mogelijk te laten vervallen. Want voor 38k kan je een complete renovatie bekostigen inclusief slopen etc. dat is bij jou niet eens nodig.
Zorg er wel voor dat leidingen zoveel mogelijk al goed liggen.
Er zit dus al een standaardbadkamer/toiletten in de woning, zonder meerprijs. Dus voor de 38K wordt deze aangepast. Overigens is de EUR 38K na aftrek terugleveren van het standaard sanitair. Hiervoor kregen we ca 2.100 terug. Dus feitelijk kost het ruim 40K. Even een aantal bedragen uit de offerte: douchecombinatie 7.100, wastafelmeubel (incl kranen en spiegel) 10.300, badcombinatie 9.000, montagekosten 4.255, etc. En we hebben het hier over een huismerk wastafelmeubel en grohe axor kranen. Dus geen gouden kranen oidRidicuul schreef op zondag 26 februari 2023 @ 23:03:
[...]
Maar wat krijg je dan wel voor die 38k?
Aanpassing leidingwerk, badkamermeubel en ingebouwde douchekraan?
Haha dit is echt insane. Al een hoop bizarre bedragen voorbij zien komen, maar dit is next level. Sterkte hiermee…Ucello schreef op maandag 27 februari 2023 @ 10:53:
[...]
Er zit dus al een standaardbadkamer/toiletten in de woning, zonder meerprijs. Dus voor de 38K wordt deze aangepast. Overigens is de EUR 38K na aftrek terugleveren van het standaard sanitair. Hiervoor kregen we ca 2.100 terug. Dus feitelijk kost het ruim 40K. Even een aantal bedragen uit de offerte: douchecombinatie 7.100, wastafelmeubel (incl kranen en spiegel) 10.300, badcombinatie 9.000, montagekosten 4.255, etc. En we hebben het hier over een huismerk wastafelmeubel en grohe axor kranen. Dus geen gouden kranen oid
Ik verbaas mij al langer over dit soort dieverij van die projectontwikkelaars. Ze hebben het denk ik juridisch zodanig ingericht dat het nét geen koppelverkoop is omdat je niet verplicht bent hun keuken/badkamer af te nemen en alles kan laten aanpassen naar je eigen wensen. Maar het is gewoon niets meer dan pure diefstal. Ze weten gewoon dat de meeste mensen het niet aandurven om de boel alsnog te laten verbouwen omdat het huis al op het randje zit van wat ze kunnen lenen en er geen budget is voor een extra verbouwing. Die verbouwing is ook moeilijk in te plannen omdat ze eerder/later klaar kunnen zijn.Ucello schreef op maandag 27 februari 2023 @ 10:53:
[...]
Er zit dus al een standaardbadkamer/toiletten in de woning, zonder meerprijs. Dus voor de 38K wordt deze aangepast. Overigens is de EUR 38K na aftrek terugleveren van het standaard sanitair. Hiervoor kregen we ca 2.100 terug. Dus feitelijk kost het ruim 40K. Even een aantal bedragen uit de offerte: douchecombinatie 7.100, wastafelmeubel (incl kranen en spiegel) 10.300, badcombinatie 9.000, montagekosten 4.255, etc. En we hebben het hier over een huismerk wastafelmeubel en grohe axor kranen. Dus geen gouden kranen oid
Wastafelmeubel met kranen = €10.300?!?!Ucello schreef op maandag 27 februari 2023 @ 10:53:
[...]
Maar de standaardbadkamer heeft al een douche, een bad, een meubel, witte tegels en sanitair. En de standaard toiletten hebben al witte tegels, een wc en een fonteintje, gok ik zo.Ucello schreef op maandag 27 februari 2023 @ 10:53:
[...]
This is absolutely ridiculous
[Voor 28% gewijzigd door Blik1984 op 27-02-2023 11:44]
Move nood douche, aankoop 350, verkoop 250 in 2021. Ik zie dat dezelfde douche nu 470 kost, maar in de verkoop zal dat dan verhoudingsgewijs ook goed komen. Had toen veel gegadigden en durfde het wel aan omdat er vrijwel geen douche op marktplaats te vinden was.Rzaan schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 16:53:
[...]
Had je hem zelf nieuw gekocht?
En voor hoeveel?
Voor hoeveel heb je hem weer verkocht?
Ik weet het, sommige mensen schrikken van dit soort vragen, maar ik denk dat de antwoorden op een forum zeer nuttig zijn om te zien of het voor anderen ook iets is.
Logisch ontwerp. Een paar praktisch puntjes: ik zou een half vrijstaand bad tóch overwegen (neemt wat minder ruimte en minder gedoe met schoonmaken), en denk aan de positie van de verwarming / handdoekradiator. Naast de douche heb je een goede plek voor een handdoekradiator.Rzaan schreef op maandag 27 februari 2023 @ 18:06:
Druk doende om de badkamer te gaan verbouwen.
Het globale plan zit al in ons hoofd.
Moet alleen alles nog gaan kopen zodat de aannemer het erin kan zetten.
Dit is onze gedachte
[Afbeelding]
De ruimte is ± 420 x 270.
Rechtsboven in op de tekening 2 deuren.
Links een raam in een soort dakkapel.
Linker onderhoek (de stippelijn) is een schuin dak dat op ± 170 hoog begint ongeveer.
Badmeubel op deze tekening 170 x 50
Inloopdouche 180 x 100 (geen douchebak maar tegels)
Vrijstaand bad ± 180 x 85
Graag meningen en inzichten.
Vrijstaand bad en inloopdouche zijn elementen die zeker in de badkamer komen.
Afmetingen nog niet zeker.
Idem voor badmeubel.
Toilet is elders op de etage.
Radiator gaan we niet nemen.AGD schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 09:45:
[...]
Logisch ontwerp. Een paar praktisch puntjes: ik zou een half vrijstaand bad tóch overwegen (neemt wat minder ruimte en minder gedoe met schoonmaken), en denk aan de positie van de verwarming / handdoekradiator. Naast de douche heb je een goede plek voor een handdoekradiator.
Een hoge kast kan ook handig zijn, voor meer opslagruimte. Met een halfvrijstaand bad heb je zeker voldoende ruimte om het naast het bad te plaatsen.
Ik was zelf ook ind e markt voor een randloos toilet. Uiteindelijk voor eentje van Villeroy en Boch gegaan omdat die ook half randloos hebben. Dan heb je niet zoal met die bovenstaande exemplaar dat soms bij het doortrekken het over de rand spettert.Offens1490 schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 19:59:
Ff een vraag mbt randloze wc bezitters. Vandaag in vakantiehuisje hebben ze ook een randloze wc.
Is het normaal dat water niet red tot aan de pijl of heeft dat puur met de afstelling van desbetreffende wc?
Ben lijst afvinken mbt wc's
[Afbeelding]
Ik zou persoonlijk altijd voor een gesloten cabine gaan, je kan in dit geval ook werken met een deur tegen beide muren zodat je de cabine plat tegen de muur kan klappen als je bijv alleen het bad gebruikt en meer ruimte wilt hebben bij de wastafels.Rzaan schreef op maandag 27 februari 2023 @ 18:06:
Druk doende om de badkamer te gaan verbouwen.
Het globale plan zit al in ons hoofd.
Moet alleen alles nog gaan kopen zodat de aannemer het erin kan zetten.
Dit is onze gedachte
[Afbeelding]
De ruimte is ± 420 x 270.
Rechtsboven in op de tekening 2 deuren.
Links een raam in een soort dakkapel.
Linker onderhoek (de stippelijn) is een schuin dak dat op ± 170 hoog begint ongeveer.
Badmeubel op deze tekening 170 x 50
Inloopdouche 180 x 100 (geen douchebak maar tegels)
Vrijstaand bad ± 180 x 85
Graag meningen en inzichten.
Vrijstaand bad en inloopdouche zijn elementen die zeker in de badkamer komen.
Afmetingen nog niet zeker.
Idem voor badmeubel.
Toilet is elders op de etage.
Wij niet. Weloverwogen keuze.Brilsmurfffje schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 11:09:
[...]
Ik zou persoonlijk altijd voor een gesloten cabine gaan,
En als je het bad iets gedraaid neer zet? Wordt de ruimte tussen bad en douche iets kleiner, maar kun je badmeubel wel verlengen. Snel ff iets getekend, maar dan wordt idee duidelijkerRzaan schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 10:57:
[...]
Radiator gaan we niet nemen.
We hopen dat de vloerverarming voldoende is.
Maar wel iets om nog te overwegen.
Half-vrijstaand hebben we aan gedacht.
Maar vinden vrijstaand mooier en als die versleten is of we die niet meer mooi vinden, kopen we andere.
Hoge kast is nog een optie en die zou dan aan de zijde van de douche komen.
Waar we nog een beetje mee zitten, is hoe breed we het badkamermeubel moeten maken.
Het staat hier getekend als 170.
Maar dan is de doorgang tussen bad en meubel niet heel breed. Iets van 45.
Nu hoeven we niet vaak bij het raam te zijn want Ventilatie D.
[Voor 20% gewijzigd door Daffie85 op 28-02-2023 11:53]
Dat is wel een goede gedachte.Daffie85 schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 11:50:
[...]
En als je het bad iets gedraaid neer zet? Wordt de ruimte tussen bad en douche iets kleiner, maar kun je badmeubel wel verlengen. Snel ff iets getekend, maar dan wordt idee duidelijker
[Afbeelding]
Ik denk dat het er juist met een vrijstaand bad vrij logisch uit ziet; je kunt dan in de hoek ook die staande kraan kwijt.Rzaan schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 12:29:
[...]
Dat is wel een goede gedachte.
Is wel ooit bij me opgekomen, maar ik dacht dat omdat alles zo recht en haaks is, dat het er misschien vreemd uit zou kunnen zien.
It's time to play the music, it's time to light the lights
voor dit laatste is vast een oplossing te bedenken ("Huishoudelijke hulp gezocht. Klein en skinny een pré")big bang schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 12:30:
[...]
Ik denk dat het er juist met een vrijstaand bad vrij logisch uit ziet; je kunt dan in de hoek ook die staande kraan kwijt.
Die hoek wordt dan misschien wel een lastig te poetsen stofnest, de consequenties daarvan moet je zelf wegen.
Schoonmaken zou ik niet zo over in zitten. Wij hebben al jaren een vrijstaand bad (en drie kinderen die er in plonsen) en schoonmaken gaat prima. Ik snap die ophef bij een vrijstaand bad nooit zo goed :-)Rzaan schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 12:33:
[...]
voor dit laatste is vast een oplossing te bedenken ("Huishoudelijke hulp gezocht. Klein en skinny een pré")
Maar dank voor de inzichten. Zoiets moet ik altijd in het echie zien; dan weet ik dat het klopt.
[Voor 4% gewijzigd door FitTiv op 28-02-2023 20:14]
Nou, misschien dat deze aanbieder zo gericht is op specialiseren in eigen werk dat het de boodschap dat sinds de afgelopen 10 jaar ‘comic sans not done is’ gemist heeft. Positief, toch? 😂😅
[Voor 13% gewijzigd door Poumelie op 28-02-2023 20:54]
Als je t door een eenmanszaak laat monteren vind ik de offerte een paar k te duur. Door een badkamer zaak alles laten regelen is de prijs wel te verklaren.HeroicSlayr schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 19:47:
Goedenavond, mijn eerste post in dit forum, excuses als er fouten in zitten. Zit al een kleine 2 maanden mee te lezen
Ik ben ook bezig met de badkamer te vervangen in een jaren 80 woning die bijna niet meer is aangeraakt na oplevering. Het gaat om een badkamer van 2,2 x 2,4m.
Voor het volgende is 23k gevraagd, ben benieuwd wat jullie hiervan vinden:
Montage 13kBadkamer 10k
- slopen van de huidige badkamer,
- leidingen omleggen,
- plafond + spotjes plaatsen,
- nieuwe muur plaatsen voor douche,
- nieuwe badkamer monteren
- actieve afzuiging inbouwen in buitenmuur
[Afbeelding]
Impressiefoto's
3D foto's laten sommige objecten verdwijnen
[Afbeelding] [Afbeelding]
Bij Hansgrohe Pulsify S is dit mogelijk.Draakje5 schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 20:56:
Bestaan er douches waarbij je zowel regendouche als handdouche tegelijkertijd aan kan doen op 1 en dezelfde leiding?
Het is natuurlijk een praktisch alternatief om (samen) te douchen t.o.v. 2 douches te monteren.nldls schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 21:16:
En dan? Geen waterdruk en 2 halve straaltjes? Los van de vraag of je voldoende heet water hebt (Moet je sowieso cat 6 CV ketel hebben schat ik zo in).
Zoiets dus.Rzaan schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 12:29:
[...]
Is wel ooit bij me opgekomen, maar ik dacht dat omdat alles zo recht en haaks is, dat het er misschien vreemd uit zou kunnen zien.
[Voor 34% gewijzigd door remzor op 28-02-2023 22:53]
Misschien te verklaren, omdat het 'gebruikelijk' is. Maar nog steeds veel te veel imho. Zeker voor een grote zaak die dit aan de lopende band doet en dus veel gunstiger inkoopt en alle andere voordelen van de economy of scale. Dertien k voor krap 2 weken werk (waar sommigen 3 weken vandaan halen voor niet eens zo'n grote badkamer is mij een raadsel) is zeer royaal betaald. Er zijn directeuren die dat niet eens opstrijken.Makrolon schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 21:42:
[...]
Als je t door een eenmanszaak laat monteren vind ik de offerte een paar k te duur. Door een badkamer zaak alles laten regelen is de prijs wel te verklaren.
Ik heb even 2 foto’s voor je gemaakt van opstellingen met vrijstaand bad, om je een idee te geven.Rzaan schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 12:29:
[...]
"Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.." (Guido Weijers, 31-12'22)
Mooi!Skalaar schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 09:04:
Ik heb even 2 foto’s voor je gemaakt van opstellingen met vrijstaand bad, om je een idee te geven.
Een zeer recent geopende showroom van een sanitair groothandel in Schiedam.Rzaan schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 09:07:
[...]
Mooi!
Mag ik je vragen waar je deze foto's gemaakt hebt?
Hier wel, als het maar geen spam is.Skalaar schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 09:11:
[...]
Een zeer recent geopende showroom van een sanitair groothandel in Schiedam.
(Ik weet niet of reclame is toegestaan)
Bezoeken mag altijd. Rechtstreeks kopen kan helaas niet, dat zal via een installateur of detaillist moeten.Rzaan schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 09:37:
[...]
Hier wel, als het maar geen spam is.
Mogen ook gewone consumenten deze groothandel bezoeken en spullen kopen?
Ik betwijfel of hij via Sanitairwinkel zo snel geleverd kan worden. Je zou Reuter kunnen proberen, die is altijd erg voordelig met Grohe en kan doorgaans snel leveren, en volgens mij vallen de verzendkosten vanuit DE naar NL mee.Rzaan schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 10:00:
Ik ben bezig om mijn spullen bij elkaar te krijgen.
O.a. een Grohe Atrio vrijstaande badmengkraan in Supersteel.
Ik dacht, die bestel ik effe, dan heb ik hem dit weekend of volgende week.
Maar als je hem tegen een goede prijs wilt krijgen, moet je 8 - 9 weken wachten.
Bij Warmteservice kost hij € 1.880 en dan heb je die levertijd.
Bij Sanitairwinkel kost hij € 2.210 en dan zeggen ze dat je hem overmorgen in huis hebt.
Dat is een verschil van € 330.
De lokale Baderie vroeg € 2.840.
Bijna € 1.000 meer dan Warmteservice.
Als iemand nog weet waar ik hem voor de prijs van Warmteservice kan krijgen, maar dan een paar weken eerder, graag. Ik heb me suf gegoogled.
[Afbeelding]
Je mag best de naam onthullen van mij. Desnoods in een spoiler tag. Dan is het hooguit sluikreklameSkalaar schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 09:11:
[...]
Een zeer recent geopende showroom van een sanitair groothandel in Schiedam.
Ik ben een beetje huiverig om in Duitsland te bestellen.Skalaar schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 10:13:
Ik betwijfel of hij via Sanitairwinkel zo snel geleverd kan worden. Je zou Reuter kunnen proberen, die is altijd erg voordelig met Grohe en kan doorgaans snel leveren, en volgens mij vallen de verzendkosten vanuit DE naar NL mee.
https://www.reuter.com/gr...er-supersteel-a672185.php
P.S. vergeet de bodemplaat niet, artikel 45984001.
Hoe vaak gaat er iets mis met een hans grote kraan, binnen de garantie? Als je eens op de 20x een keer met Duitsland moet bellen kan dat best de besparing waard zijn. Ik zou daar geen honderden euro's voor over hebben in ieder geval. Kijk wel even naar shop recensies, bijvoorbeeld op google, ideale en geizhals.Rzaan schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 10:30:
[...]
Ik ben een beetje huiverig om in Duitsland te bestellen.
Als er dan iets misgaat, of ontbreekt, dan moet je met dat bedrijf gaan lopen klooien.
Liever een Nederlandse winkel.
It's time to play the music, it's time to light the lights
mphilipp schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 10:29:
[...]
Je mag best de naam onthullen van mij. Desnoods in een spoiler tag. Dan is het hooguit sluikreklame
Hier kan je de handleiding downloaden:Rzaan schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 10:30:
[...]
Ik ben een beetje huiverig om in Duitsland te bestellen.
Als er dan iets misgaat, of ontbreekt, dan moet je met dat bedrijf gaan lopen klooien.
Liever een Nederlandse winkel.
De bodemplaat is wel leverbaar overal.
Daarover ook een vraag:
Het is toch zo dat de aannemer deze bodemplaat gewoon kan installeren, alles aftegelen en dan later als de kraan komt, deze op de bodemplaat kan zetten?
Want dan doe ik dat.
Of heb je de kraan per sé nodig om de afstand e.d. te weten?
Een inbouwdouche van Grohe Smartcontrol kan datDraakje5 schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 20:56:
Bestaan er douches waarbij je zowel regendouche als handdouche tegelijkertijd aan kan doen op 1 en dezelfde leiding?
Ik vind het prijzig. Alles van Ben Sanitair (is volgens mij huismerk mandemakersgroep?) voor 10k vind ik erg duur. Wij waren aan alle materialen en tegels minder dan 7k kwijt. Maar dan wel met een (half)vrijstaand bad, inbouwdouche, V&B pot en alle kranen van Grohe in Supersteel.HeroicSlayr schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 19:47:
Ik ben ook bezig met de badkamer te vervangen in een jaren 80 woning die bijna niet meer is aangeraakt na oplevering. Het gaat om een badkamer van 2,2 x 2,4m.
Voor het volgende is 23k gevraagd, ben benieuwd wat jullie hiervan vinden:
[Voor 9% gewijzigd door Richh op 01-03-2023 10:45]
Correct.Richh schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 10:38:
Ben Sanitair (is volgens mij huismerk mandemakersgroep?)
Overigens ging het bedrag al van 12k naar 10k.Richh schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 10:38:
[...]
Een inbouwdouche van Grohe Smartcontrol kan datdie hebben we hier zelf ook. Verkrijgbaar met 2 of 3 aansluitingen.
[...]
Ik vind het prijzig. Alles van Ben Sanitair (is volgens mij huismerk mandemakersgroep?) voor 10k vind ik erg duur. Wij waren aan alle materialen en tegels minder dan 7k kwijt. Maar dan wel met een (half)vrijstaand bad, inbouwdouche, V&B pot en alle kranen van Grohe in Supersteel.
Voor montage waren we 11k kwijt, maargoed met die aannemer hebben we nog steeds ruzie dus misschien is 13k niet heel gek
Verder; die inloopdouche gaat als ik dit zo zie en de renders goed begrijp, de toiletpot helemaal onder spetteren elke keerMisschien een idee om de douche een kwartslag te draaien?
Een bovenaanzicht kan je misschien nog wat tips opleveren.
Yep, uiteindelijk gaat het ook nergens over. Talloze sanitair producten hebben een adviesprijs van 1500 maar de webshops bieden het aan voor 200-300 euro zeg maarHeroicSlayr schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 11:13:
[...]
Overigens ging het bedrag al van 12k naar 10k.
Ik ga eventjes alles samenstellen bij badkamerwinkel.nl en X2O, en kijken waar ik op uitkom.
Ik kijk naar Grohe, maar dat zal hetzelfde verhaal zijn.big bang schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 10:34:
[...]
Hoe vaak gaat er iets mis met een hans grote kraan, binnen de garantie? Als je eens op de 20x een keer met Duitsland moet bellen kan dat best de besparing waard zijn. Ik zou daar geen honderden euro's voor over hebben in ieder geval. Kijk wel even naar shop recensies, bijvoorbeeld op google, ideale en geizhals.
Wij hadden ook die wens. In mijn zoektocht kwam ik bij de eerder genoemde Grohe Smartcontrol met 2 of 3 knoppen uit of alles met losse stopkranen (bijvoorbeeld Hotbath). Dan kun je in principe oneindig gaan met aantal kranen maar het houdt een keer op door de waterdruk.Draakje5 schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 20:56:
droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst
Degene die je lijkt te linken is geen echt hout volgens mij maar een plastic laagje. Dat houdt zich natuurlijk erg goed in de badkamer. Als je een staaltje besteld krijg je een betere indruk van het materiaal.MaikVeritas schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 12:34:
Heeft iemand ervaring met houten panelen voor aan de muur/op het platfond?
Bijvoorbeeld van: https://shop.dehoutfabrie...cm?variant=41838420983990
Hierbij staat bij de omschrijving geschikt voor vochtige ruimtes. Heeft iemand andere panelen gebruikt?
Wij willen graag wat hout verwerken in onze nieuwe badkamer (staat op de planning). Waarbij of een deel van de muur bij het bad of het plafond hout wordt.
[Voor 4% gewijzigd door Aurum op 01-03-2023 13:56]
Wij hebben een brauer inbouwdouche en die kan dat ook (wisten we van tevoren niet dus mooie bijkomstigheid).Draakje5 schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 20:56:
Je kunt in Duitsland kijken. Vaak veel goedkoper dan in NL, maar niet iedere webshop verzendt naar NL.Rzaan schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 10:00:
Ik ben bezig om mijn spullen bij elkaar te krijgen.
O.a. een Grohe Atrio vrijstaande badmengkraan in Supersteel.
...
Als iemand nog weet waar ik hem voor de prijs van Warmteservice kan krijgen, maar dan een paar weken eerder, graag. Ik heb me suf gegoogled.
Ja, dat hoorde ik ook. Maar ik heb een boodschappenlijstje gemaakt met de laagste prijzen die ik in NL kon vinden en toen ook even bij wat grote Duitse toko's vergeleken en dat viel best mee. Voor zover het lagere prijzen waren, was het nou niet dat ik er speciaal voor bij hen zou bestellen. Wel een mooie douchewand gezien die ik hier nog niet tegen gekomen ben voor die prijs.arpeggio schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 17:49:
[...]
Je kunt in Duitsland kijken. Vaak veel goedkoper dan in NL, maar niet iedere webshop verzendt naar NL.
En levertijden verschillen ook nogal.
Hier ook een lijstje gemaakt en dat scheelde al gauw €1000 op wat kranen, accessoires en een douchekop en bediening.mphilipp schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 18:19:
[...]
Ja, dat hoorde ik ook. Maar ik heb een boodschappenlijstje gemaakt met de laagste prijzen die ik in NL kon vinden en toen ook even bij wat grote Duitse toko's vergeleken en dat viel best mee. Voor zover het lagere prijzen waren, was het nou niet dat ik er speciaal voor bij hen zou bestellen. Wel een mooie douchewand gezien die ik hier nog niet tegen gekomen ben voor die prijs.
Ik denk dat ze inmiddels in Nederland ook wel op nivo zijn gekomen. De grote badkamerboeren zijn volgens mij vaak Europese spelers.
Ik ga morgen nog even in een winkel kijken wat ik zoek.mphilipp schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 18:19:
[...]
Ja, dat hoorde ik ook. Maar ik heb een boodschappenlijstje gemaakt met de laagste prijzen die ik in NL kon vinden en toen ook even bij wat grote Duitse toko's vergeleken en dat viel best mee. Voor zover het lagere prijzen waren, was het nou niet dat ik er speciaal voor bij hen zou bestellen. Wel een mooie douchewand gezien die ik hier nog niet tegen gekomen ben voor die prijs.
Ik denk dat ze inmiddels in Nederland ook wel op nivo zijn gekomen. De grote badkamerboeren zijn volgens mij vaak Europese spelers.
Ik ben zeker niet getrouwd met het merk, was gewoon hetgene wat die badkamerboer verkocht.Richh schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 11:40:
[...]
Yep, uiteindelijk gaat het ook nergens over. Talloze sanitair producten hebben een adviesprijs van 1500 maar de webshops bieden het aan voor 200-300 euro zeg maarer is altijd bizar veel onderhandelingsruimte.
Wil je per sé Ben Sanitair, dan kan je ook eens bij Saniweb.nl kijken, die bieden veel producten uit die lijn aan. Wij hebben er een badmeubel (uit de outlet) vandaanVergeet cashbackxl niet voor nog meer korting.
Sanidirect heeft ook spullen van Ben Sanitair.
Maar ik zou vooral voor zaken zoals een inbouwreservoir voor je toilet, gewoon een Geberit UP320 (Hornbach doet laagste prijs garantie) halen ipv onbekende merken achter je tegels schroeven. Dat is praktisch even duur en dan weet je dat je over 10 jaar nog een onderdeel kan bestellen.
Verder ook goede ervaringen met X2O gehad, zijn van de online aanbieders vaak de goedkoopste. Bieden ook altijd een staffelkorting (automatisch in je winkelmand) als je meer besteld. Uiteindelijk zit je dan op vergelijkbare prijzen als wanneer je de boel uit het buitenland zou laten komen.
Als je uiteindelijk een lijstje hebt, kan je zo'n offerte altijd bij een toko zoals Sanisale neerleggen, om te kijken of zij er nog onderdoor kunnen. Maar mijn ervaring is dat de online prijsvergelijker voordeliger uit komt dan dergelijke toko's.
Ik zou voornamelijk voor alles wat je ergens in bouwt, een bekend / gerenommeerd merk kiezen. Een opbouwkraan vervangen is een stuk minder spannend, dan doet het er al minder toe. Tegelijkertijd vind ik persoonlijk dat het prijsverschil tussen B-merken en A-merken niet eens bijzonder groot is. Pas als je echt naar designspul gaat kijken loopt het uit de klauwenHeroicSlayr schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 21:06:
[...]
Ik ben zeker niet getrouwd met het merk, was gewoon hetgene wat die badkamerboer verkocht.
Heb jij misschien nog meer van die tips als de UP320? Toevallig enige ervaring met infrarood panelen?
Je mag voor mij badkamer renovaties komen doen als je ze in je eentje red in een kleine 2 wekenmphilipp schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 23:36:
[...]
Misschien te verklaren, omdat het 'gebruikelijk' is. Maar nog steeds veel te veel imho. Zeker voor een grote zaak die dit aan de lopende band doet en dus veel gunstiger inkoopt en alle andere voordelen van de economy of scale. Dertien k voor krap 2 weken werk (waar sommigen 3 weken vandaan halen voor niet eens zo'n grote badkamer is mij een raadsel) is zeer royaal betaald. Er zijn directeuren die dat niet eens opstrijken.
Ik heb nooit gezegd dat ze het in hun eentje moeten doen. Het zijn niet alleen de grote jongens die meerdere mensen in kunnen zetten op een klus. Sloopwerk kun je makkelijk met z'n tweeën doen, en dat geldt voor al het grove werk, als je elkaar niet in de weg zit. Hangt een beetje van de ruimte af natuurlijk.Makrolon schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 21:40:
[...]
Je mag voor mij badkamer renovaties komen doen als je ze in je eentje red in een kleine 2 weken![]()
Is echt onrealistisch, complete badkamerrenovatie inclusief sloopwerk en leidingwerk in minder dan 2 weken in je eentje met normale uren op een dag.
Zal er wel van af hangen welk spul je neemt. Sommige dingen zijn natuurlijk wel een stuk goedkoper. Zo heb ik bv toen ik hier kwam wonen een design radiator in Duitsland gekocht. De meneer in de winkel hier in Rotterdam wees mij erop dat de radiator die daar hing (van Ben) eigenlijk een Duits merk is en hij gaf mij de naam. En inderdaad: daar was ie ik geloof €200 goedkoper. Best een goede tip van die gastFanatieks schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 18:37:
[...]
Hier ook een lijstje gemaakt en dat scheelde al gauw €1000 op wat kranen, accessoires en een douchekop en bediening.
Tja vanalles
Ja maar als.je 2 weken met zn 2e werkt zijn de verdienste weer niet hoger dan een directeur hoormphilipp schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 23:06:
[...]
Ik heb nooit gezegd dat ze het in hun eentje moeten doen. Het zijn niet alleen de grote jongens die meerdere mensen in kunnen zetten op een klus. Sloopwerk kun je makkelijk met z'n tweeën doen, en dat geldt voor al het grove werk, als je elkaar niet in de weg zit. Hangt een beetje van de ruimte af natuurlijk.
Je hoeft niet de hele periode met zijn 2en te zijn, maar breken en bepaalde zaken kun je makkelijk met 2 man doen. Dat spaart wel tijd.Makrolon schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 06:50:
[...]
Ja maar als.je 2 weken met zn 2e werkt zijn de verdienste weer niet hoger dan een directeur hoor
En dus zit er meer dan '1 man x 2 weken aan uren' in en dus is dat bedrag niet verdeeld over '1 man x 2 weken aan uren' maar over 'meerdere personen x om en nabij de 2 weken aan uren' en dus zou dat bedrag beter te verklaren zijn (en geen directeurssalaris zijn).mphilipp schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 09:21:
[...]
Je hoeft niet de hele periode met zijn 2en te zijn, maar breken en bepaalde zaken kun je makkelijk met 2 man doen. Dat spaart wel tijd.
Ik weet niet of jullie er een rekenmachine bij hebben gepakt, of misschien zelf enorme salarissen verdienen waardoor je niet schrikt van 13k per maand op je rekening. Stel dat ik de klus met 2 man doe, 2 weken lang, vang ik €6500 per man voor 2 weken werk. Dat is dus €13000 per maand. Er gaan maanden voorbij dat ik dat niet per maand op mijn rekening krijg hoor. En ik vind dat ik best aardig betaald wordt.Poumelie schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 12:26:
[...]
En dus zit er meer dan '1 man x 2 weken aan uren' in en dus is dat bedrag niet verdeeld over '1 man x 2 weken aan uren' maar over 'meerdere personen x om en nabij de 2 weken aan uren' en dus zou dat bedrag beter te verklaren zijn (en geen directeurssalaris zijn).
Mooie badkamer! Wat zijn de afmetingen van je badkamer?Richh schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 18:53:
En voor de meelezers die wat minder geïnteresseerd zijn in drains
[Afbeelding] [Afbeelding]
ThnxHopper schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 13:07:
[...]
Mooie badkamer! Wat zijn de afmetingen van je badkamer?
Ik heb hier uiteindelijk mijn rechtsbijstandsverzekering bijgehaald. Ze vonden het ook een lastige kwestie dat ik idd nooit mijn drain heb kunnen 'testen' voordat er al sprake is van 'oplevering'.Richh schreef op zondag 26 februari 2023 @ 23:44:
[...]
Anyhow, ik heb het topic wat doorgezocht op termen zoals 'oplevering', maar daar komt weinig concreets op terug. Hoe gaat dat normaal, is dat na het afkitten?
[Voor 73% gewijzigd door Richh op 02-03-2023 13:32]
Duidelijk dat je geen ZZP-er bent. Als je weken/uren bezig bent (+je auto + boekhouder + etc) om die 1e klus van 3 weken te ontvangen dan heb je geen maandsalaris van 17k. Dan heb je een bedrijf die 13k verdiend heeft. Daar mogen eerst al die loze uren en bedrijfskosten van af. (inc vakantie) en daarna kom je pas op een maandsalarismphilipp schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 12:45:
[...]
Dus ja, als we het normaal vinden dat het werk alleen €13000 mag kosten ben ik uitgepraat. Het is trouwens nóg 'erger' als iemand 3 weken in z'n eentje het werk doet. Dan vangt ie €13k voor 3 weken werk, wat neerkomt op €4300 per week. Als je even simpel doet en dat met 4 vermenigvuldigd, krijg je een maandsalaris van €17k.
[Voor 7% gewijzigd door Batavia op 02-03-2023 13:32]
Ik laat het hierbijBatavia schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 13:32:
[...]
Duidelijk dat je geen ZZP-er bent. Als je weken/uren bezig bent (+je auto + boekhouder + etc) om die 1e klus van 3 weken te ontvangen dan heb je geen maandsalaris van 17k. Dan heb je een bedrijf die 13k verdiend heeft. Daar mogen eerst al die loze uren en bedrijfskosten van af. (inc vakantie) en daarna kom je pas op een maandsalaris
[Voor 7% gewijzigd door mphilipp op 02-03-2023 13:38]
Nouja, er gaat natuurlijk wel het een en ander aan BTW, verzekeringen en andere overheadkosten nog vanaf. En klein materiaal mag je ook verwachten voor dat geld.mphilipp schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 12:45:
Ik heb respect voor iemands kennis en kunde, en ben best bereid daarvoor te betalen. En ik misgun niemand een goede boterham voor vakwerk. Vakwerk kost nu eenmaal geld. Het gaat mij er een beetje om dat het die bedragen heel normaal worden gevonden en men (de handel bedoel ik dan) er gewoon naartoe werkt. En de klanten (zo blijkt uit de reacties hier) vragen zich niet eens meer af of het wel nog proportioneel is. We praten wel over €108/uur voor 120 uurtjes werk (3x5 dagen à 8 uur). Ik vind het best royaal betaald. Ligt dat aan mij?
[Voor 8% gewijzigd door Richh op 02-03-2023 13:58]
Nouja...ik heb een betere oplossing: ik ken toevallig een vakman die bij een (kleine) aannemer werkt en ook badkamers doet. Hij is kritischer als ik, dus dat is goed, en hij kost geen €100/u. Ik neem hem niet persé vanwege de lagere prijs, maar meer omdat ik hem ken en weet dat ie netjes werkt en eerlijk is. Dat is belangrijker dan prijs. (maar ook weer niet de hoofdprijs waard als je begrijpt wat ik bedoel)Richh schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 13:50:
[...]
Maar dat er momenteel schofterig veel geld wordt verdient aan een paar weekjes de boel in elkaar prutsen ben ik volledig met je eens.
De volgende keer neem ik zelf wel een maand vrij, koop ik alle zooi dubbel in zodat ik het zelf een keer kan verkloten, en laat ik alleen een vakman komen om de boel te kitten en te tegelen/voegen denk ikspaar je nog steeds een paar duizend euro uit.
Dat is altijd de beste oplossing - maar dan moet je ze wel kennen. En dan moeten ze ook nog eens tijd hebben.mphilipp schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 14:05:
[...]
Nouja...ik heb een betere oplossing: ik ken toevallig een vakman
Maar het gaat hier helemaal niet om een uurtarief van ruim 100 euro per uur. Ik wil het toch even zeggen, voor de mensen die meelezen en er niet aan denken. Er komt zo ontzettend godsgruwelijk veel meer bij kijken.mphilipp schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 13:37:
[...]
Ik laat het hierbij
ZZPer of niet is niet relevant. Een uurtarief van ruim €100 is niet echt normaal.
[Voor 4% gewijzigd door Poumelie op 02-03-2023 14:37]
Google Pixel 7 Macbook Pro 2023 16" Apple iPhone 14 Samsung Galaxy S23 Hogwarts Legacy Samsung Galaxy Z Fold4 LG G2 OLED evo Gallery Edition Nintendo Switch Lite
Tweakers is samen met
Hardware Info,
AutoTrack,
Gaspedaal.nl,
Nationale Vacaturebank,
Intermediair en
Independer
onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2023
•
Hosting door True
Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.
Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details
Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details
Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.
Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details